Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Unkie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:06:
[...]

Interessante keuze.. Ik denk dat de S7 MaxV de tegenhanger is van de Dreame L10s?
Zelf zou ik dan eerder neigen naar een iRobot Roomba i7+ voor 474 EUR (bij bol.com).
Kijk ook hier eens.
Ik zou niet snel een iRobot kopen, maar dat is vooral persoonlijk. Bij mij reed een voorganger niet heel slim rond, botste tegen veel dingen aan en de ingebouwde accu van 1800 mAh was na 2 a 3 jaar ineens erg krap. Maar als de reviews van deze goed zijn dan is dat zeker een goed geprijsde optie :)

Edit: Zie dat daar ook een camera in zit. Dan kan het voor die prijs wel echt interessant zijn, zeker omdat de dweil ook volledig ontbreekt. Dat maakt het voor @ChromeFR misschien wel de perfecte kandidaat?

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 12-06-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Volgens mij heb ik de aankondiging van een nieuwe variant gemist: de s7 max ultra.
https://nl.pepper.com/aan...eekbuying-geekmaxi-278964

In de reactie pepper wordt gesproken over dat het de specs heeft van een s7 pro, maar gebaseerd op onderstaande vergelijking lijkt het eerder een s7 maxv ultra met meer zuigkracht, moplifting en droogmodule.

Gebaseerd op de vergelijkingsite van roborock zelf heeft deze versie t.o.v. de s7 maxV ultra
- wel een droogmodule
- 400 pascal zuigkracht meer (totaal 5500)
- 14W minder rated power; wat voor impact heeft dit?
- 50 ml minder dustbin volume
- Reactive tech obstacle avoidance (de s7 maxv ultra heeft ReactiveAI 2.0 obstacle avoidance
- moplifting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Kwa positionering zou de S7 Max Ultra tussen de S8 Pro Ultra (wat een namen allemaal) en de Q Revo in moeten zitten. Maar kwa navigatie zit hij op het niveau van de Q Revo omdat er geen 3D obstacle avoidance, maar normale obstacle avoidance op de S7 Max Ultra en de Q Revo zitten. Denk dat de S8 daarom beter kleine objecten kan ontwijken. De S7 Pro Ultra heeft helemaal geen obstacle avoidance.

Zelf ben ik wel erg benieuwd naar een review tussen de S7 Max Ultra en de Q Revo die youtuber jamie.andrews aangekondigd heefr.

[ Voor 33% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-06-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Onze S5 Max heeft de laatste tijd aanzienlijk meer navigatie problemen. Dan rijdt hij zich vast in een net te kleine doorgang, of weet het lokaliseren slechts na meerdere scans te voltooien of helemaal niet (goed). Inmiddels is het op een punt dat z'n nachtelijke zuigacties vaker fout dan goed gaan :|.

Ik vraag me af of er manieren zijn om de verschillende sensoren aan een grondige diagnose te onderwerpen. Want ik denk dat er iets aan hapert. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
duncanvdlinden schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:09:
Kwa positionering zou de S7 Max Ultra tussen de S8 Pro Ultra (wat een namen allemaal) en de Q Revo in moeten zitten. Maar kwa navigatie zit hij op het niveau van de Q Revo omdat er geen 3D obstacle avoidance op de S7 en de Q zitten wat de S8 wel weer heeft. Denk dat die laatste beter kleine objecten kan ontwijken.
Jammer ik dacht een leuke deal gevonden te hebben. Maar de obstacle avoicande van de s7 maxV ultra is dus echt een klasse beter dan de s7 max ultra...

In dat geval kan ik op het gebied van kwaliteit beter de s7 maxv ultra nemen met een droogmodule. Maar dan is wel mijn conclusie dat de s7 maxv ultra het door het prijsverschil voor mij persoonlijk het aflegt tegen de dream L10s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:18
The Eagle schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:50:
We overwegen een roborock S8 ter vervanging van onze Neato xv signature pro.
Flink basisstation kan ik eigenlijk nergens kwijt, dus een hoger model lijkt wat af te vallen.

Tegelvloer beneden, boven laminaat maar die zuigen we meestal met de hand.
Dweilen een leuke plus.

Vraag: hoe zit het met de app en evt Phone home zaken? Moet dat ding aan China servers gekoppeld worden, of kan ik daar omheen? Kan apart ssid en vnetting als het moet, maar liever gewoon iets dat out of the box lief is ;)

Iemand nog suggesties voor een andere merk / type?
in het vorige topic las ik dat je de neato xv wilde vervangen. Je lijkt inmiddels een stapje verder. Wat waren je overwegingen?
Wij hebben dezelfde, inmiddels ruim 7 jaar. Eenmaal de batterijen vervangen. Waarschijnlijk moeten we dat nu weer doen Maar ik twijfel een beetje of we niet beter een nieuwe :*) kunnen aanschaffen. Anderzijds, deze doet nog steeds wat ie doen moet (alleen wat vaker aan de lader). En deze heeft geen internet nodig om te stofzuigen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
https://www.amazon.es/Dre...G9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1

Dreame L10s bij Amazon.es €899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 12:05
Ik ben ondertussen ook wel overtuigd van de Dreame L10s, maar wanneer ik echter naar de reviews kijk op Amazon... Een heel aantal mensen zijn er niet te spreken over de duurzaamheid van dit toestel, die het na enkele weken of maanden reeds laat afweten. Zijn hier mensen die dit toestel reeds 6 maanden of langer zonder problemen gebruiken ?

Anderzijds denk ik misschien het dweilen verder manueel te doen en te kiezen voor een robotstofzuiger zonder dweilfunctie, weliswaar met afzuigstation. Hier wordt het huis altijd voorbereid zodat de robot zijn werk probleemloos kan doen (geen rondslingerende dingen), maar wordt de robot wel op de proef gesteld inzake het verwerken van hondenharen (zeker in de ruiperiode).

Wie heeft een robot die reeds jaren (en vele uren) probleemloos dienst doet en die ze in mijn situatie kunnen aanraden ?

Momenteel heb ik een IRobot 960 met 778 uur (35600 m2) op de teller en die nog steeds perfect werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Tsarre niet alleen bij even in gebruik. Recente review een doa uitvoering: Dreame DreameBot L10s Ultra

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
Tsarre schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:41:
Ik ben ondertussen ook wel overtuigd van de Dreame L10s, maar wanneer ik echter naar de reviews kijk op Amazon... Een heel aantal mensen zijn er niet te spreken over de duurzaamheid van dit toestel, die het na enkele weken of maanden reeds laat afweten. Zijn hier mensen die dit toestel reeds 6 maanden of langer zonder problemen gebruiken ?

Anderzijds denk ik misschien het dweilen verder manueel te doen en te kiezen voor een robotstofzuiger zonder dweilfunctie, weliswaar met afzuigstation. Hier wordt het huis altijd voorbereid zodat de robot zijn werk probleemloos kan doen (geen rondslingerende dingen), maar wordt de robot wel op de proef gesteld inzake het verwerken van hondenharen (zeker in de ruiperiode).

Wie heeft een robot die reeds jaren (en vele uren) probleemloos dienst doet en die ze in mijn situatie kunnen aanraden ?

Momenteel heb ik een IRobot 960 met 778 uur (35600 m2) op de teller en die nog steeds perfect werkt !
Wij hebben nu al een hele tijd een S7 en die werkt in vergelijkbare situatie gewoon goed. Wel moet je oppassen met aanschaf van vervangend materiaal zoals borstels en dergelijke. De ene replacement is de andere niet. Maar goed dat vind ik bij deze dingen altijd al een gedoe. De merken die wij nu hebben gehad ( roborock, neato ) hadden beide of geen shop waar je officiele dingen kan kopen of eentje zo stervensduur is dat je het goedkoper is om het op te halen in het land van herkomst.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Mij lijkt de Ecovacs Deebot T20 OMNI ook wel erg interessant, lijkt wat op de Roborock Q Revo maar dan met 3D obstacle avoidance (wat de Roborock S8 heeft), ipv standaard obatacle avoidance van de Roborock Q Revo, de Deebot is momenteel voor 1100 euro te koop op Amazon duitsland. Maar lees wel vaak dat Ecovacs het kwa software vaak af moet leggen tegen Roborock….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Er zijn, vooral in het begin, problemen geweest met de watertoevoer naar de dweilmops toe. Wat er dan gebeurt is dat de mops na een aantal meters dweilen droog zijn. Het bleek een relatief makkelijk oplosbaar probleem, maar er zijn veel reviews over geschreven door personen die hier mee te maken hebben gehad.
Wij hebben de onze in maart gekocht en hier niets van gemerkt. Er zat een sticker op het apparaat met de boodschap dat er waterresten aanwezig konden zijn omdat het appaat voor verkoop getest was. Wellicht zijn er in bepaalde winkels nog enkele producten in omloop die nog niet getest zijn. Bij een Amazon of Geekbuying waar grote aantallen worden verkocht zal dat niet snel gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door monica66 op 14-06-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:26:
Mij lijkt de Ecovacs Deebot T20 OMNI ook wel erg interessant, lijkt wat op de Roborock Q Revo maar dan met 3D obstacle avoidance (wat de Roborock S8 heeft), ipv standaard obatacle avoidance van de Roborock Q Revo, de Deebot is momenteel voor 1100 euro te koop op Amazon duitsland. Maar lees wel vaak dat Ecovacs het kwa software vaak af moet leggen tegen Roborock….
Hij is vandaag met €100 voucher voor €999 te krijgen (Duitse BTW, komt nog 2% bij dus meen ik). Lees inderdaad ook vrij regelmatig dat ecovacs op software gebied soms wat steken laat vallen. Toch zijn de meeste reviewers wel positief.

Ik weet alleen niet of hij terecht alsnog €100 duurder is dan de Dreame die vaak voor €899 te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:22
Adiposed schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Thanks, heb het filmpje gekeken. Helaas kwamen beide stofzuigers er niet in voor, maar hierdoor wel op wat andere filmpjes gekomen. Ik ga voor de Dreame D10s plus. Dat lijkt mij de betere keuze.
Nou, inmiddels is die weer geretourneerd na gebruikt te hebben. Vond het een heel handig apparaat, maar liep regelmatig vast op het vloerkleed. Daar kreeg je dan een melding van in de app, maar wanneer ik weer op start klikte ging hij moeiteloos verder. Daarnaast negeerde het apparaat regelmatig een klein deel van het vloerkleed en eindigde de nachtelijke rondes steevast in een error. Hierdoor moest hij overdag weer aan en zat ik nog met de herrie.

Ik heb inmiddels mijn budget fors verhoogd en ben nu aan het kijken naar de Roborock s7 MaxV plus en S8 plus. Ik heb twee katten en een vrouw, welke alle drie verharen ( >:)). De dubbele borstels van de S8 zouden daar perfect voor zijn, maar ik lees ook dat de object herkenning van de S7 maxv beter is. Met een baby in aankomst is dat wel een belangrijk punt voor ons. Ik heb gezocht naar vergelijkende video's, maar kon niet echt iets vinden. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Adiposed schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:06:
[...]

Nou, inmiddels is die weer geretourneerd na gebruikt te hebben. Vond het een heel handig apparaat, maar liep regelmatig vast op het vloerkleed. Daar kreeg je dan een melding van in de app, maar wanneer ik weer op start klikte ging hij moeiteloos verder. Daarnaast negeerde het apparaat regelmatig een klein deel van het vloerkleed en eindigde de nachtelijke rondes steevast in een error. Hierdoor moest hij overdag weer aan en zat ik nog met de herrie.

Ik heb inmiddels mijn budget fors verhoogd en ben nu aan het kijken naar de Roborock s7 MaxV plus en S8 plus. Ik heb twee katten en een vrouw, welke alle drie verharen ( >:)). De dubbele borstels van de S8 zouden daar perfect voor zijn, maar ik lees ook dat de object herkenning van de S7 maxv beter is. Met een baby in aankomst is dat wel een belangrijk punt voor ons. Ik heb gezocht naar vergelijkende video's, maar kon niet echt iets vinden. Wat zouden jullie aanraden?
Op Reddit vind je veel informatie. Even voor het gemak een oude link geplakt. Hierin zegt Jamie Andrews (https://www.reddit.com/user/trsman76/) dat de S8 geweldig is als je tapijten en huisdieren (dus haar) hebt.:
https://www.reddit.com/r/...rth_the_difference_right/

YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Compared to the S7 MaxV Ultra. Shocking Test ...

[ Voor 14% gewijzigd door monica66 op 14-06-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 16:31

jOzh

Sweet dude!

Tsarre schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:41:
Hier de Dreame sinds oktober vorig jaar in gebruik. Super tevreden, eigenlijk tegen geen enkel probleem aangelopen. Hier ook een hond in huis dus veel haren. Vind vooral het dweilen een grote vooruitgang sinds mijn vorige robot (Ecovacs N8 Pro). Daar weer voor verschillende Neato’s gehad. De Dreame bevalt overduidelijk het best.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@monica66 & @jOzh Ook ik ben wel om voor de L10s. Als die op amazon nl of de voor 899 of lager te koop is ben ik om.

Enige 2 vragen die ik nog heb. Wat is het goede en goedkope adres voor cleaning casette (niet de navul om misschien toekomst problemen te krijgen) en de stofzuigerzakken / reserve onderdelen?

Vind op op ali, amazon wel de spullen maar welke is het goede originele voor een nette prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Op Amazon.de hebben we het originele schoonmaakmiddel gekocht. Prijs voor 3 cartridges € 39.99. https://www.amazon.de/dp/...7091401_487024491_TE_item

De zakken, roterende borsteltjes, filters en rubber borstel hebben we in 1 pakket bij Ali gekocht. Zie hiervoor een paar pagina's terug voor de link. We hebben deze onderdelen nog niet gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door monica66 op 14-06-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:22
monica66 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Op Reddit vind je veel informatie. Even voor het gemak een oude link geplakt. Hierin zegt Jamie Andrews (https://www.reddit.com/user/trsman76/) dat de S8 geweldig is als je tapijten en huisdieren (dus haar) hebt.:
https://www.reddit.com/r/...rth_the_difference_right/

YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Compared to the S7 MaxV Ultra. Shocking Test ...
Thanks voor de linkjes en het filmpje. Dat filmpje heeft eigenlijk wel al een hoop duidelijk gemaakt. Het vloerkleed is "natuurlijk" niet het grootste deel van de woonkamer en de troep zal vooral op het laminaat liggen. In het filmpje zie ik dat de S7 MaxV beter reinigt. Ik heb mezelf verder nog een hoop ingelezen en nog wat andere filmpjes bekeken. Uiteindelijk wordt de S7 Maxv de keuze.

Edit: de Roborock S7 MaxV Ultra kost op Amazon.de "maar" +- €1160 (inc btw)

Edit 2: uiteindelijk toch gegaan voor de Dreame L10s Ulltra. Het prijsverschil was best fors en deze is net wat uitgebreider. Ik zag in een review dat hij compatibel is met de brush van de Z10 Pro. Dus die ga ik erbij bestellen, zodat ook het kleed goed gereinigd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Adiposed op 15-06-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kreeg net een melding binnen dat de Roborock S8 Pro Ultra €1.339,97 kost bij Amazon italië: https://www.amazon.it/dp/B0C4V4J1R3 (verkocht + geleverd door Amazon, 17 euro verzending).

Nog steeds prijzig, maar kost doorgaans 1500 en was eenmalig 1400. Dus dit is de laagste prijs tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-05 13:46
stin00 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:52:
Kreeg net een melding binnen dat de Roborock S8 Pro Ultra €1.339,97 kost bij Amazon italië: https://www.amazon.it/dp/B0C4V4J1R3 (verkocht + geleverd door Amazon, 17 euro verzending).

Nog steeds prijzig, maar kost doorgaans 1500 en was eenmalig 1400. Dus dit is de laagste prijs tot nu toe.
Ik ben een leek met Amazon, kun je vanaf die site bestellen en verzenden naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
monica66 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:43:
[...]

Er zijn, vooral in het begin, problemen geweest met de watertoevoer naar de dweilmops toe. Wat er dan gebeurt is dat de mops na een aantal meters dweilen droog zijn. Het bleek een relatief makkelijk oplosbaar probleem, maar er zijn veel reviews over geschreven door personen die hier mee te maken hebben gehad.
Wij hebben de onze in maart gekocht en hier niets van gemerkt. Er zat een sticker op het apparaat met de boodschap dat er waterresten aanwezig konden zijn omdat het appaat voor verkoop getest was. Wellicht zijn er in bepaalde winkels nog enkele producten in omloop die nog niet getest zijn. Bij een Amazon of Geekbuying waar grote aantallen worden verkocht zal dat niet snel gebeuren.
Nou hier vandaag heel lang gestoeid met een nieuwe Dreame l10s ultra van Ochama. Zat ook een sticker op dat hij getest zou zijn en er water in kon zitten, maar dat was absoluut niet het geval...

Ding weigert water op te zuigen richting robot. Van alles geprobeerd met dock volledig resetten en met een rietje/spuit het water eruit zuigen. Noppes.

Dock maakt ook enorm veel kabaal en een zoemend geluid. Als ik hem laat dweilen + zuigen dan sleept hij 2 droge dweilen over de vloer heen.

Ben er helemaal klaar mee na alle tips te hebben geprobeerd, hij gaat retour als defect :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Lijkt me dat deze inderdaad defect is. Die van ons maakt absoluut geen kabaal, zoemt niet en zuigt gewoon water aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:51

Jdv

Ik moet helaas nog even geduld hebben op de l10s… gisteren tijdens het uitpakken bleken ze de verkeerde te hebben verzonden, namelijk de l10 ipv l10s. De doos schijnt bijna hetzelfde te zijn op de kleine S na… @stin00 ga je jouw exemplaar laten omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:05
Ik heb in mijn hoofd dat de roborock s7 maxv ultra zonder stofzak kan werken, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
daantjuh68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:15:
Ik heb in mijn hoofd dat de roborock s7 maxv ultra zonder stofzak kan werken, klopt dat?
Dat klopt niet. Alleen het 'plus' dock heeft een zakloze cyclone variant, die van mij heeft echter helaas zakken erin. Alle Ultra modellen zijn met zak. De nieuwe Q Revo ook.
Jdv schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:30:
Ik moet helaas nog even geduld hebben op de l10s… gisteren tijdens het uitpakken bleken ze de verkeerde te hebben verzonden, namelijk de l10 ipv l10s. De doos schijnt bijna hetzelfde te zijn op de kleine S na… @stin00 ga je jouw exemplaar laten omruilen?
Oei dat is wel heel zuur.. hopelijk krijg je een goede. Ik heb een retour case aangemaakt met uitleg, ik wacht op goedkeuring en voorstellen vanuit Ochama.

[ Voor 41% gewijzigd door stin00 op 14-06-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:22

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
daantjuh68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:15:
Volgens mij kon alleen de plus dockingstation zonder stofzak, en moet de ultra dock altijd met stofzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gwaihir schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:10:
Onze S5 Max heeft de laatste tijd aanzienlijk meer navigatie problemen. Dan rijdt hij zich vast in een net te kleine doorgang, of weet het lokaliseren slechts na meerdere scans te voltooien of helemaal niet (goed). Inmiddels is het op een punt dat z'n nachtelijke zuigacties vaker fout dan goed gaan :|.

Ik vraag me af of er manieren zijn om de verschillende sensoren aan een grondige diagnose te onderwerpen. Want ik denk dat er iets aan hapert. Iemand enig idee?
Mijn S4 geeft ook problemen sinds paar dagen. Weleens eerder geweest dat hij niet meer dan een meter van zijn dock komt, en dat heb ik altijd gegooid op vuile valsensoren, en die dus schoon gemaakt, wat meestal wel hielp. Helaas kan je die niet gewoon uitschakelen, gezien hij in een appartement staat.

Omdat dit weer gaande was eergisteren naar zijn kaartje gekeken, en hij kwam overal waar deuren openstonden, maar hij had wel wat hele vreemde patronen op een paar plaatsen. Gisteren had hij mijn slaapkamer mee moeten nemen, was niet gebeurd, dus ik weer kijken, en hij is gewoon halverwege de woonkamer omgedraaid.

Nu net heeft hij gereden volgens de app, netjes slaapkamer meegenomen, woonkamer gedaan, maar één hoek van de woonkamer heeft hij gewoon overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterG90
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-06-2023
Hopelijk weten jullie beste mannen en vrouwen hoe of wat..

Ik heb recentelijk de Dream L10s Ultra aangeschaft en ben gelijk enorm onder de indruk! Alles leek perfect te werken, totdat ik in de gaten had dat het dweilen niets deed. Nu blijkt dat de mop onder de robot niet net gemaakt wordt en dat er dus geen water uitgegeven wordt.

Online veel gezocht en de "self repair" meermaals gestart, niets lijkt te werken.

Anderen dit probleem (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Je bent de derde al deze week. Echt heel bijzonder, ik dacht dat deze klacht inmiddels de wereld wel uit was. Waar heb je hem gekocht?

Ik begrijp dat het iets te maken heeft met vacuüm zuigen. Wij hebben er geen last van gehad. De onze deed t meteen prima. Echt heel blij mee. Wel balen voor jullie..

Edit: mijn man oppert dat er misschien een luchtbel in zit.

[ Voor 47% gewijzigd door monica66 op 15-06-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterG90
@monica66 dat is best een zorgwekkend bericht.. ik heb deze besteld bij Teqclub, inmiddels de shop ook gemaild om niet er teveel tijd overheen te laten gaan.

Dat betreft de luchtbel kan een goed advies zijn. Eens zien of ik dit ergens kan terugvinden. Ook las ik dat de cartridge van het schoonmaakmiddel de boosdoener kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
PeterG90 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:50:
@monica66 dat is best een zorgwekkend bericht.. ik heb deze besteld bij Teqclub, inmiddels de shop ook gemaild om niet er teveel tijd overheen te laten gaan.

Dat betreft de luchtbel kan een goed advies zijn. Eens zien of ik dit ergens kan terugvinden. Ook las ik dat de cartridge van het schoonmaakmiddel de boosdoener kan zijn.
Nou ik heb alles geprobeerd.. cartridge eruit/erin, 3x dock self repair (geheimen instelling), met rietje water eruit zuigen, met injectiespuit idem dito en zelfs water erin gespoten om de leiding handmatig te vullen. Daarna werd 1 dweil een heeeel klein beetje vochtig, de andere bleef kurkdroog. Hij kan gewoon geen water aanzuigen.

Dit ding is al best een tijd op de markt en lees nu al van 3 anderen dat ze hetzelfde probleem hebben. Reddit stond er ook vol mee.

Voor mij genoeg reden om hem terug te sturen. Te duur apparaat voor dit probleem. Het dock maakte ook veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Dat schoonmaakmiddel gebruiken wij al maanden zonder problemen. Ik kan het mis hebben, maar de twee personen die dit nu hebben uit dit topic hebben hem niet bij een grote aanbieder gekocht. Zou het oude voorraad kunnen zijn? Dan zou ik m terug sturen en elders kopen.

Staat hier een werkende tip bij? https://www.roboter-forum...wasser-zum-wischen.61659/

Edit: en die herrie uit het dock is ook zeker niet zoals gebruikelijk. Alleen bij het afzuigen van de stof uit de robot hoor je hem even.

[ Voor 35% gewijzigd door monica66 op 15-06-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
monica66 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:07:
Dat schoonmaakmiddel gebruiken wij al maanden zonder problemen. Ik kan het mis hebben, maar de twee personen die dit nu hebben uit dit topic hebben hem niet bij een grote aanbieder gekocht. Zou het oude voorraad kunnen zijn? Dan zou ik m terug sturen en elders kopen.

Staat hier een werkende tip bij? https://www.roboter-forum...wasser-zum-wischen.61659/
Ik ga hem terugsturen en zeker niet elders kopen. Er zat zelfs een sticker op dat hij zogenaamd getest zou zijn en er water residu in/op kan zitten. Ding was kurkdroog. Ik lees dezelfde problemen op Pepper, Reddit en Amazon. Het komt gewoon regelmatig voor. Voor mij genoeg bewijs dat de kwaliteitscontrole niet op orde is :-( Dit mag gewoon niet gebeuren met zo'n duur apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Je hebt gelijk, de kwaliteitscontrole rammelt zeker. Ik dacht eigenlijk dat dit vooral in het begin voorkwam en later veel minder. Zonde, het is echt een heel fijn apparaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Vandaag moest ik toch even lachen. Mijn roborock klaagde dat zijn main brush vast zat.. wat hij er niet bij vertelde was dat hij de lamp al de halve kamer op sleeptouw had. Blijkbaar is ie dus best sterk 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYDL0at6LCIZedPQ93G6JBvw0kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O09dKpjHEbl2WJFNQhAnA02F.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Hmm zo te horen heeft Dreame nogal veel issues. Ecovacs en Roborock hoor ik tot nu toe de meeste goede verhalen over, maar goed die zijn nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
ConQuestador schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:50:
Vandaag moest ik toch even lachen. Mijn roborock klaagde dat zijn main brush vast zat.. wat hij er niet bij vertelde was dat hij de lamp al de halve kamer op sleeptouw had. Blijkbaar is ie dus best sterk 🤣

[Afbeelding]
De zeldzaamheid dat ik dezelde melding krijg heeft hij de kabel ook al ergens anders opgepikt en in de tussentijd vrolijk het halve huis gedaan voordat die echt vast loopt! :')

Maar een lamp op sleeptouw nemen is wel voor het eerst dat ik dat lees :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

Hier heeft de l10s zojuist z’n eerste ronde succesvol afgerond. Tot nu toe erg tevreden met het resultaat. Geen bijzonderheden opgemerkt. Vloerkleed en deurmatten worden netjes herkent. Stuk stiller dan mijn oude Xiaomi Vacuum :-D. Bij het vullen van het apparaat voor de start is hij wel even bezig met de voorbereiding van de mops en het waterreservoir vullen - af en toe hoor je dan wat gepruttel waarna hij vervolgens begint in de gewenste zone. Het droogproces is een zacht zoemend geluid. Zeker niet storend en alleen van dichtbij te horen.

@PeterG90 die van mij komt ook bij Teqclub vandaan. Afgelopen dinsdag de verkeerde ontvangen (l10 ipv l10s) en zeer netjes geholpen door de klantenservice. Vandaag het juiste exemplaar ontvangen. Hopelijk is jouw exemplaar ook snel omgeruild. Misschien al gecontroleerd maar zit de cardrige er goed in en heb je het dopje en beide afscherm folietjes verwijderd onder en boven op de cardrige? Het apparaat zuigt wel water en vloeistof aan vlak voor de start en wellicht als iets niet goed zit of ergens ruimte tussen zit er luchtbellen ontstaan..

[ Voor 18% gewijzigd door Jdv op 15-06-2023 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 20:26
stin00 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Hmm dat is wel jammer :-( Je kan ook bij een wat grotere Aliexpress verkoper kopen, zoals My Robot Hub. Ze verkopen vaak wel een 'Chinese' versie trouwens, dus met chinese handleiding en EU adapterverloopje meen ik. Deze is wel iets duurder.

Edit: ah toch gelukt, mooi! Ben benieuwd of hij snel binnen is.
Ondertussen ontvangen. Is inderdaad de originele! Enige nadeel is dus dat het geen EU-stekker is, maar je krijgt er een verloopstukje bij. Dat verloopje is wel een prulletje (zonder aarding), dus daar ga ik zelf nog een andere voor voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Hier de S8 (reguliere versie) afgelopen woensdag ontvangen en gisteren uitgebreid kunnen testen. Hij is véél slimmer dan de Neato D7 gelukkig. Stukje stiller ook met het stofzuigen; of het daadwerkelijk schoner wordt is lastig te zeggen... Het dweilen ook de geprobeerd, de 1ste keer viel het me tegen om eerlijk te zijn, maar de tweede keer aangezet met een klein beetje schoonmaak middel en wat intensiever gezet in de app, wat gelukkig een veel beter resultaat opleverde!

De komende dagen even rustig testen wat het beste werkt. Fijnste vind ik vooral dat ie nu niet meer zo dom is als de vorige, waardoor ik hem daadwerkelijk met een gerust hart elke ochtend even kan laten stofzuigen (hondje en 2 kinderen). En af en toe dweilen is een leuke en dikke plus.

Al met al erg happy tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
FabianNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:07:
Hier de S8 (reguliere versie) afgelopen woensdag ontvangen en gisteren uitgebreid kunnen testen. Hij is véél slimmer dan de Neato D7 gelukkig. Stukje stiller ook met het stofzuigen; of het daadwerkelijk schoner wordt is lastig te zeggen... Het dweilen ook de geprobeerd, de 1ste keer viel het me tegen om eerlijk te zijn, maar de tweede keer aangezet met een klein beetje schoonmaak middel en wat intensiever gezet in de app, wat gelukkig een veel beter resultaat opleverde!

De komende dagen even rustig testen wat het beste werkt. Fijnste vind ik vooral dat ie nu niet meer zo dom is als de vorige, waardoor ik hem daadwerkelijk met een gerust hart elke ochtend even kan laten stofzuigen (hondje en 2 kinderen). En af en toe dweilen is een leuke en dikke plus.

Al met al erg happy tot nu toe!
Mag ik ook vragen waarom de eerste keer dweilen tegenviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Mag ik ook vragen waarom de eerste keer dweilen tegenviel?
Een half vochtig lapje wat over de grond sleept was m'n gevoel :+
De vloer werd er in ieder geval niet (merkbaar) schoner van...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:22
Nu de Roborock Q7 Max en Max Plus bij bol.com voor respectievelijk € 329 en €489: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=roborock+q7+max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 22:46
L10s draait hier nu een week naar volle tevredenheid. Was bang toen we hem kregen dat het ook hier fout zou gaan met het dweilen, maar hier dus geen problemen. Geen idee of dit bepaalde batches betreft.

Wij hebben hem bij Amazon Frankrijk gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
FabianNL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Een half vochtig lapje wat over de grond sleept was m'n gevoel :+
De vloer werd er in ieder geval niet (merkbaar) schoner van...
Dat is inderdaad niet zoals het hoort. Bij de S7 Maxv schrijven ze voor dat zodra je direct de robot gaat laten dweilen eerst het doek nat moet maken.

Zonder kan ook maar dan zal de eerst paar vierkante meters niet goed gedweild / benat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kartmans1 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:23:
L10s draait hier nu een week naar volle tevredenheid. Was bang toen we hem kregen dat het ook hier fout zou gaan met het dweilen, maar hier dus geen problemen. Geen idee of dit bepaalde batches betreft.

Wij hebben hem bij Amazon Frankrijk gehaald.
Voor welke prijs als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphterror
  • Laatst online: 04-08-2024
Vanochtend hier ook de L10s ultra afgeleverd door UPS (besteld bij Ochama, €870).
Ook ik was huiverig voor de watertoevoer bij het dweilen. Maar nu net eerste rondje gestart en werkt perfect. Wat een apparaat hé. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

@ralphterror Mooi! Bij mij valt het op dat als de robot klaar is met schoonmaken hij achterstevoren de dock op rijdt en dat de dweilpads dan opeens beginnen te draaien… hierdoor heeft hij ook zichtbaar wat meer moeite met docken. Verder wordt het (banden)profiel op de dock hierdoor viezer omdat de pads er overheen roteren tijdens het docken. Is dit bij jou en wellicht ook bij @monica66 het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-05 21:12

MevrouwDeKat

Miauw

PietBu schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:50:
Nu de Roborock Q7 Max en Max Plus bij bol.com voor respectievelijk € 329 en €489: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=roborock+q7+max.
Bedankt voor de tip, bij mij issie 479, lijkt me een goede prijs voor de Q7 Max+ editie, en ik heb deze al een tijdje op het oog. Via kaarten van wissel.nl ook nog eens 5% extra korting. Ik denk dat ik hem vanavond ga bestellen!

Zal de vervanger zijn van m'n Roomba 865 die ik al 7 jaar heb en het nog steeds doet, dus compleet niet ontevreden. Die mag van zijn pensioen gaan genieten.

[ Voor 13% gewijzigd door MevrouwDeKat op 16-06-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
RobbyTown schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Voor welke prijs als ik vragen mag?
Voor 899 en nog wat verzending erbij. Was uiteindelijk rond de 925 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Jdv schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:32:
@ralphterror Mooi! Bij mij valt het op dat als de robot klaar is met schoonmaken hij achterstevoren de dock op rijdt en dat de dweilpads dan opeens beginnen te draaien… hierdoor heeft hij ook zichtbaar wat meer moeite met docken. Verder wordt het (banden)profiel op de dock hierdoor viezer omdat de pads er overheen roteren tijdens het docken. Is dit bij jou en wellicht ook bij @monica66 het geval?
Hier hetzelfde. Geen idee waarom hij de pads laat draaien. Om zichzelf naar voren te ‘trekken’ wellicht? Of misschien dat hij dan wat druk zet en dan weer loslaat zodat de achterwielen grip krijgen. Vind het er ook vreemd uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 14:35
ik heb de s7 maxv plus 9 maanden met veel plezier gehad. ik maakte de dweil ook even vochtig met water voor het dweilen maar ik heb hem verkocht en de s7 ultra max besteld. nog minder omkijken na en hij droogt de dweil ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:40
Wat is die Max aanduiding vs maxv? Wel drogen, geen …?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphterror
Jdv schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:32:
Dat deed die bij mij volgens mij alleen bij de allereerste keer. Daarna niet meer geloof ik. Zal er eens op gaan letten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Knappel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:17:
Wat is die Max aanduiding vs maxv? Wel drogen, geen …?
De Max heeft inderdaad een ingebouwde dweildroger en de robot heeft een sensor voor gelimiteerde object ontwijking.

MaxV komt zonder dweildroger maar heeft een RGB camera met dual microfoon (praten + horen).
Voor dit dock bestaat wel een losse dweildroger module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:40
stin00 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:22:
[...]

De Max heeft inderdaad een ingebouwde dweildroger en de robot heeft een sensor voor gelimiteerde object ontwijking.

MaxV komt zonder dweildroger maar heeft een RGB camera met dual microfoon (praten + horen).
Voor dit dock bestaat wel een losse dweildroger module.
Tnx! Merkwaardig om Max en maxv als namen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterG90
@monica66 bedank uw man voor de tip. Met wat water de toevoer buisjes doorgespoten en nu draait ie als een zonnetje!

Blijft vreemd dat dit "moet" bij een apparaat van ruim 900 euro, maar goed. Denk dat ik meer geirriteerd zou zijn geweest als ie via RMA teruggestuurd moest worden.

Nog een andere korte vraag: gebruiken jullie de "diepe reiniging" of "intensief dweilen" functie? En zo ja, staat èèn van de twee standaard aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Adam1980 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:01:
[...]

in het vorige topic las ik dat je de neato xv wilde vervangen. Je lijkt inmiddels een stapje verder. Wat waren je overwegingen?
Wij hebben dezelfde, inmiddels ruim 7 jaar. Eenmaal de batterijen vervangen. Waarschijnlijk moeten we dat nu weer doen Maar ik twijfel een beetje of we niet beter een nieuwe :*) kunnen aanschaffen. Anderzijds, deze doet nog steeds wat ie doen moet (alleen wat vaker aan de lader). En deze heeft geen internet nodig om te stofzuigen *O*
Henk was half blind, kwam van zijn dock af en vroeg of we zijn weg wilden vrijmaken. Daarnaast moest ie de woonkamer / keuken (ca 55m2) in 3x doen omdat de accus slecht waren. Kortom: Henk mocht wel onderhand met pensioen en we waren het zat.
Ik hou niet van half werk, dus review gezocht van de robots die de beste object detectie hebben. Iets met rondslingerend speelgoed van twee jongens ;)
Uiteindelijk de S7 MaxV Plus geworden. Dweilen doet de schoonmaakster meestal, maar tussendoor kan de robot het ook. Was geen prio, meer een handig om te hebben.
Ging vnl om het zuigen. En dat doet ie, zelfs op de eco stand, beter dan de oude Neato. Met veel minder herrie.
Zaten nog te twijfelen tussen de normale en de Plus, maar uiteindelijk konden we het Plus dock kwijt of toekomstig kwijt. Had het niet gepast met het plus dock: een los kleiner dock kopen is goedkoper dan achteraf een groter dock nemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
PeterG90 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:48:
@monica66 bedank uw man voor de tip. Met wat water de toevoer buisjes doorgespoten en nu draait ie als een zonnetje!

Blijft vreemd dat dit "moet" bij een apparaat van ruim 900 euro, maar goed. Denk dat ik meer geirriteerd zou zijn geweest als ie via RMA teruggestuurd moest worden.

Nog een andere korte vraag: gebruiken jullie de "diepe reiniging" of "intensief dweilen" functie? En zo ja, staat èèn van de twee standaard aan?
Ik zal het tegen mijn man zeggen. Fijn dat het apparaat nu werkt!

De diepe reiniging en intensief dweilen functie gebruiken we eens per week.

Door de week laten we de L10S elke dag een cyclus zuigen en dweilen tegelijkertijd doen. We laten hem dan elke 10 m2 naar het dock terugkeren om de dweilmops schoon te laten maken..

Elke zaterdag halen we zo veel mogelijk van de vloer en laten we de L10S de diepe reiniging en het intensief dweilen uitvoeren. Ook dan komt.hij uiteraard elke 10 m2 terug naar het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
PietBu schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:50:
Hier in Belgïe zelfs 479€ voor de Q7 Max+ :)

Als ik zo her en der de reviews lees lijken de meesten wel heel tevreden te zijn van dit toestel.

Zijn hier mensen die dit toestel hebben (en hoelang) en dit kunnen bevestigen ? En waar kunnen de stofzuigzakken gekocht worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 07:43
Iemand al de q revo in bestelling? Ben benieuwd wat deze gaat kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MevrouwDeKat

MevrouwDeKat

Miauw

Bij mij hier in NL was de prijs ook 479, ik heb de Q7 Max+ gisteravond besteld en vanochtend om 10 uur stond ie voor de deur. Inmiddels beneden en boven laten mappen, en hij is nu een rondje op de bovenverdieping aan het doen. Dacht even dat ie behoorlijk meer herrie maakte dan mn 7 jaar oude, maar hij bleek een pillenstrip te pakken te hebben.

Eerste indruk is goed, hij is een stuk voorzichtiger en fancy dan m'n roomba 865, geen eindeloos gebotst meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Bassos30 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:02:
Iemand al de q revo in bestelling? Ben benieuwd wat deze gaat kosten
Nee, maar wil er wel eentje. Zie hem alleen nergens te koop, behalve in Amerika. Even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
MevrouwDeKat schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:13:
.Eerste indruk is goed, hij is een stuk voorzichtiger en fancy dan m'n roomba 865, geen eindeloos gebotst meer!
Dat wou ik net vragen...ik zag daarnet een review waar het mij opviel dat de robot tegen veel dingen gewoon redelijk hard zat te botsen 😏
Hier wordt alles vrijgemaakt vooraleer de robot gestart wordt en wil gewoon niet dat hij tegen de kasten en zo botst... Maar dat zou dus meevallen (weet niet of de robot leert en dus na enkele rondes minder botst ?).

Laat je ook nog iets weten over het dweilen ?

En als er nog iets is, dan hoor ik het graag 😉

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat

MevrouwDeKat

Miauw

Tsarre schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:51:
[...]

Dat wou ik net vragen...ik zag daarnet een review waar het mij opviel dat de robot tegen veel dingen gewoon redelijk hard zat te botsen 😏
Hier wordt alles vrijgemaakt vooraleer de robot gestart wordt en wil gewoon niet dat hij tegen de kasten en zo botst... Maar dat zou dus meevallen (weet niet of de robot leert en dus na enkele rondes minder botst ?).

Laat je ook nog iets weten over het dweilen ?

En als er nog iets is, dan hoor ik het graag 😉

Bedankt !
Ik vind hem zeer rustig en netjes, mijn oude die knalde overal hard tegenaan, en leert niks. Deze vertraagd, en tikt dan heel zachtjes ergens tegenaan. Ik had ook het idee dat hij daarna geleerd had dat die plek niet geschikt was, dus helemaal niet meer botst.

Ik heb hem niet perse voor het dweilen gekocht, maar ik zal binnenkort eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 22:20
Unkie schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Nee helaas. Ik heb ze gebeld, maar in de winkel geldt de aanbieding niet. Dan kost hij 1.300 euro.
Lekker vaag.
Ter info, Expert verzend blijkbaar wel naar bv. mailboxde.com dus op die manier kan je 'm wel naar Nederland laten verzenden mocht ie ooit terug in de aanbieding staan. Het heeft even geduurd voordat ik 'm binnen had (forwarding naar BE), maar nu dus ook de S7 MaxV Ultra in huis :) Was in mijn geval iets van een 28 EUR om te forwarden (GLS verzekerd tot 1000 EUR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
ZouZou Dude schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:36:
[...]

Ter info, Expert verzend blijkbaar wel naar bv. mailboxde.com dus op die manier kan je 'm wel naar Nederland laten verzenden mocht ie ooit terug in de aanbieding staan. Het heeft even geduurd voordat ik 'm binnen had (forwarding naar BE), maar nu dus ook de S7 MaxV Ultra in huis :) Was in mijn geval iets van een 28 EUR om te forwarden (GLS verzekerd tot 1000 EUR).
Dit is zeker interessant, bedankt voor de informatie. Wat goed dat je dat uitgezocht hebt en zelfs ook al uitgeprobeerd! Wellicht geldt dat ook wel voor zaken als Kaufmarkt en Saturn/Mediamarkt.

Via sites als Idealo.de kun je de prijzen in Duitsland goed in de gaten houden en zelfs een prijswekker instellen.

Voor Amazon heb je trouwens ook een vergelijkingssite voor de vestigingen in Europa: https://nl.maxspar.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
ZouZou Dude schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:36:
[...]

Ja, heb ik ook naar zitten kijken.
Heb hem uiteindelijk naar een vriend laten versturen. Ga hem vandaag ophalen, ben benieuwd. Totaal 1.005,99 euro. Roborock S7 MaxV Ultra was 999 + wat verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:22
Mijn s5max heeft de laatste tijd de hondenharen in een grote pluk bij zuigmond zitten (of de ingang van het stofbakje zeg maar); maar bijna niet in het bakje....

Wat gaat hier mis ? ik heb de stoffilter al recent vervangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOXxLPUbPG2kRgaqgOezubSxG9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OHMT0Gb5jABj7EXvLxnbsfP.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: na wat gegoogle zie ik dat meerdere mensen dit probleem hebben. Ik ben begonnen de robot open te schroeven. Het is van binnen 1 grote lapendakken van hondenharen....... vanmiddag helemaal schoonmaken en dan kijken of ik nog steeds geen excuus heb voor een upgrade naar een nieuwer model :)

[ Voor 19% gewijzigd door pc01 op 19-06-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Mijn roborock S7 ultra was zaterdag ineens volledig de weg kwijt. We hadden de tuindeuren open staan en nu dacht hij ineens "hee, wat leuk, een nieuw gebied die ik nog niet ken", en toen wilde hij dus de omgeving verkennen. Uiteindelijk is hij niet naar buiten gereden, maar op een of andere manier dacht hij heel ergens anders te zijn dan waar hij was.

Het gevolg was dus dat hij de keuken en hal nogmaals naast de echte keuken ging mappen. Mijn volledige map was dus naar de kløte, en hij probeerde constant door de muur van de keuken te gaan omdat hij dacht dat hij aan de andere kant van de muur stond.

Uiteinlijk heb ik maar besloten de hele map weg te gooien, en laat ik 'm wel alles opnieuw mappen.
Andere mensen dit wel eens meegemaakt? En is weggooien van de map dan echt de enige optie?

[ Voor 4% gewijzigd door ConQuestador op 19-06-2023 09:10 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:28

de Peer

under peer review

ConQuestador schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:09:
Mijn roborock S7 ultra was zaterdag ineens volledig de weg kwijt. We hadden de tuindeuren open staan en nu dacht hij ineens "hee, wat leuk, een nieuw gebied die ik nog niet ken", en toen wilde hij dus de omgeving verkennen. Uiteindelijk is hij niet naar buiten gereden, maar op een of andere manier dacht hij heel ergens anders te zijn dan waar hij was.

Het gevolg was dus dat hij de keuken en hal nogmaals naast de echte keuken ging mappen. Mijn volledige map was dus naar de kløte, en hij probeerde constant door de muur van de keuken te gaan omdat hij dacht dat hij aan de andere kant van de muur stond.

Uiteinlijk heb ik maar besloten de hele map weg te gooien, en laat ik 'm wel alles opnieuw mappen.
Andere mensen dit wel eens meegemaakt? En is weggooien van de map dan echt de enige optie?
opnieuw mappen zou niet nodig moeten zijn. je kunt altijd gewoon de vorige map terughalen (backup functie in Roborock app).
En ik dacht dat de huidige map ook niet zomaar overschreven wordt als je hem op tijd onderbreekt.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:05
Hier een blije bezitter van de Dreame L10s Ultra.

Na alle berichten eerder in dit topic over doa's en niet functioneren besloten dat ik de S7 maxv ultra wilde maar toen kwam het budget issue. Persoonlijk vond ik 1000 euro de max en vrouwlief 600, een uitdaging. Nadat we bij vrienden waren geweest die een andere robot stofzuiger hadden was vrouwlief ook enthousiast. toch bleef budget voor beide een ding gezien wat andere uitgaven.

Toen de Dreame L10s Ultra langs kwam sprak de iets lagere prijs mij wel aan, na wat zoeken uitgekomen op Bol.com en daar ook stond ook een 2de kans product. Ook die kan je na 30 dagen terug sturen dus wij hebben de gok genomen, mijn verwachting was dat dit net zo'n model was als iedereen hier beschreef, waarschijnlijk kaduuk.

Maargoed 3 dagen later nog niks kunnen ontdekken wat het niet doet! Tuurlijk er zitten wat vlekjes op, de een van de 3 kleine brushes was wat verbogen en de stofzak zat er al in. Al met al valt dit reuze mee, we hebben er 750 euro voor betaald en dat is toch wel prettig. Ik blijf hem testen, we hebben nog een aantal dagen voordat we moeten terug sturen, maar met deze prestaties blijft hij.

Een paar vragen:
1. Bij onze (zwarte) keuken wijkt de robot op 1 plek uit, hij volgt niet strak de plint maar ontwijkt een 'onzichtbaar' object. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Bij onze eettafel raakt de robot steeds in we weer met stoelpoten, die ontwijkt hij niet echt. Hoe zijn de ervaringen van mensen die de robot langer hebben, wordt dat beter?
3. Bij het mappen (zonder schoonmaken) van de bovenverdieping heeft de robot zo'n 17 min rond gereden, steeds van de ene in de andere kamer. Ik heb uiteindelijk de robot gestopt en de kaart opgeslagen, het schoonmaken daarna ging gewoon goed. Stop het quick mapping van een verdieping normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Unkie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 06:44:
[...]

Ja, heb ik ook naar zitten kijken.
Heb hem uiteindelijk naar een vriend laten versturen. Ga hem vandaag ophalen, ben benieuwd. Totaal 1.005,99 euro. Roborock S7 MaxV Ultra was 999 + wat verzendkosten.
Waar heb je hem voor die prijs vandaan gehaald?

Op amazon.de vind ik wel de s7 max ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
gruys7 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:22:
[...]

Waar heb je hem voor die prijs vandaan gehaald?

Op amazon.de vind ik wel de s7 max ultra?
Bij Expert in Duitsland.
Zie ook prijs geschiedenis van idealo.

Hij komt vanzelf weer voor die prijs of lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Voorheen gebruikte ik altijd pricewatch als referentie voor de beste prijs, maar n.a.v. dit forum ben ik er wel achter gekomen dat er andere sites zijn die ik ook moet raadplegen, moet ik die dan dan dagelijks in de gaten houden?

ik ken nu:
- bstore.be
- idealo.de
- nl.pepper.com (alert in te stellen)

Leuk om aan te vullen als er nog betere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 22:32
Sinds 2 dagen is mijn Zedar r600 ermee gestopt. Ik meen dat hij de eerste keer nog aangaf dat de laserkop vast zat. Nu geeft hij via stemgeluid geen error. Hij gaat even aan, je hoort hem zuigen en valt dan stil zonder dat de borstels gedraaid hebben.
Ik zie weinig mensen met een Zedar in het topic, maar de meeste hebben wel zon laserkop. Ik heb zelf het probleem nog niet kunnen vinden. Iemand een idee?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
Gebruiken jullie vloerreiniger in de Roborock?

Op de website van RoboRock staat dat ze special Roborock Floor cleaner hebben. En in de RoboRock handleiding staat: To prevent corrosion or damage, only use the Roborock branded floor cleaner in the water tank.".

Iemand ervaring mee? Of gebruiken jullie gewoon huis/tuin keuken spul?

[edit]
Op Reddit staat wel een handige Excelsheet. Ze adviseren op Reddit om geen bleekmiddel, oliën (inclusief citrus en theeboom) en alcohol te gebruiken. Dit is bijzonder, want dit zit wel in de Omo Floor Cleaner van Roborock :+.

Op het RoboRock Support Forum wordt uitgelegd waarom ze klanten adviseren om geen vloerreiniger te gebruiken:
Hi, usually, we don't suggest our customers add anything into the water because the bubble made by chemical substance in cleaner may block the filter and cause no water out.

Customers could give it a shot. If all is fine, we think it is OK to add. But if anything wrong on mopping, please clean the tank with water and don't use the cleaner any more.

Ik bestel de Bona, zie TS`, en ga deze eens proberen.

[ Voor 71% gewijzigd door Unkie op 21-06-2023 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

ja dat vroeg ik me ook af
Snap dat ze geen garanties kunnen geven van "vage" middelen.
En snap dat ze liever hun eigen merk promoten.

maar volgens mij wordt deze vaak aanbevolen om te gebruiken in robot stofzuigers / dweilers

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Ik denk dat je het beste een schoonmaakmiddel speciaal voor dweilrobots kan bestellen. Iets dat niet schuimt en geen geur heeft.
Van het merk Biohy heb ik al vaker gelezen dat deze geschikt zou zijn. Iemand op dit forum gebruikt deze ook om de zeepcartridge van de Dreame L10S bij te vullen. Je moet alleen goed kijken naar de juiste mengverhouding zeep/water.

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 21-06-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 14:04
JB schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:42:
Inmiddels een Viomi V2 Max besteld voor 160 euro. Zelfs LiDAR! Hopelijk geen kat in de zak, want dan gaat ie terug. Krijg in dit topic geen hit op Viomi reeks van Xiaomi. In voorgaande topic wel een aantal.

[Afbeelding]
Hoe bevalt deze ondertussen en waar is deze aangeschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Baserunner schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:30:
[...]

Hoe bevalt deze ondertussen en waar is deze aangeschaft?
Heel goed voor beoogde doel! Besteld op Amazon.de Op Ali nog een grote dustcontainer besteld dus geen combi met waterreservoir meer.

Gaat elke dag mooi onder de bedden door 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvRGBqdbDlOAmIa8ykHXW8V11PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ7lDOPRLelqaH4DZymM8aRV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door JB op 21-06-2023 13:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 14:04
JB schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Heel goed voor beoogde doel! Besteld op Amazon.de Op Ali nog een grote dustcontainer besteld dus geen combi met waterreservoir meer.

Gaat elke dag mooi onder de bedden door 8)

[Afbeelding]
Helaas, er was een deal voor de V2 Max (130 euro) en V3 Max (180 euro) maar die is niet heel lang geleden verlopen. Ik zal het eens in de gaten houden...

https://nl.pepper.com/aan...-13218-at-amazonde-277918

[ Voor 7% gewijzigd door Baserunner op 21-06-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 17:20
Unkie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:28:
Gebruiken jullie vloerreiniger in de Roborock?

Op de website van RoboRock staat dat ze special Roborock Floor cleaner hebben. En in de RoboRock handleiding staat: To prevent corrosion or damage, only use the Roborock branded floor cleaner in the water tank.".

Iemand ervaring mee? Of gebruiken jullie gewoon huis/tuin keuken spul?

Op Reddit staat wel een handige Excelsheet. Ze adviseren op Reddit om geen bleekmiddel, oliën (inclusief citrus en theeboom) en alcohol te gebruiken. Dit is bijzonder, want dit zit wel in de Omo Floor Cleaner van Roborock :+.

Op het RoboRock Support Forum wordt uitgelegd waarom ze klanten adviseren om geen vloerreiniger te gebruiken:
Hi, usually, we don't suggest our customers add anything into the water because the bubble made by chemical substance in cleaner may block the filter and cause no water out.

Customers could give it a shot. If all is fine, we think it is OK to add. But if anything wrong on mopping, please clean the tank with water and don't use the cleaner any more.

Ik bestel de BISSELL Hard Floor Sanitise en ga deze eens proberen.
Ik doe al sinds ik hem heb vloerreiniger in m'n S7 (Bona, zie TS) en nul problemen. Dat is nu een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
The Eagle schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:58:
[...]

Henk was half blind, kwam van zijn dock af en vroeg of we zijn weg wilden vrijmaken. Daarnaast moest ie de woonkamer / keuken (ca 55m2) in 3x doen omdat de accus slecht waren. Kortom: Henk mocht wel onderhand met pensioen en we waren het zat.
Dan doet ie van ons het nog best aardig. Alleen nieuwe accu's nodig.

Iemand een aanrader waar degelijke accu's te bestellen zijn voor een neato xv signature pro? M'n 2e setje deed het minder goed dan het originele paar. Die sla ik liever over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:42
Iemand met een maxv die kan zeggen of deze ook haarballen ontwijkt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
hikhakhok schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:18:
Iemand met een maxv die kan zeggen of deze ook haarballen ontwijkt? _/-\o_
Geen ervaring mee, maar ik denk dat ze er vrolijk overheen gaat rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 19:20
Unkie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:16:
Iemand via geekbuying een robotzuiger gekocht? Ik vind het wel een aardige gok, maar ze zijn aanzienlijk goedkoper (S7 MaxV Ultra voor 839,- euro)
Ja ik, gisteren. Is nu onderweg vanuit Polen. S7 Pro Ultra met dock voor 775

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Adam1980 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:12:
[...]

Dan doet ie van ons het nog best aardig. Alleen nieuwe accu's nodig.

Iemand een aanrader waar degelijke accu's te bestellen zijn voor een neato xv signature pro? M'n 2e setje deed het minder goed dan het originele paar. Die sla ik liever over.
Heb die van mij destijds van bol gehaald, maar die hebben geen originele meer zie ik. Zou amazon even proberen en dan goed reviews lezen. Hoe hoger de capaciteit hoe beter :)

Verder al eens een accu reset gedaan? Wil wel eens helpen, zeker als ze nog niet zo oud zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 19:51

LIM

Hi!

Na me te hebben ingelezen met dank aan dit handige topic is me keuze gevallen op 2 modellen, beide bij bol.com te koop voor een prima prijs.

Namelijk;

- Evovacs OZMO T8+ voor 399€ bij bol.com

- Roborock Q7 Max+ voor 479€ ook bij bol.com

De T8+ is een stukje ouder, maar heeft 3D Obstacle Avoidance wat me persoonlijk trekt i.v.m. 2 jonge (slordige) kinderen. Deze versie is overigens zonder de AI-camera en deze schijnt ook beter te functioneren dan de AIVI. Hiernaast wordt deze ook geleverd met de verbeterde Pro dweil.

De Roborock Q7 Max is een stukje duurder, maar is zeer populair en kwa zuigkracht een stuk krachtiger. Overigens hebben we bijna geen tapijt waar de stofzuiger overheen moet.

Heeft iemand ervaring met deze apparaten met een vergelijkbare woonsituatie?
Is de T8+ al ingehaald door de huidige generatie robotstofzuigers of valt dat allemaal mee? :)

[ Voor 0% gewijzigd door LIM op 22-06-2023 22:16 . Reden: Taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphterror
daantjuh68 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:17:
Hier een blije bezitter van de Dreame L10s Ultra.

...

Een paar vragen:
1. Bij onze (zwarte) keuken wijkt de robot op 1 plek uit, hij volgt niet strak de plint maar ontwijkt een 'onzichtbaar' object. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Bij onze eettafel raakt de robot steeds in we weer met stoelpoten, die ontwijkt hij niet echt. Hoe zijn de ervaringen van mensen die de robot langer hebben, wordt dat beter?
3. Bij het mappen (zonder schoonmaken) van de bovenverdieping heeft de robot zo'n 17 min rond gereden, steeds van de ene in de andere kamer. Ik heb uiteindelijk de robot gestopt en de kaart opgeslagen, het schoonmaken daarna ging gewoon goed. Stop het quick mapping van een verdieping normaal?
1. Nee hier geen vreemde uitwijkingen oid. (Onze keuken is echter niet zwart)
2. Hij kan stoel- en tafelpoten wel eens aantikken, maar dat is dan heel voorzichtig. Niet beuken of zo.
3. Moet ik nog doen. Ik zal die ervaring delen als het ook zo vreemd verloopt als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou mijn avontuur met een Dreame L10S Ultra via Ochama bestellen was weer erg verwonderlijk. Kreeg dus met geen mogelijkheid water in de dweil en heb een retour aangevraagd. Ze zouden binnen 1 werkdag reageren, maar dat was niet het geval. Interessante tijdlijn:

Dag 1 - Retour service verzoek aangemaakt in de Ochama app
Dag 6 - Mailtje gestuurd, ineens werd m'n support ticket opgepakt
Dag 7 - Gratis UPS label ontvangen, 20kg pakket bij UPS point afgeleverd
Dag 8 - Dynalogic pakket ophaal verzoek ontvangen. Met heel veel moeite geannuleerd, want is al bij UPS.
Dag 9 - Ochama verwacht het pakket via Dynalogic. Na veel mails snappen ze dat het nu via hun nota bene eigen UPS label zal gebeuren

Ze reageren opzich vrij snel per email, maar ze lezen alles maar half en lijken emails te vertalen. De antwoorden zijn ook vrij generiek. Het is ook niet mogelijk om een nieuw exemplaar terug te krijgen, de enige optie is een refund. Op de site kost hij nu echter met €949 een behoorlijk stuk meer. Daarnaast moet ik maar afwachten of alles nu administratief goed komt met m'n retour. Het gekke is dat iemand op Pepper juist het tegenovergestelde heeft, bij hem stellen ze een reparatie/omruiling voor als enige oplossing.

De volgende robotstofzuiger koop ik waarschijnlijk gewoon weer via Amazon, daar is de service altijd steady :+ Zie alleen geen mooie aanbiedingen momenteel.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 23-06-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
The Eagle schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:05:
[...]

Heb die van mij destijds van bol gehaald, maar die hebben geen originele meer zie ik. Zou amazon even proberen en dan goed reviews lezen. Hoe hoger de capaciteit hoe beter :)
Iemand ervaring met deze accu's? Zijn Li-ion's. Origineel zitten er NiMH accu's is. Het wordt voorgesteld als een eenvoudig klusje om de instellingen van de robot aan te passen.

Lees trouwens veel reviews waarbij de accu's (relatief) snel minder capaciteit hebben. Is dat een onvermijdelijk gevolg van NiMH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
The Eagle schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:05:
[...]
Verder al eens een accu reset gedaan? Wil wel eens helpen, zeker als ze nog niet zo oud zijn :)
Nooit gedaan. Nu wel. De robot begint meteen weer verder te laden, waar deze voor de aanpassing volledig geladen zou zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
stin00 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:47:
Nou mijn avontuur met een Dreame L10S Ultra via Ochama bestellen was weer erg verwonderlijk. Kreeg dus met geen mogelijkheid water in de dweil en heb een retour aangevraagd. Ze zouden binnen 1 werkdag reageren, maar dat was niet het geval. Interessante tijdlijn:

Dag 1 - Retour service verzoek aangemaakt in de Ochama app
Dag 6 - Mailtje gestuurd, ineens werd m'n support ticket opgepakt
Dag 7 - Gratis UPS label ontvangen, 20kg pakket bij UPS point afgeleverd
Dag 8 - Dynalogic pakket ophaal verzoek ontvangen. Met heel veel moeite geannuleerd, want is al bij UPS.
Dag 9 - Ochama verwacht het pakket via Dynalogic. Na veel mails snappen ze dat het nu via hun nota bene eigen UPS label zal gebeuren

Ze reageren opzich vrij snel per email, maar ze lezen alles maar half en lijken emails te vertalen. De antwoorden zijn ook vrij generiek. Het is ook niet mogelijk om een nieuw exemplaar terug te krijgen, de enige optie is een refund. Op de site kost hij nu echter met €949 een behoorlijk stuk meer. Daarnaast moet ik maar afwachten of alles nu administratief goed komt met m'n retour. Het gekke is dat iemand op Pepper juist het tegenovergestelde heeft, bij hem stellen ze een reparatie/omruiling voor als enige oplossing.

De volgende robotstofzuiger koop ik waarschijnlijk gewoon weer via Amazon, daar is de service altijd steady :+ Zie alleen geen mooie aanbiedingen momenteel.
De Dreame L10s Ultra is momenteel bij de Duitse Mediamarkt (BTW weg-er-mee dagen) en Saturn in de aanbieding voor 840 EURO (de korting wordt toegepast als je door klikt tot aan de winkelwagen.).
Best een nette aanbieding denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Unkie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:06:
[...]

De Dreame L10s Ultra is momenteel bij de Duitse Mediamarkt (BTW weg-er-mee dagen) en Saturn in de aanbieding voor 840 EURO.
Zeker, dat is de laagste prijs ooit zelfs! Ik zal dan alleen moeten afhalen in Duitsland of een derde partij verzendservice moeten gebruiken. Ook lastig qua garantie, zeker als ik er weer gedonder mee heb. Dus ik bestel liever ergens waarbij directe levering aan NL mogelijk is. Toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 16:31

jOzh

Sweet dude!

Anders even wachten tot Amazon Prime Day (11/12 juli)?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Unkie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:06:
[...]

De Dreame L10s Ultra is momenteel bij de Duitse Mediamarkt (BTW weg-er-mee dagen) en Saturn in de aanbieding voor 840 EURO (de korting wordt toegepast als je door klikt tot aan de winkelwagen.).
Hmmmm ga ik 60 kilometer rijden om er 1 op te halen of toch wachten op de L20? :$ Keuzes, Keuzes....

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

thunder8 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:52:
[...]

Hmmmm ga ik 60 kilometer rijden om er 1 op te halen of toch wachten op de L20? :$ Keuzes, Keuzes....
Is er van de L20 überhaupt al wat bekend? Kan Google wat ik wil vind niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

RobbyTown schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:21:
[...]

Is er van de L20 überhaupt al wat bekend? Kan Google wat ik wil vind niets...
Wat ik gezien had, is dat deze de dweilpads naar de zijkant kan bewegen om strakker langs de randen te dweilen. En in Azië zou die een vaste wateraansluiting hebben, zodat je zelf niet water hoeft bij te vullen.

Maar ik denk dat ik de L10s gewoon ga ophalen. Enige wat ik jammer vind, is dat deze niet in zwart te krijgen is. Vind zwart mooier dan wit.

**update** gekocht en straks ophalen in Bocholt. :) Nog tips over wat je persé meteen erbij moet kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door thunder8 op 24-06-2023 09:22 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste