De Roborock Saros 10R is binnen en in gebruik genomen begin deze week. (via t duitse mydealz, en een vriendelijke Duitser hadden we een mybeans code gekregen, en is er voor onze begrippen een schappelijke prijs betaald, zie evt eerdere posts)
Bij de bestelling werden 2 stofzuigerzakken + 1 liter roborock vloerreininger bijgeleverd.
Via een youtube kanaal van SmartHomeFox zag ik dat ze zelf een webshop hebben (producten zijn ook evt te bestellen via
https://www.amazon.de/-/n...30CF39?lp_asin=B0C9D8MZ3P voor oa stofzuigerzakken met ritssluiting, pads en vloerreinigers (voor diverse merken). Enfin, wij wonen dicht tegen de Duitse grens dus laten we bestellingen bij t dichtsbijzijnde afleverpunt bezorgen. Dit setje
https://der-grashuepfer-s...et?variant=54807298343238 tijdens prime gekocht voor €60,63 (je krijgt 6 pads, 3 stofzuigerzakken met ritssluiting die je kunt hergebruiken, en 3 flessen a 1 liter schoonmaakreiniger die erg lekker ruikt btw) Kwaliteit vd zakken en pads zien erg goed uit als ik t vergelijk met dat van Roborock, t past allemaal prima. Natuurlijk te kort in huis om te oordelen hoe t zich houdt tov t origineel.
Het 1e gebruik van de robot wijst zich vanzelf dacht ik, maar had ik beter achter af anders kunnen aanpakken.
Had nml eerst alles aan de kant gezet in huis en dan gemapped. (multi level) ivm 2 verdiepingen.
De kamers namen geven, en toen gestart, de 1e run boven en beneden in AI stand heb ik gekeken hoe alles werd opgezogen / wat blijft liggen en waar zijn de aandachtsgebieden. Met 2 katten en een pup genoeg om schoon te maken, oa korrels van de kattenbak bv en gras onder de pootjes van de hond etc. Er bleef toch genoeg liggen helaas na die run en de stof in de robot zelf werd niet tijdig geleegd door de docking.
Uiteindelijk de basis instellingen aangepast, en wat ik eigenlijk wellicht eerder had moeten doen na t mappen, De kaarten in 3D op te zetten via map details en de soorten vloeren op te geven ook ivm de leg richting en de drempels (threshold) in te tekenen, hierna de meubels in te tekenen, de vloerkleden, gebieden waar dieren zich ophouden bv de bench en eetplek.
verder de aanpassingen / instellingen
- Carpet cleaning als zijnde lift mop cloth to vacuum carpets
- floor cleaning setting:
auto -detach/ reinstall mop cloth
flexiarm design extended cleaning
flexarm design extended mopping
flexarm design extended cleaning for crevices
automatic Re-mopping
Deep cleaning fo heavy dirt or stains
Pet Area Deep cleaning
Docksettings:
Mop wash > by room
wasing mode "smart"
cleaning solution filling: standaard
Dustbin auto empty freq. High
Empty mode Max
Drying start method : auto drying
Duration 2h
Reactive obstacle avoidance en Photos beide aan
less collision mode: balanced
Pet & Pet snaps beide aan (hiermee activeer je meer herkenning van bv de dieren of t geen dat ze per ongeluk achter laten)
AI enviroment recognition: AAN
Fill Light: Automatic
Remote viewing staat aan, hiermee kun je live mee kijken met robot, en tevens t geluid activeren om te communiceren. Leuke feature als je weg bent en je wilt even checken wat je pup aan t doen is.
Hierna de robot wederom een run laten doen maar dan VAC followed by MOP
suction power: MAX
water flow 4 (is voldoende voor onze vloeren)
Clean count 1x
Route standaard
Na deze run, was alles heel goed schoongemaakt , inclusief de hoeken. Werd er schoon en streeploos gedweild en werd de stof in de robot door de docking iedere keer afgezogen (wellicht niet nodig maar vind t prettig om er geen om kijken naar te hebben) Foto van de huisdieren, kabels, andere objecten werd mooi in de kaart gemarkeerd. een opgedroogde kots plek van de kat onder een meubel is nu wel weggepoetst. (overigens zijn er geen haren aan de draaiende borstels vd robot vast komen te zitten. )
Ook werd na deze run gevraagd om de mappen / kaarten bij te werken aangezien er meer details waren ingetekend. En vandaag werd in de app gevraagd (toen ik t schoonmaakprogramma wou starten) om over te gaan op de AI stand omdat blijkbaar nu duidelijk is hoe eea op basis van wensen / instellingen en de eerdere runs behoort te verlopen. Dit lijkt nu bijzonder goed te gaan. Mijn rug is ontlast en de vrouw des huizes kan stofzuigen en t dweilen loslaten en zich richten op belangrijkere zaken. Daar was t om te doen. Vooralsnog erg blij met de aankoop.