Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11-09 16:13
99ruud99 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:01:
@Holi-Day ik kijk met je mee want ben ook op zoek, beloven we elkaar hier te posten als leuke aanbieding langs komt? (Tip; vink topic volgen aan, linksboven in).

Er zijn robots die drempel van 6 cm aan kunnen. Hoe hoog is jouw drempel?
Zeker, als ik goeie deal zie meld ik het hier (hoop anderen ook).
Kreeg al wel de volgende mail: Roborock S7 Max Ultra Zwart beschikbaar voor € 619,- bij Bol Plaza.

De drempel voor onze badkamer is 12 cm dus dat gaat em niet worden met de robot.

Dank voor de tips over Pepper en Mydealz, ken ik niet dus zal daar even kijken en alerts instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

de Peer

under peer review

Holi-Day schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:56:

Ik lees dat hier ook wel bij Amazon besteld wordt, nog nooit gedaan. Zou ik best spannend vinden voor zo’n dure uitgave. Hoe zit het met problemen, garanties etc.
Nog nooit bij de grootste webshop besteld!?
als je dat spannend vindt dan zou je met je creditcard met aankoopverzekering kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
de Peer schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Nog nooit bij de grootste webshop besteld!?
als je dat spannend vindt dan zou je met je creditcard met aankoopverzekering kunnen betalen.
Nee dus! :)
Wel veel bij Bol.com maar nog nooit bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

Sinds vandaag eigenaar van een Dreame L10s Gen 2 met alleen laadstation (geen pro/ultra fancy base, geen plek voor, alleen lader past precies onder een kastje). Eerste indruk top, echter kwam ik via de app in de webshop voor accessoires en alle onderdelen (extra dweiltjes, borsteltjes etc) met korting maar uitverkocht. Is dit tijdelijk, of heb ik gewoon een model gekocht wat er uit gaat en ze hebben net alle accessoires tegen dump prijzen uitverkocht?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
amphora schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:20:
Sinds vandaag eigenaar van een Dreame L10s Gen 2 met alleen laadstation (geen pro/ultra fancy base, geen plek voor, alleen lader past precies onder een kastje). Eerste indruk top, echter kwam ik via de app in de webshop voor accessoires en alle onderdelen (extra dweiltjes, borsteltjes etc) met korting maar uitverkocht. Is dit tijdelijk, of heb ik gewoon een model gekocht wat er uit gaat en ze hebben net alle accessoires tegen dump prijzen uitverkocht?
Gewoon bij AliExpress bestellen, veel voordeliger en is óf origineel of het is nagenoeg hetzelfde.

Veel plezier met je Dreame, goede keuze!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Wellicht iemand een idee, heb de Roborock Qrevo Pro nu een maand of 5 in gebruik. Het valt mij op dat een van de dweiltjes lichtjes contact maakt met de vloer bij stofzuigen. Gevolg is ook dat wanneer een tapijt opgereden moet worden het omhoog rijden erg lang duurt. Dweiltje blokkeert dat.

Heb de armen al eraf gehaald, maar daar is niets aan te zien. Moet wel beide dweiltjes vervangen, maar lijkt mij niet direct de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

THE_BASE schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:34:
[...]

Gewoon bij AliExpress bestellen, veel voordeliger en is óf origineel of het is nagenoeg hetzelfde.

Veel plezier met je Dreame, goede keuze!
Dank! Nog een vraagje. Schoonmaakmiddel. In de handleiding staat dat er alleen water in het reservoir mag maar Dreame verkoopt zelf ook een middel? Of is dat alleen voor modellen met groot renigingsstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
amphora schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:47:
[...]

Dank! Nog een vraagje. Schoonmaakmiddel. In de handleiding staat dat er alleen water in het reservoir mag maar Dreame verkoopt zelf ook een middel? Of is dat alleen voor modellen met groot renigingsstation?
Volgens mij gooi je dat inderdaad in het station. In de kleine reservoirtjes van de robot mag alleen water.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 09:28
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door monica66 op 06-05-2025 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:59
amphora schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:47:
Ik las toevallig ook nog dit: https://www.reddit.com/r/.../mopping_with_soap_q5_pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:19:
Even voor mijn bevestiging. Klopt het dat er geen verschil is tussen de Roborock Q5 Max+ en de Pro+, buiten dat de Pro+ een intern watertankje heeft van 180ml?
Want de Pro+ is te koop via Roborock.de voor €285 (incl. 5% korting en verzending naar NL). Terwijl de Max+ alleen te koop is bij Mediamarkt.de voor €249, geen verzending naar NL.
(In NL is de Max+ te koop bij Reichelt, dat was voor €257, meen ik, maar nu voor €405...)
Of zit er nog een ander verschil in?

Een 'upgrade' naar dweilmogelijkheid voor €36 incl thuisbezorgd, lijkt me wel OK.
Wat denken jullie?
Ik heb 'm besteld. Beetje in een opwelling, maar zal vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Iemand een idee hoe je bij de Xiaomi X20+ de standaard reinigingsmodus definitief kan instellen?

Wij willen altijd dat hij stofzuigt + dweilt. Dit stel ik elke keer in onder Standard mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhy-AXcWdwsMPQ63zsPy6LfQdQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBzkTDOWA69Q2skSYZfWLEC2.jpg?f=fotoalbum_large

Maar een dag later staat hij altijd weer op alleen Vacuuming.

Dit is extra irritant omdat we de app helemaal niet willen gebruiken om de robot te starten. Het liefst drukken we gewoon fysiek op het aanknopje op de robot zelf als we denken dat het een handig moment is om 'm aan het werk te zetten.

We willen dus dit:
  1. Druk op robot: hij start met stofzuigen en dweilen
*O*

Maar we hebben nu dit:
  1. Pak telefoon
  2. Unlock telefoon
  3. Open Xiaomi-app
  4. Kies juiste robot
  5. Verander modus naar Vacuuming and mopping
  6. Klik op start cleanup
:z

Hoe fix ik dit? Er staat verder niets ingesteld qua scenes of automations in de Xiaomi-app die voor problemen kunnen zorgen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 15:50
Gizz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:19:
Hoe fix ik dit? Er staat verder niets ingesteld qua scenes of automations in de Xiaomi-app die voor problemen kunnen zorgen.
Welke firmware versie heb je? Want bij mij (firmware versie 4.3.9_1083) wordt deze setting gewoon vastgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@GeorgeRDG ik heb dezelfde firmware, helaas :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:49
amphora schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:20:
Waar heb je deze uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Komen er nog Moederdag acties met kortingen, denken jullie?
(en nee, niemand heeft een glazen bol, maar misschien ervaring uit voorgaande jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Holi-Day op 09-05-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 10:24
Holi-Day schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:15:
Komen er nog Moederdag acties met kortingen, denken jullie?
(en nee, niemand heeft een glazen bol, maar misschien ervaring uit voorgaande jaren.
De grote ketens zullen zeker wel weer moederdag acties hebben, komt ieder jaar terug.
Echter betekent het niet perse acties op stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Ik heb 'm besteld. Beetje in een opwelling, maar zal vast goed komen.
En blijkbaar heb ik geluk gehad.
Want ik meen toch echt dat ik deze heb besteld: https://de.roborock.com/p...-mop-with-auto-empty-dock
En die staat nu voor €399,99 en zou dus met 5% korting €380 zijn, terwijl ik dus dus voor €285 ontvang. Hij is nog onderweg.
Best spannend.

Ik zit ook te denken aan namen.
Mijn eerste heette Botje. En zijn vervanger, onder garantie, was gewoon Botje V2.
Maar deze mag eigenlijk wel een nieuwe naam krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

monica66 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:12:
Als je de mogelijkheid hebt om een robot in (de plint van) een keukenkastje te bouwen dan is de Dreame X40 master een mooie oplossing. Dan zie je weinig van de robot en loopt de af- en aanvoer van water via je waterleiding. Hierdoor is het basisstation een stuk kleiner.
[Afbeelding]
Oh, dat is mooi opgelost! Vooralsnog ziet het er naar uit dat we richting het einde van het jaar zelf een nieuwe keuken gaan plaatsen, ik heb dit idee toch maar even in de week gelegd bij mijn betere helft. Tot nu toe was de reactie positief, maar ik heb de prijs van die variant van de Dreame X40 nog even achterwege gelaten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

Truus01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:14:
[...]

Want ik meen toch echt dat ik deze heb besteld: https://de.roborock.com/p...-mop-with-auto-empty-dock
En die staat nu voor €399,99 en zou dus met 5% korting €380 zijn, terwijl ik dus dus voor €285 ontvang. Hij is nog onderweg.
Best spannend.

Mijn eerste heette Botje. En zijn vervanger, onder garantie, was gewoon Botje V2.
Ik heb Henk en Ingrid.
Je kunt het zo leuk maken als je zelf wil natuurlijk.
Maar soms is roepen: hey Google, laat Henk de keuken zuigen!
Best leuk.
Maar dat is maar soms. Ze hebben gewoon routines dus eigenlijk nooit omkijken naar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Ik denk dat ik ga voor Rocky. Als er dan een opvolger (weer van Roborock) komt, kan ik in ieder geval door tot Rocky 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Truus01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:59:
Ik denk dat ik ga voor Rocky. Als er dan een opvolger (weer van Roborock) komt, kan ik in ieder geval door tot Rocky 6...
Hier zitten we ook al aan Rocky 2.0, mooie is dat de vrouw en de kids er ook in mee gaan en hem liefkozend bij zijn naam noemen 8)7
Idem voor de robotmaaiers, de Husky's (grote en kleine Husky in de achtertuin en wei) en Navi in de voortuin :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Dat vind ik dan toch weer jammer, want dat hoort niet Rocky 2.0 te zijn, maar Rocky II. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
hahaha, idd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 22:05

Ravhin

no <root>...

Namen zijn mijns inziens zeer belangrijk voor volledige integratie binnen het huishouden.
Zo hebben wij Fietje (Eufy X10 Omni Pro) en Wallace (Mammotion Yuka Mini).

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyonix
Aganim schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Oh, dat is mooi opgelost! Vooralsnog ziet het er naar uit dat we richting het einde van het jaar zelf een nieuwe keuken gaan plaatsen, ik heb dit idee toch maar even in de week gelegd bij mijn betere helft. Tot nu toe was de reactie positief, maar ik heb de prijs van die variant van de Dreame X40 nog even achterwege gelaten. :+
Zelf deze voor 899 gekocht.
Staat nu op 999, houd Duitsland ook even in de gaten die lijken dit vaak lager te hebben heb ik gemerkt.
Nl volgt dit omdat volgens mij Coolblue ook in Duitsland actief is en de pricing lijkt mee te nemen naar NL.
Stond paar weken geleden dus op 899 in Duitsland overal en alleen bij Media Markt en Coolblue ook op 899 in NL. De rest stond rond 1100 toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
Truus01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:14:
[...]

Best spannend.

RoboMop & Hygieia (1 of andere Griekse god , iets met hygiëne ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

BaBoK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Waar heb je deze uiteindelijk gekocht?
De robot zelf bij Coolblue, de accessoires nog nergens. Niet direct nodig nog dus verder geen aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Even hier checken.
Vandaag waren we voor een aantal zaken op pad en liepen we ook maar es een witgoedzaak binnen. Daar stond toevallig de Dreame l10 ultra gen 2 waar ik interesse in heb.

Volgens de verkoper kan deze niet stofzuigen en direct erna dweilen als wij niet thuis zijn of als je em bv ‘s nachts laat draaien. Je zou tussentijds een handeling moeten verrichten namelijk om het interne reservoir te verwisselen om dan te kunnen dweilen. Geen enkele robot zou dit uit zichzelf kunnen volgens hem, en hij kende ook de iRobots die dit niet konden.
Klopt dit inderdaad?
Ik was voortdurend in de veronderstelling dat dit wel kon, maar misschien heb ik me niet juist ingelezen.

Wie kan me informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn roborock S8 pro ultra doet dit elke nacht. Zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Dus zonder enige handeling tussendoor ?
Dat is ook wat wij voor ogen hadden; van huis af kunnen zijn en de robot laten stofzuigen én dweilen. Jammer alleen dat jouw type boven mijn budget ligt.

Dus nu ben ik benieuwd: welke types kunnen dit nog meer ?
Ik had dus de Dreame L10 ultra gen 2 en Roborock Q Revo Pro op mijn lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Je kunt, in ieder geval met een Roborock, een planning maken. Bijvoorbeeld elke nacht om 02:00 stofzuigen en om 04:00 dweilen.

Vanuit de app op een willekeurig moment een actie triggeren dat ie gaat stofzuigen en daarna dweilen kan (volgens mij) niet. Wél kun je 'm tegelijk laten stofzuigen en dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Dus: dan moet je eigenlijk twee opdrachten/planningen geven: eerst stofzuigen en dan dweilen. En daarvoor hoef je niets te doen en niet thuis te zijn ?. Dat is prima.
Of stofzuigen en dweilen tegelijk, ook prima.
Dat kan dus bij de Roborocks, elk type. Of alleen bij bepaalde types?

En bij Dreame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@Holi-Day Sowieso bij de S8 en Qrevo Master zie ik.
Maar zou bijna durven stellen dat 't met elke Rovorock kan. M'n oude S5 (andere app) heeft de optie ook.

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 09-05-2025 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Roborock kan dat allemaal wel denk ik.

Ik heb ook een Blaupunkt gehad. Daarbij moest je echt fysiek een watertank erin klikken en zuigunit eruit.
Dan kan het logischerwijs niet.

De roborock blijft dit alles gewoon in elkaar. Dus is er geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
Holi-Day schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:59:
Even hier checken.
Vandaag waren we voor een aantal zaken op pad en liepen we ook maar es een witgoedzaak binnen. Daar stond toevallig de Dreame l10 ultra gen 2 waar ik interesse in heb.

Volgens de verkoper kan deze niet stofzuigen en direct erna dweilen als wij niet thuis zijn of als je em bv ‘s nachts laat draaien. Je zou tussentijds een handeling moeten verrichten namelijk om het interne reservoir te verwisselen om dan te kunnen dweilen. Geen enkele robot zou dit uit zichzelf kunnen volgens hem, en hij kende ook de iRobots die dit niet konden.
Klopt dit inderdaad?
Ik was voortdurend in de veronderstelling dat dit wel kon, maar misschien heb ik me niet juist ingelezen.

Wie kan me informeren?
Vreemd, want ik kan mijn robot zelfs de ganse verdieping laten doen waarbij kamer stofzuigen+dweilen en daarna de volgende kamer bvb alleen stofzuigen, etc in 1 rondje (eufy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Zelfs onze Dreame L10s ultra gen 1 kon al dweilen na het zuigen via het intensieve programma. Dus het lijkt me dat de gen 2 dit zeker kan. Het vroeg bij ons wel veel van de acculading. De firma Robocleaners waar wij hem vandaan hadden, gaf daarom aan dat je dat niet elke dag moet doen.
Wij laten onze huidige Dreame L20 elke nacht zuigen en dweilen tegelijk. Dat gaat prima en is dus (blijkbaar) minder belastend voor de accu.

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 09-05-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Ik stond ook enorm te twijfelen bij die winkel want ik meen hier ook gelezen te hebben dat die optie wel bestaat (maar wellicht ander merk/type), maar die man was stellig dat het bij geen enkele kon en die techniek nog niet zo ver is. Dus toen wist ik het effe allemaal niet meer.
Hij liet in die Dreame ook zien dat je wel een reservoir moest wisselen.

Hopelijk kan iemand nog even laten weten of jullie ervaring bij de specifieke Dreame L10 ultra gen 2 is dat het wél kan om stofzuigen en daarna te dweilen zonder tussentijdse handmatige handelingen.
Anders dan blijft alleen Roborock op mijn lijstje denk ik.

(Q Revo Pro is dan de beste/goedkoopste optie voor mijn wensen als ik het goed heb, anders hoor ik het graag welke goedkoper type dit ook heeft: stofzuigen en daarna dweilen zonder handmatige tussentijdse handeling, zelfreinigend, roterende dweil, pads drogen met warme lucht, en uitschuifbare flex-arm voor de randjes/hoekjes.
Of Eufy X10 pro omni, maar die voldoet niet al mijn wensen dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Holi-Day schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:40:
Ik stond ook enorm te twijfelen bij die winkel want ik meen hier ook gelezen te hebben dat die optie wel bestaat (maar wellicht ander merk/type), maar die man was stellig dat het bij geen enkele kon en die techniek nog niet zo ver is. Dus toen wist ik het effe allemaal niet meer.
Hij liet in die Dreame ook zien dat je wel een reservoir moest wisselen.

Hopelijk kan iemand nog even laten weten of jullie ervaring bij de specifieke Dreame L10 ultra gen 2 is dat het wél kan om stofzuigen en daarna te dweilen zonder tussentijdse handmatige handelingen.
Anders dan blijft alleen Roborock op mijn lijstje denk ik.

(Q Revo Pro is dan de beste/goedkoopste optie voor mijn wensen als ik het goed heb, anders hoor ik het graag welke goedkoper type dit ook heeft: stofzuigen en daarna dweilen zonder handmatige tussentijdse handeling, zelfreinigend, roterende dweil, pads drogen met warme lucht, en uitschuifbare flex-arm voor de randjes/hoekjes.
Of Eufy X10 pro omni, maar die voldoet niet al mijn wensen dacht ik).
L10s ultra hier vermoedelijk gen 1, sterker nog hij kan dweilen en stofzuigen te gelijk (de mond van de stofzuiger zit voor de dweil(en). Vreemd verhaal van een vreemde verkoper, ook benieuwd welk reservoir hij heeft laten zien. Heb nog nooit een reservoir op de robot zelf opengetrokken?!? Zit allemaal op het basisstation vers/vuil water, reiniger en stofzuigerzak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7zoJ-UBjeCscYNZNxs28KPjxIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAEtpj8afRsttfwZBciU2R48.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiKKLtF3cKWX3x9PHen90ravBE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3ahxuBsHet9g3txmsY9Pr7E.jpg?f=fotoalbum_large

Dit doorzichtige onderdeel moest je verwisselen om te kunnen dweilen zei hij.

[ Voor 3% gewijzigd door Holi-Day op 09-05-2025 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Dit? Je bedoelt de afvalbak?
Dat heeft werkelijk niets met dweilen te maken ..

Wie die man ook maar was, maar ik zou ver bij die verkoper/zaak vandaan blijven.

[ Voor 34% gewijzigd door Theetjuh op 09-05-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Welke van al deze robo's kan nu echt goed dweilen (voor een vloer zonder kleedjes dus hoeft geen trucjes te hebben om de dweil op te tillen). En dus niet met een natte doek over je vloer slepen.
Dat is niet dweilen in mijn beleving. Er zal wel wat meer moeten gebeuren (aangezien dat ding te weinig gewicht heeft) om vuil los te weken.

En liefst eentje die geen vuilwater opslag op zn base station heeft. Dat vind ik een heel raar en ranzig idee. Na het dweilen gewoon het vieze water weg, klaar.

Ik zie dit onderscheid niet gauw terug in reviews. En reviewers die lyrisch zijn over de dweil functie hebben volgens mij nog nooit regelmatig hun huis hoeven te dweilen.. dat doet iemand anders voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Er zijn genoeg review sites die precies laten zien hoe ze testen, denk aan vacuumwars.

Maar uit eigen ervaring met een Roborock S5 Max, S7 en sinds kort de Qrevo Master, werken de ronddraaiende dweilen erg goed.
De vibrerende dweil onder de S7 was ook al een hele verbetering ten opzichte van de S5 Max.

Als je geen vuilwater opslag bij het basis wilt, zul je naar de modellen moeten kijken die je op de afvoer kunt aansluiten, hou er alleen wel rekening mee dat die een stuk duurder zullen zijn.
Daarbij hebben niet veel modellen dat, dus je zult minimale keuze hebben, als ze al op voorraad zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Theetjuh op 09-05-2025 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jazco2nd schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:29:
Welke van al deze robo's kan nu echt goed dweilen (voor een vloer zonder kleedjes dus hoeft geen trucjes te hebben om de dweil op te tillen). En dus niet met een natte doek over je vloer slepen.
Dat is niet dweilen in mijn beleving. Er zal wel wat meer moeten gebeuren (aangezien dat ding te weinig gewicht heeft) om vuil los te weken.

En liefst eentje die geen vuilwater opslag op zn base station heeft. Dat vind ik een heel raar en ranzig idee. Na het dweilen gewoon het vieze water weg, klaar.

Ik zie dit onderscheid niet gauw terug in reviews. En reviewers die lyrisch zijn over de dweil functie hebben volgens mij nog nooit regelmatig hun huis hoeven te dweilen.. dat doet iemand anders voor ze
Direct op afvoer is best een niche en daardoor nog duur. Is weinig vraag naar.
Weggewerkt in de plint op wateraanvoer en afvoer is wel super fancy natuurlijk. Zou het graag nemen als we een nieuwe keuken nemen.

Maar wat heb je tegen vuilwater opslag? Er komt een geur vrij bij open doen. Niet als hij dicht is. Dat vieze water giet je weg. Met heet water en evt Dreft naspoelen.
Beetje Dreft er weer in en daarmee voorkom je volgende keer stank en of plakkaat vorming. Waardoor nog minder moeite.
2/3x per week max 5 min aan zoveel vuil als schoon water tank.
Schoon water vul ik tot net niet de rand. En dan een shot schoonmaakmiddel.
Anders schuimt t als de malle en krijg je er amper water in. Dit werkt goed voor ons.
Wil ik hem gelijk aan doe ik de dweil meestal warm en nat met ook wat schoonmaak spul. En dan starten in keuken of hal. Die zijn meestal het meest vies.

Maar houd rekening met aanzienlijke verbouwingen als je aansluiting op afvoer en aanvoer water wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
Holi-Day schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:07:
[Afbeelding]

Dit doorzichtige onderdeel moest je verwisselen om te kunnen dweilen zei hij.
Grootste onzin verhaal die ik heb gehoord. Alleen bij oudere modellen van Viomi moest je eventueel de reservoir wisselen, indien je niet de combi reservoir gebruikte. De verkoper loopt 6 a 7 jaar achter.

Welke winkel was het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Als ik die foto hierboven van de app zie, kun je het inderdaad gewoon beiden aanvinken.

En nog even voor deze twijfelende dummie: als je em dus programmeert op stofzuigen en (daarna of tegelijkertijd) dweilen: hoe worden de dweilpads dan nat gemaakt ?
Gaat dat van binnenuit ?

(Naam van de winkel weet ik niet meer, ergens op het retailpark in Roermond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Jazco2nd schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:29:
Welke van al deze robo's kan nu echt goed dweilen (voor een vloer zonder kleedjes dus hoeft geen trucjes te hebben om de dweil op te tillen).
Van wat ik begrijp, echt goed nog altijd geen enkele. Maar degenen met bewegende pads zijn wel beter dan de simpele slepende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Holi-Day schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:42:
Als ik die foto hierboven van de app zie, kun je het inderdaad gewoon beiden aanvinken.

En nog even voor deze twijfelende dummie: als je em dus programmeert op stofzuigen en (daarna of tegelijkertijd) dweilen: hoe worden de dweilpads dan nat gemaakt ?
Gaat dat van binnenuit
Als de robot gaat dweilen, kun je instellen dat hij om de x m2 terug gaat naar de basis om de pads schoon (en dus nat) te maken. Net als wanneer je zelf dweilt. Er zit een waterreservoir in de robot die de pads tussendoor nat maakt. Het vuile water wordt na het dweilen afgezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Dankjewel allemaal.
We gaan nog es goed filmpjes kijken enzo en dan gaan we er gewoon voor.
Hopelijk morgen ergens een leuke Moederdagactie 🤞 en anders prijzen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Meestal zijn de actie's rond amazon prime days. Volgens geruchten is het rond half juli.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeardyHamster
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:11
Voor de mensen die op zoek zijn naar een Dreame L20 Ultra.
Hij is vandaag bij Ibood beschikbaar voor 499
https://www.ibood.com/nl/...utton&utm_content=2362388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

Boy

www.byoscoop.nl

BeardyHamster schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:00:
Is die beter dan de L10s ultra gen 2? Zie alleen vergelijkingen met de niet-gen 2

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:09
BeardyHamster schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:00:
Thanks ik heb hem besteld :)
Boy schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:13:
[...]

Is die beter dan de L10s ultra gen 2? Zie alleen vergelijkingen met de niet-gen 2
Ik meen mij te herinneren dat eigenlijk alleen het warm droogblazen een iets groter verschil is. Meerwaarde in de praktijk schijnt erg minimaal te zijn.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaBoK
Sinds vandaag ook eigenaar van een Dreame l10 ultra gen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
@BaBoK En waar en voor welke prijs gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Ik zie die nu voor € 506,- op Bol.com dus ook besteld !

En dan ben ik heeeeel benieuwd naar die stofzuig- en erna dweilfunctie :*)

[ Voor 40% gewijzigd door Holi-Day op 12-05-2025 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Appie Heijn schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:00:
[...]

Thanks ik heb hem besteld :)

[...]

Ik meen mij te herinneren dat eigenlijk alleen het warm droogblazen een iets groter verschil is. Meerwaarde in de praktijk schijnt erg minimaal te zijn.
Ik heb 'm ook voor de zekerheid besteld. Als ie minimaal zo goed is als de l10s gen 2 en wss wat beter (met uitschuivende mop, warm droogblazen) dan zal de gen 2 niet snel goedkoper worden; laatst was die €478, voor die 30 euro meer pak ik dan deze L20 dan wel denk ik.

Nu de vrouw nog vertellen van m'n stiekeme aankoop :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holi-Day
Uitschuivende mop en warm drogen van de pads heeft de Ultra Gen 2 ook, zo zei iemand eerder hier ook. Maar gefeliciteerd met je aankoop. Ik durfde niet goed bij Ibood te bestellen, nooit van gehoord en las ook wat wisselende reviews.

In deze foto zie je ook dat warm drogen ook bij de ultra gen 2 is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLi0F88rc6O654VDW_5cSKdHSJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06f7BrQlcoLrSikG4RkZBy2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Vraag is vooral, waarin is de l10s gen2 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
Holi-Day schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:20:
Dus zonder enige handeling tussendoor ?
Dat is ook wat wij voor ogen hadden; van huis af kunnen zijn en de robot laten stofzuigen én dweilen. Jammer alleen dat jouw type boven mijn budget ligt.

Dus nu ben ik benieuwd: welke types kunnen dit nog meer ?
Ik had dus de Dreame L10 ultra gen 2 en Roborock Q Revo Pro op mijn lijstje staan.
Om simpel zijn verhaal onderuit te halen, ga naar Dreame website en check modellen als de X40 Ultra of X50 ultra. Dan zie je dat ze gewoon stofzuigen en dweilen zonder tussenkomst van jouw.

Natuurlijk zal niet ieder model alles hetzelfde kunnen maar dat geen enkele dit kan is gewoon onzin.
Onze X40 Ultra staat nu ingesteld op eerst stofzuigen en daarna dweilen, kan ook tegelijk via de CleanGenius optie maar die doet het slechter bij ons dus zelf zitten spelen met instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Top, wat meerderen hier dus ook zeggen.
Inmiddels heb ik em vanochtend besteld dus binnenkort es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Holi-Day schreef op maandag 12 mei 2025 @ 07:34:
@BaBoK En waar en voor welke prijs gekocht ?
Ik heb hem voor 530 besteld bij Coolblue, maar had hem nodig ivm moederdag ;-)

Anders was het een duurdere dag geworden ;-)

Edit: helemaal tevreden thuis over het apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door BaBoK op 12-05-2025 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holi-Day
Had ik ook gezien inderdaad, ook nette prijs toch (denk ik).
Op een gegeven moment moet je de keus maken en tevreden zijn met de prijs. Ookal zag ik dat ie ooit wel rond de 450/470 heeft gezeten maar je weet toch nooit zeker of de prijzen nog gaan dalen of weer gaan stijgen. Dus blijft altijd een beetje een gok of je op het juiste moment gekocht hebt. Eigenlijk beetje hetzelfde als met vliegtickets.

(en ik ben te nieuwsgierig en heb geen zin meer om zelf te stofzuigen :*) )

@99ruud99 : had je ook meegelezen over deze prijs voor de Dreame L10S Ultra Gen 2 zoals je vroeg?

[ Voor 9% gewijzigd door Holi-Day op 12-05-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Holi-Day schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:59:
Uitschuivende mop en warm drogen van de pads heeft de Ultra Gen 2 ook, zo zei iemand eerder hier ook. Maar gefeliciteerd met je aankoop. Ik durfde niet goed bij Ibood te bestellen, nooit van gehoord en las ook wat wisselende reviews.

In deze foto zie je ook dat warm drogen ook bij de ultra gen 2 is.[Afbeelding]
Kan iemand bevestigen dat de Gen 2 daadwerkelijk met warme lucht droogt? Ik meen te hebben gelezen dat er enkel koude lucht wordt gebruikt.

Daarnaast kwam ik toch ook een review tegen van iemand die ze beiden had gehad, waarbij een duidelijke voorkeur uitging naar de Gen 2. Kan me ook voorstellen dat deze beter is, aangezien deze ook weer stuk nieuwer is. Anyway heb ik de L20 laten liggen en wacht rustig op een mooie aanbieding van de L10 :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:09
https://www.dreametech.co...TU01fCTqLwDj09EIcvjJjqfTx
Wat mij opvalt
L10 Gen 2 iets meer zuigkracht
L20 kan dweil op station achterlaten
L20 grotere accu
L20 dirt detection, remopping/rewasing (?)
L20 voice control
L20 extra laser en AI obstakel detectie zoals luxere modellen ook hebben.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Ik zie wel dat na het dweilen er overal strepen op de vloer staan van het dweilen, wat kan ik hier tegen doen?
Dreame l10 ultra gen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:18
Na jaren geleden een Ecovacs Deebot Ozmo 950 te hebben gehad, welke we al snel hebben laten verstoffen vanwege allerlei problemen nu toch de knoop doorgehakt voor een nieuwe robot.
Met kleine kinderen en rondslingerend speelgoed is een goede obstakel detectie noodzakelijk.
Nou moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zie, maar ik neig naar de X40. Hoewel mijn gadget brein de L50 of X50 wel wil hebben, kan ik de meerprijs niet voor mezelf verkopen. Maar ik wilde de vraag hier toch eens neerleggen of er iemand misschien nog een ander goed idee heeft die ik over het hoofd heb gezien. Ik heb al heel wat uurtjes video bekeken op YouTube van Vacuum Wars, smarthomeassistent, Just a dad enz.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik 3 dames in huis heb, dus veel lange haren.

Ik hoor graag van jullie!

[ Voor 5% gewijzigd door Fireball86 op 12-05-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Appie Heijn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:11:
https://www.dreametech.co...TU01fCTqLwDj09EIcvjJjqfTx
Wat mij opvalt
L10 Gen 2 iets meer zuigkracht
L20 kan dweil op station achterlaten
L20 grotere accu
L20 dirt detection, remopping/rewasing (?)
L20 voice control
L20 extra laser en AI obstakel detectie zoals luxere modellen ook hebben.
Dat is de theorie. Maar ben benieuwd naar praktijk ervaringen :z

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
BaBoK schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:49:
Ik zie wel dat na het dweilen er overal strepen op de vloer staan van het dweilen, wat kan ik hier tegen doen?
Dreame l10 ultra gen 2
In eerste instantie zou ik demi water gebruiken. Gebruik je verder schoonmaak middel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Holi-Day schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:59:

In deze foto zie je ook dat warm drogen ook bij de ultra gen 2 is.[Afbeelding]
Ik ben echt compleet in de war; de L20 is een stuk duurder in het algemeen, ik snap dus niet waarom de L10s gen 2 stuk goedkoper is.

Ik vraag me vooral af of de Gen 2 inderdaad ergens beter in is dan de L20, maar ik vind geen enkele vergelijking op Youtube of zo tussen die versies...

https://versus.com/en/dre...gen-2-vs-dreame-l20-ultra ik zie hier wel dat de gen2 compacter is, dat zou wel een belangrijk punt kunnen zijn voor me. Heb niet echt een goede plek voor 'm

[ Voor 9% gewijzigd door Boy op 12-05-2025 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Daacuso schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:14:
[...]

In eerste instantie zou ik demi water gebruiken. Gebruik je verder schoonmaak middel?
Demi water zou idd een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik heb het origineel schoonmaak middel van Dreame gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Boy schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Ik ben echt compleet in de war; de L20 is een stuk duurder in het algemeen, ik snap dus niet waarom de L10s gen 2 stuk goedkoper is.

Ik vraag me vooral af of de Gen 2 inderdaad ergens beter in is dan de L20, maar ik vind geen enkele vergelijking op Youtube of zo tussen die versies...

https://versus.com/en/dre...gen-2-vs-dreame-l20-ultra ik zie hier wel dat de gen2 compacter is, dat zou wel een belangrijk punt kunnen zijn voor me. Heb niet echt een goede plek voor 'm
De L20 is relatief oud. Het was de flagship van 2023. De actuele prijzen zijn niet courant, aangezien er opvolgers zijn (l40, x40 serie). De laagste prijs van L20 is rond 700, terwijl de L40 ook rond deze bedrag zit.
De L10S serie is de instap versie van vaccums met roterende mop en station met waterreservoir. De l10s ultra gen 2 is rechtstreeks opvolger van L10s ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Iemand ervering met kopen via https://www.robocleaners.com ? De Dreame L50 Pro Ultra, staat er voor 979€, bij de rest van de gekende winkels staat die nog 1200€-1.229€

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Op dit moment is de Mova P50 in de aanbieding voor 772 euro (na aangepast btw en verzendkosten). Deze is zeer vergelijkbaar met de Dreame L50. De L50 kost 1170 amazon.de
Mova is een dochtermerk van Dreame en met de kwaliteit zal het goed zitten. Daarnaast heeft Amazon een goede aftersales.

Als je de Dreame L50, L40 of X40 overweegt, is dit een goed alternatief.

Daarnaast is de Dreame L40s ultra geintroduceerd. Dit is de gen 2 van de X40 en L40.

TEchnisch gezien zijn de Mova P50 en Dreame L40S ultra hetzelfde.

Amazon P50
https://www.amazon.de/dp/B0DPZTS99T

Amazon L40s Ultra
https://www.amazon.de/dp/B0DY8V59LY

Vergelijking
https://www.smarthomeassi...n?sr=134872,130095,131327

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
MPAnnihilator schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:57:
Iemand ervering met kopen via https://www.robocleaners.com ? De Dreame L50 Pro Ultra, staat er voor 979€, bij de rest van de gekende winkels staat die nog 1200€-1.229€
Ik raad kopen bij Robocleaners niet aan. Als je robot stuk is, moet hij naar L8P worden gestuurd en ben je hem maanden kwijt. En toen onze robot uiteindelijk terugkwam deed hij het nog steeds niet.
Bij Amazon doen ze niet zo moeilijk en krijg je gewoon je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petra1984
  • Laatst online: 20-05 06:25
Welke raden jullie aan als beste prijs kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Petra1984 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:59:
Welke raden jullie aan als beste prijs kwaliteit?
Je zou de reviews van Jamie Andrews op YouTube eens kunnen kijken. Hij legt heel goed de verschillen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 22:39
Vraagje na aanschaf van een Dreame. Hoe doen jullie dat met account(s). Een account op diverse telefoons, of m/v ieder een eigen account? Ik heb het liefst zo weinig mogelijk accounts, maar misschien zijn er voordelen of nadelen. Wie kan er uit ervaring iets bij adviseren?
Het gaat om 1 bot, 1 huishouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Barleone op 12-05-2025 22:08 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

karakedi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:56:
[...]

De L20 is relatief oud. Het was de flagship van 2023. De actuele prijzen zijn niet courant, aangezien er opvolgers zijn (l40, x40 serie). De laagste prijs van L20 is rond 700, terwijl de L40 ook rond deze bedrag zit.
De L10S serie is de instap versie van vaccums met roterende mop en station met waterreservoir. De l10s ultra gen 2 is rechtstreeks opvolger van L10s ultra.
Bedankt voor deze info!
Ok, een oud flagship of een nieuw 'instapmodel'. Moeilijke keuzes zijn dat zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyonix
Fireball86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:12:
Na jaren geleden een Ecovacs Deebot Ozmo 950 te hebben gehad, welke we al snel hebben laten verstoffen vanwege allerlei problemen nu toch de knoop doorgehakt voor een nieuwe robot.
Met kleine kinderen en rondslingerend speelgoed is een goede obstakel detectie noodzakelijk.
Nou moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zie, maar ik neig naar de X40. Hoewel mijn gadget brein de L50 of X50 wel wil hebben, kan ik de meerprijs niet voor mezelf verkopen. Maar ik wilde de vraag hier toch eens neerleggen of er iemand misschien nog een ander goed idee heeft die ik over het hoofd heb gezien. Ik heb al heel wat uurtjes video bekeken op YouTube van Vacuum Wars, smarthomeassistent, Just a dad enz.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik 3 dames in huis heb, dus veel lange haren.

Ik hoor graag van jullie!
Op gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.
Ik heb ook uren gespendeerd aan zoeken en reviews kijken, ervaringen lezen etc etc.
Op sommige vlakken wat wijzer geworden maar ook weer niks omdat het zoekveld zo breed is.
Ik zou zeggen kies gewoon iets en ga ervoor en dan zie je vanzelf hoe het bij je past.

Ik heb trouwens ook getwijfeld tussen de X40/X50, echter doordat bij ons de robot niet over drempels heen hoeft had de X50 hier dus op dat vlak geen meerwaarde. Daarnaast leuk dat die sensor bovenop kan inklappen maar de X40 past overal onder waar hij onder zou mogen komen hier. Ietjse meer zuigkracht nam ik dan maar voor lief.

Voor jouw kan echter met meerder dames met lang haar die borstel van de X50 wel handig zijn, je kan ook de tri-cut (ka ner ff naast zitten qua naam) borstel voor de X40 kopen. kom je ook goed uit.

voor mij was dit verschil niet een paar honderd euro extra waard.
Op moment van kopen koste de X40 899 en de X50 1349 toen. vond ik iets te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06

DropjesLover

Dit dus ->

Onze Roborock S8 doet het nu een klein jaartje nog steeds prima.
Ik sta wel te kijken van de toename in geluidsproductie, wanneer ik eens rond 03:00 wakker ben (kinderen...), hij is veel luider geworden en ratelt/rammelt meer, zonder dat ik kan zien / horen waar het vandaan komt :/
Rijdt ook niet meer in een rechte lijn, maar dat kan komen door meuk of iets als papier of lint in een wiel/naafmotor. De constructie daar is al beter dan dat het bij de S5 was.

Dweilen doet de robot eigenlijk nooit, dat is een nat doekje over de grond trekken, zonder dat het vuile water ergens heen gaat. En met 50m2 en kinderen is dat doekje natuurlijk binnen no-time vuil dat het nauwelijks wat doet. Uitwassen, opnieuw doen, moah, ik pak zelf wel even een emmertje en de mop/dweil :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:18
xyonix schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Op gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.
Ik heb ook uren gespendeerd aan zoeken en reviews kijken, ervaringen lezen etc etc.
Op sommige vlakken wat wijzer geworden maar ook weer niks omdat het zoekveld zo breed is.
Ik zou zeggen kies gewoon iets en ga ervoor en dan zie je vanzelf hoe het bij je past.

Ik heb trouwens ook getwijfeld tussen de X40/X50, echter doordat bij ons de robot niet over drempels heen hoeft had de X50 hier dus op dat vlak geen meerwaarde. Daarnaast leuk dat die sensor bovenop kan inklappen maar de X40 past overal onder waar hij onder zou mogen komen hier. Ietjse meer zuigkracht nam ik dan maar voor lief.

Voor jouw kan echter met meerder dames met lang haar die borstel van de X50 wel handig zijn, je kan ook de tri-cut (ka ner ff naast zitten qua naam) borstel voor de X40 kopen. kom je ook goed uit.

voor mij was dit verschil niet een paar honderd euro extra waard.
Op moment van kopen koste de X40 899 en de X50 1349 toen. vond ik iets te.
Dankjewel voor de bevestiging. Ik ga ook voor de X40. Zoals een vriend van me zei, het kan altijd beter en je kan blijven wachten want er is ieder jaar een nieuwe.
Die borstel had ik gevonden, die bestel ik er mooi bij.
Vanmiddag maar eens ff shoppen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

karakedi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:56:
[...]

Nog een vraagje: welke zou jij voor gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Wij hadden de L10s ultra en nu de L20. We vinden de L20 beter. Hij merkt het bijvoorbeeld zelf op als de vloer ergens wat viezer is. Hij komt dan nog eens terug om die plek te poetsen. Hij heeft een lamp waardoor we hem in het donker kunnen laten rijden. De waterreservoirs zijn wat groter, dus hoeven minder vaak te worden geleegd.
Dat maakt weer wel dat het basisstation groter is. De robot zelf is ietsje hoger wat je merkt bij het zuigen onder de bank. De bank hebben we daarom iets moeten verhogen met een beschermdopje eronder. Plus: hij heeft nog een zeepflacon in plaats van het zeepbakje van de L10s gen 2. Die zeepflacon kun je eenvoudig navullen, maar het is wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
monica66 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:27:
Wij hadden de L10s ultra en nu de L20. We vinden de L20 beter. Hij merkt het bijvoorbeeld zelf op als de vloer ergens wat viezer is. Hij komt dan nog eens terug om die plek te poetsen. Hij heeft een lamp waardoor we hem in het donker kunnen laten rijden. De waterreservoirs zijn wat groter, dus hoeven minder vaak te worden geleegd.
Dat maakt weer wel dat het basisstation groter is. De robot zelf is ietsje hoger wat je merkt bij het zuigen onder de bank. De bank hebben we daarom iets moeten verhogen met een beschermdopje eronder. Plus: hij heeft nog een zeepflacon in plaats van het zeepbakje van de L10s gen 2. Die zeepflacon kun je eenvoudig navullen, maar het is wel een verschil.
Kan me voorstellen dat de L20 beter is dan de “oude” L10s. Maar nog steeds benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Gen2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:45
De oude L10S is beter dan de Gen2 voor mijn usecase.

De oude kan beter obstakels vermijden, de Gen2 bots best vaak en die verwarming van de Gen2 heb ik uitgezet. Die blijft mij veel te lang lawaai maken. Beiden ben ik overigens over het geheel wel tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Daacuso schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:33:
[...]

Kan me voorstellen dat de L20 beter is dan de “oude” L10s. Maar nog steeds benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Gen2 :P
Ik was niet helemaal duidelijk.

De L10s gen 2 heeft een los zeepbakje, de L20 een navulbare cartridge.

De L10s gen 2 heeft geen lampen om in het donker te kunnen rondrijden. De L20 wel.

De obstakeldetectie van de L20 is beter dan die van de L10s gen 2.

De L20 kan de dweilen achterlaten als hij tapijt gaat zuigen. Wij hebben geen tapijt, dus niet uitgeprobeerd.

Het basisstation van de L20 is groter dan die van de L10s gen 2.

De hoogte van de robot van de L20 is iets hoger dan die van de L10s gen 2. Belangrijk als hij onder banken of kasten moet kunnen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 13-05-2025 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 22:39
Barleone schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:07:
Vraagje na aanschaf van een Dreame. Hoe doen jullie dat met account(s). Een account op diverse telefoons, of m/v ieder een eigen account? Ik heb het liefst zo weinig mogelijk accounts, maar misschien zijn er voordelen of nadelen. Wie kan er uit ervaring iets bij adviseren?
Het gaat om 1 bot, 1 huishouden.
Ik stel de vraag nog maar eens, hoe doen jullie dit?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:55
Sinds een dikke maand een tevreden gebruiker van de Dreame L10s Ultra gen 2. Dankzij de tip hier de aanbieding gescoord van Bol, mooie upgrade van IRobot Roomba.

Toch een vraagje waar ik niet helemaal uitkom, als ik buiten de deur ben en we zetten CleanGenius aan voor 'Alles' dan gaat hij door met dweilen terwijl het water al (bijna) op is. De keuken wordt bijvoorbeeld aanzienlijk minder vochtig dan de woonkamer, waar hij begint. Ik kan dit nergens concreet in de instellen vinden, tenzij dit anders benoemd wordt of anders heet. Iemand tips of hebben jullie ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 15:50
Barleone schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Ik stel de vraag nog maar eens, hoe doen jullie dit?
Geen Dreame hier, maar wel de Xiaomi X20+ (lite versie van een van de Dreame modellen, volgens mij wel geproduceerd door Dreame). Desondanks wel te maken met accounts e.d. (Xiaomi). Wij hebben 2 aparte accounts, waarbij ik vanuit het ene account de bot deel met het andere account. Meer voor het geval er iets mis gaat met gelijktijdig inloggen van hetzelfde account op 2 apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Zijn bij Roborock, specifiek heb ik de Q5 pro+, eigen stemmen te gebruiken? En zijn die dan ook op internet te vinden?
Ik weet nog dat indertijd van TomTom je allerlei verschillende navigatiestemmen kon vinden, ook dialecten en dergelijke.
Ik vind het best jammer dat Rocky een damesstem heeft. Heb maar voor Australisch gekozen om nog een beetje afwijkend van standaard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Truus01 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:22:
Zijn bij Roborock, specifiek heb ik de Q5 pro+, eigen stemmen te gebruiken? En zijn die dan ook op internet te vinden?
Ik weet nog dat Inderdaad van TomTom je allerlei verschillende navigatiestemmen kon vinden, ook dialecten en dergelijke.
Ik vind het best jammer dat Rocky een damesstem heeft. Heb maar voor Australisch gekozen om nog een beetje afwijkend van standaard te zijn.
Lol, hier ook Australisch op de S7 gekozen ivm het accentje en vond het prettiger klinken dan gewoon Engels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

de Peer

under peer review

Truus01 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:22:
Ik weet nog dat indertijd van TomTom je allerlei verschillende navigatiestemmen kon vinden, ook dialecten en dergelijke.
Volgens mij Alleen door te flashen/modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 16:43

DannyL

Geen ondertiteling..

Ik heb een vraag naar jullie ervaringen en wellicht aanraders.

We zijn in het bezit van een Ecovacs T30 OMNI, maar dit ding heeft echt moeite met meerdere maps.
Zodra je een map kiest (andere verdieping) raakt ie compleet het spoor bijster.
Teruggaan naar de originele map of het apparaat zelfs in het station drukken heeft geen nut.
Na tig keer proberen lukt het vaak wel om de originele map aan de gang te krijgen.

We hebben het apparaat nu al een paar keer teruggestuurd, maar het wordt maar niet beter.
Zijn er meer van dit soort ervaringen?

We zitten echt te denken aan een ander apparaat.
De vereisten zijn simpel, maar dat is het niet natuurlijk.
- Moet fantastisch kunnen stofzuigen (we hebben nu 11000 PA, maar liever nog wat meer vanwege de hond en zand rondom het huis)
- Kan overweg met veel lange haren (2 volwassenen en een kortharige hond)
- Dweilen is een must

Wellicht iets met 2 stations, of eentje die goed overweg kan met meerdere verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:22
Sinds de laatste update van mijn Dreame x40 master, is er op de eerste verdieping een Dock op de kaart gekomen terwijl deze op de begane grond staat. Hierdoor maakt hij deze locatie niet schoon.
Is dit nu alleen op te lossen door de kaart te verwijderen en opnieuw aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
Zijn er hier al ervaringen met de QREVO S5V? Qua bedrag nu rond het bedrag van de pro waarbij deze volgens mij een betere zuigkracht heeft, de betere rollers als verbeteringen heeft alleen wel de 'mindere' docking (zonder dirt detect en warm water was).

Ik denk dat de pro's het een beter type maken dan pro zelf en neig daarom hierna.

Overigens wel gek al die types, ga van +/- € 500 budget naar ah die van 850 dan, welke opties heeft die, ja als je dan die koopt dan kan de curve ook wel voor 999. Voor je het weet maak je jezelf nog gek want slippers oprapen is toch ook wel fijn (😂)

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Met de nieuwe Q revo line up wordt het niet duidelijker op.

Er zijn 6 nieuwe modellen bekend gemaakt, maar naamgeving is echt een drama.

https://docs.google.com/s...1638323282#gid=1638323282

Het gaat om de:
Qrevo 5AE
Qrevo S5V
QR 798
QR 598
QV 35A
QV 35S

De QR en QV modellen lijken mij de zelfde apparaten, maar ivm regio andere naamgeving. Daarnaast hebben deze modellen geen warme lucht droging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holi-Day
Nou, inmiddels mijn Dreame L10s Ultra gen 2 ontvangen.
Vanmiddag de app etc geïnstalleerd en na het eten hebben we hem zijn eerste rondje over de begane grond laten gaan. Eerst maar es alleen stofzuigen om te kijken hoe en wat.
De ruimte is ca. 67m2 en hij deed er 115 minuten, dus bijna 2 uur over. Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:45
@Holi-Day , hij doet hier ongeveer 60 min over 26m2. Dus ja, dat klopt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
Heb de Qrevo S5V besteld, zal na een aantal x gebruik wel er iets over delen. Twijfelde over deze of de pro en gaf de voorkeur aan de rollers tov de hot water washing. Ik zal niet direct weten of het beter/minder is vanwege geen ervaring maar kan de mops wel eens in de wasmachine gooien dacht ik.

LOETKE

Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste