Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:08
Over de verschillen tussen de diverse Roborock Ultra-docks en de dock van de Q Revo...

Jamie Andrews legt het perfect uit in deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=TAwNrTrr6ag

En zo werkt het bij de Dreame L10S Ultra:
https://www.youtube.com/shorts/bJosfSWLNes

[ Voor 25% gewijzigd door arpeggio op 26-08-2023 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Amazon FR en IT hebben een €40 coupon op de Q Revo. Incl verzending is dit de goedkoopste ooit:

https://www.amazon.fr/dp/...n_dp_CWAH8Z4VMJN0MVVWXC55

Edit: Amazon NL nog steeds €849, we worden weer eens vergeten :+

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 26-08-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

monica66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Ik zie de X10 en de X20 voor nog minder geld te koop staan op Alibaba. https://m.dutch.alibaba.c...language=dutch&redirect=1
Het lijkt erop dat je minimaal 2 stuks moet afnemen. Verder weet ik niet hoe het dan zit met btw, invoerrechten en garantie.
Dank.

De X20 is daar op dit moment ongeveer USD 764. Dat is ongeveer EUR 700, daar komt dan BTW bij (dan zit je op ongeveer EUR 850), vervoer en invoerrechten.

https://dutch.alibaba.com...Vacuum-1600833795875.html

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zit nu ook eens te kijken naar een robot. De Ecovacs Deebot OZMO T8+ Lijkt op het eerste gezicht veel te bieden voor het geld. Wat denken jullie afficionados van dit apparaat? Zo'n leegstation lijkt me erg prettig. Ik heb in het hele appartement linoleum liggen dus op zich krijgt zo'n apparaat het ook niet zwaar hier.

https://tweakers.net/pric...vacs-deebot-ozmo-t8+.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
Smobbo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:29:
[...]

Dat is dus niet zo interessant.
Je moet meer dan 1000 dollar besteden, terwijl de meerderheid van de producten goedkoper zijn. Dus je moet bij de eerste 200 klanten zitten dan dan heb je alleen bij de S8 Pro Ultra daadwerkelijk voordeel...
Dat is als je in aanmerking wilt komen voor de extra rewards. Dus wel interessant.

De Q Revo kost op amazon.de momenteel trouwens € 799,00. Met de extra BTW en verzendkosten wordt het trouwens € 819,42.

[ Voor 11% gewijzigd door c-nan op 27-08-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
henkjansmits123 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:11:
Ik krijg vandaag de niet-pro versie binnen van de Imou L11, dus ben benieuwd.
Ik zie dat de pro-versie, dus met opvangbak/afzuigstation, verkrijgbaar is voor €216,- inclusief verzending op Ebay:
Zie review en informatie over hoe te bestellen: https://testsiegertv.com/imou-saugroboter/
En, hoe bevalt het? Het is een mooi prijsje idd.
edit: die code op de website werkt niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door grilkip op 27-08-2023 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
c-nan schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:10:
[...]

Dat is als je in aanmerking wilt komen voor de extra rewards. Dus wel interessant.

De Q Revo kost op amazon.de momenteel trouwens € 799,00. Met de extra BTW en verzendkosten wordt het trouwens € 819,42.
Via Amazon Frankrijk heb je nog eens 40 EUR extra korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Roborock heeft net de P10 Pro uitgebracht: zelfde als de Q Revo maar dan beter

https://www.reddit.com/r/...the_new_roborock_p10_pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45
Vind dit wel een rare feature voor een stofzuiger

Video Call with 2 way voice communication

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:42:
Vind dit wel een rare feature voor een stofzuiger

Video Call with 2 way voice communication
De S7 MaxV heeft ook 2 microfoons en een RGB camera waarmee dit mogelijk is. Kan je tijdens een weekendje weg even thuis rondrijden en kijken wat de katten allemaal uitspoken :D Als ze zich misdragen kan je rondrijden en heel hard FOEI, NIET DOEN schreeuwen.

2023, what a time to be alive 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:13
the-hyrax schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:33:

Wel grappig die reacties op Reddit over wéér een nieuwe uitvoering :) . Dat houd je altijd, de modellen worden steeds mooier en beter.

De werking van de huidige modellen kan d.m.v. software updates trouwens ook nog verbeterd worden. Zo wordt verwacht dat de obstakelontwijking van de Roborock Q Revo op die manier verbeterd gaat worden. En heeft de Dreame L10S een tijdje geleden een instelling gekregen waardoor de robot vlak langs de kanten kan dweilen.

[ Voor 15% gewijzigd door monica66 op 28-08-2023 11:21 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Ik merk wel dat er echt veel te veel te kiezen valt. Lastig onderwerp om te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
grilkip schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:41:
[...]

En, hoe bevalt het? Het is een mooi prijsje idd.
edit: die code op de website werkt niet meer
Hij bevalt heel goed! Doet zijn werk netjes en een goede app, die is voor € 145,- via Amazon.de te koop.
De pro heb ik inmiddels ook binnen, maar nog niet gebruikt. Deze was €216,- via Ebay. Als het goed is werkt die code nog wel, maar is de basisprijs hoger, waardoor je nu op een ander bedrag uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
henkjansmits123 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Hij bevalt heel goed! Doet zijn werk netjes en een goede app, die is voor € 145,- via Amazon.de te koop.
De pro heb ik inmiddels ook binnen, maar nog niet gebruikt. Deze was €216,- via Ebay. Als het goed is werkt die code nog wel, maar is de basisprijs hoger, waardoor je nu op een ander bedrag uitkomt.
Bedankt, maar die code geeft een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIPOjx7A7o1Plm014v_-zR1m_Kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zdAimFVIefcxX9m6cCImsSvH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15

Aargh! Mijn Q revo moet nog binnenkomen :+ ...
Achja, zo blijf je bezig.
Enige wat deze heeft wat me echt handig lijkt is die uitschuif arm voor de dweil. Maarja, dat randje wordt qua vlekken ook niet weer zo vies, hooguit wat stof (zeg ik tegen mezelf).

De camera en nu ook nog microfoon zijn een goede reden om deze nieuwe juist over te slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-05 14:35
Hopelijk wordt de prijs van de Revo dan binnenkort wat gedrukt door de komst van de P10 Pro….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
grilkip schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Bedankt, maar die code geeft een foutmelding.

[Afbeelding]
Hier werkt ie wel, totaalprijs ca. 270 euro. Niet inloggen maar als gast uitchecken! Je kunt ook een gebruikte Imou l11 kopen via Ebay zag ik zojuist. Weet niet of dit naar Nederland wordt verzonden. 202 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 12:18
Ik heb nu twee keer geprobeerd om reserveonderdelen voor mijn iRobot E5 te kopen (amazon en bol), maar elke keer passen de borstels niet goed (paar mm te klein) en maakt het apparaat een enorme herrie. Heeft iemand een site/link van reserveonderdelen waarvan bekend is dat ze wel passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Ik krijg net een mail van de Roborock sale, maar inderdaad alleen voor de US klanten voor zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:43
Op Bol zijn er wel een aantal in de aanbieding, mooie prijs voor de Q7 Max bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl...069_discount___4100187297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Ik ben ook in de markt voor een Robot stofzuiger+dwijl, en kom op een dreame L10s Ultra uit, alleen nog even wachten op black friday (of een hele goede aanbieding)
Wat me echter nog niet helemaal duidelijk is, is de afmetingen van het dock. Sites zijn het niet met elkaar eens, en op de site van de leverancier lijken de buitenmaten onderin aangegeven, terwijl ik juist wil weten hoe de afmetingen op hoogte zijn. Dan kan ik daar mee kijken hoe het uitkomt. Zijn er mensen met deze die het (ongeveer) kunnen aangeven? dan kan ik alvast wat passen en meten in de woonkamer.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
@uniquorn het dock is 56.5 cm hoog, 30.5 cm breed (aan de bovenkant gemeten) en de robot zelf heeft een doorsnede van 35 cm

[ Voor 12% gewijzigd door monica66 op 30-08-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Ziet er heel top uit! Was toevallig aan het kijken naar de S7 Maxv Ultra vooral omdat video obstacle detection een gemis is op dit moment, P10 zou perfecte opvolger voor onze huidige Roborock zijn even in gaten houden qua beschikbaarheid

Edit: interessante eerste review ook net tegengekomen op dezelfde subreddit van de P10 Pro https://www.reddit.com/r/...itten_reviews_from_china/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 156329 op 01-09-2023 13:26 ]

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

monica66 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:51:
@uniquorn het dock is 56.5 cm hoog, 30.5 cm breed (aan de bovenkant gemeten) en de robot zelf heeft een doorsnede van 35 cm
Top dankjewel! hoe diep is het dock bovenaan? Ik hoop dat het dock net naast de bank past, deze staat op pootjes, dus dan kan de stofzuiger er onderdoor, maar staat het dock niet in het zicht.

It's just a donkey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
OK ik heb dus een Roborock S5 Max overgenomen van iemand, leuk apparaat op zich. Ik erger mij een beetje aan de beperkte mogelijkheden van de software echter. Wanneer ik handmatig een ruimte selecteer heb ik de mogelijkheid om 2 cycles te kiezen, de tweede cycle kiest hij dan een patroon dat haaks staat op het vorige. Ik wil dat eigenlijk altijd, maar bij het instellen van een schedule heb je weer niet de optie om een aantal cycles te kiezen.

Welk merk had ik moeten kiezen om geen last te hebben van dit soort maffe beperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:06
grilkip schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:50:
OK ik heb dus een Roborock S5 Max overgenomen van iemand, leuk apparaat op zich. Ik erger mij een beetje aan de beperkte mogelijkheden van de software echter. Wanneer ik handmatig een ruimte selecteer heb ik de mogelijkheid om 2 cycles te kiezen, de tweede cycle kiest hij dan een patroon dat haaks staat op het vorige. Ik wil dat eigenlijk altijd, maar bij het instellen van een schedule heb je weer niet de optie om een aantal cycles te kiezen.

Welk merk had ik moeten kiezen om geen last te hebben van dit soort maffe beperkingen?
Als je een routine aanmaakt, kan je dit wel selecteren. En een routine kan je weer kiezen als schedule.

Op deze manier heb ik het ingesteld, bewust voor de duidelijkheid want vind de routines ook wel fijn (knoppen op het home scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
FabianNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:03:
[...]

Als je een routine aanmaakt, kan je dit wel selecteren. En een routine kan je weer kiezen als schedule.

Op deze manier heb ik het ingesteld, bewust voor de duidelijkheid want vind de routines ook wel fijn (knoppen op het home scherm).
Daar heb ik van gelezen, maar die optie krijg ik niet in de Roborock app. Ik vermoed dat dat alleen bij nieuwere robots is. Wel raar eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
grilkip schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:06:
Daar heb ik van gelezen, maar die optie krijg ik niet in de Roborock app. Ik vermoed dat dat alleen bij nieuwere robots is.
Dat zou zo maar kunnen. Heb ook een S5Max en routines zijn mij nooit opgevallen.

Wel heb je een minimum werktijd (standaard 10 minuten, dacht ik). Duurt een zuigklus korter, dan doet hij 'm vanzelf een tweede keer. Wellicht kun je die voldoende ophogen om jouw zin te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Gwaihir schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:20:
[...]

Dat zou zo maar kunnen. Heb ook een S5Max en routines zijn mij nooit opgevallen.

Wel heb je een minimum werktijd (standaard 10 minuten, dacht ik). Duurt een zuigklus korter, dan doet hij 'm vanzelf een tweede keer. Wellicht kun je die voldoende ophogen om jouw zin te krijgen?
Dat klinkt interessant, maar ik kan die instelling niet vinden, waar zit ie onder? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
grilkip schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:05:
Dat klinkt interessant, maar ik kan die instelling niet vinden, waar zit ie onder? Bedankt.
Hmm.. ik ook niet :| .

Dan maar verder geplozen hoe ik hier bij kwam: het blijkt een vaste waarde, die ik las in de gebruiksaanwijzing.
• If a cleanup finishes within 10 minutes, cleaning repeats by default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Gwaihir schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:48:
[...]

Hmm.. ik ook niet :| .

Dan maar verder geplozen hoe ik hier bij kwam: het blijkt een vaste waarde, die ik las in de gebruiksaanwijzing.

[...]
OK, dan is het dus geen optie. Ik heb nog even zitten prutsen met Home-Assistant, aangezien ik een UNRAID server heb waar dat op kan draaien, maar dat is allemaal veel te moelluk en omslachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:08
De nieuwe Dreame L20 Ultra is nu te koop bij de Duitse Mediamarkt:

https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2887386.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billybonka
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-05 20:21
Ik ben momenteel heel blij van mijn Q Revo. Maar nu heb ik toch wat probleempjes. Hij is al 2x offline gegaan snachts op 2 keer dezelfde plaats, 50 cm van de dock.

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
billybonka schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:16:
Ik ben momenteel heel blij van mijn Q Revo. Maar nu heb ik toch wat probleempjes. Hij is al 2x offline gegaan snachts op 2 keer dezelfde plaats, 50 cm van de dock.

Iemand een ideetje?
Heeft ie geen melding in de 'chat' gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billybonka
grilkip schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:38:
[...]

Heeft ie geen melding in de 'chat' gezet?
Dat hij offline is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcQaEOWEbBoaehJ3-_FG2B8RRRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4o8rYxL0iHAn3miYxLYcYU8.jpg?f=fotoalbum_large Dit bedoel ik met 'chat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dock misschien verplaatst? Onze s7 heeft er soms een handje van om met zijn dock een reisje te gaan maken. Hebben de dock dan ook maar vast gezet aan de vloer.

Verder is de plaatsing van de dock natuurlijk belangrijk...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billybonka
Ik weet wat je bedoeld met de chat er staat device offline...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:36
Roborock S8 kan mijn kaarten blijkbaar niet meer laden, zowel op iphone als ipad. "Failed to load maps", routines starten lukt ook niet. Enig idee? Heb al eens cache geleegd en dock uit stopcontact gehaald maar helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
uniquorn schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Top dankjewel! hoe diep is het dock bovenaan? Ik hoop dat het dock net naast de bank past, deze staat op pootjes, dus dan kan de stofzuiger er onderdoor, maar staat het dock niet in het zicht.
Diepte van het dock vannde L10s is 26 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Wat ik wel jammer vind van mijn Roborock S5 Max is dat hij het patroon niet zo uitricht dat hij zo dicht mogelijk bij het dock eindigt, nu sleept ie de dweil eerst weer dwars door het patroon heen. Hebben jullie bots die dat beter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 20:34
grilkip schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:17:
Wat ik wel jammer vind van mijn Roborock S5 Max is dat hij het patroon niet zo uitricht dat hij zo dicht mogelijk bij het dock eindigt, nu sleept ie de dweil eerst weer dwars door het patroon heen. Hebben jullie bots die dat beter doen?
Ja. Bots die dweil optillen als ze klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier is robot nummer 3 kapot :-). Na een LG Homebot, een Samsung en een "Conga" (van duur naar goedkoop) weer toe aan een nieuwe. Draaien meestal 2 maal daags, maar een kind van 2 dat ermee speelt als ik het even niet zie helpt niet mee. Iemand nog tips voor <100 euro stofzuigers? Ik wil geen apparaat van 1000 euro hebben staan als ik heel eerlijk ben, het gaat om het bijhouden tot de mevr. van de schoonmaak weer komt :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Kecin schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:27:
Hier is robot nummer 3 kapot :-). Na een LG Homebot, een Samsung en een "Conga" (van duur naar goedkoop) weer toe aan een nieuwe. Draaien meestal 2 maal daags, maar een kind van 2 dat ermee speelt als ik het even niet zie helpt niet mee. Iemand nog tips voor <100 euro stofzuigers? Ik wil geen apparaat van 1000 euro hebben staan als ik heel eerlijk ben, het gaat om het bijhouden tot de mevr. van de schoonmaak weer komt :).
Minder dan 100 euro… dan is elke prutrobot op Amazon wel geschikt voor je denk ik zo :')

Mogelijk dat je op YT nog een review vind van de prijsrange waarin jij zoekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 04-09-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjansmits123
Imou l11 op Amazon.de, wel ietsje duurder...
https://www.amazon.de/-/n...TZ74?_encoding=UTF8&psc=1
Er is ook een coupon beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

henkjansmits123 schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:21:
[...]

Imou l11 op Amazon.de, wel ietsje duurder...
https://www.amazon.de/-/n...TZ74?_encoding=UTF8&psc=1
Er is ook een coupon beschikbaar.
Dat wordt hem. Thanks!
Xqlus1ve schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:56:
[...]

Minder dan 100 euro… dan is elke prutrobot op Amazon wel geschikt voor je denk ik zo :')

Mogelijk dat je op YT nog een review vind van de prijsrange waarin jij zoekt.
Nja. Ik ga uit van dat die weer gesloopt ga worden :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En wat kosten al die goedkope robots bij elkaar denk je ? Koop gewoon een echte groede

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Webgnome schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:06:
[...]

En wat kosten al die goedkope robots bij elkaar denk je ? Koop gewoon een echte groede
Nja, de LG was 1000 toen, paar Dyson's gehad nog, al met al duizenden euro's. Zolang mijn kind ze alsnog stiekem sloopt koop ik liever elke maand een goedkope :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 21:00
De roborock S8 pro ultra hebben we nu een maand of 4 en ik moet stilaan de hepa filter vervangen. Nu zag ik op amazon grote prijsverschillen.

32,99 euro voor 2 originele hepa filters vs een accessoireset met 2 borstels, 4 dweilen, 6 stofzakken, 2 hepa filters en 4 zijborstels voor 43,45 euro.

Iemand ervaring met die aftermarket accessoiresets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emma1986
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:31
stin00 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:44:
Amazon FR en IT hebben een €40 coupon op de Q Revo. Incl verzending is dit de goedkoopste ooit:

https://www.amazon.fr/dp/...n_dp_CWAH8Z4VMJN0MVVWXC55

Edit: Amazon NL nog steeds €849, we worden weer eens vergeten :+
Bedankt voor de tip, op dit moment 70 euro korting op FR. Verkoop via Roborock EU Official. Weet iemand of het negatieve gevolgen heeft voor garantie als je in buitenland koopt van een externe partner?

Half jaar een S7 gehad en waren er heel tevreden mee. Na een tijd werd zijn route echter wat minder logisch en wat later werkte de lidar niet meer. Via bol vlot kunnen terugsturen en geld teruggekregen, dus wil Roborock nog een kans geven maar wil zeker zijn dat garantie vlot verloopt. Deze keer beslist om wat meer uit te geven voor een systeem dat de dweil tussentijds kan reinigen en zo bij de q revo uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Infinity88 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:53:
De roborock S8 pro ultra hebben we nu een maand of 4 en ik moet stilaan de hepa filter vervangen. Nu zag ik op amazon grote prijsverschillen.

32,99 euro voor 2 originele hepa filters vs een accessoireset met 2 borstels, 4 dweilen, 6 stofzakken, 2 hepa filters en 4 zijborstels voor 43,45 euro.

Iemand ervaring met die aftermarket accessoiresets?
mijn advies, koop altijd originele / officiele onderdelen. Dat werkt altijd toch net beter. Heb al zoveel gezeur gehad met nep zaken die of net niet passen of gewoon van ontzettend belabberde kwaliteit zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Webgnome schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:46:
[...]

mijn advies, koop altijd originele / officiele onderdelen. Dat werkt altijd toch net beter. Heb al zoveel gezeur gehad met nep zaken die of net niet passen of gewoon van ontzettend belabberde kwaliteit zijn.
Hepa filters en hoofdborstels of vervangende (niet slijtage) onderdelen ben ik het met je eens, zo’n dweilpad of zijborstel is wat minder belangrijk denk ik.

Ik gebruik aftermarket dweilpads voors mijn S7 Maxv en die zijn beter dan de orignele :)

En aftermarket stofzakken die tot nu toe perfect afsluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 05-09-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik gebruik alles aftermarket voor de S7 plus en S7 Max Ultra. Werkt allemaal prima naar mijn mening. De geribbelde filters zijn vooral erg cheap, maar merk geen verschil verder. Leegzuigen werkt 100%.

Ben ook sneller geneigd iets preventief te vervangen ivm de lage kosten. Originele onderdelen doe ik langer mee dan wordt aangeraden, puur omdat vervangen prijzig is :+

De originele roller heeft al schade opgelopen door 1 oplaadkabel die volledig erin vastgeknoopt werd. Dus ook die koop ik namaak nu.

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 05-09-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:15:
Ik gebruik alles aftermarket voor de S7 plus en S7 Max Ultra. Werkt allemaal prima naar mijn mening. De geribbelde filters zijn vooral erg cheap, maar merk geen verschil verder. Leegzuigen werkt 100%.

Ben ook sneller geneigd iets preventief te vervangen ivm de lage kosten. Originele onderdelen doe ik langer mee dan wordt aangeraden, puur omdat vervangen prijzig is :+

De originele roller heeft al schade opgelopen door 1 oplaadkabel die volledig erin vastgeknoopt werd. Dus ook die koop ik namaak nu.
De originele roller is 20 euro zag ik bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:06
Eindelijk ook in het bezit van een robotstoozuiger, namelijk de Q Revo! Nu vroeg ik me alleen af mag je in het waterreservoir gewoon een allesreiniger doen zoals Ajax, of moet je een specifiek merk / product hebben.

Roborock zelf geeft natuurlijk aan dat alleen hun eigen merk gebruikt mag worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
NaxxiusX schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:29:
Eindelijk ook in het bezit van een robotstoozuiger, namelijk de Q Revo! Nu vroeg ik me alleen af mag je in het waterreservoir gewoon een allesreiniger doen zoals Ajax, of moet je een specifiek merk / product hebben.

Roborock zelf geeft natuurlijk aan dat alleen hun eigen merk gebruikt mag worden..
Even de startpost en de zoekfunctie gebruiken, dit komt regelmatig voorbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome

gebruik de zoek functie en kijk in het boekje van je robot. Het staat er volgens mij vrij letterlijk in..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31

bjp

best geen Ajax of zo. Je hebt iets nodig dat niet schuimt, en ook de materialen van de tank/robot/buisjes/pomp/... niet aantast.

dingen zoals Biohy voor kuisrobots (vindt je op Amazon) of equivalenten zijn veel beter. Maar idd, de voorschriften zijn ook belangrijk.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 00:15

Ik gebruik gewoon het spul van Roborock zelf (OMO of zoiets). Hoewel het relatief duur is doe je er erg lang mee. Je hebt 1,5 dopje per volle tank nodig dus het valt enorm mee met de kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 19:31

Mocht je hier nog niet gevonden hebben, zie hier.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:37
Crash schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:44:
Zijn er inmiddels eigenlijk al modellen die geen gebruik meer maken van de front bumper? Of waar deze slechts sporadisch gebruikt wordt?
Ik merk dat de S5max die we nu meer dan 3 jaar hebben rondrijden toch aardig wat krassen heeft veroorzaakt op o.a. de plinten van de keuken en wat bloempotten die we hebben staan, omdat hij bij het er omheen rijden toch even met zijn front bumper er tegenaan tikt. We hebben net nieuwe meubels met stalen poten en het zou zonde zijn als het daar ook mee gebeurd.

Nu zijn er aardig wat modellen met goede obstakeldetectie d.m.v. camera, maar ze hebben allemaal nog die front bumper. Je zou toch zeggen dat die met lidar en een camera overbodig is? :)
Ik herhaal mijn vraag even, omdat ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft. Ik zie namelijk zojuist dat mijn S5 max de plint onder een maatwerk design kast ook al flink bekrast heeft :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Op zich is er niks op tegen lijkt mij om je robot aan te kleden met iets zachts zoals celrubber. Hij wordt er niet mooier van maar het zal zeker helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 17:53
Crash schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:34:
[...]

Ik herhaal mijn vraag even, omdat ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft. Ik zie namelijk zojuist dat mijn S5 max de plint onder een maatwerk design kast ook al flink bekrast heeft :(
Tot nu toe heeft de S8 Pro Ultra er minder tot geen last van. Het kan een keer voorkomen maar niet zo hard als de S5. Had hetzelfde probleem namelijk.

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-05 09:15
Ik volg dit forum al een poosje maar ik kan nog niets iets vinden wat mij aanspreekt.

Wensen

Zuigen
Dweilen
Niet teveel botsen
Met app bedienen
Zones kunnen blokken

Nu zag ik de Consumentenbond dit type voorbij komen.

Rowenta X-plorer Serie 95 RR7987

Te koop rond 500 a 600 euro

Op dit forum lees ik er niet veel over.

Wat vinden jullie? Revieuws die ik gezien had leken redelijk positief.

Browny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40
En wat vind je van alle robots die hier zijn aanbevolen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Inmiddels ook voor EUR 1299 bij diverse europese Amazon sites: https://www.hagglezon.com/en/s/B0CF5XP9GN

• Smobbo
brownyster schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:32:
Ik volg dit forum al een poosje maar ik kan nog niets iets vinden wat mij aanspreekt.

Wensen

Zuigen
Dweilen
Niet teveel botsen
Met app bedienen
Zones kunnen blokken
Euh, is er een model de laatste paar pagina’s genoemd die deze opties niet heeft?

Ik zou qua dweilen wel voor een model met roterende dweilen gaan kijken. Zo vochtige lap over de vloer slepen werkt niet zo goed is de algemene ervaring.
Ken het model van Rowenta overigens niet. Geen idee of die dus een goede app heeft, maar die van de grotere partijen zoals roborock zit in ieder geval goed in elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Smobbo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:59:
[...]

Euh, is er een model de laatste paar pagina’s genoemd die deze opties niet heeft?

Ik zou qua dweilen wel voor een model met roterende dweilen gaan kijken. Zo vochtige lap over de vloer slepen werkt niet zo goed is de algemene ervaring.
Ken het model van Rowenta overigens niet. Geen idee of die dus een goede app heeft, maar die van de grotere partijen zoals roborock zit in ieder geval goed in elkaar.
Tenzij je met modderpoten of beesten die in de regen naar binnen en buiten lopen hebt is een Roborock S7 Maxv vibrerende dweilpad echt meer dan prima, ik heb dan weliswaar keramische tegels en laminaat maar streeploos dweilt hij mijn vloeren en haalt hij de vlekken weg.

We dweilen met de hand enkel nog maar 1 keer per 2 maanden. Die rotzooi die mijn vrouw tijdens koken maakt en de dreumes die rond loopt is echt geen issue.

• stin00
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:59:
Mijn ervaring is anders. Ik vind de S7, Q Revo en Dreame L10S allemaal even goed dweilen. De S7 doet echt niet onder voor de roterende dweilpads.

• Smobbo
Ik had iets preciezer moeten zijn. Die vibrarise (zoiets is het toch?) van de laatste S modellen van roborock zal ook goed zijn.

Ik bedoelde de ‘klassieke’ lap die gewoon onder de robot geklikt wordt en alleen een beetje nat gemaakt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aasas
De laatste Roborock S-modellen hebben Vibarise of Vibarise2. Kort samengevat. Het werkt prima, de vloer wordt mooi streeploos schoon.

Wat je vaak met reviews ziet is dat mensen stroop op de vloer smeren en vervolgens de robot er overheen laat gaan. Tot ieders verassing is het uitgesmeerd over de robot en de vloer. Een schoonmaakrobot is meer voor het alledaagse schoonmaakwerk. Stof wordt weggehaald en vlekken worden weggehaald.

Mocht je koffie knoeien moet je dit gewoon zelf opruimen, en niet laten dweilen door een robot. Hetzelfde geldt voor stroop O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31

bjp

Er is een verschil tussen:
- een dweil meeslepen (die niet trilt),
- een dweil die wel trilt (de betere roborocks).
- dan heb je idd de draaiende dweilen (zoals Dreame doet bijvoorbeeld)

Die twee laatste werken goed, de eerste is meestal niet al te goed gescoord.

als je 500-600eur uitgeeft aan een Rowenta, moet je eens kijken of je geen station gaat missen. Voor dat bedrag heb je ook de Dreame W10/W10Pro. Die heeft een station voor de dweiltjes, maar geen leegstation voor stof.

Dat station voor dweiltjes kuisen is wel handig. Maak de dweil proper en terug vochtig, waardoor het vermijd om hetzelfde vuil overal rond te smeren, en ook beter kuist (wegen vochtige doekjes dat niet uitdroogt na enkele tiental vierkante meters).

[ Voor 20% gewijzigd door bjp op 08-09-2023 08:43 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:30
Hoe gaat het onderhand met het botsen van de 20-30 euro modellen? Stel je wilt zoiets een slaapkamer laten bijhouden, is hij dan uren aan het bonken of gaat dat tegenwoordig wel goed?

En ik zie dat de 40-50 euro modellen valdetectie hebben. Werkt dat goed bij trappen of zijn de goedkope modellen nog te suïcidaal om de overloop te willen zuigen?

Heeft iemand verder nog tips? Ik zoek naar een zo goedkoop mogelijk model om mijn slaapkamer en misschien kantoor bij te houden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
stin00 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:13:
[...]

Mijn ervaring is anders. Ik vind de S7, Q Revo en Dreame L10S allemaal even goed dweilen. De S7 doet echt niet onder voor de roterende dweilpads.
Dank voor zinvolle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
bjp schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:42:
Er is een verschil tussen:
- een dweil meeslepen (die niet trilt),
- een dweil die wel trilt (de betere roborocks).
- dan heb je idd de draaiende dweilen (zoals Dreame doet bijvoorbeeld)

Die twee laatste werken goed, de eerste is meestal niet al te goed gescoord.

als je 500-600eur uitgeeft aan een Rowenta, moet je eens kijken of je geen station gaat missen. Voor dat bedrag heb je ook de Dreame W10/W10Pro. Die heeft een station voor de dweiltjes, maar geen leegstation voor stof.

Dat station voor dweiltjes kuisen is wel handig. Maak de dweil proper en terug vochtig, waardoor het vermijd om hetzelfde vuil overal rond te smeren, en ook beter kuist (wegen vochtige doekjes dat niet uitdroogt na enkele tiental vierkante meters).
Dank voor je info ik ga de zaak in verder onderzoek nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:37
grilkip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:54:
Op zich is er niks op tegen lijkt mij om je robot aan te kleden met iets zachts zoals celrubber. Hij wordt er niet mooier van maar het zal zeker helpen.
Is het proberen waard, maar als dit werkt helpt het wel de reden voor het kopen van een nieuwer exemplaar om zeep :+
Ben ook benieuwd of dit wel goed gaat met de docking station, maar zal eens kijken.
Aasas schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:50:
[...]

Tot nu toe heeft de S8 Pro Ultra er minder tot geen last van. Het kan een keer voorkomen maar niet zo hard als de S5. Had hetzelfde probleem namelijk.
Ah, goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 17:04
Ik ben me aan het oriënteren op een robot stofzuiger. Inmiddels is mij wel duidelijk uit dit forum dat de roborock een goede candidaat is. Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is de (Chinese) cloud. Eigenlijk houd ik niet zo van apparatuur dat afhankelijk is van de cloud. Is de bot ook nog bruikbaar zonder cloud verbinding (misschien met minder functies)? Niet dat ik de cloud verbinding perse niet wil maar dat deze door de fabrikant niet mee ondersteund wordt of geblokkeerd door een of andere overheid.

Rowenta lijkt mijzelf ook wel een goede optie omdat deze de belofte van 10 jaar repareerbaarheid (dus ook lang onderdelen beschikbaar heeft). En deze bij de grotere elektronica zaken te koop. Is hier iemand die er ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
EricTC schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:28:
Ik ben me aan het oriënteren op een robot stofzuiger. Inmiddels is mij wel duidelijk uit dit forum dat de roborock een goede candidaat is. Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is de (Chinese) cloud. Eigenlijk houd ik niet zo van apparatuur dat afhankelijk is van de cloud. Is de bot ook nog bruikbaar zonder cloud verbinding (misschien met minder functies)? Niet dat ik de cloud verbinding perse niet wil maar dat deze door de fabrikant niet mee ondersteund wordt of geblokkeerd door een of andere overheid.
Hier is je antwoord:
Yes.

The robot cleaner work without Wi-Fi and can carry out full-home cleanups, spot cleanups, and return to the dock with the push of a button. Connecting to Wi-Fi enables advanced features including scheduled cleaning, suction power strength selection, and more.
https://support.roborock....eaner-work-without-Wi-Fi-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbekkers
  • Laatst online: 26-03 12:59
Ik heb een week de Roborock Q7 Max Plus in bruikleen gehad en was daar buiten de nogal basic object detection best tevreden over. Nu heb ik een Dreame D10 plus in gebruik en die is heel erg vergelijkbaar. Pluspunt is dat die merkelijk goedkoper is.

Alleen maakt die een schrapend geluid in bepaalde richtingen. Als ik de robot eens nader bekijk lijkt me dit te komen door een rubbere strip onderaan. Deze schuurt over de houten parket vloer met als gevolg een schrapend geluid.

Iemand anders hier last van? Is dit mss een fout van de unit? Is dit te verhelpen?

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 08:45
MevrouwDeKat schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:05:
[...]

Ik vind hem zeer rustig en netjes, mijn oude die knalde overal hard tegenaan, en leert niks. Deze vertraagd, en tikt dan heel zachtjes ergens tegenaan. Ik had ook het idee dat hij daarna geleerd had dat die plek niet geschikt was, dus helemaal niet meer botst.

Ik heb hem niet perse voor het dweilen gekocht, maar ik zal binnenkort eens kijken hoe dat gaat.
We zijn ondertussen 3 maanden verder, kun je mij een update geven van je ervaringen met dit toestel ?

• kenzovc
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-09-2023
Heeft er iemand van jullie ervaring/een oplossing voor een huis met meerdere verdiepen als je een robot met laad/cleaning station hebt?

Ik zou graag een high-end robot kopen met goede dweilfunctie, maar zit met een aantal drempeltjes van +/- 15 cm in mijn woning... Het is dus een beetje een afweging of het niet te veel gedoe zal worden om dit station steeds te verzetten.

Iemand tips? Of specifieke toestellen die hier handig in zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
kenzovc schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:15:
Heeft er iemand van jullie ervaring/een oplossing voor een huis met meerdere verdiepen als je een robot met laad/cleaning station hebt?

Ik zou graag een high-end robot kopen met goede dweilfunctie, maar zit met een aantal drempeltjes van +/- 15 cm in mijn woning... Het is dus een beetje een afweging of het niet te veel gedoe zal worden om dit station steeds te verzetten.

Iemand tips? Of specifieke toestellen die hier handig in zijn?
Hoezo station verzetten?, ik doe meerdere verdiepingen en laat de base station gewoon beneden staan. Mijn S7 Maxv kan 4 mappen leren uit zijn hoofd geheugen en daarna ook nog eens 'dom' een kamer/omgeving schoonmaken.

drempels van 15cm? klinkt als stoepranden :+

• stin00
  • Niet online
Ik heb om die reden een Roborock S7 Max Ultra gekocht. Deze heeft een redelijk grote watertank in de robot zelf zitten. Hij kan makkelijk een andere verdieping dweilen.

De Roborock Q Revo en Dreame L10S Ultra hebben een hele kleine watertank aan boord. Die zijn niet heel erg geschikt om op andere verdiepingen te laten dweilen denk ik, maar misschien hebben andere daar ervaring mee?

Het oplaadstation wil je echt niet verplaatsen.. die dingen zijn lomp groot en dat is veel te veel gedoe. De robot kan meerdere kaarten opslaan en dus prima andere verdiepingen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 13-09-2023 21:24 ]

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 06:48
https://min.news/en/news/...7168d36e9cab506c6284.html

Ik vond hier een (nieuwe?) review van de aankomende Roborock P10 Pro. Toch mooi ding en zet hem mooi tussen de Revo en S8 Pro Ultra in.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10
padoempats schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:05:
https://min.news/en/news/...7168d36e9cab506c6284.html

Ik vond hier een (nieuwe?) review van de aankomende Roborock P10 Pro. Toch mooi ding en zet hem mooi tussen de Revo en S8 Pro Ultra in.
Er is nog geen verwachte release datum bekend van dit model, of wel?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 06:48
Jan_V schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:25:
[...]

Er is nog geen verwachte release datum bekend van dit model, of wel?
Ik kan er niets over vinden helaas. Ik was van plan de Revo aan te schaffen totdat ik plots deze P10 Pro tegen kwam, wat voor mij nog wel de moeite is om even te wachten en voor deze te gaan.

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-05 21:12

MevrouwDeKat

Miauw

Tsarre schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:11:
[...]

We zijn ondertussen 3 maanden verder, kun je mij een update geven van je ervaringen met dit toestel ?
Oh ja! Natuurlijk! Ik ben heel tevreden met het toestel. In het begin wel een keer gehad dat het afzuigstation niet goed werkte omdat er een papieren zakdoekje klem zat. Maar het losdraaien is redelijk makkelijk. Hij loopt eigenlijk nooit vast, doet zonder gedoe z’n rondje en het dweilen is tot nu toe prima voor wat ik nodig heb. (Nu een keer of 4 gebruikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

MevrouwDeKat schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:32:
[...]

Oh ja! Natuurlijk! Ik ben heel tevreden met het toestel. In het begin wel een keer gehad dat het afzuigstation niet goed werkte omdat er een papieren zakdoekje klem zat. Maar het losdraaien is redelijk makkelijk. Hij loopt eigenlijk nooit vast, doet zonder gedoe z’n rondje en het dweilen is tot nu toe prima voor wat ik nodig heb. (Nu een keer of 4 gebruikt)
Voor de terugbladeraars: het gaat hier om een Q7 Max+

product: Roborock Q7 Max+

--jeroen

• Tsarre
MevrouwDeKat schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:32:
[...]

Fijn het te horen !

Heb nog een paar vraagjes...

Stel je basisstation staat in de living en je wenst de keuken te dweilen. Ik neem aan dat je dan het toestel manueel moet dragen naar de keuken, gezien de dweil altijd met de grond in contact is bij dit toestel en hij dus anders een streep door de living trekt. Dan kies je in de app om enkel de keuken te dweilen (of kan dat met de knop op het toestel mocht de keuken volledig afgesloten zijn ?). Wat gebeurt er eens hij gedaan heeft met dweilen (komt terug naar de plaats waar je hem neergezet hebt of gaat naar zijn basisstation) ?

Iets wat ik nu regelmatig doe is mijn IRobot opnemen, hem in een afgesloten ruimte plaatsen (bv. slaapkamer) en daar op de knop op het toestel drukken om hem de ruimte te laten stofzuigen. Eens klaar komt hij terug op de plaats waar ik hem heb neergezet en en krijg ik een notificatie dat hij klaar is.
Lukt dit met dit toestel ook ?

En wanneer je dan de robot terug in zijn basisstation plaatst, hoe kan je er dan ervoor zorgen dat hij zijn vuilbakje leegt ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet iemand wat er met een roborock S7 gebeurt als zijn stofopvangbak vol zit? Stopt ie er dan mee, geeft ie een melding of gaat ie even naar zijn dock om de boel leeg te zuigen?

Ik heb een s7 plus maar die zuigt in de nacht, dus dan leegt ie niet automatisch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:08
Tsarre schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:34:
[...]

Fijn het te horen !

Heb nog een paar vraagjes...

Stel je basisstation staat in de living en je wenst de keuken te dweilen. Ik neem aan dat je dan het toestel manueel moet dragen naar de keuken, gezien de dweil altijd met de grond in contact is bij dit toestel en hij dus anders een streep door de living trekt. Dan kies je in de app om enkel de keuken te dweilen (of kan dat met de knop op het toestel mocht de keuken volledig afgesloten zijn ?). Wat gebeurt er eens hij gedaan heeft met dweilen (komt terug naar de plaats waar je hem neergezet hebt of gaat naar zijn basisstation) ?

Iets wat ik nu regelmatig doe is mijn IRobot opnemen, hem in een afgesloten ruimte plaatsen (bv. slaapkamer) en daar op de knop op het toestel drukken om hem de ruimte te laten stofzuigen. Eens klaar komt hij terug op de plaats waar ik hem heb neergezet en en krijg ik een notificatie dat hij klaar is.
Lukt dit met dit toestel ook ?

En wanneer je dan de robot terug in zijn basisstation plaatst, hoe kan je er dan ervoor zorgen dat hij zijn vuilbakje leegt ?
Hier staat ie ook.
Als je alleen de keuken wil dweilen zal hij van het basisstation in een rechte lijn daar heen gaan, en dan idd die rechte lijn ook dweilen. Als hij klaar is gaat hij op zoek naar het basisstation, ook als je hem manueel op een plek hebt neergezet. Als hij die niet kan vinden gaat hij naar de plek waar hij begonnen is. En je krijgt idd een melding dat hij klaar is en waar hij is (terug naar basisstation of terug naar startpunt).

Als je hem zelf terug zet op het basisstation en druk je op de home knop, dan gaat hij legen.

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-05 21:12

MevrouwDeKat

Miauw

Ja, die streep ga je wel krijgen denk ik, maar als het daarna weer droogt, dan lijkt me dat geen groot probleem.

• Tsarre
@Chriztiaan Ook tevreden over ?

En de startknop op de robot start met stofzuigen (en dweilen indien de dweil eraan hangt) neem ik aan. Kwestie van niet telkens de app te moeten oproepen...

Zonet ontdekte ik dat de Q8 Max (+) op de markt komt !

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:08
Tsarre schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:40:
@Chriztiaan Ook tevreden over ?

En de startknop op de robot start met stofzuigen (en dweilen indien de dweil eraan hangt) neem ik aan. Kwestie van niet telkens de app te moeten oproepen...

Zonet ontdekte ik dat de Q8 Max (+) op de markt komt !
Yes, zeker tevreden mee. En idd niet altijd de app nodig. Ook al je 'm op een andere verdieping zet, gewoon op start knop drukken, hij herkent zelf waar ie is, en draait z'n ronde af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-05 19:45
Onlangs de Dreame L10 Prime tegengekomen op Amazon.nl
https://www.amazon.nl/Dre...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

Maar op de website van dreame vind ik deze niet terug. Enig idee waarom niet?

Lijkt me verder wel een interessant model, waarbij de focus ligt op het automatisch kuisen en drogen van de dweilpads. Minder op het automatisch ledigen van de stofbak.

In het toestel zelf zit blijkbaar geen waterreservoir, voor de dweilen te bevochtigen moet hij telkens naar het basis station.
Verder geen AI object recognition, "gewoon" lidar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Chriztiaan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:41:
[...]

Yes, zeker tevreden mee. En idd niet altijd de app nodig. Ook al je 'm op een andere verdieping zet, gewoon op start knop drukken, hij herkent zelf waar ie is, en draait z'n ronde af.
OK, het is beslist...dit wordt hem !

Nu zie ik dat de q8 kan besteld worden op geekbuying voor een prijs die ik nu voor de q7 bij bol.com zou betalen (plus nog de extra onderdelen) :

https://www.geekbuying.co...Cleaner-White-522002.html

Is dit te vertrouwen en wat inzake garantie (en verzendingskosten) ?

Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Tsarre schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:12:
[...]

OK, het is beslist...dit wordt hem !

Nu zie ik dat de q8 kan besteld worden op geekbuying voor een prijs die ik nu voor de q7 bij bol.com zou betalen (plus nog de extra onderdelen) :

https://www.geekbuying.co...Cleaner-White-522002.html

Is dit te vertrouwen en wat inzake garantie (en verzendingskosten) ?

Iemand hiermee ervaring?
Ik heb nog geen ervaring met de site. Zie ook de s7 maxv ultra, daar hebben ze het ook er over dat die kan drogen. Maar dat klopt toch niet? gaat gvia aparte droogmodule?

https://www.geekbuying.co...Cleaner-Black-520686.html

Ik ben ook benieuwd naar de ervaring op de website want de afprijzing is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Zijn er al mensen die zich hebben verdiept in de dreame l20 ultra? op hun eigen site kan je een voucher regelen waardoor de prijs komt op 1050 dollar, bij een pre-order Dat is iets meer t.o.v. de l10s ultra.
Maar wat betekent de 's' versie t.o.v. de reguliere versie?

in de chat te horen gekregen dat de voucher geldig is tot 19 september

[ Voor 12% gewijzigd door gruys7 op 15-09-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Bij Geekbuying blijkbaar slechts één jaar garantie.

Ik zie de Q8+ ook op Amazon.nl voor dezelfde prijs.

Maar nergens vermelding van garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik vind dit wel een veelbelovende manier om daadwerkelijk doorlopend vuil van de dweil af te voeren, zonder daar grote zuigkracht voor nodig te hebben.

https://switchbot-s10.switch-bot.com/

Hoop dat het werkt en ik er dan een Roborock mee kan kopen :).
(Kickstarter van de Switchbot Curtain leverde me een onbruikbaar apparaat op (en klantenservice antwoord nergens op), dus niet zo'n zin ze met nog veel meer geld wederom te gaan vertrouwen.)
Pagina: 1 ... 14 ... 56 Laatste