Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Cixelsyd schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:01:
[...]

Herkenbaar. Vorige week zondag (19 november) besteld en tot op heden nog hetzelfde... Via chat gesproken met Amazon afgelopen vrijdag, daar is een ticket aangemaakt intern waar ik binnen 72u reactie op zou krijgen. Ook hierop nog geen reactie. Jammer maar helaas, voorlopig heb ik maar even geduld.
Anna_P schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:07:
[...]

Mede door dit topic overgehaald om op 21 november de Q Revo te kopen (een witte). Speciaal een account aangemaakt om te melden dat dit precies is wat mij zojuist wel is gebeurd. Gisteren een bericht naar de klantenservice gestuurd over mijn bestelling, die maar niet verzonden werd. De bestelling was volgens de Amazon medewerker "vastgelopen" en er werd een onderzoek gestart. Net dus bericht gehad dat het magazijn de Q Revo "niet meer kan leveren" en dat Amazon de bestelling daarom annuleert. Heel vreemd, want Amazon biedt via dezelfde verkoper de Q Revo gewoon nog/weer aan... maar dan €200 duurder.

Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de geboden "oplossing", maar zag al dat ik juridisch gezien geen poot heb om op te staan. Amazon geeft in het bestelproces aan dat je pas een verkoopovereenkomst aangaat op het moment dat zij de bestelling verzenden, en dat is in mijn geval dus nooit gebeurd.

Ben benieuwd of de anderen die in deze situatie zitten hun Q Revo nog wel krijgen! Kan ik dat misschien nog gebruiken om mijn zaak te bepleiten :)
Deatheyee schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:43:
[...]

Net reactie gekregen, of ik een ticket wil aanmaken of de bestelling wil annuleren. Dacht dat in eerdere communicatie al duidelijk was dat ik wilde dat het eerste ging gebeuren. Duurt nu een paar dagen voordat ik reactie krijg.

Ik heb gisteren nog een Q Revo besteld voor de originele prijs. Deze is wel direct verzonden. Gaat uiteindelijk gewoon retour als dit niet netjes opgelost wordt, het is dan ook gelijk de laatste bestelling van mij bij Amazon.
Hebben jullie nog iets vernomen qua levertijd? Of is het al inmiddels geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Vandaag komt de roborock S8 Pro Ultra binnen hier. Helaas is de Blaupunkt overleden. En de klantenservice is echt bar slecht. 2x opgestuurd en 2x retour met niks aan de hand.
Ben het beu. Nu ook 1 met automatisch afzuigsysteem.

En zou sowieso beter zijn, al mag dat ook wel voor die prijs.
Nog even getwijfeld voor de Blaupunkt nieuwe editie met afzuigsysteem. Maar de slechte aftersales heeft mij overtuigd er niet voor te gaan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Er rijdt hier al een tijdje een RoboRock S7 rond en opzich niet ontevreden over, maar ik merk dat de dweil resultaten niet top zijn, heel erg streperig en op een aantal plekken waar hij altijd hoekjes maakt zie je langzaamaan wel echt plekken in de vloer ontstaan. De grote vraag is nu: Accepteren en zo laten of 'double-down' en een L10s Ultra (of Q Revo) oid aanschaffen? Gaan de dweilresultaten dan beter zijn (lees: geen strepen?)

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 09-12-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STMPJ
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 22:19
Suave schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:45:
[...]

[...]

[...]

Ik had begin van deze week contact opgenomen. Ze zeiden dat hij uiterlijk vrijdag verzonden zou worden vanuit Duitsland en hier hebben ze zich aan gehouden. Hij is vandaag geleverd door PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 18:54
Deatheyee schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:43:
[...]

Net reactie gekregen, of ik een ticket wil aanmaken of de bestelling wil annuleren. Dacht dat in eerdere communicatie al duidelijk was dat ik wilde dat het eerste ging gebeuren. Duurt nu een paar dagen voordat ik reactie krijg.

Ik heb gisteren nog een Q Revo besteld voor de originele prijs. Deze is wel direct verzonden. Gaat uiteindelijk gewoon retour als dit niet netjes opgelost wordt, het is dan ook gelijk de laatste bestelling van mij bij Amazon.
Zelf heb ik uiteindelijk via Amazon 200 euro aan kortingbonnen gekregen en dus voor de blackfriday prijs mogen kopen.

Vandaag binnen gekregen en het ding is volledig smerig. Krassen erop en het filter is vies. Het basestation is nog het ergste met allemaal vuil. Gok dat dit de schuld is van Amazon die gewoon een slechte afhandeling van hun retours heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:58
Amazon heeft geen goeie retour check is mijn ervaring.

Zelf heb ik van de week een L10s ultra gekocht voor 63.99. Er was een prijsfout bij een winkel en het is uitgeleverd.

Van het weekend gaat het mij 360 s10 vervangen.

[ Voor 61% gewijzigd door karakedi op 09-12-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:00
[...]

[...]

[...]

Helemaal niks nog, al drie keer gehoord dat ze een onderzoek zouden instellen en ik na 2-3 dagen antwoord zou krijgen. Echt schandalig. Ik sta bijna op het punt om de bestelling te annuleren en gedag te zeggen tegen Amazon (Prime abonnement etc.), maar ergens vind ik dat ik in mijn recht sta om hem te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-06 19:05

WD-41

Ik smeer hem!

WD-41 schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:10:
Ik heb een aantal weken geleden ook een q revo gekocht. Tot nu toe heel erg tevreden mee. Even een vraagje: geeft de robot en/of de app een melding als de stofzuigerzak in de dock vol is? Of moet je dat zelf in de gaten houden? Ik voel af en toe even, en het verbaast me een beetje dat hij er al zo lang mee doet. Hij zuigt genoeg vuil op :)
Iemand? Hoe lang doen jullie ongeveer met een stofzak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
WD-41 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:18:
[...]

Iemand? Hoe lang doen jullie ongeveer met een stofzak?
S7 Maxv Plus, circa 2 tot 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kan je die stofzak eigenlijk redelijk makkelijk legen, of vervang je hem steeds voor een nieuwe @Xqlus1ve ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
jorismathijssen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:39:
[...]

Zelf heb ik uiteindelijk via Amazon 200 euro aan kortingbonnen gekregen en dus voor de blackfriday prijs mogen kopen.

Vandaag binnen gekregen en het ding is volledig smerig. Krassen erop en het filter is vies. Het basestation is nog het ergste met allemaal vuil. Gok dat dit de schuld is van Amazon die gewoon een slechte afhandeling van hun retours heeft?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want mij lukt het niet. Ze weigeren gewoon mee te werken. Order staat nog wel open.

Voor mij geen Amazon meer, klantenservice van Bol.com is een stuk beter is mijn ervaring.

Wel slordig dat je een retour hebt ontvangen. Je mag gewoon een nieuw product verwachten. Zou even contact opnemen met Amazon, hopelijk zijn ze bereid om hem om te ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Dennis1812 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:52:
Kan je die stofzak eigenlijk redelijk makkelijk legen, of vervang je hem steeds voor een nieuwe @Xqlus1ve ?
Ik vervang ze. Je zou ze kunnen ledigen maar dat vind ik een gedoe. Ze zijn volgens mij niet 100% origineel maar passen wel perfect. Gekocht bij Styleshop777 bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 18:54
Deatheyee schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:07:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want mij lukt het niet. Ze weigeren gewoon mee te werken. Order staat nog wel open.

Voor mij geen Amazon meer, klantenservice van Bol.com is een stuk beter is mijn ervaring.

Wel slordig dat je een retour hebt ontvangen. Je mag gewoon een nieuw product verwachten. Zou even contact opnemen met Amazon, hopelijk zijn ze bereid om hem om te ruilen.
Die van mij was vermist, daarna ook vermeld dat ik op internet (hier) van 3 andere heb gehoord dat ze ook problemen hebben. Dat ik het maar toevallig vond en dat ik verwacht dat het opgelost wordt.

Ben nu in contact om deze weer retour te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndoe73
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sander schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:39:
Er rijdt hier al een tijdje een RoboRock S7 rond en opzich niet ontevreden over, maar ik merk dat de dweil resultaten niet top zijn, heel erg streperig en op een aantal plekken waar hij altijd hoekjes maakt zie je langzaamaan wel echt plekken in de vloer ontstaan. De grote vraag is nu: Accepteren en zo laten of 'double-down' en een L10s Ultra (of Q Revo) oid aanschaffen? Gaan de dweilresultaten dan beter zijn (lees: geen strepen?)
Ik heb ook een S7 en last van strepen op mijn (vrijwel) effen gietvloer. Ik heb op black Friday een Q Revo besteld voor op kantoor zodat ik die eerst even thuis kon uitproberen. De strepen zijn echt heel veel minder en nauwelijks waarneembaar. De Q Revo is dus naar kantoor gegaan en ik heb er één in bestelling voor thuis om de S7 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 13:15
Deatheyee schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:58:
[...]

Helemaal niks nog, al drie keer gehoord dat ze een onderzoek zouden instellen en ik na 2-3 dagen antwoord zou krijgen. Echt schandalig. Ik sta bijna op het punt om de bestelling te annuleren en gedag te zeggen tegen Amazon (Prime abonnement etc.), maar ergens vind ik dat ik in mijn recht sta om hem te ontvangen.
Ik heb inmiddels contact met mijn rechtsbijstand gehad hierover. Het leek even vette pech te zijn aangezien de verkoper niet amazon maar roborock EU is, en deze in hongkong gevestigd is. Uiteindelijk blijkt dat roborock gebruik maakt van het magazijn van amazon en amazon dus wel gewoon aansprakelijk is voor een goede levering.
Ook het regeltje in de voorwaarden waarin staat dat een betaling nog geen koopovereenkomst is vond de jurist zeer dubieus en hij gaat er vanuit dat dat geen stand houdt en je er bij bestellen en betalen vanuit mag gaan dat er een koopovereenkomst afgesloten is, zeker omdat in je account een document zit waarin staat dat roborock het product al aan amazon geleverd heeft en het hier dus nog puur om het stukje verzending gaat.

Kortom vooral niet annuleren dus.

Ik heb ondertussen ook al diverse telefoontjes en belletjes gehad en ook voor mij zat er zelfs na een aankondiging van het gaan verzenden van een ingebrekestelling niet de oplossing in om 200 euro aan waardebonnen te krijgen, ze beweren nog steeds dat die optie niet bestaat ondanks referentie naar dit forum. Als ik vraag f de posters hier dan liegen willen ze dat overigens ook niet zeggen. Kortom bijzondere gang van zaken.

Ondertussen wel een bericht van 1 van de klantenservice medewerkers gehad dat het product op 23 dec verzonden gaat worden. Advies van mijn jurist was om er alsnog wel een ingebrekestelling achteraan te sturen om de druk erop te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna_P
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
[...]

[...]

[...]

Mijn bestelling is eenzijdig geannuleerd door Amazon en dit kan kennelijk vanwege technische redenen niet ongedaan gemaakt worden. Naar mij toe wordt ook nog steeds bij hoog en laag beweerd dat het onmogelijk is om mij korting te geven op een nieuwe bestelling. Het enige wat voor me gedaan kon worden, was een klacht indienen, en daar hoor ik ook helemaal niets meer van.
Besouro schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb inmiddels contact met mijn rechtsbijstand gehad hierover. Het leek even vette pech te zijn aangezien de verkoper niet amazon maar roborock EU is, en deze in hongkong gevestigd is. Uiteindelijk blijkt dat roborock gebruik maakt van het magazijn van amazon en amazon dus wel gewoon aansprakelijk is voor een goede levering.
Ook het regeltje in de voorwaarden waarin staat dat een betaling nog geen koopovereenkomst is vond de jurist zeer dubieus en hij gaat er vanuit dat dat geen stand houdt en je er bij bestellen en betalen vanuit mag gaan dat er een koopovereenkomst afgesloten is, zeker omdat in je account een document zit waarin staat dat roborock het product al aan amazon geleverd heeft en het hier dus nog puur om het stukje verzending gaat.

Ik heb ondertussen ook al diverse telefoontjes en belletjes gehad en ook voor mij zat er zelfs na een aankondiging van het gaan verzenden van een ingebrekestelling niet de oplossing in om 200 euro aan waardebonnen te krijgen, ze beweren nog steeds dat die optie niet bestaat ondanks referentie naar dit forum. Als ik vraag f de posters hier dan liegen willen ze dat overigens ook niet zeggen. Kortom bijzondere gang van zaken.

Ondertussen wel een bericht van 1 van de klantenservice medewerkers gehad dat het product op 23 dec verzonden gaat worden. Advies van mijn jurist was om er alsnog wel een ingebrekestelling achteraan te sturen om de druk erop te houden.
Interessant, bedankt voor het delen! Ik hoor het graag als het je lukt!

Ik vind de gang van zaken schandalig en misleidend, en wil het er eigenlijk niet bij laten zitten. Ik vraag me af of het zou helpen als we onze ervaringen bundelen en gezamenlijk een klacht indienen. Mocht iemand dat plan hebben, dan deel ik in ieder geval met liefde mijn ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 17:24
Besouro schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb na 5x bellen uiteiindelijk 2x 100 EUR cadeaubonnen gekregen + nog (op mijn aandringen) 50 euro extra korting omdat ik er toch uren mee bezig ben geweest.
En ik heb dan nu ook de Roborock binnen

Mijn originele bestel nr is 406-4201478-7861168 mocht het iemand helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johndoe73
  • Nu online
Ik zag zojuist dat de Q Revo sinds vandaag weer in de aanbieding is bij Amazon.nl voort €649. Zojuist besteld en wordt overmorgen geleverd.
Geeft dit ook hoop voor de mensen die nog wachten op hun black friday bestelling? Ik laat hier wel weten als de order ook echt verstuurd is, want anders is het wellicht sneller om een nieuwe te bestellen en je black friday bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndoe73
  • Nu online
logic00 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:42:
Wij hebben hier thuis een gietvloer en ik denk dat de Q Revo echt uitstekend werk zal leveren (vloer is op zich erg makkelijk te onderhouden). Er werd door onze plaatser wel geadviseerd om PH neutrale zeep te gebruiken. Iemand ervaringen met PH neutrale zeep voor Roborock robotten?
Beetje late reactie, maar ik zat met precies dezelfde vraag. Ik heb uiteindelijk een Reddit topic gevonden waar mensen dezelfde vraag hadden: https://www.reddit.com/r/...nformation_for_omo_floor/
Daar heeft iemand het getest en Roborock OMO blijkt pH neutraal: https://imgur.com/PJTzgxM
Ik ga zelf dus de Roborock OMO maar bestellen, maar heb de informatie ook even hier neergezet voor mensen met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
johndoe73 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
Ik zag zojuist dat de Q Revo sinds vandaag weer in de aanbieding is bij Amazon.nl voort €649. Zojuist besteld en wordt overmorgen geleverd.
Geeft dit ook hoop voor de mensen die nog wachten op hun black friday bestelling? Ik laat hier wel weten als de order ook echt verstuurd is, want anders is het wellicht sneller om een nieuwe te bestellen en je black friday bestelling te annuleren.
Dat zou inderdaad belachelijk zijn. Maar het lijkt er op alsof ze hem echt direct kunnen leveren. Heb contact gehad met de Klantenservice. Ze kunnen geen uitleg geven waarom mijn eerdere bestelling pas rond 29 december geleverd gaat worden. Bedankt voor deze info! Ben inderdaad bereid om de eerdere bestelling te annuleren en deze dan maar te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
johndoe73 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
Bijzonder zeg dat de aanbieding terug is! Alle mensen die nog wachten: ik zou eieren voor je geld kiezen en als je het kan permitteren hier dan gelijk een order voor plaatsen en dan de andere annuleren zodra deze verzonden is.

Als je het mij vraagt gaan jullie originele orders denk ik niet fulfilled worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
edwardmp schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:51:
[...]

Bijzonder zeg dat de aanbieding terug is! Alle mensen die nog wachten: ik zou eieren voor je geld kiezen en als je het kan permitteren hier dan gelijk een order voor plaatsen en dan de andere annuleren zodra deze verzonden is.

Als je het mij vraagt gaan jullie originele orders denk ik niet fulfilled worden
Toch maar nogmaals besteld! Ik houd jullie op de hoogte. Zodra hij verzonden is annuleer ik mijn eerdere bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
ik heb ook besteld en zou woensdag geleverd gaan worden :) Bestelproces is nu ook al verder geupdate dan mijn eerdere bestelling.
Overigens kan ik er nu niet meer voor kiezen om het product bij een pakketpunt te laten bezorgen, zou er daar iets mis gegaan zijn dat deze optie voorheen onterecht open stond of zijn er ook mensen met een thuislevering die hem nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
Besouro schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:04:
ik heb ook besteld en zou woensdag geleverd gaan worden :) Bestelproces is nu ook al verder geupdate dan mijn eerdere bestelling.
Overigens kan ik er nu niet meer voor kiezen om het product bij een pakketpunt te laten bezorgen, zou er daar iets mis gegaan zijn dat deze optie voorheen onterecht open stond of zijn er ook mensen met een thuislevering die hem nog niet hebben.
Ja toen het bij mij mis ging had ik ook bezorging op pakketpunt.. vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna_P
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik denk ook dat het bij de vorige bestelling is misgegaan met de pakketpuntlevering. Las hier dat het ook niet alleen voor de Q Revo gold, maar voor meerdere Black Friday aanbiedingen. Wellicht dat Amazon liever de aanbiedingen nog eventjes weer openzet, dan de effecten op de klantenservice en potentiële juridische consequenties ondergaat...

Ik heb net een nieuwe bestelling geplaatst, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Besouro schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:04:
Soms kan je bij amazon grote pakketen alleen thuis laten leveren. Ik heb het eerder meegemaakt. Ik zou mij er niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
johndoe73 schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb ook een S7 en last van strepen op mijn (vrijwel) effen gietvloer. Ik heb op black Friday een Q Revo besteld voor op kantoor zodat ik die eerst even thuis kon uitproberen. De strepen zijn echt heel veel minder en nauwelijks waarneembaar. De Q Revo is dus naar kantoor gegaan en ik heb er één in bestelling voor thuis om de S7 te vervangen.
Hier inmiddels ook de Q Revo besteld voor 650,-. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 22:19
Ik heb de Q Revo ook besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Voor de L20 Ultra eigenaren: Komt er bij jullie ook zo'n smerige lucht uit het vies water reservoir? Die lucht die er uit komt is niet te houden.

Ben benieuwd waar die lucht vandaan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26
Cobraa schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:43:
Voor de L20 Ultra eigenaren: Komt er bij jullie ook zo'n smerige lucht uit het vies water reservoir? Die lucht die er uit komt is niet te houden.

Dit probleem is ook bij Roborock. Ik zie het als iets positiefs maar ik doe altijd een druppel chloor erin na het legen van de tank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Die lucht komt van bacteriën die vrij kunnen groeien van alle gore troep op je vloer :+ Maar je ruikt het reservoir terwijl deze afgesloten is? Bij Roborock zit deze erg goed gesealed met een rubberen rand, ik ruik het vieze water alleen als ik hem open maak om door de gootsteen te spoelen.

Ik doe er na het leegmaken + even spoelen vaak ook een druppel bleekmiddel in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 11:17

YouTube: Roborock Q Revo Maintenance for Performance and Odor Control

Weliswaar voor de Qrevo maar wellicht dat deze video helpt (op 4:30 voor het waterreservoir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik sta op het punt een Roborock Q Revo aan te schaffen en ja, wat wordt het wit of zwart? Blijft de witte een beetje wit na gebruik? Als deze er niet goor gaat uitzien dan ga ik voor de witte variant. Ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
edgarvh schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:54:
Ik sta op het punt een Roborock Q Revo aan te schaffen en ja, wat wordt het wit of zwart? Blijft de witte een beetje wit na gebruik? Als deze er niet goor gaat uitzien dan ga ik voor de witte variant. Ervaringen?
Ik heb 1 zwarte S7 en 1 witte S7. De zwarte past beter in het interieur, maar je ziet echt al het stof en vingerafdrukken erop. De witte heeft hier veel minder last van en blijft behoorlijk wit, maar het docking station staat ook niet in het directe zonlicht bijvoorbeeld.

Aanvankelijk dacht ik dat zwart beter zou blijven, maar ik ben geswitcht naar team wit nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26
stin00 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:55:
[...]

Die lucht komt van bacteriën die vrij kunnen groeien van alle gore troep op je vloer :+ Maar je ruikt het reservoir terwijl deze afgesloten is? Bij Roborock zit deze erg goed gesealed met een rubberen rand, ik ruik het vieze water alleen als ik hem open maak om door de gootsteen te spoelen.

Ik doe er na het leegmaken + even spoelen vaak ook een druppel bleekmiddel in.
Inderdaad, alleen als ik het reservoir open komt de geur vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:26
Aasas schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:
[...]

Inderdaad, alleen als ik het reservoir open komt de geur vrij.
Vreemd, hier totaal geen last van (Q Revo). Hier wordt wel elke dag gestofzuigd en gedweild. Dus het water in het tankje blijft er hoogstens een paar dagen in zitten.

Wel heb ik onlangs uit voorzorg zo'n silver ion module in het schoonwatertankje geklikt. Maar daarvoor dus nog geen last van geurtjes uit de tank. Wel vond ik laatst de pads muf ruiken, deze maar eens in de wasmachine gedaan.

Ander ding of vraagje: heeft iemand (die de Q Revo heeft) wel eens het inlegbakje, waarop de pads gereinigd worden, in de vaatwasser gedaan?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Zojuist eindelijk de Qrevo ontvangen en een eerste run laten doen. Wat een verademing met de s55 die ik hiervoor had. Geen vastlopers op plekken waar de s55 een nogo zonde nodig had. Pakt een drempel die voor de s55 onmogelijk was en wellicht wel het belangrijkste een stuk minder lawaai.

Het enige waar ik me enige zorgen om maak is dat er na 1 run al wat haar van mijn hond om de borstel gedraaid zat, waar ik gehoopt had dat het na elke sessie haren uit de borstel verwijderen verleden tijd zou zijn met een nieuwer model. Hoe is de ervaring van anderen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Ik las hier en daar dat er ook alternatieve schoonmaakmiddelen worden gebruikt i.p.v. de Omo floor cleaner van Roborock.

Iemand enig idee welke ingrediënten er niet in mogen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 22:02
mijn dreame l10s ultra heeft me een 2 keer aangegeven dat de wielen vast zaten of zo terwijl hij toen ik ging kijken gewoon door aan het werken was ook een keer een error maar niks gemerkt.

verder tot nu toe onder de indruk
als hij vast zit onder een stoel waar hij zelf onder is gekropen dan lijkt het wel of hij woest word en zichzelf er met geweld onderuit stoot. ;-)

de l20 heeft een optie in de app om te zeggen om na het zuigen te gaan dwijlen en dus niet tegelijk met het zuigen
op die manier hoef je geen eerst zuigen en later dwijlen programma te maken
je maakt 1 priogramma ( als ik het goed heb ) waarbij hij eerst zal zuigen en daarna pas zal dwijlen
hoop dat die update ook voor de l10 komt

[ Voor 31% gewijzigd door Maxwp op 14-12-2023 01:55 ]

• Maxwp
karakedi schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:41:
Amazon heeft geen goeie retour check is mijn ervaring.

Zelf heb ik van de week een L10s ultra gekocht voor 63.99. Er was een prijsfout bij een winkel en het is uitgeleverd.

Van het weekend gaat het mij 360 s10 vervangen.
een fout bij amazone of andere webshop? jeetje 64 euro voor de l10s.... holy 8)7

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nagenoeg geen ervaring met robotstofzuigers, proberen goed in te lezen, ook in dit topic, reviews, enzovoorts maar ik weet het simpelweg niet meer.

- Huishouden met kinderen.
- 2 katten en 3 honden (nou ja, kroketjes).
- Niet altijd even netjes, er ligt vaak wat op de vloer.
- PVC vloer zonder vloerkleed, wel met drempels richting gang en bijkeuken.

Vrouwlief wil graag een robotstofzuiger, ook eentje die kan dweilen.
Nerd als ik ben, integratie in Home Assistant is leuk maar geen vereiste wat mij betreft.
Kosten, maximaal €500,-

Wat heb ik gevonden:
Roborock Q7 Max
https://www.bol.com/nl/nl...5GRw.2_18.28.ProductTitle
Komt een aantal keer voor in dit topic en heeft goede reviews.

Blaupunkt Bluebot Xtreme
https://www.coolblue.nl/p...punkt-bluebot-xtreme.html
Kom ik niet veel van tegen, zeker niet hier op Tweakers, reviews zijn wel redelijk maar de support schijnt bar slecht te zijn, nu kan dat natuurlijk anders zijn als je dit koopt bij Bol of Coolbleu.

Xiaomi Dreame Bot L10 Pro
https://www.bol.com/nl/nl...functie/9300000039119310/
Komt veelvuldig in dit topic voor. Goede reviews.

Wie zou mij een advies kunnen geven?
Dank.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ora et Labora schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:04:
Nagenoeg geen ervaring met robotstofzuigers, proberen goed in te lezen, ook in dit topic, reviews, enzovoorts maar ik weet het simpelweg niet meer.

Nerd als ik ben, integratie in Home Assistant is leuk maar geen vereiste wat mij betreft.
Kosten, maximaal €500,-

Wat heb ik gevonden:
Roborock Q7 Max

Blaupunkt Bluebot Xtreme
Kom ik niet veel van tegen, zeker niet hier op Tweakers, reviews zijn wel redelijk maar de support schijnt bar slecht te zijn, nu kan dat natuurlijk anders zijn als je dit koopt bij Bol of Coolbleu.

Dank.
De Blaupunkt heeft hier 2.5 jaar probleemloos dagelijks gedraaid. Toen problemen gekregen en inderdaad slechte aftersales (gekocht via bol). Uiteindelijk nu een andere aangeschaft.
Heb hem 2x opgestuurd en ze zeggen doodleuk dat er niks mis mee is. Terwijl hij na 1meter simpelweg stopt en niks meer doet.

Resetten, opnieuw koppelen, nieuwe map. Alles geprobeerd. Inclusief dus 2x opsturen (tegen verzendkosten voor mijzelf.)

Maar die 2.5jaar dagelijks deed hij t echt super goed. Als de aftersales beter waren was er een nieuwe Blaupunkt gekomen.

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

wiert.tweakers schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:08:
[… over de Dreame Automatic Refill and Drain Water Connection Kit for L20 Ultra/L20 Ultra Complete …]

Die is hier binnen en hoop ik in januari aan te sluiten (want heb mezelf de afgelopen maanden net te ver voorbijgelopen).
Toch even wat energie bijelkaar geraapt en de handleiding bekeken:
Afbeeldingslocatie: https://web.archive.org/web/20231214175802if_/https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86te6SwJb6CQ2ApGc-TSlndZCy9RzT-v7haCzrubaa4pfKL5kX7foy3vn7QvFgI3wblkLXVCU2UgpHcY2YWDL62dJo3K_ufddoPbfuqfuV6ovbpH0F1=w865-h649-no

Afvoer maximaal 36 cm hoog, dus daar moet ook nog wat aan gedaan worden. Dat aansluiten wordt dus meer richting eind januari dan begin januari.

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Maxwp schreef op donderdag 14 december 2023 @ 02:00:
[...]

een fout bij amazone of andere webshop? jeetje 64 euro voor de l10s.... holy 8)7
Geen amazon en helaas 1 op voorraad. Anders had ik hele stock gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Ora et Labora schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:04:

Kosten, maximaal €500,-

Wat heb ik gevonden:
Roborock Q7 Max

Blaupunkt Bluebot Xtreme

Dank.
In jou geval zou ik een robot nemen, met minimaal een roterende (q revo of L10(s) ultra) of vibrerende dweil (s7 of s8). En liefst met minimaal afzuigstation. Degene die jij aangeeft hebben statische dweil. Dweil resultaten gaan tegen vallen.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

karakedi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:19:
[...]

Ik zie hem wel voor die prijs. Maar dan in huurconstructies. Zeker niet koop.
Mooie aanschaf en fijn dat het meteen lukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Oh wow: op de Duitse Amazon is de Dreame L20 Ulta Complete inclusief accessories weer te koop voor de black-friday prijs van EUR 1099:
Wayback/Archive https://www.amazon.de/dp/B0CF5XP9GN

Dat is goedkoper dan de Dreame L20 Ultra van EUR 1199 (tijdens Black Friday was die EUR 1000):

Wayback/Archive https://www.amazon.de/dp/B0CF1R9BCQ

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-06 13:34
Ik vind de Q revo deal van Amazon mooi. Maar twijfel nu toch ivm de YouTube videos waarop de obstacle avoidance functie echt dra-ma-tisch oogt.

Denken jullie dat een firmware update dat gaat verhelpen of is dat iets dat niet meer verholpen gaat worden?

• stin00
  • Niet online
nel!s schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:33:
Ik vind de Q revo deal van Amazon mooi. Maar twijfel nu toch ivm de YouTube videos waarop de obstacle avoidance functie echt dra-ma-tisch oogt.

Denken jullie dat een firmware update dat gaat verhelpen of is dat iets dat niet meer verholpen gaat worden?
De Q Revo heeft een lichtsensor voor objectonwijking. Dat werkt niet en gaat ook nooit werken.

Als je objectontwijking belangrijk vindt dat moet je echt een camera robotstofzuiger kopen (S7 MaxV of L10S Ultra)

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:07
nel!s schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:33:

Ik zag dat de Dreame L10s ook maar 699 kost bij Amazon.nl. Die heeft wel een goede obstakeldetectie. Is dat geen optie dan? Of vind je die niet mooi?

• xtreme_lunatic
stin00 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:37:
[...]

De Q Revo heeft een lichtsensor voor objectonwijking. Dat werkt niet en gaat ook nooit werken.

Als je objectontwijking belangrijk vindt dat moet je echt een camera robotstofzuiger kopen (S7 MaxV of L10S Ultra)
Beetje kort door de bocht. Q Revo ontwijkt hier prima zaken en dingen. Hij kan alleen geen objecten herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
xtreme_lunatic schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:58:
[...]

Beetje kort door de bocht. Q Revo ontwijkt hier prima zaken en dingen. Hij kan alleen geen objecten herkennen.
Prima dat je het kort door de bocht vindt. Ik heb een Q revo gehad en nu een S7 Max Ultra, de ontwijking is gewoon zwaar ondergemiddeld. Totaal niet te vergelijken met een camera model.

Maar fijn dat het kennelijk wel goed kan werken voor anderen, dat maakt de Q Revo alleen maar een betere value for money keuze.

Edit: meerdere mensen hebben wel goede resultaten met Q Revo ontwijking, dus mogelijk is het vandaag de dag dus beter dan mijn ervaring van een aantal maanden geleden :-)

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 15-12-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
stin00 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:08:
[...]

Prima dat je het kort door de bocht vindt. Ik heb een Q revo gehad en nu een S7 Max Ultra, de ontwijking is gewoon zwaar ondergemiddeld. Totaal niet te vergelijken met een camera model.

Maar fijn dat het kennelijk wel goed kan werken voor anderen, dat maakt de Q Revo alleen maar een betere value for money keuze.
Het grote nadeel van een Xiaomi camera in huis is uiteraard dat je een Xiaomi camera in huis hebt.. Ik denk dat ik toch voor de Q Revo ga en het verplichte opruimen als een positief bij-effect ga beschouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:54
Mijn ervaring met de Qrevo is dat de reactive objective avoidance echt prima werkt. Mijn oude xiaomi 1s liep veel vaker vast.

Misschien ligt het ook aan de type vloer. Heb een licht grijze gietvloer

[ Voor 23% gewijzigd door maxoss op 15-12-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 11:17
maxoss schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:44:
Mijn ervaring met de Qrevo is dat de reactive objective avoidance echt prima werkt. Mijn oude xiaomi 1s liep veel vaker vast.

Misschien ligt het ook aan de type vloer. Heb een licht grijze gietvloer
Dit is ook mijn ervaring, Q Revo is sinds ik hem heb, nu een maand, 1x vastgelopen. Op de kabel van de kerstverlichting die los over de grond lag. De S7 moest ik zeker een keer per week bevrijden en een “schop geven".

Wij hebben een donker bruine vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Dank voor de reacties, ik heb hem gekocht! Ik denk dat het een goede toevoeging is zo. Er staat overigens een ontzettend droog filmpje op YT van iemand die 8 minuten lang de Q Revo met kabels en sokken laat stoeien. We lagen dubbel.. YouTube: Q Revo Clothes and Wires: The Ultimate Obstacle Avoidance Test

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacox
danielvn schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:14:
[...]

Dit is ook mijn ervaring, Q Revo is sinds ik hem heb, nu een maand, 1x vastgelopen. Op de kabel van de kerstverlichting die los over de grond lag. De S7 moest ik zeker een keer per week bevrijden en een “schop geven".

Wij hebben een donker bruine vloer.
Mij Q Revo doet 's nachts altijd een rondje als iedereen ligt te slapen. 's Morgen zag ik dat-ie een melding in de trend van "roller zit vast" had gegeven. Ik naar beneden en zie dat-ie de kerstboomverlichtingkabel heeft gevonden :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlVEkv9_ZaUoeldtZiyCH8gg-WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dA8sqFdsnDRlsd5vDKIN1h2h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Daarom heb ik de kerstboom rondom volgebouwd met cadeautjes en een no go zone gemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 20-06 18:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFyiWY_L9umDLdE5GuW4yWAgDQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lEkOu188srrttdw5X4huAvf4.png?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking, onze L10s Ultra laat de kerstboom met rust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aT4Ee-H8PwQrWE5RzQGzElBbC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lkiSI1IVah0Gw79XGZkRcjKM.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door DaSuperGrover op 15-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

En slaat daardoor een stuk over?

Zo ingewikkeld ( :+ ) is het toch niet om dat stukje draad even op te rollen en vast te zetten?

Ik plaats dingen altijd met de robot erbij in gedachten om te kijken of hij er achterlangs of tussendoor kan... :D

[ Voor 30% gewijzigd door Beekforel op 15-12-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Herkenbaar :D
Rocky heeft hier ook wel eens losse matjes meegesleept en kabels uitgetrokken. Hij is best sterk :)

Ik heb trouwens afgelopen 2 weken alleen maar laten zuigen. Dus nu dacht ik: laat Rocky maar eens zijn eerste dweilbeurt doen.
Nou, ik heb allemaal van die vlekken en strepen op de vloer. Kan ik er vanuit gaan dat dat komt omdat het nu de eerste keer is dat ik dweil, en naarmate ik het vaker doe, dat het dan meer vlek- en streeploos is?
Of is het niet normaal en moet ik juist meer water laten gebruiken of iets dergelijks?

Overigens, de droogfunctie is echt top! Na 2 uur gewoon helemaal droog. Hij verbruikt wel 85 watt gedurende 2 uur. Maar nou ga ik em ook niet elke dag laten dweilen ofzo.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Beekforel schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:47:
En slaat daardoor een stuk over?

Zo ingewikkeld ( :+ ) is het toch niet om dat stukje draad even op te rollen en vast te zetten?

Ik plaats dingen altijd met de robot erbij in gedachten om te kijken of hij er achterlangs of tussendoor kan... :D
Ik ga het meteen doen ;)

Dan kan de robot er inderdaad achter langs. Het was om de (vrij goede) obstakel detectie te laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
DaSuperGrover schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:02:
[...]

Ik ga het meteen doen ;)

Dan kan de robot er inderdaad achter langs. Het was om de (vrij goede) obstakel detectie te laten zien :)
AI hoort ongehinderd zijn werk te doen ik zou hier maaar vast aan wennen.
straks krijgt het een mind of his own en gaat hij andere smart home zaken schakelen om jou te vervelen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:09:
Herkenbaar :D
Rocky heeft hier ook wel eens losse matjes meegesleept en kabels uitgetrokken. Hij is best sterk :)

Ik heb trouwens afgelopen 2 weken alleen maar laten zuigen. Dus nu dacht ik: laat Rocky maar eens zijn eerste dweilbeurt doen.
Nou, ik heb allemaal van die vlekken en strepen op de vloer. Kan ik er vanuit gaan dat dat komt omdat het nu de eerste keer is dat ik dweil, en naarmate ik het vaker doe, dat het dan meer vlek- en streeploos is?
Of is het niet normaal en moet ik juist meer water laten gebruiken of iets dergelijks?

Overigens, de droogfunctie is echt top! Na 2 uur gewoon helemaal droog. Hij verbruikt wel 85 watt gedurende 2 uur. Maar nou ga ik em ook niet elke dag laten dweilen ofzo.
Gebruik alleen water met een scheutje schoonmaakazijn. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
DaSuperGrover schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:27:
[Afbeelding]

Ter vergelijking, onze L10s Ultra laat de kerstboom met rust

[Afbeelding]
Dat herkent mijn Q ook wel. Situatie was bij ons wat anders, we hebben een soort sierkleed om de bak gedaan (anders zie je die lelijke waterbak van de kerstboom). Daar lag de draad plat op en ik denk dat als je kijkt vanaf de hoogte waarop de Q kijkt je het verschil niet ziet. Heb het draad nu onder het kleed gelegd en dat wekt prima. In de buurt van de stekker herkent Q dat er een obstakel is en gaat-ie niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

The Executer

Lekker belangrijk!

Ben zelf hier matig positief over de Q Revo. Hier had de Q moeite met een houten treinspoor om de kerstboom heen. Hij heeft deze niet gedetecteerd en ging er vol overheen. Dit was overdag waarbij er genoeg licht was. Heb er maar een no-go zone van gemaakt. Ook een krukje in een hoek lijkt hij niet te detecteren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
The Executer schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:23:
Ben zelf hier matig positief over de Q Revo. Hier had de Q moeite met een houten treinspoor om de kerstboom heen. Hij heeft deze niet gedetecteerd en ging er vol overheen. Dit was overdag waarbij er genoeg licht was. Heb er maar een no-go zone van gemaakt. Ook een krukje in een hoek lijkt hij niet te detecteren.
Met een krukje al een probleem? Dat van dat treinspoor kan ik mij nog wat van voorstellen omdat dat geen hoogte heeft, maar een krukje?

Mijn Q Revo is donderdag binnengekomen en heb hem (of haar?) nog niet gebruikt aangezien ik hier en daar wisselende verhalen lees. De Dreame L10S is inmiddels ook weer op de Blackfridayprijs gekomen (€699), dus ik zou nog kunnen switchen en dan gokken of de prijs dan nog hetzelfde is haha. Ik had met cadeaubonnen betaald en heb geen zin om daar zoveel van te hebben.

Geen moeilijk appartement hier: laminaat, geen vloerkleed, geen kinderen of huisdieren. Momenteel wel een kerstboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Ik ben ook wel benieuwd naar het krukje van @The Executer waar de q revo niet mee om kan gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dit is het resultaat na de eerste keer dweilen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upJTG89YLJDEO30IivIb7OHPGIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxjEsCtBjuogKdc3fyZIrYkd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAP2yJvPQ6wKnoI9uxHWWXDSxAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJysRh8z7v0COs32zGHdxg00.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dat nog gaat veranderen want dit is niks :N

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Heeft er iemand de Q Revo en katten? Wij hebben twee katten en ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met het opzuigen van kattenhaar.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarvh
@Deathchant Zet er even bij welk model stofzuiger het is, dan is het duidelijker. Ziet er niet geweldig uit. Is dit opgedroogd water of zijn dit waterdruppeltjes op de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 13:06
@Deathchant , hier een L10S gebruiker, dus waarschijnlijk geen ervaring met welke jij hebt, maar dit lijkt me van geen enkele robotzuiger normaal.

Heb je nog andere vloeren in je huis, waar dit niet voorkomt?

[ Voor 18% gewijzigd door rachez op 16-12-2023 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Deathchant schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Was de vloer wel al redelijk schoon toen je hem voor het eerst had aangezet? Of was er al lang niet gedweild?

Wij hebben de eerste keer zelf goed en behoorlijk gestofzuigd en gedweild en daarna de robot het laten bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Er was allang niet meer gedweild en het is zo opgedroogd. Roborock S7 Max Ultra.
Ik heb de afgelopen 2 weken alleen maar laten stofzuigen elke dag. Dus gister was de eerste keer dweilen. Overigens alleen water, geen reinigingsmiddel erin. Mar er was in ieder geval al erg lang niet meer gedweild. Misschien moet ik dat toch maar eens doen dan...

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 16-12-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Deathchant schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:29:
Er was allang niet meer gedweild en het is zo opgedroogd. Roborock S7 Max Ultra.
Ik heb de afgelopen 2 weken alleen maar laten stofzuigen elke dag. Dus gister was de eerste keer dweilen. Overigens alleen water, geen reinigingsmiddel erin. Mar er was in ieder geval al erg lang niet meer gedweild. Misschien moet ik dat toch maar eens doen dan...
Even een keer heel goed zelf schrobben. Daarna je roborock laten bijhouden. Dat werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dennis1812 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:31:
[...]

Even een keer heel goed zelf schrobben. Daarna je roborock laten bijhouden. Dat werkt best goed.
Ja dan moet ik dat toch maar eens doen. Er is een reden waarom ik de Roborock met dweilfunctie heb he ;) (overbodige hint: omdat ik dus nooit dweil :P)

De eerste keer Rocky laten stofzuigen was ook een ramp; ik moest tot wel 2x toe tussentijds alle borstels ontharen. Maar ja nu is dat 1x/3dagen gelukkig. Dus ik dacht, dat zal met dweilen ook wel zo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe verwacht je dat de robot kan schoonmaken zonder reinigingsmiddel? Je gaat toch ook niet met een normale dweil aan de slag zonder schoonmaakmiddel. Nu is het doek enkel nat gemaakt en heeft die een natte doek geveegd over een vieze grond…

We hebben vroeger de Viomi S9 gehad, daar mocht officieel geen sop in het compartiment, dus daar deden we schoonmaakmiddel op het doek. De robot zelf maakte het doek nat tijdens het dweilen.

Onze vloer is sinds de Q Revo een stuk schoner. We gaan nog steeds om de paar weken met een Bissell Crosswave over de vloeren heen en dan zie je dat het water nu een stuk minder vies is dan toen we de Q Revo nog niet hadden. De Q Revo gaat dagelijks over de vloer beneden en praktisch elke dag ook op de eerste verdieping.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Arie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:20:
Heeft er iemand de Q Revo en katten? Wij hebben twee katten en ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met het opzuigen van kattenhaar.
Geen problemen mee. Al hebben we wel twee kortharige katten met een enkele vacht, dus ze verharen veel minder.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

BiG-GuY schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:56:
[...]

Hoe verwacht je dat de robot kan schoonmaken zonder reinigingsmiddel? Je gaat toch ook niet met een normale dweil aan de slag zonder schoonmaakmiddel. Nu is het doek enkel nat gemaakt en heeft die een natte doek geveegd over een vieze grond…

We hebben vroeger de Viomi S9 gehad, daar mocht officieel geen sop in het compartiment, dus daar deden we schoonmaakmiddel op het doek. De robot zelf maakte het doek nat tijdens het dweilen.

Onze vloer is sinds de Q Revo een stuk schoner. We gaan nog steeds om de paar weken met een Bissell Crosswave over de vloeren heen en dan zie je dat het water nu een stuk minder vies is dan toen we de Q Revo nog niet hadden. De Q Revo gaat dagelijks over de vloer beneden en praktisch elke dag ook op de eerste verdieping.
Ik snap wat je zegt; echter dacht ik dat de dweil i.c.m. de flinke druk en de vibratie er wel voor zou zorgen dat het toch schoon werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 17:40
Wij hebben sinds enkele weken ook een Roborock S7 Max Ultra. Heb zelf het huis eerste zelf goed schoongemaakt, daarna laten bijhouden door de Roborock.

Gebruik overigens ook de originele Omo Roborock schoonmaakspul. Je hebt maar 3ml schoonmaak spul per liter water nodig.

Bij ons geen last van die vieze vlekken zoals op jouw foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:55
Hier ook een Roborock S7 Max ultra. Dweilen werkt perfect. Wel ook een relatief schoon huis.

Hebben de Roborock nu een paar maanden echt super tevreden. Onze Deebot van 3 jaar oud doet boven mooi zijn werk.

Begint wel te kriebelen om nog een Roborock te nemen voor boven. Ook de X2 Omni ziet er goed uit. Of de t20 Omni die nu trouwens ook in de aanbieding is. (Heet water dweilen, of ja nou de pads in heet water dompelen..)

De Roborock is softwarematig wel een heel stuk beter dan de Deebot. Dan heeft de Deebot ook nog eens een camera, maar reageert slechter op obstakels dan de Roborock.

Leeftijd zullen we maar zeggen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had je dit al geprobeerd? Ik merk dat azijn beter werkt dan de meeste schoonmaakmiddelen, het maakt echt goed schoon. En de geur ruik je ook nauwelijks, binnen 5 minuten is het al weg.
Suave schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:23:
[...]

Gebruik alleen water met een scheutje schoonmaakazijn. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 23-06 23:37

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De borstels van onze Roborock S7 zijn aan vervanging toe. Inmiddels ene aantal kits besteld op Amazon en weer teruggestuurd, omdat de zijborstel van hard plastic is gemaakt en ik vermoed dat dit onze gietvloer zal beschadigen.

De originele zijborstel is van zacht rubber.

Weet iemand een goede kit voor de s7 met rubberen zijborstels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03
Deze? https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000098770881/?s2a= Die kopen wij 'altijd'

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 17-12-2023 15:02 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Suave schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:09:
[...]

Had je dit al geprobeerd? Ik merk dat azijn beter werkt dan de meeste schoonmaakmiddelen, het maakt echt goed schoon. En de geur ruik je ook nauwelijks, binnen 5 minuten is het al weg.

[...]
Kep em vandaag nog een keer laten dweilen, dit keer op "moderate" en een scheut schoonmaakazijn. Het ziet er in ieder geval al een stuk beter uit nu. Dat geeft hoop voor de volgende keren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Zojuist een witte Q Revo besteld. Niet eerder een robot stofzuiger gehad, dus ik ben benieuwd.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
de dreame l10s ultra had vandaag een update.\stond niet bij wat de bug fixed waren.
ben naar versie 4.3.9 3102 gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:51
Arie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:20:
Yes, 3 stuks van verschillende rassen en dus ook vacht.

Goede ervaring, gelijk danwel beter dan mijn vorige neato d85.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjpcfk6j3hNwCRuD8vPjmYvVP7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNpjiRF6gdBoGlnrhWMqQKuz.jpg?f=fotoalbum_large

Kinderen wilde gisteren een treinbaan om de kerstboom bouwen, maar nog niet aan toegekomen. Stofzuiger heeft het niet gesloopt en is uit de buurt van de spullen gebleven. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Maxwp schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:03:
de dreame l10s ultra had vandaag een update.\stond niet bij wat de bug fixed waren.
ben naar versie 4.3.9 3102 gegaan
Hier nog niks. Zit nog op 4.3.9.3013 en geeft aan dat dat de nieuwste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJay
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hi,

Helaas heb ik nog niet heel veel geluk gehad met robotstofzuigers. Heb van januari t/m oktober een roomba j7 gehad, maar deze ging helaas defect doordat hij niet meer op wilde laden. Had dit hiervoor ook al eens gehad met een roomba 650 (2017-2020). Op advies van velen hier toch maar de roborock s7 max ultra geprobeerd. Helaas is deze na 2 maanden ook defect geraakt. De lidar turret is defect en krijg nu mijn geld terug van Amazon.

Ik kan dus weer een nieuwe uitzoeken. Dweilfunctie hebben wij niet nodig zijn we de afgelopen periode achter gekomen. Ik ben dus op zoek naar een kwalitatieve robot stofzuiger zonder dweilfunctie die wat langer mee gaat dan een jaar. We hebben een hond en verder een parket vloer en een deel pvc vloer. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
DaSuperGrover schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:57:
[...]

Hier nog niks. Zit nog op 4.3.9.3013 en geeft aan dat dat de nieuwste is.
als ik me niet vergis ook een update gedaan toen ik hem net kreeg een paar weken geleden pas.
wat me nu wel opviel is dat deze echt lang duurde dat ik begon te twijfelen of er wat mis was.
maar na geduldig wachten toch gelukt.
vraag me af wat er zo groot aan deze update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
karakedi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:19:
[...]

mag ik weten welke winkel? dan ga ik die in de gaten houden ;-) 1 x fout 2 x fout en 3 x scheepsrecht haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Maxwp schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:53:
[...]

mag ik weten welke winkel? dan ga ik die in de gaten houden ;-) 1 x fout 2 x fout en 3 x scheepsrecht haha
Ik noem de winkel liever niet. Daarnaast was het geen toeval, dat ik relatief snel op hoogte was van de prijsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
karakedi schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:55:
[...]

Ik noem de winkel liever niet. Daarnaast was het geen toeval, dat ik relatief snel op hoogte was van de prijsfout.
>:) insider trading 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:56
MJay schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:48:
Dweilfunctie hebben wij niet nodig zijn we de afgelopen periode achter gekomen. Ik ben dus op zoek naar een kwalitatieve robot stofzuiger zonder dweilfunctie die wat langer mee gaat dan een jaar. We hebben een hond en verder een parket vloer en een deel pvc vloer. Hebben jullie nog tips?
Ik heb precies dezelfde vraag. Zoek een betrouwbare robotstofzuiger met Lidar. Dweilen doen we zelf 😀
Iemand goede tips of ervaring die je kunt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

He jammer, mijn internet is kapot stuque tot donderdag. Dus er wordt er niet gestofzuigd nu.

Moet ik het zelf gaan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Dennis1812 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:23:
He jammer, mijn internet is kapot stuque tot donderdag. Dus er wordt er niet gestofzuigd nu.

Moet ik het zelf gaan doen...
Als het een Xiaomi-variant is, 1 keer drukken op de powerknop dan doet hij de 'full-clean'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

@edgarvh & @nel!s, dit is het betreffende krukje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9ROrcMOhAOn4zwNmazo6z-RQ7Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TcjrDzQbUtSXV2xS9DXIKei.jpg?f=fotoalbum_medium

Het was alsof hij de poten niet zag oid. Zal zo eens opnieuw zijn ronde laten doen, zien hoe hij er vandaag over denkt :P .

Pagina: 1 ... 23 ... 56 Laatste