Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-07 22:30
WoutR schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:15:
Ik heb thuis twee Dreame L10 Pro robots (voorzien van Valetudo). Op de benedenverdieping heb ik last van 'drift', na verloop van tijd gaat de map helemaal afwijken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb het probleem zowel met de originele firmware als met Valetudo en heb het met beide robots.

[Afbeelding]
Ik weet niet of je je antwoord inmiddels al had gehad, maar kwam jouw bericht toevallig tegen en beter laat dan nooit :).

Het fenomeen komt voor wanneer de robot ergens overheen 'drift' inderdaad, waarbij die vast blijft haken aan iets, dus bijvoorbeeld bij een hoek van een tapijt of losse kabel. Dus oplossing is zoveel mogelijk van de grond halen waar de robot in vast kan komen te zitten. Het wordt wel vaker besproken in de Telegram-groep van Valetudo, maar volgens mij kan dit ook bij de originele software gebeuren (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-07 19:13
snsgn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:06:
[...]

Ik weet niet of je je antwoord inmiddels al had gehad, maar kwam jouw bericht toevallig tegen en beter laat dan nooit :).

Het fenomeen komt voor wanneer de robot ergens overheen 'drift' inderdaad, waarbij die vast blijft haken aan iets, dus bijvoorbeeld bij een hoek van een tapijt of losse kabel. Dus oplossing is zoveel mogelijk van de grond halen waar de robot in vast kan komen te zitten. Het wordt wel vaker besproken in de Telegram-groep van Valetudo, maar volgens mij kan dit ook bij de originele software gebeuren (correct me if I'm wrong).
De besturing van de robot blijft 'origineel' bij het installeren van Valetudo, dus probleem komt niet vanuit Valetudo. Waarschijnlijk is het een mat zwarte plint waar de lidar slecht mee overweg kan en daarom raakt de robot op drift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-07 11:38
stin00 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:13:
[...]

Persoonlijk zou ik, als ik nu een zuig/dweil robot zocht, direct een Q Revo of L10S Ultra bestellen. En dat terwijl ik zelf de S7 Max Ultra en S7+ bezit.
Is dit puur vanwege de prijs of zie je ook andere voordelen? Ik kwam in een online review (YouTube: Roborock S8 Pro Ultra vs S7 Max Ultra Vs Q Revo REVIEW! - Which Is ...) tegen dat de obstacle avoidance ondanks dezelfde tech toch beter werkt in de s7 max ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 11:12
Besouro schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:42:
[...]

Is dit puur vanwege de prijs of zie je ook andere voordelen? Ik kwam in een online review (YouTube: Roborock S8 Pro Ultra vs S7 Max Ultra Vs Q Revo REVIEW! - Which Is ...) tegen dat de obstacle avoidance ondanks dezelfde tech toch beter werkt in de s7 max ultra.
Ik vond deze video (Roborock S8 Pro Ultra Vs Q Revo, vooral vanaf 7:05) erg interessant om te zien vergeleken met de andere reviews, zeker omdat ze een overlay doen van hoe beide object avoidance doen:

Misschien simpele situatie. Deze tester heeft de S8 pro en de Q Revo gekocht ipv ter review gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Arnold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:00:
[...]

Ik vond deze video (Roborock S8 Pro Ultra Vs Q Revo, vooral vanaf 7:05) erg interessant om te zien vergeleken met de andere reviews, zeker omdat ze een overlay doen van hoe beide object avoidance doen:
[YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Vs Q Revo - Differences Compared & Tested]

Misschien simpele situatie. Deze tester heeft de S8 pro en de Q Revo gekocht ipv ter review gekregen.
idd interessant om zo'n overlay te zien! Helaas is de s8 pro buiten mijn budget. Vooralsnog neig ik naar de revo, aangezien ik me afvraag of de iets betere, maar verre van optimale, obstacle avoidance 180 euro extra waard is.
De dreame l10 overweeg ik ook nog aangezien die daar dan wel weer goed op scoort, al las ik daar weer dat die wel eens van de trap af dondert. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 11:12
Besouro schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:38:
[...]

idd interessant om zo'n overlay te zien! Helaas is de s8 pro buiten mijn budget. Vooralsnog neig ik naar de revo, aangezien ik me afvraag of de iets betere, maar verre van optimale, obstacle avoidance 180 euro extra waard is.
De dreame l10 overweeg ik ook nog aangezien die daar dan wel weer goed op scoort, al las ik daar weer dat die wel eens van de trap af dondert. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ben toch voor de Q revo over de S8 gegaan deze week, terwijl ik daarvoor overtuigd was dat ik een S8 'nodig' had. Wat ik bij elkaar zag en las vond ik de dubbele prijs voor de S8 het gewoon niet waard. Misschien dat ik daar van terugkom, maar dan komt de Revo gewoon boven te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuschgens
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-02 11:04
Hier ook zonet een Q Revo besteld na een weekje duizenden video's te bekijken en oneindig veel te vergelijken. Uiteindelijk heeft prijs waaraan deze staat op Amazon Belgie de doorslag gegeven. Gekomen van een S8 Ultra, naar een S7 Max Ultra naar uiteindelijk de Q Revo. Reuze benieuwd want ik heb nog nooit een robotcleaner gehad!

De Dreame heb ik nooit overwogen wegens de camera ook al heeft deze daardoor iets betere obstacle avoidance.

Zijn er trouwens Q Revo gebruikers die ramen hebben die tot aan de vloer lopen? Want hier liggen 3 brede ramen die allen zijn verzonken in de vloer. Ik ga er dus vanuit dat hier wel een no-go zone voor ga moeten opstellen?

[ Voor 0% gewijzigd door kbuschgens op 22-11-2023 16:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhorst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-07 10:54
Besouro schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:38:
[...]

Ik heb die review ook gelezen inderdaad, ik ken geen andere gebruikers die hier last van hebben. Thuis heb ik een groot trapgat waarbij die zeker een einde aan zijn bestaan maakt en vermijdt deze gelukkig zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:40
Ben ook overstag gegaan voor de Q Revo, ben enorm benieuwd naar de ervaring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:22
Jij een DreamL10, ik een nieuw kleed. Zie hier de gedachtegang van mijn vrouw… -O-

Ik ben heel benieuwd hoe de Dream hiermee omgaat. Vrijdag testdag :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrzkxuX51S6KwCAVNoMKkPqiaSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pgilv6iSrIRbtgrBEvKGtD7M.jpg?f=fotoalbum_large

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:03
De meeste robotstofzuigers.doen het niet super op hoogpolig tapijt. Ze had er beter eentje met een wat lagere pool kunnen kiezen. :N Maar... misschien valt het mee. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlR1908
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02-2024
kbuschgens schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:59:
Hier ook zonet een Q Revo besteld na een weekje duizenden video's te bekijken en oneindig veel te vergelijken. Uiteindelijk heeft prijs waaraan deze staat op Amazon Belgie de doorslag gegeven. Gekomen van een S8 Ultra, naar een S7 Max Ultra naar uiteindelijk de Q Revo. Reuze benieuwd want ik heb nog nooit een robotcleaner gehad!

De Dreame heb ik nooit overwogen wegens de camera ook al heeft deze daardoor iets betere obstacle avoidance.

Zijn er trouwens Q Revo gebruikers die ramen hebben die tot aan de vloer lopen? Want hier liggen 3 brede ramen die allen zijn verzonken in de vloer. Ik ga er dus vanuit dat hier wel een no-go zone voor ga moeten opstellen?
Ik heb deze situatie inderdaad, gewoon een invisable wall instellen via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:34
Eikkie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:50:
Jij een DreamL10, ik een nieuw kleed. Zie hier de gedachtegang van mijn vrouw… -O-

Ik ben heel benieuwd hoe de Dream hiermee omgaat. Vrijdag testdag :9 [Afbeelding]
Vooral die sliertjes gaat de robot er snel vanaf eten… (is althans mijn ervaring). Een ruime nogo instellen vrees ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:22
Huey schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:27:
[...]

Vooral die sliertjes gaat de robot er snel vanaf eten… (is althans mijn ervaring). Een ruime nogo instellen vrees ik…
Zou balen zijn zeg. Een kleed elke dag laten stofzuigen is toch wel prettig.
Misschien kan ik in de app instellen dat Dream via de lange kant (zonder sliert) het kleed op rijdt?

It's me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
Eikkie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
[...]

Misschien kan ik in de app instellen dat Dream via de lange kant (zonder sliert) het kleed op rijdt?
Denk dat je uiteindelijk moet kiezen tussen kleed of robot.

Meest praktische oplossing lijkt me om na elke schoonmaakbeurt stiekem een millimeter van de slierten af te knippen. Dan kan je de robot de schuld geven, maar lost 't probleem zich vanzelf op als je 't lang genoeg volhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:42

bjp

je zou kunnen een kaart met no-go zone maken, zodat hij het vermijd.

dan een tweede kaart met enkel het tapijt (everything else no-go).

En dan hopen dat tussen station en tapijt, hij aankomt van de zijkant wanneer hij op het tapijt moet zijn ;)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hopp, de Q Revo binnen en ik kan al direct zeggen; werkt mooi!
Mappen gaat snel en boenen en zuigen gaat echt heel mooi op onze PVC vloer. Ook tussen de tafel en stoelpoten werkt het heel mooi. Robot gaat net zo lang door tot ie alle kruimels heeft opgezogen!

Heeft iemand goede ervaring met (aftermarket of originele) accesoires? WIl eigelijk een extra setjes borstels, rollers, moppen, filters en zakken bestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gumball op 23-11-2023 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhorst
Eikkie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
[...]

Een invisible wall instellen op de plek van de slierten. Dan rijd hij niet via die kant aan of af, ik heb zelf hoog polig tapijt zonder slierten en zuigt die zonder problemen.

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
LinuX-TUX schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:40:
[...]

Fijn, ik zie overal de L10s in de black friday acties staan. Dus ik denk; even checken of er wat nieuwers is en ja hoor, de L20 bestaat dus al. Ik wikken en wegen en herinner me dit topic weer, kom jij weer met de X30 Pro op de proppen waar ik echt NERGENS reviews over kan terug vinden :D :+

Misschien vanavond toch een uurtje uittrekken om wat onderzoek te doen, zag ook dat de L30 verschenen was in Amerika en Rusland :Y)

Vraag me wel af wat het verschil is tov deze: Aliexpress

[...]
- Voor mensen die op Dreame robots zitten te jagen.
Via de europese site van dreamtech kan je de dreame l20 ultra naar NL versturen volgens de site. De complete versie is evenduur als via amazon. Weet iemand of er nog voordelen zijn om bij dreamtech direct te bestellen, of kan je hier zelfs nog te maken krijgen met invoerrechten?

Daarnaast loont het om de complete versie te nemen (100 euro duurder)? Of beter later die dingen bijbestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhorst
Dhorst schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:37:
[...]

Een invisible wall instellen op de plek van de slierten. Dan rijd hij niet via die kant aan of af, ik heb zelf hoog polig tapijt zonder slierten en zuigt die zonder problemen.
Nvm die wall moet over de hele lengte van de kaart en dan gaat die een groot stuk overslaan

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 24-07 10:18
gruys7 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:37:
[...]

Via de europese site van dreamtech kan je de dreame l20 ultra naar NL versturen volgens de site. De complete versie is evenduur als via amazon. Weet iemand of er nog voordelen zijn om bij dreamtech direct te bestellen, of kan je hier zelfs nog te maken krijgen met invoerrechten?

Daarnaast loont het om de complete versie te nemen (100 euro duurder)? Of beter later die dingen bijbestellen.
Ik snap die Europese site niet helemaal (naast het feit dat je niet eens fatsoenlijk engels kan selecteren zonder op de amerikaanse site terecht te komen).

Waarom is de L20 Ultra duurder dan de L20 Ultra Complete ... dacht even te spieken bij de US site, maar die hebben geen keuze (+ daar is die zwart)

• MarioMark1541
  • Laatst online: 21:09
Sinds vandaag een roborock Q revo

Iemand advies voor schoonmaak middel

Ik zag dat Omo officieel van Roborock is ?
Kan die ook gebruikt worden voor de revo ? En hebben jullie daar ervaring mee ?

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

gruys7 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:37:
[...]

Je komt op de Duitse site uit. Daar is een verwijzing naar Amazon.de. Amazon heeft de korting voor de complete wel doorgevoerd maar voor de "gewone" niet. Daardoor is er een verschil in prijs. Via de Belgische Amazon site zijn de kortingen wel "goed" doorgevoerd en ook via de Franse Amazon site gaat het goed. Alleen kost het verzenden naar Nederland dan € 22,00.

Via de dreametech site kun je inderdaad, zonder verzendkosten, de L20 Ultra Complete kopen voor € 1099,00 geen idee waar ze vandaan verzenden. Ik zie dat het inclusief BTW is (maar dan wel de Duitse van 19%)

Als ik het zo inschat, dan kan ik voor de € 100,00 verschil in prijs tussen de complete en de "gewone" toch wel een aardig setje aan spullen inslaan via Amazon of via AliExpress.

Ik vind het jammer dat Amazon.nl de korting niet geeft. Ik ben van plan nog een dagje te wachten... misschien zelfs tot zaterdag.
LinuX-TUX schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]

Waarom is de L20 Ultra duurder dan de L20 Ultra Complete ... dacht even te spieken bij de US site, maar die hebben geen keuze (+ daar is die zwart)
Ik heb daar ook gekeken. Geen verzending naar Nederland. Alleen binnen de US.

[ Voor 18% gewijzigd door wpuntnl op 23-11-2023 15:55 . Reden: toevoeging. en een aanpassing. ]

Survival of the W-est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Laatst online: 23:09
Wij overwegen ook een robotstofzuiger. Budget is max 400 euro. Ik twijfel tussen:
Roborock Q8 Max (zonder automatische stofbak)
Roborock Q7 Max+ (met automatische stofbak)

De Q8 Max heeft als extra dubbele borstels en Reactive obstacle avoidance, maar geen automatische stofbak.

We hebben een beneden verdieping van 65m2 en geen huisdieren. Wel twee kinderen.

Een paar vragen:
1. De benedenverdieping mag waarschijnlijk elke dag of om de dag gedweild worden. Hoe vaak moet je dan bij de Roborock om water bij te vullen en de dweil te wisselen? Als dit elke keer na het dweilen is, zie ik niet veel nut in de automatische stofbak, aangezien onderhoud toch nodig is.

2. We willen de Roborock (welke het ook wordt) niet in het zicht hebben. Achter of onder de bank is een mooie parkeerplek, maar is dan welk handig als hij te voorschijn komt, als het nodig is om hem te onderhouden. Is hiervoor een functie in de app of met Google Assistant?

3. Zijn er mensen die de dweil meerdere beurten laten zitten?

4. Hebben jullie nog betere suggesties voor max 400 euro? Met of zonder automatische stofbak.

Welke heeft volgens jullie de voorkeur?

If it does not kill u, it makes u stronger

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vandaag de Roborock Q Revo binnen gehad. Moet zeggen dat de mapping veel beter is dan ik met de Samsung Jet Bot had welke al veel beter was dan de Viomi S9. Nu heeft Roborock niet stilgestaan, maar is voor mijn gevoel veel beter geworden.

De S7/S8 zullen dan misschien nog beter zijn in object avoidance, maar dat is voor ons niet nodig. Vanwege de twee katten in huis kunnen we toch al geen kabels op de grond laten liggen 😅.

Het Docking station is wel gigantisch groot, zeker vergeleken met die van Samsung. Maar niet zo gek met twee waterbakken en een stofzak natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uavFhcW42xmDOxa5JyxfltbP4Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC3RxfE2VZzDYhD2laG0TY9j.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij geen robot meer zonder stofafzuiging. Merkte net dat de Samsung beneden die elke dag draaide na 2 dagen al vol zat… dus eens in de twee weken legen was echt veel te weinig.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 23-11-2023 21:25 ]

Gallery V&A

• jacox
MarioMark1541 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:00:
Sinds vandaag een roborock Q revo

Iemand advies voor schoonmaak middel

Ik zag dat Omo officieel van Roborock is ?
Kan die ook gebruikt worden voor de revo ? En hebben jullie daar ervaring mee ?
Ik gebruik vanaf het begin (ergens in juni) de officiële OMO reiniger. Het werk prima maar kan het niet vergelijken met andere schoonmaakmiddelen. Per volle schoonwatertank heb je ca. een dopje nodig dus je doet er best lang mee. "Ik" dweil mijn hele huis 2 keer per week en de fles is nog halfvol (of halfleeg, net hoe je in het leven staat >:) ). Het is best prijzig maar je doet er ook erg lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vanmorgen stond Bep vast onder de TV meubel, dus weer naar haar station gestuurd.
Ik hoorde Bep wel piepen bij het terugrijden, kon zo snel even niks vinden aan de onderkant. Maar gok dat het een van de wieltjes is, alleen wel vreemd dat Bep dit eerst niet deed. Dus dat word haar vanavond nog even goed nakijken en anders retour sturen gok ik.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

G_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:43:
Vanmorgen stond Bep vast onder de TV meubel, dus weer naar haar station gestuurd.
Ik hoorde Bep wel piepen bij het terugrijden, kon zo snel even niks vinden aan de onderkant. Maar gok dat het een van de wieltjes is, alleen wel vreemd dat Bep dit eerst niet deed. Dus dat word haar vanavond nog even goed nakijken en anders retour sturen gok ik.
Het type Robot dat je hebt heeft geen LiDAR of camera’s voor navigatie. Dus die heeft geen object detection en zal waarschijnlijk op random plekken altijd vastlopen en in een random patroon schoonmaken.

Je zult echt eentje moeten hebben met LiDAR en/of een camera voorop wil je dit minder tot niet hebben. Verschilt erg per merk/model hoe goed ze hiermee omgaan.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

BiG-GuY schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:54:
[...]

Het type Robot dat je hebt heeft geen LiDAR of camera’s voor navigatie. Dus die heeft geen object detection en zal waarschijnlijk op random plekken altijd vastlopen en in een random patroon schoonmaken.

Je zult echt eentje moeten hebben met LiDAR en/of een camera voorop wil je dit minder tot niet hebben. Verschilt erg per merk/model hoe goed ze hiermee omgaan.
Oké dat is een goeie tip! Die wij hiervoor hadden had ook zo'n camera en we hebben ons huis er al helemaal naar wens op aangepast, maar mocht deze niet naar wens bevallen dan sturen we Bep terug onder de 30 dagen retoursgarantie van Bol.com en kijken we verder.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Gisteravond is hier de Q Revo bezorgd. Flink zwaar pakket zeg! Docking is inderdaad.... GROOT. Komen van een S5 Max af die wat problemen heeft (laat veel rotzooi liggen en de pomp is defect). Weten nog niet wat we daar mee gaan doen, of naar boven, of een onderhoudsset (borstel, filter, zijborstel etc) en dan naar mijn broer of mijn vader.

Alles opgeruimd / omhoog gezet en de quick mapping zijn werk laten doen. Dit gaat snel! Stukken sneller dan de S5 Max :). Verder is hij een flink stuk stiller. Dweilen wassen en het water afpompen maakt wel redelijk lawaai, stofbakje leegzuigen helemaal natuurlijk :p. Eerst de keuken laten stofzuigen op turbo (wat verrassend stil is) en daarna laten dweilen. Nu was de vloer niet heel vies maar toch komt er flink vies water van af! 1 nadeel, het drogen van de dweilen maakt wel redelijk geluid (fan die blaast), wat na 3 uren redelijk storend werd.

Tot nu toe erg tevreden! Wel ben ik benieuwd hoe je het drogen handmatig kan starten. Ik heb de app flink uitgeplozen, maar kan het niet vinden. In de handleiding staat dat het zou moeten kunnen. Iemand een idee?

BTW, jullie ook zo'n mooi sticker er bij gekregen? :P

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

The Executer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:34:
Gisteravond is hier de Q Revo bezorgd. Flink zwaar pakket zeg! Docking is inderdaad.... GROOT. Komen van een S5 Max af die wat problemen heeft (laat veel rotzooi liggen en de pomp is defect). Weten nog niet wat we daar mee gaan doen, of naar boven, of een onderhoudsset (borstel, filter, zijborstel etc) en dan naar mijn broer of mijn vader.

Alles opgeruimd / omhoog gezet en de quick mapping zijn werk laten doen. Dit gaat snel! Stukken sneller dan de S5 Max :). Verder is hij een flink stuk stiller. Dweilen wassen en het water afpompen maakt wel redelijk lawaai, stofbakje leegzuigen helemaal natuurlijk :p. Eerst de keuken laten stofzuigen op turbo (wat verrassend stil is) en daarna laten dweilen. Nu was de vloer niet heel vies maar toch komt er flink vies water van af! 1 nadeel, het drogen van de dweilen maakt wel redelijk geluid (fan die blaast), wat na 3 uren redelijk storend werd.

Tot nu toe erg tevreden! Wel ben ik benieuwd hoe je het drogen handmatig kan starten. Ik heb de app flink uitgeplozen, maar kan het niet vinden. In de handleiding staat dat het zou moeten kunnen. Iemand een idee?
Ik gebruik hem zelf in de Xiaomi Home app, daar kan ik op Docked klikken rechtsonder en dan krijg ik de opties Empty, Wash en Stop. Na Wash gaat hij direct verder met drogen. Je kan in de instellingen wel aanpassen hoe lang hij droogt, 2-3-4u .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokkenstok
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-07 12:18
Heel interessant, zeker gezien mijn s50 nu toch wel echt dood is.

Iemand enig idee hoe het zit met garantie? stuur je het apparaat in het geval van gebreken terug naar Amazon of richting Xiaomi gezien het de "official store" is? Ben nieuw op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nokkenstok schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:
[...]

Heel interessant, zeker gezien mijn s50 nu toch wel echt dood is.

Iemand enig idee hoe het zit met garantie? stuur je het apparaat in het geval van gebreken terug naar Amazon of richting Xiaomi gezien het de "official store" is? Ben nieuw op Amazon.
Verwerking van de aanvraag zal via Amazon gaan. Verwerking van de RMA zelf via Roborock, omdat zij de verkoper zijn. Amazon handelt voor hun enkel de verzending af vanuit Amazon magazijnen. Nog geen RMA’s nodig gehad bij resellers via Amazon, dus geen eigen ervaring mee.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

BiG-GuY schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik hem zelf in de Xiaomi Home app, daar kan ik op Docked klikken rechtsonder en dan krijg ik de opties Empty, Wash en Stop. Na Wash gaat hij direct verder met drogen. Je kan in de instellingen wel aanpassen hoe lang hij droogt, 2-3-4u .
Pff, daar zit die optie dus verstopt. Had de knop al lang ingedrukt, in de maintenance opties gekeken etc, nergens kunnen vinden.

In de Roborock-app zitten er 3 opties, legen, wassen en drogen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPM-6D1U5jiLy-ekAWBWmaSPhYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HlFUJlFzF3yTZI1E3PzYYayu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07 15:32
Sinds vorige week de Dreame L10S binnen en Truus heeft al flink wat rondjes rondgereden. Het apparaat bevalt echt enorm goed! De flinke lading hondenharen pakt ze moeiteloos mee en ook het dweilen gaat perfect. Geniet vooral van de goede scanner, waardoor het apparaat niet overal tegenaan rijdt en netjes om metalen stoelpoten heen gaat. Ik hoef de stoelen niet eens aan de kant te zetten bij de eettafel!

Een enorme verbetering tov de oude ProScenic-robot. Een goedkoop ding van ~150 euro destijds. Die had gewoon een grote bumper en klapte overal tegenaan om te kijken waar de muur was.. (nu was een ouderwetse handveger al een verbetering overigens)

Wel even geschrokken van het gigantische dockingstation, gelukkig staat Truus in de trapkast dus volledig uit het zicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Speculaes op 24-11-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

The Executer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:43:
[...]

Pff, daar zit die optie dus verstopt. Had de knop al lang ingedrukt, in de maintenance opties gekeken etc, nergens kunnen vinden.

In de Roborock-app zitten er 3 opties, legen, wassen en drogen:

[Afbeelding]
Oh haha, de derde knop is dus nu Stop omdat hij aan het drogen is. Als ik Stop druk zie ik zelfde als jij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL9RqCS8i_9cVt1sVx6qbnxYHg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlU5OZPzznSd1kFDAEdUDaQq.jpg?f=fotoalbum_large

Hij heeft vanochtend om 08:00 gepland gedraaid. Werkte goed. Wel was de schoon water bak al leeg, maar had hem ingesteld op High voor dweilen, dus dat was wat extreem als die dagelijks gaat en gisteravond al twee verdiepingen volledig laten doen ook op High.

Nu net ontdekt dat hij zelfs per (type) kamer het gedrag kan aanpassen via Custom. Zodat de keuken met meer water wordt gedaan dan de andere kamers en de gang harder wordt gezogen. Erg Nice.

[ Voor 39% gewijzigd door BiG-GuY op 24-11-2023 10:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55
Hier ook de Roborock Q Revo binnen! Net als hier al werd vermeld, wat een enorm grote doos. Ik was vooraf al erg aan het twijfelen tussen de Q Revo en de S8, omdat ik de docking station maar een lelijk ding vind en toch wel erg groot is (de S8 past mooi onder de kast). Toch voor de Q Revo gegaan vanwege het gemak en de extra functies, zoals het wassen/drogen van de dweilpads.

Gister heeft de Q Revo zijn eerste rondje gedaan. Althans, ik heb op 'start cleaning' geklikt en de robot ging random door de kamer. Na een uur had hij pas 1/3 van de kamer verkend, maar ik lees net hiervoor dat er ook zoiets bestaat als 'quick mapping'. Die functie ga ik nog even zoeken.

Het is mijn eerste robotstofzuiger, dus het was sowieso mooi om te zien hoe de robotstofzuiger te werk gaat. Het geluid is ok (op de modus 'balanced'), maar ik zou er niet bij willen blijven zitten. Dus liever laten draaien als ik niet thuis ben.

Gedurende het uur is de robotstofzuiger een aantal keer teruggekeerd om de dweilpads te wassen. Helaas kwam ik er na dat uur achter dat de dweilpads niet nat waren (geweest) en dat de watertank dus niet aangeroepen is. Ook was er geen vuil water afgezogen, dus daar is iets fout gegaan. Ook heeft de robotstofzuiger gedurende het wassen niet het stofbakje geleegd. Deze zat aardig vol en je zou denken dat dit gelijk gebeurd als de stofzuiger terugkeert naar het basisstation voor het wassen van de dweilpads.

Iemand nog tips om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
via de nl amazon de dreame l20 ultra besteld (basisset). Zitten hier voldoende accessoires bij om gelijk te beginnen (schoonmaakmiddel). Wat wordt geadviseerd om direct te bestellen (via ali express).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Mr.Jappe schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:15:
Hier ook de Roborock Q Revo binnen! Net als hier al werd vermeld, wat een enorm grote doos. Ik was vooraf al erg aan het twijfelen tussen de Q Revo en de S8, omdat ik de docking station maar een lelijk ding vind en toch wel erg groot is (de S8 past mooi onder de kast). Toch voor de Q Revo gegaan vanwege het gemak en de extra functies, zoals het wassen/drogen van de dweilpads.

Gister heeft de Q Revo zijn eerste rondje gedaan. Althans, ik heb op 'start cleaning' geklikt en de robot ging random door de kamer. Na een uur had hij pas 1/3 van de kamer verkend, maar ik lees net hiervoor dat er ook zoiets bestaat als 'quick mapping'. Die functie ga ik nog even zoeken.

Het is mijn eerste robotstofzuiger, dus het was sowieso mooi om te zien hoe de robotstofzuiger te werk gaat. Het geluid is ok (op de modus 'balanced'), maar ik zou er niet bij willen blijven zitten. Dus liever laten draaien als ik niet thuis ben.

Gedurende het uur is de robotstofzuiger een aantal keer teruggekeerd om de dweilpads te wassen. Helaas kwam ik er na dat uur achter dat de dweilpads niet nat waren (geweest) en dat de watertank dus niet aangeroepen is. Ook was er geen vuil water afgezogen, dus daar is iets fout gegaan. Ook heeft de robotstofzuiger gedurende het wassen niet het stofbakje geleegd. Deze zat aardig vol en je zou denken dat dit gelijk gebeurd als de stofzuiger terugkeert naar het basisstation voor het wassen van de dweilpads.

Iemand nog tips om te proberen?
Ik had eigenlijk eerst de Quick Mapping gedaan, dus weet niet of het gedrag dan anders is.
Wel een programma gestart voor Mop&Vacuum?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55
BiG-GuY schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:20:
[...]

Ik had eigenlijk eerst de Quick Mapping gedaan, dus weet niet of het gedrag dan anders is.
Wel een programma gestart voor Mop&Vacuum?
Ja wel dat programma gekozen, vandaar dat de robotstofzuiger ook terugging om de dweilpads te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 22:13

PoweRoy

funky!

Zo gisteren de Q8 uitgepakt en voor t eerst gebruikt. Eerste indruk is dat hij 'slechter' navigeerd dan mijn oude (kapotte) Dreame L10Pro.

We hebben dit soort eetkamer stoelen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKZSoqQU7GXhRWMoxvRBDmOqa48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Gg1JHAwmYAlcTV0C2xXbllBW.png?f=user_large

Bij de dream botste hij er tegen aan en draaide om. Of hij ging er overheen en kon verder rijden. Heel af en toe reed hij vast als de 'open' kant van de stoel dicht was, bv als hij tegen een tafelpoot staat. De Dreame kon er niet achteruit weer uit rijden.

Bij de roborock gaat hij over de poot maar blijft hangen. Na een halve minuut komt hij wel weer los maar gaat hij het weer doodleuk weer proberen. (en loopt weer vast)

Nog even bedenken wat ik ga doen, of de Q8 houden of toch weer een dreame.

Ik zie dat anderen met een 3D printer en soort extra bumpers hebben geprint die de bumper hoger en lager maken en dus eerder botst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWP7UB2lHYo_X56ZA8e9looakBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b82e7bEYdELVox40sr5M6Izy.png?f=fotoalbum_large

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na veel gelezen hier en reviews bekeken ook gegaan voor de Roborock Q Revo. Vandaag de eerste run gedaan en na 119 minuten was hij klaar. Alle hoekjes en kamers zijn meegepakt. Water was troubel en waterbak bijna leeg. Batterij had nog 14% over.

Wij komen van een iRobot 981 en de batterij daarvan deed het maar 40 minuten en kon het meestal niet in 1 keer doen. Ook is de prestatie zonder verlichting of daglicht heel slecht en liep hij regelmatig vast of was het vuilbakje al vol. Vaak sloeg hij ook een kamer over. Wij lieten hem in de nacht draaien omdat er overdag altijd iemand thuis is en vanwege het geluid overdag niet prettig was.

Wat ons nog het meest opvalt is het verschil in geluidsniveau. Waar de iRobot echt luid is, kon ik met de Roborock met de deur open gewoon werken. Dit samen met de dock zorgt waarschijnlijk voor een schoner huis en minder frustratie omdat de oude robot nog wel eens vast liep of niet had schoongemaakt omdat het bakje vol was.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
BiG-GuY schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:
[...]

Kun je ook aangeven dat hij NIET droogt? Dus alleen wassen en dan klaar. Als dat drogen zoveel lawaai maakt als je thuis bent is dat niet prettig. Als je niet thuis bent maakt het mij niet uit. Ik wil ook zo'n Revo, maar dat dock is zo groot en wordt passen en meten in een kleinere woning. Met groot zal wel bedoelt worden dat deze hoog is, want de breedte valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17
edgarvh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:08:
[...]
Kun je ook aangeven dat hij NIET droogt? Dus alleen wassen en dan klaar. Als dat drogen zoveel lawaai maakt als je thuis bent is dat niet prettig. Als je niet thuis bent maakt het mij niet uit. Ik wil ook zo'n Revo, maar dat dock is zo groot en wordt passen en meten in een kleinere woning. Met groot zal wel bedoelt worden dat deze hoog is, want de breedte valt wel mee.
Volgens mij doet hij dit altijd. Ook wel nodig, want anders worden die pads natuurlijk langzaam schimmelig.
Wij laten hem 's nachts lopen (ruimen de boel een paar keer per week op (veeeeel lego hier...) en stellen hem dan op ergens rond middernacht in). In de ochtend is hij dan al klaar met drogen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

PoweRoy schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:24:
Zo gisteren de Q8 uitgepakt en voor t eerst gebruikt. Eerste indruk is dat hij 'slechter' navigeerd dan mijn oude (kapotte) Dreame L10Pro.

We hebben dit soort eetkamer stoelen: [Afbeelding]

Bij de dream botste hij er tegen aan en draaide om. Of hij ging er overheen en kon verder rijden. Heel af en toe reed hij vast als de 'open' kant van de stoel dicht was, bv als hij tegen een tafelpoot staat. De Dreame kon er niet achteruit weer uit rijden.

Bij de roborock gaat hij over de poot maar blijft hangen. Na een halve minuut komt hij wel weer los maar gaat hij het weer doodleuk weer proberen. (en loopt weer vast)

Nog even bedenken wat ik ga doen, of de Q8 houden of toch weer een dreame.

Ik zie dat anderen met een 3D printer en soort extra bumpers hebben geprint die de bumper hoger en lager maken en dus eerder botst.
[Afbeelding]
Misschien iets hogere pootjes voor de stoel laten printen? Zodat de stang wat hoger zit en hij er niet meer op kan rijden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Of viltjes onder die zwarte klemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

edgarvh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:08:
[...]
Automatic Dry en Automatic Empty kan je uitzetten in de instellingen. Nu moet ik zeggen dat ik geen last heb van het geluid, maar we zitten niet in de woonkamer zonder geluid aan te hebben van iets (muziek/tv/games). Als er geen ander geluid in de woonkamer is, hoor je wel wat ja, maar niet heel luid. Het stofzuigen zelf is veel luider en dat valt best mee voor een robot stofzuiger.

Je hebt ook een DND modus overigens, daarin kan je dan weer kiezen of hij de automatische afzuiging mag doen of niet. Standaard staat DND aan tussen 22:00-08:00. Het afzuigen is overigens wel heel luid, maar dat is logisch, zodat de bak goed leeggezogen wordt.

Vind het automatisch wassen en drogen juist een van de belangrijke verbeteringen, de Viomi S9 die we vroeger hadden, had hier niks voor. Als je dan het doek er niet direct afhaalde als hij klaar was, begon het al snel te meuren, dus schoonmaken wanneer je er niet was, werkte niet echt.

Bij ons staat de Dock in de uiterste hoek van de kamer (naast eettafel) en niet in het woon/zit gedeelte aan de andere kant van de kamer.

Wij laten hem elke ochtend een rondje doen rond 8:00, morgen even zien wat het tijdsverschil is met de max/high setting naar nu custom. Had al aangepast dat hij eerste de ‘tapijten/kleden’ doet voor hij gaat dwijlen, al kon hij de draaiende mops hoog genoeg optillen dat hij over ons kleed heen kon rijden zonder het kleed nat te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door BiG-GuY op 24-11-2023 14:19 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anni
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-11-2023
Na alles te hebben gelezen voor mezelf besloten een roborock Qrevo aan te gaan schaffen. Mijn eerste robotstofzuiger, dus ben benieuwd!

Nu is mijn moeder ook overtuigd van de meerwaarde van een robotstofzuiger, maar ze heeft een max budget van 500E. Stofzuigen is het belangrijkste, dweilen mooi meegenomen. Het gaat om de beneden verdieping 70m2 (en slaapkamer), geen drempels, geen tapijt alleen tegels. 1 kat, maar die loopt niet rond in de nacht. Wel regelmatig zand binnen. Helaas valt de Qrevo niet binnen budget. Wat is een betaalbaarder goed alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-07 16:10
Iemand ervaring met de Robotstofzuiger Zigma Spark-980? Ik was onder de indruk van de specs (laser en 4000 pacal) voor maar 180 euros nu ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Ik had hem ook al in het black-friday topic gezet, maar gezien het voor hier wellicht ook interessant kan zijn. Heb hem zelf besteld en zal t.z.t., als daar interesse in is, wel mijn bevindingen delen :). Onze 600 (henkie) kan met pensioen, of najah, die mag bij mijn moeder verder rondhuppelen met wat nieuwe onderdelen erin :P.

iRobot J9+ Combo
Waar:https://www.amazon.de/dp/...G9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1
Categorie:robotstofzuiger
Normale prijs:€ 1399,99
Black Friday prijs:€ 999,99
Opmerking:let op: amazon duitsland maar bezorgen gewoon naar nl. Voor nu nog nergens goedkoper gevonden. Aanbieding (nog) niet beschikbaar via Nederlandse kanalen. Betreft laatste vlaggenschip robot van iRobot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin VH
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-07 15:33
Iemand hier met enige ervaring met de Q Revo op donkere vloeren?
Ik ben zelf aan het twijfelen om mijn allereerste robotstofzuiger aan te schaffen, de Q Revo staat met stip op nummer 1. Ik heb hier en daar gelezen dat de Q Revo minder goed overweg kan met alle vormen van donkere vloeren, maar kan me niet echt een concreet idee vormen welke problemen dat kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Kevin VH schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:25:
Iemand hier met enige ervaring met de Q Revo op donkere vloeren?
Ik ben zelf aan het twijfelen om mijn allereerste robotstofzuiger aan te schaffen, de Q Revo staat met stip op nummer 1. Ik heb hier en daar gelezen dat de Q Revo minder goed overweg kan met alle vormen van donkere vloeren, maar kan me niet echt een concreet idee vormen welke problemen dat kan opleveren.
Voor mapping wordt hoofdzakelijk LiDAR gebruikt. Die zit bovenop, zoals bij alle. Zwarte poten worden niet altijd gezien door LiDAR, daar heb je nog extra sensoren of camera’s voor nodig om dat goed te zien.

Volgens mij heeft de Q Revo voorop nog wel ook IR sensoren die daarmee objecten beter kan herkennen, maar onderop zitten alleen sensoren om te detecteren of het een tapijt of afgrond is (trap af).

We hebben een grijze tegelvloer over de hele woning en zwarte vloer matten bij de voordeur en achterdeur. Daar rijd die netjes overheen en herkent dat het een “tapijt” is en behandeld deze als een tapijt, dus extra zuigkracht geen dwijl.

Onze stoelen en tafels met zwart stalen poten worden door de Q Revo beter “herkend” dan bij de andere die we geprobeerd hebben. Maar wil je echt goede detectie heb je echt camera’s nodig.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 21:09
jacox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:38:
[...]

Ik gebruik vanaf het begin (ergens in juni) de officiële OMO reiniger. Het werk prima maar kan het niet vergelijken met andere schoonmaakmiddelen. Per volle schoonwatertank heb je ca. een dopje nodig dus je doet er best lang mee. "Ik" dweil mijn hele huis 2 keer per week en de fles is nog halfvol (of halfleeg, net hoe je in het leven staat >:) ). Het is best prijzig maar je doet er ook erg lang mee.
Maar het kan geen kwaad voor de machine ?

Je leest tegenstrijdige berichten
Dat het slecht is voor de leidingen ofzo

En dweilen en zuigen doet hij toch gelijkmatig ?

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 24-11-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik had nog de Dettol Allesreiniger Citrus liggen die ik gebruikte met de Viomi S9, maar daar deed ik het op het doek. Nu in de schoon water bak.

Ging de eerste paar keer zonder problemen. Eerst had ik twee doppen gedaan voor een volle bak, daarna met 1 dop. Dat was al zat voor een lekker frisse geur tijdens/na het dwijlen.

Geen sop residue of strepen, dus tevreden mee. Zeker als ik zie hoeveel die andere goedjes kosten 😅.

Ga dezelfde Dettol ook gebruiken in de Bissel Crosswave die we hebben, daar zit ik nog op de fles die er origineel bij zat.

[ Voor 26% gewijzigd door BiG-GuY op 24-11-2023 19:16 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Laatst online: 22:14
Ik heb sinds een week de Dreame L10s Ultra. Ik probeer hem nu in Home Assistant toe te voegen via deze integratie: https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum
Ik krijg echter de melding dat de login onjuist is, terwijl deze wel juist is en ik gewoon kan inloggen via de app. Heeft er al iemand zijn Dreame succesvol geïntegreerd in HA?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:03
manusjevanalles schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:42:
Ik heb sinds een week de Dreame L10s Ultra. Ik probeer hem nu in Home Assistant toe te voegen via deze integratie: https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum
Ik krijg echter de melding dat de login onjuist is, terwijl deze wel juist is en ik gewoon kan inloggen via de app. Heeft er al iemand zijn Dreame succesvol geïntegreerd in HA?
Ja, dat was geen probleem hier, voor zover ik me kan herinneren.

Zitten HA en de robot op hetzelfde subnet in je netwerk? Ik zie in de integratie (in HACS) staan "Please make sure that the devices are at same subnet [...]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Tarax schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:03:
[...]

Ja, dat was geen probleem hier, voor zover ik me kan herinneren.

Zitten HA en de robot op hetzelfde subnet in je netwerk? Ik zie in de integratie (in HACS) staan "Please make sure that the devices are at same subnet [...]"
Ja zit nog gewoon op hetzelfde subnet. Gebruik je dezelfde integratie? Ik heb ook al als test het wachtwoord gewijzigd zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 23:28
Als alternatief kun je de beta versie hiervan installeren, dan kun je met je Dreamehome account inloggen.
Dit was de enige optie voor mijn L10 (non-S) erin te krijgen.

Als ik me niet vergis had je een account nodig van een andere app als je op de v1 wilt inloggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-05 23:55
Ik heb op de bestelknop geduwd! Het is de Dreame L10s Ultra geworden, voornamelijk voor het dweilen tot aan de plint, wat de Q Revo niet kan. Ik wou nog wachten op de Q Revo Pro of een prijsverlaging van de L20, maar ik verwacht niet dat die snel onder de €800 zullen komen.

Ik betaalde €689 bij Amazon.com.be en ik heb voor eerste keer Woolsocks cashback uitgeprobeerd (Zou €30-€55 cashback zijn...).

Ik heb nog geen ervaring met robotstofzuigers dus ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
MarioMark1541 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:10:
[...]

Maar het kan geen kwaad voor de machine ?

Je leest tegenstrijdige berichten
Dat het slecht is voor de leidingen ofzo

En dweilen en zuigen doet hij toch gelijkmatig ?
In de Q Revo gebruikershandleiding (ja die lees ik😄) staat bij het vullen van de water tank dat je alleen Roborock schoonmaak middel moet gebruiken vanwege corrosie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
digital-IMEI schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:04:
[...]

Als alternatief kun je de beta versie hiervan installeren, dan kun je met je Dreamehome account inloggen.
Dit was de enige optie voor mijn L10 (non-S) erin te krijgen.

Als ik me niet vergis had je een account nodig van een andere app als je op de v1 wilt inloggen.
Dat is inderdaad de oplossing, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
GilH schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:27:
Ik heb op de bestelknop geduwd! Het is de Dreame L10s Ultra geworden, voornamelijk voor het dweilen tot aan de plint, wat de Q Revo niet kan. Ik wou nog wachten op de Q Revo Pro of een prijsverlaging van de L20, maar ik verwacht niet dat die snel onder de €800 zullen komen.

Ik betaalde €689 bij Amazon.com.be en ik heb voor eerste keer Woolsocks cashback uitgeprobeerd (Zou €30-€55 cashback zijn...).

Ik heb nog geen ervaring met robotstofzuigers dus ik ben heel benieuwd!
Amazon BE geeft je nog eens €10 korting via een kortingscode, dat is mazzel hebben.
Ietwat offtopic: Ik heb de website van Woolsocks bekeken en zie dat om cashback te ontvangen je je bankrekening met Woolsocks moet koppelen, het zogenaamde PSD2 gebeuren. Heb jij dat ook moeten doen? Ik heb mijn bedenkingen hierbij want ze kunnen alles van je bankrekening bekijken als ik het goed heb. Dat lijkt mij geen goed idee. Je krijgt daar wel 10% van het ex BTW bedrag van de aankoop van de stofzuiger, maar als je het via Shopbuddies doet dan is dat 7,50%. Iets minder hoog, maar geen dataverkoop van mijn bankgegevens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Cobraa schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:55:
[...]

Ik moest de stofzuiger echt een paar weken aan het werk zien, wil ik een goed oordeel kunnen geven.

In het begin vond ik de robot een beetje mwah, de map werd al vrij snel niet meer herkend, waardoor de robot
de vloer/huis opnieuw moest scannen. Dit gaat wel vlot maar vond ik jammer. Je moet dan alles weer opnieuw indelen en aangeven.

Het stofzuigen en dweilen doet de robot na verwachting eigenlijk zeer goed. Hij heeft alleen moeite met de eettafel stoelen, dit herkend hij niet als obstakel, dus hij blijft proberen om daar overheen te gaan. Gelukkig gaat hij wel terug, hij is tot nu toe. hier 1x op vastgelopen. Heb hier. nu een virtuele muur geplaatst. waardoor hij niet meer tegen de stoelen aan komt. Elke dinsdag doe ik. een uitgebreide route waarbij de stoelen weg zijn, hierbij moet ik dan niet vergeten om de virtuele muur weg te halen, anders zal hij niet onder de eettafel komen.

Ik laat de robot iedere dag de modus "Cleangenius - Dagelijke modus" draaien, hierbij moet ik wel de watertank en vies water tank regelmatig vullen en legen.

Tapijt wordt goed herkend, tijdens de dagelijkse modus gaat hij terug naar de dock om de moppads eraf te halen zodat het stofzuigen van je tapijt nog beter gaat. Hier gebruikt hij ook extra zuigkracht, zodat je tapijt nog schoner wordt.

Tot nu toe zeer tevreden over de robot, ook de obstakeldetectie werkt goed. Je krijgt op de app netjes een icoon te zien met wat er is gedetecteerd plus een foto erbij.

Heb de robot op meerdere verdiepingen gebruikt, het fijne is dat hij automatisch detecteert welke map/verdieping hij staat. Om de volledige modus te kunnen gebruiken, zul je wel de base station naar boven moeten meenemen. Ik heb hier niet voor gekozen, hierdoor zul je in de app moeten aangeven dat de robot niet de mop pads moet wassen, zodat hij in door kan gaan.

De robot maakt schoon in een huis met 2 kindereren, 2 volwassen, 1 poes en 1 kat

EDIT: Huishouden toegevoegd
dank voor je review. Ik heb de basisversie l20 ultra ook besteld via amazon. Kan je er nou gelijk mee aan de slag of moet ik nog onderdelen bij bestellen, zoals het schoonnmaakmiddel? werkt het dreame schoonmaakmiddel goed of ga je voor een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 20:20
Roborock S8 nu voor 454 euro met coupons op aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Even een check. Ik heb zojuist WoldoClean ontvangen. Volgens de verpakking zou het in een verhouding van 1:20 gebruikt moeten worden. Dat betekend 150ml in een 3L reservoir. Lijkt mij erg veel?!

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
digital-IMEI schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:55:
Even een check. Ik heb zojuist WoldoClean ontvangen. Volgens de verpakking zou het in een verhouding van 1:20 gebruikt moeten worden. Dat betekend 150ml in een 3L reservoir. Lijkt mij erg veel?!

Wat is jullie ervaring?
Ik doe 3/4e koffieschepje er in. Werkt prima. Kan misschien meer in, maar tot nu toe niet nodig.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Merken jullie echt verschil tussen met en zonder zeep? Ik heb nu alleen nog maar met water gedweild, en dat gaat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

gruys7 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 00:33:
[...]

dank voor je review. Ik heb de basisversie l20 ultra ook besteld via amazon. Kan je er nou gelijk mee aan de slag of moet ik nog onderdelen bij bestellen, zoals het schoonnmaakmiddel? werkt het dreame schoonmaakmiddel goed of ga je voor een ander merk?
Ik heb op YouTube een unboxing gekeken op een of ander Koreaans kanaal. Naar mijn idee zit alles er bij. 2 stofzuigerzakken en een fles met schoonmaakmiddel.

Ik heb ook de L20 Ultra besteld. De levertijd van de complete lijkt onbekend. De “gewone” leveren ze vrijdag.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Jan_V schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:40:
[...]

Ik doe 3/4e koffieschepje er in. Werkt prima. Kan misschien meer in, maar tot nu toe niet nodig.
Enig idee welke hoeveelheden dit zijn? Zowel het koffie schepje als je reservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:33

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
digital-IMEI schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:55:

Wat is jullie ervaring?
Gebruik het bijna al een jaartje, ik gebruik circa 75ml op de liter. Vind het net iets frisser ruiken dan de 1:20 verhouding. Geen issues met schuim of dergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:42

bjp

ik had onlangs problemen met die integratie. Ben toen naar de "beta" versie overgestapt, en nu werkt het terug.

Extra ervaring na een paar maanden gebruik: af-en-toe best ook de 'dustbin' checken in de robot. Hier was hij de laatste keer niet echt proper aan het maken, eerder vuil aan het verplaatsen... Waarom? wel de dustbin zat 'verstopt' richting afvoer naar docking. Hierdoor was de dustbin helemaal vol geraakt, en dus was stofzuigen niet al te effectief meer. Na eens zelf leegmaken, terug alles op orde!

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-07 01:43
Ik ben uiteindelijk voor de Q Revo gegaan en hij bevalt uitstekend, zowel stofzuigen en dweilen gaan super. Ook de app is makkelijk in gebruik en het zwarte model staat aardig in het interieur.

Ik maak mijn herbruikbare flessen die niet in de vaatwasser mogen altijd schoon met een steradent tablet. Weet iemand of ik die ook eens in de maand in de water tanks van de Q Revo kan doen om ze te reinigen (dus niet om mee te dweilen, puur het doden van bacteriën en weer omspoelen), of tast dit het plastic aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Vorige week is toch het einde van onze neato botvac aangebroken. Na 8 trouwe jaren dienst kreeg deze steeds meer gebreken en nu is de display uitgevallen en is er een foutmelding die ik niet kan oplossen. Heel veel werk wil ik er ook niet meer in steken. Voor de aanschafprijs tussen de 300 en 400 euro heeft toch best goed gepresteerd op onze 70m2 grote woonkamer, iets meer dan 1x per week gemiddeld.

Heeft er iemand nog ad hoc advies om een black friday dealtje mee te pikken?

Niet dweilen, wifi is aardig maar geen must. Zelf reinigend is ook aardig maar geen must. Lange accuduur vind ik wel een pluspunt.

[ Voor 12% gewijzigd door Adam1980 op 26-11-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G kok
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2023
Zijn hier mensen die de roborock gebruiken met zwarte granieten vloeren ?
Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:24
Adam1980 schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:04:
Vorige week is toch het einde van onze neato botvac aangebroken. Na 8 trouwe jaren dienst kreeg deze steeds meer gebreken en nu is de display uitgevallen en is er een foutmelding die ik niet kan oplossen. Heel veel werk wil ik er ook niet meer in steken. Voor de aanschafprijs tussen de 300 en 400 euro heeft toch best goed gepresteerd op onze 70m2 grote woonkamer, iets meer dan 1x per week gemiddeld.

Heeft er iemand nog ad hoc advies om een black friday dealtje mee te pikken?

Niet dweilen, wifi is aardig maar geen must. Zelf reinigend is ook aardig maar geen must. Lange accuduur vind ik wel een pluspunt.
Roborock Q5 pro+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Kak, te lang gewacht :P :(
Gisteravond de Q Revo in mijn winkelmandje gedaan, maar bestelling niet afgerond ivm twijfel. 10min later besloten het toch te doen en toen was ie niet meer beschikbaar op Amazon :+
Ach ja, de S5 max werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 21:38
gruys7 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 00:33:
[...]

Moeilijk om te zeggen, voor mij werkt het prima. Heb een lichte PVC vloer, naar mijn inzien is de vloeistof van Dreame voldoende. Ik wil niet al teveel met andere middelen werken, dit kan verstoppingen veroorzaken in de robot zelf.

Je zou een scheutje op je vloer kunnen doen als extra. Heb via Ali een extra fles gekocht en wat onderdelen. Was hier in totaal ongeveer €50,- voor kwijt. Je kunt er gelijk mee aan de slag, er zit 1 fles vloeistof bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobraa op 27-11-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
jacox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:02:
[...]

In de Q Revo gebruikershandleiding (ja die lees ik😄) staat bij het vullen van de water tank dat je alleen Roborock schoonmaak middel moet gebruiken vanwege corrosie etc.
Dat zegt natuurlijk ongeveer iedere fabrikant die een overpriced middeltje zelf in de schappen heeft staan. Ze zullen altijd hun eigen middelen aanbevelen in de gebruiksaanwijzing

De QRevo heeft nu bij mij 2 rondjes in huis gedaan, 1x met dweilen en 1x stofzuigen. Erg tevreden tot nog toe. Ben nog wel een beetje aan het stoeien met no-go areas. We hebben een eettafelbankje met een ijzeren stellage eronder waar de robot overheen rijdt en vast komt te zitten als die eroverheen rijdt, verder is die erg voorzichtig rondom de gordijnen waardoor het gebied onder de gordijnen niet goed wordt schoongemaakt. Maar buiten dat, erg fijn om niet meer 2-3 per week rond te hoeven gaan met de stofzuiger

[ Voor 35% gewijzigd door Blik1984 op 27-11-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07 11:37
Crash schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:14:
Kak, te lang gewacht :P :(
Gisteravond de Q Revo in mijn winkelmandje gedaan, maar bestelling niet afgerond ivm twijfel. 10min later besloten het toch te doen en toen was ie niet meer beschikbaar op Amazon :+
Ach ja, de S5 max werkt nog prima.
De witte Q Revo is wel nog/weer beschikbaar voor de actieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Zijn er hier meer mensen die de q revo besteld hebben met nog steeds geen leverdatum?
Ik heb hem donderdag besteld en toen stond er nog zaterdag geleverd. Na betalen stond er opeens leverdatum onbekend. Een nu blijkbaar niet meer te bestellen.
Zou er een risico zijn dat de bestelling geannuleerd wordt (en ik dus beter voor de zekerheid de witte nu die nog tegen actieprijs beschikbaar is kan bestellen en evt retourneren). Of is dit gewoon een kwestie van geduld en wachten tot er weer wat uit de fabriek komt rollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Thanks, ik had het gezien, maar die past niet bij het interieur :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 17:39
Korte ervaring met L10s Ultra.

We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.

3 verschillende kaarten (Beneden, Boven, Badkamer) en dat werkt ook top. Beetje rare manier van activeren op een andere verdieping alleen. Dock staat beneden, als ik dan boven wil schoonmaken, rijdt hij het dock uit en gaat dan om zich heen kijken. Ik til hem dan gewoon op, zet hem boven neer en druk op de resume knop. Opnieuw positioneren en dan gááán. Als we boven ook dweilen, moet je óf dweilen tussendoor schoonmaken uitzetten óf na PRECIES 20m2 ( ;)) de robot naar beneden brengen, wachten tot hij de mops heeft schoongemaakt en weer naar boven brengen. Ik kwam erachter dat 2 bij elkaar kamers ongeveer 20m2 is, dus dan selecteer ik alleen die zone's.

Zone's splitsen werkt op zich ook goed, was wel een uitdaging om het toilet van de gang te scheiden ivm intensiever dweilen. Uiteindelijk op PC kunnen doen door telefoon 'over te nemen'. De blauwe ruimte hieronder is het toilet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcSbboBLd0Gay3pAWs47Dl7QRM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xGZutnkOuCG06S9dvZoMRU9S.png?f=fotoalbum_large

Wat ook goed te zien is op deze plattegrond, dat als je instelt dat de stofzuiger het 2x moet doen, hij niet gewoon 2x hetzelfde patroon doet. Hij gaat de 2e keer dus haaks op de 1e keer _/-\o_

Ben benieuwd bij de 3e keer, diagonaal?

Vooral het start-and-forget principe is top. Stofzuigen maar en verder geen omkijken naar. Wel een keer de hoofdborstel serieus moeten schoonmaken ivm veel lange haren. Toen kwam ik erachter dat dat VEEL makkelijker gaat als je even de zijkanten van de borstel afhaalt. Het design is poka-yoke, dus je kan de wieltjes niet aan de verkeerde kant monteren (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY6a_dQCbbLMBYAtayQyucmZILM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1mfIZqZvQK8GwYBOIIlCRYx.jpg?f=fotoalbum_large

Heb via de Beta release van de Dreame Vacuum integratie inmiddels de robot in Home Assistant hangen, nog even verder mee puzzelen/spelen.

De object detectie en avoidance werkt zeer goed, hij heeft alleen vast gezeten in een schapenvacht 7(8)7

Verbeter punt zou alleen het toevoegen van een 2e side brush zijn in mijn ogen, maar dat gaat vast niet gebeuren :')

Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.

Ik blijf voorlopig nog wel even geabonneerd op dit topic, veel leesplezier hier :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cixelsyd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07 07:03
Besouro schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:58:
Zijn er hier meer mensen die de q revo besteld hebben met nog steeds geen leverdatum?
Ik heb hem donderdag besteld en toen stond er nog zaterdag geleverd. Na betalen stond er opeens leverdatum onbekend. Een nu blijkbaar niet meer te bestellen.
Zou er een risico zijn dat de bestelling geannuleerd wordt (en ik dus beter voor de zekerheid de witte nu die nog tegen actieprijs beschikbaar is kan bestellen en evt retourneren). Of is dit gewoon een kwestie van geduld en wachten tot er weer wat uit de fabriek komt rollen?
Herkenbaar. Vorige week zondag (19 november) besteld en tot op heden nog hetzelfde... Via chat gesproken met Amazon afgelopen vrijdag, daar is een ticket aangemaakt intern waar ik binnen 72u reactie op zou krijgen. Ook hierop nog geen reactie. Jammer maar helaas, voorlopig heb ik maar even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Cixelsyd schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:01:
[...]

Herkenbaar. Vorige week zondag (19 november) besteld en tot op heden nog hetzelfde... Via chat gesproken met Amazon afgelopen vrijdag, daar is een ticket aangemaakt intern waar ik binnen 72u reactie op zou krijgen. Ook hierop nog geen reactie. Jammer maar helaas, voorlopig heb ik maar even geduld.
Had de zwarte Q Revo op 20-nov besteld bij Amazon NL (verzonden door Amazon, verkocht door Roborock Official EU) en op 23-nov ontvangen begin van de avond. Wat ook erbij stond toen ik hem bestelde qua levertijd…

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09
Ik heb vorige week een S8 Pro Ultra gekocht. Zuigen etc gaat goed, maar het dweilen lijkt niet helemaal goed te gaan. Ik gebruik de middelste stand maar merk toch dat het pad niet helemaal nat wordt. Dit resulteert in strepen na de dweilbeurt omdat een deel van de vloer dus niet zo goed gedweild wordt. Ik heb een klein dopje van mijn parket reiniger in het reservoir gedaan. Iemand idee wat ik nog kan controleren?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjabe
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-07 11:02
De dreame L10s bij vandenborre voor dezelfde prijs als bij Amazon.
https://www.vandenborre.be/robotstofzuiger/dreame-l10s-ultra

En... ik kan hem al morgen of overmorgen ophalen.

Bij Amazon zou hij pas 21 december geleverd worden. En ik heb al 1 slechte ervaring met Amazon, toen was de stofzuiger 'weg', heeft een maand geduurd en toen kreeg ik het geld terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:09
Sinds donderdag mijn Roborock S7 vervangen voor de Q Revo. Het grootste probleem wat ik ervaarde met de S7 is opgelost. De S7 liep constant vast onder (verplaatsbare) meubeltjes met een u-buizenframe. Zelfs de (vrij hoge) drempel naar de gang (weliswaar met moeite) weet hij nu te slechten.
De Revo een aantal keer laten zuigen en vandaag intensief laten dweilen. Waarbij hij telkens weer op zijn basisstation is terug gekomen. Ik ben dus zeer content.

Dingetje wat ik nog wel moet uitzoeken is of de Revo valdetectie heeft. De S7 bleek deze verrassend genoeg niet te hebben. Dit toen in de praktijk getest, viel zo het trapgat in maar gelukkig kunnen opvangen. Iemand hier, voor de Q Revo, ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:02
DaSuperGrover schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:54:
Korte ervaring met L10s Ultra.

We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.

3 verschillende kaarten (Beneden, Boven, Badkamer) en dat werkt ook top. Beetje rare manier van activeren op een andere verdieping alleen. Dock staat beneden, als ik dan boven wil schoonmaken, rijdt hij het dock uit en gaat dan om zich heen kijken. Ik til hem dan gewoon op, zet hem boven neer en druk op de resume knop. Opnieuw positioneren en dan gááán. Als we boven ook dweilen, moet je óf dweilen tussendoor schoonmaken uitzetten óf na PRECIES 20m2 ( ;)) de robot naar beneden brengen, wachten tot hij de mops heeft schoongemaakt en weer naar boven brengen. Ik kwam erachter dat 2 bij elkaar kamers ongeveer 20m2 is, dus dan selecteer ik alleen die zone's.

Zone's splitsen werkt op zich ook goed, was wel een uitdaging om het toilet van de gang te scheiden ivm intensiever dweilen. Uiteindelijk op PC kunnen doen door telefoon 'over te nemen'. De blauwe ruimte hieronder is het toilet.

[Afbeelding]

Wat ook goed te zien is op deze plattegrond, dat als je instelt dat de stofzuiger het 2x moet doen, hij niet gewoon 2x hetzelfde patroon doet. Hij gaat de 2e keer dus haaks op de 1e keer _/-\o_

Ben benieuwd bij de 3e keer, diagonaal?

Vooral het start-and-forget principe is top. Stofzuigen maar en verder geen omkijken naar. Wel een keer de hoofdborstel serieus moeten schoonmaken ivm veel lange haren. Toen kwam ik erachter dat dat VEEL makkelijker gaat als je even de zijkanten van de borstel afhaalt. Het design is poka-yoke, dus je kan de wieltjes niet aan de verkeerde kant monteren (y)

[Afbeelding]

Heb via de Beta release van de Dreame Vacuum integratie inmiddels de robot in Home Assistant hangen, nog even verder mee puzzelen/spelen.

De object detectie en avoidance werkt zeer goed, hij heeft alleen vast gezeten in een schapenvacht 7(8)7

Verbeter punt zou alleen het toevoegen van een 2e side brush zijn in mijn ogen, maar dat gaat vast niet gebeuren :')

Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.

Ik blijf voorlopig nog wel even geabonneerd op dit topic, veel leesplezier hier :w
Nou terugkomend op je haar probleem de nieuwe x30 heeft iets van mesjes. Deze is alleen nog in china uit.
Dus daar zijn ze wel mee bezig:

New features compared to the X20/L20 Ultra
- New brush design with active cutting and anti tangle design
- New base station mop pad cleaning mechanism
- 8300pa suction
- Base station UV sterilisation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

danielvn schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:04:
Sinds donderdag mijn Roborock S7 vervangen voor de Q Revo. Het grootste probleem wat ik ervaarde met de S7 is opgelost. De S7 liep constant vast onder (verplaatsbare) meubeltjes met een u-buizenframe. Zelfs de (vrij hoge) drempel naar de gang (weliswaar met moeite) weet hij nu te slechten.
De Revo een aantal keer laten zuigen en vandaag intensief laten dweilen. Waarbij hij telkens weer op zijn basisstation is terug gekomen. Ik ben dus zeer content.

Dingetje wat ik nog wel moet uitzoeken is of de Revo valdetectie heeft. De S7 bleek deze verrassend genoeg niet te hebben. Dit toen in de praktijk getest, viel zo het trapgat in maar gelukkig kunnen opvangen. Iemand hier, voor de Q Revo, ervaring mee?
De mijne is nog niet van de trap gereden toen ik hem op de eerste liet mappen en daarna meerdere schoonmaakbeurten gedraaid te hebben.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Cixelsyd schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:01:
[...]

Zojuist klantenservice via chat gesproken. DE vooraad is op, er komt nog nieuwe, echter totaal onbekend wanneer. Klinkt als een te goede deal en te laat de rem erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07 08:16
danielvn schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:04:
Vanochtend de Q Revo de mapping en een eerste rondje laten rijden, totaal vergeten dat er een trapgat is. Gelukkig is het gewoon goed gegaan. Geen probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:06
Besouro schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:43:
[...]

Zojuist klantenservice via chat gesproken. DE vooraad is op, er komt nog nieuwe, echter totaal onbekend wanneer. Klinkt als een te goede deal en te laat de rem erop gezet.
Ik heb hem afgelopen vrijdag besteld, toen gaven ze al aan dat hij vrijdag 1 december bezorgd zou worden. Er stond nog met grote letters iets bij van "bezorgd voor Sinterklaas". Ik verwacht hem dus eigenlijk wel voor 5 december. Vanochtend was hij ook nog te koop voor € 649,- en stond de verwachte leverdatum ook nog op 1 december. Inmiddels uitverkocht en niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:24
Redbull4u schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:01:
Wij overwegen ook een robotstofzuiger. Budget is max 400 euro. Ik twijfel tussen:
Roborock Q8 Max (zonder automatische stofbak)
Roborock Q7 Max+ (met automatische stofbak)

De Q8 Max heeft als extra dubbele borstels en Reactive obstacle avoidance, maar geen automatische stofbak.

We hebben een beneden verdieping van 65m2 en geen huisdieren. Wel twee kinderen.

Een paar vragen:
1. De benedenverdieping mag waarschijnlijk elke dag of om de dag gedweild worden. Hoe vaak moet je dan bij de Roborock om water bij te vullen en de dweil te wisselen? Als dit elke keer na het dweilen is, zie ik niet veel nut in de automatische stofbak, aangezien onderhoud toch nodig is.

2. We willen de Roborock (welke het ook wordt) niet in het zicht hebben. Achter of onder de bank is een mooie parkeerplek, maar is dan welk handig als hij te voorschijn komt, als het nodig is om hem te onderhouden. Is hiervoor een functie in de app of met Google Assistant?

3. Zijn er mensen die de dweil meerdere beurten laten zitten?

4. Hebben jullie nog betere suggesties voor max 400 euro? Met of zonder automatische stofbak.

Welke heeft volgens jullie de voorkeur?
Ik lees even mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 11:54
edwardmp schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:46:
[...]

Dank, gekocht! Volgens mij best wel goede aanbieding.

Tipje: de app Woolsocks downloaden dan krijg je nog eens 6% cashback op je aankoop
Hmm Q Revo via Amazon op 19 nov besteld maar nog steeds niet geleverd.. Volgens Amazon zijn er leveringsproblemen. Meer mensen met dit probleem?

*Edit* Ik zie het hierboven al bij meerdere mensen, note to self: beter lezen

[ Voor 8% gewijzigd door edwardmp op 28-11-2023 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki-chan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
1e berichtje op Tweakers, maar ook vanuit ons een update. Vorige week de Qrevo besteld en hij zou reeds afgelopen vrijdag afgeleverd zijn. Tot op heden niks mogen ontvangen. Tot onze frustratie en de hele dag bellen met om en om DHL en Amazon nog steeds niks verder dan 'pakket is waarschijnlijk vastgelopen' (wel verstuurd door Amazon) en Amazon die geld wilt terugstorten en geen Roborock wilt leveren voor eerder genoemde prijs...

De frustratie is groot. Helemaal klaar hier met de DHL en zijn bezorging. Hopelijk komt hij de komende dagen alsnog op ons adres aan, want zo is bestellen met een leuke korting op een product die wij al lang willen aanschaffen echt niet leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 11:54
Miki-chan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:47:
1e berichtje op Tweakers, maar ook vanuit ons een update. Vorige week de Qrevo besteld en hij zou reeds afgelopen vrijdag afgeleverd zijn. Tot op heden niks mogen ontvangen. Tot onze frustratie en de hele dag bellen met om en om DHL en Amazon nog steeds niks verder dan 'pakket is waarschijnlijk vastgelopen' (wel verstuurd door Amazon) en Amazon die geld wilt terugstorten en geen Roborock wilt leveren voor eerder genoemde prijs...

De frustratie is groot. Helemaal klaar hier met de DHL en zijn bezorging. Hopelijk komt hij de komende dagen alsnog op ons adres aan, want zo is bestellen met een leuke korting op een product die wij al lang willen aanschaffen echt niet leuk!
Oei. Maar jij had dus wel een DHL link en verzendbevestiging ontvangen? Ik zou gewoon voet bij stuk houden en dit niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-07 09:43
Miki-chan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:47:

Mocht je goed kunnen omgaan met een DHL bezorger, deze hierop even aanspreken. Ze kunnen je nog best vaak goed helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Laatst online: 23:03
https://www.amazon.de/-/e...ge=en_GB&ref_=as_li_ss_tl
Dit zag ik net op Facebook:
Setje bij Amazon te koop voor de aansluiting op de waterleiding van de Dreame L20 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07 01:43
marjabe schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:46:
De dreame L10s bij vandenborre voor dezelfde prijs als bij Amazon.
https://www.vandenborre.be/robotstofzuiger/dreame-l10s-ultra

En... ik kan hem al morgen of overmorgen ophalen.

Bij Amazon zou hij pas 21 december geleverd worden. En ik heb al 1 slechte ervaring met Amazon, toen was de stofzuiger 'weg', heeft een maand geduurd en toen kreeg ik het geld terug gestort.
Ik vandaag ook binnen gekregen, maar gaat morgen retour.
De roterende borstels van de dweil werken niet.
Hij zegt te gaan dweilen maar ze roteren totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 14:42
Hier Roborock Q8 Max+ besteld op zaterdag 25nov in de ochtend bij bol.
Verschenen in de DHL app op zondag, maar pakket hangt al 3 dagen op zelfde status.
"Zending nog niet ontvangen of verwerkt"
Roborock support via bol zegt dat het heel druk is ivm BF en pakketen 3 dagen later komen dan beloofd. Snap zelf niet zo goed als pakket al is aangemeld dan duurt het toch geen 3 dagen todat het in sorteringsproces zit bij DHL?

Wacht nog wel 24hr af en dan kijken we nog is.

[ Voor 4% gewijzigd door apexia0087 op 29-11-2023 13:20 ]

Strava Profile

Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste