Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelrondo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-10 07:45
In welke mate en situaties speelt betere objectontwijking echt een rol? Komt een Q Revo bijv. minder dicht bij een object in de buurt of rijdt hij er juist tegenaan?

Ik heb geen kinderen (of andere huisdieren), dus waar moet ik voor vrezen bij een slechtere detectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 19:30
iCupboard schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:52:
[...]

Wat is uiteindelijk de doorslag voor het kiezen voor de L10S Ultra die 50 euro duurder is dan de Q Revo? Dankjewel!
Voornamelijk de betere obstakeldetectie. Vind ook het design wat mooier, de tanks onder een klep. Daarnaast kon ik deze gewoon bij CoolBlue bestellen, daar kan ik, hier in Almere, gewoon bij de winkel langs indien nodig. Geen zin om voor een stofzuiger naar Dld te rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door DaSuperGrover op 17-11-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhorst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 20:20
appelrondo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:13:
In welke mate en situaties speelt betere objectontwijking echt een rol? Komt een Q Revo bijv. minder dicht bij een object in de buurt of rijdt hij er juist tegenaan?

Ik heb geen kinderen (of andere huisdieren), dus waar moet ik voor vrezen bij een slechtere detectie?
Ik heb kinderen en daarom ook dreame gekozen. De q revo zou de speelgoed lego bvb makkelijker over het hoofd kunnen zien en zicht zelf op vast of stukrijden. De q revo zou echt niet tegen je meubels aan botsen dat doen alleen goedkope modellen met een bumper detectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
PhWolf schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan vanochtend na veel wikken, wegen en katten uit bomen kijken (y)

Wat voor mij de doorslag gaf voor de Dreame vs. Roborock:
- Betere objectontwijking
- Mogelijkheid als beveiligings'droid' via de camera wanneer we op vakantie zijn.
- Compatibel met Valetudo (ga ik geen gebruik van maken zolang er garantie op zit, maar mooi om te weten dat het kan)
:)

Als je hem eerst 2 jaar gebruikt en OTA updates doet, bestaat de kans dat hij op een gegeven moment zo dichtgetimmerd is door Dreame, dat Valetudo niet meer lukt.

Dit is een leuke video over de eeuwige strijd tussen de fabrikanten en hackers om de software aan te passen. Roborock én Dreame kijken die live-streams ook mee om van te leren, dus het zal steeds moeilijker worden ben ik bang.

Wij gaan hem eerst 'gewoon' gebruiken, zoals al eerder gemeld, vind ik vooral het gemis van een 2e verdieping een probleem. En om er nu meteen 2 aan te schaffen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Webgnome schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:43:
Ik zou hem op marktplaats zetten. Er zijn altijd mensen die apparaten die stuk zijn / mankementen vertonen kunnen gebruiken
Mee eens, of misschien iemand die denkt dat hij/zij het wel kan fixen. Weggooien kan altijd nog als er geen interesse blijkt te zijn. Als de accu nog 95% is na 5 minuten rijden, lijkt het alsof daar in ieder geval geen probleem mee is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhorst
Het enige wat ik spannend vind bij de dreame is de software. Waar Roborock al duidelijk verder ontwikkeld in is en netjes stopt met dwijlen als hij tapijt of kleed tegenkomt. Dreame droomt nog wel eens en komt er pas net te laat achter en maakt dus je rand van je kleed een beetje nat.

De voordelen camera detectie zoals eerder genoemd en ik kan hem besturen als speelgoed middels de camera vind ik wel tof. Of als we op vakantie zijn, dat vertel ik tegen de vrouw altans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 15:35
Even een korte en hopelijk eenvoudige vraag.
Ik gebruik thuis home assistant voor ongeveer alles...behalve onze oude roombla, die ook nogal eens vast zit onder de radiator.
Nu wil ik eigenlijk een nieuwe kopen maar schrik ik van de prijzen (het is bij ons eigenlijk meer een extra stofzuiger om de wekelijkse schoonmaak te overbruggen).

Wat is op dit moment een goedkope stofzuiger die geen internet nodig heeft maar wel eenvoudig (dus zonder flashen) met HA te integreren is zodat ik hem overdag aan kan zetten vanaf het werk?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07
Hier zojuist ook de Dreame besteld bij Coolblue. Wordt morgen geleverd.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
DaSuperGrover schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:37:
[...]

Ja, die dock, moet ook een plekje vinden. Ook niet handig dat de deur naar de gang op een dranger zit, maar goed, dan maar een speciale zone af en toe aanzetten.
Die dock is wel een ding zeg.. ik wil mijn Roomba i7 vervangen voor de Q Revo, maar hij staat onder mijn bureau, dat zweeft op 74cm hoogte. Iemand enig idee of ik die water tanks nog wel kan legen dan? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
mauwz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:31:
[...]

Die dock is wel een ding zeg.. ik wil mijn Roomba i7 vervangen voor de Q Revo, maar hij staat onder mijn bureau, dat zweeft op 74cm hoogte. Iemand enig idee of ik die water tanks nog wel kan legen dan? 😅
100% kans van niet :-) Dock is 55 cm hoog, dan zou de watertank max 19 moeten zijn, en je moet hem er ook nog uit kunnen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Mijn vriend heeft de Roborock Q Revo gekocht via de mooie prijs van Amazon! Ik zelf heb via Ebay de Imou L11 Pro gekocht. https://www.ebay.nl/itm/394197372329 Veel goede reviews en ook hier op Tweakers waren er een aantal enthousiast, las ik. En hij is nu maar 212 euro, inclusief zelflegend station! :D Ik ben benieuwd. Ik laat wel wat weten als ze binnenkomen!

[ Voor 13% gewijzigd door iCupboard op 17-11-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Dhorst schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:06:
[...]

Ja kan ik nog niet zeggen hij komt vandaag pas binnen. Op papier is die beter dan de Q revo, ik hoop dat de software ook nog verbeterd en anders kan je tussen beide denk ik niet een verkeerde keuze maken
Mee eens. Heb hem ook besteld bij Coolblue. Zal mijn ervaringen delen:)

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:25
heeft iemand ervaring met een dweilrobot op parket?
(wij hebben veel parket in ons huis liggen en ik ben geïnteresseerd in de Q-Revo)

ik gok dat 90% van zijn te stofzuigen/dweilen vloer parket is.
('geoliede' parket, in het reservoir zou ik dan ook de parketzeep voor geoliede parket toevoegen - dit is het product waarmee we nu ook dweilen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 20:20
In mijn gezin zijn 2 kleine kinderen 1 en 4 jaar en een hond zouden jullie dan de q revo of dreame l10s ultra aanraden?

alles is gelijkvloers ( appartement ), geen drempel alleen een vloerkleed bij de bank/salon tafel.

[ Voor 30% gewijzigd door jorritkramer op 17-11-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-10 10:56

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

jorritkramer schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:51:
In mijn gezin zijn 2 kleine kinderen 1 en 4 jaar en een hond zouden jullie dan de q revo of dreame l10s ultra aanraden?

alles is gelijkvloers ( appartement ), geen drempel alleen een vloerkleed bij de bank/salon tafel.
Jouw vraag komt volgens mij in de laatste twee pagina's drie keer voorbij.
En kijk anders - net als de rest van ons - wat youtube videos om zelf onderzoek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48
Hoeveel cm breed is het docking van de Q Revo ? Ik zie verschillende maten op het www. En mijn beoogd plekje in een U-hoek (tussen muur en kast) is 41 cm breed.....Past dat ?

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Krijg de melding van een nieuwe Dreame firmware maar krijg hem niet geinstalleerd. Blijft op 1% en faalt.

Iemand anders met een Dreame L10 die dit ook heeft toevallig?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Tranzy schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:24:
Krijg de melding van een nieuwe Dreame firmware maar krijg hem niet geinstalleerd. Blijft op 1% en faalt.

Iemand anders met een Dreame L10 die dit ook heeft toevallig?
Welke versie wordt aangeboden? Hier recent 4.3.9_1609 geïnstalleerd. Dat ging zonder problemen.

Is je wifi verbinding voldoende? En robot in het dock?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhorst
Ik heb hem inmiddels geïnstalleerd en kwa bouwkwaliteit ben ik meer dan tevreden. Ja heel veel plastic maar de klepjes en stofzuiger bak openingen voelen premium.

Ik heb hem net aangezet om de kamer in kaart te brengen en hij reed na 1 minuut vol tegen een zwarte stoelpoot aan. Ik moest erg lachen maar hij heeft er wel van geleerd want daarna deed hij dit direct niet meer bij de andere poten. Hij zal wel geschrokken zijn.😅

Gouden tips heb ik hier gevonden: https://www.reddit.com/r/Dreame_Tech/s/Xl4WiFlMyd

Ik ben positief verrast dat hij eerst alles dweilt en dan pas ons ronde kleed zuigt zoals je kan zien op het plattegrond(rond kleed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFu5UmjFWuyKWdBKgYeUSCbB2QA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4L0m0uiKFs9rDQoiP3JBW9Oe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElI6myvraXuOemxiJOgRwFo-G4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqAY8khfXGDrAVLVMod66iau.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNcLbbVCuj7AsbVcaLpQrRYFGyQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1y5GYqkcb5e0sYY6rFxAHcO9.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1j7u3ZfPOFICyXVzs44qkAO1eSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BUKYzfkYQFH4PWsC9cwSwVpJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Dhorst op 18-11-2023 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
digital-IMEI schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:09:
[...]

Welke versie wordt aangeboden? Hier recent 4.3.9_1609 geïnstalleerd. Dat ging zonder problemen.

Is je wifi verbinding voldoende? En robot in het dock?
Hoe doe je een reboot eigenlijk?

idd 1609

Edit: Herstarten is gelukt. Updaten was nog even een probleem. Kreeg een melding dat ik niet kon updaten als het apparaat aan het laden was. Dit terwijl deze niet in het basisstation zat.

In het basisstation gedaan en toen lukte de update.

thanks voor de tip. Had ik zelf moeten bedenken.

[ Voor 31% gewijzigd door Tranzy op 17-11-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Nevermind...

[ Voor 90% gewijzigd door Tranzy op 17-11-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OVvUf8kuZgfbow-MnYMUAB4THA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umC4ydCjZ1hp0bbBgkfqNmMP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heeft iemand hier al evaring met Zoef Robot Bep met Dweilsysteem & App (BS200ZAPPD)?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 14:15
Ik kan een Xiaomi S12 voor minder dan 150€ kopen (FR). Wordt goed gewaardeerd, zeker voor deze prijs. Iemand ervaring mee?

Daarnaast twijfel ik of een dergelijke robot het echt waard is, ten opzichte van een high-end robot met geavanceerd basisstation, maar die dan ook direct 4 of 5 keer zoveel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:44:
In het Roborock assortiment is de Q Revo de enige met roterende dweil en droogfunctie op dit moment toch? Heb op Reddit een tabel gevonden met de opties maar die lijst is lang niet compleet en mist opties.

Met de aanbiedingen die hier geplaatst zijn twijfel ik tussen de Q Revo en de L10s. Heb nu een S5 Max die ip zich goed bevalt maar begint incontinent te worden (kom regelmatig nog rotzooi tegen op de vloer, was in het begin niet zo) en kan niet meer plassen :P (pomp defect). Verder erg tevreden over de app en besturing, dus neig meer naar de Q Revo op dit moment. En €200 goedkoper... maakt het heel interessant 8) .
Vind het nog steeds lastig de goede informatie te vinden. Nu de Q Revo bij Amazon in de aanbieding is zit de vrouw flink te pushen hier om te bestellen maar ben nog wat terughoudend. De Q serie is volgens mij lager ingeschaald dan de S-serie maar de Q Revo lijkt wel de betere kaarten te hebben (zuigkracht, drogen van de dweil, schoonmaken van de dweil) icm de aanschafprijs.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij hebben er toch voor gekozen om onze Eufy Robovac 11S van 3 jaar oud te gaan vervangen en hebben zojuist de Zoef Robot Bep met Dweilsysteem & App (BS200ZAPPD) en zo te lezen zijn er nog geen mensen hier dit ervaring hebben met dit model, dus ik zal onze ervaring wel even laten weten voor anderen die nog twijfelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Wachten duurt (te) lang.....

@Dreame gebruikers, welke app gebruiken jullie? Dreamehome of de Xiaomi Home app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dhorst
DaSuperGrover schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:01:
Wachten duurt (te) lang.....

@Dreame gebruikers, welke app gebruiken jullie? Dreamehome of de Xiaomi Home app?
Dreamehome, heeft de camera functie en is meer up2date voor de robot

Lees ook even de tips door die ik eerder had gestuurd, maakt het leven een stukje makkelijker

[ Voor 13% gewijzigd door Dhorst op 18-11-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 09:51
Ik was er in mijn hoofd al ff mee bezig om rond Black Friday toe te slaan, maar damn, dat valt niet mee. Het is zo onoverzichtelijk met rare namen (niet stofzuiger specifiek, maar iets wereldwijds, waar ik mij persoonlijk aan stoor, wat was er mis met een simpele normale versie en een premium/pro en klaar)..

Ik wil wel graag een Roborock, dus dat scheelt voor mij. Wat dan overblijft zijn deze 3 typen als ik het goed heb..

- de S serie - topmodel
- de Q revo - medium model
- de Q serie - budget model

Met het type model refereer ik puur op Roborock :) Is deze inschatting goed?

Wat ik mij dan ook af vraag en hoop dat het klopt..
De overige benamingen (dus niet 6/7/8 etc, ik snap dat daar hoe hoger hoe beter/nieuwer is), maar dat de rest van de benaming alleen om de dock gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhorst
DennisZ88 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:17:
Ik was er in mijn hoofd al ff mee bezig om rond Black Friday toe te slaan, maar damn, dat valt niet mee. Het is zo onoverzichtelijk met rare namen (niet stofzuiger specifiek, maar iets wereldwijds, waar ik mij persoonlijk aan stoor, wat was er mis met een simpele normale versie en een premium/pro en klaar)..

Ik wil wel graag een Roborock, dus dat scheelt voor mij. Wat dan overblijft zijn deze 3 typen als ik het goed heb..

- de S serie - topmodel
- de Q revo - medium model
- de Q serie - budget model

Met het type model refereer ik puur op Roborock :) Is deze inschatting goed?

Wat ik mij dan ook af vraag en hoop dat het klopt..
De overige benamingen (dus niet 6/7/8 etc, ik snap dat daar hoe hoger hoe beter/nieuwer is), maar dat de rest van de benaming alleen om de dock gaat?
Klopt maar de s7 is niet perse slechter dan de s8. De s7 maxV is absoluut de beste van de 2.

Plus is alleen stofzuiger Dock en de Max is alles

Kijk vooral youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:53
Na de Q Revo ook maar de Dreame L10S Ultra besteld omdat de twijfel toch toesloeg.

Ik las namelijk dat Dreame een feature heeft toegevoegd voor edge cleaning wat belangrijk is vind ik, waar Roborock deze functie niet uitbrengt buiten China (waarschijnlijk in verband met patenten in de EU/VS)

Morgen even goed vergelijken, geeft ook de kans om zelf even beide apps in te stellen en te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhorst
YoungStarDC schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:20:
Na de Q Revo ook maar de Dreame L10S Ultra besteld omdat de twijfel toch toesloeg.

Ik las namelijk dat Dreame een feature heeft toegevoegd voor edge cleaning wat belangrijk is vind ik, waar Roborock deze functie niet uitbrengt buiten China (waarschijnlijk in verband met patenten in de EU/VS)

Morgen even goed vergelijken, geeft ook de kans om zelf even beide apps in te stellen en te vergelijken.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Klopt edgecleaning met dweilen werkt erg goed. Vandaag getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhorst
Dreame heeft ook het design verbeterd van zijn Dock tray. Veel gekopieerd van de Q-revo. Je kan door de middelste knop er ook water in laten lopen en weer weg laten zuigen. Ik merk wel dat ik hem toch nog wel wat lomp vind. Zwarte poten van mijn kast miste die en reed er tegenaan. Ondanks zijn camera dus. Geen idee hoe de revo dit doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyArcVqwVhxFq9xtTFW3c7noI_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YyQgLdK0zxDqTWXjt7wLJj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
Dank, gekocht! Volgens mij best wel goede aanbieding.

Tipje: de app Woolsocks downloaden dan krijg je nog eens 6% cashback op je aankoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KorMXFkwTym28hQjp6L-AaHckeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPfYwQSeVICdcQaMnETR85sO.jpg?f=fotoalbum_large

Hij loopt :) Bob heeft al de hele benedenverdieping gedaan en rust nu uit en laadt zich op om morgen boven aan de slag te gaan. Tot op heden zeer tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
Dhorst schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:38:
[...]

Klopt maar de s7 is niet perse slechter dan de s8. De s7 maxV is absoluut de beste van de 2.

Plus is alleen stofzuiger Dock en de Max is alles

Kijk vooral youtube
Heb mij er vanmiddag in verdiept en hoewel de Q Revo toch enkele nadelen heeft voor mij, qua prjs/kwaliteit lijkt het wel de moeite waard.

Wat mij liet twijfelen (negatief)
- de revos schijnt minder te zijn met (lang) haar. Ik heb een hond, maar minder is natuurlijk relatief en als het bijgehouden wordt blijft het hopelijk behapbaar en blijft niet te veel achter op de rol.
- kleine watertank (groot reservoir bij dock, maar op andere verdieping is dweilen dus niet mogelijk, hij kan dan niet bijvullen..)

En positief;
- blijkt makkelijker schoon te maken dan de S7
- qua werking en kracht vrijwel gelijk met de S7

Nu hopen op een mooie aanbieding, liefst bij Bol of Amazon zelf. Die link die hier gegeven is voor Amazon, daar heb ik wat twijfels bij, de verkoper is ' Roborock Official EU', met slechts 1 review.. Vertrouw dat niet helemaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DennisZ88 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:55:
[...]

Heb mij er vanmiddag in verdiept en hoewel de Q Revo toch enkele nadelen heeft voor mij, qua prjs/kwaliteit lijkt het wel de moeite waard.

Wat mij liet twijfelen (negatief)
- de revos schijnt minder te zijn met (lang) haar. Ik heb een hond, maar minder is natuurlijk relatief en als het bijgehouden wordt blijft het hopelijk behapbaar en blijft niet te veel achter op de rol.
- kleine watertank (groot reservoir bij dock, maar op andere verdieping is dweilen dus niet mogelijk, hij kan dan niet bijvullen..)

En positief;
- blijkt makkelijker schoon te maken dan de S7
- qua werking en kracht vrijwel gelijk met de S7

Nu hopen op een mooie aanbieding, liefst bij Bol of Amazon zelf. Die link die hier gegeven is voor Amazon, daar heb ik wat twijfels bij, de verkoper is ' Roborock Official EU', met slechts 1 review.. Vertrouw dat niet helemaal..
Ehm dat is het officiële Europese verkoopaccount voor Roborock, veel betrouwbaarder wordt het niet :+ Amazon regelt de service en verzending. Veel beter kan het niet. De prijs is ook bijzonder scherp, ik zou niet wachten. Hij gaat echt niet lager.

De Q Revo werkt gewoon goed bij dierenharen, zeker omdat een robotstofzuiger doorgaans vaker rondrijdt dan dat je normaal zou stofzuigen.

Een andere verdieping schijnt wel te kunnen volgens een aantal eigenaren hier, al heeft de S7 Max natuurlijk een veel grotere watertank.

Persoonlijk zou ik, als ik nu een zuig/dweil robot zocht, direct een Q Revo of L10S Ultra bestellen. En dat terwijl ik zelf de S7 Max Ultra en S7+ bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 11:47
Thanks!
Gek dat hij niet in de Pricewatch naar boven komt, had er nog een prijs alert op ingesteld, maar krijg alleen de melding van NBB Shop voor €710.

Eerste keer robotstofzuiger proberen, hopelijk geen miskoop, maar voor deze prijs heb ik niet het idee dat ik een miskoop maak..

Meteen een onderhoudssetje er bij gedaan, dan ben ik voor het komende jaar klaar met alles lijkt me...

Kan niet wachten!

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
stin00 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:13:
[...]

Ehm dat is het officiële Europese verkoopaccount voor Roborock, veel betrouwbaarder wordt het niet :+ Amazon regelt de service en verzending. Veel beter kan het niet. De prijs is ook bijzonder scherp, ik zou niet wachten. Hij gaat echt niet lager.

De Q Revo werkt gewoon goed bij dierenharen, zeker omdat een robotstofzuiger doorgaans vaker rondrijdt dan dat je normaal zou stofzuigen.

Een andere verdieping schijnt wel te kunnen volgens een aantal eigenaren hier, al heeft de S7 Max natuurlijk een veel grotere watertank.

Persoonlijk zou ik, als ik nu een zuig/dweil robot zocht, direct een Q Revo of L10S Ultra bestellen. En dat terwijl ik zelf de S7 Max Ultra en S7+ bezit.
Maar het is wel raar toch?! Letterlijk maar 1 review van die store. Voor zoiets groots?

Bedankt voor de info, maakt het inzichtelijker, hopelijk ook voor anderen hier. Watertank verschil is btw (80 vs 200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DennisZ88 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:38:
[...]

Maar het is wel raar toch?! Letterlijk maar 1 review van die store. Voor zoiets groots?

Bedankt voor de info, maakt het inzichtelijker, hopelijk ook voor anderen hier. Watertank verschil is btw (80 vs 200)
Ja store reviews lijken niet heel populair op Amazon NL, er wordt ook niet actief om gevraagd zoals Bol wel soms doet. Mensen reviewen vooral het product zelf op Amazon. Roborock heeft een Amazon NL account sinds deze zomer geloof ik.

Volgens mij is het waterverbruik tijdens dweilen niet heel hoog, er wordt vooral veel water gebruikt in het dock om de dweilpads te wassen.

Maar misschien zijn er Q Revo eigenaren hier die soms een andere verdieping dweilen dan waar het dock staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
pr0mpt schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:44:
[...]

Thanks!
Gek dat hij niet in de Pricewatch naar boven komt, had er nog een prijs alert op ingesteld, maar krijg alleen de melding van NBB Shop voor €710.

Eerste keer robotstofzuiger proberen, hopelijk geen miskoop, maar voor deze prijs heb ik niet het idee dat ik een miskoop maak..

Meteen een onderhoudssetje er bij gedaan, dan ben ik voor het komende jaar klaar met alles lijkt me...

Kan niet wachten!
Amazon staat heel willekeurig in de pricewatch. Dit komt vooral door foute product koppelingen en het feit dat Amazon soms letterlijk 3x hetzelfde product aanbiedt op aparte URLs met vage nét afwijkende modelnummers. Daar kan de pricewatch niks mee dan.

Let erop dat onderhouds setjes 99% van de tijd namaak zijn. Normaal kosten 2 originele witte roborock filters al 20 tot 25 euro.

Koop zelf ook altijd namaak onderdelen hoor, scheelt bakken met geld en je vervangt ze naar mijn mening daardoor wat sneller.

Als de Q Revo bevalt zou ik zeker via Amazon of Ali een stuk of 10 tot 15 namaak stofzakken kopen. Daar kan je echt heel lang mee vooruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielssx
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Met de huidige prijs voor de Roborock Q Revo is het wel erg aantrekkelijk om deze aan te schaffen. Nu is de dock dermate groot dat ik deze het liefst op een onopvallende plek zet. De enige goede optie is voor mij in een gang, waar een grote Ikea Billy-boekenkast staat. Hier wil ik de onderste planken weghalen en de dock in dit kastdeel plaatsen. Het kastdeel wat het meest in de hoek staat, heeft een binnenmaat van 36 cm en is 28 cm diep (waardoor de dock en stofzuiger dus wel uitsteken). Kan iemand mij vertellen of de robot zich hier wel tussen kan wurmen. Er is speelruimte van maar 1 cm, maar omdat de dock een redelijk stuk uitsteekt en de kastwanden de robot geleiden kan dit hopelijk wel. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Wat gebruiken jullie in de watertank van de roborock q revo voor dweilen? Kan ik daar beetje azijn in doen voor kalk en schimmel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:57
Je leest overal op Reddit dat een scheutje azijn geen kwaad zou kunnen. Bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...shouldnt_add_a_splash_of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:29
Nielssx schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:55:
Met de huidige prijs voor de Roborock Q Revo is het wel erg aantrekkelijk om deze aan te schaffen. Nu is de dock dermate groot dat ik deze het liefst op een onopvallende plek zet. De enige goede optie is voor mij in een gang, waar een grote Ikea Billy-boekenkast staat. Hier wil ik de onderste planken weghalen en de dock in dit kastdeel plaatsen. Het kastdeel wat het meest in de hoek staat, heeft een binnenmaat van 36 cm en is 28 cm diep (waardoor de dock en stofzuiger dus wel uitsteken). Kan iemand mij vertellen of de robot zich hier wel tussen kan wurmen. Er is speelruimte van maar 1 cm, maar omdat de dock een redelijk stuk uitsteekt en de kastwanden de robot geleiden kan dit hopelijk wel. Ik ben erg benieuwd!
Ik heb twee Billy boekenkasten, hoewel van 80 cm breed, dus iets groter. Je wilt de onderste plank verwijderen, die staat op een verhoging. Ik ben bang dat je kast onstabiel wordt, want hij wordt juist door het platform onderop bij elkaar gehouden. Hoewel dat ook mede aan de vaste plank in het midden en aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Cobraa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:33:
Vandaag de Dreame L20 ultra ontvangen. Eerste indruk is goed, makkelijke installatie en de app was snel in te stellen.

Hij maakt heel snel al een map van je vloer, wat me echt heeft verbaasd. Weet niet of dit standaard zo snel is maar ik vind het knap.

Helaas kan ik nog niks nuttigs zeggen over het stofzuigen of dweilen. De batterij was al bijna leeg waardoor de stofzuiger een kleine oppervlakte kon doen.

Zodra hij een ronde heeft gedaan, zal
Ik hier op terug komen.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen aangezien ik hem net besteld heb…

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Ik volg dit topic ook al weer een tijdje, en mij is nu wel duidelijk dat de Q Revo of de Dreame L10S Ultra nu een beetje de premium modellen zijn welke nu voor een mooie prijs te verkrijgen zijn.

Na 8 (?) jaar met een iLife A4 (wie kent nog?! :) ) gedaan te hebben die net zolang kris-kras rondscheurt tot de batterij leeg is voordat ie naar z'n oplaadstation gaat, vindt ik het nu wel tijd voor een upgrade, maar nog wat te veel van het goede om voor een robotstofzuiger een bedrag van 600 tot 800 euro uit te geven.

Ik ben dan ook aan het rondkijken voor het actuele instapmodel, waar er hier als Tweakers uiteraard minder over gesproken wordt. Maar toch waag ik een poging. Wat is nou voor een minimum budget (100 a 200?) in die prijsklasse de robotstofzuiger die daarin uitschiet? Uiteraard wetende deze minder luxe en goed is als de premium modellen van tegenwoordig, maar wellicht komt dat later nog wel eens ;)

Dweilen verwacht ik niet voor deze prijs, ondanks dat ze ook wel te vinden zijn. Maar het stofzuigen is even het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien een bijzonder vraagje. Ik ben blind en maak gebruik van mijn IPhone en VoiceOver om mijn slimme apparaten te managen wat eigenlijk altijd wel lukt. Nu ben ik aan het kijken voor een uitgebreide Roborock of Dreame. Denk dat die apps in ieder geval gedeeltelijk ontoegankelijk voor mij zijn. Kaarten, muren zetten en no go zones aangeven zal wel niet gaan en denk dat ik bij de installatie ook wel dingen tegenkom die slecht werken voor mij. Dit zijn denk ik éénmalige instellingen en als ik iemand vind die dat kan instellen en ik stel ook dagelijkse routines in neem ik aan dat de bots dan verder redelijk autonoom hun dingen kunnen doen. Weet niet of dat zo is of dat je toch met regelmaat in de app dinge aan het bijstellen bent? Het gaat hier over 1 etage en verder alles glad. Neem ook aan als ik hem aan mijn google home hang dat ik met stem commando’s hen kan aansturen om bv de keuken te doen voor opdrachten buiten de routines om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielssx
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
edgarvh schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:39:
[...]
Ik heb twee Billy boekenkasten, hoewel van 80 cm breed, dus iets groter. Je wilt de onderste plank verwijderen, die staat op een verhoging. Ik ben bang dat je kast onstabiel wordt, want hij wordt juist door het platform onderop bij elkaar gehouden. Hoewel dat ook mede aan de vaste plank in het midden en aan de bovenkant.
Bedankt voor het meedenken. Omdat de kast erboven nog op 5 plekken bij elkaar wordt gehouden, verwacht ik dat dit geen probleem is. Ook loopt aan de achterkant over de gehele lengte nog een plank, wat alles bij elkaar houdt. In dit kastdeel staan niet alleen boeken, dus heel zwaar is 'ie niet belast.

Blijft de vraag staan of dat de dock incl. robot er wel tussen past. Ik ben benieuwd of een eigenaar van een Q Revo mij hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Hier sinds gisteren ook de Dreame L10S ultra rondrijden. Eerste indruk is goed!
Wat me wel opvalt is dit lipje, hij is van de stofafzuiging maar hij lijkt al wat ‘loom’ te zijn. Meer mensen die dit ook zien?
En qua onderdelen, hebben jullie nog tips voor een frequentie borstel/zak/mops en dus welke set aan te schaffen op Ali? 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KZDV-Iobvhn9rpKUnXBFQgAM94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FwlhyVSeLLCVfAcjFe8YsCc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
moatiej schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:00:
Hier sinds gisteren ook de Dreame L10S ultra rondrijden. Eerste indruk is goed!
Wat me wel opvalt is dit lipje, hij is van de stofafzuiging maar hij lijkt al wat ‘loom’ te zijn. Meer mensen die dit ook zien?
En qua onderdelen, hebben jullie nog tips voor een frequentie borstel/zak/mops en dus welke set aan te schaffen op Ali? 😅
[Afbeelding]
ik zie ditzelfde bij mijn L10 wat betreft het lipje. Soms blijft ook wat vuil en haren erin hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:39
@moatiej
Bij Ali zo'n accessoire pakketje besteld, maar nog niet binnen: heb de dreame pas een dag.
Ook op amazon de officiele schoonmaakvloeistof gekocht en ook eentje op alieexpress.

Enige verschil qua plaatje is de tekst in het chinees op die van Ali en de prijs natuurlijk. Ik zal eens kijken als ik beiden binnen heb of er een verschil te ontdekken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 20:39
Ik lees hier al een paar pagina’s mee sinds wij besloten hebben om ook een robotstofzuiger aan te schaffen. Ik zie dat de iRobot Roomba’s echter niet zo populair zijn, waarom is dat? Ik zag dat de Roomba J7 nu €349 kost, en dat leek me een goede deal.

We willen heb gaan gebruiken op de benedenverdieping van ongeveer 80 vierkante meter. We hebben geen tapijt, maar wel konijnen die haar verliezen, vandaar dat we hem elke avond willen laten rondrijden. Zijn er andere stofzuigers die ik beter kan aanschaffen dan de Roomba J7? Ik heb geen dweilfunctie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:52
Vishan07 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:41:
Ik lees hier al een paar pagina’s mee sinds wij besloten hebben om ook een robotstofzuiger aan te schaffen. Ik zie dat de iRobot Roomba’s echter niet zo populair zijn, waarom is dat? Ik zag dat de Roomba J7 nu €349 kost, en dat leek me een goede deal.

We willen heb gaan gebruiken op de benedenverdieping van ongeveer 80 vierkante meter. We hebben geen tapijt, maar wel konijnen die haar verliezen, vandaar dat we hem elke avond willen laten rondrijden. Zijn er andere stofzuigers die ik beter kan aanschaffen dan de Roomba J7? Ik heb geen dweilfunctie nodig.
Voor die prijs zou ik liever naar een Roborock Q7 Max gaan kijken. Die zijn nu 329 bij Bol.com. De Roomba gebruikt een camera icm met een led om te kunnen navigeren. In het donker kan dat nog wel eens nadelig zijn. Je wilt dan liever een stofzuiger met LiDAR hebben, omdat deze in het pikkedonker goed kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Aanvullend, als je hem dagelijks wilt laten rond rijden lijkt me een automatisch leegstation heel wenselijk.
Uiteraard afhankelijk van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
ik wil voor de dreame l20 ultra gaan. Zie hem nu voor 999 op de franse amazon: https://www.amazon.fr/dp/...fmcg-21&linkCode=osi&th=1

Ook veel korting op belgische amazon, maar vanuit daar kan ik hem niet naar NL versturen, wie is bekend met de reden hiervan.

En het belangrijkste qua garanties en verzendkosten etc maakt het nog uit bij welke amazon je een product besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Let wel, de L20 is echt stuk groter qua basis station dan de L10s; https://i.ibb.co/f9GRBy2/20230901-182725.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Zondagskindje schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:13:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen aangezien ik hem net besteld heb…
Zie hier mijn comment:

Afbeeldingslocatie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77159436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
digital-IMEI schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:50:
Aanvullend, als je hem dagelijks wilt laten rond rijden lijkt me een automatisch leegstation heel wenselijk.
Uiteraard afhankelijk van je budget.
En hoeveel hij te doen heeft natuurlijk. Als je met z'n 2en bent zul je hem veel minder vaak moeten legen dan met 2 kinderen + 2 honden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dan lees ik er zeker overheen want ik kan je ervaring(en) niet vinden. ;(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:42

bjp

gruys7 schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:54:
ik wil voor de dreame l20 ultra gaan. Zie hem nu voor 999 op de franse amazon: https://www.amazon.fr/dp/...fmcg-21&linkCode=osi&th=1

Ook veel korting op belgische amazon, maar vanuit daar kan ik hem niet naar NL versturen, wie is bekend met de reden hiervan.

En het belangrijkste qua garanties en verzendkosten etc maakt het nog uit bij welke amazon je een product besteld?
je kan hem altijd bij mij laten leveren (en ophalen ^_^)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Bij ons is het klepje ook zozo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An5Eh76NzrAg8kvN-4r7JM6YePg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/46WlpcP7NZnTLsQNgspe6pKk.jpg?f=user_large

Zojuist bovenverdieping in kaart gebracht en Bob is nu aan het werk. Merk wel dat het wat praktischer zou zijn om de kaart op een groter scherm met muis aan te passen. Nu neem ik via Windows PhoneLink mijn scherm van de telefoon over en doe het dan alsnog op de PC ;)

Moet wel nog een keer de studeerkamer opruimen zie ik 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlqCowymBIJ1nQN2lmy6HOzEUr8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RT5PN9WeoxIoPnkwV5GdNxH1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door DaSuperGrover op 20-11-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
Zondagskindje schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:38:
[...]

Dan lees ik er zeker overheen want ik kan je ervaring(en) niet vinden. ;(
Raar, anders even naar de datum terug scrollen? maandag 13 november 2023 15:55.
Je kunt me ook een PB sturen, mocht je meer info willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkruijer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 12:19
Thanks!! Zojuist aangeschaft. Later deze week lekker gaan configureren, mappen en aanklooien. Fijn vooruitzicht! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maudje79
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-09 13:39
Sinds zaterdag de QREVO in gebruik en ik moet zeggen, wat een top apparaat!

Ik ben nog wat aan het klooien met instellingen, de verdieping waar het doc staat, is perfect in te stellen, ook met schedule en automatisch reinigen, ene dag wel dweilen en andere dag niet.

Ik neem aan dat dit voor andere verdiepingen niet kan, aangezien hij dan niet van het dock daar zelfstandig komt. Geen probleem, dat doe ik handmatig.

Wat ik graag zou weten: hoe doen jullie het op andere verdiepingen met dweilen? Als hij klaar is, gooit hij het waterreservoir leeg, als ik dan de bovenverdieping wil laten dweilen, moet ik hem dan gewoon laten starten alsof hij beneden gaat dweilen en vervolgens als het waterreservoir gevuld is en hij aan de slag wil, pauzeren, optillen en boven laten verder gaan? Of is daar ook een andere oplossing voor?

Tot nog toe zeer tevreden gebruiker iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-10 14:10
Momenteel aan het uitkijken voor een robotstofzuiger. Ik hou de Roborock S8 in de gaten en vroeg me af of iemand ervaring heeft met meerdere verdiepingen. Dit mag gerust ook van een anderen robot zijn.

Plan is om de robot zowel de beneden (waar ook zijn laadsation staat) als de boven te laten stofzuigen.

Kan dit gemakkelijk gedaan worden? Ik stel me hierbij voor dat ik de robot boven zet en op start duw waarbij hij zelf weet dat hij op de bovenverdiepeing staat.

Klopt dit of zit het toch wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Tibs schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:36:
Momenteel aan het uitkijken voor een robotstofzuiger. Ik hou de Roborock S8 in de gaten en vroeg me af of iemand ervaring heeft met meerdere verdiepingen. Dit mag gerust ook van een anderen robot zijn.

Plan is om de robot zowel de beneden (waar ook zijn laadsation staat) als de boven te laten stofzuigen.

Kan dit gemakkelijk gedaan worden? Ik stel me hierbij voor dat ik de robot boven zet en op start duw waarbij hij zelf weet dat hij op de bovenverdiepeing staat.

Ja dat kan zeker, en daar hoef je geen S8 voor te kopen. Dat doet mijn Q7 max ook. Hij kan alleen nog geen traplopen :+

Er zal vast al wel een diy'er zijn die een lift voor zijn robotstofzuiger heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
monica66 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:12:
Ik.ben heel benieuwd hoe de L20 bevalt. Ik zie op Facebook (zoek op Dreame L10s L20 ultra ..) al mensen die hem hebben en op de waterleiding hebben aangesloten. Daar kun je ook je vragen kwijt over het apparaat.

Daar lees ik ook dat de X30 pro (opvolger van de L20 en hier nog niet te koop) in de 'aanbieding' is in China:
https://nl.aliexpress.com...91afddd&afSmartRedirect=y

Wel 200 euro verzendkosten :-)
Fijn, ik zie overal de L10s in de black friday acties staan. Dus ik denk; even checken of er wat nieuwers is en ja hoor, de L20 bestaat dus al. Ik wikken en wegen en herinner me dit topic weer, kom jij weer met de X30 Pro op de proppen waar ik echt NERGENS reviews over kan terug vinden :D :+

Misschien vanavond toch een uurtje uittrekken om wat onderzoek te doen, zag ook dat de L30 verschenen was in Amerika en Rusland :Y)

Vraag me wel af wat het verschil is tov deze: Aliexpress

Hi Friend! We will share the Reddit Exclusive Codes for the promotion on 11/23. Please stay tuned~
- Voor mensen die op Dreame robots zitten te jagen.

[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-11-2023 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tibs schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:36:

Ik neem aan dat dat bij de S8 net zo werkt als bij mijn S7 MaxV:
Als je die op een andere verdieping zet herkent ie dat automatisch (eerste keer uiteraard inscannen) en gaat ie aan de bak. Als is klaar is probert ie het dock te vinden. Dat is er niet, dus hij keert terug naar de plaats waar ie gestart is. Dan sjouw je hem weer naar beneden, zet je hem ergens voor het dock en zeg je hem via de app te docken. Dan herkent ie weer dat ie beneden is, zoekt ie het dock op en klaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-10 09:00
Wat is jullie ervaring met de ecovacs deebot t20?
'k heb deze nu besteld via amazon.com.be en lees gemengde berichten van héél goed tot kapot na een vrij korte periode..
De reviews van bloggers enz zijn wel héél positief. Grootste kritiek lijkt software gerelateerd te zijn wat imo te patchen valt...

Ik heb ook nog geen exacte leverdatum gekregen terwijl deze wel in stock is volgens amazon.com.be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Cobraa schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:42:
[...]

Raar, anders even naar de datum terug scrollen? maandag 13 november 2023 15:55.
Je kunt me ook een PB sturen, mocht je meer info willen.
Gevonden, dank 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

The Eagle schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:57:
[...]

Ik neem aan dat dat bij de S8 net zo werkt als bij mijn S7 MaxV:
Als je die op een andere verdieping zet herkent ie dat automatisch (eerste keer uiteraard inscannen) en gaat ie aan de bak. Als is klaar is probert ie het dock te vinden. Dat is er niet, dus hij keert terug naar de plaats waar ie gestart is. Dan sjouw je hem weer naar beneden, zet je hem ergens voor het dock en zeg je hem via de app te docken. Dan herkent ie weer dat ie beneden is, zoekt ie het dock op en klaar :)
En niet bang dat hij van de trap valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:37
de S8 is bij mij nog nooit van de trap gevallen, prima werkende afgrond detectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zondagskindje schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:34:
[...]

En niet bang dat hij van de trap valt?
Nope, ie Roborocks zit prima valdetectie op idd. Eerste keer wel even bijgebleven, herken je gevoel maar al te goed - je wilt dat gewoon even zien. Maar gaat prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik moet zeggen, onze S5 Max (met ook valdetectie) ging toch plankgas op de trap af bij het maken van de kaart boven, en het is dat ik hem heb tegengehouden anders was hij nu in vele onderdelen. Wat waarschijnlijk niet meehielp is dat er metalen drempeltje tussen de trap en de laminaatvloer ligt (zo'n 0.5cm hoog overgangsprofiel oid).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb de L20 ultra besteld en heb gezien dat je deze op verschillende verdiepingen kunt gebruiken.
Maar na het lezen van de (vorige versie) review op iCulture, ben ik een beetje huiverig er voor.
Het is tenslotte geen speeltje van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Zojuist onze nieuwe L10s Ultra boven laten mappen (kaart maken) en daarna schoonmaken (1x grondig zuigen en daarna laten zuigen&dweilen). Gaat prima. Na 20m2 wilde hij nieuw water en de moppen schoonmaken, dus even de robot naar beneden, kunstje doen op de dock, en weer naar boven voor de rest (resume).

Blij dat de dock beneden staat, gaan we waarschijnlijk vaker dweilen, dus dan zoekt Bob het zelf allemaal maar uit :P

Ben er ook even bijgebleven, wel spannend als een €700,- apparaat bij de trap staat te draaien en te rijden :/

[ Voor 21% gewijzigd door DaSuperGrover op 20-11-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
LinuX-TUX schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:40:
[...]

Fijn, ik zie overal de L10s in de black friday acties staan. Dus ik denk; even checken of er wat nieuwers is en ja hoor, de L20 bestaat dus al. Ik wikken en wegen en herinner me dit topic weer, kom jij weer met de X30 Pro op de proppen waar ik echt NERGENS reviews over kan terug vinden :D :+

Misschien vanavond toch een uurtje uittrekken om wat onderzoek te doen, zag ook dat de L30 verschenen was in Amerika en Rusland :Y)

Vraag me wel af wat het verschil is tov deze: Aliexpress

[...]
- Voor mensen die op Dreame robots zitten te jagen.
En werkt dit ook voor bestellingen naar Nederland en hoe zit dit met garantie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
gruys7 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:34:
[...]

En werkt dit ook voor bestellingen naar Nederland en hoe zit dit met garantie etc?
Die actie? Geen idee, zullen we later deze week achter komen.

Die Aliexpress linkjes van @monica66 & mij staat bij dat ze het naar NL sturen voor 160 / 200 euro incl inklarings kosten. Garantie is voor mij inderdaad al de grens om eerst een keer goed in te lezen + reviews te lezen over de verkopers + reviews door de X30 Pro gebruikers zelf.

Ja het heeft een paar interessantere punten (60 graden de pads schoonmaken, UV licht om alle bacterien te slopen) ... maar dat zijn dan volgens mij de belangrijkste 2 punten. De L20 heeft ook een uitschuifarm met de pad.

!!! Disclaimer !!!
Ik kwam gisteravond dit YouTube filmpje tegen, link is met timestamp op het moment waar het om gaat. Aliexpress robotjes kopen KAN vies tegenvallen / vervelende consequenties hebben in de vorm dat het niet werkt. Natuurlijk heeft een beetje tweaker gewoon een router met rules om bepaalde devices via een VPN tunnel te laten lopen :+

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-11-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
Bartske schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:39:
[...]

Ja dat kan zeker, en daar hoef je geen S8 voor te kopen. Dat doet mijn Q7 max ook. Hij kan alleen nog geen traplopen :+

Er zal vast al wel een diy'er zijn die een lift voor zijn robotstofzuiger heeft gemaakt.
Wat doet ie dan als die bijvoorbeeld normaal na 20 minuten z'n dweil zou drogen en dat dock staat beneden? Ik heb met die S8 Pro Ultra gekocht maar ik dacht eerst dat ik dat dock steeds van benden naar boven moest slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Jeffoz schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:08:
[...]

Wat doet ie dan als die bijvoorbeeld normaal na 20 minuten z'n dweil zou drogen en dat dock staat beneden? Ik heb met die S8 Pro Ultra gekocht maar ik dacht eerst dat ik dat dock steeds van benden naar boven moest slepen.
Dat doet die dan niet. Daar was ik eerst ook bang voor, om hem telkens terug de dock in te sturen. Maar hij zuigt en dweilt gewoon door, zonder te legen of nieuw water te halen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Onze Zoef Robot Bep met Dweilsysteem is onderweg, hopelijk vandaag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:23
ik heb mijn Roborock Q7 Max binnen, prima apparaat.
Nu wil deze gaan koppelen aan Home Asisstant.
Ik zie 2 opties daar, de Roborock integratie en de Xiaomi integratie.

Ik zie her en der mooie mogelijkheden in blogs, en ben benieuwd of ik met beide dat kan bereiken.
Wat ik wil is uiteraard diverse statussen zien, het apparaat ruimtes kunnen laten schoonmaken.
En het liefst dat ik dan ook de map kan zien met waar hij uithangt.

Is er dan een voorkeur voor 1 van de 2 integraties?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
Zondagskindje schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:17:
Ik heb de L20 ultra besteld en heb gezien dat je deze op verschillende verdiepingen kunt gebruiken.
Maar na het lezen van de (vorige versie) review op iCulture, ben ik een beetje huiverig er voor.
Het is tenslotte geen speeltje van een paar tientjes.
Je kan een "muur" plaatsen zodat hij daar niet verder gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@Driek Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen en met de roborock integratie aan Home Assistant gekoppeld. Heb iets van 113 entiteiten dus denk dat daar wel alles bij zit wat je wil doen :9

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:23
GWBoes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:46:
@Driek Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen en met de roborock integratie aan Home Assistant gekoppeld. Heb iets van 113 entiteiten dus denk dat daar wel alles bij zit wat je wil doen :9
ah top, dat zijn er inderdaad een hoop.
Is het je ook al gelukt om bijv de map te zien?

Heb de roborock integratie nu draaien, maar ik kom tot slechts 30 entiteiten?
Moet ik nog ergens iets extra's doen?

Inmiddels zijn er 38 inclusief de map, dus voor nu kan ik wat ik wil.

[ Voor 19% gewijzigd door Driek op 21-11-2023 13:46 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:15
The Eagle schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:47:
[...]

Nope, ie Roborocks zit prima valdetectie op idd. Eerste keer wel even bijgebleven, herken je gevoel maar al te goed - je wilt dat gewoon even zien. Maar gaat prima :)
valdetectie is wel een beetje aan de late kant... ;)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 17:54
Dhorst schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:44:
[...]

Dreamehome, heeft de camera functie en is meer up2date voor de robot

Lees ook even de tips door die ik eerder had gestuurd, maakt het leven een stukje makkelijker
@Dhorst Welke tips? Kan geen tips vinden? (Probeer erachter te komen hoe de map naam te veranderen, en zuigen (en vooral legen) in delen in te stellen. Staat dat toevallig bij je tips?)

Edit: gevonden waar de mapnaam is aan te passen... (knop multifloor en dan kun je naam van de map editten in mijn geval)

Edit2: en shortcuts taken zit blijkt nu op het beginscherm van het device: icoontje onder dat van de camera is het shortcut icoon. Shortcut taken kun je in een volgorde zetten, en je kunt instellen na hoeveel taken er geleegd moet worden, dus ik ben waar ik zijn moet!

[ Voor 30% gewijzigd door Huey op 21-11-2023 13:35 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhorst
Huey schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:10:
[...]

@Dhorst Welke tips? Kan geen tips vinden? (Probeer erachter te komen hoe de map naam te veranderen, en zuigen (en vooral legen) in delen in te stellen. Staat dat toevallig bij je tips?)

Edit: gevonden waar de mapnaam is aan te passen... (knop multifloor en dan kun je naam van de map editten in mijn geval)

Edit2: en shortcuts taken zit blijkt nu op het beginscherm van het device: icoontje onder dat van de camera is het shortcut icoon. Shortcut taken kun je in een volgorde zetten, en je kunt instellen na hoeveel taken er geleegd moet worden, dus ik ben waar ik zijn moet!
Deze tips: https://www.reddit.com/r/Dreame_Tech/s/JgPnk5uCYq

Mooi! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-10 19:00
Ik heb een roborock s5 max.
Die laadproblemen begint te krijgen.
Ik dacht naar 3 jaar koop ik een nieuwe maar twojgel tussen 4 modellen.
Allemaal rond de 400 euro nu met bf.

Dreame L10s pro dat dweilen staat me wel aan
Robocrock s8
Roborock q7 max
Roborock q8 max

Tussen die laatste zou ik echt niet weten wat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb zelf nu ook de Roborock Q Revo besteld, vanwege de mooie Black Friday korting.

Ooit begonnen met een domme robot van Philips (zonder lidar/mapping) en dat werkte niet heel denderend, ook was de accu daarvan 2x stuk binnen de garantie, uiteindelijk weggedaan.

Daarna iets meer dan een jaar 2x Viomi S9 (Xiaomi) gebruikt, omdat er maar 1 map tegelijk opgeslagen kon worden per stofzuiger hadden we er 1 per verdieping nodig. Maar de accu’s van beide modellen waren praktisch ‘op’ na iets meer dan een jaar. Ze konden niet eens een volledig rondje meer afmaken terwjil de accu nog 60+ % zou hebben, toch vielen ze uit. En aangezien ik ze via AliExpress had gekocht kon je fluiten naar garantie of überhaupt spare parts krijgen. Ook was het dwijlresultaat niet heel goed en veel handwerk, omdat het basisstation enkel stof afzuigen was in een zak.

Dus ik was best wel klaar met Chineze merken, omdat die Viomi’s alsnog €500 per stuk waren via Ali en niet eens 1,5jaar hebben uitgehouden.

Toen was ik gaan zoeken naar niet Chineze merken en het liefst een wat goedkoper model, en kwam ik uit op de Samsung Jet Bot. Deze heb ik nu een half jaar in gebruik. Tijdens een actie bij Bol gekocht.

Nu hebben deze geen dwijlfunctie en ook geen basisstation met afzuiging. Daardoor moeten we uiteindelijk eigenlijk elke week de stofbak legen, wat je weleens vergeet en dan is die eigenlijk een week lang voor niks rondjes aan het rijden :+ . Dat station kan je wel los kopen, maar dan heb je nog steeds de beperkte functies van de Samsung. Ook werkt de Samsung via SmartThings en is het heel slecht te integreren in andere systemen, dus weer een app erbij.

Ben heel benieuwd naar de Q Revo, die ik bewust heb gekocht via officiële kanalen, zodat ik in ieder geval de 2 jaar fabrieksgarantie heb via Amazon/Roborock. Toen ik die Viomi kocht had je geen nieuwe Roborocks bij de normale webshops in NL, dat is nu wel een stuk beter geworden.
Ook zou de Home Assistant integratie voor Roborock best uigebreid zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 17:54
Ha, die was ik inderdaad op reddit al tegengekomen. Had niet door dat die van jouw hand waren!

Een tip van mij dan voor mensen die met bijv een Dreame L10S Ultra, de watertoevoer niet aan de gang krijgen, zelfs niet met de home button 3 seconden vasthouden tbv base schoonmaken. De enige manier die bij hielp was met een spuitje water bij de watertank ingang inspuiten, net zo lang dat het er goed doorloopt. Met een rietje doorzuigen hielp gek genoeg onvoldoende om lucht oid uit de leiding te krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Bep is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJ-0LzCJVXAk2O3eyfId0_AV8ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5iUMViZawN4euV8vI6OcgAh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHyU74JmsG301haP3E29MSyJUXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfZjWNm2gQ3EQHyPOZSHqy5D.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

twi

Is het vreemd om gelijk 2 van die dingen te bestellen (Q Revo of Dreame L10S Ultra?). Voor de zolder zou ik best soms het apparaat een verdieping willen verplaatsen, maar voor de BG en 1e verdieping is het wel erg fijn als het zonder verhuizingen kan draaien. Liever lui dan moe.

Op dit moment heb ik een Neato D7 met 2 basisstations en verplaats ik hem telkens. Geen hele goede ervaringen mee. Iemand hier met één van de twee bovenstaande apparaten, die het uit mijn hoofd kan praten om er gelijk 2 te bestellen? Of juist extra goede argumenten die ik mee kan nemen om de waf te verhogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-10 16:55
twi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:52:
Is het vreemd om gelijk 2 van die dingen te bestellen (Q Revo of Dreame L10S Ultra?). Voor de zolder zou ik best soms het apparaat een verdieping willen verplaatsen, maar voor de BG en 1e verdieping is het wel erg fijn als het zonder verhuizingen kan draaien. Liever lui dan moe.

Op dit moment heb ik een Neato D7 met 2 basisstations en verplaats ik hem telkens. Geen hele goede ervaringen mee. Iemand hier met één van de twee bovenstaande apparaten, die het uit mijn hoofd kan praten om er gelijk 2 te bestellen? Of juist extra goede argumenten die ik mee kan nemen om de waf te verhogen?
Gewoon 1 kopen en in de eerste week je vrouw die steeds naar boven laten slepen. Na Die week wil ze er nog wel 1, want “is toch makkelijker”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24

Ik heb net die S8 Pro Ultra gekocht. Je kan hem gewoon boven zetten en als Multi-Floor apparaat gebruiken. Dus denk dat het afhangt van hoeveel je wil uitgeven en zoiets je dat waard is. Ik weet niet precies welke het allemaal kunnen maar die Roborock S8 kan het sowieso. Hij werkt boven zonder dock en blijft dan gewoon alles doen tot het water eventueel op is.

Kijk vooral of die modellen die jij zoekt dat supporten. Als ze dat doen gewoon eentje halen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffoz op 21-11-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Ben in de markt voor een robotstofzuiger nu onze oude gewone stofzuiger overleden is. Wat is de beste robotstofzuiger met dweilfunctie om op 2 verdiepingen neer te zetten voor een huis van +/- 185m2 die er te halen is op dit moment voor max 6/700 euro?
De Roborock Q Revo aanbieding bij Amazon voor 650? En zijn er goede redenen om meer uit te geven voor bijvoorbeeld een S8 Ultra Pro?

[ Voor 8% gewijzigd door X2X2X op 22-11-2023 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
offtopic:
ik zou je willen vragen om de zoekfunctie te gebruiken. Dit is meerdere malen terug gekomen.

[ Voor 54% gewijzigd door Webgnome op 22-11-2023 08:22 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 15:43

De Neato naar boven en de nieuwe beneden. Dat is in ieder geval wat ik heb gedaan en bevalt goed. als onze oude Roomba i5 het begeeft , doe ik het gewoon nog een keer.
Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste