Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:28
brownyster schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:02:
[...]

Hallo,

Wij hebben sinds 2 weken de s7 max ultra.
Wat een machine. Super.

Zuigen en dweilen is top.

We zijn gezin met kids en een langharige hond die nodige haar verliest.

Geweldig.

Het is onze eerste robot stofzuiger.

Van harte aan te bevelen

Groet en succes met de keuze
toon volledige bericht
Waar heb je hem gekocht? Zie dat ie bij bol nu voor 899 te krijgen is. Geen idee of dat een goede prijs is. Ik ben vanaf vandaag aan het oriënteren maar heb niet per se haast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:52

bjp

deze was ik vergeten: het zijn ook veel discussies over "is dit een goeie prijs" :)

Spijtig dat de Pricewatch niet veel meer winkels scant voor deze robots (zoals verschillende amazon, geekbuying, ...).

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07 20:18
Lennnn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Zie dat ie bij bol nu voor 899 te krijgen is. Geen idee of dat een goede prijs is. Ik ben vanaf vandaag aan het oriënteren maar heb niet per se haast.
ja dat is voor nu een goede prijs ik had hem bij de release voor 930 euro en kreeg daar een extra dweil en filters bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07 20:18
Davy_Rx schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde met overweg kunnen met de accidentjes eigenlijk dat hij die zou moeten ontwijken. 😊 iRobot maakt zich bij bepaalde modellen bv sterk dat hun robot deze ontwijkt en zo niet krijg je een nieuwe.
voor de beste ontwijking heb je er eigenlijk een met een camera nodig.
ik heb de s7 pro ultra max daar ben ik zeer tevreden over maar ik heb geen huisdieren anders had ik een andere versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-07 23:10
bjp schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:15:
gewoon omdat ik dit forum volg: 50% van de discussies gaan over vergelijkingen van roborocks features tussen versies. Ik klaag niet, ik stel gewoon vast :)

Zou handig zijn zou hier een tabel van gemaakt wordt, mss als thread-starter... of mss bestaat dat al online.

Eigenlijk kan je het al, officieel: https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare
Ik heb deze officiële vergelijking gedaan. Maar dan staat bij bepaalde specs al dan niet een vinkje maar je ziet de details niet. Beiden hebben dan bv automatisch drogen van de dweil maar bij de ene werkt dit met lucht en duurt het 3-4u en bij de andere is er een verwarming voorzien. (Info van een collega op het werk). Puur op basis van deze tool zou je gek zijn als je Het nieuwste model zou kopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:23
Hoi hoi, ik heb sinds vandaag de roborock q revo staan; de robot an sich bevalt zeer goed, maar het docking station heeft tot dusver alleen nog maar een rood lampje getoond. verder werkt deze wel gewoon, er wordt opgeladen, de stofzuiger wordt geleegd, etc.

Heeft iemand dit toevallig ook ervaren, of moet ik hiervoor naar de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:38
Lennnn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Is een goede prijs ik heb hem voor 948 gekocht lager was op dat moment niet te krijgen pakweg 3 weken terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:12
YbonG schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:26:
Hoi hoi, ik heb sinds vandaag de roborock q revo staan; de robot an sich bevalt zeer goed, maar het docking station heeft tot dusver alleen nog maar een rood lampje getoond. verder werkt deze wel gewoon, er wordt opgeladen, de stofzuiger wordt geleegd, etc.

Heeft iemand dit toevallig ook ervaren, of moet ik hiervoor naar de klantenservice?
Watertank al gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:38
Onlangs is de Roomba overleden. Wij missen wel een robot in huis, het gemak is duidelijk. Dus op zoek naar een opvolger. Het botsen van de Roomba is vervelend en laat toch zijn sporen na, na jaren gebruik.

Roborock komt goed naar voren, om budgettaire redenen lijkt een Q7 max een goede optie. Iemand die mij wil behoeden voor een eventuele fout? Of een betere suggestie voor hetzelfde budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Amazon NL ook interessante, S7 MaxV Ultra retourdeal voor €1019 https://www.amazon.nl/Max...kbesturing/dp/B09VTN2BH4/

Na aardige tijd te hebben rondgekeken en twijfelen toch voorkeur voor MaxV tov Q Revo in vergelijking is betere obstacle detection met kleine en huisdieren wat me heeft overgehaald voor deze retourdeal prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor duidelijkheid retourdeal is als Coolblue tweede kans dus niet geheel als nieuw in verpakking, qua garantie
Komen de producten in aanmerking voor garantie-reparatie?
Alle Amazon RetourDeals-artikelen hebben een wettelijke garantie . Als je artikel defect raakt na de retourperiode van Amazon, zal Amazon elk defect artikel repareren en als reparatie niet mogelijk is, zullen we de aankoopprijs terugbetalen in overeenstemming met het retourbeleid van Amazon.

Omdat dit geretourneerde Amazon RetourDeals artikelen/producten betreft, kan het zijn dat de fabrieksgarantie niet langer van toepassing is, aangezien deze mogelijk beperkt is tot de oorspronkelijke eigenaar. Alle geretourneerde Amazon RetourDeals artikelen vallen ecthter wel onder de wettelijke garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07 18:02
digital-IMEI schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:11:
voor de geïnteresseerden; de Q Revo is in Duitsland voor 800€ verkrijgbaar.
https://www.amazon.de/dp/...e=osi&th=1&language=en_GB
Op fnac.be voor 677 gescoord en in afwachting voor de 4% van cashbackxl.

Voor België iig..

Een tip voor Amazon shoppers.
Maak een account aan op Keepa prijstracker.
Stel een prijs alert in voor 699. De dag erna hebben de resellers de prijsalert opgevangen en kan je via Keepa het toestel voor 699 of 749 afkopen met een voucher. Doe ik vaker, maar niet elke reseller volgt Keepa mee op. Roborock EU allesinds wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Spacewide op 25-10-2023 20:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
Misschien interessant voor de mensen, die bij de duitse grens wonen. Q revo voor 661

https://www.mydealz.de/de...boter&itm_content=2250303

Bij mediamarkt DE zijn er de btw vrij dagen. Het moet wel worden besteld met de app. Misschien zitten er andere interessante robot stofzuigers tussen,

Hierbij een selectie van roborock, dreame en xiaomi. https://www.mediamarkt.de...%20DREAME%20OR%20ROBOROCK

[ Voor 36% gewijzigd door karakedi op 26-10-2023 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:18
Siedo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:03:
Onlangs is de Roomba overleden. Wij missen wel een robot in huis, het gemak is duidelijk. Dus op zoek naar een opvolger. Het botsen van de Roomba is vervelend en laat toch zijn sporen na, na jaren gebruik.

Roborock komt goed naar voren, om budgettaire redenen lijkt een Q7 max een goede optie. Iemand die mij wil behoeden voor een eventuele fout? Of een betere suggestie voor hetzelfde budget?
Hier ook Roomba jaren in huis gehad (nu staat hij boven in mijn zoon zijn kamer).

Ik heb geopteerd voor de nieuwe versie m.n. de q8 max plus.

Ik ben er op alle vlakken heel blij mee. Ik heb ook wel zitten zien naar die andere topmodellen die hier veel besproken worden, maar... Mijn stelling is zoiets als 'hoe meer snufjes, hoe groter de kans op problemen '.
Verder laat je je soms meesleuren in iets, die dan uiteindelijk niet of nauwelijks bij jou thuis van toepassing is.

Dit toestel doet wat het moet doen en ja, doet het veel beter dan de Roomba 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maudje79
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-06 16:17
Ik heb een parketvloer en overweeg om een Roborock Qrevo of S7 Max Ultra aan te schaffen.

De parketvloer is best gevoelig en ik maak altijd gebruik van het Osmo middel om parketvloeren te reinigen. Kun je dit gewoon toevoegen of moet je echt voor het middel kiezen van roborock ivm schuim etc? Dit middel schuimt niet super erg, vraag me af of anderen al ervaring met poetsmiddelen hebben anders dan die van roborock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29
Als het schuimt, kun je het op zeker vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
Voor diegene die deze Bona gebruiken:
- Doen jullie dit goedje puur in het reservoir van jullie station?

Uiteraard gezocht op een antwoord hierop Tweakers en reddit, maar lees niemand over de verhoudingen. Als ik de verpakking moet geloven is het kant en klaar spul... :?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
maudje79 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:46:
Ik heb een parketvloer en overweeg om een Roborock Qrevo of S7 Max Ultra aan te schaffen.

De parketvloer is best gevoelig en ik maak altijd gebruik van het Osmo middel om parketvloeren te reinigen. Kun je dit gewoon toevoegen of moet je echt voor het middel kiezen van roborock ivm schuim etc? Dit middel schuimt niet super erg, vraag me af of anderen al ervaring met poetsmiddelen hebben anders dan die van roborock.
Ik twijfel ook tussen deze modellen. Gevoelsmatig lijkt het dat veel mensen voor de Qrevo kiezen. Ik vind het moeilijk en weet niet welke specificaties daarbij doorwegen. De Qrevo is momenteel wel voor een mooie prijs te verkrijgen in Duitsland lees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Laatst online: 08-07 10:07
Wordt zo wel erg interessant om de 10s Ultra voor €755 te halen in plaats van €899.
Nu de vraag, komt er een scherpere black friday deal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siedo
Tsarre schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Dit toestel doet wat het moet doen en ja, doet het veel beter dan de Roomba 😉
Dank. Inmiddels is de RR besteld en track and trace code zit al in de mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46
Daniel-p schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:49:
[...]

Wordt zo wel erg interessant om de 10s Ultra voor €755 te halen in plaats van €899.
Nu de vraag, komt er een scherpere black friday deal...
De vraag die je dan jezelf moet stellen is, stel dat die over een maand voor nog eens 50 euro minder in de aanbieding is. Is die maand wachten en stofzuigen + dweilen je 50 euro waard, of wil je nu al genieten van een (dagelijks) schone vloer zonder daar zelf iets voor te hoeven doen?

Mij maakt het, op dit soort bedragen, die paar euro extra korting die je mogelijk misloopt niet heel veel uit ten aanzien van het genot dat het nu al brengt. Het geld staat toch al, soort van, gereserveerd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Jan_V schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

De vraag die je dan jezelf moet stellen is, stel dat die over een maand voor nog eens 50 euro minder in de aanbieding is. Is die maand wachten en stofzuigen + dweilen je 50 euro waard, of wil je nu al genieten van een (dagelijks) schone vloer zonder daar zelf iets voor te hoeven doen?

Mij maakt het, op dit soort bedragen, die paar euro extra korting die je mogelijk misloopt niet heel veel uit ten aanzien van het genot dat het nu al brengt. Het geld staat toch al, soort van, gereserveerd.
Zo denk ik er ook over, naar aanleiding van tip van @karakedi (thx daarvoor) gisteren dan ook de Q revo gehaald. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen en is onze eerste bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:05
Heb gister na veel twijfelen toch ook de Q Revo besteld in Duitsland, maar hoop dat ik geen spijt krijg van m'n keuze, de Q Revo heeft geen al te beste object avoidence en hier met een kind van 4 en kabels onder het bed hoop ik niet dat die zich daarop vastloopt.

De dreame l10s en l20 hebben wel een extra camera, twijfel of ik toch niet moet annuleren, wat zouden jullie doen? Iemand met een Q Revo die hierover iets kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
jasper2603 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:17:
Heb gister na veel twijfelen toch ook de Q Revo besteld in Duitsland, maar hoop dat ik geen spijt krijg van m'n keuze, de Q Revo heeft geen al te beste object avoidence en hier met een kind van 4 en kabels onder het bed hoop ik niet dat die zich daarop vastloopt.

De dreame l10s en l20 hebben wel een extra camera, twijfel of ik toch niet moet annuleren, wat zouden jullie doen? Iemand met een Q Revo die hierover iets kan zeggen?
De objectontwijking van de Q revo en S7 Max Ultra is volstrekt onbetrouwbaar. Het is een hele simpele sensor die alleen grote objecten soms ontwijkt uit mijn eigen ervaring.

Een Dreame L10S of Roborock MaxV model kan wat betrouwbaarder objecten ontwijken door de RGB camera. Echter zijn deze ook niet heilig, ze vreten nog regelmatig oplaadkabels en veters op waardoor ze vastdraaien of
een schoen meeslepen en een error geven :+ Hele kleine lego blokjes zijn ook moeilijk te detecteren.

Blijft een lastige keuze. Geen enkel model ontwijkt alles, maar eentje met RGB camera zal wel meer kunnen ontwijken. Je zal echter altijd loshangende kabels wat moeten opruimen, die kunnen de hoofdborstel ook beschadigen bij het vastdraaien. Ik denk dat als je regelmatig wat opruimt dat de Q Revo prima zal presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 22:15
jasper2603 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:17:

Opruimen voor het stofzuigen blijft een goed idee. Kabels gaat hij sowieso proberen te pakken, maar dan moet hij wel een lekker uiteinde kunnen grijpen ;) .

Wij hebben de gewoonte om 2-3x in de week al het speelgoed op te ruimen (samen met de kinderen!) dan spelen ze daarna ook weer wat gerichter met iets, omdat ze het echt moeten pakken.
De nacht na het opruimen rijdt de robot dan z’n rondjes (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De L10s en L20 zijn ook niet verkeerd geprijsd mediamarkt de. 1008 voor l20 en 755 voor l10s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Smobbo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Opruimen voor het stofzuigen blijft een goed idee. Kabels gaat hij sowieso proberen te pakken, maar dan moet hij wel een lekker uiteinde kunnen grijpen ;) .

Wij hebben de gewoonte om 2-3x in de week al het speelgoed op te ruimen (samen met de kinderen!) dan spelen ze daarna ook weer wat gerichter met iets, omdat ze het echt moeten pakken.
De nacht na het opruimen rijdt de robot dan z’n rondjes (y)
Ik twijfelde ook en alsnog voor de Q Revo gegaan omdat ik eigenlijk dat ding pas wil aanzetten als de grond ook vrij is en opgeruimd (hebben twee kinderen en een hond). Als de bot alles moet ontwijken qua speelgoed valt er weinig te stoffen en dweilen ben ik bang. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik lees hier al jaren mee en ik heb zelf een Roborock S5 Max die ik nu 3 jaar heb rondrijden. Maar het is toch grappig hoe de Tweakers hier zich volledig laten grijpen door technische specs en extra features die onnodig zijn en uitkomen op apparaten van ruim 1000 euro.

Ik heb mijn S5 voor 280 euro gekocht destijds. En begrijp me niet verkeerd, een (bruikbare) dweilfunctie en basisstation zijn erg mooi en van meerwaarde, maar dan kan je toch ook een Q7 Max van 450 euro op Bol.com kopen? Wat voegt dat nieuwste Roborock ding van dik 1000 euro nou toch extra toe. Volgens mij alleen maar features die je nooit nodig hebt of gebruikt.

De S5 Max heb ik nog elke dag plezier van. Svetlana gaat elke ochtend een rondje langs de kattenbakken en 3x in de week een volledige ronde door het huis. En dat doet ze nog steeds perfect! Ik ben er echt megablij mee en het bespaart me gigantisch veel tijd. Want oh, wat vind ik stofzuigen toch een zinloze bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Is het kleine waterreservoir van Q revo een probleem? Dat is 1 van de grote verschillen met bv. de S7 Max Ultra. Edit: dit gaat enkel over het reservoir van de robot zelf zie ik. Hij zal dus niet ideaal zijn om grote opp. te dweilen. Ik ga er toch maar voor gaan. :-)

[ Voor 41% gewijzigd door Davy_Rx op 27-10-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Ik heb toch net besloten om de Q Revo te annuleren bij de Duitse MM en heb in plaats daarvan de Dreame L20 besteld i.v.m. de betere object avoidance, beter kanten dweilen, 3 jaar garantie en schoonmaakmiddel dispenser die erbij in zit. Wel klap geld meer, 1007 euro. Hoop dat ik er geen spijt van krijg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 12:46
Davy_Rx schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:06:
Is het kleine waterreservoir van Q revo een probleem? Dat is 1 van de grote verschillen met bv. de S7 Max Ultra. Edit: dit gaat enkel over het reservoir van de robot zelf zie ik. Hij zal dus niet ideaal zijn om grote opp. te dweilen. Ik ga er toch maar voor gaan. :-)
Bij ons niet. Zowel boven als beneden kan die makkelijk 60m2 dweilen. Tussendoor gaat die terug naar de dock om de dweil te wassen. Weet niet of die dan ook water bij vult

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-07 20:25
Davy_Rx schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:06:
Hier een fors oppervlak en gaat dan ongeveer 3 a 4 keer terug ok zijn mopjes te schonen bij een lage waterflow. Maar dat doet ie in 5 min, je hoeft het niet zelf te doen he. Dus maakt wat mij betreft helemaal niks uit.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Hier nog een vergelijking tussen revo q en l10s.
Pluspunten van l10s zijn: de camera, randreiniging en schoonmaakmiddel.
Voordeel van revo q: 90 euro goedkoper. Uitgaande van de prijzen bij mediamarkt.de

https://testsiegertv.com/...ame-l10s-ultra-vergleich/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-07 12:14
t14wo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:43:
Ik lees hier al jaren mee en ik heb zelf een Roborock S5 Max die ik nu 3 jaar heb rondrijden. Maar het is toch grappig hoe de Tweakers hier zich volledig laten grijpen door technische specs en extra features die onnodig zijn en uitkomen op apparaten van ruim 1000 euro.

Ik heb mijn S5 voor 280 euro gekocht destijds. En begrijp me niet verkeerd, een (bruikbare) dweilfunctie en basisstation zijn erg mooi en van meerwaarde, maar dan kan je toch ook een Q7 Max van 450 euro op Bol.com kopen? Wat voegt dat nieuwste Roborock ding van dik 1000 euro nou toch extra toe. Volgens mij alleen maar features die je nooit nodig hebt of gebruikt.

De S5 Max heb ik nog elke dag plezier van. Svetlana gaat elke ochtend een rondje langs de kattenbakken en 3x in de week een volledige ronde door het huis. En dat doet ze nog steeds perfect! Ik ben er echt megablij mee en het bespaart me gigantisch veel tijd. Want oh, wat vind ik stofzuigen toch een zinloze bezigheid.
Vanuit mijn ervaring is er wel degelijk verschil. Ik had als eerste een Roborock S5(5). Deze S5 is ontzettend goed maar na 4 jaar kon hij niet meer goed haren stofzuigen. Uiteindelijk heb ik deze S5 aan een familielid gegeven waar hij nu 2 jaar is ongeveer en nog steeds naar behoren werkt. Vervolgens ben ik overgestapt naar de Roborock S7. Deze heeft een betere dweil en dat was te merken. De vloer is stukken schoner in vergelijking met de S5 omdat deze een passieve dweil heeft.

Na 1 jaar kreeg de Roborock S7 kuren, dit gemeld bij de fabrikant en ik kreeg mijn geld terug. Voorheen gaf ik liever max 300 euro uit aan een robotstofzuiger. Maar toen kwam de S8 Pro Ultra, en dat heeft mijn blik veranderd.

Met de S8 Pro Ultra hoef ik veel minder onderhoud uit te voeren op zowel de robot zelf, als de dweil. Daarnaast is het dock ook ontzettend makkelijk te onderhouden en ben ik gemiddeld minder tijd kwijt in vergelijking met de S5 of S7.

De S8 Pro Ultra maakt de dweil schoon, waardoor de vloer bij mij in huis nog schoner is. Voorheen vergat ik wel eens de dweil er af te halen en hem in de was te doen. Want als je goed dweilt moet je regelmatig de dweil wassen/schoonmaken. Ook het leeghalen van de 'bin' gaat nu automatisch. Dat is een stuk handiger omdat ik niet meer naar de grond hoeft te reiken en dat kleine bakje eruit hoeft te halen wat extra stof oplevert. Nu gaat het rechtstreeks de stofzuigerzak in. die op kniehoogte staat.

Het onderhoud aan het dock valt ook mee. Even een doek er doorheen halen 1x per maand en de filters schoonmaken en je bent klaar.

Al met al kan ik zeggen dat een dock mij extra gemak oplevert en dat ik minder onderhoud hoef te plegen aan de robot.

[ Voor 4% gewijzigd door Aasas op 28-10-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
jasper2603 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:25:
Ik heb toch net besloten om de Q Revo te annuleren bij de Duitse MM en heb in plaats daarvan de Dreame L20 besteld i.v.m. de betere object avoidance, beter kanten dweilen, 3 jaar garantie en schoonmaakmiddel dispenser die erbij in zit. Wel klap geld meer, 1007 euro. Hoop dat ik er geen spijt van krijg..
Ook mijn gedachte om het meteen goed te doen en te gaan voor de L20 ultra. Nog wel weinig reviews gezien, op tweakers forum dan. Dus ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen, specifiek vooral of het goed gaat bij de trap en niet over het randje gaat. Ik wacht nog even black friday af. Overigens, waarom heb je niet gekozen voor 100 euro meer voor de complete set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
gruys7 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Ook mijn gedachte om het meteen goed te doen en te gaan voor de L20 ultra. Nog wel weinig reviews gezien, op tweakers forum dan. Dus ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen, specifiek vooral of het goed gaat bij de trap en niet over het randje gaat. Ik wacht nog even black friday af. Overigens, waarom heb je niet gekozen voor 100 euro meer voor de complete set?
Zo dacht ik ook als ik het doe gelijk maar goed dan. De complete set was uitverkocht en de trap ga ik niet uit proberen, moet de L20 me van de trap vallen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:15
Ik.ben heel benieuwd hoe de L20 bevalt. Ik zie op Facebook (zoek op Dreame L10s L20 ultra ..) al mensen die hem hebben en op de waterleiding hebben aangesloten. Daar kun je ook je vragen kwijt over het apparaat.

Daar lees ik ook dat de X30 pro (opvolger van de L20 en hier nog niet te koop) in de 'aanbieding' is in China:
https://nl.aliexpress.com...91afddd&afSmartRedirect=y

Wel 200 euro verzendkosten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Volgens die zelfde (bovengenoemde) webpagina op Facebook zou de nieuwste versie van de Dreame L10s nu beschikken over een dichte tray voor het schoonmaken van de mopping pads. Net als bij de Q Revo.

Deze is dus makkelijker om schoon te maken dan de vorge open versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9kwFrnWs0l0Y7acXyKDiN8LR_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ry0Woduo0KYzNSeL140kz95o.jpg?f=fotoalbum_large

Ook los te.koop via Aliexpress.
https://nl.aliexpress.com...10-4ea7-a922-8ba9bb709295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Amazon.de is meegegaan ket de prijzen van mm de voor de l10s ultra en l20. Het is iets duurder ivm hoger btw en verzendkosten. Maar als je niet in de buurt van de grens woont wel ideaal.

https://www.amazon.de/dp/B0B8X43GQh

https://www.amazon.de/dp/B0CF1R9BCQ

Helaas geldt het niet voor revo q.

Die is 800 met coupon van 50

https://www.amazon.de/dp/B0C2YQTHJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-05 23:55
Allen,
Ik sta op het punt de Q Revo aan te schaffen. Ik heb alleen een beetje FOMO. Eigenlijk is €800 het maximum dat ik wil 'riskeren' mocht het toch tegenvallen. De Q Revo lijkt me wel alles in huis te hebben voor dat geld en ik zie hier ook vele tevreden gebruikers.

Waarom zou ik nu toch nog meer willen uitgeven aan een L20, die nieuwe iRobot Roomba COMBO j9+ of de Roborock S8 Pro Ultra volgens jullie? Of zijn er nog andere die ik moet bekijken?

Mijn wens is vooral het haar van 1 langharige kat stofzuigen, regelmatig dweilen en dat met minimaal onderhoud. De app van Roborock lijkt me ook het meest matuur. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 19-07 21:38
karakedi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:42:
Amazon.de is meegegaan ket de prijzen van mm de voor de l10s ultra en l20. Het is iets duurder ivm hoger btw en verzendkosten. Maar als je niet in de buurt van de grens woont wel ideaal.

https://www.amazon.de/dp/B0B8X43GQh

https://www.amazon.de/dp/B0CF1R9BCQ

Helaas geldt het niet voor revo q.

Die is 800 met coupon van 50

https://www.amazon.de/dp/B0C2YQTHJN
Zonde wilde hem kopen, maar je kan de 3 jaar garantie er niet bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Bij Amazon Spanje kost de L20 Ultra € 1099,-.

https://www.amazon.es/dp/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1

Leveren ook aan Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Cobraa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

Zonde wilde hem kopen, maar je kan de 3 jaar garantie er niet bij nemen.
als je via amazon.de de L20 koopt krijg je 3 jaar garantie zo te lezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasper2603
GilH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:53:
Allen,
Ik sta op het punt de Q Revo aan te schaffen. Ik heb alleen een beetje FOMO. Eigenlijk is €800 het maximum dat ik wil 'riskeren' mocht het toch tegenvallen. De Q Revo lijkt me wel alles in huis te hebben voor dat geld en ik zie hier ook vele tevreden gebruikers.

Waarom zou ik nu toch nog meer willen uitgeven aan een L20, die nieuwe iRobot Roomba COMBO j9+ of de Roborock S8 Pro Ultra volgens jullie? Of zijn er nog andere die ik moet bekijken?

Mijn wens is vooral het haar van 1 langharige kat stofzuigen, regelmatig dweilen en dat met minimaal onderhoud. De app van Roborock lijkt me ook het meest matuur. Bedankt voor jullie reacties.
vind je object avoidence belangrijk en kanten dweilen dan dreame nemen, Q revo heeft beide niet, dus als je speelgoed of andere kleine dingen hebt, huisdieren met een ongelukje bijvoorbeeld, dan beter Dreame nemen lijkt me. Wij hebben een dochter van 3 jaar, dus toch maar een dreame gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
GilH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:53:
Allen,

Sinds een paar dagen hebben wij de Q Revo, gekocht voor 672 euro als ik het goed herinner. Wij zijn er echt heel erg over te spreken. We hebben twee kinderen (5 maanden en van 2 jaar) en een middelgrote hond. Het is onze eerste bot, maar wij zijn heel erg te spreken over de Q Revo. Ik vind dat hij best wel dicht langs de kant alles doet. Wij ruimen eerst alles op voordat we 'm aanzetten. We willen toch dat alles gedweild en gezogen wordt. Vanwege onze oudere en dove hond zetten we de bot alleen aan als we er bij zijn, voor ongelukjes zijn we dus niet zo bang.

De L20 zal vast nog beter zijn met zijn uitschuifbare "poot" en heb er ook over getwijfeld om die te halen. Maar mijn vriendin vond de camera minder. Ik vond het wat minder dat je poetsmiddel cassettes moet kopen (kunt ze wel zelf bij vullen). Laatste kun je eventueel ook als voordeel zien.

Wij willen gewoon zelf de "deep cleaning" doen en in de tussentijd de bot het bij laten houden. Daar vinden we de Q Revo tot nu toe perfect voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
jasper2603 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

als je via amazon.de de L20 koopt krijg je 3 jaar garantie zo te lezen
Die je er apart (extra) bij kunt nemen is dus niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
De extra garantie die je kunt bijkopen geldt meestal niet voor een adres buiten Duitsland. In ieder geval niet bij Amazon.de. De drie jaar standaard garantie die ze bij de L20 ultra geven geldt wèl. Ook bij Amazon Spanje.

.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 29-10-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
monica66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:56:
De extra garantie die je kunt bijkopen geldt meestal niet voor een adres buiten Duitsland. In ieder geval niet bij Amazon.de. De drie jaar standaard garantie die ze bij de L20 ultra geven geldt wèl. Ook bij Amazon Spanje.

.
Thanks heb hem besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Ik heb een Roborock q8 max plus en zou wat accessoires willen aanschaffen (stofzuigzakken, dweilen, filters, rollers...).

Iemand een aanbeveling (positieve ervaring inzake kwaliteit) waar ik deze best kan aankopen ? Geekbuying? Amazon?

Graag link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 10:58
Zo, sinds vorige week is dan toch de L10 Ultra van Dreame hier in huis aan rondrijden. Erg mooi apparaat, dat ook tot op heden zeer goed werkt. Stiller dan onze oude Xiaomi 1S, betere schoonmaak en de obstacla avoidance valt me niks tegen! Natuurlijk heeft dit model geen camera , maar de sensor ziet veel beter de tafelpoot, plint, hoekje van de kast etc. Tot heden nog nergens echt hard gebotst ofzo.

Dweilen werkt prima, en sinds de nieuwe firmware die gelijk beschikbaar was heeft de app nu ook de intelligente dweilmodus, wat betekent dat de robot zijwaarts keert naar de muur tijdens het dweilen en dus bijna tot de rand komt.

De app is eenvoudig maar werkt goed met no go zones, tapijtmodus en kamerindeling, dus daar geen klagen over. Afzuiging van het stof, schoonmaken van de dweilpads, drogen, alles werkt naar behoren.

Tot op heden zeer tevreden over het apparaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07 09:15
Ik heb een Roborock S5 Max sinds 2020, naar volledige tevredenheid. Af en toe wat accessoires bestellen, maar dat was het ook wel. Tot hij enige tijd geleden begon met error 13, charging error. Een vrij frustrerende toestand (YouTube: Roborock Charging Error 13 Repair - Capacitor not Mainboard or Fuse). De oplossing in dat filmpje werkte echter prima voor mij en is een stuk goedkoper dan andere oplossingen (opsturen en voor €99,- laten maken, nieuwe lader kopen etc).
Het enige nadeel: de benodigde condensator is niet in Nederland te bestellen, althans, niet de benodigde afmetingen, dus het moet eigenlijk wel via Ali. Kosten: zo'n €1,-. Het gaat om een condensator van 400V 68µF 16x25.
Je hebt het in 15 minuten geregeld. Toen ik mijn lader openmaakte, zag ik dat er wel iets meer ruimte was dan ik dacht aan de hand van het filmpje (mijn condensator was liggend geplaatst), maar goed. Als je eerst gaat meten, kun je even kijken of die van Muco Amsterdam wel past, maar dan moet je ook maar in (de buurt van) Amsterdam wonen.
Tot slot: wel even die condensator ontladen...

Mocht deze post hier niet horen, dan mag-ie natuurlijk weg, in dat geval excuses. Ik kon niet zo snel een ander passend topic vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door Kanseleur op 07-11-2023 14:06 . Reden: Even de gegevens van de specifieke condensator toegevoegd voor het geval het Youtube-filmpje eerder verdwijnt dan GoT. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 01:52

bjp

Kanseleur schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:11:
Ik heb een Roborock S5 Max sinds 2020, naar volledige tevredenheid. Af en toe wat accessoires bestellen, maar dat was het ook wel. Tot hij enige tijd geleden begon met error 13, charging error. Een vrij frustrerende toestand (YouTube: Roborock Charging Error 13 Repair - Capacitor not Mainboard or Fuse). De oplossing in dat filmpje werkte echter prima voor mij en is een stuk goedkoper dan andere oplossingen (opsturen en voor €99,- laten maken, nieuwe lader kopen etc).
Het enige nadeel: de benodigde condensator is niet in Nederland te bestellen, althans, niet de benodigde afmetingen, dus het moet eigenlijk wel via Ali. Kosten: zo'n €1,-. En je hebt het in 15 minuten geregeld. Toen ik mijn lader openmaakte, zag ik dat er wel iets meer ruimte was dan ik dacht aan de hand van het filmpje (mijn condensator was liggend geplaatst), maar goed. Als je eerst gaat meten, kun je even kijken of die van Muco Amsterdam wel past, maar dan moet je ook maar in (de buurt van) Amsterdam wonen.
Tot slot: wel even die condensator ontladen...

Mocht deze post hier niet horen, dan mag-ie natuurlijk weg, in dat geval excuses. Ik kon niet zo snel een ander passend topic vinden.
verrijkende post, welkom

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36
Ook hier een Robotstofzuiger Onderhoudsbericht.

Zo'n 2 jaar toert hier Goomba rond, wat eigenlijk een Dreame Z10 Pro is. En dat gaat redelijk goed, tot een maand of 2 geleden. Het issue: bij ongeveer 60% accu valt de stofzuiger opeens uit. Ideaal als ie net onder de bank bezig was :P
De stofzuiger is slim genoeg om zichzelf weer op te laden als ie bijna leeg is... Maar als de accu dat niet aangeeft en bij 60% opeens ermee stopt, dan heb je er niks aan natuurlijk.

Helaas kon ik nergens op internet definitief vinden welke accu er in de Z10 Pro past. Na wat googlen krijg je vermoedens, maar zeker weet je het niet. En om dan 3 maanden op een €50 accu uit China te wachten was me ook een iets te grote gok. Gelukkig vond ik een Nederlandse webshop die een accu verkocht die mogelijk kan passen. Heb je ook enigzins garantie.
Zonet geprobeerd, en: hij past :) en hij doet het nu weer.

Mocht iemand dus z'n Z10 Pro accu willen vervangen, het betreft dus een P2008-4S2P-MMBK. Bij verschillende aanbieders ook bekend als BRR-2P4S-5200S die in talloze Xiaomi stofzuigers zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiqFMlRhD1muFx4l_0ore63vsB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to37SGz4aJ0ElN8XeKhFmAzU.jpg?f=fotoalbum_large

Toch opvallend overigens. Mijn Roborock S55 rijdt inmiddels al 5 jaar rond (inmiddels op de verdieping) zonder enige issues, deze Dreame al na 2 jaar dit soort problemen. Er gaat toch niks boven Roborock ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 31-10-2023 23:33 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 15:36
Hoop dat iemand me hier van advies kan voorzien. Ben compleet nieuw mbt robotstofzuigers.

Ik zoek een Roborock die kan zuigen en dweilen. Wat ik verder belangrijk vind is dat deze niet tegen plinten aanrijdt en schade veroorzaakt (ik lees her en der toch veel ervaringen op Reddit dat dit gebeurd..)

Het is me niet duidelijk met name mbt dat laatste punt welke Roborock het best geschikt is. Is het zo dat alleen de MaxV edities met camera hier echt goed in zijn, of is het met de andere modellen tegenwoordig ook wel OK gesteld met obstacle detection?
Afgezien van de plinten heb ik doorgaans niets op de vloer liggen dus is obstacle avoidance niet zo nodig.

Grootste deel van mn kamer is laminaat, kleins tukje bij bank een kleed. Is de mop lifting feature hier nog aan te raden, of is dat een gimmick?

Zat vooralsnog te denken aan de Q7 Max of Q8 Max (329 vs 399 euro op bol.,com nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
edwardmp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:49:

Zat vooralsnog te denken aan de Q7 Max of Q8 Max (329 vs 399 euro op bol.,com nu).
Vanmorgen de Q7 Max aan de stroom gezet, als vervanger van een Roomba. Overigens voor een hogere prijs moet ik zeggen.

Eerste bevindingen heb ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
Vandaag de Dreame L20 ultra ontvangen. Eerste indruk is goed, makkelijke installatie en de app was snel in te stellen.

Hij maakt heel snel al een map van je vloer, wat me echt heeft verbaasd. Weet niet of dit standaard zo snel is maar ik vind het knap.

Helaas kan ik nog niks nuttigs zeggen over het stofzuigen of dweilen. De batterij was al bijna leeg waardoor de stofzuiger een kleine oppervlakte kon doen.

Zodra hij een ronde heeft gedaan, zal
Ik hier op terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
edwardmp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:49:

Ik heb de Q8 Max Plus en kan ik je warm aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Laatst online: 29-07 15:36
Tsarre schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:41:
[...]

Ik heb de Q8 Max Plus en kan ik je warm aanbevelen.
Hoi Tsarre, goed om te horen! Heb jij plinten thuis en kan je dan aangeven of de robot deze goed ontwijkt?

Hoe tevreden ben je overigens over het Dock? De moeite waard of levert niet veel op tov handmatig legen?

[ Voor 15% gewijzigd door edwardmp op 01-11-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Iemand hier die 1 robotvacuum heeft voor twee verdiepingen? Hoe doen jullie dat? Ergens is het zonde om 1200 euro neer te leggen voor 1 vacuum per verdieping. 400-500 euro lijkt me nog eens een leuk speeltje voor de heb. Maar voor 1200 doe ik het zelf wel 1x week.

Dweilen (of met vocht) doe ik sowieso zelf. Weinig meubels en dingen die in de weg staan. Dus ik kan overal vrij gemakkelijk bij en het duurt echt niets om zelf te doen. Dus dat gedoe met kleine dweiltjes, reservoirs en dat soort meer wil ik gewoon niet. Stofzuigen is wel iets fijner als dat continu in de achtergrond gebeurt.

Het idee zou dus zijn om het ding (als ik er aan denk ) per twee dagen eens van verdieping te verleggen. (kan wel op de telefoon een reminder zetten of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Voor 600 is deze niet verkeerd. https://m.ochama.com/prod...language=nl&regionCode=NL

Hierbij ook het verschil met l10s ultra versie

https://testsiegertv.com/dreame-l10-ultra-saugroboter/

Ls10s ultra heeft ai cam en reservoir reinigingsmiddel.

Denk dat deze vergelijkbaar is met revo q.

Hierbij vergelijking tussen revo q en l10s ultra

https://testsiegertv.com/...ame-l10s-ultra-vergleich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
edwardmp schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:45:
[...]

Hoi Tsarre, goed om te horen! Heb jij plinten thuis en kan je dan aangeven of de robot deze goed ontwijkt?

Hoe tevreden ben je overigens over het Dock? De moeite waard of levert niet veel op tov handmatig legen?
Plinten ontwijkt hij heel goed, mooi langs maar niet tegen.

Ook de dock zou ik je zeker aanraden. Het is een hele verademing om niet elke keer het stofbakje handmatig te moeten ledigen (heb het jaren met mijn Roomba moeten doen). Het gaat ook heel goed, dit niettegenstaande de hondenharen hier...wat niet van elk leegstation kan gezegd worden.

Kortom, een heel fijn toestel (ook qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@karakedi Is dat een antwoord op mij? Ik kan de producten op zich wel vinden. Geen ai gedoe, geen phone home en een gemapt huis ergens naar een server in China. Als dat niet bestaat (een relatief 'domme' robovacuum) komt 'ie er sowieso niet.

Maar dat was de vraag niet. Zijn er mensen die 1 vacuum hebben op twee verdiepingen en die af en toe eens van verdieping wisselen (met de hand naar boven of beneden dragen). Kan zo'n ding dat aan? (als 'ie een map maakt weet het ding ineens niet meer waar 'ie is?). Hebben ze genoeg batterij om een dagje rond te rijden zonder naar de dock te gaan en te ledigen?

Ook wens ik specifiek geen dweilfunctie, om dat soort grote base stations te vermijden. Daar heb ik geen plaats voor jammer genoeg.

edit: black friday komt er weer aan, vandaar dat ik me wat inlees

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 01-11-2023 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Ik had je vraag verkeerd gelezen. Meeste robots herkennen als je van verdieping veranderd. Maar bij sommige merk/model moet je handmatig de verdieping veranderen.
Als het klaar is met stofzuigen, kan hij de dock niet vinden en stopt het bij oorspronkelijk startpunt.

Als je geen dweil wil, zou ik kiezen voor een robot met leegzuigstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
karakedi schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:56:
Ik had je vraag verkeerd gelezen. Meeste robots herkennen als je van verdieping veranderd. Maar bij sommige merk/model moet je handmatig de verdieping veranderen.
Als het klaar is met stofzuigen, kan hij de dock niet vinden en stopt het bij oorspronkelijk startpunt.

Als je geen dweil wil, zou ik kiezen voor een robot met leegzuigstation.
Prima, af en toe eens bij het wakker worden en naar beneden gaan de robot meenemen lijkt me nog wel te doen. Budgettair iets meer te verantwoorden dan 2 robots kopen. :)

Nu gewoon een simpel ding zoeken die niet al te veel smart poespas heeft. gewoon rondrijden en botsen :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Iemand hier ervaring met de Dreame D9 Max? Ik lees op andere sites wat verhalen over draaiende kaarten (veroorzaakt door gordijnen). Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharpster
  • Laatst online: 21-07 12:33
Goedemiddag,

Heb al een aantal jaar een roomba stofzuiger die rondweg het prima deed. Nu de accu enzovoort wat troubles geven ben ik aan het kijken naar een vervanger.

Nu heb ik een en ander rondgekeken en de meesten gaan nu voor een roborock of roomba of de dreame

Nu zie ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer en de enorme prijsverschillen zien er op papier fors uit maar de robots zelf op papier lijken weinig verschil te hebben.

Nu geld voor mij de volgende situatie:
Vloeren bestaan uit tegels icm laminaat.
Verschillende kamers
Oppervlakte 110 m2 beneden verdieping
1 labrador die nogal gek is op loslaten van zijn haren.
2 personen huishouden.

Zijn er nog tips ?
Betreft leegstation ik zie daar zakken gebruikt worden voor het opvangen. Is er al een model dat zakloze functie heeft of een tweaker die hier het een en ander al heeft aangepast om niet elke keer zakken te bestellen ?

Prijzen maximaal 1000 euro
Dweil en stofzuigfuncties

Zag zelf de q revo en de s7 al wel interessant waren.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• monica66
Er is ook heel veel keus, ik snap dat je door de bomen het bos niet.meer.ziet.

Tegenwoordig gaat het hier vaak om Roborock en Dreame. De duurdere versies van beide merken kunnen het gevraagde aantal m2's prima aan. Welke je kiest hangt af van wat je belangrijk vindt. Bjjvoorbeeld:

Of je er een camera op wilt hebben voor een betere obstakeldetectie, of genoeg hebt aan alleen lidar navigatie;
Of je vlak langs de randen wilt dweilen, of het prima vindt dat het een paar cm er vanaf is;
Of je de pads of dweil tijdens het gebruik gereinigd en na gebruik gedroogd wilt hebben of niet;
Of je een automatische dosering van het schoonmaakmiddel fijn vindt, of dat je het niet erg vindt om het in de watertank te mengen;

De Q Revo en de Dreame L10 ultra zijn ongeveer gelijk aan elkaar en hebben geen camera aan boord. Wel drogen en reinigen van de schoonmaakpads.

De S8 en de Dreame L10s hebben beide een camera en reinigen en drogen de schoonmaakdoek/pads. De zuigkracht van de S8 is wat hoger en je leest vaak dat hij vooral wordt aangeraden voor huishoudens met tapijt. Hij is wel prijzig in vergelijking met L10s Ultra.
Zeker nu er een opvolger van de Dreame L10s uit is, die al gespot is net boven de 1000 euro afgelopen maand: de L20 Ultra Dit.model heeft nog meer mogelijkheden en 3 jaar garantie.

Zowel de L10, de L10s als de.L20 kunnen vlak langs de plinten dweilen. De eerste 2 softwarematig door het draaien van de roterende.mop naar de muur. De L20 heeft een uitschuifbare roterende mop die hiervoor zorgt. De L10s Ultra en de L20 Ultra hebben beide een automatische zeep dosering.

De Roborock S7 ultra uitvoeringen zijn wat goedkoper dan de S8 en ook prima, máár er zijn wel heel veel uitvoeringen van. Hier kun je ze vergelijken: https://eloutput.com/nl/n...llen-vergelijkende-tabel/

Van de Roomba weet ik niet zo veel.

Er zijn een paar Roborock S7 Ultra modellen zonder stofzak: (ik dacht) de Roborock S7+ of S7 MaxV plus met camera erin. Ik lees dat het legen daarvan wel redelijk arbeidsintensief is als je dat.grondig wilt doen. Een stofzak is zo vervangen en gaat relatief lang mee. Je kunt via Ali voordelige accesssoiresetjes aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 10:33
Een nieuwe Roborock Q7 Max gekocht. Eerste testrondje had hij meteen mijn hele kamer en gang gepakt. Daar waar mijn oude neato letterlijk 2/ pogingen nodig had om de kamer te leren.

Wat een top ding zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
@monica66 wat een toffe reactie bedankt!

ik zie inderdaad de Roborock S7 Max Ultra net iets onder de 1000 euro.
en eigenlijk zijn de dweiloptie en verbeterde zuigkracht al een verbeterpunt t.o.v. Roomba die ik had.
dus alle extra opties zijn mooi meegenomen maar geen must.

ik heb een keuze kunnen maken, de Dreame L10 & de L20 ga ik de komende tijd even in de gaten houden :)
met het oog op eindejaars knallers hoop ik op een sterke prijs vermindering van de L10 of zelfs de L20 binnen het prijsbereik komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Bij Ochama hebben ze nog steeds een mooie aanbieding voor de Dreame L10 á € 599,-: https://m.ochama.com/prod...language=nl&regionCode=NL

Dreams L10S nu voor € 799,-: https://m.ochama.com/productDetail.html?skuId=119751

Ik ken deze webshop verder niet. Geen idee hoe de service en de garantie afhandeling is.

[ Voor 17% gewijzigd door monica66 op 06-11-2023 14:48 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
monica66 schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:16:
Bij Ochama hebben ze nog steeds een mooie aanbieding voor de Dreame L10: https://m.ochama.com/prod...language=nl&regionCode=NL

Ik ken deze webshop verder niet. Geen idee hoe de service en de garantie afhandeling is.
De Dreame D9 Max is nu ook in de aanbieding voor €189. Met code "COLLECT" nog eens €10 extra korting voor nieuwe klanten. €179 is naar mijn weten de laagste prijs ooit voor deze robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
monica66 schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:16:
Bij Ochama hebben ze nog steeds een mooie aanbieding voor de Dreame L10 á € 599,-: https://m.ochama.com/prod...language=nl&regionCode=NL

Dreams L10S nu voor € 799,-: https://m.ochama.com/productDetail.html?skuId=119751

is dit wel helemaal zuivere koffie ?

https://www.ochama.com/help/?id=164

is zelfs de informatie niet meer kloppend betreft FB/Twitter etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokker
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-02 20:29
Ja deze site is sinds een tijdje booming op Pepper (die koopjessite). Hebben steeds weer goede aanbiedingen, vraag me niet hoe.
Tot nu toe geen klachten over gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marjabe
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11:40
Een NOG slimmere robotstofzuiger is op komst :)
https://www.bright.nl/nie...me-slimme-stofzuiger.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appieh4ck
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 11:04
Roborock Q7 Max+ vanaf 11/11 voor € 374 geleverd van Frankrijk

https://nl.pepper.com/aan...ck-robotstofzuiger-293148

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCupboard
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoi! Ik ben op zoek naar een (budget) robotstofzuiger en ik heb mijn oog laten vallen op de Xiaomi S12 of de Zedar R600. Hebben jullie ervaring met deze twee stofzuigers? Als ik puur kijk naar specificaties is de R600 beter maar hebben jullie ervaring met beide stofzuigers? Bedankt alvast!

En als jullie een betere weten dan is mijn budget 200 - 300 euro.

Bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door iCupboard op 08-11-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 16:10

mvds

Totally awesome!

Wellicht een domme vraag, maar kan je ook iets van zeep toevoegen aan het waterreservoir van de Roborock Q8 Max+? En zo ja, zijn er aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmardus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-07 18:35
mvds schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:52:
Wellicht een domme vraag, maar kan je ook iets van zeep toevoegen aan het waterreservoir van de Roborock Q8 Max+? En zo ja, zijn er aanraders?
Hier staat wat info over in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Elmardus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:04:
[...]

Hier staat wat info over in de topicstart :)
Oh, even kijken. Daar had ik nog niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-07 22:40
Zojuist bij de Duitse shop Gamingoase.de de Roborock Q revo besteld voor €749 euro. Dat is al een goede deal. Ik betwijfel of die met Black Friday veel goedkoper gaat worden. Deze shop heeft goede ratings.

https://www.gamingoase.de...ifunktions-dockingstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-07 13:57
Momenteel ben ik al een aantal jaar eigenaar van een Roborock S5 Max. De stofzuiger is tot op heden nog steeds probleemloos. Echter is mijn eerste charging dock na 2 jaar gesneuveld. Deze is onder garantie vorig jaar vervangen. Nu is afgelopen week de 2e dock na iets langer dan een jaar gesneuveld. De stofzuiger stond op de dock en opeens krijg ik een melding 'couldn't find the dock'. Bovenste lampje op de dock is permanent uit.

Zijn er hier mensen met eenzelfde ervaring? Ik zag online ook al iets van een 'error 13' en een capacitor vervangen. Geen idee of dit het op zou lossen. Ik vind het een beetje onzinnig om elk jaar/2 jaar die dock weer te moeten vervangen door slechte componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoi! Ik heb een vraag over de Roborock Q7 MAX. Ik lees dat er veel Roborocks meerdere etages kunnen doen. Zet je apparaat boven neer en hij ziet zelf dat hij boven is, schijnt te zijn. Maar ik lees dat dit vooral voor S toestellen is. Weet iemand of dit ook kan met de Q7 MAX? Dankjewel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 21:03
Ik heb zelf de Ecovacs N8 gekocht nadat mijn Roborock S5 Max het begeven had. N8 was qua prijs ook niet duur rond 270 euro (S5 max was duurder destijds rond 350 euro) inclusief extra accessories via Amazon gekocht. Ik moet zeggen dat de Ecovacs veel stiller en beter is, de Roborock s5 max heeft geen top sensor (bij de lidar) waardoor het steeds tegen de rand van de bed aanbots en uiteindelijk is de beschermkap stuk gegaan. Enige voordeel wat de S5 max had is een grotere accu.

Ik wil absoluut geen model hebben met een camera (privacy). vandaar dat de keuze viel op de Ecovacs N8 en de prijs was redelijk vergeleken met de Roborock S7 etc. Daarnaast is de originele onderdelen voor de S5 max vrij lastig te krijgen en gelukkig met de nieuwe versie is het wel beter beschikbaar.

Pluspunten Ecovacs:

Betere filter (extra stuk foam voor de kleine deeltjes)
2 side brushes
2 soorten mop beschikbaar 1 die je kan wassen en eenmalig gebruik die je dan weggooit
App werkt prettig integratie met Alexa, Google Assistant
Prijs
Vrij stil
optioneel auto-empty station
Onderdelen beter beschikbaar en goedkoper

Nadeel
Kleine accu
4 uur oplaadtijd van leeg naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

iCupboard schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:19:
Hoi! Ik heb een vraag over de Roborock Q7 MAX. Ik lees dat er veel Roborocks meerdere etages kunnen doen. Zet je apparaat boven neer en hij ziet zelf dat hij boven is, schijnt te zijn. Maar ik lees dat dit vooral voor S toestellen is. Weet iemand of dit ook kan met de Q7 MAX? Dankjewel!
Bij mijn Q8 Max is dat wel zo, die "kijkt" eerst rond of hij kan herkennen waar ie is neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:44
iCupboard schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:19:
Yes dat kan 'ie! Ik heb hem een maand geleden gekocht en dit werkt zoals je beschrijft. Hij gaat dan wel ff een tijdje rondrijden om te zoeken waar hij is. Dat duurt wel 2 minuten ofzo. Ik heb tot op heden één keer gehad dat hij de verdieping niet herkende en een nieuwe map ging maken. Dat werkt wat minder efficiënt, maar hij maakt wel gewoon schoon.

Als hij dan klaar is dan gaat hij terug naar de plek waar jij hem als eerste neergezet heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Pellicaantje op 10-11-2023 14:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 17:04

PoweRoy

funky!

Zo mijn Dreame Bot L10 Pro is gesneuveld vorige week. Hij reed alleen nog maar rond maar hij zuigde niet meer. Alleen borsteltje bleef draaien.

Via Bol toen gekocht 1 jaar en 11 maanden geleden. Ik krijg al mijn geld terug!

Voor mij geen Dreame meer (was toen erg populair op reddit).
Ik had toen al een oude Xiami Mi robot vacuum (die het nog steeds doet _O_ )

Wat ik niet goed vond:
  • Als hij vast liep dan bleef de accu leeg lopen. Dus als ik hem smorgens vond, moet hij eerst 5+ uur eerst opgeladen worden...
  • Onhandig oplaadstation. Hier zitten 2 kleine contact punten. Als stofzuiger beetje scheef staat laad hij niet op. Komt je pas de volgende dag achter als je geen schone vloer tegenkomt. Bij de Xiaomi Mi robot vacuum had over de gehele achterkant oplaadpunten en kon hij dus lukraak tegen station duwen. Ging altijd goed.
  • Onze keukenstoelpoten hebben een soort U patroon. Hij ging met volle vaart erover heen rijden, maar achteruit kon hij dat weer niet. Geregeld dat zichzelf dan vast reed.
  • Dweil is niet echt nuttig. Is een vaatdoekje wat hij over de vloer trekt. Volgende stofzuiger hoeft dat niet te hebben.
Wel goed wat dat hij kamer en muren kon herkennen en mooi gestructureerd kon rijden. De Xiami Mi robot vacuum bleef gewoon rijden tot hij iets raakte.

Nu weer in lezen in welke robotzuigers er zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door PoweRoy op 11-11-2023 22:07 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
PoweRoy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:46:
Zo mijn Dreame Bot L10 Pro is gesnuveld vorige week. Hij reed alleen nog maar rond maar hij zuigde niet meer. Alleen borsteltje bleef draaien.

Via Bol toen gekocht 1 jaar en 11 maanden geleden. Krijg mijn geld terug!

Voor mij geen Dreame meer (was toen erg populair op reddit).
Ik had toen al een oude Xiami Mi robot vacuum (die het nog steeds doet _O_ )

Wat ik niet goed vond:
  • Als hij vast liep dan blijft de acco leeg lopen. Dus als ik hem smorgens vond, moet hij eerst 5+ uur eerst opgeladen worden...
  • Onhandig oplaadstation. Hier zitten 2 kleine contact punten. Als stofzuiger beetje scheef staat laad hij niet op. Komt je pas de volgende dag achter als je geen schone vloer tegenkomt. Bij de Xiaomi Mi robot vacuum had over de gehele achterkant oplaadpunten en kon hij dus lukraak tegen station duwen. Ging altijd goed.
  • Onze keukenstoelpoten hebben een soort U patroon. Hij ging met volle vaart erover heen rijden, maar achteruit kon hij dat weer niet. Geregeld dat zichzelf dan vast reed.
  • Dweil is niet echt nuttig. Is een vaatdoekje wat hij over de vloer trekt. Volgende stofzuiger hoeft dat niet te hebben.
Wel goed wat dat hij kamer en muren kon herkennen en mooi gestructureerd kon rijden. De Xiami Mi robot vacuum bleef gewoon rijden tot hij iets raakte.

Nu weer in lezen in welke robotzuigers er zijn.
toon volledige bericht
Fijn dat je je geld nog terug krijgt. Zat zeker nog net binnen de garantie? De betrouwbaarheid van Dreame in combinatie met slechte reviews die (naast positieve) ook erg veel te vinden zijn hebben mij er ook van weerhouden een Dreame aan te schaffen. Betrouwbaarheid is voor mij, zeker voor producten van bijna 1000€ echt wel een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Laatst online: 11:35
Ik heb ook een Dreame L10 Pro en wij zijn er heel tevreden over. Nog nooit problemen mee gehad. Dweilen doen we niet dus daar heb ik geen ervaring mee.

Enne, €1000 kostte deze niet hoor. Was meer net onder de €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
Gelukkig heb je er geen problemen mee. Ik zocht een wat geavanceerder exemplaar van rond de 800€. In mijn geval heb ik een veilige keus voor Roborock gemaakt. Gokken met dit soort bedragen hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

St3ve-0 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:14:
[...]

Fijn dat je je geld nog terug krijgt. Zat zeker nog net binnen de garantie? De betrouwbaarheid van Dreame in combinatie met slechte reviews die (naast positieve) ook erg veel te vinden zijn hebben mij er ook van weerhouden een Dreame aan te schaffen. Betrouwbaarheid is voor mij, zeker voor producten van bijna 1000€ echt wel een belangrijke factor.
Yes net nog een maand binnen de garantie. Krijg volledige aankoop bedrag van €370 terug. Erg netjes. Volgende aankoop gaat weer via bol of andere grotere winkel zijn ivm garantie.
Aliexpress ga ik zeker niet voor dit bedrag doen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 09:40
ik krijg die prijs niet voor elkaar, tweede poging lukte wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 11-11-2023 09:06 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Dreame lijkt aanbiedingen te.krijgen met Black Friday. Tot 200 euro korting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xl4U8wdyrVZpPwvIkg_RGflOMmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xP8HFE2JKX91rd32gT8zv95z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door monica66 op 11-11-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-07 22:41
Goeie deal! Ben wel een beetje terughoudend met Ali. Hoe zit het met de garantieproces? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_Leroy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-04 20:14
Zijn er ook robotstofzuigers op de markt die je gewoon zelf kan hosten? Wel alle functies maar zonder dat je een server van derden nodig hebt om het te laten functioneren. Of kom je dan eigenlijk al snel uit op het gebruik van valetudo?

Ik snap dat ze verdienen op het verzamelen van data maar het loopt de spuigaten uit hoeveel ze willen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

sari-inc schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:58:
[...]

Goeie deal! Ben wel een beetje terughoudend met Ali. Hoe zit het met de garantieproces? Iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring maar zie wel op de advertentie pagina dat er 2 jaar garantie is. En als er een probleem is dat je een video moet maken en dan sturen ze onderdeel. Of opsturen naar Polen.

Ben ook erg aan 't twijfelen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 20:33
Na bijna 7 jaar heb ik het nu toch opgegeven om mijn Deebot R95 te blijven herstellen.
Gedurende tijd heb ik oa de 2 motoren voor de zijborstels, motor + ophanging van het rechterwiel en de batterij vervangen maar nu is de motor van de LIDAR stuk. Uiteindelijk wel een ander motortje gevonden maar dat draait dan weer te snel.

Ik heb geen zin om met de 3D printer aan de slag te gaan om een ander wieltje te maken en ondanks dat mijn vrouw in het begin haar twijfels had over een robotstofzuiger vind ze het nu na 5 dagen wel tijd dat er toch een oplossing komt, tijd voor een nieuwe dus 8)

In mij zoektocht via de iRobot Combo j9+, de Roborock Q Revo en de S8 Pro Ultra uiteindelijk bij de Dreame L10s Ultra terecht gekomen. Net zoals bij de R95 heeft mijn vrouw nu twijfels over de dweilfunctie maar als ik de reviews mag geloven gaat ze ook hiervan snel overtuigd zijn :)

Vandaag bij Amazon.fr besteld voor €777 (retour in nieuwstaat), normaal woensdag geleverd.

Iemand van de L10s Ultra gebruikers hier met wat tips & tricks rond de installatie en configuratie?
En waar halen jullie de verbruiksartikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:42

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Huff002 schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:06:
Na bijna 7 jaar heb ik het nu toch opgegeven om mijn Deebot R95 te blijven herstellen.

Iemand van de L10s Ultra gebruikers hier met wat tips & tricks rond de installatie en configuratie?
En waar halen jullie de verbruiksartikelen?
Even dit topic doorzoeken op posts van Monica66. Die heeft een flink aantal tips gedeeld voor de L10S Ultra. Ze is nogal een fangirl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Cobraa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:33:
Vandaag de Dreame L20 ultra ontvangen. Eerste indruk is goed, makkelijke installatie en de app was snel in te stellen.

Hij maakt heel snel al een map van je vloer, wat me echt heeft verbaasd. Weet niet of dit standaard zo snel is maar ik vind het knap.

Helaas kan ik nog niks nuttigs zeggen over het stofzuigen of dweilen. De batterij was al bijna leeg waardoor de stofzuiger een kleine oppervlakte kon doen.

Zodra hij een ronde heeft gedaan, zal
Ik hier op terug komen.
Ennn... wat zijn je ervaringen? Hoe tevreden ben je over het dweil- en stofzuig resultaat. Kan het zelf stofzuigen enof dweilen echt bij 1 a 2 keer per maand laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:07

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
gruys7 schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:45:
[...]

Ennn... wat zijn je ervaringen? Hoe tevreden ben je over het dweil- en stofzuig resultaat. Kan het zelf stofzuigen enof dweilen echt bij 1 a 2 keer per maand laten?
Heb je huisdieren? Heb je kinderen? Loop je met je modderpoten door het huis?

Bij iedereen is de situatie anders, als je normaal gesproken een schoon huis hanteerd kan de robot dat van je overnemen en dan, zoals bij ons hoef je maar eens per maand a 2 maanden te dweilen. Vlekken ruimen we zelf op, klein kind in huis, 3x stofzuigen en 2x dweilen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben opzoek naar een robot stofzuiger.

Eisen
- Stofzuigen
- Dweilen (met beweging; rotatie of vibratie)
- Kan over een tapijt.
- Kan op meerdere vloeren gebruikt worden.
- Dweil lift functionaliteit, je wilt immers niet je tapijt dweilen...

Ik denk als ik goed heb gezocht kom ik dan toch als snel op minimaal de; Roborock S7 MaxV Plus. Als ik voor het minimale ga.

De Roborock Q Revo, Roborock S7 Max Ultra, Roborock S7 MaxV Ultra, Roborock S8 Pro Ultra zou allemaal kunnen. Evenals de Dreame L10 Ultra, Dreame L10s Ultra, Dreame L20 Ultra.

Waarbij het dan vooral gaat over hoeveel gemak je wilt. Zelf waterbakje legen, dweil schoonmaken, etc cetera.

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 12-11-2023 20:23 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste