Fireball86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:12:
Na jaren geleden een Ecovacs Deebot Ozmo 950 te hebben gehad, welke we al snel hebben laten verstoffen vanwege allerlei problemen nu toch de knoop doorgehakt voor een nieuwe robot.
Met kleine kinderen en rondslingerend speelgoed is een goede obstakel detectie noodzakelijk.
Nou moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zie, maar ik neig naar de X40. Hoewel mijn gadget brein de L50 of X50 wel wil hebben, kan ik de meerprijs niet voor mezelf verkopen. Maar ik wilde de vraag hier toch eens neerleggen of er iemand misschien nog een ander goed idee heeft die ik over het hoofd heb gezien. Ik heb al heel wat uurtjes video bekeken op YouTube van Vacuum Wars, smarthomeassistent, Just a dad enz.
Overigens moet ik wel zeggen dat ik 3 dames in huis heb, dus veel lange haren.
Ik hoor graag van jullie!
Op gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.
Ik heb ook uren gespendeerd aan zoeken en reviews kijken, ervaringen lezen etc etc.
Op sommige vlakken wat wijzer geworden maar ook weer niks omdat het zoekveld zo breed is.
Ik zou zeggen kies gewoon iets en ga ervoor en dan zie je vanzelf hoe het bij je past.
Ik heb trouwens ook getwijfeld tussen de X40/X50, echter doordat bij ons de robot niet over drempels heen hoeft had de X50 hier dus op dat vlak geen meerwaarde. Daarnaast leuk dat die sensor bovenop kan inklappen maar de X40 past overal onder waar hij onder zou mogen komen hier. Ietjse meer zuigkracht nam ik dan maar voor lief.
Voor jouw kan echter met meerder dames met lang haar die borstel van de X50 wel handig zijn, je kan ook de tri-cut (ka ner ff naast zitten qua naam) borstel voor de X40 kopen. kom je ook goed uit.
voor mij was dit verschil niet een paar honderd euro extra waard.
Op moment van kopen koste de X40 899 en de X50 1349 toen. vond ik iets te.