Super om te horen! Misschien kun je ooit nog is de hoek opnieuw uitproberen. Eventueel op een iets andere plaats. Maar nog steeds een raar probleem idd.Han schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
@Aasas
1000x dank voor de tip. Ik heb het dock verplaatst naar een meer centrale plek van de woonkamer en de Q7 doet sinds dien foutloos zijn taken uitvoeren
Helaas zijn het dock en de stofzuiger nu wel zichtbaar waar deze eerder nog in een hoekje waren verstopt, maar hé, geen storingen meer en elke ochtend een schone woonkamer. Wel vreemd dat ik met de vorige, oudere 1S nooit problemen had vanaf de vorige positie in de woonkamer.
Ik wil binnenkort mijn eerste robotstofzuiger aanschaffen maar heb echt nul ervaring met deze dingen en wat handig is. Kunnen jullie wat tips geven of interessante modellen delen welke ik zelf verder zou kunnen onderzoeken?
Verwacht gebruik:
Verwacht gebruik:
- Benedenverdieping (woonkamer, open keuken, hal
- Dweilen lijkt me overbodig.
- Ik heb twee langharige binnenkatten waar hij mee om moet gaan (veel haar plus mijn katten moeten heel blijven
- Ik ben lui, dus ik wil er zo min mogelijk omkijken naar hebben
- Is mijn eerste, dus een best bang for your buck oplossing zou leuk zijn. Hoeft niet de best of the best, zolang het maar wel echt werkt.
@beaterz Ik zou even wachten tot Black Friday, (iétsje meer geld uitgeven) en kijken wat de Roborock Q Revo dan qua prijs doet. Want een goed afzuigstation is bij katten en "zo min mogelijk omkijken naar willen hebben" wel heel erg lekker.
En wat mij persoonlijk betreft heeft een dweilfunctie toch wel een meerwaarde hoor. Wij hebben zelf 3 langhaarkatten en onze dweil/zuig robot houdt de vloer de hele week lekker fris. Het feit dat je er nagenoeg geen werk meer aan hebt, is heerlijk.
Wij hebben zelf de Dreame L10S. Bevalt super, maar die is wat duurder dan de Q Revo.
En wat mij persoonlijk betreft heeft een dweilfunctie toch wel een meerwaarde hoor. Wij hebben zelf 3 langhaarkatten en onze dweil/zuig robot houdt de vloer de hele week lekker fris. Het feit dat je er nagenoeg geen werk meer aan hebt, is heerlijk.
Wij hebben zelf de Dreame L10S. Bevalt super, maar die is wat duurder dan de Q Revo.
Weet iemand het grote verschil tussen roborock s7 max ultra en de roborock s7 max ultra?
1 letter verschil(v) en verschil in prijs.
Hoor graag
1 letter verschil(v) en verschil in prijs.
Hoor graag
@brownyster als je 'roborock S7 maxv ultra vs roborock S7 max ultra' in je zoekbalk van je browser typt, krijg je een duidelijke uitleg over wat de verschillen zijn.
omdat ik dat al gedaan heb voor jou, zal ik maar even zeggen wat ik geleerd heb.
de s7 max ultra is beter.
beter omdat hij harder kan zuigen en automatische dweil droog functie heeft, waardoor er geen natte lappen onder je robot een kolonie stink bacteriën kan kweken.
ik heb geen prijsvergelijk gedaan, maar er werd gezegd dat de S7 max ultra ook goedkoper is.
omdat ik dat al gedaan heb voor jou, zal ik maar even zeggen wat ik geleerd heb.
beter omdat hij harder kan zuigen en automatische dweil droog functie heeft, waardoor er geen natte lappen onder je robot een kolonie stink bacteriën kan kweken.
ik heb geen prijsvergelijk gedaan, maar er werd gezegd dat de S7 max ultra ook goedkoper is.
[ Voor 55% gewijzigd door Rijo038 op 04-10-2023 08:19 ]
Super bedankt voor je snelle en goede uitleg.Rijo038 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:49:
@brownyster als je 'roborock S7 maxv ultra vs roborock S7 max ultra' in je zoekbalk van je browser typt, krijg je een duidelijke uitleg over wat de verschillen zijn.
Fijne dag
Als je de S7 maxV uitbreidt met dweildroger module dan heb je een enorm goede robotstofzuiger. De object detectie van de maxV rgb camera is geweldig, daar kunnen alle andere modellen totaal niet tegenop boksen.Rijo038 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:49:
probeer eens een Dreame L10S Ultra bijvoorbeeld, da's redelijk vergelijkbaar. Veel reviewers vinden het moeilijk om de 2 de onderscheiden.stin00 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:57:
[...]
De object detectie van de maxV rgb camera is geweldig, daar kunnen alle andere modellen totaal niet tegenop boksen.
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Ik ben helemaal niet op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger. Ik ben tevreden met een S7+ en S7 Max Ultra.bjp schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
probeer eens een Dreame L10S Ultra bijvoorbeeld, da's redelijk vergelijkbaar. Veel reviewers vinden het moeilijk om de 2 de onderscheiden.
De L10S Ultra heb ik 2 keer gehad en beide keren defect bij levering. Voor mij geen Dreame meer.
@brownyster Ben benieuwd of je nog nieuws hebt over je S7 Max Ultra via de aanbieding.
Staat morgen voor leveren maar moet nog zien dat het gebeurt.Tarz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:29:
@brownyster Ben benieuwd of je nog nieuws hebt over je S7 Max Ultra via de aanbieding.
Ik heb 1 x contact kunn n krijgen m t de shop dat het geleverd wordt maar daarna niets van zich laten horen op de 3 mails die ik heb gestuurd.
Mijn verwachting is bijzonder laag en heb ook geen trace gekregen.
Gaat mij net zo, ook nog geen robot ontvangen helaas, maar het is nog geen 6 oktober dus kan nog, maar heb er ook een hard hoofd in..brownyster schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Staat morgen voor leveren maar moet nog zien dat het gebeurt.
Ik heb 1 x contact kunn n krijgen m t de shop dat het geleverd wordt maar daarna niets van zich laten horen op de 3 mails die ik heb gestuurd.
Mijn verwachting is bijzonder laag en heb ook geen trace gekregen.
Je hebt gelijk, voor dezelfde prijs ook nog, dat een firma als Bol.com dit toelaat..Closses schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
Hij staat nu weer op Bol te koop.
oh die van mij staat op uiterlijk 5-10-2023 leveren ...jasper2603 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Gaat mij net zo, ook nog geen robot ontvangen helaas, maar het is nog geen 6 oktober dus kan nog, maar heb er ook een hard hoofd in..
morgen komt de waarheid aan het licht .. :-)
fijne dag.
Na een behoorlijke tijd, dit topic te blijven volgen ben ik ook overtuigd en ben ik van plan een Robotstofzuiger aan te schaffen.
Zoals velen aanvragers voor mij, zie ik de naam Roborock wel vaak terugkomen en aan de hand van filmpjes/reviews lijken me dit prima apparaten.
Ik zie dat veel van jullie het hebben over de +, Pro, Max of Pro Ultra modellen, maar ik vind het prijsverschil nog erg groot (en vind eigenlijk de standaard versies al duur zat).
Heeft dat legingsstation of vulstation nou echt zoveel meerwaarde?
Onze situatie:
Wij hebben een huishouden van 2 volwassenen en 2 kids, geen huisdieren. Voornamelijk harde vloer (met een kleed onder de salontafel).
Ik nijg zelf naar de Roborock S8, maar twijfel enorm.
Zoals velen aanvragers voor mij, zie ik de naam Roborock wel vaak terugkomen en aan de hand van filmpjes/reviews lijken me dit prima apparaten.
Ik zie dat veel van jullie het hebben over de +, Pro, Max of Pro Ultra modellen, maar ik vind het prijsverschil nog erg groot (en vind eigenlijk de standaard versies al duur zat).
Heeft dat legingsstation of vulstation nou echt zoveel meerwaarde?
Onze situatie:
Wij hebben een huishouden van 2 volwassenen en 2 kids, geen huisdieren. Voornamelijk harde vloer (met een kleed onder de salontafel).
Ik nijg zelf naar de Roborock S8, maar twijfel enorm.

mijn huidige robot heeft ook alleen een laadstation. Ik moet handmatig de stofbak legen. Dat kan prima, maar moet je wel vaker doen dan wanneer je een vol automatisch station hebt. De reden voor mij om over te stappen naar een automatisch station is dat ik gebruik wil maken van een dweilfunctie waarbij ik de robot niet twee keer aan het werk hoef te zetten.
Ik heb me eigenlijk nooit geïrriteerd aan het leeg maken van de opvangbak. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen.
Kun je de S8 later uitbreiden met een ultradock? in dat geval kun je beginnen met de S8 zonder dock. Heb je minder kosten en misschien bevalt het super. Mocht je het legen van de stofbak toch teveel werk vinden, kun je altijd nog uitbreiden.
edit: lijkt erop dat er voor de S8 wel een aftermarket dock is voor automatisch legen, maar niet voor de Ultradock, waardoor je de dweil handmatig moet schoonmaken.
Ik heb me eigenlijk nooit geïrriteerd aan het leeg maken van de opvangbak. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen.
Kun je de S8 later uitbreiden met een ultradock? in dat geval kun je beginnen met de S8 zonder dock. Heb je minder kosten en misschien bevalt het super. Mocht je het legen van de stofbak toch teveel werk vinden, kun je altijd nog uitbreiden.
edit: lijkt erop dat er voor de S8 wel een aftermarket dock is voor automatisch legen, maar niet voor de Ultradock, waardoor je de dweil handmatig moet schoonmaken.
[ Voor 10% gewijzigd door Rijo038 op 04-10-2023 15:19 ]
Voor het stof is het laadstation eerder een nice to have maar het moment je dagelijks laat dweilen gaat er water door je robot alsof het niets is. Zelfs met dockingstation is die watertank om de haverklap leeg.
Zonder vulstation word die mop ook niet gekuisd wat wil zeggen dat je elke dag zelf die doek mag uitkuisen waarbij hij tijdens een kuisbeurt ook zijn doek niet kan kuisen.
Zolang je zuiver wilt stofzuigen kan je zonder dock gaan maar het moment die dweil aan de slag moet is een dock min of meer een must.
Wat de prijs van de S8 betreft, ik heb gewoon de S7 gekocht, die is aan sterk gereduceerde prijs beschikbaar terwijl de S8 geen baanbrekende nieuwe features heeft behalve wat beter stofzuigen op tapijt.
Zonder vulstation word die mop ook niet gekuisd wat wil zeggen dat je elke dag zelf die doek mag uitkuisen waarbij hij tijdens een kuisbeurt ook zijn doek niet kan kuisen.
Zolang je zuiver wilt stofzuigen kan je zonder dock gaan maar het moment die dweil aan de slag moet is een dock min of meer een must.
Wat de prijs van de S8 betreft, ik heb gewoon de S7 gekocht, die is aan sterk gereduceerde prijs beschikbaar terwijl de S8 geen baanbrekende nieuwe features heeft behalve wat beter stofzuigen op tapijt.
Wij hebben nu enkele weken de Q Revo.Rijo038 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:15:
mijn huidige robot heeft ook alleen een laadstation. Ik moet handmatig de stofbak legen. Dat kan prima, maar moet je wel vaker doen dan wanneer je een vol automatisch station hebt. De reden voor mij om over te stappen naar een automatisch station is dat ik gebruik wil maken van een dweilfunctie waarbij ik de robot niet twee keer aan het werk hoef te zetten.
Eerst had ik de S8 Pro Ultra op het oog, maar het verschil van bijna 800 euro en vooral een voordeel op tapijt, ben ik blij met m'n huidige keuze.
Nu ik deze heb zou ik sowieso eentje adviseren met een dock waar ook een (vuil) water compartiment in zit. Tijdens het schoonmaken van de benedenverdieping gaat de robot meermaals terug naar de dock om bij te vullen en de dweil schoon te maken. Nadien wordt de dweil weer gewassen en gedroogd.
Uiteraard kan het ook allemaal handmatig, maar het gemak dat dit geeft voor 'een paar euro' meer is heel wat waard naar mijn idee.
Het is wel een groot ding dat nu in huis staat. Denk dus goed na over de locatie, want het is niet mooi om te zien en neemt redelijk wat ruimte in beslag. Wij hebben een zwarte besteld, maar achteraf toch liever een witte gewild. Dat valt iets minder op in ons huis.
[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 04-10-2023 16:31 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
top. ik heb de witte besteld :-) Nu nog een paar weken wachten tot ie binnenkomtJan_V schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:31:
[...]
Wij hebben nu enkele weken de Q Revo.
Eerst had ik de S8 Pro Ultra op het oog, maar het verschil van bijna 800 euro en vooral een voordeel op tapijt, ben ik blij met m'n huidige keuze.
Nu ik deze heb zou ik sowieso eentje adviseren met een dock waar ook een (vuil) water compartiment in zit. Tijdens het schoonmaken van de benedenverdieping gaat de robot meermaals terug naar de dock om bij te vullen en de dweil schoon te maken. Nadien wordt de dweil weer gewassen en gedroogd.
Uiteraard kan het ook allemaal handmatig, maar het gemak dat dit geeft voor 'een paar euro' meer is heel wat waard naar mijn idee.
Het is wel een groot ding dat nu in huis staat. Denk dus goed na over de locatie, want het is niet mooi om te zien en neemt redelijk wat ruimte in beslag. Wij hebben een zwarte besteld, maar achteraf toch liever een witte gewild. Dat valt iets minder op in ons huis.
Het probleem is blijkbaar het kleur. Ik koos voor wit...mvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
Hij is inmiddels een aardig stukje duurder geworden op Amazon. €599 Wel komende donderdag bezorgd (volgens de site)
Als je nu een wit exemplaar op Amazon koopt, dan wordt deze pas op 17 oktober geleverd (op 11 oktober voor een zwarte).
Ik zat te twijfelen tussen de q revo en de s8 pro ultra. Ik dacht, wacht tot black friday, mischien horen we ook iets over de q revo pro. Maar ik zie net dat de s7max plus voor 650 eu in de aanbieding is bij bol.com.
Galaxy glow finds. De store was weggehaald, maar is nu toch weer terug. Heb de poging gewaagd. Voor 650 eu is het een no brainer.
Hoor graag of die andere persoon die deze ook had besteld of ie em inmiddels al ontvangen heeft.
Galaxy glow finds. De store was weggehaald, maar is nu toch weer terug. Heb de poging gewaagd. Voor 650 eu is het een no brainer.
Hoor graag of die andere persoon die deze ook had besteld of ie em inmiddels al ontvangen heeft.
Ik hoop dat je net als de anderen ook.met creditcard hebt betaald. Het leek me een beetje schimmig gebeuren.Sefal schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:07:
Ik zat te twijfelen tussen de q revo en de s8 pro ultra. Ik dacht, wacht tot black friday, mischien horen we ook iets over de q revo pro. Maar ik zie net dat de s7max plus voor 650 eu in de aanbieding is bij bol.com.
Heden avond verrast ...jasper2603 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Gaat mij net zo, ook nog geen robot ontvangen helaas, maar het is nog geen 6 oktober dus kan nog, maar heb er ook een hard hoofd in..
Ik kreeg een berichtje van de verkoper...
Citaat
Beste g
De bestelling is onderweg en wordt verwacht op 06-10-23.
Met vriendelijke groet,
GalaxyGlow Finds
Partner van bol.com
De oorspronkelijke bevestiging gaf aan uiterlijk de 5e nu een dag later... als hij maar komt.
We wachten af
Dat zijn de betere berichten, ben benieuwd maar zou het dan toch.. Hij is zelfs nu nog 50 euro goedkoper geworden op bol.combrownyster schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
Heden avond verrast ...
Ik kreeg een berichtje van de verkoper...
Citaat
Beste g
De bestelling is onderweg en wordt verwacht op 06-10-23.
Met vriendelijke groet,
GalaxyGlow Finds
Partner van bol.com
De oorspronkelijke bevestiging gaf aan uiterlijk de 5e nu een dag later... als hij maar komt.
We wachten af
Ik heb de zwarte besteld en ik krijg alleen mailtjes dat een van de artikelen vertraagd is. Of dat de extraatjes zijn (stofzakken, borstels en dweilen) of de Roborock zelf, dat staat er niet bijTsarre schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:55:
[...]
Het probleem is blijkbaar het kleur. Ik koos voor wit...
Als je nu een wit exemplaar op Amazon koopt, dan wordt deze pas op 17 oktober geleverd (op 11 oktober voor een zwarte).
Niemand heeft hem nog binnen van Galaxy Glowfinds? Ik ben ook zeer benieuwd naar deze aanbieding namelijk..🤭
Ik heb hem nog niet helaas, zal het melden als ik nieuws heb over de verzendstatusDhorst schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:31:
Niemand heeft hem nog binnen van Galaxy Glowfinds? Ik ben ook zeer benieuwd naar deze aanbieding namelijk..🤭
Ik had nog genoeg bol.com cadeaubonnen over. Dus helaaas niet met credit card.monica66 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:48:
[...]
Ik hoop dat je net als de anderen ook.met creditcard hebt betaald. Het leek me een beetje schimmig gebeuren.
Heb bericht gekregen dat het verzonden is, geen track en trace.Uiterlijk 16 oktober....
Ik duim mee! Goeie deal als die aankomt.
Ik heb die Roborock S7 MaxV ook via de bol.com partner Galaxyglow finds besteld. Die van mij zou vandaag worden geleverd, maar ik heb nog niets vernomen van de verkoper. Ik heb wel met Bol gesproken en zij hebben mij verzekerd dat ik mijn betaling terugkrijg indien de verkoper niets levert. Ik wacht nog even af; anders mag ik de bestelling annuleren en ontvang ik mijn geld terug.
Yes, ik krijg zonet een mail van Amazon binnen dat hij dan toch morgen 6/10 geleverd wordt !mvds schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Ik heb de zwarte besteld en ik krijg alleen mailtjes dat een van de artikelen vertraagd is. Of dat de extraatjes zijn (stofzakken, borstels en dweilen) of de Roborock zelf, dat staat er niet bij
O maxV was bij hun ook te koop?spmjoosten schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:23:
Ik heb die Roborock S7 MaxV ook via de bol.com partner Galaxyglow finds besteld. Die van mij zou vandaag worden geleverd, maar ik heb nog niets vernomen van de verkoper. Ik heb wel met Bol gesproken en zij hebben mij verzekerd dat ik mijn betaling terugkrijg indien de verkoper niets levert. Ik wacht nog even af; anders mag ik de bestelling annuleren en ontvang ik mijn geld terug.
Ook hier 25 september besteld bij glow blablablabla,bezorgstatus veranderde nooit, zou dus vandaag bezorgd worden maar je raad het al niet dus.
Typisch gevalletje te mooi om waar te zijn.
Heb al eerder geprobeerd contact te zoeken met glow maar nul reactie.
Het ligt nu bij bol maar verwacht niet dat er iets geleverd gaat worden.
Mijn verwachting is ook niet meer hoog gespannen. Na morgen (vrijdag) maak ik de koop ongedaan. Probeer het dan even via Bol en anders via de cc maatschappij. Ben er wel klaar mee wordt aan het lijntje gehouden.dart501 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:32:
Ook hier 25 september besteld bij glow blablablabla,bezorgstatus veranderde nooit, zou dus vandaag bezorgd worden maar je raad het al niet dus.
Browny
Jeej, ik werd vanmorgen wakker met een mailtje van GeekBuying dat mijn Roborock Q8 Max+ is verstuurd
De mijne van Amazon kwam deze morgen reeds aan.mvds schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:24:
Jeej, ik werd vanmorgen wakker met een mailtje van GeekBuying dat mijn Roborock Q8 Max+ is verstuurd
Ondertussen al geïnstalleerd en is aan het opladen.
Deze namiddag speeltijd 😅
Goeiemiddag allemaal,
Nu onze huishoudhulp heeft laten weten dat ze bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat en bijgevolg bedrijven gaat poetsen. En daarbij dat de wachttijden voor huishoudhulpen belachelijk lang zijn, wil ik me toch eens verdiepen in het ganse robotstofzuiger gebeuren.
Door hier op het forum al het een en ander door te nemen, lijkt mij de algemene tendens wel te wijzen op Roborock als merk.
Wat ik echter nog nergens echt ter sprake zag komen, was de afstand tot de muur dat zaken opgenomen worden? En dan bedoel ik vooral qua stofzuigen.
Het is mij al duidelijk geworden dat bijvoorbeeld de Q Revo verder van de kant afblijft bij het dweilen, door de roterende moppen eronder.
Kan iemand mij hier een indicatie geven of zo'n toestel echt wel tot op de rand het stof opzuigt. Ik denk maar aan onze keuken, waar geregeld bloem, broodkruimels, etc aan de rand van de kasten te vinden is. Het zou weinig nuttig zijn om een toestel in huis te halen, om daarna zelf nog met de reguliere stofzuiger aan de slag te moeten.
Moest dit reeds ergens besproken zijn, graag een linkje. Maar jullie persoonlijke ervaringen neem ik zeer graag mee.
Nu onze huishoudhulp heeft laten weten dat ze bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat en bijgevolg bedrijven gaat poetsen. En daarbij dat de wachttijden voor huishoudhulpen belachelijk lang zijn, wil ik me toch eens verdiepen in het ganse robotstofzuiger gebeuren.
Door hier op het forum al het een en ander door te nemen, lijkt mij de algemene tendens wel te wijzen op Roborock als merk.
Wat ik echter nog nergens echt ter sprake zag komen, was de afstand tot de muur dat zaken opgenomen worden? En dan bedoel ik vooral qua stofzuigen.
Het is mij al duidelijk geworden dat bijvoorbeeld de Q Revo verder van de kant afblijft bij het dweilen, door de roterende moppen eronder.
Kan iemand mij hier een indicatie geven of zo'n toestel echt wel tot op de rand het stof opzuigt. Ik denk maar aan onze keuken, waar geregeld bloem, broodkruimels, etc aan de rand van de kasten te vinden is. Het zou weinig nuttig zijn om een toestel in huis te halen, om daarna zelf nog met de reguliere stofzuiger aan de slag te moeten.
Moest dit reeds ergens besproken zijn, graag een linkje. Maar jullie persoonlijke ervaringen neem ik zeer graag mee.
Elke robotstofzuiger heeft een roterende hoofdborstel in het midden zitten, en een kleine snel rondraaiende veger aan de rand. Deze veger zorgt er juist voor dat vuil bij de rand naar het midden van de stofzuiger wordt geduwd zodat het opgezogen wordt. Dat werkt verrassend goed, ik denk dat een robotstofzuiger zo'n 95% opzuigt.boke78 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:13:
Goeiemiddag allemaal,
Ik zou vooral wat youtube filmpjes bekijken zodat je een idee krijgt hoe goed ze presteren en wat de beperkingen zijn.
Dankjewel, stin00.stin00 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Elke robotstofzuiger heeft een roterende hoofdborstel in het midden zitten, en een kleine snel rondraaiende veger aan de rand. Deze veger zorgt er juist voor dat vuil bij de rand naar het midden van de stofzuiger wordt geduwd zodat het opgezogen wordt. Dat werkt verrassend goed, ik denk dat een robotstofzuiger zo'n 95% opzuigt.
Ik zou vooral wat youtube filmpjes bekijken zodat je een idee krijgt hoe goed ze presteren en wat de beperkingen zijn.
Het is natuurlijk nooit zo goed als dat je het zelf doet (en daar durf ik dan zelfs nog over te twijfelen
Ik had al wel wat zaken bekeken, maar vaak zie je van die houten kaders die ze maken, waar het grootste gedeelte van het "vuil" in het midden gelegd wordt.
ik heb ook al even contact gehad met Bol,spmjoosten schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:23:
Ze konden de verkoper niet te pakken krijgen (vreemd ik ook niet).
Moet wachten tot woensdag en dan weer contact zoeken.
heb al aangegeven de zaak te willen annuleren ben het wel zat om aan lijntje gehouden te worden.
Heb nog geen bericht gelezen dat hij "ergens" geleverd is.
Ik heb ook contact met bol gehad vandaag, moet nog 2 dagen wachten volgens protocol,en dan storten ze het geld terug.
Nou we gaan het zien ben er wel klaar mee nu.
Zoals stin000 al opmerkte, zorgen de roterende borsteltjes ervoor dat tot vlak aan de plinten gezogen kan worden. Bij het dweilen is dit inderdaad vaak anders. Dan wordt tot een afstand van enige cm's van de muur af gedweild.boke78 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:13:
Goeiemiddag allemaal,
Je noemde Roborock als hét merk. De Dreame L10s ultra en de L20 ultra (het nieuwste model) zijn ook prima en kunnen wel vlak langs de plinten dweilen.
Voor wat betreft de kwaliteit doen deze modellen van Dreame weinig of niets onder voor Roborock. Het enige dat wel eens is opgetreden bij de L10s (bijv bij stin000) is een storing bij de watertoevoer door een luchtbel in een leiding. Dit kan optreden na vervoer door de pakketdienst. Wij hebben dit zelf niet gehad (net als vele anderen hier) en zijn heel tevreden met onze L10s.
Zou overigens nog even wachten tot black friday met de aanschaf..
Mijn ervaring (na zo'n 15 jaar met robotstofzuigers) is dat de robot het beter doet dan ik zelf. Ik laat dat ding elke dag rijden en daardoor is alles schoner. Je hebt minder stof in huis dus ook de kasten etc blijven langer schoon. De robot kan onder de bank en kasten door (ja wij kopen onze spullen daar op) en dat doe ik met de hand ook lang niet altijd.boke78 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:28:
[...]
Dankjewel, stin00.
Het is natuurlijk nooit zo goed als dat je het zelf doet (en daar durf ik dan zelfs nog over te twijfelen), maar 95% zou al een zeer mooi resultaat zijn.
Ik had al wel wat zaken bekeken, maar vaak zie je van die houten kaders die ze maken, waar het grootste gedeelte van het "vuil" in het midden gelegd wordt.
Dweilen doe ik nog met de hand maar ik denk dat ik daarin net zo goed de rand deels oversla, het gaat meestal om de gebruiksopervlakken.
Aan de randen en rond obstakels wordt er duidelijk slechter gezogen, en er zijn altijd hoekjes en onbereikbare plekken die niet geraakt worden. Als je je robot dagelijks z'n rondje laat doen compenseert dat wel grotendeels. Lastige plekken worden weliswaar minder grondig aangepakt, maar omdat ze vaker aangepakt worden, blijft het toch goed schoon. Eens in de week/ twee weken de hoekjes en onbereikbare plakken langs ontkom je niet aan.boke78 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:13:
(...)
Dweilen is een ander verhaal. De betere machientjes hebben roterende borstels, en die staan wat naar binnen. Die kunnen de randen niet bereiken, bij mij blijft er zo'n 10 centimeter brede strook droog. Er komen nieuwe machines aan die de borstel naar buiten kunnen schuiven, maar zover ik weet zijn die nog niet hier verkrijgbaar.
Mijn Dreame W10 Pro is daarbij ook nogal voorzichtig rond obstakels. Daardoor wordt er uitgerekend rond de eettafel nauwelijks gedweild als je niet wat met je stoelen doet. Op tafel zetten, om en om aan een kant schuiven, etc.
Kortom: zo'n ding kan je best een hoop werk uit handen nemen, maar verwacht geen 100% vervanging van een deugdelijke Putsfrau.
Jawel hoor. Zit nu al op de beschikbare Dreame L20. Of je het er voorover hebt is een tweede, maar de rechter dweil kan uitschuiven om de rand mee te nemenTheekAzzaBreek schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:25:
[...]
Dweilen is een ander verhaal. De betere machientjes hebben roterende borstels, en die staan wat naar binnen. Die kunnen de randen niet bereiken, bij mij blijft er zo'n 10 centimeter brede strook droog. Er komen nieuwe machines aan die de borstel naar buiten kunnen schuiven, maar zover ik weet zijn die nog niet hier verkrijgbaar.
En de Dreame L10s kan je softwarematig zo instellen dat bij de kanten meeneemt door de.robot steeds naar die kant te draaien. Advies is wel om dit niet dagelijks te doen, want het vraagt meer tijd en meer van de accu.Rijo038 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:21:
[...]
Jawel hoor. Zit nu al op de beschikbare Dreame L20. Of je het er voorover hebt is een tweede, maar de rechter dweil kan uitschuiven om de rand mee te nemen
Nou weer contact gehad met bol via chat ,vrij zinloos, toen maar gebeld met een zeer fijne dame ,die alles heb na gekeken en tot de conclusie kwam dat dit niet goed gaat komen en dus me geld terug heeft geboekt. 🥳
Moet ook maar eens bellendart501 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:30:
Nou weer contact gehad met bol via chat ,vrij zinloos, toen maar gebeld met een zeer fijne dame ,die alles heb na gekeken en tot de conclusie kwam dat dit niet goed gaat komen en dus me geld terug heeft geboekt. 🥳
Heb zelf de Roborock Q8 Max+ gekocht via https://www.amazon.nl/dp/B0CCNKKPQ2
Maar kreeg vandaag opeens een bericht dat deze al uren eerder bezorgd is door DHL, de bezorger nooit gezien, geen pakket en de code die ik moest doorgeven van Amazon aan de bezorger is dus nooit gevraagd.
Nu ik verder kijk naar de verkoper komt de naam en bedrijfs details overeen met de Duitse amazon verkoper maar valt op dat het btw nummer italiaans is ipv nl terwijl het btw nummer van de Duitse verkoper wel Duits is.
Lijkt erop dat dit dus een neppe verkoper ofso kan zijn op amazon.nl....
Morgen belt amazon support terug, als ik dan nog steeds geen pakket heb dan storten ze het geld terug. Ik zal hier laten weten wat het uiteindelijk geworden is.
Maar kreeg vandaag opeens een bericht dat deze al uren eerder bezorgd is door DHL, de bezorger nooit gezien, geen pakket en de code die ik moest doorgeven van Amazon aan de bezorger is dus nooit gevraagd.
Nu ik verder kijk naar de verkoper komt de naam en bedrijfs details overeen met de Duitse amazon verkoper maar valt op dat het btw nummer italiaans is ipv nl terwijl het btw nummer van de Duitse verkoper wel Duits is.
Morgen belt amazon support terug, als ik dan nog steeds geen pakket heb dan storten ze het geld terug. Ik zal hier laten weten wat het uiteindelijk geworden is.
Ik heb die besteld op Geekmaxi voor 462,50 - dat is inclusief nieuwsbrief korting. Wordt volgend de GLS app morgen geleverd, dus ben benieuwd. Misschien een alternatief..seapip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:29:
De Roborock revo Q is nu in de aanbieding bij Amazon €799.
https://www.amazon.nl/Rev...revo+q%2Caps%2C113&sr=8-3
Ook in het wit
https://www.amazon.nl/Rev...revo+q%2Caps%2C113&sr=8-3
Ook in het wit
De Dreame L10S kost nu ook € 799,- bij Amazon Frankrijk:
https://www.amazon.fr/dp/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1
Ik zie de Q Revo in Duitsland en Frankrijk voor 750€ staan op Amazon. Beetje balen dat die niet versturen naar Nederland
Als je Prime user bent, kost die €599,-monica66 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:31:
De Dreame L10S kost nu ook € 799,- bij Amazon Frankrijk:
Nu twijfel ik dus tussen deze en de Q Revo
Edit: Dat gaat om de L10 ultra
[ Voor 4% gewijzigd door Cobraa op 10-10-2023 11:33 ]
De Roborock van die link is de Q8 Max, dus niet de Q8 Max+ (met leegstation)seapip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:29:
Amazon Duitsland levert gewoon naar Nederlanddigital-IMEI schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:38:
Ik zie de Q Revo in Duitsland en Frankrijk voor 750€ staan op Amazon. Beetje balen dat die niet versturen naar Nederland
Zie ik iets over het hoofd?Smobbo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:02:
[...]
Amazon Duitsland levert gewoon naar Nederland. Daar komt die van mij ook vandaan
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0C2YJYN8H
“This item cannot be shipped to your selected location”
Roborock EU Official is inderdaad regio locked.digital-IMEI schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Zie ik iets over het hoofd?
Alleen de slechtere €800 Amazon deal is shippable naar Nederland: https://www.amazon.de/rob...ry-Rotating/dp/B0CBSP93NH
De.L10 ultra is (dacht ik) vergelijkbaar met de Q Revo. Beiden hebben geen RGB camera aan boord. Goede prijs!Cobraa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:32:
[...]
Als je Prime user bent, kost die €599,-
Nu twijfel ik dus tussen deze en de Q Revo
Edit: Dat gaat om de L10 ultra
https://www.reddit.com/r/...l10_ultra_and_l10s_ultra/
https://www.reddit.com/r/...vs_dreametech_l10s_ultra/
[ Voor 22% gewijzigd door monica66 op 10-10-2023 13:04 . Reden: Links naar Reddit toegevoegd ]
Goh, dat is dan recent veranderd, want ik heb via exact die link eind augustus de Q Revo nog besteld...digital-IMEI schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb thuis twee Dreame L10 Pro robots (voorzien van Valetudo). Op de benedenverdieping heb ik last van 'drift', na verloop van tijd gaat de map helemaal afwijken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb het probleem zowel met de originele firmware als met Valetudo en heb het met beide robots.
/f/image/mq8viDcCxKHRxga4CK38zCHX.png?f=fotoalbum_large)
Toch ook maar even een paal in dit topic: Gezien de kortingen op de roborock q8 max(niet plus) en de Dreame l10 Ultra.
Iemand enig raad welk van deze twee de beste optie zou zijn? het laadstation van de dreame is een leuke bonus, maar geen must, huis is niet zodanig groot.
Iemand enig raad welk van deze twee de beste optie zou zijn? het laadstation van de dreame is een leuke bonus, maar geen must, huis is niet zodanig groot.
De Dreame L10 is een zuig- en dweilrobot, de Q8 max is enkel een stofzuiger? Dat brengt het in een andere categorie, ook voor het dock en reinigen etc. Dus niet te vergelijken denk ik?ascian schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:38:
Toch ook maar even een paal in dit topic: Gezien de kortingen op de roborock q8 max(niet plus) en de Dreame l10 Ultra.
De L10 is gelijk aan de Q Revo
Goed punt, niet echt aan de dweilfunctie gedacht. De Q8 max maakt gebruik van een lap die nat wordt gemaakt, maar verwacht dat dat dus totaal niet te vergelijken is.Tarz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
De Dreame L10 is een zuig- en dweilrobot, de Q8 max is enkel een stofzuiger? Dat brengt het in een andere categorie, ook voor het dock en reinigen etc. Dus niet te vergelijken denk ik?
De L10 is gelijk aan de Q Revo
Dweilfunctie is voor mij ook niet perse een must. Waar ik benieuwd naar ben is of de L10 significant beter is in het stofzuigen dan de Q8 Max
Zuigkracht is nagenoeg gelijk (5300Pa vs 5500Pa) dus dat zou gelijk moeten zijn.
Ronddraaiende dweilmops komen beter uit testen dan de slepende doek die niet vibreert.
Ronddraaiende dweilmops komen beter uit testen dan de slepende doek die niet vibreert.
Stofzuigen doen ze allemaal prima. De 1e generatie Xiaomi van 6-7 jaar geleden deed dat al primaascian schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Goed punt, niet echt aan de dweilfunctie gedacht. De Q8 max maakt gebruik van een lap die nat wordt gemaakt, maar verwacht dat dat dus totaal niet te vergelijken is.
Dweilfunctie is voor mij ook niet perse een must. Waar ik benieuwd naar ben is of de L10 significant beter is in het stofzuigen dan de Q8 Max
Het dweilen is nu met de laatste paar generaties ook echt handig, zeker met het zelf schoonmaken en vullen van de watertankjes
Zojuist stond de DPD man aan de deur... met mijn Roborock Q8 Max+ (in het zwart, gekocht bij Geekbuying)
Ik ben blij...
Meteen geïnstalleerd (wat een makkie was), gekoppeld aan de app, en nu staat 'Miep' rustig op te laden.
Meteen geïnstalleerd (wat een makkie was), gekoppeld aan de app, en nu staat 'Miep' rustig op te laden.
Super , ben benieuwd naar je ervaringen. ik kreeg gister een mail van Geekbuying dat m'n Q8 Max+ vertraagd is en dat ze moeten wachten op nieuwe voorraad.mvds schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:48:
Zojuist stond de DPD man aan de deur... met mijn Roborock Q8 Max+ (in het zwart, gekocht bij Geekbuying)Ik ben blij...
Maar jouw ervaring geeft me het vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt.
Leuk he! Bij mij stond UPS voor de deur met de Q Revo. Meteen geinstalleerd (wat een makkie was), watertank gevuld en de robot gekoppeld aan de app en nu staat 'hen' (wel genderneutraal natuurlijk) rustig op te laden. :-)mvds schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:48:
Zojuist stond de DPD man aan de deur... met mijn Roborock Q8 Max+ (in het zwart, gekocht bij Geekbuying)Ik ben blij...
Zo, net op Amazon de L10 ultra besteld als Prime lid voor €599. Volgens mij gelijk aan de Q Revo die €200 duurder is voor minimale verschillen (iets groter waterreservoir en minimale zuigkracht die je niet gaat merken). Niet slecht.
Hopelijk een waardige vervanger voor de Mi 1s die alweer wat jaartjes draait en nu naar boven mag
Hopelijk een waardige vervanger voor de Mi 1s die alweer wat jaartjes draait en nu naar boven mag
Zijn er meer mensen die zo over het verschil tussen de L10 Ultra en Q Revo denken?Tarz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:28:
Zo, net op Amazon de L10 ultra besteld als Prime lid voor €599. Volgens mij gelijk aan de Q Revo die €200 duurder is voor minimale verschillen (iets groter waterreservoir en minimale zuigkracht die je niet gaat merken). Niet slecht.
Ik zit al een tijd naar de Q Revo te kijken maar 200€ verschil is aanzienlijk!
Bol.com heeft mijn bestelling van galaxy glow geannuleerd en geld teruggestort. Het was helaas een te mooie deal.
Heb de Q revo bij amazon besteld voor 800 eu.
Ik zat te kijken naar de L10 ultra. maar ik blijf toch echt heel veel goeds horen over de q revo.
Heb de Q revo bij amazon besteld voor 800 eu.
Ik zat te kijken naar de L10 ultra. maar ik blijf toch echt heel veel goeds horen over de q revo.
Vandaag contact gehad met Bol.dart501 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:39:
Ik heb ook contact met bol gehad vandaag, moet nog 2 dagen wachten volgens protocol,en dan storten ze het geld terug.
Ik kon van de koop af en heb ondertussen besteld bij een "echte winkel" Roborock on-line store.
Kost uiteraard geen 699 euro (maar je ontvangt ook niets) en nu voor 949 euro bij Roborock.
Voor ik zover heb gelezen heeft niet 1 persoon een robotstofzuiger ontvangen GalxyGlow Finds. Wat een winkel zeg. Lage prijzen en gewoon niet leveren.
Heb al een bevestiging dat hij morgen komt.
kijk er naar uit.
nog even een vraag.
Weet iemand of de onderdelen van robocop s7 max v ultra hetzelfde zijn als voor de robocop s7 max ultra??
(verschil in type is alleen de "V" camera dus.
zak, borstel, filter etc..
daar kom ik nog niet helemaal achter.
Hoor graag.
Weet iemand of de onderdelen van robocop s7 max v ultra hetzelfde zijn als voor de robocop s7 max ultra??
Hoor graag.
De S7 modellen gebruiken allemaal dezelfde dweil pad, borstel, zij-spinner, filter, wielen etc. Ook de Q7 is compatibel.brownyster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:23:
nog even een vraag.
Hoor graag.
De Ultra docks hebben allemaal dezelfde stofzak, dus S7 Max(v) Ultra, S8 Pro Ultra, S7 Pro Ultra. De Q7 stofzakken passen ook.
Alléén het Plus model (bijv: S7 Plus) heeft een ander formaat zak. Hier zit een andere, houtkleurige sluiting op. De overige modellen hebben een grijze, plasticen sluiting.
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 10-10-2023 18:30 ]
De q revo en l10 S ultra verschillen m.i. vooral op avoidance. Obv recensie van iculture lijkt de dreame slechte keuze te zijn want die is al 2 keer vd trap geflikkerd.digital-IMEI schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:52:
[...]
Zijn er meer mensen die zo over het verschil tussen de L10 Ultra en Q Revo denken?
Ik zit al een tijd naar de Q Revo te kijken maar 200€ verschil is aanzienlijk!
Hij heeft het over de L10 Ultra, niet de L10S ultra.. de L10 Ultra heeft geen camera.gruys7 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:28:
[...]
De q revo en l10 S ultra verschillen m.i. vooral op avoidance. Obv recensie van iculture lijkt de dreame slechte keuze te zijn want die is al 2 keer vd trap geflikkerd.
De Q Revo heeft een vrijwel niet werkende obstakel ontwijking, het werkt 9 van de 10 keer niet. Ook niet heel gek, er zit geen camera in maar een simpele sensor.
Ik heb hem meteen een rondje benedenverdieping laten doen. Ik ben onder de indruk van de pathfinding (en het ontwijken van objecten) en room mapping. Geluidsniveau vind ik erg netjes, ik heb hem op de 'Turbo" stand staan, hij kan nog harder.Mariekeb schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:12:
[...]
Super , ben benieuwd naar je ervaringen. ik kreeg gister een mail van Geekbuying dat m'n Q8 Max+ vertraagd is en dat ze moeten wachten op nieuwe voorraad.
Maar jouw ervaring geeft me het vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed komt.
Dweilresultaat (op een harde ondergrond) valt een beetje tegen, maar gezien de vaste dweil was dat wel te verwachten, dan had ik er maar eentje met een roterende dweil moeten nemen. Moet nog spelen met de water flow instellingen denk ik.
Stofzuig resultaat was prima.
Mijn Mi 1s van jaren oud rijdt beneden en boven prima het rondje en de sensoren werken prima. Gezien de L10 Ultra ook een Xiaomi apparaat is en >5 jaar nieuwer been ik aan dat de sensoren gewoon werken.stin00 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:32:
[...]
Hij heeft het over de L10 Ultra, niet de L10S ultra.. de L10 Ultra heeft geen camera.
De Q Revo heeft een vrijwel niet werkende obstakel ontwijking, het werkt 9 van de 10 keer niet. Ook niet heel gek, er zit geen camera in maar een simpele sensor.
Overigens is de L10 in mijn geval alleen voor beneden en obstacle avoidance heb ik niet nodig. Gewoon even de vloer leegmaken (snoeren er vanaf en geen schoenen laten liggen/eetkamerstoelen op tafel) anders heeft stofzuigen/dweilen ook weinig zin 😉
super bedankt voor de info, daar kan ik wat mee.stin00 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
De S7 modellen gebruiken allemaal dezelfde dweil pad, borstel, zij-spinner, filter, wielen etc. Ook de Q7 is compatibel.
De Ultra docks hebben allemaal dezelfde stofzak, dus S7 Max(v) Ultra, S8 Pro Ultra, S7 Pro Ultra. De Q7 stofzakken passen ook.
Alléén het Plus model (bijv: S7 Plus) heeft een ander formaat zak. Hier zit een andere, houtkleurige sluiting op. De overige modellen hebben een grijze, plasticen sluiting.
thanx
Zoals al vermeld had ik het inderdaad over de non-S variant.gruys7 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:28:
[...]
De q revo en l10 S ultra verschillen m.i. vooral op avoidance. Obv recensie van iculture lijkt de dreame slechte keuze te zijn want die is al 2 keer vd trap geflikkerd.
Als hij tegen een stootje kan zou dit overigens een geweldige feature zijn. We wonen split level met 3 treden bij de woonkamer. Kan hij daar direct verder gaan 😂
Pakket nooit ontvangen, Amazon heeft terugbetaling gestart. Geen idee waar het mis gegaan is, verkoper, bezorger etc.seapip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:29:
[ Voor 3% gewijzigd door seapip op 11-10-2023 12:02 ]
Voor zover ik heb gezien is er niet 1 uitgeleverd door die club.Dhorst schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:31:
Ik heb gisteren bij bol - roborock online besteld en raad eens wat. Vandaag al geleverd!!!!
Lage prijs is leuk maar als ze hem niet afsturen heb je er niets aan!!
Dit gaat mij niet weer overkomen.
Groet
Ik heb ook een L10 Pro sinds begin mei en gelijk voorzien van Valetudo, maar ik zie dit gedrag niet. Ook wel interessant dat maar een muur dit lijkt te doen.WoutR schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:15:
Ik heb thuis twee Dreame L10 Pro robots (voorzien van Valetudo). Op de benedenverdieping heb ik last van 'drift', na verloop van tijd gaat de map helemaal afwijken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb het probleem zowel met de originele firmware als met Valetudo en heb het met beide robots.
[Afbeelding]
Ik moet me nog verdiepen in de Markt, maar mijn neato, ondanks prima specs zoals goed zuigen is echt op. Hij rijdt nog rondjes voor 3min en is dan klaar. Bovendien is de app werkelijk om te janken en is het product en bedrijf end of life.
Ik betaald er 2j geleden 400,- voor. Iemand alvast wat tips voor stofzuigers met soortgelijke prijs waar de toekomstbestendigheid wat hoger ligt? Heb nauwelijks tapijt, geen huisdieren en hij moet met name beneden zuigen (boven doe ik handmatig). Heb een vrij grote woonkamer en vind het belangrijk dat de robot de kamer goed leert (dit ging bij de neato vaak fout).
Ik betaald er 2j geleden 400,- voor. Iemand alvast wat tips voor stofzuigers met soortgelijke prijs waar de toekomstbestendigheid wat hoger ligt? Heb nauwelijks tapijt, geen huisdieren en hij moet met name beneden zuigen (boven doe ik handmatig). Heb een vrij grote woonkamer en vind het belangrijk dat de robot de kamer goed leert (dit ging bij de neato vaak fout).
En waar liep je precies tegenaan toen je de search functie gebruikteTheProf82 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:25:
Ik moet me nog verdiepen in de Markt, maar mijn neato, ondanks prima specs zoals goed zuigen is echt op. Hij rijdt nog rondjes voor 3min en is dan klaar. Bovendien is de app werkelijk om te janken en is het product en bedrijf end of life.
[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 13-10-2023 09:27 ]
Eerlijk antwoord? Luiheid...ik zal zelf eens kijken. De neato gekocht als de Consumentenbond beste koop. Dat was ie zelfs nog weken nadat neato aankondigde te stoppen met support. Guess what die was al jaren geleden gestopt.Webgnome schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:26:
[...]
En waar liep je precies tegenaan toen je de search functie gebruikte
Inderdaad. De neato support was al een tijdje zeer ondermaats. Onderdelen waren heel slecht / niet te krijgen. Dat van die onderdelen is overigens ook bij nieuwere stofzuigers een dingetje. Er is, zover ik weet, niet zo iets als echt een aparte winkel waar je product specifieke onderdelen kan kopen maar je bent altijd afhankelijk van zaken als bol.com. Dat is in principe niet erg maar maakt het wel lastiger om de juiste onderdelen te vinden. Maar verder, ben ik persoonlijk ZEER tevreden over de roborockTheProf82 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:28:
[...]
Eerlijk antwoord? Luiheid...ik zal zelf eens kijken. De neato gekocht als de Consumentenbond beste koop. Dat was ie zelfs nog weken nadat neato aankondigde te stoppen met support. Guess what die was al jaren geleden gestopt.
Ik heb hem gekocht bij Geekbuying en ik heb hem wel ontvangenseapip schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:59:
Enige suggesties voor webshop voor de q8 max+?
Ik heb onlangs mijn 7(?) jaar oude LG Hom-Bot weer eens aangeslingerd (tijdje uitgeleend nu weer teruggekomen en boven neer gezet).
Wat een verschil met de RR S7 die we beneden hebben staan, deze was toen voor zijn tijd al best "intelligent" maar de robotstofzuigers zijn ect heel veel verbeterd in de afgelopen paar jaar
Wat een verschil met de RR S7 die we beneden hebben staan, deze was toen voor zijn tijd al best "intelligent" maar de robotstofzuigers zijn ect heel veel verbeterd in de afgelopen paar jaar
En stop aub met de consumentbond advies opvolgen als het robot stofzuigers betreft, die gasten weten echt niet waar ze het over hebbenTheProf82 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:28:
[...]
Eerlijk antwoord? Luiheid...ik zal zelf eens kijken. De neato gekocht als de Consumentenbond beste koop. Dat was ie zelfs nog weken nadat neato aankondigde te stoppen met support. Guess what die was al jaren geleden gestopt.

Veel aanbevelingen van hen de laatste jaren zijn me altijd prima bevallen. Maar, op dit vlak, ben ik het met je eens. Maar het is lastig om van tevoren te weten welke producten ze wel of niet goed testen he. Het sentiment tov Neato was een paar jaar geleden ook beter dan nu.Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
En stop aub met de consumentbond advies opvolgen als het robot stofzuigers betreft, die gasten weten echt niet waar ze het over hebben
Gelukkig betaalde ik relatief weinig voor het product maar ik vind het ook zonde wb duurzaamheid.
Laatste aanbevelingen van de CB was een Medion a 150e en een Eufy a 225eTheProf82 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:40:
[...]
Veel aanbevelingen van hen de laatste jaren zijn me altijd prima bevallen. Maar, op dit vlak, ben ik het met je eens. Maar het is lastig om van tevoren te weten welke producten ze wel of niet goed testen he. Het sentiment tov Neato was een paar jaar geleden ook beter dan nu.
Gelukkig betaalde ik relatief weinig voor het product maar ik vind het ook zonde wb duurzaamheid.

hou op, schei uit.
Eh, welk jaar hebben ze dat getest? Ik heb zelf geen account dus kan alleen zien dat ze deze hebben mee genomen in de tests maar niet dat er ook daadkwerlijk een als een aanbeveling uit is gekomen.Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
Laatste aanbevelingen van de CB was een Medion a 150e en een Eufy a 225e![]()
hou op, schei uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 13-10-2023 10:48 ]
Dit zijn niet de apparaten die ik in de lijst zie. Ik zie Roborocks en Rowentas in de top staan. Kijk je wel goed?Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
Laatste aanbevelingen van de CB was een Medion a 150e en een Eufy a 225e![]()
hou op, schei uit.
Laatste keer dat ik de test gelezen had, was een 2021 of een 2022 test.
Maar dat is toch altijd zo voor producten waar je je serieus in verdiept hebt? Voor mij gold dat bij voorbeeld voor computer, fotografie en hifi. De consumentenbond is er niet voor de liefhebber maar voor Otto Normalverbraucher.Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
En stop aub met de consumentbond advies opvolgen als het robot stofzuigers betreft, die gasten weten echt niet waar ze het over hebben