Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 14:06
Had die gekocht omdat de S8 nog geleverd moest worden ook (ging die dan terugsturen), maar ondertussen is de S8 alsnog geleverd en geïnstalleerd en zijn we best tevreden van dus gaan die houden. Vind het beetje teveel moeite om de L10S ook nog eens te gaan installeren en te vegelijken, denk dat de S8 sowieso iets 'beter' is (hebben veel gedweil nodig, en reservois is stuk groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
Ik ben op zoek naar 2 robotstofzuigers:
  • 1 goedkope die alleen maar hoeft te stofzuigen
  • 1 goede met dweil functie die ook opgetrokken kan worden (zodat het tapijt niet nat wordt) en self-cleaning/drying functie in de dock
Voor de goedkope stofzuiger kom ik uit op een RoboVac 11S. Heeft iemand hier ervaring mee en/of alternatieven waar ik ook nog naar zou kunnen kijken?

Voor de 2de stofzuiger lijkt het erop dat Roborock het enige merk is die beiden ondersteund. Klopt dit of mis ik nog een merk waar ik verder naar zou kunnen kijken?
Tot zo ver ziet de S7 Max Ultra (dus niet de MaxV Ultra) er het beste uit als het op prijs/kwaliteit aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 14:06
De l10s doet dit ook,de s7max heeft droogfunctie niet standaard

[ Voor 51% gewijzigd door lapino op 14-07-2023 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik kijk ook nog wel even naar de l10s.
Zover ik had begrepen heeft de s7 maxv ultra het inderdaad niet, maar de s7 max ultra wel. Zie https://us.roborock.com/pages/robot-vacuum-cleaner-compare

Het zijn ook andere stofzuigers.
Eerst is de s7 maxv ultra gereleased in 2021, daarna de s8 en daarna de s7 max ultra.

[ Voor 24% gewijzigd door Soundless op 14-07-2023 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:24:
De l10s doet dit ook,de s7max heeft droogfunctie niet standaard
De S7 Max heeft wel een ingebouwde dweildroger.

@Soundless de Roborock Q Revo komt ook deze of volgende week uit naar verwachting. Die kan je ook in de gaten houden.

Edit: Op Amazon DE zijn de witte en zwarte Q Revo per vandaag als pre-order te bestellen, release is dinsdag 18 juli:

Zwart: https://www.amazon.de/-/en/Q-Revo-EU-Schwarz/dp/B0C2YJYN8H
Wit: https://www.amazon.de/-/en/Q-REVO-EU-Wei%C3%9F/dp/B0C2YQTHJN

Het lijkt er helaas op dat er geen pre-order kortingsactie is zoals ze wel altijd in de USA hebben. Hopelijk ook via Amazon NL te bestellen zodat je niet extra BTW hoeft af te dragen via de Duitse Amazon. Hopelijk gaat Amazon de duitse mediamarkt prijs van 800 matchen. Die kans lijkt alleen erg klein omdat Roborock official de reseller is op Amazon.

[ Voor 68% gewijzigd door stin00 op 14-07-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
De Q Revo staat inmiddels ook op de Saturn/Media Markt website in Duitsland voor 799. Levering volgende week.

Zelfde prijs als de Dreame L10S (Prime prijs dan). Heb die inmiddels binnen, maar twijfel toch nog tussen die en de Q revo.

Iemand enig idee welke beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Emiel123 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:54:
De Q Revo staat inmiddels ook op de Saturn/Media Markt website in Duitsland voor 799. Levering volgende week.

Zelfde prijs als de Dreame L10S (Prime prijs dan). Heb die inmiddels binnen, maar twijfel toch nog tussen die en de Q revo.

Iemand enig idee welke beter is?
Op papier is de L10S Ultra beter vanwege de ingebouwde RGB camera en het los bijmengen van schoonmaakmiddel. De Q Revo heeft een matige sensor voor object ontwijking en kan geen schoonmaakmiddel bijvoegen. Voordeel van de Revo is dat de mopwash module uit het dok te halen is voor makkelijker schoonmaken. Daarnaast vind ik de Roborock app wat beter werken.

De L10S Ultra biedt meer waar voor z'n geld, zeker voor de €799 Prime prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42

bjp

stin00 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:01:
[...]

Op papier is de L10S Ultra beter vanwege de ingebouwde RGB camera en het los bijmengen van schoonmaakmiddel. De Q Revo heeft een matige sensor voor object ontwijking en kan geen schoonmaakmiddel bijvoegen. Voordeel van de Revo is dat de mopwash module uit het dok te halen is voor makkelijker schoonmaken. Daarnaast vind ik de Roborock app wat beter werken.

De L10S Ultra biedt meer waar voor z'n geld, zeker voor de €799 Prime prijs.
de L10S ultra kan de lade van de mopwash ook uitgenomen worden. + knopje gebruiken om wat water erin te dumpen, effe borstellen, en dan ander knopje om het op te zuigen.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:50
-LA- schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:
Ben hier voor de Roborock S8 gegaan, ook een mooie prijs op Amazon nu *O*
Toch even mezelf quoten. Sinds gisteren staat de S8 hier en ik kan wel zeggen dat de techniek niet heeft stil gestaan (ik had ooit een LG Hombot). Botst nauwelijks ergens tegenaan, is vlot en zuigt prima! Ook over het "dweilen" ben ik zeker niet ontevreden. (y)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hier de L10s Ultra om 10:00 van start laten gaan (gisteren binnen, prima deal). Eerste indruk prima investering en upgrade van een Roborock S5.

Eerste ronde is klaar en herkent zijn eigen ruimtes redelijk goed, woonkamer, keuken, eetkamer vult die zelf in. Verder heb ik nog wat meer woonkamers ipv een hal en bijkeuken maar die herkent hij dus nog niet uit zichzelf.

Straks is kijken hoe schoon het allemaal is en vanavond is verdiepen in de instellingen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:00
@RobbyTown Had je gezien dat je kunt kiezen tussen de Xiaomi app en de Dreame app? Dan kun je zelf even kijken welke je het prettigste vindt.
Wel grappig is het dat je bij de Dreame app op afstand via de camera je huis(dieren) kan bekijken en er zelfs tegen kan praten. Dat hebben we tijdens de vakantie een paar keer gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 14-07-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@monica66 Klopt zag het in de handleiding heb als eerste test Dreame app gepakt (ivm dat ook het merk van de robot is). Even snel gekeken als ik de namen kon aanpassen maar lijkt erop dat niet kan? Ziet de deur van de WC aan als een 3 zitbank :P. Deur open gezet zodat daar ook word gedweild haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Begrijp ik goed dat je met de Q Revo eigenlijk een soortgelijk product hebt als de S7 Max Ultra maar dan voor 850 euro (amazon DE) ipv 970 euro (bol.com) ?

De grootste verschillen die ik heb kunnen vinden tussen de 2:

S7 Max Ultra:
- platte niet afneembare dweil die beter werkt dan de draaischijven
- self-cleaning dock (lijkt niet zo goed te werken)
- brede lage dock

Q Revo:
- 2 draaischijven als dweil
- afneembare bodem voor de dock (makkelijker schoon te maken)
- smalle hoge dock

Mis ik dan nog iets bijzonders?

Hebben deze trouwens ook een indicator die aangeeft dat de zak vervangen moet worden? Zo niet, hoe kom je hier dan achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Waar haal je eigenlijk vandaan dat de platte dweil beter is dan de rond draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Theetjuh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:29:
Waar haal je eigenlijk vandaan dat de platte dweil beter is dan de rond draaiende?
Puur op het vlak van dweilen wordt dat gezegd om de simpele reden dat je meer oppervlakte en meer overlap hebt, de s7’s series reiken dichter tegen de muur met hun langwerpige dweil en zigzaggend worden de stroken vloeropervlakte door breedte ook vaker meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundless
Theetjuh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:29:
Wat redstorm zei + uit meerdere review videos die ik gister heb gekeken bleek dat de platte tot zo ver het meeste vuil opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Apart, ik lees en zie dat het prima werkt volgens de reviewers tot dus ver, dus ik zou het echt geen min geven.
Afgezien dat het inderdaad iets minder langs de kantjes gaat, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
ik probeer te kiezen tussen beide producten en het is minder dan op de S7 Max Ultra. Ik zeg niet dat het slecht is. De verschillen zijn sowieso niet zo heel groot tussen de 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik heb diverse reviews gelezen en gezien (Youtube) en mijn indruk overall is ook niet dat de robots met ronddraaiende mop pads minder goed schoon zouden maken dan die met een vibrerende dweil.
Bijvoorbeeld: in deze review komt de L10S er gemiddeld als beste uit:
https://m.youtube.com/watch?v=4ldZCNkksgwl

Veel mensen kiezen dan ook bewust voor de ronddraaiende mop pads. Vermoedelijk is dat de reden dat Roborock hier nu ook mee komt. Het feit dat de Q Revo wat minder goed uit de tests komt is niet omdat dit schoonmaaksysteem minder zou werken. Dat komt omdat de obstakeldetectie wat minder goed is dan bij robots die beschikken over een camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:40:
[...]

De S7 Max heeft wel een ingebouwde dweildroger.

@Soundless de Roborock Q Revo komt ook deze of volgende week uit naar verwachting. Die kan je ook in de gaten houden.

Edit: Op Amazon DE zijn de witte en zwarte Q Revo per vandaag als pre-order te bestellen, release is dinsdag 18 juli:

Zwart: https://www.amazon.de/-/en/Q-Revo-EU-Schwarz/dp/B0C2YJYN8H
Wit: https://www.amazon.de/-/en/Q-REVO-EU-Wei%C3%9F/dp/B0C2YQTHJN

Het lijkt er helaas op dat er geen pre-order kortingsactie is zoals ze wel altijd in de USA hebben. Hopelijk ook via Amazon NL te bestellen zodat je niet extra BTW hoeft af te dragen via de Duitse Amazon. Hopelijk gaat Amazon de duitse mediamarkt prijs van 800 matchen. Die kans lijkt alleen erg klein omdat Roborock official de reseller is op Amazon.
De prijs staat nu op 799 op amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
rgras schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:31:
[...]

De prijs staat nu op 799 op amazon.de.
Ik wilde hem nu gaan bestellen maar zat nog met ding:
Hoe zit het met garantie? Moeten we het terugsturen naar Duitsland als er iets mis mee is? Hebben we ook standaard 2 jaar garantie zoals in NL? Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Soundless schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Ik wilde hem nu gaan bestellen maar zat nog met ding:
Hoe zit het met garantie? Moeten we het terugsturen naar Duitsland als er iets mis mee is? Hebben we ook standaard 2 jaar garantie zoals in NL? Etc
Tot dusver is dat mijn ervaring, in alle gevallen heb ik een PostNL- of DHL-label ontvangen. Duitse garantie is qua termijn gelijk aan Nederland (24 maanden) en externe verkopers mogen daar niet van afwijken (zie https://www.amazon.de/gp/...l?nodeId=GV38326YW5JX9V9X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-02 11:26
Dankzij dit topic ook trotse eigenaar van een dreame l10s ultra. Eerste robotstofzuiger voor ons ben erg benieuwd. Gaaf hoe snel het mappen ging!

Hebben mensen ervaring met het bijbehorende schoonmaakmiddel en pvc vloeren? Ik hoop niet dat het bijgeleverde te agressief is en de vloer aantast. Kan weinig informatie vinden over het schoonmaakmiddel. Anders overwegen alleen water te gebruiken?

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn in combinatie met PVC :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:31
Qupie1 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:34:
Dankzij dit topic ook trotse eigenaar van een dreame l10s ultra. Eerste robotstofzuiger voor ons ben erg benieuwd. Gaaf hoe snel het mappen ging!

Hebben mensen ervaring met het bijbehorende schoonmaakmiddel en pvc vloeren? Ik hoop niet dat het bijgeleverde te agressief is en de vloer aantast. Kan weinig informatie vinden over het schoonmaakmiddel. Anders overwegen alleen water te gebruiken?

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn in combinatie met PVC :)
Het meegeleverde schoonmaakmiddel gebruik ik hier naar volle tevredenheid op een pvc vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-04 23:50
Sinds 2 dagen ook de LS10 Ultra in bezit, mooi apparaat!
Als opvolging voor een paar jaar oude Xiaomi een hele vooruitgang.

Weet iemand welke poort(en) de camera gebruikt voor de cloud? Ik wil deze graag blocken op mijn netwerk zodat er geen data van de camera naar china gaat.
Nu heb ik alle poorten geblokt, maar alleen 80 en 443 open gezet, maar dan heb ik via de cloud geen verbinding meer. Blijkbaar maakt ie gebruik van andere poortnummers.
Er wordt verbinding gemaakt naar awsde0.fds.api.xiaomi.com, dus dat lijkt een AWS server.

Als ik kijk naar deze documentatie, dan zijn er een aantal poorten beschikbaar. Ik heb 4195 en 53 ook open gezet, maar nog steeds krijg ik geen verbinding.

Iemand al eens gedeald met zoiets of in een ander type stofzuiger met camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:43

timovd

Voorsprong door techniek

monica66 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Wij hebben ook marmer. De zeep van Dreame (zit bij de L10S in een cartridge) is hier geschikt voor. Onze vloer ziet er prachtig uit. Het middel laat geen resten achter.
@thunder8 vandaag is de L10s Pro (niet de ultra) geleverd. Zo'n groot dock in de woonkamer was toch niet zo fijn.
Eigen mengsel gemaakt met schoonmaakmiddel. Vlekken krijg je er uiteraard niet mee weg, maar het resultaat is prima om meerdere keren per week over de vloer te laten gaan.

Nu nog uitzoeken hoe je zonder cloud het ding remote kunt besturen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nrdnmg schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:52:

Weet iemand welke poort(en) de camera gebruikt voor de cloud? Ik wil deze graag blocken op mijn netwerk zodat er geen data van de camera naar china gaat.
Nu heb ik alle poorten geblokt, maar alleen 80 en 443 open gezet, maar dan heb ik via de cloud geen verbinding meer. Blijkbaar maakt ie gebruik van andere poortnummers.
Er wordt verbinding gemaakt naar awsde0.fds.api.xiaomi.com, dus dat lijkt een AWS server.

Als ik kijk naar deze documentatie, dan zijn er een aantal poorten beschikbaar. Ik heb 4195 en 53 ook open gezet, maar nog steeds krijg ik geen verbinding.

Iemand al eens gedeald met zoiets of in een ander type stofzuiger met camera?
Dreame werkt alleen fatsoenlijk via de cloud. De enige alternatieve optie is rooten: https://valetudo.cloud/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:09
Afgelopen donderdag is ook hier de Dreame L10s Ultra bezorgd.

Wij hebben een antraciet tegelvloer waar echt alles op te zien is, zoals opgedroogde water druppels ect. voorheen hadden wij een Roborock S5 Max maar de dweilfunctie liet erg veel strepen achter.

Met onze Karcher stoomreiniger is het beste resultaat te krijgen zonder strepen maar dat is om de dag ontzettend veel werk.

Nu wij de Dreame een aantal dagen hebben rondrijden kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn! Het ziet er elke ochtend weer ontzettend schoon uit!

Over 42m2 doet de Dreame op intensief reinigen er ongeveer een uurtje over.

Ik ben echt onder de indruk, dit is ver boven mijn verwachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 09:32
timovd schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:57:
[...]

@thunder8 vandaag is de L10s Pro (niet de ultra) geleverd. Zo'n groot dock in de woonkamer was toch niet zo fijn.
Eigen mengsel gemaakt met schoonmaakmiddel. Vlekken krijg je er uiteraard niet mee weg, maar het resultaat is prima om meerdere keren per week over de vloer te laten gaan.

Nu nog uitzoeken hoe je zonder cloud het ding remote kunt besturen.
Benieuwd naar je ervaringen met dit apparaat, helaas niet besteld tijdens Prime.. maar er komen wel weer goede aanbiedingen (zoals nu op amazon.de).
Ik overweeg ook deze na de Ultra geannuleerd te hebben.

- Klopt het dat deze geen camera heeft zoals de Ultra dat wel heeft? En wat doet dat voor de kwaliteit Obstacle Avoidance van de Pro?
-Ik lees het eea over dat dweilen in het begin minder gaat omdat de dweiltjes niet goed nat zijn. Een dock maakt ze vooraf nat. De pro doet dit gaandeweg hij aan het dweilen is waardoor ze in het begin nog niet goed nat zijn. Schijnt. Wat is je ervaring daarmee?

Nog andere ervaringen die noemenswaardig zijn? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Poumelie voor zover ik weet zit er wel een camera op de voorkant. Kan niet getoond worden in de app.
Obstakels worden prima ontweken.
Volgens instructies moet je de twee moppen vochtig maken voordat je begint met dwijlen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise R
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik ben al jaren op zoek naar een robot stofzuiger, maar heb er nog steeds geen durven aanschaffen vanwege onze vloeren. Wij hebben een oude monumentale boerderij met ongelijke estrikken tegels in de keuken met een brede voeg en in de woonkamer een houten vloer met een diepe v groef tussen de planken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een combo model met dweilfunctie, maar alle filmpjes etc die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn van vloerbekleding, glad laminaat of strakke tegels...
Zijn er mensen di ervaring hebben met een robot stofzuiger op minder perfecte vloeren? Zo ja, welke zouden jullie dan aanbevelen?

Aanvulling: gezin met 2 kleine kinderen en 2 katten, waarvan 1 langharig.

[ Voor 5% gewijzigd door Denise R op 17-07-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFlexie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
nrdnmg schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:52:

Als ik het internet mag geloven heeft de LS10 helemaal geen camera. De LS10S daarentegen wel. Welke heb je in huis gehaald is dan de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-04 23:50
CyberFlexie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:47:
[...]

Als ik het internet mag geloven heeft de LS10 helemaal geen camera. De LS10S daarentegen wel. Welke heb je in huis gehaald is dan de vraag?
L10S Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 20:51

User

S3

Denise R schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:41:
Ik ben al jaren op zoek naar een robot stofzuiger, maar heb er nog steeds geen durven aanschaffen vanwege onze vloeren. Wij hebben een oude monumentale boerderij met ongelijke estrikken tegels in de keuken met een brede voeg en in de woonkamer een houten vloer met een diepe v groef tussen de planken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een combo model met dweilfunctie, maar alle filmpjes etc die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn van vloerbekleding, glad laminaat of strakke tegels...
Zijn er mensen di ervaring hebben met een robot stofzuiger op minder perfecte vloeren? Zo ja, welke zouden jullie dan aanbevelen?

Aanvulling: gezin met 2 kleine kinderen en 2 katten, waarvan 1 langharig.
Ik heb hier net een weekje ofzo een S8 Pro Ultra op houten vloeren met groef rondrijden. Ik heb niet gemeten maar de groef zal zo'n 4-5 mm diep zijn. De vloer is verder wel vlak, maar de robot krijgt wat groter/zwaarder vuil niet uit de groef. Hagelslag laat ie bijvoorbeeld in de groef liggen terwijl ie dat buiten de groef wel netjes oppikt.
Had ik (helaas) wel een klein beetje verwacht omdat de S8 niet bij alle reviewers een hoogvlieger is in de 'deep crevice test' maar het is de enige high end robotstofzuiger met goeie obstacle avoidance zonder kleurencamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een robot. Ik lees op Amazon dat er in de herfst een nieuwe verbeterde versie uitkomt van de Dreame L10S pro. Ik ben benieuwd.
Herbst kommt wieder nämlich ein Nachfolger von Dreame L10s pro und man munkelt. Es wird eine Sensation in Sache PA sowie der Ansaugtechnik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:03
Wij maken sinds een paar maanden zeer tevreden gebruik van onze Roborock s7 MAXV.

Nu hebben wij echter een hekje met een drempel in de kamer vanwege onze kleine man van 11 maanden en die drempel is te hoog. Wat voor bruggetjes gebruiken jullie voor te hoge drempels?

Ik zag zelf zoiets, is dat wat?
https://www.amazon.nl/Deu...-1647091955403&psc=1&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 20:51

User

S3

crimby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:57:
Wij maken sinds een paar maanden zeer tevreden gebruik van onze Roborock s7 MAXV.

Nu hebben wij echter een hekje met een drempel in de kamer vanwege onze kleine man van 11 maanden en die drempel is te hoog. Wat voor bruggetjes gebruiken jullie voor te hoge drempels?

Als je iemand met een 3D printer kent kan je ook best makkelijk zo'n stripje laten printen voor een paar euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
User schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:43:
[...]
Als je iemand met een 3D printer kent kan je ook best makkelijk zo'n stripje laten printen voor een paar euro. :)
Maar die ken ik niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:06
Vraagje ivm obstacle avoidance. Dit verhindert dat de robot tegen objecten op de grond rijdt. Dan begrijp ik drinkbak, speelgoed,... maar ook stoel- en tafelpoten, correct? En rijdt die dan ook niet tegen de plinten aan? Of gaat een robot standaard tot tegen de plint?

Ik twijfel tussen een Roborock Q7 Max+ en een Dreame Z10 Pro. Die laatste heeft wel de obstacle avoidance.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomovich op 19-07-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

er zijn er hier aanwezig ;)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

Tomovich schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:03:
Vraagje ivm obstacle avoidance. Dit verhindert dat de robot tegen objecten op de grond rijdt. Dan begrijp ik drinkbak, speelgoed,... maar ook stoel- en tafelpoten, correct? En rijdt die dan ook niet tegen de plinten aan? Of gaat een robot standaard tot tegen de plint?

Ik twijfel tussen een Roborock Q7 Max+ en een Dreame Z10 Pro. Die laatste heeft wel de obstacle avoidance.
veel robots, met of zonder camera, hebben 'simpele' proximity sensoren om net niet tegen dingen aan te rijden. Zie het zoals parkeersensoren ;) Stoelen en tafelpoten zijn idd zo. Plinten zou hij net langst moeten passeren (eventueel komt er het borsteltje wel tegen.

Er was een Youtube video van een vergelijking een paar berichtjes geleden, een aanrader.

[ Voor 14% gewijzigd door bjp op 19-07-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bjp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:21:
[...]

er zijn er hier aanwezig ;)
Ik hou me aanbevolen mocht iemand zo iets tegen een kleine vergoeding willen maken, liefst in de buurt van Nijmegen O-) stuur me maar een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

crimby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:57:

Doe eens een foto van dat hekje / drempel? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
The Eagle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Doe eens een foto van dat hekje / drempel? :)
De doorgang is 55 cm breed
De drempel is 3cm hoog en 2cm dik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozKH5TbMPq9_VzhCMULZ7UJiT3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BADQtGVGV3MfVSbFIbVVTW4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjabe
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-05-2024
UPDATE:
Bestelling is dus onvindbaar, en nu sturen ze een nieuwe op.

-------------
De levering van mijn Dream besteld bij Amazon is schijnbaar vertraagd... hij zou de 17e geleverd worden.
Maar als ik klik op "Track package" dan kan ik "Contact Bpost' aanklikken maar dan kom ik weer terug bij Track package...

Dit is de eerste x dat ik wat bestel bij Amazon. Hoe kan ik erachter komen hoe lang mijn bestelling nog duurt?

[ Voor 29% gewijzigd door marjabe op 24-07-2023 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

crimby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:18:
[...]

De doorgang is 55 cm breed
De drempel is 3cm hoog en 2cm dik.

[Afbeelding]
is er toevallig nog een klein plekje tussen de drempel en onderkant poortje als het poortje dicht is?

Weet iemand hoe 'stijl' de oprit mag zijn? ^_^ met 10% moet je al een oprij ding hebben van 30cm om 3cm te klimmen...

[ Voor 9% gewijzigd door bjp op 19-07-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bjp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:03:
[...]

is er toevallig nog een klein plekje tussen de drempel en onderkant poortje als het poortje dicht is?

Weet iemand hoe 'stijl' de oprit mag zijn? ^_^ met 10% moet je al een oprij ding hebben van 30cm om 3cm te klimmen...
Eigenlijk niet vanwege het sluitingsmechanisme, maar het hekje moet sowieso openstaan voor de stofzuiger dus als de ramp er opgezet kan worden voor de stofzuiger aan gaat en daarna weer weggehaald moet worden is ook prima! We gebruiken nu een kartonnen plaat die de katten continu weghalen |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyOOHLlC2Aladnobg8DYhIoNh_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytcmH3UejpxkItoiSY5jrCsR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Laatst online: 25-04 07:06
bjp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:22:
[...]

veel robots, met of zonder camera, hebben 'simpele' proximity sensoren om net niet tegen dingen aan te rijden. Zie het zoals parkeersensoren ;) Stoelen en tafelpoten zijn idd zo. Plinten zou hij net langst moeten passeren (eventueel komt er het borsteltje wel tegen.

Er was een Youtube video van een vergelijking een paar berichtjes geleden, een aanrader.
Wij willen hem enkel boven gebruiken. Behalve de poten van de bedden, de kasten en enkele ophangrekjes voor handdoeken zijn er zo goed als geen obstakels. Behalve dan speelgoed van de kinderen dat blijft rondslingeren. Is het dan de moeite om voor een toestel met obstacle avoidance te kiezen? Welk toestel zouden jullie dan overwegen? De Dreame Z10 Pro had ik zelf al bekeken maar ik zie hier veel enthousiasme over de L10 Pro.

En is lego veilig voor de robot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@crimby twee opties: een flat step hekje monteren of een tweede robot aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

crimby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Eigenlijk niet vanwege het sluitingsmechanisme, maar het hekje moet sowieso openstaan voor de stofzuiger dus als de ramp er opgezet kan worden voor de stofzuiger aan gaat en daarna weer weggehaald moet worden is ook prima! We gebruiken nu een kartonnen plaat die de katten continu weghalen |:(

[Afbeelding]
kan je niet 2 houten plankjes (niet te dik) met een scharnier aan elkaar 'erover' leggen... ze raden online ook aan om 'randen' aan de oprij/afrijplaat toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 09:32
monica66 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:55:
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een robot. Ik lees op Amazon dat er in de herfst een nieuwe verbeterde versie uitkomt van de Dreame L10S pro. Ik ben benieuwd.

[...]
Ben benieuwd! Sta op het punt de l10s pro aan te schaffen met het idee er zeker weer 5 tot 6 jaar mee te doen net zoals mijn huidige.. of in ieder geval een jaar of 2 en dat doe dan verhuist naar de bovenverdieping en we er beneden een mét dock voor erbij nemen. Dus alsnog mag ‘ie heel wat jaartjes meegaan.. maar even wachten op net iets beters is geen gek idee. Mijn huidige doet het alleen sinds kort alleen nog maar op de lichtste stand en stopt abrupt een kwart voor bet einde. Misschien dan toch even een nieuwe batterij en motortje en kijken of dat het oplost.. om de tijd te overbruggen (en zodat hij straks op pensioen kan naar de zolderverdieping en daar nog even zijn ding mag doen). Moeilijk, moeilijk..

Waar op Amazon heb je dit gelezen?

[ Voor 18% gewijzigd door Poumelie op 19-07-2023 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Poumelie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:15:
[...]

Ben benieuwd! Sta op het punt de l10s pro aan te schaffen met het idee er zeker weer 5 tot 6 jaar mee te doen net zoals mijn huidige.. of in ieder geval een naar of 2 en dat doe dan verhuist naar de bovenverdieping en we er beneden een mét dock voor erbij nemen. Dus alsnog mag ‘ie heel wat jaartjes meegaan.. maar even wachten op net iets beters is geen gek idee. Mijn huidige doet het alleen sinds kort alleen nog maar op de lichtste stand en stopt abrupt een kwart voor bet einde. Misschien dan toch even een nieuwe batterij en motortje en kijken of dat het oplost.. om de tijd te overbruggen (en zodat hij straks op pensioen kan naar de zolderverdieping en daar nog even zijn ding mag doen). Moeilijk, moeilijk..

Waar op Amazon heb je dit gelezen?
Het stond bij de reviews op de Dreame L10S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Voor de mensen die een Dream L10S ultra hebben heeft jullie dock hier ook last van?

Dit heb ik al gevonden (aangezien in de hele handleiding niets over dat ledje word verteld)
Q: How long does it take for the L10s Ultra charging station light to turn off and enter sleep mode?

A: The charging station light will turn off and enter sleep mode after 10 minutes of full charge. If the robot is on the charging dock and in "Do Not Disturb" mode, both the robot and charging station lights will turn off after 30 seconds.

What should I pay attention to before cleaning with the robot?

Make sure the robot is fully charged before cleaning. Tidy up the space, and put away fragile items and objects on the floor before cleaning.
https://www.reddit.com/r/...dreame_l10s_ultra_202303/

Ik heb 2 van die L10s gekocht (boven en beneden)
Nu valt mij op dat het ledje in de dock boven in de ochtend brand (als ik ga slapen is het ledje uit). Waarom dat ledje spontaan gaat branden is voor mij een raadsel.

Overdag maakt de robot schoon, gaan slapen is de robot al 100% opgeladen. Ledje is uit. Do Not Disturb staat aan van 22:00 - 8:00 bij alle 2 en half 6 in de ochtend merk ik het op.

Dock al spanningsloos gemaakt heeft niet geholpen.

Als ik zo lees zou dat ledje toch niet plotseling moeten gaan branden?

Inmiddels contact met support (reactie binnen het uur). Contactpunten controleren maar die zijn brandschoon.

Reactie dreame wanneer wel en niet led van dock zou moeten branden. Kortom iets is er niet goed.
1.The base will light off and sleep after ten minutes once the robot is fully charged.

2.When the robot is placed on the base station and it is under DND mode, after 30s both the light of robot and base station will turn off.
Vanavond mailtje terug

Kleine update. Na wat heen en weer gemail conclusie:
Thank you for your information, after the initial troubleshooting, there may be a problem with the hardware, it is recommended to contact amazon for direct assistance.
Nu bij Amazon de volgende uitdaging. Product vervangen kan ik niet kiezen als ik op vervangen/retourneren klik heb ik alleen de keus uit retour (dan krijg ik mijn geld terug en dat wil ik dus niet, vervangen dat wil ik).

Even bellen wat blijkt bedrag is de hoog. Medewerker gaat een poging doen. Helaas lukt ook niet ook bedrag te hoog. Teamleider is er niet. word doorverbonden naar andere afdeling mogelijk kunnen die het wel. Ook die persoon lukt het niet. Gaan een aantekening maken word een nieuwe verzonden daarna maar de kapotte retour. Ben benieuwd als ze de afspraak nakomen.

Update 2
Afspraken niet nagekomen. Even weer met Amazon gebeld. Stond in het systeem maar niets mee gedaan. Medewerker ging er achteraan en zou over 1 uur worden teruggebeld. Dat is wel nagekomen en het was gelukt een nieuwe staat in mijn overzicht. Even later retourlabel mail waar ik tot 14 aug de tijd voor heb. Word verzonden met PostNL en retour is met DHL.

Vrijdag de vervanging binnen kijken als die wel heel is.

[ Voor 54% gewijzigd door RobbyTown op 25-07-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bjp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:36:
[...]

kan je niet 2 houten plankjes (niet te dik) met een scharnier aan elkaar 'erover' leggen... ze raden online ook aan om 'randen' aan de oprij/afrijplaat toe te voegen.
Ja dat is ook nog een prima alternatief inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Roborock dock vergelijking video voor de liefhebber: YouTube: Roborock Ultra Dock Comparison - S7 MaxV, S7 Max, S8 Pro & Q Revo Do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:24

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Er zat iets vast bij de stofzuig-afvoer en nu zit dit flapje zo. Was mij nooit opgevallen. Hoort dit? Moet ik er iets mee?

Gaat om Dreame L10s Ultra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onUeR0e2VVJkJQHRb3A4mkbWPAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FS5Y7MhUF2WqL9kB7KIyBzkE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ChromeFR schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:24:
Er zat iets vast bij de stofzuig-afvoer en nu zit dit flapje zo. Was mij nooit opgevallen. Hoort dit? Moet ik er iets mee?

Gaat om Dreame L10s Ultra.

[Afbeelding]
hoort zo, zelfde hier. Soms zit hij dicht, soms beetje open. Kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04 08:33
Zit momenteel te kijken om mijn Roborock S5 te vervangen en twijfel tussen de L10S en de Q Revo. Dweilen vind ik belangrijk en als ik het zo lees is de Q Revo daar net wat beter in.

Wat ik met mijn S5 irritant vind is het klimmen over de tafel poten die horizontaal op de grond staan, het liefst zou ik een optie hebben waar ik klimmen volledig kan uitschakelen zodat ie bij t minste gevoel van hoogteverschil al niet meer duwt. Heeft een van de genoemde deze functie want kan dat niet zo 1,2,3 vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjdejong
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 10:39
Wij Hebben de Q Revo inmiddels 3 dagen in huis (besteld voor € 800,- op Amazon.de). Hiervoor nooit een dweilrobot gehad (we kunnen hem dus niet vergelijken), maar hij overtreft al onze verwachtingen (zelfs die van mijn vrouw die normaal niks van dit soort tech gadgets moet weten ;) ). Tapijt en matten krijgt hij zelfs beter schoon dan met de hand en dweil resultaat is ook zeer goed. In ons gezin met 4 kleine kinderen dweilen we nu met de robot na de lunch automatisch hal en eetkamer en in de avond de hele begane grond. We gebruiken hierbij een klein scheutje Woldoclean Floor Cleaner (de aangegeven hoeveelheid is voor deze robot echt veel te veel; wellicht komt dit doordat rotating pad robots veel meer water verbruiken dan de vibrating pad robots?) in het schoon water reservoir. En op de robot gebruiken wede stand waarbij hij het minste water verbruikt, aangezien de roterende mop robots naar verhouding toch al vrij veel water verbruiken).

Zoals je overal leest werkt de object avoidance niet goed met snoeren, maar dat los je simpelweg op door een no-go zone te tekenen rondom de plaatsen waar snoeren (kunnen) liggen. Verder gaat hij praktisch gezien overal goed omheen (muv een klein bijzettafeltje met platte L voet die hij niet kan zien (hier dus ook een no-go zone van gemaakt. Verder erg onder de indruk hoe snel hij tijdens zijn eerste schoonmaak ronde je huis omzet in een 2D en 3D map.

Schoonmaken van het bakje onder de dweil is zeer eenvoudig (hoewel tot nu toe na 3 dagen eigenlijk nog niet nodig). De moppen worden goed droog na twee uur drogen (de kortste instelling). Verder voelen de twee reservoirs (schoon en vies) erg degelijk en stevig aan.

Ik heb ook nu achteraf nog eens gekeken naar het verschil tussen de L10S Ultra en de Q Revo en zou nog steeds voor de Q Revo kiezen (los van de prijs). Met name het twee keer zo grote reservoir is voor mij het belangrijkste voordeel (met twee dweilbeurten per dag moet het schoon water reservoir toch elke twee dagen bijgevuld worden).
Ik weet niet hoeveel beter de object avoidance is van de L10S Ultra, maar voor ons is die van de Q Revo vooralsnog goed genoeg. Bovendien ben je (door de automatische dweilrondes) geneigd om alles ook even snel op te ruimen voordat de robot langskomt;) ).

Mocht iemand nog een vraag hebben, laat het me dan gerust weten.

[ Voor 23% gewijzigd door hjdejong op 24-07-2023 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro2b
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07-2023
Wij hebben een Bluebot Extreme die nogal vreemd gedrag vertoond.
Als we haar (we noemen haar Froukje) aanzetten voor bijv. ROOM cleaning dan pakt ze maar een klein deel en stopt er dan mee. Pas als de gehele map die ze eerder heeft opgebouwd terug hebben gezet gaat het goed maar ze blijft wel vreemde patronen volgen en slaat daarbij dus ook delen over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU0rx6PbaP1_D5ddUqQABys4SBY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z9Qq9RdbmYFrlAPS56p0Fo7b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYhlYhgivWgWuzSkXY6sVQqRyjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HmXp4rADjm7vEHbqj5q1UXF2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Qvkyy4dOlclrfEHCL6h1Ifoyc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BKeLabEvm4ozOZgdcv32ZjzL.png?f=fotoalbum_large
Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-04 07:11
Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik kom niet helemaal tot een definitief besluit omtrent welke robot het best geschikt zou zijn voor onze situatie..

Overzicht van feiten:

-gezin van 2 volwassenen, toekomst e.v.t. kinderen;
-behoorlijk opgeruimd van onszelf;
-geen huisdieren;
-3 verdiepingen;
-begande grond: eikenvloer i.c.m. laagpolig vloerkleed en tegels bijkeuken;
-1e verdieping: laminaat, tapijt en tegels (badkamer);
-2e verdieping: laminaat.

Nu twijfel ik tussen de Roborock S7 MaxV plus (goede object detectie), Roborock S8 plus (nieuwste software met langere updates + dubbele roller) of de Roborock Q Revo (sterke focus op dweilen en relatief goedkoop).

Belangrijk is dat de robot goed weet om te gaan met tapijt en lange haren van de vrouw. Daarnaast lijkt het mij een uitkomst als de robot de whitewash eikenvloer zou kunnen dweilen, het liefst met Woca vloerzeep. Alleen ben ik bang dat dat niet zo'n lekkere combinatie gaat zijn. Of een neutraal reinigingsmiddel wat geen schade doet aan de eikenvloer en ook bruikbaar is op laminaat. Zijn hier mensen met ervaring mee, of andere inzichten die het overwegen waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:45
ro2b schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:18:
Wij hebben een Bluebot Extreme die nogal vreemd gedrag vertoond.
Als we haar (we noemen haar Froukje)
Ik moest lachen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Laatst online: 29-04 19:50

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Bij Proshop is nu het Roborock S7 Robotstofzuiger Auto Empty Dock - Zwart in de aanbieding voor €99 voor de geïnteresseerden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjdejong
Anniedrew schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:51:
Belangrijk is dat de robot goed weet om te gaan met tapijt en lange haren van de vrouw. Daarnaast lijkt het mij een uitkomst als de robot de whitewash eikenvloer zou kunnen dweilen, het liefst met Woca vloerzeep. Alleen ben ik bang dat dat niet zo'n lekkere combinatie gaat zijn. Of een neutraal reinigingsmiddel wat geen schade doet aan de eikenvloer en ook bruikbaar is op laminaat. Zijn hier mensen met ervaring mee, of andere inzichten die het overwegen waard zijn?
Naast de grote reservoirs was het eenvoudig schoonmaken van het 'onderbakje' voor mijn vrouw het meest bepalend in de keuze. Bij de andere Roborock modellen worden die vies en zijn lastiger schoon te maken (docking station is mechanisch bij de duurdere modellen en bevat ook een borstel waar haren in kunnen blijven zitten). De Q Revo dweilt zichzelf schoon over een speciaal geribbelde ondergrond in het bakje.

Zelf zat ik ook vooral te kijken naar die goede object detectie, maar die van de Q Revo geeft ook geen problemen en bovendien zorg je dat je vloer leeg is op het moment dat hij moet zuigen. Problemen met kabels hebben ze allemaal en volgens mij is het enige waarvoor je die nog betere AI detectie wilt, het ontwijken van ontlasting van huisdieren. Als er een keer een verdwaalde schoen ligt, gaat een AI versie er omheen en de Revo tikt hem heel licht aan en gaat er vervolgens ook omheen. De Q Revo gaat bijvoorbeeld ook echt superstrak om van die dunne stoelpootjes heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdejong
Zie ook deze video die ik toevallig eerder vanavond opgenomen had:

https://files.fm/f/cqanmwmwc

[ Voor 9% gewijzigd door hjdejong op 24-07-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:25
Ah, ik zie dat ik niet de enige man met vrouw, kinderen en katten ben :9
Ook wij zijn op zoek naar een robot die het huishouden enigszins kan bijhouden, tussen de grotere schoonmaakbeurten in.

In eerste instantie was ik aan het kijken naar eufy's van rond de 200, maar al snel kwam ik er achter wat ze tegenwoordig allemaal kunnen. Het budget is dus opgeschroefd naar pak 'm beet 500 euro en de focus is verschoven naar (met name) dreame en roborock.
We komen er echter niet helemaal uit, enerzijds weten we niet precies wat we willen/nodig denken te hebben en anderzijds maken de naamgevingen van de apparaten het ook niet veel duidelijker.

Wat we er zelf van denken:
- Stofzuigen: dat moet ie goed kunnen op een natuursteen vloer met een laagpolig tapijt. Echt vies is het echter nooit.
- Dweilen: als ik de filmpjes/reviews mag geloven is een robot die een lapje achter zich mee trekt voldoende om het netjes te houden. Dweil optillen is een pre, maar dan zit je weer direct een prijsklasse hoger. Dit kunnen we denk ik wel opvangen door de ene dag alles te stofzuigen en de andere dag alles te zuigen en dweilen, behalve het vloerkleed. Automatisch dweilwater afzuigen/aanvullen valt buiten budget.
- Obstacle avoidance: niet bijzonder belangrijk, meestal wordt het speelgoed 's avonds van de vloer gehaald en is dit dus geen obstakel meer.
- Leegstation: hier twijfelen we enorm over. Het lijkt handig om het bakje niet elke keer te hoeven legen, maar aan de andere kant is het stofbakje er ook zo uit gehaald. Dit geldt zeker als er toch dweilwater bijgevuld moet worden. Ook de stofzakken moeten bijgekocht worden (hoelang blijven die over het algemeen in de handel?), en maakt het leegzuigen best wel herrie als de robot 's nachts zijn ronde heeft gedaan (of kan het leegzuigen uitgesteld worden?). Wellicht kunnen we besparen op het leegstation, zodat deze over een aantal jaar naar de bovenverdieping kan waar een leegstation wellicht minder toegevoegde waarde heeft.

De Q Revo of L10(s) ultra spreken ons erg aan gezien de uitgebreide mogelijkheden, maar liggen ruim buiten budget. Dus de focus ligt nu vooral op de Q7(+) aangezien dit een capabel apparaat lijkt wat aan de meeste wensen voldoet. Ook de prijs op dit moment bij bol (341/455) speelt mee in die keuze.
De twijfel zit hem alleen in het leegstation vanwege bovengenoemde redenen.

Wat zijn jullie keuzes geweest om juist wel/geen leegstation te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

Basfr schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:01:
Ook wij zijn op zoek naar een robot die het huishouden enigszins kan bijhouden, tussen de grotere schoonmaakbeurten in.

In eerste instantie was ik aan het kijken naar eufy's van rond de 200, maar al snel kwam ik er achter wat ze tegenwoordig allemaal kunnen. Het budget is dus opgeschroefd naar pak 'm beet 500 euro en de focus is verschoven naar (met name) dreame en roborock.
We komen er echter niet helemaal uit, enerzijds weten we niet precies wat we willen/nodig denken te hebben en anderzijds maken de naamgevingen van de apparaten het ook niet veel duidelijker.

- Stofzuigen: dat moet ie goed kunnen op een natuursteen vloer met een laagpolig tapijt. Echt vies is het echter nooit.
- Dweilen: als ik de filmpjes/reviews mag geloven is een robot die een lapje achter zich mee trekt voldoende om het netjes te houden. Dweil optillen is een pre, maar dan zit je weer direct een prijsklasse hoger. Dit kunnen we denk ik wel opvangen door de ene dag alles te stofzuigen en de andere dag alles te zuigen en dweilen, behalve het vloerkleed. Automatisch dweilwater afzuigen/aanvullen valt buiten budget.
- Obstacle avoidance: niet bijzonder belangrijk, meestal wordt het speelgoed 's avonds van de vloer gehaald en is dit dus geen obstakel meer.
- Leegstation: hier twijfelen we enorm over. Het lijkt handig om het bakje niet elke keer te hoeven legen, maar aan de andere kant is het stofbakje er ook zo uit gehaald. Dit geldt zeker als er toch dweilwater bijgevuld moet worden. Ook de stofzakken moeten bijgekocht worden (hoelang blijven die over het algemeen in de handel?), en maakt het leegzuigen best wel herrie als de robot 's nachts zijn ronde heeft gedaan (of kan het leegzuigen uitgesteld worden?). Wellicht kunnen we besparen op het leegstation, zodat deze over een aantal jaar naar de bovenverdieping kan waar een leegstation wellicht minder toegevoegde waarde heeft.

De Q Revo of L10(s) ultra spreken ons erg aan gezien de uitgebreide mogelijkheden, maar liggen ruim buiten budget. Dus de focus ligt nu vooral op de Q7(+) aangezien dit een capabel apparaat lijkt wat aan de meeste wensen voldoet. Ook de prijs op dit moment bij bol (341/455) speelt mee in die keuze.

rond de 500eur af en toe vind je de Dreame W10 (of de W10 Pro). Dweilt wel, heeft geen automatisch leegmaken van de stofbak. Minder AI/avoidance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
hjdejong schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:46:
[...]

Naast de grote reservoirs was het eenvoudig schoonmaken van het 'onderbakje' voor mijn vrouw het meest bepalend in de keuze. Bij de andere Roborock modellen worden die vies en zijn lastiger schoon te maken (docking station is mechanisch bij de duurdere modellen en bevat ook een borstel waar haren in kunnen blijven zitten). De Q Revo dweilt zichzelf schoon over een speciaal geribbelde ondergrond in het bakje.

Zelf zat ik ook vooral te kijken naar die goede object detectie, maar die van de Q Revo geeft ook geen problemen en bovendien zorg je dat je vloer leeg is op het moment dat hij moet zuigen. Problemen met kabels hebben ze allemaal en volgens mij is het enige waarvoor je die nog betere AI detectie wilt, het ontwijken van ontlasting van huisdieren. Als er een keer een verdwaalde schoen ligt, gaat een AI versie er omheen en de Revo tikt hem heel licht aan en gaat er vervolgens ook omheen. De Q Revo gaat bijvoorbeeld ook echt superstrak om van die dunne stoelpootjes heen.
Thanks! En wat is jouw ervaring met het dweilen langs de randen, blijft er veel ruimte ongedweild? Ben benieuwd of Roborock een software update toepast om de Q Revo om dichter langs de randen te komen. Las op Reddit dat dit in China wel het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjdejong
Anniedrew schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Thanks! En wat is jouw ervaring met het dweilen langs de randen, blijft er veel ruimte ongedweild? Ben benieuwd of Roborock een software update toepast om de Q Revo om dichter langs de randen te komen. Las op Reddit dat dit in China wel het geval is.
Het zuigen doet hij wel tot aan de randen, maar bij het dweilen blijft hij er net iets vanaf (niet veel). Zal als het lukt vanavond nog wel even een filmpje maken. Mijns inziens merk je dit niet echt. Het is niet zo dat er een laag stof blijft liggen ofzo langs de randen omdat het ronddraaiende borsteltje dat stof gewoon naar de baan waar wel gedweild wordt veegt. Het dweilen is meer voor dingen die vastzitten, kleven en dat soort dingen en dat heb je doorgaans niet op de eerste (5 cm??) vanaf de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 00:08
WishmasterNL schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:32:
Bij Proshop is nu het Roborock S7 Robotstofzuiger Auto Empty Dock - Zwart in de aanbieding voor €99 voor de geïnteresseerden
Jammer, niet meer beschikbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
hjdejong schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:04:
[...]

Het zuigen doet hij wel tot aan de randen, maar bij het dweilen blijft hij er net iets vanaf (niet veel). Zal als het lukt vanavond nog wel even een filmpje maken. Mijns inziens merk je dit niet echt. Het is niet zo dat er een laag stof blijft liggen ofzo langs de randen omdat het ronddraaiende borsteltje dat stof gewoon naar de baan waar wel gedweild wordt veegt. Het dweilen is meer voor dingen die vastzitten, kleven en dat soort dingen en dat heb je doorgaans niet op de eerste (5 cm??) vanaf de muur.
Waar ik voornamelijk bang voor ben met het dweilen is dat je kleurverschil gaat merken na een x aantal dweilbeurten rond de kantjes op onze houten vloer. Vandaar dat het misschien veiliger is dat deze zo goed als tegen de kantjes komt. Daarnaast: dweil je met gewoon water, of voeg je een schoonmaakmiddel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Basfr schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:01:

Als ik jou was zou ik nog wat nadenken over het dweilen en leegstation. Ik heb nu een aantal jaar een Roborock S5 Max en die bevalt op zich prima, maar moet wel zeggen dat ik tegen het continue schoonmaken van de dweil aanloop. Omdat die dweil ook niet droogt gaat ie soms een beetje ruiken. Daarnaast moet je elke twee dweilbeurten (in mijn geval) de watertank bijvullen en dat kleine gaatje geeft ook soms lekker een natte boel (loop je met zo'n druppend bakje door de kamer). Om deze reden wil ik juist een docking station waar je gewoon niet over hoeft na te denken, maar waar je ook niet telkens dat bakje eruit hoeft te halen om bij te vullen en de dweil schoon te maken. Ook heb ik gemerkt dat dat dweiltje na een tijdje z'n coverage/drukvlakken verliest, waardoor je uiteindelijk met een dunne streep overblijft.

M.i. is zo'n draaidweil echt een must als je wilt dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simtom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-03 02:06
Goeienamiddag,

Ik ben ook al enkele maanden aan het opzoeken en opvolgen van robot vacuums, en het ziet er naar uit dat er binnenkort eindelijk een aankoop zal plaatsvinden 😅

Op de een of andere manier heb ik een voorkeur voor Roborock, ook al heb ik nog nooit een robot vacuum gehad. In onze contreien kwam ik tot volgende prijslijst:
  • €1328 - S8 Pro Ultra
  • €1184 - S7 MaxV Ultra
  • €969 - S7 Max Ultra
  • €849 - Q Revo
  • €849 - S8+
Afgaande op de feature list en verschillen tussen al deze robots, lijkt het haast een no-brainer om voor de Q Revo te gaan. Iemand anders die in een soortgelijke situatie zit, of die momenteel de Q Revo of andere robot heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Nu online
Voor de L10s Ultra gebruikers: hoe lang hebben jullie de mop pad drying aanstaan? Ik had hem altijd op de standaard twee uur staan, maar soms toch het idee dat de dweiltjes een beetje begonnen te ruiken. Net na het dweilen en het drogen gevoeld, en merkte dat op bepaalde plekken de dweiltjes nog wat nat waren. Dus nu op drie uur droogtijd gezet om uit te proberen. Kan uiteraard ook direct naar vier uur, maar beetje zonde van de stroom als dat niet nodig is.

Snap dat het ook met luchtvochtigheid te maken heeft, maar benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 19:59

Jdv

Kartmans1 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:20:
Voor de L10s Ultra gebruikers: hoe lang hebben jullie de mop pad drying aanstaan? Ik had hem altijd op de standaard twee uur staan, maar soms toch het idee dat de dweiltjes een beetje begonnen te ruiken. Net na het dweilen en het drogen gevoeld, en merkte dat op bepaalde plekken de dweiltjes nog wat nat waren. Dus nu op drie uur droogtijd gezet om uit te proberen. Kan uiteraard ook direct naar vier uur, maar beetje zonde van de stroom als dat niet nodig is.

Snap dat het ook met luchtvochtigheid te maken heeft, maar benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier nog geen last gehad van ruikende dweiltjes. Heb vanaf het begin het drogen ingesteld op 3 uren nav een paar reviews en op gevoel. 4 uren lijkt mij tot nu toe niet nodig. Heb overigens nog niet het verschil gecontroleerd wanneer ik hem intensief (nat) laat dweilen tov standaard (vochtig) wat ik de robot 1 a 2x per week laat doen. Verder maak ik elke week de Dock schoon en doe de dweiltjes 1x in de 2 weken in de wasmachine. Ben nog aan het kijken voor een leuke aanbieding op Ali voor nieuwe dweiltjes, borstels en schoonmaakmiddel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 19:59

Jdv

Net nieuwe firmware geïnstalleerd voor de L10s ultra en zie onder de instellingen een nieuwe optie voor ‘Intelligente dweilinstelling’ vwb de randen en hoeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU3MnzQHmtcWNMmVs01LYxZ4Xrg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlnB6qbTlJgeyvp1UbzDGqfY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
@Kartmans1 Wij hebben de droogtijd ook op 3 uur staan. De mop pads worden imo best goed schoon als je de robot elke 10 m2 naar het dock laat terugkeren om ze schoon te maken. Wij ruiken ze in ieder geval niet. Wel maken ook wij elke week even de onderkant van het apparaat schoon.

Schoonmaakmiddel kan je beter op Amazon.de of Amazon.fr kopen. Dat is prijziger bij Ali. En ik heb best lang gezocht omdat de cartridges rond april heel prijzig en lastig te krijgen waren in Europa.

Amazon heeft ook betaalbare 10 liter verpakkingen van andere robot schoonmaakmiddelen zoals Biohy.

Wij hebben deze schoonmaakset van 23 euro gekocht:
https://a.aliexpress.com/_Ev8GBbV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Jdv schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:17:
Net nieuwe firmware geïnstalleerd voor de L10s ultra en zie onder de instellingen een nieuwe optie voor ‘Intelligente dweilinstelling’ vwb de randen en hoeken:

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of het werkt! Ik had het al gelezen dat een andere merk (ben even vergeten welk merk) deze functie ook via de firmware had toegevoegd. Meteen even kijken zometeen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

monica66 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:33:
@Kartmans1 Wij hebben de droogtijd ook op 3 uur staan. De mop pads worden imo best goed schoon als je de robot elke 10 m2 naar het dock laat terugkeren om ze schoon te maken. Wij ruiken ze in ieder geval niet. Wel maken ook wij elke week even de onderkant van het apparaat schoon.

Schoonmaakmiddel kan je beter op Amazon.de of Amazon.fr kopen. Dat is prijziger op Ali. En ik heb best lang gezocht omdat de cartridges rond april heel prijzig en lastig te krijgen waren in Europa.

Amazon heeft ook betaalbare 10 liter verpakkingen van andere robot schoonmaakmiddelen zoals Biohy.

Ik zal mijn droogtijd eens terugzetten naar 3 uur, had deze op 4 uur gezet.

Ik lees van wat duitse L10S gebruikers dat Biohy groene vlekken in de tank en de leidingen achterlaat. Kon alleen niet achterhalen of iemand dat aan de tank had toegevoegd of in de cartridge.

Zal ook eens kijken of die nieuwe setting er bij mij nu ook in staat. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
thunder8 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:47:
[...]

Ik zal mijn droogtijd eens terugzetten naar 3 uur, had deze op 4 uur gezet.

Ik lees van wat duitse L10S gebruikers dat Biohy groene vlekken in de tank en de leidingen achterlaat. Kon alleen niet achterhalen of iemand dat aan de tank had toegevoegd of in de cartridge.
[...]
Zal ook eens kijken of die nieuwe setting er bij mij nu ook in staat. :)
Itons hier op Tweakers vult zijn cartridge met Biohy Hij schreef in mei dat hij het schoonmaakmiddel een paar weken in gebruik had. Hij had heel weinig gebruikt om aan te maken, met een spuit in de flacon gedaan. Het ging tot dusver prima, geen bellen/schuim, geen verstopping. Ook weinig geur, onruikbaar als het opgedroogd is.

Edit: even nagevraagd bij Itons. Biohy bevalt nog steeds. Hij gebruikt nu al de 2e flacon. Wel goed op de verdunning letten schrijft hij.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 26-07-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
monica66 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:52:
[...]

Itons hier op Tweakers vult zijn cartridge met Biohy Hij schreef in mei dat hij het schoonmaakmiddel een paar weken in gebruik had. Hij had heel weinig gebruikt om aan te maken, met een spuit in de flacon gedaan. Het ging tot dusver prima, geen bellen/schuim, geen verstopping. Ook weinig geur, onruikbaar als het opgedroogd is.

Edit: even nagevraagd bij Itons. Biohy bevalt nog steeds. Hij gebruikt nu al de 2e flacon. Wel goed op de verdunning letten schrijft hij.
Deze gebruik ik ook inderdaad, bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Nu online
Droogtijd nu ook naar 3 uur gezet. Ben benieuwd. Schoonmaken van de dock deed ik al eens in de week, twee weken. Bizar hoe vies dat toch wordt. Maar lijkt ook wel veel stof te zijn wat er soms in ligt door de keren dat hij alleen stofzuigt maar niet dweilt, maar dan toch wat stof meeneemt op de dweils, welke later bij het schoonmaken wat hij doet voordat hij begint met dweilen in de dock komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

context: ik heb de L10S Ultra van Dreame nog maar recent. Dit voor een huis met hoofdzakelijk tegels.

ik ga idd ooit de keuze moeten maken tussen Biohy of Dreame cartridges (via Ali of zo).

Vooruitziend, wat zijn zo de snelste 'slijtage' of stukken dat je moet vervangen?

Ik vermoed de dweilpads?

In de app, onder "Accessory Usage" heb je een % van wat er overblijft. Bij mij, mix van stofzuigen alleen, en stozuigen+dweilen, lijkt deze volgorde te zijn:
- detergent (16% gebruikt)
- dweilpads (9% gebruikt)
- filter (6% gebruikt)
- zijborstel (5% gebruikt)
- hoofdborstel (4% gebruikt)

stofzak moet je zelf nakijken.

Als je de borstels als referentie neemt, zijn de dweilpads 2x zo snel af, en detergent 3-4x zoveel... Filters wat sneller dan borstels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

the-hyrax schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:22:
[...]

Deze gebruik ik ook inderdaad, bevalt prima.
Je doet het in de cartridge, maar hoeveel moet je het dan nog verdunnen? Want door de cartridge te gebruiken, verdun je al automatisch toch, omdat de basestation maar x hoeveelheid schoonmaakmiddel op y hoeveelheid water doseert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 13:27
Wij hebben al enkele jaren een Deebot T8 AIVI, ik ben in die aantal jaar altijd vrij tevreden geweest over de Deebot. Enkele minpunten zijn; vrij slechte app, nooit extreem verbeterd in die aantal jaar, het 3D detect systeem is tja vrij matig in, vooral heel veel moeite met een paar dunne stoelpoten…

Gezien we een nieuwe robovac voor beneden zochten hebben we er 2 besteld.

- OMNI X1 Want tja de Deebot heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
- Roborock S7 Max Ultra.

Na beide even een paar dagen getest te hebben is de Roborock wel echt duidelijk de winnaar. De OMNI x1 scoort iets beter met het ontwijken van obstakels en mapt iets sneller maar het is wel erg close.

De Roborock heeft een betere app, mop lifting, is sneller klaar door een betere route op de map en puur persoonlijk ziet er beter uit. De OMNI is iets luxer om te zien maar ook heel wat lomper gezien de hoogte.

Ik heb ook getwijfeld om de T20 te halen van Ecovacs, iets beter vergelijk wellicht maar de slechte app van Ecovacs komt na een Roborock wel erg aan het licht.

Hopelijk helpt het mensen een beetje met keuzes er is namelijk zoveel op de markt tegenwoordig. Onze oude Deebot waar we uiteraard nog steeds blij mee zijn staat nu trouwens boven. Als het aan mij ligt komt er volgend jaar nog een Roborock bij en dan kan de S7 naar boven, wat hemels zo’n Dock waar je bijna geen omkijken naar hebt!

Ik hoop trouwens dat er de komende jaren een robovac komt die ingebouwd is in een prullenbak, waar je zowel je restafval in kan gooien de robot zijn bakje in kan legen en natuurlijk water kan bijvullen / vies water weggooien in aparte tanks. Een deurtje onderin waardoor de robovac onzichtbaar is. Lijkt me echt een volgende stap!

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdejong
Anniedrew schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Waar ik voornamelijk bang voor ben met het dweilen is dat je kleurverschil gaat merken na een x aantal dweilbeurten rond de kantjes op onze houten vloer. Vandaar dat het misschien veiliger is dat deze zo goed als tegen de kantjes komt. Daarnaast: dweil je met gewoon water, of voeg je een schoonmaakmiddel toe?
Dan snap ik je zorgen. Wij hebben PVC vloer, dus daarbij krijg je geen kleurverschil omdat het vocht er niet in trekt. Wij voegen een scheutje Woldoclean toe per 5 liter water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
thunder8 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Je doet het in de cartridge, maar hoeveel moet je het dan nog verdunnen? Want door de cartridge te gebruiken, verdun je al automatisch toch, omdat de basestation maar x hoeveelheid schoonmaakmiddel op y hoeveelheid water doseert?
Ik heb geen cartridge, maar op de verpakking staat volgens mij 5ml per 500ml dus ik gooi gewoon 50ml in de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

the-hyrax schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Ik heb geen cartridge, maar op de verpakking staat volgens mij 5ml per 500ml dus ik gooi gewoon 50ml in de tank.
Ow sorry, dacht dat jij de persoon was waar @monica66 naar verwees, die gebruikte wel de cartridge. :o

Maar geen last van aanslag in de tank of andere zichtbare problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Nou, de Roborock Q Revo staat; eerste indrukken na twee runs:
  • De Q Revo is stiller dan de S5 Max
  • Het legen van het stofbakje maakt wel enorm veel lawaai
  • De droogfunctie van de mop werkt erg goed
  • Het dweilresultaat is ook erg goed, het water in de tank was al flink vies (terwijl ik nog recent gedweild had)
  • Heb het idee dat het zij-borsteltje sneller vies wordt dan het volledige rubber borsteltje van de S5 Max
  • Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat een run vrij lang duurt. Heb daar zelf geen last van, maar viel me op. Een volledige run van 48m2 (volgens de app dan, volgens mij is het meer) duurde 1h 7m. Moet wel zeggen dat ik het schoonmaken van de dweil elke 10m heb ingesteld
  • Hij is krachtiger in het beklikken van "drempels". In mijn geval zijn drempels van die platte stoelpoten en tafelpoten. Vroeger kwam de S5 daar nog wel eens op vast te zitten maar deze lanceert zichzelf praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anniedrew
the-hyrax schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:21:
  • Het dweilresultaat is ook erg goed, het water in de tank was al flink vies (terwijl ik nog recent gedweild had)
  • Heb het idee dat het zij-borsteltje sneller vies wordt dan het volledige rubber borsteltje van de S5 Max
  • Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat een run vrij lang duurt. Heb daar zelf geen last van, maar viel me op. Een volledige run van 48m2 (volgens de app dan, volgens mij is het meer) duurde 1h 7m. Moet wel zeggen dat ik het schoonmaken van de dweil elke 10m heb ingesteld
  • Hij is krachtiger in het beklikken van "drempels". In mijn geval zijn drempels van die platte stoelpoten en tafelpoten. Vroeger kwam de S5 daar nog wel eens op vast te zitten maar deze lanceert zichzelf praktisch.
Wat is jouw ervaring in relatie tot de dweilafstand van de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sungirly
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-04 13:44
Doe je koud of warm water in de roborock q revo? En wel of geen schoonmaakmiddelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logic00
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 15:29
Wij zijn van plan om ook de Roborock Q Revo aan te schaffen.

Het witte model staat momenteel ook bij FNAC (Belgie) te koop voor iets meer dan 800 euro als je Fnac lid bent. En met een cashback via Mobile Vikings of Shopbuddies zou je nog eens 2% korting moeten krijgen.

Wij hebben hier thuis een gietvloer en ik denk dat de Q Revo echt uitstekend werk zal leveren (vloer is op zich erg makkelijk te onderhouden). Er werd door onze plaatser wel geadviseerd om PH neutrale zeep te gebruiken. Iemand ervaringen met PH neutrale zeep voor Roborock robotten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Anniedrew schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:31:
[...]

Wat is jouw ervaring in relatie tot de dweilafstand van de muur?
Net even gekeken, afstand is ongeveer vijf centimeter... dus denk dat je dat nog wel handmatig zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
the-hyrax schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:21:
Hier ook de S5 Max vervangen door de Q Revo. Op ieder vlak is de Q Revo stiller, behalve als hij écht op snelheid komt. Ervaar jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
rgras schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:27:
[...]

Hier ook de S5 Max vervangen door de Q Revo. Op ieder vlak is de Q Revo stiller, behalve als hij écht op snelheid komt. Ervaar jij dat ook?
Dit heb ik gemerkt van een S5 Max na overstap op de S7. De S5 Max reed altijd heel stil rond, je hoorde hem nooit eigenlijk. M'n S7 lijkt soms te 'versnellen' als hij lange banen trekt en dan hoor je een wat constant mechanisch geluid. Dit schijnt per robotstofzuiger weer wat te verschillen, de een hoor je minder dan de ander. Schijnt door de wielen aandrijving te komen. Of doel je op het geluid bij maximale zuigkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilseG
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-09-2023
Dag iedereen,
Wij twijfelen over welke robotstofzuiger in onze situatie aangewezen is.
We hebben een jong kind en de vloer is na het eten een slagveld. We vroegen ons af in hoeverre die nieuwe robotstofzuigers het doen het doen met etensresten? Ik zie daar in reviews precies weinig over.
Concreet bedoel ik, wat als er bv een spaghetti sliert op de grond ligt?
Is er een toestel dat hier ook min of meer overweg mee kan? Of is het wishful thinking dat een combi robotstofzuiger/dweilrobot hier een oplossing voor is?
We hebben ook een kat die zeer veel haar verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@ilseG Robotstofzuiger kan zeker wat betekenen voor de kat maar gekookte spaghetti ik weet het niet nogal slapjes... Dit doe ik (en vroeger thuis) nog niets eens met een normale stofzuiger dit raap je op en gooi je weg. Stof, chips, kruimels en rijstkorrels prima maar spaghetti, friet, vlees word met de hand van de grond gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:58

JJJ

monica66 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:33:

Schoonmaakmiddel kan je beter op Amazon.de of Amazon.fr kopen. Dat is prijziger bij Ali. En ik heb best lang gezocht omdat de cartridges rond april heel prijzig en lastig te krijgen waren in Europa.

Bedankt voor het delen van je ervaringen tot zover! Inmiddels heb ik hier ook een l10s ultra in gebruik en deze bevalt goed. Nu dan ook het moment om reserve-onderdelen in huis te halen. Heb je een beetje een beeld hoe snel de Biohy en schoonmaakset erdoorheen gaan? Zit me af te vragen in welke verhoudingen ik het spul moet aanschaffen om zeg, de komende 3 jaar toe te kunnen?
Beetje gerelateerd aan de andere vraag in het topic hoe snel de hele boel slijt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

L10s heeft weer een firmware update. Beetje apart dat er nergens fatsoenlijk een changelog te vinden is.

@Jdv Bredere dekking had meteen getest. Hier doet die tussen de 30 en 40 minuten langer over de schoonmaak. Heb even gekeken hoe die dat doet. Hij schut elke keer met de achterkant naar de rand raakt niet helemaal strak de rand maar beter voorheen was toch echt meer en dat stukje word goed schoon, staat stil pads draaien, schudden met die en weer stukje verder en weer schudden met die kont.

[ Voor 65% gewijzigd door RobbyTown op 29-07-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
JJJ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaringen tot zover! Inmiddels heb ik hier ook een l10s ultra in gebruik en deze bevalt goed. Nu dan ook het moment om reserve-onderdelen in huis te halen. Heb je een beetje een beeld hoe snel de Biohy en schoonmaakset erdoorheen gaan? Zit me af te vragen in welke verhoudingen ik het spul moet aanschaffen om zeg, de komende 3 jaar toe te kunnen?
Beetje gerelateerd aan de andere vraag in het topic hoe snel de hele boel slijt :)
Ik heb zelf geen ervaring met het mengen met Biohy. Ik heb itons gevraagd of hij dit wil toelichten in dit topic.
Pagina: 1 ... 11 ... 53 Laatste