Ik doelde ook op de aliexpress schoonmaakset. Uit de set van 23 euro worden 2 filters, 4 mop pads, 2 losse borstels, 1 hoofdborstel en 5 stofzuigerzakken geleverd, maar ik vroeg me af hoe lang je daar ongeveer mee doet. Excuus als de vraag onduidelijk wasmonica66 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:46:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met het mengen met Biohy. Ik heb itons gevraagd of hij dit wil toelichten in dit topic.
Biohy, met een 1 liter fles kan je lang doen… ben nu 3-4 maanden verder en heb 2x een dopje gebruikt.
Reserveonderdelen gaan in mijn ervaring langer mee dan de l10s aangeeft, die reset ik dan gewoon. Mop pads gaan in de wasmachine en gebruik ik gewoon opnieuw. Met 1 set kan je wel tijd vooruit. Heb nu in een half jaar alleen de stofzuigerzak en de filter 1x vervangen. Met wat geduld kan je zelfs de filter schoonmaken en hergebruiken volgens mij…
(Wij zuigen+dweilen 3-4x per week ongeveer, begane grond 100m2. Incidenteel zet ik hem ook even boven neer…)
Reserveonderdelen gaan in mijn ervaring langer mee dan de l10s aangeeft, die reset ik dan gewoon. Mop pads gaan in de wasmachine en gebruik ik gewoon opnieuw. Met 1 set kan je wel tijd vooruit. Heb nu in een half jaar alleen de stofzuigerzak en de filter 1x vervangen. Met wat geduld kan je zelfs de filter schoonmaken en hergebruiken volgens mij…
(Wij zuigen+dweilen 3-4x per week ongeveer, begane grond 100m2. Incidenteel zet ik hem ook even boven neer…)
[ Voor 11% gewijzigd door itons op 28-07-2023 16:02 ]
Wij hebben na 4 maanden gebruik alleen nog maar een stofzuigerzak vervangen. Volgens de app moeten de mopping pads over een paar werkuren worden vervangen. Maar ze zien er nog goed uit, dus ik denk dat we een reset gaan doen zoals itons zegt.JJJ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:43:
[...]
Ik doelde ook op de aliexpress schoonmaakset. Uit de set van 23 euro worden 2 filters, 4 mop pads, 2 losse borstels, 1 hoofdborstel en 5 stofzuigerzakken geleverd, maar ik vroeg me af hoe lang je daar ongeveer mee doet. Excuus als de vraag onduidelijk was
.
.
Heb nu bijna een jaar de ROIDMI EVA en ben daar erg tevreden mee. Zuigt het tapijt goed, lange haren kan het ook mee omgaan maar je moet de machine wel regelmatig optillen om het even los te trekken/snijdenn. Dweilen is ook echt ideaal, dat scheelt zoveel! Het enige nadeel is dat je de robot niet makkelijk boven zet, want dan moet ik om de een af andere reden elke keer een nieuwe map aanmaken.
Wij hebben een Roborock S7+ Maxv Ultra en zijn toe aan wat vervangingen:
- waterfilters
- stofzak
- dweilmop
Nu kan ik die gewoon ergens random kopen van het duurste merk, maar heb hier weleens tips voorbij zien komen… wat raden jullie aan (diegene die dezelfde hebben uiteraard)
- waterfilters
- stofzak
- dweilmop
Nu kan ik die gewoon ergens random kopen van het duurste merk, maar heb hier weleens tips voorbij zien komen… wat raden jullie aan (diegene die dezelfde hebben uiteraard)
Ik heb maar een S5 Max, maar gebruik al hele tijd onderdelen willekeurig van een Aliexpress of Banggood of zo. Is niet echt hogere wiskunde wat erin gaat.
Hier nog altijd heel contact van de S5 roborock. Maar toch ook stilaan aan het kijken voor iets dat beter dweilt. Toch nog even wachten op een goede aanbieing
[ Voor 97% gewijzigd door chento12 op 29-07-2023 11:47 ]
Dat mechanisch geluid is inderdaad wat ik ervaar, dank!stin00 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:31:
[...]
Dit heb ik gemerkt van een S5 Max na overstap op de S7. De S5 Max reed altijd heel stil rond, je hoorde hem nooit eigenlijk. M'n S7 lijkt soms te 'versnellen' als hij lange banen trekt en dan hoor je een wat constant mechanisch geluid. Dit schijnt per robotstofzuiger weer wat te verschillen, de een hoor je minder dan de ander. Schijnt door de wielen aandrijving te komen. Of doel je op het geluid bij maximale zuigkracht?
Gooi je dat spul gewoon de in waterreservoir of vul je de cartridge bij?itons schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:01:
Biohy, met een 1 liter fles kan je lang doen… ben nu 3-4 maanden verder en heb 2x een dopje gebruikt.
Ik kon ook geen release notes/changelog vinden jammer genoeg.. Heb overigens na het inschakelen van de nieuwe functie wel een paar virtuele muren naast mijn vloerkleed moeten plaatsen omdat één van de dweilpads telkens onder het vloerkleed vast kwam te zitten en losschoot. Lijkt nu beter te gaan..RobbyTown schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:32:
L10s heeft weer een firmware update. Beetje apart dat er nergens fatsoenlijk een changelog te vinden is.
@Jdv Bredere dekking had meteen getest. Hier doet die tussen de 30 en 40 minuten langer over de schoonmaak. Heb even gekeken hoe die dat doet. Hij schut elke keer met de achterkant naar de rand raakt niet helemaal strak de rand maar beter voorheen was toch echt meer en dat stukje word goed schoon, staat stil pads draaien, schudden met die en weer stukje verder en weer schudden met die kont.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die meegemaakt hebben dat één van de pads vast kwam te zitten onder een vloerkleed en hierdoor losschoot. Het vervelende hierbij (of als de robot vast komt te zitten) is dat je hem dan niet eenvoudig door lijkt te kunnen starten obv de instellingen (snelkoppeling) waarmee je hem hebt gestart. Hij lijkt dan alleen via de play knop in de app (door)gestart te kunnen worden waarbij hij volgens mij de standaard instellingen weer toepast en overnieuw begint.
@Jdv hier geen vloerkleed in huis gelukkig geen last van
. Bij de deur ligt wel een dunne deurmat die neemt of verplaatst die toch elke keer een of anderhalve tegel. Bij de S5 bleef die op zijn plaats.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Welke stofzuiger kan:
- stofzuigen
- dweilen
- detectie vloerkleed, dus geen vieze natte strepen trekken over de vloerkleed maar de vloerkleed wel stofzuigen
- niet gek worden als de robot een kamer niet in kan (stel een deur naar een ruimte is dichtgetrokken)
- automatisch legen
Hoeveel geluid maken de stofzuigers? Als we 'm bijvoorbeeld 's nachts laten draaien hoor je dat dan? Wij slapen 1 verdieping boven de ruimte waar de robot voor bedoelt is.
De Roborock Q Revo lijkt wel alles te kunnen wat wij willen? Alleen heeft de Q Revo geen "Automatic brush lifting", in welke gevallen is dat nodig?
- stofzuigen
- dweilen
- detectie vloerkleed, dus geen vieze natte strepen trekken over de vloerkleed maar de vloerkleed wel stofzuigen
- niet gek worden als de robot een kamer niet in kan (stel een deur naar een ruimte is dichtgetrokken)
- automatisch legen
Hoeveel geluid maken de stofzuigers? Als we 'm bijvoorbeeld 's nachts laten draaien hoor je dat dan? Wij slapen 1 verdieping boven de ruimte waar de robot voor bedoelt is.
De Roborock Q Revo lijkt wel alles te kunnen wat wij willen? Alleen heeft de Q Revo geen "Automatic brush lifting", in welke gevallen is dat nodig?
[ Voor 17% gewijzigd door c-nan op 30-07-2023 19:44 ]
EU DNS: 86.54.11.100
Hier een L10s kan over de Q Revo niet oordelen.c-nan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:40:
Welke stofzuiger kan:
- stofzuigen
- dweilen
- automatisch legen
Automatisch legen maakt een enorme herrie (meer dan de stofzuiger zelf) maar niet al te lang. Wij laten hem overdag rijden ivm opwekken energie
Vroeger S5 in de nacht laten rijden. Maakt net zoveel geluid als de L10s. In de nacht laten rijden ja het kan zolang je niet te gevoelig voor geluid bent. Ik hoor hem maar mijn vriendin niet.
L10s trekt de dweilpads wel omhoog bij een kleed.
Wij hebben ook een L10s. Hij gaat meer lawaai maken naarmate je hem intensiever laat zuigen. Je hebt stil, standaard, krachtig en turbo. Als je het zuigen op standaard zet, dan hoor je hem bijna niet. Bij turbo hoor je hem behoorlijk. Die stand gebruiken we niet meer, omdat we er geen extra effect van zagen op onze gladde natuurstenen vloer.
Het afzuigen van stof hoor je inderdaad korte tijd goed, maar je kan een niet storen modus aanzetten als je niet wilt dat hij 's nachts geleegd wordt. Dit staat bij de instellingen onder beheer robot. Daar kan je instellen wanneer hij geleegd wordt.
NB: wil je dat hij bij vloerkleden automatisch krachtig gaat zuigen, dan moet je het zuigen niet op stil zetten.
Het afzuigen van stof hoor je inderdaad korte tijd goed, maar je kan een niet storen modus aanzetten als je niet wilt dat hij 's nachts geleegd wordt. Dit staat bij de instellingen onder beheer robot. Daar kan je instellen wanneer hij geleegd wordt.
NB: wil je dat hij bij vloerkleden automatisch krachtig gaat zuigen, dan moet je het zuigen niet op stil zetten.
Zowel de Q Revo als de L10S lijken dit te doen. Heb zelf naar deze twee modellen gekeken (is de Q Revo geworden, eerder heb ik mijn ervaring gedeeld) en het voornaamste verschil (op basis van reviews) is dat de Q Revo beter schijnt te dweilen en dat de L10S beter is in object avoidance aangezien deze een camera heeft.c-nan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:40:
Welke stofzuiger kan:
- stofzuigen
- dweilen
- automatisch legen
Ik heb de S8 Pro Ultra nu een maand.
Situatie:
- 1 verdieping - appartement (120m2)
- 110 m2 laminaat, 10m2 tegels.
- 1 hond, 1 konijn
- 2 personen
- 2 laagpolige vloerkleden
- 1 kleine drempel
Samengevat:
De S8 Pro Ultra is in alle opzichten beter dan de Roborock S7. De S8 gaat beter om met haar en specifiek haar op vloerkleden/tapijt. De S7 maakte hoopjes haar maar zoog deze niet op. De S8 daarin tegen zuigt alles op. Daarnaast is de S8 nog sneller in stofzuigen dan de S7 door Obstacle avoidance. De S7 kwam vast te zitten onder onze eetkamerstoelen terwijl de S8 dit als een obstakel ziet. Ook het onderhoud is makkelijker dan de S7. De S7 had overal haar in de borstels en in de zuigmond vastzitten. Terwijl de S8 hier geen enkel probleem mee heeft, en dus minder onderhoud geeft.
Ook het dock heeft zijn voordelen. Met de S7 had ik geen dock, dus moest ik het waterreservoir vullen, en de 'stofzuigerzak' van de S7 legen in de vuilnisbak. Doordat je het bakje eruit haalt, laat je veel stof achter in de S7, waardoor je dat met een doekje altijd nog weer moest schoonmaken. Met de S8 heb ik dit probleem niet meer. Het dock levert water en kan de S8 legen. Nu moet ik alsnog wel een waterreservoir vullen, maar dit gaat handiger doordat ik niet helemaal naar de grond hoeft te gaan, maar een bak op kniehoogte kan pakken aan een hendel, en deze vul met water. Hetzelfde geldt voor het vernieuwen van de stofzuigerzak. Daarnaast maakt het dock ook de dweil schoon van de S8. Dit gaat zo goed dat de vloer hier nog nooit zo schoon is geweest. In sommige reviews laten mensen zien dat de dweil niet goed wordt schoongemaakt nadat de robot stroop of andere natte/vochtige substanties heeft schoongeveegd. Echter vind ik dat niet helemaal de realiteit. Ieder weldenkend mens maakt dat schoon met een doekje, en gaat daarna dweilen als het nodig is.
Dus al met al: een top product zonder zorgen.
Situatie:
- 1 verdieping - appartement (120m2)
- 110 m2 laminaat, 10m2 tegels.
- 1 hond, 1 konijn
- 2 personen
- 2 laagpolige vloerkleden
- 1 kleine drempel
Samengevat:
De S8 Pro Ultra is in alle opzichten beter dan de Roborock S7. De S8 gaat beter om met haar en specifiek haar op vloerkleden/tapijt. De S7 maakte hoopjes haar maar zoog deze niet op. De S8 daarin tegen zuigt alles op. Daarnaast is de S8 nog sneller in stofzuigen dan de S7 door Obstacle avoidance. De S7 kwam vast te zitten onder onze eetkamerstoelen terwijl de S8 dit als een obstakel ziet. Ook het onderhoud is makkelijker dan de S7. De S7 had overal haar in de borstels en in de zuigmond vastzitten. Terwijl de S8 hier geen enkel probleem mee heeft, en dus minder onderhoud geeft.
Ook het dock heeft zijn voordelen. Met de S7 had ik geen dock, dus moest ik het waterreservoir vullen, en de 'stofzuigerzak' van de S7 legen in de vuilnisbak. Doordat je het bakje eruit haalt, laat je veel stof achter in de S7, waardoor je dat met een doekje altijd nog weer moest schoonmaken. Met de S8 heb ik dit probleem niet meer. Het dock levert water en kan de S8 legen. Nu moet ik alsnog wel een waterreservoir vullen, maar dit gaat handiger doordat ik niet helemaal naar de grond hoeft te gaan, maar een bak op kniehoogte kan pakken aan een hendel, en deze vul met water. Hetzelfde geldt voor het vernieuwen van de stofzuigerzak. Daarnaast maakt het dock ook de dweil schoon van de S8. Dit gaat zo goed dat de vloer hier nog nooit zo schoon is geweest. In sommige reviews laten mensen zien dat de dweil niet goed wordt schoongemaakt nadat de robot stroop of andere natte/vochtige substanties heeft schoongeveegd. Echter vind ik dat niet helemaal de realiteit. Ieder weldenkend mens maakt dat schoon met een doekje, en gaat daarna dweilen als het nodig is.
Dus al met al: een top product zonder zorgen.
Nu een weekje een S8 Pro Ultra die de S5 vervangt.
De s5 doet nu primair stofzuigen op de eerste verdieping.
En de S8 doet beneden.
De S8 doet het verder echt beter dan de s5.
Heb wat eetstoelen met dunnen poten die de S5 niet ziet en er, met kabaal, overheen wilt gaan.
De S8 ziet dit wel en ontwijkt ze netjes. En zuigt en dweilt er tussendoor.
Ook de dock is super.
automatisch legen, water bijvullen, schoonmaken en drogen etc.
Maar.....
Ik wil boven ook wel dweilen.
De S8 ondersteund meerdere kaarten en verdiepingen en herkend dat hij boven is.
Maar als hij daar klaar is met dweilen geeft hij aan dat hij het dock niet kan vinden. Logisch.
Ik zet hem beneden en druk op de knop en hij rijdt netjes naar de dock toe.
En dan. Niets...
Geen schoonmaak van de dweil en niet drogen.
Mis ik iets. Een setting of iets anders?
Nu doe ik gewoon eerst boven. En dan beneden. Dan maakt hij wel alles schoon voor het dweilen en droogt hij.
En de S8 doet beneden.
Heb wat eetstoelen met dunnen poten die de S5 niet ziet en er, met kabaal, overheen wilt gaan.
Ook de dock is super.
Maar.....
Maar als hij daar klaar is met dweilen geeft hij aan dat hij het dock niet kan vinden. Logisch.
En dan. Niets...
Nu doe ik gewoon eerst boven. En dan beneden. Dan maakt hij wel alles schoon voor het dweilen en droogt hij.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik weet niet of de knop op de robet de functionaliteit heeft om de robot te legen of de dweil te reinigen. Via de app kan je dat wel doen, hij waarschuwt dan ook dat het geluidsoverlast kan veroorzaken.DarkSide schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:36:
Nu een weekje een S8 Pro Ultra die de S5 vervangt.
En de S8 doet beneden.
Ook de dock is super.
Maar.....
En dan. Niets...
Sig
hmm. Zal er wel overheen kijken.
Zie in de app geen optie voor legen etc.
Misschien tijd voor een RTFM-tje
edit:
To manually start washing,
tap Wash button in the app or press and
hold the button on the robot to send
De wash button zie ik nog niet. Maar de home button lang indrukken kan dus ook.
edit:
[ Voor 49% gewijzigd door DarkSide op 01-08-2023 21:14 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als hij op de dock staat zitten er een aantal opties onder de knop 'Docked' rechtsonderin.DarkSide schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:09:
hmm. Zal er wel overheen kijken.
edit:
echt.....tjemig. me rot lopen zoeken.
Tijd voor vakantie denk ik :-)
Tijd voor vakantie denk ik :-)
Betreffende de Roborock, is de Q7Max+ de meerprijs waard boven de Q7Max? Uiteindelijk heeft deze enkel een zelfledigend dock, waar je dan ook nog stofzakken voor nodig hebt? Iemand die kan toelichten?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
L10s ultra nu een week in gebruik. Bevalt erg goed. Vooral het dweilen vind ik beter dan verwacht.
Enige optie die ik mis is om in het schema in te stellen dat er niet iedere keer gedweild wordt.
Enige optie die ik mis is om in het schema in te stellen dat er niet iedere keer gedweild wordt.
Of het de meerprijs waard is kan alleen jij bepalen. De toegevoegde waarde van auto-empty ligt denk ik ook redelijk aan je huishouden, hoe vies je huis wordt en hoeveel moeite je zelf wil doen.Tricolores schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:36:
Betreffende de Roborock, is de Q7Max+ de meerprijs waard boven de Q7Max? Uiteindelijk heeft deze enkel een zelfledigend dock, waar je dan ook nog stofzakken voor nodig hebt? Iemand die kan toelichten?
Wij hebben 2 katten, en ik ben blij dat ik de plus heb gekocht (heb hem pas sinds gisteren), zeker nu ik zie hoeveel zooi dat ding opzuigt . Ik weet niet hoeveel stof er weer neerdwarrelt bij het legen van de stofbak, maar dat zou evt. ook nog een overweging kunnen zijn om wel de plus te nemen.
Ben tot nu toe erg blij met de Q7 max. In eerste instantie vond ik het een erg dom ding en had ik wellicht teveel verwacht van obstacle avoidance, maar na de map goed ingericht te hebben met no-go en no-mop zones gaat het een stuk beter en loopt 'ie eigenlijk ook nergens meer op vast.
Heb nu een irobot Roomba J7+, voorlopig enorm on te vreden over de software. No go zones ingesteld maar het ding rijdt gewoon waar die zin in heeft
. Remapping gedaan maar de kaart is niet geupdate, straks kaart verwijderen en nog een keer remappen.
Situatie:
- Hond + kat, no kids
- 80m2 appartement
Nadelen:
- Enorm trage app.
- No go zones doen het niet.
- Item detection "ok" maar rijdt gewoon tegen de hond aan.
- Je kan geen persoon toevoegen aan een robot, je moet je account credentials delen..(serieus..??) aangeraden door de app zelf.
- Corners worden niet goed afgehandeld, had een tweedehandse roomba 5 jaar oud en deed het beter qua corners.
- Bij het legen op het station, laat toch wel zand/wat zwaardere particles in de container achter.
- Batterij duur kon wat beter.
- Heb enorm mijn twijfels over privacy ivm de camera en item detection. We hebben opt in gedaan om fotos te krijgen in de app en te keuren als er een "raar" object op de grond ligt. Vraag me toch af of het niet een keer zal gebeuren dat het ding een foto schiet terwijl ik op de background naakt rondloop of dergelijks. Even testen en aankijken.
Pro's:
- Goed met tapijt, enorm onder de indruk eerlijk gezegd.
- Lage noise, uiteraard veel geluid bij legen tank maar dat duurt maar hooguit 5 seconden.
- Werkt bizar goed met dierenharen, de roomba heeft een dubbele rubbere rotor in een unieke configuratie. Na een aantal testruns, nul haren in de container, nul haren ingedraaid in de rotors. Heb express het appartement vies laten worden en in ons geval kan je een aantal truien breien qua hoeveelheid dierenharen.
Not sure yet of ik hem terugstuur, in principe gehaald ivm dierenharen en het apparaat slaagt daarin 9/10 wat ik een bijzondere prestatie vind. Of het 750 euro waard is weet ik nog niet

Situatie:
- Hond + kat, no kids
- 80m2 appartement
Nadelen:
- Enorm trage app.
- Je kan geen persoon toevoegen aan een robot, je moet je account credentials delen..(serieus..??) aangeraden door de app zelf.
- Corners worden niet goed afgehandeld, had een tweedehandse roomba 5 jaar oud en deed het beter qua corners.
- Bij het legen op het station, laat toch wel zand/wat zwaardere particles in de container achter.
- Heb enorm mijn twijfels over privacy ivm de camera en item detection. We hebben opt in gedaan om fotos te krijgen in de app en te keuren als er een "raar" object op de grond ligt. Vraag me toch af of het niet een keer zal gebeuren dat het ding een foto schiet terwijl ik op de background naakt rondloop of dergelijks. Even testen en aankijken.
Pro's:
- Lage noise, uiteraard veel geluid bij legen tank maar dat duurt maar hooguit 5 seconden.
- Werkt bizar goed met dierenharen, de roomba heeft een dubbele rubbere rotor in een unieke configuratie. Na een aantal testruns, nul haren in de container, nul haren ingedraaid in de rotors. Heb express het appartement vies laten worden en in ons geval kan je een aantal truien breien qua hoeveelheid dierenharen.
Not sure yet of ik hem terugstuur, in principe gehaald ivm dierenharen en het apparaat slaagt daarin 9/10 wat ik een bijzondere prestatie vind. Of het 750 euro waard is weet ik nog niet
Gewoon meerdere schema's maken. Ik heb 1 schema die maandag en vrijdag zuigt en dweilt. Dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag wordt er alleen gezogen en ook niet in alle ruimtes.pietz0r schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:20:
L10s ultra nu een week in gebruik. Bevalt erg goed. Vooral het dweilen vind ik beter dan verwacht.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Hier ook de J7+ gehad als eerst robotstofzuiger, de eerst paar dagen waren we heel enthousiast maar naar maten de dagen vorderden begonnen we ons toch steeds meer te ergeren aan een aantal zaken die jij ook noemt.EstiematiesEnzo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:14:
Heb nu een irobot Roomba J7+, voorlopig enorm on te vreden over de software. No go zones ingesteld maar het ding rijdt gewoon waar die zin in heeft. Remapping gedaan maar de kaart is niet geupdate, straks kaart verwijderen en nog een keer remappen.
Situatie:
- Hond + kat, no kids
- 80m2 appartement
Nadelen:
- Enorm trage app.
Pro's:
- Trage app
- Slechte no go zones
- Object detectie die zeer matig werkt
- Botst eigenlijk overal tegen op
- Was vaak de weg kwijt/zat vast op relatief makkelijke plekken
Daarom de J7+ weer terug gestuurd en de RoboRock S8 gekocht (incl dweil functie)
Welke echt op alle bovenstaande punten veel beter is als de J7+. Nu na 2 weken nog steeds zeer tevreden met de aankoop.
Ik heb de Q7 max zonder dock. Ik heb een grote hond. Laat het apparaat alleen stofzuigen, niet dwijlen. Dagelijks ongeveer 70m2 tegelvloer met een groot tapijt van 16m2. Ik leeg elke dag het stofreservoir en klop het filtertje uit (23 seconden werk), als ik dit een dag vergeet is er niets aan de hand. Ik mis het dock niet en heb geen spijt mijn keuze voor een variant zonder dock.Tricolores schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:36:
Ik heb hem ook teruggestuurd, vreselijk ding, de app was onbruikbaar met foutmeldingen. Ga nu voor een Roborock Revo Q, deze is kwa prijs niet veel duurder en volgens reviews de beste app onder de robotstofzuigers.EstiematiesEnzo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:14:
Heb nu een irobot Roomba J7+, voorlopig enorm on te vreden over de software. No go zones ingesteld maar het ding rijdt gewoon waar die zin in heeft. Remapping gedaan maar de kaart is niet geupdate, straks kaart verwijderen en nog een keer remappen.
Situatie:
- Hond + kat, no kids
- 80m2 appartement
Nadelen:
- Enorm trage app.
Pro's:
Kan je 't gewoon uitproberen en geld terug krijgen bij ontevredenheid?master_JE schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:10:
[...]
Hier ook de J7+ gehad als eerst robotstofzuiger, de eerst paar dagen waren we heel enthousiast maar naar maten de dagen vorderden begonnen we ons toch steeds meer te ergeren aan een aantal zaken die jij ook noemt.
- Trage app
- Slechte no go zones
Daarom de J7+ weer terug gestuurd en de RoboRock S8 gekocht (incl dweil functie)
Welke echt op alle bovenstaande punten veel beter is als de J7+. Nu na 2 weken nog steeds zeer tevreden met de aankoop.
Ik heb hem binnen 14 dagen teruggestuurd naar Coolblue, deze deden niet moeilijk in ieder geval.banaliteit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:59:
[...]
Kan je 't gewoon uitproberen en geld terug krijgen bij ontevredenheid?
Kopen op afstand wet...banaliteit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:59:
[...]
Kan je 't gewoon uitproberen en geld terug krijgen bij ontevredenheid?
Het probleem voor mij is ik heb echt die euhm geen idee hoe het heet, die extra toilet zoals ik hem noem nodig zodat hij zichzelf leegt. Als ik de S8 pro check dan hebben we het al over 1500 euro?. Twice the price, misschien dat ik de J7+ hou ivm dieren haren. Vind het vrij bizar dat er geen haren vast zitten in de J7+ 0__0master_JE schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:10:
[...]
Hier ook de J7+ gehad als eerst robotstofzuiger, de eerst paar dagen waren we heel enthousiast maar naar maten de dagen vorderden begonnen we ons toch steeds meer te ergeren aan een aantal zaken die jij ook noemt.
- Trage app
- Slechte no go zones
Voor een robot met een basisstation dat afzuigt hoef je echt geen 1500 euro kwijt te zijn hoor. De Roborock Q Revo en de Dreame L10s doen dat ook voor iets meer dan de helft. (Voor de Dreame even een goede aanbieding afwachten.)EstiematiesEnzo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:09:
[...]
Het probleem voor mij is ik heb echt die euhm geen idee hoe het heet, die extra toilet zoals ik hem noem nodig zodat hij zichzelf leegt. Als ik de S8 pro check dan hebben we het al over 1500 euro?. Twice the price, misschien dat ik de J7+ hou ivm dieren haren. Vind het vrij bizar dat er geen haren vast zitten in de J7+ 0__0
Wij hebben drie langharige katten en de L10S (sinds maart in gebruik) en zijn er heel erg tevreden over. Af en toe halen we de zijdopjes van de rubberen borstel even los en halen we wat haren eruit. In de rubberen borstel zelf blijven geen haren vast zitten (bij ons). Verder heeft hij een camera en ontwijkt daarom prima obstakels.
[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 04-08-2023 09:20 ]
Update van RobbyTown in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Ledje van de nieuwe zending gaat niet meer aan. Opgelost. Andere is retour. Prima opgelost zo.
Ledje van de nieuwe zending gaat niet meer aan. Opgelost. Andere is retour. Prima opgelost zo.
Fijn dat het defecte apparaat vervangen kan worden voor een nieuwe. Amazon is wat dat betreft toch wel een fijn bedrijf.RobbyTown schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:25:
Update van RobbyTown in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Toch maar overstag gegaan en de Dreame L10s besteld gisteren bij Ochama. (€869,-)
Word vandaag al geleverd!
Helaas alleen te bezorgen en ik woon niet in het bezorg gebied, en niet af te halen.Ricogardien schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:25:
Toch maar overstag gegaan en de Dreame L10s besteld gisteren bij Ochama. (€869,-)
Ik lees al een tijdje mee en aangezien ik vorige week een nieuwe vloer heb gelegd wil ik er ook aan gaan beginnen.
Ik twijfelde al tijdens de prime dagen maar dan word het wel black friday.
[ Voor 3% gewijzigd door Morocius op 04-08-2023 10:16 ]
weet iemand wat de standaard garantie is op de roborock q revo? Ik heb hiervoor een Neato D7 gehad en die is 4x gerepareerd in 3 jaar tijd.. dus ik was heel blij dat ik toen de extra garantie heb gekocht bij coolblue. Helaas heeft Coolblue deze robot niet.
ik dacht hem bij amazon.de te bestellen met extra garantie, maar dat is niet voor NL helaas.
ik dacht hem bij amazon.de te bestellen met extra garantie, maar dat is niet voor NL helaas.
[ Voor 15% gewijzigd door evuijtert op 04-08-2023 13:31 ]
in plaats van extra garantie kopen kun je beter wat tientjes apart houden.evuijtert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:30:
weet iemand wat de standaard garantie is op de roborock q revo? Ik heb hiervoor een Neato D7 gehad en die is 4x gerepareerd in 3 jaar tijd.. dus ik was heel blij dat ik toen de extra garantie heb gekocht bij coolblue. Helaas heeft Coolblue deze robot niet.
Verzekeren zou ik alleen doen voor zaken die je niet kunt betalen. Er wordt uiteraard verdient aan het verzekeren.
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen voor stofzuigers is mijn ervaring dat ze het allemaal niet overleven met de stugge haren van mijn hond. De Neato is vaak kapot geweest, maar ook een Miele en Dyson (reguliere) stofzuigers gingen vrij snel kapot. Ik zal er wel te weinig onderhoud aan doende Peer schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:43:
[...]
in plaats van extra garantie kopen kun je beter wat tientjes apart houden.
Verzekeren zou ik alleen doen voor zaken die je niet kunt betalen. Er wordt uiteraard verdient aan het verzekeren.
De Dreame L20 Ultra zou volgens dit Duitse artikel vanaf 1 september 2023 te koop zijn in Europa. Deze versie kan vlak langs de kanten dweilen.
https://www.smarthomeassi...roboter/dreame-l20-ultra/
Bij de Mediamarkt stond hij al voor 1299 (100 euro meer dan in het bovenstaande artikel) op de website:
https://www.mediamarkt.at...zeit-260-min-1948034.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XEPk92u28JBskNWI0jm19Fxf.jpg?f=user_large)
https://www.smarthomeassi...roboter/dreame-l20-ultra/
Bij de Mediamarkt stond hij al voor 1299 (100 euro meer dan in het bovenstaande artikel) op de website:
https://www.mediamarkt.at...zeit-260-min-1948034.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XEPk92u28JBskNWI0jm19Fxf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njyAGZ75TvrnNKNm8vKGtpI9.jpg?f=user_large)
[ Voor 102% gewijzigd door monica66 op 06-08-2023 11:15 . Reden: Foto toegevoegd ]
@monica66 sinds 2 dagen ook een filmpje van Dreame zelf YouTube: Dreame L20 Ultra
Lijkt erop dat die ook in het zwart komt
YouTube: Dreame L20 Ultra: Robot hút bụi thông minh độc quyền - Dọn sạch hoàn...
Lijkt erop dat die ook in het zwart komt
YouTube: Dreame L20 Ultra: Robot hút bụi thông minh độc quyền - Dọn sạch hoàn...
[ Voor 55% gewijzigd door RobbyTown op 06-08-2023 11:45 ]
@RobbyTown Ik vind 'm mooier in het zwart.
Ik lees ook dat de nieuwe Dreame L20 Ultra de Europese versie lijkt te zijn van de Dreame X20 Pro (Plus), die onlangs in Azië werd onthuld.
Er wordt al over gesproken op Reddit en er zijn al testfilmpjes van ook.
https://www.reddit.com/r/..._ultra_leaked_in_germany/
Ik lees ook dat de nieuwe Dreame L20 Ultra de Europese versie lijkt te zijn van de Dreame X20 Pro (Plus), die onlangs in Azië werd onthuld.
Er wordt al over gesproken op Reddit en er zijn al testfilmpjes van ook.
https://www.reddit.com/r/..._ultra_leaked_in_germany/
[ Voor 92% gewijzigd door monica66 op 06-08-2023 12:54 . Reden: Aanvulling ]
@monica66 zie alleen nergens waar de zeep bij kan. Vak van stofzuiger zak gaat ook wat moeizamer open als het yt filmpje kijk.
@RobbyTown Ik zie geen zeepcartridge meer tussen de vuil- en schoonwatertank. De zeep zul je dan vermoedelijk in de schoonwatertank moeten mengen met het water. En de klep van de stofzuigerzak lijkt inderdaad wat lastiger open te gaan.
Wat me dan wel weer handig lijkt is het feit dat de robot lastige vlekken twee keer dweilt.
Wat me dan wel weer handig lijkt is het feit dat de robot lastige vlekken twee keer dweilt.
Ik zie door de bomen het bos niet meer…
We zijn op zoek naar een robotstofzuiger: houten vloer met een laagpolig kleed in de voorkamer, 2 volwassenen en 2 peuters, geen huisdieren. Dweilen hoeft de stofzuiger niet te kunnen, wel goede aansturing met app en goede objectontwijking. Base station mag zonder leegautomaat.
Dan kom ik uit op de Roomba J7 (~€510) of de Roborock S8 (~€590). Volgens mij zitten hier meer fans van Roborock, is dat inderdaad de betere keuze? Of zie ik een goede optie over het hoofd?
We zijn op zoek naar een robotstofzuiger: houten vloer met een laagpolig kleed in de voorkamer, 2 volwassenen en 2 peuters, geen huisdieren. Dweilen hoeft de stofzuiger niet te kunnen, wel goede aansturing met app en goede objectontwijking. Base station mag zonder leegautomaat.
Dan kom ik uit op de Roomba J7 (~€510) of de Roborock S8 (~€590). Volgens mij zitten hier meer fans van Roborock, is dat inderdaad de betere keuze? Of zie ik een goede optie over het hoofd?
Ja. In de app kun je dat kiezen.Smetje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:38:
Hey
ik heb een s8 pro ultra maar vraagje
vraagje....kan je enkel stofzuigen zonder dweilen?
Boven de DOCK optie heb je de keuze om je programma aan te passen
:fill(white):strip_exif()/f/image/dYmxTL4eYOVQpNpKounyNnyW.png?f=user_large)
Dat kan op meerdere manieren volgens mij, althans wel bij mijn S7 Maxv. Je doet of de dweilpad niet installeren, of je kan het instellen in de app bij scheduals of handmatig.Smetje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:38:
Hey
ik heb een s8 pro ultra maar vraagje
vraagje....kan je enkel stofzuigen zonder dweilen?
/f/image/UYJaeaNEUFuFKSFlZcKa9OcD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IF0T6x6AlQpC3Nrd6JioqujC.png?f=fotoalbum_large)
De lidar sensor van mijn Blitzwolf VC-1 heeft het begeven (denk ik), net nadat ik een nieuwe accu heb geplaatst. Zul je altijd zien...
Iemand een idee waar ik een lidar sensor los kan aanschaffen? Of heeft iemand nog een oude Blitzwolf VC1 die bijv. kapot is?
Iemand een idee waar ik een lidar sensor los kan aanschaffen? Of heeft iemand nog een oude Blitzwolf VC1 die bijv. kapot is?
Voor de EVA-ers... @FirePuma142 @The Executer
Hoe krijgen jullie het ding goed aan de praat in de Xiaomi app?
Ik krijg hem zonder moeite ingeladen, maar reageert dan vervolgens nergens op, behalve de remote control.
ik 'moet' hem koppelen aan de xiaomi app teneinde hem in HA te kunnen krijgen.
Ook daar laadt de map netjes, maar ik kan helemaal niks bedienen.
Ik krijg hem zonder moeite ingeladen, maar reageert dan vervolgens nergens op, behalve de remote control.
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 07-08-2023 18:40 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Precies zo. Net nikspaQ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:09:
Voor de EVA-ers... @FirePuma142 @The Executer
Good taste is for people who can’t afford sapphires
dan ben ik toch erg benieuwd naar @The Executer hoe hij het voor elkaa rheeft gekregen.
Ik krijg de kaart prima in HA, ik krijg ook alle data uit de stofzuiger, maar daar stopt het ook wel.
/f/image/FZgy3AgalNRKujy66MlyFOFc.png?f=fotoalbum_large)
Ik maak gebruik van de Roborock integratie via HACS met de Lovelace Vacuumcard, beschreven in deze post:paQ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
dan ben ik toch erg benieuwd naar @The Executer hoe hij het voor elkaa rheeft gekregen.
Ik krijg de kaart prima in HA, ik krijg ook alle data uit de stofzuiger, maar daar stopt het ook wel.
[Afbeelding]
Ik heb de quote van de post even aangepast aangezien het prima werkt. In de oorspronkelijke post had ik nog wat hobbels maar tegenwoordig werkt het stabiel voor zover ik weet. Hebben de tablet hier nog niet aan de muur hangen dus doen eigenlijk alles nog via de Roborock app.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
yes, dat las ik, maar 'de vraag' is eigenlijk: Hoe heb je de roidmi in de roborock app gekregen dan?The Executer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:00:
[...]
Ik maak gebruik van de Roborock integratie via HACS met de Lovelace Vacuumcard, beschreven in deze post:
[...]
Ik heb de quote van de post even aangepast aangezien het prima werkt. In de oorspronkelijke post had ik nog wat hobbels maar tegenwoordig werkt het stabiel voor zover ik weet. Hebben de tablet hier nog niet aan de muur hangen dus doen eigenlijk alles nog via de Roborock app.
Ik heb een Roborock S5 Max, misschien dat daar de verwarring zit?paQ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:04:
[...]
yes, dat las ik, maar 'de vraag' is eigenlijk: Hoe heb je de roidmi in de roborock app gekregen dan?
Goede mop welThe Executer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
Ik heb een Roborock S5 Max, misschien dat daar de verwarring zit?
Dat wordt verder zoeken @paQ !
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik had geen idee hoor, ik werd getagd en had/heb verder nog niet ingelezen waarover het gingFirePuma142 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:34:
[...]
Goede mop wel![]()
![]()
Dat wordt verder zoeken @paQ !
Je deed het in die vorige posts voorkomen dat je een Roidmi Eva via de roborock app in de map extractor had gekregenThe Executer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:39:
[...]
Ik had geen idee hoor, ik werd getagd en had/heb verder nog niet ingelezen waarover het ging![]()
De mapextractor is mn probleem ook niet. Ik krijg het ding gewoon niet aan de praat onder het Xiaomi protocol / app. Wat vreemd is. Alle data wordt wel gelezen, maar commando’s niet uitgevoerd.
Haha nee helaas. In 1 van mijn laatste berichten zelfs nog benoemd dat we een S5 Max hebben die geen water meer pakt... maar meer daarover hieronderpaQ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:48:
[...]
Je deed het in die vorige posts voorkomen dat je een Roidmi Eva via de roborock app in de map extractor had gekregen
Helaas probleem nog steeds niet op kunnen lossen. Hij heeft het 2 tellen gedaan en sindsdien weer droogte. De tank gecontroleerd, alles is open/stroomt gewoon. Het systeem onder de stofzuiger is vrij, water kan gewoon stromen. Zonder dweil maar wel met de bracket, er komt helemaal niets. Na wat verder onderzoek blijkt de S5 Max een probleem met de pomp te hebben, en vermoedt dat die van ons daar ook onder valtThe Executer schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:26:
Tussen de middag even naar huis voor lunch, ondertussen de onderkant maar even losgeschroefd waar het systeem zit waar het water uit komt. Doorgeblazen met de mond, was niet verstopt. Gaatjes wat schoon gepord en slangetje weer aangesloten. Ook gelijk het frontwieltje er even uitgepakt, hier zat een vieze plakkerige substantie om het asje. De zijborstel ook maar even losgedraaid, maar deze was er onder helemaal schoon. Tevens borstel even schoongemaakt en daarna aangezet voor een testrondje: Binnen 3 tellen was de dweil vochtig. Wel viel het op dat het tuitje waar het waterreservoir op aan moet sluiten behoorlijk... los zit oid.. Kan hem wel een centimeter heen en weer doen, terwijl het reservoir behoorlijk strak op de stofzuiger aansluit en ik mij dus in kan denken dat het tuitje net niet goed aansluit.
Vaag, maar dit werkt iig weer.
valt tegen hoor, niet bewegend nat lapje dat hij over de vloer trekt.
Ricogardien schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:25:
:strip_exif()/f/image/9zhd5OF7vqQLzJDWgQvCh83n.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels eerste rondjes gedaan en hierbij kort verslag over mijn eerste robotstofzuiger ;
(tegelvloer met tapijt)
- Installatie en ingebruikname makkelijk
- Mapping en obstakel(s) ontwijking perfect!
- Dweilen erg netjes zonder vlekken/strepen
- Enige 'minpuntje' wat ik kon ontdekken is dat kabels/draden inderdaad slecht worden herkend
Erg happy met de aankoop!
waar ben je uiteindelijk voor gegaan en hoe bevallen die? ik moet deze dingen binnenkort voor de S7 Max Ultra (geen maxV) gaan kopen misschien kan ik jou ervaringen her-gebruikencrimby schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:28:
Wij hebben een Roborock S7+ Maxv Ultra en zijn toe aan wat vervangingen:
- waterfilters
- stofzak
- dweilmop
Bedankt voor de reminder! Ik heb nog niks gekochtLupadi schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:41:
[...]
waar ben je uiteindelijk voor gegaan en hoe bevallen die? ik moet deze dingen binnenkort voor de S7 Max Ultra (geen maxV) gaan kopen misschien kan ik jou ervaringen her-gebruiken
om mezelf te quote:bjp schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:27:
context: ik heb de L10S Ultra van Dreame nog maar recent. Dit voor een huis met hoofdzakelijk tegels.
ik ga idd ooit de keuze moeten maken tussen Biohy of Dreame cartridges (via Ali of zo).
Vooruitziend, wat zijn zo de snelste 'slijtage' of stukken dat je moet vervangen?
Ik vermoed de dweilpads?
In de app, onder "Accessory Usage" heb je een % van wat er overblijft. Bij mij, mix van stofzuigen alleen, en stozuigen+dweilen, lijkt deze volgorde te zijn:
- detergent (16% gebruikt)
- dweilpads (9% gebruikt)
- filter (6% gebruikt)
- zijborstel (5% gebruikt)
- hoofdborstel (4% gebruikt)
stofzak moet je zelf nakijken.
Als je de borstels als referentie neemt, zijn de dweilpads 2x zo snel af, en detergent 3-4x zoveel... Filters wat sneller dan borstels.
- dweilpads om de 80 werkuren
- filter worden vervangen om de 150 werkuren
- zijborstel om de 200 werkuren
- hoofdborstel om de 300 werkuren
gegevens uit de app (als je op elk verbruik van accessoire doorklikt)
Dus de ideale kit bevat 4x dweilen, 2x filters, 1.5x zijborstels, 1x hoofdborstel
stofzuigzakken is moeilijker in te schatten
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Ik raad niks van roomba meer aan, de software is uiterst dramatisch en dit heeft soms ook impact op de stofzuiger zelf. Roborock is de aanrader, alhoewel ik niet super ervaren ben, heb immers alleen de J7+ en de gehad. Roborock S7 was beter dan de J7+, wat de J7+ wel goed doet is dierenharen opruimen.The Evil Brain schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:19:
Ik zie door de bomen het bos niet meer…
Plus hou ook rekening met je oppervlakte, de tank op de stofzuigers raakt relatief snel vol bij oppervlaktes boven circa 60m2. Met een extra station heb je geen stress en hoef je niet achter je stofzuiger elke keer om hem te legen.
Waar men ook vaak geen rekening mee houdt is dat de performance omlaag gaat hoe voller de tank is. Hier zit een afweging tussen "hoe snel moet ik stoppen met stofzuigen en de eigenaar irriteren". DIt proberen ze zo laag mogelijk te houden waardoor performance iets afzwakt wanneer hij bijna vol is.
Nogmaals ben geen expert, heb maar 2 robots gehad, maar dit zijn mijn observaties so far.
Ik verbaas me erover dat Roborock nog steeds als dé aanrader wordt gezien. Het merk heeft zich zeker bewezen. Ik vind echter dat hun robots (en in het bijzonder de S8) op dit moment te hoog geprijsd zijn.
Zelfs de nieuwe Dreame X20 (die begin september uitkomt), komt goedkoper op de markt dan de S8. Dit nieuwe model is écht innoverend. Hij beschikt over opties die nog geen enkele andere dweil/zuigrobot heeft. En hij is al getest, want in Azië is hij al een tijdje op de markt.
Roborock en Dreame vallen trouwens beide onder het Xiaomi concern.
Zelfs de nieuwe Dreame X20 (die begin september uitkomt), komt goedkoper op de markt dan de S8. Dit nieuwe model is écht innoverend. Hij beschikt over opties die nog geen enkele andere dweil/zuigrobot heeft. En hij is al getest, want in Azië is hij al een tijdje op de markt.
Zijn er inmiddels eigenlijk al modellen die geen gebruik meer maken van de front bumper? Of waar deze slechts sporadisch gebruikt wordt?
Ik merk dat de S5max die we nu meer dan 3 jaar hebben rondrijden toch aardig wat krassen heeft veroorzaakt op o.a. de plinten van de keuken en wat bloempotten die we hebben staan, omdat hij bij het er omheen rijden toch even met zijn front bumper er tegenaan tikt. We hebben net nieuwe meubels met stalen poten en het zou zonde zijn als het daar ook mee gebeurd.
Nu zijn er aardig wat modellen met goede obstakeldetectie d.m.v. camera, maar ze hebben allemaal nog die front bumper. Je zou toch zeggen dat die met lidar en een camera overbodig is?
Ik merk dat de S5max die we nu meer dan 3 jaar hebben rondrijden toch aardig wat krassen heeft veroorzaakt op o.a. de plinten van de keuken en wat bloempotten die we hebben staan, omdat hij bij het er omheen rijden toch even met zijn front bumper er tegenaan tikt. We hebben net nieuwe meubels met stalen poten en het zou zonde zijn als het daar ook mee gebeurd.
Nu zijn er aardig wat modellen met goede obstakeldetectie d.m.v. camera, maar ze hebben allemaal nog die front bumper. Je zou toch zeggen dat die met lidar en een camera overbodig is?
Tja, nouja. Mijn Roborock S55 rijdt inmiddels al jaren rond, zonder enige problemen. Echt super tevreden mee, topding.monica66 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:57:
Ik verbaas me erover dat Roborock nog steeds als dé aanrader wordt gezien. Het merk heeft zich zeker bewezen. Ik vind echter dat hun robots (en in het bijzonder de S8) op dit moment te hoog geprijsd zijn.
Mijn Dreame Z10 Pro... not so much? Na verloop van tijd (2-3 maanden) 'draait' mijn huis langzaam op de plattegrond. Heel irritant, want zones zijn vierkant, dus dan moet 'ie de boel opnieuw mappen.
En sinds kort kapt de robot er gewoon mee als de accu onder de 20% komt. Moet eigenlijk nog even kijken of ik daar garantie op kan krijgen.
Verder mist de Dreame bepaalde integraties en kan ik hem bijvoorbeeld niet naar een bepaald punt in de kamer zetten en zo het vullen van de watertank makkelijk automatiseren.
Het klopt zeker dat Dreame geweldige value voor money bieden hoor
Maar voor mij is Roborock nog steeds wel het eerste merk wat ik zou adviseren.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zoals ik al zei; Roborock heeft zich zeker bewezen. Maar ook daarvan lees je dat er problemen mee zijn, bijvoorbeeld op Reddit: https://www.reddit.com/r/Robor
Natuurlijk lees je dat ook bij de andere merken. Mijn punt was alleen dat ik met name de prijs van de S8 (en ook de S7 MaxV) op dit moment niet meer in verhouding vind. Want de concurrentie staat ook niet stil.
Natuurlijk lees je dat ook bij de andere merken. Mijn punt was alleen dat ik met name de prijs van de S8 (en ook de S7 MaxV) op dit moment niet meer in verhouding vind. Want de concurrentie staat ook niet stil.
Dat ligt eraan, je kan een toyota kopen en qua prijs/kwaliteit ontzettend tevreden zijn. Maar sommige willen een BMW en daar betaal je dus een meer prijs voor.monica66 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:20:
Zoals ik al zei; Roborock heeft zich zeker bewezen. Maar ook daarvan lees je dat er problemen mee zijn, bijvoorbeeld op Reddit: https://www.reddit.com/r/Robor
Hmmm ja; maar dan komen we in een andere discussie. Een auto is iets waarin je wel of niet gezien wilt worden. Dat geldt in mindere mate voor een stofzuiger. Roborock blinkt niet zozeer uit in design, maar heeft wel een grote naamsbekenheid als zijnde een goed merk. Dan kan het zijn dat je dat extra geld er graag voor over hebt. Dat is een keus die iedereen voor zichzelf kan maken.
Dat geldt toch ook voor een apple telefoon, of een duur huis? En klopt de een wil ermee gezien worden of mee pochen, de ander doet het puur voor zichzelf.monica66 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:38:
Hmmm ja; maar dan komen we in een andere discussie. Een auto is iets waarin je wel of niet gezien wilt worden. Dat geldt in mindere mate voor een stofzuiger. Roborock blinkt niet zozeer uit in design, maar heeft wel een grote naamsbekenheid als zijnde een goed merk. Dan kan het zijn dat je dat extra geld er graag voor over hebt. Dat is een keus die iedereen voor zichzelf kan maken.
Dat is helemaal waar. Zoals ik al zei: die keus maak je zelf. Dit is mijn mening. Een ander kan er anders over denken.
Even een vraagje na het lange meelezen.
Voor de gene die de Roborock Q Revo hebben aangeschaft. Waar hebben jullie deze gekocht?
Alvast bedankt.
Voor de gene die de Roborock Q Revo hebben aangeschaft. Waar hebben jullie deze gekocht?
Alvast bedankt.
Ik kocht de mijne op amazon.de. Hij wordt maandag geleverd.stomley schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:18:
Even een vraagje na het lange meelezen.
Alvast bedankt.
Nadat ik 3 maanden de Roborock S5max had geleend van vrienden, wilde ik niet meer zonder robotstofzuiger (destijds 1 kat in huis, binnenkort 2). Lang overna gedacht of ik het het geld wel waard vond (WAF speelt hier ook een rol), met 579 euro voor een 'kale' S8 was dat wel een dingetje (hoe krijgen jullie bedragen van rond de 1000 door de commissie?! Ik moet nog een hoop leren denk ik).
Inmiddels een 4 maanden oude S8 op de kop getikt van Marktplaats voor €400,-, redelijk bedrag vond ik!
In principe werkt hij weinig anders dan de S5max zo op het eerste gezicht, maar dat moet de komende tijd nog blijken, vandaag voor het eerst een keer dweilen.
Inmiddels een 4 maanden oude S8 op de kop getikt van Marktplaats voor €400,-, redelijk bedrag vond ik!
In principe werkt hij weinig anders dan de S5max zo op het eerste gezicht, maar dat moet de komende tijd nog blijken, vandaag voor het eerst een keer dweilen.
Wij hebben "de ander denkt dat het niet nodig is maar ik wel" geld, heb hem dus daar van betaald scheelde een hoop overleggen. Mijn wederhelft zei wel laatst "Oké je had gelijk het huis is inderdaad wel echt veel schoner sinds we hem hebben"Majesty schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:32:
Nadat ik 3 maanden de Roborock S5max had geleend van vrienden, wilde ik niet meer zonder robotstofzuiger (destijds 1 kat in huis, binnenkort 2). Lang overna gedacht of ik het het geld wel waard vond (WAF speelt hier ook een rol), met 579 euro voor een 'kale' S8 was dat wel een dingetje (hoe krijgen jullie bedragen van rond de 1000 door de commissie?! Ik moet nog een hoop leren denk ik).
Na 2 dweilrondjes staat die van mij nog op 100%, is dat vreemd? Twijfel of die nu überhaupt het schoonmaakmiddel wel pakt. Kan toch niet kloppen bij een oppervlakte van zo'n 80/90m2?monica66 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:30:
Tip: de cartidges met schoonmaakmiddel voor de Dreame L10s zijn ook weer voor de gebruikelijke prijs (3 stuks voor € 39.90) verkrijgbaar bij Amazon.de en fr.
Op zich natuurlijk best prijzig, maar wij zijn er erg over te spreken. Je hoeft nergens over na te denken, het apparaat regelt het mengen met het schoonmaakmiddel automatisch. Het water in de watertank blijft schoon, er blijft geen film achter in de tank.
Wij doen nu 1.5 maand met de eerste cartridge en er zit nog 40% in (dat kun je zien via de app). Als je nagaat dat we elke dag dweilen en de robot dan elke 10 m2 terug laten keren naar de basis om de pads te reinigen, valt het verbruik ons heel erg mee.
Volgens mij werkt ie op een timer of aantal m2 oid. Die van mij was in ieder geval nog niet leeg toen de app aangaf dat ie vervangen moest worden. Op basis van wegen van de cartridge kon ik zien dat er wel degelijk schoonmaakmiddel gebruikt werd.Ricogardien schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
Na 2 dweilrondjes staat die van mij nog op 100%, is dat vreemd? Twijfel of die nu überhaupt het schoonmaakmiddel wel pakt. Kan toch niet kloppen bij een oppervlakte van zo'n 80/90m2?
Grab shell dude!
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de afdekking van zowel onder als boven van de cartridge verwijderd? Zo ja, misschien nog een keer kijken of het helpt om de cartridge er weer uit te halen en opnieuw te plaatsen.Ricogardien schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
Na 2 dweilrondjes staat die van mij nog op 100%, is dat vreemd? Twijfel of die nu überhaupt het schoonmaakmiddel wel pakt. Kan toch niet kloppen bij een oppervlakte van zo'n 80/90m2?
Het kan ook zijn dat het even duurt voordat het verbruik zichtbaar is in de app. Wij hebben het in maart niet meteen gecontroleerd eigenlijk. Als het zo blijft, dan klopt het uiteraard niet. Want bij ons zie je de inhoud echt wel minder worden in de app.
Het valt ons trouwens op dat het verbruik bij de nieuw gekochte cartridges sneller lijkt te gaan
Goed idee om de cartridge te wegen. De hoeveelheid in de app zal inderdaad een schatting zijn.jOzh schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:52:
[...]
Volgens mij werkt ie op een timer of aantal m2 oid. Die van mij was in ieder geval nog niet leeg toen de app aangaf dat ie vervangen moest worden. Op basis van wegen van de cartridge kon ik zien dat er wel degelijk schoonmaakmiddel gebruikt werd.
Ik heb afgelopen week een Roborock S7 Max Ultra gekocht via Amazon NL warehouse, dus een gebruikte. Volgens de beschrijving met alleen een mogelijk kapotte verpakking en een 'middelgrote kras' 'ergens'. Hij stond voor €750 te koop. Ik heb de aankoop via Scoupy cashback gedaan, en dit werkte gek genoeg voor een warehouse deal.. lijkt erop dat ik €62 cashback krijg mits ze het goedkeuren 
Bij binnenkomst was de doos inderdaad een héél klein beetje beschadigd en op de kap van de stofzak zat een heel oppervlakkig krasje, bijna niet te zien. So far so good. Bij nadere inspectie miste echter ook de dweildoek, stoffilter van de robot en de stofzuigerzak.
Even de chat ingeklommen en binnen 2 minuten de keuze voor retour sturen óf €63 terugbetaling. Voor dat laatste gekozen en daarna voor een paar tientjes een hele lading extra onderdelen besteld (10 stofzakken, 4 dweilpads, 2 filters, 2 borstels etc).
Na het aanzetten van de robot werd ik begroet in het Duits en stond de kaart van de vorige eigenaar er nog in. Hij was in totaal zo'n 5 uur gebruikt. Even gereset en hij werkt verder perfect. Daarnaast gewoon de goede 2 jaar Amazon A tot Z garantie, dus ook daar geen problemen mee.
Mooie aanvulling op de S7 Plus die naar de andere verdieping gaat. Alleen wel een domper dat een 'Plus' model andere stofzakken gebruiken dan een 'Ultra'. De meeste andere reserve onderdelen zijn wel uitwisselbaar.
Bij binnenkomst was de doos inderdaad een héél klein beetje beschadigd en op de kap van de stofzak zat een heel oppervlakkig krasje, bijna niet te zien. So far so good. Bij nadere inspectie miste echter ook de dweildoek, stoffilter van de robot en de stofzuigerzak.
Even de chat ingeklommen en binnen 2 minuten de keuze voor retour sturen óf €63 terugbetaling. Voor dat laatste gekozen en daarna voor een paar tientjes een hele lading extra onderdelen besteld (10 stofzakken, 4 dweilpads, 2 filters, 2 borstels etc).
Na het aanzetten van de robot werd ik begroet in het Duits en stond de kaart van de vorige eigenaar er nog in. Hij was in totaal zo'n 5 uur gebruikt. Even gereset en hij werkt verder perfect. Daarnaast gewoon de goede 2 jaar Amazon A tot Z garantie, dus ook daar geen problemen mee.
Mooie aanvulling op de S7 Plus die naar de andere verdieping gaat. Alleen wel een domper dat een 'Plus' model andere stofzakken gebruiken dan een 'Ultra'. De meeste andere reserve onderdelen zijn wel uitwisselbaar.
voor welke stofzakken etc ben je gegaan? ik kon ze voor de Max Ultra nog niet zo vinden namelijk (zeker nu je aangeeft dat de plus andere zakken gebruikt)stin00 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:56:
Ik heb afgelopen week een Roborock S7 Max Ultra gekocht via Amazon NL warehouse, dus een gebruikte. Volgens de beschrijving met alleen een mogelijk kapotte verpakking en een 'middelgrote kras' 'ergens'. Hij stond voor €750 te koop. Ik heb de aankoop via Scoupy cashback gedaan, en dit werkte gek genoeg voor een warehouse deal.. lijkt erop dat ik €62 cashback krijg mits ze het goedkeuren
Heb je de officiële gekocht of die andere variant? Wellicht dat daar verschil in zit? Hoewel dat ook vreemd zou zijn..monica66 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:39:
[...]
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de afdekking van zowel onder als boven van de cartridge verwijderd? Zo ja, misschien nog een keer kijken of het helpt om de cartridge er weer uit te halen en opnieuw te plaatsen.
Had ik er wel even bij kun vermelden, maar de afdekking had ik er afgehaald ja. Zal ik eens proberen!
Het kan ook zijn dat het even duurt voordat het verbruik zichtbaar is in de app. Wij hebben het in maart niet meteen gecontroleerd eigenlijk. Als het zo blijft, dan klopt het uiteraard niet. Want bij ons zie je de inhoud echt wel minder worden in de app.
Het valt ons trouwens op dat het verbruik bij de nieuw gekochte cartridges sneller lijkt te gaan.
De Plus modellen hebben een rare stofzak met 'hoge' sluiting. Die herken je aan de bruine, houtachtige hoge sluiting. Het is voor deze modellen veel slimmer om de Cyclone dock te gebruiken zonder stofzak.Lupadi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
voor welke stofzakken etc ben je gegaan? ik kon ze voor de Max Ultra nog niet zo vinden namelijk (zeker nu je aangeeft dat de plus andere zakken gebruikt)
Voor alle Ultra modellen zijn de zakken uitwisselbaar, dus S7 Max(v) (Pro) Ultra hebben allemaal de zak met plasticen, kleinere sluiting. Namaak zakken werken goed trouwens, geen problemen met legen en de kwaliteit is naar mijn mening prima.
De Q Revo gebruikt ook deze plasticen sluiting, maar daarvan zijn de stofzakken iets groter. Je kan hier echter wel een Pro Ultra stofzak op aansluiten zonder problemen.
Wij hebben al jaaaaaaren een Roomba i3.
En die doet het nog zo goed. Ik probeer elke keer een reden te bedenken om hem naar boven te doen en beneden een nieuwe te kopen, maar eigenlijk is die er niet.
Onze Roomba heeft karakter.
Probeert zo af en toe de inrichting te veranderen ( Lees de hondenmand te verplaatsen )
Wordt boos als je niet aan de kant gaat als hij bezig is ( lees over je voeten proberen te rijden als je in de keuken bezig bent)
De honden hebben diep respect voor hem, no way dat hij aan de kant voor ze gaat
Soms vindt hij onze zwarte mat een afgrond en gaat "gillen".
En laat nooit gympen op de grond liggen, hij pakt ze bij de veter en ze mogen de rest van de route meehelpen.
Maar alles opzuigen doet hij als de beste. Hij botst uiteraard overal tegenaan, maar doet dat zo zachtjes dat het geen probleem is en hij neemt eigenlijk altijd alles mee.
Zuigen de nieuwe Roborock modellen echt zoveel beter ?
En die doet het nog zo goed. Ik probeer elke keer een reden te bedenken om hem naar boven te doen en beneden een nieuwe te kopen, maar eigenlijk is die er niet.
Onze Roomba heeft karakter.
Probeert zo af en toe de inrichting te veranderen ( Lees de hondenmand te verplaatsen )
Wordt boos als je niet aan de kant gaat als hij bezig is ( lees over je voeten proberen te rijden als je in de keuken bezig bent)
De honden hebben diep respect voor hem, no way dat hij aan de kant voor ze gaat
Soms vindt hij onze zwarte mat een afgrond en gaat "gillen".
En laat nooit gympen op de grond liggen, hij pakt ze bij de veter en ze mogen de rest van de route meehelpen.
Maar alles opzuigen doet hij als de beste. Hij botst uiteraard overal tegenaan, maar doet dat zo zachtjes dat het geen probleem is en hij neemt eigenlijk altijd alles mee.
Zuigen de nieuwe Roborock modellen echt zoveel beter ?
Ja, de originele cartridges. Ik ga ze.ook eens wegen om het beter bij te houden.Ricogardien schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:06:
[...]
Heb je de officiële gekocht of die andere variant? Wellicht dat daar verschil in zit? Hoewel dat ook vreemd zou zijn..
bij mijn nieuwe L10S Ultra, zakt het gebruikt bij elke dweilronde, en dit sinds de eerste keer. Ook rond de 100m2 bij elke ronde.Ricogardien schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Ik ben ook aan het overwegen om een L10S Ultra te kopen, maar ben toch benieuwd wat de gemiddelde terugkerende kosten zijn.
Ik lees 30EUR / 3 cartridges, maar hoeveel m2 of hoeveel keer kan je 100m2 met zo 1 cartridge doen?
Wat is de geur van zo'n cartridge? Geen assortiment gelijk bij mr proper neem ik aan
.
En de stofzuigerzakken zijn ook specifiek aan de L10s Ultra? Wat is de kost hiervan?
Ik lees 30EUR / 3 cartridges, maar hoeveel m2 of hoeveel keer kan je 100m2 met zo 1 cartridge doen?
Wat is de geur van zo'n cartridge? Geen assortiment gelijk bij mr proper neem ik aan
En de stofzuigerzakken zijn ook specifiek aan de L10s Ultra? Wat is de kost hiervan?
Aha okay thanks voor de info. Heb hem net opnieuw bevestigd, reset gedaan in de app alsof het een nieuwe is. Onderkant druppelde wel vloeistof uit, dus lijkt het wel goed te gaan.bjp schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:54:
[...]
bij mijn nieuwe L10S Ultra, zakt het gebruikt bij elke dweilronde, en dit sinds de eerste keer. Ook rond de 100m2 bij elke ronde.
Ik draai nog even een rondje, kijken of het percentage zakt nu!
Op Ali kun je de zakken vrij goedkoop bestellen en zijn de kosten niet. Schoonmaak middel kan ik nog niet over oordelen, te kort in gebruik. Maar ook daar is eventueel een goedkope oplossing voor om hem zelf bij te vullen!uwedp schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:58:
Ik ben ook aan het overwegen om een L10S Ultra te kopen, maar ben toch benieuwd wat de gemiddelde terugkerende kosten zijn.
Wat is de geur van zo'n cartridge? Geen assortiment gelijk bij mr proper neem ik aan.
@uwedp Dat is een paar pagina's geleden al eens berekend. Een vervangingssetje bij Aliexpress kost 23 euro met 5 stofzuigerzakken, filters etc. https://a.aliexpress.com/_EzCd4NL
Het gebruik van de zeep hangt inderdaad af van het gebruik; hoe vaak je dweilt en hoeveel.m2. Wij dweilen elke dag 60 m2, laten de robot elke 10 m2 terugkomen om de pads te reinigen en hebben er ruim 2.5 maand mee gedaan.
Je kan de cartridge trouwens ook zelf navullen met een eigen (robot)schoonmaakmiddel. Ook dat is hier al uitgebreid besproken. Zoek even op Biohy of Woldoclean.
Het schoonmaakmiddel van Dreame heeft bijna geen geur. Ik begrijp dat dit beter is, omdat geurstoffen een residu op de vloer achterlaten. Wij hebben zelf een gladde marmeren vloer en die blijft er prima uitzien. Het is dus geen agressief middel
Het gebruik van de zeep hangt inderdaad af van het gebruik; hoe vaak je dweilt en hoeveel.m2. Wij dweilen elke dag 60 m2, laten de robot elke 10 m2 terugkomen om de pads te reinigen en hebben er ruim 2.5 maand mee gedaan.
Je kan de cartridge trouwens ook zelf navullen met een eigen (robot)schoonmaakmiddel. Ook dat is hier al uitgebreid besproken. Zoek even op Biohy of Woldoclean.
Het schoonmaakmiddel van Dreame heeft bijna geen geur. Ik begrijp dat dit beter is, omdat geurstoffen een residu op de vloer achterlaten. Wij hebben zelf een gladde marmeren vloer en die blijft er prima uitzien. Het is dus geen agressief middel
Ik zie dat zowel de RoboRock Revo Q als de Dreame L10S Ultra een mini watertank (80ml) aan boord hebben maar hoe doe je dat dan met multi-level? Stel ik plaats hem op de eerste verdieping en wil hem laten dweilen. Op het verdiep kan hij natuurlijk niet naar zijn basisstation gaan om bij te vullen/water te vervangen. Dan zijn deze modellen toch niet bruikbaar voor multi-level? De S8 heeft bijvoorbeeld wel een veel groter reservoir (300 ml)
Dat was voor mij een reden om de S7 Max Ultra te kiezen. De interne watertank is 200ml waardoor je makkelijk een andere verdieping kan dweilen. Achteraf kan hij weer naar z'n dock en gaat dan schoonmaken/wegpompen/drogen.mbekkers schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:56:
Ik zie dat zowel de RoboRock Revo Q als de Dreame L10S Ultra een mini watertank (80ml) aan boord hebben maar hoe doe je dat dan met multi-level? Stel ik plaats hem op de eerste verdieping en wil hem laten dweilen. Op het verdiep kan hij natuurlijk niet naar zijn basisstation gaan om bij te vullen/water te vervangen. Dan zijn deze modellen toch niet bruikbaar voor multi-level? De S8 heeft bijvoorbeeld wel een veel groter reservoir (300 ml)
Ik moet hier nog wel wat mee testen. Hij staat ingesteld om elke 25m² terug te keren om de dweil tussentijds te schrobben, maar dat kan niet op de 2e verdieping. Lijkt me ook omslachtig om dit telkens aan te moeten passen naar 50m².
Roborock mag de software van mij nog wel wat slimmer maken. Hij kan bijvoorbeeld niet onthouden dat op de andere verdieping geen dock staat. Hij rijdt terug naar de startpositie en roept altijd dat er geen dock is. Lijkt me toch niet heel moeilijk om softwarematig op te lossen. En als hij snachts rondrijdt dan gaat hij geen stof afzuigen (maakt teveel lawaai vind ik), maar de volgende dag blijft het stofreservoir dan vol zitten. Hij zou moeten onthouden dat hij dan overdag automatisch afzuigt, dat moet nu handmatig. Verder een slim ding hoor, maar de software mag van mij nog smarter worden
Ik gooi trouwens in de watertank van het dock een klein scheutje azijn en 1/10e dopje Ajax allesreiniger concentraat (heel erg weinig). Laat geen strepen achter en ruikt fris. Die speciale middelen vind ik geldklopperij.
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 11-08-2023 15:01 ]
1 cartridge is 300ML, daarmee doe je een paar maanden (afhankelijk van gebruik). Stel maar 2 maanden, 150ml/maand.uwedp schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:58:
Wat is de geur van zo'n cartridge? Geen assortiment gelijk bij mr proper neem ik aan.
Biohy product is per fles van 1L rond de 12-15eur (amazon.de). Daarmee doe je dus ongeveer 7 maanden. Dus misschien 25-30eur/jaar... Nota: je kan ook per 10L bestellen tegen 6-7eur/L, dus nog half zo goedkoop.
Ali is een goeie plek voor vuilzakken/borstels/... ik heb hier recent de samenstelling van de ideale kit gevonden (op basis van aantal uren zoals weergeven in de app).
De lopende kosten vallen heel goed mee.
[ Voor 3% gewijzigd door bjp op 11-08-2023 15:04 ]