Heb zelf nu ook de Roborock Q Revo besteld, vanwege de mooie Black Friday korting.
Ooit begonnen met een domme robot van Philips (zonder lidar/mapping) en dat werkte niet heel denderend, ook was de accu daarvan 2x stuk binnen de garantie, uiteindelijk weggedaan.
Daarna iets meer dan een jaar 2x Viomi S9 (Xiaomi) gebruikt, omdat er maar 1 map tegelijk opgeslagen kon worden per stofzuiger hadden we er 1 per verdieping nodig. Maar de accu’s van beide modellen waren praktisch ‘op’ na iets meer dan een jaar. Ze konden niet eens een volledig rondje meer afmaken terwjil de accu nog 60+ % zou hebben, toch vielen ze uit. En aangezien ik ze via AliExpress had gekocht kon je fluiten naar garantie of überhaupt spare parts krijgen. Ook was het dwijlresultaat niet heel goed en veel handwerk, omdat het basisstation enkel stof afzuigen was in een zak.
Dus ik was best wel klaar met Chineze merken, omdat die Viomi’s alsnog €500 per stuk waren via Ali en niet eens 1,5jaar hebben uitgehouden.
Toen was ik gaan zoeken naar niet Chineze merken en het liefst een wat goedkoper model, en kwam ik uit op de Samsung Jet Bot. Deze heb ik nu een half jaar in gebruik. Tijdens een actie bij Bol gekocht.
Nu hebben deze geen dwijlfunctie en ook geen basisstation met afzuiging. Daardoor moeten we uiteindelijk eigenlijk elke week de stofbak legen, wat je weleens vergeet en dan is die eigenlijk een week lang voor niks rondjes aan het rijden

. Dat station kan je wel los kopen, maar dan heb je nog steeds de beperkte functies van de Samsung. Ook werkt de Samsung via SmartThings en is het heel slecht te integreren in andere systemen, dus weer een app erbij.
Ben heel benieuwd naar de Q Revo, die ik bewust heb gekocht via officiële kanalen, zodat ik in ieder geval de 2 jaar fabrieksgarantie heb via Amazon/Roborock. Toen ik die Viomi kocht had je geen nieuwe Roborocks bij de normale webshops in NL, dat is nu wel een stuk beter geworden.
Ook zou de Home Assistant integratie voor Roborock best uigebreid zijn.