Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@thunder8 dweilpads naar buiten gaan slimme toevoeging.

Aansluiting kraan je moet daar maar net een kraan hebben zitten, voor nieuwbouw prima. Dan alleen nog het vuile water weggooien L30 zal dan via de afvoer kunnen :p ?

Betreft de kleur. Ben ook voorstander zwart maar stofzuiger prima dat die wit is. Stof zie je er minder op :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-08 16:49
thunder8 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Wat ik gezien had, is dat deze de dweilpads naar de zijkant kan bewegen om strakker langs de randen te dweilen. En in Azië zou die een vaste wateraansluiting hebben, zodat je zelf niet water hoeft bij te vullen.

Maar ik denk dat ik de L10s gewoon ga ophalen. Enige wat ik jammer vind, is dat deze niet in zwart te krijgen is. Vind zwart mooier dan wit.

**update** gekocht en straks ophalen in Bocholt. :) Nog tips over wat je persé meteen erbij moet kopen?
Er zit alles bij wat je nodig hebt. Tenzij de accessoires nu ook heel goedkoop bij de Mediamarkt/Saturn te koop zijn, hoef je nog niet meteen zaken aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 10:59
Voor de twijfelaars, de voor en na. Gepoetst geweest met Roidmi eva plus, geen opkuis gedaan voor de robot er langs gegaan is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc6eTsQg67pMri45tphb4h-9ol4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxloXd6PjySq13onZoqpNGl8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rw0gE6jHiZW3lzNb3bubyVCceWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEgHgX5U4BVqAJawEDEMTqTI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Praktisch vraagje: mijn Roborock s7 MaxV Plus laten we nu om 300 in de nacht draaien. Dan zit ie in zin Do not disturb fase, dus gooit zichzelf niet leeg.
Als het eenmaal 800 is zou ie dat prima mogen doen, maar dat doet ie dus ook niet. Moet dus iedere keer handmatig nu.
Is daar iets aan te doen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:41

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:06:
Praktisch vraagje: mijn Roborock s7 MaxV Plus laten we nu om 300 in de nacht draaien. Dan zit ie in zin Do not disturb fase, dus gooit zichzelf niet leeg.
Als het eenmaal 800 is zou ie dat prima mogen doen, maar dat doet ie dus ook niet. Moet dus iedere keer handmatig nu.
Is daar iets aan te doen?
Volgens mij handmatig, ik heb nog niet gevonden hoe je dat automatisch kan laten doen na de 'do not disturb' periode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:48
Ik heb deze robot niet, maar misschien kan je hem om 800 een kleine zone voor het station laten reinigen zonder de 'do not disturb' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23:17
@pannekoek

Klopt het dat diezelfde robot inmiddels EUR 819,- is via de website of zie ik iets over het hoofd?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een robot die de ramen wast? Het klinkt echt bijna te goed om waar te zijn. Filmpjes zijn er mondjesmaat en reviews kan ik ook al niet vinden. Toch zijn er best wat merken op de markt die een dergelijke robot op de markt brengen. Zoals bijvoorbeeld Hobot. Hoor graag eventuele ervaringen.

[ Voor 59% gewijzigd door Kromatic op 25-06-2023 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tsarre schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:06:
Ik heb deze robot niet, maar misschien kan je hem om 800 een kleine zone voor het station laten reinigen zonder de 'do not disturb' ?
Das ook een workaround die op meerdere fora genoemd wordt. Maar eigenlijk vind ik dat een flinke dooddoener, waar heb ik dat uitgebreide dock dan voor, dan zou ik het verzamelde stof net zo goed dagelijks zelf in de vuilnisbak kunnen gooien....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Het zuigen maakt volgens mij redelijk wat lawaai
Als dat niet erg is. dan zet je de DND mode toch uit.
Anders standaard de voide wat zachter zetten als dat dan een issue is om 03:00

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:04:
Het zuigen maakt volgens mij redelijk wat lawaai
Als dat niet erg is. dan zet je de DND mode toch uit.
Anders standaard de voide wat zachter zetten als dat dan een issue is om 03:00
Het afzuigstation maakt echt een teringherrie voor 10 seconden, dat hoef ik niet midden in de nacht te horen en m'n buren ook niet denk ik.

Het is gewoon luie software van roborock. Al minimaal 1 jaar vragen mensen om deze functionaliteit. Het kan vrij simpel, bijv na afloop DnD direct de afzuiging aan indien de robot tijdens DnD actief is geweest.

Het dock is op sommige punten minder slim dan ze doen overkomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd. Wordt al ruim een jaar om gevraagd. Roborock zegt zelf dat die leegfunctie gepauzeerd wordt. Dan zou ie gewoon moeten starten als de dnd over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

met zuigen bedoelde ik het afzuigstation.

Maar snap nu het issue beter.
De stofzuiger weet als hij bijna leeg is en gaat dan bijladen en weer verder.
De stofzuiger kan water legen en bijvullen (en mits voorzien van optie ook dweil drogen)
De stofzuiger kan ook automatisch zijn opvangbak legen. Maar niet in DND.

En snapt niet dat hij gisteren tijdens de DND tijd heeft stof gezogen en dat het dan handig is voor de volgende beurt of ergens buiten de DND mode nog even de opvangbak moet legen.

Gebruik zelf nooit DND.
Maar inderdaad dit zou makkelijk te implementeren moeten zijn met wat simpele logica.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Absoluut. Of geef me de mogelijkheid een losse afzuiging in te plannen ofzo, ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

monica66 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Er zit alles bij wat je nodig hebt. Tenzij de accessoires nu ook heel goedkoop bij de Mediamarkt/Saturn te koop zijn, hoef je nog niet meteen zaken aan te schaffen.
Was al op de terugweg toen jouw reactie kwam. Spullen waren nu ook zonder BTW (19%) in Duitsland, maar daar zoek ik online wel naar.

Basis was groter dan ik had verwacht. Heb ruimte in de keuken moeten maken, ook gezien het feit dat de stroomkabel niet zo heel lang is. :P Na het opladen en verbinden heb ik de robot de kamers in kaart laten brengen en daarna de eerste run laten doen. Zuigen en dweilen. Ben superhappy, deze is veel stiller dan de oude Medion stofzuigerrobot die ik had, daarnaast ook veel intelligenter qua werkpad. De oude werkte nog met fuzzy logic ipv een kaart om te zuigen. Ook gaat de Dreame veel makkelijker over drempels zonder issues. En hierdoor is die ook een heel stuk sneller klaar met een beter resultaat.

Laat hem de eerste week elke dag zuigen en dweilen, daarna ga ik 2x per week dweilen en daarnaast elke dag stofzuigen. Ga in de komende weken wel een keer rustig kijken naar vervangingsdelen, waaronder het schoonmaakmiddel. De oude robot is nu naar een maat van mij, die wil ook kijken of hem dat bevalt. Zo ja, dan koopt ie ook een luxer model. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-07 12:14
Hebben mensen al ervaring met de Roborock S8 Pro Ultra? Ik ben graag benieuwd naar jullie mening. Ik heb momenteel een Roborock S7 maar deze kan de hondenharen niet goed weghalen in laagpolig vloerkleed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbekkers
  • Laatst online: 26-03 12:59
We hebben een huis met twee verdiepen en overal eiken parket (buiten berging en garage).

Is het met twee verdiepen zinvol om een robot met dockingstation te nemen (bv. S8 Pro Ultra) want de robot kan het dockingstation de helft van de tijd toch niet bereiken om zijn water te verversen of zijn afval/stof te deponeren?

Ben je dan niet beter en vooral goedkoper af om een unit te nemen zonder docking station zoals het basismodel S8?

Voor het reinigen van de parket gebruiken we de zeep van Rubio Monocoat (parket is behandeld met een Rubio Monocoat olie):

https://www.rubiomonocoat...o-monocoat-universal-soap

Dit is een product dat je aanlengt met water. Kan je dit gebruiken in de S8? Of kan je enkel een product van de robot fabrikant gebruiken?

Welk model zouden jullie aanraden voor een eiken parketvloer om het zowel stofvrij te houden als regelmatig te reinigen? Is het gamma van Roborock dan ideaal of zijn er nog andere merken die jullie aanraden voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-07 21:08
Kromatic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:00:
@pannekoek

Klopt het dat diezelfde robot inmiddels EUR 819,- is via de website of zie ik iets over het hoofd?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een robot die de ramen wast? Het klinkt echt bijna te goed om waar te zijn. Filmpjes zijn er mondjesmaat en reviews kan ik ook al niet vinden. Toch zijn er best wat merken op de markt die een dergelijke robot op de markt brengen. Zoals bijvoorbeeld Hobot. Hoor graag eventuele ervaringen.
Zeker maar beetje spelen met coupons kwam ik uit op 775. Hij is zojuist geleverd maar ik ben niet thuis, vanavond even spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-07 21:20
Kromatic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:00:
@pannekoek

Jep! Ik heb een Liectroux hcr 10 Doet het aardig. We hebben hier aan de kust vaak last van zand op de ramen en ook nogal eens meeuwenpoep. Ik woon twee hoog en aan de achterkant kan de glazenwasser niet komen. Kan er zelf ook niet bij.
Best resultaat behaal ik door hem eerst een rondje droog te laten maken om het zand er af te poetsen. Anders wordt dat modder. Daarna een rondje nat. Het resultaat is dat het schoner wordt dan het was maar het haalt het niet bij old school ramen wassen. Ook net zo veel werk eigenlijk.

Conclusie: beter dan niks maar als handwerk mogelijk is; dat doen.

Tip: het veiligheidstouwtje is geen overbodige luxe. Heb hem al twee keer bungelend gevonden.

Als er behoefte is aan specifieke info/foto's/filmpjes moet je het maar laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Ik heb de knoop toch doorgehakt. Ik heb de Roborock S8 Pro Ultra bij Amazon.de besteld. Ben benieuwd en ik zal hier een update over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07 21:40
Onze Roomba's beginnen stilaan de geest te geven, hebben er eentje in de hal en eentje voor rest van benedenverdieping. Hebben altijd Roomba gehad maar vooral de laatste toch niet onverdeeld tevreden over (i7). We hebben een hond (King Charles Cavalier), en die verliest wel wat haar. Benedenverdieping is ongeveer 150m² groot en is een mix van parket, vloer en tapijt.

Aangezien mijn vrouw ook nogal veel werkt, zijn we aan het kijken voor een systeem met minimaal onderhoud waar ook dweilen een zeer interessante optie is (zeker om het dagdagelijks proper te houden, eens wekelijks manueel dweilen doen we sowieso). Beetje reviews zitten bekijken en zou wel durven gaan voor de Roborock S8 Pro Ultra (https://global.roborock.com/pages/roborock-s8-pro-ultra). Veel geld, maar doet wel alles wat we willen. Automatisch legen van de bak, dweilen met automatisch reinigen en wisselen water, enz...

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:21:
Beetje reviews zitten bekijken en zou wel durven gaan voor de Roborock S8 Pro Ultra (https://global.roborock.com/pages/roborock-s8-pro-ultra). Veel geld, maar doet wel alles wat we willen. Automatisch legen van de bak, dweilen met automatisch reinigen en wisselen water, enz...

En waarom kom je bij de S8 Pro ultra uit? De functies die je opnoemt zitten ook in robostofzuigers die 30% tot bijna 50% goedkoper zijn. Persoonlijk vind ik de S8 Pro Ultra momenteel echt véél te duur. Een S7 Max Ultra is 500 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De S8 Pro kost bij Amazon.de 1450 (de witte), de S7Max 1126. Dus 325 euro verschil, en volgens wat ik lees, zou die S8 pro toch stukje beter moeten zijn voor onze use-case. Of mis ik iets? Tenzij de S7 ergens nog stuk goedkoper te vinden is? Welke alternatieven zijn er dan die even goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:31:
De S8 Pro kost bij Amazon.de 1450 (de witte), de S7Max 1126. Dus 325 euro verschil, en volgens wat ik lees, zou die S8 pro toch stukje beter moeten zijn voor onze use-case. Of mis ik iets? Tenzij de S7 ergens nog stuk goedkoper te vinden is? Welke alternatieven zijn er dan die even goed zijn?
Ik denk dat je de S7 MaxV hebt bekeken in plaats van de S7 Max (zonder V). De S7 Max is pas net op de markt en koop je bij bijv. Amazon NL voor 999 (€200 coupon aanvinken).

De S8 Pro Ultra is met dual rollers inderdaad iets geschikter voor tapijt deepcleaning en lange hondenharen. De dweil kan overigens nog steeds niet hoog genoeg worden opgetrokken voor tapijt, dus die blijft vochtig worden. De dustbin in de robot zelf is ook 50ml kleiner.

Voor €450 minder heb je dus de S7 Max Ultra die, op de dual roller na, zeer gelijk presteert naar mijn mening. M'n eigen S7 doet het ook uitstekend met 2 langharige katten die momenteel bizar veel haren verliezen. Hij rijdt hier 3x per week rond en alle haren verdwijnen.

De S8 Pro Ultra is een uitstekende robot hoor, maar ik vind de prijs niet in verhouding staan met het gebrek aan nieuwe features. Met de S7 Max Ultra verlies je misschien 5 tot 10% prestaties, maar ik denk dat je hier helemaal niets van merkt in de praktijk. Wat je wel merkt is dat je bankrekening €450 voller blijft :+ Maargoed je kan ook denken ik wil écht de allernieuwste en de extra investering is het vespreid over X jaar wel waard.

Je kan ook de Dreame L10S Ultra bekijken. Ander dweilsysteem, RGB camera voor betere objectontwijking en deze voegt ook automatisch schoonmaakmiddel toe bij het dweilen: https://www.ochama.com/skudetail?id=119751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Het automatisch drogen van dweil(tje) vind ik wel een zeer interessante feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Ik heb ook voor de S8 Pro Ultra gekozen voor de dual-rollers ivm met lange haren en hondenharen. De S7 kon dit namelijk niet goed aan op tapijt. Vandaar dat ik de gok neem voor de S8 Pro Ultra. In reviews online komt hij beter naar voren voor tapijt en lange haren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:56:
Het automatisch drogen van dweil(tje) vind ik wel een zeer interessante feature
Die kun je via Ali voor 50 euro bijkopen bij de S7. Bij de Dreame L10s zit het er standaard op. Wij hebben de laatste met 3 langharige katten. Hij bevalt uitstekend.

YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Compared to the S7 MaxV Ultra. Shocking Test ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok thx. Heb jij de MaxV of de 'gewone' Max? Vind niet meteen waar verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:10:
Ik heb geen Roborock, maar de Dreame.

De toevoeging van de V staat voor de aanwezigheid van een camera voor object detectie.

Hier een interessant topic over de S8:

https://www.reddit.com/r/...rth_the_difference_right/

Hier staat dat de S8 geweldig is voor mensen met huisdieren en tapijt.

Edit: meer info:
https://www.reddit.com/r/...ltras8plus_or_an_s7_maxv/

[ Voor 29% gewijzigd door monica66 op 27-06-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:10:
De S7 MaxV is een wat ouder model en heeft 2 grote verschillen:

- Ingebouwde RGB camera met dual microfonen (De S7/S8 alleen een sensor, geen camera)
- Geen dweildroger (S7 Max Ultra + S8 Pro Ultra hebben deze wel ingebouwd in het dock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ben je zeker dat de S7 Max Ultra ook ingebouwde droger heeft? Want dan is verschil van 500 euro wel behoorlijk, voor een mooier design van de S8 (afin, persoonlijk) maar verder weinig verschil buiten die dubbele rollen (die hun voor- en nadelen hebben). Die camera boeit me helemaal niet, we willen gewoon dat dit ding beter stofzuigt dat de Roomba i7 die we nu hebben, en dat we quasi dagelijks eens eenvoudig met nat kunnen rondgaan om licht vuil op te kuisen (bijv kinderen of hond die binnen/buitenloopt en wel eens wat voetafdrukken nalaten).

Het dweilen is wel redelijk belangrijk, ik zie wel paar reviews waarbij ze de S8 Pro 'beter' vinden dan de S7 maar meestal is dat de MaxV die ze vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 27-06-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Roborock overspoelt de markt met allemaal modellen met hele slechte naamgevingen, hierdoor is het erg moeilijk om te begrijpen welke robot en dock nou welke features heeft. Het makkelijkste is om de modellen te vergelijken via: https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare

Als je daar de S8 Pro Ultra en S7 Max Ultra naast elkaar ligt zie je de volgende, relatief kleine, verschillen:

S8 heeft dual rollers
S8 kan de rollers optillen
S8 heeft +- 10% meer zuigkracht
S8 heeft een wat gestroomlijnder uiterlijk

Maar beide hebben gewoon alle toeters en bellen met zuigen, dweilen, water erin/eruit, dweil schoonmaken én drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Eén van de grootste frustraties hier is dat de rollers op de duur verstrikt raken met lange haren. Naast onze hond, lopen hier nog 3 dames rond met (heel) lange haren. In de Roomba is dat quasi noodzakelijk om dagelijks die haren rond die rollers manueel te verwijderen. Doet die S7 met enkele roller daarin beter? Of zijn daarvoor die dubbele rollers toch een groot voordeel? Zoals gezegd, we hebben ook een tapijt. Heel erg vuil wordt dit niet, behalve (opnieuw) vooral haren en misschien af en toe eens wat kruimeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:37:
Eén van de grootste frustraties hier is dat de rollers op de duur verstrikt raken met lange haren. Naast onze hond, lopen hier nog 3 dames rond met (heel) lange haren. In de Roomba is dat quasi noodzakelijk om dagelijks die haren rond die rollers manueel te verwijderen. Doet die S7 met enkele roller daarin beter? Of zijn daarvoor die dubbele rollers toch een groot voordeel? Zoals gezegd, we hebben ook een tapijt. Heel erg vuil wordt dit niet, behalve (opnieuw) vooral haren en misschien af en toe eens wat kruimeltjes.
Ik zou je aanraden een aantal youtube reviews te bekijken voor dat soort vragen. Bekijk bijvoorbeeld eens deze review op 4:19: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra: The Most Feature-Rich Robot Vacuum Yet! Compl... . De S8 dual rollers lijken zelfs méér haren vast te houden dan de de enkele roller.. ook de tapijt test is niet zoals gehoopt.

Edit: nog eentje die laat zien dat haren echt altijd een probleem blijven: YouTube: Roborock S8/S8+/S8 Pro Ultra Comparison! . Ik weet niet of er een robotstofzuiger op de markt is die daadwerkelijk een non-maintenance brush heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 27-06-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
stin00 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Ik zou je aanraden een aantal youtube reviews te bekijken voor dat soort vragen. Bekijk bijvoorbeeld eens deze review op 4:19: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra: The Most Feature-Rich Robot Vacuum Yet! Compl... . De S8 dual rollers lijken zelfs méér haren vast te houden dan de de enkele roller.. ook de tapijt test is niet zoals gehoopt.

Edit: nog eentje die laat zien dat haren echt altijd een probleem blijven: YouTube: Roborock S8/S8+/S8 Pro Ultra Comparison! . Ik weet niet of er een robotstofzuiger op de markt is die daadwerkelijk een non-maintenance brush heeft.
Dat klopt maar daarbij zuigt de S8 Pro Ultra wel meer op in vergelijking met de S7 MaxV. Wat ik uit meerdere reviews heb gelezen. Het is dus een beetje dubbel inderdaad. Echter zul je altijd onderhoud moeten uitvoeren.

Zelf vind ik deze review aardig aansluiten op de realiteit: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra - Full Review & Testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb ook naar de Roomba's gekeken, maar die doen qua dweilen het toch een pak minder en bovendien moet je het water telkens manueel aanvullen. Als ik het goed heb begrepen, kan je in de roborock ook zonder probleem een beetje detergent toevoegen aan het water.

In de review hierboven doet de S8 het toch een pak beter met dweilen niet?

[ Voor 13% gewijzigd door lapino op 27-06-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:21:
Onze Roomba's beginnen stilaan de geest te geven, hebben er eentje in de hal en eentje voor rest van benedenverdieping. Hebben altijd Roomba gehad maar vooral de laatste toch niet onverdeeld tevreden over (i7). We hebben een hond (King Charles Cavalier), en die verliest wel wat haar. Benedenverdieping is ongeveer 150m² groot en is een mix van parket, vloer en tapijt.

Aangezien mijn vrouw ook nogal veel werkt, zijn we aan het kijken voor een systeem met minimaal onderhoud waar ook dweilen een zeer interessante optie is (zeker om het dagdagelijks proper te houden, eens wekelijks manueel dweilen doen we sowieso). Beetje reviews zitten bekijken en zou wel durven gaan voor de Roborock S8 Pro Ultra (https://global.roborock.com/pages/roborock-s8-pro-ultra). Veel geld, maar doet wel alles wat we willen. Automatisch legen van de bak, dweilen met automatisch reinigen en wisselen water, enz...

Ik heb zaterdag de Dreame L10s Ultra gekocht voor 840€ bij de Saturn in Duitsland. Hier vind je een vergelijk tussen jouw wens S8 Pro Ultra en de L10s Ultra. Klikkie doen Voor het verschil in functionaliteit en resultaat was ik niet bereid om 1450€ vs 840€ te betalen. Daarvoor is het prijsverschil simpelweg veel te groot. Dat is 610€ verschil. Lange haren, mens of dier, zullen altijd een probleem blijven voor stofzuigers met rollers. Daar ga je voorlopig geen definitieve oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
lapino schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:37:
Doet die S7 met enkele roller daarin beter?
Ik heb de dood normale S7 en die roller is echt een heel stuk beter dan die van de S5 Max en vergelijkbare rollers, hier blijven echt geen lange haren in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
jelveen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:40:
[...]

Jep! Ik heb een Liectroux hcr 10 Doet het aardig.

...

Als er behoefte is aan specifieke info/foto's/filmpjes moet je het maar laten weten.
Hmm handmatig blijft beter dus? Ik zocht naar een eenvoudige manier om de ramen binnen en buiten te wassen. De glazenwasser kost zo'n EUR 420 per jaar voor alleen buiten. We hebben ook aardig wat ramen rondom. Ik dacht als ik voor een soortgelijk bedrag twee of drie robots hun gang kan laten gaan binnen en buiten. Helaas is dat niet echt een alternatief dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
thunder8 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Ik heb zaterdag de Dreame L10s Ultra gekocht voor 840€ bij de Saturn in Duitsland.
Momenteel voor EUR 999,- te koop aldaar. Had je iets van een coupon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kromatic schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:59:
[...]

Dat waren de Duitse BTW vrij dagen van saturn / media markt. Hij was bij Amazon Frankrijk lange tijd €900 en bij Ochama €869. Prijzen zijn gek genoeg weer gestegen. Misschien even de prime days afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 27-06-2023 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Toch maar de S7 Max Ultra besteld, prijsverschil van 500 euro is toch niet min en onze Dyson steelstofzuiger is ook aan vervanging toe, dus beter dat geld daarvoor gebruiken. Zal sowieso (hoop ik toch) ferme vooruitgang zijn tov onze Roomba i7. Bedankt voor de tips, hopelijk goeie keuze (en zoniet, binnen 30 dagen kunnen we terugsturen naar bol.com niet?)

[ Voor 34% gewijzigd door lapino op 27-06-2023 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:36
Na lang twijfelen net toch maar de S7 Max ultra besteld, we hebben geen (binnen) huisdieren behalve dan een kind. Mocht hij toch problemen opleveren met alle duplo blokjes die op de grond liggen dan kan ik hem altijd nog binnen 14 dagen terugsturen naar Amazone en alsnog de S8 pro ultra bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13
met duplo blokjes zal ie geen problemen hebben ga ik even van uit. Die die komen niet onder het apparaat, die zullen hoogstens een tour door het huis heen krijgen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hier na beetje wikken en wegen toch andere route genomen, en de S7 Max Ultra geannuleerd en alsnog de S8 besteld. Reden is dat we toch heel veel belang hechten aan dweilfunctie, én dat er toch regelmatig spullen onverwacht in de weg kunnen liggen en blijkbaar is de object-detectie van de S7 toch niet echt ideaal. Tweede reden is dat vrouw design van de S8 stuk mooier vindt (staat hier in living, dus valt nogal op). Ergens wel gevoel dat de S7 méér dan genoeg zou zijn maar ken mezelf en zou altijd toch met idee zitten van 'had ik maar...' en aangezien stofzuigers hier écht veel gebruikt worden (hondenhaar) is die 500 euro extra relatief snel vergeten. Blijft natuurlijk hoop geld voor een stofzuiger.

[ Voor 3% gewijzigd door lapino op 28-06-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55

bjp

Goeiedag, ik gebruik al T.net forums voor andere zaken (warmtepompen en speed-pedelecs bijvoorbeeld) - ben dus een redelijk actieve en bijdragen forumer. Nu begin ik aan robotstofzuigers. Er lijkt redelijk wat op de markt te zijn, en voel me wat verloren...

Mijn usecase:
- 120m2 gelijkvloer bouwjaar 1990, overal dezelfde keramische tegels. Enkel op 2 plekken, bij buitendeuren, zit er een mat in de vloer 'ingewerkt' zodat deze niet uitsteekt. Het zou kunnen dat ik af-en-toe de kelder (120m2 met dezelfde tegels) ook zou laten kuisen... Op termijn komt er ook de ingerichte zolder bij (wws ook tegels).
- geen risico op trappen (tenzij je de deur naar de kelder open zet, maar dat is typisch niet zo)
- ik wil het laten stofzuigen overdag als ik van huis ben, inclusief goed dweilen. Ik durf zelf zeggen dat ik eerder een goeie dweilrobot zoek.
- ik kan deuren open laten staan, stoelen op tafels zetten voor ik vertrek.
- er draait al Home Assistant
- op zoek naar goeie prijs/prestatie

Is er ook een risico rondom alarm in huis met bewegingssensoren?

Daarnaast, is een station echt nuttig? vanaf welke grote heb je deze automatische leegmaak nodig (of kan hij gewoon het hele huis doen, en maak ik hem zelf leeg als ik thuiskom)?

Stel gerust vragen.

Bij voorbaat, bedankt!

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
bjp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:29:
Goeiedag, ik gebruik al T.net forums voor andere zaken (warmtepompen en speed-pedelecs bijvoorbeeld) - ben dus een redelijk actieve en bijdragen forumer. Nu begin ik aan robotstofzuigers. Er lijkt redelijk wat op de markt te zijn, en voel me wat verloren...

Mijn usecase:
- 120m2 gelijkvloer bouwjaar 1990, overal dezelfde keramische tegels. Enkel op 2 plekken, bij buitendeuren, zit er een mat in de vloer 'ingewerkt' zodat deze niet uitsteekt. Het zou kunnen dat ik af-en-toe de kelder (120m2 met dezelfde tegels) ook zou laten kuisen... Op termijn komt er ook de ingerichte zolder bij (wws ook tegels).
- geen risico op trappen (tenzij je de deur naar de kelder open zet, maar dat is typisch niet zo)
- ik wil het laten stofzuigen overdag als ik van huis ben, inclusief goed dweilen. Ik durf zelf zeggen dat ik eerder een goeie dweilrobot zoek.
- ik kan deuren open laten staan, stoelen op tafels zetten voor ik vertrek.
- er draait al Home Assistant
- op zoek naar goeie prijs/prestatie

Is er ook een risico rondom alarm in huis met bewegingssensoren?

Daarnaast, is een station echt nuttig? vanaf welke grote heb je deze automatische leegmaak nodig (of kan hij gewoon het hele huis doen, en maak ik hem zelf leeg als ik thuiskom)?

Stel gerust vragen.

Bij voorbaat, bedankt!
Ik heb op dit moment een Roborock S5 Max. Heeft het afgelopen jaren prima gedaan, alleen het pompje voor het dweilen werkt niet goed meer. Geen automatisch leeg station, maar met 100m2 gooi ik dat bakje na de stofzuigbeurt gewoon even leeg (soms vergeet ik dat en gaat het nog steeds prima). Niet heel erg om zelf te doen, maar automatisch zou natuurlijk mooi meegenomen zijn. Deze zet ik ook gewoon boven neer om daar schoon te maken en in de kelder. De maps kan je gewoon selecteren en gaat prima.

Ben nu aan het wachten tot de Roborock Q Revo hier op de markt komt, dat lijkt me wel wat. Vooral door het nieuwe dweilsysteem. En dan kan de S5 permanent boven staan.

Wat betreft bewegingsmelders (wij hebben PIR sesnoren) hebben we hier flink wat problemen gehad. Het leek er op dat het gewoon werkte, maar sporadisch zijn we 's nachts om een uur of 3 gewekt door de melders. Dat is niet erg prettig. Dus nu laten we de robot alleen lopen als het alarm uit staat, want de onvoorspelbaarheid kregen we er helaas niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banne
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2023
Bij de S8 pro ultra is een rete handige functie dat de dustbin niet geleegd wordt als ie terug naar zn dock gaat. Dit was voor ons een reden om hem 's nachts wel weer te laten rijden (de vorige had geen niet storen functie) maar nu zijn ze bij Roborock voor het gemak even vergeten een optie te maken om geagendeerd de dustbin te legen (overdag). Nu moet ik dat dus niet vergeten om te doen want de app doet er ook geen meldingen over. Mis ik iets? Of zit deze onmisbare functie er echt niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
banne schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:33:
Bij de S8 pro ultra is een rete handige functie dat de dustbin niet geleegd wordt als ie terug naar zn dock gaat. Dit was voor ons een reden om hem 's nachts wel weer te laten rijden (de vorige had geen niet storen functie) maar nu zijn ze bij Roborock voor het gemak even vergeten een optie te maken om geagendeerd de dustbin te legen (overdag). Nu moet ik dat dus niet vergeten om te doen want de app doet er ook geen meldingen over. Mis ik iets? Of zit deze onmisbare functie er echt niet op?
De S7 heeft die functionaliteit ook. Tijdens DND uren doet hij geen auto-empty. En nee, in plaats van het auto-emptyen pauzeren doet hij een cancel. Je moet dus de volgende dag altijd handmatig aanklikken dat hij de dustbin leegt.. Roborock doet hier softwarematig ook niets aan, ondanks het verzoek van velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:36
banne schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:33:
Er is wel een “workaround” inplannen dat de stofzuiger nog een heel klein extra rondje doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Kromatic schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:59:
[...]

BTW dagen bij Mediamarkt/Saturn. Even afwachten op een aanbieding ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
thunder8 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:48:
[...]

BTW dagen bij Mediamarkt/Saturn. Even afwachten op een aanbieding ergens. :)
Als je iemand in Duitsland kent of bij een Duitse winkel wilt afhalen, Dreame L10S Ultra + V10 handstofzuiger voor €888 vandaag bij CyberSale DE. Dit soort combi deals zie je nooit in NL: https://www.cyberport.de/...=649d2f0cd5c0009b4f0cbeb7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

stin00 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Als je iemand in Duitsland kent of bij een Duitse winkel wilt afhalen, Dreame L10S Ultra + V10 handstofzuiger voor €888 vandaag bij CyberSale DE. Dit soort combi deals zie je nooit in NL: https://www.cyberport.de/...=649d2f0cd5c0009b4f0cbeb7
Je had beter @Kromatic kunnen taggen, ik heb er sinds dit weekend 1. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
Tot nu toe zeer tevreden over de prestaties van de S8 Pro Ultra. Waar de S7 moeite had met haren, is dit voor de S8 Pro Ultra geen uitdaging. In sommige reviews zie je dat er haren achter blijven bij de borstels. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat reuze meevalt, en mocht je daar wat haren hebben, is het makkelijk om deze te verwijderen.

Daarnaast is het Dock ideaal omdat alle werkzaamheden die je voorheen had aan de robot weg zijn. Er komt automatisch water in en hij wordt automatisch geleegd/gevuld. Daarnaast wordt de dweil goed schoongemaakt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
In welke situaties had de s7 problemen met haren??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralphterror
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Voor de L10s ultra eigenaren;

https://youtube.com/shorts/bJosfSWLNes?feature=share

Filmpje over een verstopte functionaliteit van het docking station om onder de washpad schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
stin00 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Dit was een mooie aanbieding. Hoe vinden jullie dergelijke aanbiedingen? Kijken jullie elke dag op al dat soort websites of is er ergens een mooie prijsvergelijker? Pricewatch neemt dit soort partijen helaas niet mee heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Webgnome schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:21:
In welke situaties had de s7 problemen met haren??
Met teveel aan hondeharen, maar ook met haar op een laagpolig vloerkleed of deurmat. Hij maakte hoopjes met haar, maar kon het niet opzuigen. Hij veegde het alleen maar bij elkaar. Nu heb ik het niet over bergen met haar maar, over plukjes van een hond bijvoorbeeld. Niet zo gek veel. De S5 had hier namelijk geen moeite mee, maar twee S7'ens (De standaard S7, niet de MaxV) wel.

Nu denkt iedereen dat ik al die stofzuigers er door heen jaag. De Roborock S5 had ik sinds 2019 tot 2022 met een kilometerstand van 60.000 vierkante meter. Daarna een S7, maar het moederbord ging defect na een maand. Kreeg daarna een nieuwe S7, maar bij beide S7'ens hetzelfde probleem met haren.

Daarbij moet ik ook zeggen dat de S8 Pro Ultra het kleed en deurmat goed kan stofzuigen. Alle haren zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

Kromatic schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Dit was een mooie aanbieding. Hoe vinden jullie dergelijke aanbiedingen? Kijken jullie elke dag op al dat soort websites of is er ergens een mooie prijsvergelijker? Pricewatch neemt dit soort partijen helaas niet mee heb ik gemerkt.
probeer eens idealo.de zou ik zeggen :)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ralphterror schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:47:

Filmpje over een verstopte functionaliteit van het docking station om onder de washpad schoon te maken.
Handige tip, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
ralphterror schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:47:

Super! ik wist dat het kon maar nooit meer uitgevonden hoe het moest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 13:35
Heb vorige week de Dreame L10s Ultra in gebruik genomen, ontzettend blij mee!

Een vraagje:

Ik wil eigenlijk dat de robot een paar keer per dag langs de kattenbak gaat om uitgelopen kattengrit op te ruimen. Is dit in te stellen zodat dat niet ook meteen de hele woonkamer wordt meegenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 14:08

Jdv

ChromeFR schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:39:
Heb vorige week de Dreame L10s Ultra in gebruik genomen, ontzettend blij mee!

Een vraagje:

Ik wil eigenlijk dat de robot een paar keer per dag langs de kattenbak gaat om uitgelopen kattengrit op te ruimen. Is dit in te stellen zodat dat dan ook meteen de hele woonkamer wordt meegenomen?
Ik heb dat gedaan door de kaart aan te passen en een aparte zone te maken om de kattenbak heen. Je kunt de bestaande zone via de “Kaart” splitsen en dan de nieuwe zone waar de kattenbak staat mee nemen in de “Geplande schoonmaakoperaties”. Zelf heb ik ook een aantal snelkoppelingen aangemaakt zodat ik hem ook makkelijk via de app op specifieke plekken kan laten werken. Je kunt dan ook aanpassen dat je bijv. alleen wilt stofzuigen ipv ook te dweilen :-).

[ Voor 5% gewijzigd door Jdv op 02-07-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
iemand hier de s8 ultra besteld bij amazon.de? ik heb bestelling op 23/6 gedaan en staat nog altijd op ‘preparing shipment’, toen ik bestelde ging die 5/7 geleverd worden maar heb zelfs nog geen bevestiging van verzending. Amazon support zegt dat alles ‘seemingly ok’ is maar dit lijkt me toch fout te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
lapino schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:51:
iemand hier de s8 ultra besteld bij amazon.de? ik heb bestelling op 23/6 gedaan en staat nog altijd op ‘preparing shipment’, toen ik bestelde ging die 5/7 geleverd worden maar heb zelfs nog geen bevestiging van verzending. Amazon support zegt dat alles ‘seemingly ok’ is maar dit lijkt me toch fout te gaan
Ja ik had mijn S8 pro ultra bij Amazon.de gekocht. De levering heeft ongeveer 1 week geduurd. Kijk goed of de betaling is goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
is betaald met bancontact, is gewoon bizar dat het nu al zoveel dagen op preparing to ship staat zonder verdere info/tracking. ook geen verwachte datum.

[ Voor 71% gewijzigd door lapino op 03-07-2023 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
lapino schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:04:
is betaald met bancontact, is gewoon bizar dat het nu al zoveel dagen op preparing to ship staat zonder verdere info/tracking. ook geen verwachte datum.
Hmm dat is wel raar. Misschien kun je de bestelling cancellen met de klantenservice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:44
lapino schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:51:
"Helaas" is Amazon heel erg van de leverdatum die je ziet bij de bestelling. Bij Amazon.nl ook al eens meegemaakt dat die status niet veranderd tot de dag voor of zelfs pas de leverdatum zelf. Dus de kans is groot dat hij gewoon op tijd geleverd wordt, maar je kan natuurlijk altijd even proberen contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mail gekregen, levering zou nu 13 juli zijn, terwijl je 10 juli ziet als je die vandaag zou bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Aasas schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:53:
Tot nu toe zeer tevreden over de prestaties van de S8 Pro Ultra. Waar de S7 moeite had met haren, is dit voor de S8 Pro Ultra geen uitdaging. In sommige reviews zie je dat er haren achter blijven bij de borstels. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat reuze meevalt, en mocht je daar wat haren hebben, is het makkelijk om deze te verwijderen.

Daarnaast is het Dock ideaal omdat alle werkzaamheden die je voorheen had aan de robot weg zijn. Er komt automatisch water in en hij wordt automatisch geleegd/gevuld. Daarnaast wordt de dweil goed schoongemaakt tot nu toe.
Zelfde verhaal. Dik tevreden over de S8 pro Ultra.

Gooit er iemand ook schoonmaak middel in het water? Tot nu toe nog niet echt nodig geweest. Ben nieuwsgierig wat de ervaringen zijn en impact op lange termin op deze dock.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
lapino schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:26:
Mail gekregen, levering zou nu 13 juli zijn, terwijl je 10 juli ziet als je die vandaag zou bestellen
Ja ach, die 3 dagen. Je bent m.i. een beetje ongeduldig >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
Speedy_JN schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:27:
[...]

Zelfde verhaal. Dik tevreden over de S8 pro Ultra.

Gooit er iemand ook schoonmaak middel in het water? Tot nu toe nog niet echt nodig geweest. Ben nieuwsgierig wat de ervaringen zijn en impact op lange termin op deze dock.
Ik gooi bij elke vulling van het water een dopje vloerreiniger van Roborock erin (https://www.amazon.de/dp/..._487187591_302_E_DDE_dt_1). Ik was namelijk altijd wat voorzichtig met schoonmaakmiddel toevoegen, dus had ik deze fles gekocht om te kijken wat er precies in zat. Zo kun je eventueel dezelfde vloerreiniger kopen voor goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Aasas schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Ik gooi bij elke vulling van het water een dopje vloerreiniger van Roborock erin (https://www.amazon.de/dp/..._487187591_302_E_DDE_dt_1). Ik was namelijk altijd wat voorzichtig met schoonmaakmiddel toevoegen, dus had ik deze fles gekocht om te kijken wat er precies in zat. Zo kun je eventueel dezelfde vloerreiniger kopen voor goedkoper.
Ik ga er vanuit dat deze ook 'compatible' is met de S8.

"-Compatible with all Roborock Robot Mops:S5 Series S6 Series S7 Series S7 MaxV Series E Series" ;)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Speedy_JN schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:54:
[...]

Ik ga er vanuit dat deze ook 'compatible' is met de S8.

"-Compatible with all Roborock Robot Mops:S5 Series S6 Series S7 Series S7 MaxV Series E Series" ;)
Ik hoop het _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

jou link zegt zelf: Warme tips: deze vloerreiniger kan ook worden gebruikt voor Roborock S7 maxv ultra/S7 max ultra/S7 Pro ultra/S8/S8+/S8 Pro ultra/Q7 max+ en is geschikt voor alle vloerreinigingsrobots en natte droogzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 14:51
Wij hebben sinds een paar dagen een iRobot i5+, die heeft wat moeite met onze stoelen/barkruks die allemaal op een ronde voetplaat staan. De barkrukken lopen zelfs taps toe.
Zetten jullie stoelen op de tafel als de robot zijn werk moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

The Executer

Lekker belangrijk!

Stefke schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:29:
Wij hebben sinds een paar dagen een iRobot i5+, die heeft wat moeite met onze stoelen/barkruks die allemaal op een ronde voetplaat staan. De barkrukken lopen zelfs taps toe.
Hier wel inderdaad (hebben andere stoelen btw) en ook de 2 tafeltjes voor in de kamer met een vrij laag profiel zetten we even op de bank omdat hier heel veel haar van de katten onder komt. Zijn 2kg ofzo, dus geen enkel probleem.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Stefke schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:29:
Ik niet, hier past de Roborock S7 precies tussen de stoelpoten. Ik moet alleen altijd controleren op oplaadkabels en veters van schoenen.. hij ontwijkt deze niet en draait zich er volledig op vast. Een haarbal of kattenkots is ook dodelijk, hij rijdt er gewoon overheen en laat een mooi spoor achter. Inwendig moet hij dan ook flink gereinigd worden :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34
Ik zal later deze week dit topic doornemen, maar ik wil mijn vraag alvast stellen; welke robot zouden jullie aanraden?

Situatie: gebruik enkel op de begane grond, 50m2. Volledig keramische tegels (met voeg). Achter de voordeur ligt er een schoonloopmat, deze ligt iets verlaagd t.o.v. de vloer. En onder de salontafel een vloerkleed.

Wens: gewoon goed stofzuigen, dweilfunctie is leuk maar niet noodzakelijk. De stoelen wil ik niet op tafel leggen, dus de robot moet slim genoeg zijn om tussen de poten te navigeren.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
S7 of hoger. Doet alles wat je hierboven beschrijft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

heeft iemand ervaring met de Dreame W10 (eventueel Pro) ?

significante lagere prijs dan een Dreame L10S ultra, maar geen automatisch leegmaken van de stofzuiger... Voor de rest lijkt hij gelijkaardig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 14:11
c-nan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:34:
Ik zal later deze week dit topic doornemen, maar ik wil mijn vraag alvast stellen; welke robot zouden jullie aanraden?

Situatie: gebruik enkel op de begane grond, 50m2. Volledig keramische tegels (met voeg). Achter de voordeur ligt er een schoonloopmat, deze ligt iets verlaagd t.o.v. de vloer. En onder de salontafel een vloerkleed.

Wens: gewoon goed stofzuigen, dweilfunctie is leuk maar niet noodzakelijk. De stoelen wil ik niet op tafel leggen, dus de robot moet slim genoeg zijn om tussen de poten te navigeren.
Zelf heb ik de S7 MaxV Ultra. Deze is te koop voor EUR 999 en is echt een fijn ding. Boven verwachtingen. De S8 lijkt mij ook een top ding, alleen wel 500 euro duurder.
Vacuum Wars heeft net een Roborock Buyers Guide 2023 video uitgebracht.

De S7 Max en de Q Revo (beide zijn de nieuwste modellen) worden ook goed beoordeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De Roborock Q Revo gaat in Europa €849 kosten en wordt rond 14 juli verwacht: https://www.notebookcheck...angekondigd.731408.0.html

Die ga ik kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Het is dat m'n S7 het nog prima doet, anders was ik ook voor die gegaan denk ik ... laat ff weten hoe hij bevalt als je em hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
stin00 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:34:
De Roborock Q Revo gaat in Europa €849 kosten en wordt rond 14 juli verwacht: https://www.notebookcheck...angekondigd.731408.0.html

Die ga ik kopen :D
Met huisdieren lijkt de Q Revo niet direct de juiste keuze: https://www.reddit.com/r/...xexi/q_revo_and_dog_poop/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
monica66 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:35:
[...]

Met huisdieren lijkt de Q Revo niet direct de juiste keuze: https://www.reddit.com/r/...xexi/q_revo_and_dog_poop/
Als je dat wilt voorkomen zonder zelf op te letten, moet je geen robot nemen.
Geen enkele is tot nu toe perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:44
monica66 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:35:
[...]

Volgens mij moet je dan eerder bij jezelf afvragen waarom de hond z'n behoefte in huis gedaan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik merk de laatste tijd dat onze Roborock S5 Max regelmatig wat vuil laat liggen. De main brush zit nu op 53% (158 uur remaining, 142 uur gebruikt, total time 140 uur, 8298m2, 717 cycles). Zou het kunnen dat deze het vuil niet meer goed het randje opgeveegd krijgt oid?

Daarnaast merk ik de laatste tijd dat hij moeite heeft van zijn dock te komen als de dweil nat is. Hij staat wat te slippen, probeert er af te komen maar blijft hangen. Ik heb het idee dat dit komt doordat de robot ietwat omhoog staat op het dock en de dweil daarvoor voor teveel wrijving zorgt. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedaywalker2
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06 09:54
Hi,

Ik ben op zoek naar een robot stofzuiger met dweil functie, liefst een model dat beide tegelijk kan zonder het zelfde reservoir te gebruiken.

Ik heb een langharige hond. Het is en blijft natuurlijk een dier en die kan wel eens een ongelukje hebben. Houden jullie hier rekening mee bij de aankoop van jullie robot stofzuiger? (object detection)

Mijn huidig idee zou zijn om een Q7+ aan te kopen, aangezien deze van prijs wel mee valt. Het is mijn eerste dus ik wil ook niet meteen een high end model kopen als het mij toch niets blijkt te zijn.
Of zijn er betere modellen voor deze prijs?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dweil functie van de Q7 moet je je niet te veel van voorstellen, het is een natte lap die achter de stofzuiger aan komt... althans, ik ben niet bijzonder onder de indruk van de dweil functie van mijn Q7. Als stofzuiger doet ie het echter prima!

Wat betreft ongelukjes van je huisdier, reken er maar op dat ie daar vol doorheen gaat en het mooi uitsmeert voor je, daar gaat volgens mij geen enkele robot stofzuiger omheen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
thedaywalker2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:44:
Hi,

Ik ben op zoek naar een robot stofzuiger met dweil functie, liefst een model dat beide tegelijk kan zonder het zelfde reservoir te gebruiken.

Ik heb een langharige hond. Het is en blijft natuurlijk een dier en die kan wel eens een ongelukje hebben. Houden jullie hier rekening mee bij de aankoop van jullie robot stofzuiger? (object detection)

Mijn huidig idee zou zijn om een Q7+ aan te kopen, aangezien deze van prijs wel mee valt. Het is mijn eerste dus ik wil ook niet meteen een high end model kopen als het mij toch niets blijkt te zijn.
Of zijn er betere modellen voor deze prijs?

Alvast bedankt!
- dweilfuynctie van de d7 is inderdaad een natte doek die gesleept word. MAar dat is een dweil op een stok ook. Tip: deel je huis op kleine ruimtes en dweil die met een aparte lap. Dat werkt gewoon goed
- de Q7 doet niet moeilijk en rost er gewoon overheen. Wij hebben twee katten en soms ben ik wel eens bezig om het apparaat schoon te maken omdat ze een haarbal oid ergens gedropt hebben. Maar komt dat veel voor? Nee. Als dat wel vaak voorkomt dan is je stofzuiger niet je eerste zorg.. :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:17:
Ik merk de laatste tijd dat onze Roborock S5 Max regelmatig wat vuil laat liggen. De main brush zit nu op 53% (158 uur remaining, 142 uur gebruikt, total time 140 uur, 8298m2, 717 cycles). Zou het kunnen dat deze het vuil niet meer goed het randje opgeveegd krijgt oid?

Daarnaast merk ik de laatste tijd dat hij moeite heeft van zijn dock te komen als de dweil nat is. Hij staat wat te slippen, probeert er af te komen maar blijft hangen. Ik heb het idee dat dit komt doordat de robot ietwat omhoog staat op het dock en de dweil daarvoor voor teveel wrijving zorgt. Iemand die dit herkent?
Hmm, naast deze issues blijkt er nog een probleem te zijn: Hij pakt geen water meer om de dweil vochtig te maken. De waterflow staat op z'n hoogst maar de dweil droogt gewoon op. Vanavond maar weer met een naald in de weer, kijken waar de verstopping zit.

Iemand nog tips voor de andere 2 dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De Duitse Roborock Amazon Prime deals gaan, zoals verwacht, niet echt interessant worden volgende week:

https://de.roborock.com/pages/roborock-deals

Hopelijk volgen er wat onverwachte stuntprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Tussen de middag even naar huis voor lunch, ondertussen de onderkant maar even losgeschroefd waar het systeem zit waar het water uit komt. Doorgeblazen met de mond, was niet verstopt. Gaatjes wat schoon gepord en slangetje weer aangesloten. Ook gelijk het frontwieltje er even uitgepakt, hier zat een vieze plakkerige substantie om het asje. De zijborstel ook maar even losgedraaid, maar deze was er onder helemaal schoon. Tevens borstel even schoongemaakt en daarna aangezet voor een testrondje: Binnen 3 tellen was de dweil vochtig. Wel viel het op dat het tuitje waar het waterreservoir op aan moet sluiten behoorlijk... los zit oid.. Kan hem wel een centimeter heen en weer doen, terwijl het reservoir behoorlijk strak op de stofzuiger aansluit en ik mij dus in kan denken dat het tuitje net niet goed aansluit.

Vaag, maar dit werkt iig weer.

[ Voor 22% gewijzigd door The Executer op 05-07-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Nou, tot zover werkte het... vanavond de woonkamer en keuken laten doen. Waar hij vanmiddag de vloer nog flink nat maakte nu weer helemaal niets, uiteindelijk weer een droge dweil :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
stin00 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:51:
De Duitse Roborock Amazon Prime deals gaan, zoals verwacht, niet echt interessant worden volgende week:

https://de.roborock.com/pages/roborock-deals

Hopelijk volgen er wat onverwachte stuntprijzen.
De nieuwe S7 Max Ultra is met die deal 100 euro verschil met de Q Revo aangekondigde prijs, misschien een interessante deal?
Ze schijnen wel ongeveer hetzelfde te presteren…. Afgaande op deze review:
YouTube: Roborock S7 Max Ultra Compared to Q Revo & S7 MaxV. What is Different?

Dus wachten op de Q Revo miss beter..

[ Voor 30% gewijzigd door duncanvdlinden op 06-07-2023 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 17:41

JB

Cédric roelt!

Kun je bij Xiaomi app ook een deel van de gescande kaart verwijderen? De deur naar de garage heeft open gestaan waardoor de LiDAR eea heeft “gezien” maar ik wil dat graag weg hebben. Backup van kaart terug zetten lijkt geen optie in de app. Opnieuw laten rondrijden voor map kan, maar die deur gaat nog wel vaker open…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuVLzSSZ5I600XlGMKvZbiCdYC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rntXnoTLMTpWb2YIOMEqr4Ex.jpg?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-08 20:01

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

JB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:12:
Kun je bij Xiaomi app ook een deel van de gescande kaart verwijderen? De deur naar de garage heeft open gestaan waardoor de LiDAR eea heeft “gezien” maar ik wil dat graag weg hebben. Backup van kaart terug zetten lijkt geen optie in de app. Opnieuw laten rondrijden voor map kan, maar die deur gaat nog wel vaker open…

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde bij mijn Roborock en heb het opgelost door een 'do-not-cross-lijn' over de muur te tekenen. Op die manier blijft de robot mooi binnen de perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FijneKnul schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Ik heb exact hetzelfde bij mijn Roborock en heb het opgelost door een 'do-not-cross-lijn' over de muur te tekenen. Op die manier blijft de robot mooi binnen de perken.
Het is hier meer dat mijn OCD me in de weg zit :D Ik wil dat stukje kaart niet zien :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

TommyGun

Stik er maar in!

JB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Het is hier meer dat mijn OCD me in de weg zit :D Ik wil dat stukje kaart niet zien :+
Kaart wegmikken en opnieuw beginnen dan :P Sterkte

Roborock heeft een backup/restore functie overigens ;)

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 06-07-2023 13:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TommyGun schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Kaart wegmikken en opnieuw beginnen dan :P Sterkte

Roborock heeft een backup/restore functie overigens ;)
Nou ik heb de kaart dus ook backupped, maar zie nergens een restore mogelijkheid. Hoe ziet dat er bij jou uit dan? De Roborock heeft een eigen app er naast, dus?

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste