• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 08:45
Tsarre schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:06:
Bij Geekbuying blijkbaar slechts één jaar garantie.

Ik zie de Q8+ ook op Amazon.nl voor dezelfde prijs.

Maar nergens vermelding van garantie ?
Weet ook niet of het belangrijk is, maar het product wordt verzonden door Amazon maar verkocht door MCorz (derde partij dus).

Geldt hier toch 2 jaar garantie ?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gwaihir schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:34:
Ik vind dit wel een veelbelovende manier om daadwerkelijk doorlopend vuil van de dweil af te voeren, zonder daar grote zuigkracht voor nodig te hebben.

https://switchbot-s10.switch-bot.com/

Hoop dat het werkt en ik er dan een Roborock mee kan kopen :).
(Kickstarter van de Switchbot Curtain leverde me een onbruikbaar apparaat op (en klantenservice antwoord nergens op), dus niet zo'n zin ze met nog veel meer geld wederom te gaan vertrouwen.)
Ziet er veelbelovend uit. Maar dan ineens is er een afbeelding met toch een stofbak/zak erboven. Had de plek onder het aanrecht al bijna vrijgemaakt.... :+ Dit past dus niet.

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:43
gruys7 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:45:
Zijn er al mensen die zich hebben verdiept in de dreame l20 ultra? op hun eigen site kan je een voucher regelen waardoor de prijs komt op 1050 dollar, bij een pre-order Dat is iets meer t.o.v. de l10s ultra.
Maar wat betekent de 's' versie t.o.v. de reguliere versie?

in de chat te horen gekregen dat de voucher geldig is tot 19 september
Is dit niet voor de Amerikaanse markt alleen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 31-05 18:15
Beekforel schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:11:
[...]

Ziet er veelbelovend uit. Maar dan ineens is er een afbeelding met toch een stofbak/zak erboven. Had de plek onder het aanrecht al bijna vrijgemaakt.... :+ Dit past dus niet.
Volgens mij zijn er 2 docking stations. 1 voor water en een gewone om op te laden en het stof / vuil af te zuigen.

Lijkt me een toffe oplossing. Zou hier in de plint de keuken wel zo’n laag ding kwijt kunnen. Maar om nou te zeggen dat het water weggooien en vullen een gedoe is, neuh.

• -Cobras-
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:44
Na zeven jaar trouwe dienst verhuist mijn Xiaomi mi robot (roborock V1) naar het bovenverdiep. De robot loopt twee keer per week al zeven jaar en altijd goed onderhouden qua slijtageonderdelen en het bakje stof legen. Ik ben erg te spreken over zowel performantie als duurzaamheid van het toestel. Destijds in 2016 gekocht voor ongeveer 400 euro dacht ik wat toen veel geld was voor een stofzuiger.

Nu we een dochter van anderhalf jaar hebben is de vloer rond de kinderstoel soms een slagveld. Dus was ik stiekem aan het uitkijken voor een model dat ook de vloer kan dweilen. En dan bedoel ik meer dan een natte vod achter zich aantrekken. Enkele weken geleden heb ik de trekker overgehaald op een Roborock Q Revo voor 799 EUR. En wat een plezier. Mature technologie en de docking werking is ronduit indrukwekkend. We leven in de toekomst. Benieuwd hoe lang deze zal meegaan. Toch iets complexer allemaal qua technologie. Ik stel me bijvoorbeeld vragen rond kalkvorming in de stofzuiger. We zien wel.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:34:
Volgens mij zijn er 2 docking stations. 1 voor water en een gewone om op te laden en het stof / vuil af te zuigen.

Lijkt me een toffe oplossing. Zou hier in de plint de keuken wel zo’n laag ding kwijt kunnen. Maar om nou te zeggen dat het water weggooien en vullen een gedoe is, neuh.
Sta dus zeker nog niet te springen om het leidingwerk op zo'n ding aan te passen. Nog niet overtuigd dat het zo blijvend en standaard gaat zijn als zeg de vaatwasser of wasmachine :|.

Het gaat mij om een oplossing die dweilt en het vuil goed afvoert, in plaats van het veel te veel in de voegen te smeren en daar achter te laten. Onze huidige dweilmachine (handbediend) doet dat prima: die zuigt het water echt op. Maar dat dankzij een stevige motor, waardoor hun accu-versie - hij is er wel - slechts zo'n 20 minuten toe kan.

Dit is de eerste dweilrobot (nou ja.. voorstel ervoor) die ik zie mét vuilwatertank aan boord. En dat lijkt me een toffe stap voorwaarts :).

[Edit: stopte dat net ook maar (weer) 'ns in Google en er blijken al wel een paar andere wonderen uit China leverbaar (100% dweilrobot, zodat er ruimte is aan boord). Maar vind eigenlijk niets over hoe goed die werken (en nog geen bekende merken).. Iemand al ervaring?]

[ Voor 11% gewijzigd door Gwaihir op 16-09-2023 17:24 ]

• Smobbo
Gwaihir schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:01:
[...]

Sta dus zeker nog niet te springen om het leidingwerk op zo'n ding aan te passen. Nog niet overtuigd dat het zo blijvend en standaard gaat zijn als zeg de vaatwasser of wasmachine :|.

Het gaat mij om een oplossing die dweilt en het vuil goed afvoert, in plaats van het veel te veel in de voegen te smeren en daar achter te laten. Onze huidige dweilmachine (handbediend) doet dat prima: die zuigt het water echt op. Maar dat dankzij een stevige motor, waardoor hun accu-versie - hij is er wel - slechts zo'n 20 minuten toe kan.

Dit is de eerste dweilrobot (nou ja.. voorstel ervoor) die ik zie mét vuilwatertank aan boord. En dat lijkt me een toffe stap voorwaarts :).

[Edit: stopte dat net ook maar (weer) 'ns in Google en er blijken al wel een paar andere wonderen uit China leverbaar (100% dweilrobot, zodat er ruimte is aan boord). Maar vind eigenlijk niets over hoe goed die werken (en nog geen bekende merken).. Iemand al ervaring?]
Leidingwerk aanpassen lijkt wel mee te vallen, klein t-stukje in de hals van de gootsteen en de koudwatertoevoer, dat kan iedereen met een standaard kluskoffer denk ik wel zelf ;)

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Smobbo Ik zeg niet dat 't ingewikkeld is, maar dat ik er niets voor wil vernielen. En een extra t-stukje in een afvoer, vind ik wel 'n vorm van die beschadigen. Geeft bijv. problemen als die zwanenhals een keer verstopt raakt, ook nog lang nadat je botje al op het kerkhof ligt. En die toevoer van koud water al helemaal: ik zie niets van de tegenwoordig gebruikelijke beveiliging die ervoor zorgt dat een defect je huis niet vol laat stromen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
In Juli met de Primedays een Dreame L10s Ultra gekocht en vandaag retour gestuurd.

In het begin werkte het apparaat perfect. Elke dag een stralende vloer en eens per week het station reinigen. De laatste tijd begon mij op te vallen dat de vloer er steeds minder schoon uit zag. Omdat ik op het punt stond om nieuw schoonmaakmiddel, dweilpads en stofzakken te kopen heb ik de robot eens aangezet om te kijken of ik wat afwijkend gedrag zou zien.

Ik kwam er al snel achter dat de robot het tapijt niet meer herkende en dus over het tapijt aan het dweilen was. Alle instellingen nagelopen, volledige reset uitgevoerd, nieuwe map gemaakt maar niets werkte helaas.

Contact opgenomen met Amazon en redelijk makkelijk de keuze gekregen om of het aankoopbedrag terug te krijgen of een vervangend product. Gekozen om het geld terug te ontvangen omdat ik toch wat zorgen maak over de werking van het vervangende apparaat.

Stond toen op het punt om een Roborock s8 Ultra te kopen maar vanwege de Primedays de Dreame gekocht. Nu ga ik toch maar de Roborock kopen. Heel lang een Roborock S5 gebruikt zonder problemen dus heb goede hoop dat dit de perfecte schoonmaakheld gaat zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:29:
Stond toen op het punt om een Roborock s8 Ultra te kopen maar vanwege de Primedays de Dreame gekocht. Nu ga ik toch maar de Roborock kopen. Heel lang een Roborock S5 gebruikt zonder problemen dus heb goede hoop dat dit de perfecte schoonmaakheld gaat zijn :p
En waarom de S8 Pro Ultra? Ik vind dat persoonlijk een bizar overpriced model. Voor ruim 40% minder geld haal je een Q Revo die grotendeels hetzelfde kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:43:
[...]

En waarom de S8 Pro Ultra? Ik vind dat persoonlijk een bizar overpriced model. Voor ruim 40% minder geld haal je een Q Revo die grotendeels hetzelfde kan :+
Omdat de Q Revo beduidend minder goed is met het ontwijken van obstakels en omdat hier huisdieren rondlopen en de robot ‘s nachts zijn werk zal doen is het goed ontwijken van obstakels een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:00:
[...]

Omdat de Q Revo beduidend minder goed is met het ontwijken van obstakels en omdat hier huisdieren rondlopen en de robot ‘s nachts zijn werk zal doen is het goed ontwijken van obstakels een must.
Ik heb de S8 Pro Ultra een paar dagen getest, maar ik was niet te spreken over de obstacle avoidance. Kleine dingen (speelgoed auto, stukje karton van een doos, lego, potlood/pen etc) ramt hij gewoon overheen. Ook doorzichtige objecten zoals een flesje water snapt hij niet, daar kijkt de licht sensor dwars doorheen. Een snoer is voor elke robot lastig, maar de S8 vreet dat ding helemaal op waardoor 2 borstel beschadigen. Een sok of kattenkots is ook niet te ontwijken, hij knalt alles doodleuk naarbinnen 8)7 Een haarbal of onverteerde brokjes puke geeft echt een mega bende in de robot.

M'n S7 Max Ultra doet het nog iéts slechter, maar bij beide is het obstakels ontwijken gewoon volledig willekeurig. Een licht sensor hiervoor gebruiken is gewoon niet voldoende.

Als je obstakels enigszins betrouwbaar wilt ontwijken ben je bij Roborock aangewezen op een MaxV model.

Mocht je toch de S8 Pro Ultra bestellen dan ben ik wel benieuwd naar jouw eigen ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 18-09-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:12:
[...]

Ik heb de S8 Pro Ultra een paar dagen getest, maar ik was niet te spreken over de obstacle avoidance. Kleine dingen (speelgoed auto, stukje karton van een doos, lego, potlood/pen etc) ramt hij gewoon overheen. Ook doorzichtige objecten zoals een flesje water snapt hij niet, daar kijkt de licht sensor dwars doorheen. Een snoer is voor elke robot lastig, maar de S8 vreet dat ding helemaal op waardoor 2 borstel beschadigen. Een sok of kattenkots is ook niet te ontwijken, hij knal alles doodleuk naarbinnen 8)7 Een haarbal of onverteerde brokjes puke geeft echt een mega bende in de robot.

M'n S7 Max Ultra doet het nog iéts slechter, maar bij beide is het obstakels ontwijken gewoon volledig willekeurig. Een licht sensor hiervoor gebruiken is gewoon niet voldoende.

Als je obstakels enigszins betrouwbaar wilt ontwijken ben je bij Roborock aangewezen op een MaxV model.

Mocht je toch de S8 Pro Ultra bestellen dan ben ik wel benieuwd naar jouw eigen ervaringen!
Bijzonder dat jij slechte ervaringen hebt met het ontwijken van obstakels. Heb afgelopen week onderstaande video van vacuüm wars gekeken en daar komt de s8 pro ultra juist heel goed uit de bus.

YouTube: Roborock Q REVO REVIEW - VERY Impressive!

En juist vacuüm wars heb ik best hoog zitten qua reviews van stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:45

bjp

schumi1986 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:29:

Ik kwam er al snel achter dat de robot het tapijt niet meer herkende en dus over het tapijt aan het dweilen was. Alle instellingen nagelopen, volledige reset uitgevoerd, nieuwe map gemaakt maar niets werkte helaas.
En gewoon de sensors proper maken (zoals de app het aanraad) ?

Hopelijk had je dat ook overwogen...

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:19:
[...]

Bijzonder dat jij slechte ervaringen hebt met het ontwijken van obstakels. Heb afgelopen week onderstaande video van vacuüm wars gekeken en daar komt de s8 pro ultra juist heel goed uit de bus.

YouTube: Roborock Q REVO REVIEW - VERY Impressive!

En juist vacuüm wars heb ik best hoog zitten qua reviews van stofzuigers.
Ja bijzonder is dat. Ik kreeg bijvoorbeeld ook soms false positives. Als de katten hadden gevochten lag er soms een hele dikke pluk haar op de grond. De S8 reed er dan heen en ontweek dit omdat het 87% zeker een prop papier zou zijn. Hij had ook in de keuken een hoopje curry volledig rondgesmeerd, dat ziet hij ook niet 8)7 Ik merkte ook dat de dubbele rollers heel snel vastlopen als hij iets onbedoelds opzuigt, bijvoorbeeld een schoenveter of uitsteeksel van een rugzak. Maargoed ik weet niet of een MaxV dit wel zou ontwijken, dit model heb ik nooit gehad nog.

Voor mij werd in ieder geval duidelijk dat ik een robotstofzuiger met lichtsensor niet blindelings kan vertrouwen. Vooral met katten ongelukjes is het dramatisch, die worden volledig uitgesmeerd en opgezogen. Je moet dan ook hopen dat je het optijd opmerkt, anders gaat hij terug naar het dock en zuigt hij alle meuk het dock in. Ook de dweil schoonmaken geeft dan een beste smeerboel. Schoonmaken daarvan is rampzalig.

Edit: Ik zie op youtube bij een aantal testers inderdaad redelijk prima avoidance scores. Misschien zijn er de afgelopen maanden wat firmware upgrades geweest die het verbeterd hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 18-09-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Cobraa schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:06:
[...]

Is dit niet voor de Amerikaanse markt alleen?
Ze leveren ook in europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 17:43
Klopt, alleen niet de zwarte versie, die is voor de US markt. De pre order coupon is ook voor de US markt. Had contact met Dreame vandaag, daar komt de info vandaan.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:45

mvds

Totally awesome!

Tsarre schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:06:
Bij Geekbuying blijkbaar slechts één jaar garantie.

Ik zie de Q8+ ook op Amazon.nl voor dezelfde prijs.

Maar nergens vermelding van garantie ?
Inmiddels lijkt Amazon te linken naar de versie zonder het station. In de URL staat wel roborock-robotstofzuiger-zelfledigend-stofstation-no-go-zones maar het gekke is dat op geen enkel plaatje het station te zien is en ook in de beschrijving zeggen ze er niks over. Zou het dan wel dezelfde zijn?

[edit] de volledige link is: https://www.amazon.nl/rob...no-go-zones/dp/B0CCNKKPQ2

Ik kwam hier door te zoeken op de naam Roborock Q8 Max+ maar het lijkt erop dat de pagina van de Roborock Q8 Max is

[ Voor 17% gewijzigd door mvds op 21-09-2023 10:28 ]

• Tsarre
Ik heb de Q8 Max+ vorige week besteld en wordt op 3 oktober geleverd.

Wanneer ik naar mijn bestellingen op Amazon kijk, dan zie ik hem daar staan op een foto met leegstation (ook in de omschrijvingen zie ik max+ staan). Ook eens naar de etalage van die verkoper gaan zien, maar de Max+ staat er niet meer tussen.

Bij Geekbuying staat hij nog te koop. Bij navraag kreeg ik een mail van hen dat er dan toch 2 jaar garantie zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:31

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Na lang wikken en wegen vandaag de knoop doorgehakt en de Q Revo besteld.

Nu vroeg ik me af wat verstandig is qua aanschaf van accessoires?

Reinigingsmiddel en stofzakken zijn logisch, maar ik zie ook allerlei pakketten voorbij komen met reserve dweilen, hoofdborstel, zijborstels en stoffilters.

Is het nodig/verstandig om deze al aan te schaffen of loopt dit niet zo'n vaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 18:39
floriske.nl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:20:

Reinigingsmiddel en stofzakken zijn logisch, maar ik zie ook allerlei pakketten voorbij komen met reserve dweilen, hoofdborstel, zijborstels en stoffilters.

Is het nodig/verstandig om deze al aan te schaffen of loopt dit niet zo'n vaart?
ja ik ben er ook uit, gaat de Q revo worden. Toevallig nog een leuke aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hikhakhok schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:29:
[...]

ja ik ben er ook uit, gaat de Q revo worden. Toevallig nog een leuke aanbieding?
Ik heb hem bij Amazon besteld. Niet in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09

Die van ons is afgelopen week ook besteld bij Si Computers. Zojuist kreeg ik een bevestiging dat het geheel klaar wordt gemaakt voor verzending.

Ik mag toch aannemen dat er standaard een of twee stofzakken bij zitten, toch, zodat je gelijk aan de slag kunt?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:33

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter

je hebt een station die de pads reinigd(t). denk dat je voorlopig wel ff goed zit. en anders heb je het binnen 2 a 3 dagen binnen max via amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tsarre schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:23:
Ik heb de Q8 Max+ vorige week besteld en wordt op 3 oktober geleverd.

Wanneer ik naar mijn bestellingen op Amazon kijk, dan zie ik hem daar staan op een foto met leegstation (ook in de omschrijvingen zie ik max+ staan). Ook eens naar de etalage van die verkoper gaan zien, maar de Max+ staat er niet meer tussen.

Bij Geekbuying staat hij nog te koop. Bij navraag kreeg ik een mail van hen dat er dan toch 2 jaar garantie zou zijn...
De link naar het bestelde artikel, die jij in je bestelling ziet staan, is dat het artikel met het leegstation dus? Zou jij die link kunnen posten? Want ik durf die van mijn link niet te bestellen omdat ik dus verwacht dat die zonder leegstation is.

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 22-09-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsarre
Nee, de link toont deze zonder leegstation.

Het toestel met leegstation is blijkbaar momenteel niet meer te koop op Amazon (enkel dus blijkbaar op Geekbuying).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 05:37
Jan_V schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:25:
[...]

Ik mag toch aannemen dat er standaard een of twee stofzakken bij zitten, toch, zodat je gelijk aan de slag kunt?
Mijn Q Revo kwam met 2 stofzakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Jan_V schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:25:
[...]

Mijn S7 Mavx kwam met...... 1 stofzak :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

bij de doos van de L10S ultra -> 2 of 3 stofzakjes.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Heeft iemand ook ervaring met de dweilfunctie van de Roborock en een Marmoleum vloer?
Na het dweilen moet ik nu zelf de vloer nadrogen met een speciale droge dweil om vlekken en strepen te voorkomen.
Ik vraag of de Roborock wel of geen strepen geeft op deze type vloer.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik ben helemaal klaar met mijn Roborock Q7 Max. Tientallen keren opnieuw ingesteld vanuit fabrieksinstellingen, de map idem dito opnieuw laten maken, maar keer op keer gaat de stofzuiger de no-go zones in om vervolgens daar te stoppen. Geen enkele keer lukt het om een volledige run af te maken. De vorige, een 1S, deed het altijd perfect.

Ik heb de Q7 in zowel de Mi als de Roborock app geprobeerd, beide gevallen het zelfde euvel. Als of de ‘no-go zones’ en/of ‘invisible walls’ niet bestaan, pas nadat de no-go zone is betreden of de invisible wall is gepasseerd bestaan ze blijkbaar. Als of de Q7 traag van begrip is. Tevens geeft de Q7 vaak een andere locatie aan op de map (met name wanneer deze stil staat met een error). In beide apps.

Iemand zoiets al eens meegemaakt? Retouren wordt een drama vrees ik, de basisfuncties doen het gewoon, het lijkt als of de app beperkingen niet goed worden verwerkt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 17:53
Han schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:44:
Ik ben helemaal klaar met mijn Roborock Q7 Max. Tientallen keren opnieuw ingesteld vanuit fabrieksinstellingen, de map idem dito opnieuw laten maken, maar keer op keer gaat de stofzuiger de no-go zones in om vervolgens daar te stoppen. Geen enkele keer lukt het om een volledige run af te maken. De vorige, een 1S, deed het altijd perfect.

Ik heb de Q7 in zowel de Mi als de Roborock app geprobeerd, beide gevallen het zelfde euvel. Als of de ‘no-go zones’ en/of ‘invisible walls’ niet bestaan, pas nadat de no-go zone is betreden of de invisible wall is gepasseerd bestaan ze blijkbaar. Als of de Q7 traag van begrip is. Tevens geeft de Q7 vaak een andere locatie aan op de map (met name wanneer deze stil staat met een error). In beide apps.

Iemand zoiets al eens meegemaakt? Retouren wordt een drama vrees ik, de basisfuncties doen het gewoon, het lijkt als of de app beperkingen niet goed worden verwerkt.
Heb zelf geen Q7 wel tal van andere Roborocks gehad inmiddels. Nooit dit euvel gehad. Misschien helpt het verplaatsen van het dock eventueel?

• Teun1het
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 16:50
Heeft iemand hier ervaring met de TP-Link Tapo RV30 Plus? Ziet er uit als een mooi apparaat, voor een goede prijs (420 eu), maar ben benieuwd naar de navigatie efficiëntie en zuig/dweil prestaties.

https://tweakers.net/pric...-link-tapo-rv30-plus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Vorige maand gelezen over Roborock P10 Pro (moet hier in EU de Roborock Q-Revo Pro worden) en toch ongeduldig / aan het afwegen of ik op release moet wachten.

Stond vorige maand op punt om Roborock S7 Maxv Ultra te nemen puur vanwege obstacle avoidance voor mij echt doorslaggevende factor is. Heb nu Roborock met LiDAR, deze draai ik op momenten dat familie niet in de weg loopt maar toch teveel tijd kwijt aan troep uit dat ding te trekken als kleine meid wat heeft laten rondslingeren.

Toevallig is de Maxv net afgelopen tijd weer €100 prijs toegenomen met lijstje aan nieuwe features wat eraan komt toch sterk aan het dubben om toch maar tijd te wachten. Zelf geen ervaring met prijsverschil per continent, maar met een prijs in Azië van RMB 3699 (€476) zou dit misschien nog best wel een prijsbeweging in gang kunnen zetten?

https://www.reddit.com/r/...the_new_roborock_p10_pro/
Upgraded (from Q Revo):
  1. Smart Washing (dirt detection) - Automatically adjust the water volume and duration of mop washing based on the degree of dirt
  2. Hot water washing - Multiple washing water temperatures can be selected for improved stain removal
  3. Corner Stretch Mopping (with obstacle detection) - Right mop will extend out to be closer to the wall/object for mopping
  4. Voice control with far-field mic, able to detect the voice direction and location to handle for "come here cleaning"
  5. Video Call with 2 way voice communication
  6. Auto lift up the main brush when mopping only
  7. Increase to 7000pa vacuum power
  8. Improved object avoidence (62 objects detection) with camera and night light, able to detect mirror and moving object.
  9. Improved dynamic cleaning algorithm, able to add new cleaning area dynamically
  10. more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit te dubben tussen de Dreame W10(Pro) en de Roborock Q Revo.

Situatie: tweepersoons huishouden, hoofdzakelijk harde vloeren (een gangetje laagpolig en wat droogloop matten), geen kleine kinderen of huisdieren. Ik zoek een dweilrobot vooral wegens een lichte allergie, dus hepa filter, goed dweilen en dweil goed schoonmaken vind ik belangrijk..

De Dreame en de Roborock doen grotendeels hetzelfde voor zover ik kan zien. Toch blijkt hier een sterke voorkeur voor de Roborock, ondanks een flink hogere prijs. Waar zit hem dat in?

En kent iemand de verschillen tussen de Dreame W10 en W10 Pro? De Pro lijkt een uitloopmodel, op de Dreame site komt hij niet voor, maar hij is op het moment een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Aasas schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:23:
Heb zelf geen Q7 wel tal van andere Roborocks gehad inmiddels. Nooit dit euvel gehad. Misschien helpt het verplaatsen van het dock eventueel?
Deze optie heb ik nog niet geprobeert, ga ik doen, thanx. Het vreemde is wel dat de dock op de zelfde locatie staat waar destijds de dock van de 1S stond, waarbij dit soort problemen zich nooit voor deden. Maar goed, we gaan dit testen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Laatst online: 09:27
TheekAzzaBreek schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:12:
Ik zit te dubben tussen de Dreame W10(Pro) en de Roborock Q Revo.

Situatie: tweepersoons huishouden, hoofdzakelijk harde vloeren (een gangetje laagpolig en wat droogloop matten), geen kleine kinderen of huisdieren. Ik zoek een dweilrobot vooral wegens een lichte allergie, dus hepa filter, goed dweilen en dweil goed schoonmaken vind ik belangrijk..

De Dreame en de Roborock doen grotendeels hetzelfde voor zover ik kan zien. Toch blijkt hier een sterke voorkeur voor de Roborock, ondanks een flink hogere prijs. Waar zit hem dat in?

En kent iemand de verschillen tussen de Dreame W10 en W10 Pro? De Pro lijkt een uitloopmodel, op de Dreame site komt hij niet voor, maar hij is op het moment een stuk goedkoper.
Ik ben ook in de markt voor een stofzuiger.

Grote verschil zit hem denk ik in het legen van de stofzuiger bij de roborock, dit heeft de w10 niet en moet je dus zelf doen.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
De Q Revo is nu bezig met z'n eerste full-clean in de woonkamer, keuken & bijkeuken.

Eerste ervaringen:
Het geluid is minimaal, een licht brommend geluid. Had meer geluid verwacht voor het zuigen.
Dweilen is vochtig, maar niet nat. Perfect dus.
De robot zelf is groter als ik had verwacht/in m'n hoofd had.

Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn na een week. Het lijkt een top apparaat. Op sommige plekjes kan die niet goed komen, zoals onder de X-poot van onze eettafel. Dat zullen we dus zelf even met een doekje moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
dennismaus schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:12:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een stofzuiger.

Grote verschil zit hem denk ik in het legen van de stofzuiger bij de roborock, dit heeft de w10 niet en moet je dus zelf doen.
Dank.

Bakje legen vind ik wel overkomelijk.

Verschil tussen W10 en W10 Pro is de front camera. Plusje voor obstacle avoidance, minnetje voor privacy, plusje voor prijs. Ik vind hem ook mooier dan de Revo, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tsarre schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:42:
Nee, de link toont deze zonder leegstation.

Het toestel met leegstation is blijkbaar momenteel niet meer te koop op Amazon (enkel dus blijkbaar op Geekbuying).
Ik heb hem inmiddels bij Geekbuying besteld. Ik vraag mij af wanneer hij verzonden gaat worden. Als ik de info op de site goed interpreteer, dan is dat pas over een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Super !

Ik zou hem normaal gezien dus binnen 2 weken moeten hebben.

Allemaal spannend, want je vindt er momenteel heel weinig over terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik neig het meeste naar de Q Revo, die ik nu ineens tegenkom bij Galaxus voor 769 euro wat volgens mij een prima prijs is. Alleen de laatste reviews van in de pricewatch zijn dan weer dat je denkt is het een goed idee.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-04 10:06

Hpm

Afgelopen vrijdag ook de beslissing genomen en gekozen voor de Roborock Revo Q. Via Amazon, zaterdag al in huis. Gisteren de 3 verdiepingen door de mapping gedaan en daarna begonnen met zijn eerste schoonmaak rondje. Erg tevreden over.

In de avond nog een rondje door de woonkamer, ligt er toch weer behoorlijk wat stof en honden haren in huis.
Gaat nu ieder geval 1 keer per dag zijn rondje doen.

Dank voor jullie bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuitje34
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-02 12:23
Ik ben op zoek naar een goed-geprijsde robotstofzuiger die alleen zuigt (niet dweilt) en wel meerdere verdiepingen aan kan qua mappen. Of eentje die niet over vloerkleden dweilt, mag ook.

Iemand een tip?

[ Voor 14% gewijzigd door Tuitje34 op 25-09-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tsarre schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:02:
Super !

Ik zou hem normaal gezien dus binnen 2 weken moeten hebben.

Allemaal spannend, want je vindt er momenteel heel weinig over terug....
Ja idd, qua features lijkt mij erg compleet te zijn en ik krijg er ook twee setjes accessoires bij cadeau. Dus qua prijs lijkt hij mij ook echt wel oke. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Laatst online: 30-05 09:15
Vanavond de knoop doorgehakt,

Mijn dochter had ruim een week geleden de Roborock S7 Max Ultra CE besteld en heb deze even goed kunnen bewonderen.

Werkt uitstekend in zuigen en dweilen, is haar eerste en wordt ook onze eerste.

Hij koste € 1.049,-- euro bij Bol (1 week geleden) en let op hedenavond stond hij er op voor let op € 699,-- in het zwart (wit kost nu ruim 900,--)

Was voor mij de trikker om hem nu aan te schaffen, even bekeken de levervancier er bij staat en deze bestaat net 1 jaar (sept 2022)

Dit (risico) probleem even opgelost door te betalen met Creditcard.

Voor de rest stond er een postitieve revieuw bij deze leverancier (wel 1 stuks) maar geen negatieve.

Mijninziens een super prijs voor deze moderne robotstofzuiger zuigen/dweilen.

Doe er je voordeel mee.

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
brownyster schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:16:
Vanavond de knoop doorgehakt,

Mijn dochter had ruim een week geleden de Roborock S7 Max Ultra CE besteld en heb deze even goed kunnen bewonderen.

Werkt uitstekend in zuigen en dweilen, is haar eerste en wordt ook onze eerste.

Hij koste € 1.049,-- euro bij Bol (1 week geleden) en let op hedenavond stond hij er op voor let op € 699,-- in het zwart (wit kost nu ruim 900,--)

Was voor mij de trikker om hem nu aan te schaffen, even bekeken de levervancier er bij staat en deze bestaat net 1 jaar (sept 2022)

Dit (risico) probleem even opgelost door te betalen met Creditcard.

Voor de rest stond er een postitieve revieuw bij deze leverancier (wel 1 stuks) maar geen negatieve.

Mijninziens een super prijs voor deze moderne robotstofzuiger zuigen/dweilen.

Doe er je voordeel mee.

Browny
Zag hem net ook staan, verstandig dat je met creditcard hebt betaald. Als je hem voor die prijs krijgt is dat super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
hikhakhok schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:19:
[...]

Zag hem net ook staan, verstandig dat je met creditcard hebt betaald. Als je hem voor die prijs krijgt is dat super!
Ja klopt hoor, een bedrijf dat nog maar een jaar bestaat is een risico.

Opdrachtbevestiging is ontvangen.

Ik wacht in spanning af.

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 20:59
brownyster schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:59:
[...]

Ik wacht in spanning af.

Browny
Heb hem ook besteld via Bol bedankt voor de tip en ook betaald met creditcard, zal me benieuwen of die komt. Enige waar ik me zorgen om maak wat als die stuk gaat hoe zit het met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Als de leverancier niet meer bestaat en niet is overgenomen heb je pech, de garantieverplichting ligt bij de leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik snap niet dat mensen dit nog proberen. Een totaal onbekende 3e verkoper zonder betrouwbare reviews die een recente robotstofzuiger ver onder de marktprijzen aanbiedt via Bol. Gelukkig krijg je gewoon je geld terug, maar het is tijdverspilling.

Deze 'winkel' is gistreren al gerapporteerd en per vandaag op non-actief gezet. Je gaat niets ontvangen: https://www.bol.com/nl/nl...galaxyglow-finds/1735506/

'Galaxyglow Finds', laat ik daar maar wat gaan bestellen! Zal vast geleverd worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
Sinds medio 2018 was ik trotse bezitter van een Roborock s50. Prachtig apparaat die vele duizenden kms onder zijn riem had, maar helaas is deze net voor de vakantie overleden na een periode kwakkelen met opladen ('clean the charging contacts' ondanks dat die brandschoon waren).
Nu ik een paar maanden heb ervaren hoeveel tijd ik toch weer kwijt ben met stofzuigen wordt het wel tijd voor een vervanger.

Ik zie op ibood momenteel de Roomba i7+ voor 399 euro, dat lijkt me een goede deal voor een machine van deze klasse.
Ik heb een paar ervaringen en reviews gelezen en ik vraag me nu nog wel af hoe goed de mapping en pathfinding van de i7 is. Ik lees her en der dat deze regelmatig de weg kwijt is wanneer er iets wijzigt in de opstelling van de kamer, b.v. wanneer je een stoel anders neerzet. Dit komt bij ons regelmatig voor dus ik zou het erg jammer vinden als de i7 hier niet mee kan omgaan. De Roborock was hier juist erg sterk in, die wist altijd perfect waar hij was en hield no-go zones intact, en ging ook netjes om een verplaatste object heen.
Verder vraag ik me nog af of het mogelijk is het legen van de interne stofbak bij het docken uit te stellen. Dit ivm het geluidsniveau dat hiermee gepaard gaat en het feit dat ik 'm elke nacht een rondje wil laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
brownyster schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:59:
[...]

Ik wacht in spanning af.

Browny
En hoe is dit nu afgelopen?

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
stin00 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:50:
Ik snap niet dat mensen dit nog proberen. Een totaal onbekende 3e verkoper zonder betrouwbare reviews die een recente robotstofzuiger ver onder de marktprijzen aanbiedt via Bol. Gelukkig krijg je gewoon je geld terug, maar het is tijdverspilling.

Deze 'winkel' is gistreren al gerapporteerd en per vandaag op non-actief gezet. Je gaat niets ontvangen: https://www.bol.com/nl/nl...galaxyglow-finds/1735506/

'Galaxyglow Finds', laat ik daar maar wat gaan bestellen! Zal vast geleverd worden 8)7
Ik had de aanbieding ook gezien, de chat van klantenservice geopend en gevraagd hoe dit zat, omdat de verkoper niet bekend was voor mij en de aanbieding wel heel scherp was. Volgens Bol.com klantenservice konden ze niets vreemds zien en was de aanbieding in orde. Half uur later was deze weg en de verkoper ook 8)7 |:(

Zo zie je maar dat ze het zelf ook niet weten. Ik ben ook vrij zeker dat je niks gaat krijgen als je daar bestelt.

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 17:39
dennismaus schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:03:
Ik neig het meeste naar de Q Revo, die ik nu ineens tegenkom bij Galaxus voor 769 euro wat volgens mij een prima prijs is. Alleen de laatste reviews van in de pricewatch zijn dan weer dat je denkt is het een goed idee.
Precies deze situatie zit ik ook in. Heb je intussen besteld (en hoe ging dat)?

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mvds schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:07:
[...]

Ik heb hem inmiddels bij Geekbuying besteld. Ik vraag mij af wanneer hij verzonden gaat worden. Als ik de info op de site goed interpreteer, dan is dat pas over een maand.
Hier ook voor de Geekbuying Q8 Max+ "pre-order aanbieding" gekozen. De Q8 Max non-plus lijkt wel al even te worden uitgeleverd aangezien hier al reviews van staan op Geekbuying en het een "flash deal" betreft. Duimen dat ze eerder beginnen met uitleveren :).

Daarnaast viel het me op dat er naast Polen nu ook voor het warehouse in Duitsland kan worden gekozen.
Nu lees ik prima verzendtijden vanuit Polen, dus vermoed dat het in de praktijk weinig verschil maakt, maar als ik nu de keuze zou hebben zou ik toch de gok voor DE nemen :P.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:11
Tarz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:22:
[...]

Ik had de aanbieding ook gezien, de chat van klantenservice geopend en gevraagd hoe dit zat, omdat de verkoper niet bekend was voor mij en de aanbieding wel heel scherp was. Volgens Bol.com klantenservice konden ze niets vreemds zien en was de aanbieding in orde. Half uur later was deze weg en de verkoper ook 8)7 |:(

Zo zie je maar dat ze het zelf ook niet weten. Ik ben ook vrij zeker dat je niks gaat krijgen als je daar bestelt.
Je kunt ook niet verwachten dat een klantenservice exact de status weet van een partner. Dat lijkt me logischerwijs een compleet ander team

• RambOo
  • Niet online
Naast de Q8 Max(+) heeft Roborock ook de Q5 Pro(+) uitgebracht blijkt uit deze Duitstalige review. Deze is vooralsnog niet verkrijgbaar bij Geekbuying en gelinkte Amazon.de verkoper verzendt niet naar NL. Dit model heeft oa niet de basis objectherkenning maar is daarentegen nog wat gunstiger geprijsd.
Roborock Q5 Pro vs Q8 Max+ Differences:
The main differences between the two models are that the Q8 Max can regulate the water flow level when wiping via the app and has obstacle avoidance called Reactive AI, but it is not at the level of 3D camera object avoidance like a Roborock S7 MaxV. It should be mentioned that both models have the same suction power of 5500pa and both devices have the double roller brush. The dust container on the Q5 Pro is significantly larger at 770ml because the Q8 Max+ has a combination tank. This means that purchasing a suction station is less relevant for the Q5 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

RambOo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:24:
[...]

Hier ook voor de Geekbuying Q8 Max+ "pre-order aanbieding" gekozen. De Q8 Max non-plus lijkt wel al even te worden uitgeleverd aangezien hier al reviews van staan op Geekbuying en het een "flash deal" betreft. Duimen dat ze eerder beginnen met uitleveren :).

Daarnaast viel het me op dat er naast Polen nu ook voor het warehouse in Duitsland kan worden gekozen.
Nu lees ik prima verzendtijden vanuit Polen, dus vermoed dat het in de praktijk weinig verschil maakt, maar als ik nu de keuze zou hebben zou ik toch de gok voor DE nemen :P.
Ik kon niet voor Duitsland kiezen, misschien omdat ik de zwarte heb gekozen. Ik kreeg wel een mailtje vandaag dat er vertraging was op de gratis extraatjes;

Thank you for your shopping from Geekbuying

We are sorry to tell you that the item robot accessories you ordered is delayed to be available due to the National Festival.

Once it is available, we will arrange your shipment soon.

When it is shipped out ,we will send a message with a tracking number .

Your patience is appreciated.

Best regards

Customer Service Representative

Geekbuying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hikhakhok
esaxum schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:20:
[...]

Precies deze situatie zit ik ook in. Heb je intussen besteld (en hoe ging dat)?
Ik heb hem net besteld bij galaxus, we gaan het zien. Laat het je weten hoe het is gegaan, zaterdag komt die als goed is.

• mvds

mvds

Totally awesome!

RambOo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:27:
Naast de Q8 Max(+) heeft Roborock ook de Q5 Pro(+) uitgebracht blijkt uit deze Duitstalige review. Deze is vooralsnog niet verkrijgbaar bij Geekbuying en gelinkte Amazon.de verkoper verzendt niet naar NL. Dit model heeft oa niet de basis objectherkenning maar is daarentegen nog wat gunstiger geprijsd.

[...]
€349 voor een simpelere versie (tov de Q8 Max+) zonder leegstation vind ik nou niet echt gunstiger, als ik eerlijk moet zijn...

• RambOo
  • Niet online
mvds schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:49:
[...]

€349 voor een simpelere versie (tov de Q8 Max+) zonder leegstation vind ik nou niet echt gunstiger, als ik eerlijk moet zijn...
De opvangbak van de Q5 Pro zelf is wat groter omdat het geen gecombineerd type is, waardoor de behoefte voor een opvangstation wellicht kleiner is.

Daarnaast was de Q5 Pro was bij Amazon.de in de aanbieding voor €289 tov €389/€479 voor de Q8 Max(+). Scheelt toch zo'n 30 tot 65%. Waarbij de goedkopere Q8 Max zonder leegstation in het nadeel is door de kleinere opvangbak. Daarbij ga ik er vanuit dat ze vaker voor dezelfde aanbiedingsprijs te krijgen zijn. Van de Q8 Max(+) kan ik naast de huidige aanbiedingsprijzen alleen nog maar adviesprijzen vinden maar neem aan dat de verschillen bij reguliere verkoopprijs ergens in dezelfde orde van grootte zal liggen. Zoals de Duitse reviewer aangaf zijn de verschillen verder minimaal. Prijstechnisch vind ik daarmee de Q5 Pro - net als de gehele Q productlijn - absoluut niet verkeerd.

Uiteindelijk blijft de Q5 Pro natuurlijk een budgetkeuze (lijkt mij persoonlijk interessant als secundaire robot voor een andere verdieping) nog los of deze in de toekomst überhaupt in Nederland leverbaar zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door RambOo op 27-09-2023 15:55 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Aha, ik zag die aanbieding niet (meer). Ik zie nu alleen de prijs van €349 nog en met die prijs vind ik hem niet zo gunstig meer tov de Q8 Max+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brownyster
Tarz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:22:
[...]

Hallo,

Ik lees zojuist jullie berichtjes. Eerlijk gezegd heb ik achteraf ook het gevoel te mooi om waar te zijn maar de bestelling had ik al gedaan.

Bestelling staat op verstuurd en omt voor 5 oktober uiterlijk via Gls. Dat is de informatie die ik nu heb.

Ondertussen toch even mailcontact gezocht via mail. Nu even afwachten op reactie.

Het kan nog steeds zo zijn dat er geleverd wordt.

Anders even een belletje naar de cc maatschappij.

Voelt natuurlijk niet echt lekker.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
jasper2603 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:45:
[...]

Heb hem ook besteld via Bol bedankt voor de tip en ook betaald met creditcard, zal me benieuwen of die komt. Enige waar ik me zorgen om maak wat als die stuk gaat hoe zit het met garantie?
Moet je maar zo denken, hij is 350 goedkoper kan je zeker wat onderdelen voor krijgen.

Ik wacht in spanning af en heb er nog een mailtje achteraan gestuurd.

Fijne avond

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
brownyster schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:20:
[...]

Moet je maar zo denken, hij is 350 goedkoper kan je zeker wat onderdelen voor krijgen.

Ik wacht in spanning af en heb er nog een mailtje achteraan gestuurd.

Fijne avond
Uiteraard hoop ik dat je de stofzuiger gewoon krijgt! Zou een hele mooie deal zijn.

• stin00
  • Niet online
Deze manier van oplichting gebeurt al sinds jaar en dag via Bol en Amazon partners. Elke keer weer trappen er mensen in die naïeve hoop houden. Ik snap de wishful thinking, maar je gaat echt niets ontvangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
jasper2603 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:45:
[...]

Vandaag contact gehad met de leverancier.

Citaat

Beste G,

de winkel is momenteel gesloten inderdaad. De bestellingen die zijn onderweg vanuit het fullfiment center.

Met vriendelijke groet,

G.
Partner van bol.com

Zou het dan toch goed komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
in dubio tussen de dreame l10s ultra en de q revo. De dreame lijkt het te winnen o.b.v. ontwijken van alle rommel (kinderen...). Maar dan komt er de roborock p10 pro; de afweging hierop wachten wordt nu dus gemaakt. Ik heb nog niks kunnen vinden over een verwachte beschikbaarheid. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? weken, maanden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 20:59
brownyster schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:18:
[...]

Vandaag contact gehad met de leverancier.

Citaat

Beste Ger,

de winkel is momenteel gesloten inderdaad. De bestellingen die zijn onderweg vanuit het fullfiment center.

Met vriendelijke groet,

G.
Partner van bol.com

Zou het dan toch goed komen...?
Bedankt voor de update. Mocht ik wat horen of ontvangen dan laat ik het hier ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31
Heb hier een Roborock Q7 Max en ik probeer in de Instellingen te vinden of je kan instellen bij welk niveau batterij hij stopt met schoonmaken.
Nu stopt ie bij 20%, terwijl hij wat mij betreft mag doorgaan tot 5% of zelfs 0%.
Weet iemand of je dat überhaupt kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

mja je wil het onderste er niet uithalen van de batterij. Zeker met een dock waar hij kan laden. Hij moet nog tot daar geraken met zijn batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Chriztiaan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:05:
Heb hier een Roborock Q7 Max en ik probeer in de Instellingen te vinden of je kan instellen bij welk niveau batterij hij stopt met schoonmaken.
Nu stopt ie bij 20%, terwijl hij wat mij betreft mag doorgaan tot 5% of zelfs 0%.
Weet iemand of je dat überhaupt kan instellen?
Zover mijn kennis rijkt, kan je dat niet instellen. Veiligheids marge om terug naar het dock te kunnen komen.

Je batterij wordt ook steeds slechter, over 2 jaar is 20% nog steeds voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 29-09-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PhWolf schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:09:
Sinds medio 2018 was ik trotse bezitter van een Roborock s50. Prachtig apparaat die vele duizenden kms onder zijn riem had, maar helaas is deze net voor de vakantie overleden na een periode kwakkelen met opladen ('clean the charging contacts' ondanks dat die brandschoon waren).
Ik heb een tijdje dezelfde melding gehad. Ik heb geconcludeerd dat door een bobbel in de vloer de robot geen lekker contact kon maken. Ik heb de oplaadstations van boven en beneden verwisseld en de haperende op een andere plek gezet. Daarna geen last meer van gehad (beter nog, door jouw berichtje dacht ik er pas weer aan). Maar die van jou is helemaal overleden?

When life gives you lemons, start a battery factory

• hikhakhok
Nou de Q revo heeft hier zijn eerste ronde gedaan. Erg tevreden! Boven neergezet, daar zijn ronde laten doen, 30m2 laten zuigen en moppen. Daarna was die klaar en wou die naar de dock, alleen hoe laat je hem beneden hem afzuigen en de mop wassen? Heb het wel ergens voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31
bjp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:15:
mja je wil het onderste er niet uithalen van de batterij. Zeker met een dock waar hij kan laden. Hij moet nog tot daar geraken met zijn batterij :)
Tis vooral onhandig als ik m op de bovenverdieping zet, dan komt sowieso niet bij z’n dock, want die staat beneden.
Beneden haalt ie die meters naar z’n dock wel, zo groot is t ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Vandaag de Q Revo binnen gekregen nadat deze even 'verdwaalt' was bij DHL 🤔

Eerste indrukken zijn zeer positief maar ik heb er nog niet genoeg meer gespeeld om al een goed oordeel te vellen.

Wel heb ik een tip voor de mensen die hem ook hebben of willen: als je de welbekende fles blauw reinigingsmiddel bij Amazon koopt dan moet je niet de verhouding op de verpakking aanhouden 🙈

Ik had daar maar de helft van genomen (1:40) maar zelfs dan komt het schuim aan alle kanten langs de bot uit het dock als de dweilen gereinigd worden 🤣

Inmiddels terug gebracht naar 1:80, eens kijken hoe dat gaat 🤞🏻

Edit: nog steeds een grote berg schuim 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 30-09-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
hikhakhok schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:39:
Nou de Q revo heeft hier zijn eerste ronde gedaan. Erg tevreden! Boven neergezet, daar zijn ronde laten doen, 30m2 laten zuigen en moppen. Daarna was die klaar en wou die naar de dock, alleen hoe laat je hem beneden hem afzuigen en de mop wassen? Heb het wel ergens voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden.
In de app, nadat je op ‘enter’ geklikt hebt, staan er onderin 2 knoppen. De rechter ‘Dock’ druk je in en dan heb je een aantal opties (afzuigen en schoonmaken van de mops onder andere).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
floriske.nl schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:40:
Vandaag de Q Revo binnen gekregen nadat deze even 'verdwaalt' was bij DHL 🤔

Eerste indrukken zijn zeer positief maar ik heb er nog niet genoeg meer gespeeld om al een goed oordeel te vellen.

Wel heb ik een tip voor de mensen die hem ook hebben of willen: als je de welbekende fles blauw reinigingsmiddel bij Amazon koopt dan moet je niet de verhouding op de verpakking aanhouden 🙈

Ik had daar maar de helft van genomen (1:40) maar zelfs dan komt het schuim aan alle kanten langs de bot uit het dock als de dweilen gereinigd worden 🤣

Inmiddels terug gebracht naar 1:80, eens kijken hoe dat gaat 🤞🏻
1 dopje voor een gevulde schoonwater bak is genoeg ;)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Smobbo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:46:
[...]

Daar ben ik inmiddels achter inderdaad 🤣

Al twee keer het water 'gehalveerd' en aangevuld inmiddels 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Smobbo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:46:
[...]

Goed om te weten. Die fles is zojuist geleverd. Wilde het er morgen in doen.
Ik neem tenminste aan dat het om WoldoClean uit de start post gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Jan_V schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:55:
[...]

Ik heb deze:
https://www.amazon.de/dp/...7091401_487024491_TE_item
(Maar dan 1 fles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Bedankt! Dan ga ik die ook proberen zodra de huidige fles leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Jan_V schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:55:
[...]

Bij mij wel inderdaad. 1:20 was echt véél te veel. Was een schuimparty rondom het dock 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 22:19
Wij willen graag Valetudo firmware op onze Dreame D9 zetten en hopen dat we de Breakout PCB van iemand hier kunnen lenen? Toch iets prettiger over Tweakers te regelen dan over een random Telegram groep. Heeft iemand toevallig iets liggen, misschien @krijn1985 ?

De rest van de instructies voor het installeren van Valetudo schrik ik niet voor terug, maar ik ben niet zo handig in het zelf solderen van componenten op zo'n PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Wij hebben naar alle tevredenheid een Roborock S7. Echter wat mij de laatste tijd opvalt is dat de 'haartjes' van de zijborstel om de zijborstel heen draaien. Gelukkig niet allemaal maar 1 of 2 is geen uitzondering. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn? Wij hebben volgens mij, zover ik heb na kunnen gaan, de officiele onderdelen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:48
Antique schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:11:
Wij willen graag Valetudo firmware op onze Dreame D9 zetten en hopen dat we de Breakout PCB van iemand hier kunnen lenen? Toch iets prettiger over Tweakers te regelen dan over een random Telegram groep. Heeft iemand toevallig iets liggen, misschien @krijn1985 ?

De rest van de instructies voor het installeren van Valetudo schrik ik niet voor terug, maar ik ben niet zo handig in het zelf solderen van componenten op zo'n PCB.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu voor het eerst die Breakout PCB zie en ik mij niet kan herinneren dat die nodig was bij de L10 Pro. Volgens mij is ook enige wat het doet het makkelijker beschikbaar maken. Je kunt ook met alleen een 3.3v USB UART Adapter en wat kabels werken. Moet je hier even bij note voor advanced users op click me klikken om pinout te zien. Ik moet zeggen dat ze de informatie voorziening daarvoor wel minder hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 19:57
Na ruim een half jaar meelezen ( en in het bezit van een al jaaaaaren goed werkende Roomba i3) , mag de roomba naar boven en komt er een Roborock Q8 Max+ aan. Net bij Geekbuying besteld en ik houd jullie op de hoogte ( daar waar ik denk dat het iets kan toevoegen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mariekeb schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:07:
Na ruim een half jaar meelezen ( en in het bezit van een al jaaaaaren goed werkende Roomba i3) , mag de roomba naar boven en komt er een Roborock Q8 Max+ aan. Net bij Geekbuying besteld en ik houd jullie op de hoogte ( daar waar ik denk dat het iets kan toevoegen)
Die heb ik ook in bestelling staan bij GB :) Ik kan je vertellen dat de statusmails niet echt duidelijk zijn. Ik krijg mailtjes van ze, maar ze vermelden niet of ze betrekking hebben op de Roborock zelf, of over de goodies die je er bij krijgt. Ik weet dat er volgende week iets verstuurd gaat worden. Maar of dat de goodies zijn, of de Roborock, dat is nog gissen. Een eerdere mail gaf aan dat het over de goodies ging en dat die vertraagd zouden zijn, dus het kan een update zijn daarvoor, of over de robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elke1206
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-10-2023
Heeft iemand hier ervaring met de TP-Link Tapo RV30 Plus? Ziet er uit als een mooi apparaat, voor een goede prijs (420 eu), maar ben benieuwd naar de navigatie efficiëntie en zuig/dweil prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:02
Elke1206 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:28:
ik heb hem zelf niet, maar voor de dweilfunctie zou ik hem niet (meer) kopen. Ik heb zelf een robot met een losse natte lap module. Dit schuift een vochtige lap over de vloer, waarbij je vooral het vuil over de hele ruimte verspreid. Bij de RV-30 zit de lap er direct achter waardoor de robot het in 1 keer kan doen, (ik moet na stofzuigen de module wisselen en dan dweilen), maar verwacht van het dweilen in ieder geval geen wonderen.

hij heeft wel een lekkere grote stofzak waardoor je lang kunt stofzuigen zonder dat je iets hoeft te legen.
reviews op internet zijn wel overwegend erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Rijo038 Heb het al vaker gezegd maar dat argument van een natte lap die het vuil door het huis verplaatst is simpelweg op te lossen. Wij hebben een Roborock S7 en wat wij doen is simpelweg het huis in meerdere ruimtes opdelen en per ruimte twee (of 3 hangt van de ruimte af ) lappen gebruiken. Normaliter knijp je de lap ook uit als je het met de hand doet..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijo038
Webgnome schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:44:
@Rijo038 Heb het al vaker gezegd maar dat argument van een natte lap die het vuil door het huis verplaatst is simpelweg op te lossen. Wij hebben een Roborock S7 en wat wij doen is simpelweg het huis in meerdere ruimtes opdelen en per ruimte twee (of 3 hangt van de ruimte af ) lappen gebruiken. Normaliter knijp je de lap ook uit als je het met de hand doet..
Goede aanvulling, roept wel weer nieuwe vragen voor de eindgebruiker op:
Is het met de TP-Link op te lossen door het huis in meerdere ruimtes op te delen?
Wil de gebruiker ook daadwerkelijk achter de robot aan rennen om de dweil tussendoor schoon te maken?

Dat is voor @Elke1206 goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Rijo038 hoezo achter de robot aan rennen? Ik weet even niet hoe de TP link werkt maar de roborock die gaat na elke ruimte gewoon terug naar zijn dok Dus dan kun je op dat moment de doek vervangen. Zo doen wij het iig. En dat werkt gewoon goed naar onze mening :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Aasas schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:23:
@Aasas

1000x dank voor de tip. Ik heb het dock verplaatst naar een meer centrale plek van de woonkamer en de Q7 doet sinds dien foutloos zijn taken uitvoeren :)

Helaas zijn het dock en de stofzuiger nu wel zichtbaar waar deze eerder nog in een hoekje waren verstopt, maar hé, geen storingen meer en elke ochtend een schone woonkamer. Wel vreemd dat ik met de vorige, oudere 1S nooit problemen had vanaf de vorige positie in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijo038
Webgnome schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:11:
@Rijo038 hoezo achter de robot aan rennen? Ik weet even niet hoe de TP link werkt maar de roborock die gaat na elke ruimte gewoon terug naar zijn dok Dus dan kun je op dat moment de doek vervangen. Zo doen wij het iig. En dat werkt gewoon goed naar onze mening :)
@Webgnome ik mag graag wat overdrijven :). ik begrijp dat het apparaat terug gaat naar zijn basisstation. Helaas werkt deze oplossing niet voor de ietwat domme robot die wij nu hebben. Moet de handen thuis nog op elkaar zien te krijgen voor een upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Rijo038 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

@Webgnome ik mag graag wat overdrijven :). ik begrijp dat het apparaat terug gaat naar zijn basisstation. Helaas werkt deze oplossing niet voor de ietwat domme robot die wij nu hebben. Moet de handen thuis nog op elkaar zien te krijgen voor een upgrade :P
verjaardagscadeau? 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijo038
ach boeie, ik heb maar gewoon een Q Revo besteld. is wel een pre-order bij Techpunt, maar is best een nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsarre
Ter info : op 16 september Roborock Q8 Max+ besteld via Amazon.

Zou nu vrijdag 6 oktober geleverd worden, maar kreeg net mail binnen van Amazon dat de levering vertraagd is en de levering pas de 16 oktober zal plaatsvinden.

Keek er zo naar uit 🤮

Gelukkig doet de Roomba nog steeds mooi zijn ronde 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tsarre schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:30:
Ter info : op 16 september Roborock Q8 Max+ besteld via Amazon.

Zou nu vrijdag 6 oktober geleverd worden, maar kreeg net mail binnen van Amazon dat de levering vertraagd is en de levering pas de 16 oktober zal plaatsvinden.

Keek er zo naar uit 🤮

Gelukkig doet de Roomba nog steeds mooi zijn ronde 😉
Hij is inmiddels een aardig stukje duurder geworden op Amazon. €599 Wel komende donderdag bezorgd (volgens de site)

Ik wacht nog op een melding dat hij verstuurd is (vanuit Geekbuying)

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 03-10-2023 12:49 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 56 Laatste