Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-08 13:48
Voor iedereen, die net als ik wat duizelig wordt van de Roborock lineup, maar andere merken staan er ook in... een Excel tabel met zo ongeveer alle robot zuigers erin.

Ik heb gezocht naar alles wat ik belangrijk vond en op basis daarvan en de prijs het model gevonden dat voor mij het beste was. Bij downloaden, wel even checken voor virussen e.d.!

https://www.sendgb.com/upload/?utm_source=XAZlFHW5NaI

[ Voor 7% gewijzigd door batteries4ever op 04-07-2025 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:50
De Dreame X50 is nu afgeprijsd naar €1099,-

Ik twijfel alleen nog tussen deze en de Evocacs T9 omni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
@Cobraa
Waar twijfel je over?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Duurzaamheid en de dikte van de Ecovacs, past net niet onder m’n bank

Ik heb de L20 ultra gehad. Na 1.5 jaar terug moeten sturen omdat hij niet meer goed werkte. Ook in die 1.5 jaar maar 2 software updated geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Ik wil eigenlijk een robot stof / dweil kopen met wat onderzoek denk ik dat een een met eigen station en draaiend dweil (zo staaf en geen rondjes) die zelf reinigt het beste past, met iets met een camera / sensoren omdat kinderstoelen e.d. niet exact altijd op dezelfde plek staan.

Ik kwam kijkende op Coolblue uit bij de eufy e25 maar wat ik nog niet kon vinden.

Kan ik de losse robot optillen en boven zetten om de slaapkamer te dweilen, waar die snapt / in te stellen is dat die niet terug kan naar het hoofdstation want die staat beneden.

En heeft iemand nog alternatieve die beter zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:59

Dennis1812

Amateur prutser

Wat is het budget?

De meeste robots keren terug naar het startpunt als je ze op een verdieping zet waar geen basisstation staat. Dus als ze beginnen in de slaapkamer eindigen ze daar ook.

Ik zet hem meestal net op de overloop en wens Henk veel succes. Klifdetectie is erg goed. Van de trap vallen doen ze echt niet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Cobraa schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:29:
[...]

Duurzaamheid en de dikte van de Ecovacs, past net niet onder m’n bank

Ik heb de L20 ultra gehad. Na 1.5 jaar terug moeten sturen omdat hij niet meer goed werkte. Ook in die 1.5 jaar maar 2 software updated geweest.
Bij die vraag kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:45:
Wat is het budget?

De meeste robots keren terug naar het startpunt als je ze op een verdieping zet waar geen basisstation staat. Dus als ze beginnen in de slaapkamer eindigen ze daar ook.

Ik zet hem meestal net op de overloop en wens Henk veel succes. Klifdetectie is erg goed. Van de trap vallen doen ze echt niet.
Liever 500 dan 1000 maar als die van 1000 6x beter is , is het het overwegen waard.

Ik koop liever iets dat in één keer goed is dan over 3 jaar vervangen wordt omdat er bij de aankoop consessies zijn gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
Ervaring met de Roborock Qrevo Plus. Na veel gepuzzel aardig aanbieding voor de QRevo Plus: €479.-

Na mijn positieve ervaring met met eerste Roborock E2, die nog steeds vrolijk doorloopt, was de keus voor een Roborock snel gemaakt.

De nieuwe was duidelijk beter, wat stiller, veel slimmer, maakt minder kabaal doordat hij niet met volle kracht overal tegenop botst, snel een kaart van mijn huis gemaakt, 5x meer zuigkracht, docking station die ook stof leegt, water bijvult, vuil water afzuigt en een uitvaarbare mop, die ook de kantjes meeneemt - prima toch?

En hij was prima in de keuken, en met stofzuigen overal maar in de woonkamer lag een kleed, gemarkeert als tapijt. Dat zou hij eerst zuigen, alvorens de rest van de kamer met zuigen & dweilen te lijf te gaan.
Maar omdat ik inmiddels de mops bevestigt had, kreeg dat ding ondanks het mops optillen een dusdanig stevige greep op dat kleed en slaagde erin het kleed niet alleen wat aan een hoekje op te wippen maar zelfs een cm of 15 op te rollen. Erna begon hij te klagen dat de mops los waren, waren ze niet, maar dat is het moment dat ik hem maar weer ingepakt heb... in dat geval had ik mijn vrije dure kleed ofwel wast moeten bevestigen of weghalen of als no-go zone aanmerken en dan met de hand zuigen... Nu ben ik weer bij alleen stofzuigen, ik overweeg nog een docking station met stofzuigerzak en afzuiging te kopen, maar deze ervaring was behoorlijk negatief... Plan was dat ding op een schema te zitten en elke maand eens wat te schoon te maken, maar dat is dus niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08

ViezeVis

Sample Text

batteries4ever schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:28:
Voor iedereen, die net als ik wat duizelig wordt van de Roborock lineup, maar andere merken staan er ook in... een Excel tabel met zo ongeveer alle robot zuigers erin.

Ik heb gezocht naar alles wat ik belangrijk vond en op basis daarvan en de prijs het model gevonden dat voor mij het beste was. Bij downloaden, wel even checken voor virussen e.d.!

De download is offline, maar misschien de moeite waard om een google spreadsheet te delen?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Heeft er iemand nog een nuttige tip m.b.t. de aanschaf van een robotstofzuiger? Ik zag van @Cobraa de tip dat de Dreame X50 (ultra) is afgeprijsd naar €1099,-. Maar Roborock heeft nu ook een sale lopen (thnx @Truus01). De Roborock Qrevo Edge kost nu €950,- De nieuwe Roborock Saros 10R kost nu €1099. Prijzen liggen niet heel ver uiteen en ik zit een beetje in dubio welk model beter lijkt.

Oppervlakte in huis van ca. 45m2 trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 07-07-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
Ik heb de link nog eens aangeklikt, lijkt te werken. Ik wil de spreadsheet niet zelf als Google spreadsheet downloaden vanwege auteursrechten... iemand heeft daar veel tijd in gestopt. Ook is het een levend document.

Wat betreft de keus van een Roborock: ze hebben een idioot uitgebreide lijn waarbij elk stapje weer een extra plus biedt: mops worden met warm water gewassen, weer een hogere waarde voor de zuigkracht, zonder dat er veel verband lijkt te bestaan tussen zuigkracht en zuigresultaat. Ik ben gestruikeld over het effect dat de stofzuiger door zijn mops juist losliggende tapijten ging lopen verplaatsen, wat de simpeler modellen niet als probleem hebben. De Saros kan zijn mops achterlaten, dus dat zou een optie zijn. Maar >1000€ voor een stofzuiger waarbij de ontwikkelingen nog hard gaan en dat ding na 3 jaar wellicht ook in de vuilnisbak beland... nee dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
ViezeVis schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:21:
[...]

De download is offline, maar misschien de moeite waard om een google spreadsheet te delen?
Wat is je budget? De Ecovacs T9 Omni scoort ook goed. Die gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

batteries4ever schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:04:
Ik heb de link nog eens aangeklikt, lijkt te werken. Ik wil de spreadsheet niet zelf als Google spreadsheet downloaden vanwege auteursrechten... iemand heeft daar veel tijd in gestopt. Ook is het een levend document.

Wat betreft de keus van een Roborock: ze hebben een idioot uitgebreide lijn waarbij elk stapje weer een extra plus biedt: mops worden met warm water gewassen, weer een hogere waarde voor de zuigkracht, zonder dat er veel verband lijkt te bestaan tussen zuigkracht en zuigresultaat. Ik ben gestruikeld over het effect dat de stofzuiger door zijn mops juist losliggende tapijten ging lopen verplaatsen, wat de simpeler modellen niet als probleem hebben. De Saros kan zijn mops achterlaten, dus dat zou een optie zijn. Maar >1000€ voor een stofzuiger waarbij de ontwikkelingen nog hard gaan en dat ding na 3 jaar wellicht ook in de vuilnisbak beland... nee dank je!
Ik denk iets in de browser of een extension. Mooie lijst indd, thnx! :) En eens, Roborock heeft een behoorlijke lineup. Ik ben alleen wel vertrouwd met Roborock. Mijn ouders hebben een S50 en die doet het tot op de dag van vandaag nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Cobraa schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:11:
[...]

Wat is je budget? De Ecovacs T9 Omni scoort ook goed. Die gecheckt?
Budget speelt niet gelijk een rol. Maar rond de €1000,- is toch wel de max. Of dat dan een paar 10'tjes meer of minder zijn maakt dan niet meer uit. De T9 Omni heb ik nog niet veel voorbij zien komen. Wel de X9 Pro Omni op Vacuumwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:15
ViezeVis schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:21:
[...]

Budget speelt niet gelijk een rol. Maar rond de €1000,- is toch wel de max. Of dat dan een paar 10'tjes meer of minder zijn maakt dan niet meer uit. De T9 Omni heb ik nog niet veel voorbij zien komen. Wel de X9 Pro Omni op Vacuumwars.
Heb gisteren de Roborock Saros 10R besteld. Iemand op mydealz. de was zo vriendelijk en had een 10% kortingscode gedeeld waardoor de aankoop €989 is.

Het moment en Jouw budget is zeker toereikend de ecovacs X9 pro omni €879 tot €899 of X8 pro omni €835 als topmodel, de T 80 omni voor €648 of mova V50 ultra complete €949 aan te schaffen.
En de Mova Z50 ultra €799
Ook hier is een leuk overzicht om de fluctuaties te volgen

Voor mij viel ecovacs af vanwege de veiligheid en slechte klantenservice. Naast bijna elke ecovacs deal staat vermeld tav de veiligheid

"Wichtiger Hinweis zu Staubsaugerrobotern von Ecovacs
Einige Staubsaugerroboter von Ecovacs weisen aktuell eine Schwachstelle auf, die es ermöglicht, Zugriff auf das Gerät, die eingebauten Kameras und Sensoren zu bekommen oder das Gerät zu "bricken" - also gebrauchsunfähig zu machen. Hiervon betroffen ist aktuell u.a. auch das Spitzenmodell X2. Laut Ecovacs soll es hierzu im November 2024 einen Patch geben, der das Problem behebt.

Bei ABC News gibt es dazu einen sehr ausführlichen Artikel. Auch The Verge berichtet über einen ähnlichen Fall. Bei netzpolitik.org gibt es auch einen deutschen Artikel dazu.

Darüber hinaus verwendet Ecovacs Aufnahmen der Kameras und anderer Sensoren z.B. der Mikrofone auch für anonymisiertes Training ihrer KI-Modelle, sofern man in der entsprechenden App nicht die Teilnahme an einem "Produktverbesserungsprogramm" deaktiviert, die Aufnahmen werden also auf den Servern von Ecovacs gespeichert - selbst wenn man sie lokal in der App löscht.

Wir haben uns entschieden, dennoch weiterhin mit Ecovacs zusammen zu arbeiten, aber transparent auf diese aktuelle Problematik hinzuweisen. Wir haben Ecovacs ebenfalls um eine Stellungnahme gebeten und werden euch informieren, sobald wir hierzu mehr Informationen erhalten haben.
"

de mova blijkt minder goed te zijn afgewerkt tov dreame zo zag ik bv een filmpje wanneer je de zak koppelt aan t station sluit deze niet aan waardoor stof in de machine komt. En is de aftersales ver beneden peil (geldt voor beide zowel dreame als mova, zie eigen websites en t aldaar forum van beide). Las ik verder (met een lach) dat men schreef ie rond rijdt als een duif zonder kop.
Al met al begeef je naar de duitse sites voor de aanbiedingen mydealz indien gewenst en of naar de uitgebreide gebruikerservaringen hier

Wij hebben iig na enkele maanden wikken en wegen toch een besluit genomen, Waarbij de Saros 10R ons mag komen ondersteunen en het meest betrouwbare en doorontwikkelde product lijkt. We gaan het zien

[ Voor 5% gewijzigd door pielle007 op 08-07-2025 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Zjemm

...

Bij dreame is nu alles in de aanbieding

https://nl.dreametech.com/pages/prime-day-2025

zit te twijfelen tussen x50 ultra complete , L50 pro ultra en x40 ultra complete
verschillen lijken maar klein volgens de vergelijker

gekke is wel dat de 50 serie meer zuigkracht heeft maar dat het Nominaal vermogen voor stofverzameling lager is dan bij de x40 , 600watt vs 1000watt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Weet iemand hoe hoe nauw de hoogte komt bij de X50 master of ervaring met de Ultra bij inbouw?

Dreame schrijft voor in de handleiding bij hoogte (boven de vloer) 130mm. Het deurtje begint op een hoogte van 123.6mm. Iemand toevallig iets soortgelijks bij de hand gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJGhOSO50-yZU90qvWhixLv_DL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UTnaZRGqy2s36nDRE43MsvDx.png?f=fotoalbum_large

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Thx. Meteen maar een voorraad schoonmaakmiddel gekocht

ik had op basis van dit topic bij ibood een Dreame L20 Ultra gekocht. Een super investering, wat een ideale robot stofzuiger. Doet het perfect in mijn huis. Even katten dozen/speeltjes wegleggen en 45min is mijn benedenverdieping heerlijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Laatst online: 19:21
Amazon Prime deals. 2 stuks Roborock Qrevo Pro voor €699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 10:17
Als iemand nog een nieuwe dreame l20 ultra zoekt, die nieuw in doos zit, dan heb ik er nog 1 te koop.
Afhalen is mogelijk. €600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:10
Peule_P schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:49:
Heb je een link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Currently unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbacxfLTt7tHSBPARUkcitTqTBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aowrPZsrNoXHLvJvaVJ9n77p.jpg?f=fotoalbum_large

Kan nog gewoon toevoegen aan mijn mandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Iemand hier ervaringen met de Dreame X50 Ultra en of battery drain nog steeds een probleem is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatisa
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Bedankt, 2 stuks kunnen bestellen. Voor 350 euro per stuk een no-brainer volgens mij. Hij zou wat matig zijn met obstacle detection, maargoed je leest heel veel volstrekt tegengestelde meningen bij iedere robotstofzuiger. Blij dat ik nu 'uit de markt' ben, wat een ramp om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Flatisa schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:26:
[...]

Bedankt, 2 stuks kunnen bestellen. Voor 350 euro per stuk een no-brainer volgens mij. Hij zou wat matig zijn met obstacle detection, maargoed je leest heel veel volstrekt tegengestelde meningen bij iedere robotstofzuiger. Blij dat ik nu 'uit de markt' ben, wat een ramp om een keuze te maken.
Hoe kom je aan die 350 p/stuk? :+
Die link laat ze voor €999,- zien.

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 08-07-2025 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
ViezeVis schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:35:
[...]

Hoe kom je aan die 350 p/stuk? :+
Die link laat ze voor €999,- zien.
Voeg er 2 toe aan je mandje :)

[ Voor 45% gewijzigd door Peule_P op 08-07-2025 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Peule_P schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:40:
[...]

Voeg er 2 toe aan je mandje :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XTrxb9u.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peule_P
Actie lijkt nu verdwenen, had toevallig een screenshot gemaakt van de productpagina, het stukje bij ‘besparingen’ zie ik ook niet meer staan nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfzjTK7kwoRPN3_2clnTQBHFDQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ap1q8fHAQyQlPTxU4AvyOk60.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Peule_P schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:02:
[...]

Actie lijkt nu verdwenen, had toevallig een screenshot gemaakt van de productpagina, het stukje bij ‘besparingen’ zie ik ook niet meer staan nu

[Afbeelding]
Ben benieuwd of je ze krijgt voor die prijs, nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Kan ik als belg de Duitse Amazon prime activeren ? Mooie deal gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Ja, als je een duits adres aanschaft. In het prime 2025 topic stond een truc ervoor.
DoctorBazinga schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:06:
Een gratis duits “fysiek” (doorstuur)adres via myGermany.com aanschaffen en bij Amazon.de als standaard adres extra toevoegen.

Op dat adres een Duitse prime-abbo afsluiten.
Uiteindelijk kun je elke bestelling ook naar een andere en dus Nederlandse adres laten opsturen.
@Faece

[ Voor 70% gewijzigd door 99ruud99 op 09-07-2025 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kafefo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-07 13:41
Goedemiddag!

Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger die ook kan dweilen (onder de 500 euro). Het liefst ook met zelflegend systeem. Belangrijkste is dat wij twee katten hebben met lang haar en de stofzuiger dit wel zou moeten kunnen handelen.

Ik vind privacy een belangrijk aspect en mijn idee is dus een robotstofzuiger zonder camera die ik op een gastennetwerk zet. Ik zou het liefst een "offline" robotstofzuiger willen, maar zonder app/met afstandsbediening is voor mijn idee nergens te vinden.

In mijn zoektocht ben ik uitgekomen bij:
- eufy C20 Omni. deze ziet er goed uit, maar ik lees ook verhalen over dat die geen detectie heeft van zaken die op de grond liggen (geen probleem, ik ruim het toch altijd op). maar ik vroeg me af of dit betekent dat die niet doorheeft waar de muur/stoelpoten etc. zijn.

- L10s ultra gen 2.
Bij deze ziet het er uit alsof die een camera heeft, maar online lees ik dat die geen camera zou hebben? Weet iemand of dit het geval is?

Eventueel andere suggesties sta ik ook helemaal voor open!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Peule_P schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:02:
[...]

[Afbeelding]
Mogelijk was het een kortingsfoutje van Amazon en/of Roborock, want per vandaag kost eentje €699 :+ https://www.amazon.nl/dp/B0D4YDH9PF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarioFlower
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-07 19:58
Ik ben voor het eerst aan het kijken naar een robot met dweil, maar twijfel omdat hier vooral niet waterbestendig laminaat ligt (huurhuis incl vloer) waar ik geen vochtschade op wil.

Ik ben niet van plan om vaak/altijd te laten dweilen, vooral stofzuigen, maar ben toch bezorgd of de vloer het aankan. Maak ik me hier te druk om? Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Geen zorgen over maken. Je kan perfect instellen (bij Roborock althans, maar ook bij andere merken neem ik aan) hoeveel water ze bij elke ruimte moeten gebruiken. In mijn geval laat ik bv minder water gebruiken op mijn parket dan in de andere ruimten waar er vloer ligt.

Wat ik wel zou doen is het basisstation plaatsen in een ruimte met vloer of anders toch iets onder het basisstation plaatsen, waardoor het bij een lek aan het basisstation (heb ik hier en daar al eens gelezen) geen ramp is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:44
Kafefo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:41:
Goedemiddag!

Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger die ook kan dweilen (onder de 500 euro). Het liefst ook met zelflegend systeem. Belangrijkste is dat wij twee katten hebben met lang haar en de stofzuiger dit wel zou moeten kunnen handelen.

Ik vind privacy een belangrijk aspect en mijn idee is dus een robotstofzuiger zonder camera die ik op een gastennetwerk zet. Ik zou het liefst een "offline" robotstofzuiger willen, maar zonder app/met afstandsbediening is voor mijn idee nergens te vinden.

- eufy C20 Omni. deze ziet er goed uit, maar ik lees ook verhalen over dat die geen detectie heeft van zaken die op de grond liggen (geen probleem, ik ruim het toch altijd op). maar ik vroeg me af of dit betekent dat die niet doorheeft waar de muur/stoelpoten etc. zijn.

- L10s ultra gen 2.
Bij deze ziet het er uit alsof die een camera heeft, maar online lees ik dat die geen camera zou hebben? Weet iemand of dit het geval is?

Ik ben ook aan het rond kijken en ik twijfel nog tussen de Dreame L10S Ultra Gen 2n en de L10S Pro Ultra Heat. Bij mijn research heb ik gevonden dat de L10S Ultra Gen 2 GEEN camera heeft. (De Pro Ultra Heat wel).

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Xiaomi X20+ gekocht met de Amazon prime dagen. Was toch weer 50 euro korting. Ik zat eerst te twijfelen tussen een Roborock Q10 en een Eufy variant die vergelijkbaar is (vergeten welke), maar het telkens legen en schoonmaken van de dweil pads leek me niet handig. Ik tiet vroeger in mijn Roomba 650 ook altijd veel te lang rommel zitten. Ben benieuwd hoe die Xiaomi gaat bevallen. Nog tips en tricks voor deze machine?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
ik meld me hier ook met onze aankoop van de Roborock Qrevo edge S5A. Deze gekozen voor de duo borstel waardoor hij lange haren beter zou kunnen doorslikken.
Onze eerste robot en moet zeggen dat zijn mapping goed werkt met oa een stuk tapijt. Hij gaat zelfs onder onze bank en had zich daar dus verslikt in een verdwaald nerf pijltje tijdens zijn eerste run.

De Flexiarm en mop werken ook erg strak zo langs de muren.

Las hier dat de meesten er gewoon water in doen voor het dweilen, denk dat wij dat ook doen aangezien hij wat vaker de dweil er doorheen kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Kafefo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:41:
Goedemiddag!

- L10s ultra gen 2.

ik heb een dreame L20 ultra nieuw in doos voor je. Wij hebben hem zelf ook en vrienden van ons ook. Dweilt en zuigt erg goed vinden wij. €600 mag je hem voor ophalen. Wel 100 boven je budget maar in de winkels is die nog duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
harrybeuker schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:23:
[...]

ik heb een dreame L20 ultra nieuw in doos voor je. Wij hebben hem zelf ook en vrienden van ons ook. Dweilt en zuigt erg goed vinden wij. €600 mag je hem voor ophalen. Wel 100 boven je budget maar in de winkels is die nog duurder :)
Die kost bij iBood vandaag € 499, dus lijkt me een beetje prijzig voor ophalen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
corival schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:57:
[...]

Die kost bij iBood vandaag € 499, dus lijkt me een beetje prijzig voor ophalen. 😉
goeeeeeie deeeal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
Ik ben gegaan voor de ECOVACS DEEBOT X9 PRO Omni via Amazon.de voor € 963,- . Helaas niet voordelig te koop via Amazon.nl met eigen prime account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lSErX60NuxpYzdYO2nAzIc4c6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHc2NWuaWq8luWfno96iT5vs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:27

J-P

Syntax erro....

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft iemand tips voor een prime aanbieding voor een robotstofzuiger zonder dweilfunctie die ga ik namelijk toch niet gebruiken.
Budget tot €1000, maar goed is goed.
Opvangbak is wel een vereiste. Home Assistant integratie is een pre. Goed stofzuigerresultaat op tapijt en vlakke vloer is het belangrijkste.

Deze lijkt me prima: DREAME L10s Ultra Gen 2 .
Voor €425.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9pmfr4j.png

[ Voor 51% gewijzigd door J-P op 11-07-2025 01:18 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:20
corival schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:16:
Ik ben gegaan voor de ECOVACS DEEBOT X9 PRO Omni via Amazon.de voor € 963,- . Helaas niet voordelig te koop via Amazon.nl met eigen prime account.

[Afbeelding]
Hier net ook besteld, ik had eigenlijk helemaal niet verwacht dat ik zonder Duitse prime dit artikel voor deze prijs kon bestellen. Maar dat ging via de app zomaar, niet verkeerd. Scheelt toch richting de € 200 in vergelijking met de Nederlandse Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
zonoskar schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:01:
Ik heb een Xiaomi X20+ gekocht met de Amazon prime dagen. Was toch weer 50 euro korting. Ik zat eerst te twijfelen tussen een Roborock Q10 en een Eufy variant die vergelijkbaar is (vergeten welke), maar het telkens legen en schoonmaken van de dweil pads leek me niet handig. Ik tiet vroeger in mijn Roomba 650 ook altijd veel te lang rommel zitten. Ben benieuwd hoe die Xiaomi gaat bevallen. Nog tips en tricks voor deze machine?
Ik heb hem vorige Black Friday gekocht, bevalt eigenlijk prima. Wel slijt het zijborsteltje snel (borstelharen alle kanten op) maar ik zie geen verminderde werking. Toch op Ali een pakketje reserve onderdelen besteld voor weinig, dat raad ik je aan gelijk te doen, dan heb je ze maar vast.

Als je er achter kunt komen hoe je via de app de stofzuiger opdracht kunt geven 1 kamer te doen in plaats van de hele verdieping, dan hoor ik het graag. Dat is mij nog niet gelukt, al heb ik er ook nog niet heel hard naar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

koksie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:39:
[...]

Ik heb hem vorige Black Friday gekocht, bevalt eigenlijk prima. Wel slijt het zijborsteltje snel (borstelharen alle kanten op) maar ik zie geen verminderde werking. Toch op Ali een pakketje reserve onderdelen besteld voor weinig, dat raad ik je aan gelijk te doen, dan heb je ze maar vast.

Als je er achter kunt komen hoe je via de app de stofzuiger opdracht kunt geven 1 kamer te doen in plaats van de hele verdieping, dan hoor ik het graag. Dat is mij nog niet gelukt, al heb ik er ook nog niet heel hard naar gezocht :)
Heb je wel verschillende kamers ingesteld? De X20 is bij ons net klaar met het in kaart brengen van de verdieping, dus ik heb nog niet kunnen proberen. Hij is wel lekker stil op de normale stand en tolereerbaar op de turbo stand.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 09:28
Robot klimt zelf via de trap naar boven? Dat kan binnenkort!
https://www.bright.nl/nie...limt-zelf-de-trap-op.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFzYyj5lHUAZrEnVFJcH_0GThts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5yvvm78LDbCKD2s3gNbLsod.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petey
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-07 15:01
Wat staat er hier veel goede informatie over robotstofzuigers!

Wat vinden jullie de beste/betere robotstofzuigers voor een verdieping met pvc vloer van 139 m2?

Budget: 800,-
Dweilfunctie is gewenst
We hebben geen huisdieren of bijzonderheden die ik me nu kan realiseren.

Ik vraag me af hoeveel water er in het docking station aanwezig moet zijn om alles te laten dweilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
petey schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:03:
Wat staat er hier veel goede informatie over robotstofzuigers!

Wat vinden jullie de beste/betere robotstofzuigers voor een verdieping met pvc vloer van 139 m2?

Budget: 800,-
Dweilfunctie is gewenst
We hebben geen huisdieren of bijzonderheden die ik me nu kan realiseren.

Ik vraag me af hoeveel water er in het docking station aanwezig moet zijn om alles te laten dweilen
Wil je hem wel of niet met Valetudo gebruiken? Indien wel: hier uit kiezen ;)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
zonoskar schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:25:
[...]

Heb je wel verschillende kamers ingesteld? De X20 is bij ons net klaar met het in kaart brengen van de verdieping, dus ik heb nog niet kunnen proberen.
Uiteraard, ik heb een stuk of 7 kamers ingesteld beneden. Ik kan de volgorde waarin ie ze aanpakt wel aanpassen, maar ik kan niet 1 kamer kiezen die hij moet doen en de rest niet. Dus wat ik nu doe, is de kamer die ik wil doen bovenaan de lijst zetten, dan het schoonmaken starten en als ie klaar is met die kamer, dan het programma stoppen. Dat zal vast makkelijker kunnen, denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Eindelijk de knoop doorgehakt en een Dreame X50 Master besteld. Ik moet wel even testen of de doorrijhoogte werkt werkt want kom ongeveer 6mm te kort van de 130mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
koksie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:15:
[...]

Uiteraard, ik heb een stuk of 7 kamers ingesteld beneden. Ik kan de volgorde waarin ie ze aanpakt wel aanpassen, maar ik kan niet 1 kamer kiezen die hij moet doen en de rest niet. Dus wat ik nu doe, is de kamer die ik wil doen bovenaan de lijst zetten, dan het schoonmaken starten en als ie klaar is met die kamer, dan het programma stoppen. Dat zal vast makkelijker kunnen, denk ik :).
Dit kan enkel bij aangepast programma, niet bij standaard programma.

Althans , bij mijn x40 ultra

Ziet er zo uit;
De getallen volgorde waarin ik klik, in dit geval heb ik keuken en recreatieruimte aangeklikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woOV0WYeaGJsR1YJjTqsYpq8NNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51UW0eQlQetc7WQKEwDXLjvB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 11-07-2025 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hier inmiddels ook de Roborock Saros 10R gekocht na een overweging tussen de Roborock Saros 10R en Dreame X50 Ultra.

Doorslaggevend waren voor mij de inmiddels toch wel goede reputatie van Roborock en hun UI. Samen met de hoogte van de robotstofzuiger, goede navigatie en overall prestaties. Uit verschillende tests blijkt ook wel dat de Saros 10R goed scroort (de Dreame X50 doet overigens ook niet onder). Alleen waar ik bang voor ben is de langere termijn ondersteuning van Dreame. De batterij lijkt nog steeds drain issues te hebben (ongeveer 1min20 per procent). Dat kan gefixt worden met een SW update maar tot nu toe krijg ik er weinig hoogte van. Bovendien waren de prijzen tijdens Prime gelijk (€1099,-).

Ik vind het design van de Dreame aanzienlijk mooier. Ik durf hem alleen niet op basis daarvan aan te schaffen.

En ja, ik heb overwogen om voor een X40 te gaan of S8Max alleen voelde ik dat niet zo. Ook de Exovacs T80 en X9 heb ik overwogen maar ook daar had ik wat twijfels over het merk (ik kende het niet, ondanks goede ervaringen van anderen).

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 12-07-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
ViezeVis schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:30:
Hier inmiddels ook de Roborock Saros 10R gekocht na een overweging tussen de Roborock Saros 10R en Dreame X50 Ultra.

En ja, ik heb overwogen om voor een X40 te gaan of S8Max alleen voelde ik dat niet zo. Ook de Exovacs T80 en X9 heb ik overwogen maar ook daar had ik wat twijfels over het merk (ik kende het niet, ondanks goede ervaringen van anderen).
De t80 omni stond voor 650 op amazon.de .... Best heel wat goedkoper dan die saros. Ik ben er trouwens heel tevreden over. Enkel jammer dat er nog geen home assistant integratie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Faece schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:28:
[...]

De t80 omni stond voor 650 op amazon.de .... Best heel wat goedkoper dan die saros. Ik ben er trouwens heel tevreden over. Enkel jammer dat er nog geen home assistant integratie is
Ik zag hem voorbij komen, maar heb die gok niet genomen. Overigens ook verder geen onderzoek meer naar gedaan. HA integratie is voor mij ook een pre :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Peule_P schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:49:
Deze inmiddels al geleverd?
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peule_P
ViezeVis schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:53:
[...]

Deze inmiddels al geleverd?
:)
Jazeker, 2 stuks voor €699, gewoon geleverd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Peule_P schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:59:
[...]

Nice! Succes er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 23:24
corival schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:16:

[Afbeelding]
Tevreden mee? Lees niet al te goede verhalen op reddit. Voorkeur gaat uit naar Roborock. Mijn betrouwbare S5max is wel aan vervanging toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

koksie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEiKkilwsZ8FCM449PAEN2FF4Mk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I8FXQfBDiexPgQycSvMNT0N0.jpg?f=user_large

Dit icoontje doet dit bij mij, ik kan daarna op de kaart een kamer kiezen die de stofzuiger daarna gaat schoonmaken. Zo heb ik de keuken nog een keer laten dweilen na de eerste keer.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 12-07-2025 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
ViezeVis schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:52:
[...]

Ik zag hem voorbij komen, maar heb die gok niet genomen. Overigens ook verder geen onderzoek meer naar gedaan. HA integratie is voor mij ook een pre :).
Staat op vacuumwars op de 2e plek en de saros op 3. En scheelt dan nog eens 350 euro...

https://vacuumwars.com/vacuum-wars-best-robot-vacuums/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 17:40
Ik heb een Eufy L60 maar durf hem eigenlijk niet alleen boven te laten zuigen omdat ik verschillende reviews gezien heb waar die dingen de trap af racen.

Heeft iemand hier een oplossing voor bedacht of vertrouwen jullie allemaal de robot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
@computerjunky
Ons traphekje gaat dicht voor de robot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

computerjunky schreef op zondag 13 juli 2025 @ 01:45:
Ik heb een Eufy L60 maar durf hem eigenlijk niet alleen boven te laten zuigen omdat ik verschillende reviews gezien heb waar die dingen de trap af racen.

Heeft iemand hier een oplossing voor bedacht of vertrouwen jullie allemaal de robot?
Ik heb een QRevo S op de bovenverdieping rondrijden en ik heb voor de zekerheid een houten balk voor het trapgat liggen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
zonoskar schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:25:
[...]

Dit icoontje doet dit bij mij, ik kan daarna op de kaart een kamer kiezen die de stofzuiger daarna gaat schoonmaken. Zo heb ik de keuken nog een keer laten dweilen na de eerste keer.
Ja, dat is 'm inderdaad! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
computerjunky schreef op zondag 13 juli 2025 @ 01:45:

Ik heb op mijn Roborocks een no-go zone op de trap ingesteld. Dan gebruikt de robot dus een combinatie van cliff-sensoren én een softwarematige blokkade. Dat gaat al jaren goed hier, dus ik vertrouw de robot volledig nu en heb er geen omkijken naar.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 13-07-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
Bij mijn oude robotzuiger had ik een magneetstrip (Neato Botvac). Zou dat ook nog werken voor deze nieuwe robots? (Ik heb de Roborock Q5 Pro+.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn roborock rijdt gewoon niet van de trap af
Geen maatregelen genomen.
Cliff detectie is prima. Nog nooit gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Is er ook een vorm van inzicht waardoor je weet dat hij inderdaad op basis van sensor de trap niet af rijdt?
En, maak je de sensors dan ook regelmatig schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Barleone schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:55:
Is er ook een vorm van inzicht waardoor je weet dat hij inderdaad op basis van sensor de trap niet af rijdt?
Ja, ongeveer 1x per week maak ik ze schoon.

Ik zet hem niet dagelijks boven overigens. Meestal als ik hem heb opgetild voor wat onderhoud en haren uit borstels halen zet ik hem daarna boven.

Hij laat op de map zien dat daar een cliff zit. En hij gaat er niet af. Het wordt netjes tot de rand gezogen. Dat is ook goed zichtbaar.

Ik heb de roborock s8 pro ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Barleone schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:55:
Ik heb de cliff sensoren al 3 maanden niet schoongemaakt denk ik, wordt wel weer eens tijd :+ Vandaag maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 17:40
stin00 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:04:
[...]

Ik heb op mijn Roborocks een no-go zone op de trap ingesteld. Dan gebruikt de robot dus een combinatie van cliff-sensoren én een softwarematige blokkade. Dat gaat al jaren goed hier, dus ik vertrouw de robot volledig nu en heb er geen omkijken naar.
Dat is inderdaad een goed idee. Dat hij 10 cm niet schoonmaakt is niet heel boeiend dat loop je wel weer door het huis heen en wordt de volgende dag meegepakt.

Mijn idee is overigens een 2de omdat hij het prima doet en ik geen zin hem om hem steeds te verkassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 18:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

Truus01 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:19:
Bij mijn oude robotzuiger had ik een magneetstrip (Neato Botvac). Zou dat ook nog werken voor deze nieuwe robots? (Ik heb de Roborock Q5 Pro+.)
Mijn roborock saros 10r negeerde de magneet strips van de oude botvac volledig toen ik de switch maakte, heb die strips dus ondertussen ook allemaal weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
thisisjazz schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Tevreden mee? Lees niet al te goede verhalen op reddit. Voorkeur gaat uit naar Roborock. Mijn betrouwbare S5max is wel aan vervanging toe
Voor de eerste bestelling in Duitsland werd het geld een dag later teruggestort. Zonder bericht, de bestelling was niet eens terug te vinden op mijn account. Kwam er gelukkig achter om 23:30 op de laatste dag van de Prime actie. Weer besteld, nu staat de levertijd op 18 juli. Ik zal mijn ervaringen hier plaatsen. Heb voor de Ecovacs X9 gekozen ipv de Roborock Saros 10R, vanwege de goede/betere resultaten in diverse reviews van de dweilfunctie.

Het blijft een gok. Ik ben jaren tevreden geweest over de Roborock S5 als robotzuiger, staat dagelijks aan in ons huis. De dweilfunctie was echter waardeloos, die gebruikten we nooit. Ook een 2e map voor boven werd niet ondersteund. Hoop nu met deze nieuwe, nog minder werk te hebben in huis,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 23:17
Peule_P schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:59:
[...]

Sick. Als ik dat had gelezen had ik nu drie units in huis gehad 😂

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 23:24
corival schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Voor de eerste bestelling in Duitsland werd het geld een dag later teruggestort. Zonder bericht, de bestelling was niet eens terug te vinden op mijn account. Kwam er gelukkig achter om 23:30 op de laatste dag van de Prime actie. Weer besteld, nu staat de levertijd op 18 juli. Ik zal mijn ervaringen hier plaatsen. Heb voor de Ecovacs X9 gekozen ipv de Roborock Saros 10R, vanwege de goede/betere resultaten in diverse reviews van de dweilfunctie.

Het blijft een gok. Ik ben jaren tevreden geweest over de Roborock S5 als robotzuiger, staat dagelijks aan in ons huis. De dweilfunctie was echter waardeloos, die gebruikten we nooit. Ook een 2e map voor boven werd niet ondersteund. Hoop nu met deze nieuwe, nog minder werk te hebben in huis,.
Eens, ik heb de S5max en de dweilfunctie is gewoon een natte doek over de vloer. Doet vrij weinig. Ik ben wel erg gecharmeerd over de dweil van de ecovacs X9. Ben benieuwd naar je ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:20
corival schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Niet toch een mail gemist dat de bestelling afgekeurd was vanwege (gebrek aan) legitimatie? Dat was het in mijn geval. Paspoort ingediend en gisteren pas kreeg ik de melding dat ik geverifieerd was en het product weer mocht bestellen.

Zo’n vertraging vermoedde ik al, dus met een andere betaalwijze meteen na het indienen van mijn rijbewijs opnieuw besteld en die is wel verzonden. Van de eerste bestelling is in mijn account ook niks te vinden.

Van mij dus ook over een paar dagen ervaringen met de X9 Omni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Ik wil een stofzuiger met dweil functie voor op de begane grond. De deur naar de gang staat soms open, soms dicht. Vormt dat een probleem? Of blijft het oneindig de gang proberen op te gaan?

Ik dacht aan Dreame X50 Ultra Complete Black, maar ik zie ook dat er een X40 is die 300 euro goedkoper is en kwa specs bijna identiek is (op 12000 Pa vs 20000 Pa na). Zijn er nog andere grote verschillen die ik in de specs niet zie?

Het gaat om ongeveer +/- 50m2.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Hier de x40 ultra - geen enkel probleem, behalve als je hem opsluit, dan piept hij, en sluit uiteindelijk af vlak bij de deur :)

ps - die dreames zijn vaak in aanbieding - toen ik hem kocht waren ze 800 incl complete set, afgelopen week waren ze nog goedkoper. Dus het is zeker de moeite om even een aanbieding uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galdanwing
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-08 22:02
Hoi, iemand nog aanraders voor reserveonderdelen voor een qrevo S. Ik zie op Amazon zoveel verschillende varianten van wat hetzelfde lijkt, maar heb het gevoel dat daar veel oplichters tussen zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Galdanwing schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:29:
Hoi, iemand nog aanraders voor reserveonderdelen voor een qrevo S. Ik zie op Amazon zoveel verschillende varianten van wat hetzelfde lijkt, maar heb het gevoel dat daar veel oplichters tussen zitten..
Ik heb laatst dit setje besteld, is binnen en heb voor nu alleen een stofzuigerzak gebruikt.
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 18:53
Hallo!

Heb sinds een aantal dagen de Philips 5000 robot stofzuiger,
Alleen er is iets mij niet helemaal duidelijk. Als ik de robot laat dweilen en zuigen dan slaat hij in zijn geheel de niet dweilzone over. Ik wil natuurlijk wel dat hij dit stofzuigt aangezien het alleen een niet dweilzone is.

Gaat er iets fout of is dit simpelweg niet te combineren?

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
steeky schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:17:
Hallo!

Heb sinds een aantal dagen de Philips 5000 robot stofzuiger,
Alleen er is iets mij niet helemaal duidelijk. Als ik de robot laat dweilen en zuigen dan slaat hij in zijn geheel de niet dweilzone over. Ik wil natuurlijk wel dat hij dit stofzuigt aangezien het alleen een niet dweilzone is.

Gaat er iets fout of is dit simpelweg niet te combineren?

Gr!
Dat is niet te combineren. De robot kan de dweildoeken simpelweg niet optillen waardoor hij altijd "dweil".

Wil je een niet dweilzone stofzuigen dan moeten de dweildoeken fysiek verwijderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Op roborocks kan je multifloor instellen... Maar gaat dat ook om te dweilen? Want die gaat toch om de xx minuten zijn mopjes schoon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:05
Galdanwing schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:29:
wij hebben recent voor onze S7 via iFixit onderdelen besteld. Dat vertrouw ik toch meer dan Amazon... (wat eigenlijk een Marktplaats voor dummies is )

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 17-07-2025 08:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havoc1987
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12:34
NoFate schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:02:
Op roborocks kan je multifloor instellen... Maar gaat dat ook om te dweilen? Want die gaat toch om de xx minuten zijn mopjes schoon maken?
Dat kan ja. Mopjes eerst in het station nat laten maken, dan naar boven verplaatsen. Je kan er dan inderfaad maar een beperkte ruimte mee doen, want de mopjes drogen op. Klaagt ie zelf wel niet over. Maar als je op een verdieping zonder basisstation toch grotere ruimtes deftig wil dweilen, zal je hem een paar keer over en weer moeten dragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Havoc1987 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:33:
[...]

Dat kan ja. Mopjes eerst in het station nat laten maken, dan naar boven verplaatsen. Je kan er dan inderfaad maar een beperkte ruimte mee doen, want de mopjes drogen op. Klaagt ie zelf wel niet over. Maar als je op een verdieping zonder basisstation toch grotere ruimtes deftig wil dweilen, zal je hem een paar keer over en weer moeten dragen :)
is dat een aparte functie om mopjes nat te maken? of start je gewoon een ruimte onder en als ze dan nat zijn, dan verplaats je hem naar boven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:27
NoFate schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:38:
[...]

is dat een aparte functie om mopjes nat te maken? of start je gewoon een ruimte onder en als ze dan nat zijn, dan verplaats je hem naar boven?
Ik weet niet of ik de juiste methode gebruik, maar ik geef via de app opdracht om een verdieping of kamer te dweilen (ik heb dus wel plattegronden laten maken van elke verdieping). Hij maakt dan zijn mopjes nat etc. Zodra de Roborock uit zijn dock rijdt druk ik op de pauzeknop via de app, verplaats hem naar boven en hervat dan het programma weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Deatheyee op 17-07-2025 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Havoc1987
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12:34
Deatheyee schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:49:
[...]

Ik weet niet of ik de juiste methode gebruik, maar ik geef via de app opdracht om een verdieping of kamer te dweilen (ik heb dus wel plattegronden laten maken van elke verdieping). Hij maakt dan zijn mopjes nat etc. Zodra de Roborock uit zijn dock rijdt druk ik op de pauzeknop via de app, verplaats hem naar boven en hervat dan het programma weer.
Zo kan het inderdaad, maar je kan ook eerst even de aparte functie "clean mops" gebruiken en hem dan verplaatsen (en starten), als ik het goed heb. Onderaan op "dock" tikken en dan "wash".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Havoc1987 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:55:
[...]

Zo kan het inderdaad, maar je kan ook eerst even de aparte functie "clean mops" gebruiken en hem dan verplaatsen (en starten), als ik het goed heb. Onderaan op "dock" tikken en dan "wash".
Clean mops, gaat die idd reinigen...maar ik dacht als je een mop start, dat die ook water in de roborock zelf doet in een klein reservoir? Of gaat die gewoon met natte doekjes dweilen?
In mijn heel oude roborock, moest ik effectief water in een reservoir doen in het toestel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Of je dweil even uitspoelen en er wat allesreiniger op doen.
Daarna viert hij zelf wel een feestje boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 09:15
De Roborock Saros 10R is binnen en in gebruik genomen begin deze week. (via t duitse mydealz, en een vriendelijke Duitser hadden we een mybeans code gekregen, en is er voor onze begrippen een schappelijke prijs betaald, zie evt eerdere posts)
Bij de bestelling werden 2 stofzuigerzakken + 1 liter roborock vloerreininger bijgeleverd.
Via een youtube kanaal van SmartHomeFox zag ik dat ze zelf een webshop hebben (producten zijn ook evt te bestellen via https://www.amazon.de/-/n...30CF39?lp_asin=B0C9D8MZ3P voor oa stofzuigerzakken met ritssluiting, pads en vloerreinigers (voor diverse merken). Enfin, wij wonen dicht tegen de Duitse grens dus laten we bestellingen bij t dichtsbijzijnde afleverpunt bezorgen. Dit setje https://der-grashuepfer-s...et?variant=54807298343238 tijdens prime gekocht voor €60,63 (je krijgt 6 pads, 3 stofzuigerzakken met ritssluiting die je kunt hergebruiken, en 3 flessen a 1 liter schoonmaakreiniger die erg lekker ruikt btw) Kwaliteit vd zakken en pads zien erg goed uit als ik t vergelijk met dat van Roborock, t past allemaal prima. Natuurlijk te kort in huis om te oordelen hoe t zich houdt tov t origineel.

Het 1e gebruik van de robot wijst zich vanzelf dacht ik, maar had ik beter achter af anders kunnen aanpakken.
Had nml eerst alles aan de kant gezet in huis en dan gemapped. (multi level) ivm 2 verdiepingen.
De kamers namen geven, en toen gestart, de 1e run boven en beneden in AI stand heb ik gekeken hoe alles werd opgezogen / wat blijft liggen en waar zijn de aandachtsgebieden. Met 2 katten en een pup genoeg om schoon te maken, oa korrels van de kattenbak bv en gras onder de pootjes van de hond etc. Er bleef toch genoeg liggen helaas na die run en de stof in de robot zelf werd niet tijdig geleegd door de docking.

Uiteindelijk de basis instellingen aangepast, en wat ik eigenlijk wellicht eerder had moeten doen na t mappen, De kaarten in 3D op te zetten via map details en de soorten vloeren op te geven ook ivm de leg richting en de drempels (threshold) in te tekenen, hierna de meubels in te tekenen, de vloerkleden, gebieden waar dieren zich ophouden bv de bench en eetplek.

verder de aanpassingen / instellingen
- Carpet cleaning als zijnde lift mop cloth to vacuum carpets

- floor cleaning setting:
auto -detach/ reinstall mop cloth
flexiarm design extended cleaning
flexarm design extended mopping
flexarm design extended cleaning for crevices
automatic Re-mopping
Deep cleaning fo heavy dirt or stains
Pet Area Deep cleaning

Docksettings:
Mop wash > by room
wasing mode "smart"
cleaning solution filling: standaard

Dustbin auto empty freq. High
Empty mode Max

Drying start method : auto drying
Duration 2h

Reactive obstacle avoidance en Photos beide aan
less collision mode: balanced

Pet & Pet snaps beide aan (hiermee activeer je meer herkenning van bv de dieren of t geen dat ze per ongeluk achter laten)

AI enviroment recognition: AAN
Fill Light: Automatic

Remote viewing staat aan, hiermee kun je live mee kijken met robot, en tevens t geluid activeren om te communiceren. Leuke feature als je weg bent en je wilt even checken wat je pup aan t doen is.

Hierna de robot wederom een run laten doen maar dan VAC followed by MOP
suction power: MAX
water flow 4 (is voldoende voor onze vloeren)
Clean count 1x
Route standaard

Na deze run, was alles heel goed schoongemaakt , inclusief de hoeken. Werd er schoon en streeploos gedweild en werd de stof in de robot door de docking iedere keer afgezogen (wellicht niet nodig maar vind t prettig om er geen om kijken naar te hebben) Foto van de huisdieren, kabels, andere objecten werd mooi in de kaart gemarkeerd. een opgedroogde kots plek van de kat onder een meubel is nu wel weggepoetst. (overigens zijn er geen haren aan de draaiende borstels vd robot vast komen te zitten. )

Ook werd na deze run gevraagd om de mappen / kaarten bij te werken aangezien er meer details waren ingetekend. En vandaag werd in de app gevraagd (toen ik t schoonmaakprogramma wou starten) om over te gaan op de AI stand omdat blijkbaar nu duidelijk is hoe eea op basis van wensen / instellingen en de eerdere runs behoort te verlopen. Dit lijkt nu bijzonder goed te gaan. Mijn rug is ontlast en de vrouw des huizes kan stofzuigen en t dweilen loslaten en zich richten op belangrijkere zaken. Daar was t om te doen. Vooralsnog erg blij met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 20:03
batteries4ever schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:28:

Weet je zeker dat de lijst klopt? In de lijst staat dat de Eufy E25/E28 remote camera acces hebben. Dit kan ik alleen nergens bevestigd krijgen en via hun eigen website is dat ook niet te lezen.

Het zou erg jammer zijn want veder is dit volgens mij een prima apparaat. Zeker vanwege de roller mop die volgens vele reviews echt beter werkt dan de ronddraaiende dweil pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
https://www.bright.nl/nie...-klimt-over-drempels.html
December gaan wij verhuizen naar onze nieuwe woning. En met een Noorse boskat in huis is het nu iedere dag stofzuigen en nog heb je het idee dat er niets gebeurd is.
Nu zag ik de nieuwe dreame voorbij komen die in december/januari uitkomt.
Nu lees ik wel op Reddit dat er veel gebruikers van dreame problemen hebben met de navigatie van de dreame stofzuigers. Zijn er hier personen die dat ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Navigatie heb ik persoonlijk geen probleem mee. Wel heb ik hem ingesteld op "er loopt een huisdier rond", zodat hij weet dat obstakels bewegen.

Wat me wel opvalt is dat hij pas laadt als hij leeg is, niet aan het einde van een schoonmaak ronde. Dus vaak zegt hij na 5 min "batterij leeg, ik ga laden". Gruwelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
ReTechNL schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:33:
December gaan wij verhuizen naar onze nieuwe woning. En met een Noorse boskat in huis is het nu iedere dag stofzuigen en nog heb je het idee dat er niets gebeurd is.
Nu lees ik wel op Reddit dat er veel gebruikers van dreame problemen hebben met de navigatie van de dreame stofzuigers. Zijn er hier personen die dat ook ervaren?
Heb sinds een aantal dagen ook een Dreame. Blijf het wel bizar vinden dat ze ieder jaar 1 of 2 nieuwe robots uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
ReTechNL schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:33:
Ik ervaar zeer goede navigatie.
Wat ik wel heb meegemaakt in 2025 is dat de zelf positionering fout ging, hij de kaart van de kamer toen een kwartslag verkeerd interpreteerde en dus zelf een nieuwe ruimte ging bijtekenen op een dichte wand, terwijl hij eigenlijk dus voor de deuropening stond.

De oplossing is dan een versie van de kaart terugzetten in de app (simpel).

[ Voor 4% gewijzigd door Barleone op 19-07-2025 10:04 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste