Net afgelopen zaterdag onze tweede nieuwe dreame x40 Ultra complete weer terug naar de reparatie gebracht. Nog geen 6 weken oud. Wat een drama apparaat
De Dreame L10s Gen 2 is nu €459,00 => https://www.bol.com/nl/nl...ierharen/9300000187073922
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
@Holi-Day Bij de eerste keer wordt ook een kaart van de ruimte gemaakt of had je dat al gedaan?
Wat scheelt eraan? Ik heb ‘m ook en tot dusver al drie maanden heel tevreden._AI schreef op maandag 19 mei 2025 @ 01:53:
Net afgelopen zaterdag onze tweede nieuwe dreame x40 Ultra complete weer terug naar de reparatie gebracht. Nog geen 6 weken oud. Wat een drama apparaat
Hoe bevalt deze je? Denk er ook aan om deze aan te schaffenGeorgeRDG schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:35:
[...]
Geen Dreame hier, maar wel de Xiaomi X20+ (lite versie van een van de Dreame modellen, volgens mij wel geproduceerd door Dreame).
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Eigenlijk best prima moet ik zeggen. De nadelen die hier soms genoemd worden (o.a. geen tapijt detectie, geen intern water reservoir in de robot, enkel koude lucht drogen) vind ik eerlijk gezegd niet opwegen tegen de meerprijs van modellen die deze nadelen niet hebben. Onze matten liggen altijd op dezelfde plek dus dat is een kwestie van 1x goed intekenen in de kaart, koude lucht drogen is minder hygiënisch maar wij gooien ze gewoon na een week in de was. Gebrek aan intern waterreservoir betekent wel dat hij enkel op de verdieping met het basisstation kan dweilen, maar dat is voor ons geen probleem aangezien we boven eigenlijk nooit schoeisel dragen en dus maar sporadisch zelf handmatig dweilen. Al met al voor 330e een prima robotReaper.JA2 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:09:
Hoe bevalt deze je? Denk er ook aan om deze aan te schaffen
_AI schreef op maandag 19 mei 2025 @ 01:53:
Ben dr ook wel benieuwd naar. Sta op t punt om een beslissing te nemen of deze dreame x40 ultra t gaat worden of niet (jouw ervaring is welkom)dannyvdb1997 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:47:
[...]
Wat scheelt eraan? Ik heb ‘m ook en tot dusver al drie maanden heel tevreden.
Ik zit hier ook naar te loeren inderdaad. Denk wel prima prijs.Boy schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:08:
De Dreame L10s Gen 2 is nu €459,00 => https://www.bol.com/nl/nl...ierharen/9300000187073922
Als obstakel om de Ai van de robot te trainen?99ruud99 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:27:
@Boy @Davidrrr bij MediaMarkt zelfde prijs en krijg je er een jbl speakertje bij.

En om de robot nog meer in verwarring te brengen komt er dan "miauw" uit die speaker
Dat dacht ik dus ook, maar helaas niet waar. Het systeem geeft inderdaad bij de robot aan dat je de speaker erbij krijgt. Echter voorwaarden zijn minimaal 500,- voor het product. En systeem is blijkbaar zo ingeregeld dat dit gekoppeld is aan de prijs zonder korting. Ik was niet blij, maar medewerkers ook niet. Ga zeker nog wel hoofdkantoor mailtje sturen, want dit is behoorlijk misleidend.99ruud99 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:27:
@Boy @Davidrrr bij MediaMarkt zelfde prijs en krijg je er een jbl speakertje bij.
Overigens ding wel meegenomen zojuist.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Ja, we hadden een kaart van de beneden verdieping gemaakt met de app. Dat ging wel snel moet ik zeggen.loyske schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:50:
@Holi-Day Bij de eerste keer wordt ook een kaart van de ruimte gemaakt of had je dat al gedaan?
Iemand al ervaring met de roborock Q10 S5? Neig ernaar om die voor 250 te bestellen
Voor de Dreame (l10s ultra gen 2) bezitters: waar kopen jullie reinigingsmiddel, dweilpads, stofzakken? Gewoon via Dreame of Bol.com of zijn er goede alternatieven?
Mag er ook gewoon een eigengemaakt sopje met allesreiniger in of moet het echt van Dreame zijn?
Mag er ook gewoon een eigengemaakt sopje met allesreiniger in of moet het echt van Dreame zijn?
Bijvoorbeeld AmazonHoli-Day schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:21:
Voor de Dreame (l10s ultra gen 2) bezitters: waar kopen jullie reinigingsmiddel, dweilpads, stofzakken? Gewoon via Dreame of Bol.com of zijn er goede alternatieven?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Mediamarkt heeft zijn voorwaarden aangepast. De JBL speaker krijg je inmiddels wel bij de Dreame L10s. Ik heb zelf vandaag het speakertje alsnog gekregen.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Hebben de Roborock S8 MaxV Ultra / P10 A7400RR / Q Revo / Qrevo Pro / Qrevo MaxV / Qrevo S / Qrevo Plus allemaal dezelfde stofzak? Voor de Q Revo-serie kan ik mij er wat bij indenken, maar ook de S8 MaxV Ultra? Heb zelf de Q Revo en zit even op Ali te zoeken naar nieuwe zakken (iets met, sinds 24 november de Q revo hebben en naast de 2 standaard geleverde zakken nog geen nieuwe gehaald
).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik koop nog steeds Dreame reinigingsmiddel bij Amazon omdat mijn vloer er goed mee uitziet. Een eigengemaakt sopje met allesreiniger is niet aan te raden want dat schuimt te veel en kan storing veroorzaken. Je kan wel andere geschikte middelen voor een dweilrobot bjj Amazon vinden, bijvoorbeeld de10 liter jerrycans van Biohy, of de Woldo reiniger. Je doet best heel lang met het reinigingsmiddel en het handige (vind ik) is dat de Dreame de zeep zelf doseert.Holi-Day schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:21:
Dweilpads en stofzakken ed. koop ik bij Ali.
[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 22-05-2025 11:08 ]
Wat zegt de samenstelling van zo'n fles reiniger eigenlijk?monica66 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:50:
[...]
Ik koop nog steeds Dreame reinigingsmiddel bij Amazon omdat mijn vloer er goed mee uitziet. Een eigengemaakt sopje met allesreiniger is niet aan te raden want dat schuimt te veel en kan storing veroorzaken. Je kan wel andere geschikte middelen voor een dweilrobot bjj Amazon vinden, bijvoorbeeld de 6 liter jerrycans van Biohy, of de Woldo reiniger. Je doet best heel lang met het reinigingsmiddel en het handige (vind ik) is dat de Dreame de zeep zelf doseert.
Gaat t niet erom of je hard / zacht water hebt in je regio ivm kalk afzetting en hoeveel reinigingsmiddel je gebruikt? ( wat geldt voor alle apparatuur)
Gebruikte hier altijd HG laminaat glansreiniger verdunt met water. Ging prima.
In mn zoektocht naar een nieuwe robotstofzuiger zag ik dat je stofzuigerzakken kunt krijgen met rits. Wat vriendelijker voor de beurs en milieu.
Privacy is wel nog een ding voor me en evovacs deebot valt sws af:
Valetudo ondersteuning is wel wenselijk
https://www.abc.net.au/news/2024-10-04/robot-vacuum-hacked-photos-camera-audio/104414020
https://netzpolitik.org/2024/verbraucherschutz-saugroboter-von-ecovacs-als-spion-in-der-wohnung/
Water blijft het wasbord van de baseunit staan waardoor het apparaat stopt en je berichtje krijgt dat het water niet weg kan. Terwijl het apparaat normaal schoon is.dannyvdb1997 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:47:
[...]
Wat scheelt eraan? Ik heb ‘m ook en tot dusver al drie maanden heel tevreden.
Hierbij de link naar alle videos die ik van apparaat 1 en 2 heb gemaakt. https://drive.google.com/...2Ho6waPiQX?usp=drive_link
Ik heb ernstig mijn twijfels over de dweil functionaliteit. Zodra er water bij komt, heb ik problemen.
Heeft iemand hier ook soortgelijke ervaring met de dweilfuncties?
Ja, dat geldt voor alle schoonmaakmiddelen. Maar zoals ik al zei, je moet er rekening mee houden dat je een niet- of beperkt schuimend product kiest om storingen te voorkomen. En dan inderdaad ervoor zorgen dat je de juist mengverhouding kiest, anders schuimt het alsnog te veel denk ik.pielle007 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:05:
[...]
Wat zegt de samenstelling van zo'n fles reiniger eigenlijk?
Gaat t niet erom of je hard / zacht water hebt in je regio ivm kalk afzetting en hoeveel reinigingsmiddel je gebruikt? ( wat geldt voor alle apparatuur)
Gebruikte hier altijd HG laminaat
Ik heb geprobeerd te zoeken naar dweilpads van de Aldi, maar kun je daar een voorbeeldje van sturen qua verpakking? Bedankt!monica66 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:50:
[...]
Mijn schoonzus/broer zijn niet tevreden over hun Roborock Q Revo S (zelfde als de mijne). Hun keramische tegelvloer heeft wat meer profiel en de robot lijkt het vuil in die structuur achter te laten. De tips die ik hen gegeven heb over snelheid, type reiniging, virtuele kamercompartimentering enzo helpen niet.
Iemand hier met suggesties?
Ze zijn van de Aliexpress, niet van de Aldimattazing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:21:
[...]
Ik heb geprobeerd te zoeken naar dweilpads van de Aldi, maar kun je daar een voorbeeldje van sturen qua verpakking? Bedankt!
Aldi verkoopt geen spullen voor robotstofzuigers. Hooguit soms zelf 1 in een aanbieding.mattazing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:21:
[...]
Ik heb geprobeerd te zoeken naar dweilpads van de Aldi, maar kun je daar een voorbeeldje van sturen qua verpakking? Bedankt!
Voor accesoires kan je in veel gevallen goed terecht op AliExpress. Snel geleverd en prima prijzen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Denk dat de niet geschikt is helaas voor deze robot. Maar Binnen 30dagen na aankoop mag je retourneren als je niet tevreden bent staat op de DE site van RoborockDrwho1 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:21:
Mijn schoonzus/broer zijn niet tevreden over hun Roborock Q Revo S (zelfde als de mijne). Hun keramische tegelvloer heeft wat meer profiel en de robot lijkt het vuil in die structuur achter te laten. De tips die ik hen gegeven heb over snelheid, type reiniging, virtuele kamercompartimentering enzo helpen niet.
Even iets heel anders;
Ik heb nog een doos met 3 nieuwe zeep cartridges liggen voor de L10s ultra gen 1. Die passen niet in onze L20. Iemand belangstelling?
En ook nog een basisstation voor de L10s gen 1 waarvan ik niet zeker weet of hij t doet want ik heb die robot zelf niet meer.
Verder de robot van de L10s gen 2 zonder de dweilhouders (Voor een paar euro bij Ali te koop). Nieuw, na reparatie als vervanging voor de kapotte L10s gen 1 robot ontvangen, maar hij deed het niet op de basis van de L10s gen 1. Dus hier ook geen idee of hij werkt.
Mocht je in de buurt van Alkmaar wonen en een van beide modellen hebben, dan zouden we het kunnen proberen. Weggooien is ook weer zo zonde. Misschien handig voor boven.
Ik heb nog een doos met 3 nieuwe zeep cartridges liggen voor de L10s ultra gen 1. Die passen niet in onze L20. Iemand belangstelling?
En ook nog een basisstation voor de L10s gen 1 waarvan ik niet zeker weet of hij t doet want ik heb die robot zelf niet meer.
Verder de robot van de L10s gen 2 zonder de dweilhouders (Voor een paar euro bij Ali te koop). Nieuw, na reparatie als vervanging voor de kapotte L10s gen 1 robot ontvangen, maar hij deed het niet op de basis van de L10s gen 1. Dus hier ook geen idee of hij werkt.
Mocht je in de buurt van Alkmaar wonen en een van beide modellen hebben, dan zouden we het kunnen proberen. Weggooien is ook weer zo zonde. Misschien handig voor boven.
[ Voor 11% gewijzigd door monica66 op 22-05-2025 11:35 ]
Oh wat erg, ik las Aldi ipv Ali... Duidelijk niet wakker geweest. Excuus!monica66 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:23:
[...]
Ze zijn van de Aliexpress, niet van de Aldi.
Iemand ervaring met de drempel klim hulpmiddelen van Dreame? https://nl.dreametech.com...6705390906&pr_seq=uniform
De helft van ons huis zit achter een net iets te hoge drempel dus overweeg deze te kopen.
De helft van ons huis zit achter een net iets te hoge drempel dus overweeg deze te kopen.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik zie eigenlijk geen afmetingen erbij staan voor hoe hoge drempels het geschikt is.
Mocht het naar aanleiding van ervaringen van anderen toch niet geschickt blijken kan je altijd eens op etsy kijken, hier staan ook allerlei 3d geprinte hulpstukken verkrijgbaar voor dit soort situaties
Mocht het naar aanleiding van ervaringen van anderen toch niet geschickt blijken kan je altijd eens op etsy kijken, hier staan ook allerlei 3d geprinte hulpstukken verkrijgbaar voor dit soort situaties
Bij mijn huidige robot niet nodig, maar voor de vorige had ik een van dat antislip (van de action) onder een stuk plank (een plint wat ik nog had liggen) gelijmd. Werkte perfect.
Ik ben momenteel ook aan het kijken voor een nieuwe robot en ben bij deze 2 uitgekomen:
- ECOVACS Deebot T80 OMNI (enkele weken oud, staat nu op nr. 1 bij vacuumwars.com) - €799
- Dreame X40 Ultra Complete (iets ouder, nr. 11 bij vacuumwars.com) - €869 incl. wat extra accessoires
De bovenste gebruikt een draaiende rol als dwijl, de onderste de 2 bekende schijven.
Welk merk zouden jullie aanraden? Blijkbaar zou Ecovacs niet zo handig zijn met object-avoidance en de app.
Dat dwijlen met rol lijkt me anders wel handig.
Maar de Dreame kan zijn schijven dan wel weer achterlaten voor hoogpolige tapijten te stofzuigen...
Moeilijk moeilijk...
- ECOVACS Deebot T80 OMNI (enkele weken oud, staat nu op nr. 1 bij vacuumwars.com) - €799
- Dreame X40 Ultra Complete (iets ouder, nr. 11 bij vacuumwars.com) - €869 incl. wat extra accessoires
De bovenste gebruikt een draaiende rol als dwijl, de onderste de 2 bekende schijven.
Welk merk zouden jullie aanraden? Blijkbaar zou Ecovacs niet zo handig zijn met object-avoidance en de app.
Maar de Dreame kan zijn schijven dan wel weer achterlaten voor hoogpolige tapijten te stofzuigen...

Moeilijk moeilijk...
Hier doet Dreamy met de X50 geen hoogpolig tapijt (7mm en hoger).
Ik heb me daar kennelijk op verkeken.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Ik las dat er in het begin dat de dreamy X50 batterij drain problemen had, nu vind ik daar niet veel meer over terug. Is dit opgelost met een firmware upgrade?
Ben ook nog t overwegen, en dr nog niet over uit. Evovacs valt sws af vanwege beveiliging en slecht ontwikkelde app ( en doorontwikkeling)Pap3rclip schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:38:
Ik ben momenteel ook aan het kijken voor een nieuwe robot en ben bij deze 2 uitgekomen:
Maar de Dreame kan zijn schijven dan wel weer achterlaten voor hoogpolige tapijten te stofzuigen...![]()
Moeilijk moeilijk...
Mova (Dreame) geeft 3 jaar garantie.
Mova Z50 ultra €998 of V50 ultra complete (€1199 tijdens moederdag) spreken me aan maar op de Duitse mova site en t forum aldaar ervaren de 1e gebruikers problemen enerzijds dat er niet warm gedweild wordt en anderzijds dat er geen schoonmaakmiddel gebruikt wordt de docking klaagt dat de module niet goed erin zit.
Daarnaast schrijft iemand dat de kleine mop van de Z50ultra bij t terugkeren naar t dock tegen de schans aankomt en daardoor niet kan terugkeren.
(Aftersales blijkt ook niet een sterk punt te zijn, maar hoeft geen dealbreaker te zijn)
Ik zoek en overweeg nog even door iig
Edit *z50 ultra valt af omdat je cardridge/ navulling schoonmaakmiddel niet zelf kunt bijvullen. En je verplicht bent om de cardridge bij mova aan te schaffen
[ Voor 4% gewijzigd door pielle007 op 25-05-2025 11:45 ]
Iemand al ervaring met de Roborock Q7 L5+ serie?
Wil graag een dock want ik vergeet vaak de stofzuiger te legen.
Deze heeft dat en is er voor 276,- . Wat ik begrijp heeft Roborock ook de beste Home Assistant integratie.
[edit]
De Roborock Q10 S5+ is 100,- duurder, maar dan heb je nog wat aan de dweilfunctie lijkt het.
(Ik heb nu de Dreame D9 max en die doet niks in HA)
Wil graag een dock want ik vergeet vaak de stofzuiger te legen.
Deze heeft dat en is er voor 276,- . Wat ik begrijp heeft Roborock ook de beste Home Assistant integratie.
[edit]
De Roborock Q10 S5+ is 100,- duurder, maar dan heb je nog wat aan de dweilfunctie lijkt het.
(Ik heb nu de Dreame D9 max en die doet niks in HA)
[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 24-05-2025 10:01 . Reden: Q10 optie toegevoegd ]
Hij rijdt er gewoon niet op of wat gebeurt er? De x40 kan die pads toch ook achterlaten in het station dacht ik?Barleone schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:57:
Hier doet Dreamy met de X50 geen hoogpolig tapijt (7mm en hoger).
Ik heb en roborock curve en deze heeft de poten van de stoel gemarkeerd als obstakel. Nu is dat natuurlijk ook een obstakel, maar hij kan daar prima onderdoor/tussendoor. Wat houdt het in dat die het obstakel ontwijkt, volgens mij rijdt die nu om de stoel heen?
Moet ik dit markeren als "niet ontwijken" of gaat die dan botsauto spelen met de spoelpoot?
Moet ik dit markeren als "niet ontwijken" of gaat die dan botsauto spelen met de spoelpoot?
/f/image/8m6EwqfnLJl7DwUYkVH8yh7w.png?f=fotoalbum_large)
Hoe hoog en breed is je roborock, op deze hoogte, hoe ver staan de stoelpoten uit elkaar?
Vandaag heb ik de Dreame L10s Ultra Gen 2 geretourneerd. Helaas vonden we het thuisstation te groot voor onze woonkamer. Daarom ben ik nu op zoek naar een alternatief zonder zo'n een omvangrijk thuisstation, zodat hij eventueel in of onder een kast kan worden weggewerkt.
Hierbij een aantal belangrijke criteria:
Hierbij een aantal belangrijke criteria:
- PVC vloer
- Kinderspeelgoed aanwezig (dreumes van 1 jaar), dus goede obstakelherkenning is gewenst
- Wonen in een nieuwbouwwijk met veel (bouw)zand
- Dweilfunctie is een pré
- Zo stil mogelijk
- Geen groot thuisstation
- Budget rond de €800
- Roborock S8
- Roborock S7
- Roborock Q8
Hier draait al 8 jaar een roborock s50, maar wil toch eens investeren in een nieuwe, zeker met de kids, dweilfunctie is wel handig... Wil wel bij roborock blijven, maar omg, wat veel modellen... Iemand een aanrader? Was me aan het verdiepen in de Revo reeks... Tips zijn welkom!!
@Romundoo De Roborock Q10 S5+ heeft een kleiner leegstation zo te zien en de dweil trilt, dus doet iets meer dan een doekje rond slepen.
https://vacuumwars.com/ul...eakdown-2025-buyer-guide/
https://www.amazon.com.be...bb-9282-4990b943363f&th=1
Dreame L10s Ultra Gen 2 nu 434 ... zou dit een goede deal zijn voor mij ?
Roborock heeft sindskort nieuwe modellen geïntroduceerd. Het is niet duidelijker op geworden.NoFate schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:47:
Hier draait al 8 jaar een roborock s50, maar wil toch eens investeren in een nieuwe, zeker met de kids, dweilfunctie is wel handig... Wil wel bij roborock blijven, maar omg, wat veel modellen... Iemand een aanrader? Was me aan het verdiepen in de Revo reeks... Tips zijn welkom!!
Q revo s is de basis.
Daarna heb je aantal nieuwe modellen met extended side brush.
Tot slot heb je modellen met extended side brush en extended mop.
De nieuwe modellen hebben ook een nieuwe anti tange main brush.
Ik weet niet exact hoe de nieuwe modellen zich verhouden met de oudere generatie (q revo pro, maxv, master).
Hier is een vergelijking. https://global.roborock.com/pages/roborock-qrevo-series.
Ik zal binnenkort een vergelijking plaatsen met specs van q revo en edge series.
Misschien een ideaal moment dan om de master te kopen, zal mogelijks in prijs zakken dan? Of eventueel de pro, want is de flexi arm echt een goede meerwaarde?karakedi schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:07:
[...]
Roborock heeft sindskort nieuwe modellen geïntroduceerd. Het is niet duidelijker op geworden.
Q revo s is de basis.
Daarna heb je aantal nieuwe modellen met extended side brush.
Tot slot heb je modellen met extended side brush en extended mop.
De nieuwe modellen hebben ook een nieuwe anti tange main brush.
Ik weet niet exact hoe de nieuwe modellen zich verhouden met de oudere generatie (q revo pro, maxv, master).
Hier is een vergelijking. https://global.roborock.com/pages/roborock-qrevo-series.
Ik zal binnenkort een vergelijking plaatsen met specs van q revo en edge series.
Zat daar ook naar te kijken. Prijs is bij mij daar nu 444 trouwens. €459 bij de meeste bol.com/coolblue's. Niet schokkend maar toch.99ruud99 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:27:
https://www.amazon.com.be...bb-9282-4990b943363f&th=1
Wel 1 van goedkopere/betere opties voor een zuig/dweil robot met een relatief klein station volgens mij?
Hebben mensen hier nog ervaring met die bijvul schoonmaak/flacons voor het dweilen? Officieel merk altijd nodig? Of nog makkelijk bij te vullen? Of gewoon een gaatje aan de bovenkant maken en dan ander spul erin doen?
(heb nog wel een 50,- bon voor coolblue bedenk ik me ineens;o)
Edit; kortingscode gemist! frans e.d. dus lees er snel overheen.
[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 25-05-2025 22:02 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
je vergeet de 10 euro kortingscodeThe Chosen One schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:00:
[...]
Zat daar ook naar te kijken. Prijs is bij mij daar nu 444 trouwens. €459 bij de meeste bol.com/coolblue's. Niet schokkend maar toch.
Wel 1 van goedkopere/betere opties voor een zuig/dweil robot met een relatief klein station volgens mij?
Hebben mensen hier nog ervaring met die bijvul schoonmaak/flacons voor het dweilen? Officieel merk altijd nodig? Of nog makkelijk bij te vullen? Of gewoon een gaatje aan de bovenkant maken en dan ander spul erin doen?
(heb nog wel een 50,- bon voor coolblue bedenk ik me ineens;o)
code:
1
| AD10 |
Dank ga ik deze ook even bekijken! Van het eerder genoemde lijstje neig ik het meest nu naar de S8hjs schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:08:
@Romundoo De Roborock Q10 S5+ heeft een kleiner leegstation zo te zien en de dweil trilt, dus doet iets meer dan een doekje rond slepen.
Romundoo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:23:
Op dit moment heb ik de volgende modellen in gedachten:
- Roborock S8
- Roborock S7
- Roborock Q8
[ Voor 4% gewijzigd door Romundoo op 25-05-2025 22:19 ]
Hier een vrij recent overzicht van de modellen:NoFate schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:47:
karakedi in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
(https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/)
Mocht dat je helpen. (Of het geeft je nog meer keuzestress...)
Er zijn recent nog 2 interessante modellen uitgekomen, de Eufy E25 (€899) en E28 (€999):
https://www.eufy.com/eu-e...11?variant=55375887040885
Met rollende, zelfreinigende dweil alsook vers en vuil water in de robot.
De draagbare deepcleaner op de E28 is ook best goed bedacht.
Hoe zijn de ervaringen met Eufy robots hier over het algemeen?
https://www.eufy.com/eu-e...11?variant=55375887040885
Met rollende, zelfreinigende dweil alsook vers en vuil water in de robot.
De draagbare deepcleaner op de E28 is ook best goed bedacht.
Hoe zijn de ervaringen met Eufy robots hier over het algemeen?
Rollende dweilen schijnen een beter resultaat op te leveren tov roterende dweilen volgens deze tests.
https://testsiegertv.com/ecovacs-deebot-x8-pro-omni-test/
https://testsiegertv.com/mova-z50-ultra-saugroboter-test/
Maar hier wordt de dweiltest gedaan met zwaarste vuil, gedroogd koffie en ketchup. In praktijk zal het minder vuil zijn en denk ik dat roterende dweilen voldoende zijn.
Draaiende dweilen lijken mij ook minder praktisch om hoeken schoon te maken. Denk niet dat draaiende dweilen in hoeken beter resultaat opleveren tov roterende uitschuifbare dweilen.
Van de e25 en e28 heb ik geen tests gezien.
Er zijn aantal mensen die een Eufy x10 hebben. Paar hebben het geretourneerd oa ivm slechte navigatie.
Maar je hoort vaker de mindere ervaringen. Er zullen genoeg mensen zijn die tevreden zijn met Eufy x10
https://testsiegertv.com/ecovacs-deebot-x8-pro-omni-test/
https://testsiegertv.com/mova-z50-ultra-saugroboter-test/
Maar hier wordt de dweiltest gedaan met zwaarste vuil, gedroogd koffie en ketchup. In praktijk zal het minder vuil zijn en denk ik dat roterende dweilen voldoende zijn.
Draaiende dweilen lijken mij ook minder praktisch om hoeken schoon te maken. Denk niet dat draaiende dweilen in hoeken beter resultaat opleveren tov roterende uitschuifbare dweilen.
Van de e25 en e28 heb ik geen tests gezien.
Er zijn aantal mensen die een Eufy x10 hebben. Paar hebben het geretourneerd oa ivm slechte navigatie.
Maar je hoort vaker de mindere ervaringen. Er zullen genoeg mensen zijn die tevreden zijn met Eufy x10
[ Voor 14% gewijzigd door karakedi op 26-05-2025 11:09 ]
uitvoering: Roborock Saros 10 ZwartNoFate schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:15:
Iemand die nog een leuke deal heeft voor de Q Revo reeks??
€1199 bij Coolblue ipv €1600
Als het goedkoper moet is de Q Revo S met €480 altijd een mooie deal: https://de.roborock.com/p...ifunktions-dockingstation
[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 26-05-2025 11:21 ]
Ik heb de master voor €828, het goedkoopst heb ik deze gezien voor €760, dat zal vast met BF wel de prijs worden.
[ Voor 32% gewijzigd door Theetjuh op 26-05-2025 12:38 ]
Ik heb ook een 6% werk code korting op bol, dus zal ook rond die prijs gaat uitkomen, maar ben nog aan het twijfelen tussen pro en master...
@Theetjuh heb jij kunnen vergelijken met de pro? Is de meerprijs het echt waard?
Voor mij de dubbele roller de reden om toch voor de master te gaan, het flexi armpje was een bonus.NoFate schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:13:
@Theetjuh heb jij kunnen vergelijken met de pro? Is de meerprijs het echt waard?
De dubbele roller vooral omdat we langharige katten hebben, zodat hij de haren uit het kleed kan trekken.
Is die dubbele roller dan een meerwaarde voor lange haren? We wouden idd ook een hond kopen...Theetjuh schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:19:
[...]
Voor mij de dubbele roller de reden om toch voor de master te gaan, het flexi armpje was een bonus.
De dubbele roller vooral omdat we langharige katten hebben, zodat hij de haren uit het kleed kan trekken.
Wat ik zelf weet is dat je ervoor moet zorgen dat er een met mes is.
Heb nu een Miele stofzuigers cats and dogs... Na elke zuigbeurt nog 10 minuten haren uit die rollen trekken -.-
Heb nu een Miele stofzuigers cats and dogs... Na elke zuigbeurt nog 10 minuten haren uit die rollen trekken -.-
Amazon.de is de Qrevo master €799Theetjuh schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:35:
Ik heb de master voor €828, het goedkoopst heb ik deze gezien voor €760, dat zal vast met BF wel de prijs worden.
(Woon je in de buurt vd duitse grens laat je hem in een dhl postfiliaal in Duitsland aankomen bv)
https://www.amazon.de/dp/B0CYZK8SL2/
Heb ik met de Roborock al sinds de S7 geen last meer van, al moet je uiteraard wel eens in de zoveel tijd de rollers ff schoonmaken, maar na iedere schoonmaakbeurt zeker niet.99ruud99 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:39:
Wat ik zelf weet is dat je ervoor moet zorgen dat er een met mes is.
De lange haren van de katten gaat echt in het kleed zitten, de dubbele roller helpt daar zeker bij.NoFate schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:21:
[...]
Is die dubbele roller dan een meerwaarde voor lange haren? We wouden idd ook een hond kopen...
=> Currently unavailable. :-)pielle007 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:43:
[...]
Amazon.de is de Qrevo master €799
(Woon je in de buurt vd duitse grens laat je hem in een dhl postfiliaal in Duitsland aankomen bv)
https://www.amazon.de/dp/B0CYZK8SL2/
Zowel de Qrevo Master zwart en wit zijn beide gewoon beschikbaar hier voor €799, dient alleen de bezorg bestemming aan te passen naar Duitsland en Duitse postcode op te geven
Tiens, ik zie alleen wil, nuja, sturen naar DE gaat niet voor mijpielle007 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:22:
[...]
Zowel de Qrevo Master zwart en wit zijn beide gewoon beschikbaar hier voor €799, dient alleen de bezorg bestemming aan te passen naar Duitsland en Duitse postcode op te geven
Dichtsbijzijnde DHL-pakketpunt in DE zoeken. Ritje erheen plannen, in die omgeving ook tanken en dan heb je de rit er toch wel uit?!NoFate schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:44:
[...]
Tiens, ik zie alleen wil, nuja, sturen naar DE gaat niet voor mij
Hoi, ik heb eindelijk ook een robotstofzuiger aangeschaft . Wat is het moeilijk een keuze te maken zeg, zoveel kleine verschillen en modellen die elkaar snel opvolgen.
De saros 10r lijkt heel goed. Het merk en hardware en software worden alom geprezen. en schijnt daar dan weer net onder de saros 10 te zitten maar volgens sommige juist beter, die kan echter enkel via Duitsland besteld worden en heeft momenteel een maand levertijd.
De Dreame X50 was ook een goede kandidaat, maar die schijnt marginaal beter te zijn dan de X40 maar kost wel bijna 500,- meer. Oké dit argument slaat nergens op, maar ik wil het liefst een top model maar die 500,/ zit dan dwars.
Ecovacs X9 kreeg een perfecte score op vacuumwars, maar in de praktijk lees ik veel onvrede over de software en brouwkwaliteit. Dus voor mij ook niet overtuigend.
Uiteindelijk voor de roborock saros 10 gekozen omdat het klinkt als een solide keuze door het merk met goede software, ondersteuning en de mop die het best lijkt te passen bij mij eiken vloer. Ook handig dat er gewoon een dag levertijd op zit en het via bekende shops besteld kan worden.
Eerlijk gezegd nog steeds last van keuzestress, hopelijk is dat snel verdwenen wanneer de robot zijn eerste rondes doet..
De saros 10r lijkt heel goed. Het merk en hardware en software worden alom geprezen. en schijnt daar dan weer net onder de saros 10 te zitten maar volgens sommige juist beter, die kan echter enkel via Duitsland besteld worden en heeft momenteel een maand levertijd.
De Dreame X50 was ook een goede kandidaat, maar die schijnt marginaal beter te zijn dan de X40 maar kost wel bijna 500,- meer. Oké dit argument slaat nergens op, maar ik wil het liefst een top model maar die 500,/ zit dan dwars.
Ecovacs X9 kreeg een perfecte score op vacuumwars, maar in de praktijk lees ik veel onvrede over de software en brouwkwaliteit. Dus voor mij ook niet overtuigend.
Uiteindelijk voor de roborock saros 10 gekozen omdat het klinkt als een solide keuze door het merk met goede software, ondersteuning en de mop die het best lijkt te passen bij mij eiken vloer. Ook handig dat er gewoon een dag levertijd op zit en het via bekende shops besteld kan worden.
Eerlijk gezegd nog steeds last van keuzestress, hopelijk is dat snel verdwenen wanneer de robot zijn eerste rondes doet..
Heel herkenbaar idd. (Maar t is een luxe "probleem") Hou ons op de hoogte als je wilt wanneer je hem in gebruik hebt genomenKoptelefoontje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:43:
Hoi, ik heb eindelijk ook een robotstofzuiger aangeschaft . Wat is het moeilijk een keuze te maken zeg, zoveel kleine verschillen en modellen die elkaar snel opvolgen.
ik had ook die keuze tussen saros 10 en saros 10r, wilde eigenlijk de s8 maxv ultra, maar gezien de saros 10 daar de directe opvolger van was, uiteindelijk voor de saros 10 gegaan als vervanger van mn toch al wel bejaarde Neato Botvac d7. wereld van verschil in geluidproductie, dweilen natuurlijk, en alle andere snufjes die er nu bij zitten. Enige waar ik nog niet helemaal van overtuigd ben is de zuigkracht, ik heb het idee dat de neato met zn 2000 pa zuigkracht in combinatie met de hele brede rollers, toch meer oppakte per gereden baan dan de saros die volgens de specs 10x zoveel zuigkracht zou moeten hebben. Besteld via de.roborock.com en was met 2 dagen binnen, hoefde er ook geen moeite voor te doen met duits adres en forwarding of iets dergelijks, ging keurig snel.Koptelefoontje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:43:
De accessoires op Ali zijn prima om te bestellen toch? In mijn geval voor de dreame l10. Nog tips voor schoonmaakspul? We hebben een pvc vloer.
[ Voor 16% gewijzigd door Davidrrr op 27-05-2025 11:37 ]
Nu toch de Neato Botvac genoemd wordt, heeft iemand nog een tip voor een accu voor een oude Neato Botvac 85? Ik heb er ooit een op Ali gekocht en dat werkte binnen een maand niet meer goed.
Toch hoop ik eigenlijk Botje (de Botvac) boven weer rondjes te laten maken, terwijl Rocky (Q5 pro+) het beneden voor zijn rekening neemt.
Toch hoop ik eigenlijk Botje (de Botvac) boven weer rondjes te laten maken, terwijl Rocky (Q5 pro+) het beneden voor zijn rekening neemt.
Daar zorgen je hersenen vanzelf wel voor. Die vinden, nu je de keuze gemaakt hebt, dat dat de beste keuze is (weet niet meer hoe dat heet), zorgen ervoor dat je dat bevestigt (confirmation bias) en zorgen dat je blij bent met wat je hebt (endowment effect).Koptelefoontje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:43:
Ja, dat doe ik al jaren voor mijn vorige en huidige robots. Sommige Ali-accessoires vind ik zelfs beter dan het origineel: de Ali mop-pads zijn een stukje dikker / meer fluffy dan de originele dweiltjes van mijn Xiaomi X20+, waardoor ze steviger op de grond drukken, oneffenheden beter volgen en er voor mijn gevoel dus net iets beter/harder geschrobd wordtDavidrrr schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:35:
De accessoires op Ali zijn prima om te bestellen toch?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nog andere tips? Ik dacht er eindelijk uit te zijn met die Dreame, maar nu het gevoel weer aan het begin te staan.Romundoo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:23:
Vandaag heb ik de Dreame L10s Ultra Gen 2 geretourneerd. Helaas vonden we het thuisstation te groot voor onze woonkamer. Daarom ben ik nu op zoek naar een alternatief zonder zo'n een omvangrijk thuisstation, zodat hij eventueel in of onder een kast kan worden weggewerkt.
Hierbij een aantal belangrijke criteria:Op dit moment heb ik de volgende modellen in gedachten:
- PVC vloer
- Kinderspeelgoed aanwezig (dreumes van 1 jaar), dus goede obstakelherkenning is gewenst
- Wonen in een nieuwbouwwijk met veel (bouw)zand
- Dweilfunctie is een pré
- Zo stil mogelijk
- Geen groot thuisstation
- Budget rond de €800
Heeft iemand ervaring met deze modellen of tips voor een beter alternatief binnen mijn criteria?
- Roborock S8
- Roborock S7
- Roborock Q8
Yes maar dan moet het wel probleemloos werken en aan verwachtingen voldoen, als dat zo is dan is het helemaal prima! Nog geen idee, want nog nooit 1 gehad.Truus01 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:54:
[...]
Daar zorgen je hersenen vanzelf wel voor. Die vinden, nu je de keuze gemaakt hebt, dat dat de beste keuze is (weet niet meer hoe dat heet), zorgen ervoor dat je dat bevestigt (confirmation bias) en zorgen dat je blij bent met wat je hebt (endowment effect).
Hij zou binnen een uur bezorgd moeten zijn!
Ik heb ook net een (nieuwe) auto gekocht, daar minder twijfels dan bij deze aankoop

Heb je een linkje?Gizz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Ja, dat doe ik al jaren voor mijn vorige en huidige robots. Sommige Ali-accessoires vind ik zelfs beter dan het origineel: de Ali mop-pads zijn een stukje dikker / meer fluffy dan de originele dweiltjes van mijn Xiaomi X20+, waardoor ze steviger op de grond drukken, oneffenheden beter volgen en er voor mijn gevoel dus net iets beter/harder geschrobd wordt
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
So far so good. De kinderen vinden hem helemaal geweldig, de voice assistant had het er maar druk mee want het was al snel duidelijk dat hij Rocky heet.pielle007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:58:
[...]
Heel herkenbaar idd. (Maar t is een luxe "probleem") Hou ons op de hoogte als je wilt wanneer je hem in gebruik hebt genomen
Mapping redelijk vlot alhoewel de schuine / ronde wanden nogal gek in kaart worden gebracht. Alsof er nog iets mist. Eetkamer zit op de begane grond maar wel een trap met 2 treden, dus nu als andere verdieping ingesteld. Volgens mij kan dat niet anders.
Wel gek dat als je dan een andere verdieping aan maakt dat de instructies altijd zegt om hem niet op te tillen, terwijl dat anders toch echt niet lukt. Jammer dat dit niet iets duidelijk kan - zodat hij ook de Dock uit rijdt en zelf roept om opgetild te worden..
Even de hal en eetkamer schoongemaakt, dikke prima!
Home assistant ook meteen op gezet maar direct een error… ‘Failed to set up: Check the logs’
Log:
roborock.exceptions.VacuumError: (-10007, 'invalid status')
Vanavond maar even aan de slag om dit te fixen.
Same here.. prima om gelijk wat extra in te kopen.Davidrrr schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:35:
De accessoires op Ali zijn prima om te bestellen toch? In mijn geval voor de dreame l10. Nog tips voor schoonmaakspul? We hebben een pvc vloer.
Ik heb gewoon deze: https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1
Kun je een jaar mee vooruit geloof ik haha
En waarom reinigingsmiddel Dreame via Amazon en niet gewoon via Dreame, Bol of Mediamarkt ofzo? Prijs is overal 14,99 toch?monica66 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:50:
[...]
Ik koop nog steeds Dreame reinigingsmiddel bij Amazon omdat mijn vloer er goed mee uitziet. Een eigengemaakt sopje met allesreiniger is niet aan te raden want dat schuimt te veel en kan storing veroorzaken. Je kan wel andere geschikte middelen voor een dweilrobot bjj Amazon vinden, bijvoorbeeld de10 liter jerrycans van Biohy, of de Woldo reiniger. Je doet best heel lang met het reinigingsmiddel en het handige (vind ik) is dat de Dreame de zeep zelf doseert.
Ik heb de roborock S8 ultra. Altijd tevreden, ik koop originele onderdelen via Ali.
Maar sinds een paar batches al dat de dweilen al na 1x omvouwen als Henk terug zn station op rijdt.
Waardoor uiteraard dweil resultaat 3x ruk is.
Iemand hier ervaring mee of tips hoe te voorkomen?
Of een ander merk dweilen misschien?
Maar sinds een paar batches al dat de dweilen al na 1x omvouwen als Henk terug zn station op rijdt.
Waardoor uiteraard dweil resultaat 3x ruk is.
Iemand hier ervaring mee of tips hoe te voorkomen?
Of een ander merk dweilen misschien?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Even in mijn Ali-geschiedenis gedoken: klik.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nou hier de S5V gisteren geïnstalleerd en de eerste verdieping in kaart laten brengen. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen de komende periode
LOETKE
Dat maakt niet uit inderdaad. Ik koop het altijd bij Amazon omdat ik daar goede ervaringen mee heb.Holi-Day schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:50:
[...]
En waarom reinigingsmiddel Dreame via Amazon en niet gewoon via Dreame, Bol of Mediamarkt ofzo? Prijs is overal 14,99 toch?
Vraag voor mensen die de Qrevo S in gebruik hebben. Geeft Roborock app bij Dock Settings bij jullie ook de mogelijkheid tot Hot water temperature washing? Ik ga er bij mijn S5V vanuit dat die alleen maar kan wassen op kamer temperatuur, maar krijg gek genoeg wel opties voor warm en hot water washing. Zou de app die niet moeten uitschakelen als ze er niet zijn?
LOETKE
Nee, ik heb die optie er niet bij staan.RudyL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:50:
Vraag voor mensen die de Qrevo S in gebruik hebben. Geeft Roborock app bij Dock Settings bij jullie ook de mogelijkheid tot Hot water temperature washing? Ik ga er bij mijn S5V vanuit dat die alleen maar kan wassen op kamer temperatuur, maar krijg gek genoeg wel opties voor warm en hot water washing. Zou de app die niet moeten uitschakelen als ze er niet zijn?
Net de roborock q revo pro gekocht... Maar, waarom heeft die een stofzuiger zak en nog een bak waar vuil in kan?
om het vuil wat de qrevo heeft opgezogen in op te zuigen zodat de grevo niet iederedag/paar dagen handmatig geleegd hoeft te wordenNoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:52:
Net de roborock q revo pro gekocht... Maar, waarom heeft die een stofzuiger zak en nog een bak waar vuil in kan?
Ik bedoel niet het bakje in robot zelf, maar het bakje in de Multidock, naast het water reservoir...lays526 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:03:
[...]
om het vuil wat de qrevo heeft opgezogen in op te zuigen zodat de grevo niet iederedag/paar dagen handmatig geleegd hoeft te worden
om het vuil dat de robot heeft opgezogen in op te zuigenNoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Ik bedoel niet het bakje in robot zelf, maar het bakje in de Multidock, naast het water reservoir...
Staat dat niet in de handleiding?NoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Ik bedoel niet het bakje in robot zelf, maar het bakje in de Multidock, naast het water reservoir...
Hoe kun je dit product nu gekocht hebben en dit niet weten? Heb je dan geen enkele review gelezen/gekeken en je verdiept in wat je gekocht hebt?NoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:52:
hou er rekening mee dat niet iedereen alle reviews leest, maar gewoon naar de winkel gaat voor een stofzuiger en dan thuiskomt met een robot omdat de verkoper dat aanraad (geen idee of dat hier is gebeurd)
Geen idee, was geen handleiding bij, alleen maar quick start... 4 replys, maar niemand die het kan zeggen? :-)
Ik wist van een stofzuiger zak, maar waarom dan het extra bakje nog in de Multidock...de Peer schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:35:
[...]
Hoe kun je dit product nu gekocht hebben en dit niet weten? Heb je dan geen enkele review gelezen/gekeken en je verdiept in wat je gekocht hebt?
voor de 3de keer om het vuil dat de robot heeft opgezogen in op te zuigenNoFate schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Geen idee, was geen handleiding bij, alleen maar quick start... 4 replys, maar niemand die het kan zeggen? :-)