“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hmm de Xiaomi Home app heeft deze functie er klaarblijkelijk uitgesloopt;
The map backups feature has been removed when the full multi-map support has been added.
Mijn boefje is liev!
In de Roborock app ziet het er als volgt uit:JB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:12:
Kun je bij Xiaomi app ook een deel van de gescande kaart verwijderen? De deur naar de garage heeft open gestaan waardoor de LiDAR eea heeft “gezien” maar ik wil dat graag weg hebben. Backup van kaart terug zetten lijkt geen optie in de app. Opnieuw laten rondrijden voor map kan, maar die deur gaat nog wel vaker open…
[Afbeelding]
The Executer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:34:
[...]
Bij mij ziet het er zo uit:
[Afbeelding]
Misschien dat er nog geen backup was, en je daarom geen verschil ziet. Hopelijk lukt het door hem gewoon zijn gang te laten gaan!
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Afhankelijk van de promoties de komende dagen, heb ik de volgende op de lijst staan:
- l10s ultra : lees dat de dock heel snel vuil kan worden?
- q revo : relatief ongetest/nieuw? nadelen?
- s7 max ultra : draaiende dweil beter?
- t20 omni : slechte app?
Zou hoofdzakelijk voor gelijkvloers zijn, hoofdzakelijk tegels (focus hierop, lastigste om proper te houden), en een laagpolig tapijt. In theorie geen budget limiet, maar geef niet graag 4/500 euro extra uit voor amper functionaliteit.
Welke raden jullie aan? Mag zeker nog een ander/duurder model zijn.
gebruik de roborock app, veel beter.JB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:42:
[...]
Hmm de Xiaomi Home app heeft deze functie er klaarblijkelijk uitgesloopt;
[...]
Bedankt voor de infoWebgnome schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:03:
[...]
- dweilfuynctie van de d7 is inderdaad een natte doek die gesleept word. MAar dat is een dweil op een stok ook. Tip: deel je huis op kleine ruimtes en dweil die met een aparte lap. Dat werkt gewoon goed
- de Q7 doet niet moeilijk en rost er gewoon overheen. Wij hebben twee katten en soms ben ik wel eens bezig om het apparaat schoon te maken omdat ze een haarbal oid ergens gedropt hebben. Maar komt dat veel voor? Nee. Als dat wel vaak voorkomt dan is je stofzuiger niet je eerste zorg..
Vroeger was het - geloof ik - zo dat hij tijdens het rijden, het maken van bochten, orienteren op constant vermogen zoog. Vandaag zag ik dat die bijv. in bochten eventjes minder hard zuigt, en dan weer op vol vermogen verder gaat. Als die bezig is hoor je ook heel duidelijk wanneer die minder hard zuigt, in tussenpozen van 10-30 seconden zuigt die dan eventjes minder.
Herkent iemand dit bij zijn Roborock met de laatste updates?
Ik heb mijn roborock S8 teruggestuurd en ingewisseld voor een ecovacs X1.vorda schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:52:
- s7 max ultra : draaiende dweil beter?
- t20 omni : slechte app?
Kan niet zeggen dat de app slechter is. Wel een groot voordeel van de ecovacs is dat het echt een api ondersteund, waar bij roborock het niet officieel kan (met de roborock app). Bij oude modellen is nog wel wat mogelijk, nieuwe nog niet (Er is wel iemand bezig om een HA integratie te maken).
Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een robotstofzuiger (met dweilfunctie). Mijn vriendin heeft er een gezien bij iemand anders thuis en vind het wel wat.
Nu ben ik gaan googlen maar er is zoveel keus, zoveel opties dat ik het alsnog niet weet en dit is ook wat nieuws voor mij dus wat advies zou fijn zijn.
Duidelijk is wel dat er een dweil op moet zitten (geen hele hoge verwachting van), werkt met hondenharen(2 kleine jack russels kortharig) en een leegstation zal ook van toegevoegde waarde zijn. Budget rond de 600,- 🤷♂️ zonder leegstation is ook een optie.
Zelf al verschillende gezien van iRobot, Roborock en wat b-merken mar moet ik goed op letten, wat is jullie advies?
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Reset, schoonmaken en dergelijke al geprobeerd. Geen idee wat er aan de hand is, maar ik was toch al toe aan een nieuwe, dus deze gaat naar zolder (die ruimte lukt nog wel in één keer voordat hij stopt) en op zoek naar een nieuwe voor beneden en de eerste verdieping.
Ik kan oprecht zeggen dat een robotstofzuiger de allerfijnste gadget in dit huis is. We behandelen hem bijna als een huisdier en zeggen zelfs gedag als we op vakantie gaan 😂 ik zou niet meer zonder kunnen.. als ik bij vrienden kom die nodig moeten stofzuigen denk ik ook altijd.. koop gewoon die robotstofzuiger.. het is zó fijn! Mijn hele familie heeft er een, maar buiten de familie lijk ik mensen dat ding maar niet aan te kunnen smeren. Ze weten niet wat ze missen.
Liefst zoek ik eentje met een écht goede dweilfunctie. Voor zover een dweilfunctie goed kan zijn.. en dock. Liefst een dock die er nog een beetje knap uit ziet. Het legen irriteert me namelijk, en ik vergeet het vaak. Maar ik vind die dock’s wel echt zo duur.. dat ik die dock ook kan laten vallen.
Een goede app waarin alles goed is in te stellen is ook fijn. De Mi A1 kan ruimtes niet opslaan, en ik wil de gang bijvoorbeeld apart laten doen ook als de deur open staat.
Ik zoek denk rond de 500 euro.. maar ik weet hoe dat gaat met dit soort dingen, als het het geld waard is heb ik ineens een veel hoger budget. wellicht is het het slimste om een goed apparaat rond de 500 te kopen en dan over een jaartje een docking station erbij, als ik het gevoel heb dat ik die heel erg mis..
De robotstofzuiger wordt hier zeer intensief gebruikt, soms wel twee keer per dag in dezelfde ruimte (ik heb het graag héél schoon).
Ik ga het topic eens uitspitten, maar mocht iemand ondertussen nog een mooie tip/aanbieding kennen hoor ik dat graag
[ Voor 14% gewijzigd door Poumelie op 10-07-2023 08:54 ]
Ik ben wel benieuwd wat de reden voor de inwisseling was?canonball schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:24:
[...]
Ik heb mijn roborock S8 teruggestuurd en ingewisseld voor een ecovacs X1.
Kan niet zeggen dat de app slechter is. Wel een groot voordeel van de ecovacs is dat het echt een api ondersteund, waar bij roborock het niet officieel kan (met de roborock app). Bij oude modellen is nog wel wat mogelijk, nieuwe nog niet (Er is wel iemand bezig om een HA integratie te maken).
Ben zelf ook aan het rondneuzen.
uitvoering: Dreame DreameBot L10s Ultra
uitvoering: Ecovacs DEEBOT X1 OMNI
uitvoering: Roborock S7 MaxV Ultra
uitvoering: Roborock S8 Pro Ultra Zwart
Er zijn goedkopere maar zonder dock geen fatsoenlijke dweil.
Het oog wil ook wat. Die van Roborock staan de watertanks en stofzuiger zak los in een dock. Je kunt ze hierdoor direct eruit halen alleen persoonlijk oogt het minder strak en er kan makkelijker stof in het handvat vallen. Bij Ecovacs en dreame is het even met de swiffer erover en bovenkant is weer stof vrij.
Nadeel nog van alle dweil robots is de dweil zit teveel naar binnen hierdoor dweilt die niet strak tegen de plint (dreame ze recente review met foto als perfect voorbeeld). Als die nu ook wat uitstak naar buiten net als het vegertje was dat ook weer gefixt maar dan word het dock nog breeder.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
na opmerking verder: opgepast, docking is enkel voor het dweilen - vuilbakje moet je zelf uit de robot halen en legen.
[ Voor 24% gewijzigd door bjp op 10-07-2023 10:15 ]
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Thanks, na even neuzen viel mijn oog ook al snel op wat modellen die hiertussen staan. Misschien toch even wat extra uitgeven… het is niet dat ik het geld niet heb.. en ik vind het zelf allemaal het geld waard, maar er is hier nog iemand in huis aan wie ik het moet verantwoorden en die is een stuk minder verliefd op onze robot dan ik ben.RobbyTown schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:02:toon volledige bericht
@Poumelie dweilen en dock en iets fatsoenlijks ga je richting de 1k
uitvoering: Dreame DreameBot L10s Ultra
uitvoering: Ecovacs DEEBOT X1 OMNI
uitvoering: Roborock S7 MaxV Ultra
uitvoering: Roborock S8 Pro Ultra Zwart
Het oog wil ook wat. Die van Roborock staan de watertanks en stofzuiger zak los in een dock. Je kunt ze hierdoor direct eruit halen alleen persoonlijk oogt het minder strak en er kan makkelijker stof in het handvat vallen. Bij Ecovacs en dreame is het even met de swiffer erover en bovenkant is weer stof vrij.
Nadeel nog van alle dweil robots is de dweil zit teveel naar binnen hierdoor dweilt die niet strak tegen de plint (dreame ze recente review met foto als perfect voorbeeld). Als die nu ook wat uitstak naar buiten net als het vegertje was dat ook weer gefixt maar dan word het dock nog breeder.
Mijn wens voor een stofvrij huis stopt niet bij de details, dus zo’n swifferproof dockstation heeft zeker weten een meerwaarde.
Ik ga de modellen eens nader bekijken. Balen dat die Mi A1 nu de geest gegeven heeft.. dat geeft me niet de rust een goede aanbieding af te wachten.
Wat een geld, al is de cost per use in dit huishouden zeer laag. Als het kon zette ik hem de hele dag aan op repeat, nergens viezigheid op de grond! (ik overdrijf, maar niet heel erg 😅)
Met dock is 1000 wel echt mijn max. Alles daarboven is absurd in mijn ogen. Zonder dock zou ik 500 zeggen, maar nu we naar een flink groter huis verhuisd zijn denk ik niet dat ik het nog langer zonder dock wil uithouden.
[ Voor 9% gewijzigd door Poumelie op 10-07-2023 09:10 ]
Is inderdaad goedkoper maar die heeft geen leeg functie en dat zoekt @Poumelie wel omdat dat regelmatig word vergeten. Wil je lager dan 1k / rond de 500 word altijd ergens op inleveren.bjp schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:04:
@RobbyTown @Poumelie misschien deze? 612eur https://www.amazon.de/-/e...10+pro%2Caps%2C118&sr=8-3 - Dreame W10 Pro
Dock hoogte is voor mij geen probleem staat nu al verstopt in een hoekje en word iets breder dan de S5 die ik nu heb.
Ow ja morgen en overmorgen primeday wie weet gigantische korting.
Persoonlijke beleving voor roborock betaal je denk ik ook deels de naam. Youtube doorgespit dreame komt er regelmatig beter uit dan de roborock.
Ecovacs draait bij ons in de serverruimte (blijft die mooi schoon en stof vrij). Elke 2 weken is het water toch aardig slootwater kleur.
Voor nu voor thuis redelijke voorkeur voor dreame l10 alleen 2 dingen prijs mag wat lager (zakt soms richting 900 euro of lager) en het is niet echt duidelijk wat dat schoonmaak middel nu is. Het mag sop zijn maar dan parfum vrij want van parfum word de vloer vet en daar zit ik niet op te wachten en wat ik ook nog niet heb kunnen vinden dat die ook werkt zonder dat middel.
[ Voor 47% gewijzigd door RobbyTown op 10-07-2023 09:32 ]
Toen de S8 uitkwam heb ik die gekocht (met korting) omdat dat het nieuwste/beste zou zijn, maar niet echt goed van te voren onderzocht.Poumelie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:57:
[...]Ik ben wel benieuwd wat de reden voor de inwisseling was?
Na ingebruikname was ik heel blij met een robotstofzuiger, het was mijn eerste, maar specifiek de S8 had een paar nadelen:
-De dubbele rubberen borstels waren te agressief voor 1 tapijt van mij, het is een apart tapijd maar die moest ik nu excluden met het stofzuigen.
-ik had gekeken of roborock via domotica kon. Ja dat kon, maar niet goed gekeken bij de details, het gaat niet met de nieuwste modellen. Iemand is nu wel bezig met en HA integratie, maar Roborock ondersteund zelf niet een api. Niet lokaal en niet via de cloud.
-ik had de gewone S8 gekocht, zonder automatische stofbak leeging. Kwam er achter dat dat toch wel heel prettig zou zijn.
-een rede voor de koop van de roborock was de goede ondersteuning. Ik kreeg echter een fout, met error code. Kon niet vinden wat de error code betekende, de customer service van Roborock verwees me na de verkoper.
De verkoper gaf aan dat ik het terug moest sturen, en gaf de keuze uit een nieuwe of geld terug. Maar de keuze gemaakt voor geld terug.
Als je geen tapijt hebt, is de t9 aivi een optie, inclusief stofbak leeging voor onder de €500.RobbyTown schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:02:
@Poumelie dweilen en dock en iets fatsoenlijks ga je richting de 1k
Deze heeft een goede dweil (geen roterende, maar gaat wel echt op-en-neer) kan de dweil alleen niet optillen (dus met dweil gemonteerd word tapijt ook niet gestofzuigd) en je moet handmatig de dweil wisselen, geen automatische dweil schoonmaak.
De Aivi versien heeft tov de gewone T9 heeft wel rubberen borstels en een camera/betere object ontwijking.
voor de prijs van €500: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B09YD9NNQN/ . Even de coupon aanvinken en bij de “aanbiedingen” beide toevoegen.
In het winkelwagentje daarna het aantal van de T9 op één zetten (bij coupons worden ze 2x toevoegt).
Dan bij het afkeringen krijg je een t9 aivi + stofzuig leegstation een een pack wegwerp dweilen voor €493.
Ben inderdaad benieuwd naar de deals.. wat vind je eigenlijk van de Q Revo die eraan komt? Lijkt ook in het rijtje te passen wat je noemde.. iets beter geprijsd (wat mogelijk de prijs gaat zijn, dan..).RobbyTown schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:16:toon volledige bericht
[...]
Is inderdaad goedkoper maar die heeft geen leeg functie en dat zoekt @Poumelie wel omdat dat regelmatig word vergeten. Wil je lager dan 1k / rond de 500 word altijd ergens op inleveren.
Dock hoogte is voor mij geen probleem staat nu al verstopt in een hoekje en word iets breder dan de S5 die ik nu heb.
Ow ja morgen en overmorgen primeday wie weet gigantische korting.
Persoonlijke beleving voor roborock betaal je denk ik ook deels de naam. Youtube doorgespit dreame komt er regelmatig beter uit dan de roborock.
Ecovacs draait bij ons in de serverruimte (blijft die mooi schoon en stof vrij). Elke 2 weken is het water toch aardig slootwater kleur.
Voor nu voor thuis redelijke voorkeur voor dreame l10 alleen 2 dingen prijs mag wat lager (zakt soms richting 900 euro of lager) en het is niet echt duidelijk wat dat schoonmaak middel nu is. Het mag sop zijn maar dan parfum vrij want van parfum word de vloer vet en daar zit ik niet op te wachten en wat ik ook nog niet heb kunnen vinden dat die ook werkt zonder dat middel.
We hebben geen tapijt maar er gaat er misschien wel een komen in de woonkamer, maar zal alsnog eens doornemen wat dit apparaat allemaal kan..canonball schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Als je geen tapijt hebt, is de t9 aivi een optie, inclusief stofbak leeging voor onder de €500.
Deze heeft een goede dweil (geen roterende, maar gaat wel echt op-en-neer) kan de dweil alleen niet optillen (dus met dweil gemonteerd word tapijt ook niet gestofzuigd) en je moet handmatig de dweil wisselen, geen automatische dweil schoonmaak.
De Aivi versien heeft tov de gewone T9 heeft wel rubberen borstels en een camera/betere object ontwijking.
voor de prijs van €500: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B09YD9NNQN/ . Even de coupon aanvinken en bij de “aanbiedingen” beide toevoegen.
In het winkelwagentje daarna het aantal van de T9 op één zetten (bij coupons worden ze 2x toevoegt).
Dan bij het afkeringen krijg je een t9 aivi + stofzuig leegstation een een pack wegwerp dweilen voor €493.
De specificaties zien er op het eerste gezicht prima uit en het lijkt voor onder de 900 euri een serieuze concurrent van de Roborock S8/S7, Ecovacs X1 OMNI, etc.
Ik ben erg benieuwd hoe de Philips presteert ten opzichte van bijvoorbeeld een Roborock Q Revo, maar ik kan nog geen (professionele) reviews vinden.
Hmm dat ging wel heel snel. Prijzen zijn alweer normaal als je op de amazone.nl link door klikt.
Prijzen zijn weer terug
:fill(white):strip_exif()/f/image/c4ybtgS610dIjfvel5RLLRVc.png?f=user_large)
[ Voor 75% gewijzigd door RobbyTown op 11-07-2023 00:03 ]
Die prijzen komen sowieso weer terug straks hoor met de Prime daysRobbyTown schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:34:
@Poumelie primeday is begonnen! prijs drop Ecovacs en dreame
Hmm dat ging wel heel snel. Prijzen zijn alweer normaal als je op de amazone.nl link door klikt.
[Afbeelding]
De L10s Ultra SE heeft in elk geval optie om er een kraan op aan de sluiten en afvoerthunder8 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:51:
[...]
Wat ik gezien had, is dat deze de dweilpads naar de zijkant kan bewegen om strakker langs de randen te dweilen. En in Azië zou die een vaste wateraansluiting hebben, zodat je zelf niet water hoeft bij te vullen.
Maar ik denk dat ik de L10s gewoon ga ophalen. Enige wat ik jammer vind, is dat deze niet in zwart te krijgen is. Vind zwart mooier dan wit.
**update** gekocht en straks ophalen in Bocholt.Nog tips over wat je persé meteen erbij moet kopen?
https://techjioblog.com/2...ultra-se-special-edition/
We hebben voornamelijk een harde vloer op een vetbed + deurmat na. Obstakels in huis: hoogstens komt hij een keer schoenen tegen.
RoboRock S7 Ultra Max, de S8 Pro Ultra (jammer dat die hier niet prime korting heeft!) of toch die 100 euro uitsparen door te wachten op de Q Revo. Lastige keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-07-2023 07:25 ]
Kijk, dat maakt de keuze makkelijk! Alsnog prijzig, maar beter te verantwoorden dan 1000. Heb de Dreame l10s Ultra besteld.RobbyTown schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:34:
@Poumelie primeday is begonnen! prijs drop Ecovacs en dreame
Prijzen zijn weer terug
[Afbeelding]
Kies je deze met een reden boven de Q Revo?Poumelie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:23:
[...]
Kijk, dat maakt de keuze makkelijk! Alsnog prijzig, maar beter te verantwoorden dan 1000. Heb de Dreame l10s Ultra besteld.
Enige waar ik nog over twijfel idd. Roborock heeft imho een betere reputatie en dat is ook wat waard..
De Q Revo is nog niet te koop en wilde het risico niet lopen een goede deal te laten schieten. De bestelling van de l10s Ultra wordt pas begin volgende week geleverd dus kan altijd nog annuleren als ik me bedenk.
Obstacle Avoidance lijkt wel iets beter te zijn bij de l10s Ultra en het gaat hier heel vaak mis. Dat is dus zeker een meerwaarde.
Ook is het de eerste robot van Roborock met draaiende dweil. Ben benieuwd of dat betekent dat daar nog wat kinderziektes in zitten.
Maar ik vind het moeilijk vergelijken gezien er op youtube tussen de twee niet/nauwelijks real-life vergelijkingen te vinden zijn (dus niet alleen op papier).
Beste manier om te vergelijken zijn waarschijnlijk deze video’s van Youtuber ‘Jamie Andrews’.
Roborock Q Revo:
YouTube: Roborock Q Revo Review - Shockingly Good & A Total Game Changer!
Dreame l10s Ultra:
YouTube: DreameBot L10s Ultra Robot Vacuum Review - A New Record Setter!!
[ Voor 42% gewijzigd door Poumelie op 11-07-2023 08:46 ]
Wat maakt dat je de Dreame L10S niet overweegt? Wij hebben 3 langharige katten en zijn heel tevreden over deze robot. Het voordeel is dat er i.t.t. de Q Revo en de S7 Max Ultra een camera op zit, waardoor obstakels beter worden ontweken. De toepassing van de zeepcartridge in de L10S vinden wij ideaal. En het scheelt toch weer 150 euro nu, met S7 Max Ultra.duncanvdlinden schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:15:
RoboRock S7 Max Ultra nu bij Amazon 950 euro. Lastig, ik heb te maken met heel veel (lange) honden haren in huis waarbij wij dagelijks wel moeten zuigen. Ook dwijlen moeten we vaak. De intro prijs van de Q revo is 100 euro lager, maar wat ik lees is het Ultra dock wat beter omdat de opening wat ruimer is waar het vuil door moet, dus dat is een voordeel voor veel (honden) haren in huis.
We hebben voornamelijk een harde vloer op een vetbed + deurmat na. Obstakels in huis: hoogstens komt hij een keer schoenen tegen.
RoboRock S7 Ultra Max, de S8 Pro Ultra (jammer dat die hier niet prime korting heeft!) of toch die 100 euro uitsparen door te wachten op de Q Revo. Lastige keuze.
poeh twijfel, of de Q revo of deze. Maar zou graag een zwarte variant zien van de Dreame. Dat kan de vriendin wat meer bekoren.stin00 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 00:01:
https://www.amazon.nl/dp/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1
799 voor de Dreame L10S ultra!
Het is een hele investering, maar je zou ze allebei kunnen testen. Je hebt een maand de tijd bij Amazonlapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:19:
Als het goed gaat, wordt de S8 Ultra hier vandaag geleverd, tijdje terug besteld voor 1.449 maar de L10S kost nu bij Amazon 799. Toch ferm verschil. Zou daar een echt voelbaar verschil in zitten? Hebben hier grotendeels parket+vloeren in living/keuken, met 1 tapijt van 2m x 2.4m. Hond in huis, en 2 dochters+vrouw die allemaal lange haren hebben.
Eerlijk gezegd vind ik het prijsverschil ook stevig. En ik vraag me af of je het verschil gaat merken. Zeker als je grotendeels harde vloeren hebt.
Heb ook even wat filmpjes gekeken en het is hier ook de Dreame geworden:) de Object Detectie heeft de doorslag gegeven. + hij is nu wel heel gunstig geprijsdPoumelie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:48:toon volledige bericht
[...]
Enige waar ik nog over twijfel idd. Roborock heeft imho een betere reputatie en dat is ook wat waard..
De Q Revo is nog niet te koop en wilde het risico niet lopen een goede deal te laten schieten. De bestelling van de l10s Ultra wordt pas begin volgende week geleverd dus kan altijd nog annuleren als ik me bedenk.
Obstacle Avoidance lijkt wel iets beter te zijn bij de l10s Ultra en het gaat hier heel vaak mis. Dat is dus zeker een meerwaarde.
Ook is het de eerste robot van Roborock met draaiende dweil. Ben benieuwd of dat betekent dat daar nog wat kinderziektes in zitten.
Maar ik vind het moeilijk vergelijken gezien er op youtube tussen de twee niet/nauwelijks real-life vergelijkingen te vinden zijn (dus niet alleen op papier).
Beste manier om te vergelijken zijn waarschijnlijk deze video’s van Youtuber ‘Jamie Andrews’.
Roborock Q Revo:
YouTube: Roborock Q Revo Review - Shockingly Good & A Total Game Changer!
Dreame l10s Ultra:
YouTube: DreameBot L10s Ultra Robot Vacuum Review - A New Record Setter!!
Echter twijfel ik zelf nog om niet voor de Roborock Q7 Max+ te gaan voor 455 euro op Bol.com. Krijgt ook goede reviews en het dweilen is ook redelijk goed omdat het de dweil op de grond drukt (volgens deze Vacuum Wars review).
De L10s Ultra is een stuk uitgebreider, betere dweilfunctie en minder onderhoud. Echter is support voor meerdere verdiepingen redelijk omslachtig. Wat de Q7 Max+ eigenlijk weer een stukje makkelijker maakt voor mijn situatie (met 3 verdiepingen).
Het is duidelijk dat de L10s Ultra beter is, maar is het een prijsverschil van 75% waard?
[ Voor 6% gewijzigd door svennn op 11-07-2023 10:34 ]
Zo te zien is de L10 Pro vrijwel gelijk aan de Ultra, alleen dan zonder dock met reservoirs.
Wat zijn goede alternatieven met roterende borstels (i.p.v. een nat lapje over de vloer halen), zelf-liftende borstels en daarbij moet het apparaat goed om kunnen gaan met hondenharen en speelgoed op de vloer.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Specifieke reden waarom je voor de S8 koos ipv de L10S die toch 600 euro goedkoper is en volgens reviews even goed presteert? Misschien mis ik enkele pros van de S8 tov de L10S.-LA- schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:
Ben hier voor de Roborock S8 gegaan, ook een mooie prijs op Amazon nu
[ Voor 51% gewijzigd door lapino op 11-07-2023 10:41 ]
Ik zou zelf no way zó veel meer geld betalen voor de S8 Ultra. De prestatieverschillen zijn minimaal en als ik sommige video’s mag geloven presteert de L10S op sommige vlakken zelfs marginaal beter. Zou het prestatieverschil veel verder uit elkaar liggen zou ik het overwegen. Maar nu, no way.lapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:19:
Als het goed gaat, wordt de S8 Ultra hier vandaag geleverd, tijdje terug besteld voor 1.449 maar de L10S kost nu bij Amazon 799. Toch ferm verschil. Zou daar een echt voelbaar verschil in zitten? Hebben hier grotendeels parket+vloeren in living/keuken, met 1 tapijt van 2m x 2.4m. Hond in huis, en 2 dochters+vrouw die allemaal lange haren hebben.
Had je dit draadje op Reddit gelezen?lapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Specifieke reden waarom je voor de S8 koos ipv de L10S die toch 600 euro goedkoper is en volgens reviews even goed presteert? Misschien mis ik enkele pros van de S8 tov de L10S.
https://www.reddit.com/r/...rth_the_difference_right/
Gelukkig kosten de stofzakken niet de wereld (3rd party, zat op amazon) en zijn er in de aftermarket ook boxen te krijgen die te legen zijn. (Of zelfs 3d printfiles als je een 3d printer hebt) Enige verschil is wel dat daar weer hepa filters in zitten die je dan alsnog schoon moet maken en weer plaatsen of vervangen. Per saldo ben je dan nog veel stof aan het loskloppen in huis of buiten en dan koop ik liever wat stofzakken die je gewoon weg kan flikkeren als ze vol zijn. Het was eerst ook een bedenking hier, want waarom zonder zak in een standaard dock zonder dweilfunctie en met zak als er wel een dweilfunctie is? Maar nu ik een L10s Ultra heb, ben ik echt super tevreden en vind ik het nauwelijks een obstakel.timovd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:39:
De Dreame L10S Ultra lijkt ons wel wat om de LG Hombot (zonder dwijlfunctie) op te volgen. Alleen vind ik het een hoop geld. Daarnaast zou ik het fijn vinden om geen stofzakken (in de dock) te hebben, maar een reservoir dat je kunt legen. Roborock heeft ook een stofzak. Is dit standaard voor robotzuigers met reservoirs in de dock?
Zo te zien is de L10 Pro vrijwel gelijk aan de Ultra, alleen dan zonder dock met reservoirs.
Wat zijn goede alternatieven met roterende borstels (i.p.v. een nat lapje over de vloer halen), zelf-liftende borstels en daarbij moet het apparaat goed om kunnen gaan met hondenharen en speelgoed op de vloer.
Moet binnenkort nog 2 nieuwe dweilpads hebben en zoek nog een goede vervanger voor het schoonmaakmiddel in de cartridge. De dweilpads zijn enigszins blijven haken in 1 van de schroeven in mijn drempels. Die intussen verder aangedraaid, maar de pads hebben rafels. Dus ga wel een setje reserve onderdelen kopen via Amazon. Maar kan nog geen goede vervanger vinden voor het schoonmaakmiddel. Zie wel dat je via de VS een literfles van Dreame kan bestellen, maar dat is met transport en vervoer niet echt interessant. Liefst vul ik straks die cartridge bij met een vergelijkbaar middel. Hoe doen de rest van de Dreame L10s Ultra bezitters dat? Of kopen jullie originele cartridges voor 17-20€ per stuk?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Voordeel van die cartridges is dat je watertank in je dock ‘schoon’ blijft en je er eventueel zelfs wat warmer water in kan doen zonder dat dit al zit te mengen met je schoonmaakmiddel. Nadeel is dat ik die originele wel errug prijzig vind.thunder8 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:56:
[...]
Maar kan nog geen goede vervanger vinden voor het schoonmaakmiddel. Zie wel dat je via de VS een literfles van Dreame kan bestellen, maar dat is met transport en vervoer niet echt interessant. Liefst vul ik straks die cartridge bij met een vergelijkbaar middel. Hoe doen de rest van de Dreame L10s Ultra bezitters dat? Of kopen jullie originele cartridges voor 17-20€ per stuk?
Meestal koop je 3 zeep cartridges voor € 39.90 bij Amazon.de. Dan zijn ze ca. 14 euro per stuk. Ik vind het zelf ideaal, je hebt er geen omkijken naar. Er zijn ook mensen die ze bijvullen, bijvoorbeeld met een bijvulsetje van Ali. Kies dan wel voor een merk zeep dat geschikt is voor dweilrobots, zoals Biohy.thunder8 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:56:
[...]
Gelukkig kosten de stofzakken niet de wereld (3rd party, zat op amazon) en zijn er in de aftermarket ook boxen te krijgen die te legen zijn. (Of zelfs 3d printfiles als je een 3d printer hebt) Enige verschil is wel dat daar weer hepa filters in zitten die je dan alsnog schoon moet maken en weer plaatsen of vervangen. Per saldo ben je dan nog veel stof aan het loskloppen in huis of buiten en dan koop ik liever wat stofzakken die je gewoon weg kan flikkeren als ze vol zijn. Het was eerst ook een bedenking hier, want waarom zonder zak in een standaard dock zonder dweilfunctie en met zak als er wel een dweilfunctie is? Maar nu ik een L10s Ultra heb, ben ik echt super tevreden en vind ik het nauwelijks een obstakel.
Moet binnenkort nog 2 nieuwe dweilpads hebben en zoek nog een goede vervanger voor het schoonmaakmiddel in de cartridge. De dweilpads zijn enigszins blijven haken in 1 van de schroeven in mijn drempels. Die intussen verder aangedraaid, maar de pads hebben rafels. Dus ga wel een setje reserve onderdelen kopen via Amazon. Maar kan nog geen goede vervanger vinden voor het schoonmaakmiddel. Zie wel dat je via de VS een literfles van Dreame kan bestellen, maar dat is met transport en vervoer niet echt interessant. Liefst vul ik straks die cartridge bij met een vergelijkbaar middel. Hoe doen de rest van de Dreame L10s Ultra bezitters dat? Of kopen jullie originele cartridges voor 17-20€ per stuk?
De losse onderdelen voor de Dreame hebben we op Aliexpress gekocht: https://a.aliexpress.com/_EGJmkyF
Wij hebben ook marmer. De zeep van Dreame (zit bij de L10S in een cartridge) is hier geschikt voor. Onze vloer ziet er prachtig uit. Het middel laat geen resten achter.timovd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:58:
@thunder8 Wat bedoel je met cartridge? Wij hebben een marmeren vloer, dus we kunnen niet ieder soort schoonmaakmiddel er in gooien. Wij gebruiken een reiniger die geschikt is voor kalkhoudend natuursteen.
De L10s heeft een cartridge voor het schoonmaakmiddel die je tussen de schoonwater en vuilwatertank in de docking drukt. Hiermee kan de docking precies de juiste hoeveelheid schoonmaakmiddel doseren qua verbruik. Meeste robots hebben verder geen losse manier om schoonmaakmiddel toe te voegen, buiten dit meteen met het water te mengen. Maar daar zitten ook wel behoorlijk eisen aan, om te voorkomen dat het gaat vlokken, of de rubbers aantast. Die cartridges zijn 17€ per stuk en dat vind ik redelijk absurd, zeker gezien de grootte van die cartridge. In de VS kost een literfles van dezelfde fabrikant 25$timovd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:58:
@thunder8 Wat bedoel je met cartridge? Wij hebben een marmeren vloer, dus we kunnen niet ieder soort schoonmaakmiddel er in gooien. Wij gebruiken een reiniger die geschikt is voor kalkhoudend natuursteen.
Het schoonmaakmiddel cartridge heeft een dopje voor airflow bovenop. Deze kan je verwijderen zodat je zelf schoonmaakmiddel erin kan gieten. Je kan een zeer sterk geconcentreerd schoonmaakmiddel kopen en dit eventueel nog aanmengen met wat water. Het dock mengt naar mijn weten ongeveer 1:165.thunder8 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:56:
[...]
Alle cartridges en specifieke robot cleaning detergents kosten allemaal bakken met geld, daar wordt zwaar op verdiend net als op de stofzuigerzakken. Puur uit gemak kan je die kopen, maar ik maak liever zelf schoonmaakmiddel.
Houd er wel rekening mee dat dit ten koste van de garantie kan gaan, als het apparaat daardoor defect raakt.stin00 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:08:
[...]
Het schoonmaakmiddel cartridge heeft een dopje voor airflow bovenop. Deze kan je verwijderen zodat je zelf schoonmaakmiddel erin kan gieten. Je kan een zeer sterk geconcentreerd schoonmaakmiddel kopen en dit eventueel nog aanmengen met wat water. Het dock mengt naar mijn weten ongeveer 1:165.
Alle cartridges en specifieke robot cleaning detergents kosten allemaal bakken met geld, daar wordt zwaar op verdiend net als op de stofzuigerzakken. Puur uit gemak kan je die kopen, maar ik maak liever zelf schoonmaakmiddel.
Ik zit net even te kijken op Amazon.de, maar bijv. Biohy kan je in een grootverpakking (10 liter) omgerekend al voor ca. 5 euro per liter kopen, afh. van het soort vloer dat je hebt (hout of steen).
https://www.amazon.de/dp/...ef_=ast_sto_dp&th=1&psc=1
https://www.amazon.de/-/n...aG9uZV9kZXRhaWwp13NParams
[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 11-07-2023 11:24 ]
[ Voor 4% gewijzigd door svennn op 11-07-2023 11:30 ]
Dank voor de link. Garantie was ik bewust van. Denk ik ik nog even afwacht op ervaringen van anderen, zie dat de cartridge nog 96% is na 2 weken. Heb niet zo'n heel groot appartement en dweil 2x per week. (geen huisdieren, 1 persoon) Dat zou 1% per dweilsessie zijn en bijna een jaar totdat die leeg is. Misschien bestel ik dan alsnog de originelen als ik er echt een jaar mee doe.monica66 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Houd er wel rekening mee dat dit ten koste van de garantie kan gaan, als het apparaat daardoor defect raakt.
Ik zit net even te kijken op Amazon.de, maar bijv. Biohy kan je in een grootverpakking (10 liter) omgerekend al voor ca. 5 euro per liter kopen, afh. van het soort vloer dat je hebt (hout of steen).
https://www.amazon.de/dp/...ef_=ast_sto_dp&th=1&psc=1
https://www.amazon.de/-/n...aG9uZV9kZXRhaWwp13NParams
Aangezien het mooie prijs is. De trap kunnen ze nog niet op. Ik heb er 2 besteldsvennn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:30:
Mensen die de Dreame L10s Ultra hebben, hoe pakken jullie schoonmaken op meerdere etages aan? Ik lees dat het redelijk omslachtig is, zoals de hele base van verdiepingen naar verdieping tillen. Ben benieuwd of hier een makkelijkere manier voor is?

@monica66 werkt de dreame ook als de cartridge leeg is / je hem zonder cartridge kan gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 11-07-2023 11:57 ]
Ja kan. Ik heb hem de eerste week zonder gebruikt, pas daarna de cartridge geplaatst.RobbyTown schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:48:
[...]
@monica66 werkt de dreame ook als de cartridge leeg is / je hem zonder cartridge kan gebruiken?
Tis meer gevoel...lapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Specifieke reden waarom je voor de S8 koos ipv de L10S die toch 600 euro goedkoper is en volgens reviews even goed presteert? Misschien mis ik enkele pros van de S8 tov de L10S.
- bij de L10S las ik ook verhalen dat de watertoevoer niet altijd werkte
- de S8 kan ik sowieso in Homeassistant hangen
Hii werkt ook zonder cartridge erin.RobbyTown schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:48:
Tja is altijd beetje afwachten. Van de S8 zijn er blijkbaar nog niet zoveel reviews of long-term ervaringen.-LA- schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:23:
[...]
Tis meer gevoel...
https://www.reddit.com/search?q=Roborock%20s8
Die op Amazon is zwarthikhakhok schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:36:
[...]
poeh twijfel, of de Q revo of deze. Maar zou graag een zwarte variant zien van de Dreame. Dat kan de vriendin wat meer bekoren.
Ik heb m nog nooit in het zwart gezienmarjabe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:43:
[...]
Die op Amazon is zwart(staat in de beschrijving)
Dreame dingen ook al in HomeAssistant zover ik kan zien: https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum-LA- schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:23:
[...]
Tis meer gevoel...
ik keek al een tijd naar de W10 Pro (i.v.m. graag dweilen) maar nu is de L10S Ultra toch niet zoveel meer... kleine 200eur meer.
[ Voor 15% gewijzigd door bjp op 11-07-2023 13:00 ]
Met dat dweilen kan ik daar bij elk merk een schoonmaakmiddel toevoegen of is dat alleen met water?
edit: bezig aan firmware update, wel raar dat hij de ene FW na de andere moet doen, en niet meteen de laatste versie installeert.
[ Voor 64% gewijzigd door lapino op 11-07-2023 13:15 ]
Voor zover ik weet bestaat de Dreame L10S Ultra inderdaad niet in het zwart. Zal een foutje in de beschrijving zijn dan.
- een stuk siller dan onze roomba, ik kan eindelijk doorwerken terwijl die kuist (op tapijt wel stuk luider, maar is beperkt stukje)
- rijdt mooi langs kantjes heen, geen gebots zoals Roomba
- de scan heeft duidelijk moeite met ramen tot op de grond, hij bleef daar maar tegenaan rijden, blijkbaar geen AI die ineens beseft van 'hey, dit is een glazen deur'. geen idee hoe te fixen, heb er dan nadien zo'n lijn opgezet waar hij niet voorbij mag
- dweilen gaat redelijk goed, maar echt hardnekkig/opgedroogd vuil krijgt ie (nog) niet weg, wel met default settings en nog een kuisproduct in het water
De reden hiervoor is dat ik vooraf wil controleren of het hondje niet ergens een verrassing achter heeft gelaten, en als hij elke keer automatisch start trekt ie me dat straks door de woonkamer heen en dat wil ik niet.
Ik wil dus gewoon op een willekeurig moment kunnen zeggen 'ik ga nu kijken beneden of er ergens iets ligt, en zodra dat niet het geval is, en ook alleen maar dan, beginnen met stofzuigen.
Ik zou verwachten dat elke robot stofzuiger toch wel zo'n beetje de mogelijkheid moet hebben om niet gebruik te maken van een automatisch programma, maar puur en alleen te stofzuigen na een handmatige opdracht, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
Och ja, je moet toch wat he.
Bij élke robotstofzuiger is handmatig starten mogelijk en een automatisch schema is áltijd optioneel.Just_A_User schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:53:
Ik ben in de markt voor een robot stofzuiger. Ik zie zo langzaam door de bomen het bos niet meer, maar aangezien wij een nog (heel) jong hondje hebben, is het een vereiste dat de stofzuiger de mogelijkheid heeft om niet automatisch te starten op een vast moment op de dag, maar hij moet de mogelijkheid hebben om alleen te starten gebaseerd op een handmatig commando.
De reden hiervoor is dat ik vooraf wil controleren of het hondje niet ergens een verrassing achter heeft gelaten, en als hij elke keer automatisch start trekt ie me dat straks door de woonkamer heen en dat wil ik niet.
Ik wil dus gewoon op een willekeurig moment kunnen zeggen 'ik ga nu kijken beneden of er ergens iets ligt, en zodra dat niet het geval is, en ook alleen maar dan, beginnen met stofzuigen.
Ik zou verwachten dat elke robot stofzuiger toch wel zo'n beetje de mogelijkheid moet hebben om niet gebruik te maken van een automatisch programma, maar puur en alleen te stofzuigen na een handmatige opdracht, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
Dank voor je reactie. Dat beantwoord mijn vraag volledig. De enige vraag die nu nog open staat is 'welke dan'. Ik wil per se met een laad/leegstation, hij moet in het wit te krijgen zijn, dweilen hoeft niet per sé, hij moet minder dan 9,5 cm hoog zijn, objectdetectie hebben, over een drempeltje kunnen gaan ( < 1cm), het huis fatsoenlijk in kaart brengen en makkelijk geintegreerd kunnen worden met Home Assistant.stin00 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:59:
[...]
Bij élke robotstofzuiger is handmatig starten mogelijk en een automatisch schema is áltijd optioneel.
Maar dan zijn er nog steeds tig opties. Ik zit nu bijvoorbeeld te kijken naar de Ecovacs DeeBot T9+. Kost 649 euro, maar dan zie ik ook de DeeBot N8 Pro+ staan. Die is dan weer 250 euro goedkoper. Dat is best een klap geld. Ik zie even niet zo snel of die voldoet aan de hoogte-eis, maar áls ie dat doet, waar zit 'm dan nog het verschil in van 250 euro? Is dat iets wat ik nodig heb of niet?
En zo raak ik steeds verder verdwaald in het oerwoud der robotstofzuigers.
Och ja, je moet toch wat he.
[ Voor 94% gewijzigd door lapino op 11-07-2023 17:34 ]
Hoe ervaar jij (of iedereen hier eigenlijk, die er een heeft) bij de l10s het schoonmaken van de base van de dock (of hoe je dat ook noemt)? Ik vind het super zonde dat er geen volledig verwijderbare base is zoals bij de q revo. Dan kun je de boel makkelijk afwassen. Ik merk bij mijn huidige robot dat ik moeilijk reinigbare plekken al 6 jaar lang constant irritant vind.. dus dit is oprecht een puntje waarop ik mijn bestelling voor de l10s zou annuleren en zou wachten op de q revo (al lever ik dan volgens mij wel in op object detection).monica66 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:38:
Maakt het drogen bij de S8 ultra zo veel herrie dan? Wij horen alleen een zacht geruis bij de L10S. Maar misschien worden we een beetje doof
[ Voor 16% gewijzigd door Poumelie op 11-07-2023 17:54 ]
Door de home knop in te houden bij de L10S loopt er water uit het station zodat je het dock wat kan schoonpoetsen. Maar inderdaad, het is wat priegelig om alles schoon te houden. De niet verwijderbare watertank uit de robot is voor sommigen ook een nadeel. Ding heeft heel weinig ml inhoud waardoor hij na XXm² ook weer terug moet naar het dock om bij te vullen.Poumelie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:48:
[...]
Hoe ervaar je het schoonmaken van de base van de dock? Ik vind het super zonde dat er geen volledig verwijderbare base is zoals bij de q revo. Dan kun je de boel makkelijk afwassen. Ik merk bij mijn huidige robot dat ik moeilijk reinigbare plekken constant irritant vind.. dus dit is oprecht een puntje waarop ik mijn bestelling voor de l10s zou annuleren en zou wachten op de q revo (al lever ik dan volgens mij wel in op object detection).
Objectdetectie van de Q Revo is net zo slecht als van de S7 Max Ultra. Met alleen een sensor objecten herkennen én ontwijken blijkt lastig, daarin ligt een L10S met RGB camera echt mijlen ver voor.
Ik vind het schoonmaken van de basis wel meevallen. Het wordt daar wat groezelig inderdaad door het schoonmaken van de mop pads. Je kan het schoonmaakrekje eruit halen en onder de kraan met een afwasborstel schoonmaken. En dan haal ik even een vochtig doekje over de bodem. Voor ons niet zo'n issue eigenlijk. Het is ook niet zo dat het echt lastig te reinigen is. Maar: dat vinden wij. Voor iemand anders kan dat heel anders zijn.Poumelie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:48:
[...]
Hoe ervaar jij (of iedereen hier eigenlijk, die er een heeft) bij de l10s het schoonmaken van de base van de dock (of hoe je dat ook noemt)? Ik vind het super zonde dat er geen volledig verwijderbare base is zoals bij de q revo. Dan kun je de boel makkelijk afwassen. Ik merk bij mijn huidige robot dat ik moeilijk reinigbare plekken al 6 jaar lang constant irritant vind.. dus dit is oprecht een puntje waarop ik mijn bestelling voor de l10s zou annuleren en zou wachten op de q revo (al lever ik dan volgens mij wel in op object detection).
edit: hij is blijkbaar al verzonden en wordt donderdag al geleverd, dus wie interesse heeft, pm graag
[ Voor 22% gewijzigd door lapino op 11-07-2023 19:10 ]
Je zou deze video's nog eens kunnen kijken. Daar komt uiteindelijk de L10s Ultra als winnaar uit de test (ook vanwege het prijsverschil).lapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:19:
YouTube: 2023 Ultimate Robot Vacuum and Mop Comparison || Dreametech, Narwal...
Maar van de l10s Ultra zal ze vast net zo onder de indruk zijn. Van het geld dat je overhoudt kun je met zijn twee een retourtje Florence doen, of waar je dan ook van houdtlapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:03:
Mijn vrouw is in elk geval al onder de indruk. Thuiskomen van werk en volledig gelijkvloers is gestofzuigd en gedweild. Had goede punten
Thanks voor deze opmerking, want hierdoor realiseerde ik me iets waar ik al eerder aan dacht, maar door de grote hoeveelheid info uit het oog verloor.stin00 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:54:
[...]
Ding heeft heel weinig ml inhoud waardoor hij na XXm² ook weer terug moet naar het dock om bij te vullen.
Ik gebruik mijn robotstofzuiger dagelijks op twee en soms drie verdiepingen. Een verdieping moet te doen zijn zónder dat de robot terug naar de dock hoeft. Dat gaat met de l10s Ultra niet lukken want de watertank in de robot zelf is daar te klein voor. Met de Q Revo gaat dat trouwens ook niet lukken.
Dock heen en weer slepen is geen optie. Robot tussendoor even laten docken beneden ook niet. Het moet mijn leven makkelijker maken, niet omslachtiger.
Zucht. De zoektocht begint opnieuw naar een robotstofzuiger die goed kan dweilen met een (zo goed mogelijke) object avoidance. Moet om kunnen gaan met tapijt en lange haren. Heb geen huisdieren.
Ik zie dat de robotstofzuigers zónder dock of mét dock maar enkel voor de stofbak (geen wateraanvoer) beter geschikt zijn. Die hebben een groter waterreservoir in de robot zelf.
Terug de robotstofzuiger spiraal in 😅
Kijk eens een aantal recente filmpjes van de "robot vergelijkende youtubers", ja echt, ze bestaan. Die zetten vrij goed uit elkaar wat elk model kan, hoe ze functioneren en wat de beste keuze is op prijs/kwaliteit.Just_A_User schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:24:
[...]
En zo raak ik steeds verder verdwaald in het oerwoud der robotstofzuigers.
Voor belachelijk veel geld, ja. Dan is de totaalprijs van zo’n set helemaal overdreven. Maar als je dat er voor over hebt en je dat doet ipv twee robots met dock bespaar je natuurlijk weer. Niet van alle modellen lijken losse docks te koop te zijn.lapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:51:
Misschien stomme vraag maar zijn er geen aparte docks te koop? Zou wel handig zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Poumelie op 11-07-2023 21:19 ]
Deze bijvoorbeeld: https://www.idealo.de/pre...saugstation-roborock.htmllapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:51:
Misschien stomme vraag maar zijn er geen aparte docks te koop? Zou wel handig zijn.
https://www.idealo.de/pre...uer-s7-maxv-roborock.html
[ Voor 16% gewijzigd door monica66 op 11-07-2023 21:37 ]
Het stofzuigen op een andere verdieping functioneert bij de L10s prima zonder dock. Alleen als je wilt moppen is het noodzakelijk dat de robot regelmatig terugkeert naar zijn dock om de pads schoon te maken en de tank te vullen. Elke dag de bovenverdieping moppen vind ik niet nodig, en de keren dat ik wel de bovenverdieping mop, zal ik een paar keer de robot naar beneden moeten tillen. Is naar mijn mening te overzien.Poumelie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:42:toon volledige bericht
[...]
Thanks voor deze opmerking, want hierdoor realiseerde ik me iets waar ik al eerder aan dacht, maar door de grote hoeveelheid info uit het oog verloor.
Ik gebruik mijn robotstofzuiger dagelijks op twee en soms drie verdiepingen. Een verdieping moet te doen zijn zónder dat de robot terug naar de dock hoeft. Dat gaat met de l10s Ultra niet lukken want de watertank in de robot zelf is daar te klein voor. Met de Q Revo gaat dat trouwens ook niet lukken.
Dock heen en weer slepen is geen optie. Robot tussendoor even laten docken beneden ook niet. Het moet mijn leven makkelijker maken, niet omslachtiger.
Zucht. De zoektocht begint opnieuw naar een robotstofzuiger die goed kan dweilen met een (zo goed mogelijke) object avoidance. Moet om kunnen gaan met tapijt en lange haren. Heb geen huisdieren.
Ik zie dat de robotstofzuigers zónder dock of mét dock maar enkel voor de stofbak (geen wateraanvoer) beter geschikt zijn. Die hebben een groter waterreservoir in de robot zelf.
Terug de robotstofzuiger spiraal in 😅
Wish me luck!
Bij onze S8 zet ik die op ander verdiep, pas het verdiep aan in de app (geen idee of dit nodig is) en druk op start. Dan zoekt hij uit waar hij is, begint te kuisen en gaat op het einde naar zijn startplek. Moet dus gewoon werken.lapino schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:33:
Toch nog beetje werk aan de roborock app/functionaliteit. Zo mis ik optie om het drogen van de mop op een bepaald uur te doen (bijv 's nachts), idem voor het legen van de vuilbak. Zou toch handig zijn als je kan instellen dat dit bijv om 6u 's morgens moet, wanneer de wekker afgaat en de herrie niemand stoort. Ook nogal omslachtig om extra kamers of verdiepingen toe te voegen, kan wel maar dan weet ie ook niet of er bijv een dock is. Zou toch handig zijn als je kan instellen dat ie na zijn ronde gewoon naar beginpunt moet op die verdieping, en dus niet op zoek hoeft naar een dock. Afin, kleine dingen, maar zou allemaal een pluspunt zijn als het wél kon.
Al zou de selectie van het verdiep wel wat gebruiksvriendelijker mogen 😅
https://robotinfo.dev/#features
Onderdaan de site ook vergelijkingen adhv foto's.
[ Voor 5% gewijzigd door Poumelie op 13-07-2023 07:49 ]
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
De lidar scanner is altijd actief en zal realtime alles opnieuw scannen. Dus ook tijdens het stofzuigen kan je dingen verplaatsen. Hij kan er heel soms dan wel tegenaan botsen, maar zal er daarna braaf omheen rijden.lapino schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:53:
Ook nog vraagje ivm de Roborock S8. Stel dat ik een tafel of zetel ergens anders zet, moet ik dan opnieuw de hele kamer laten inscannen, of zal hij dit zelf 'zien' en plan aanpassen?
Roborock neemt wijzigingen on-the-go gewoon mee. Dus als je tafel ineens anders staat is het geen issue.lapino schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:53:
Ook nog vraagje ivm de Roborock S8. Stel dat ik een tafel of zetel ergens anders zet, moet ik dan opnieuw de hele kamer laten inscannen, of zal hij dit zelf 'zien' en plan aanpassen?
een S8 pro ultra en wat andere zaken besteld.
Vind het design van de s8 tov s7 dock mooier en Wit ook nice.
Hier in huis toch wat witte accenten.
Niet echt een "prime" deal. Maar had toch nog wat andere zaken nodig bij amazon.
En die zijn nu "gratis"
Komt als het goed is maandag binnen.
Dan kan de S5 naar boven.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik weet dat de L10S beter is dan S9+, maar voor mijn gevoel is de iRoomba wat bekender en heeft zich meer bewezen als merk (kwaliteit, garantie, support). Hoe zit dat bij Dreame?
En daar ligt ook meteen een aandachtspunt. Want je zult in eerste instantie altijd te maken krijgen met de verkoper en de servicegerichtheid daarvan. Het is dus goed om daar ook naar te kijken als je iets koopt.
Als je de laatste tijd in dit topic kijkt, zal je zien dat de meesten kiezen voor een Roborock of Dreame, zeker bij de topline modellen. Roomba mag dan in het begin de absolute koning zijn geweest van robotstofzuigers, maar die kroon zijn ze volgens mij al de nodige jaartjes kwijt. Ik zeg daarmee trouwens niet dat een Roomba slecht is, heb er verder geen ervaring mee. Het is een markt die nu volop in ontwikkeling is en denk persoonlijk dat met een jaartje of 5-6 de meeste ontwikkelingen klaar zijn en er een consolidatie gaat plaatsvinden qua merken en modellen. Ik kwam van een heel basic Medion robotstofzuiger nu naar de L10s Ultra. Dat is dag en nacht verschil. Maar mijn maat die de Medion heeft overgenomen, is daar momenteel nog heel content mee. De toekomst zal uitwijzen welke merken hun garantie en aftersales ook over langere tijd goed voor elkaar hebben.sari-inc schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 06:43:
Ik heb mijn ogen ook op de L10S ultra, echter zie ik dat de iRoomba S9+ nu ook in de aanbieding is (€899). Nu twijfel ik weer enorm.
Ik weet dat de L10S beter is dan S9+, maar voor mijn gevoel is de iRoomba wat bekender en heeft zich meer bewezen als merk (kwaliteit, garantie, support). Hoe zit dat bij Dreame?
Waarom doe je hem weer weg als ik vragen mag?lapino schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:50:
Mocht iemand de L10S nog willen voor de prime prijs, de mijne wordt geleverd vandaag en mag weg voor aankoopprijs (818 euro). Zoniet, dan gaat ie terug naar Amazon begin volgende week. Wel enkel af te halen (in Oudenaarde/België).