Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisnata
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 06:18
Hier de roborock q revo besteld vorige woensdag 22 november en vandaag geleverd.
Alles omhoog gezet en laten scannen. 1ste stofbeurt achter de rug.
Wel een probleem denk ik want de mop wordt niet nat bij dweilfunctie. Er is water in de tank. Iemand idee wat ik fout deed?

[ Voor 40% gewijzigd door Krisnata op 29-11-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Hier maandag de iRobot J9+ Combo ontvangen met de black-friday €400,- korting.

Werkt super! Waardige vervanger van de 900 serie. Al een stofzuiger ronde laten doen en stofzuigen + dwijlen. Wel mooi dat hij na afloop foto's laat zien in de app met obstakels met de vraag of dit tijdelijke of permanente items (kabels/verlengsnoeren/pilaren van speakers etc.) zijn die de robot beter kan vermijden.

De hond ging even op het kleed liggen en de robot reed netjes om de hond heen, waar die van de 900 gewoon er een paar keer tegenaan bumpte ^^. Met andere woorden die obstakel herkenning werkt veel beter dan gedacht.

De dwijl werkt ook zeer goed, ook beter dan verwacht. Leuk om te zien als hij deze onder de robot plaatst als hij begint met dwijlen. Geluidproductie lijkt ook minder dan de 900, behalve als hij zijn afval moet dumpen in het station dan gaat die even flink blazen een paar seconden. Handig dat je in het station de reserve onderdelen mooi kan opbergen.

Hij mistaat ook niet in de woonkamer door zijn uiterlijk. Kortom, blij mee! :D

<klik foto voor iets grotere versie>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFqppRyb1vVzslIONUR9l-DyDls=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYeYRoUAwkmbTqD3TA6F4hfz.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki-chan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Update: Qrevo vandaag opgehaald bij DHL punt. Meerdere malen gebeld met DHL waarbij pakket ook in sorteercentrum bleef steken, zoals ik hier al meer heb gelezen. Door levering te wijzigen en pakket naar een servicepunt te sturen ipv geplande thuisadres is er toch beweging gekomen in het pakket en hebben wij hem vandaag kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:11
Diversity schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:14:
Hier maandag de iRobot J9+ Combo ontvangen met de black-friday €400,- korting.

Werkt super! Waardige vervanger van de 900 serie. Al een stofzuiger ronde laten doen en stofzuigen + dwijlen. Wel mooi dat hij na afloop foto's laat zien in de app met obstakels met de vraag of dit tijdelijke of permanente items (kabels/verlengsnoeren/pilaren van speakers etc.) zijn die de robot beter kan vermijden.

De hond ging even op het kleed liggen en de robot reed netjes om de hond heen, waar die van de 900 gewoon er een paar keer tegenaan bumpte ^^. Met andere woorden die obstakel herkenning werkt veel beter dan gedacht.

De dwijl werkt ook zeer goed, ook beter dan verwacht. Leuk om te zien als hij deze onder de robot plaatst als hij begint met dwijlen. Geluidproductie lijkt ook minder dan de 900, behalve als hij zijn afval moet dumpen in het station dan gaat die even flink blazen een paar seconden. Handig dat je in het station de reserve onderdelen mooi kan opbergen.

Hij mistaat ook niet in de woonkamer door zijn uiterlijk. Kortom, blij mee! :D

<klik foto voor iets grotere versie>
[Afbeelding]
Is dit niet een verkapte manier om het algoritme, dat waarschijnlijk in de cloud draait, te trainen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Webgnome schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:50:
[...]

Is dit niet een verkapte manier om het algoritme, dat waarschijnlijk in de cloud draait, te trainen?
Dat kan, als je het vinkje daarvoor aanzet bij het versturen ervan. Je kan ook kiezen dat niet te doen als je dat niet wil. Ik laat bijvoorbeeld ook niet de foto's ernaartoe uploaden, al zeggen ze in hun privacybeleid daar zelf ook niet bij te kunnen (tenzij jij daar expliciet toegang toe geeft om je foto's toe te voegen aan de database).

But still, blijft het internet ;).

Je kan ook kiezen om de robot helemaal offline te gebruiken (zonder app) als je echt niks vertrouwd (weet niet of je dan alle functionaliteit kan gebruiken natuurlijk). Wellicht in de toekomst een idee als de deal rond Amazon/iRobot rond\akkoord is en ze het privacybeleid zouden aanpassen dat je bijv. reclame van Amazon zou krijgen (kan het mij niet voorstellen, maar je weet nooit). Ik hou het in ieder geval in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:16
Demiesehv schreef op woensdag 29 november 2023 @ 00:55:
[...]

Ik vandaag ook binnen gekregen, maar gaat morgen retour.
De roterende borstels van de dweil werken niet.
Hij zegt te gaan dweilen maar ze roteren totaal niet.
Apart, hier werkt hij naar behoren. Erg tevreden mee, kan niet anders zeggen.
Wordt deze vervangen door dezelfde of ga je voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisnata
Krisnata schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:43:
Hier de roborock q revo besteld vorige woensdag 22 november en vandaag geleverd.
Wel een probleem denk ik want de mop wordt niet nat bij dweilfunctie. Er is water in de tank. Iemand idee wat ik fout deed?
Lijkt opgelost. Watertank voller gedaan en de opzuigslang wat gekneed. Hopelijk blijft het ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-06 20:54
edwardmp schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 01:16:
[...]

Hmm Q Revo via Amazon op 19 nov besteld maar nog steeds niet geleverd.. Volgens Amazon zijn er leveringsproblemen. Meer mensen met dit probleem?

*Edit* Ik zie het hierboven al bij meerdere mensen, note to self: beter lezen
Zwarte Q Revo is inmiddels weer te koop bij Amazon, met leverdatum rond 14 december. Hopelijk hebben ze dus weer voorraad ontvangen en kunnen ze eerdere bestellingen uitleveren. Ik wilde hem graag op 5 december geven, dus hopelijk komt hij op tijd binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-06 22:31
rachez schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:44:
[...]

Apart, hier werkt hij naar behoren. Erg tevreden mee, kan niet anders zeggen.
Wordt deze vervangen door dezelfde of ga je voor iets anders?
Er zit een fout in de software update, huiskamer word nu gezien als vloerbedekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Deatheyee schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:00:
[...]

Zwarte Q Revo is inmiddels weer te koop bij Amazon, met leverdatum rond 14 december. Hopelijk hebben ze dus weer voorraad ontvangen en kunnen ze eerdere bestellingen uitleveren. Ik wilde hem graag op 5 december geven, dus hopelijk komt hij op tijd binnen!
Tegen de originele prijs ja. Dus ben benieuwd wat Amazon/Roborock gaan doen met de oudere bestellingen. Bij andere producten had je een balk met max aantal per product die meededen met de actie. Bij de Roborock was dat niet zichtbaar.

Had de mijne wel op tijd binnen voor de actie prijs.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
BiG-GuY schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:57:
[...]

Tegen de originele prijs ja. Dus ben benieuwd wat Amazon/Roborock gaan doen met de oudere bestellingen. Bij andere producten had je een balk met max aantal per product die meededen met de actie. Bij de Roborock was dat niet zichtbaar.

Had de mijne wel op tijd binnen voor de actie prijs.
Klopt, wel weer tegen de normale prijs. Daar maak ik uit op dat ze weer voorraad hebben. Ik heb hem besteld voor € 649,- en ook gewoon betaald. Lijkt mij sterk dat ze deze bestelling annuleren. Ik baal alleen van het feit dat ze verder niet meer communiceren over een verwachte levertijd, maar het product wel gewoon weer aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki-chan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Krisnata schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:43:
Even online zoeken naar error 52 roborock. Dat leek het voor ons op lossen. Hier een linkje

https://www.reddit.com/r/...error_52_please_i_have_a/

Blijkbaar zit er vaak door transport een stukje los dat je vast moet klikken. Daarna geen probleem meer gehad.

• Demiesehv
Ik twijfel nu tussen 2 robots.
Voor welke van de 2 zousen jullie gaan.
Prijs is exact hetzelfde alle 2 met station lijkt hetzelfde

ECOVACS DEEBOT T20 OMNI
Dreame L10 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
Demiesehv schreef op donderdag 30 november 2023 @ 02:54:
Ik twijfel nu tussen 2 robots.
Voor welke van de 2 zousen jullie gaan.
Prijs is exact hetzelfde alle 2 met station lijkt hetzelfde

ECOVACS DEEBOT T20 OMNI
Dreame L10 Ultra
Ik zou gaan voor de ecovacs (ik heb de T20e omni nu)

rede is dat;
-de aansturing via homeassistent of homey gemakkelijker gaat. Voor de dreame is er een soor HA alternatief, maar meer een workaround. Ecovacs maakt het gewoon makkelijk door een api aan te bieden. Ik gebruik primair homey en dan is ecovacs gewoon direct te gebruiken. Als je geen domotica wilt is dat niet van belang, voor mij woog dit zwaar.

-als je niet Valetudo wilt gebruiken gaat het altijd via de cloud (roborock, ecovacs, dreame en ook andere). Toen ik ooit heb gekeken was mijn gevoel van privacy over roborock en ecovacs beter dan over dreame (maar dreame dan wel weer beter dan de gemiddelde goedkope chinese stofzuiger).

-de L10 heeft een camera, de t20 een laser. Beide werken goed, maar geen camera vind ik een pluspunt Beide methode werken nu goed, maar als het niet hoeft dan liever geen camera ivm privacy. Als je het wilt gebruiken om bv iets te controleren als je niet thuis bent, dan kan dat dus alleen via de L10 zou dat de keuze moeten zijn ipv de T20. Overigens vind ik een goed privacy statement en een Europese cloud belangrijker dan wel/geen camera. Die is evt nog wel af te dekken (maar dan werkt de object herkenning minder goed)

-voor dreame is de roterende borstel helemaal van stevig rubber, van de T20 ook, maar van de T20e van een combinatie van zachter rubber en borstels. Voor mij tapijt is de laatste wat vriendelijker. De T20 (dus zonder e) heeft dus ook de harde variant, maar is volgens mij wel evt te vervangen door de zachte variant. Bij de X2 worden ze volgens mij ook beide meegeleverd en kun je kiezen welke je wilt gebruiken (maar dat weet ik niet mee zeker, de x2 vond ik sowisio te duur).

-nadeel van de T20 zou zijn dat de dwijlen geen resorvoir in de stofzuiger zelf hebben en soms terug na het dock moeten om water te halen en de moppen schoon te maken. Duurt iets langer, maar zie ik niet als een bezwaar.

-wel een nadeel van de T20e en dus waarschijnlijk ook de T20 heb een minpunt: met de moppen gemonteerd heeft die soms moeite met drempels, bij het omhooggaan van de voorkant lijkt het te veel te rusten op de moppen en daar door moeite te hebben met zachte verhogingen. Op een echte drempel trekken de wielen hem er wel over, op mijn tapijt krijgen die soms net geen goed grip en moet het na een poosje een beetje schuin erop rijden om er toch op te komen.

Bovenstaande zijn overigen allemaal punten die niet primair met het schoonmaken zélf te maken hebben wat eigenlijk de hoofdfunctie van een stofzuiger is :).
Er zijn wel reviews op internet te vinden die het schoonmaken testen, maar daar zijn de verschillen vooral groot tov de hele goedkope stofzuigers (die vaak niet in dezélfde review vergelijken worden). Bv een roterende mop gaat heel goed tov alleen een doekje meeslepen. Het onderscheid tussen de verschillende met bewegende moppen is niet zo groot.
Dit is mijn tweede (de oude is nu vast na de 1e verdieping) en ik merk dat het automatisch vaak schoonmaken zoveel beter werkt dan dat ik het 2x per week zelf deed stofzuigen (en dweilen nog veel minder vaak). Dat het soms iets niet meepakt omdat het niet zelf een stoel verzet ofzo weegt minder zwaar.

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29
@canonball De L10 heeft toch geen camera? Ben je niet in de war met de L10S (eSSS)?
Ik ben nog steeds geïnteresseerd in het kopen van een robotstofzuiger, maar toch wat te lang getwijfeld en de aanbieding van de Q Revo aan mij voorbij laten gaan. Aan de andere kant is er niet veel voorraad van, want als je naar de andere Amazons kijkt (Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië) dan was de Q Revo steeds niet beschikbaar, of zat er een regioblok op? AliExpress en Geekbuying hebben hem al helemaal niet. Het lijkt op een tekort van dit model.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
edgarvh schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:49:
@canonball De L10 heeft toch geen camera? Ben je niet in de war met de L10S (eSSS)?
Zou ook heel goed kunnen dat ik inderdaad een andere bedoel, dat punt geld dan dus niet.

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Gisteren de dreame l20 ultra binnengekomen. Eerste bevindingen zijn positief.

Voor de dreame gebruikers (L20 of L10 maakt niet zoveel uit)
Nu op zoek naar tips en trics, zoals instellingen in de app en handige schema’s? (Apart stofzuigen of juist combinatie met dweilen). En nahoeveel m2 instellen dat de pads worden schoongemaakt, kon dit ook nog niet vinden in de app.
En qua veiligheid, las eerder wat over een eigen wifi kanaal maken, wie kan mij dit uitleggen heb deco mash systeem.

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-06 21:31
canonball schreef op donderdag 30 november 2023 @ 04:31:
[...]

Ik zou gaan voor de ecovacs (ik heb de T20e omni nu)

rede is dat;
-de aansturing via homeassistent of homey gemakkelijker gaat. Voor de dreame is er een soor HA alternatief, maar meer een workaround. Ecovacs maakt het gewoon makkelijk door een api aan te bieden. Ik gebruik primair homey en dan is ecovacs gewoon direct te gebruiken. Als je geen domotica wilt is dat niet van belang, voor mij woog dit zwaar.

-als je niet Valetudo wilt gebruiken gaat het altijd via de cloud (roborock, ecovacs, dreame en ook andere). Toen ik ooit heb gekeken was mijn gevoel van privacy over roborock en ecovacs beter dan over dreame (maar dreame dan wel weer beter dan de gemiddelde goedkope chinese stofzuiger).

-de L10 heeft een camera, de t20 een laser. Beide werken goed, maar geen camera vind ik een pluspunt Beide methode werken nu goed, maar als het niet hoeft dan liever geen camera ivm privacy. Als je het wilt gebruiken om bv iets te controleren als je niet thuis bent, dan kan dat dus alleen via de L10 zou dat de keuze moeten zijn ipv de T20. Overigens vind ik een goed privacy statement en een Europese cloud belangrijker dan wel/geen camera. Die is evt nog wel af te dekken (maar dan werkt de object herkenning minder goed)

-voor dreame is de roterende borstel helemaal van stevig rubber, van de T20 ook, maar van de T20e van een combinatie van zachter rubber en borstels. Voor mij tapijt is de laatste wat vriendelijker. De T20 (dus zonder e) heeft dus ook de harde variant, maar is volgens mij wel evt te vervangen door de zachte variant. Bij de X2 worden ze volgens mij ook beide meegeleverd en kun je kiezen welke je wilt gebruiken (maar dat weet ik niet mee zeker, de x2 vond ik sowisio te duur).

-nadeel van de T20 zou zijn dat de dwijlen geen resorvoir in de stofzuiger zelf hebben en soms terug na het dock moeten om water te halen en de moppen schoon te maken. Duurt iets langer, maar zie ik niet als een bezwaar.

-wel een nadeel van de T20e en dus waarschijnlijk ook de T20 heb een minpunt: met de moppen gemonteerd heeft die soms moeite met drempels, bij het omhooggaan van de voorkant lijkt het te veel te rusten op de moppen en daar door moeite te hebben met zachte verhogingen. Op een echte drempel trekken de wielen hem er wel over, op mijn tapijt krijgen die soms net geen goed grip en moet het na een poosje een beetje schuin erop rijden om er toch op te komen.

Bovenstaande zijn overigen allemaal punten die niet primair met het schoonmaken zélf te maken hebben wat eigenlijk de hoofdfunctie van een stofzuiger is :).
Er zijn wel reviews op internet te vinden die het schoonmaken testen, maar daar zijn de verschillen vooral groot tov de hele goedkope stofzuigers (die vaak niet in dezélfde review vergelijken worden). Bv een roterende mop gaat heel goed tov alleen een doekje meeslepen. Het onderscheid tussen de verschillende met bewegende moppen is niet zo groot.
Dit is mijn tweede (de oude is nu vast na de 1e verdieping) en ik merk dat het automatisch vaak schoonmaken zoveel beter werkt dan dat ik het 2x per week zelf deed stofzuigen (en dweilen nog veel minder vaak). Dat het soms iets niet meepakt omdat het niet zelf een stoel verzet ofzo weegt minder zwaar.
Sinds dinsdag ook de ecovacs deebot t20, ik moet het dweilen nog testen. Is mijn eerste ervaring met een robotstofzuiger dus kan niet vergelijken. Tot nu toe heb ik getest met "Area Cleaning" waarbij ik 1 ruimte stofzuig (zowel een ruimte met tapijt als zonder) en dat leek vlot te gaan. Geluid bij standaard niveau stofzuigen was niet storend. Het leegzuigen van de robotstofzuiger in het dockingstation was wel even verschieten qua geluid...
Enigste wat ik nu op dit moment spijtig vind is(maar daar heeft iedere robotstofzuiger last mee denk ik) dat hij ramen die tot op de grond komen niet herkent als raam en er dus door probeert te rijden...

Ik heb met virtual barriers geprobeerd dit te voorkomen, maar het is nogal lastig om de juiste grens te vinden waar het raam juist start... Dus gisteren bij zo'n stofzuigtest, bleef hij wel een paar keer tegen dat raam aanbotsen.

Verder leek de battery consumption vrij hoog te liggen... Van 100% naar 88% voor 10m² in 16min tijd.. (terwijl ik dus standaard stofzuigen had gekozen, wel op tapijt) Ik weet niet of dit voor andere merken/modellen ook zo het geval is?

Hoe is jouw ervaring verder rond durability van de ecovacs robotstofzuigers? Ik lees nogal gemengde reviews op amazon hierrond.
En welk kuisproduct gebruik jij juist?

• Anna_P
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Deatheyee schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:17:
[...]

Klopt, wel weer tegen de normale prijs. Daar maak ik uit op dat ze weer voorraad hebben. Ik heb hem besteld voor € 649,- en ook gewoon betaald. Lijkt mij sterk dat ze deze bestelling annuleren. Ik baal alleen van het feit dat ze verder niet meer communiceren over een verwachte levertijd, maar het product wel gewoon weer aanbieden.
Mede door dit topic overgehaald om op 21 november de Q Revo te kopen (een witte). Speciaal een account aangemaakt om te melden dat dit precies is wat mij zojuist wel is gebeurd. Gisteren een bericht naar de klantenservice gestuurd over mijn bestelling, die maar niet verzonden werd. De bestelling was volgens de Amazon medewerker "vastgelopen" en er werd een onderzoek gestart. Net dus bericht gehad dat het magazijn de Q Revo "niet meer kan leveren" en dat Amazon de bestelling daarom annuleert. Heel vreemd, want Amazon biedt via dezelfde verkoper de Q Revo gewoon nog/weer aan... maar dan €200 duurder.

Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de geboden "oplossing", maar zag al dat ik juridisch gezien geen poot heb om op te staan. Amazon geeft in het bestelproces aan dat je pas een verkoopovereenkomst aangaat op het moment dat zij de bestelling verzenden, en dat is in mijn geval dus nooit gebeurd.

Ben benieuwd of de anderen die in deze situatie zitten hun Q Revo nog wel krijgen! Kan ik dat misschien nog gebruiken om mijn zaak te bepleiten :)

• Deatheyee
Anna_P schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:07:
[...]

Mede door dit topic overgehaald om op 21 november de Q Revo te kopen (een witte). Speciaal een account aangemaakt om te melden dat dit precies is wat mij zojuist wel is gebeurd. Gisteren een bericht naar de klantenservice gestuurd over mijn bestelling, die maar niet verzonden werd. De bestelling was volgens de Amazon medewerker "vastgelopen" en er werd een onderzoek gestart. Net dus bericht gehad dat het magazijn de Q Revo "niet meer kan leveren" en dat Amazon de bestelling daarom annuleert. Heel vreemd, want Amazon biedt via dezelfde verkoper de Q Revo gewoon nog/weer aan... maar dan €200 duurder.

Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de geboden "oplossing", maar zag al dat ik juridisch gezien geen poot heb om op te staan. Amazon geeft in het bestelproces aan dat je pas een verkoopovereenkomst aangaat op het moment dat zij de bestelling verzenden, en dat is in mijn geval dus nooit gebeurd.

Ben benieuwd of de anderen die in deze situatie zitten hun Q Revo nog wel krijgen! Kan ik dat misschien nog gebruiken om mijn zaak te bepleiten :)
Wauw, dat is echt wel heel erg slecht van Amazon. Ook onzin want het is inderdaad dezelfde "verkoper". De verkoop wordt uitbesteed aan Amazon zelf onder de naam "Roborock Official EU". Ik weet niet precies hoe deze constructie in elkaar zit, maar het gaat om iets "Fulfilled by Amazon".

Ik denk/hoop dat je juridisch heel sterk staat. De verkoopovereenkomst is gewoon gesloten, er is immers ook betaald. Mijn Q Revo zou morgen geleverd moeten worden, ik wacht het heel even af voor ik contact met Amazon opneem hierover.

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-06 21:31
Net het dweilen getest. Eerste keer was met normal mopping pad wetness en daily mopping pad cleaning interval. Dit bepaalt dus hoeveel water de T20 robot in zijn Mops "meekrijgt" en ik vermoed hoe snel hij terug gaat naar het basis station om de Mops te "refreshen".
Met deze instelling leek het wel wat te weinig vocht te zijn. Omdat naar het einde toe van de ruimte het niet meer zo vochtig was, zeker op een tegelvloer met vloerverwarming.
Vervolgens naar high mopping pad wetness en deep mopping pad cleaning aangepast. (6min)
Op een vloer zonder vloerverwarming leek dit zeker voldoende te zijn en zag dat hij de vloer van de gekozen ruimte wel goed nat/proper maakte. Hij bleef wel minstens 5cm van de plintjes enz, maar er is wel een modus edge deep cleaning die ik nog niet getest heb die tot de zijkant zou gaan.
Hij is 1x terug gegaan naar het basis station om de Mops te reinigen, nadat dit was gebeurd en hij terug naar de gekozen ruimte ging, liet hij wel een nat spoor achter. Dat vond ik wel minder. Wel bizar want de eerste keren had hij dat niet.
Er was ook een laagpolig tapijt en aan de rand maakte hij het wel wat nat toen hij erover reed.
Ik denk in totaal rond 1l water verbruikt, wat niet abnormaal is lijkt mij. Als je zelf dweilt, gebruik je toch ook altijd minstens 5l water per dweilbeurt.
Uiteindelijk is hij (of het?) terug naar zijn basisstation gegaan zonder problemen en is hij nu rustig zijn Mops aan het drogen (licht maar niet storend achtergrond geluid)

Als eerste robotstofzuiger blijft het toch wennen, en een beetje aanvoelen als een vreemde "entiteit" in huis. :)

Volgende stap is met de schema's/routines spelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py1-wp7H6CvZjwoR015YPgvru_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvuapcigdk4VPQcTPdtQmTYO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door uwedp op 30-11-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:24
Gisteren is de q revo binnengekomen en direct uitgeprobeerd.

We hebben net een nieuwe eikenhouten keuken en het valt mij op dat de Q revo niet netjes langs de plint gaat, maar er iedere keer licht tegenaan schuurt en dan weer een stukje afstand neemt. Heel irritant.

Is dit anders in te stellen? Op deze manier is hij voor ons niet echt bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tweak_ers schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:30:

We hebben net een nieuwe eikenhouten keuken en het valt mij op dat de Q revo niet netjes langs de plint gaat, maar er iedere keer licht tegenaan schuurt en dan weer een stukje afstand neemt. Heel irritant.

hoe hoog en diep is je plint? Ik heb een eikenhouten-kleur kast met een opening in het midden en een opstaande rand van circa 2,5cm, daar gaat de robot op de zelfde manier langs als die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Deze week een roborock q8 max + gekocht. Alleen vraag ik me af als ik kuisproduct in de watertank mag doen? Welk product gebruiken jullie (buiten Roborock soap)?

Of hebben jullie een andere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Thibaut1234 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:27:
Deze week een roborock q8 max + gekocht. Alleen vraag ik me af als ik kuisproduct in de watertank mag doen? Welk product gebruiken jullie (buiten Roborock soap)?

Of hebben jullie een andere oplossing hiervoor?
Start topic en zoek functie al bekeken? :)

Dit topic heeft echt een topic warning nodig :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:05
Q revo vraagje (al zal het voor andere Roborock stofzuigers ook van toepassing zijn). Als ik op een andere verdieping wil stofzuigen/dweilen, hoe zorg ik er dan voor dat de robot daar helemaal klaar voor is? Wat ik nu doe:

Ik start de cleaning modus op de begane grond, dan bereid de robot zich voor. Als die het dock uitrijd til ik de robot op en zet hem op de juiste verdieping neer. Daar gaat die schoonmaken en rijdt terug naar het startpunt. Na het schoonmaken zet ik robot terug op begane grond en druk op return to dock.

Vragen die ik heb. Is dit de logische manier om te doen of kan het ook anders? Kan ik de robot ook "uit het dock trekken" als die aangesloten is? Kan ik ook pas de cleaning modus pas starten als ik de robot naar de juiste verdieping heb gebracht, of is die dan niet goed voorbereid qua water en dweil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Blik1984 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:08:
Q revo vraagje (al zal het voor andere Roborock stofzuigers ook van toepassing zijn). Als ik op een andere verdieping wil stofzuigen/dweilen, hoe zorg ik er dan voor dat de robot daar helemaal klaar voor is? Wat ik nu doe:

Ik start de cleaning modus op de begane grond, dan bereid de robot zich voor. Als die het dock uitrijd til ik de robot op en zet hem op de juiste verdieping neer. Daar gaat die schoonmaken en rijdt terug naar het startpunt. Na het schoonmaken zet ik robot terug op begane grond en druk op return to dock.

Vragen die ik heb. Is dit de logische manier om te doen of kan het ook anders? Kan ik de robot ook "uit het dock trekken" als die aangesloten is? Kan ik ook pas de cleaning modus pas starten als ik de robot naar de juiste verdieping heb gebracht, of is die dan niet goed voorbereid qua water en dweil?
Je kan hem gewoon uit het dock trekken, op de gewenste verdieping neerzetten. Sommige kiezen eerst de vloer in de app uit alvorens de robot te starten, maar met de S7 Maxv kan ik gewoon op start drukken en dan gaat hij zelf verkennen op welke verdieping die zit.

Wat ik wel merk uit eigen ervaring is dat sommige plekken op de verdieping hem makkelijker de map laat herkennen dan andere plekken, zeker als je stoelen of andere items heb die wel eens van plek veranderen. Bijvoorbeeld op zolder zet ik hem graag naast mijn open kast, die pakt die 9 van de 10 keer gelijk goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:17:
[...]

Je kan hem gewoon uit het dock trekken, op de gewenste verdieping neerzetten. Sommige kiezen eerst de vloer in de app uit alvorens de robot te starten, maar met de S7 Maxv kan ik gewoon op start drukken en dan gaat hij zelf verkennen op welke verdieping die zit.

Wat ik wel merk uit eigen ervaring is dat sommige plekken op de verdieping hem makkelijker de map laat herkennen dan andere plekken, zeker als je stoelen of andere items heb die wel eens van plek veranderen. Bijvoorbeeld op zolder zet ik hem graag naast mijn open kast, die pakt die 9 van de 10 keer gelijk goed op.
Als ik hem uit het dock trek is die dan ook direct klaar om te dweilen, hij hoeft niet eerst het water uit het dock te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Blik1984 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:08:

Volgens mij pompt de Q Revo hem vol wanneer hij de mops aan het wassen is. Hier pak ik hem namelijk uit het Dock wanneer die uit of aan het drogen is en til hem naar boven. Vervolgens als hij boven op ongeveer hetzelfde punt staat als waar ik hem normaal neerzet druk ik op de robot op de power knop en gaat hij even ronddraaien, dan herkend hij dat hij op een andere 'kaart' is en wisselt hij van kaart en gaat hij aan de slag met dweilen en stofzuigen wat ik voor die kamers heb ingesteld.

Aan het einde zegt hij 'returning to dock' en rijd hij terug naar het punt waar die begon. Als die daar is aangekomen pak ik hem weer op en voel dat de mops dan nat zijn, dus hij heeft gedweild. En zet hem in de buurt van de dock neer en tik dan op het huis icoontje op de Roborock, dan gaat hij weer even ronddraaien en weer switchen van kaart en uiteindelijk parkeren in de Dock.

Wel gemerkt dat hij dan niet vanzelf gaat afzuigen of de mops schoonmaakt, die moet ik daarna met de hand triggeren via de app. Weet niet of het gedrag anders is op jouw manier?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40
Nu al een tijdje in bezit van de Dreame L20, toch paar irritatie puntjes. Wellicht dat iemand dit anders ervaart, dan hoor ik graag jullie mening(en) hierover.

Ik heb een U bank, merk dat de stofzuiger niet onder de gehele bank komt, hij zet de bank af met een "muur", alsof hij daar niet kan komen.

Ook heb ik nu al 2x meegemaakt dat de robot in war raakt waardoor er een soort extra stuk op de map wordt gemaakt, daardoor maakt hij niet de volledige verdieping schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Blik1984 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:24:
[...]

Als ik hem uit het dock trek is die dan ook direct klaar om te dweilen, hij hoeft niet eerst het water uit het dock te halen?
Hmm dat is iets wat ik niet zeker weet, als de robot standby staat in de dock en je drukt op start, rijdt hij dan er meteen uit en gaat stofzuigen & dweilen of gaat hij eerst nog een programma af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:40
Is het ook mogelijk met de qrevo om tussendoor het stofbakje te legen in. De zak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45

The Executer

Lekker belangrijk!

MarioMark1541 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:25:
Is het ook mogelijk met de qrevo om tussendoor het stofbakje te legen in. De zak ?
Ja, dit kan! Net als drogen van de dweil handmatig starten >:) (hier liep ik zelf tegen aan). Druk wanneer hij op het dock staat op de knop "Docked', je krijgt nu een aantal opties:
The Executer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:43:
[...]

Pff, daar zit die optie dus verstopt. Had de knop al lang ingedrukt, in de maintenance opties gekeken etc, nergens kunnen vinden.

In de Roborock-app zitten er 3 opties, legen, wassen en drogen:

[Afbeelding]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:00
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Al 2x een medewerker gechat die me zou terugbellen, niets gebeurd.

Vandaag zelf maar gebeld. Een belgische dame heeft toen de order "per ongeluk" geanulleerd. En de collega die het toen moest oplossen gaf aan niets voor me te kunnen doen. Claimt dat het product niet leverbaar is.
Mijn antwoord dat het voor 200 euro meer gewoon te koop staat, komt er een heel technisch verhaal dat het niet hetzelfde product is want het is duurder..

Heb 30 minuten erop gestaan dat dit bespottelijk is. Ze weigeren gewoon te leveren voor de verkoopprijs!

Mocht je juridische stappen willen ondernemen mogelijk kunnen we dan samen optrekken. Heb voor deze actie bij bol.com een andere bestelling geannuleerd namelijk.

Echt totaal bezopen dit. Bol.com en coolblue hebben voorlopig echt niets te vrezen van Amazon, de klantenservice is beroerd. Ik zei geef me dan maar een 200 euro kortingsscode, maar dat konden ze zogenaamd niet doen.
Een supervisor spreken kon ook niet. Het gesprekverslag zou daar wel hee gaan, maar medewerker gaf doodleuk toe dat hier niets mee zou gebeuren

Edit: Goed nieuws! Ik heb simpelweg nogmaals het telefoonnummer besteld. Kreeg nu een medewerker die het in 1x begreep en na overleg het prijsverschil zal vergoeden. Heel fijn. Wel rare gang van zaken dat er zo'n verschl zit tussen medewerkers..

[ Voor 5% gewijzigd door edwardmp op 01-12-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
BiG-GuY schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:26:
[...]

Wel gemerkt dat hij dan niet vanzelf gaat afzuigen of de mops schoonmaakt, die moet ik daarna met de hand triggeren via de app. Weet niet of het gedrag anders is op jouw manier?
Thanks voor je uitleg, ik zal daar de volgende keer even naar kijken.

Wat me opviel is dat met mijn manier het water niet aangevuld wordt en de robot uiteindelijk de melding geeft dat waterniveau te laag is. Dus ik denk dat ik inderdaad eerst de schoonmaakroutine moet starten en dan de robot moet verplaatsen naar de juiste verdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Blik1984 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:16:
[...]

Thanks voor je uitleg, ik zal daar de volgende keer even naar kijken.

Wat me opviel is dat met mijn manier het water niet aangevuld wordt en de robot uiteindelijk de melding geeft dat waterniveau te laag is. Dus ik denk dat ik inderdaad eerst de schoonmaakroutine moet starten en dan de robot moet verplaatsen naar de juiste verdieping
De melding van waterniveau te laag heb ik niet eerder gehad vanuit de robot. Enkel wanneer het basisstation leeg is, en die melding heb ik enkel gekregen tijdens het wassen van de mops.

Maar het kan natuurlijk ook verschillen met hoeveel oppervlak die moet doen en hoe intensief je het dweilen instelt. Onze eerste verdieping heeft volgens de Roborock 27m2 oppervlak schoon te maken, in meeste kamers staan wel meubels langs de muren waar je niet onder kan dus hij kan niet overal bij.

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 01-12-2023 14:05 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32
Wellicht off-topic voor hier, maar zijn er mensen die hun L10s in Home Assistant besturen? Ik kan via de Dreamehome app een schoonmaakschema maken, maar ik zou dit in HA willen doen. In Dreamehome lukt het om op bepaalde dagen alleen stof te zuigen, en op andere dagen ook te dweilen. Lukt zoiets ook in HA?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
edwardmp schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Al 2x een medewerker gechat die me zou terugbellen, niets gebeurd.

Vandaag zelf maar gebeld. Een belgische dame heeft toen de order "per ongeluk" geanulleerd. En de collega die het toen moest oplossen gaf aan niets voor me te kunnen doen. Claimt dat het product niet leverbaar is.
Mijn antwoord dat het voor 200 euro meer gewoon te koop staat, komt er een heel technisch verhaal dat het niet hetzelfde product is want het is duurder..

Heb 30 minuten erop gestaan dat dit bespottelijk is. Ze weigeren gewoon te leveren voor de verkoopprijs!

Mocht je juridische stappen willen ondernemen mogelijk kunnen we dan samen optrekken. Heb voor deze actie bij bol.com een andere bestelling geannuleerd namelijk.

Echt totaal bezopen dit. Bol.com en coolblue hebben voorlopig echt niets te vrezen van Amazon, de klantenservice is beroerd. Ik zei geef me dan maar een 200 euro kortingsscode, maar dat konden ze zogenaamd niet doen.
Een supervisor spreken kon ook niet. Het gesprekverslag zou daar wel hee gaan, maar medewerker gaf doodleuk toe dat hier niets mee zou gebeuren

Edit: Goed nieuws! Ik heb simpelweg nogmaals het telefoonnummer besteld. Kreeg nu een medewerker die het in 1x begreep en na overleg het prijsverschil zal vergoeden. Heel fijn. Wel rare gang van zaken dat er zo'n verschl zit tussen medewerkers..
Het is gewoon exact hetzelfde product; als je vanuit je eigen bestelling doorklikt naar de productpagina dan kom je op de pagina terecht waar de Q Revo opnieuw te koop aangeboden wordt voor 200 euro meer. Zelfde verkoper ook nog.

Ik heb via de chat contact gehad met een medewerker, er is mij verzekerd dat ze hem wel gaan leveren. Chatlog heb ik opgeslagen. Wel gaan ze nog op onderzoek uit en ik hoor vandaag of morgen meer. Hopelijk krijg ik niet alsnog te horen dat de bestelling geannuleerd wordt.

Fijn dat het voor jou inmiddels geregeld is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
[...]

Vergelijkbare situatie voor mij: Dreame D10 plus gekocht op Amazon tijdens Black Friday voor 290€. Wel verzonden volgens Amazon maar nooit aangekomen bij transportbedrijf. Inmiddels weer 350€. Met 2 minuten chatten was het opgelost, ze zenden een nieuw exemplaar voor dezelfde prijs, wel 3 weken wachten.

Ik had verder geen zin om te vragen om een tegoedbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:00
Deatheyee schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:45:
[...]

Het is gewoon exact hetzelfde product; als je vanuit je eigen bestelling doorklikt naar de productpagina dan kom je op de pagina terecht waar de Q Revo opnieuw te koop aangeboden wordt voor 200 euro meer. Zelfde verkoper ook nog.

Ik heb via de chat contact gehad met een medewerker, er is mij verzekerd dat ze hem wel gaan leveren. Chatlog heb ik opgeslagen. Wel gaan ze nog op onderzoek uit en ik hoor vandaag of morgen meer. Hopelijk krijg ik niet alsnog te horen dat de bestelling geannuleerd wordt.

Fijn dat het voor jou inmiddels geregeld is! :)
Nou er is nog geen witte rook. in de wacht werd de verbinding verbroken tijdens het oplossen en gebeurde er niets. Inmiddels de derde medewerker gesproken die het weer moest uitzoeken, maar ze gaven in ieder geval wel aan dat hun fout is.

Het is bij Amazon kennelijk echt hit or miss wie je spreekt..

Bij mij zeiden ze vorige keer ook dat het gingen onderzoeken overigens maar ik had toen niets meer gehoord. Dus ben bang dat er bij jou hetzelfde gaat gebeuren, maar je moet dus gewoon op je strepen staan dan.

[ Voor 9% gewijzigd door edwardmp op 01-12-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 18:37
manusjevanalles schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:40:
Wellicht off-topic voor hier, maar zijn er mensen die hun L10s in Home Assistant besturen? Ik kan via de Dreamehome app een schoonmaakschema maken, maar ik zou dit in HA willen doen. In Dreamehome lukt het om op bepaalde dagen alleen stof te zuigen, en op andere dagen ook te dweilen. Lukt zoiets ook in HA?
Heb onze L10s Ultra ook gekoppeld, maar krjjg het niet voor elkaar om via HA te starten. Kamer selectie lukt wel, maar dan starten ho maar. Ook geen teken van dweilen gezien in HA, mogelijk moet ik nog even tweaken, nog geen tijd voor gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
DaSuperGrover schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:04:
[...]

Heb onze L10s Ultra ook gekoppeld, maar krjjg het niet voor elkaar om via HA te starten. Kamer selectie lukt wel, maar dan starten ho maar. Ook geen teken van dweilen gezien in HA, mogelijk moet ik nog even tweaken, nog geen tijd voor gehad
Ik kan hem starten, ook per zone. Maar het lukt nog niet om via HA te bepalen of er gezogen of gedweild wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisnata
Miki-chan schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:21:
[...]

Even online zoeken naar error 52 roborock. Dat leek het voor ons op lossen. Hier een linkje

https://www.reddit.com/r/...error_52_please_i_have_a/

Blijkbaar zit er vaak door transport een stukje los dat je vast moet klikken. Daarna geen probleem meer gehad.
Bedankt voor de hulp. Probleem was intussen opgelost. Ik kreeg wel geen melding van een fout op de roborock app, ik merkte het gewoon op. Of was dat niet wat je bedoelde?

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-06 08:53
Een vraagje. Sinds gister heb ik een robotstofzuiger van Philips (Homerun 3000). Dit is mijn eerste robot en wat een tof ding! Nu heb ik een vraag die ik niet goed kan vinden.
Wij hebben een hond en nu houden we die, om haar te laten wennen, even op de bank zodat de robot ongestoord z’n werk kan doen.

Als de hond straks gewend is aan de robot, kan de hond dan ook los in de kamer lopen terwijl hij schoonmaakt? Of raakt de robot dan in de war als hij spontaan de hond tegen komt omdat de hond nieuwsgierig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:02

PoweRoy

funky!

Remth2 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:50:
Een vraagje. Sinds gister heb ik een robotstofzuiger van Philips (Homerun 3000). Dit is mijn eerste robot en wat een tof ding! Nu heb ik een vraag die ik niet goed kan vinden.
Wij hebben een hond en nu houden we die, om haar te laten wennen, even op de bank zodat de robot ongestoord z’n werk kan doen.

Als de hond straks gewend is aan de robot, kan de hond dan ook los in de kamer lopen terwijl hij schoonmaakt? Of raakt de robot dan in de war als hij spontaan de hond tegen komt omdat de hond nieuwsgierig is?
Geen probleem hoor. Als hij robotzuiger ergens tegen aan botst dan draait hij om. Of dat nu een hond of mens of bank is.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-06 08:53
PoweRoy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:17:
[...]

Geen probleem hoor. Als hij robotzuiger ergens tegen aan botst dan draait hij om. Of dat nu een hond of mens of bank is.
Maar wordt de kwaliteit van schoonmaken dan niet minder omdat hij stukken overslaat? De robot werkt nu systematisch namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:40
The Executer schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:32:
[...]

Ja, dit kan! Net als drogen van de dweil handmatig starten >:) (hier liep ik zelf tegen aan). Druk wanneer hij op het dock staat op de knop "Docked', je krijgt nu een aantal opties:

[...]
Ik bedoel eigenlijk automatisch tussen het stofzuigen en dweilen door

Net zoals ie doet met het reinigen van de dweil tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:12
[...]

[...]

Exact hetzelfde hier.

Bestelling was verzonden. Had een DHL code maar vervolgens kwam hier nooit een update op. Afgelopen donderdag een mailtje dat hij later komt. Vandaag chatten en krijg ik te horen dat hij "vermist" is.

20 min gechat en de medewerker bleef volhouden dat ze niets meer kon doen dan terug storten. Heb aangegeven dat ik nog een klacht wil indienen. Ben benieuwd hoe het verder loopt bij jullie.

[ Voor 3% gewijzigd door jorismathijssen op 01-12-2023 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
jorismathijssen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:40:
[...]

[...]

Exact hetzelfde hier.

Bestelling was verzonden. Had een DHL code maar vervolgens kwam hier nooit een update op. Afgelopen donderdag een mailtje dat hij later komt. Vandaag chatten en krijg ik te horen dat hij "vermist" is.

20 min gechat en de medewerker bleef volhouden dat ze niets meer kon doen dan terug storten. Heb aangegeven dat ik nog een klacht wil indienen. Ben benieuwd hoe het verder loopt bij jullie.
Net reactie gekregen, of ik een ticket wil aanmaken of de bestelling wil annuleren. Dacht dat in eerdere communicatie al duidelijk was dat ik wilde dat het eerste ging gebeuren. Duurt nu een paar dagen voordat ik reactie krijg.

Ik heb gisteren nog een Q Revo besteld voor de originele prijs. Deze is wel direct verzonden. Gaat uiteindelijk gewoon retour als dit niet netjes opgelost wordt, het is dan ook gelijk de laatste bestelling van mij bij Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik val wat uit de toon met alle dure toestellen hier, maar kocht een beginnersmodel met Black Friday: Lefant M213 voor rond de €100.

Er zijn aan dat prijspunt geen wonderen te verwachten, maar was aangenaam verrast! Redlijk stil, zuigt veel stof op en op een half uur is toch al een goede dekking van de etage bekomen. Ik heb enkel harde vloeren en weinig spullen op de grond dus het is weinig uitdagend en hij navigeert vrolijk rond. Obstakels ontwijken is redelijk primitief, hij botst degelijk en daarna onthoudt hij om errond te gaan. Enkel bij muren draait hij automatisch voor te bumpen.

Hoewel deze kleine "helper" al redelijk indrukwekkend is ben ik na enkele dagen al overtuigd om toch een ingewikkelder model te nemen, met meerdere etages is de simpele robot nog altijd bruikbaar.

Ik kijk nu uit naar een nieuwe korting op de Roborock Q Revo, wss met de winter sale. Die kan dweilen en zelf legen, dat zal het schoonmaken nog beter maken! Hopelijk vind ik ze rond de €600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hzor
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-06 21:15
Dag allen, ook ik ben sinds kort in het bezig van een Q Revo. Heb een vraagje mbt tapijt.
Mijn tapijt heeft van die lange haartje aan het uiteinde. Nu ben ik elke keer bang dat ie vast komt te zitten en stuk kan gaan. Kan ik de robot zijn gang laten gaan of beter van niet. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou donderdag kreeg ik de L10s Ultra binnen.

Vandaag uitgepakt en eeen map gemaakt. Stofzuigen gaat prima. Alleen bij het dweilen beleven de pads droog.

Toen de manual dock clean (home button lang indrukken) geprobeerd. Waarbij ik vaststelde dat er geen water uit de uitvoer kwam bij de dock. Vervolgens de leiding van de schoonwater bak gecontroleerd, doorheen geblazen, wat prima ging. Waarna ik de manual clean dock weer probeerde en weer vaststelde dat er geen water uit de uitvoer kwam. Vervolgens dus toen in de nozzle van de dock unit zelf geblazen bij de schoonwater aanvoer. Waarbij er onderin waar de robot dockt nu wat water en lucht uit de leiding kwam.

Vervolgens manual dock clean gedaan weer. En er stroomde water. Yay.

Hierna de robot in zijn dock gezet en aan het dweilen gezet, natste stand. Daarbij kreeg ik het idee dat 1 van de mops wel nat werd de ander niet. Hij leek eerder nat te worden omdat bij het draaien hij over de vloer ging waar de andere mop net over was gegaan.

Ook de andere mop werd slechts een 'beetje' nat. Niet zoveel als ik althans had verwacht op 'natste' stand. Het was zo 'nat' dat na paar seconde het beetje water al weer was opgedroogd van de vloer. Dat noem ik niet echt dweilen?

Heeft het nog zin om door een van de nozzles van de robot zelf te blazen/zuigen?

Daarnaast heb ik ook net de watertank van de robot in de robot laten afvoeren. Vervolgens laten 'dweilen' (was eigenlijk gewoon droog) en dan weer de water tank laten afvoeren. En de vuil water tank bleef daarbij leeg. Ook geen goed teken lijkt mij...

Dus ik denk dat de leidingen in de robot ook nog gedeeltelijk verstopt zijn.

Als laatste als ik de manual dock clean functie doe dan krijg ik het idee dat de uitvoer heel erg slurpt (filmpje) terwijl op het filmpje wat ik link het klinkt alsof het heel vloeiend gaat.

Iemand nog goeie ideeen? Heb al mail gestuurd naar Dreame, alleen nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:16
Chip. schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:42:

Ook de andere mop werd slechts een 'beetje' nat. Niet zoveel als ik althans had verwacht op 'natste' stand. Het was zo 'nat' dat na paar seconde het beetje water al weer was opgedroogd van de vloer. Dat noem ik niet echt dweilen?
Hier is de vloer echt wel nat, duurde naar schatting 10min voor het droog was. Not sure, zal van de week eens beter opletten. Beide mops wel evenveel, in ieder geval geen verschil ontdekt als je kijkt naar de vloer waar hij net geweest is.

Schoonmaken van de dock nog niet gedaan. Kan daar niets van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

DaSuperGrover schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:04:
[...]

als je de beta gebruikt en de dreame app credentials dan moet je het juiste stofzuigerplatform kiezen, dat had ik gemist
manusjevanalles schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:27:
[...]

Ik kan hem starten, ook per zone. Maar het lukt nog niet om via HA te bepalen of er gezogen of gedweild wordt
ik heb daarvoor een extra kaart toegevoegd voor de "DreameBot L10s Ultra Cleaning Mode", daar heb ik dan een dropdown die ik kan zetten op sweeping, mopping of beiden. nog niet gevonden hoe ik dat kan integreren met de andere kaart.

Heb verder het idee dat de dreame plugin een release nadert, en dus vrijwel alles prima doet.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
uniquorn schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:25:
[...]

als je de beta gebruikt en de dreame app credentials dan moet je het juiste stofzuigerplatform kiezen, dat had ik gemist

[...]

ik heb daarvoor een extra kaart toegevoegd voor de "DreameBot L10s Ultra Cleaning Mode", daar heb ik dan een dropdown die ik kan zetten op sweeping, mopping of beiden. nog niet gevonden hoe ik dat kan integreren met de andere kaart.

Heb verder het idee dat de dreame plugin een release nadert, en dus vrijwel alles prima doet.
Zou je de code voor HA willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 22:02
heb sinds een week de dreame l10s ultra inmiddels is deze van deze zomer 799 naar 699 gezakt met black fryday. als dat zo door gaat is hij over ene jaar nog maar 499 ;-)

hoe dan ook het is echt een geweldig ding voor het moppen.

wel moet ik zeggen dat hij 1x vast zat onder een stoel waar hij makkeljk ondeuit kon komen en aangaf dat beide mops waren vast gelopen ( of 1 ervan weet niet meer precies ) en hij was gestopt.
toen ik hem aanzetten ging hij gewoon verder dus dat was wat vreemd;
en 1 x is de mop om een netwerk kabel heen gewikkeld geweest maar dat was mijn fout.

ik moet hem wel op hoge water zetten want anders vind ik dat het maar minimaal nat word.

hoop dat de optie van de l20 ook erbij gaat komen waarbij je als extra in de app kan aangeven eerst stofzuigen en daarna pas dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-06 19:05

WD-41

Ik smeer hem!

Ik heb een aantal weken geleden ook een q revo gekocht. Tot nu toe heel erg tevreden mee. Even een vraagje: geeft de robot en/of de app een melding als de stofzuigerzak in de dock vol is? Of moet je dat zelf in de gaten houden? Ik voel af en toe even, en het verbaast me een beetje dat hij er al zo lang mee doet. Hij zuigt genoeg vuil op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn

uniquorn

manusjevanalles schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:00:
[...]

Zou je de code voor HA willen delen?
jazeker
code:
1
2
3
type: entities
entities:
  - select.dreamebot_l10s_ultra_cleaning_mode

maar ik kon met zoeken op de bot naam (die van mij met weinig fantasie) de "cleaning mode" vinden en dat leverde vanzelf de dropdown op.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:24
Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:57:
[...]

hoe hoog en diep is je plint? Ik heb een eikenhouten-kleur kast met een opening in het midden en een opstaande rand van circa 2,5cm, daar gaat de robot op de zelfde manier langs als die van jouw.
10cm hoog, 6cm diep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGa6Jk-ts7p9OvmwUVIiYdHu1HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZbKSnDKicZhWscsWDOhpTnw.jpg?f=fotoalbum_large

En de hoeken zijn een probleem, daar schuurt hij ook lekker tegenaan :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxAjsl8qzlGBdKmrnhWnShWZuyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIl5scacoL1Li46tOzuPOcYH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:11
Tweak_ers schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:30:

In de app van de S7 kun je no go zones instellen. Je kunt natuurlijk altijd een randje aanbrengen op die manier zodat de stofzuiger van je plnten afblijft. Bedenke je dan ook wel dat de borsteltjes niet helemaal bij de plint kunnen komen en je dus ook potentieel vuil laat liggen. En om heel eerlijk te zijn, wij hebben hier een s7 die ook tegen de plinten aan 'botst' en dat doet ie al een jaar. Schade aan de plint? Nee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tweak_ers schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:59:
[...]

10cm hoog, 6cm diep.

[Afbeelding]

En de hoeken zijn een probleem, daar schuurt hij ook lekker tegenaan :/

[Afbeelding]
Hmm, vreemd. Enigste reden wat ik kan verzinnen is dat de plint en rand zwart is. Maar ik heb de zelfde plint en dikte stol als jij en mijn robot gaat daar strak langs (antraciet plint, hoog glans stol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:25

Deathchant

Don't intend. Do!

Xqlus1ve schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:13:
[...]

Hmm, vreemd. Enigste reden wat ik kan verzinnen is dat de plint en rand zwart is. Maar ik heb de zelfde plint en dikte stol als jij en mijn robot gaat daar strak langs (antraciet plint, hoog glans stol.
Dit zou zomaar eens kunnen. Ik heb zelf een kleerkast met spiegels over de volledige hoogte ervan. Mijn S7 Max Ultra "botst" daar ook tegenaan, omdat hij denkt dat er een volledige ruimte (de weerspiegeling dus) achter zit. Dus ik heb em opnieuw de kamer laten mappen, waarbij ik de onderkant van de spiegels effe met een handdoek afgedekt had.
Bij een cleaning run ziet ie dan wel weer een ruimte erachter maar hij gaat gewoon langs de kast nu.
Misschien werkt het ook zo met een volledig zwarte plint (dat je S7 dus te weinig "ziet")? En anders idd een invisible wall plaatsen IETSJE vóór de plint.
Overigens, het botsen is dusdanig minmale impact en de plastic bumper drukt zo gemakkelijk in, dat ik me geen zorgen zou maken om krassen.
(ik ben sowieso geen persoon die zich daar druk om maakt, een kras op een plint...lekker boeiend :P)

Overigens, bij mij worden de hoekjes ook niet volledig schoongezogen hoor. Daar is het borsteltje gewoon te kort voor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
uniquorn schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:51:
[...]

jazeker
code:
1
2
3
type: entities
entities:
  - select.dreamebot_l10s_ultra_cleaning_mode

maar ik kon met zoeken op de bot naam (die van mij met weinig fantasie) de "cleaning mode" vinden en dat leverde vanzelf de dropdown op.
Thanks, volgens mij is dit veel makkelijker om de modus in te stellen. Kreeg het niet op een andere manier voor elkaar dan per kamer in te stellen. Ga nu deze testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:16:
[...]

Dit zou zomaar eens kunnen. Ik heb zelf een kleerkast met spiegels over de volledige hoogte ervan. Mijn S7 Max Ultra "botst" daar ook tegenaan, omdat hij denkt dat er een volledige ruimte (de weerspiegeling dus) achter zit. Dus ik heb em opnieuw de kamer laten mappen, waarbij ik de onderkant van de spiegels effe met een handdoek afgedekt had.
Bij een cleaning run ziet ie dan wel weer een ruimte erachter maar hij gaat gewoon langs de kast nu.
Misschien werkt het ook zo met een volledig zwarte plint (dat je S7 dus te weinig "ziet")? En anders idd een invisible wall plaatsen IETSJE vóór de plint.
Overigens, het botsen is dusdanig minmale impact en de plastic bumper drukt zo gemakkelijk in, dat ik me geen zorgen zou maken om krassen.
(ik ben sowieso geen persoon die zich daar druk om maakt, een kras op een plint...lekker boeiend :P)

Overigens, bij mij worden de hoekjes ook niet volledig schoongezogen hoor. Daar is het borsteltje gewoon te kort voor.
Spiegels weet geen enkel robot raad mee volgens mij :+

Wij hebben ook chromen sofa poten, daar ramt die ook gewoon volle snelheid tegen aan 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_fMV6MNd6750MhrlqFK5XdtD0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C6FR3EZQjJzG5e6hFxRL89Wb.png?f=fotoalbum_large

Ook gelukt om een 'mooie' pagina te maken voor de DreameBot. Nadeel van de HA Map integratie is dat de icoontjes niet terugschalen als je inzoomt, dus als je ver inzoomt, zie je alleen nog de kamernaam 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybeC71bvekQZ8bE6r0MNTgLELhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfFD9uBO6Ya39RZ7iPNMwUu9.png?f=fotoalbum_large

Is er ook een flag om de kaart wat groter op je dashboard te krijgen in HA?

P.S. Hebben jullie ook af en toe het idee dat je de slaaf van de robot bent? Zoals:
  • Deuren openhouden zodat 'meneer' erdoor kan
  • Stoelen op tafel zetten, zodat het efficienter gaat
  • Gordijnen aan de kant
  • Aan de kant springen als hij in de ruimte bezig is en je in de weg staat
  • Grotere stukjes alvast opzuigt (kattebakgrit) zodat hij niet vastloopt/kapot gaat
  • etc....
;) ;) ;) ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DaSuperGrover op 04-12-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:45
Ik heb vorige week de Roborock S8 binnen gekregen ter vervanging van mijn originele Roborock v1. Na de nodige problemen (koppelen met Roborock werkte niet en heb hem nu met de Xiaomi app gekoppeld) werkt de stofzuiger prima.

Ik kan alleen in de app niet vinden hoe ik kan instellen dat de standaard alleen stofzuigt op maximaal zuigvermogen. Ik moet hem iedere keer handmatig aanpassen. Standaard staat ie op Vac & Mop balanced.

Mogelijk is een oplossing om de Roborock app te gebruiken (het schijnt dat dit na de firmware upgrade vaak wel werkt), maar dan moet ik ook mijn Home Assistant integratie aan gaan passen. Ik zou het liefst gewoon de Xiaomi app blijven gebruiken (of heeft de Roborock app nog voordelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn

uniquorn

DaSuperGrover schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:01:
[Afbeelding]

Ook gelukt om een 'mooie' pagina te maken voor de DreameBot. Nadeel van de HA Map integratie is dat de icoontjes niet terugschalen als je inzoomt, dus als je ver inzoomt, zie je alleen nog de kamernaam 8)7

[Afbeelding]

Is er ook een flag om de kaart wat groter op je dashboard te krijgen in HA?

P.S. Hebben jullie ook af en toe het idee dat je de slaaf van de robot bent? Zoals:
  • Gordijnen aan de kant
  • Grotere stukjes alvast opzuigt (kattebakgrit) zodat hij niet vastloopt/kapot gaat
  • etc....
;) ;) ;) ;)
schalen staat hier uit, is op een telefoon alleen maar lastig met scrollen :)
Verder, als ik moet dweilen dan deed ik alles al aan de kant zetten , maar dan per deel van de ruimte. Nu doe ik minder (zet bijvoorbeeld maar de helft van de stoelen op tafel) en doet ie verder zelf wat er nodig is.
Gordijnen moet ik nog een slimme oplossing voor hebben, denk een touwtje dat ze gewoon opbind en dus 20cm hoger maakt.
Voor-stofzuigen doe ik juist niet, daar is ie voor. maar loop wel een rondje of er geen ongelukjes van de (18 jaar oude) kat liggen.
Alleen deuren open zetten (en weer dicht als ie klaar is en het volgend deel pakt) heb ik wel ja. das wel een dingetje. maar omdat alleen de toilet en hal zijn, is dat ook maar even.
Al met al is dat 15 minuten voorwerk en dan kan ik na de 2 delen met een deur, verder boven zitten, dus veel minder tijd mee kwijt :)

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DaSuperGrover schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:01:

• Gordijnen aan de kant
  • etc....
;) ;) ;) ;)
All of the above, plus:
- kattenspeeltjes aan de kant/opruimen
- kattenkrabkartonnetjes effe op de bank
- woonkamertafeltjes verder uit elkaar schuiven zodat ie ertussendoor kan
- deurrollen allemaal effe op tafel leggen
- de was/handdoek in de badkamer van de grond af halen

Enige dat ik laat staan zijn de deurstoppers, daar gaat ie maar omheen ;)

Maar ik denk dat dit komt omdat ik em pas vanaf afgelopen vrijdag heb. Wanneer ik niet meer zo aant hyperfocussen ben, verwacht ik dat we gewoon weer alles laten liggen, en dan kan Rocky het zich maar uitzoeken, hij heeft toch objectdetectie. Als ie dan stukjes overslaat, tja so be it. Streven naar 100% resultaat is een utopie. Kep het ding juist gekocht om 80% goedgenoeg te vinden, als ik daarmee van de teringklus af ben :)
Plus, ik kan gewoon schelden op Rocky als ie iets niet goed doet. Hij is daar ongevoelig voor :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Nog maar een vraag, sorry.

Ik heb “auto-emptying” aanstaan, zodat die leegzuigt na iedere schoonmaakronde. Heb echter het idee dat de robot niet leegzuigt na een ronde stofzuigen maar alleen na een ronde stofzuigen en dweilen. Bekend fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Blik1984 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:49:

Ik heb “auto-emptying” aanstaan, zodat die leegzuigt na iedere schoonmaakronde. Heb echter het idee dat de robot niet leegzuigt na een ronde stofzuigen maar alleen na een ronde stofzuigen en dweilen. Bekend fenomeen?
Als je het over Roborock hebt: die heeft in de app een toggle om auto-emptying aan te zetten onder "Dock settings", met een submenuutje hoe hard/lang ie dat leeg moet zuigen (gewoon op smart laten staan).

Ik heb een andere opmerking (S7 Max Ultra): het valt me op dat de robot een beetje "wiebelig" in het dock staat waneer ie aan het laden is. Je hoort nooit echt een klik van dat ie vaststaat, maar hij rijdt gewoon tegen de contactpunten aan en dan staat ie verder los. Hij staat een beetje op een helling natuurlijk waardoor het nog wiebeliger aanvoelt.

Als je dan aan de voorkant tegen em duwt om voor het gevoel stabieler gedocked te staan, dan rijdt hij zichzelf ook even eraf om dan weer opnieuw erop te rijden en dan zo wiebelig te staan. Is verder geen probleem ofzo, maar het viel me gewoon op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Deathchant schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:57:
[...]

Als je het over Roborock hebt: die heeft in de app een toggle om auto-emptying aan te zetten onder "Dock settings", met een submenuutje hoe hard/lang ie dat leeg moet zuigen (gewoon op smart laten staan).
Ja, dat heb ik aanstaan, maar heb geen submenu hoe hard/lang/smart dat moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Deathchant schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:24:
[...]

All of the above, plus:
- kattenspeeltjes aan de kant/opruimen
- kattenkrabkartonnetjes effe op de bank
- woonkamertafeltjes verder uit elkaar schuiven zodat ie ertussendoor kan
- deurrollen allemaal effe op tafel leggen
- de was/handdoek in de badkamer van de grond af halen

Enige dat ik laat staan zijn de deurstoppers, daar gaat ie maar omheen ;)
Wat dat betreft is de S7 MaxV (dus niet de reguliere Max zonder video) nog steeds echt een aanrader wat betreft video object avoidance voor al prul wat bijvoorbeeld je peuter op vloer rond kan laten slingeren en je dieren, € 550 met Amazon retourdeal en auto empty dock is nieuw voor 450 nog te vinden bij Bol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tx2y3yI5mnhA_0YvrvKgl2yYib0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY5cnC9e7miBVJFctqm1NxDI.jpg?f=fotoalbum_large

Het is niet laatste model maar wel meest recente model waarbij je echte camera zit, waarschijnlijk zal hier wanneer Roborock nog nieuwer model met video uitbrengt deze uiteindelijk boven belanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 156329 op 04-12-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
uniquorn schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:38:
[...]

schalen staat hier uit, is op een telefoon alleen maar lastig met scrollen :)
Verder, als ik moet dweilen dan deed ik alles al aan de kant zetten , maar dan per deel van de ruimte. Nu doe ik minder (zet bijvoorbeeld maar de helft van de stoelen op tafel) en doet ie verder zelf wat er nodig is.
Gordijnen moet ik nog een slimme oplossing voor hebben, denk een touwtje dat ze gewoon opbind en dus 20cm hoger maakt.
Voor-stofzuigen doe ik juist niet, daar is ie voor. maar loop wel een rondje of er geen ongelukjes van de (18 jaar oude) kat liggen.
Alleen deuren open zetten (en weer dicht als ie klaar is en het volgend deel pakt) heb ik wel ja. das wel een dingetje. maar omdat alleen de toilet en hal zijn, is dat ook maar even.
Al met al is dat 15 minuten voorwerk en dan kan ik na de 2 delen met een deur, verder boven zitten, dus veel minder tijd mee kwijt :)
Bij ons heeft de deur naar de hal een veer, dus even open, robot doet de gang en het toilet (ook veer) en daarna leeft hij zich in de woonkamer uit. Deel wel het gevoel dat als dat gedaan is, Bob 'on his own' is en suc6 ermee!

Bewust ook een robot met obstacle avoidance gekocht, sta versteld hoe goed dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 156329 schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:26:
[...]

Wat dat betreft is de S7 MaxV (dus niet de reguliere Max zonder video) nog steeds echt een aanrader wat betreft video object avoidance voor al prul wat bijvoorbeeld je peuter op vloer rond kan laten slingeren en je dieren, € 550 met Amazon retourdeal en auto empty dock is nieuw voor 450 nog te vinden bij Bol.

Het is niet laatste model maar wel meest recente model waarbij je echte camera zit, waarschijnlijk zal hier wanneer Roborock nog nieuwer model met video uitbrengt deze uiteindelijk boven belanden.
Ik ben toch wel blij dat het niet de V was, vanwege mogelijk privacy; tuurlijk, je obstacle detection is m.b.v. AI superieur, en ook om mee te kijken naar je katten als je op vakantie bent zou wel leuk zijn, maar ja, dan maar een minder goeie. Overigens is dat een persoonlijke mening. XiJingPing zal hoe dan ook wel weten hoe mijn woonkamer eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Chip. schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:42:
Nou donderdag kreeg ik de L10s Ultra binnen.

Vandaag uitgepakt en eeen map gemaakt. Stofzuigen gaat prima. Alleen bij het dweilen beleven de pads droog.

Toen de manual dock clean (home button lang indrukken) geprobeerd. Waarbij ik vaststelde dat er geen water uit de uitvoer kwam bij de dock. Vervolgens de leiding van de schoonwater bak gecontroleerd, doorheen geblazen, wat prima ging. Waarna ik de manual clean dock weer probeerde en weer vaststelde dat er geen water uit de uitvoer kwam. Vervolgens dus toen in de nozzle van de dock unit zelf geblazen bij de schoonwater aanvoer. Waarbij er onderin waar de robot dockt nu wat water en lucht uit de leiding kwam.

Vervolgens manual dock clean gedaan weer. En er stroomde water. Yay.

Hierna de robot in zijn dock gezet en aan het dweilen gezet, natste stand. Daarbij kreeg ik het idee dat 1 van de mops wel nat werd de ander niet. Hij leek eerder nat te worden omdat bij het draaien hij over de vloer ging waar de andere mop net over was gegaan.

Heeft het nog zin om door een van de nozzles van de robot zelf te blazen/zuigen?

Daarnaast heb ik ook net de watertank van de robot in de robot laten afvoeren. Vervolgens laten 'dweilen' (was eigenlijk gewoon droog) en dan weer de water tank laten afvoeren. En de vuil water tank bleef daarbij leeg. Ook geen goed teken lijkt mij...

Dus ik denk dat de leidingen in de robot ook nog gedeeltelijk verstopt zijn.

Als laatste als ik de manual dock clean functie doe dan krijg ik het idee dat de uitvoer heel erg slurpt (filmpje) terwijl op het filmpje wat ik link het klinkt alsof het heel vloeiend gaat.

Iemand nog goeie ideeen? Heb al mail gestuurd naar Dreame, alleen nog geen antwoord.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Heb je het al opgelost anders ga ik hem retour sturen en nieuwe bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Deathchant schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:14:
[...]

Ik ben toch wel blij dat het niet de V was, vanwege mogelijk privacy; tuurlijk, je obstacle detection is m.b.v. AI superieur, en ook om mee te kijken naar je katten als je op vakantie bent zou wel leuk zijn, maar ja, dan maar een minder goeie. Overigens is dat een persoonlijke mening. XiJingPing zal hoe dan ook wel weten hoe mijn woonkamer eruit ziet ;)
Tja dat is inderdaad de afweging. Wat privacy betreft ik heb hier de originele firmware erop laten al is dat meer omdat mij S7 Maxv alleen gescheduled stofzuigt/dweilt op de vaste momenten dat familie er toch niet is (maar kleine prul toch te vaak wel nog op grond ligt).

Dat is het voor mij wel waard na aantal jaar dat mijn oude Roborock op elke kabel, haarklem, bakje en weet ik niet wat vastliep, al is het ook goed om te weten (als Tweakers forum natuurlijk ;) ) dat prima custom rom erop te zetten is om de kat of vrouwlief als je hem op zondag laat draaien wat extra privacy te gunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
jswinkels schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:33:

Ik kan alleen in de app niet vinden hoe ik kan instellen dat de standaard alleen stofzuigt op maximaal zuigvermogen. Ik moet hem iedere keer handmatig aanpassen. Standaard staat ie op Vac & Mop balanced.
In schedules kan ik kiezen hoe hard hij zuigt en hoeveel water hij gebruikt. Ik gebruik echter wel de roborock app, misschien zit daar verschil in.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 156329 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:10:
[...]

Tja dat is inderdaad de afweging. Wat privacy betreft ik heb hier de originele firmware erop laten al is dat meer omdat mij S7 Maxv alleen gescheduled stofzuigt/dweilt op de vaste momenten dat familie er toch niet is (maar kleine prul toch te vaak wel nog op grond ligt).

Dat is het voor mij wel waard na aantal jaar dat mijn oude Roborock op elke kabel, haarklem, bakje en weet ik niet wat vastliep, al is het ook goed om te weten (als Tweakers forum natuurlijk ;) ) dat prima custom rom erop te zetten is om de kat of vrouwlief als je hem op zondag laat draaien wat extra privacy te gunnen
Die obstacle detection is idd superieur aan al het andere wat ik tot nu toe heb gezien. Maar ja, als ik kijk naar mijn S7 Max (non-V) wat er toch al met LIDAR kan, ben ik heel tevreden. Nee, kabels en touwtjes en kattenspeeltjes lager dan 3 cm herkent ie niet. Een kattendrol ook niet. Tja, dat zijn dan hier sowieso edge-case scenario's. (maar het zal je maar gebeuren als een drol lekker uitgesmeerd wordt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 13:15
[...]

Na aardig wat chats met diverse medewerkers ook een aan de telefoon gesproken. Zelfs verwezen naar dit forum waarop deze gang van zaken beschreven staat en ze blijven gewoon glashard beweren dat dit niet mogelijk is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Demiesehv schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 02:37:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Heb je het al opgelost anders ga ik hem retour sturen en nieuwe bestellen
Ik weet het niet exact of het nu opgelost is... eerlijk gezegd... Via de support van DreamTech zeiden ze met om met een tandenstoker door de 2 gaatjes waar het water op de twee zwabbers valt te prikken. Bij het blazen erop merkte je dat er geen blokkeringen zijn, blaaste in het ene gaatje en voelde de lucht er weer uit komen uit het andere gaatje. Na dit vroeg DreamTech om de zwabbers van het plastic frame af te halen en te kijken of hij na ~5 min er water op de grond druppelde. Dit gebeurde na ongeveer ~8 minuten wel. Alleen maar klein sproeitje en dan weer niks en dan na een tijdje weer. Zie afbeelding hieronder.

Alleen dit is niet genoeg om de mop echt te krijgen... Bleef toch meer droog. Vervelende is ook dat ik niet echt kreeg uitgevogeld of er uberhaupt wel water vanuit de basestation echt de robot in kwam en of het niet aan de ingang nozzle ligt van de robot. Bij het activeren van de base station clean mode te, werkte de outlet nozzle van de base station in ieder geval wel en werd er voldoende water gedeponeert, alleen wel met veel 'suppteren' t.o.v. van een video wat ik dus zag waarop de base station clean mode werd geactiveerd.

Ook de herstel modes meerdere malen geprobeerd zonder succes.

Ik snap ook niet echt goed, als ik online lees, hoe de 'mop' functionaliteit werkt. Bij een filmpje wat ik zag, leek het dat er continue waterdruppels van de robot op de twee mops vallen. Bij een ander filmpje zag ik dat de mops eerst in de base station werden 'geweekt' wat ze goed nat maakte en dat daarna er met korte tussen pozes steeds werden 'bevochtiged' vanuit de robot.

Weet iemand hoe dit exact werkt?

In iedergeval, omdat de mop gewoon echt droog bleef heb hem aangemeld om te ingewisseld te worden. Viel mij wel hoop hoe 'gemakkelijk' dat ging. Amazon was meteen 'ok, sturen een nieuwe op'. Dacht echt euh... het inwisselen van een apparaat van 699 gaat wel heel makkelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJFUYe5eeoY7WjWkJfmyKzx1x58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwVQP6rgyDE5dOZqQZGM6qHD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Chip. op 05-12-2023 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Het begint mij op te vallen dat Dreame toch wel vaker wordt geteisterd door gebreken bij ontvangst dan andere merken. Mogelijk is dat iets waar men rekening mee moet houden bij het kopen van een nieuwe robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:10:
Het begint mij op te vallen dat Dreame toch wel vaker wordt geteisterd door gebreken bij ontvangt dan andere merken. Mogelijk is dat iets waar men rekening mee moet houden bij het kopen van een nieuwe robot.
Vooral belachelijk dat dit probleem nog steeds speelt. Ik had eerder dit jaar een L10S Ultra en deze had ook moeite met water pompen en mops nat maken. Kreeg het niet opgelost, zelfs niet na 5x factory resetten van het dock (via 'geheim' menu) of alle tips met tandenstoker of rietje.

Je zou verwachten dat het nu toch wel opgelost zou zijn, maar blijft een lastig probleem. Eenmaal opgelost lijkt het trouwens vaak wel permanent goed te blijven. Is echt een pech out of the box dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 11:33
YouTube: Dreame L20 Ultra Review - Why Did it Win This Year?

Youtube: Dreame L20 ultra winnaar van 2023 bij Vacuum wars.

Ik zag dat Dreametech nog een kerstactie doet met dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29
stin00 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:17:
[...]

Vooral belachelijk dat dit probleem nog steeds speelt. Ik had eerder dit jaar een L10S Ultra en deze had ook moeite met water pompen en mops nat maken. Kreeg het niet opgelost, zelfs niet na 5x factory resetten van het dock (via 'geheim' menu) of alle tips met tandenstoker of rietje.

Je zou verwachten dat het nu toch wel opgelost zou zijn, maar blijft een lastig probleem. Eenmaal opgelost lijkt het trouwens vaak wel permanent goed te blijven. Is echt een pech out of the box dingetje.
Je zou bijna denken dat de kwaliteitscontrole (QC) daar niet op orde is. Zouden ze door de grote vraag daar geen tijd voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ik heb het probleem al een paar keer voorbij zien komen hier. Het lijkt te gaan om een luchtbel in een leiding die tijdens het transport naar de klant ontstaat. Ik weet niet zo goed hoe een eindcontrole daar dan bij kan helpen.
Andere merken lijken het niet te hebben, dus het zal dan wellicht iets met de plaatsing van een onderdeel te maken hebben. Veel exemplaren hebben er ook geen last van, want ik las dat er in de afgelopen periode duizenden van zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Chip. schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:03:
Ik snap ook niet echt goed, als ik online lees, hoe de 'mop' functionaliteit werkt. Bij een filmpje wat ik zag, leek het dat er continue waterdruppels van de robot op de twee mops vallen. Bij een ander filmpje zag ik dat de mops eerst in de base station werden 'geweekt' wat ze goed nat maakte en dat daarna er met korte tussen pozes steeds werden 'bevochtiged' vanuit de robot.

Weet iemand hoe dit exact werkt?
Inderdaad bevochtigd het station de moppads voordat de robot vertrekt om zijn ronde met dweilen te doen. TIjdens het dweilen worden de mops bevochtigd. In onze kamer (50m2) red de robot het in 1 keer om op de 2e stand de boel te dweilen, zonder tussendoor naar het basis station te gaan. Ik zal het eens op de vochtigste stand proberen om te kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 11:17
Blik1984 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:49:

Geen idee of een relatie zit tussen dweilen + zuigen. Maar bij mij staat de optie "Auto Emptying" aan. Toch kreeg ik vorige week een melding dat de dustbin vol zat. Toen met de hand geleegd (onder Docking). Nog niet uitgezocht wat hier de oorzaak van kan zijn, dacht in eerste instantie dat kwam doordat ik snachts de Qrevo laat werken en dat ergens een instelling is dat hij dan stil moet zijn. Maar ik heb deze instelling niet kunnen terugvinden.

[ Voor 3% gewijzigd door danielvn op 06-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
danielvn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:33:
[...]

Geen idee of een relatie zit tussen dweilen + zuigen. Maar bij mij staat de optie "Auto Emptying" aan. Toch kreeg ik vorige week een melding dat de dustbin vol zat. Toen met de hand geleegd (onder Docking). Nog niet uitgezocht wat hier de oorzaak van kan zijn, dacht in eerste instantie dat kwam doordat ik snachts de Qrevo laat werken en dat ergens een instelling is dat hij dan stil moet zijn. Maar ik heb deze instelling niet kunnen terugvinden.
Is wel exact gelijk aan hoe ik de robot heb ingeregeld, ik heb hem ook op quiet mode staan 's nachts, en dat afzuigen naar de dock maakt wel best een lawaai. Zou het best kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik stuit ongetwijfeld zoals velen van jullie op de volgende situatie:
- dock staat op benedenverdieping
- benedenverdieping heeft toiletruimte met verhoogde drempel
- 1e verdieping heeft badkamer met een verhoogde drempel
- drempels zijn een one-way-street: af kan, op niet.
- robot moet opgepakt worden en op 1e verdieping neergezet worden en dan "repositionen"
- na schoonmaak van de verdieping waar NIET het dock staat, kan ie de weg naar de dock niet vinden, dus moet je em weer oppakken en in de buurt van de dock zetten en op HOME drukken. Automatisch leegtrekken van de dustbin werkt dan niet omdat ie de routine niet heeft kunnen afmaken hierdoor.

Hoe doen jullie het als jullie de 1e verdieping zo volledig autonoom mogelijk willen laten reinigen zonder de badkamer over te slaan?

Zoals ik het nu doe:
- BGG (waar dock is) laten reinigen. Alles gaat hier zoals het hoort, volledig automatisch. De toiletruimte gaat niet, vanwege de drempel. Dus die sla ik over.
- 1e verdieping reinigen, beginnend in de badkamer vanwege de drempel. Als ik em elders laat beginnen, slaat ie de badkamer over vanwege de drempel.

Waar ik tegenaanloop:
- als ik em in de badkamer laat beginnen, dan moet ie eerst "repositionen" zodat ie weet dat ie in de badkamer is. Aangezien mijn badkamer klein is, rijdt ie tijdens het repositionen ook vaak over de drempel heen vóórdat ie zijn positie gevonden heeft. Als ie eerder zijn positie vindt, dan heb ik geluk :) Ik heb de badkamer en de gang moeten mergen, en daarna opnieuw moeten splitten en de badkamergrens een stukje verder de badkamer in moeten leggen, want hij reed me nét altijd over de drempel met 1 kant.

- doordat de startpositie de badkamer is, wilt ie ná het cleanen ook terug naar die startpositie. Ik kan geen andere eind-positie configureren helaas (mag roborock wel in de app oplossen vind ik), dus hij probeert de hele tijd terug de badkamer in te gaan en stoot dan de hele tijd tegen die drempel om vervolgens in paniek te raken dat ik de obstakels weg moet halen.

Dit is de weg van de minste handmatige acties en waarbij de meeste ruimtes gecleaned worden.

Doen jullie dat op dezelfde manier, of hebben jullie een hele korte drempelhulp o.i.d. gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 11:17
Blik1984 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:37:
[...]

Is wel exact gelijk aan hoe ik de robot heb ingeregeld, ik heb hem ook op quiet mode staan 's nachts, en dat afzuigen naar de dock maakt wel best een lawaai. Zou het best kunnen zijn
Klopt, gaat dan om "Do Not Disturb Mode" die staat aan en in deze periode is hij aan het werk. Zou mooi zijn als je het legen van de dustbin kan schedulen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uniquorn

uniquorn

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij de l10s heb gekozen geen schema in te stellen tot nu toe, en de stofzuiger juist overdag aan te zetten. Ik wil toch even wat dingen nalopen en aan de kant zetten, en de camera doet beter werk met obstackle avoidance, als het licht is. dus dat komt best prima uit, als ik boodscappen ga doen loop ik een kort rondje en dan gaat ie aan, als ik dan terug ben is de vloer weer aan kant.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
danielvn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:37:
[...]

Klopt, gaat dan om "Do Not Disturb Mode" die staat aan en in deze periode is hij aan het werk. Zou mooi zijn als je het legen van de dustbin kan schedulen.
Je kunt de Do Not Disturb functie customizen, ik heb nu ingesteld dat die wel het stof afzuigt 's nachts. Eens kijken of ik er vannacht van wakker wordt of niet :)

Maar eens, een manuele "empty dustbin" functie zou best handig zijn, of dat de dustbin wordt leeggezogen zodra de Do NOt Disturb timeframe is afgelopen

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 06-12-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deathchant schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:15:
Ik stuit ongetwijfeld zoals velen van jullie op de volgende situatie:
- dock staat op benedenverdieping
- benedenverdieping heeft toiletruimte met verhoogde drempel
- 1e verdieping heeft badkamer met een verhoogde drempel
- drempels zijn een one-way-street: af kan, op niet.
- robot moet opgepakt worden en op 1e verdieping neergezet worden en dan "repositionen"
- na schoonmaak van de verdieping waar NIET het dock staat, kan ie de weg naar de dock niet vinden, dus moet je em weer oppakken en in de buurt van de dock zetten en op HOME drukken. Automatisch leegtrekken van de dustbin werkt dan niet omdat ie de routine niet heeft kunnen afmaken hierdoor.

Hoe doen jullie het als jullie de 1e verdieping zo volledig autonoom mogelijk willen laten reinigen zonder de badkamer over te slaan?

Zoals ik het nu doe:
- BGG (waar dock is) laten reinigen. Alles gaat hier zoals het hoort, volledig automatisch. De toiletruimte gaat niet, vanwege de drempel. Dus die sla ik over.
- 1e verdieping reinigen, beginnend in de badkamer vanwege de drempel. Als ik em elders laat beginnen, slaat ie de badkamer over vanwege de drempel.

Waar ik tegenaanloop:
- als ik em in de badkamer laat beginnen, dan moet ie eerst "repositionen" zodat ie weet dat ie in de badkamer is. Aangezien mijn badkamer klein is, rijdt ie tijdens het repositionen ook vaak over de drempel heen vóórdat ie zijn positie gevonden heeft. Als ie eerder zijn positie vindt, dan heb ik geluk :) Ik heb de badkamer en de gang moeten mergen, en daarna opnieuw moeten splitten en de badkamergrens een stukje verder de badkamer in moeten leggen, want hij reed me nét altijd over de drempel met 1 kant.

- doordat de startpositie de badkamer is, wilt ie ná het cleanen ook terug naar die startpositie. Ik kan geen andere eind-positie configureren helaas (mag roborock wel in de app oplossen vind ik), dus hij probeert de hele tijd terug de badkamer in te gaan en stoot dan de hele tijd tegen die drempel om vervolgens in paniek te raken dat ik de obstakels weg moet halen.

Dit is de weg van de minste handmatige acties en waarbij de meeste ruimtes gecleaned worden.

Doen jullie dat op dezelfde manier, of hebben jullie een hele korte drempelhulp o.i.d. gemaakt?
Als jij die kamers toch al gesplitst hebt: ding op de badkamer laten starten, badkamer deur dicht. Is vanzelf klaar, kan nooit lang duren. Vervolgens oppakken en hem de rest van de verdieping laten doen met badkamerdeur weer dicht. Net zo makkelijk. Gewoon als twee aparte ruimtes beschouwen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

pvr schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:52:

Als ik hem geleverd krijg, laat ik mijn bevindingen weten. >:)

[...]
Heb je de SwitchBot inmiddels binnen? Zo ja, hoe bevalt ie?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vervanging van mijn 'droge' Dreame L10s Ultra binnen. Deze werkt wel goed. Je ziet het water er echt goed uitkomen en 'sputtert' ook niet zoals eerst. Gewoon een goeie straal komt uit de machine.

Wel merk ik dat de mops nog steeds vrij snel droog worden. Dat komt denk ik door het PVC wat wij gebruiken. Het is namelijk een vrij 'matte' PVC Delicate Oak. Ik zou dus eigenlijk willen dat die nog meer water gebruikt of sneller wat laat sijpelen op de mops dan nu het geval is.

Iemand wellicht goeie ideeën?

Ik dacht wellicht kleinere zones definieren en dan tussen de zones steeds geforceerd terug laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
@Chip. Je kan instellen dat hij om de (bijv.) 10 m2 terug gaat naar de dock om de pads te wassen. En je kan instellen dat hij maximaal nat dweilt.

[ Voor 34% gewijzigd door monica66 op 08-12-2023 09:43 . Reden: Taal verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
monica66 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:39:
@Chip. Je kan instellen dat hij om de (bijv.) 10 m2 terug gaat naar de dock om de pads te wassen. En je kan instellen dat hij maximaal nat dweilt.
Thanks, dat terug gaan wist ik niet, ga ik proberen. Pads max nat had ik al ingesteld ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

monica66 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:30:
https://www.amazon.de/-/e...ge=en_GB&ref_=as_li_ss_tl
Dit zag ik net op Facebook:
Setje bij Amazon te koop voor de aansluiting op de waterleiding van de Dreame L20 Ultra.
Die is hier binnen en hoop ik in januari aan te sluiten (want heb mezelf de afgelopen maanden net te ver voorbijgelopen).

De bijbehorende L20 komt maandag binnen en gaat rond de kerst aangesloten worden.

Als ik tegen die tijd genoeg energie heb probeer ik een korte review hier te plaatsen.

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-05 23:55
Oke... Ik was zeer skeptisch over Robotstofzuigers in het algemeen. Op basis van alle reacties hier en Vacuum Wars op Youtube begon ik er toch in te geloven. Voor mij is naast stofzuigen ook dweilen en gebruiksgemak hetgeen ik het meest belangrijk vind (Ik heb een gelijkvloers app van ~100m2 met tegelvloer + 1 kat).
Ik wil vermijden hier een review te plaatsen maar ik wil wel de punten aanhalen waarbij ik twijfelde vóór ik een Robotstofzuiger aanschafte en twijfelde tussen de Q Revo, L10s Ultra of L20.

Nu een week de L10s Ultra in bezit en... Wauw... Aangenaam verrast:

De app: M.i. zeer matuur en gebruiksvriendelijk. Ook de procedure voor eerste ingebruikname is super eenvoudig. Het verbaasde me hoe snel de robot een kaart maakte en navigeerde doorheen mijn huis. Hij gaat ook elke hoek nog controleren of hij toch geen doorgang heeft overgeslaan. Enkel spiegels detecteert hij niet waardoor er een kamer achter de spiegel lijkt te zijn voor de robot en dus zichtbaar op de kaart (dit kan ik niet verwijderen). Kuisschema's aanmaken en stofzuiger bedienen is kinderspel. Bovendien ook mooie app.

Prestaties: Verwacht niet teveel van 1 zuig/dweil beurt als het echt vuil is maar als je de robot consequent laat kuisen (Ik zou aanraden om de 1 a 2 dagen) zal je zeer tevreden thuiskomen na een drukke werkdag. Bij mij is het echt proper nu, enkel in't begin had ik wat strepen maar die zijn na enkele sessies verdwenen (ik gebruik geen product, enkel kraantjeswater).

Camera ja/nee? Ja, standaard gaat alles naar een server in China en daar moet je mee kunnen leven. Als ik de robot bezig zie, denk ik wel dat ik geen model zou willen zonder camera (of alternatief) aangezien ik echt merk dat de L10s kabels herkent, schoenen etc en die ook echt vermijdt. Hij neemt een foto en toont dit op de kaart in de app. Wat ik niet begrijp is dat hij zelf geen LED heeft om in het donker te navigeren want zo is hij wel eens in een kabel vastgereden. Ik kon hem dan wel van op het werk remote losrijden via de afstandsbediening (leuk voor 1 keer).

Dweilen tot op de rand: Ik zou hier je beslissing niet van laten afhangen als je kiest tussen de Q Revo of L10s. Als je het ervoor over hebt wacht je best op de Q Revo Pro of neem je de L20.

Eigenlijk rest er mij 1 bezorgdheid maar dat zal voor alle robots gelden: de levensduur. Als ik de robot uitgebreid zijn werk laat doen is die de hele voormiddag bezig en de batterij gaat zienderogen van 100 naar 0. Ik denk dat die batterij enorm belast wordt dus het vermogen zal na 3 jaar niet meer hetzelfde zijn en als die tussentijds moet opladen zal die dan dus een hele werkdag bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
@GilH - V.w.b. die bezorgdheid: die vraag over de accu hebben wij ook gesteld aan onze leverancier. Wij lieten de robot in het begin op de intensief stand zuigen en dweilen en zagen de accu ook snel leeg gaan. Volgens de leverancier kun je deze stand beter niet te vaak gebruiken, en het beperken tot bijvoorbeeld 1 keer per week. Intensief laten poetsen is ook niet echt nodig natuurlijk als je de robot elke dag zijn rondje laat maken..
Pagina: 1 ... 22 ... 56 Laatste