Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand ervaringen met de Dreame D10 plus?
Nu voor een hele mooie prijs, dus ben aan het twijfelen:
https://www.amazon.de/dp/...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

Ik lees één mindere ervaring, maar ben benieuwd of er hier meer ervaring hebben met het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:45
Aangepast: Inmiddels gevonden :)

[ Voor 94% gewijzigd door stomley op 14-08-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:45
Heb je de bestelling via Fnac gedaan? Tevreden van de levering? En verder het gebruik van de Q revo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
logic00 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:42:
Wij zijn van plan om ook de Roborock Q Revo aan te schaffen.

Het witte model staat momenteel ook bij FNAC (Belgie) te koop voor iets meer dan 800 euro als je Fnac lid bent. En met een cashback via Mobile Vikings of Shopbuddies zou je nog eens 2% korting moeten krijgen.

Wij hebben hier thuis een gietvloer en ik denk dat de Q Revo echt uitstekend werk zal leveren (vloer is op zich erg makkelijk te onderhouden). Er werd door onze plaatser wel geadviseerd om PH neutrale zeep te gebruiken. Iemand ervaringen met PH neutrale zeep voor Roborock robotten?
Tevreden van de Fnac levering? En het gebruik van de Q revo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbekkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 12:59
henkjansmits123 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:39:
Iemand ervaringen met de Dreame D10 plus?
Nu voor een hele mooie prijs, dus ben aan het twijfelen:
https://www.amazon.de/dp/...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

Ik lees één mindere ervaring, maar ben benieuwd of er hier meer ervaring hebben met het apparaat?
Ondertussen terug aan de orginele prijs :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
Ja helaas... ben ook te laat met bestellen. Misschien dat de prijs binnenkort weer aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 07:19
Misschien een domme vraag ik kon het zo snel niet vinden. Als je de Roborock S8 alleen wil laten stofzuigen is het dan voldoende om alleen de dweil te verwijderen of moet je ook de klep met klittenband eraf halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23
5150time schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:25:
Misschien een domme vraag ik kon het zo snel niet vinden. Als je de Roborock S8 alleen wil laten stofzuigen is het dan voldoende om alleen de dweil te verwijderen of moet je ook de klep met klittenband eraf halen ?
Volgens mij moet je de hele klep eraf halen. Zelf laat ik het altijd gewoon zitten en zeg ik in de app "vacuum only" :)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
5150time schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:25:
Je kunt toch in de app kiezen voor "Alleen stofzuigen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 07:19
Lupadi schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Je kunt toch in de app kiezen voor "Alleen stofzuigen"?
Ja klopt dat heb ik in de tussentijd gevonden in de app. We hebben het apparaat sinds gisteren we zijn er zeer blij mee werkt boven verwachting goed.
Ik moet nog even kijken als de dweil eraf is en hij gaat over ons kleed of het klittenband aan de klep niet over het kleed gaat slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billybonka
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-05 10:11
De roborock via amazon.de is maandag 14/08 geleverd. Ik bestelde hem op 05/08. Volgens Amazon werd hij pas 31/08 geleverd. Mij hoor je dus niet klagen.

Ik ben over het algemeen heel tevreden van mijn eerste robot stofzuiger. Hij doet alles wat hij moet doen. Het maken van de map de eerste keer ging heel vlot.

Het enige probleem dat ik heb is dat de drempel van de keuken naar de living 3 cm is. Deze kan hij dus niet alleen. Iemand een tip om dit op te lossen. Ik dacht een extra latje ofzo voor de drempel te plakken. Iemand een idee hoe diep deze moet zijn?

Ook vraag ik me af wat er gebruikt wordt als detergent voorlopig gebruik ik alleen water. Maar het is natuurlijk jammer dat het vers kuis geurtje niet verspreid wordt.

Bedankt mede tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:52
@billybonka je zou voor de drempel naar de keuken een soort afgeschuinde.lat kunnen plaatsen. Hier zie je.iets dergelijk dat kant en klaar is: https://www.amazon.nl/Deu...-1647091955403&psc=1&th=1

Edit: Aliexpress lijkt ze ook te hebben https://nl.aliexpress.com...59-49d5-8dfe-766c86913d11

[ Voor 32% gewijzigd door monica66 op 16-08-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nekronek0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 19:34
Iemand ervaring met deze?
uitvoering: eufy RoboVac G30 Hybrid

Die is nu maar 227 euro bij Amazon. Lijkt wel een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

DarkSide

theres no place like ::1

qua prijs wel.
Maar ik lees dat hij met fysieke boundary strips komt. Voor mij is dat een no go.

Ik wil geen fysieke zones maken. ik wil gewoon no go zone's in de app maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
Ik heb zelf de Imou L11 besteld en deze krijg ik morgen binnen. Deze wil ik eerst beneden gebruiken, maar daarna verplaatsen naar boven. Wanneer de Dreame d10 plus weer met korting wordt verkocht, wil ik die beneden gaan gebruiken.
Ik zie dat de Imou L11 overal erg goed wordt beoordeeld, vreemd eigenlijk dat deze hier niet eerder is genoemd.
Nu op Amazon voor €150,- zonder leegstation, maar blijkbaar via Ebay verkrijgbaar voor €233,- met leegstation (https://testsiegertv.com/imou-saugroboter/ voor meer informatie en review).

Edit: met kortingscode AUFSTREBEND is hij nu €234,- inclusief verzending op Ebay.

[ Voor 7% gewijzigd door henkjansmits123 op 16-08-2023 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

@FirePuma142
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52MdQSHpr66SM6iryhU_qW0f3Go=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VypEVQuZwLj4UiP97b6McWYD.png?f=fotoalbum_large

ik begin progressie te maken!

Voor de 312e keer alles verwijderd, en toen dacht ik... mja.. gekocht in Spanje.. JE WEET MAAR NOOIT!
8)7
in iOS de Xiaomi app op Spanje gezet, het ding toegevoegd, die krijgt in eerste instantie zijn standaard IP wat niet bij je netwerk hoort. Ik heb hem toen een uurtje met rust gelaten, en nadat hij op het juiste IP sub zat op een windows computer de token extractor gedraaid.
Handmatig in HA toegevoegd onder token dus (op IP + token) en lo and behold! :o

Map werkt ook, coordinaten van de kamers ook, kan alleen nog geen kamer schoonmaken, maar dat is voor morgen :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdbusqZFOwOWEhEn7NLzGTJXFp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEN6JekAYwlKMuJF9gqlVtjt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 17-08-2023 00:38 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29

The Executer

Lekker belangrijk!

paQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:34:
@FirePuma142
[Afbeelding]

ik begin progressie te maken!

Voor de 312e keer alles verwijderd, en toen dacht ik... mja.. gekocht in Spanje.. JE WEET MAAR NOOIT!
8)7
in iOS de Xiaomi app op Spanje gezet, het ding toegevoegd, die krijgt in eerste instantie zijn standaard IP wat niet bij je netwerk hoort. Ik heb hem toen een uurtje met rust gelaten, en nadat hij op het juiste IP sub zat op een windows computer de token extractor gedraaid.
Handmatig in HA toegevoegd onder token dus (op IP + token) en lo and behold! :o
Nice!
Map werkt ook, coordinaten van de kamers ook, kan alleen nog geen kamer schoonmaken, maar dat is voor morgen :z

[Afbeelding]
Volgens mij liep ik hier de laatste keer ook tegen aan. Of iets met zones. Je verstuurd de opdracht maar er gebeurt niets. Komt dat bekend voor?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• paQ

paQ

@The Executer
required key not provided @ data ['aiid']

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29

The Executer

Lekker belangrijk!

paQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 01:05:
@The Executer
required key not provided @ data ['aiid']
Ik probeer net een kamer te laten doen. Ik druk op het bezempje, druk op start, krijg succes maar hij doet niets. Zie niets in de reguliere logboek.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjansmits123
Hele dikke aanbieding voor een robotstofzuiger met Lidar, nu voor 99 Euro: https://www.amazon.de/dp/...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De Roborock Q Revo is per vandaag ook via Amazon NL leverbaar, scheelt weer Duitse BTW: https://www.amazon.nl/-/en/Q-Revo-EU-Schwarz/dp/B0C2YJYN8H

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die Q Revo ziet er goed uit. Volgens mij een mooie opvolger voor de S5.

Die dock is handig maar ook een enorm ding. De S5 heb ik nu weggewerkt onder een kast, komt er 's nachts onderweg om z'n ronde te doen en om de drie rondjes staat hij in de ochtend naast de prullenbak zodat ik hem kan legen.

Iemand ervaring met de Home Assistant integratie van de Revo?

En hoe werkt het schema, kun je instellen dat hij bijvoorbeeld om de dag of twee dagen dweilt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

@FirePuma142 Het is gelukt *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Pvu387BNmYgtum1YWFjsKTncwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMq6J7NnPmyF7NstQO6kK1Po.png?f=fotoalbum_large
Enorm veel hulp gehad van de onderhouder van de map extractor plugin!
selecteren, GO, en werken :)

Ik begreep van een ander git-lid, dat ook hij in het begin gezeik had met de EVA werkend krijgen in de Xiaomi app. Hij had destijds daarover geklaagd bij Roidmi, en die hebben dus op de achtergrond iets aangepast waardoor het nu voor hem wel werkt.
Ik heb Roidmi een mail en appje gestuurd. Hoop wel morgen antwoord te hebben. Zonder settings kun je de robot slecht onderhouden...
Het goede nieuws is dat alle settings die je in de Roidmi app hebt gedaan (incl kaart) gewoon in tact blijven, dus wellicht is het geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

@FirePuma142 idd even Roidmi contacten en je mi ID doorgeven (gewoon meteen in zelfde berichtje)
Alles werkt, en je krijgt in de mi app dan ook een andere startkaart (snelstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 20:01
Welke website adviseren jullie voor nieuwe borstels/filters aan te kopen? Ik heb nog een oudere Roborock S5 die nog steeds prima werk levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:30
Wij hebben binnenkort eindelijk een huis groot genoeg voor een robotstofzuiger :'). Nu ben ik wat reviews aan het lezen en ik zag dat de Roomba best goed wordt beoordeeld.

Het verraste mij dat deze geen lidar heeft maar een camera. Ik was altijd in de veronderstelling dat zoiets minder goed werkt. Heeft iemand toevallig een Roomba J7 of weten jullie een beter alternatief tussen de 500-700 euro? We hebben geen huisdieren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:22

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Maks schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:17:
Wij hebben binnenkort eindelijk een huis groot genoeg voor een robotstofzuiger :'). Nu ben ik wat reviews aan het lezen en ik zag dat de Roomba best goed wordt beoordeeld.

Het verraste mij dat deze geen lidar heeft maar een camera. Ik was altijd in de veronderstelling dat zoiets minder goed werkt. Heeft iemand toevallig een Roomba J7 of weten jullie een beter alternatief tussen de 500-700 euro? We hebben geen huisdieren trouwens.
Kijk even naar de line up van Roborock, Ecovacs en Dreame, momenteel de meest populaire en beste robots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Maks schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:17:

Ik ben zelf geen fan van Roomba omdat ze veel modellen van een1.800mAh accu voorzien. Dat is aanvankelijk voldoende, maar na 2, 3 of 4 jaar degradeert een accu behoorlijk. Als de Roomba dan niet meer de hele verdieping aankan op één lading zal hij terug moeten, opladen en dan de ronde afmaken.

Een merk als Roborock gebruikt 5.200mAh accu's, dat is bijna 3x zoveel capaciteit.

Hoe belangrijk is een camera voor objectontwijking voor je? Geen huisdieren, maar mogelijk wel kinderen of veel rondslingerende dingen op de vloer? Voor iets minder dan 500 heb je ook een Roborock Q7 Max+ met afzuigstation. Wel lidar, geen camera of objectontwijking. Als je de stofbak zelf elke keer wil legen kan je ook zonder nemen, dan kan het nog een stuk goedkoper :)

Verder eens dat Roborock, Ecovacs en Dreame interessante merken zijn momenteel. Ze zitten ook in allerlei prijssegmenten, van instap tot mega overkill.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 18-08-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
Ik krijg vandaag de niet-pro versie binnen van de Imou L11, dus ben benieuwd.
Ik zie dat de pro-versie, dus met opvangbak/afzuigstation, verkrijgbaar is voor €216,- inclusief verzending op Ebay:
Zie review en informatie over hoe te bestellen: https://testsiegertv.com/imou-saugroboter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
Heeft iemand hier ervaring met de Blaupunkt robotstofzuigers? Meer bepaald de "extreme" versie.
Op coolblue zijn deze populair en positief beoordeelt, maar hier op tweakers vind ik er niet zoveel van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:17:
De Roborock Q Revo is per vandaag ook via Amazon NL leverbaar, scheelt weer Duitse BTW: https://www.amazon.nl/-/en/Q-Revo-EU-Schwarz/dp/B0C2YJYN8H
Thanks. Zat ik nog even op de wachten! Besteld als toevoeging aan onze S5 max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

paQ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:40:
@FirePuma142 idd even Roidmi contacten en je mi ID doorgeven (gewoon meteen in zelfde berichtje)
Alles werkt, en je krijgt in de mi app dan ook een andere startkaart (snelstart)
Dat werkt prima inderdaad! En heel snel geregeld ook nog eens. De kaart heb ik nog niet aan de praat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

FirePuma142 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Dat werkt prima inderdaad! En heel snel geregeld ook nog eens. De kaart heb ik nog niet aan de praat.
sja dat is niet meer zo moeilijk dan:

1. map extractor installeren
2. token exctractor installeren (windows) voor je device token
3. camera aanmaken in je config (met token van 2)
de mijne
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
camera:
# eva kantoor
  - platform: xiaomi_cloud_map_extractor
    name: EVA kantoor
    host: 192.168.108.88
    token: ***
    username: ***
    password: ***
    attributes:
      - calibration_points
      - rooms
      - cleaned_rooms

4. Xiaomi MIOT installeren en daar met token en IP je EVA handmatig opvoeren
5. Vaccum map kaart aanmaken met gegevens van bovenstaand, en BOEM daar is je kaart met bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

paQ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

sja dat is niet meer zo moeilijk dan:

1. map extractor installeren
2. token exctractor installeren (windows) voor je device token
3. camera aanmaken in je config (met token van 2)
de mijne
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
camera:
# eva kantoor
  - platform: xiaomi_cloud_map_extractor
    name: EVA kantoor
    host: 192.168.108.88
    token: ***
    username: ***
    password: ***
    attributes:
      - calibration_points
      - rooms
      - cleaned_rooms

4. Xiaomi MIOT installeren en daar met token en IP je EVA handmatig opvoeren
5. Vaccum map kaart aanmaken met gegevens van bovenstaand, en BOEM daar is je kaart met bediening.
Dank! Zo ver was ik ook al gekomen, maar de updates komen niet of heel laat aan. Misschien was ik ongeduldig, ging even snel tussendoor vanmiddag.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

FirePuma142 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

Dank! Zo ver was ik ook al gekomen, maar de updates komen niet of heel laat aan. Misschien was ik ongeduldig, ging even snel tussendoor vanmiddag.
Het werkt hier vrijwel instant. (LAN)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ktX87ytdwkl4RQeaQicSt0C7ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u9WpeMwM1NM9VpOpkiaG30vv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nog verder gekomen @FirePuma142 ?
Ik heb het momenteel zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwEvDaYSM66CFS-7QQ8HI8n8n6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L6iNZliJQfGlPrgimlUlTpVE.png?f=fotoalbum_large

Sommige translations zijn brakjes, dus misschien dat ik die nog een keer aanpas.
"Backing clean" bijvoorbeeld (mops wassen)

Heb er ook een melding bij als een tank vol of juist leeg is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuxexZKa8msQMVdyedkTt717YZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ir7FLE7Aiqm0FtT4OhhIMaBk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Duitse BTW hoge tarief is met 19% toch lager dan het Nederlandse hoge tarief van 21%?

Beide sites overigens dezelfde prijs: https://www.amazon.de/-/en/Q-Revo-EU-Schwarz/dp/B0C2YJYN8H

Volgens https://www.hagglezon.com/en/s/B0C2YJYN8H is de prijs bij alle Europese Amazon winkels hetzelfde.

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
wiert.tweakers schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

Duitse BTW hoge tarief is met 19% toch lager dan het Nederlandse hoge tarief van 21%?

Beide sites overigens dezelfde prijs: https://www.amazon.de/-/en/Q-Revo-EU-Schwarz/dp/B0C2YJYN8H

Volgens https://www.hagglezon.com/en/s/B0C2YJYN8H is de prijs bij alle Europese Amazon winkels hetzelfde.
Ja dat is juist het probleem :+ Amazon DE adverteert met Duitse BTW. Bij internationale aankopen waarbij er naar Nederland wordt verzonden is de verkoper verplicht Nederlandse BTW af te dragen. Dat zie je ook bij aankopen op Aliexpress, er komt direct 21% BTW bij (éénloket systeem).

Als je bij Amazon DE de Q Revo in je winkelmand plaatst en proceed to checkout klikt met afleveradres in Nederland dan wordt de prijs €863.27. Daarna 3,49 verzending erbij en je zit op €866.76.

Het is voordeliger om Amazon NL te gebruiken want A. 850 is de daadwerkelijke prijs en B. geen verzendkosten.

Bij DE betaal je verzendkosten + 2% extra BTW en bij FR/ES/IT zijn er altijd verzendkosten die behoorlijk kunnen oplopen, bijv €12. Bovendien heeft Roborock Official EU (de 3e verkopende partij op Amazon) uitgeschakeld dat FR/ES/IT naar NL wordt verzonden. Je kan alleen bij NL + DE terecht.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 20-08-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:15
Ik heb nog een originele Xiaomi mi vacuüm 1. Zeg maar de voorloper van roborock.
Nu 6 jaar in dienst en ik merk dat hij kuren begint te vertonen. Alsof de LiDAR of de sensor aan de zijkant niet goed meer werkt.
Een mooie reden om een nieuwe aan te schaffen met een fatsoenlijke dweil functie (ik denk dus met roterende pads?).
Nu schrik ik me wel rot van de prijzen.
In 2017 voor 300€ het topmodel van de tijd gekocht. Nu zie ik prijzen van 300€ voor een model wat eigenlijk hetzelfde kan als mijn 6 jaar oude beestje. Voor een beetje upgrade ben je 600 kwijt en met afzuig gebeuren zelfs 800-1000 :o !

We denken dus even goed na wat we willen. Hij moet wel weer minstens zo lang meegaan…

Ik kom nu een beetje uit bij een Dreame L10s ultra. Dat lijkt ook een populair model op dit moment. Zit ik daarmee goed, of zijn er andere modellen die alweer meer kunnen of beter zijn?
Wat is de ervaring hier met Dreame, ik begrijp dat het ook ‘gewoon’ weer een Xiaomi label is?

Waar haal je nu de scherpste prijs? Ik zie hier een aantal keer Amazon langskomen, ik zat zelf al op AliExpress te kijken ;) .

Hoor graag wat jullie er van denken.

Oh en mocht iemand interesse hebben een matig functionerende klassieker dan hoor ik het graag :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

stin00 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:38:
[...]
Ja dat is juist het probleem :+ Amazon DE adverteert met Duitse BTW. Bij internationale aankopen waarbij er naar Nederland wordt verzonden is de verkoper verplicht Nederlandse BTW af te dragen. Dat zie je ook bij aankopen op Aliexpress, er komt direct 21% BTW bij (éénloket systeem).
Dank voor de uitleg!

--jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Smobbo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:01:
Ik kom nu een beetje uit bij een Dreame L10s ultra. Dat lijkt ook een populair model op dit moment. Zit ik daarmee goed, of zijn er andere modellen die alweer meer kunnen of beter zijn?
Wat is de ervaring hier met Dreame, ik begrijp dat het ook ‘gewoon’ weer een Xiaomi label is?
Ik had net de afgelopen pagina's van het forum doorgespit en dit is de samenvatting:

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azië te bestellen als X10, soms voor minder dan EUR 800)

Zie [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Reserveonderdelen zijn al op AliExpress te koop: https://www.aliexpress.us/item/3256805668010444.html

Een deel daarvan lijkt compatibel met de L10s volgens YouTube: Dreame L20 Ultra / X20 Pro - Saugroboter mit Wasseranschluss, Wische...

Andere L20/X20 video van dezelfde persoon: YouTube: Dreame X20 Pro / L20 Ultra Saugroboter - Unter 800€ - Ist das der be...

L20/X20 wisselen van consumables zal niet veel anders zijn dan bij de L10s waar deze video over gaat: YouTube: Dreame L10s Ultra Inspektion / Service nach 6 Monaten. Was wird erne...

--jeroen

[ Voor 42% gewijzigd door wiert.tweakers op 20-08-2023 19:30 . Reden: Meer info en linkjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
wiert.tweakers schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

Ik had net de afgelopen pagina's van het forum doorgespit en dit is de samenvatting:

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azie te bestellen, soms voor minder dan EUR 800)

Zie [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Reserveonderdelen zijn al op AliExpress te koop: https://www.aliexpress.us/item/3256805668010444.html

Een deel daarvan lijkt compatibel met de L10s volgens YouTube: Dreame L20 Ultra / X20 Pro - Saugroboter mit Wasseranschluss, Wische...

Andere X20 video van dezelfde persoon: YouTube: Dreame X20 Pro / L20 Ultra Saugroboter - Unter 800€ - Ist das der be...

--jeroen
Ha, goed om te weten! Er komt altijd weer net een iets betere uit ;) . Minder dan 800€ zou wel top zijn.
Je bent dus ook wel van mening dat een Dreame op dit moment wel een aanrader is?

Ik duik ook weer verder het internet op (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Roidmi Eva doet het ook lekker, en is meestal wel net op de 600 euro te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
wiert.tweakers schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azië te bestellen als X10, soms voor minder dan EUR 800)
Ik zie de X10 en de X20 voor nog minder geld te koop staan op Alibaba. https://m.dutch.alibaba.c...language=dutch&redirect=1
Het lijkt erop dat je minimaal 2 stuks moet afnemen. Verder weet ik niet hoe het dan zit met btw, invoerrechten en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
paQ schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:53:
Roidmi Eva doet het ook lekker, en is meestal wel net op de 600 euro te vinden
Die ziet er ook goed uit, maar ik zoek een robot die zonder tussenkomst in 1x kan stofzuigen en dweilen.
Ik begrijp dat je bij de Eva de mops moet verwijderen om het kleed te laten stofzuigen? Dat zou dan om-en-om moeten gebeuren, toch?

Dan lijkt me zo'n mop die automatisch omhoog komt handiger, wij hebben een zeer laagpolig kleed in de woonkamer liggen :) .

(grappig hoe mijn eisen met het lezen van elke review ongeveer omhoog gaan, nu tevreden met een simpele stofzuiger en de volgende moet van alles en nog wat kunnen :+ ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smobbo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Die ziet er ook goed uit, maar ik zoek een robot die zonder tussenkomst in 1x kan stofzuigen en dweilen.
Ik begrijp dat je bij de Eva de mops moet verwijderen om het kleed te laten stofzuigen? Dat zou dan om-en-om moeten gebeuren, toch?

Dan lijkt me zo'n mop die automatisch omhoog komt handiger, wij hebben een zeer laagpolig kleed in de woonkamer liggen :) .

(grappig hoe mijn eisen met het lezen van elke review ongeveer omhoog gaan, nu tevreden met een simpele stofzuiger en de volgende moet van alles en nog wat kunnen :+ ...)
correct

Volgens mij kan de dreame ultra dat weer wel. Maar ik weet niet precies hoe hoog die dingen dan opgetild worden. Bij een geknoopt tapijt of mat zal het nooit een probleem vormen lijkt me. Bij alles wat geschoren is zou ik dat goed van te voren uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Wij hebben de Dreame L10s Ultra. Ik zou dit model niet adviseren als je echt hoogpolig tapijt hebt. Bij ons loopt.hij daarin namelijk vast. Maar.. ik heb begrepen dat dit voor veel van dergelijke dweil/zuigrobots geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
monica66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:24:
Wij hebben de Dreame L10s Ultra. Ik zou dit model niet adviseren als je echt hoogpolig tapijt hebt. Bij ons loopt.hij daarin namelijk vast. Maar.. ik heb begrepen dat dit voor veel van dergelijke dweil/zuigrobots geldt.
Wij hebben eigenlijk daarom ook een laagpolig tapijt gekozen :o !

Overigens daarover nog een vraag. Hoe goed gaan de huidige modellen om met donkere kleden? Ons kleed is donkerblauw (met verschillende tinten qua donker-licht), daar wordt ons oude beestje gek van. Nu hebben we de valsensoren gewoon afgeplakt en gaat het prima, maar daar moeten we elke keer om denken als we hem boven zetten :+ .
Kan de huidige generatie hier beter mee om gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Daar kan ik je helaas niet mee helpen. We hebben boven twee hoogpolige tapijten en die hebben we in de app afgeschermd vanwege het vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 13:45
Wij willen graag een robotstofzuiger voor onze keuken. We hebben daar een marmoleum vloer liggen die redelijk gevoel is voor klein vlekjes. Het leek mij daarom erg prettig om ook een dweilfunctie te hebben. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer… zijn er types van ongeveer 750 euro met goede dweilfunctie of kan je bij deze prijs categorie beter gaan voor eentje die enkel zuigt en dat je zelf af en toe dweilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12
Naar aanleiding van bovestaande post heb ik een bestelling gedaan gisteren. Ik heb niet goed gekeken naar de verkoper. "Roborock EU Official". Maar 2 reviews, waarvan 1 slecht. Dom, dom, dom. Nu zit ik in spanning te wachten of het wel de real deal is wat morgen binnenkomt. :( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

Naar aanleiding van bovestaande post heb ik een bestelling gedaan gisteren. Ik heb niet goed gekeken naar de verkoper. "Roborock EU Official". Maar 2 reviews, waarvan 1 slecht. Dom, dom, dom. Nu zit ik in spanning te wachten of het wel de real deal is wat morgen binnenkomt. :( |:(
Geen stress, Roborock Official EU is daadwerkelijk Roborock zelf :) Dezelfde verkoper zit ook op DE,FR,ES, IT.

Dit is voor het eerst dat Roborock ook zelf in Nederland een robotstofzuiger aanbiedt. Normaal gesproken ging het altijd via Amazon zelf, Bol of andere partners. Daarnaast handelt Amazon de verzending af, dus dat komt helemaal goed.

Echter, ik zie dat Duitsland momenteel een aanbieding heeft voor de Q Revo met 799 euro (+2% BTW extra nog + 3,49 verzending): https://www.amazon.de/dp/B0C2YJYN8H (zelfde verkoper!)

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 21-08-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLuining
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-12-2023
Keuzes keuzes keuzes. Wie kan de glazen bol erbij pakken en een voorspelling doen omtrent de prijs van de Q Revo tijdens Black Friday?

Daalde bijvoorbeeld de S7 ook in prijs vorig jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 21:43
Sorry als dit al heeel vaak gevraagd is maar ik ben opzoek naar een robot stofzuiger van max 350 euro.
Appartement gelijkvloers 70m2 +/-, ik heb al best veel revieuws gekeken maar het helpt mij niet om echt een keuze te maken wat nou echt de beste koop is.

Kunnen jullie hier enig advies in geven? zo heb ik bijvoorbeeld IMOU L11 gezien via pepper wat heel goedkoop is of de Dreame D10 Plus.

alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
BLuining schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:14:
Keuzes keuzes keuzes. Wie kan de glazen bol erbij pakken en een voorspelling doen omtrent de prijs van de Q Revo tijdens Black Friday?

Daalde bijvoorbeeld de S7 ook in prijs vorig jaar?
Bij MediaMarkt Duitsland is de Q Revo al wel €777 geweest. Dus misschien dat €750 mogelijk is met Black Friday? Het is jammer dat Duitsland altijd veel betere deals heeft voor robotstofzuigers, TVs en witgoed dan Nederland.

Black Friday '22 was helaas zeer teleurstellend op dit gebied. Bij prime days was Dreame met de L10S Ultra voor €799 een uitblinker (veel features voor de prijs).

De beste kortingen krijg je, uit mijn ervaring, op Amazon wanneer Amazon zelf de verkoper is. Als er een derde partij achter zit dan valt de korting altijd zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLuining
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-12-2023
Merci, duidelijk verhaal! Voor die paar tientjes ten opzichte van de prijs op Amazon DE, wil ik niet nog twee maanden wachten..

Zag op Pepper de Dreame L10 nog wel voor €699,- staan, maar het borstelen van het station en geen notificatie als de zak vol is.. tsja, als we dan toch voor gemak gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
stin00 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Geen stress, Roborock Official EU is daadwerkelijk Roborock zelf :) Dezelfde verkoper zit ook op DE,FR,ES, IT.

Dit is voor het eerst dat Roborock ook zelf in Nederland een robotstofzuiger aanbiedt. Normaal gesproken ging het altijd via Amazon zelf, Bol of andere partners. Daarnaast handelt Amazon de verzending af, dus dat komt helemaal goed.

Echter, ik zie dat Duitsland momenteel een aanbieding heeft voor de Q Revo met 799 euro (+2% BTW extra nog + 3,49 verzending): https://www.amazon.de/dp/B0C2YJYN8H (zelfde verkoper!)
Dank voor de toelichting. Dat lucht wel op. Betreft de voordeligere deal via amazon.de. Dat zag ik vanavond dus ook. Ik ga morgen de Nederlandse bestelling na ontvangst direct retourneren en de Duitse bestelling doen, dat scheelt toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:00:
[...]

Dank voor de toelichting. Dat lucht wel op. Betreft de voordeligere deal via amazon.de. Dat zag ik vanavond dus ook. Ik ga morgen de Nederlandse bestelling na ontvangst direct retourneren en de Duitse bestelling doen, dat scheelt toch.
Het scheelt incl btw en verzending slechts €36. Dus dat kost je wat moeite, maar als je het vindt lonen dan houd ik je niet tegen :+

Ze lijken NL te zijn vergeten met de korting. Alle andere Europese Amazons hebben €799 als prijs..

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 21-08-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
[...]

Direct weigeren aan de deur is dan de snelste methode. Scheelt weer werk en soms ook verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
stin00 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:07:
[...]

Het scheelt incl btw en verzending slechts €36. Dus dat kost je wat moeite, maar als je het vindt lonen dan houd ik je niet tegen :+

Ze lijken NL te zijn vergeten met de korting. Alle andere Europese Amazons hebben €799 als prijs..
Retourlabel uitprinten, erop plakken, afleveren naast de supermarkt waar ik toch dagelijks moet zijn. No biggie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
goodfella schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:48:
[...]

Retourlabel uitprinten, erop plakken, afleveren naast de supermarkt waar ik toch dagelijks moet zijn. No biggie :+
Wat ik net al schreef: het makkelijkste is weigeren aan de deur. Dan ben je ook niet verantwoordelijk voor de retourzending, mocht hij kwijtraken of beschadigen;
https://www.webwinkelkeur...oen-met-de-verzendkosten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
monica66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:53:
[...]

Wat ik net al schreef: het makkelijkste is weigeren aan de deur. Dan ben je ook niet verantwoordelijk voor de retourzending, mocht hij kwijtraken of beschadigen;
https://www.webwinkelkeur...oen-met-de-verzendkosten/
Je hebt mij overtuigd. Ik ga de Q Revo aan de deur weigeren. Bedankt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:41
goodfella schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:58:
[...]

Je hebt mij overtuigd. Ik ga de Q Revo aan de deur weigeren. Bedankt!
Andere bedrijven op kosten jagen en het milieu belasten, omdat je zelf 4,5% korting extra wilt pakken en zelf niet hebt opgelet?

Tja, je hebt wettelijke gezien volledig gelijk. Ik zou lekker een paar dagen eerder van je aankoop genieten, spijt ga je er niet van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
FabianNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:17:
[...]

Andere bedrijven op kosten jagen en het milieu belasten, omdat je zelf 4,5% korting extra wilt pakken en zelf niet hebt opgelet?

Tja, je hebt wettelijke gezien volledig gelijk. Ik zou lekker een paar dagen eerder van je aankoop genieten, spijt ga je er niet van krijgen!
Ik snap je beredenering. Ten tijden was de Duitse prijs gelijk, dit scheelt voor ons gezin behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 23:07
Hallo,

Ik ben bezig om een nieuwe robot stofzuiger te kopen. Zit erg te twijfelen tussen de Dreame L10 Pro en de Dreame L10s Pro.

Weet iemand welke er beter is. Lijken best wel op elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
@Cobraa had je al zelf op internet gezocht naar de verschillen?

----

Voor de mensen die een S7 hebben die ineens begint te piepen dat de filter moet worden vervangen of nat is. Dan is hier de oplossing. Dit is wat mij betreft een mankement in de docu / gebruik. Want volgens mij word er nergens gerept over dat filtertje

Dan heb ik nog een tip voor de schoonmakers. Als je de sensoren etc schoon maakt moet je ook het wieltje schoon maken dat voorop zit. Haal niet alleen maar het wieltje er uit, stof tussen de asjes en klaar maar kijk ook even met een pincet of je in het gaatje wat in de houder van het wieltje zit kan pulken. Daar gaat ENORM veel kattenhaar ( of ander haar ) in zitten na verloop van tijd.

[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 22-08-2023 09:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 20:01
Ik heb nog een oude Roborock S5. Welke website gebruiken jullie voor nieuwe filters/reserve onderdelen aan te kopen? Ik vind heel wat aanbieders terug met slechte reviews waar bijvoorbeeld de onderdelen niet perfect passen. Ook heel veel prijsverschil tussen verschillende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
@dotacom bol.com

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
dotacom schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:09:
Ik heb nog een oude Roborock S5. Welke website gebruiken jullie voor nieuwe filters/reserve onderdelen aan te kopen? Ik vind heel wat aanbieders terug met slechte reviews waar bijvoorbeeld de onderdelen niet perfect passen. Ook heel veel prijsverschil tussen verschillende aanbieders.
Er worden voornamelijk namaak producten aangeboden via Amazon, Bol etc. Ik haal namaak reserve onderdelen kits bij Amazon, bestaande uit stofzakken, dweilpads, stoffilters, roterende borstel en die ronde borstel. De kwaliteit is wat lager dan originele onderdelen, maar het scheelt veel qua prijs. Bol vermijd ik persoonlijk omdat alles daar veel duurder is.

Voor de S5 zou ik een complete onderdelen set bestellen (Check wel even goed of dit de juiste is voor jouw S5). Voor €18 is dat natuurlijk allemaal namaak, 2 originele filters zouden immers al even duur zijn als deze complete set. De externe verkopers op Bol gooien er vaak nog 10 tot 15 euro bovenop. Komt uiteindelijk allemaal uit China etc.

Je kan ook originele onderdelen aanschaffen, dan ben je een veelvoud kwijt. Ik kan je geen garanties geven of namaak onderdelen even goed werken, maar bij m'n S7 Plus en S7 Max Ultra merk ik eigenlijk geen verschil in prestaties. Of de levensduur wordt beinvloed durf ik geen uitspraken over te doen, eigen risico.

Met goedkope namaak onderdelen heb ik wel véél meer reserve onderdelen thuis op voorraad liggen en ben ik sneller geneigd een onderdeel preventief te vervangen. Met de originele onderdelen deed ik vaak veel langer dan aanbevolen omdat ik ze te prijzig vond om te vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
jorritkramer schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:40:
Sorry als dit al heeel vaak gevraagd is maar ik ben opzoek naar een robot stofzuiger van max 350 euro.
Appartement gelijkvloers 70m2 +/-, ik heb al best veel revieuws gekeken maar het helpt mij niet om echt een keuze te maken wat nou echt de beste koop is.

Kunnen jullie hier enig advies in geven? zo heb ik bijvoorbeeld IMOU L11 gezien via pepper wat heel goedkoop is of de Dreame D10 Plus.

alvast bedankt.
Koop de Imou L11 pro! Verkrijgbaar voor €216,- inclusief verzending en heeft een afzuigstation. Zie testbericht: https://testsiegertv.com/imou-saugroboter/. Edit: niet meer verkrijgbaar voor de prijs.

Ik heb de gewone Imou L11 gekocht via Amazon.de (voor minder dan €150,-, daar heb je nu ook nog een coupon/voucher voor 5% korting).
Ik ben echter zo tevreden over de Imou L11, dat ik ook de Pro variant nog via Ebay heb gekocht voor €216,-. De gewone variant gaat dan naar boven.
Ik zie nu echter dat deze in prijs is verhoogd, dus dan kun je hem voor dat geld net zo goed bij Amazon.de kopen (ca. €268,-) (via Pepper). Als je geen station nodig hebt, is de gewone variant meer dan prima. Ik ben er echt tevreden mee, zeker voor het bedrag van €145,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Wij lijken ondertussen langzaamaan op 1 model uit te komen, dat is toch de Roborock Q revo.
Ik wil, zoals eerder aangegeven, een robot die goed kan dweilen naast uiteraard goed stofzuigen.

De modellen waar ik tussen heb gekeken zijn vooral de Dreame L10s Ultra, de diverse Roborock S7 en S8 modellen en dus de Roborock Q revo.
De ecovacs modellen komen vaak minder goed uit de testen op youtube (of die echt minder zijn of dat die youtubers minder gesponserd worden blijft onduidelijk).

Ik wil een robot die zowel de vloer kan stofzuigen en dweilen als ook het kleed kan stofzuigen zonder tussenkomst. Dus een Roidmi Eva is daarom ook afgevallen.

Het veel genoemde nadeel van de Q revo is de obstacle avoidance die minder is dan bij andere modellen. Voordeel is wel weer dat er ook geen camera in je huis komt.
Hoe ervaren mensen met de Q revo dit in de (Nederlands/Belgische) praktijk? Heb je hier echt last van, loopt hij vaak vast?

Ik zie dat hij op amazon.de nu 800 euro is ( https://www.amazon.de/dp/B0C2YQTHJN?th=1 ), dat lijkt de beste deal. Mocht iemand nog een betere deal weten dan hou ik me aanbevolen :) .
Ik gok dat we ergens deze week op een koopknop gaan drukken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

En voortaan https://www.hagglezon.com/ gebruiken :>

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

FabianNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:17:
[...]

Maar eens met ^

Wellicht is het niet verstandig om een duur (luxe) apparaat te kopen als 35 euro het verschil kan/gaat maken voor je gezin.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Smobbo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:55:
Wij lijken ondertussen langzaamaan op 1 model uit te komen, dat is toch de Roborock Q revo.
Ik wil, zoals eerder aangegeven, een robot die goed kan dweilen naast uiteraard goed stofzuigen.

De modellen waar ik tussen heb gekeken zijn vooral de Dreame L10s Ultra, de diverse Roborock S7 en S8 modellen en dus de Roborock Q revo.
De ecovacs modellen komen vaak minder goed uit de testen op youtube (of die echt minder zijn of dat die youtubers minder gesponserd worden blijft onduidelijk).

Ik wil een robot die zowel de vloer kan stofzuigen en dweilen als ook het kleed kan stofzuigen zonder tussenkomst. Dus een Roidmi Eva is daarom ook afgevallen.

Het veel genoemde nadeel van de Q revo is de obstacle avoidance die minder is dan bij andere modellen. Voordeel is wel weer dat er ook geen camera in je huis komt.
Hoe ervaren mensen met de Q revo dit in de (Nederlands/Belgische) praktijk? Heb je hier echt last van, loopt hij vaak vast?

Ik zie dat hij op amazon.de nu 800 euro is ( https://www.amazon.de/dp/B0C2YQTHJN?th=1 ), dat lijkt de beste deal. Mocht iemand nog een betere deal weten dan hou ik me aanbevolen :) .
Ergens deze week werd later in de middag... Zojuist de Q Revo besteld, als het goed is wordt hij dit weekend nog geleverd! Ik ben benieuwd :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
Iemand hier een idee waar ik nog het type lidar: a1m8 R4 kan vinden? Deze is kapot in mijn Blitzwolf, als ik deze nog ergens voor een leuk prijsje kan vinden, durf ik het nog wel aan om deze te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 13:54
Smobbo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:55:

De S7 heb je ook zonder camera beschikbaar.

Sig

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 12:18
stin00 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Er worden voornamelijk namaak producten aangeboden via Amazon, Bol etc. Ik haal namaak reserve onderdelen kits bij Amazon, bestaande uit stofzakken, dweilpads, stoffilters, roterende borstel en die ronde borstel. De kwaliteit is wat lager dan originele onderdelen, maar het scheelt veel qua prijs. Bol vermijd ik persoonlijk omdat alles daar veel duurder is.
Het is wel echt irritant, aan de foto's is verder (volgens mij) niet op te maken wat een goed-passend onderdeel is en welke een paar mm te klein zijn. Ik heb een Roomba E5; amazon heeft inderdaad een kit van 25 euro waar alles in zit en waarvan gezegd wordt dat het zo ongeveer op elk model past, dus waarschijnlijk past het op geen enkel model goed. Ik hoef geen originele onderdelen en wil best iets meer betalen als ik dan zeker weet dat het goed past.

Zelfs de reviews zijn wisselend, sommige zeggen past perfect op E5 en anderen zeggen dat het als een tractor klinkt. Waarschijnlijk zijn er dan ook nog eens meerdere uitvoeringen in omloop op dezelfde advertentie.

[ Voor 10% gewijzigd door fce773febc139c7 op 24-08-2023 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 05:37
Het lijkt erop dat de RoboRock Anniversary Sale er weer aankomt van 29 augustus tot 2 september, op Reddit kwam ik alvast het volgende tegen:

This sale runs from August 29th through September 2nd and this time includes the S8 Pro Ultra.

This is for the US market as I do not currently have details for other markets.

Customers will also get rewards if their order is >$1000 and purchased through the official Roborock Store.
  • First 20 customers get $200 cash back
  • First 21-220 customers get an insulated coffee cup
  • First 221-720 customers get a bottle of Roborock OMO cleaning solution.
A link to all deals and the details of the sale: https://us.roborock.com/p...ce=reddit&utm_medium=post
I believe they will also be live on Amazon as well, minus the rewards.

ModelList PriceSale PriceDiscount Amount
Q5$429.99$259.99$170
Q5+$699.99$399.99$300
S7$649.99$359.99$290
Q Revo$899.99$699.99$200
Dyad Pro$449.99$349.99$100
S8 Pro Ultra$1599.99$1199.99$400
S8 Pro Ultra & Dyad Pro BUndle$2049.98$1399.99$649.99

• Smobbo
r00tie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:02:
Het lijkt erop dat de RoboRock Anniversary Sale er weer aankomt van 29 augustus tot 2 september, op Reddit kwam ik alvast het volgende tegen:

This sale runs from August 29th through September 2nd and this time includes the S8 Pro Ultra.

This is for the US market as I do not currently have details for other markets.

Customers will also get rewards if their order is >$1000 and purchased through the official Roborock Store.
  • First 20 customers get $200 cash back
  • First 21-220 customers get an insulated coffee cup
  • First 221-720 customers get a bottle of Roborock OMO cleaning solution.
A link to all deals and the details of the sale: https://us.roborock.com/p...ce=reddit&utm_medium=post
I believe they will also be live on Amazon as well, minus the rewards.

ModelList PriceSale PriceDiscount Amount
Q5$429.99$259.99$170
Q5+$699.99$399.99$300
S7$649.99$359.99$290
Q Revo$899.99$699.99$200
Dyad Pro$449.99$349.99$100
S8 Pro Ultra$1599.99$1199.99$400
S8 Pro Ultra & Dyad Pro BUndle$2049.98$1399.99$649.99
Dat is dus niet zo interessant.
Je moet meer dan 1000 dollar besteden, terwijl de meerderheid van de producten goedkoper zijn. Dus je moet bij de eerste 200 klanten zitten dan dan heb je alleen bij de S8 Pro Ultra daadwerkelijk voordeel...

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 20:17
Als je een laagpolig vloerkleed heb, en je maakt een no mop zone in je ruimte waar het vloerkleed ligt, kan hij dan met de mop pad je ruimte geheel stofzuigen en het kleed ontzien? Het betreft de robotrock q7 Max +
Of moet ik elke keer de pad verwijderen als hij ook het vloerkleed moet meenemen?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:41
@MillZ Q7 heeft geen mop lifting. Alles wat gestofzuigd wordt, wordt ook gedweild (als je de mop eronder hebt hangen in ieder geval). Als je alleen wil stofzuigen moet je de mop dus verwijderen.
Wil je alles stofzuigen en bepaalde stukken niet dweilen dan kom je uit bij robots met mop lifting.

• MillZ
Basfr schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:24:
@MillZ Q7 heeft geen mop lifting. Alles wat gestofzuigd wordt, wordt ook gedweild (als je de mop eronder hebt hangen in ieder geval). Als je alleen wil stofzuigen moet je de mop dus verwijderen.
Wil je alles stofzuigen en bepaalde stukken niet dweilen dan kom je uit bij robots met mop lifting.
Hmm, ik heb al tegen mijn vrouw gezegd dat het tapijt eruit moet. Hoe doen andere dit zonder moplifting?
Of gewoon die dweilfunctie niet gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:43

bjp

ik heb weinig tapijt in huis. Waar de robot een tapijt vind, haalt hem de dweil op (Dreame L10S Ultra), bijvoorbeeld bij de tapijtjes bij voordeur en achterdeur.

Het tapijt in de living voor de zetel haal ik weg voor ik de robot aanzet, net zoals de stoelen op tafels zetten.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• MillZ
Ik kan natuurlijk ook een schedule instellen om 5x per week alleen te stofzuigen en 2x per week alleen te dweilen en dan een zone van het tapijt in te stellen.
Hoe doen andere dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MillZ
Opgelost;
Blijkbaar is mijn Q7 een stuk intelligenter…
Met de mop vastgezet aan de stofzuiger, slaat hij gewoon mijn tapijt over. Haal ik hem eraf pakt hij alles automatisch.
Gewoon de ‘no mop zone’ aangezet.

Topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Wij zijn in de markt voor een robot stofzuiger en wil ook graag dat die goed kan dweilen. We hebben een hond (kortharig) en een kat (die bijna nooit in huis is).

Een tijdje geleden had ik al gekeken en leek de Roborock S7 MaxV Ultra een mooie, luxe, keuze.
Nu zag ik afgelopen week dat er ook een nieuw model is, de Roborock S8 Pro Ultra.

Qua specs lijken ze redelijk veel op elkaar. De S8 heeft een kleinere inhoud (volgens mij zijn beide zakloos) en maakt deze meer lawaai (hogere decibelen).
Gezien het een nieuwe versie is lijkt het me dat er verbeteringen in de S8 moeten zitten, maar uit de specs haal ik dat niet zo 1-2-3. De base is wel mooier, maar dat is persoonlijk.
Op dit soort bedragen geeft die 250 euro verschil mij niet heel veel, maar dan moet het wel een meerwaarde bieden. Mensen hier die ervaringen met een van de twee, of beide, hebben of weten wat verbeterde punten zijn in de nieuwe versie?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Jan_V schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:40:
Wij zijn in de markt voor een robot stofzuiger en wil ook graag dat die goed kan dweilen. We hebben een hond (kortharig) en een kat (die bijna nooit in huis is).

Een tijdje geleden had ik al gekeken en leek de Roborock S7 MaxV Ultra een mooie, luxe, keuze.
Nu zag ik afgelopen week dat er ook een nieuw model is, de Roborock S8 Pro Ultra.

Qua specs lijken ze redelijk veel op elkaar. De S8 heeft een kleinere inhoud (volgens mij zijn beide zakloos) en maakt deze meer lawaai (hogere decibelen).
Gezien het een nieuwe versie is lijkt het me dat er verbeteringen in de S8 moeten zitten, maar uit de specs haal ik dat niet zo 1-2-3. De base is wel mooier, maar dat is persoonlijk.
Op dit soort bedragen geeft die 250 euro verschil mij niet heel veel, maar dan moet het wel een meerwaarde bieden. Mensen hier die ervaringen met een van de twee, of beide, hebben of weten wat verbeterde punten zijn in de nieuwe versie?
Een S8 Pro is de opvolger van de S7 Pro en niet de Maxv. De Maxv is het parade paardje van Roborock en je zal moeten wachten op een S8 Maxv voor weer een eerlijke opvolger.

Los daarvan heb je al op de Roborock 'compare models' website pagina van hunzelf gekeken tussen de verschillen van de twee modellen die je nu opnoemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 17:53

De S7 en S8 met Dock zijn niet zakloos. Er gaat een stofzuigerzak in het dock die de rotzooi inneemt. Het grote verschil t.o.v. de S7 is dat de S8 geen IP-camera feature heeft, maar de S8 heeft betere 'zuigkracht O+ ' en naar mijn idee dweilt hij beter. Ook kan het Dock van de S8 de dweil drogen en is het Dock iets handiger gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo

Toevallig gisteren een Roborock Q Revo besteld, zou het goed moeten doen in jouw scenario (komt dit weekend, dus ik weet nog niet of hij ook echt goed is). Enige minpunt ten opzichte van een S7 MaxV of Dreame L10s bijvoorbeeld is dat de Q Revo geen camera aan de voorkant heeft, maar een sensor. Obstacle avoidance is dan (logischerwijs) een stukje minder goed.
Voor ons is het ontbreken van een camera die automatisch foto's maakt bij het tegenkomen van een voor hem onbekend object en dat opslaat op een server ergens juist een pluspunt. Vond m'n vrouw niet zo'n prettig idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Een S8 Pro is de opvolger van de S7 Pro en niet de Maxv. De Maxv is het parade paardje van Roborock en je zal moeten wachten op een S8 Maxv voor weer een eerlijke opvolger.

Los daarvan heb je al op de Roborock 'compare models' website pagina van hunzelf gekeken tussen de verschillen van de twee modellen die je nu opnoemt?
Bedankt voor de correctie, dacht dat ze de naamgeving hadden aangepast met het nieuwe model.

Via de compare models optie zag ik inderdaad enkele verschillen, zoals iets meer geluid, iets betere accu, iets betere zuigkracht, en iets minder inhoud.
Gezien de kleine verschillen lijkt het op papier redelijk vergelijkbaar.
Vandaar dat ik me afvraag naar ervaringen of punten van aandacht.
Aasas schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

De S7 en S8 met Dock zijn niet zakloos. Er gaat een stofzuigerzak in het dock die de rotzooi inneemt. Het grote verschil t.o.v. de S7 is dat de S8 geen IP-camera feature heeft, maar de S8 heeft betere 'zuigkracht O+ ' en naar mijn idee dweilt hij beter. Ook kan het Dock van de S8 de dweil drogen en is het Dock iets handiger gemaakt.
Die dweil verbeteringen zijn wel handig, bedankt!
Ik weet nief of een IP-camera iets is wat ik zou missen, zal er eens naar zoeken.

Maar als gezien de dweil verbeteringen denk ik dat de S8 degene die gekozen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Wij vinden de camera in onze Dreame L10s Ultra juist wel weer een pluspunt. De obstakelherkenning is beter en we vinden het ook wel handig dat we even kunnen kijken hoe het met de katten gaat als we niet thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
[...]

Welke S7? De S7 en S7 Pro hebben ook geen IP Camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Het dock ontwerp van de Q Revo is voor mij ook wel een reden om daar voor te kiezen. Met name het feit dat je het 'bakje' er gewoon uit kan halen om af te spoelen, in plaats van dat je met een kleine afwasborstel op je knieën voor het dock zit om de boel schoon te boenen :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 17:53
Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Welke S7? De S7 en S7 Pro hebben ook geen IP Camera.
Correctie: de Roborock S7 MaxV Ultra heeft een IP camera functie.
Smobbo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Het dock ontwerp van de Q Revo is voor mij ook wel een reden om daar voor te kiezen. Met name het feit dat je het 'bakje' er gewoon uit kan halen om af te spoelen, in plaats van dat je met een kleine afwasborstel op je knieën voor het dock zit om de boel schoon te boenen :o !
Ik moet zeggen dat ik dat nog niet heb hoeven doen. (s8 Pro Ultra)

[ Voor 49% gewijzigd door Aasas op 25-08-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De verkoop gaat goed zeker, is niet meer beschikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uwedp
De roborock q revo op Fnac met Ledenkorting +/- 750€ wel pas verstuurd vanaf begin September. Geen ervaring met Fnac bestellingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Smobbo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Die bakjes kunnen er toch ook uit bij de S8 Pro Ultra? Tenminste, dat doet de animatie mij vermoeden op de product pagina. Daar schuiven de 3 bakjes zo in de dock.
Maar staat verder niet genoemd op de pagina dat het mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Jan_V schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Die bakjes kunnen er toch ook uit bij de S8 Pro Ultra? Tenminste, dat doet de animatie mij vermoeden op de product pagina. Daar schuiven de 3 bakjes zo in de dock.
Maar staat verder niet genoemd op de pagina dat het mogelijk is.
De bakjes met water en de stofzak wel inderdaad.
Bij de Q revo kan ook het bakje waar de robot zijn mops schoonmaakt eruit gehaald worden. Daar blijft na het schoonmaken van de dweilen een beetje viezigheid achter. Bij de andere modellen is dat geen los bakje, maar onderdeel van de Dock zelf. Dat is dan niet te verwijderen en schoonmaken is dan dus best onhandig.

Althans, dat is de overweging die ik in alle reviews terug zie komen. Kan ik goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
  • Registratie: December 2018
Ik twijfel zwaar tussen de Roidmi Eva en de Roborock Q Revo. Naar mijn idee zijn deze gelijkwaardig aan elkaar, de Roborock heeft wel mop lifting; maar of dat alleen het prijsverschil moet rechtvaardigen…. Wie kan mij met goede argumenten overtuigen om de ‘juiste’ keuze te nemen.

Hoewel ik overigens zojuist lees dat er een Eva 2023 model is die wel over mop lifting beschikt.

https://www.mobileocta.co...per-to-address-two-major/

[ Voor 27% gewijzigd door roy.van.geel op 26-08-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
roy.van.geel schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:14:
Ik twijfel zwaar tussen de Roidmi Eva en de Roborock Q Revo. Naar mijn idee zijn deze gelijkwaardig aan elkaar, de Roborock heeft wel mop lifting; maar of dat alleen het prijsverschil moet rechtvaardigen…. Wie kan mij met goede argumenten overtuigen om de ‘juiste’ keuze te nemen.

Hoewel ik overigens zojuist lees dat er een Eva 2023 model is die wel over mop lifting beschikt.

https://www.mobileocta.co...per-to-address-two-major/
Ha, die update lijkt idd precies het verschil tussen de Q Revo en de ‘oude’ Eva op te lossen.
Voor mij was het mopliften (en dus in 1x alles kunnen stofzuigen en dweilen ipv tussen 2 rondes in de mop verwijderen) en het (hopelijk) makkelijk schoonmaken van het dockbakje reden om voor de Q revo te gaan.
Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste