Korte ervaring met L10s Ultra.
We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.
3 verschillende kaarten (Beneden, Boven, Badkamer) en dat werkt ook top. Beetje rare manier van activeren op een andere verdieping alleen. Dock staat beneden, als ik dan boven wil schoonmaken, rijdt hij het dock uit en gaat dan om zich heen kijken. Ik til hem dan gewoon op, zet hem boven neer en druk op de resume knop. Opnieuw positioneren en dan gááán. Als we boven ook dweilen, moet je óf dweilen tussendoor schoonmaken uitzetten óf na PRECIES 20m2 (

) de robot naar beneden brengen, wachten tot hij de mops heeft schoongemaakt en weer naar boven brengen. Ik kwam erachter dat 2 bij elkaar kamers ongeveer 20m2 is, dus dan selecteer ik alleen die zone's.
Zone's splitsen werkt op zich ook goed, was wel een uitdaging om het toilet van de gang te scheiden ivm intensiever dweilen. Uiteindelijk op PC kunnen doen door telefoon 'over te nemen'. De blauwe ruimte hieronder is het toilet.
Wat ook goed te zien is op deze plattegrond, dat als je instelt dat de stofzuiger het 2x moet doen, hij niet gewoon 2x hetzelfde patroon doet. Hij gaat de 2e keer dus haaks op de 1e keer
Ben benieuwd bij de 3e keer, diagonaal?
Vooral het start-and-forget principe is top. Stofzuigen maar en verder geen omkijken naar. Wel een keer de hoofdborstel serieus moeten schoonmaken ivm veel lange haren. Toen kwam ik erachter dat dat VEEL makkelijker gaat als je even de zijkanten van de borstel afhaalt. Het design is poka-yoke, dus je kan de wieltjes niet aan de verkeerde kant monteren
Heb via de Beta release van de Dreame Vacuum integratie inmiddels de robot in Home Assistant hangen, nog even verder mee puzzelen/spelen.
De object detectie en avoidance werkt zeer goed, hij heeft alleen vast gezeten in een schapenvacht
Verbeter punt zou alleen het toevoegen van een 2e side brush zijn in mijn ogen, maar dat gaat vast niet gebeuren
Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.
Ik blijf voorlopig nog wel even geabonneerd op dit topic, veel leesplezier hier