Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 15:57
Glassertje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:10:
[...]

Ik had verzelfde probleem na de update van de februari patch. Beeldscherm in de auto leek wel een flipperkast. Sprong constant aan en uit. Heb net even viig getest met de laatste update. Het bleef werken, dus hopelijk is het opgelost.

[...]

Omdat ik die handmatig hier heb gedownload. De apk's zijn door Google zelf ondertekend en geplaatst. Dus ze zijn veilig en zijn hier altijd veel sneller beschikbaar. Je moet altijd de S+ hebben.
Net bijna 3 uur gereden met AA actief. Navigatie aan (TomTom), mobile hotspot aan voor kids, gebeld, podcasts geluisterd en Spotify aangehad. Behalve 2x een fractie van een seconde een onderbreking in Spotify (maar kan ook even dood 5g geweest zijn) vlekkeloos... dus met AA 9.0 werkt het weer PERFECT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:44
jelleeelco schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Net bijna 3 uur gereden met AA actief. Navigatie aan (TomTom), mobile hotspot aan voor kids, gebeld, podcasts geluisterd en Spotify aangehad. Behalve 2x een fractie van een seconde een onderbreking in Spotify (maar kan ook even dood 5g geweest zijn) vlekkeloos... dus met AA 9.0 werkt het weer PERFECT.
Mooi dat het bij je weer werkt. Als je er eenmaal aan gewend ben, kan je nieteer zonder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 15:57
Glassertje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Mooi dat het bij je weer werkt. Als je er eenmaal aan gewend ben, kan je nieteer zonder. :)
Klopt! Er zitten nog wel wat quirks in die bij CarPlay wel werken. Zoals audio over Bluetooth headset laten gaan als ik die verbind (op vakantie wil ik nog wel eens podcasts luisteren tijdens het rijden terwijl familie ligt te pitten)... ook werkt bellen via Teams niet, al is dat eigenlijk alleen maar gunstig (mag officieel niet vergaderen in auto, nu kan het ook niet).

Maar AA ziet er veel mooier uit en werkt met de iDrive van BMW erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
jelleeelco schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:47:
[...]

Klopt! Er zitten nog wel wat quirks in die bij CarPlay wel werken. Zoals audio over Bluetooth headset laten gaan als ik die verbind (op vakantie wil ik nog wel eens podcasts luisteren tijdens het rijden terwijl familie ligt te pitten)... ook werkt bellen via Teams niet, al is dat eigenlijk alleen maar gunstig (mag officieel niet vergaderen in auto, nu kan het ook niet).

Maar AA ziet er veel mooier uit en werkt met de iDrive van BMW erg makkelijk.
Dat split screen is zeer nieuw waar nog wat problemen mee zijn. Deze zullen nog wel plat gestreken worden.

Dat teams call niet werken ligt volgens AA Forum aan Teams app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
beezjeh schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:06:
[...]

Dit is mijn huidige lijstje, wel even goed bekijken gezien ik contacten/agenda etc bijvoorbeeld heb vervangen met die van Google en Android Auto gebruik ik ook niet.

Ik heb geen conflicten of wat dan ook gehad met de S22 Ultra hiervoor en nu ook niet.

Debloat gedaan met ADB AppControl met een backup van alle apps op mijn laptop als extra zekerheid.

[...]
Ik wil mij hier ook eens aan gaan wagen. Deze lijst lijkt bruikbaar, maar dan moet ik dus wel voor elk item in de lijst gaan zoeken welke functionaliteit er verloren gaat en of ik dat dan jammer vind of niet.. is dat nog een truck voor / overzicht van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 10:55
Okasha schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:29:
[...]

Ik wil mij hier ook eens aan gaan wagen. Deze lijst lijkt bruikbaar, maar dan moet ik dus wel voor elk item in de lijst gaan zoeken welke functionaliteit er verloren gaat en of ik dat dan jammer vind of niet.. is dat nog een truck voor / overzicht van?
Ik heb geen problemen en je dient alleen individueel voor jezelf te kijken wat wat is.

Maar zie dit bericht met informatie van vrijwel alle apk's.

Thibaut1234 in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"

Maak altijd een backup en doe voorzichtig om te vermijden dat je een bootloop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:32
Zouden ze support nog langer maken dan 5 jaar?

https://www.androidheadli...onger-moving-forward.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
Het verbaast mij echt hoe goed de batterij is van de S23u bij veel/weinig gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZGkFNvH/Screenshot-20230227-113159-Device-care.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
beezjeh schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:35:
Het verbaast mij echt hoe goed de batterij is van de S23u bij veel/weinig gebruik.

[Afbeelding]
6u scherm aan tijd bij volledig opladen is niet zo heel bijzonder hoor. Haalde ik op m'n 22+ en op alle voorgaande toestellen die ik had eigenlijk wel al.
Als ik mijn S23U volledig oplaadt en gebruik hem tot ongeveer 15% dan haal ik zo'n 10-11u scherm aan tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
edgarf28 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:07:
[...]

6u scherm aan tijd bij volledig opladen is niet zo heel bijzonder hoor. Haalde ik op m'n 22+ en op alle voorgaande toestellen die ik had eigenlijk wel al.
Als ik mijn S23U volledig oplaadt en gebruik hem tot ongeveer 15% dan haal ik zo'n 10-11u scherm aan tijd.
Ik noem ook 'veel' gebruik he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
beezjeh schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:11:
[...]

Ik noem ook 'veel' gebruik he ;).
Dat is het wel. Webbrowsen voor 10u is heel anders dan maximaal gamen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:38
edgarf28 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:07:
[...]

De truc is hier dan niet alleen de 6u SOT, maar dat dit icm 3.5 dagen in totaal is... No way dat dat met een S22+ (of ultra, zoals in mijn geval) te halen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:00:
[...]

De truc is hier dan niet alleen de 6u SOT, maar dat dit icm 3.5 dagen in totaal is... No way dat dat met een S22+ (of ultra, zoals in mijn geval) te halen is.
Ja oke dat is zeker waar, dat had ik even over het hoofd gezien sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
m0ridin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Yup kon dit zeker niet met mijn S22u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Na wat online te hebben gelezen, o.a. in dit topic, afgelopen week maar de de Dome Glass EZ protector voor de S23 besteld. Voor het weekend aangebracht.

Ik krijg de vingerafdruk unlock beveiliging maar niet goed werkend. 4/5 keer herkent hij mijn vingerafdruk niet.
Online de volgende tips gevonden:

-24 uur wachten dan de vingerafdruk opnieuw instellen.
-Touch sensitivity aan gezet

DIt gedaan maar helaas geen succes. Iemand anders hier problemen mee gehad of juist niet? Online lees ik dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 20:31
Na al die negativiteit over schermhoekjes nu ook wat positiefs over de S23 Ultra:

Wat zijn die 4K 60FPS HDR10 beelden goed zeg!!! d:)b

Echt een enorme vooruitgang t.o.v. de S21 Ultra. Wat dat betreft ook zeer blij dat ik voor de 1TB variant gegaan ben, want 30 seconden filmen is al meer dan 300 mb (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
ascent schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Dat is het wel. Webbrowsen voor 10u is heel anders dan maximaal gamen
Meeste webpagina's hebben een wit achtergrond en zeker met een amoled scherm ook killing voor je accuduur. Zeker minder dan gamen dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 14:24
Wat is beste DP setting in ontwikkelaarsopties zonder artifacts (of welke gebruiken jullie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:10
Android Auto is na de update van AA weer stabiel gelukkig.
Zou bijna mijn oude telefoon weer gaan gebruiken in de auto puur vanwege dit stabiliteits issue.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 18:19
Wow, dit is beduidend beter dan mijn oude S22, nu S23, nog 10% over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10ZwbPhDbRd2W-o2i7S5hcMMfks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XN4ot4UiJUq4BWb6bNebMvae.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 28-02-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 21:16
Leuk al die batterij screenshots dat het toestel lang meegaat, maar mensen die het toestel dagelijks intensief gebruiken. Hoelang doen jullie op een acculading? van 100% naar bijna 0% of 85% naar bijna 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:08:
Leuk al die batterij screenshots dat het toestel lang meegaat, maar mensen die het toestel dagelijks intensief gebruiken. Hoelang doen jullie op een acculading? van 100% naar bijna 0% of 85% naar bijna 0%.
Ik gebruik mijn toestel heel veel, en laadt hem iedere dag minstens 1x op, soms 2x.
Maar haal 7u scherm aan tijd als ik hem tot 85% oplaadt en tot 15% gebruik, en zo'n is 10-11u scherm aan tijd met een volledige lading van 100% naar 0%. Zit wel meeste van de tijd op WiFi, maar doe van alles en nog wat (browsen, streamen, diverse social media apps, navigeren etc)

Edit:
Wat ik ook een groot voordeel vind als je batterij beschermen aan zet, en je hem tot 15-20% ongeveer gebruikt, dat het opladen maar maximaal zo'n 35 minuten duurt met een 45w lader. En je dus alsnog zo'n 7u scherm aan tijd behaald. Dus je beschermt je batterij, plus je laadt heel snel je toestel weer op, en je doet er alsnog 7u mee. Dat bevalt mij prima.
En die paar keer per jaar dat ik een er echt een volledige dag mee moet doen zonder te laden, als ik bijv op vakantie ben, dan laadt ik hem wel gewoon op tot 100% natuurlijk

[ Voor 27% gewijzigd door edgarf28 op 28-02-2023 11:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:38
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:08:
Gebruik hem gewoon van 100% naar richting 0%... Snap de zin niet zo van specifiek laden tot 85% en vanaf 15% om zo je batterij te sparen zodat hij langer mee gaat?

Ik kies er wel voor om hem gewoon te gebruiken en mocht hij idd over 3 jaar oid minder lang mee gaan heb ik dan effectief die 85-15%, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
blijkbaar is het WIFI-6 probleem nog steeds niet opgelost

ik heb er ook nog steeds problemen mee maar er komt een fix in de volgende update

https://www.sammobile.com...wi-fi-6-problem-solution/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:54:
blijkbaar is het WIFI-6 probleem nog steeds niet opgelost

ik heb er ook nog steeds problemen mee maar er komt een fix in de volgende update

https://www.sammobile.com...wi-fi-6-problem-solution/
Hier 0 problemen thuis en op kantoor met WIFI 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
stin00 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:58:
[...]

Hier 0 problemen thuis en op kantoor met WIFI 6.
als ik wifi spaarstand uitzet heb ik ook geen probleem dus dat lijkt de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:19:
[...]

als ik wifi spaarstand uitzet heb ik ook geen probleem dus dat lijkt de oplossing
Ok ik heb zelf niets aangepast aan de WIFI settings, bij mij staat Wi-Fi power saving mode dus wel gewoon aan. Probleem lijkt dus niet in elk toestel te zitten, of te verschillen per router/telefoon combinatie. Ik heb een vrij simpel netwerk met Ziggo modem in bridge + uitvoering: ASUS ZenWiFi AX (XT8) Wit, 2-pack met één SSID.

Edit: heb de S23U overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 21:09
Heb GPS standaard uit staan, is er een manier dat de camera app deze automatisch aan zet?
Heb de app al permissie gegeven GPS te gebruiken en locatie tags aan staan maar moet nu elke keer 2x op ok klikken voordat ik eindelijk in de camera app zit:
- Locatieprecisie verbeteren inschakelen?
- Zet de locatie van je apparaat aan om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:34
g86 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Bedankt, maar het was geen lijmrest van die zwarte folie.

Akkoord, geen enkel toestel is 100% perfect ... maar het scherm moet niet minuscule beschadiging / imperfectie uit de box komen. Dat hoort door QC tegengehouden te worden. Als ik dit normaal moet vinden, dan vraag ik mij af waarom ik een screenprotector moet plaatsen om een uit de fabriek beschadigd / imperfect scherm te beschermen?

Gebrekkige QC ... zie eerdere discussie over die bubble rechtsonder. De een heeft het wel, de ander niet. De een heeft het meer dan de andere. Duidelijk een kwaliteitsprobleem, anders had ofwel iedereen het ofwel niemand en had iedereen het evenveel.

Begin al spijt te krijgen dat ik ben weggelopen van OnePlus ...

Screenprotector ga ik pas maandag afnemen, dan komt mijn nieuwe case toe (Spigen Optik Armor met camera lens protector). Ik vind trouwens dat de originele screenprotector van Samsung niet geschikt is voor de Spigen cases, want de randen van de case komen tot aan de rand van de screenprotector.
Ik heb linksboven al een beetje lucht onder de screenprotector, dus die is aan het liften.
Heb je het scherm met een doekje gepoetst terwijl de screen protector er nog op zat? (omdat er staat "screen protector ga ik pas maandag afnemen") Dat moet je natuurlijk doen op het scherm zonder protector 🤨.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
stin00 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Ok ik heb zelf niets aangepast aan de WIFI settings, bij mij staat Wi-Fi power saving mode dus wel gewoon aan. Probleem lijkt dus niet in elk toestel te zitten, of te verschillen per router/telefoon combinatie. Ik heb een vrij simpel netwerk met Ziggo modem in bridge + uitvoering: ASUS ZenWiFi AX (XT8) Wit, 2-pack met één SSID.

Edit: heb de S23U overigens.
Interessant deze combi. Alleen 1 ssid in wifi6?
Ik krijg problemen met de overgang vd ene naar de andere node ongeacht in wifi5 of 6.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Asprine schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:37:
Heb GPS standaard uit staan, is er een manier dat de camera app deze automatisch aan zet?
Heb de app al permissie gegeven GPS te gebruiken en locatie tags aan staan maar moet nu elke keer 2x op ok klikken voordat ik eindelijk in de camera app zit:
- Locatieprecisie verbeteren inschakelen?
- Zet de locatie van je apparaat aan om door te gaan.
Yep. Via Bixby routines. Werkt prima.

Je kunt ook meerdere apps toevoegen zoals Maps of Weather.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgYAwTKgUPICYdkl_Y44D54G3oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Y6s53L1RV8lgzVUPrsKIH75.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 198% gewijzigd door BillSpaarbank op 28-02-2023 18:21 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door BillSpaarbank op 28-02-2023 18:21 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayC7
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
Om codes vragen doen we niet op Tweakers.

[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 01-03-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik zag laatst de indrukwekkende demo van stable diffusion die best snel uitgevoerd kan worden op de Snapdragon 8 Gen 2, zijn er eigenlijk al AI applicaties beschikbaar? Dingen als de Object Eraser waarmee je objecten mee kan verwijderen van een foto maakt volgens mij geen gebruik van de AI cores

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 28-02-2023 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:51
Knip

[ Voor 101% gewijzigd door 13art op 01-03-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 18:19
Hoe vaak vernieuwd de weer-app van Samsung als deze op automatische staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayC7
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
Zit to overwegen om de S23 ultra te nemen. Heb momenteel de Fold 2 (snapdragon) en ben er eigenlijk tevreden mee. Batterij kan beter, maar mag niet klagen. Ik denk dat ik rond 6 uur SoT krijg.

Hoe is de batterij duur van S23 ultra? Reviews zeggen dat het super goed is, maar ik ben wel altijd voorzichtig met reviews aangezien ze de telefoon voor review doel einde gebruiken/ max 2 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 13:54
Hoe vinden jullie de helderheid van het scherm bij de Ultra?Bij mij heb ik het altijd op automatisch staan maar heb het gevoel dat het wat te donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
NeWSJuNK schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:52:
Hoe vinden jullie de helderheid van het scherm bij de Ultra?Bij mij heb ik het altijd op automatisch staan maar heb het gevoel dat het wat te donker is.
Klopt, als je hem van automatisch haalt kan je het scherm helder zetten dan max op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
JayC7 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:18:
Zit to overwegen om de S23 ultra te nemen. Heb momenteel de Fold 2 (snapdragon) en ben er eigenlijk tevreden mee. Batterij kan beter, maar mag niet klagen. Ik denk dat ik rond 6 uur SoT krijg.

Hoe is de batterij duur van S23 ultra? Reviews zeggen dat het super goed is, maar ik ben wel altijd voorzichtig met reviews aangezien ze de telefoon voor review doel einde gebruiken/ max 2 week
Accu is erg goed! Ik ben iemand die vaak het scherm uit en aan doe, vaak van apps wisselen (WhatsApp, instagram, browsen) en ik haal rond de 9 uur schermtijd mee op 4G (5G zet ik standaard uit). Locatie en BT staan altijd aan.

In huis haal ik rond de 10 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 00:16
Knamix schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Accu is erg goed! Ik ben iemand die vaak het scherm uit en aan doe, vaak van apps wisselen (WhatsApp, instagram, browsen) en ik haal rond de 9 uur schermtijd mee op 4G (5G zet ik standaard uit). Locatie en BT staan altijd aan.

In huis haal ik rond de 10 uur.
Wat is de rede van 5G uitzetten?
Slurpt die zoveel meer batterij dan de 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
XethaX schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Wat is de rede van 5G uitzetten?
Slurpt die zoveel meer batterij dan de 4?
Ik vind de snelheid van 4G meer dan prima. Ik kijk geen Netflix op 4k als ik onderweg ben bijv.

Ook merk ik vaak dat mijn 4G flink stuk stabieler is dan 5G (vooral in dorpen). Kan aan mijn provider liggen, maar ik heb liever een stabiele verbinding dan eentje die iets sneller is wat ik toch niet gebruik.

Gemiddeld haal ik met 5G ook minder uren met de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05

Uit ervaring sprekende kan ik zeggen dat de accuduur een stuk beter is dan de Fold4. Ik kan het niet precies quantificeren, maar met de Fold 4 had ik af en toe toch wel dat ik aan het einde van de dag nog maar zo'n 20% over had. Met de S23 Ultra zit ik tot nu toe nooit onder de 40% aan het eind van de dag. En aangezien de Fold4 al een veel betere batterijduur heeft dan de Fold2, ga je er zeker een stuk op vooruit.
Het zal wel even wennen zijn aan het kleinere scherm, maar er zitten ook weer voordelen aan. Behalve betere batterijduur is de S23 Ultra ook minder kwetsbaar, minder bulky (zeker met S-Pen), betere camera's dan de Fold 4. Qua prijs maakt het op dit moment niet veel meer uit, nu de introductie-voordelen van de S23 bijna allemaal weg zijn. Je zou dus ook de Fold 4 kunnen overwegen.
Ik ga nog wel kijken wat de Fold5 gaat zijn. Als er een ingebouwde S-pen in zit gaat ik misschien weer wisselen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:34

Ik zit thuis met covid en heb gisteren veel zitten prullen en gamen.. Alleszins veel variatie. 9u30 SOT is echt wel briljant. Verder heb ik geen enkel accu besparend ding op staan, alle toeters en bellen staan aan. Ik zit vaak op kantoor en batterijduur interesseert me eigenlijk niet zo. Na 2J koop ik meestal toch iets nieuws.

[URL="https://tweakers.net/i/vIs7TkVRP3O8w3bOKbkcvM4hD54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1I0SXySw6DF2FTi1jNXro69q.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IISDvI74Xx7Dm3-L7DWDeinKkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I0SXySw6DF2FTi1jNXro69q.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Of-Aaargh schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Uit ervaring sprekende kan ik zeggen dat de accuduur een stuk beter is dan de Fold4. Ik kan het niet precies quantificeren, maar met de Fold 4 had ik af en toe toch wel dat ik aan het einde van de dag nog maar zo'n 20% over had. Met de S23 Ultra zit ik tot nu toe nooit onder de 40% aan het eind van de dag. En aangezien de Fold4 al een veel betere batterijduur heeft dan de Fold2, ga je er zeker een stuk op vooruit.
Het zal wel even wennen zijn aan het kleinere scherm, maar er zitten ook weer voordelen aan. Behalve betere batterijduur is de S23 Ultra ook minder kwetsbaar, minder bulky (zeker met S-Pen), betere camera's dan de Fold 4. Qua prijs maakt het op dit moment niet veel meer uit, nu de introductie-voordelen van de S23 bijna allemaal weg zijn. Je zou dus ook de Fold 4 kunnen overwegen.
Ik ga nog wel kijken wat de Fold5 gaat zijn. Als er een ingebouwde S-pen in zit gaat ik misschien weer wisselen.
Grappig, dat heb ik dus ook. Het buitenscherm van de Fold 4 is net iets te klein maar het binnenscherm is dan weer mega. Qua handzaamheid is de Ultra toch weer handiger. Ook voelt de Ultra in vergelijking met de Fold licht aan. Maar ben zeer benieuwd wat de Fold 5 gaat brengen. De batterij in de Ultra is behoorlijk veel beter dan de Fold 4 alsook de zoom camera. Qua normale fotos niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Als ik batterij bescherming aanzet waardoor de telefoon tot 84% vol laadt, kan ik al tussen de 6 a 7 uur sot krijgen. Maar ik doe van alles, berichten, browsing, streaming en gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 09:38

RaJitsu

B.S.U.R.

Kan iemand een screenshot delen van de apps die standaard geïnstalleerd staan? Dus van het eerste scherm, waar de mappen voor de MS-maps, Google Apps-map Samsung-apps map en de icoontjes van onder meer de calculator, en telefoon-app staat? Ik ben een review aan het schrijven, maar heb het toestel al teruggestuurd en zie dat ik de screenshots niet gebackupped heb... Ook een screenshot van het instellingenmenu zou ik waarderen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:19
Iemand die hier een whatsapp audio call kan starten via de google assistent? Dit werkte altijd vlekkeloos op mijn iPhone, maar ik krijg telkens het bericht "er is geen telefoonnummer ingesteld voor <contact>" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Op de S22 ultra zat standaard geen screen protector op het toestel, is dit ook bij de S23 ultra weer het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

038Robijno schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:47:
Op de S22 ultra zat standaard geen screen protector op het toestel, is dit ook bij de S23 ultra weer het geval?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
038Robijno schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:47:
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzarect0r schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:37:
Iemand die hier een whatsapp audio call kan starten via de google assistent? Dit werkte altijd vlekkeloos op mijn iPhone, maar ik krijg telkens het bericht "er is geen telefoonnummer ingesteld voor <contact>" :(
Gebruik het zelf niet, maar kan het zijn dat er geen standaard telefoonnummer is voor deze contact in je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:19
swhnld schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Gebruik het zelf niet, maar kan het zijn dat er geen standaard telefoonnummer is voor deze contact in je instellingen?
Het is het enige nummer een wat het contact heeft, en geldt voor iedereen die ik probeer. Normale oproep gaat prima, whatsapp registreert die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy Lenting
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-09 15:23
Nu heb ik iets raars met mijn S23 ultra. Heb hem nu sinds half februari. En was er tot dit weekend zeer tevreden mee. Vooral qua schermtijd waar ik per 10 procent gemiddeld 1 uur en 10 minuten mee haalde en als mijn telefoon nog 50% accu over had. Ik bijna 5 uur schermtijd haalde. Maar sinds dit weekend haal ik per 10% maar 45 minuten schermtijd ongeveer. Zo kom ik maar krap aan 6.5 uur schermtijd tot 20%.

Heb alle instellingen al gecheckt maar kan niks ontdekken wat de vermindering van schermtijd kan verklaren.

Nu mijn vraag: hebben jullie vergelijkbare ervaringen met plotselinge veranderingen van schermtijd?
En eventueel oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Vraag aan de S23 gebruikers. Ik overweeg om over te stappen vanaf iPhone. Nu las ik dat Whatsapp Android op OneDrive synct. Is dat uit te zetten? Is sowieso de hele sync naar OneDrive uit te zetten? Ik las namelijk dat er wat Tweakers niet meer in hun Microsoft account komen, omdat er na de OneDrive sync van Whatsapp wat aanstootgevende foto's zijn gevonden. Helaas krijg ik soms leuk bedoelde, maar NSFW foto's op WA en het zou een dure grap worden als mijn MS account inclusief alle Xbox en andere aankopen geblokkeerd wordt. Ik heb een NAS, dus kan lokaal backups van mijn telefoon maken en die eventueel versleuteld syncen met mijn Google account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 15:01
kesj schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:34:
Vraag aan de S23 gebruikers. Ik overweeg om over te stappen vanaf iPhone. Nu las ik dat Whatsapp Android op OneDrive synct. Is dat uit te zetten? Is sowieso de hele sync naar OneDrive uit te zetten? Ik las namelijk dat er wat Tweakers niet meer in hun Microsoft account komen, omdat er na de OneDrive sync van Whatsapp wat aanstootgevende foto's zijn gevonden. Helaas krijg ik soms leuk bedoelde, maar NSFW foto's op WA en het zou een dure grap worden als mijn MS account inclusief alle Xbox en andere aankopen geblokkeerd wordt. Ik heb een NAS, dus kan lokaal backups van mijn telefoon maken en die eventueel versleuteld syncen met mijn Google account.
Bij mij back-upt ie naar Google Drive, niet Microsoft Onedrive. Dacht dat dat de standaard was :o. Dan kan je in ieder geval Microsoft en Google accounts gescheiden houden. Hoe Google Drive met NSFW omgaat weet ik dan weer niet, dus misschien is het van de regen in de drup. Maar dan heb je in ieder geval je office en XBOX account nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
kesj schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:34:
WhatsApp backupt alleen naar Google Drive zover ik weet. Je kan dit uitzetten, dan worden er alleen lokale backups gemaakt. Deze kan je dan zelf plaatsen bij een clouddienst naar keuze, op je NAS of op je PC.
Dit zal vast te automatiseren zijn met een 3rd-party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik gebruik momenteel een S10e (geïmporteerde snapdragon versie).

Toestel heeft me lange tijd goed gediend maar ben inmiddels wel echt toe aan iets nieuws.

Probleem was dat er bijna geen high end telefoons zijn die in de buurt van het compacte formaat van de S10e. Veel groter wil ik gewoon niet want dat brengt veel ongemakken met zich mee.

In eerste instantie was mijn plan om te wachten op de Pixel 7a, maar nu ik de reviews lees van de S23, en zie dat ze nog een jaar langer OS updates bieden t.o.v. Google, overweeg ik toch steeds sterker het Samsung toestel.

Enige waar ik een beetje bang voor ben is het vrij hoekige design aan de randen (Iphone achtig) t.o.v. de S10e, ik vond dat bij de S22 die ik in de winkel had vastgehouden niet prettig, hoe zit dat met de S23?

En ik ben ook wel benieuwd naar het camera systeem, is dit echt een leuke upgrade t.o.v. de S10e?

Op papier lijkt de telefoon echt alles te hebben wat ik zoek, op uitbreidbaar geheugen na, maar met 256GB zit dat wel goed.

Wel een beetje duur maar ik vermoed dat de prijs gedurende het jaar snel zal zakken, zoals meestal gebeurt met Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:20
In huis zijn 2 routers, ik heb dus 2 wifi spots, 1 boven en een op de eerste verdieping. Onder Smart Wifi is er een optie om met het sterkste netwerk te verbinden, maar ik heb mijn S23 Ultra nog geen een keer zien switchen. Bij mijn vorige toestel, de XS Max, ging dit toch beter.

Er staat dat hij alleen zou veranderen als het scherm uit staat oid, maar zelfs dan werkt het hier toch eigenlijk niet en moet ik het handmatig doen. Iemand betere ervaringen hier mee? Misschien doe ik zelf iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Rixos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:52:

Toestel heeft me lange tijd goed gediend maar ben inmiddels wel echt toe aan iets nieuws.

Probleem was dat er bijna geen high end telefoons zijn die in de buurt van het compacte formaat van de S10e. Veel groter wil ik gewoon niet want dat brengt veel ongemakken met zich mee.

In eerste instantie was mijn plan om te wachten op de Pixel 7a, maar nu ik de reviews lees van de S23, en zie dat ze nog een jaar langer OS updates bieden t.o.v. Google, overweeg ik toch steeds sterker het Samsung toestel.

Enige waar ik een beetje bang voor ben is het vrij hoekige design aan de randen (Iphone achtig) t.o.v. de S10e, ik vond dat bij de S22 die ik in de winkel had vastgehouden niet prettig, hoe zit dat met de S23?

En ik ben ook wel benieuwd naar het camera systeem, is dit echt een leuke upgrade t.o.v. de S10e?

Op papier lijkt de telefoon echt alles te hebben wat ik zoek, op uitbreidbaar geheugen na, maar met 256GB zit dat wel goed.

Wel een beetje duur maar ik vermoed dat de prijs gedurende het jaar snel zal zakken, zoals meestal gebeurt met Samsung telefoons.
Qua design zit er tussen S22 en S23 weinig verschil maar ga je geen hoesje gebruiken? Dan heb je van dat hoekige geen last meer. Zonder hoesje is het toestel echt te glad in mijn optiek.

Camera zal wel een verbetering zijn ja. 3x zoom, betere slow motion, mooiere nachtopnames etc.

Geen uitbreidbaar geheugen is inderdaad jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
stfnz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:38:
In huis zijn 2 routers, ik heb dus 2 wifi spots, 1 boven en een op de eerste verdieping. Onder Smart Wifi is er een optie om met het sterkste netwerk te verbinden, maar ik heb mijn S23 Ultra nog geen een keer zien switchen. Bij mijn vorige toestel, de XS Max, ging dit toch beter.

Er staat dat hij alleen zou veranderen als het scherm uit staat oid, maar zelfs dan werkt het hier toch eigenlijk niet en moet ik het handmatig doen. Iemand betere ervaringen hier mee? Misschien doe ik zelf iets verkeerd.
Ik heb er ook veel problemen mee met het switchen naar andere ap en ik heb zelfs mesh wat vlekkeloos moet overgaan. Nee dus, ik heb alles geprobeerd wat ik op internet heb kunnen vinden, maar ik ben de enige thuis met mijn S23U die last heb.
Hopelijk met de eerst volgende update wordt dit gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
_jero_813 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:51:
[...]

Qua design zit er tussen S22 en S23 weinig verschil maar ga je geen hoesje gebruiken? Dan heb je van dat hoekige geen last meer. Zonder hoesje is het toestel echt te glad in mijn optiek.

Camera zal wel een verbetering zijn ja. 3x zoom, betere slow motion, mooiere nachtopnames etc.

Geen uitbreidbaar geheugen is inderdaad jammer.
Ik vond 'm ook te glad, maar daarna kwam ik erachter dat er een plastic laag aan de zijkant zit. Die verwijderd en toen vond ik het wel meevallen. Maar heb er toch een backcover eromheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Rixos schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:52:

Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Nouja mijn S10e is nog in goede staat, het is vooral de accu die nog maar 70% van zijn originele capaciteit over heeft :/

Qua design is de S10e wel leuk rond maar veel te glad om fatsoenlijk vast te houden, daarom heb ik deze altijd met een TPU hoesje gebruikt. Dat ga ik ook weer met de S23 doen die ik net besteld heb dus het hoekige design boeit me niet zo.

Verder loont het om rond te kijken naar kortingen.
Mijn S10e komt bij Belsimpel vandaan, die hebben me destijds voor de S22 en nu weer voor S23 en kortingsvoucher toegestuurd. Daarnaast krijg je ook nog korting bij inruil van je oude Samsung. Ik wil hier absoluut geen reclame maken en er zijn vast ook andere partijen die iets vergelijkbaars doen, dus ga vooral niet de volle mep betalen. Dee telefoons zijn al duur genoeg :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:46
Iemand een idee hoe ik de appdrawer kan aanpassen? Zodat ik niet opzij hoef te swipen maar gewoon één lijst heb onder elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Glassertje op 02-03-2023 20:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 07:23
danielrene schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:37:
Iemand een idee hoe ik de appdrawer kan aanpassen? Zodat ik niet opzij hoef te swipen maar gewoon één lijst heb onder elkaar?
Dit kan als je Good Lock installeert uit Samsung app store. Dit is een tool van Samsung zelf waarmee je extra settings krijgt op de Samsung launcher. Zo heb ik mijn grid op mijn homescreen uitgebreid naar 6x7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

stfnz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:38:

Mijn laatste 2 Samsung telefoons en ipad’s lijken dat ook maar niet te snappen. Hoe meer “smart” WiFi onzin er bedacht wordt, hoe slechter het werkt (of zelfs helemaal niet). Oudere ipad’s en Samsungs deden dat echt probleemloos.

Ik heb echt al alles geprobeerd, maar heb het opgegeven en doe het handmatig. Die dingen worden op sommige gebieden steeds dommer.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

danielrene schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:37:
Goodluck icm HomeUp uit m'n hoofd. Download via Samsung store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Heb hem nu een tijdje in gebruik.
Opzich wel tevreden, vooral het compacte formaat bevalt goed.
Het enige minpunt tot nu toe is de vingerafdrukscanner. Het instellen zorgt in eerste instantie al voor frustratie. Het unlocken werkt ook niet lekker. Moet het vaak een keer of drie proberen. Heb het nu voorlopig uit gezet. Misschien dat het ooit met een update beter wordt.
Mijn vorige toestel was de Poco F3 met de scanner aan de zijkant. Die was vele malen accurater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
David13 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:31:
Heb hem nu een tijdje in gebruik.
Opzich wel tevreden, vooral het compacte formaat bevalt goed.
Het enige minpunt tot nu toe is de vingerafdrukscanner. Het instellen zorgt in eerste instantie al voor frustratie. Het unlocken werkt ook niet lekker. Moet het vaak een keer of drie proberen. Heb het nu voorlopig uit gezet. Misschien dat het ooit met een update beter wordt.
Mijn vorige toestel was de Poco F3 met de scanner aan de zijkant. Die was vele malen accurater.
Ik kan de problemen met de vingerafdrukscanner onderschrijven. Zowel optische als ultrasone scanners onder het scherm werken nog steeds veel minder goed dan een 'ouderwetse' scanner aan de zijkant of achterkant. Misschien ligt het aan mijn vingers, maar ik heb nog bij geen enkele telefoon met een vingerafdrukscanner onder het scherm veel geluk gehad. Als mijn vinger te droog is of juist te vochtig, of te koud of te warm, wanneer ik hem niet in de juiste positie houd, als ik te te hard drukt of juist te zacht, heel vaak lukt het pas na een paar pogingen, of helemaal niet in vijf keer.
Truukjes zoals een vinger meerdere keren scannen helpen niet veel. Ik gebruik geen screenprotector.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Weet iemand hoe je de "priority apps" weg kan krijgen, bij het gebruik van Goodlock en Home Up?

Heb het geïnstalleerd omdat ik fan ben van de verticale scroll mogelijkheid in de app drawer, echter krijg je daar het "priority apps" deel bij, wat mijn inziens nogal nutteloos is. Je kan hier namelijk niet zelf kiezen welke apps erin staan, dus staan er ongewenste apps schermruimte in beslag te nemen.

Iemand een idee of/hoe dit weg kan?

[ Voor 4% gewijzigd door VPIPPFR op 03-03-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:04
Bij mij werkt de vingerafdrukscanner aardig goed, maar niet altijd optimaal. Ik heb er ook nog een Whitestone Dome Glass op zitten. De vingerafdrukscanner van mijn vorige toestel, een Note 20 Ultra werkte wel perfect. Hopelijk wordt het nog wat beter in de toekomst bij mijn 23 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik zit toch te twijfelen of mijn scherm wel goed is. De maximale helderheid is veel minder dan mijn Fold 4. Terwijl die van de Ultra toch fors hoger zou moeten zijn. Of mis ik ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-09 23:57
NeWSJuNK schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:49:
Ik zit toch te twijfelen of mijn scherm wel goed is. De maximale helderheid is veel minder dan mijn Fold 4. Terwijl die van de Ultra toch fors hoger zou moeten zijn. Of mis ik ergens een instelling?
Hij gaat helderder als hij op automatisch staat dan op handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
cassiekai schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:33:
Bij mij werkt de vingerafdrukscanner aardig goed, maar niet altijd optimaal. Ik heb er ook nog een Whitestone Dome Glass op zitten. De vingerafdrukscanner van mijn vorige toestel, een Note 20 Ultra werkte wel perfect. Hopelijk wordt het nog wat beter in de toekomst bij mijn 23 Ultra.
Ik vond hem eigenlijk echt veel beter werken dan ik had verwacht, maar ik kom van een Iphone SE :) Maar na het plaatsen van de screenprotector is het echt nagenoeg kansloos. Dus nu echt camera voor gezichtsherkenning of pincode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Ik heb op mijn S23+ een screenprotector laten plakken bij de mediamarkt. Geen enkele probleem met de vingerafdruk scanner. Hiervoor had ik een S21+ waar die scanner wel veel problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
donleo123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Hij gaat helderder als hij op automatisch staat dan op handmatig.
Staat op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Glassertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:31:
Ik heb op mijn S23+ een screenprotector laten plakken bij de mediamarkt. Geen enkele probleem met de vingerafdruk scanner. Hiervoor had ik een S21+ waar die scanner wel veel problemen gaf.
Die heb ik er ook op zitten. Wel jammer dat het nu geen glad scherm meer is maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
ascent schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:23:
[...]

Die heb ik er ook op zitten. Wel jammer dat het nu geen glad scherm meer is maar soit.
Ik heb gewoon een gladde screenprotector. Ben overigs wel blij dat ze geen screenprotector nat meer aanbrengen maar nu gewoon 1 die plakkend is aangebracht. Scheelt toch wel in kwaliteit. De vorige (die ze nat aan brachten) had ik op mijn S21+. Wat een drama was dat.

Toen een tijdje zonder, maar toen leek het ook niet veel beter. Daarna heb ik mijn vingerafdrukken anders geregistreerd. Mijn vingers recht op het scherm van beneden naar boven (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en dat maakte wel verschil. Nu heb ik ze ook zo geregistreerd.

[ Voor 36% gewijzigd door Glassertje op 04-03-2023 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissa
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 08:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK9_WJebChT73Z5nAb0DY7WVeL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1y0puWJLUaeK37X69IJKn9s.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doe ik verkeerd dat mijn startpagina zoveel verbruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
frissa schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:41:
[Afbeelding]

One UI 5.1 heeft een aantal bugs, zie dit artikel: https://www.galaxyclub.nl...p-oplossing-is-duidelijk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
frissa schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:41:
[Afbeelding]

Dit is een overzicht van meerdere ladingen (omdat je niet tot 100% hebt opgeladen)

De percentages in totaal bij elkaar zijn dan niet 100% maar 200 of 300% bijv.
Dus de percentages van alle apps zijn dan het tweevoudige of drievoudige.

Bij een lading van 100% naar 0% gebruikt de OneUI start pagina bij mij zo'n 5-6%, dus dat bij jou kan kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigatech540
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

gigatech540

3x Victron 30KW Unifi 10G MMLC

Hier geen enkel probleem met de vingerafdruk scanner. Werkt snel en foutloos telkens de eerste keer op mijn s23ultra met whitstone dome glas. Misschien nogmaals registreren onder verschillende hoeken voor de mensen met issue's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:49

g86

Op mijn S23U wil ik de meldingen van de Google app wijzigen zodat bv. de updates van weerberichten niet meer worden getoond. Maar als ik naar de meldingscategorieën ga dan krijg ik maar 3 keuzes: diversen, data download-meldingskanaal en assistent-rijstand. Maar andere categorieën zoals huidige weersomstandigheden, meldingen over beveiliging en account, reizen, crisismeldingen, etc etc krijg ik niet te zien.
Bedoeling is dat ik zoveel mogelijk meldingen van de Google app uitschakel, maar dat lukt dus niet omdat ik de mogelijkheid niet heb. Meldingen over beveiliging en account wil ik wel nog krijgen.
Ik heb nu alle meldingen van de Google app uitgeschakeld zodat ik al die weerupdates niet meer krijg, maar ik ga nu ook geen meldingen over beveiliging en account niet meer krijgen.
Iemand een idee?

De S23U is up2date en de Google app is ook de laatste versie.

[ Voor 3% gewijzigd door g86 op 04-03-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 09:23
VPIPPFR schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:56:
Weet iemand hoe je de "priority apps" weg kan krijgen, bij het gebruik van Goodlock en Home Up?

Heb het geïnstalleerd omdat ik fan ben van de verticale scroll mogelijkheid in de app drawer, echter krijg je daar het "priority apps" deel bij, wat mijn inziens nogal nutteloos is. Je kan hier namelijk niet zelf kiezen welke apps erin staan, dus staan er ongewenste apps schermruimte in beslag te nemen.

Iemand een idee of/hoe dit weg kan?
Ik kwam hier voor dezelfde vraag..Als iemand het verlossende antwoord heeft..Graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Robbie T schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Ik kwam hier voor dezelfde vraag..Als iemand het verlossende antwoord heeft..Graag!
Een zoektocht op internet heeft me geleerd dat het helaas niet kan.. tenzij je een compleet andere launcher installeert ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

g86 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:40:
Op mijn S23U wil ik de meldingen van de Google app wijzigen zodat bv. de updates van weerberichten niet meer worden getoond. Maar als ik naar de meldingscategorieën ga dan krijg ik maar 3 keuzes: diversen, data download-meldingskanaal en assistent-rijstand. Maar andere categorieën zoals huidige weersomstandigheden, meldingen over beveiliging en account, reizen, crisismeldingen, etc etc krijg ik niet te zien.
Bedoeling is dat ik zoveel mogelijk meldingen van de Google app uitschakel, maar dat lukt dus niet omdat ik de mogelijkheid niet heb. Meldingen over beveiliging en account wil ik wel nog krijgen.
Ik heb nu alle meldingen van de Google app uitgeschakeld zodat ik al die weerupdates niet meer krijg, maar ik ga nu ook geen meldingen over beveiliging en account niet meer krijgen.
Iemand een idee?

De S23U is up2date en de Google app is ook de laatste versie.
Blijkbaar zijn er nog die dit probleem hebben op de S23U. Iemand hier die dit ook heeft?

https://forum.xda-develop...pp-notifications.4511183/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g86 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:30:
[...]

Blijkbaar zijn er nog die dit probleem hebben op de S23U. Iemand hier die dit ook heeft?

https://forum.xda-develop...pp-notifications.4511183/
Ga naar Instellingen - Google - Instellingen voor Google Apps - Zoeken, assistent en spraakopdrachten - meldingen - meldingscategorien.
Daar zijn verschillende weer gerelateerde instellingen te vinden in de Overigen categorie.

Ik heb overigens alles uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

swhnld schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Ga naar Instellingen - Google - Instellingen voor Google Apps - Zoeken, assistent en spraakopdrachten - meldingen - meldingscategorien.
Daar zijn verschillende weer gerelateerde instellingen te vinden in de Overigen categorie.

Ik heb overigens alles uitgezet.
Bedankt voor de tip, maar dat het daar te zoeken is wist ik ook. Daar ben ik dus geweest en ik zie slechts 3 categorieën (diversen, data download-meldingskanaal en assistent-rijstand) ipv alle categorieën zoals ook door een aantal anderen is gemeld op XDA. De categorie weerberichten, reizen, etc etc zie ik niet. Op een ander toestel die ik hier heb liggen (Samsung Galaxy A52 4G) kan ik wel alle categorieën zien en dus niet alleen die 3.
https://forum.xda-develop...ns.4511183/#post-87640771

Wat is het nadeel als alle meldingen van de Google app zijn uitgeschakeld? Want meldingen over security en account had ik wel graag nog aangezet.

[ Voor 6% gewijzigd door g86 op 04-03-2023 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g86 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:10:
[...]

Bedankt voor de tip, maar dat het daar te zoeken is wist ik ook. Daar ben ik dus geweest en ik zie slechts 3 categorieën (diversen, data download-meldingskanaal en assistent-rijstand) ipv alle categorieën zoals ook door een aantal anderen is gemeld op XDA. De categorie weerberichten, reizen, etc etc zie ik niet. Op een ander toestel die ik hier heb liggen (Samsung Galaxy A52 4G) kan ik wel alle categorieën zien en dus niet alleen die 3.
https://forum.xda-develop...ns.4511183/#post-87640771

Wat is het nadeel als alle meldingen van de Google app zijn uitgeschakeld? Want meldingen over security en account had ik wel graag nog aangezet.
Ik heb 2 weer meldingen als optie. Huidige weersomstandigheden en weeralarm voor veranderingen, beide in de Overigen categorie. Reizen staat daar ook tussen bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ls-k7GWEAuFnsFfg6w_Z8ZLLO6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNtaAoGvxmxbZWMU31unjR5N.jpg?f=fotoalbum_large

Die meldingen van security krijg ik gewoon met alles uit.
Zet het uit, en log in op je account in een browser in private mode, als op je Google account 2 factor aan staat krijg je gewoon de melding op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

swhnld schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:35:
[...]

Ik heb 2 weer meldingen als optie. Huidige weersomstandigheden en weeralarm voor veranderingen, beide in de Overigen categorie. Reizen staat daar ook tussen bij mij.

[Afbeelding]

Die meldingen van security krijg ik gewoon met alles uit.
Zet het uit, en log in op je account in een browser in private mode, als op je Google account 2 factor aan staat krijg je gewoon de melding op je telefoon.
Ik heb slechts 3 categorieën en jij hebt ze allemaal. Vreemd, en op XDA lees ik dus duidelijk dat ik niet de enige ben. Hoe op te lossen? Of is het een reset naar fabrieksinstellingen? 8)7

Bij mijn S23U dat ik vorige week heb geretourneerd had ik wel alle categorieën zoals in jouw screenshot. Maar op mijn nieuw toestel dus slechts 3 categorieën. Momenteel alle Google app meldingen uitgeschakeld (zoals jij blijkbaar ook hebt ingesteld). Vraag me alleen af wat het nadeel is. Want meldingen over security en account krijg ik dan niet meer, denk ik dan?

[ Voor 16% gewijzigd door g86 op 05-03-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@g86 ik krijg wel security notificaties.zie ook mijn opmerking onder het plaatje in mijn vorige post.

En toestel opnieuw instellen kan een oplossing zijn. Mogelijk heb je iets tijdens de setup uitgezet, of is er iets corrupt geraakt tijdens data overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

swhnld schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:10:
@g86 ik krijg wel security notificaties.zie ook mijn opmerking onder het plaatje in mijn vorige post.

En toestel opnieuw instellen kan een oplossing zijn. Mogelijk heb je iets tijdens de setup uitgezet, of is er iets corrupt geraakt tijdens data overzetten.
Bedankt voor de tip om eens aan te melden in incognito modus. Met alle Google app meldingen uit krijg ik inderdaad gewoon die security melding om aan te melden. Dus dat is positief en eigenlijk het enige wat ik wil.
Maar toch vreemd dat die melding wel komt als alle Google app melding uit staan? Of is dat gewoon ingebakken in Android?

Dan ben ik terug een paar uur vertrokken met apps installeren en configureren.
Denk niet dat ik iets heb uitgezet ofzo tijdens de installatie van de S23U en overzetten van data/apps/settings/backup doe ik nooit. Ik doe altijd een clean install.
Maar voor nu ga ik gewoon effe verder doen met de installatie die ik heb. Zal het over een maand ofzo wel evalueren of ik een clean install doe (vanuit fabrieksinstellingen). En als in het najaar Android 14 uitkomt op de S23U, dan doe ik sowieso een clean install na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
g86 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor de tip om eens aan te melden in incognito modus. Met alle Google app meldingen uit krijg ik inderdaad gewoon die security melding om aan te melden. Dus dat is positief en eigenlijk het enige wat ik wil.
Maar toch vreemd dat die melding wel komt als alle Google app melding uit staan? Of is dat gewoon ingebakken in Android?

Dan ben ik terug een paar uur vertrokken met apps installeren en configureren.
Denk niet dat ik iets heb uitgezet ofzo tijdens de installatie van de S23U en overzetten van data/apps/settings/backup doe ik nooit. Ik doe altijd een clean install.
Maar voor nu ga ik gewoon effe verder doen met de installatie die ik heb. Zal het over een maand ofzo wel evalueren of ik een clean install doe (vanuit fabrieksinstellingen). En als in het najaar Android 14 uitkomt op de S23U, dan doe ik sowieso een clean install na de update.
Die komen niet van de Google app af maar van de Google Play Services app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

edgarf28 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:50:
[...]

Die komen niet van de Google app af maar van de Google Play Services app
Thx, dat wist ik niet.

Welke meldingen komen er dan van de Google app? Want daar kan je ook "beveiliging en account" aan/uit vinken op meldingsniveau.

Maar blijf het toch ook vreemd vinden dat ik maar 3 categorieën ipv alle categorieën kon zien. Op XDA forum zijn er nog die dat gemeld hebben voor hun S23 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik maak heel veel fotos van voedsel, maar zo een resultaat heb ik nog nooit gezien. Met de S23U genomen. In eerste instantie viel me niets op, totdat je het inzoomt en later zag ik ze op de pc. Heb scene optimalisatie aan en gewoon 12mp. Zal de functie food veel uitmaken in dit geval?
Lijkt erop dat de indoor(donkere) omgeving dit voorkomt. Bij voldoende licht zie ik dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4u7ABpwpneGzYb9nu4hr5XZD58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQEUpJ6UbpDwn8h9dcdfzbTh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhsKH1T9DyDGzjd06dXCPccaUhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVXW0eETvWo8EpwpFYOHjlH3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 13:57
Ik lees veel over Wifi 6(E) problemen op de S23 Ultra, maar ik heb het probleem dat mijn S23 Ultra mijn Wifi 5 netwerk geheel niet ziet.

Heb al andere kanalen geprobeerd (op 2,4 en 5Ghz) maar hij komt gewoon helemaal niet tevoorschijn. Andere netwerken (iphone hotspot bijv.) ziet hij wel.

Iemand anders die dit ook heeft? Ik heb 30+ andere apparaten op mijn Wifi, daar is zeker niets mis mee....

Is een Asus Lyra Mesh setje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
330d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:30:
Ik maak heel veel fotos van voedsel, maar zo een resultaat heb ik nog nooit gezien. Met de S23U genomen. In eerste instantie viel me niets op, totdat je het inzoomt en later zag ik ze op de pc. Heb scene optimalisatie aan en gewoon 12mp. Zal de functie food veel uitmaken in dit geval?
Lijkt erop dat de indoor(donkere) omgeving dit voorkomt. Bij voldoende licht zie ik dit niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn wel erg matige foto's. Wat een hoop ruis! De eerste foto lijkt ook totaal niet scherp..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een matige kwaliteit zeg voor een toestel van over de €1000,-
Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos