welk bakje bedoel je? misschien een afbeelding?NoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:50:
[...]
Ik wist van een stofzuiger zak, maar waarom dan het extra bakje nog in de Multidock...
ja, maar waarom dan de stofzuiger zak? :-)lays526 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:15:
[...]
voor de 3de keer om het vuil dat de robot heeft opgezogen in op te zuigen
2 bakken (1 in roborock, 1 in multidock
1 stofzuiger zak?
Dus het gaat van de stofzuigerzak naar de bak ?
de stof zuiger zuigt het in zijn reservoir
het dock zuigt dat reservoir weer leeg en dumpt het in de stofzak
ok, dat was een duidelijk antwoord, merci :-)lays526 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:17:
de stof zuiger zuigt het in zijn reservoir
Manuals: https://support.roborock....nual-EN-FR-ES-Latin-Br-PtNoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Geen idee, was geen handleiding bij, alleen maar quick start... 4 replys, maar niemand die het kan zeggen? :-)
Ik heb even voor je gekekenNoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:50:
[...]
Ik wist van een stofzuiger zak, maar waarom dan het extra bakje nog in de Multidock...
Dat dacht ik dus ook... Maar ik heb het over de grote bak naast het water reservoir, boven de stofzuiger zak dusLastBoyScout schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 00:16:
[...]
Ik heb even voor je gekekenMaar als ik het "diagram" lees HIER, dan lijkt hij heel sterk op mijn Dreame L10s Ultra en zit er gewoon alleen een stofzak in die rechtstreeks vanuit de robot gevuld word. Ben erg benieuwd waar dan jouw extra bakje zou moeten zitten. Of heb je een ander model dan die beschreven wordt in de link?
Dat bedoelt hij inderdaad; hier wordt het vuile water van het wassen van de dweilen in opgezogen en kun je beter meteen na het afronden maar leeggooien en omspoelen. 🤢
Gister de Roborock Q10 S5+ ontvangen welke ik besteld had bij Roborock in Duitsland.
Vanmorgen een rondje laten zuigen en dweilen, mooi apparaat.
Nadat ik de waterbak had geleegd zag ik dat er ook een filter in zat, dus die ook bekeken.
Nou die was erg vies, heb nu niet het idee dat ik een nieuwe Q10 heb gekregen.
Maar een mail naar ze gestuurd met vragen.
Tip, check dus het filter voor eerste gebruik.
Vanmorgen een rondje laten zuigen en dweilen, mooi apparaat.
Nadat ik de waterbak had geleegd zag ik dat er ook een filter in zat, dus die ook bekeken.
Nou die was erg vies, heb nu niet het idee dat ik een nieuwe Q10 heb gekregen.
Maar een mail naar ze gestuurd met vragen.
Tip, check dus het filter voor eerste gebruik.
Is er ook iemand die de ‘gewone’ Roborock s8 heeft, ervaringen?
Is er eigenlijk een BBG voor robotstofzuigers? Ik kon niets vinden.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Neezonoskar schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:07:
Ook ik zou hier groot voorstander voor zijn, met paar categorien:zonoskar schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:07:
1) Budget stofzuiger die enkel kan zuigen
2) Zuigen + dweilen tot 600 euro (oid)
3) Schoon en zuiver mag wat kosten
Al een tijdje de QRevo Master in huis en heel erg tevreden er mee.
Nu wordt het wel langzaamaan tijd om e.e.a. te gaan vervangen (mop pads, zak), dus de aloude vraag: Waar halen jullie de supplies?
Nu wordt het wel langzaamaan tijd om e.e.a. te gaan vervangen (mop pads, zak), dus de aloude vraag: Waar halen jullie de supplies?
Aloude vraag inderdaad, dus gebruik de zoekfunctie even om de laatste 20-30 antwoorden terug te lezen.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:47:
Al een tijdje de QRevo Master in huis en heel erg tevreden er mee.
Ja, dat had ik dus gedaan (uiteraard), maar ik voer blijkbaar niet de goede search in om die antwoorden te vinden...de Peer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:52:
[...]
Aloude vraag inderdaad, dus gebruik de zoekfunctie even om de laatste 20-30 antwoorden terug te lezen.
Gewoon aliexpress.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:59:
[...]
Ja, dat had ik dus gedaan (uiteraard), maar ik voer blijkbaar niet de goede search in om die antwoorden te vinden...
Wij hebben een Roborock Q7 MAX een aantal jaren in gebruik. Geeft nu steeds storing dat de linker moter niet goed is. Vanmorgen uit elkaar gehaald, ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ga een nieuwe motor bestellen, en wil deze dan indien dit de oplossing is voor boven gebruiken. Nu wil ik een nieuwe Roborock voor beneden kope. Maar jongens wat een keuze... Dweilen ga ik niet gebruiken. Nu zit ik te kijken naar een Q10 X5+, maar zie ook dat er een Q10 S5+ en Q10 PF+ bestaan. Weet iemand wat de verschillen zijn ?
Hebben jullie mogelijk nog een ander voorstel om naar te kijken ?
Ik wil deze via de.roborock.de bestellen. Krijg alleen mijn kortingscode niet geaccpeteerd, hebben jullie hier ook tips voor.
Alvast bedankt!
Ik wil deze via de.roborock.de bestellen. Krijg alleen mijn kortingscode niet geaccpeteerd, hebben jullie hier ook tips voor.
Alvast bedankt!
Probeer het eens met 'waar kopen jullie'Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:59:
[...]
Ja, dat had ik dus gedaan (uiteraard), maar ik voer blijkbaar niet de goede search in om die antwoorden te vinden...
[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2
Dag Allen,
Ik heb sinds een paar dagen de X10, ik ben opvallend positief over zijn/haar/het resultaten.
Ik vind alleen de eufy cleaning solution moeilijk te krijgen en veel te duur.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een alternatief?
Ik heb sinds een paar dagen de X10, ik ben opvallend positief over zijn/haar/het resultaten.
Ik vind alleen de eufy cleaning solution moeilijk te krijgen en veel te duur.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een alternatief?
Hoi Koptelefoontje en DJ Barney
Ook voor mij jouw verhaal heel herkenbaar. Keuze-stress is een dingetje😂.
Ik heb zojuist de Roborock Saros R 10 besteld bij Coolblue. Alhoewel nog heel duur, toch een mooie aanbieding! Had ook eerst de s8 MaxV ultra in gedachten. Mijn zoon heeft de s7 en is er al jaren heel gelukkig en zeer tevreden mee. En geloof me, hij is heel kritisch! Vandaar dat ik voor de Roborock gegaan ben.
De Dreame x50 was was ook een zeer goede optie en qua design vond ik deze het mooiste en verschilde in specs bijna niets van de Roborock Saros.
De Dreame heeft een uitgebreid pakket aan accessoires erbij, wat maar zeer karig is bij de Roborock. Maar voor 25 euries een heel accessoire-pakket bij Alie besteld voor de Saros.
Na een aantal dagen YouTube-filmpjes en reviews over robotstofzuiger te hebben gekeken, bleek dat dat de R10 betere dweilresultaten had de de 10. Dat en de ervaring van mijn zoon mbt het merk Roborock heeft voor mij de doorslag gegeven.
Ik heb zojuist de Roborock Saros R 10 besteld bij Coolblue. Alhoewel nog heel duur, toch een mooie aanbieding! Had ook eerst de s8 MaxV ultra in gedachten. Mijn zoon heeft de s7 en is er al jaren heel gelukkig en zeer tevreden mee. En geloof me, hij is heel kritisch! Vandaar dat ik voor de Roborock gegaan ben.
De Dreame x50 was was ook een zeer goede optie en qua design vond ik deze het mooiste en verschilde in specs bijna niets van de Roborock Saros.
De Dreame heeft een uitgebreid pakket aan accessoires erbij, wat maar zeer karig is bij de Roborock. Maar voor 25 euries een heel accessoire-pakket bij Alie besteld voor de Saros.
Na een aantal dagen YouTube-filmpjes en reviews over robotstofzuiger te hebben gekeken, bleek dat dat de R10 betere dweilresultaten had de de 10. Dat en de ervaring van mijn zoon mbt het merk Roborock heeft voor mij de doorslag gegeven.
Ik heb de Mova P50 Pro Ultra besteld (via Amazon, fijn voor de garantie naar mijn mening) voor €750, de laagste prijs tot nu toe (introductieprijs was €900-€1000). Vergeleken met de prijzen van andere high-end robots met dezelfde features en reviews een stuk minder.
Ik heb nog geen robotstofzuiger gehad, maar na een flinke speurtocht ben ik toch bij dit ding beland voor de beste bang-for-buck in de high-end. Als submerk van Dreame, met veel gedeelde onderdelen en accesoires heb ik er ook wel vertrouwen in.
We gaan het zien.
Ik heb nog geen robotstofzuiger gehad, maar na een flinke speurtocht ben ik toch bij dit ding beland voor de beste bang-for-buck in de high-end. Als submerk van Dreame, met veel gedeelde onderdelen en accesoires heb ik er ook wel vertrouwen in.
We gaan het zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Grotbewoner op 30-05-2025 19:21 ]
Als ik het goed heb, heeft de Q10 S5+ een sterkere dweil en wordt deze geadviseerd als je met regelmaat hardnekkige vlekken hebt op je vloer. De Q10 X5+ heeft een normale dweil en deze herkent tapijten, dus wordt de dweil opgetilt bij tapijten.Goofman2 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:14:
Wij hebben een Roborock Q7 MAX een aantal jaren in gebruik. Geeft nu steeds storing dat de linker moter niet goed is. Vanmorgen uit elkaar gehaald, ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ga een nieuwe motor bestellen, en wil deze dan indien dit de oplossing is voor boven gebruiken. Nu wil ik een nieuwe Roborock voor beneden kope. Maar jongens wat een keuze... Dweilen ga ik niet gebruiken. Nu zit ik te kijken naar een Q10 X5+, maar zie ook dat er een Q10 S5+ en Q10 PF+ bestaan. Weet iemand wat de verschillen zijn ?
Alvast bedankt!
En ik vermoed(!) dat de Roborock Q10 VF+/Q10 PF+ dezelfde zijn als de S5+ en X5+ maar dan voor een andere regionale (Aziatische) markt? Ik vind het in ieder geval een zootje qua naamgeving. Zie ook hier
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Volgens mij is de p50 even knie van l40s.Grotbewoner schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:20:
Ik heb de Mova P50 Pro Ultra besteld (via Amazon, fijn voor de garantie naar mijn mening) voor €750, de laagste prijs tot nu toe (introductieprijs was €900-€1000). Vergeleken met de prijzen van andere high-end robots met dezelfde features en reviews een stuk minder.
We gaan het zien.
https://www.amazon.nl/DRE...schuifbare/dp/B0DY8V59LY/
Je hebt dan denk ik de Saros 10? Want de 10R is niet te krijgen bij coolblue.marianne63 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:11:
Hoi Koptelefoontje en DJ Barney
Ik heb ook even lopen prutsen met de eetkamer die twee treden lager is dan de rest van de kamer en het is met behulp van een tafelblad gelukt om hem in dezelfde ruimte te krijgen!
Ik had wel wat meer van de voice assistant Rocky verwacht, dat is vrijwel onbruikbaar. Geen probleem want via HomeKit kun je natuurlijk gewoon Siri gebruiken.
Wat mij niet helemaal bekend was, was dat voor mijn geoliede eiken vloer het dweilen niet zo’n goed idee is. Jammer genoeg kan ik blijkbaar de Woca natuurlijke zeep niet in het reservoir gebruiken en de Roborock Floor Cleaning Solution zou mogelijk niet goed zijn voor de vloer.
Iemand ervaring met geoliede vloeren en robo mop?
Ik heb vandaag mijn L20 Ultra ontvangen maar hij kan helaas gelijk retour. Het water uit de schoon water tank wordt niet opgezogen, ik voel ook geen zuigkracht als ik de tank eruit haal en handmatig het station wil vullen. Jammer, mijn eerste ervaring met Dreame valt dus tegen
Voor een groot deel wel, maar er zijn toch wat kleine verschillen: de L40 heeft een borstel die geen haren doorsnijdt en kan hogere drempels aan.karakedi schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:54:
[...]
Volgens mij is de p50 even knie van l40s.
https://www.amazon.nl/DRE...schuifbare/dp/B0DY8V59LY/
Na de nodige uren twijfel en research wilde ik hier toch even delen voor welke keuze voor robotstofzuiger+mop ik ben gegaan: De Ecovacs Deebot T50 OMNI Pro die nu in de aanbieding is van €800,- naar €600,-💸
https://www.coolblue.nl/p...tm_campaign=product-share
Er staat geen "Pro" op coolblue maar ik geloof dat er geen "niet-pro" bestaat.
Ik ben geen expert, maar aangezien ik hier niks las over dit model leek het me goed om mijn ervaring hierover te delen. De daadwerkelijke gebruikerservaring zal ik delen als ik het ook echt in gebruik heb genomen. Dit kan even duren aangezien dit onze eerste robotstofzuiger is😅.
De T50 staat door Vacuum Wars hoog in de top 20 terwijl het de helft van de prijs is van veel andere robots die in die lijst staat. Alle opties van de high end modellen zitten erop (washing station in het laadstation, zichzelf over drempels tillen, omhoog tillen van moppads bij tapijt, "richel"-detectie, etc.). Daarbij stond zowel het stofzuigen als het dweilen hoog aangeschreven. Tevens is hij bijzonder laag/klein, mede door de ingebouwde lidar. Ik hoop dan ook dat hij onder alle tafels en stoelen door zal gaan.
Het grootste nadeel zou zijn dat de obstacle avoidance minder dan gemiddeld zou presteren doordat hij gebruik maakt van ingebouwde lidar. Dit leek mij zelf niet zo'n punt. Ik wil elke dag een schone vloer. Daarom koop ik ook een robotstofzuiger. Dan lijkt het me logisch dat ik ook elke dag eventuele lossen spullen van de grond opruim (hopelijk klopt dit... 🐱💩).
Oftewel: bovengemiddeld goede stofzuiger en dweil met alle opties tegen de helft van de prijs.
Ik zal m'n best doen om over een tijdje een update te geven of de T50 aan deze verwachtingen heeft voldaan... 🤐
Ik ben geen expert, maar aangezien ik hier niks las over dit model leek het me goed om mijn ervaring hierover te delen. De daadwerkelijke gebruikerservaring zal ik delen als ik het ook echt in gebruik heb genomen. Dit kan even duren aangezien dit onze eerste robotstofzuiger is😅.
De T50 staat door Vacuum Wars hoog in de top 20 terwijl het de helft van de prijs is van veel andere robots die in die lijst staat. Alle opties van de high end modellen zitten erop (washing station in het laadstation, zichzelf over drempels tillen, omhoog tillen van moppads bij tapijt, "richel"-detectie, etc.). Daarbij stond zowel het stofzuigen als het dweilen hoog aangeschreven. Tevens is hij bijzonder laag/klein, mede door de ingebouwde lidar. Ik hoop dan ook dat hij onder alle tafels en stoelen door zal gaan.
Het grootste nadeel zou zijn dat de obstacle avoidance minder dan gemiddeld zou presteren doordat hij gebruik maakt van ingebouwde lidar. Dit leek mij zelf niet zo'n punt. Ik wil elke dag een schone vloer. Daarom koop ik ook een robotstofzuiger. Dan lijkt het me logisch dat ik ook elke dag eventuele lossen spullen van de grond opruim (hopelijk klopt dit... 🐱💩).
Oftewel: bovengemiddeld goede stofzuiger en dweil met alle opties tegen de helft van de prijs.
Ik zal m'n best doen om over een tijdje een update te geven of de T50 aan deze verwachtingen heeft voldaan... 🤐
Je hebt de T50, T50 pro, en T50 pro max om t allemaal wat makkelijker te makenJSc schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:06:
Na de nodige uren twijfel en research wilde ik hier toch even delen voor welke keuze voor robotstofzuiger+mop ik ben gegaan: De Ecovacs Deebot T50 OMNI Pro die nu in de aanbieding is van €800,- naar €600,-💸
[ Voor 6% gewijzigd door pielle007 op 31-05-2025 12:12 ]
ik heb inderdaad ook een woca geoliede eiken vloer, tot nu toe met water zie ik geen issues. heb nog een paar liter van dat woca zeep spul staan, en wil dat inderdaad ook eens (eerst maar eens verdund) gaan gebruiken in het reservoir, desnoods gewoon in het schoonwater reservoir om de juiste mengverhouding te krijgen (ik ga er vanuit dat roborock alleen zn eigen product in de juiste verhoudingen mengt (en wat die verhouding is, geen flauw idee). waarom zou die woca zeep niet gebruikt kunnen worden? er zit geen olie in volgens mij, en verdund zou ik verwachten dat dit de boel niet verstopt. mocht iemand anders hier al wel ervaring mee hebben hoor ik het graagKoptelefoontje schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:14:
[...]
Je hebt dan denk ik de Saros 10? Want de 10R is niet te krijgen bij coolblue.
Ik heb ook even lopen prutsen met de eetkamer die twee treden lager is dan de rest van de kamer en het is met behulp van een tafelblad gelukt om hem in dezelfde ruimte te krijgen!
Ik had wel wat meer van de voice assistant Rocky verwacht, dat is vrijwel onbruikbaar. Geen probleem want via HomeKit kun je natuurlijk gewoon Siri gebruiken.
Wat mij niet helemaal bekend was, was dat voor mijn geoliede eiken vloer het dweilen niet zo’n goed idee is. Jammer genoeg kan ik blijkbaar de Woca natuurlijke zeep niet in het reservoir gebruiken en de Roborock Floor Cleaning Solution zou mogelijk niet goed zijn voor de vloer.
Bedankt voor de rectificatie! Ik heb denk ik toch de non-pro gekocht. Het verschil tussen de T50 Pro Max en T50 Pro is goed te vinden. Over de T50 is niet erg veel te vinden... uiteindelijk wel beide modellen op de Ecovacs website kunnen vinden. Het verschil zit 'm in het ontbreken van vuildetectie na het moppen en een camera voor obstacle avoidance (waarmee je evt ook live zou kunnen).pielle007 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Je hebt de T50, T50 pro, en T50 pro max om t allemaal wat makkelijker te maken
Ik kan denk ik wel zonder beiden. Alle overige hard-en software is gelijk. De praktische meerwaarde van de camera wordt nog betwist op Reddit en mijn kat hoeft zich geen zorgen meer te maken om z'n privacy 😅
https://www.ecovacs.com/u...ot-t50-omni#specification
https://www.ecovacs.com/u...eaner/deebot-t50-pro-omni
Koptelefoontje schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:14:
[...]
Je hebt dan denk ik de Saros 10? Want de 10R is niet te krijgen bij coolblue.
Zojuist besteld bij Roborock Deutschland… Helaas 3 a 4 weken levertijd.
Mijn zoon heeft ook een geoliede vloer en brengt zijn middel op de mop aan.
Ik sinds kort een probleem met mijn Dreame X40, Sinds de laatste update 4.3.9_1702.
Als ik de x40 op de eerste verdieping zet dan zet ie willekeurig ergens midden in de kamer het Dock neer wat dus beneden staat en dit gedeelte stofzuigt hij dan niet.
Aangezien Dock niet van de kaart weggehaald kan worden heb ik de verdieping verwijderd en opnieuw aangemaakt, hierna ging het 1x goed en bij de 2de keer zet hij het Dock weer midden in een kamer neer.
Iemand die dit probleem herkend en misschien een oplossing weet? Heb er al naar gezocht maar kom nergens wat tegen.
Als ik de x40 op de eerste verdieping zet dan zet ie willekeurig ergens midden in de kamer het Dock neer wat dus beneden staat en dit gedeelte stofzuigt hij dan niet.
Aangezien Dock niet van de kaart weggehaald kan worden heb ik de verdieping verwijderd en opnieuw aangemaakt, hierna ging het 1x goed en bij de 2de keer zet hij het Dock weer midden in een kamer neer.
Iemand die dit probleem herkend en misschien een oplossing weet? Heb er al naar gezocht maar kom nergens wat tegen.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit hier overigens nu een tricut borstel bij deze Mova ? (bij de Dreame niet iig)Grotbewoner schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:20:
We gaan het zien.
Neig zelf ook naar Dreame / Mova l40s / p50 pro
Zag nog op t Duitse robotor forum dit filmpje
Overtuigd ben ik nog niet, lees tevens in t forum (en op de Duitse site van mova) dat de aftersales / support niet in orde is. Ze bieden wel weer 3 jaar garantie. Qua prijsrange is dit overigens wel prima.
Beetje late reactie, maar de stoelpoten staan 45cm uit elkaar en de robot zelf is ~30cm dus ruimte genoeg zou je zeggen. Meestal rijdt die er dan ook gewoon tussendoor99ruud99 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:00:
Hoe hoog en breed is je roborock, op deze hoogte, hoe ver staan de stoelpoten uit elkaar?
:strip_exif()/f/image/Yu78FfVLWmNaj9RWuVHsiP4i.jpg?f=fotoalbum_large)
hmm...vind beetje beidehande reply sorry.NoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Geen idee, was geen handleiding bij, alleen maar quick start... 4 replys, maar niemand die het kan zeggen? :-)
Maar als je de moeite had genomen om te kijken wat je had gekocht, als voorbeeld op de website van de fabrikant? Dan had je op hun eigen promo filmpje wat standaard gaat draaien notabene als je het model opzoekt, vanaf 1:20 ongeveer gezien waar het bakje voor dient. Ow en daarnaast heb je meermaals een reply gehad hierop.
Lijkt wel gevalletje, heb iets gekocht, weet bij god niet wat, maar te lui om het op te zoeken dus post maar op een forum/facebook groep om het antwoord te krijgen.
Yep, er zit een tricut borstel standaard op.pielle007 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:13:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit hier overigens nu een tricut borstel bij deze Mova ? (bij de Dreame niet iig)
Neig zelf ook naar Dreame / Mova l40s / p50 pro
Zag nog op t Duitse robotor forum dit filmpje
Overtuigd ben ik nog niet, lees tevens in t forum (en op de Duitse site van mova) dat de aftersales / support niet in orde is. Ze bieden wel weer 3 jaar garantie. Qua prijsrange is dit overigens wel prima.
Ook een interessante optie kan de Eufy E25 zijn, ook €750 bij amazon Duitsland nu en met rollende dweil (maar helaas kan helaas niet via amazon Duitsland naar Nederland.
Ik gebruik nu zo'n 2 jaar Rigostep Royl Vloerzeep in het waterreservoir van mijn S7 Pro Max zonder problemen.djbarney schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:50:
[...]
ik heb inderdaad ook een woca geoliede eiken vloer, tot nu toe met water zie ik geen issues. heb nog een paar liter van dat woca zeep spul staan, en wil dat inderdaad ook eens (eerst maar eens verdund) gaan gebruiken in het reservoir, desnoods gewoon in het schoonwater reservoir om de juiste mengverhouding te krijgen (ik ga er vanuit dat roborock alleen zn eigen product in de juiste verhoudingen mengt (en wat die verhouding is, geen flauw idee). waarom zou die woca zeep niet gebruikt kunnen worden? er zit geen olie in volgens mij, en verdund zou ik verwachten dat dit de boel niet verstopt. mocht iemand anders hier al wel ervaring mee hebben hoor ik het graag
Sig
Dreame x40 ultra complete is nu 799 euro bij bol...
Volgens mij doet de Mova P50 Pro Ultra alles wat dat ding doet maar dan met afwerpbare dweil, flink meer zuigkracht (op papier), een jaar extra garantie en hij is 50 euro goedkoper.99ruud99 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:10:
Dreame x40 ultra complete is nu 799 euro bij bol...
Nadat ik mijn antieke Roomba met pensioen gestuurd heb ben ik op zoek naar een vervanger. Ik wil niet teveel uitgeven. Ik was eigenlijk uitgekomen op de Roborock Q7 Max, maar volgens onderstaande filmpje was de Eureka E10s een betere deal, maar ik vind over dat merk niets terug in dit topic. Is dat een USA-only merk? Ik heb wel een exemplaar gevonden op bol.com dus hij wprdt verkocht in EU. Typenaam is net anders, dus hopelijk is het dezelfde robot.
Is die Eureka een goed merk, of kan ik beter bij de 'gevestigde' merken blijven? Ik wil wel iets wat het huis mapt en niet meer zoals de oude iRobot eentje die overal tegenaan botst.
Is die Eureka een goed merk, of kan ik beter bij de 'gevestigde' merken blijven? Ik wil wel iets wat het huis mapt en niet meer zoals de oude iRobot eentje die overal tegenaan botst.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 04-06-2025 11:38 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Effe stom vraagje: ik heb een nieuw huis dus ik moest de S7 Max Ultra weer opnieuw laten quickmappen, maar hij krijgt t niet voor elkaar om alle ruimtes op de BGG te mappen ondanks alle deuren open staan. Hij slaat de wc gewoon over lijkt t.
Als hij nádat de map is opgeslagen dan gaat schoonmaken en hij ziet dan wél de wc, dan voegt ie dat toe aan de map als een grijs gekleurde ruimte. Prima zou je denken, want dan kun je in de app je map editen en dan de nieuw gevonden ruimte hernoemen maar nee, dat weigert ie. Ik weet niet precies wat voor melding de app dan geeft, maar hij zegt dan dat ik de room kan editen, maar elke keer als ik dan dat grijze stukje probeer te mergen tot 1 room (zodat ik achteraf de room weer kan dividen), dan blijft ie die melding herhalen. Dus ik kan helemaal niks doen met die nieuw gevonden ruimte. Zie ik iets over het hoofd?
Als hij nádat de map is opgeslagen dan gaat schoonmaken en hij ziet dan wél de wc, dan voegt ie dat toe aan de map als een grijs gekleurde ruimte. Prima zou je denken, want dan kun je in de app je map editen en dan de nieuw gevonden ruimte hernoemen maar nee, dat weigert ie. Ik weet niet precies wat voor melding de app dan geeft, maar hij zegt dan dat ik de room kan editen, maar elke keer als ik dan dat grijze stukje probeer te mergen tot 1 room (zodat ik achteraf de room weer kan dividen), dan blijft ie die melding herhalen. Dus ik kan helemaal niks doen met die nieuw gevonden ruimte. Zie ik iets over het hoofd?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dreams heeft opvolger x40 uitgebracht. L40s pro en L40 AE.Grotbewoner schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:39:
[...]
Volgens mij doet de Mova P50 Pro Ultra alles wat dat ding doet maar dan met afwerpbare dweil, flink meer zuigkracht (op papier), een jaar extra garantie en hij is 50 euro goedkoper.
Toch de X40 ultra complete gekocht - maar ik keeg de X40 Ultra geleverd, zonder het "complete" accessoires pakket. Ik heb winkel er al over gemaild, maar ze zijn in het weekend gesloten (belgie he
) , wat zal ik ermee doen ?
Afwachten tot dinsdag @99ruud99
Ik heb in elk geval wel mail gestuurd. Ze zijn ook lekker, 30 dagen mag je retour down, maar in de voorwaarden die je in mail krijgt moet je wel binnen 48u na ontvangst moet melden dat je dit wilt.
En je krijgt enkel een retourlabel als je ze rechtstreeks mailt, niet via bol.
*Ik noem naam van webwinkel niet, dus mag naam van bol noemen, gezien het externe partner is.
Zit er vooral mee, kan ik alvast kijken of zoiets werkt in mijn huis of beter in verpakking laten.
*Ik noem naam van webwinkel niet, dus mag naam van bol noemen, gezien het externe partner is.
Zit er vooral mee, kan ik alvast kijken of zoiets werkt in mijn huis of beter in verpakking laten.
Ik heb je een pb gestuurd Ruud. En zou m in de verpakking laten.99ruud99 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:55:
Ik heb in elk geval wel mail gestuurd. Ze zijn ook lekker, 30 dagen mag je retour down, maar in de voorwaarden die je in mail krijgt moet je wel binnen 48u na ontvangst moet melden dat je dit wilt.
Third party sellers moeten zich aan de regels van bol houden. Bol is coulant tegenover klanten en third party sellers moeten dit gaan volgen.99ruud99 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:55:
Daarnaast wordt betalingen aantal weken vastgehouden door bol voordat de sellers er beschikking over heeft.
Ik zou eerder via platform van bol communiceren dan rechtstreeks. Op deze manier wordt track record bijgehouden.
Ik snap je punt, maar krijg melding dat het niet via platform kan, moet rechtstreeks.
Vanaf 13-06 as vrijdag, staan de Dreame X50 ultra complete €1199 en de Roborock Qrevo Curv €999 in de folder van de Duitse Mediamarkt (vaak zie je dat Amazon mee gaat)
Maak je daar vooral niet al te druk over, op het moment dat zij hebben gekozen om dit via Bol aan te bieden zijn ze akkoord gegaan met de Plaza regels van Bol.99ruud99 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:55:
Ze moeten dus minimaal dezelfde coulante regels kunnen bieden aan je, tevens mogen ze een retour gelogd via Bol niet weigeren. Sterker nog dit is een voorwaarde altijd geweest, zou opkijken als het nu niet meer zou zijn.
Melding maken is altijd eerste stap.
Mocht je geen medewerking krijgen van ze dan even met Bol zelf contact opnemen en om ondersteuning vragen. Heb dit in het verleden ook één keer moeten doen en dat werkt prima kan ik je vertellen.
Beste @Beavbusi, had jij al antwoord op jouw vraag inzake de Yeedi M12 PRO+? Ik ben op zoek naar hetzelfde model.
Ik heb nu 2 1/2 jaar de ROIDMI EVA. Nu ben ik toe aan een andere ivm met wat mankementen. Hij is vaak de weg kwijt en het scharnier van de schoonwatertank is stuk.
Nu zag ik bij vrienden deze Dreame waar zij super blij mee zijn en er ook wel top uitziet met automatische mop.
Welk type is dit en heeft er iemand ergens een overzicht van de verschillende Dreame modellen?
Nu zag ik bij vrienden deze Dreame waar zij super blij mee zijn en er ook wel top uitziet met automatische mop.
Welk type is dit en heeft er iemand ergens een overzicht van de verschillende Dreame modellen?
:strip_exif()/f/image/blpvrZxQEZtzQBdVtilwH8fe.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt de Dreame L20 ultra te zijn. Hebben wij ook.taz10 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
Ik heb nu 2 1/2 jaar de ROIDMI EVA. Nu ben ik toe aan een andere ivm met wat mankementen. Hij is vaak de weg kwijt en het scharnier van de schoonwatertank is stuk.
[Afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn L20Ultra ziet er inderdaad ook zo uit.monica66 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:54:
[...]
Het lijkt de Dreame L20 ultra te zijn. Hebben wij ook.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Anders til hem ff op en kijk op de onderkant.taz10 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
[Afbeelding]
Staat meestal een type aanduiding, is makkelijker dan dat wij raden denk ik haha.
Of nog beter laat die vriend(in) even de app openen, daar staat letterlijk welk model het is namelijk.
Beste kans om het juiste model te kopen!
Daarnaast, voor dat overzicht. Al eens gewoon op de website van Dreame gekeken? Bedoel daar staat gewoon alles
Anders kan je ook de PriceWatch gebruiken uiteraard als je dat makkelijker vindt.
[ Voor 9% gewijzigd door xyonix op 12-06-2025 11:42 ]
Laat de Dreame L20 Ultra nu toevallig bij ibood te krijgen zijn vandaag voor €499taz10 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
[Afbeelding]
Ps - ik heb na contact met winkel de dreame x40 ultra nu in gebruik.
Eerste ervaring; hij compartimenteert ruimtes in gebieden van 5m2. Op de rand tussen 2 "compartimenten" wordt niet gezogen.
Je zag bij mij precies strepen van 2 cm tussen de gebieden van links naar rechts waar niet gezogen en niet gedweild werd.
Mogelijk dat dit verbeterd in toekomst, ik hou jullie op de hoogte.
Ps - @taz10 je moet echt de klep openen om het model te zien. Dat deel dat nu in docking station steekt kan aan de bovenkant open, als een motorkap. Daaronder staat het model.
Want ook mijn model lijkt op de foto.
uitvoering: Dreame X40 Ultra Complete White
Eerste ervaring; hij compartimenteert ruimtes in gebieden van 5m2. Op de rand tussen 2 "compartimenten" wordt niet gezogen.
Je zag bij mij precies strepen van 2 cm tussen de gebieden van links naar rechts waar niet gezogen en niet gedweild werd.
Ps - @taz10 je moet echt de klep openen om het model te zien. Dat deel dat nu in docking station steekt kan aan de bovenkant open, als een motorkap. Daaronder staat het model.
Want ook mijn model lijkt op de foto.
[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 13-06-2025 06:40 ]
Wou het net zelf gaan posten voor de geïnteresseerden haha.pielle007 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:32:
[...]
Laat de Dreame L20 Ultra nu toevallig bij ibood te krijgen zijn vandaag voor €499
Is dit wat je er van mag verwachten voor t geen dat je betaald hebt? Ben vermoedelijk net zoals jij door alle reviews en gebruikerservaringen heen gegaan alvorens ik tot koop over ga.99ruud99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:38:
Ps - ik heb na contact met winkel de dreame x40 ultra nu in gebruik.
Heb nog altijd de indruk dat de robots op dit moment nog niet genoeg door ontwikkelt zijn. Strepen met dweilen, vasthangen op en om stoelpoten, niet terug kunnen keren naar docking, ontlasting van de hond waardoorheen gereden wordt, eigen navulcardridges die verplicht zijn, foutieve meldingen van verloren pads of reservoirs die niet goed gekoppeld zijn terwijl dit wel goed gekoppeld blijkt te zijn. Beveiliging niet op orde.
Ben op dit moment nog niet overtuigd om de beurs te trekken en ergens op in te stappen.
Duitse roboterforum staat ook veel info op wat evt helpend kan zijn
hoevaak ga jij een forum/review site op om op te scheppen hoe goed iets wel niet werkt dat je hebt gekocht.pielle007 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:23:
[...]
Is dit wat je er van mag verwachten voor t geen dat je betaald hebt? Ben vermoedelijk net zoals jij door alle reviews en gebruikerservaringen heen gegaan alvorens ik tot koop over ga.
Heb nog altijd de indruk dat de robots op dit moment nog niet genoeg door ontwikkelt zijn. Strepen met dweilen, vasthangen op en om stoelpoten, niet terug kunnen keren naar docking, ontlasting van de hond waardoorheen gereden wordt, eigen navul cardridges die verplicht zijn, foutieve meldingen van verloren pads of reservoirs die niet goed gekoppeld zijn terwijl dit wel goed gekoppeld blijkt te zijn. Beveiliging niet op orde.
Ben op dit moment nog niet overtuigd om de beurs te trekken en ergens op in te stappen.
Duitse robotorforum staat ook veel info op wat evt helpend kan zijn
meeste mensen gaan daar naar toe om te klagen of vragen te stellen.
Ik durf nog niet op de moeilijke stenen vloer te laten dweilen, we gaan komende week kijken, daan laat ik y je weten @pielle007
De X40 ziet er anders uit dan de L20 hoor. Die is smaller en heeft rondere hoeken. De L20 is wat breder en heeft scherpe hoeken.99ruud99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:38:
Ps - @taz10 je moet echt de klep openen om het model te zien. Want ook mijn model lijkt op de foto.
[ Voor 34% gewijzigd door monica66 op 15-06-2025 06:43 ]
@pielle007 heb nu voor t eerst hele benedenverdieping laten doen.
Dweilen: er blijft iets van een wittige waas achter op vloer. Valt niet op, behalve doordat ik ergens deur dicht had zitten zie je dat daar een overgang van gedweild vs niet gedweild.
Ook opvallend: hij heeft gewoonweg een aantal gebieden "over geslagen", en in een aantal voorwerpen een dier herkend - en waar de hond lekker op de koele tegels lag ziet hij een barriere, maar geen huisdier
Dweilen: er blijft iets van een wittige waas achter op vloer. Valt niet op, behalve doordat ik ergens deur dicht had zitten zie je dat daar een overgang van gedweild vs niet gedweild.
Ook opvallend: hij heeft gewoonweg een aantal gebieden "over geslagen", en in een aantal voorwerpen een dier herkend - en waar de hond lekker op de koele tegels lag ziet hij een barriere, maar geen huisdier
Als ik zo hier en daar lees is het niet mogelijk om een t80 Omni te integreren in home assistant ? Of zijn hier andere ervaringen ?
*knip*, zullen we hier wel met elkaar gewoon blijven praten in plaats van via AI prompts? Wel gezelliger
[ Voor 89% gewijzigd door Zeehond op 18-06-2025 07:33 ]
Wij hebben sinds 2 weken de iRobot Roomba 205, de stofzuiger anzieg doet het heel goed. Echter hebben wij continue problemen met de app, danwel is deze oneindig lang bezig met het updaten van de status van de stofzuiger, e.g. 'Stofzuigen en dweilen...'. Ook als de stofzuiger al een dag klaar is. Het aanpassen van de kamers gaat altijd er moeizaam, etc.
Hebben meer mensen last van de Roomba app? Ik lees het vaak, maar ik zie nergens een oplossing. Probleem is op meerdere telefoons en na meerdere malen installeren.
Hebben meer mensen last van de Roomba app? Ik lees het vaak, maar ik zie nergens een oplossing. Probleem is op meerdere telefoons en na meerdere malen installeren.
Ik heb korte tijd ook de Roomba 205 gehad. En ervaarde dezelfde problemen. De robot zelf deed zijn werk heel goed maar de app was ronduit brak (Android & iOS). Wel merkte we dat het bij iedere update beter werd.MaikVeritas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:44:
Wij hebben sinds 2 weken de iRobot Roomba 205, de stofzuiger anzieg doet het heel goed. Echter hebben wij continue problemen met de app, danwel is deze oneindig lang bezig met het updaten van de status van de stofzuiger, e.g. 'Stofzuigen en dweilen...'. Ook als de stofzuiger al een dag klaar is. Het aanpassen van de kamers gaat altijd er moeizaam, etc.
Uiteindelijk toch gekozen om, net op de rand van het retourstermijn, de stofzuiger weer in te ruilen. Wij hebben hem vervangen met een Philips Homerun 5000. Hoewel de app daarvan wel goed werkt, werkt de robot zelf iets minder. Het dweilen is beter maar bij het stofzuigen laat de Philips meer vuil liggen dan de Roomba deed.
Ergens kriebelt het toch om de Philips te retourneren en de Roomba weer terug te kopen met de hoop op snelle verbeteringen. Als ik de release notes zie krijgt de Roomba nog steeds updates in redelijk tempo.
offtopic:
Voor ons was het echt een eis om het oplaadstation uit het zicht onder een dressiorkast of bank te kunnen plaatsen. Wij wouden er dus geen met zo'n lomp/lelijk grote leegstation.
Voor ons was het echt een eis om het oplaadstation uit het zicht onder een dressiorkast of bank te kunnen plaatsen. Wij wouden er dus geen met zo'n lomp/lelijk grote leegstation.
Hebben meer mensen last van het snel slijten van de rubberen strip op de brush guard van de Eufy x10? Begin april een nieuwe brush guard ontvangen omdat de strip volledig weg was binnen 2 maanden, maar nu is de vervanger ook al weer grotendeels afgesleten...
Eufy geeft ook aan dat het een slijtage onderdeel is, maar met de roborock s50 heb ik in 5+ jaar nog nooit de brush guard hoeven vervangen.. en elke twee maanden een nieuwe brush guard gaat ook aardig in de papieren lopen
Eufy geeft ook aan dat het een slijtage onderdeel is, maar met de roborock s50 heb ik in 5+ jaar nog nooit de brush guard hoeven vervangen.. en elke twee maanden een nieuwe brush guard gaat ook aardig in de papieren lopen

Ik heb ook een 205 gehad voor een week of 3. In vergelijking met m'n Neato D8 en Eufy 11S is de navigatie van de 205 echt een wereld van verschil. Zo netjes en strak, zonder overal en nergens tegenaan te beuken. Grondig en efficient. Ook gewoon hoe soepel de robot grotere afstanden aflegt, lekker ruime bochten om de banken heen wanneer hij onderweg was naar een specifieke kamer. De Neato D8 maakt echt bochten als een tank en ramt overal en nergens tegenaan zonder reden, rijdt/ramt bank poten terwijl er 80 cm ruimte is om tussendoor te rijden etc. Van die aankoop heb ik echt spijt.Caayn schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:05:
[...]
Ik heb korte tijd ook de Roomba 205 gehad. En ervaarde dezelfde problemen. De robot zelf deed zijn werk heel goed maar de app was ronduit brak (Android & iOS). Wel merkte we dat het bij iedere update beter werd.
Uiteindelijk toch gekozen om, net op de rand van het retourstermijn, de stofzuiger weer in te ruilen. Wij hebben hem vervangen met een Philips Homerun 5000. Hoewel de app daarvan wel goed werkt, werkt de robot zelf iets minder. Het dweilen is beter maar bij het stofzuigen laat de Philips meer vuil liggen dan de Roomba deed.
Ergens kriebelt het toch om de Philips te retourneren en de Roomba weer terug te kopen met de hoop op snelle verbeteringen. Als ik de release notes zie krijgt de Roomba nog steeds updates in redelijk tempo.
offtopic:
Ik heb ook veel klachten gelezen over de app en eerlijk gezegd het enigste wat mij niet aan stond was hoe traag de app is en dat de robot status niet altijd up-to-date was maar verder had ik er eerlijk gezegd weinig problemen mee. Wel besefte ik me dat het maken van zones in een ruimte toch verassend lastig is wanneer tafel en bank poten niet zichtbaar zijn op de map als referentie. Het was even passen en meten maar uiteindelijk kwam dat ook gewoon goed. Ging het maken van de eerste map bij jullie trouwens ook zo snel? +- 5 minuten?
Uiteindelijk heb ik de 205 ook aan de rand van de retour termijn terug gestuurd maar ik heb er wel spijt van. De hoofd reden was eigenlijk dat het met iRobot best slecht gaat en het maar de vraag is of het bedrijf volgend jaar nog bestaat
Wel interessant dat er een pagina is voor de software notes! Het viel me op in de 3 weken dat ik de 205 had dat er meerdere software updates waren en ik vond het jammer dat ik geen patch notes kon vinden want dat vind ik altijd erg interessant om te lezen. Als ik de patch notes zo zie zijn ze hard aan het werk de app/205 te verbeteren wat mij wel vertrouwen geeft. Ik zie zelfs dat een aantal dingen waar ik ook last van had zijn gefixt nadat ik de mijne had geretourneerd. Denk dat ik toch maar weer een 205 bestel

offtopic:
Grappig, ik had exact dezelfde eis (robot uit het zicht, geen lelijk/lomp station) en de 205 paste echt perfect in dat plaatje. Ik had 'm onder m'n bed staan. Geen lelijk afzuig station ter grootte van een nachtkastje, geen stofzakken, ideaal. Wanneer ik de 205 weer heb zie ik hem maar 1x per maand en dat is wanneer ik de stofbak leeg en de sensoren even schoon poets. Out of sight, out of mind maar wel 2x per week een schoon aparttement
. De dust compactor vind ik ook gewoon nog steeds een heel coole feature! Ik wil gaan testen hoe goed het werkt door een cameratje in de stofbak te bouwen met een lichtje/ een timelapse maken
Grappig, ik had exact dezelfde eis (robot uit het zicht, geen lelijk/lomp station) en de 205 paste echt perfect in dat plaatje. Ik had 'm onder m'n bed staan. Geen lelijk afzuig station ter grootte van een nachtkastje, geen stofzakken, ideaal. Wanneer ik de 205 weer heb zie ik hem maar 1x per maand en dat is wanneer ik de stofbak leeg en de sensoren even schoon poets. Out of sight, out of mind maar wel 2x per week een schoon aparttement
Wat zou er gebeuren met de robot+app indien iRobot kopje onder gaat?Macovzki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:41:
[...]De hoofd reden was eigenlijk dat het met iRobot best slecht gaat en het maar de vraag is of het bedrijf volgend jaar nog bestaat..
Het onderwerp, om de huidige robot retour te sturen en de roomba 205 terug te kopen, kwam ter sprake toen we vandaag toevallig keken hoe de Philips zijn werk deed nadat de kids de gehele dag constant van binnen naar buiten, en andersom, zijn gelopen. We twijfelen nu wel serieus...
Stel iRobot gaat kopje onder dan zou het kunnen dat de app nog een bepaalde tijd ondersteund zal worden, maar geen idee voor hoe lang (ik weet niet of hier wetten over zijn). Mocht iRobot kopje onder gaan en de app gaat meteen mee het graf in dan verliezen alle robots ineens dus heel veel functionaliteit. Je robot kan dan waarschijnlijk alleen nog handmatig gestart worden voor een volledige schoonmaak. Misschien dat het de laatste planning onthoud? Geen idee.Caayn schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:53:
[...]
Wat zou er gebeuren met de robot+app indien iRobot kopje onder gaat?
Het onderwerp, om de huidige robot retour te sturen en de roomba 205 terug te kopen, kwam ter sprake toen we vandaag toevallig keken hoe de Philips zijn werk deed nadat de kids de gehele dag constant van binnen naar buiten, en andersom, zijn gelopen. We twijfelen nu wel serieus...
Wat ik wel weet is dat Neato destijds ook kopje onder ging, en toen dat gebeurde bleef er een klein team over om de app servers draaiende te houden, als het goed is tot 2028. Misschien gaat het ook wel zo met iRobot, mochten ze het niet redden. Dat is nou het nadeel met 'smart' tech, als de app het niet doet verlies je een hoop functionaliteit. Een slimme robot zal zonder app wel kunnen werken, de 205 heeft 2 knopjes bovenop zitten, maar schoonmaak planning maken/aanpassen en de map bewerken etc zit er dan natuurlijk allemaal niet meer in.
Laten we hopen dat de nieuwe ceo van iRobot het tij weet te keren. Hij schijnt ervaring te hebben met bedrijven uit financiele problemen te helpen (heeft o.a. Timex gered). De tijd zal het leren. Uit solidarteit heb ik dus maar weer een 205 besteld haha. Lijkt me jammer als iRobot kopje onder gaat.
Ik ben wel benieuwd, waarin zien jullie duidelijk verschil met de Philips t.o.v. de 205? Zuigt de Philips niet hard genoeg waardoor er teveel blijft liggen of slaat de robot plekjes over?
We merken dat de Philips veel ruimer rond poten en andere voorwerpen heengaat dat de 205 deed. Maar vooral dat niet al het vuil wordt opgepakt door de zuigmond ookal rijdt de Philips er recht overheen.Macovzki schreef op zondag 22 juni 2025 @ 03:46:
[...]
Ik ben wel benieuwd, waarin zien jullie duidelijk verschil met de Philips t.o.v. de 205? Zuigt de Philips niet hard genoeg waardoor er teveel blijft liggen of slaat de robot plekjes over?
Het meeste zuigt de Philips gewoon op en ik gok dat het vooral opvalt om de Roomba gewoon beter stofzoog. Wij hebben een donkere vloer dus licht vuil zoals kruimels valt snel op.
Hoewel de Philips veel beter dweilt is de Roomba gewoon de betere stofzuiger.
Heb hem alweer een paar keer in mijn winkelmandje gehad dit weekend. Komende week zal ik 'm vast besteld hebbenDe tijd zal het leren. Uit solidarteit heb ik dus maar weer een 205 besteld haha. Lijkt me jammer als iRobot kopje onder gaat.
Edit:
Zie nu dat o.a. de Roomba 205 met €120,- korting bij irobot zelf is te krijgen. Alle Roombas hebben een flinke korting op dit moment.
[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 22-06-2025 14:46 ]
Ah ja, erg herkenbaar wat je zegt over de Philips. Daar kan m'n Neato ook wat van. Dan mag ik na een schoonmaak ronde alsnog met de hand stofzuiger alle poten en hoeken afgaan en dat is nou net niet de bedoeling. In het begin was ik nog zo gek om alle eettafel stoelen op de kop op tafel te zetten maar na een paar weken had ik daar schoon genoeg van. De 205 daarin tegen gaat gewoon voorzichtig en soepel onder alle stoelen langs, lekker met het zij borsteltje tegen de pootjes aan poetsenCaayn schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:36:
[...]
We merken dat de Philips veel ruimer rond poten en andere voorwerpen heengaat dat de 205 deed. Maar vooral dat niet al het vuil wordt opgepakt door de zuigmond ookal rijdt de Philips er recht overheen.
Het meeste zuigt de Philips gewoon op en ik gok dat het vooral opvalt om de Roomba gewoon beter stofzoog. Wij hebben een donkere vloer dus licht vuil zoals kruimels valt snel op.
Hoewel de Philips veel beter dweilt is de Roomba gewoon de betere stofzuiger.
[...]
Heb hem alweer een paar keer in mijn winkelmandje gehad dit weekend. Komende week zal ik 'm vast besteld hebben
Edit:
Zie nu dat o.a. de Roomba 205 met €120,- korting bij irobot zelf is te krijgen. Alle Roombas hebben een flinke korting op dit moment.
Haha klinkt precies zoals mij, ook een paar keer bijna besteld en uiteindelijk dacht ik 'ah fak it, ik wil de 205 gewoon weer'. Op dit moment werken de Neato D8 en Eufy 11S samen om alles te doen, maar die gaan lekker op marktplaats en dan heb ik gewoon 1 robot die alles netjes doet zoals ik het wil.
Op de site van iRobot zelf kost de 205 inderdaad 320, al werkte die code bij mij niet. Op Art & Craft kost de 205 ook 320 (daar heb ik de mijne besteld), en op Amazon duitsland is hij op dit moment afgeprijsd tot 300 dus dat kun je ook nog doen. Helaas heeft bol de witte 205 niet meer voor 320 (heb nog een tegoed bon..), die kost nu ineens 390 en de zwarte 433.50. Vage prijzen ook. Waarom die zwarte ook zoveel duurder is overal begrijp ik niet zo goed.
Heb er zin in wanneer de 205 komende Dinsdag word geleverd joh. Dan heb ik ook gelijk 1 week vakantie dus kan ik er lekker mee aan de slag

Edit: Als ik vragen mag, wat is jullie budget voor een stofzuig/dweil robot?
[ Voor 4% gewijzigd door Macovzki op 22-06-2025 17:25 ]
De €550 wat we nu betaald hebben voor de Philips XU5000 is ongeveer de max wat we er aan uit willen geven. Maar... als de Roomba 505 ook in een uitvoering zonder dock, met ondersteuning voor meerdere verdiepingen, kwam hadden we die gekochtMacovzki schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:16:
[...]
Edit: Als ik vragen mag, wat is jullie budget voor een stofzuig/dweil robot?
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 22-06-2025 20:08 ]
€550 voor de Philips en dan zulke navigatie rondom stoel poten? Jeetje, dat had ik niet verwacht voor zo'n bedrag.
Heb even mee gekeken en misschien is de Dreame L10s Pro(Gen 2) iets voor jullie?
Geen dock, roterende dweiltjes, meerdere verdiepingen en vgm is Dreame wel een ok merk (zolang je de klantenservice niet nodig hebt).
Of als je geen probleem hebt met het hebben van 2 robots kun je voor rond de 200 een stofzuigbot nemen en dan voor 300 de Karcher RCF3 dweil robot erbij nemen xD.
Heb even mee gekeken en misschien is de Dreame L10s Pro(Gen 2) iets voor jullie?
Geen dock, roterende dweiltjes, meerdere verdiepingen en vgm is Dreame wel een ok merk (zolang je de klantenservice niet nodig hebt).
Of als je geen probleem hebt met het hebben van 2 robots kun je voor rond de 200 een stofzuigbot nemen en dan voor 300 de Karcher RCF3 dweil robot erbij nemen xD.
[ Voor 7% gewijzigd door Macovzki op 22-06-2025 20:48 ]
Voor 550 zou ik eerder eentje met roterende mops (q revo s of l10s ultra gen2) halen. Je kan zelfs 4x een roidmi eve halen. https://a.aliexpress.com/_EG864Fy betreft functionaliteit doet het niet onder de Philips.
Liever heb ik geen robotstofzuiger die volledig van een Chinese partij is. Ik accepteer daarbij dat ik een, mogelijk, inferieur product heb.
offtopic:
Ja, ik ben op de hoogte van de huidige staat van fabricage van o.a. Philips en Roomba.
Ja, ik ben op de hoogte van de huidige staat van fabricage van o.a. Philips en Roomba.
Ik vraag me eerlijk gezegd af waar de niet Chinese merken hun onderdelen vandaan halen. Dat zou best wel eens voor een groot deel uit China kunnen zijn.Caayn schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:10:
Liever heb ik geen robotstofzuiger die volledig van een Chinese partij is. Ik accepteer daarbij dat ik een, mogelijk, inferieur product heb.
Zeker nog niet gehoord van Hillhouse Capital?monica66 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:08:
[...]
Ik vraag me eerlijk gezegd af waar de niet Chinese merken hun onderdelen vandaan halen. Dat zou best wel eens voor een groot deel uit China kunnen zijn.
Als je denkt dat Philips nog huishoudproducten maakt, vergeet het maar. De huidige productengamma inclusief ontwerp is 100% Chinees.
Of dat een probleem is moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Heb zelf nog geen robotstofzuiger, maar kwam deze ook tegen. Kan je blijkbaar je bestaande Dreame ombouwen naar een vaste wateraansluiting.
Geschikt voor de Dreame L10s Pro Ultra Heat, X30 Ultra, X40 Ultra, L40 Ultra, L10s Ultra Gen 2, L50 Ultra en X50 Ultra robotstofzuigers.
https://www.coolblue.nl/p...ateraansluiting-raw7.html
Geschikt voor de Dreame L10s Pro Ultra Heat, X30 Ultra, X40 Ultra, L40 Ultra, L10s Ultra Gen 2, L50 Ultra en X50 Ultra robotstofzuigers.
https://www.coolblue.nl/p...ateraansluiting-raw7.html
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Meer mensen die iedere x opnieuw met iPhone icm L10s Ultra Gen 2 dienen te verbinden? Moet iedere x opnieuw naar het basisstation lopen om dat ding werkend te krijgen.
Robotstofzuiger zegt dat het slecht internet verbinding heeft maar als we er met onze telefoons/ipad naast gaan zitten heeft het allemaal vol bereik qua wifi
Robotstofzuiger zegt dat het slecht internet verbinding heeft maar als we er met onze telefoons/ipad naast gaan zitten heeft het allemaal vol bereik qua wifi
[ Voor 32% gewijzigd door BaBoK op 26-06-2025 23:32 ]
5 of 2.4 ghz wifi?BaBoK schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:27:
Meer mensen die iedere x opnieuw met iPhone icm L10s Ultra Gen 2 dienen te verbinden? Moet iedere x opnieuw naar het basisstation lopen om dat ding werkend te krijgen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Weet iemand hoe je in de Eufy app de Modus 'Aanpassen' als standaard kan gebruiken? Ik moet deze nu elke keer handmatig selecteren voordat ik de stofzuiger start. Reden is dat ik de keuken 2x en met hogere zuigkracht wil stofzuigen en daarna de woonkamer 1x op lagere zuigkracht.
Zou fijn zijn als niet de modus Algemeen standaard geselecteerd is elke keer wanneer ik de app open.
Zou fijn zijn als niet de modus Algemeen standaard geselecteerd is elke keer wanneer ik de app open.
Coding in the cold; <brrrrr />
2 verschillende schedules aanmaken?Belindo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:00:
Weet iemand hoe je in de Eufy app de Modus 'Aanpassen' als standaard kan gebruiken? Ik moet deze nu elke keer handmatig selecteren voordat ik de stofzuiger start. Reden is dat ik de keuken 2x en met hogere zuigkracht wil stofzuigen en daarna de woonkamer 1x op lagere zuigkracht.
Twee dingen, wat je aan streepjes hebt zegt niets over wat er doorkomt. Dan vergelijk je nu een apparaat wat een vrij goede Wifi chip heeft met misschien een apparaat wat helemaal niet zo'n goede erin heeft zitten. Dus het kan goed zijn dat hij op dat punt minder signaal oppikt daardoor. Verplaats het base station eens dichter bij de router, klinkt stom maar dan zie je of het inderdaad gewoon slecht doorkomt of dat er toch iets anders is.BaBoK schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:27:
Heb je verder zelf de router/modem ingesteld en dus ook de frequenties bepaald waarop gewerkt wordt?
Zo ja, check ff of je hem op de juiste frequentie hebt staan voor de stofzuiger. Draai even een overizchtje met de kanalen die je om je heen kan meten van alle netwerken, dan kan je ook beslissen om die bijvoorbeeld om te gooien als je op frequentie 2.4Ghz bijvoorbeeld werkt nu.
Ik werk niet met schedules (moet altijd even controleren of de katten niet ergens hun eten hebben uitgekotst). Ik open de app, en wil gewoon op 'Play' drukken, of via Google zetten dat ie moet schoonmaken.
Alleen pakt ie dus gewoon de standaard stand en doet ie de keuken 1x op de normale zuigkracht en de huiskamer hetzelfde.
Zoek dus iets war gelijk die aangepaste modus start.
Coding in the cold; <brrrrr />
Bij mediamarkt/saturn duitsland heb je nu de BTW vrij dagen. Hierbij een selectie: https://www.mediamarkt.de...reinigungsfunktion&page=3
Als je bij grens woont, is het een bezoek waard.
De Qrevo plus 402 euro
https://www.mediamarkt.de...isch-roboter-2937171.html
Dreame l10s Ultra gen 2 402 euro.
https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2946202.html
Daarnaast ben ik nieuwe Q revo modellen tegengekomen met wateraansluiting en reinigingsmiddel.
https://www.mediamarkt.de...?products=2972445,2972446
Als je bij grens woont, is het een bezoek waard.
De Qrevo plus 402 euro
https://www.mediamarkt.de...isch-roboter-2937171.html
Dreame l10s Ultra gen 2 402 euro.
https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2946202.html
Daarnaast ben ik nieuwe Q revo modellen tegengekomen met wateraansluiting en reinigingsmiddel.
https://www.mediamarkt.de...?products=2972445,2972446
[ Voor 13% gewijzigd door karakedi op 27-06-2025 10:43 ]
Installeer eens wifi analyser. Dan kan je links de verschillende banden selecteren en zien waarop je wifi nu draait en hoe het bereik van beide isBaBoK schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:54:
[...]
Sorry voor mijn n00b vraag, maar hoe ontdek ik dat?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Hier een nieuwe gebruiker van een Roomba combo 10 max, veel beter dan de oude Roomba die ik had (bump en go).
Nu rest er nog 1 vraag, welk reinigingsmiddel hebben jullie in dd waterbak voor de dweilfunctie ? Lees dat alles kan, maar ook dat niets agressief kan, maar bijvoorbeeld een beetje azijn prima is.
Wat raden jullie aan / gebruiken jullie ?
Nu rest er nog 1 vraag, welk reinigingsmiddel hebben jullie in dd waterbak voor de dweilfunctie ? Lees dat alles kan, maar ook dat niets agressief kan, maar bijvoorbeeld een beetje azijn prima is.
Wat raden jullie aan / gebruiken jullie ?
Console Guy
Volgens mij staat in de handleiding specifiek dat azijn schadelijk is? (Kan het mis hebben)
[ Voor 5% gewijzigd door Barleone op 29-06-2025 13:02 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Heeft iemand een extra docking station gevonden voor de Dream L10s Ultra Gen2 ?
Ik had er graag eentje gezet op het verdiep maar vind niets terug.
Zou het mogelijk zijn om die ergens te kopen?
Website voor het kopen van de accessoires het schoonmaakmiddel vind ik wel terug.
Ik had er graag eentje gezet op het verdiep maar vind niets terug.
Zou het mogelijk zijn om die ergens te kopen?
Website voor het kopen van de accessoires het schoonmaakmiddel vind ik wel terug.
Het is misschien bij de meeste bekend, maar het is blijkbaar Roborock Prime Day Verkauf met aardige kortingen:
https://de.roborock.com/p...8211009&mc_cid=b058131d6f
Tot 11 juli.
https://de.roborock.com/p...8211009&mc_cid=b058131d6f
Tot 11 juli.
Even onze eerste budget ervaring met de Silvercrest SSWR A1 delen, was in de aanbieding voor 50 euro, om te kijken of het concept iets voor ons is kwam dit goed van pas.
Mijn verwachting was erg laag omdat dit voor dit geld niet veel kan zijn(dacht ik). We hebben een stenen vloer en een hond met korte haren (amstaff) en een kortharige kat. Dagelijks laten ze beiden veel haren los.
Wat is ons positief verrast,
+Zuigt alle honden en katten haren prima op.
+Met de bijgeleverde afstandsbediening kun je 3 standen kwa zuigkracht instellen, en heeft 4 verschillende schoonmaak opties.
+Gaat +- 2 uur mee op 1 lading.
+De automatische schoonmaak per dag,en tijd werkt goed.
+De prijs
Wat we minder goed vinden,
-App lidl en Silvercrest willen niet koppelen.
-Het aanzetten met de afstandbediening werkt de ene keer wel, de andere keer niet.
-De dweil functie, gewoon snel vergeten werkt voor geen meter
-De botsing sensoren werken slecht.
-De weg terug naar zijn laadstation vinden duurt soms even.
We gebruiken hem nu een paar weken en ondanks de genoemde minpunten bevalt hij goed, zeker met in achtneming van de prijs van 50 euro. Natuurlijk kan hij niet op tegen dure modellen en mist hij veel functionaliteiten maar in deze prijsklasse denken we dat hij absoluut meer dan zijn mannetje staat. Een aanrader als je wil kijken of het concept iets voor je is. Het smaakt in ieder geval naar meer.
Mijn verwachting was erg laag omdat dit voor dit geld niet veel kan zijn(dacht ik). We hebben een stenen vloer en een hond met korte haren (amstaff) en een kortharige kat. Dagelijks laten ze beiden veel haren los.
Wat is ons positief verrast,
+Zuigt alle honden en katten haren prima op.
+Met de bijgeleverde afstandsbediening kun je 3 standen kwa zuigkracht instellen, en heeft 4 verschillende schoonmaak opties.
+Gaat +- 2 uur mee op 1 lading.
+De automatische schoonmaak per dag,en tijd werkt goed.
+De prijs
Wat we minder goed vinden,
-App lidl en Silvercrest willen niet koppelen.
-Het aanzetten met de afstandbediening werkt de ene keer wel, de andere keer niet.
-De dweil functie, gewoon snel vergeten werkt voor geen meter
-De botsing sensoren werken slecht.
-De weg terug naar zijn laadstation vinden duurt soms even.
We gebruiken hem nu een paar weken en ondanks de genoemde minpunten bevalt hij goed, zeker met in achtneming van de prijs van 50 euro. Natuurlijk kan hij niet op tegen dure modellen en mist hij veel functionaliteiten maar in deze prijsklasse denken we dat hij absoluut meer dan zijn mannetje staat. Een aanrader als je wil kijken of het concept iets voor je is. Het smaakt in ieder geval naar meer.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 04-07-2025 17:46 ]
Liefhebber van Tweakers