Ja excuus, ik was denk ik eerder tegen mijzelf ook een beetje aan het typen om te kijken hoe en watWebgnome schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:40:
Ik zie geen vraag?

Maar ik heb nog eventjes zitten te kijken. Ik zie bij de L20 Ultra op Amazon ook zakken erbij staan. Alleen op de website van Dreame zie ik daar dan weer niets duidelijks bijstaan. Ik wil natuurlijk het aantal accessories, zakken / schoonmaakmiddel te minimaliseren. Of weet iemand of dat wel meevalt en kun je ook gewoon andere zakken erin stoppen?
Klopt het dat de Roborock (S7/S8 Ultra), kan er geen stofzakken hebben?
Ik lees ook dat je de Dreame L20 Ultra kan bedienen met je mobiel. Als in, je bent van huis en kan zelf de robot bedienen en besturen om op jou commando's rond te rijden. Waarbij dat ook kon bij de Roborock S7 MaxV Ultra maar niet meer bij de Roborock S8 Ultra...?
Duitse amazon kan je hem nu voor 711 e aanschaffen mocht je hem nog niet hebben gehaald. Volgens mij goedkoopste tot nu toeDaniel-p schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Wordt zo wel erg interessant om de 10s Ultra voor €755 te halen in plaats van €899.
Nu de vraag, komt er een scherpere black friday deal...
Iemand tips om naar Nederland te kunnen verzenden?
Maar ik zou mij de moeite besparen en de l10s kopen bij amazon.de https://www.amazon.de/RLS6LADC/dp/B0B8X43GQH/
Deze wordt bezorgd in NL
[ Voor 73% gewijzigd door karakedi op 13-11-2023 11:25 ]
Hoi,Chip. schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:22:
Ben opzoek naar een robot stofzuiger.
Eisen
- Stofzuigen
- Dweilen (met beweging; rotatie of vibratie)
- Kan over een tapijt.
- Kan op meerdere vloeren gebruikt worden.
- Dweil lift functionaliteit, je wilt immers niet je tapijt dweilen...
Ik denk als ik goed heb gezocht kom ik dan toch als snel op minimaal de; Roborock S7 MaxV Plus. Als ik voor het minimale ga.
De Roborock Q Revo, Roborock S7 Max Ultra, Roborock S7 MaxV Ultra, Roborock S8 Pro Ultra zou allemaal kunnen. Evenals de Dreame L10 Ultra, Dreame L10s Ultra, Dreame L20 Ultra.
Waarbij het dan vooral gaat over hoeveel gemak je wilt. Zelf waterbakje legen, dweil schoonmaken, etc cetera.
Ik heb hem gevonden ! (spreek uit ervaring, hebben hem ongeveer 4 weken in bezit/gebruik)
Het is de:
Roborock S7 Max Ultra
Wat een gemak zeg, wat in docking, stofzuigerzak in docking en meneer doet zijn werk uitstekend.
Het is onze eerste robot stofzuiger.
succes met het zoeken.
Browny
Ik ben nog steeds erg nuchter ingesteld. Ik heb geen probleem met het kopen van tech, maar voor deze denk ik toch vaak dat het sop de kolen niet waard is. En nee, geen boomer.
Er zijn voordelen, dat begrijp ik. Maar ik lees toch ook veel over:
- fragiele mechanieken. Veel motortjes, tandwielen, enz.. die na 2-3 toch wel kunnen slijten of breken. En dan kan je aan de gang met aftermarket van Ali Express, 3d printen of hopen op coulante garantie (en de discussie aangaan wat de normale levensduur is van een robotstofzuiger)
- het dweilen lijkt me echt nonsens. Uit zo'n klein apparaat zal het niet meer zijn dan een vochtig doekje over de grond slepen. Met alle extra complexiteit tot gevolg (dweilen over tapijt, ledigen van waterbak, ....)
- als je niet al te ruim woont, moet je die enorme base stations ook ergens kwijt kunnen. Waarachter de robot niet kan kuisen
- alle typische bedenkingen ivm IoT, phone home, cloud dependancy (maar je kan ze kiezen uit een spectrum van dom, autonoom tot volledig verbonden met China servers, dus dat is een keuze)
- beperkt zuigvermogen uit zo'n klein ding met laag wattage, en batterij. Terwijl een klassieke stofzuiger bij manier van spreken je hond kan opzuigen, en overal snel korte metten mee maakt.
Ik ben aan het verbouwen, en ben van plan om zo weinig mogelijk meubelen neer te zetten. Zelfs geen tv meubel, dus in die richting... Andere meubels komen volledig aan de wand vast, ofwel hangend ofwel tot op de grond met de plint er om heen. Een eetkamer tafel met 1 centrale poot.
Dit met als doel zo weinig mogelijk obstakels te hebben, en dus eigenlijk op een half uurtje (podcast op) gemakkelijk overal te kunnen stofzuigen met een 1000+ watt stofzuiger die gemakkelijk overal doorheen gaat.
Blijft over de bank, altijd een moeilijk puntje, maar ik kies wss iets dat gemakkelijk te verplaatsen is (wieltjes of zo)
Ik begrijp de use case wel, en het is ook gewoon cool en futuristisch, maar soms vraag ik me af of het niet een antwoord is die op zoek is naar een probleem.
Als je erg groot woont met een paar honderd vierkante meter oppervlakte, zonder al te veel dingen die in de weg staan, lijkt het me idd wel top!
Ik denk dat je er verkeerd naar kijkt. Een gewone stofzuiger zuigt beter maar dat is de vergelijking ook niet. Het gaat ook niet om cool/futuristisch. Zo cool en slim is dat ding niet en hoe cool kunnen stofzuigers überhaupt zijn.Amos_x schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:17:
Aan de users met lange robotstofzuiger ervaring. Zijn er ook medetweakers die terug gegaan zijn naar klassiek stofzuigen? Ik vermoed dat ze bestaan, maar als je afscheid neemt van een tech gadget, hoor je daar natuurlijk weinig meer over.
Ik ben nog steeds erg nuchter ingesteld. Ik heb geen probleem met het kopen van tech, maar voor deze denk ik toch vaak dat het sop de kolen niet waard is. En nee, geen boomer.
Er zijn voordelen, dat begrijp ik. Maar ik lees toch ook veel over:
- fragiele mechanieken. Veel motortjes, tandwielen, enz.. die na 2-3 toch wel kunnen slijten of breken. En dan kan je aan de gang met aftermarket van Ali Express, 3d printen of hopen op coulante garantie (en de discussie aangaan wat de normale levensduur is van een robotstofzuiger)
- het dweilen lijkt me echt nonsens. Uit zo'n klein apparaat zal het niet meer zijn dan een vochtig doekje over de grond slepen. Met alle extra complexiteit tot gevolg (dweilen over tapijt, ledigen van waterbak, ....)
- als je niet al te ruim woont, moet je die enorme base stations ook ergens kwijt kunnen. Waarachter de robot niet kan kuisen![]()
- alle typische bedenkingen ivm IoT, phone home, cloud dependancy (maar je kan ze kiezen uit een spectrum van dom, autonoom tot volledig verbonden met China servers, dus dat is een keuze)
- beperkt zuigvermogen uit zo'n klein ding met laag wattage, en batterij. Terwijl een klassieke stofzuiger bij manier van spreken je hond kan opzuigen, en overal snel korte metten mee maakt.
Ik ben aan het verbouwen, en ben van plan om zo weinig mogelijk meubelen neer te zetten. Zelfs geen tv meubel, dus in die richting... Andere meubels komen volledig aan de wand vast, ofwel hangend ofwel tot op de grond met de plint er om heen. Een eetkamer tafel met 1 centrale poot.
Dit met als doel zo weinig mogelijk obstakels te hebben, en dus eigenlijk op een half uurtje (podcast op) gemakkelijk overal te kunnen stofzuigen met een 1000+ watt stofzuiger die gemakkelijk overal doorheen gaat.
Blijft over de bank, altijd een moeilijk puntje, maar ik kies wss iets dat gemakkelijk te verplaatsen is (wieltjes of zo)
Ik begrijp de use case wel, en het is ook gewoon cool en futuristisch, maar soms vraag ik me af of het niet een antwoord is die op zoek is naar een probleem.
Als je erg groot woont met een paar honderd vierkante meter oppervlakte, zonder al te veel dingen die in de weg staan, lijkt het me idd wel top!
Het voordeel is vooral dat die iedere dag zuigt. Dus alle zooi van de dag ervoor is de dag erna alweer weg. Iedere dag dus met schone vloer beginnen. En de rest wordt daardoor ook minder stoffig. Zonder enige inspanning.
Als je alleen woont is die meerwaarde misschien beperkt, als je kinderen hebt die op de grond spelen en/of huisdieren hebt rondlopen is dat heerlijk.
En hij komt niet overal en er slingert ook wel eens wat rond maar zuigt wel 90%+ en dat is prima. De rest doet de schoonmaker wel die om de week komt.
Het scheelt me dus 2-3x per week 15-20min stofzuigen en ik heb iedere dag een gezogen huis.
Heb overigens een vrij eenvoudig model. Dreame L10 geloof ik. Zonder dweilfunctie en met alleen oplaadstation. Past daarmee onder een kast uit het zicht.
Als er met Black Friday een goede deal komt koop ik er ook eentje voor boven.
[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 13-11-2023 13:59 ]
- hier zijn mensen met robotstofzuigers welke vele jaren meegaan.
- het dweilen is echt wel iets, vooral met trillende doekjes (de betere Roborock) of de draaiende dweilpads (Dreame bijvoorbeeld). Ik ben alvast enthousiast van mijn L10S Ultra. Dweilpads worden regelmatig door het station schoon gemaakt (instelbaar, bijvoorbeeld elke 10m2). Dweilpads gaan ook omhoog voor tapijt. En voor het ledigen van de waterbak: er zijn al stations met water aan/afvoer.
- tja dat station heeft plaats nodig, ongeveer evenveel als een degelijke huisplant. Niet echt een probleem voor de meeste.
- Valetudo is een oplossing om van de cloud onafhankelijk te worden. Wel vervelend met garantie. Het ding is ook "zonder internet" te gebruiken (nog voor je Valetudo overweegt), maar wel heel beperkt (bijvoorbeeld: je moet op een knop van het station drukken om te starten, geen echte instellingen mogelijk en zo verder).
- zuigvermogen valt goed mee... Het grote verschil is dat je vaak en zonder moeite kan kuisen. Terwijl hij begint, zet ik wat stoelen op tafel, open ik wat deuren, zet ik wat tapijten opzij... Op 5min ben ik rond, en de rest doet de robot terwijl ik ga werken.
Volgens mij verbruikt dat ding minder water/elektra/kuismiddel dan ikzelf nodig zou hebben. Dat machientje spaart me veel tijd uit per maand. Of het kosteneffectief is blijft een open vraag:
- bijvoorbeeld tegenover een kuis-man/-vrouw : wss goedkoper, maar doet geen ramen/strijken/stof afdoen...
- tegenover zelf doen: wss duurder, maar wat is je tijd waard?
Als koppel zijn we er thuis alvast heel tevreden van! Minder klagen, meer vrije tijd. Vrienden/familie zijn wel heel geïnteresseerd.
Nota: een robot vervangt niet alles van kuisen. Af en toe moet je het zelf nog eens doen.
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Ik maak inmiddels meer dan 5 jaar gebruik van een robotstofzuiger. Ik zal jouw vragen dikgedrukt maken met mijn antwoorden er achter.
Dat ligt aan de stofzuiger die je koopt en tegen wat voor prijs. Prijs/kwaliteit verhaal. Ik spreek even uit ervaring voor de Roborock S modellen. Bij de S7 kwam er haar in de Lidar terecht waardoor ik die regelmatig moest openhalen en schoonmaken. Bij de S8 is dit probleem verholpen doordat ze een rubberen ring er tussen hebben gedaan. De stofzuigerrobot markt ontwikkeld zich dus erg positief naar mijn idee. Daarnaast klopt het wel dat je vaak onderdelen koopt bij Ali Express mocht er iets kapot gaan. Maar in mijn geval heb ik dat niet hoeven doen. De garantie is net zoals ieder ander product wanneer het kapot gaat of een probleem heeft, je bent hem minimaal 2 maanden kwijt. Ik knutsel er dan liever zelf aan in het geval bij een Roborock.Bij de overige modellen heb ik geen problemen gehad en kan die tegen een stootje.
Dit dacht ik dus ook. Eerst had ik de Roborock S5 en S7 met een passieve dweil, hiermee kreeg je de vloer al wel redelijk schoon, mits je de dweil daarna in de wasmachine deed. Met de S8 pro ultra die de dweil ook schoonmaakt is bij mij de vloer echt schoon. Dat kan ik zeggen doordat ik een hond is huis heb, en af en toe de fiets binnen zet. Je gaat dan met rubber over een laminaat vloer heen, wat op ten duur vies wordt. De S8 maakt dit gewoon goed schoon, en hierdoor hoef ik zelf niet meer te dweilen en te smeren etc. Dat doet de robot nu. Wel moet ik de schoon- en vieswaterbak vullen en legen. Maar dat neem ik voor lief- als je niet al te ruim woont, moet je die enorme base stations ook ergens kwijt kunnen. Waarachter de robot niet kan kuisen 
Ja een Dock neemt wel wat ruimte in beslag, daar moet je helaas creatief mee omgaan in een kleine woning. Daarnaast moet je je wel afvragen als je kleine woning hebt om een robotstofzuiger aan te schaffen. In een kleinere woning ben je minder lang bezig met stofzuigen of dweilen.- alle typische bedenkingen ivm IoT, phone home, cloud dependancy (maar je kan ze kiezen uit een spectrum van dom, autonoom tot volledig verbonden met China servers, dus dat is een keuze)
Eens, je bent meestal afhankelijk van een clouddienst. Voordeel is wel dat in het geval met Roborock je met Smarthome van Google of Apple kan koppelen. Maar ook dat is een keuze.- beperkt zuigvermogen uit zo'n klein ding met laag wattage, en batterij. Terwijl een klassieke stofzuiger bij manier van spreken je hond kan opzuigen, en overal snel korte metten mee maakt.
De robotstofzuiger creëert een vacuüm onder de stofzuiger waardoor deze zonder problemen rotzooi kan opzuigen. De hoekjes van een kamer blijft een probleem, daar zal een robotstofzuiger nooit bij kunnen komen. Maar in het geval van Roborock heb ik mijn stofzuiger van de hand gedaan, en maak ik de hoekjes met stoffer en blik schoon........Blijft over de bank, altijd een moeilijk puntje, maar ik kies wss iets dat gemakkelijk te verplaatsen is (wieltjes of zo)
Ligt aan de hoogte van de bank. Sommige stofzuigers kunnen er onder als dat mogelijk is, maar anders zou je daar een apart stofzuigermoment van kunnen maken 1x per maand/of vaker. Bij mij kan de stofzuiger ook niet onder bepaalde kastjes/stoelen, dat maak ik eens in de maand schoon.Ik begrijp de use case wel, en het is ook gewoon cool en futuristisch, maar soms vraag ik me af of het niet een antwoord is die op zoek is naar een probleem.
Met één hond en één konijn + 2 inwonende levert deze stofzuiger mij meer vrije tijd op.Als je erg groot woont met een paar honderd vierkante meter oppervlakte, zonder al te veel dingen die in de weg staan, lijkt het me idd wel top!
Zelfs met meubels kun je de ruimte goed schoonmaken. Ik heb zo'n 100m2 met hier en daar wat meubels, daar gaat de stofzuiger keurig langs. De vloer is schoon.Mocht je nog vragen hebben / of als ik onduidelijk ben hoor ik het graag.
[ Voor 1% gewijzigd door Aasas op 13-11-2023 16:55 . Reden: Ik heb geen 100m4 woning.. ]
Met de aanbiedingen die hier geplaatst zijn twijfel ik tussen de Q Revo en de L10s. Heb nu een S5 Max die ip zich goed bevalt maar begint incontinent te worden (kom regelmatig nog rotzooi tegen op de vloer, was in het begin niet zo) en kan niet meer plassen
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Met een parcel forward service (ca €20 - ff googlen) kan je je pakket ook laten doorsturen naar je NL adres.
Heb je ervaring met een goede parcel forward service?St3ve-0 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:52:
Voor geïnteresseerden bij de grens, er is nu een mooie grensdeal voor de Roborock Q Revo voor €666 bij Mediamarkt Duitsland. https://www.mediamarkt.de...wischroboter-2878543.html
Met een parcel forward service (ca €20 - ff googlen) kan je je pakket ook laten doorsturen naar je NL adres.
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Je hebt ervaring met de L10S? Puur qua gevoel, voelt een Roborock beter/stabiel/betrouwbaarder dan Dreame. Volgens mij zijn ze verder vrijwel identiek. Op de RGB-camera van de Dreame nakarakedi schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:20:
Mailbox.de of colis expat.
Maar ik zou mij de moeite besparen en de l10s kopen bij amazon.de https://www.amazon.de/RLS6LADC/dp/B0B8X43GQH/
Deze wordt bezorgd in NL
St3ve-0 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:52:
Voor geïnteresseerden bij de grens, er is nu een mooie grensdeal voor de Roborock Q Revo voor €666 bij Mediamarkt Duitsland. https://www.mediamarkt.de...wischroboter-2878543.html
Zojuist besteld bij de Saturn en afhalen in Kleve. Dit is het dichtbij voor mij 50 min rijden.bjp schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:24:
kan je niet ophalen bij Mediamarkt Duitsland over de grens?
Mooie prijs voor de Q Revo
Ik moest de stofzuiger echt een paar weken aan het werk zien, wil ik een goed oordeel kunnen geven.gruys7 schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:45:
[...]
Ennn... wat zijn je ervaringen? Hoe tevreden ben je over het dweil- en stofzuig resultaat. Kan het zelf stofzuigen enof dweilen echt bij 1 a 2 keer per maand laten?
In het begin vond ik de robot een beetje mwah, de map werd al vrij snel niet meer herkend, waardoor de robot
de vloer/huis opnieuw moest scannen. Dit gaat wel vlot maar vond ik jammer. Je moet dan alles weer opnieuw indelen en aangeven.
Het stofzuigen en dweilen doet de robot na verwachting eigenlijk zeer goed. Hij heeft alleen moeite met de eettafel stoelen, dit herkend hij niet als obstakel, dus hij blijft proberen om daar overheen te gaan. Gelukkig gaat hij wel terug, hij is tot nu toe. hier 1x op vastgelopen. Heb hier. nu een virtuele muur geplaatst. waardoor hij niet meer tegen de stoelen aan komt. Elke dinsdag doe ik. een uitgebreide route waarbij de stoelen weg zijn, hierbij moet ik dan niet vergeten om de virtuele muur weg te halen, anders zal hij niet onder de eettafel komen.
Ik laat de robot iedere dag de modus "Cleangenius - Dagelijke modus" draaien, hierbij moet ik wel de watertank en vies water tank regelmatig vullen en legen.
Tapijt wordt goed herkend, tijdens de dagelijkse modus gaat hij terug naar de dock om de moppads eraf te halen zodat het stofzuigen van je tapijt nog beter gaat. Hier gebruikt hij ook extra zuigkracht, zodat je tapijt nog schoner wordt.
Tot nu toe zeer tevreden over de robot, ook de obstakeldetectie werkt goed. Je krijgt op de app netjes een icoon te zien met wat er is gedetecteerd plus een foto erbij.
Heb de robot op meerdere verdiepingen gebruikt, het fijne is dat hij automatisch detecteert welke map/verdieping hij staat. Om de volledige modus te kunnen gebruiken, zul je wel de base station naar boven moeten meenemen. Ik heb hier niet voor gekozen, hierdoor zul je in de app moeten aangeven dat de robot niet de mop pads moet wassen, zodat hij in door kan gaan.
De robot maakt schoon in een huis met 2 kindereren, 2 volwassen, 1 poes en 1 kat
EDIT: Huishouden toegevoegd
ik heb alvast de laatste tijden "Failed to Set up".
Over welke robot gaat het?Cobraa schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:55:
[...]
Ik moest de stofzuiger echt een paar weken aan het werk zien, wil ik een goed oordeel kunnen geven.
In het begin vond ik de robot een beetje mwah, de map werd al vrij snel niet meer herkend, waardoor de robot
de vloer/huis opnieuw moest scannen. Dit gaat wel vlot maar vond ik jammer. Je moet dan alles weer opnieuw indelen en aangeven.
Het stofzuigen en dweilen doet de robot na verwachting eigenlijk zeer goed. Hij heeft alleen moeite met de eettafel stoelen, dit herkend hij niet als obstakel, dus hij blijft proberen om daar overheen te gaan. Gelukkig gaat hij wel terug, hij is tot nu toe. hier 1x op vastgelopen. Heb hier. nu een virtuele muur geplaatst. waardoor hij niet meer tegen de stoelen aan komt. Elke dinsdag doe ik. een uitgebreide route waarbij de stoelen weg zijn, hierbij moet ik dan niet vergeten om de virtuele muur weg te halen, anders zal hij niet onder de eettafel komen.
Ik laat de robot iedere dag de modus "Cleangenius - Dagelijke modus" draaien, hierbij moet ik wel de watertank en vies water tank regelmatig vullen en legen.
Tapijt wordt goed herkend, tijdens de dagelijkse modus gaat hij terug naar de dock om de moppads eraf te halen zodat het stofzuigen van je tapijt nog beter gaat. Hier gebruikt hij ook extra zuigkracht, zodat je tapijt nog schoner wordt.
Tot nu toe zeer tevreden over de robot, ook de obstakeldetectie werkt goed. Je krijgt op de app netjes een icoon te zien met wat er is gedetecteerd plus een foto erbij.
Heb de robot op meerdere verdiepingen gebruikt, het fijne is dat hij automatisch detecteert welke map/verdieping hij staat. Om de volledige modus te kunnen gebruiken, zul je wel de base station naar boven moeten meenemen. Ik heb hier niet voor gekozen, hierdoor zul je in de app moeten aangeven dat de robot niet de mop pads moet wassen, zodat hij in door kan gaan.
De robot maakt schoon in een huis met 2 kindereren, 2 volwassen, 1 poes en 1 kat
EDIT: Huishouden toegevoegd
https://eu.switch-bot.com...bot-mini-robot-vacuum-k10
Heb deze net bestelt, scheelt toch weer 100 eurie,s
[ Voor 80% gewijzigd door pvr op 13-11-2023 19:54 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Ahh de robots van Roborock hebben dus ook allemaal een stofzuigerzak? Snap eigenlijk niet zo goed waarom... kan toch gewoon in een bak.brownyster schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:58:
[...]
Hoi,
Ik heb hem gevonden ! (spreek uit ervaring, hebben hem ongeveer 4 weken in bezit/gebruik)
Het is de:
Roborock S7 Max Ultra
Wat een gemak zeg, wat in docking, stofzuigerzak in docking en meneer doet zijn werk uitstekend.
Het is onze eerste robot stofzuiger.
succes met het zoeken.
Browny
De stofzuiger zelf niet maar in docking wel. Hij blaast het vuil van robot over naar dockingChip. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:10:
[...]
Ahh de robots van Roborock hebben dus ook allemaal een stofzuigerzak? Snap eigenlijk niet zo goed waarom... kan toch gewoon in een bak.
Heb je ervaring met het merk? Ik vind er helemaal niets over terug in beide delen van dit topic. De comments op het fp artikel gaan ook niet echt in op het merk / apparaat zelf.pvr schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:51:
Op de website van Switchbot, krijg je een Early bird discount, save €100!
https://eu.switch-bot.com...bot-mini-robot-vacuum-k10
Heb deze net bestelt, scheelt toch weer 100 eurie,s
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik heb ervaring met de Dreame L10S. Hij draait hier al elke dag sinds maart van dit jaar. Heel tevreden mee.Speculaes schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:51:
[...]
Je hebt ervaring met de L10S? Puur qua gevoel, voelt een Roborock beter/stabiel/betrouwbaarder dan Dreame. Volgens mij zijn ze verder vrijwel identiek. Op de RGB-camera van de Dreame na
Ik vind (naast de betere obstakeldetectie door de camera) de automatisch doserende zeepflacon ook fijn. Bij het zelf mengen van de zeep in de watercontainer blijft er toch een film achter, die je weer moet schoonmaken . Daar hebben wij geen last van nu.
Bovendien - en dat is nóg een verschil met de Q Revo - kan de L10S vlak langs de kanten dweilen.
Je kunt de Dreame L10 Ultra (ander model en zonder de S erachter!) met de Q Revo vergelijken qua opties.
Hmmm zijn er ook robotstofzuigers + dockingstation zonder uberhaupt een zak? Vind dat zo'n geldklopperij...brownyster schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:06:
[...]
De stofzuiger zelf niet maar in docking wel. Hij blaast het vuil van robot over naar docking
Er zijn er met een cyclone ipv stofzak. Denk dat het er mee te maken heeft dat je dan een grotere bak moet loskoppelen en leegmaken. Met een zak is dat makkelijker.Chip. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:04:
[...]
Hmmm zijn er ook robotstofzuigers + dockingstation zonder uberhaupt een zak? Vind dat zo'n geldklopperij...
Andere vraag, ik wil de roborock q8 bestellen maar nog in dubio over de max+ dus met docking station.
Heb zelf nooit gehad en de huidige robot bakje deed ik altijd 1x per week ff leegmaken. Iemand die een docking station heeft (dus met stof afzuiging) en voorheen niet? Is het de moeite waard?
3 kinderen maar geen dieren dus 1x per week het huidige bakje schoonmaken is genoeg.
[ Voor 5% gewijzigd door PoweRoy op 14-11-2023 13:34 ]
[This space is for rent]
Deze robotstofzuiger kwam langs op tweakers.net:
https://tweakers.net/nieu...-van-robotstofzuiger.html
Aankoop gedaan ivm formaat.
Daarom deze Robotstofzuiger gekocht, om te kijken hoe hij werkt, wat zijn de min punten, en wat zijn de pluspunten.
Ik woon zelf in een kleine woning, dus dit formaat Robotstofzuiger is voor mij ideaal.
Als ik hem geleverd krijg, laat ik mijn bevindingen weten.
Wiley99 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:43:
[...]
Heb je ervaring met het merk? Ik vind er helemaal niets over terug in beide delen van dit topic. De comments op het fp artikel gaan ook niet echt in op het merk / apparaat zelf.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
via Ali of soms zelf Amazon zijn veel van die zakjes spotgoedkoop. In mijn geval <1.5eur/zak. Wat je maar om de ?paar? maanden moet veranderen. Ik heb demijne sinds Juli, en werk nog met de eerste zak (maar ik gebruik het ook maar beperkt, geen huisdieren bijvoorbeeld, enkel 2 volwassenen in 100m2).Chip. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:04:
[...]
Hmmm zijn er ook robotstofzuigers + dockingstation zonder uberhaupt een zak? Vind dat zo'n geldklopperij...
Je vermijd vuil/stof/... bij het eruit te halen en wegsmijten. Robots zonder station en met een bakje, sommige klagen over het leegmaken ervan / de filters.
Met een box/container zou je dat ook "tot buiten" kunnen verplaatsen...
Voor mijn klassieke stofzuigers: bij voorkeur een zak bij wekelijks onderhoud. Voor de verbouwingen was ik wel blij met mijn 2de zonder zak (hoewel de filters reinigen vervelend is).
Ik denk wel dat ik eens een Roborock had zien passeren met station en zakloos.
wasbare zakken: https://gadgetfabriek.nl/...roborock-auto-empty-dock/
[ Voor 3% gewijzigd door bjp op 14-11-2023 14:29 ]
Het enige waar ik nog over twijfel, is de dock. Dat ding is... groot.
Ik zou de dock graag in een hoekje willen plaatsen maar volgens Dreame zelf heb je minimaal een halve meter vrije ruimte rondom het dock nodig (YouTube: DreameBot L10s Ultra Robot Vacuum and Mop User Manual)
Is dit waar? Ik zou de dock graag zo krap mogelijk tussen een kast en een muur willen plaatsen namelijk.
Heb zelf de Q8 Max Plus en kan het ten zeerste aanraden ! Voorheen (al meer dan 11 jaar) altijd robotstofzuiger zonder opvangbak gehad...bestond toen nog nietPoweRoy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:34:
[...]
Er zijn er met een cyclone ipv stofzak. Denk dat het er mee te maken heeft dat je dan een grotere bak moet loskoppelen en leegmaken. Met een zak is dat makkelijker.
Andere vraag, ik wil de roborock q8 bestellen maar nog in dubio over de max+ dus met docking station.
Heb zelf nooit gehad en de huidige robot bakje deed ik altijd 1x per week ff leegmaken. Iemand die een docking station heeft (dus met stof afzuiging) en voorheen niet? Is het de moeite waard?
3 kinderen maar geen dieren dus 1x per week het huidige bakje schoonmaken is genoeg.
Eens je het hebt, wil je nooit meer zonder !
Ja, daar zag ik 'm ook (en je comment, dacht al dat je aandelen had ;-) ). Maar ik ben er ook al achter dat ze nieuw zijn op de stofzuigermarkt en het dus een 1st gen product is. Ik zoek een vervanger voor mijn Eufy 11S die na jaren aan zijn derde accu toe lijkt. Liefst wel wat slimmer m.b.t. navigatie maar geen high end alleskunner want dat loont m.i. niet. Maar ik wil ook geen gedoe, dat ding moet gewoon zijn werk doen. Weet nog niet of zo'n 1gen dan handig is.pvr schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:52:
Totaal geen ervaring met dit Merk.
Deze robotstofzuiger kwam langs op tweakers.net:
https://tweakers.net/nieu...-van-robotstofzuiger.html
Aankoop gedaan ivm formaat.
Daarom deze Robotstofzuiger gekocht, om te kijken hoe hij werkt, wat zijn de min punten, en wat zijn de pluspunten.
Ik woon zelf in een kleine woning, dus dit formaat Robotstofzuiger is voor mij ideaal.
Als ik hem geleverd krijg, laat ik mijn bevindingen weten.
[...]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
In eerste instantie dacht ik een zak ook niet handig te vinden, maar uiteindelijk toch een robot gekocht met zak, de Dreame L10s Ultra.Chip. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:04:
[...]
Nu ik de robot met zak heb, ben ik eigenlijk super tevreden. Eerder had ik normale stofzuigers zonder zak en dan ben je toch telkens wel weer even bezig met de stofzuiger schoonmaken (bak en filters en dan wachten tot hij weer droog is).
Nu gaat al het vuil de zak in en kan je binnen een halve minuut de volle zak verwijderen en er een lege zak in stoppen en dat ongeveer eens per drie maanden. Heel goed werkbaar dus. En juist daar zie ik ook de toegevoegde waarde, namelijk een flinke tijdsbesparing.
Roborock S7 MaxV Plus is zonder zak, die heb ik hier staan.Chip. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:04:
[...]
Waarschijnlijk de Roborock S7 Plus ook zonder zak. Maar dat is het net iets kleinere broertje zonder de RGB-camera.
Hoe kom je daar precies bij? Mijn S7 Maxv Plus is met een dockingstation die zowel met en zonder zak kan operen.FijneKnul schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:13:
[...]
Roborock S7 MaxV Plus is zonder zak, die heb ik hier staan.
Waarschijnlijk de Roborock S7 Plus ook zonder zak. Maar dat is het net iets kleinere broertje zonder de RGB-camera.
Waar vind je die voor die prijs?Bartske schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:22:
Goed, ik heb mn vriendin over weten te halen om een robotstofzuiger aan te schaffen. We beginnen met de Roborock Q7 max (zonder dock) zodat we hem in de woonkamer kwijt kunnen zonder dat hij in het zicht staat. Voor 273 euro ook een goede prijs om het eens te proberen. Heb al bedacht dat als dit een succes is er volgend jaar met black friday eentje met auto empty dock komt en deze naar boven gaat
Dan klopt mijn antwoord toch?Xqlus1ve schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:08:
[...]
Hoe kom je daar precies bij? Mijn S7 Maxv Plus is met een dockingstation die zowel met en zonder zak kan operen.
De vraag was "Hmmm zijn er ook robotstofzuigers + dockingstation zonder uberhaupt een zak? "
Antwoord is ja. S7 MaxV kan dat.
Gefeliciteert met je aankoop!its_me_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:20:
[...]
In eerste instantie dacht ik een zak ook niet handig te vinden, maar uiteindelijk toch een robot gekocht met zak, de Dreame L10s Ultra.
Nu ik de robot met zak heb, ben ik eigenlijk super tevreden. Eerder had ik normale stofzuigers zonder zak en dan ben je toch telkens wel weer even bezig met de stofzuiger schoonmaken (bak en filters en dan wachten tot hij weer droog is).
Nu gaat al het vuil de zak in en kan je binnen een halve minuut de volle zak verwijderen en er een lege zak in stoppen en dat ongeveer eens per drie maanden. Heel goed werkbaar dus. En juist daar zie ik ook de toegevoegde waarde, namelijk een flinke tijdsbesparing.
Ik heb de L10 zonder S en super content! uiteraard zie ik nog wat verbeteringen in de software.
Bijvoorbeeld:
Hoe kan ik alleen stofzuigen?
Custom room names
Kan via Google enkel in het Engels vragen Clean the kitchen. In het NL snapt google het niet
Zou het drogen van de pads graag op 1 uur willen ipv 2 uur minimaal.
Mag ik vragen waarom je voor de S bent gegaan? Ik heb de non S voor 599 kunnen kopen via Amazon. En volgens reviews is deze te vergelijken met de S7 MaxV maar dan voor de helft van het geld.
Ik heb ook een leuke computer..
Volgens Dreame mag er geen andere vloeistof in de tank omdat dit de leidingen kan aantasten op den duur.
Zag ergens een idee om wat allesreiniger op de vloer zelf te druppelen. Die wordt dan alsnog met boenen meegenomen. Neem aan dat dit geen probleem zou moeten zijn daar er vanalles op je vloer kan liggen met dwijlen wat opgenomen wordt.
Ik heb ook een leuke computer..
Anoniem: 156329
Doe dit al jaren met S5 Max en plantenspuit van IKEA met geconcentreerde allesreiniger, werkt perfect (en doe ook scheutje azijn in watertank als je op Reddit e.a. forums zoekt is dat enige wat niet voor verkalking/stopping zorgt in dat apparaat)[b]Tranzy in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"Tranzy schreef op
Zag ergens een idee om wat allesreiniger op de vloer zelf te druppelen. Die wordt dan alsnog met boenen meegenomen. Neem aan dat dit geen probleem zou moeten zijn daar er vanalles op je vloer kan liggen met dwijlen wat opgenomen wordt.
Thanks, heb hem al een goed half jaar.Tranzy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:21:
[...]
Gefeliciteert met je aankoop!
Ik heb de L10 zonder S en super content! uiteraard zie ik nog wat verbeteringen in de software.
Bijvoorbeeld:
Hoe kan ik alleen stofzuigen?
Custom room names
Kan via Google enkel in het Engels vragen Clean the kitchen. In het NL snapt google het niet
Zou het drogen van de pads graag op 1 uur willen ipv 2 uur minimaal.
Mag ik vragen waarom je voor de S bent gegaan? Ik heb de non S voor 599 kunnen kopen via Amazon. En volgens reviews is deze te vergelijken met de S7 MaxV maar dan voor de helft van het geld.
Destijds was de non S nog niet beschikbaar volgensmij. Daarnaast is object herkenning hier wel wenselijk met een huisdier wat wel eens spuugt en kinderen met al hun speelgoed wat meestal wel is opgeruimd, maar soms ligt er toch nog iets en dan is het fijn als dit wordt ontweken.
Gisteren hebben wij de Roborock s8 binnen gekregen. Sinds gisteravond +- 20.00 staat hij op de oplader. Net wil ik hem aan gaan zetten, maar dat gaat nog steeds niet.
Iemand idee hoe dit kan? Is hij dan nog steeds niet voldoende opgeladen na ruim 12 uur?
Wat me ook opvalt is dat als ik hem op de lader zet alleen de lampen aan en uit gaat. Het lampje op het oplaadpunt blijft knipperen zodra de stofzuiger erop staat. De Roborock maakt geen geluid als hij op de oplader gezet wordt, terwijl dit op voorbeeld filmpjes wel gebeurd.
Kortom, heeft iemand een idee? Of ben ik te ongeduldig
Mocht er hier niemand kunnen helpen, dan kun je je vraag ook op Reddit vinden of plaatsen: https://www.reddit.com/r/...art_up_but_buttons_light/Nelleke96 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:13:
Geen idee of iemand mij kan helpen hier maar ik dacht ik waag een poging.
Gisteren hebben wij de Roborock s8 binnen gekregen. Sinds gisteravond +- 20.00 staat hij op de oplader. Net wil ik hem aan gaan zetten, maar dat gaat nog steeds niet.
Iemand idee hoe dit kan? Is hij dan nog steeds niet voldoende opgeladen na ruim 12 uur?
Wat me ook opvalt is dat als ik hem op de lader zet alleen de lampen aan en uit gaat. Het lampje op het oplaadpunt blijft knipperen zodra de stofzuiger erop staat. De Roborock maakt geen geluid als hij op de oplader gezet wordt, terwijl dit op voorbeeld filmpjes wel gebeurd.
Aaah thanks! Ben dus niet de enige haha. Ik heb de stappen gevolgd en hij lijkt nu echt op te laden dus bedankt!monica66 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:46:
[...]
Mocht er hier niemand kunnen helpen, dan kun je je vraag ook op Reddit vinden of plaatsen: https://www.reddit.com/r/...art_up_but_buttons_light/
Accu's van dat ding hebben een redelijke capaciteit, dus kan even duren. Zou (deels) opgeladen binnen moeten komen iig.Nelleke96 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:13:
Geen idee of iemand mij kan helpen hier maar ik dacht ik waag een poging.
Verder wil ik je aanraden de app te installeren, kun je exact zien hoe en wat. Zonder dat is het eigenlijk een vrij dom ding.
En als je kunt, hang dat ding in zijn eigen netwerk los van je eigen thuisnetwerk. Bij mijn hoeven ze iig niet in China te zien wat ik allemaal op mijn thuisnetwerk uitspook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kan de S7 maxv plus erg aanraden met cyclone (ik vond geen zak juist erg fijn), ondanks dat net mijn 2e kapot is gegaan.. Beiden wilden niet meer op de dock opladen. 2x keer geld terug. Maar nu is de 7 maxv plus nergens meer te krijgen?FijneKnul schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:13:
[...]
Roborock S7 MaxV Plus is zonder zak, die heb ik hier staan.
Durf eigenlijk geen losse dock a 200 en s7 maxv te kopen. Stel dat ze weer stuk gaan zit ik met incompatible onderdelen…
Alle afzuigsystemen van nu lijken verder met zak… En e rgb camera werkt erg goed voor object herkenning/vermijden…
Twijfel of ik dan toch voor ultra moet gaan, of dan maar switchen naar een Dreame L20 (wel nog eens gigantisch groter…)
Kan de S7 maxv plus erg aanraden met cyclone (ik vond geen zak ook juist erg fijn).Chip. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:04:
[...]
Edit: foutje, dubbel. Wat aangepast als reactie op chip
[ Voor 45% gewijzigd door Huey op 15-11-2023 19:00 ]
Ik zie de roborock q8 max+ voor 479 euro.
Kaufland
Zelfde prijs als bij Aliexpress alleen de code van 100 euro werkt niet.
Bij aliexpress kom ik er ook niet goed achter of het via de officiële store gaat of iemand die de roborock naam en logo gebruikt.
Daarom leek me bij kaufland wel beter maar zie dat het daar via een ander bedrijf gaat. Kan niet opmaken hoe de garantie verloopt.
Iemand een idee?
[This space is for rent]
Voor dezelfde prijs bij Bol te bestellenPoweRoy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:45:
Iemand wel eens via kaufland gekocht?
Ik zie de roborock q8 max+ voor 479 euro.
Kaufland
Zelfde prijs als bij Aliexpress alleen de code van 100 euro werkt niet.
Bij aliexpress kom ik er ook niet goed achter of het via de officiële store gaat of iemand die de roborock naam en logo gebruikt.
Daarom leek me bij kaufland wel beter maar zie dat het daar via een ander bedrijf gaat. Kan niet opmaken hoe de garantie verloopt.
Iemand een idee?
https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Gek, hij stond daar gisteren nog voor 599 dacht ik. Thanks!-unknown schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:12:
[...]
Voor dezelfde prijs bij Bol te bestellen
https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
[This space is for rent]
Zag in dit topic een link naar de Roborock Q8 Max+ voorbij komen voor €479,-. Lijkt me eerlijk gezegd een prima prijs en reviews zijn allemaal positief. Nu werk ik echter vrij dicht bij de grens met Duitsland, en zag ook een linkje naar de Duitse MM voor de Roborock Q Revo voor €649,-.
Nu zit ik me even af te vragen in hoeverre het de stap voor mij waard is. Heb nooit eerder een robotstofzuiger gehad, dus eigenlijk alles wat fatsoenlijk zuigt is al gigantisch fijn. Maar ik wil er ook wel een tijdje mee vooruit kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Giel1 op 16-11-2023 09:30 ]
€649 voor de Q Revo is echt een enorm scherpe prijs, laagste ooit. Persoonlijk zou ik die halen zodat je stofzuigen én dweilen volledig kan overlaten aan RoborockGiel1 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:28:
Ik ben ook in de markt voor een robotstofzuiger, woon in een gelijkvloers appartement zonder drempels (alleen badkamer/wc hebben klein drempeltje) dus lijkt me ideaal. Vooral het zuigen is belangrijk, dweilen wat minder (maar zou natuurlijk wel fijn zijn als dat ook regelmatig gebeurt).
Zag in dit topic een link naar de Roborock Q8 Max+ voorbij komen voor €479,-. Lijkt me eerlijk gezegd een prima prijs en reviews zijn allemaal positief. Nu werk ik echter vrij dicht bij de grens met Duitsland, en zag ook een linkje naar de Duitse MM voor de Roborock Q Revo voor €649,-.
Nu zit ik me even af te vragen in hoeverre het de stap voor mij waard is. Heb nooit eerder een robotstofzuiger gehad, dus eigenlijk alles wat fatsoenlijk zuigt is al gigantisch fijn. Maar ik wil er ook wel een tijdje mee vooruit kunnen.
De Q8 max is ook erg goed hoor, maar daarmee dweil je minder eenvoudig. De Q Revo ontzorgt je eigenlijk volledig, op wat bijvullen en onderhoud na.
Als dweilen nauwelijks tot niet interressant is dan de Q8 Max halen. Maar bij een gelijkvloers appartement is de Q Revo wel prachtig, zuigt en dweilt je hele appartement dan.
Hoe bevalt de stofzuiger tot nu toe? hij is weer in de aanbieding.Boy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:15:
[...]
Zoals ik eerder aangaf, ben ik gegaan voor de Liectroux xr500 gegaan, wat dezelfde als de Zedar lijkt te zijen.
Da's de laagste prijs ooit denk ik. Deze zomer nog 799eur tijdens de Prime Deals days (toen heb ik hem gekocht, met nog 4% cashback XL korting extra dus iets van 765eur).
[ Voor 60% gewijzigd door bjp op 16-11-2023 14:10 ]
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
En je zit toch ook met je garantie als je bij Mediamarkt in Duitsland koopt.
[ Voor 27% gewijzigd door monica66 op 16-11-2023 14:22 ]
Precies dezelfde twijfeling :-) Zou de Dreame vooral kopen ivm obstakeldetectie én het feit dat hij naar Valetudo te flashen is zonder hem uit elkaar te halen (garantie). Daarnaast is er op De ondersteunde robots pagina nog geen Q Revo te vinden.manusjevanalles schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:14:
Wij zijn ook voornemens een robot aan te schaffen. Lees al een paar weken mee hier en we twijfelen tussen de Q Revo en de L10S Ultra. Heb een voorkeur voor de Q Revo vanwege de betere bouwkwaliteit. Maar De L10s kan nu voor 699 in NL geleverd worden, en de Q Revo is nu bij Mediamarkt.de in de aanbieding. Helaas is dat 1.5 uur rijden en ik heb geen kennissen in Duitsland. Lastige keuze…
Wat wel een beperking van Valetudo is, is dat deze geen meerdere verdiepingen ondersteund
Nota: ik heb een L10S-Ultra. En ik twijfel om hem te flashen (zeker i.v.m. garantie)
Ik las dat de camera van de Dreame alleen met voldoense licht werkt. Ik wil mijn robot vooral 's nachts laten werken, dan werkt die camera niet goed las ik op Reddit.DaSuperGrover schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:52:
[...]
Precies dezelfde twijfeling :-) Zou de Dreame vooral kopen ivm obstakeldetectie én het feit dat hij naar Valetudo te flashen is zonder hem uit elkaar te halen (garantie). Daarnaast is er op De ondersteunde robots pagina nog geen Q Revo te vinden.
Wat wel een beperking van Valetudo is, is dat deze geen meerdere verdiepingen ondersteund
Die van ons draait heel vroeg in de ochtend en dat gaat in het donker ook prima. Ik heb het vandaag toevallig zelf nog even zitten te bekijken.manusjevanalles schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:06:
[...]
Ik las dat de camera van de Dreame alleen met voldoense licht werkt. Ik wil mijn robot vooral 's nachts laten werken, dan werkt die camera niet goed las ik op Reddit.
[This space is for rent]
Ik zou graag willen dat ik zeker weet dat er geen camera beelden en/of plattegronden van ons huis op Chinese servers staan.bjp schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:06:
@DaSuperGrover vindt je Valetudo een meerwaarde? en waarom dan wel?
Nota: ik heb een L10S-Ultra. En ik twijfel om hem te flashen (zeker i.v.m. garantie)
En daarnaast nog een vraag: Hoe bevalt een Liectroux XR500? Ik zie hem staan voor 200 euro. Goed of toch beter om voor een Q8 max te gaan die 180 euro duurder is?
Thanks!
Ook deze twijfel. Hier wel minder ver rijden, maar dan nog dik twee uur retour. Ook nog bij de keuze gekomen: de S7 max ultra die nu 829 in de aanbieding is bij bol.com. Maar ik zie weinig meerwaarde en nog steeds een flinke meerprijs tov q revo. (sterker nog, de docking van de q revo schijnt minder onderhoud te vergen, wat dus een pluspunt is)DaSuperGrover schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:52:
[...]
Precies dezelfde twijfeling :-) Zou de Dreame vooral kopen ivm obstakeldetectie én het feit dat hij naar Valetudo te flashen is zonder hem uit elkaar te halen (garantie). Daarnaast is er op De ondersteunde robots pagina nog geen Q Revo te vinden.
Je hebt toch wel garantie bij mm/saturn in Duitsland?
Eerst inderdaad maar even afwachten of er nog een Black Friday aanbieding is die wel levert in NL voor de q revo.
Done!stin00 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:19:
Q Revo 649 bij Amazon NL. KOPEN!
https://www.amazon.nl/Rob...=q+revo%2Caps%2C90&sr=8-2
[ Voor 7% gewijzigd door YoungStarDC op 17-11-2023 00:22 ]
https://www.gigantti.fi/p...imuri-di1026-musta/650297
Huey schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:55:
[...]
Kan de S7 maxv plus erg aanraden met cyclone (ik vond geen zak juist erg fijn), ondanks dat net mijn 2e kapot is gegaan.. Beiden wilden niet meer op de dock opladen. 2x keer geld terug. Maar nu is de 7 maxv plus nergens meer te krijgen?
Durf eigenlijk geen losse dock a 200 en s7 maxv te kopen. Stel dat ze weer stuk gaan zit ik met incompatible onderdelen…
Alle afzuigsystemen van nu lijken verder met zak… En e rgb camera werkt erg goed voor object herkenning/vermijden…
Twijfel of ik dan toch voor ultra moet gaan, of dan maar switchen naar een Dreame L20 (wel nog eens gigantisch groter…)
Nee helaas komt die niet meer op de markt, nieuw zijn ze nog wel te koop maar 1200 euro of minder gaat denk niet lukken. Dan is de Dreame l10s echt een betere deal voor 700.Jannick13 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:23:
Ben al even op zoek naar de Roborock S7 Max V. Nergens te vinden.. Dit is toch een vrij recent type... Weet iemand meer info.. Komt deze nog terug op de markt of wat is er met aan de hand?
[...]
Ik twijfelde tussen de revo en de dreame l10s maar heb toch vanwege kinderen thuis de Dreame gekozen om zijn obstakel detectie camera. (En een beetje looks)
Als ik de vergelijker op https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare gebruik, dan zie ik vrijwel geen verschil tussen die twee - behalve 'high speed sonic mopping' en een grotere watertank voor de S7 Max Ultra.
Is dat verschil € 180 waard of zie ik nog iets anders over het hoofd?
-edit-
Ik wil 'm uiteindelijk op twee verdiepingen gebruiken, maar volgens mij kan dat met allebei.
[ Voor 7% gewijzigd door appelrondo op 17-11-2023 08:56 . Reden: Aanvulling. ]
Klopt dat kunnen ze allebei, de s7 is een downgrade van de S7 maxV. Behalve de bereikbaarheid van de stofzak zie ik geen reden om die te kopen. De q revo gaat je op langer termijn ook meer plezier zorgen vanwege het weinig en makkelijk onderhoud. Dus tussen die 2 zou ik zeker de q-revo kopen.appelrondo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:55:
Met Black Friday is het wel erg aanlokkelijk om eindelijk aan de robostofzuiger te gaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik had m'n ogen gericht op de S7 Max Ultra (nu € 829 bij o.a. bol.com en Amazon), maar in dit topic komt de Q Revo regelmatig voorbij als een must-buy (nu € 649)...
Als ik de vergelijker op https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare gebruik, dan zie ik vrijwel geen verschil tussen die twee - behalve 'high speed sonic mopping' en een grotere watertank voor de S7 Max Ultra.
-edit-
Ik wil 'm uiteindelijk op twee verdiepingen gebruiken, maar volgens mij kan dat met allebei.
Onderhoud is bij revo zelfs makkelijkerappelrondo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:55:
Met Black Friday is het wel erg aanlokkelijk om eindelijk aan de robostofzuiger te gaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik had m'n ogen gericht op de S7 Max Ultra (nu € 829 bij o.a. bol.com en Amazon), maar in dit topic komt de Q Revo regelmatig voorbij als een must-buy (nu € 649)...
-edit-
https://youtube.com/clip/...JyKX3?si=J4hGYZvJrx0xE15T
Twijfel tussen die 2
De s5max rijdt tegen lage horizontale "poten" van tafeltjes; stoelen; de baby wipper
:strip_exif()/f/image/NMQOp5c53RKs0CLxYHWtwJVV.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn idee was om een Q Revo aan te schaffen en daarnaast nog een Q7 Max+ (omdat we dweilen op de beganegrond belangrijker vinden). Hoe doen jullie dit, domme robot zonder basis station?
En hoe bevalt de Dreame? Obstakel detectie naar wens? Hier dezelfde usecase en lees verschillende verhalen over de detectie.Dhorst schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:28:
[...]
Nee helaas komt die niet meer op de markt, nieuw zijn ze nog wel te koop maar 1200 euro of minder gaat denk niet lukken. Dan is de Dreame l10s echt een betere deal voor 700.
Ik twijfelde tussen de revo en de dreame l10s maar heb toch vanwege kinderen thuis de Dreame gekozen om zijn obstakel detectie camera. (En een beetje looks)
Twijfel twijfel twijfel
It's me
De zeep van de L10s is geschikt voor alle harde vloeren. Wij hebben marmer en dat blijft prachtig.manusjevanalles schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:06:
Hier nog steeds in twijfel welke ik ga kopen. Neig nu toch wat meer naar de Dreame. Weet iemand of de gebruikte zeep ook geschikt is voor PVC? Op PVC mag je niet elk schoonmaakmiddel gebruiken (bv allesreiniger mag niet). Bij de Q Revo zou ik gewoon een scheutje schoonmaakazijn in het water kunnen doen (wat overigens ook kan bij de Dreame, maar dan heeft die zeepcartridge niet veel nut).
Je hebt het over schoonmaakazijn. Tast dat de rubbers niet aan? Voordeel is wel dat azijn geen film achterlaat in de watertank. Dat doet schoonmaakvloeistof wel.
Tja, geen idee. Ik kan er weinig over vinden online. Ik denk dat een scheutje niet zoveel kwaad kan, schoonmaakmiddel geeft ook weer een film in alle slangen etc wat ook niet gunstig is.monica66 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:00:
[...]
De zeep van de L10s is geschikt voor alle harde vloeren. Wij hebben marmer en dat blijft prachtig.
Je hebt het over schoonmaakazijn. Tast dat de rubbers niet aan? Voordeel is wel dat azijn geen film achterlaat in de watertank. Dat doet schoonmaakvloeistof wel.
Hier goede ervaringen met de L10s. Alleen met rondslingerende oplaadsnoeren ed heeft hij moeite. Maar ik lees dat dat voor de meeste robots geldt. Verder heel tevreden over de detectie.Eikkie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:00:
[...]
En hoe bevalt de Dreame? Obstakel detectie naar wens? Hier dezelfde usecase en lees verschillende verhalen over de detectie.
Twijfel twijfel twijfel
Je zou kunnen beginnen met er eentje aan te schaffen en hem gewoon manueel op de bovenverdiepingen te plaatsen af en toe? Zo zijn wij nu ook begonnen. Mocht dat slecht bevallen kun je er altijd nog eentje extra kopen.thafusion schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:29:
We hebben drie verdiepingen, we zijn gecharmeerd van een robotstofzuiger met een basis station maar om nou drie keer een Q Revo te kopen word ook een duur grapje
Mijn idee was om een Q Revo aan te schaffen en daarnaast nog een Q7 Max+ (omdat we dweilen op de beganegrond belangrijker vinden). Hoe doen jullie dit, domme robot zonder basis station?
https://www.amazon.nl/Pro...&psc=1&smid=AYQYOFE0SRACD
Goede tip zeg! Dat maakt het wel erg aanlokkelijk. Nu de keuze maken tussen de Q Revo en Dreame L10s Ultra. De betere object avoidance is geen must voor mij, dus neig naar de Roborock vanwege de (in het algemeen) iets betere bouwkwaliteit. Ik hoor hier veel Tweakers met een oudere Roborock die het nog steeds goed doet.stin00 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:19:
Q Revo 649 bij Amazon NL. KOPEN!
https://www.amazon.nl/Rob...=q+revo%2Caps%2C90&sr=8-2
En nog even wennen aan het grote dock.. toch een mooi hoekje zoeken waardoor deze zo min mogelijk zichtbaar is.
Heb al veel stappen van de CoolBlue wachttherapie doorlopen, maar vind het nu al te lang duren :-)
Ja, die dock, moet ook een plekje vinden. Ook niet handig dat de deur naar de gang op een dranger zit, maar goed, dan maar een speciale zone af en toe aanzetten.Mr.Jappe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:58:
[...]
Goede tip zeg! Dat maakt het wel erg aanlokkelijk. Nu de keuze maken tussen de Q Revo en Dreame L10s Ultra. De betere object avoidance is geen must voor mij, dus neig naar de Roborock vanwege de (in het algemeen) iets betere bouwkwaliteit. Ik hoor hier veel Tweakers met een oudere Roborock die het nog steeds goed doet.
En nog even wennen aan het grote dock.. toch een mooi hoekje zoeken waardoor deze zo min mogelijk zichtbaar is.
Wat is uiteindelijk de doorslag voor het kiezen voor de L10S Ultra die 50 euro duurder is dan de Q Revo? Dankjewel!DaSuperGrover schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:36:
Knoop doorgehakt, L10s Ultra bij Coolblue besteld voor € 699,-
Heb al veel stappen van de CoolBlue wachttherapie doorlopen, maar vind het nu al te lang duren :-)
[ Voor 3% gewijzigd door terror-oehoe op 17-11-2023 12:19 ]
Bol verkoopt zelf niks van Roborock, al het aanbod is van derden op hun platform. Daarom is het ook niet aan bol om te matchen, maar aan die derden, en blijkbaar zien zij er geen brood interror-oehoe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:17:
Het zou mooi zijn als Bol.com hun prijzen matched met die van Amazon, want de Q Revo is nu wel heel interessant
Ik heb een nieuwe Gerda, en de Neato wilde ik nog verkopen (garantie verlopen) maar ik ben geen oplichter. Ga ik de Neati aan iemand slijten, uiteraard met vermelding van het defect?
Ik neig naar een enkeltje vuilnisbelt omdat dit apparaat mij nogal frustreert maar duurzaamheid heb ik hoog in t vaandel staan. Thanks!
De voornaamste redenen waarom mensen de Dreame kiezen:iCupboard schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:52:
[...]
Wat is uiteindelijk de doorslag voor het kiezen voor de L10S Ultra die 50 euro duurder is dan de Q Revo? Dankjewel!
- RGB camera voor objectontwijking
- Camera + microfoon + zelf kunnen besturen = tijdens vakantie even rondrijden en de katten controleren
- Schoonmaakmiddel cartridges
- Alle features die je maar zou willen voor een scherpe prijs (voorheen moest je de S7 MaxV met drogermodule kopen en was je zo 1300 kwijt, dat is nu bijna gehalveerd voor dezelfde specs!)
Waarom toch de Q Revo:
- Verkrijgbaar in volledig zwart
- Nu iets goedkoper
- Software / app is wat verder doorontwikkeld
- Kwaliteitscontrole lijkt wat hoger (subjectief, weet niet of dit feitelijk juist is)
- Geen RGB camera (privacy)
Beide is gewoon een goede koop. Alle primaire features zijn ook steengoed, ze zijn beide erg goed in stofzuigen, dweilen en hebben een prachtig docking station.
Je kan hem gewoon op een andere etage zetten en als die klaar is naar beneden gooienthafusion schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:29:
We hebben drie verdiepingen, we zijn gecharmeerd van een robotstofzuiger met een basis station maar om nou drie keer een Q Revo te kopen word ook een duur grapje
Ik heb precies hetzelfde gedaan vanochtend na veel wikken, wegen en katten uit bomen kijkenDaSuperGrover schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:36:
Knoop doorgehakt, L10s Ultra bij Coolblue besteld voor € 699,-
Wat voor mij de doorslag gaf voor de Dreame vs. Roborock:
- Betere objectontwijking
- Mogelijkheid als beveiligings'droid' via de camera wanneer we op vakantie zijn.
- Compatibel met Valetudo (ga ik geen gebruik van maken zolang er garantie op zit, maar mooi om te weten dat het kan)
Ja kan ik nog niet zeggen hij komt vandaag pas binnen. Op papier is die beter dan de Q revo, ik hoop dat de software ook nog verbeterd en anders kan je tussen beide denk ik niet een verkeerde keuze makenEikkie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:00:
[...]
En hoe bevalt de Dreame? Obstakel detectie naar wens? Hier dezelfde usecase en lees verschillende verhalen over de detectie.
Twijfel twijfel twijfel