Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:23:
He jammer, mijn internet is kapot stuque tot donderdag. Dus er wordt er niet gestofzuigd nu.

Moet ik het zelf gaan doen...
Heb je een exotisch merk robotstofzuiger dan? De meeste werken gewoon zonder internet met de fysieke knoppen op de robot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

Dennis1812

Amateur prutser

stin00 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:17:
[...]

Heb je een exotisch merk robotstofzuiger dan? De meeste werken gewoon zonder internet met de fysieke knoppen op de robot.
Nee, een Roborock.
Simpelweg niet aan de knoppen gedacht.
Had in mijn hoofd dat hij zo niet bij zijn map kan.

Maar ik druk vanavond de knop eens in.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:35
Suave schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:09:
[...]

Had je dit al geprobeerd? Ik merk dat azijn beter werkt dan de meeste schoonmaakmiddelen, het maakt echt goed schoon. En de geur ruik je ook nauwelijks, binnen 5 minuten is het al weg.

[...]
Let wel op, dit is alleen niet geschikt voor elke type vloer.

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-10 14:23
The Executer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:13:
@edgarvh & @nel!s, dit is het betreffende krukje:

[Afbeelding]

Het was alsof hij de poten niet zag oid. Zal zo eens opnieuw zijn ronde laten doen, zien hoe hij er vandaag over denkt :P .
Dit was wel handige info, hij liep bij ons ook vast tijdens zijn eerste ronde gisteren, en dat was een stalen kruk met soortgelijke poten. Die heb ik toen op tafel gezet en nergens meer last van gehad. Evt een top ding, hij doet nu de eerste verdieping (zonder zn dock in de buurt bus ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50

The Executer

Lekker belangrijk!

nel!s schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:02:
[...]

Dit was wel handige info, hij liep bij ons ook vast tijdens zijn eerste ronde gisteren, en dat was een stalen kruk met soortgelijke poten. Die heb ik toen op tafel gezet en nergens meer last van gehad. Evt een top ding, hij doet nu de eerste verdieping (zonder zn dock in de buurt bus ben benieuwd)
Toevallig stond ik er vandaag naast toen hij bij het betreffende krukje was. Het is alsof hij de poten niet kan detecteren oid, met of ze te smal zijn. Hij gebruikt bij ons zijn 'bumper' en gaat op basis daarvan de kruk bij langs.

Ik merk overigens dat de rubberen borstel minder goed lijkt te werken dan de hybride borstel van de S5 Max. Vooral dunne platte dingen zoals fragmenten van een blad, stukjes papier etc lijkt hij minder goed te pakken.

Verder nog steeds tevreden. Van de week de woonkamer en keuken via de Full Clean optie gedaan (via het beginscherm van de app) met de deepclean. Hij gaat hierbij eerst rond om te stofzuigen, gaat daarna de dweilen schoonmaak en dan dweilen. We hadden de stofzuiger al een week oid niet rond laten gaan dus het was echt nodig. Vloer was goed schoon zonder vlekken van het dweilen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lidar en infrarood sensoren kunnen zwarte/donkere objecten slecht tot niet zien.

Enkel robots met een volwaardige camera kunnen dat wel, wat weer andere problemen met zich meebrengt bij sommige als je niet genoeg verlichting hebt in de ruimte. En natuurlijk het privacy aspect van een camera via Cloud.

Tot nu toe hebben alle robots die ik heb gehad zwarte stalen poten van onze stoelen en tafels niet goed herkend. Hoe ze ermee omgaan verschilt wel.

De oudere Viomi S9 (uit de Roborock S5 generatie) reed altijd gewoon de stoelen door de kamer en probeerde altijd de zwarte stalen x-poten omhoog te rijden. Relaxstoelen met een 5-poot eronder liep die altijd op vast. Hij kon ook de map niet afmaken, door die poten. Dus moest de gebieden van die stoelen afzetten met iets lichts als karton/dozen, zodat de map afgemaakt kon worden en daarna kon ik de no-go zones instellen.

De Samsung Jet Bot ging er beter mee om en was net iets lager, waardoor hij onder de stoelen door kon. Om de zoveel dagen probeerde de Samsung ook de stalen x-poten omhoog te rijden.
Relaxstoelen met een 5-poot eronder liep die altijd op vast, maar kon wel z’n map afmaken door Quick Mapping, kon daarna no-go zones instellen.

Nu met de Roborock Q Revo gaat die er het beste mee om, is weer iets lager dan de Samsung en past daarmee onder de stoelpoten door. Heb hem nog niet betrapt tegen de zwart stalen x-poot van de tafels.
Loopt soms wel vast rond de zwart stalen 5-poot van de relaxstoelen, daar maar wel no-go zones ingesteld.

Sindsdien is hij nooit meer vastgelopen.

Stofzuig en dwijlresultaat van de Q Revo is ook veel beter. En bij de andere moest je de Dock steeds verplaatsen als je wisselde van verdieping en kon hij maar 1 map opslaan. Dus vrij nutteloos voor meerdere verdiepingen.

Gallery V&A

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:01
is die standaard cleaner bij de dreame l10s ultra ook geschikt voor parket? er staat voor alle harde vloeren maar volgens mij wel behandelde vloeren?
mogelijk niet goed voor gewoon hout en parket dat ook wat ouder is en hier en daar wat slijtage heeft?

• treative
  • Laatst online: 13:35
Voor mijn houten vloer gebruiken we hier dit middel in de S7.

Sig

• Anna_P
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een Roborock Q Revo (nogmaals dank voor de prijstip, edwardmp!). Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten, maar ben onder de indruk van zowel z'n stofzuig- als dweilkwaliteiten. De vloer is brandschoon.

... of nou ja, 98% van de vloer is brandschoon. Want er is één (helaas redelijk cruciale) hoek in de keuken die Rocky weigert schoon te maken. Ik begrijp niet waarom - er zijn daar geen obstakels. Er is een beetje "overhang" van de kastjes, maar datzelfde geldt voor de lengte van de keuken, en daar rijdt 'ie gewoon strak langs de plint. Hierbij zowel een foto als de kaart in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k84jahmwfu3Kd-f1HqW9aaTB0N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo4BjdgDz88bjmvFOzu2rZuh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80wEYHLZUHqRUn9aIx9z1hS84gI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj2j8JC9ix1XQFcIWlgcniaw.jpg?f=fotoalbum_tile

Is er iets wat ik kan doen om 'm te dwingen daar toch schoon te maken? Heb al een beetje gegoogeld en door deze thread gebladerd, maar kwam niet veel verder als "zet Less Collision Mode uit" (done, hielp niet) en "zorg dat de sensoren schoon zijn" (idem).

En tweede vraag waar ik ook nog geen antwoord op heb kunnen vinden: is het mogelijk om te stellen dat de stofzuiger maar één keer z'n dweilpads wast tussen twee tasks in één routine? Taak 1 is het zuigen+dweilen van een zone, taak 2 het zuigen+dweilen van de keuken. Na taak 1 wast 'ie z'n mops, en direct daarna (bij aanvang van taak 2) doet 'ie het nog een keer. Ik snap dat 'ie zeker moet weten dat de dweildoekjes schoon en nat zijn wanneer 'ie start, maar blijkbaar "herinnert" 'ie zich niet dat 'ie dat letterlijk een minuut geleden nog gedaan heeft...

Benieuwd naar jullie ervaringen :)

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:43
Anna_P schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:44:
Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een Roborock Q Revo (nogmaals dank voor de prijstip, edwardmp!). Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten, maar ben onder de indruk van zowel z'n stofzuig- als dweilkwaliteiten. De vloer is brandschoon.

... of nou ja, 98% van de vloer is brandschoon. Want er is één (helaas redelijk cruciale) hoek in de keuken die Rocky weigert schoon te maken. Ik begrijp niet waarom - er zijn daar geen obstakels. Er is een beetje "overhang" van de kastjes, maar datzelfde geldt voor de lengte van de keuken, en daar rijdt 'ie gewoon strak langs de plint. Hierbij zowel een foto als de kaart in de app.

[Afbeelding][Afbeelding]

Is er iets wat ik kan doen om 'm te dwingen daar toch schoon te maken? Heb al een beetje gegoogeld en door deze thread gebladerd, maar kwam niet veel verder als "zet Less Collision Mode uit" (done, hielp niet) en "zorg dat de sensoren schoon zijn" (idem).

En tweede vraag waar ik ook nog geen antwoord op heb kunnen vinden: is het mogelijk om te stellen dat de stofzuiger maar één keer z'n dweilpads wast tussen twee tasks in één routine? Taak 1 is het zuigen+dweilen van een zone, taak 2 het zuigen+dweilen van de keuken. Na taak 1 wast 'ie z'n mops, en direct daarna (bij aanvang van taak 2) doet 'ie het nog een keer. Ik snap dat 'ie zeker moet weten dat de dweildoekjes schoon en nat zijn wanneer 'ie start, maar blijkbaar "herinnert" 'ie zich niet dat 'ie dat letterlijk een minuut geleden nog gedaan heeft...

Ik heb inmiddels de Q-Revo ook ontvangen! Volgens mij is het niet zo dat hij twee keer de mops achter elkaar wast, de "tweede keer" is meer het voorbereiden van de mops voor een nieuwe ronde dweilen. Hij vult de watertank en maakt de mops nat voor de volgende ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52
Deatheyee schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:11:
[...]

Ik heb inmiddels de Q-Revo ook ontvangen! Volgens mij is het niet zo dat hij twee keer de mops achter elkaar wast, de "tweede keer" is meer het voorbereiden van de mops voor een nieuwe ronde dweilen. Hij vult de watertank en maakt de mops nat voor de volgende ronde.
Mijn S7 Max Ultra doet ook gewoon "washing the mop" voordat ie gaat beginnen. Tussendoor nog eens de mop schoonmaken en op het einde van het programma nog eens de mop schoonmaken.
Overigens idd, een scheutje schoonmaakazijn werkt goed.
De allereerste ronde was een watervlek-festijn. Na de 2e keer, was het al een stuk minder. En na de 3e keer nog maar heel vaag. En nu dus helemaal weg. Dus na 15 jaar niet meer echt gedweild te hebben, moest ie toch effe eerst een paar keer de ronde doen, maar gelukkig zitten we nu op onderhoudsniveau :) Dus nooit meer vieze vloeren!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-10 22:13

3_s

Voor onze iRobot Braava jet M6 gebruiken we normaal altijd het officiële schoonmaakmiddel.
Gisteren nam ik de laatste bus uit de kast, dus wilde ik een nieuwe voorraad aanleggen. Zowel bij de officiële winkel als bij Amazon is dit niet meer verkrijgbaar.
Welk gebruiken jullie? Ik heb eens gezocht, maar vind in dit topic niet direct iets.

[ Voor 24% gewijzigd door 3_s op 25-12-2023 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Woldo floorcleaner, zoals ook in de start topic omschreven staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Sinds kort in het bezit van de Dreame L20.
Is het mogelijk om de route terug naar de basis aan te passen? Hij kiest nu de route onder de tafel waar hij eerste rond alle stoelen zijn weg probeert te vinden 😅

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-10 22:58
Weet iemand:
Kun je de dreame l10s ultra op verdieping ook alleen laten zuigen, niet dweilen, dan hoeft die niet terug naar dockingstation onder, om te reinigen, denk ik.

En heeft die ook valdetectiesensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 16:19
Conifeer schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:41:
Weet iemand:
Kun je de dreame l10s ultra op verdieping ook alleen laten zuigen, niet dweilen, dan hoeft die niet terug naar dockingstation onder, om te reinigen, denk ik.

Allebei JA. Zolang de accu het doet kan hij blijven zuigen.

Valdetectie heeft hij ook, tot op heden nog niet de trap af gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-10 22:58
DaSuperGrover schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:44:
[...]

Allebei JA. Zolang de accu het doet kan hij blijven zuigen.

Valdetectie heeft hij ook, tot op heden nog niet de trap af gevallen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Conifeer schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:41:
Weet iemand:

Ja hij heeft valdetectiesensoren, maar of die betrouwbaar zijn?
https://www.iculture.nl/reviews/dreame-l10s-ultra-review/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goochie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2024

Goochie

Als in goochelaar

Bummer...ik wilde net de Q Revo aanschaffen bij Amazon. Daar was hij, na inwisselen van een coupon, 649 euro. Nu kijk ik vanochtend en nu is diezelfde coupon 50 euro waard wat het totaalbedrag op 799 euro brengt. Dan toch maar het geduld op weten de brengen om te kijken of dit weer voorbij komt.

10 ton staal...verticaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kan een productie fout zijn?

Heb 2 van Dreame's gekocht (boven en beneden). 1 docking bleef lampje maar branden en als die uit was ging die spontaan weer aan (ook tijden DND tijd wat dan totaal niet mag). Die andere dock had daar geen las van.

Heb een nieuwe opgestuurd gekregen daar werkt de dock zoals het hoort.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 14:10
@Xqlus1ve Kan topic start worden aangevuld met huidige situatie Neato?

Al jaren gebruik ik naar volle tevredenheid een Neato. Wil nu voor een andere locatie een nieuwe stofzuiger erbij kopen. Nu zie ik dat Neato er mee gaat stoppen. Op dit forum is iedereen vol van zuig/dweil robots. Dat automatisch dweilen zie ik niet zo zitten. Resultaten van mijn irobot brava jet 250 zijn heel matig, dan dweil ik liever zelf. En hoe complexer, hoe meer er stuk gaat. iRobot heb ik jaren geleden gehad, maar die was me veel te wild. Botste overal op volle vaart tegenop.
Ik zoek dus gewoon een robot met een interne vuil opvang, lekker veel zuigkracht, en een brede rol/zuigmond. Die ronddraaiende borsteltjes opzij slijten altijd erg snel. De AEG RX9 lijkt nog het meest in de buurt te komen, maar kan er geen ervaringen over vinden op dit forum. Zou die AEG iets voor me zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Tip voor andere robotstofzuiger eigenaars, maak de valsensoren geregeld schoon van je robotstofzuiger en stel je trapgat in als no-go zone voor de zekerheid.

De Q Revo besloot gisteren dat het trapgat een deel van de kamer was en donderde een hele verdieping naar beneden. Had het trapgat niet als no-go zone gemaakt, omdat het toch elke keer goed ging boven…

De bumper is nu deels gebroken, maar alles werkt nog wel. Moet nog kijken of Amazon hier iets mee kan qua garantie of dat we pech hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 26-12-2023 17:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

BiG-GuY schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:51:
Tip voor andere robotstofzuiger eigenaars, maak de valsensoren geregeld schoon van je robotstofzuiger en stel je trapgat in als no-go zone voor de zekerheid.

De Q Revo besloot gisteren dat het trapgat een deel van de kamer was en donderde een hele verdieping naar beneden. Had het trapgat niet als no-go zone gemaakt, omdat het toch elke keer goed ging boven…

De bumper is nu deels gebroken, maar alles werkt nog wel. Moet nog kijken of Amazon hier iets mee kan qua garantie of dat we pech hebben.
Ik zou mijn inboedel verzekering vragen, daar ben ik voor mijn eigen stommiteiten (en die van de kids) verzekerd

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

RobbyTown schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:04:
[...]

Kan een productie fout zijn?
Dat zou kunnen. Ik heb voor boven een Dreame D9 max rondrijden. Voor de zekerheid een no-go zone aangemaakt voor het trapgat. En dan nog sta ik er bij om te kijken of het goed gaat.
Ben er niet helemaal gerust op.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron36
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-10 19:46
Ik kom ook even binnengevallen in dit topic.
Wij zoeken een robotstofzuiger, in eerste instantie waren de eisen, een vast dock die de robot kan leegzuigen.
En gewoon een goede stofzuiger, goede zuigkracht en enigszins slim ding.

In de winkel kwamen wij van daag de Eecovacs deebot X2 omni tegen, erg gaaf ding en nu met wat korting vrij redelijk geprijsd. Volgens de verkoper kwa zuigkracht ook een top model.

In eerste instantie was dweilen niet nodig, maar als het erop zit moet het wel goed zijn. Daarom spreekt zon robot met roterende dweilen mij wel aan.

Is dit echt top, of is er veel beter te krijgen voor dit budget?
Verkrijgbaarheid van onderdelen en support in de toekomst vind ik ook wel belangrijk.

EDIT ik ben ook wel benieuwd, stel ik laat de dweilfunctie compleet weg, en budget de helft. (+-) 500euro. Wat zijn dan aanraders? Dus gewoon met goede zuigkracht en dock.
Twijfel namelijk wel over de levensduur van alle robot stofzuigers. En als je 1000euro al na enkele jaren afschrijft dan is de investering wel vrij hoog.

[ Voor 18% gewijzigd door ron36 op 27-12-2023 21:53 ]

Panasonic 9J monobloc, vaillant arostor 270 Wpb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is jullie tip voor de aanschaf van een robostofzuiger zonder dweil-functie?

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:18
Ferra schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:56:
Wat is jullie tip voor de aanschaf van een robostofzuiger zonder dweil-functie?
Roborock s5 max

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:15

wiert.tweakers

Makes software work correctly

ken schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:53:
Sinds kort in het bezit van de Dreame L20.
Is het mogelijk om de route terug naar de basis aan te passen? Hij kiest nu de route onder de tafel waar hij eerste rond alle stoelen zijn weg probeert te vinden 😅
Als je erachter komt: laat hier weten, want er zullen er vast (net als ik) meer mensen geïnteresseerd zijn.

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 21:04
Goochie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:40:
Bummer...ik wilde net de Q Revo aanschaffen bij Amazon. Daar was hij, na inwisselen van een coupon, 649 euro. Nu kijk ik vanochtend en nu is diezelfde coupon 50 euro waard wat het totaalbedrag op 799 euro brengt. Dan toch maar het geduld op weten de brengen om te kijken of dit weer voorbij komt.
Holy shit dan ben ik wel heel blij dat ik de trekker overgehaald heb op 25 december iets voor twaalven nadat onze Xiaomi vacuüm eerste generatie ermee gestopt is.

Daar heb ik nu een nieuw onderdeel voor besteld in de hoop dat hij het voor 15€ dadelijk weer doet en dan gaat die naar de zolder :)

Dank aan de mensen die hier een tip gegeven hadden :)

[ Voor 3% gewijzigd door thatanas op 28-12-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Als je nou de roborock Q Revo en de Q8 max moet vergelijken?! Waarom is de revo dan duurder ten opzichte van de Q8?

Aangezien de prijs van de Revo enorm is gestegen de afgelopen dagen, is het minder interessant geworden voor sommige van ons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

shamp0o schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:16:
Als je nou de roborock Q Revo en de Q8 max moet vergelijken?! Waarom is de revo dan duurder ten opzichte van de Q8?

Aangezien de prijs van de Revo enorm is gestegen de afgelopen dagen, is het minder interessant geworden voor sommige van ons
Een belangrijk verschil is de dweil en de automatisch reinigende dweilfunctie met schoon en vies water.

Zonder deze functie is de dweilfunctie in mijn ogen nutteloos. Aangezien je het dan niet kan inprogrammeren. Elke dweil klus moet je weer handmatig de doeken erop doen en aan einde elke keer eraf halen. Als je dat niet doet, gaat het stinken en ook niet hygiënisch zijn.

Heb ik in het verleden ook gehad met de Viomi S9 welke we uiteindelijk veel te weinig dweilde of te lang met de vieze dweilen rondreed.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:34
En niet te vergeten het drogen van de mops na het dweilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Heb zojuist de batterij eens vervangen van mijn xiaomi. Gekocht in maart 2018 en nooit problemen met dit ding. Werkt altijd en super vriendelijk in onderhoud. Batterij werd net wat minder. Eentje gekocht met dubbele capaciteit (12600mah). Kan deze er weer een paar jaar tegen aan. We hebben een vrij ruim huis (300m2) met slechts 2 verdiepingen dus ideaal voor de robot stofzuiger. Dit is onze 2e, na eerst een Neato gehad te hebben ook na volle tevredenheid! Deze gekocht voor 300,- en die heeft zijn geld wel terug verdiend.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 14-10 19:54
Crash schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:44:
Zijn er inmiddels eigenlijk al modellen die geen gebruik meer maken van de front bumper? Of waar deze slechts sporadisch gebruikt wordt?
Ik merk dat de S5max die we nu meer dan 3 jaar hebben rondrijden toch aardig wat krassen heeft veroorzaakt op o.a. de plinten van de keuken en wat bloempotten die we hebben staan, omdat hij bij het er omheen rijden toch even met zijn front bumper er tegenaan tikt. We hebben net nieuwe meubels met stalen poten en het zou zonde zijn als het daar ook mee gebeurd.

Nu zijn er aardig wat modellen met goede obstakeldetectie d.m.v. camera, maar ze hebben allemaal nog die front bumper. Je zou toch zeggen dat die met lidar en een camera overbodig is? :)
Hier nog even op terugkomend: door wat vilt op de bumper te plakken zijn verdere krassen voorkomen. Ziet er niet uit, maar praktisch gezien een prima oplossing :P

Paar weken geleden toch de gok genomen en de Q Revo in de aanbieding gekocht bij Amazon. Deze presteert boven verwachting qua obstakeldetectie en de hoeveelheid botsingen :o Plinten/muren worden nauwelijks geraakt en ook de poten van tafels en stoelen worden vermeden. Hierbij wel de 'reactive obstacle avoidance' en 'less collision mode' aan staan. Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hier is de wens voor een robotstofzuiger met dweil ook enorm gegroeid. Beetje aan het rondkijken geweest en kom toch al snel richting de Q Revo uit.

De roterende borstels die omhoog getrokken worden en automatisch gereinigd worden is voor mij zeker een pluspunt.

Maar is het ook mogelijk om een zone vandaag alleen te stofzuigen en een dag later te laten zuigen en dweilen? Elke dag stofzuigen en dweilen is misschien wat overdreven, maar met 3 katten en een hond is elke dag zuigen wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik baal er wel van dat we hier dus een weekje te laat mee komen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
Equator schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:59:
Hier is de wens voor een robotstofzuiger met dweil ook enorm gegroeid. Beetje aan het rondkijken geweest en kom toch al snel richting de Q Revo uit.

De roterende borstels die omhoog getrokken worden en automatisch gereinigd worden is voor mij zeker een pluspunt.

Maar is het ook mogelijk om een zone vandaag alleen te stofzuigen en een dag later te laten zuigen en dweilen? Elke dag stofzuigen en dweilen is misschien wat overdreven, maar met 3 katten en een hond is elke dag zuigen wel fijn.
Ja, dat kan zeker! Je kan routines (schedules) instellen naar je eigen wens. Wij doen ongeveer hetzelfde, op maandag, woensdag en vrijdag wordt er gezogen en gedweild. De overige dagen in de week wordt er alleen gezogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Laatst online: 14-10 19:55
… bovendien kan je bij de q revo aangeven welke zones tapijt zijn (mocht hij het niet zelf ontdekken) zodat daar niet gedweild wordt…

[ Voor 2% gewijzigd door burnedhardware op 31-12-2023 11:41 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Je kan zelfs aanpassen per kamer hoe hard de stofzuiger gaat en hoeveel water er gebruikt wordt voor de dweil.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Klinkt inderdaad wel goed, nu weer wachten op een goede aanbieding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Op dit moment bij Amazon is de Q Revo 699 euro. Ik denk dat ik maar eens een bestelling ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:46

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Goochie schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:23:
Op dit moment bij Amazon is de Q Revo 699 euro. Ik denk dat ik maar eens een bestelling ga plaatsen.
Waar dan? Amazon.nl?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Yep, prijs staat nog voor 849 maar ik heb een coupon van 150 euro waardoor ik na checkout, 699 euro moet afrekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WKdc6iMpBmJ2OMOQFjl_MEvChI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09u67TOw3xpICfOaG29GjYqp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goochie schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Yep, prijs staat nog voor 849 maar ik heb een coupon van 150 euro waardoor ik na checkout, 699 euro moet afrekenen.

[Afbeelding]
Ik zag dat ook staan maar heb je ook daadwerkelijk slechts 699 betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Equator schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Ik zag dat ook staan maar heb je ook daadwerkelijk slechts 699 betaald?
Yep, zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTDQLgnpmATN-COnWqStOpFIrPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZ47oLx17xkThbYSopUvVKlK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Thanks, besteld

Zeer benieuwd naar de resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik heb onlangs een Roborock P10 Pro (soort van Revo Q met camera ofzo) aangeschaft, maar ik merk dat hij bij stofzuigen en dweilen hier in de keuken vaak een hoop rotzooi laat liggen. Het lijkt erop dat hij de boel een beetje samenveegt/dweilt en ergens laat liggen. In mijn appartement verder eigenlijk geen problemen en ben zeker over het algemeen wel tevreden, maar ik merk toch dat hij soms wat kleine dingetjes laat liggen hier en daar en vooral in de keuken vaak best wat troep laat liggen (lange haren en wat andere dingetjes die eigenlijk eenvoudig op te zuigen zouden moeten zijn).

Ik heb al geprobeerd de zuigkracht te verhogen, maar dat lijkt niet echt te helpen. Volgens mij gebruikt hij momenteel een schema waarbij hij zuigt en dweilt tegelijkertijd, misschien dat ik dat om de beurt moet doen, maar na alle positieve verhalen over de Roborocks hier valt me dit toch wel een beetje tegen. Heeft er iemand anders hier vergelijkbare "problemen" gehad? Het gaat overigens om een tegelvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:46

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik heb de Q Revo ook maar eens besteld!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46

The Legend

*Plop*

Hier ook de Q Revo besteld. Heb in het verleden een paar jaar een Xiaomi Mi Vacuum gebruikt, maar die was na verloop van tijd vooral stof aan het verplaatsen. Benieuwd hoe deze het doet en of het dweilen een beetje werkt :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

(dubbel gepost)

[ Voor 97% gewijzigd door Equator op 02-01-2024 08:58 . Reden: Dubbele post 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Snowdog schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:45:
Ik heb onlangs een Roborock P10 Pro (soort van Revo Q met camera ofzo) aangeschaft, maar ik merk dat hij bij stofzuigen en dweilen hier in de keuken vaak een hoop rotzooi laat liggen. Het lijkt erop dat hij de boel een beetje samenveegt/dweilt en ergens laat liggen. In mijn appartement verder eigenlijk geen problemen en ben zeker over het algemeen wel tevreden, maar ik merk toch dat hij soms wat kleine dingetjes laat liggen hier en daar en vooral in de keuken vaak best wat troep laat liggen (lange haren en wat andere dingetjes die eigenlijk eenvoudig op te zuigen zouden moeten zijn).

Ik heb al geprobeerd de zuigkracht te verhogen, maar dat lijkt niet echt te helpen. Volgens mij gebruikt hij momenteel een schema waarbij hij zuigt en dweilt tegelijkertijd, misschien dat ik dat om de beurt moet doen, maar na alle positieve verhalen over de Roborocks hier valt me dit toch wel een beetje tegen. Heeft er iemand anders hier vergelijkbare "problemen" gehad? Het gaat overigens om een tegelvloer.
De P10 Pro kan ik niet vinden op de officiële Roborock website, enkel Reddit en YT. Mogelijk is deze ook helemaal niet bedoelt voor de globale markt?

Klinkt toch als een defecte robot, geen enkele robot hoort rotzooi achter te laten, dan doet hij niet waar hij voor ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Xqlus1ve schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 03:02:
[...]

De P10 Pro kan ik niet vinden op de officiële Roborock website, enkel Reddit en YT. Mogelijk is deze ook helemaal niet bedoelt voor de globale markt?

Klinkt toch als een defecte robot, geen enkele robot hoort rotzooi achter te laten, dan doet hij niet waar hij voor ontworpen is.
Ik woon in het buitenland vandaar, hij is idd niet voor de globale markt, maar het is een kleine upgrade van de Revo Q (afaik) en vanwege de verhalen wat betreft collision detection hier toch maar besloten voor deze te gaan omdat 'ie een camera heeft en waarschijnlijk dus wat beter in collision detection is.

Anyway, robot is verder gewoon officieel en ook incl. waterunit aangesloten door (partner van) Roborock. Het valt me alleen op dat hij dus op de tegelvloer in de keuken in ons appartment wat dingen laat liggen, terwijl hij op andere plaatsen wel goed zijn werk lijkt te doen.

Het spul dat blijft liggen in de keuken is niet echt zo hardnekkig ook ofzo, ik kan het gewoon (eenvoudig) met m'n schoen bewegen door er "tegenaan te tikken", maar somehow blijft het niet echt plakken aan de dweil en opzuigen doet 'ie t ook niet, wellicht om het al wat nat is.

Dit is nu al een aantal keren voorgekomen (eigenlijk telkens) in de keuken, op de andere vloeren in het appartment (hout) lijkt alles wel gewoon goed te gaan. Een defect kan ik me dan ook niet echt voorstellen, maar goed als ik echt geen oplossing kan vinden, dan zal ik wel even contact met ze opnemen. Vroeg me alleen af of dit bekend voorkomt bij iemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Zie hier nu veel posts over bestellen van de Revo Q. Ben ook aan het rondkijken en mijn keuze is de Q Revo vs S7 Pro Ultra. Waarom kiezen jullie voor de Revo Q en niet voor de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:24
Als ik een gokje mag wagen, ronddraaiende borstels voor het dweilen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 10:15
@Snowdog

Het is afhankelijk van je type tegelvloer. Als er diepe groeven tussen de tegels zitten, is het wat lastiger. Ik zou altijd aanraden om eerst te stofzuigen, en daarna apart te dweilen. Mocht er toch nog her en der wat liggen kun je er ook voor kiezen om 2x te stofzuigen en daarna te dweilen.

Daarnaast kan het ook liggen aan versleten onderdelen zoals de borstels, filters of de rubbers rond het mondstuk van de stofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

assn schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:07:
Zie hier nu veel posts over bestellen van de Revo Q. Ben ook aan het rondkijken en mijn keuze is de Q Revo vs S7 Pro Ultra. Waarom kiezen jullie voor de Revo Q en niet voor de S7?
Prijstechnisch is de Q Revo interessanter, ronddraaiende borstels is in mijn optiek beter en het schoonmaken van de opvangbak is makkelijker. Plus heeft de S7 een nogal ingewikkeld schoonmaak systeem voor de dweil waar ik mij afvraag hoe lang dat goed blijft gaan. De S7 heeft wel een veel beter collision systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat VibraLift systeem waar je een dweil onder moet plaatsen leek mij gewoon niet interessant. Elke keer je dweil vervangen/wassen na gebruik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Goochie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:14:
[...]

Prijstechnisch is de Q Revo interessanter, ronddraaiende borstels is in mijn optiek beter en het schoonmaken van de opvangbak is makkelijker. Plus heeft de S7 een nogal ingewikkeld schoonmaak systeem voor de dweil waar ik mij afvraag hoe lang dat goed blijft gaan. De S7 heeft wel een veel beter collision systeem.
Uit de meeste objectieve tests is gebleken dat 2 roterende borstels en 1 ultrasone vibratie pad vrijwel gelijk presteren, er is niet echt een winnaar aan te wijzen. Dat is ook wat ik zelf heb ondervonden in eigen tests (S7+, S7 Max Ultra, Q Revo en S8 Pro Ultra zelf getest). Dat jij andere resultaten hebt vind ik interessant, mogelijk heb je een exotische vloer of andere bijzondere usecase.

De S7 Pro Ultra waar @assn naar refeert heeft helemaal géén obstacle avoidance.. er zit geen sensor in. Misschien ben je in de war met de Max Ultra of het MaxV model? De S7 Pro UItra heeft al lang geen bestaansrecht meer in de lineup, dit is een oud model en is volledig overklast en opgeslokt door de Q Revo. De S7 Pro Ultra heeft geen obstacle avoidance en geen mop dryer aan boord. Het was toentertijd wel het eerste topmodel van Roborock met een volledig automatisch afzuig/dweil dock.

Ik heb zelf een S7+ in de woonkamer en S7 Max Ultra in de keuken. De enige reden dat ik de Max Ultra heb gekozen is omdat de onderdelen uitwisselbaar zijn met de andere S7+. Verder vind ik het dock iets mooier en praktischer (breed ipv hoog) en is de inwendige watertank van de Roborock wat groter. Kan handig zijn als je graag hele grote vloeren of meerdere verdiepingen wilt dweilen. Maar volgens mij redt de Q Revo dat ook wel aardig. Groot nadeel van de Max Ultra is de prijs en het borstel reinig systeem, toch weer een extra mechanisch systeem dat slijt.

Persoonlijk zou ik momenteel alleen de Q Revo aanraden als je stofzuigen + dweilen belangrijk vind. Prijs/kwaliteit is voor dat model uitmuntend. De prestaties zijn top en het dweil reinig systeem is onderhoudsarm. Als een RGB camera belangrijk is een Dreame L10S Ultra. Bij alleen stofzuigen voldoet vrijwel elk budget model van een groot merk. De wat meer obscure merken hebben vaak minder fijne software, minder reserve onderdelen beschikbaar en soms gaat er ééntje failliet.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 02-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
stin00 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Uit de meeste objectieve tests is gebleken dat 2 roterende borstels en 1 ultrasone vibratie pad vrijwel gelijk presteren, er is niet echt een winnaar aan te wijzen. Dat is ook wat ik zelf heb ondervonden in eigen tests (S7+, S7 Max Ultra, Q Revo en S8 Pro Ultra zelf getest). Dat jij andere resultaten hebt vind ik interessant, mogelijk heb je een exotische vloer of andere bijzondere usecase.
Hmm, niet dat ik je in twijfel trek ofzo, maar ik vind het wel een interessant feitje. Weet jij waar ik zo'n test/filmpje kan vinden?
Overigens ik heb sinds een maand de S7 Max Ultra en ik ben echt supertevreden! Ondanks de dweil vaak echt goed smerig is, werkt de schoonmaakfunctie van dat basisstation erg goed! However denk ik wel dat je die dweil toch eens in de wasmachine moet gooien, ondanks hoe goed ie het schoonmaakt en droogt.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Hmm, niet dat ik je in twijfel trek ofzo, maar ik vind het wel een interessant feitje. Weet jij waar ik zo'n test/filmpje kan vinden?
Overigens ik heb sinds een maand de S7 Max Ultra en ik ben echt supertevreden! Ondanks de dweil vaak echt goed smerig is, werkt de schoonmaakfunctie van dat basisstation erg goed! However denk ik wel dat je die dweil toch eens in de wasmachine moet gooien, ondanks hoe goed ie het schoonmaakt en droogt.
S7 Max Ultra vs Q Revo
YouTube: Roborock S7 Max Ultra Compared to Q Revo & S7 MaxV. What is Different?
YouTube: Roborock S8 Pro Ultra vs S7 Max Ultra Vs Q Revo REVIEW! - Which Is ...
YouTube: Roborock Q Revo vs. Roborock S7 Max Ultra (Links = S7 Max Ultra)

S7 MaxV vs Dreame L10S Ultra
YouTube: Roborock S7 MaxV Ultra vs Dreametech Dreamebot L10s Ultra - Vacuum W...

Ultrasonische mop vs 2 roterende kent eigenlijk geen echte winnaar, beide zijn erg goed. De Dreame L20S kent wél een voordeel met dweilen, namelijk edge-cleaning om randen ook mee te dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Die filmpjes had ik allemaal al gezien, blijkbaar niet goed onthouden. Wat ik vooral eruit oppik is dat het elkaar idd niet echt ontloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Aasas schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:32:
@Snowdog

Het is afhankelijk van je type tegelvloer. Als er diepe groeven tussen de tegels zitten, is het wat lastiger. Ik zou altijd aanraden om eerst te stofzuigen, en daarna apart te dweilen. Mocht er toch nog her en der wat liggen kun je er ook voor kiezen om 2x te stofzuigen en daarna te dweilen.

Daarnaast kan het ook liggen aan versleten onderdelen zoals de borstels, filters of de rubbers rond het mondstuk van de stofzuiger.
De tegelvloer zou verder heel simpel moeten zijn, gewoon normale tegels met kleine ondiepe groeven en het vuil ligt ook echt op de tegels, niet in de groeven. Zal binnenkort als het weer wat vuiler is in de keuken proberen om eerst te zuigen en dan te dweilen. Nadeel is dat je daarvoor al meteen een custom schedule moet maken en dat vergeet ik telkens en dan denk ik, dat doen we de volgende keer wel. Daar had de Roborock-app ook wel een standaardfunctie voor mogen hebben imo.

Mjah, zo heeft de Roborock-app wel meer van die dingetjes die enigszins lastig of soms zelf niet te regelen. Had hier van karton zo'n kleine schans gebouwd zodat de robot eenvoudig vanuit een kamer met drempel naar de andere kamer kan rijden. Nou zou het mooi zijn om dat stukje te skippen met schoonmaken, aangezien karton niet gestofzuigd of natgemaakt hoeft te worden, maar dat kan blijkbaar niet met de app. Een no-go zone kan je er niet van maken, want dan komt 'ie niet meer over die drempel heen.

En ook een kamer niet meenemen in een schema is volgens mij niet mogelijk? Dan worden ze alsnog gewoon op het einde van het schoonmaakschema geplaatst, wat ook al niet heel handig is imo.

Anyway, dat is een beetje mijn ervaring so far. Vind het verder alsnog wel een handig robotje, maar had dit soort kleine probleempjes eigenlijk al niet meer echt verwacht gezien de vaak toch wel lovende reviews en het feit dat vacuum cleaners nu toch al wel een hele tijd bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Ben dan nog wel benieuwd in welke gevallen de S7 met betere collision avoidance van meerwaarde is. Wanneer heb je de betere versie nodig? Anders is het een heldere keuze om voor de Q Revo te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:11
Ik lees al even mee in het topic en heb nu zelf een vraag. Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger in een lagere prijsrange dan de meeste hier, ~200 euro. Het is voor een appartement van ongeveer 90m2 (1 verdieping). Ik ben mij er bewust van dat de dweilfunctie tegenvalt van de onderstaande modellen. Het zuigen is het belangrijkste voor mij.

Mijn top drie op dit moment is:
Xiaomi S10+ (~250 euro): enige met twee roterende dweilen. Verder lijkt er een extra laser te zijn aan de voorkant voor beter navigeren.
Xiamo S12 (~190 euro): goedkoopste optie
Dreame D10s (~250 euro): 5000 Pa(+1000 Pa in vergelijking met de rest)

Hebben mensen nog andere suggesties of een mening welke van deze drie het beste is? Er zijn niet zoveel reviews online van deze. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Ik heb de dreame l10s pro inniddels 5x vervwngen.
Allemaal gezeik met waterinspuiting, dresme betaalt nu zelf terug, ultra is niet meer leverbaar anders had ik die gekregen.
Nu wil ik toch liever een stofzuiger met station maar zeker dus geen dreame meer.
Wat raden jullie dan aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Demiesehv schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:06:
Ik heb de dreame l10s pro inniddels 5x vervwngen.
Allemaal gezeik met waterinspuiting, dresme betaalt nu zelf terug, ultra is niet meer leverbaar anders had ik die gekregen.
Nu wil ik toch liever een stofzuiger met station maar zeker dus geen dreame meer.
Wat raden jullie dan aan
Roborock modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 14-10 17:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Snowdog schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Mjah, zo heeft de Roborock-app wel meer van die dingetjes die enigszins lastig of soms zelf niet te regelen. Had hier van karton zo'n kleine schans gebouwd zodat de robot eenvoudig vanuit een kamer met drempel naar de andere kamer kan rijden. Nou zou het mooi zijn om dat stukje te skippen met schoonmaken, aangezien karton niet gestofzuigd of natgemaakt hoeft te worden, maar dat kan blijkbaar niet met de app. Een no-go zone kan je er niet van maken, want dan komt 'ie niet meer over die drempel heen.
Het beste wat je dan kunt doen is aangeven dat het carpet is. Dan gaat ie daar iig niet dweilen. Stofzuigen kun je idd niet voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 10:15
Snowdog schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:19:
[...]

De tegelvloer zou verder heel simpel moeten zijn, gewoon normale tegels met kleine ondiepe groeven en het vuil ligt ook echt op de tegels, niet in de groeven. Zal binnenkort als het weer wat vuiler is in de keuken proberen om eerst te zuigen en dan te dweilen. Nadeel is dat je daarvoor al meteen een custom schedule moet maken en dat vergeet ik telkens en dan denk ik, dat doen we de volgende keer wel. Daar had de Roborock-app ook wel een standaardfunctie voor mogen hebben imo.

En ook een kamer niet meenemen in een schema is volgens mij niet mogelijk? Dan worden ze alsnog gewoon op het einde van het schoonmaakschema geplaatst, wat ook al niet heel handig is imo.

Anyway, dat is een beetje mijn ervaring so far. Vind het verder alsnog wel een handig robotje, maar had dit soort kleine probleempjes eigenlijk al niet meer echt verwacht gezien de vaak toch wel lovende reviews en het feit dat vacuum cleaners nu toch al wel een hele tijd bestaan.
Als het goed is kun je drempel-zonering aan je kaart toevoegen. Dit heb ik ook toegepast, zodat hij de drempel niet schoonmaakt. Dat is een gele markering op de kaart.

En je kan meerdere zones voor het schoonmaken in de app zetten. Dus niet het hele huis maar 2 kamers bijvoorbeeld. Als het goed is moet hij dat kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Aasas schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Als het goed is kun je drempel-zonering aan je kaart toevoegen. Dit heb ik ook toegepast, zodat hij de drempel niet schoonmaakt. Dat is een gele markering op de kaart.

En je kan meerdere zones voor het schoonmaken in de app zetten. Dus niet het hele huis maar 2 kamers bijvoorbeeld. Als het goed is moet hij dat kunnen.
Hmm, ik zit even te kijken in de app, maar zie zo snel geen drempelszonering oid, waar vind ik die optie? Als ik naar "Edit map" ga, dan zie ik eigenlijk alleen "Edit furniture" en "No-Go Zone", maar onder beide zie ik niks met drempels.

Net wel even zone en room cleaning geprobeerd, dat lijkt nu idd gewoon te werken, vreemd had eerder het idee dat hij na het cleanen van de geselecteerde kamers gewoon lekker doorging met de rest. User error waarschijnlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Staat bij mij onder 'Edit Surface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Ah bedankt! Heb hem gevonden, zal het straks even proberen, maar zal wel goedkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Aasas schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Ja? Kun je me vertellen wat het gedrag van de robot is bij het gele vlak?

Wat bij mij gebeurt als ik een drempel "instel" is dat hij dan juist helemaal frenzy gaat over enkel het drempelgebied, alsof ie in dat gebied blijft hangen. Dus ik dacht al dat de term "entrapping thresholds" dan idd een goeie is, maar dus helemaal niet doet wat je denkt dat het zou doen, namelijk een soort van no-go zone waar ie NIET moet schoonmaken, maar wel gewoon overheen moet rijden. Er zijn ook 2 soorten in te stellen:
- Confined passage threshold
- Stone thresholds
- Custom

Bij de eerste 2 vertoont de robot dat gedrag. Ik zal em eens op custom zetten, kijken wat ie dan doet.

EDIT: als ik een Custom drempel instel dan gaat ie er gewoon overheen net alsof je geen drempel hebt ingesteld :? Ik vraag me af wat het doel is van deze drempelinstellingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 03-01-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 12-10 19:41
Maarten2212 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:45:
Ik lees al even mee in het topic en heb nu zelf een vraag. Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger in een lagere prijsrange dan de meeste hier, ~200 euro. Het is voor een appartement van ongeveer 90m2 (1 verdieping). Ik ben mij er bewust van dat de dweilfunctie tegenvalt van de onderstaande modellen. Het zuigen is het belangrijkste voor mij.

Mijn top drie op dit moment is:
Xiaomi S10+ (~250 euro): enige met twee roterende dweilen. Verder lijkt er een extra laser te zijn aan de voorkant voor beter navigeren.
Xiamo S12 (~190 euro): goedkoopste optie
Dreame D10s (~250 euro): 5000 Pa(+1000 Pa in vergelijking met de rest)

Hebben mensen nog andere suggesties of een mening welke van deze drie het beste is? Er zijn niet zoveel reviews online van deze. Alvast bedankt!
Ik heb vooralsnog geen mening maar heb gisteren de Xiaomi S10+ besteld voor de bovengenoemde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:11
Chillmeister schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Ik heb vooralsnog geen mening maar heb gisteren de Xiaomi S10+ besteld voor de bovengenoemde prijs.
Waar heb je hem gekocht? Proshop.nl? Ik zie dat hij daar net uitverkocht is voor de 250 euro. Ik ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
De Q Revo bevalt hier prima tot nu toe. Het is mijn eerste robotstofzuiger dus heb niet veel vergelijks materiaal. Maar het werkt allemaal zonder problemen. Ik heb met Home Assistant een automation gemaakt dat 'ie automatisch zn gang gaat zodra ik op werkdagen op kantoor arriveer, dus dat is best wel seamless eigenlijk.

Mijn schoonmaakster is er minder blij mee, zij is bang 1 van de eerste slachtoffers van AI-werkeloosheid te worden _O-
Anna_P schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:44:

[Afbeelding][Afbeelding]

@Anna_P Goed om horen dat het is gelukt! Zou voor mij toch ook wel 2-3 uur hebben gescheeld aan de telefoon tov hem gewoon opnieuw bestellen toen de aanbieding weer terug was, maar goed dat weet je vooraf niet.
En I guess dat ik niet mag klagen met de extra 50 euro korting die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 12-10 19:41
Maarten2212 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:48:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Proshop.nl? Ik zie dat hij daar net uitverkocht is voor de 250 euro. Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Nu weer beschikbaar voor 249 euro..... Ik had hetzelfde op 31 dec, ik zag de aanbieding en later op de dag toen ik het wilde kopen was het uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
edwardmp schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:32:

Mijn schoonmaakster is er minder blij mee, zij is bang 1 van de eerste slachtoffers van AI-werkeloosheid te worden _O-

[...]
Hier vergelijkbaar commentaar.
Iedere keer wanneer ze langs komt vraagt ze of de robot nog bevalt en geeft ze aan "Ja, maar hij doet de hoekjes natuurlijk niet, achter de bank, en de bovenkant van de plinten, en de trap.".

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
Nou, nu na ruim 2 weken lang elke dag te hebben gedweild mét een scheutje schoonmaakazijn, ben ik nu een week lang elke dag met alleen water aan het laten dweilen. Ik zie toch wat meer opgedroogde watervlekken dan zonder schoonmaakmiddel. Dus ik snap niet hoe mensen het gewoon vlekloos/streeploos krijgen met enkel water.
Ik ben nu wat huiverig om constant schoonmaakazijn te gebruiken vanwege de zuurtegraad, maar wat gebruiken jullie zoal als schoonmaakmiddel? Gewoon een klein beetje neutrale allesreiniger ofzo?
Ja, ik weet dat het officiele Roborock schoonmaakspul met de 1 op 300 verhouding wel 2 jaar meegaat, maar ik wil ook gewoon kijken naar regulier schoonmaakmiddel wat niet al te agressief voor de onderdelen zijn. Enige tips? Ik heb nog vrij neutrale allesreiniger van Klok hier staan. Geen idee of daar bijtende of corrosie-veroorzakende ingredienten inzitten o.i.d., maar ik ga er vanuit van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator zit met dezelfde vraag als hierboven :)

Gisteren de eerste keer laten zuigen en dweilen, maar zonder schoonmaakmiddel. Het resultaat was ook niet perfect. Maar misschien moet ik ook kiezen voor iets meer water dan nu.
Maar een beetje schoonmaakmiddel dat ook nog een beetje lekker ruikt is nog beter denk ik.

Het zou helemaal fijn zijn als dat gewoon in de winkel te koop zou zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Equator op 04-01-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Deathchant schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:14:
Nou, nu na ruim 2 weken lang elke dag te hebben gedweild mét een scheutje schoonmaakazijn, ben ik nu een week lang elke dag met alleen water aan het laten dweilen. Ik zie toch wat meer opgedroogde watervlekken dan zonder schoonmaakmiddel. Dus ik snap niet hoe mensen het gewoon vlekloos/streeploos krijgen met enkel water.
Ik ben nu wat huiverig om constant schoonmaakazijn te gebruiken vanwege de zuurtegraad, maar wat gebruiken jullie zoal als schoonmaakmiddel? Gewoon een klein beetje neutrale allesreiniger ofzo?
Ja, ik weet dat het officiele Roborock schoonmaakspul met de 1 op 300 verhouding wel 2 jaar meegaat, maar ik wil ook gewoon kijken naar regulier schoonmaakmiddel wat niet al te agressief voor de onderdelen zijn. Enige tips? Ik heb nog vrij neutrale allesreiniger van Klok hier staan. Geen idee of daar bijtende of corrosie-veroorzakende ingredienten inzitten o.i.d., maar ik ga er vanuit van niet.
Ik gebruik Woldo https://www.amazon.nl/Rei...d&pd_rd_i=B08TVP444T&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb er gewoon een klein scheutje van ons reguliere dweilspul in gedaan. Ging er stiekem van uit dat de waarschuwing alleen Roborock Schoonmaakmiddel te gebruiken, toch vooral een commerciële reden heeft..

Wij hebben trouwens in de achterpui ramen tot de vloer. De halve tuin wordt dus aangemerkt als een extra kamer waar ‘ie nooit bij kan. Heb nu maar een no-go zone getekend ter plaatste van die gevel, of kun je dat op een andere manier beter markeren? Heb een Roborock Q Revo.

[ Voor 40% gewijzigd door The Legend op 04-01-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Equator schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:31:
* Equator zit met dezelfde vraag als hierboven :)

Gisteren de eerste keer laten zuigen en dweilen, maar zonder schoonmaakmiddel. Het resultaat was ook niet perfect. Maar misschien moet ik ook kiezen voor iets meer water dan nu.
Maar een beetje schoonmaakmiddel dat ook nog een beetje lekker ruikt is nog beter denk ik.

Het zou helemaal fijn zijn als dat gewoon in de winkel te koop zou zijn.
Ik heb het dweilen sowieso op Moderate staan (dus de middelste intensiteit). Maar de laagste of de hoogste maakt niet echt wat uit voor de strepen/vlekkerigheid.
The Legend schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:23:
Ik heb er gewoon een klein scheutje van ons reguliere dweilspul in gedaan. Ging er stiekem van uit dat de waarschuwing alleen Roborock Schoonmaakmiddel te gebruiken, toch vooral een commerciële reden heeft..

Wij hebben trouwens in de achterpui ramen tot de vloer. De halve tuin wordt dus aangemerkt als een extra kamer waar ‘ie nooit bij kan. Heb nu maar een no-go zone getekend ter plaatste van die gevel, of kun je dat op een andere manier beter markeren? Heb een Roborock Q Revo.
Ja dat vermoed ik zelf ook ja. Maar ik ben echt allergisch voor dat soort uitingen. Zelfde als dat je altijd een extra fles/spuitbus aangesmeerd krijgt wanneer je een paar schoenen koopt; alleen hun spul is natuurlijk het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoldier
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-10 18:35
Hier vandaag de Q7 Max + binnengekregen. Eerste ervaring met robotstofzuiger in het algemeen. Kan niet anders zeggen dan dat ik nu al flink onder de indruk ben van de kunsten van dit apparaat en dan te bedenken dat er nog meer uitgebreidere apparaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Deathchant schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:14:
Ik heb sinds kort een Q Revo, maar door drukte pas vandaag kunnen instellen. Hij heeft enkel nog de halve benedenverdieping gestofzuigd, maar morgen wil ik hem de rest in kaart laten brengen en dan ook laten dweilen.

Ik ben benieuwd of hij de keuken erbij in kaart kan brengen, want vandaag had ik de keukendeur dicht, dus die staat nu nog niet op de kaart...?

Ik heb er voor nu een flinke scheut schoonmaakazijn in gedaan. Ik gebruik liever schoonmaakazijn dan iets als allesreiniger, maar als het op termijn niet goed is voor het apparaat...

Dat Wollo dat genoemd wordt moet je eigenlijk met schoon water na dweilen... Dat lijkt mij dan niet geschikt, ondanks dat het voor een robotstofzuiger bedoeld is.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Arie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:58:
[...]

Ik heb sinds kort een Q Revo, maar door drukte pas vandaag kunnen instellen. Hij heeft enkel nog de halve benedenverdieping gestofzuigd, maar morgen wil ik hem de rest in kaart laten brengen en dan ook laten dweilen.

Ik ben benieuwd of hij de keuken erbij in kaart kan brengen, want vandaag had ik de keukendeur dicht, dus die staat nu nog niet op de kaart...?

Ik heb er voor nu een flinke scheut schoonmaakazijn in gedaan. Ik gebruik liever schoonmaakazijn dan iets als allesreiniger, maar als het op termijn niet goed is voor het apparaat...

Dat Wollo dat genoemd wordt moet je eigenlijk met schoon water na dweilen... Dat lijkt mij dan niet geschikt, ondanks dat het voor een robotstofzuiger bedoeld is.
https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1

Die gebruik ik. Staat niks over schoon water nadweilen.
T geeft een lekkere frisse geur in huis. Ik vind het prima spul.
Doe t niet altijd overigens.
1x in de tank is ongeveer 3x dweilen.
Tank vul ik 2x per week. En dan bij eerste keer navullen schuimt t nog zoveel dat ik niks extras erin doe.

Zeker de 6e keer dweilen met hetzelfde spul ruik je het wel minder dan de eerste. Maar het word goed schoon. Dat is t belangrijkste.
Elke 3 dagen bijvullen vind ik het wat te prijzig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Zou het met dit spulletje beter moeten gaan? Wel belachelijk duur trouwens.

https://www.bol.com/nl/nl...JA.2_13.29.ProductPageUrl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 21:15
Goochie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:07:
Zou het met dit spulletje beter moeten gaan? Wel belachelijk duur trouwens.

https://www.bol.com/nl/nl...JA.2_13.29.ProductPageUrl
Wat @Deathchant ook al zei, je kunt met zo’n flesje ongeveer 2 tot 3 jaar … dan valt een prijs van 20 piek nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
Theetjuh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Wat @Deathchant ook al zei, je kunt met zo’n flesje ongeveer 2 tot 3 jaar … dan valt een prijs van 20 piek nog wel mee.
Ik heb zo ook via Bol.com besteld. Ik ben ook altijd een beetje wantrouwig tegenover producten die alleen door de fabrikant worden geadviseerd. Heb mij ook ingelezen op Reddit en ben er nu toch van overtuigd dat ik het originele schoonmaakmiddel moet gebruiken. Misschien ben ik dus ook in de praatjes van Roborock getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Laatst online: 11-09 00:37
Hallo,

wij hebben een probleem met onze DeebotX1 omni.

We hebben netjes een map aangemaakt die ook voor een gedeelte gevolgd word :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjlUDsuYdYKJ0L8yn4aG__oHASU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLQrlxWNRHitDDudqeVFoaKz.jpg?f=fotoalbum_large

Het gedeelte in het vierkant wordt dus niet meegenomen, hij zegt wel dat hij gereed is maar hij neemt het dus niet mee?

In dit gedeelte ligt wel tapijt maar dat mag toch geen verschil maken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Activate schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:10:
Hallo,

wij hebben een probleem met onze DeebotX1 omni.

We hebben netjes een map aangemaakt die ook voor een gedeelte gevolgd word :
[Afbeelding]

Het gedeelte in het vierkant wordt dus niet meegenomen, hij zegt wel dat hij gereed is maar hij neemt het dus niet mee?

In dit gedeelte ligt wel tapijt maar dat mag toch geen verschil maken?

Alvast bedankt!
Doel je op het rode vierkant? Dit is een zone waar hij niet mag komen, een no-go zone. Dit kun je in de kaartinstellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Laatst online: 11-09 00:37
@The Executer

Het rode vierkant heb ik in de jpg geplaatst om te laten zien waar hij niet komt.

Ik heb geen no go zones ingesteld

[ Voor 7% gewijzigd door Activate op 05-01-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Deatheyee schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:06:
[...]

Ik heb zo ook via Bol.com besteld. Ik ben ook altijd een beetje wantrouwig tegenover producten die alleen door de fabrikant worden geadviseerd. Heb mij ook ingelezen op Reddit en ben er nu toch van overtuigd dat ik het originele schoonmaakmiddel moet gebruiken. Misschien ben ik dus ook in de praatjes van Roborock getrapt.
Vertel, waardoor ben je overtuigd geraakt?

Overigens, (klok)allesreiniger erin doen, ookal onderdoseer je het flink (ik had maar 2ml erin gedaan op de hele tank), is niet aan te raden, want het wordt bij het wassen van de mop één grote schuimzooi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7tymmUItPiJTQ1adV2HY1PML9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmQBFxMJ4POaicpTIU4IykyT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHxdilFD-zpfDJHT3k68bQ-KS-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw4fS7BFzbUWpske1DUk02YL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
Deathchant schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Overigens, (klok)allesreiniger erin doen, ookal onderdoseer je het flink (ik had maar 2ml erin gedaan op de hele tank), is niet aan te raden, want het wordt bij het wassen van de mop één grote schuimzooi:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eigenlijk precies dit, verhalen over schuim in het apparaat, garantie wat niet meer geldig is na gebruik van niet-officiële schoonmaakmiddelen, bepaalde stoffen die de waterpomp en leidingen kunnen aantasten. Bij OMO weet je in principe dat het goed zit omdat het van Roborock zelf is. Of de doemverhalen kloppen weet ik niet, maar ik wil het risico gewoonweg niet lopen voor die paar euro (zeker ook omdat een fles van OMO lang mee gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Deatheyee schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Eigenlijk precies dit, verhalen over schuim in het apparaat, garantie wat niet meer geldig is na gebruik van niet-officiële schoonmaakmiddelen, bepaalde stoffen die de waterpomp en leidingen kunnen aantasten. Bij OMO weet je in principe dat het goed zit omdat het van Roborock zelf is. Of de doemverhalen kloppen weet ik niet, maar ik wil het risico gewoonweg niet lopen voor die paar euro (zeker ook omdat een fles van OMO lang mee gaat).
Ik heb zelf moeite met aannemen dat eender welk spul anders dan OMO het apparaat doet aantasten. Van schoonmaakazijn kun je nog zeggen dat het wel wat zuur en mogelijk bijtend is (maar het ontkalkt wel ;) ), maar de flinke verdunning in het water zal toch niet zo erg gaan aanvreten? Maar goed, na 3 weken ben ik ermee gestopt (maar het werkt wel echt goed!), om te kijken of enkel water ook voldoende is, maar dat is het gewoon niet.

In Omo zit teatree dat giftig is voor huisdieren, maar ook daarvan wordt gezegd dat het zo erg verdund is dat het geen kwaad kan. Zo'n zelfde gedachte had ik dus bij schoonmaakazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:45
Wij gebruiken al tijdje Bona, geen strepen of vlekken op de stenen vloer en plak pvc. En maakt goed schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Deathchant schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit hebben wij nog niet gehad met de Dettol Allesreiniger power & fresh citrus, we doen ongeveer een dop erin per volle watertank.

Heb wel de originele Omo gekocht en ook een fles van WoldoClean om ze te kunnen proberen. De Omo vond ik praktisch geurloos en vond ook niet dat het schoner werd dan met die Dettol allesreiniger. WoldoClean moet ik nog proberen.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Nou, de Q Revo heeft net zijn eerste rondje gedaan door het huis. Eerste observatie is dat hij inderdaad veel troep opzuigt en dat het dweilen zin heeft. Ik dacht meer dat het een gimmick was, maar het water was toch knap vies ondanks dat wij het hier best goed bijhouden (tenminste, dat dacht ik 😊). Positief verrast dus. Ook erg mooi om te zien dat tapijt automatisch herkend wordt en de stofzuiger automatisch harder gaat zuigen.

De poten van mijn relaxstoel en de poten van mijn bureau stoel heeft hij wel wat moeite mee, dus die heb ik nu als 'no-go' aangemerkt. Tevens ook een hoekje waar wat snoeren liggen, daar liep die zich ook op vast.

De app is best goed doordacht en je kunt een hoop customizen met bijvoorbeeld je kamers indelen of een bepaald schedule instellen. Ook handig is de 'after dinner' optie waar je een area kan instellen zodat hij na het eten dat gedeelte gaat schoonmaken.

Kortom, tot zover tevreden. Ook de vrouw is onder de indruk van de robot. Morgen eens de robot op de 1e verdieping een mapping laten maken. Eens kijken hoe dat uitpakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdR00jPQWHQMKD9vfF-qNXTr8n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hyr3bFDApFEDbcxpZ3gJBD4S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hier ook tevreden. Dacht ook dat zo’n basisstation maar een gimmick was, maar het feit dat je dat ding in principe nooit hoeft aan te raken is toch wel fijn (behalve dan naar de verdieping tillen). Zones instellen is ook super handig idd, even de stoelen aan de kant voor een grondige sessie van de ene helft van de kamer, en later even de andere helft. Niet te vergelijken met de domme bot die we hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

The Legend schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:24:
Hier ook tevreden. Dacht ook dat zo’n basisstation maar een gimmick was, maar het feit dat je dat ding in principe nooit hoeft aan te raken is toch wel fijn (behalve dan naar de verdieping tillen). Zones instellen is ook super handig idd, even de stoelen aan de kant voor een grondige sessie van de ene helft van de kamer, en later even de andere helft. Niet te vergelijken met de domme bot die we hadden.
Zo ben ik heel blij met t basisstation van mijn nieuwe Roborock. Die zuigt hem gelijk leeg. Nooit omkijken naar behalve water aanvullen en heel soms de stofzak vervangen.
De Blaupunkt stond ik elke 3 dagen schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
Sinds paar weken connecteerd mijn Roborock niet meer met internet. Dus ik dacht geef hem een wifi reset. Maar ook zonder resultaat.

Nu ben ik erachter dat het inloggen op de roborock app wel werkt via mobiel internet, maar via de wifi een "netwerk unavailable" fotmelding geeft bij het prberen inloggen op mijn account.

Ik heb alle dns instellingen in de router, etc. veranderd naar de basis 1.1.1.1 (zodat er zeker geen filtering op zit) en alle beveligingen uitgezet. Echter geraak ik gewoonweg niet verbonden met de roborock servers op de app.

Hoe weet ik waar het probleem zit, en wat zjn de stappen om dit op te lossen?
Pagina: 1 ... 24 ... 64 Laatste