Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 12:05
Twee vragen ivm firmware updates van Roborock (kreeg bericht dat er een nieuwe update is voor de q8 max) :

Kan ik ergens terugvinden wat de update inhoudt ?

En wat wanneer er een bug in die update zit en je wenst terug te keren naar de vorige versie ? Ik las ergens dat je de robot moet resetten (en je met alles opnieuw mag beginnen), maar wat als er sedert de levering van je robot reeds 3 updates zijn geweest en je dus naar die laatst werkende firmware wilt gaan (de 2de update dus) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-04 19:36
mvds schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb hem gekocht bij Geekbuying en ik heb hem wel ontvangen
Ik heb em gekocht bij geekbuying en kreeg net een bericht dat ik maandag of dinsdag de track and trace ontvang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:05

mvds

Totally awesome!

Mariekeb schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Ik heb em gekocht bij geekbuying en kreeg net een bericht dat ik maandag of dinsdag de track and trace ontvang.
Ik heb vandaag een verzendbevestiging ontvangen voor de goodies, dus de extra borstels en stofzakken e.d.

Dus ook die verwacht ik binnenkort (al is binnenkort een breed begrip aangezien die zaken vanuit China komen, dus dat kan nog best wel eens een paar maanden duren, maar dat vind ik geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:47
Ik heb deze robotstofzuiger...
uitvoering: AEG RX9-2-4STN
Deze kon ik voor een leuk prijsje kopen.

Alleen welke update heb ik nodig? weet iemand dit misschien?
https://www.aeg.nl/wellbe...date-with-usb-connection/

Download het softwarebestand RX8 / RX9(eerste) of download het softwarebestand RX9.2 (tweede)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 21:26
Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:54:
Laatste keer dat ik de test gelezen had, was een 2021 of een 2022 test.
Heb het net even voor je opgezocht. Want ik kon mij toch echt niet voorstellen dat ze dit zouden doen. Maw ze komen misschien met iets andere top 3 anders dan wij Roborock Fanboys maar met de heel goedkope rommel komen ze zeer zeker niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGri4npl9PNntXv-kFNGxTXLrt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6rItsxFj8iFk3pCsPgC9RL9y.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:50

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Webgnome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Heb het net even voor je opgezocht. Want ik kon mij toch echt niet voorstellen dat ze dit zouden doen. Maw ze komen misschien met iets andere top 3 anders dan wij Roborock Fanboys maar met de heel goedkope rommel komen ze zeer zeker niet.

[Afbeelding]
Dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gelezen :+

Mea Culpa.

Blijf er wel bij, consumentenbond niet volgen voor robotstofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 19:09
Sinds gister een blije bezitter van een q revo! Wat een feest is dat zeg. Enige puntje ramen tot aan de vloer vindt hij lastig, en daardoor een maximaal aantal onzichtbare muren moeten maken. En tafelpoten die over de grond doorlopen naar elkaar is ook nog lastig, stoei daar met no go zone of hem er over laten gaan.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
dennismaus schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:23:
Sinds gister een blije bezitter van een q revo! Wat een feest is dat zeg. Enige puntje ramen tot aan de vloer vindt hij lastig, en daardoor een maximaal aantal onzichtbare muren moeten maken. En tafelpoten die over de grond doorlopen naar elkaar is ook nog lastig, stoei daar met no go zone of hem er over laten gaan.
Zijn die ramen werkelijk tot aan de vloer, geen omlijsting? Bij mij zijn de ramen met een opstaande rand van circa 6 cm, de LIDAR kijkt door de raam, maar de andere sensoren hebben door dat dit de rand is. Daardoor krijg je wel vertekende beelden op je map.

Die tafelpoten :') Wat een drama, die heb ik ook, mijn S7 Maxv weet daar nul raad mee, we zetten daarom ook de stoelen ondersteboven op de tafel of kaarsrecht tegen over elkaar, anders is het echt 5 minuten lang om te janken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Laatst online: 01-05 19:09
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Zijn die ramen werkelijk tot aan de vloer, geen omlijsting? Bij mij zijn de ramen met een opstaande rand van circa 6 cm, de LIDAR kijkt door de raam, maar de andere sensoren hebben door dat dit de rand is. Daardoor krijg je wel vertekende beelden op je map.

Die tafelpoten :') Wat een drama, die heb ik ook, mijn S7 Maxv weet daar nul raad mee, we zetten daarom ook de stoelen ondersteboven op de tafel of kaarsrecht tegen over elkaar, anders is het echt 5 minuten lang om te janken :P
Nou met een randje van een cm of twee genoeg dat hij erover probeert te rijden. Dat gaat dan weer niet. Maar gaat prima zo alleen zit in de kaart met max aantal lijnen, ruimte is ook vrij groot. Maar dat je een max aan lijnen hebt vind ik wat onhandig en vreemd.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Was voor mij primaire reden om jaren geleden mijn Roborock te kopen (S4 geloof ik), al dan stoelpoten: Zodat ik een no-go zone kon instellen daarvoor. Werkt prima, maar inderdaad, zonder dat rijdt hij zich er direct op vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:35
Tsarre schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:19:
Twee vragen ivm firmware updates van Roborock (kreeg bericht dat er een nieuwe update is voor de q8 max) :

Kan ik ergens terugvinden wat de update inhoudt ?

En wat wanneer er een bug in die update zit en je wenst terug te keren naar de vorige versie ? Ik las ergens dat je de robot moet resetten (en je met alles opnieuw mag beginnen), maar wat als er sedert de levering van je robot reeds 3 updates zijn geweest en je dus naar die laatst werkende firmware wilt gaan (de 2de update dus) ?
In de app bij ‘firmware update’ kan je zien wat de inhoud van een update is, zodra deze aangeboden wordt.
Terug naar een oude versie gaat volgens mij niet of in ieder geval niet makkelijk.
Maar als je gewoon een paar dagen of week wacht met updaten zijn er genoeg anderen die in geval van een bug al wel online moord en brand geschreeuwd hebben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik lees al een tijd mee omdat mijn 6 jaar oude simpele Euvy eigenlijk wel aan vervanging toe is. Ik had mijn oog laten vallen op een Roborock of Dreame met auto leeg station. Zit alleen een beetje met de plaatsing van het station. Op de huidige plaats heb ik eigenlijk te weinig hoogte en bovendien, zodra hij het station verlaat komt hij op het kleed dus No MOB zone. Alternatieve locatie is tussen mijn bureau en een kast. Daar zit 45 cm ruimte tussen en denk als ik het station tegen de muur ga zetten hij hem nooit zal vinden. Kan het station ook zover naar voren halen dat hij geen last meer heeft van de kast maar dan nog wel direct naast hem het bureau heeft. Weet niet of dat gaat werken. Ik kan dan ook nog het station iets schuin zetten zodat hij aan beide zijden wat ruimte krijgt. Ik weet eigenlijk niet hoe goed de huidige bots hun station vinden die op dergelijke plekken staan. Iemand enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Erikson schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:17:
Alternatieve locatie is tussen mijn bureau en een kast.
Hij staat bij mij noodgedwongen ook naast het bureau, maar dat is niet ideaal. Zo'n ding maakt behoorlijk wat lawaai als hij z'n borstels aan het voorbereiden of schoonmaken is, met nog een paar uur geruis bij het drogen.

Geen probleem natuurlijk als je hem alleen 's nachts of bij afwezigheid laat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-05 12:49
Iemand een tip waar ik een nieuwe rechter wiel motor voor een Dreame D9 kan bestellen ?
( of iemand een defecte stofzuiger liggen voor onderdelen😊

Na aantal jaar trouwe dienst is het motortje vast gelopen. Halve stofzuiger uit elkaar gehaald. Voor 99% zeker dat het dit moet zijn.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
@robwp: Kijk eens op aliexpres. Eur 10 voor de kale motor, 25 compleet met wiel en ophanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
TheekAzzaBreek schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Hij staat bij mij noodgedwongen ook naast het bureau, maar dat is niet ideaal. Zo'n ding maakt behoorlijk wat lawaai als hij z'n borstels aan het voorbereiden of schoonmaken is, met nog een paar uur geruis bij het drogen.

Geen probleem natuurlijk als je hem alleen 's nachts of bij afwezigheid laat werken.
Bedankt. Misschien dan eentje met alleen stof afzuiging. Was daar toch al niet uit. Zat meer met de locatie van het station. Roborock geeft aan 50 cm links en rechts maar dat zal wel een veilige marge zijn. Weet gewoon niet bij welke afstand het gewoon niet meer gaat. Maar goed jij hebt hem tegen je bureau dus dat zou bij mij ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Ik overweeg een roborock met dweil functie. Hoe goed is deze ? Ik wil hem als aanvullende dweilen gebruiken zeg maar.

Ik heb honden en katten en dweil uiteraard al vaak maar zou fijn zijn als er dagelijks nog een dweil overheen gaat extra.

Hoe goed doet roborock dit ?

Ik vond al dat je bepaalde zones apart kan laten dweilen etc. Maar zoek echte gebruikerservaring ;).

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 09:30
@Erikson
Bij mij staat mijn roidmi eva met een speling aan de linkerkant van 20cm, rechts is volledig vrij. Nog niet veel problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
@Erikson : Testje gedaan met mijn W10 pro, een kant tegen de kast, andere kant 25 cm vrij. Prima.

Ik ben zelf wel enthousiast over de dweilfunctie.

M'n eerste robotje was een LG Hombot. Die zoog weliswaar behoorlijk, maar liet ook meer stof opdwarrelen dan een gewone stofzuiger. En laat ik nou een grotere hekel hebben aan stof afnemen dan aan zuigen, die slijt dus zijn dagen bij een vriendin.

Mijn W10 doet dat niet, en als ik ziet hoeveel er nog in de vuilwater tank terecht komt na het zuigen dan vind ik het wel echt meerwaarde hebben. Afhankelijk van je vloerbedekking, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mevrouwKees_1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:57:
Ik overweeg een roborock met dweil functie. Hoe goed is deze ? Ik wil hem als aanvullende dweilen gebruiken zeg maar.

Ik heb honden en katten en dweil uiteraard al vaak maar zou fijn zijn als er dagelijks nog een dweil overheen gaat extra.

Ik vond al dat je bepaalde zones apart kan laten dweilen etc. Maar zoek echte gebruikerservaring ;).
Mwah, dweilen doet mijn Q8 Max niet echt heel goed. Ik merk dat de dweil ook vaak maar voor de helft nat is. Alleen het middelste gedeelte van de dweil is goed nat, de rest (buitenkanten) van de dweil doet vrijwel niks.

Als je zo'n robot echt voor ook het dweilen wil, dan zou ik investeren in een robot met roterende dweilen. De statische dweil van de Q8 Max is niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
Schumi_wk schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:30:
@Erikson
Bij mij staat mijn roidmi eva met een speling aan de linkerkant van 20cm, rechts is volledig vrij. Nog niet veel problemen mee gehad.
Bedankt. Die 20cm klinkt al beter dan die 50cm uit de handleiding. Misschien gewoon maar kijken wat gaat inde praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
TheekAzzaBreek schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:43:
@Erikson : Testje gedaan met mijn W10 pro, een kant tegen de kast, andere kant 25 cm vrij. Prima.

Ik ben zelf wel enthousiast over de dweilfunctie.

M'n eerste robotje was een LG Hombot. Die zoog weliswaar behoorlijk, maar liet ook meer stof opdwarrelen dan een gewone stofzuiger. En laat ik nou een grotere hekel hebben aan stof afnemen dan aan zuigen, die slijt dus zijn dagen bij een vriendin.

Mijn W10 doet dat niet, en als ik ziet hoeveel er nog in de vuilwater tank terecht komt na het zuigen dan vind ik het wel echt meerwaarde hebben. Afhankelijk van je vloerbedekking, dat wel.
Ja zo’n alleskunner is natuurlijk het mooist met het schoonste resultaat. Was alleen even vergeten dat het cleanen enzo ook niet geruisloos is. Bij mij moet die ’s nachts lopen en weet eigenlijk niet hoe lang zo’n hele cyclus duurt? Het is gewoon jammer dat ik hem nergens anders kwijt kan zonder ingrijpende verbouwingen anders wist ik het wel. Alternatief is ’s nachts alleen stofzuigen en dan 1 of 2 keer per week overdag dweilen. Heb ook nog een keer per week een werkster dus dat moet ook een schoon resultaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
@erikson: Doorlooptijd is afhankelijk van het oppervlak, maar ook hoe ingewikkeld de robot het vindt (stoelpoten vindt de mijne eng) en hoe vaak je hem terug laat gaan om de 'dweil' borstels weer schoon en nat te laten maken. Bij mij doet hij 40 m2 in drie kwartier ongeveer.

Als je werkster al dweilt zou ik dat dweilen laten zitten. Echt dweilen is het natuurlijk niet, meer stevig nat afnemen. Trouwens ook als je veel hoogpolig hebt, of deels parket met was of olie en deels een andere gladde vloer. Dan botsen de eisen aan het schoonmaakmiddel.

Maar als je toch een dweilert wilt zou ik er eentje kiezen die z'n dweil kan optillen. Dus geen W10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
TheekAzzaBreek schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:52:
@erikson: Doorlooptijd is afhankelijk van het oppervlak, maar ook hoe ingewikkeld de robot het vindt (stoelpoten vindt de mijne eng) en hoe vaak je hem terug laat gaan om de 'dweil' borstels weer schoon en nat te laten maken. Bij mij doet hij 40 m2 in drie kwartier ongeveer.

Als je werkster al dweilt zou ik dat dweilen laten zitten. Echt dweilen is het natuurlijk niet, meer stevig nat afnemen. Trouwens ook als je veel hoogpolig hebt, of deels parket met was of olie en deels een andere gladde vloer. Dan botsen de eisen aan het schoonmaakmiddel.

Maar als je toch een dweilert wilt zou ik er eentje kiezen die z'n dweil kan optillen. Dus geen W10 :)
Als ik voor een alleskunner zou gaan denk ik aan de Roborock Q Revo. Heb PVC laminaat en een redelijk laagpolig kleed in de woonkamer. Wat hij moet doen is ongeveer 60m3 en alles redelijk glad en strak. Een uurtje zou het moeten kunnen weet alleen niet hoe lang hij bezig is met voorbereiden en denk vooral de mop wassen en drogen? Kan ook voor een q7 of soortgelijke gaan en standaard laten stofzuigen en als ik het nodig vind hem aanslingeren om een rondje te dweilen. Maar goed, blijf wel een beetje zitten met de plaatsing van het doc. In mijn keuken liggen meten en hij kan mooi op de plaats van de vuilnisbak maar waar moet ik daar dan mee. Er hangt een grote radiator en als ik daar een smalle op hang kan de emmer ernaast maar dat is ook weer zo wat voor zo’n super-de-luxe dweil. Nog maar een nachtje over slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Erikson schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Als ik voor een alleskunner zou gaan denk ik aan de Roborock Q Revo. Heb PVC laminaat en een redelijk laagpolig kleed in de woonkamer. Wat hij moet doen is ongeveer 60m3 en alles redelijk glad en strak. Een uurtje zou het moeten kunnen weet alleen niet hoe lang hij bezig is met voorbereiden en denk vooral de mop wassen en drogen? Kan ook voor een q7 of soortgelijke gaan en standaard laten stofzuigen en als ik het nodig vind hem aanslingeren om een rondje te dweilen. Maar goed, blijf wel een beetje zitten met de plaatsing van het doc. In mijn keuken liggen meten en hij kan mooi op de plaats van de vuilnisbak maar waar moet ik daar dan mee. Er hangt een grote radiator en als ik daar een smalle op hang kan de emmer ernaast maar dat is ook weer zo wat voor zo’n super-de-luxe dweil. Nog maar een nachtje over slapen.
De Q Revo is iets sneller dan m’n oude Xiaomi. Hij doet iets minder dan 1m2 per minuut. Uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid obstakels.
Schoonmaken van de mops is een minuutje ofzo, daarna gaat hij nog 3 uur drogen. Dat geeft een (heel) zacht zoemend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:27

Hallo,

Wij hebben sinds een kleine week de s7 max ultra en het dweilen met dit apparaat is echt super. Ook het stofzuigen doet hij geweldig. Het is onze eerste robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
Smobbo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

De Q Revo is iets sneller dan m’n oude Xiaomi. Hij doet iets meer dan 1m2 per minuut. Uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid obstakels.
Schoonmaken van de mops is een minuutje ofzo, daarna gaat hij nog 3 uur drogen. Dat geeft een (heel) zacht zoemend geluid.
Ok bedankt. In ruim 4 uur zou hij hier dan de hele cyclus hebben moeten doorlopen. Dan kan hij ’s nachts zijn rondje maken. Voel nu om hem het liefst in mijn keuken te zetten hoewel ik dan wel er een andere smallere radiator moet weg hangen. Maar dan staat hij redelijk vrij van buren en mooi uit de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Erikson schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 06:05:
[...]

Ok bedankt. In ruim 4 uur zou hij hier dan de hele cyclus hebben moeten doorlopen. Dan kan hij ’s nachts zijn rondje maken. Voel nu om hem het liefst in mijn keuken te zetten hoewel ik dan wel er een andere smallere radiator moet weg hangen. Maar dan staat hij redelijk vrij van buren en mooi uit de weg
Ik heb hem hier tussen een lamp en een poef bij de muur staan. Hij moet ook netjes rechtdoor er naartoe, want hij moet tussen 2 bankpoten door. Gaat prima. Hij is hier echt veeeel beter in dan m’n oude Xiaomi.
Uberhaupt is de kaart veel beter en blijft (natuurlijk) onthouden. Als je hem op pakt en weer neer zetten draait hij een paar rondjes om zich te positioneren en gaat hij gewoon weer verder. M’n oude kon dan weer een nieuwe kaart maken (of maakt er een mengelmoes van oud en nieuw van :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
Smobbo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 06:58:
[...]

Ik heb hem hier tussen een lamp en een poef bij de muur staan. Hij moet ook netjes rechtdoor er naartoe, want hij moet tussen 2 bankpoten door. Gaat prima. Hij is hier echt veeeel beter in dan m’n oude Xiaomi.
Uberhaupt is de kaart veel beter en blijft (natuurlijk) onthouden. Als je hem op pakt en weer neer zetten draait hij een paar rondjes om zich te positioneren en gaat hij gewoon weer verder. M’n oude kon dan weer een nieuwe kaart maken (of maakt er een mengelmoes van oud en nieuw van :+ ).
Dat klinkt goed. Bij mijn bureau met het station tegen de muur zou hij de laatste 30cm maar een ruimte van 45cm hebben tussen kast en bureau. Denk dat de revo er überhaupt niet past qua breedte van de voetplaat. Maar goed, ze kunnen dus best strak op objecten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 00:08
Wij hebben een Dreame L10S,mop-functie werkt erg goed. Nu ben ik benieuwd naar de Roborock Q Revo, zou die beter zijn? Is er iemand hier die van een Dreame naar een Roborock is overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 21:13
Call of Duty schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:55:
Wij hebben een Dreame L10S,mop-functie werkt erg goed. Nu ben ik benieuwd naar de Roborock Q Revo, zou die beter zijn? Is er iemand hier die van een Dreame naar een Roborock is overgestapt?
Ik zou eerder naar een L20 gaan kijken dan naar een Q Revo, de L10s die jij hebt is al uitgebreider dan een Q Revo. Q revo heeft geen object avoidence zoals de L10s en L20 dat hebben en geen zeep toevoeger. Kwalitatief zou Roborock eventueel beter kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-04 21:20
Zojuist hier een Dreame L10 Ultra mogen uitpakken. Eerste indruk is OK.
Ik heb een hele tijd naar de Q Revo zitten kijken maar de prijs van de L10 tijdens Prime heeft me over de streep getrokken.

Ik moet toegeven, de app van Dreame (Dreamehome) is kwalitatief echt wel van lager niveau dan die van Roborock, ondanks de gelijkenissen.
Ik mis ondertussen de functie om eerst te stofzuigen en aansluitend pas te dweilen. Evenals de optie om enkel ‘s nachts te laden.

Ook het reinigen van de mop leek niet direct vlekkeloos te gaan. (Water pompen)

Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Eens zien hoe z’n eerste ronde komende nacht uit pakt.
Als hij functioneel verder goed is denk ik dat de 200€ minder dan de Q Revo het waard is. Anders gaat hij waarschijnlijk retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Aanvulling: dweilen nadat alles is gestofzuigd kan mbv een shortcut. Deze shortcut kun je vervolgens weer plannen op een gewenst tijdstip.
Dag lost al 1 probleem op.

Iemand toevallig ervaring met Dreamehome en Homeassistant? Ik wil de shortcut uiteindelijk starten wanneer we naar bed gaan. Ik moet nog in de HA integratie duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:51

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb zo'n 3 jaar de Roborock S7. Hij staat op 3 keer per week dweilen voor de gehele beneden verdieping.
Daarbij heb ik een stapel dweildoeken van Aliexpress gekocht en wissel deze na elke dweilbeurt en vul het water aan.
De doeken komen er altijd vrij vies vanaf. Dus vuil weghalen doet hij dus zeker.

Doet hij het beter dan ik het zelf zou doen? Ja, want ik ben gewoon te lui om te dweilen en dan gebeurd het gewoon vrij wel niet.

Soms vergeet ik de robot ook wel eens te onderhouden, dan houdt hij de mop omhoog omdat het water op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:46
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:32:
[...]

Ik heb zo'n 3 jaar de Roborock S7. Hij staat op 3 keer per week dweilen voor de gehele beneden verdieping.
Daarbij heb ik een stapel dweildoeken van Aliexpress gekocht en wissel deze na elke dweilbeurt en vul het water aan.
De doeken komen er altijd vrij vies vanaf. Dus vuil weghalen doet hij dus zeker.

Doet hij het beter dan ik het zelf zou doen? Ja, want ik ben gewoon te lui om te dweilen en dan gebeurd het gewoon vrij wel niet.

Soms vergeet ik de robot ook wel eens te onderhouden, dan houdt hij de mop omhoog omdat het water op is.
Wij hebben hier een klein jaartje de Roborock S7 Vmax plus rondrijden en ook ik kan bevestigen dat het dweilen prima werkt. We maken de dweil eerst beetje nat, doen warm water en heel klein beetje vloerreiniger (voor dweilrobots) in het waterreservoir en het resultaat is een schone (PVC-)vloer. Ik denk dat het zo'n 90% is van wanneer het zelf met de hand zou doen. Punt van aandacht is dat de dweilrobot vanwege de ronde vorm nooit helemaal bij de hoekjes van de kamers kan komen met de dweil (wel met de draaiende borstel/stofzuigen). Ik had vooraf lage verwachtingen, maar de robot dweilt prima, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:07

bjp

digital-IMEI schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:29:
Zojuist hier een Dreame L10 Ultra mogen uitpakken. Eerste indruk is OK.
Ik heb een hele tijd naar de Q Revo zitten kijken maar de prijs van de L10 tijdens Prime heeft me over de streep getrokken.

Ik moet toegeven, de app van Dreame (Dreamehome) is kwalitatief echt wel van lager niveau dan die van Roborock, ondanks de gelijkenissen.
Ik mis ondertussen de functie om eerst te stofzuigen en aansluitend pas te dweilen. Evenals de optie om enkel ‘s nachts te laden.

Ook het reinigen van de mop leek niet direct vlekkeloos te gaan. (Water pompen)

Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Eens zien hoe z’n eerste ronde komende nacht uit pakt.
Als hij functioneel verder goed is denk ik dat de 200€ minder dan de Q Revo het waard is. Anders gaat hij waarschijnlijk retour.
er is ook de Xiaomi app.

HA integratie werkt goed, heb op de L10S Ultra snel aan de praat gekregen (wel via cloud). ref: https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum

Deze is via HACS beschikbaar.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
bjp schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

er is ook de Xiaomi app.
is dat de Xiaomi Home app?
HA integratie werkt goed, heb op de L10S Ultra snel aan de praat gekregen (wel via cloud). ref: https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum

Ik had hem gezien, daar ga ik vanavond waarschijnlijk eens voor zitten. Bedankt!

Vannacht heeft de L10 z`n eerste ronde gedaan. Samengevat ben ik eigenlijk toch wel tevreden, het dweilen lijkt goed te gaan, het water is in ieder geval vuil en de mops lijken gereinigd te zijn.
Het viel me wel op dat ik hem hoorde rijden op de tegelvloer, het lijkt alsof het contact tussen de wielen en de vloer niet 100% vloeiend is. In ieder geval een geluid wat ik de Roborock Q7 nog nooit heb horen maken op beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 16:01
@digital-IMEI eigenlijk noem je de reden op waarom ik niet voor de L10 gegaan ben. Mijn keramische tegels zijn jammer genoeg niet zo kwalitatief en las ik wat dingen over krassen.
Ik neem reviews wel met een korreltje zout en zeker nu in tijden van AI bots enz... Ik wou het liever niet zelf ervaren.

Los daarvan ben ik opzoek naar een Originele wisselstukken dealer voor Roborock (revo Q).
Op Amazon zie ik enkel chinese dealers met gelijkwaardige kwaliteit.
Voorlopig mik ik op AlieXpress. Kan iemand me in de juiste richting duwen? :)

En ik gebruik zelf Bissell Multi surface schoonmaakmiddel. Die staat nu en dan voor 9.90EUR/L op Amazon.
https://www.amazon.nl/Voo...roWave-2885/dp/B085FM2YQF

[ Voor 31% gewijzigd door Spacewide op 17-10-2023 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
Spacewide schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:16:
@digital-IMEI eigenlijk noem je de reden op waarom ik niet voor de L10 gegaan ben. Mijn keramische tegels zijn jammer genoeg niet zo kwalitatief en las ik wat dingen over krassen.
Ik neem reviews wel met een korreltje zout en zeker nu in tijden van AI bots enz... Ik wou het liever niet zelf ervaren.
Oef krassen op je vloer wil je zeker niet, is overigens de eerste keer dat ik er van hoor.
Ik kan er nog niet de vinger op leggen waardoor het zo een opvallend geluid maakt. Komende dagen wellicht eens verder in duiken als vrouw lief niet thuis is. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door digital-IMEI op 17-10-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Spacewide schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:16:
@digital-IMEI
En ik gebruik zelf Bissell Multi surface schoonmaakmiddel. Die staat nu en dan voor 9.90EUR/L op Amazon.
https://www.amazon.nl/Voo...roWave-2885/dp/B085FM2YQF
Schoonmaakmiddel heb ik nog niet gebruikt. Ik ga proberen om regulier schoonmaakmiddel te gebruiken icm anti foam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Nog een tip voor andere L10 (non S) bezitters. Deze krijg je niet geregistreerd in de
Xiaomi Home app. (Device niet herkend).
Voor de Homeassistant integratie dien je de beta versie op dit moment te gebruiken. In ieder geval vanaf v2, daar zit ook support in voor de Dreamehome app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:24
Nog een tip voor andere L10 (non S) bezitters. Deze krijg je niet geregistreerd in de
Xiaomi Home app. (Device niet herkend).
Voor de Homeassistant integratie dien je de beta versie op dit moment te gebruiken. In ieder geval vanaf v2, daar zit ook support in voor de Dreamehome app.
Dat geldt niet voor de L10 Pro trouwens, die zit bij mijn al tijden gewoon in de Xiaomi Home app en sinds deze week ook in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
bjp schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

er is ook de Xiaomi app.

Klopt, de Pro en Plus zijn wel gewoon supported. Heel raar mijn inziens... Anyway, de beta werkt tot dusver vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

[quote]digital-IMEI schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

is dat de Xiaomi Home app?

[...]

ja exact die.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mariekeb
De Q8 plus is onderweg ( track en trace van Geekbuying ontvangen) , en de Roomba is daar behoorlijk boos over:

Ik lag vandaag even op de grond , spelen met onze hond. Roomba aka Dobby had in twee seconden mijn lange haar opgezogen....
Ik vestigde een record met liggend op de stopknop drukken en gelukkig werkte we allebei thuis vandaag dus mijn man moest me bevrijden door alle borstels eruit te halen , die hadden zich als krulspelden om mijn haar gewikkeld.

Ja je mag lachen .... deden wij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-04 18:58
Nou, op 10 oktober de L10 besteld via amazon.nl Prime aanbieding. Tot op heden nog steeds niks ontvangen en na diverse soorten contact met Amazon blijkt dat de bestelling blijft hangen in hun systeem. Uiteraard best geïrriteerd met het antwoord, maar nog meer met de oplossing van Amazon. We kunnen de bestelling voor u annuleren.... zodat u opnieuw kunt bestellen.... Voor €150 meer! Wat een ontzettend klantonvriendelijk antwoord 😔. Dus nu het 2e ticket aangemaakt door klantenservice om te kijken waar mijn bestelling uithangt.... Lol is er al een beetje af zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
De lokale elektronicazaak heeft de Roborock S7 blahblahplusmaxblahVofzo (echt, wat een namen… :P ) in de aanbieding voor een toch wel leuke prijs.
Maar hebben ze WiFi-verbinding nodig voor besturing met de app? Of hebben ze echt internetverbinding nodig om steeds de opnames van je huis te uploaden naar China? Zit zelfs een microfoon op😬

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 18-10-2023 21:03 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ample Energy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:56:
De lokale elektronicazaak heeft de Roborock S7 blahblahplusmaxblahVofzo (echt, wat een namen… :P ) in de aanbieding voor een toch wel leuke prijs.
Maar hebben ze WiFi-verbinding nodig voor besturing met de app? Of hebben ze echt internetverbinding nodig om steeds de opnames van je huis te uploaden naar China? Zit zelfs een microfoon op😬
Nee hoor, deze robot heeft een ingebouwde 5G chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 09:50
Cobraa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Als je Prime user bent, kost die €599,-
Nu twijfel ik dus tussen deze en de Q Revo

Edit: Dat gaat om de L10 ultra
Ik ben voor de L10 Ultra gegaan.

Had een paar maanden geleden een iRobot combo geprobeerd maar de dweil functie was dermate matig dat het niet anders was als een niet vochtig doekje wat lichtjes over de vloer gaat. Ook wilde deze regelmatig vastlopen. En omdat hij het programma niet herpakt na de robot opgepakt te hebben, heeft hij nooit een complete run kunnen maken.

Ben erg onder de indruk van de dweil functie. Ook het feit dat hij harder gaat zuigen als hij op een tapijt komt is nice. Had al even niet gedweild en dat was goed te zien aan de hand van het vuile water :+
Gaat heel goed langs de randen vanwege de feature dat hij steeds even draait.

vroege conclusie: Door de rond draaiende borstels heb ik echt het idee dat hij goed poetst. Zie geen plekjes die hij overslaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9D6IuKnk8U_AiytiuImn6E83Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lxs7PA1InxSCwJl4eTFrGlXH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 19-10-2023 12:41 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Tranzy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Ik ben voor de L10 Ultra gegaan.

Had een paar maanden geleden een iRobot combo geprobeerd maar de dweil functie was dermate matig dat het niet anders was als een niet vochtig doekje wat lichtjes over de vloer gaat. Ook wilde deze regelmatig vastlopen. En omdat hij het programma niet herpakt na de robot opgepakt te hebben, heeft hij nooit een complete run kunnen maken.

Ben erg onder de indruk van de dweil functie. Ook het feit dat hij harder gaat zuigen als hij op een tapijt komt is nice. Had al even niet gedweild en dat was goed te zien aan de hand van het vuile water :+

vroege conclusie: Door de rond draaiende borstels heb ik echt het idee dat hij goed poetst. Zie geen plekjes die hij overslaat.

[Afbeelding]
Hahaha zo zag het water er bij ons gisteren ook uit :o

Mijn vrouw was nog niet helemaal overtuigd van de noodzaak voor een dweil/stofzuiger. Nadat ik het water in een glas had gedaan draaide ze bij >:)

Wat bedoel jij met
Tenzij ik iets over het hoofd zie blijft er toch altijd een streep van +/- 5 cm droog tussen de muur en de robot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
digital-IMEI schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Hahaha zo zag het water er bij ons gisteren ook uit :o

Mijn vrouw was nog niet helemaal overtuigd van de noodzaak voor een dweil/stofzuiger. Nadat ik het water in een glas had gedaan draaide ze bij >:)

Wat bedoel jij met
[...]
Tenzij ik iets over het hoofd zie blijft er toch altijd een streep van +/- 5 cm droog tussen de muur en de robot?
De setting "Bredere dekking van randen en hoeken"

Te vinden als je naar je apparaat gaat en dan de 3 puntjes in de rechter boven hoek, Dan kies je daar de optie "Intelligente dweilinstelling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 12:32
Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger maar nu is het bedrag wat ik er aan wil uitgeven zeker niet boven de 300 euro. Nu kwam ik deze site tegen waar de LITROUX robotstofzuiger aanbevolen werd.

https://bestbuytest.org/r...2t4gGPEAAYASAAEgIUOPD_BwE

En deze is ook aantrekkelijk geprijsd met 249 euro op de site van litroux zelf.

Maar na wat rondzoeken kwam ik de stofzuiger hier tegen voor 129 euro.
Maar is Joom een beetje een betrouwbare site? En kent iemand dit merk robotstofzuiger? Als ik de specs zie dan ziet het er wel goed uit.

https://www.joom.com/nl/p...439039680a46ec88738a78e2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:44
stansfield2 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:24:
Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger maar nu is het bedrag wat ik er aan wil uitgeven zeker niet boven de 300 euro. Nu kwam ik deze site tegen waar de LITROUX robotstofzuiger aanbevolen werd.

https://bestbuytest.org/r...2t4gGPEAAYASAAEgIUOPD_BwE

En deze is ook aantrekkelijk geprijsd met 249 euro op de site van litroux zelf.

Maar na wat rondzoeken kwam ik de stofzuiger hier tegen voor 129 euro.
Maar is Joom een beetje een betrouwbare site? En kent iemand dit merk robotstofzuiger? Als ik de specs zie dan ziet het er wel goed uit.

https://www.joom.com/nl/p...439039680a46ec88738a78e2c
Die bestbuy website ziet er niet heel erg betrouwbaar uit. Waarom krijg ik info over Spa behandelingen als ik naar bestbuytest.org ga? Heb zelf nooit van het merk litroux gehoord iig. Dus ik zou oppassen om teleurstelling te voorkomen. Zie ook: https://bestbuytest.org/about/

Deze mensen zijn niet zo positief: https://nl.trustpilot.com/review/litroux.com

[ Voor 4% gewijzigd door visje2305 op 19-10-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 12:32
visje2305 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Die bestbuy website ziet er niet heel erg betrouwbaar uit. Waarom krijg ik info over Spa behandelingen als ik naar bestbuytest.org ga? Heb zelf nooit van het merk litroux gehoord iig. Dus ik zou oppassen om teleurstelling te voorkomen. Zie ook: https://bestbuytest.org/about/
tnx, zo ver had ik nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

visje2305 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Deze mensen zijn niet zo positief: https://nl.trustpilot.com/review/litroux.com
Dat standaard Wordpress logo voor de site ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Tranzy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

De setting "Bredere dekking van randen en hoeken"

Te vinden als je naar je apparaat gaat en dan de 3 puntjes in de rechter boven hoek, Dan kies je daar de optie "Intelligente dweilinstelling"
Weet je zeker dat je L10 (non-S) hebt? Ik zie deze optie bij mij nergens terug. Dreamehome app, firmware 4.3.3_1505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
_
digital-IMEI schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Weet je zeker dat je L10 (non-S) hebt? Ik zie deze optie bij mij nergens terug. Dreamehome app, firmware 4.3.3_1505
Jep. Maar heb firmware 4.3.9_1608

Dreamehome app for Android v. 2.0.4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDkbKRSL3HLiuQ4-NSnWyarNFEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtxfTjZjrWmf63ZvRbpZwNt3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/retpCTJKtkg73CLMkZuGxEQW_fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R37OZUULAXM21SSkBvJoRDdG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0yZER0Mj_x46mnGoY2N0u7j4iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erPxXepS0LdzhTSGv6cl8fd6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Tranzy op 19-10-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Tranzy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:57:
_
[...]
Jep. Maar heb firmware 4.3.9_1608

Dreamehome app for Android v. 2.0.4
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant! Dat is een veel nieuwere versie. Enig idee of je deze al lang hebt?

Mogelijk wordt deze op dit moment uitgerold, ik kan er verder totaal niets over vinden. Zou wel een mooi vooruitzicht zijn. d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door digital-IMEI op 19-10-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ample Energy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:56:
Het ligt er een beetje aan welke blahblahplusmaxblahVofzo je hebt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
digital-IMEI schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Interessant! Dat is een veel nieuwere versie. Enig idee of je deze al lang hebt?

Mogelijk wordt deze op dit moment uitgerold, ik kan er verder totaal niets over vinden. Zou wel een mooi vooruitzicht zijn. d:)b
Heb het apparaat gisteren binnen gekregen en ging direct updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Het ligt er een beetje aan welke blahblahplusmaxblahVofzo je hebt... ;)
Want de ene Roborock S7 doet het wel en de andere niet? :P

S7M5200, RR2004, RR0297 en de RR0298 zie ik zo snel.

Maar hoe doen anderen het hier dan? Gewoon maar voor lief nemen dat een Chinees apparaat met camera’s en microfoon constant naar huis kan bellen?

Iemand anders hier met een Roborock S7 Maxnogwat? Hoe heb je die geconfigureerd en hoe werkt die nu je zijn internetverbinding hebt afgesloten?

[ Voor 32% gewijzigd door Ample Energy op 19-10-2023 16:56 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappie73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 16:43
Was ook naar dit merk aan het kijken maar ga toch verder zoeken.
https://nl.trustpilot.com/review/litroux.com
Geeft niet heel veel vertrouwen…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ample Energy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Maar hoe doen anderen het hier dan? Gewoon maar voor lief nemen dat een Chinees apparaat met camera’s en microfoon constant naar huis kan bellen?

Iemand anders hier met een Roborock S7 Maxnogwat? Hoe heb je die geconfigureerd en hoe werkt die nu je zijn internetverbinding hebt afgesloten?
wellicht vind je Valetudo interessant. Is alternatieve cloudfree software voor op je robot.

https://valetudo.cloud/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ample Energy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Er zijn modellen met camera en zonder. Ook een microfoon is niet standaard. Ik ga je huiswerk niet voor je doen, dus je zult zelf ff de modellen moeten googelen…

Ik heb overigens de Q revo gekozen, omdat deze geen camera heeft. Hierdoor is object detectie wel minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
digital-IMEI schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:34:
[...]
wellicht vind je Valetudo interessant. Is alternatieve cloudfree software voor op je robot.

https://valetudo.cloud/
Ja, dankjewel. Ik hoop dat er een robot is die out of the box goed werkt, maar ik vind het wel heel mooi dat dit kan.

“The VibraRise mop module makes disassembly of this robot difficult and easy to mess up especially for newcomers.”
Shit, haha. Nou ja, ziet er wel naar uit dat het met een uurtje of twee gedaan kan worden, maar aan de andere kant is wat meer uitgeven aan een Dreame zodat je de garantie behoudt ook wel prettig.

Vind dit eigenlijk sowieso een leuker vooruitzicht dan een extra WiFi-netwerk opzetten.
* Ample Energy gaat maar alvast de soldeerbout zoeken oOo
Thanks!
Smobbo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Ik ga je huiswerk niet voor je doen, dus je zult zelf ff de modellen moeten googelen…
Je deed het overkomen alsof je wist dat het ene model wel de camerabeelden en microfoonopnames doorstuurt naar China en de andere niet, maar je weet het blijkbaar ook gewoon niet. Mijn vraag leek me ook compleet logisch op Tweakers. Want waarom zou een tweaker zo’n ding kopen en het niet onderzoeken?

Maar goed, ik vergeet weleens wat Tweakers tegenwoordig is. Mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ample Energy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:08:
[...]

Ja, dankjewel. Ik hoop dat er een robot is die out of the box goed werkt, maar ik vind het wel heel mooi dat dit kan.

“The VibraRise mop module makes disassembly of this robot difficult and easy to mess up especially for newcomers.”
Shit, haha. Nou ja, ziet er wel naar uit dat het met een uurtje of twee gedaan kan worden, maar aan de andere kant is wat meer uitgeven aan een Dreame zodat je de garantie behoudt ook wel prettig.

Vind dit eigenlijk sowieso een leuker vooruitzicht dan een extra WiFi-netwerk opzetten.
* Ample Energy gaat maar alvast de soldeerbout zoeken oOo
Thanks!

[...]

Je deed het overkomen alsof je wist dat het ene model wel de camerabeelden en microfoonopnames doorstuurt naar China en de andere niet, maar je weet het blijkbaar ook gewoon niet. Mijn vraag leek me ook compleet logisch op Tweakers. Want waarom zou een tweaker zo’n ding kopen en het niet onderzoeken?

Maar goed, ik vergeet weleens wat Tweakers tegenwoordig is. Mijn fout.
Degene met camera en microfoon sturen het wel op, degene zonder niet…
Het is een Chinees bedrijf, die heeft z’n servers in China staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Degene met camera en microfoon sturen het wel op, degene zonder niet…
Het is een Chinees bedrijf, die heeft z’n servers in China staan.
Mijn vraag was of je die dan wel kunt configureren en gebruiken zonder internetverbinding en met alleen netwerkverbinding voor bijvoorbeeld een app of dat je echt wordt verplicht je huis open te stellen voor Chinese bedrijven en de Chinese overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ample Energy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Mijn vraag was of je die dan wel kunt configureren en gebruiken zonder internetverbinding en met alleen netwerkverbinding voor bijvoorbeeld een app of dat je echt wordt verplicht je huis open te stellen voor Chinese bedrijven en de Chinese overheid.
Je kan hem zonder internet gebruiken, maar dan alleen direct op het apparaat. De reguliere app heeft een internet (en dus geen netwerk) verbinding nodig.
Configureren was trouwens altijd alleen mogelijk via internet. Maar ik weet dat niet 100% zeker, gewoon op de aan knop drukken kan misschien ook… hij is dan wel in de Chinese taal ingesteld :+

Het alternatief met valetudo had iemand anders al gegeven. Al is dat wel wat gedoe ;) .

[ Voor 13% gewijzigd door Smobbo op 19-10-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Je kan hem zonder internet gebruiken, maar dan alleen direct op het apparaat. De reguliere app heeft een internet (en dus geen netwerk) verbinding nodig.
Configureren was trouwens altijd alleen mogelijk via internet. Maar ik weet dat niet 100% zeker, gewoon op de aan knop drukken kan misschien ook… hij is dan wel in de Chinese taal ingesteld :+

Het alternatief met valetudo had iemand anders al gegeven. Al is dat wel wat gedoe ;) .
Dankjewel! Dat is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

ik ben beginnen kijken naar Valetudo.

'k heb een L10S Ultra, dus supported. Vraag is welke features ik verlies/bij krijg.

blijkbaar beperkt tot 1 map als feature verlies lees ik. Wat nog?

Voorlopig op No (dus nog ontbrekend):
https://valetudo.cloud/pa...stentMapControlCapability
https://valetudo.cloud/pa...tml#MapSnapshotCapability

Je bent ook alle cloud features kwijt (en ook de Dreame/Xiami App). Je moet je eigen 'cloud' dan terug bouwen via Home Assistant bijvoorbeeld. Tenzij je poorten open zet, dan kan je nog je Valetudo via een webinterface bereiken buitenshuis (met alle risico's dat daarbij horen).

[ Voor 82% gewijzigd door bjp op 20-10-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 14:44
Weet iemand hoe ik het waterreservoir goes leeg krijg? Er blijft nu wat water inzitten maar omdat we de robot niet vaak laten dweilen zou ik het graag helemaal droog hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXDyXZB1FfWwpwiVrYeGh9ygl1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJFosUBic9IA6MdUNkTYQ5Sr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 21:26
dopje er af en laten verdampen?

offtopic:
Of heel moeilijk doen met doekje sdoor een veel te klein gaatje proppen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
In de oven bij 45 a 50 graden? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 14:44
Een nachtje open laten staan dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
Q8 Max+ is gisteren binnengekomen.

Wat een verschil met oude Roomba. Deze is een stuk minder aggressief aka: hij doet aan obstacle avoidance inplaats van overal tegenaan te knallen en snapt hoe onze kamers eruitzien.

Veel minder geluid ( behalve het legen van de stofopvang... dan vliegen de honden nog alle kanten op)
En het dweilen valt me niets tegen, maar is duidelijk een leuke extraatje vergelijkbaar met een doekje over de grond halen.

Voor 478 Euro lijkt het echt een top aankoop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 09:25
Langzamerhand op zoek naar een vervanger voor mijn iRobot roomba 981. Stofzuigen gaat nog prima met het apparaat, maar een dweilfunctie is met een huishouden met katten en straks een rondkruipend kindje geen overbodige luxe. Vloer bestaat voornamelijk uit laminaat, alles gelijkvloers met 1 groot vloerkleed en een paar deurmatten. Home Assistant integratie zou wel fijn zijn en het apparaat moet ook in het donker z'n werk kunnen doen. (de roomba stopt soms bij te weinig licht)
Budget is zo'n 1000 euro. De roomba verhuis ik naar mijn ouders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mariekeb schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:05:
Q8 Max+ is gisteren binnengekomen.

Wat een verschil met oude Roomba. Deze is een stuk minder aggressief aka: hij doet aan obstacle avoidance inplaats van overal tegenaan te knallen en snapt hoe onze kamers eruitzien.

Veel minder geluid ( behalve het legen van de stofopvang... dan vliegen de honden nog alle kanten op)
En het dweilen valt me niets tegen, maar is duidelijk een leuke extraatje vergelijkbaar met een doekje over de grond halen.

Voor 478 Euro lijkt het echt een top aankoop te zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Voor dat geld is het echt een topaankoop geweest!

En idd, zo stil als de robot zelf is (of je moet hem op de hoogste stand zetten) hoeveel herrie de dock maakt bij het legen van de robot, echt niet normaal :o Dat ding 's-nachts een rondje laten doen is geen goed idee (of je moet het legen uit kunnen zetten, geen idee, niet naar gezocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Webgnome schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:23:
dopje er af en laten verdampen?

offtopic:
Of heel moeilijk doen met doekje sdoor een veel te klein gaatje proppen
Heel moeilijk valt wel mee, geen doekje pakken maar een paar velletjes keukenpapier oprollen ;) Neemt waarschijnlijk nog veel beter het water op ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

je kan Do Not Disturb uren instellen, daardoor kan je het legen uitstellen naar een beter tijdstip dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door bjp op 21-10-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 17:25

Garyu

WW

Ik heb een 0aar jaar oude S5 (geen max). Heb er een tijd lang een app (Mi Home) gebruikt. Echter met switchen van telefoon en verhuizing en andere wifi etc wil ik het weer opnieuw inrichten nu.

Welke app is daar nu voor te gebruiken? Gebruikt iemand nog de Roborock of juist Mi Home app icm een Roborock S5? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-05 20:06
Garyu schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:29:
Ik heb een 0aar jaar oude S5 (geen max). Heb er een tijd lang een app (Mi Home) gebruikt. Echter met switchen van telefoon en verhuizing en andere wifi etc wil ik het weer opnieuw inrichten nu.

Welke app is daar nu voor te gebruiken? Gebruikt iemand nog de Roborock of juist Mi Home app icm een Roborock S5? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik zou de Roborock app gebruiken. Kun je een stuk meer instellen en finetunen voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 20:07
Hey. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen maar heb er nog geen ervaring mee. Ik heb wat op dit forum gelezen en op de sites van iRobot en Roborock naar de kenmerken gekeken. Ik ben op zoek naar een stofzuiger en dweilrobot die een station heeft voor automatisch ledigen/vullen. We hebben binnenkort een kat dus hij moet overweg kunnen met kattenharen en eventueel een accidentje. :-) Ik kom dan uit bij de Roborock S7 Max. Ultra en iRobot Combo j7+. Ik vind de info bij iRobot (bv. zuigkracht) vrij beperkt. Qua prijs is de iRobot 100 euro goedkoper.

Kijk ik naar de juiste types voor mijn toepassing en welke van beiden zouden jullie op basis van jullie ervaringen aanbevelen? Wat zijn de grootste verschillen tussen beiden? Bij iRobot ben ik bv. niet zeker of het water voor het dweilen ook automatisch gewisseld wordt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 21:13
Davy_Rx schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:43:
Hey. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen maar heb er nog geen ervaring mee. Ik heb wat op dit forum gelezen en op de sites van iRobot en Roborock naar de kenmerken gekeken. Ik ben op zoek naar een stofzuiger en dweilrobot die een station heeft voor automatisch ledigen/vullen. We hebben binnenkort een kat dus hij moet overweg kunnen met kattenharen en eventueel een accidentje. :-) Ik kom dan uit bij de Roborock S7 Max. Ultra en iRobot Combo j7+. Ik vind de info bij iRobot (bv. zuigkracht) vrij beperkt. Qua prijs is de iRobot 100 euro goedkoper.

Kijk ik naar de juiste types voor mijn toepassing en welke van beiden zouden jullie op basis van jullie ervaringen aanbevelen? Wat zijn de grootste verschillen tussen beiden? Bij iRobot ben ik bv. niet zeker of het water voor het dweilen ook automatisch gewisseld wordt.

Alvast bedankt!
Dreame L20 voldoet aan al je eisen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster

Alvast bedankt!
Hallo,

Wij hebben sinds 2 weken de s7 max ultra.
Wat een machine. Super.

Zuigen en dweilen is top.

We zijn gezin met kids en een langharige hond die nodige haar verliest.

Geweldig.

Het is onze eerste robot stofzuiger.

Van harte aan te bevelen

Groet en succes met de keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Aasas schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Ik zou de Roborock app gebruiken. Kun je een stuk meer instellen en finetunen voor jezelf.
De S5 staat niet in de lijst van ondersteunde apparaten in de Roborock app. Op het internet vind ik er ook niks over. Ik heb nu de Mi Home app aan de praat gekregen, dat was volgens mij de app die ik jaren terug ook gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58
Iemand ervaring met de proscenic m9?
Het heeft een afzuigstation en draaiende mops.
Spec zijn niet verkeerd en prijs is zeer grote pluspunt.

https://www.geekmaxi.com/...jk_nl&utm_medium=referral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00

Alvast bedankt!
Ik zou voor accidentjes van de kat niet vertrouwen op een zuig/dweilrobot. Die smeert dat in feite alleen uit over een groter oppervlak. Ongelukjes altijd met de hand opruimen, en voor de zuigen even checken of er geen plasje of keutel is gedeponeerd zolang je kat nog niet zindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:29
brownyster schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:02:
[...]

Hallo,

Wij hebben sinds 2 weken de s7 max ultra.
Wat een machine. Super.

Zuigen en dweilen is top.

We zijn gezin met kids en een langharige hond die nodige haar verliest.

Geweldig.

Het is onze eerste robot stofzuiger.

Van harte aan te bevelen

Groet en succes met de keuze
Hebben jullie ook de Q Revo overwogen? Zo ja, waarom zijn jullie dan toch voor de S7 Max Ultra gegaan?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
voor de geïnteresseerden; de Q Revo is in Duitsland voor 800€ verkrijgbaar.
https://www.amazon.de/dp/...e=osi&th=1&language=en_GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Of-Aaargh schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 06:57:
[...]

Ik zou voor accidentjes van de kat niet vertrouwen op een zuig/dweilrobot. Die smeert dat in feite alleen uit over een groter oppervlak. Ongelukjes altijd met de hand opruimen, en voor de zuigen even checken of er geen plasje of keutel is gedeponeerd zolang je kat nog niet zindelijk is.
Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde met overweg kunnen met de accidentjes eigenlijk dat hij die zou moeten ontwijken. 😊 iRobot maakt zich bij bepaalde modellen bv sterk dat hun robot deze ontwijkt en zo niet krijg je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Garyu schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:01:
[...]

De S5 staat niet in de lijst van ondersteunde apparaten in de Roborock app. Op het internet vind ik er ook niks over. Ik heb nu de Mi Home app aan de praat gekregen, dat was volgens mij de app die ik jaren terug ook gebruikt heb.
Ja je hebt inderdaad gelijk. Ik had hiervoor een S55 (de zwarte versie van de S5). en die had ik ook in de Mi Home App gebruikt, maar ik dacht ook dat ik de Roborock App kon gebruiken. Daar zie ik hem nu niet meer bij staan. Misschien werkt de QR-code nog wel en kan je hem eventueel toevoegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Aasas op 23-10-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Aasas schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Ja je hebt inderdaad gelijk. Ik had hiervoor een S55 (de zwarte versie van de S5). en die had ik ook in de Mi Home App gebruikt, maar ik dacht ook dat ik de Roborock App kon gebruiken. Daar zie ik hem nu niet meer bij staan. Misschien werkt de QR-code nog wel en kan je hem eventueel toevoegen?
Volgens de Roborock website:
Where can I find QR code when Roborock app asks me to Scan QR code during wifi connection?
1. Only the following models support QR code.

Roborock Q7 Max Series

Roborock Q7 Series

Roborock Q5 Series

Other models don't support QR code.
Ik ga het gewoon met de Mi Home app weer proberen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
xtreme_lunatic schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Hebben jullie ook de Q Revo overwogen? Zo ja, waarom zijn jullie dan toch voor de S7 Max Ultra gegaan?
Hallo,

Deze hebben we niet overwogen. Goede recensies gezien van de s7 max ultra en dochter had 2 weken voor onze aankoop deze ook gekocht. Daar bekeken en hun ervaring even afgewacht. Die waren super enthousiast en wijn nu ook.

Doet alles wat hij moet doen.

Is niet goedkoop maar wel bijzonder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Davy_Rx schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde met overweg kunnen met de accidentjes eigenlijk dat hij die zou moeten ontwijken. 😊 iRobot maakt zich bij bepaalde modellen bv sterk dat hun robot deze ontwijkt en zo niet krijg je een nieuwe.
Als je een grote hond heb die een flinke boodschap achterlaat heb je kan dat die die ontwijkt, maar kleine uitwerpselen, kots en dat soort fratsen gaat de robot gewoon over heen en uitsmeren / opzuigen.

Geen enkele robot is hier 100% goed in, het is een marketing dingetje de ze graag gebruiken maar zelden goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefal
  • Laatst online: 30-04 12:05
Ik heb de Q revo aangeschaft. Top apparaat. ben er erg blij mee. Object avoidance laat wat te wensen over. maar hij dweilt en zuigt goed. geen kattenharen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Ik zie dat de Roborock S7 Pro Ultra duurder is dan de S7 Max Ultra. Terwijl de Max over 'auto mop drying' en 'obstacle avoidance' beschikt en de Pro niet. De Max. heeft dan ook nog wat meer zuigkracht. De Pro heeft enkel 50ml meer volume in zijn dustbin. Zie ik iets over het hoofd want op basis van de eigenschappen zou ik verwachten dat de Max duurder zou zijn.

De S8 Pro Ultra heeft ongeveer dezelfde specs als de S7 Max Ultra behalve dat hij beschikt over brush lifting en iets meer zuigkracht.

Dit maakt de S7 Max ultra dan toch met voorsprong de beste keuze?

De Q revo heeft dezelfde prijs als de Max. Hij heeft een kleinere watertank maar wel spinning mops. Die spinning mops lijken me wel beter als dweilfunctie. Maar als dit zo was zouden alle modellen hier over beschikken of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Davy_Rx schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:06:
Ik zie dat de Roborock S7 Pro Ultra duurder is dan de S7 Max Ultra. Terwijl de Max over 'auto mop drying' en 'obstacle avoidance' beschikt en de Pro niet. De Max. heeft dan ook nog wat meer zuigkracht. De Pro heeft enkel 50ml meer volume in zijn dustbin. Zie ik iets over het hoofd want op basis van de eigenschappen zou ik verwachten dat de Max duurder zou zijn.

De S8 Pro Ultra heeft ongeveer dezelfde specs als de S7 Max Ultra behalve dat hij beschikt over brush lifting en iets meer zuigkracht.

Dit maakt de S7 Max ultra dan toch met voorsprong de beste keuze?

De Q revo heeft dezelfde prijs als de Max. Hij heeft een kleinere watertank maar wel spinning mops. Die spinning mops lijken me wel beter als dweilfunctie. Maar als dit zo was zouden alle modellen hier over beschikken of ...?
Het dock van de S8 Pro Ultra is verder doorontwikkeld met een auto mop drying module en betere hendels etc. Daarnaast heeft de S8 Pro Ultra twee borstels in plaats van 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 16:01
AliExpress originele wisselstukken binnen gehad voor de Roborock Q Revo. Misschien heb je er wat aan. https://a.aliexpress.com/_EuFxIQT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ek2pHWKJmnKQjc6fzEVRKHI70U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPhlZc6s0nBW1h3f4Oq3Itxt.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Btd7ocL5XnYl2mFzTErhvK0Zv3U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTKD9MAq4yMjBXtYdiaAMvX9.jpg?f=fotoalbum_medium

Verder is de Revo een zalige toevoeging.. hier werd elke dag gestofzuigd en wekelijks rondgegaan met een Bissell vloer reiniger. De steelstofzuiger heb ik op gelijkvloers uitgesteld tot 5 dagen en dan toch maar alle hoeken eens gedaan. Maar wat een goeie toevoeging voor een corpslave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Aasas schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Het dock van de S8 Pro Ultra is verder doorontwikkeld met een auto mop drying module en betere hendels etc. Daarnaast heeft de S8 Pro Ultra twee borstels in plaats van 1.
Bedankt. Maar de Max heeft dan wel betere specs dan de pro voor een lagere prijs? Of mag je die specs toch niet zomaar 1 op 1 vergelijken? Zo is de ene mop drying niet de andere misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjp

bjp

gewoon omdat ik dit forum volg: 50% van de discussies gaan over vergelijkingen van roborocks features tussen versies. Ik klaag niet, ik stel gewoon vast :)

Zou handig zijn zou hier een tabel van gemaakt wordt, mss als thread-starter... of mss bestaat dat al online.

Eigenlijk kan je het al, officieel: https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare

[ Voor 16% gewijzigd door bjp op 24-10-2023 13:16 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste