[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.900 views

Onderwerpen

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:46
Geen matches
Ha! Ik heb wel weer zin in een race hoor!! Heerlijk, al die heisa, deze keer in Nederland :)

Ik vind de dominantie van Verstappen prima hoor. Hebben ze heel erg lang op gewerkt en het kan zo verdwenen zijn hoor. Ik kan nog steeds ervan genieten dat Mercedes er totaal niet aan te pas komt, al heb ik het idee dat ze flink aan het inhalen zijn (pun intended) de laatste races..

Ik kan niet wachten tot Las Vechtjas race er is, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. NOG meer heisa hahahaha! Gelukkig dat tijdens het racen het nog steeds echt over racen gaat, en ik vind het wel mooi dat momenteel steeds meer coureurs leuk mee kunnen doen (behalve AT dan helaas).

Omdat er wat te zeiken moet zijn; ik ben niet zo van die ricciardo, wat mij betreft mag die flink door de mand vallen…

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29
Matched: nl
Amos_x schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Ik ga terug wat meer tijd spenderen aan moto GP zelfs. Sowieso kijk ik zelden een volledige race meer in F1. Veel te veel races, steeds later op een zondag. Ik heb dingen te doen. Enkel als ik toevallig eens thuis ben op een luie namiddag. Het gevoel van een speciaal 'event' is steeds verder weg.

Racers die 24 keer opgetrommeld worden om rondjes te draaien in het circus dat de F1 nu is (was vroeger ook een circus, maar nu al helemaal). Dan nog een hoop randzaken, debiele driver parades, debiele interviews, debiele quizjes...

Vroeger wist je dat alle Europese races om 14.00 waren. Dat is nu al vaak 15.00 of 16.00.
Helaas begint dat ook te gelden voor dit draadje. En ik weet dat ik er nu zelf ook aan mee doe omdat ook deze discussie OT is.

Zowel dit draadje als de specifieke GP draadjes bestaan steeds meer uit onderbroekenlol. De debiele social media filmpjes van de teams, met daaronder tig comments erop, Ricciardo die met stroopwafels rondloopt. Hartsikke leuk allemaal, maar het lijken me allemaal randzaken. Gevolg is dat waar ik eerst bijna elke comment las, ik er nu maar een beetje doorheen scroll en vele pagina's niet lees.

De F1 forums op T.net waren altijd een waardevolle bron van informatie. Dat zijn ze nog steeds wel, maar de nuttige informatie verzuipt steeds meer in de vele social media bagger die er in staat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
alexbl69 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Helaas begint dat ook te gelden voor dit draadje. En ik weet dat ik er nu zelf ook aan mee doe omdat ook deze discussie OT is.

Zowel dit draadje als de specifieke GP draadjes bestaan steeds meer uit onderbroekenlol. De debiele social media filmpjes van de teams, met daaronder tig comments erop, Ricciardo die met stroopwafels rondloopt. Hartsikke leuk allemaal, maar het lijken me allemaal randzaken. Gevolg is dat waar ik eerst bijna elke comment las, ik er nu maar een beetje doorheen scroll en vele pagina's niet lees.

De F1 forums op T.net waren altijd een waardevolle bron van informatie. Dat zijn ze nog steeds wel, maar de nuttige informatie verzuipt steeds meer in de vele social media bagger die er in staat.
Dat lijkt me eerder een maatschappelijke trend dan direct gerelateerd aan de F1. In andere domeinen zie je ook veel randzaken voorbij komen op social media. Door de populariteit van Verstappen én een race in Nederland is het geheel nog wat extra aangezet. Persoonlijk boeit het me niet, wat ik niet wil zien bekijk ik simpelweg niet ;)

XXXVI

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen matches
Amos_x schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Ik ga terug wat meer tijd spenderen aan moto GP zelfs. Sowieso kijk ik zelden een volledige race meer in F1. Veel te veel races, steeds later op een zondag. Ik heb dingen te doen. Enkel als ik toevallig eens thuis ben op een luie namiddag. Het gevoel van een speciaal 'event' is steeds verder weg.

Racers die 24 keer opgetrommeld worden om rondjes te draaien in het circus dat de F1 nu is (was vroeger ook een circus, maar nu al helemaal). Dan nog een hoop randzaken, debiele driver parades, debiele interviews, debiele quizjes...

Vroeger wist je dat alle Europese races om 14.00 waren. Dat is nu al vaak 15.00 of 16.00.
Ik herken dat wel enigzins. Ik draag F1 nog steeds een warm hart toe maar het is voor mij allemaal een beetje too much geworden. Niet onverwacht gezien de Amerikaanse eigenaar en de Zeitgeist.

Sprintraces en weekendopbouw zijn helaas ook mijn ding niet evenals de vele stratencircuits. Op zich gaaf om Las Vegas te racen en ben best benieuwd maar ik loop pas echt warm voor een mooi old school circuit :)

Op zich geeft het ook niet om de FP's wat meer op de achtergrond te volgen en af en toe eens een race waar je minder van verwacht later terugkijken en beetje doorspoelen of evt. samenvattingen kijken.

Het is toch een kwestie van jugglen met de beschikbare tijd in ons leven. :X

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alexbl69 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Heb niet zo heel veel moeite met de social media en vind sommige filmpjes vd teams gewoon best leuk zoals recent Max die ging racen met die drift koning. Echter het is wel beter dat vooral in randzaken te posten en het F1 season + GP topic vrij te houden voor de meer serieuze zaken.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Geen matches

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:20
Matched: www
Blijkbaar heeft de Herr Doktor nog meer over Perez gezegd dan alleen dat Perez een zorgenkindje was na de vrijdagtraining in Zandvoort. Tegen Sky F1 Duitsland zei Marko in Zandvoort dat Red Bull Perez voor 2024 wil behouden maar dat Perez wel moet presteren. In een inteviewe met de Kleine Zeitung gaf Marko over het contract van Perez aan dat niks 100% zeker is in Formule 1 en dat er altijd over prestatie gerelateerde situaties gesproken moet worden.

Vrij vertaald Perez heeft een contract voor 2024 maar als hij niet presteert dat Red Bull hem mogelijk zal vervangen.

Update AMuS: Marko wist weer na de kwalificatie in Zandvoort te melden dat alles voor 2024 duidelijk is en daarmee dat Perez de garantie heeft dat hij volgend seizoen voor Red Bull rijdt.

https://the-race.com/form...s-about-perezs-2024-seat/
https://www.kleinezeitung...rlandeGP_Treffen-zwischen
https://www.auto-motor-un...erstappen-zandvoort-pole/

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 26-08-2023 20:03 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Geen matches
Verdiend wel. Ze doen het goed

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Geen matches
Jasphur schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:58:
[...]

Verdiend wel. Ze doen het goed
Nu de auto nog :+

• basvn
Geen matches

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4lukgga4AAMlzy?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
Geen matches
En zo kun je dus betrouwbaar de toekomst voorspellen.

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-12 23:07
Geen matches
Hoe zit het met het coureursnummer van Verstappen? Hij rijdt inmiddels z'n 2e seizoen met nr. 1, maar hoe lang blijft 33 voor hem gereserveerd? Of wordt deze bij ieder bijkomend gehaald kampioenschap opnieuw een jaar lang gereserveerd voor VER?

• Extigo
  • Laatst online: 22-12 12:09
Geen matches
JW1904 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:20:
Hoe zit het met het coureursnummer van Verstappen? Hij rijdt inmiddels z'n 2e seizoen met nr. 1, maar hoe lang blijft 33 voor hem gereserveerd? Of wordt deze bij ieder bijkomend gehaald kampioenschap opnieuw een jaar lang gereserveerd voor VER?
Ja, deze blijft gereserveerd. Hij heeft elk jaar de keuze om met 33 of met 1 te rijden, mits hij natuurlijk kampioen is geworden. Het zou natuurlijk raar zijn als iemand 3 jaar kampioen is geworden, vervolgens dat niet meer wordt en zijn eigen nummer niet meer kan gebruiken. De 33 komt pas vrij als Verstappen 2 volledige jaren geen F1 gereden heeft.

• RobertMe
Geen matches
JW1904 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:20:
Verstappens officiële nummer is 33, niet 1. Zolang hij mee doet blijft dat nummer dus van hem (zelfs totdat hij 3 jaar gestopt is).

Alleen mag hij er voor kiezen om dus met 1 te rijden. Maar dat maakt het niet zijn officiële race nummer.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 08:48

Tripl3 D

Brother in Arms

Geen matches
Nieuwe tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMac_3DY6CB4tmc5R2c47QCn6VQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NoNga8krvDeRzdiQx4euwQGB.jpg?f=user_large

En als bonus een grafiek van het verschil tussen VER en PER en de nog te behalen punten per race:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAsQCgToKj4TV2yYZW3_X88r8m4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S9UcahYt24KH3Ea20NlXx3Pe.jpg?f=user_large

Gezien de recente prestaties van beide rijders zet ik mijn geld op Qatar de race dat Verstappen WDC gaat worden.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 08:08
Geen matches
Tripl3 D schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:54:
Nieuwe tussenstand:

[Afbeelding]

En als bonus een grafiek van het verschil tussen VER en PER en de nog te behalen punten per race:

[Afbeelding]

Gezien de recente prestaties van beide rijders zet ik mijn geld op Qatar de race dat Verstappen WDC gaat worden.
Wat zakt Stroll door het ijs zeg! Papa Stroll zou zich achter de oren moeten krabben na het zien dat zijn zoontje door een 42-jarige compleet zoek wordt gereden..

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:37
Geen matches
Nieuwe tussenstand:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf gemaakt! Mooi om te zien zo.

PS.
Zelf gemaakt? Aston Martin staat er 2x in d:)b

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Geen matches

[Afbeelding]

Mijn extrapolatie-skills zeggen dat op basis van de resultaten sinds Monaco, dit een race eerder zou moeten plaatsvinden, op Suzuka

Bla bla bla...

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen matches
Nieuwe tussenstand:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die uitvalbeurten van Russell doen wel echt pijn, anders was het stuivertje wisselen tussen Russell en Hamilton.
Bij Ferrari zie je consistentie van Sainz ten opzichte van de snelheid van Leclerc ook duidelijk terug. De grafiek van Leclerc is veel onstuimiger.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
Geen matches
Elfjes schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:09:
[...]

Mijn extrapolatie-skills zeggen dat op basis van de resultaten sinds Monaco, dit een race eerder zou moeten plaatsvinden, op Suzuka
Dat was ook mijn eerste gedacht inderdaad. Echter komt Max, als hij alles wint en de snelste ronde pakt, dan nog 18 punten te kort, er van uit gaande dat Checo steeds 2e wordt. Dat betekend dat Checo 2x 6e en 1x 5e moet worden, of 1x buiten de punten, of andere combinatie waarbij Checo dus 18 punten extra laat liggen.

Aangezien Checo toch wel redelijk consistent de top 5 binnen rijdt als hij slecht kwalificeert, en Max lang niet altijd voor de snelste ronde gaat (mag gaan), acht ik de kans klein dat het feest dit jaar weer in Suzuka gevierd gaat worden. Echter is natuurlijk ook nog Singapore, als Checo daar een "Monaco-tje" doet zou het toch nog kunnen lukken.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Geen matches
StealthyPeanut schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:09:

Gaaf gemaakt! Mooi om te zien zo.

PS.
Zelf gemaakt? Aston Martin staat er 2x in d:)b
Zelf gemaakt inderdaad. Heb nu dankzij jouw tip Aston Martin bij de oranje lijntjes vervangen door McLaren!

Thanks! _/-\o_

Bij de volgende keer zou het goed moeten gaan!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Geen matches
Elfjes schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:09:
Omdat het Excel-based is had ik in een andere versie voor de komende races +8 punten voor Max neergezet (25 vs 18 + snelste ronde) en dan zag je nog steeds een behoorlijk verschil. Dan moet Checo wel heel erg door het ijs gaan zakken de komende races.

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Geen matches
[Afbeelding]

Dan ga je er dus vanuit dat het verschil tussen Max en Perez de komende races niet toeneemt?
Ik denk Japan.

• basvn
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4nRUl4WkAAN6Nk?format=jpg&name=large

Racepakken voor Ferrari in Monza.
In homage to Ferrari’s historic triumph with the 499P at the 24 Hours of Le Mans a few months ago, the Maranello team will unveil a special livery in Modena yellow theme at their home Grand Prix in Monza. This information comes just hours after a social media leak revealing the upcoming yellow-red merchandise set to make its debut during the Brianza weekend at the beginning of September.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen matches
basvn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:43:
[Afbeelding]

[...]
Ze hebben daar de juiste prioriteiten blijkt maar weer eens...

Mooie outfit, maar ik heb liever een snellere/winnende wagen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Geen matches
BlauweFles schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Ze hebben daar de juiste prioriteiten blijkt maar weer eens...

Mooie outfit, maar ik heb liever een snellere/winnende wagen.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Of geloof je dat de engineers ook de pakken ontwerpen? O-)

PSN: Shiver23

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-12 11:54
Geen matches
Shiver23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Of geloof je dat de engineers ook de pakken ontwerpen? O-)
Natuurlijk, en dat daar het grootste deel van het budget aan besteed wordt.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Geen matches
ImprezaBrabo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:52:
Dan ga je er dus vanuit dat het verschil tussen Max en Perez de komende races niet toeneemt?
Ik denk Japan.
Juist wel. Ik ga er al van uit dat Max ze allemaal wint en Perez plek 2-5 haalt.
Dan wordt het Qatar.

Ik zit nog even te kijken. Als Max alles wint en de snelste race rondes pakt en Perez wordt overal 4e, dan eindigen ze gelijk als Perez daarna alles pakt (inclusief sprints). Dan zou Max inderdaad in Japan al WDC kunnen worden, maar als Perez een keer 2e of 3e wordt, dan wordt het een stuk lastiger voor Max om in Japan WDC te worden.

• ImprezaBrabo
Geen matches
Tripl3 D schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:48:
Juist wel. Ik ga er al van uit dat Max ze allemaal wint en Perez plek 2-5 haalt.
Dan wordt het Qatar.

Ik zit nog even te kijken. Als Max alles wint en de snelste race rondes pakt en Perez wordt overal 4e, dan eindigen ze gelijk als Perez daarna alles pakt (inclusief sprints). Dan zou Max inderdaad in Japan al WDC kunnen worden, maar als Perez een keer 2e of 3e wordt, dan wordt het een stuk lastiger voor Max om in Japan WDC te worden.
Maar dan moet Perez ook nog eens overal 4e worden. In Monza zal dat wel lukken, al heeft hij een stinker van een qualy daar. Die RB is zo snel en die rechte stukken zijn zo lang dat hij vanzelf naar voren komt.
Maar als hij het in Singapore of Japan verpest zie ik Perez best nog eens een stuk verder achterin eindigen.

Maar inderdaad, 180 punten voor na de race in Japan is een uitdaging. WK binnenhalen in Qatar moet appeltje-eitje zijn.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lawson waarschijnlijk nog 2 races in de AT?
https://nl.motorsport.com...ende-twee-races/10512707/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Geen matches
Red Bull heeft denk ik wel een reële kans om in Japan al het WCC binnen te hengelen. Dat zou natuurlijk heel mooi zijn voor Honda :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiNIPREVsFPuWGZ1P-WPen0XKsg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eFV0mjFitHXPToP2EXHlXXEb.png?f=user_large

In het geel is uitgaand van Red Bull steeds 1 en 2 en snelste ronde, en Mercedes steeds 3 en 4.
Nu zal Red Bull vast niet overal ineens 1 en 2 gaan eindigen, natuurlijk. Maar de kans dat Mercedes ineens overal 3 en 4 wordt is net zo klein... En Red Bull mag in de komende 3 races dus nog 30 punten morsen t.o.v. Mercedes.

Voor de volledigheid ook even het WDC staatje, daar in het (vla)geel uitgaande van Max steeds maximale punten en Checo het eerstvolgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8i8C6Sb1tuiA5HxpUEh4VumvJeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8BIEEsbHMXBrLjd8hJ3bPQIB.png?f=user_large

EDIT: Overigens ga ik er in mijn berekening vanuit, dat Max vanaf nu genoeg heeft aan een gelijke stand aan het einde van het seizoen. Max heeft de helft van de races gewonnen, dus als ze gelijk eindigen wordt naar het aantal 2e plaatsen gekeken, en dan 3e plaatsen. Hoewel het theoretisch mogelijk zou zijn dat Checo daar beter uitkomt, lijkt het mij sterk dat Checo nu alles wint, en dat Max dan slechter scoort dan Checo in de voorgaande races.

Maar goed, het blijft een mechanische sport, en Max kan natuurlijk ook een keertje uitvallen. En wellicht moeten er later in het seizoen nog onderdelen buiten de pool gebruikt worden? Ik verwacht dat Red Bull zoiets niet zal doen zolang het record van meeste opeenvolgende races op tafel ligt, maar op zeker moment kan het onvermijdelijk zijn, denk ik zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-08-2023 15:42 ]

iRacing Profiel

• ImprezaBrabo
Geen matches
Kortom, als ik het goed bereken kunnen er nog maar 7 rijders kampioen worden en nog maar 5 teams.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Geen matches
Hopelijk niet in Qatar. Met al hun sportwashing wil ik ze niet ook nog dat feestje gunnen. Wordt weer een steriel gebeuren om daar wat lokale piefen de spotlights te geven.

Dan nog liever in de VS. Japan heeft ook racing pedigree natuurlijk, maar dat lijkt me te vroeg.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen matches
Wild Chocolate schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:36:
Maar goed, het blijft een mechanische sport, en Max kan natuurlijk ook een keertje uitvallen. En wellicht moeten er later in het seizoen nog onderdelen buiten de pool gebruikt worden? Ik verwacht dat Red Bull zoiets niet zal doen zolang het record van meeste opeenvolgende races op tafel ligt, maar op zeker moment kan het onvermijdelijk zijn, denk ik zo.
Volgens mij heeft men bij RBR dit bij de vorige race op Spa al bewezen, toch? :) Toen hadden VER en LEC beiden (want een onderdeel teveel dan toegestaan gebruikt) een grid penalty te pakken en wist VER uiteindelijk ook alsnog de race te winnen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2023 16:21 ]

• Wild Chocolate
  • Nu online
Geen matches
CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:18:
[...]
Volgens mij heeft men bij RBR dit bij de vorige race op Spa al bewezen, toch? :) Toen hadden VER en LEC beiden een grid penalty te pakken en wist VER uiteindelijk ook alsnog de race te winnen. :)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst... :+

En dat waren maar 5 plekken, op een circuit waar redelijk goed ingehaald kan worden. Ik verwacht in ieder geval dat ze er de komende race nog terughoudend mee zijn.

iRacing Profiel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen matches
Wild Chocolate schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:21:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
Wat heeft dat ermee te maken? :? Sowieso een dooddoener voor elke discussie. Ik zeg alleen dat het team niet schuwt om zolang VER bezig is aan dat record, om een onderdeel toch te vervangen. Men heeft best veel vertrouwen in de auto en in VER, dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2023 16:22 ]

• Wild Chocolate
  • Nu online
Geen matches
CH4OS schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:22:
[...]
Wat heeft dat ermee te maken? :? Sowieso een dooddoener voor elke discussie. Ik zeg alleen dat het team niet schuwt om zolang VER bezig is aan dat record, om een onderdeel toch te vervangen. Men heeft best veel vertrouwen in de auto en in VER, dat moge duidelijk zijn.
Ik zal er een smiley bijzetten.

iRacing Profiel

• Chocoball
Geen matches
[Afbeelding]

[...]
Ik zag eerst alleen de bovenste helft van de foto maar ze lijken dan net wielrenners :D

Hopelijk ziet de livery op de SF-23 er beter uit :)

• Nivado
Geen matches
RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

En wat was het oude record?
Een paar dagen minder, ook van Alonso.

Edit: Ik zit hier fout, ik was dus in de war met langste tijd tussen 2 opvolgende podia

[ Voor 19% gewijzigd door Nivado op 28-08-2023 20:37 ]

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:50
Geen matches
Nivado schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

Nee van Schumacher. 7399 dagen.

Record van Alonso is nu 7462 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door TinusXIII op 28-08-2023 20:16 ]

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Geen matches
Nivado schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

Dan zou hij hem al in Canada gehad moeten hebben, dat was zn laatste podium voor Zandvoort.
Als het nu nieuws is dan zal de vorige eerder van Schumacher geweest moeten zijn?

Edit: @TinusXIII was wat eerder.

Die 7399 days in de afbeelding is wel een beetje raar als dat juist Schumachers record is.

https://twitter.com/autos.../1695856766456643787?s=20

[ Voor 22% gewijzigd door BMW_M3 op 28-08-2023 20:20 ]

Signature

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Geen matches
[Afbeelding]

[...]
op een of andere manier heb ik er een DHL gevoel bij :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqKvWps74Z1gdvBox6RFgDak1sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U2hJaslm7c9KUoHOJaVwLXev.png?f=fotoalbum_large

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen matches
RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

En wat was het oude record?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qvh8-kwrTjf4TQcUmAN9B_N2fu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wupwv6DnNHlCQqlOQuCc5LOK.jpg?f=fotoalbum_large

• ImprezaBrabo
Geen matches
Komend weekend mogelijk weer regen op de zondag.

• Nivado
Geen matches
TinusXIII schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:11:
[...]

Nee van Schumacher. 7399 dagen.

Record van Alonso is nu 7462 dagen.
BMW_M3 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Dan zou hij hem al in Canada gehad moeten hebben, dat was zn laatste podium voor Zandvoort.
Als het nu nieuws is dan zal de vorige eerder van Schumacher geweest moeten zijn?

Edit: @TinusXIII was wat eerder.

Die 7399 days in de afbeelding is wel een beetje raar als dat juist Schumachers record is.

https://twitter.com/autos.../1695856766456643787?s=20
Ik ben in de war met langste tijd tussen 2 opvolgende podia zie ik nu. Die heeft Alonso eind 21 blijkbaar gehaald. Mijn excuses.

[ Voor 13% gewijzigd door Nivado op 28-08-2023 20:42 ]

• Marcel Br
  • Laatst online: 18:34
Geen matches
Wild Chocolate schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst... :+

En dat waren maar 5 plekken, op een circuit waar redelijk goed ingehaald kan worden. Ik verwacht in ieder geval dat ze er de komende race nog terughoudend mee zijn.
En juist omdat ze er kunnen inhalen hebben ze het terugzetten op Spa ingepland ;)

• alexbl69
Geen matches
Een kleine 2 maand geleden postte ik hier een overzicht van hoogste percentage overwinningen over X races.

Aangezien Verstappen sinds die post alleen maar is blijven winnen komt zijn naam steeds vaker op de lijst voor. Door zijn overwinning in Zandvoort heeft hij het hoogste percentage overwinningen behaald bij 18, 59, 60 en 61 races. Al deze posities heeft hij overgenomen van Schumacher.

Momenteel is de lijst:

Aantal racesCoureur met hoogste % overwinningen
9 *)Vettel
10 t/m 17Schumacher
18 t/m 61Verstappen
62 t/m 86Schumacher
=>87Hamilton
*) De eerste coureur die de streak behaalt behoudt hem ook

Volledige lijst hier: klik

• basvn
Geen matches

• Amos_x
Geen matches
alexbl69 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:57:
Een kleine 2 maand geleden postte ik hier een overzicht van hoogste percentage overwinningen over X races.

Aangezien Verstappen sinds die post alleen maar is blijven winnen komt zijn naam steeds vaker op de lijst voor. Door zijn overwinning in Zandvoort heeft hij het hoogste percentage overwinningen behaald bij 18, 59, 60 en 61 races. Al deze posities heeft hij overgenomen van Schumacher.

Momenteel is de lijst:

Aantal racesCoureur met hoogste % overwinningen
9 *)Vettel
10 t/m 17Schumacher
18 t/m 61Verstappen
62 t/m 86Schumacher
=>87Hamilton
*) De eerste coureur die de streak behaalt behoudt hem ook

Volledige lijst hier: klik
Dat soort lijstjes en stats verliest alle betekenis, nu seizoenen van 18 naar 22 en zelfs 24 races gaan. Dat is zomaar even 30% meer races per jaar, op 2 jaar haal je met gelijke prestaties ongeveer dezelfde 'records' als vroeger op drie jaar.

Betekent dus dat je vroeger een langere carriere op de absolute top nodig had, dan nu, om aan die cijfers te komen.

Vettel tot Schumacher was gemiddeld 18 races/jaar. 17 tot 19 ongeveer...

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Geen matches
Amos_x schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Dat soort lijstjes en stats verliest alle betekenis, nu seizoenen van 18 naar 22 en zelfs 24 races gaan. Dat is zomaar even 30% meer races per jaar, op 2 jaar haal je met gelijke prestaties ongeveer dezelfde 'records' als vroeger op drie jaar.

Betekent dus dat je vroeger een langere carriere op de absolute top nodig had, dan nu, om aan die cijfers te komen.

Dat geldt voornamelijk voor de hele grote getallen, voor het record over 9 races maakt het niet zo gek veel uit.

Gamertag: FinrazielNL

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Geen matches
Het had leuker geweest als ze het hadden omgedraaid. Verplicht soft in Q1 en hard in Q3.

Of misschien nog beter: ze mogen zelf kiezen welke banden in welke Q-sessie, maar ze mogen maar een set per Q-sessie. Dus als ze soft gebruiken in Q1, mogen ze dat niet meer in Q2 en Q3. Dan krijg je dat de backmarkers soft gebruiken in Q1 (want komen toch niet in Q3), maar de mid-teams op medium of hard. En dan wordt het leuk :+

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Geen matches
ThomasG schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:33:
[...]
Het had leuker geweest als ze het hadden omgedraaid. Verplicht soft in Q1 en hard in Q3.
Dan verandert in Q1 niks want vrijwel iedereen rijdt die sowieso al op softs.

[ Voor 36% gewijzigd door DataGhost op 29-08-2023 10:35 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:16
Geen matches
DataGhost schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Dan verandert in Q1 niks want vrijwel iedereen rijdt die sowieso al op softs.
Jawel, want top teams (Red Bull bijvoorbeeld) zouden dan voor hard gaan in Q1 (en medium in Q2, soft in Q3), en een subtop team, wat niet voor Q3 doorgaat normaal, gebruikt de medium (en de soft in Q2, om daar zo hoog mogelijk in te komen).

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13
Geen matches
mat.hi.as schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Jawel, want top teams (Red Bull bijvoorbeeld) zouden dan voor hard gaan in Q1 (en medium in Q2, soft in Q3), en een subtop team, wat niet voor Q3 doorgaat normaal, gebruikt de medium (en de soft in Q2, om daar zo hoog mogelijk in te komen).
Uhm; niet in je eerste suggestie waar hij op reageert.

Als iedereen in Q1 soft moet wijzigt er niks.

• LZ86
  • Laatst online: 23:33
Geen matches
murphydrz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Wat zakt Stroll door het ijs zeg! Papa Stroll zou zich achter de oren moeten krabben na het zien dat zijn zoontje door een 42-jarige compleet zoek wordt gereden..
Het is niet zomaar een 42 jarige he.

Alonso is na VER denk ik de beste coureur op de grid qua talent. En dan heeft ie ook nog een bak ervaring.

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 08:08
Geen matches
LZ86 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Het is niet zomaar een 42 jarige he.

Alonso is na VER denk ik de beste coureur op de grid qua talent. En dan heeft ie ook nog een bak ervaring.
Absoluut goed punt, maar dan nog zou het verschil lang niet zo groot moeten zijn.

• alexbl69
Geen matches
Amos_x schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Dat heeft maar beperkte invloed op deze statistiek. Hoe meer races, hoe meer kans je ook maakt om NIET te winnen en een lager winstpercentage te krijgen.

Het is inderdaad wel zo dat je in een periode van absolute dominantie meer scoort als er binnen die periode meer races zijn dan vroeger.

• Amos_x
Geen matches
alexbl69 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Dat heeft maar beperkte invloed op deze statistiek. Hoe meer races, hoe meer kans je ook maakt om NIET te winnen en een lager winstpercentage te krijgen.

Het is inderdaad wel zo dat je in een periode van absolute dominantie meer scoort als er binnen die periode meer races zijn dan vroeger.
Voor deze stat heb je gelijk (doorlopende streaks, maar dan nog kan je de streak op kortere periode langer maken). En als je op een bepaald moment echt een winnende wagen hebt met een 'lucky setup' die overal goed werkt of aan te passen is, kan je ook sneller meer wins aan elkaar rijgen alvorens een ander team je voorbij steekt. Nu zie ik dat met red bull op dit moment niet gebeuren, maar toch.

Het ging me vooral over alle andere stats, aantal podiums, aantal wins (absolute getallen). Deze verliezen mening. Het wordt extra moeilijk om over generaties heen te vergelijken, en ik vrees dat het belang en de kwaliteiten van top van vroeger compleet ondergesneeuwd raken door een stortvloed aan records.

Nu goed, het is altijd moeilijk om generaties te vergelijken, maar we doen het graag. Is niets mis mee. Boxen, tennis, zwemmen, atletiek.

Maar ik zou wel graag eens genormaliseerde grafieken en stats zien. "The race" heeft als ik het goed heb, een goede database voor vanalles sinds de jaren '50. Zij kunnen dit wel eens proberen. Gewoon als interessant weetje.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27
Geen matches
mat.hi.as schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

De mindere teams worden dus gewoon benadeeld met deze regel wat weer goed uitpakt voor de top teams.

Nee goed uitgedacht 8)7

• alexbl69
Geen matches
Amos_x schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Voor deze stat heb je gelijk (doorlopende streaks, maar dan nog kan je de streak op kortere periode langer maken). En als je op een bepaald moment echt een winnende wagen hebt met een 'lucky setup' die overal goed werkt of aan te passen is, kan je ook sneller meer wins aan elkaar rijgen alvorens een ander team je voorbij steekt. Nu zie ik dat met red bull op dit moment niet gebeuren, maar toch.

Het ging me vooral over alle andere stats, aantal podiums, aantal wins (absolute getallen). Deze verliezen mening. Het wordt extra moeilijk om over generaties heen te vergelijken, en ik vrees dat het belang en de kwaliteiten van top van vroeger compleet ondergesneeuwd raken door een stortvloed aan records.

Nu goed, het is altijd moeilijk om generaties te vergelijken, maar we doen het graag. Is niets mis mee. Boxen, tennis, zwemmen, atletiek.

Maar ik zou wel graag eens genormaliseerde grafieken en stats zien. "The race" heeft als ik het goed heb, een goede database voor vanalles sinds de jaren '50. Zij kunnen dit wel eens proberen. Gewoon als interessant weetje.
Mee eens, maar dan krijg je dus allemaal dit soort statistieken. Procentueel in plaats van absoluut.

Maar dan hou je zoals gezegd wel het probleem dat een 'absolute tijdspanne' van dominantie waarin meer races worden gepland dan voorheen de procentuele uitkomst beïnvloedt. Daar zou je theoretisch nog kunnen corrigeren voor het aantal races, maar dan wordt het wel een beetje ingewikkeld.

• RobertMe
Geen matches
[...]

Bij een zwaar technische sport is vergelijken natuurlijk sowieso lastig. Een Fangio, Ascari of Moss waren alleen maar bezig met in leven blijven de auto besturen. Nu zit het stuurwiel vol met knoppen voor rembalans, motor besturing, etc etc. Zijn er vooraf aan het weekend al tientallen simulaties gedraaid en wordt er nog alleen naar een target tijd gereden. Etc etc..

Bij tennis, zwemmen etc doe je noemt is de sporter zelf nog steeds het aller belangrijkste. De verschillen in bv tennisrackets, zwemkleding, ... zullen daarbij veel kleiner zijn tussen nu en 50 jaar geleden. Maar ook daarbij zie je steeds meer personalisering en sporter specifieke trainingen, voeyselschemas, etc etc. Maar dat komt er bij F1 ook bij. Vroeger zaten de coureurs voor de race nog te roken, (veel) aan de drank, etc. Tegenwoordig hebben ook F1 coureurs allemaal een personal trainer om top fit te blijven.

Als je de huidige coureurs zou laten racen in de auto's van 50 of 70 jaar terug zou de uitslag / verdeling er denk ik heel anders uit zien dan nu. Laat je tennissers bv van nu spelen op een veld en met de schoenen, kleding en racket van 50 of 70 jaar terug denk ik dat de uitslag nog steeds redelijk hetzelfde zal zijn.

• basvn
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4sRERaXwAAYoNr?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4sREcpXEAA9row?format=jpg&name=large

Beker voor Max en voor de rest die snel genoeg zijn om mee te doen aan de Verstappen podcast

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geen matches
Een zingend uitlaatspruitstuk?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Geen matches
Afwateringsmechaniek voor het circuit waarmee de regen wordt afgevoerd?

ping 127.212.23.124

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-12 16:26
Geen matches
DarkSide schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

op een of andere manier heb ik er een DHL gevoel bij :9

[Afbeelding]
Zou voor de pitstops een goed teken zijn. Die gasten zijn nog sneller dan 1,98 sec weg na het aanbellen.

• LZ86
Geen matches
murphydrz schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Absoluut goed punt, maar dan nog zou het verschil lang niet zo groot moeten zijn.
Nouja, je ziet ook dat het verschil tussen VER en PER gigantisch is.

En PER is echt geen totale pannenkoek. Nu ben ik absoluut geen fan van Stroll, maar Alonso is gewoon echt heel goed. Ik ben het wel eens dat Stroll op de grid weinig toevoegt, maar dat doet de helft van de grid niet. Zet Stroll in een team naast Magnussen, Zhou, Bottas of Sargeant, en het valt wel mee hoe slecht ie is vergeleken met de teamgenoot.

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 29-08-2023 13:28 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geen matches
basvn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Beker voor Max en voor de rest die snel genoeg zijn om mee te doen aan de Verstappen podcast
Jammer zo'n 3-cylinder spruitstuk :P
Maar wel weer een mooie originele.

PSN

• alexbl69
Geen matches
[...]

Nog een paar (mogelijke) statistieken :)

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-12 15:50
Geen matches
basvn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is het een verwijzing naar de 7 koppige draak in Italië of naar "Biscione"?
Of denk ik te diep? :P

• Maasluip
  • Laatst online: 15:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen matches
Tripl3 D schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Omdat het Excel-based is had ik in een andere versie voor de komende races +8 punten voor Max neergezet (25 vs 18 + snelste ronde) en dan zag je nog steeds een behoorlijk verschil. Dan moet Checo wel heel erg door het ijs gaan zakken de komende races.
Hoe bedoel je "door het ijs gaan zakken"? In 13 races heeft hij 2x gewonnen en is 3x 2e geworden. Er is dus meer kans dat hij geen 2e wordt dan wel. Qua gemiddelde punten rijdt hij een 3e plek.
Als Max gewoon wint en een keer een snelste ronde pakt moet Checo moet minstens 2x 2e worden de komende 3 races anders is Max WDC in Japan.

Signatures zijn voor boomers.

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 15:24
Geen matches
Maasluip schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Hoe bedoel je "door het ijs gaan zakken"? In 13 races heeft hij 2x gewonnen en is 3x 2e geworden. Er is dus meer kans dat hij geen 2e wordt dan wel. Qua gemiddelde punten rijdt hij een 3e plek.
Als Max gewoon wint en een keer een snelste ronde pakt moet Checo moet minstens 2x 2e worden de komende 3 races anders is Max WDC in Japan.
De reden (waarom ie door het ijs zakt) is trouwens al wel bekend ;)
klik

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• basvn
Geen matches

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nice, de AMR heeft tegenwoordig een strikje (onder het achterlicht)
https://www.motorsport.co...quipment-change/10513118/
Afbeeldingslocatie: https://cdn-7.motorsport.com/images/amp/0a9aqrk0/s900/aston-martin-amr23-new-fin-1.webp

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2023 15:55 ]

PSN

• RobertMe
* had

Hoe doen ze dat met de pitstops? Juist, niet dus. Op zaterdag was het al verdwenen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geen matches
RobertMe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

* had

Hoe doen ze dat met de pitstops? Juist, niet dus. Op zaterdag was het al verdwenen.
Dat staat ook allemaal in het artikel :)
The jack, ordinarily a more simplistic cup-style solution, usually slides beneath the crash structure in order to lift the car during a pit stop.

However, if this design was used with the new winglet it would likely break the part – something that indeed happened during practice and could be the reason why the team opted not to race with it.

To avoid the risk of repeat damage, Aston Martin reprofiled the rear jack cup design so it now avoids the risk of damaging the winglet at a stop.

PSN

• basvn
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8s0mtak732lb1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4ax4aak732lb1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wc1fy2k732lb1.jpg

Nieuwe beker is gebracht (of de oude is gefixt)

[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 29-08-2023 16:13 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
Geen matches
JEightyFive schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Zou voor de pitstops een goed teken zijn. Die gasten zijn nog sneller dan 1,98 sec weg na het aanbellen.
Dan hebben ze in ieder geval de deurbel nog gehaald, ze hebben de toko niet voor niets Duurt Heel Lang genoemd.... Maar ik dacht wel dat ze een hele belangrijke bijdrage hebben in het reizende F1-circus.

*gevonden: https://inmotion.dhl/en/formula-1

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2023 16:26 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Wild Chocolate schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:36:
Red Bull heeft denk ik wel een reële kans om in Japan al het WCC binnen te hengelen. Dat zou natuurlijk heel mooi zijn voor Honda :*)

[Afbeelding]

In het geel is uitgaand van Red Bull steeds 1 en 2 en snelste ronde, en Mercedes steeds 3 en 4.
Nu zal Red Bull vast niet overal ineens 1 en 2 gaan eindigen, natuurlijk. Maar de kans dat Mercedes ineens overal 3 en 4 wordt is net zo klein... En Red Bull mag in de komende 3 races dus nog 30 punten morsen t.o.v. Mercedes.

Voor de volledigheid ook even het WDC staatje, daar in het (vla)geel uitgaande van Max steeds maximale punten en Checo het eerstvolgende.
[Afbeelding]

EDIT: Overigens ga ik er in mijn berekening vanuit, dat Max vanaf nu genoeg heeft aan een gelijke stand aan het einde van het seizoen. Max heeft de helft van de races gewonnen, dus als ze gelijk eindigen wordt naar het aantal 2e plaatsen gekeken, en dan 3e plaatsen. Hoewel het theoretisch mogelijk zou zijn dat Checo daar beter uitkomt, lijkt het mij sterk dat Checo nu alles wint, en dat Max dan slechter scoort dan Checo in de voorgaande races.

Dus als ik 't goed lees, als Verstappen maximaal scoort, wordt hij WDC als Perez 18 punten of meer laat liggen tot en met Japan, dus in de komende 3 races? Dus gemiddeld Verstappen winnen + FL en Per gemiddeld 4e?

Of als Per wel goed presteert en Merc laat gemiddeld 10 punten liggen t.o.v. elke keer 3e en 4e worden (dus bijvoorbeeld telkens 4e en 8e) dan pakt RBR 't WCC;

Denk dat Qatar een dubbel feestje wordt voor RB...

Met die kanttekening dat RBR waarschijnlijk in Japan wel zeker zal weten dat ze WDC hebben

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen matches

:D

• Chocoball
Geen matches
Na de 'DHL' racepakken nu de SF-23 livery voor de komende race in Monza.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/amp/YEQa735Y/s1200/ferrari-livery-for-the-italian.webp

Afbeeldingslocatie: https://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/2y3XJ5v6/s1000/ferrari-livery-for-the-italian-1.webp

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen matches
Duitse Ferrari's? Iets om Schumacher ofzo?

• Chocoball
hjs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:08:
Duitse Ferrari's? Iets om Schumacher ofzo?
Het kleurenschema van de Ferrari 499P Hypercar die eerder dit jaar de 24 uur van Le Mans won.

https://www.motorsport.co...lian-grand-prix/10513251/

• Jasphur
Geen matches
Chocoball schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof gedaan ook hun pakken (lijkt wel alsof ik de enige ben daarin :P).

• Jasphur
Geen matches
:+

• Chocoball
Geen matches
Speciaal voor @Jasphur :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/Y99eByGY/s1000/charles-leclerc-ferrari-italia-1.webp

• Wild Chocolate
  • Nu online
rik86 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Dus als ik 't goed lees, als Verstappen maximaal scoort, wordt hij WDC als Perez 18 punten of meer laat liggen tot en met Japan, dus in de komende 3 races? Dus gemiddeld Verstappen winnen + FL en Per gemiddeld 4e?

Of als Per wel goed presteert en Merc laat gemiddeld 10 punten liggen t.o.v. elke keer 3e en 4e worden (dus bijvoorbeeld telkens 4e en 8e) dan pakt RBR 't WCC;

Denk dat Qatar een dubbel feestje wordt voor RB...

Met die kanttekening dat RBR waarschijnlijk in Japan wel zeker zal weten dat ze WDC hebben
Voor het WCC: in deze ideale situatie pakt Red Bull al 30 punten meer dan nodig om WCC te pakken in Japan. Mercedes moet dus 10 punten per race méér inlopen dan in dit scenario. (EDIT: Eigenlijk moet Red Bull 10 punten per race minder uitlopen)
Andersom hoeft Red Bull in 3 races "maar" 8 punten per race uit te lopen om van 285 naar 309 punten voorsprong te gaan.

Dat lijkt me dus echt een reële optie. Er zitten daar natuurlijk wel meer variabelen in. Er hebben tot nu toe zo veel verschillende teams/rijders op plek 2 t/m 8 gestaan, dat werkt allemaal in het voordeel van Max en Red Bull, qua snel kampioen worden. In de meeste recente seizoenen was er meestal een duidelijke 2e (of 2e en 3e), nu doen er veel meer mee om de podiumplaatsen.

Voor wat betreft Perez 3 keer 4e of slechter, even wat hij tot nu toe gedaan heeft:
2 keer 1e,
3 keer 2e
2 keer 3e,
2 keer 4e
2 keer 6e,
1 keer 16e

Als Perez nu een keer 2e en een keer 3e wordt, mag hij ook 1 keer 8e worden en dan moet Max tot Qatar wachten.
Als Perez 2 keer 2e wordt, mag hij zelfs nog een keer uitvallen. En zelfs met een keer 2e en een keer 3e en dan uitvallen, mag Max maar 4 punten laten liggen.
3 keer 4e is inderdaad (precies) te weinig, maar dan moet Max wèl alle snelste ronden halen, die kans acht ik ook klein. Bovendien zou Perez dan slechter scoren dan hij tot nu toe gemiddeld gedaan heeft, en we vonden het al slecht :*)

Kortom, ik denk dat Max WDC in Japan alleen gaat gebeuren als Perez pech krijgt, of echt iets stoms doet.

iRacing Profiel

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:51

Wertha

Te midden van het moeras

Geen matches
Chocoball schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is wel een gave livery. 8)

• Jasphur
Geen matches

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Geen matches
It's me, Mario.

Hopelijk staat het circuit niet onder water, dat is al geweest.

ping 127.212.23.124

• Jasphur
Geen matches
pjottum schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:33:
[...]

It's me, Mario.

Hopelijk staat het circuit niet onder water, dat is al geweest.
Lets-a gooo!

[F1 2023] Race 15 GP van Italië

• Amos_x
Leclerc mag wat mij betreft ook stilletjes aan nadenken wat hij nog wil van de sport. Compleet onzichtbaar, regelmatig tweede tov Carlos Sainz... De persoonlijkheid van een natte aardappel. Het vuur is er compleet uit.

Elke rijder uit de lagere teams toont meer motivatie en zin, dan Leclerc, ook al strijden ze om plaatsen 15-20.

En ja, ik kan begrijpen dat je niet veel animo kan opbrengen als je met zijn talent niet voor de knikkers kan strijden, maar als je zoveel betaald wordt om rondjes te draaien, kan je best wat meer drive tonen. Ook al is de wagen niet goed.

Dat doet Carlos toch veel beter. Hij is wel blij om in F1 te rijden, ongeacht de prestaties van het team, vecht er ieder weekend voor, en heeft wel iets te zeggen bij de debriefings.

Het woord dat ik zoek is gelatenheid, wellicht. Maar dat hoort niet als je met een dik contract in de koningenklasse van de autosport rijdt. Ga dan ergens in een andere klasse rijden.

En het lijkt erop alsof Leclerc's moment helemaal gepasseerd is. Norris gaat in stijgende lijn, Piastri is voor een rookie extreem goed en snel. Ik zie die twee eerder de pannen van het dak rijden, dan Leclerc. En dan is z'n kans verkeken.

• JEightyFive
Geen matches
Amos_x schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:29:
Leclerc mag wat mij betreft ook stilletjes aan nadenken wat hij nog wil van de sport.
Niet de eerste die bij Ferrari (mentaal) kapot wordt gemaakt. Sainz lijkt op dat vlak wel sterker en geeft ook vaker aan wat hij wil, in plaats van zich door het team te laten piepelen.
Ik denk dat ie lekker op zoek moet naar een ander team waar ie wel het plezier weer terugvindt want dat lijkt er wel een beetje uit te zijn.

• Wild Chocolate
  • Nu online
Leclerc mag wat mij betreft ook stilletjes aan nadenken wat hij nog wil van de sport. Compleet onzichtbaar, regelmatig tweede tov Carlos Sainz... De persoonlijkheid van een natte aardappel. Het vuur is er compleet uit.

Elke rijder uit de lagere teams toont meer motivatie en zin, dan Leclerc, ook al strijden ze om plaatsen 15-20.

En ja, ik kan begrijpen dat je niet veel animo kan opbrengen als je met zijn talent niet voor de knikkers kan strijden, maar als je zoveel betaald wordt om rondjes te draaien, kan je best wat meer drive tonen. Ook al is de wagen niet goed.

Dat doet Carlos toch veel beter. Hij is wel blij om in F1 te rijden, ongeacht de prestaties van het team, vecht er ieder weekend voor, en heeft wel iets te zeggen bij de debriefings.

Het woord dat ik zoek is gelatenheid, wellicht. Maar dat hoort niet als je met een dik contract in de koningenklasse van de autosport rijdt. Ga dan ergens in een andere klasse rijden.

En het lijkt erop alsof Leclerc's moment helemaal gepasseerd is. Norris gaat in stijgende lijn, Piastri is voor een rookie extreem goed en snel. Ik zie die twee eerder de pannen van het dak rijden, dan Leclerc. En dan is z'n kans verkeken.
Nou, zo dramatisch zie ik het voor Leclerc nu ook weer niet... Ik denk dat Sainz vooral beter om kan gaan met een wat mindere auto...

Ik ben wel benieuwd of Ferrari Sainz anders gaat behandelen, nu hij meer punten dan Leclerc heeft in het kampioenschap. Dat blijft toch een ding, dat er geen teamorders gegeven worden, ook al is Sainz duidelijk sneller dan Leclerc...
JEightyFive schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Niet de eerste die bij Ferrari (mentaal) kapot wordt gemaakt. Sainz lijkt op dat vlak wel sterker en geeft ook vaker aan wat hij wil, in plaats van zich door het team te laten piepelen.
Ik denk dat ie lekker op zoek moet naar een ander team waar ie wel het plezier weer terugvindt want dat lijkt er wel een beetje uit te zijn.
Misschien dat Sainz zich ook wat mondiger is, omdat hij wellicht op koers ligt om bij Audi in te stromen in 2026. Hij hoeft dus niet aan de lange termijn bij Ferrari te denken. Goed, hij moet dan natuurlijk 2026 wel halen, Audi gaat geen rijder aannemen die al 2 jaar niet in F1 gereden heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-08-2023 09:38 ]

iRacing Profiel

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 10:28

JB

Cédric roelt!

Flexiwings zijn terug :o

https://nl.motorsport.com...stevige-ingreep/10513283/
FIA vermoedt slimme trucs met flexibele F1-vleugels en grijpt in
De Formule 1-teams kunnen na de Grand Prix van Italië rekenen op verscherpte handhaving van het verbod op flexibele vleugels. Motorsport.com kan onthullen dat de FIA in actie komt tegen trucs die volgens de autosportfederatie illegaal zijn.

Mijn boefje is liev!

• LZ86

LEC is gewoon mentaal even geknakt. De meeste van zijn overwinningen kwamen in de tijd dat FER valsspeelde, daarna eigenlijk nooit meer echt iets laten zien. Amper meer gewonnen.

Bij een beter team zou hij meedoen voor de podiums, nu enkel frustratie alom. Ik snap de gelatenheid wel.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Handhaving vanaf Singapore. Ben benieuwd welke teams daar het meeste last van zullen hebben.

Stel je voor dat Red Bull opeens het voordeel kwijt is ;)

• JEightyFive
Geen matches
Bigfoot schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Handhaving vanaf Singapore. Ben benieuwd welke teams daar het meeste last van zullen hebben.

Stel je voor dat Red Bull opeens het voordeel kwijt is ;)
Alsjeblieft niet zeg. Kunnen we aub 1 kampioenschap van Max hebben zonder controverse?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn nooit weg geweest. Alles buigt als een gek.
Pagina: 1 ... 56 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics