Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:30
Ik heb hier nu een aantal weken de S7 MaxV Ultra, fantastisch ding! Enige vervelende is dat hij moeite heeft met de zwarte tapijten die voor een de buitendeuren liggen. Is blijkbaar een gekend probleem dat je kan oplossen door wit papier voor de cliff sensors te plakken... beetje onnozel wel. Aangezien ik hem soms ook op de verdieping wil gebruiken heb ik toch wat 'schrik' om die te gaan afplakken. Ja, je kan ook wel nog een no-go zone zetten bij het trapgat, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banne
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb nu een week de S8 pro Ultra in gebruik. Wat een fantastisch apparaat! Kom van járenlang iRobot af, wat een verademing is dit dan.

Had een (dacht ik) intelligente i7+ Roomba en een iRobot dweilrobot erbij. Wat een dom spul in vergelijking met de S8, naast de zuigkracht die 5x zwakker is en het geluid wat 5x harder klinkt. De dweilfunctie van de S8 doet het ook perfect op mijn zandcement vloer. Het water in de vuilwatertank is ook daadwerkelijk vuil elke keer.

Het mappen bij een iRobot duurt uren, want rondjes rijden en zo de kaart maken. De S8 reed 4(!) minuten en had de hele benedenverdieping van 100m2 in kaart. Werkt op alle vlakken beter dan elke iRobot die ik heb gehad in ieder geval. Duur spul maar wel écht een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
banne schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:01:
Ik heb nu een week de S8 pro Ultra in gebruik. Wat een fantastisch apparaat! Kom van járenlang iRobot af, wat een verademing is dit dan.

Had een (dacht ik) intelligente i7+ Roomba en een iRobot dweilrobot erbij. Wat een dom spul in vergelijking met de S8, naast de zuigkracht die 5x zwakker is en het geluid wat 5x harder klinkt. De dweilfunctie van de S8 doet het ook perfect op mijn zandcement vloer. Het water in de vuilwatertank is ook daadwerkelijk vuil elke keer.

Het mappen bij een iRobot duurt uren, want rondjes rijden en zo de kaart maken. De S8 reed 4(!) minuten en had de hele benedenverdieping van 100m2 in kaart. Werkt op alle vlakken beter dan elke iRobot die ik heb gehad in ieder geval. Duur spul maar wel écht een aanrader.
Maar wat is het leeftijdverschil tussen de irobot en je nieuwe S8? Techniek staat niet stil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-06 17:37
Proim schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:55:
Ik heb hier nu een aantal weken de S7 MaxV Ultra, fantastisch ding! Enige vervelende is dat hij moeite heeft met de zwarte tapijten die voor een de buitendeuren liggen. Is blijkbaar een gekend probleem dat je kan oplossen door wit papier voor de cliff sensors te plakken... beetje onnozel wel. Aangezien ik hem soms ook op de verdieping wil gebruiken heb ik toch wat 'schrik' om die te gaan afplakken. Ja, je kan ook wel nog een no-go zone zetten bij het trapgat, maar toch.
Ik heb no-go zones gemaakt op plekken waarvan ik weet dat de robot nooit hoeft te komen. Het trappengat is daar zeker 1 van.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:05
banne schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:01:

Nog ergens een fatsoenlijke deal gevonden of (gewoon) de volle mep betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dyson gaat de markt ook betreden aankomend jaar.

Klinkt allemaal mooi fancy, een stof kaart? Tja. Ik ben benieuwd naar reviews en prijzen met name.
En of hij meekomt met de bekende concurrentie

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:08:
Dyson gaat de markt ook betreden aankomend jaar.

Klinkt allemaal mooi fancy, een stof kaart? Tja. Ik ben benieuwd naar reviews en prijzen met name.
En of hij meekomt met de bekende concurrentie
Dyson heeft al 2 jaar een (zeer lompe) robotstofzuiger: https://www.dyson.nl/stof...0-heurist-robotstofzuiger

Ben benieuwd of het dit keer wel een fatsoenlijk apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

stin00 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Dyson heeft al 2 jaar een (zeer lompe) robotstofzuiger: https://www.dyson.nl/stof...0-heurist-robotstofzuiger

Ben benieuwd of het dit keer wel een fatsoenlijk apparaat is.
Oh, die heb ik in het geheel gemist. Dan klopt mijn post niet volledig.

Wellicht leren ze van het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:42:
[...]

Oh, die heb ik in het geheel gemist. Dan klopt mijn post niet volledig.

Wellicht leren ze van het verleden.
Ik betwijfel het :+ Hun nieuwe model gaat mogelijk 1600 dollar kosten en kan alleen stofzuigen en objecten ontwijken.. dus geen dweil en geen afzuigstation.

Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat ze deze markt niet kunnen veroveren als innovatief, hip stofzuigermerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banne
Xqlus1ve schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:40:
[...]

Maar wat is het leeftijdverschil tussen de irobot en je nieuwe S8? Techniek staat niet stil :)
2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banne
Lupadi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:12:
[...]

Nog ergens een fatsoenlijke deal gevonden of (gewoon) de volle mep betaald?
Was blij dat ie überhaupt leverbaar was bij Amazon :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:25
stin00 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:46:
[...]

Ik betwijfel het :+ Hun nieuwe model gaat mogelijk 1600 dollar kosten en kan alleen stofzuigen en objecten ontwijken.. dus geen dweil en geen afzuigstation.

Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat ze deze markt niet kunnen veroveren als innovatief, hip stofzuigermerk.
Ik begrijp wel waarom ze de markt niet kunnen veroveren. Je vergeet naast 'innovatief' en 'hip', nog het belangrijkste bijvoeglijk naamwoord van Dyson: overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hij zuigtVolgens Dyson 6 keer harder dan elke andere robot.

En hij gebruikt een led ring voor navigatie. Dat kan die van mij gewoon in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banne
Of-Aaargh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Ik begrijp wel waarom ze de markt niet kunnen veroveren. Je vergeet naast 'innovatief' en 'hip', nog het belangrijkste bijvoeglijk naamwoord van Dyson: overpriced.
Ik heb dat nieuwste model kruimeldief van Dyson. Die telt de stofdeeltjes en laat dat op een display aan de achterkant zien. Zeer handig om te weten hoeveel stofdeeltjes er in de keuken lagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dennis1812 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:24:
Hij zuigtabletten Volgens Dyson 6 keer harder dan elke andere robot.

En hij gebruikt een led ring voor navigatie. Dat kan die van mij gewoon in het donker
Dat verklaart ook een hoop :+
Anyway, harder zuigen is niet altijd handig. Loopt een robot ook gewoon mee vast enzo. Maar ik snap dat ze dat bij Dyson nog niet in de smiezen hebben ;)

En idd, mijn Roborock heeft ook een lampje in het donker. Hele ring is nergens voor nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Dat verklaart ook een hoop :+
Anyway, harder zuigen is niet altijd handig. Loopt een robot ook gewoon mee vast enzo. Maar ik snap dat ze dat bij Dyson nog niet in de smiezen hebben ;)
Soms zijn ze te enthousiast bij de R&D afdeling daar. Recentelijk hebben ze ook een koptelefoon uitgebracht met ingebouwde luchtfilter. Deze gebruik je met behulp van een mondstuk. Geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
banaliteit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:16:
[...]

Soms zijn ze te enthousiast bij de R&D afdeling daar. Recentelijk hebben ze ook een koptelefoon uitgebracht met ingebouwde luchtfilter. Deze gebruik je met behulp van een mondstuk. Geweldig.
Sarcastisch bedoeld toch?

MKBHD op YT heeft er wel een grappige review van gedaan, volgens mij een flater van Dyson…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 15:51
Er is gisteren een mooie (technische) review uitgekomen waarin veel robotstofzuigers met dweilfunctie worden getest. Handig voor de mensen die bijvoorbeeld nog twijfelen tussen een Roborock of een Dreame:
YouTube: 2023 Ultimate Robot Vacuum and Mop Comparison || Dreametech, Narwal...

Deze robots worden getest:
  • Dreametech L10s Ultra
  • Roborock S7 MaxV Ultra
  • Roborock S8 Pro Ultra
  • Roomba J7+ Combo
  • Narwal Freo
  • Lefant T1
  • Ecovacs X1 OMNI
  • Ecovacs T10 OMNI

[ Voor 7% gewijzigd door Rido op 02-06-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En dat is al de tweede versie ("20% meer zuigkracht dan voorganger").

Erg tevreden met de Dyson stofzuigers in huis: kruimeldief en gewone. Dus ik keek serieus naar die Dyson 360 Eye uit.. maar helaas voor Dyson las ik mij in tijdens het lange wachten. Dus al weer geruime tijd een S5 Max (en de Dyson stofzuiger komt zelden nog uit de kast).

Inderdaad: hopen dat ze het deze nieuwe ronde beter doen. In elk geval is het prijsverschil niet zo enorm meer, omdat de bots van meer dan 1000 euro je hier toch al om de oren vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Rido schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:47:
Er is gisteren een mooie (technische) review uitgekomen waarin veel robotstofzuigers met dweilfunctie worden getest. Handig voor de mensen die bijvoorbeeld nog twijfelen tussen een Roborock of een Dreame:

• Dreametech L10s Ultra
  • Roborock S7 MaxV Ultra
  • Roborock S8 Pro Ultra
  • Roomba J7+ Combo
  • Narwal Freo
  • Lefant T1
  • Ecovacs X1 OMNI
  • Ecovacs T10 OMNI
Interessant, ook hoe de schema's worden ingevuld (sector conlusie). Ik heb alleen een harde vloeren. En in de woonkamer wel een groot vloerkleed. Hoe gaat de roborock s7 maxv ultra hier mee om met stofzuigen en dweilen? Wekelijks komt er een hond over de vloer (moeders die op past en de hond mee neemt) dus moet ook bestand zijn tegen hondenharen.

Wat is de betere keuze de s7 maxv ultra of toch de exovacs t10 omni omdat ik geen carpet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:03
Rido schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:47:

• Dreametech L10s Ultra
  • Roborock S7 MaxV Ultra
  • Roborock S8 Pro Ultra
  • Roomba J7+ Combo
  • Narwal Freo
  • Lefant T1
  • Ecovacs X1 OMNI
  • Ecovacs T10 OMNI
Bedankt! Ik moet wel zeggen dat al die reviews erg verschillen :+

Bovenstaand review zegt dat de L10s beter kan dweilen dan de S7 MaxV, terwijl Vacuumwars review zegt dat de Roborock S7 MaxV beter kan dweilen :+
Ook het opzuigen van vuil op harde vloeren komt de L10s uit winnaar uit, terwijl bij Vacuumwars de Roborock eruit komt. :+

Ik wacht nog even op de nieuwe modellen van Roborock (Q revo en de Max), hopelijk zakt de prijs dan nog iets (onder de <€ 1.000,-). Toch begin ik nu te neigen naar de Dreametech L10s Ultra. Dit omdat:
  • de L10s Ultra een dweil-droger functie standaard ingebouwd heeft waarbij je water in het docking kan laten lopen om het docking-station schoon te maken.
  • de L10s € 300,- euro goedkoper is. (€ 899,- op Amazon, terwijl de MaxV momenteel €1.147,- kost + € 50,- voor de dweildroger = € 1.197,-)

[ Voor 6% gewijzigd door Unkie op 02-06-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:03
Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Bovenstaand review zegt dat de L10s beter kan dweilen dan de S7 MaxV, terwijl Vacuumwars review zegt dat de Roborock S7 MaxV beter kan dweilen :+
Ook het opzuigen van vuil op harde vloeren komt de L10s uit winnaar uit, terwijl bij Vacuumwars de Roborock eruit komt. :+

Ik wacht nog even op de nieuwe modellen van Roborock (Q revo en de Max), hopelijk zakt de prijs dan nog iets (onder de <€ 1.000,-). Toch begin ik nu te neigen naar de Dreametech L10s Ultra. Dit omdat:
  • de L10s Ultra een dweil-droger functie standaard ingebouwd heeft waarbij je water in het docking kan laten lopen om het docking-station schoon te maken.
  • de L10s € 300,- euro goedkoper is. (€ 899,- op Amazon, terwijl de MaxV momenteel €1.147,- kost + € 500,- voor de dweildroger = € 1.197,-)
toon volledige bericht
L10s ultra is 999 toch (Amazon.de), of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
Kartmans1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:29:
[...]

L10s ultra is 999 toch (Amazon.de), of zie ik iets over het hoofd?
Op Frans of italiaans Amazon.

De S7 MaxV is nu ook 999 euro bij expert Duitsland. Alleen ze verzenden niet naar Nederland :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Unkie op 02-06-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-06 16:03
Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:35:
[...]

De S7 MaxV is nu ook 999 euro bij expert Duitsland. Alleen ze verzenden niet naar Nederland :'(
Blij dat ik em gewoon in nl heb gehaald laatst. Ik geniet er al een paar weken van, heerlijk. Voor dat extra geld het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Maar wat vinden jullie dan de beste budget robotstofzuiger met dweilfunctie inclusief google home support onder de 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
[...]

Ik houd het ook in de gaten maar blijkbaar zit jij er nog strakker op! Kan je niet bij expert afhalen? Voor mij zou dat een uurtje rijden zijn dan combineer ik dat gelijk met bier halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
[...]

Thanks, besteld voor 900! Die dreame reviews zijn ook goed en die eerste bugs kijken minder voor te komen, dus op gewaagd. Vind de Dock ook mooier dan van de S7 MAXV Ultra. Ben benieuwd, dinsdag komt hij binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:06:
[...]

• de L10s € 300,- euro goedkoper is. (€ 899,- op Amazon, terwijl de MaxV momenteel €1.147,- kost + € 50,- voor de dweildroger = € 1.197,-)
toon volledige bericht
Was heen interessante video maar toen hij zei dat hij de mopping op medium zette dacht ik: hmm, waarom zou je dat doen? En wat zegt dit over de settings bij stofzuigen. Als je wil testen hoe goed iets werkt moet je het alle kansen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
daantjuh68 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:21:
[...]

Ik houd het ook in de gaten maar blijkbaar zit jij er nog strakker op! Kan je niet bij expert afhalen? Voor mij zou dat een uurtje rijden zijn dan combineer ik dat gelijk met bier halen :P
Nee helaas. Ik heb ze gebeld, maar in de winkel geldt de aanbieding niet. Dan kost hij 1.300 euro.
Lekker vaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
daantjuh68 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:21:
[...]
Enigszins offtopic, maar voor de beste Amazon prijzen gebruik ik een Amazon prijsvergelijker genaamd Hagglezon: https://www.hagglezon.com/en/s/Dreame%20L10S%20Ultra

Daarnaast is nl.pepper.com/ ook altijd een goede voor algemene deals. Daar kan je ook prijs alerts zetten voor bijvoorbeeld 'Robotstofzuiger' of 'Roborock'. Er is ook een Duitse variant en daar stond de Maxv7 ook als deal.

Momenteel neig ik zelf heel erg naar een Dreametech L10s Ultra :D Voor €900 toch wel alle features die je maar kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:41
Wat me opvalt is dat hier weinig mensen de Roidmi EVA plus in gedachten hebben. Kost op dit ogenblik iets meer dan 700€ bij amazon.de
Ikzelf heb er 1 en na een minder goeie inloop periode heb ik nu totaal geen problemen meer met deze robot. Doet alles zoals de "duurdere" merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphterror
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Schumi_wk schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:28:
Wat me opvalt is dat hier weinig mensen de Roidmi EVA plus in gedachten hebben. Kost op dit ogenblik iets meer dan 700€ bij amazon.de
Ikzelf heb er 1 en na een minder goeie inloop periode heb ik nu totaal geen problemen meer met deze robot. Doet alles zoals de "duurdere" merken.
Ik stond op het punt de EVA te kopen toen ik hier een post voorbij zag komen over de Q Revo. Dat ding gaat vermoedelijk niet veel duurder worden. En de obstakeldetectie en mop-lifting zijn toch wel lekkere features... Dat heeft de EVA helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Het aanbod is zo gigantisch dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen en het budget is 600 à 700 euro. Ik heb nu de Roborock S8 op het oog (nu 599 euro bij Amazon), maar heb geen idee of ik daarmee 'de beste koop' voor mijn situatie doe.

- PVC vloer
- Een kat die veel verhaard
- Een kleed in de eetkamer, laag polig
- Een kleed in de woonkamer, middel-hoog polig
- zo'n 80m2 vloeroppervlakte

Automatisch legen is geen voorwaarde, maar wel handig natuurlijk.

Wat zouden jullie adviseren voor dit budget en deze situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
ChromeFR schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:18:
Het aanbod is zo gigantisch dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen en het budget is 600 à 700 euro. Ik heb nu de Roborock S8 op het oog (nu 599 euro bij Amazon), maar heb geen idee of ik daarmee 'de beste koop' voor mijn situatie doe.

- PVC vloer

Middel hoog polig zou ik vermijden met een robot. daarnaast is een S7 Maxv, S8, Ecovacs T10, Dreamtech L10 etc zijn gewoon stuk voor stuk goede robots. Zou wat reviews bekijken op YT en daarnaast gewoon aanschaffen wat je denk voor jou het beste is. Gezien de gigantische aanbod van robots momenteel kan niemand je een direct antwoord geven gezien de meeste van ons maar 1, soms 2 en enkele 3 robots hebben gehad. Ik kan enkel vertellen uit eigen ervaring dat ik zeer tevreden ben met mijn S7 Maxv Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Bedankt, goede tip want dat middel-hoogpolige kleed is nog niet aangeschaft. We gaan namelijk een nieuwe woning in, dus daar houden we dan rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:16
ChromeFR schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:18:

- PVC vloer

Het lijkt me in ieder geval handig om er een te kopen die de dweilmop(s) optilt voor de tapijten. Verder eentje kiezen die zowel goed zuigt op gladde vloeren als tapijt en kattenhaar goed meeneemt.

Je zou kunnen overwegen iets meer te besteden om een Utra uitvoering te kopen met afzuiging. Je doet er tenslotte jaren mee als het goed is. Onze Dreame L10s is in dat geval geen ster op hoogpolige tapijten en raad ik daarvoor niet aan. Voor het overige wèl.
Maar.. er komt wel een nieuw model aan van Roborock, de Q-Revo, die misschien goedkoper wordt. Wellicht het wachten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De Roborock Q Revo kan erg interessant worden met eigenlijk alle toeters en bellen (afzuigstation, vies + schoon water, mop drying) en obstacle avoidance. Dit zal waarschijnlijk een hele simpele camera zijn, geen echte RGB camera en zelf besturen zoals de MaxV.

Naar verwachting komt hij 11 juni op de markt met een verwachte prijs van $900. Ik ben benieuwd wat de euro prijs incl BTW gaat worden. Het is een Q model, dus deze wordt normaliter iets onder de high-end S modellen geplaatst. Maar de S7 Pro Ultra lijkt dan nauwelijks bestaansrecht meer te hebben, of de prijs moet zakken.. de Q Revo heeft immers wel standaard mop drying en obstacle avoidance.

Roborock brengt bijzonder veel modellen uit die vrijwel allemaal concurreren met hun eigen modellen. De Q Revo vervaagt de scheidingslijn met de S series nog meer. De Roborock Q Revo lijkt echter ook veel op de L10s, dus daar gaan ze direct de strijd mee aan.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 04-06-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Klopt, de Q Revo lijkt veel op de L10s. Maar die laatste beschikt natuurlijk wel over een volwaardige camera. De Q Revo kan desondanks zeker interessant zijn als de prijs een stuk lager wordt. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Hoe gaat de s7 maxv ultra om met hoogpolig vloerkleed (bij tv/woonkamer)? Instellen als no-go zone en zelf handmatig doen i.v.m. de mop? Of gaat dit wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
gruys7 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:48:
Hoe gaat de s7 maxv ultra om met hoogpolig vloerkleed (bij tv/woonkamer)? Instellen als no-go zone en zelf handmatig doen i.v.m. de mop? Of gaat dit wel goed?
Kans dat ze zich vast vreet op je tapijt denk ik voornamelijk. No-go zones lijkt mij de beste optie.

Verders geen ervaring met hoog polig tapijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43

jOzh

Sweet dude!

Dreame L10 Ultra nu voor €680 bij Amazon.de voor de komende 2 uur
https://www.amazon.de/-/e...-Navigation/dp/B0BLYXDPMR

[edit]dit is dus een andere (light?) versie van de L10S ultra. Hier een review: https://basic-tutorials.c...reviews/dreame-l10-ultra/

[ Voor 33% gewijzigd door jOzh op 05-06-2023 16:45 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-05 21:12

MevrouwDeKat

Miauw

Geen ervaring met de S7, maar wel met hoogpolig, en dat was geen succes. Inderdaad doordat een robot zichzelf vastdraaid in de draden. No-go is een goede oplossing, of een ander kleed, dat hebben wij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
jOzh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:20:
Dreame L10 Ultra nu voor €680 bij Amazon.de voor de komende 2 uur
https://www.amazon.de/-/e...-Navigation/dp/B0BLYXDPMR

[edit]dit is dus een andere (light?) versie van de L10S ultra. Hier een review: https://basic-tutorials.c...reviews/dreame-l10-ultra/
Hij mist alleen de camera. Voor de rest is hij precies hetzelfde als de L10s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik heb sindskort een Bluebot Xtreme, maar ik krijg hem niet aan het dweilen?
Unit met reservoir is geïnstalleerd en waterlevel staat op high.

Stofzuiger doet stofzuigt wel, maar de vloer en dweil zijn totaal niet vochtig.

Iemand wellicht een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq30So8_RvcchtwwJ7A7BgLVIgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H46PZIHZttKtusLzBX74Nhv5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door A-Waxxx op 05-06-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ter indicatie: wij hebben de plus (zelfde bot) en die zag de badmat in de badkamer als een obstakel. Is er niet overheen gegaan. Laagpolig tapijt en de deurmat in de woonkamer herkent ie maar gaat ie wel overheen. Zou verwachten dat een hoogpolig tapijt vrijwel automatisch goed gaat. Zou er de eerste keer bij gaan staan en het dan voor werkend aannemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[...]

De L10s ultra is ineens flink in prijs gestegen, ruim boven de €1000 :o

Edit: bij de Franse toch weer terug op €899.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 06-06-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

A-Waxxx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:16:
Ik heb sindskort een Bluebot Xtreme, maar ik krijg hem niet aan het dweilen?
Unit met reservoir is geïnstalleerd en waterlevel staat op high.

Stofzuiger doet stofzuigt wel, maar de vloer en dweil zijn totaal niet vochtig.

Iemand wellicht een idee?

[Afbeelding]
Heeft mijn Xtreme ook wel eens gehad. Bak eruit klikken en erin klikken of opnieuw starten werkte dan prima.

Verwacht overigens niet veel van het dweilen. Zuigen gaat er perfect mee. Maar dweilen is meer een nat lapje over de vloer.
Verstopt waterslangetje kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 22:05
Ik ben op zoek naar een robot met dweilfunctie, maar ik merk dat ik er niet goed uitkom. Het is de eerste robot die ik aanschaf, maar ik wil wel een apparaat dat degelijk werkt. (ik vind het zonde om een apparaat aan te schaffen en na korte tijd al weer te willen upgraden omdat ik eerst een instapmodel had gekozen dat het nét niet is). Het apparaat moet het vooral goed doen op een vloerkleed (midden/laag polig) en tegels.

Ik kijk naar de Xiaomi Roborock S5 Max. Maar dit type is al weer een aantal jaar oud. maakt dat veel uit in stofzuigerland?

Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Rowenta X-plorer Serie 95 en de roborock s8. deze zijn qua prijs wel een stuk hoger en zo veel wilde ik er eigenlijk niet aan uitgeven als 'instap'model. Ik heb er echter te weinig verstand van om dit te beoordelen, doe ik er veel beter aan om mijn budget te verhogen?

Klopt het dat Rowenta de data op europese servers heeft staan? Privacy vind ik toch altijd wel belangrijk net als repareerbaarheid, maar dat is misschien te veel gevraagd. Is Rowenta qua prijs/prestatieverhouding vergelijkbaar of duidelijk minder dan de Roborock modellen?

Zijn dit uberhaupt wel de juiste merken en types om naar te kijken in mijn gebruikssituatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 07:47
Hallo! Ik heb eindelijk de knop doorgehakt - ik ga voor een Roborock S7 Maxv Ultra gaan.

- Die drying module; is dat officieel van Roborock? Ik vind er verschillende op Amazon, rond de 100€. Heb ik hier een extra stopcontact voor nodig?
- Ergens waar er deals zijn voor de S7 Maxv Ultra :)?

Thx!

[ Voor 8% gewijzigd door Shattering op 06-06-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

Skerekrow schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:51:
Ik ben op zoek naar een robot met dweilfunctie, maar ik merk dat ik er niet goed uitkom. Het is de eerste robot die ik aanschaf, maar ik wil wel een apparaat dat degelijk werkt. (ik vind het zonde om een apparaat aan te schaffen en na korte tijd al weer te willen upgraden omdat ik eerst een instapmodel had gekozen dat het nét niet is). Het apparaat moet het vooral goed doen op een vloerkleed (midden/laag polig) en tegels.

Ik kijk naar de Xiaomi Roborock S5 Max. Maar dit type is al weer een aantal jaar oud. maakt dat veel uit in stofzuigerland?

Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Rowenta X-plorer Serie 95 en de roborock s8. deze zijn qua prijs wel een stuk hoger en zo veel wilde ik er eigenlijk niet aan uitgeven als 'instap'model. Ik heb er echter te weinig verstand van om dit te beoordelen, doe ik er veel beter aan om mijn budget te verhogen?

Klopt het dat Rowenta de data op europese servers heeft staan? Privacy vind ik toch altijd wel belangrijk net als repareerbaarheid, maar dat is misschien te veel gevraagd. Is Rowenta qua prijs/prestatieverhouding vergelijkbaar of duidelijk minder dan de Roborock modellen?

Zijn dit uberhaupt wel de juiste merken en types om naar te kijken in mijn gebruikssituatie?
Ligt aan wat je verwachtingen zijn.
Her een S5. En dweilen doet ie.
Is geen vervanger voor het zelf doen.
En i.t.t. de nieuwere versies niet automatisch schoonmaken en drogen.

ik gebruik daarom zelf weinig de dweilfunctie.
De robot zuigt als ik er niet ben. En dan moet ik dus de dweilen van te voren gereed maken zeg maar.

hier dus wel aan het kijken voor iets als een s7 max ultra/s8 pro ultra

De S5 kan ik ook niet meer toevoegen aan mijn google home.
Daarvoor is de nieuwe Roborock app nodig. En die ondersteund de S5 weer niet.

Qua stofzuigen nog steeds tevreden.
Maar idd inmiddels wel wat ouder. Dus geen multivloer setup bv.
Denk dat het aan de prijs ligt of ik die nog zou aanraden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
monica66 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Hij mist alleen de camera. Voor de rest is hij precies hetzelfde als de L10s.
De L10S kan ook automatisch dwijlvloeistof toedienen, wel met speciale capsules die je wel moet kopen, maar verder is idd het ontbreken van de camera waardoor hij moeite heeft met kleine onstakels.
Unkie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:31:
Blijkbaar komt ook nog de RoboRock Q Revo (met ronddraaiende tot 7mm liftende dweilen) en de RoboRock S7 Max Ultra (niet de MaxV) welke tussen de Q Revo en S8 Pro Ultra zou moeten zitten.

Toch nog maar even wachten.
Heel interessant die Q Revo!

[ Voor 39% gewijzigd door duncanvdlinden op 06-06-2023 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kartmans1
L10s ultra vandaag binnengekregen. Wat een upgrade t.o.v. de vijf jaar oude Ecovacs (welke ook een dock met afzuiging had). Waar de Ecovacs vast wilde lopen op poten, botste, klonk als een straaljager en het dweilen niets voorstelde, is de L10s het tegenovergestelde. Fijne nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 23:26
Misschien eerder hier genoemd; maar is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen Xiami, Roborock en Dreame ? Naar mijn weten horen ze alle drie tot dezelfde groep bedrijven? Zitten er kwaliteits verschillen tussen de drie merknamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Dank voor de info. Heeft me toch de zet gegeven om voor de S8 te kiezen ipv de S5 (de S8 niet plus versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Skerekrow schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Dank voor de info. Heeft me toch de zet gegeven om voor de S8 te kiezen ipv de S5 (de S8 niet plus versie).
Er stond mij iets van bij dat je de watertank niet uit de S8 halen (ivm schoonmaken vd watertank)? De dweil vervangen was ook moeilijker bij de S8 (los te trekken). Je dient hem uit het dockingstation te halen (alleen relevant bij de Plus en Ultra).

Bij de S7 MaxV gaat dit makkelijker (zie hier en hier).

[ Voor 24% gewijzigd door Unkie op 07-06-2023 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:16
Unkie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Er stond mij iets van bij dat je de watertank niet uit de S8 halen (ivm schoonmaken vd watertank)? De dweil vervangen was ook moeilijker bij de S8 (los te trekken). Je dient hem uit het dockingstation te halen (alleen relevant bij de Plus en Ultra).

Bij de S7 MaxV gaat dit makkelijker (zie hier en hier).
Voor de duidelijkheid; bij de S8 (dus de non-Plus en/of non-Ultra versie) kan je de watertank er nog wel uithalen en kan je de dweil nog wel eenvoudig verwijderen. Je kan dit vinden in de handleiding welke online staat.

Ik wil zelf ook namelijk voor de reguliere S8 gaan, maar hoop dat ie binnenkort weer voor 549 (of minder) in de aanbieding komt. Heb geen haast namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 07-06-2023 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skerekrow
Dat kan niet lang meer duren. Ik heb hem bij Bol besteld voor
579,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-06 07:19
DarkSide schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Ligt aan wat je verwachtingen zijn.
Her een S5. En dweilen doet ie.
Is geen vervanger voor het zelf doen.
En i.t.t. de nieuwere versies niet automatisch schoonmaken en drogen.

ik gebruik daarom zelf weinig de dweilfunctie.
De robot zuigt als ik er niet ben. En dan moet ik dus de dweilen van te voren gereed maken zeg maar.

hier dus wel aan het kijken voor iets als een s7 max ultra/s8 pro ultra

De S5 kan ik ook niet meer toevoegen aan mijn google home.
Daarvoor is de nieuwe Roborock app nodig. En die ondersteund de S5 weer niet.

Qua stofzuigen nog steeds tevreden.
Maar idd inmiddels wel wat ouder. Dus geen multivloer setup bv.
Denk dat het aan de prijs ligt of ik die nog zou aanraden.
toon volledige bericht
Multivloer bedoel je meerdere verdiepingen toevoegen? Dit kan gewoon met de Roborock S5max. Hier ook al bijna 3 jaar draaiende. De dweilfunctie is niks meer dan een natte doek over de vloer halen.
Als je wat om het dweilen geeft zou ik toch voor wat anders gaan. Zit ook een tijdje te kijken voor een robot die ook goed kan dweilen, de keuze zit hem tussen de dreame met de draaiende pads of de Roborock met de vibrerende dweil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

Hier geen Max versie.
Ik heb maar 1 vloer optie.
Boven geeft hij aan dat hj het niet herkend en gaat dan random aan de slag.
Op zich niet heel erg.Doet het nog best goed.
Maar is boven wel langer bezig dan beneden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:16
FabianNL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:06:
[...]

Voor de duidelijkheid; bij de S8 (dus de non-Plus en/of non-Ultra versie) kan je de watertank er nog wel uithalen en kan je de dweil nog wel eenvoudig verwijderen. Je kan dit vinden in de handleiding welke online staat.

Ik wil zelf ook namelijk voor de reguliere S8 gaan, maar hoop dat ie binnenkort weer voor 549 (of minder) in de aanbieding komt. Heb geen haast namelijk.
Voor de geïntreseerde; momenteel op Geekbuying voor 549 en met diverse coupons én CashbackXL zou je op een prijs moeten kunnen uitkomen voor 479. Ik heb hem zojuist aangeschaft en gedeeld op Pepper.nl. Ik ben benieuwd! Vast een hele upgrade tov de huidige Neato D7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De Roborock S7 Max UItra (dus géén maxV) is te pre-orderen bij Geekmaxi: https://www.geekmaxi.com/...ltra-launch-event/nl.html

Het is feitelijk een S7 Pro Ultra maar dan met dweildroger ingebouwd. Ik vind dit maar een verwarrende en matige toevoeging aan de line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Sinds gisteren rijdt de S7 (Maxv) hier rond. Ik kom van een Botvac D7, het verschil is dan ook immens. Sterk onder de indruk hoe goed deze technologie in een 5-tal jaren is verbeterd. Er is (sinds kort) ook een officiële integratie binnen Home Assistant, die werkt dan ook perfect.

Ik heb gekozen voor de S7 Maxv Ultra (in plaats van de S8 Pro Ultra), omdat ik geen tapijt heb. Ik mis nu wel de "auto mop dryer", maar die kan/wil ik apart kopen via Amazon. Op Amazon vind ik echter verschillende verkopers, met prijzen tussen 100- en 150€. Kan iemand me naar een juiste verkoper verwijzen? Want ik ben ook niet 100% zeker of al die verkopers "het officiële ding" verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Shattering schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:54:
Er is (sinds kort) ook een officiële integratie binnen Home Assistant, die werkt dan ook perfect.
helaas blijft het nog wachten tot de multi-map support wordt geïmplementeerd. die is alleen via de onofficiele integratie beschikbaar. wellicht bij de volgende update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
de Peer schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:
[...]

helaas blijft het nog wachten tot de multi-map support wordt geïmplementeerd. die is alleen via de onofficiele integratie beschikbaar. wellicht bij de volgende update...
Hey! Daar had ik zelfs nog niet bij stil gestaan. Kan ik de kaart (van één map dus) al zien in de officiële integratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Shattering schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Hey! Daar had ik zelfs nog niet bij stil gestaan. Kan ik de kaart (van één map dus) al zien in de officiële integratie?
nee, nog niet. staat wel op de lijst om geimplementeerd te worden, maar tot nu toe nog niet mogelijk via de officiele integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
[b]Shattering in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

Ik heb gekozen voor de S7 Maxv Ultra (in plaats van de S8 Pro Ultra), omdat ik geen tapijt heb. Ik mis nu wel de "auto mop dryer", maar die kan/wil ik apart kopen via Amazon. Op Amazon vind ik echter verschillende verkopers, met prijzen tussen 100- en 150€. Kan iemand me naar een juiste verkoper verwijzen? Want ik ben ook niet 100% zeker of al die verkopers "het officiële ding" verkopen?
Ik heb hier ook naar zitten zoeken en ze lijken allemaal niet-officieel te zijn... Of ze verkopen officieel, allemaal onder andere namen, dat kan ook. Het is mij in ieder geval niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Proim schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Ik heb hier ook naar zitten zoeken en ze lijken allemaal niet-officieel te zijn... Of ze verkopen officieel, allemaal onder andere namen, dat kan ook. Het is mij in ieder geval niet duidelijk.
Dat komt doordat Roborock, voor zover ik weet, geen eigen officiële EU winkel heeft. In de US verkoopt Roborock gewoon zelf de dryer module.

In de EU zie je allemaal resellers die exact hetzelfde ding verkopen maar dan onder andere namen, dit vanwege het merkrecht. Persoonlijk zou ik hem gewoon bij AliExpress halen. Ze verkopen daar allemaal het originele ding tegen een véél lager prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:55

Jdv

stin00 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:24:
De Roborock S7 Max UItra (dus géén maxV) is te pre-orderen bij Geekmaxi: https://www.geekmaxi.com/...ltra-launch-event/nl.html

Het is feitelijk een S7 Pro Ultra maar dan met dweildroger ingebouwd. Ik vind dit maar een verwarrende en matige toevoeging aan de line-up.
Dank @stin00 ! Ik had bijna de s7 maxv met losse droger besteld, maar de s7 Max Ultra lijkt voor mijn situatie een goede keuze te zijn (pvc vloer en regelmatig dweilen+reinigen en drogen). Ik had het model wel voorbij zien komen maar leek op het eerste zicht alleen in US geleverd te kunnen worden. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk of de object detectie even goed/beter/minder is dan de Maxv... Hebben hier namelijk regelmatig kattenspeeltjes rond slingeren :-) uit de beschrijving maak ik op dat er een iets andere techniek wordt gebruikt dan bij de Maxv en dat het apparaat wel degelijk items ziet liggen.. Alleen de camera zou dan ontbreken voor het remote mee kijken en foto’s maken als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Jdv schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Dank @stin00 ! Ik had bijna de s7 maxv met losse droger besteld, maar de s7 Max Ultra lijkt voor mijn situatie een goede keuze te zijn (pvc vloer en regelmatig dweilen+reinigen en drogen). Ik had het model wel voorbij zien komen maar leek op het eerste zicht alleen in US geleverd te kunnen worden. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk of de object detectie even goed/beter/minder is dan de Maxv... Hebben hier namelijk regelmatig kattenspeeltjes rond slingeren :-) uit de beschrijving maak ik op dat er een iets andere techniek wordt gebruikt dan bij de Maxv en dat het apparaat wel degelijk items ziet liggen.. Alleen de camera zou dan ontbreken voor het remote mee kijken en foto’s maken als ik het goed begrijp.
De objectdetectie van het S7 MaxV model is véél beter omdat er een RGB camera in zit. Deze kan veel beter speelgoed en andere objecten zoals huisdierongelukjes ontwijken.

Het S7 Max model ligt meer in lijn met de normale S8 series. Er zit een relatief eenvoudige sensor in om grotere objecten te ontwijken, maar dit is niet altijd betrouwbaar. Je hebt slechte resultaten: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Obstacle Avoidance Test maar ook betere: YouTube: Object Avoidance Test - Roborock S8 PRO ULTRA Robot Vacuum & Mop . Mogelijk dat firmware upgrades dit betrouwbaarder maken.

Overigens is momenteel nog geen enkele robot opgewassen tegen losliggende (oplaad)kabels. Die zuigen ze helemaal vast. Daarnaast scoren alle modellen echt geen 100% in tests, ze blijven soms tegen dingen aanrijden.

Persoonlijk vind ik op high-end gebied slechts 2 robotstofzuigers echt interessant:

- De Dreame L10S Ultra voor €900 (rgb camera, stof/water afzuigdock, mop droger). Nadeel is de minder goede app.
- De Roborock Q Revo (stof/water afzuigdock, mop droger) Nadeel is geen object ontwijking.

Voor de Q Revo gaat de prijs echter bepalend zijn, dus dat is nog even afwachten. Ik vind de Roborock S8 series nog veel te duur met te weinig verbeteringen. De S7 MaxV Ultra vind ik ook nog te duur, zeker als je de losse mop droger er nog bij koopt.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 09-06-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
stin00 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Dat komt doordat Roborock, voor zover ik weet, geen eigen officiële EU winkel heeft. In de US verkoopt Roborock gewoon zelf de dryer module.

In de EU zie je allemaal resellers die exact hetzelfde ding verkopen maar dan onder andere namen, dit vanwege het merkrecht. Persoonlijk zou ik hem gewoon bij AliExpress halen. Ze verkopen daar allemaal het originele ding tegen een véél lager prijs.
Aha, bedankt! 50€, heel goedkoop! En we zijn zeker dat die origineel is? :)

Edit: ondertussen al besteld :) - bedankt voor de tip!

[ Voor 11% gewijzigd door Shattering op 09-06-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Shattering schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Aha, bedankt! 50€, heel goedkoop! En we zijn zeker dat die origineel is? :)

Edit: helaas: This product is sold out or the seller has discontinued selling this product. Please contact the seller for details.
Hmm dat is wel jammer :-( Je kan ook bij een wat grotere Aliexpress verkoper kopen, zoals My Robot Hub. Ze verkopen vaak wel een 'Chinese' versie trouwens, dus met chinese handleiding en EU adapterverloopje meen ik. Deze is wel iets duurder.

Edit: ah toch gelukt, mooi! Ben benieuwd of hij snel binnen is.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 09-06-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
stin00 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Aha bedankt, voor een of andere reden vond ik die toen niet via AliExpress!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
stin00 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:34:
[...]

De objectdetectie van het S7 MaxV model is véél beter omdat er een RGB camera in zit. Deze kan veel beter speelgoed en andere objecten zoals huisdierongelukjes ontwijken.

Het S7 Max model ligt meer in lijn met de normale S8 series. Er zit een relatief eenvoudige sensor in om grotere objecten te ontwijken, maar dit is niet altijd betrouwbaar. Je hebt slechte resultaten: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Obstacle Avoidance Test maar ook betere: YouTube: Object Avoidance Test - Roborock S8 PRO ULTRA Robot Vacuum & Mop . Mogelijk dat firmware upgrades dit betrouwbaarder maken.
Ze noemen het in de S8 Reactive 3D Obstacle Avoidence wat dus diepte in objecten kan herkennen, het is dus niet een hele simpele oplossing. Je kan inderdaad niet live beelden bekijken via de S8 zoals dat kan met de S7 MaxV. De nieuwe S7 Max Ultra (dat is een andere robot dan de oude gewone S7 en de S7 MaxV) en de Q Revo heet het Reactive Obstacle Avoidence, ook een vorm van obstacle avoidence maar dan wat minder geavanceerd dan de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kartmans1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:21:
L10s ultra vandaag binnengekregen. Wat een upgrade t.o.v. de vijf jaar oude Ecovacs (welke ook een dock met afzuiging had). Waar de Ecovacs vast wilde lopen op poten, botste, klonk als een straaljager en het dweilen niets voorstelde, is de L10s het tegenovergestelde. Fijne nieuwe aanwinst!
Vraagje omdat je al een Ecovacs had waarom voor de L10s gegaan en niet de Ecovacs DEEBOT X1 OMNI?

Ecovacs DEEBOT X1 OMNI begint aardig concurentie te krijgen?
L10s en binnenkort de Revo.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zojuist ook de Dreame L10S Ultra aangeschaft voor €869: https://m.ochama.com/productDetail.html?skuId=119751

(Als nieuwe klant COLLECT invullen bij aanmaken account, krijg je een €10 voucher).

Voor deze prijs kon ik het niet laten :D Wilde de Q Revo prijs afwachten, maar verwacht niet dat die onder de €800 gaat uitkomen. De rgb camera op de L10S gaat erg handig zijn met 2 katten in huis.

[ Voor 24% gewijzigd door stin00 op 10-06-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
RobbyTown schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Vraagje omdat je al een Ecovacs had waarom voor de L10s gegaan en niet de Ecovacs DEEBOT X1 OMNI?

Ecovacs DEEBOT X1 OMNI begint aardig concurentie te krijgen?
L10s en binnenkort de Revo.
Flink wat reviews bekeken, ook van de Ecovacs, en die leek toch niet super te zijn qua ontwijken van obstakels etc. En in het algemeen kwam de Dreame er beter uit.

Verder met de Ecovacs toch wel vaak gezeur gehad met hun (oude) app. Als de Ecovacs vastliep en je hem opnieuw startte was hij zijn kaart kwijt, kon je weer alles opnieuw mappen tijdens een stofzuigbeurt waar hij weer op alles knalde omdat ik de no go zones dan ook weg waren. Mijn vriendin noemde hem seniel haha. Met de nieuwe Ecovacs zal dit vast beter zijn, omdat deze ook een andere app heeft, maar inclusief de betere reviews voor de dreame toch voor deze gekozen.

Oh, en de prijs lag ook nog eens lager. 899 betaald voor de Dreame.

[ Voor 3% gewijzigd door Kartmans1 op 10-06-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

stin00 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:21:
Zojuist ook de Dreame L10S Ultra aangeschaft voor €869: https://m.ochama.com/productDetail.html?skuId=119751

(Als nieuwe klant COLLECT invullen bij aanmaken account, krijg je een €10 voucher).

Voor deze prijs kon ik het niet laten :D Wilde de Q Revo prijs afwachten, maar verwacht niet dat die onder de €800 gaat uitkomen. De rgb camera op de L10S gaat erg handig zijn met 2 katten in huis.
Bedankt voor de tip, meteen besteld!

Weet iemand hoe vaak je zo'n stofzuigerzak, bij benadering, moet vervangen? Best prijzige dingen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Wij hebben de L10s nu 2.5 maand in gebruik en de.stofzak begint nu vol te raken. De schoonmaakmiddelcartridge (niet goedkoop, maar ideaal) is gisteren vervangen. Ik moet er wel bij zeggen dat bij ons elke dag stofgezogen en gedweild wordt.

Edit: we hebben een setje stofzakken, borsteltjes ed bij Ali gekocht. De prijs daar viel mee.
https://a.aliexpress.com/_EzCd4NL

[ Voor 24% gewijzigd door monica66 op 10-06-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalDutchman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-04 14:56
Hallo,

Ik overweeg een robotstofzuiger maar vaag me af of de stofzuigers met dweilfunctie ook zo in te stellen zijn dat ze slechts een deel (met tegels) dweilen en de rest (houten vloer) zuigen.
Weet iemand of dit in te stellen is en zo ja, bij welke modellen?
Alvast bedankt!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DigitalDutchman schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:18:
Hallo,

Ik overweeg een robotstofzuiger maar vaag me af of de stofzuigers met dweilfunctie ook zo in te stellen zijn dat ze slechts een deel (met tegels) dweilen en de rest (houten vloer) zuigen.
Weet iemand of dit in te stellen is en zo ja, bij welke modellen?
Alvast bedankt!

Klaas
Ik kan in de Xiaomi app (roborock en co) gewoon zones aanmaken in de app en daarbij aangeven wat ie er mee moet doen. Dat lijkt me wat je zoekt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalDutchman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-04 14:56
The Eagle schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Ik kan in de Xiaomi app (roborock en co) gewoon zones aanmaken in de app en daarbij aangeven wat ie er mee moet doen. Dat lijkt me wat je zoekt? :)
Dat denk ik ook, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

monica66 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:35:
Wij hebben de L10s nu 2.5 maand in gebruik en de.stofzak begint nu vol te raken. De schoonmaakmiddelcartridge (niet goedkoop, maar ideaal) is gisteren vervangen. Ik moet er wel bij zeggen dat bij ons elke dag stofgezogen en gedweild wordt.

Edit: we hebben een setje stofzakken, borsteltjes ed bij Ali gekocht. De prijs daar viel mee.
Ergens wat info te vinden wat er allemaal in die cardridge zit? Parfum (daar word de vloer vettig door) bijvoorbeeld?

Krijg wel tekst gevonden maar niet echt de details
Maak kennis met de speciaal geformuleerde vloerreinigingsoplossingen van Dreametech, exclusief ontworpen voor gebruik met de Dreametech L10s Ultra/L10 Ultra.

Deze multi-oppervlakte oplossing biedt een diepe reiniging voor harde vloeren die glanzen en is geschikt voor verschillende soorten vloeren, waaronder hout, tegels, vinyl, marmer, steen en meer. Zeg vaarwel tegen onaangename geurtjes dankzij de geur verdrijvende eigenschappen van deze oplossing, waardoor uw huis een net gereinigd gevoel achterlaat.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Het reinigingsmiddel zelf ruik je bijna niet. We hebben natuursteen en zijn erg tevreden over het dweilresultaat. We laten de robot elke 10m2 naar de basis terugkeren om de pads schoon te maken, het vuile water af te zuigen of water bij te tanken.
Je ruikt de afvalwatertank ook niet. Ik moet er wel bjj zeggen dat we hem regelmatig legen.

Edit: wat er in het schoonmaakmiddel precies zit weet ik niet. Op Reddit zie ik dit;

"Q: Is the cleaning solution used by L10s ultra acidic or alkaline? Can it damage the floor?

A: The cleaning solution used by L10s Ultra is alkaline. It is generally safe for the floor if it is not heavily used. However, if you are using your own cleaning solution, it is not certain."

[ Voor 35% gewijzigd door monica66 op 10-06-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

stin00 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:21:

Twijfel, twijfel.. ik twijfel nog tussen de S7 Maxv ultra en de Dreame L10S. Belangrijkste voor mij is de object detectie en het drogen van de dweil. Zou er significant verschil zitten tussen de camera van de Maxv en de Dreame L10S of is dit wellicht te verwaarlozen?

Edit: het verschil in object detectie is er wel volgens deze review: https://www.bestcordlessv...s-roborock-s7-maxv-ultra/

Wat heeft bij jou de doorslag gegeven, de prijs?

[ Voor 7% gewijzigd door Jdv op 10-06-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Het is maar net welk Youtube filmpje je kijkt. Er zijn natuurlijk al weer wat software updates geweest inmiddels.

Hier komt de L10s er gemiddeld als beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-06 07:19
Ik ben ook aan het kijken voor een L10s ultra om mijn s5max te vervangen. Kan je ook de robot los bestellen en een keer later de docking station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

monica66 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:47:
Het is maar net welk Youtube filmpje je kijkt. Er zijn natuurlijk al weer wat software updates geweest inmiddels.

Hier komt de L10s er gemiddeld als beste uit.
Dat is ook zo :-), het prijsverschil is ook interessant genoeg. Zeker wanneer je de Maxv met losse droog unit vergelijkt. Wat is jouw ervaring met de object detectie? Las dat jij ook de L10s hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Jdv schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:28:
[...]

Twijfel, twijfel.. ik twijfel nog tussen de S7 Maxv ultra en de Dreame L10S. Belangrijkste voor mij is de object detectie en het drogen van de dweil. Zou er significant verschil zitten tussen de camera van de Maxv en de Dreame L10S of is dit wellicht te verwaarlozen?

Edit: het verschil in object detectie is er wel volgens deze review: https://www.bestcordlessv...s-roborock-s7-maxv-ultra/

Wat heeft bij jou de doorslag gegeven, de prijs?
Ik heb momenteel naar alle tevredenheid een Roborock S7 Plus, maar ben inderdaad bewust voor de Dreame L10S Ultra gegaan in plaats van de S7 MaxV Ultra met de volgende afweging:

+ De L10S was via Ochama met 870 aanzienlijk goedkoper
+ Ingebouwde dweildroger
+ Ingebouwde losse cleaning solution, hij mixt zelf de verhouding met water. Nadeel is de relatief dure cartridge, maar bij Roborock moet je zelf knoeien met schoonmaakmiddel ín de watertank. Dat laat altijd vieze zeepresten achter en kan slechtg zijn voor de robot. Mijn ervaringen met dweilen met alleen water zijn matig. Ik wil echt een volledig automatische schoonmaakervaring, wil niks meer zelf doen behalve filters poetsen :+

Ik zag eigenlijk nog maar weinig redenen om de 7 MaxV Ultra te kopen. Hij is verkrijgbaar in het zwart en heeft dual microfonen (je kan praten + horen, de l10s is alleen praten). Daarnaast schijnt de app iéts beter te zijn. Qua schoonpoetsen zijn ze redelijk gelijk. De roborock blijft echter steevast 1050 to 1150 euro, alleen in Duitsland soms 1000. Maar de dweildroger kost ook weer 50 tot 60 extra.

Ik laat het hier wel even weten zodra ik hem binnen heb en een test rondje heb laten rijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Jdv schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Dat is ook zo :-), het prijsverschil is ook interessant genoeg. Zeker wanneer je de Maxv met losse droog unit vergelijkt. Wat is jouw ervaring met de object detectie? Las dat jij ook de L10s hebt.
De camera en de object detectie vinden we prima. Soms iets te goed zelfs. Alleen losliggende snoeren kan je beter vooraf even verwijderen. Maar daar hebben bijna alle robots een probleem mee.

Edit: en wat betreft de app: je kan kiezen tussen de Xiaomi app en de Dreame app.

[ Voor 7% gewijzigd door monica66 op 10-06-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Roborock Q Revo reviews mogen inmiddels online worden gepubliceerd: YouTube: Roborock Q Revo Review - Shockingly Good & A Total Game Changer! Lin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
monica66 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:35:

Hoeveel m2 heb je ongeveer? Ik zag day die cartridges 40 euro koste voor 3. Zag ook weer ergens staan per maand 1 vervangen, dan is het een aanzienlijke kostenpost per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
gruys7 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 05:13:
[...]

Hoeveel m2 heb je ongeveer? Ik zag day die cartridges 40 euro koste voor 3. Zag ook weer ergens staan per maand 1 vervangen, dan is het een aanzienlijke kostenpost per jaar.
We hebben ca. 60 m2 beneden die we dagelijks doen. Af en toe pakken we boven ook mee. De hoeveelheid schoonmaakmiddel hangt ook een beetje af van hoe vaak je de pads laat reinigen tijdens het dweilen.

Een keer per maand vervangen is volgens mij overdreven. Ik lees op Amazon.de dat men ook langer met een cartridge doet.

Je kan overigens ook zelf de cartridge navullen natuurlijk. Op Ali is daarvoor een setje te koop. Wij doen dat niet en betalen liever de 13 a 14 euro per cartridge. Voor het gemak en omdat we dan zeker weten dat het mengsel geschikt is.

Er zit een cartridge bij, bij aankoop. Ik.zou zeggen: probeer het eens uit, dan merk je vanzelf hoe lang hij in jullie situatie meegaat. Dan kun je altijd besluiten om hem zelf bij te gaan vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Heb je een linkje van zo'n navulset? Kan het niet vinden op Ali.

Edit: https://nl.aliexpress.com/item/1005005183447335.html heb 'm al :)

[ Voor 40% gewijzigd door ChromeFR op 11-06-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:52
Ik heb een roomba j7. Als ik op internet naar vervangende onderdelen zoek kom ik eigenlijk alleen op vervangende onderdelen voor de i7 uit. Zijn deze identiek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdv

Jdv

Knoop doorgehakt en de L10S vandaag besteld voor 899 bij https://teqclub.com/produ...0s-ultra-robotstofzuiger/. Erg benieuwd :-). @stin00 en @monica66 dank voor jullie antwoorden hierboven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monica66
Jdv schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:35:
Knoop doorgehakt en de L10S vandaag besteld voor 899 bij https://teqclub.com/produ...0s-ultra-robotstofzuiger/. Erg benieuwd :-). @stin00 en @monica66 dank voor jullie antwoorden hierboven!
Een tip:

Als het apparaat bij een Amazon vestiging in Europa te koop is voor hetzelfde bedrag als je nu hebt betaald, (en dat is hij regelmatig), dan is het zeker een overweging waard om hem daar te kopen. Ik heb Amazon namelijk gesproken (zowel die uit Duitsland als Nederland) en de garantie is daar uitstekend. Je hoeft niet wekenlang te wachten op de reparatie van jouw apparaat bij een defect: je krijgt in de garantieperiode meteen een nieuwe toegestuurd, of je kunt je geld terug krijgen.
Het defecte apparaat wordt gerepareerd en vervolgens voor een lager bedrag als tweedehands model aangeboden op Amazon. Supergoede service wat mij betreft.

Voor zover ik weet doen de andere aanbieders op internet dat niet. Op Robocleaners na, die de robot ook bij Amazon vandaan laten komen. Dat weet ik omdat de onze daarvandaan komt en regelrecht vanaf Amazon.de naar ons verstuurd was. In een Amazon doos. Het nadeel van Robocleaners is dat je verzendkosten moet betalen als het apparaat omder garantie terug moet. Dat vind ik een slechte service, omdat bij Amazon het retourzenden gratis is.

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 11-06-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Hoewel ik de L10s besteld heb twijfel ik nog een beetje...misschien stuur ik 'm terug (ondanks de goede deal). Het liefst zou ik eigenlijk een robot willen die alle functies heeft als de Dreame L10s Ultra, maar dan zonder dweilfunctie, maar wal automatisch legen, flinke zuigkracht, lidar, camera etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ChromeFR schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:23:
Hoewel ik de L10s besteld heb twijfel ik nog een beetje...misschien stuur ik 'm terug (ondanks de goede deal). Het liefst zou ik eigenlijk een robot willen die alle functies heeft als de Dreame L10s Ultra, maar dan zonder dweilfunctie, maar wal automatisch legen, flinke zuigkracht, lidar, camera etc. etc.
Dan kon je inderdaad beter wat anders bestellen :D De L10S is juist ook erg op dweilen ingericht (schoon & vies water (weg)pompen, dweilen schoonmaken, schoonmaakmiddel en dweildroger). Je gaat dan betalen voor features die je helemaal niet gebruikt.

De Roborock S7 MaxV is dan voor 719 de 'beste' keuze.

Een (RGB) camera maakt de keuze wel lastig, die zitten alleen op relatief dure high-end stofzuigers. En bij high-end worden vaak ook dweilen toegevoegd. Als je de camera eis kan laten vallen dan zou een Q7 Max Plus een optie worden. Volgens mij kost die rond de 500 tot 550 euro, bij blokker nu 535.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
stin00 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Dan kon je inderdaad beter wat anders bestellen :D De L10S is juist ook erg op dweilen ingericht (schoon & vies water (weg)pompen, dweilen schoonmaken, schoonmaakmiddel en dweildroger). Je gaat dan betalen voor features die je helemaal niet gebruikt.

De Roborock S7 MaxV is dan voor 719 de 'beste' keuze.

Een (RGB) camera maakt de keuze wel lastig, die zitten alleen op relatief dure high-end stofzuigers. En bij high-end worden vaak ook dweilen toegevoegd. Als je de camera eis kan laten vallen dan zou een Q7 Max Plus een optie worden. Volgens mij kost die rond de 500 tot 550 euro, bij blokker nu 535.
Interessante keuze.. Ik denk dat de S7 MaxV de tegenhanger is van de Dreame L10s?
Zelf zou ik dan eerder neigen naar een iRobot Roomba i7+ voor 474 EUR (bij bol.com).
Kijk ook hier eens.
Pagina: 1 ... 7 ... 56 Laatste