• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 12:07

thunder8

Het gedonder begint weer.

Matched: L20
Unkie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:06:
[...]

De Dreame L10s Ultra is momenteel bij de Duitse Mediamarkt (BTW weg-er-mee dagen) en Saturn in de aanbieding voor 840 EURO (de korting wordt toegepast als je door klikt tot aan de winkelwagen.).
Best een nette aanbieding denk ik?
Hmmmm ga ik 60 kilometer rijden om er 1 op te halen of toch wachten op de L20? :$ Keuzes, Keuzes....

PSN-ID: Thunder76nl

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

thunder8 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:52:
[...]

Hmmmm ga ik 60 kilometer rijden om er 1 op te halen of toch wachten op de L20? :$ Keuzes, Keuzes....
Is er van de L20 überhaupt al wat bekend? Kan Google wat ik wil vind niets...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 12:07

thunder8

Het gedonder begint weer.

RobbyTown schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:21:
[...]

Is er van de L20 überhaupt al wat bekend? Kan Google wat ik wil vind niets...
Wat ik gezien had, is dat deze de dweilpads naar de zijkant kan bewegen om strakker langs de randen te dweilen. En in Azië zou die een vaste wateraansluiting hebben, zodat je zelf niet water hoeft bij te vullen.

Maar ik denk dat ik de L10s gewoon ga ophalen. Enige wat ik jammer vind, is dat deze niet in zwart te krijgen is. Vind zwart mooier dan wit.

**update** gekocht en straks ophalen in Bocholt. :) Nog tips over wat je persé meteen erbij moet kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door thunder8 op 24-06-2023 09:22 ]

PSN-ID: Thunder76nl

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-03 20:37
De Dreame L20 Ultra zou volgens dit Duitse artikel vanaf 1 september 2023 te koop zijn in Europa. Deze versie kan vlak langs de kanten dweilen.
https://www.smarthomeassi...roboter/dreame-l20-ultra/

Bij de Mediamarkt stond hij al voor 1299 (100 euro meer dan in het bovenstaande artikel) op de website:
https://www.mediamarkt.at...zeit-260-min-1948034.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFggprMhARhIAUWzWk-0xf_abY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XEPk92u28JBskNWI0jm19Fxf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-hvXoSQZYrQw2vloh-8-7VeRVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njyAGZ75TvrnNKNm8vKGtpI9.jpg?f=user_large

[ Voor 102% gewijzigd door monica66 op 06-08-2023 11:15 . Reden: Foto toegevoegd ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@monica66 sinds 2 dagen ook een filmpje van Dreame zelf YouTube: Dreame L20 Ultra

Lijkt erop dat die ook in het zwart komt
YouTube: Dreame L20 Ultra: Robot hút bụi thông minh độc quyền - Dọn sạch hoàn...

[ Voor 55% gewijzigd door RobbyTown op 06-08-2023 11:45 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• monica66
@RobbyTown Ik vind 'm mooier in het zwart.

Ik lees ook dat de nieuwe Dreame L20 Ultra de Europese versie lijkt te zijn van de Dreame X20 Pro (Plus), die onlangs in Azië werd onthuld.

Er wordt al over gesproken op Reddit en er zijn al testfilmpjes van ook.
https://www.reddit.com/r/..._ultra_leaked_in_germany/

[ Voor 92% gewijzigd door monica66 op 06-08-2023 12:54 . Reden: Aanvulling ]

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 10:47

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Smobbo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:01:
Ik kom nu een beetje uit bij een Dreame L10s ultra. Dat lijkt ook een populair model op dit moment. Zit ik daarmee goed, of zijn er andere modellen die alweer meer kunnen of beter zijn?
Wat is de ervaring hier met Dreame, ik begrijp dat het ook ‘gewoon’ weer een Xiaomi label is?
Ik had net de afgelopen pagina's van het forum doorgespit en dit is de samenvatting:

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azië te bestellen als X10, soms voor minder dan EUR 800)

Zie [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Reserveonderdelen zijn al op AliExpress te koop: https://www.aliexpress.us/item/3256805668010444.html

Een deel daarvan lijkt compatibel met de L10s volgens YouTube: Dreame L20 Ultra / X20 Pro - Saugroboter mit Wasseranschluss, Wische...

Andere L20/X20 video van dezelfde persoon: YouTube: Dreame X20 Pro / L20 Ultra Saugroboter - Unter 800€ - Ist das der be...

L20/X20 wisselen van consumables zal niet veel anders zijn dan bij de L10s waar deze video over gaat: YouTube: Dreame L10s Ultra Inspektion / Service nach 6 Monaten. Was wird erne...

--jeroen

[ Voor 42% gewijzigd door wiert.tweakers op 20-08-2023 19:30 . Reden: Meer info en linkjes ]

http://wiert.wordpress.com

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:25
wiert.tweakers schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

Ik had net de afgelopen pagina's van het forum doorgespit en dit is de samenvatting:

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azie te bestellen, soms voor minder dan EUR 800)

Zie [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Reserveonderdelen zijn al op AliExpress te koop: https://www.aliexpress.us/item/3256805668010444.html

Een deel daarvan lijkt compatibel met de L10s volgens YouTube: Dreame L20 Ultra / X20 Pro - Saugroboter mit Wasseranschluss, Wische...

Andere X20 video van dezelfde persoon: YouTube: Dreame X20 Pro / L20 Ultra Saugroboter - Unter 800€ - Ist das der be...

--jeroen
Ha, goed om te weten! Er komt altijd weer net een iets betere uit ;) . Minder dan 800€ zou wel top zijn.
Je bent dus ook wel van mening dat een Dreame op dit moment wel een aanrader is?

Ik duik ook weer verder het internet op (y) .

• monica66
wiert.tweakers schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azië te bestellen als X10, soms voor minder dan EUR 800)
Ik zie de X10 en de X20 voor nog minder geld te koop staan op Alibaba. https://m.dutch.alibaba.c...language=dutch&redirect=1
Het lijkt erop dat je minimaal 2 stuks moet afnemen. Verder weet ik niet hoe het dan zit met btw, invoerrechten en garantie.

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:32
De nieuwe Dreame L20 Ultra is nu te koop bij de Duitse Mediamarkt:

https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2887386.html

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Inmiddels ook voor EUR 1299 bij diverse europese Amazon sites: https://www.hagglezon.com/en/s/B0CF5XP9GN

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Zijn er al mensen die zich hebben verdiept in de dreame l20 ultra? op hun eigen site kan je een voucher regelen waardoor de prijs komt op 1050 dollar, bij een pre-order Dat is iets meer t.o.v. de l10s ultra.
Maar wat betekent de 's' versie t.o.v. de reguliere versie?

in de chat te horen gekregen dat de voucher geldig is tot 19 september

[ Voor 12% gewijzigd door gruys7 op 15-09-2023 18:13 ]

• Cobraa
  • Laatst online: 12-03 12:53
gruys7 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:45:
Zijn er al mensen die zich hebben verdiept in de dreame l20 ultra? op hun eigen site kan je een voucher regelen waardoor de prijs komt op 1050 dollar, bij een pre-order Dat is iets meer t.o.v. de l10s ultra.
Maar wat betekent de 's' versie t.o.v. de reguliere versie?

in de chat te horen gekregen dat de voucher geldig is tot 19 september
Is dit niet voor de Amerikaanse markt alleen?

• monica66
boke78 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:13:
Goeiemiddag allemaal,

Nu onze huishoudhulp heeft laten weten dat ze bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat en bijgevolg bedrijven gaat poetsen. En daarbij dat de wachttijden voor huishoudhulpen belachelijk lang zijn, wil ik me toch eens verdiepen in het ganse robotstofzuiger gebeuren.

Door hier op het forum al het een en ander door te nemen, lijkt mij de algemene tendens wel te wijzen op Roborock als merk.
Wat ik echter nog nergens echt ter sprake zag komen, was de afstand tot de muur dat zaken opgenomen worden? En dan bedoel ik vooral qua stofzuigen.
Het is mij al duidelijk geworden dat bijvoorbeeld de Q Revo verder van de kant afblijft bij het dweilen, door de roterende moppen eronder.

Kan iemand mij hier een indicatie geven of zo'n toestel echt wel tot op de rand het stof opzuigt. Ik denk maar aan onze keuken, waar geregeld bloem, broodkruimels, etc aan de rand van de kasten te vinden is. Het zou weinig nuttig zijn om een toestel in huis te halen, om daarna zelf nog met de reguliere stofzuiger aan de slag te moeten.

Moest dit reeds ergens besproken zijn, graag een linkje. Maar jullie persoonlijke ervaringen neem ik zeer graag mee.
Zoals stin000 al opmerkte, zorgen de roterende borsteltjes ervoor dat tot vlak aan de plinten gezogen kan worden. Bij het dweilen is dit inderdaad vaak anders. Dan wordt tot een afstand van enige cm's van de muur af gedweild.

Je noemde Roborock als hét merk. De Dreame L10s ultra en de L20 ultra (het nieuwste model) zijn ook prima en kunnen wel vlak langs de plinten dweilen.

Voor wat betreft de kwaliteit doen deze modellen van Dreame weinig of niets onder voor Roborock. Het enige dat wel eens is opgetreden bij de L10s (bijv bij stin000) is een storing bij de watertoevoer door een luchtbel in een leiding. Dit kan optreden na vervoer door de pakketdienst. Wij hebben dit zelf niet gehad (net als vele anderen hier) en zijn heel tevreden met onze L10s.

Zou overigens nog even wachten tot black friday met de aanschaf..

• Rijo038
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-03 17:26
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Dweilen is een ander verhaal. De betere machientjes hebben roterende borstels, en die staan wat naar binnen. Die kunnen de randen niet bereiken, bij mij blijft er zo'n 10 centimeter brede strook droog. Er komen nieuwe machines aan die de borstel naar buiten kunnen schuiven, maar zover ik weet zijn die nog niet hier verkrijgbaar.
Jawel hoor. Zit nu al op de beschikbare Dreame L20. Of je het er voorover hebt is een tweede, maar de rechter dweil kan uitschuiven om de rand mee te nemen

• monica66
Rijo038 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Jawel hoor. Zit nu al op de beschikbare Dreame L20. Of je het er voorover hebt is een tweede, maar de rechter dweil kan uitschuiven om de rand mee te nemen
En de Dreame L10s kan je softwarematig zo instellen dat bij de kanten meeneemt door de.robot steeds naar die kant te draaien. Advies is wel om dit niet dagelijks te doen, want het vraagt meer tijd en meer van de accu.

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-03 10:10
Call of Duty schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:55:
Wij hebben een Dreame L10S,mop-functie werkt erg goed. Nu ben ik benieuwd naar de Roborock Q Revo, zou die beter zijn? Is er iemand hier die van een Dreame naar een Roborock is overgestapt?
Ik zou eerder naar een L20 gaan kijken dan naar een Q Revo, de L10s die jij hebt is al uitgebreider dan een Q Revo. Q revo heeft geen object avoidence zoals de L10s en L20 dat hebben en geen zeep toevoeger. Kwalitatief zou Roborock eventueel beter kunnen zijn..

• jasper2603
Davy_Rx schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:43:
Hey. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen maar heb er nog geen ervaring mee. Ik heb wat op dit forum gelezen en op de sites van iRobot en Roborock naar de kenmerken gekeken. Ik ben op zoek naar een stofzuiger en dweilrobot die een station heeft voor automatisch ledigen/vullen. We hebben binnenkort een kat dus hij moet overweg kunnen met kattenharen en eventueel een accidentje. :-) Ik kom dan uit bij de Roborock S7 Max. Ultra en iRobot Combo j7+. Ik vind de info bij iRobot (bv. zuigkracht) vrij beperkt. Qua prijs is de iRobot 100 euro goedkoper.

Kijk ik naar de juiste types voor mijn toepassing en welke van beiden zouden jullie op basis van jullie ervaringen aanbevelen? Wat zijn de grootste verschillen tussen beiden? Bij iRobot ben ik bv. niet zeker of het water voor het dweilen ook automatisch gewisseld wordt.

Alvast bedankt!
Dreame L20 voldoet aan al je eisen

• jasper2603
Heb gister na veel twijfelen toch ook de Q Revo besteld in Duitsland, maar hoop dat ik geen spijt krijg van m'n keuze, de Q Revo heeft geen al te beste object avoidence en hier met een kind van 4 en kabels onder het bed hoop ik niet dat die zich daarop vastloopt.

De dreame l10s en l20 hebben wel een extra camera, twijfel of ik toch niet moet annuleren, wat zouden jullie doen? Iemand met een Q Revo die hierover iets kan zeggen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
jasper2603 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:17:
Heb gister na veel twijfelen toch ook de Q Revo besteld in Duitsland, maar hoop dat ik geen spijt krijg van m'n keuze, de Q Revo heeft geen al te beste object avoidence en hier met een kind van 4 en kabels onder het bed hoop ik niet dat die zich daarop vastloopt.

De dreame l10s en l20 hebben wel een extra camera, twijfel of ik toch niet moet annuleren, wat zouden jullie doen? Iemand met een Q Revo die hierover iets kan zeggen?
De objectontwijking van de Q revo en S7 Max Ultra is volstrekt onbetrouwbaar. Het is een hele simpele sensor die alleen grote objecten soms ontwijkt uit mijn eigen ervaring.

Een Dreame L10S of Roborock MaxV model kan wat betrouwbaarder objecten ontwijken door de RGB camera. Echter zijn deze ook niet heilig, ze vreten nog regelmatig oplaadkabels en veters op waardoor ze vastdraaien of
een schoen meeslepen en een error geven :+ Hele kleine lego blokjes zijn ook moeilijk te detecteren.

Blijft een lastige keuze. Geen enkel model ontwijkt alles, maar eentje met RGB camera zal wel meer kunnen ontwijken. Je zal echter altijd loshangende kabels wat moeten opruimen, die kunnen de hoofdborstel ook beschadigen bij het vastdraaien. Ik denk dat als je regelmatig wat opruimt dat de Q Revo prima zal presteren.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Smobbo
  • Laatst online: 11:25
jasper2603 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:17:

Opruimen voor het stofzuigen blijft een goed idee. Kabels gaat hij sowieso proberen te pakken, maar dan moet hij wel een lekker uiteinde kunnen grijpen ;) .

Wij hebben de gewoonte om 2-3x in de week al het speelgoed op te ruimen (samen met de kinderen!) dan spelen ze daarna ook weer wat gerichter met iets, omdat ze het echt moeten pakken.
De nacht na het opruimen rijdt de robot dan z’n rondjes (y)

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:15
De L10s en L20 zijn ook niet verkeerd geprijsd mediamarkt de. 1008 voor l20 en 755 voor l10s

• jasper2603
Ik heb toch net besloten om de Q Revo te annuleren bij de Duitse MM en heb in plaats daarvan de Dreame L20 besteld i.v.m. de betere object avoidance, beter kanten dweilen, 3 jaar garantie en schoonmaakmiddel dispenser die erbij in zit. Wel klap geld meer, 1007 euro. Hoop dat ik er geen spijt van krijg..

• gruys7
jasper2603 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:25:
Ik heb toch net besloten om de Q Revo te annuleren bij de Duitse MM en heb in plaats daarvan de Dreame L20 besteld i.v.m. de betere object avoidance, beter kanten dweilen, 3 jaar garantie en schoonmaakmiddel dispenser die erbij in zit. Wel klap geld meer, 1007 euro. Hoop dat ik er geen spijt van krijg..
Ook mijn gedachte om het meteen goed te doen en te gaan voor de L20 ultra. Nog wel weinig reviews gezien, op tweakers forum dan. Dus ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen, specifiek vooral of het goed gaat bij de trap en niet over het randje gaat. Ik wacht nog even black friday af. Overigens, waarom heb je niet gekozen voor 100 euro meer voor de complete set?

• jasper2603
gruys7 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Ook mijn gedachte om het meteen goed te doen en te gaan voor de L20 ultra. Nog wel weinig reviews gezien, op tweakers forum dan. Dus ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen, specifiek vooral of het goed gaat bij de trap en niet over het randje gaat. Ik wacht nog even black friday af. Overigens, waarom heb je niet gekozen voor 100 euro meer voor de complete set?
Zo dacht ik ook als ik het doe gelijk maar goed dan. De complete set was uitverkocht en de trap ga ik niet uit proberen, moet de L20 me van de trap vallen.. :'(

• monica66
Ik.ben heel benieuwd hoe de L20 bevalt. Ik zie op Facebook (zoek op Dreame L10s L20 ultra ..) al mensen die hem hebben en op de waterleiding hebben aangesloten. Daar kun je ook je vragen kwijt over het apparaat.

Daar lees ik ook dat de X30 pro (opvolger van de L20 en hier nog niet te koop) in de 'aanbieding' is in China:
https://nl.aliexpress.com...91afddd&afSmartRedirect=y

Wel 200 euro verzendkosten :-)

• karakedi
  • Laatst online: 18:15
Amazon.de is meegegaan ket de prijzen van mm de voor de l10s ultra en l20. Het is iets duurder ivm hoger btw en verzendkosten. Maar als je niet in de buurt van de grens woont wel ideaal.

https://www.amazon.de/dp/B0B8X43GQh

https://www.amazon.de/dp/B0CF1R9BCQ

Helaas geldt het niet voor revo q.

Die is 800 met coupon van 50

https://www.amazon.de/dp/B0C2YQTHJN

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-01 10:17
Allen,
Ik sta op het punt de Q Revo aan te schaffen. Ik heb alleen een beetje FOMO. Eigenlijk is €800 het maximum dat ik wil 'riskeren' mocht het toch tegenvallen. De Q Revo lijkt me wel alles in huis te hebben voor dat geld en ik zie hier ook vele tevreden gebruikers.

Waarom zou ik nu toch nog meer willen uitgeven aan een L20, die nieuwe iRobot Roomba COMBO j9+ of de Roborock S8 Pro Ultra volgens jullie? Of zijn er nog andere die ik moet bekijken?

Mijn wens is vooral het haar van 1 langharige kat stofzuigen, regelmatig dweilen en dat met minimaal onderhoud. De app van Roborock lijkt me ook het meest matuur. Bedankt voor jullie reacties.

• Cobraa
karakedi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:42:
Amazon.de is meegegaan ket de prijzen van mm de voor de l10s ultra en l20. Het is iets duurder ivm hoger btw en verzendkosten. Maar als je niet in de buurt van de grens woont wel ideaal.

https://www.amazon.de/dp/B0B8X43GQh

https://www.amazon.de/dp/B0CF1R9BCQ

Helaas geldt het niet voor revo q.

Die is 800 met coupon van 50

https://www.amazon.de/dp/B0C2YQTHJN
Zonde wilde hem kopen, maar je kan de 3 jaar garantie er niet bij nemen.

• monica66
Bij Amazon Spanje kost de L20 Ultra € 1099,-.

https://www.amazon.es/dp/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1

Leveren ook aan Nederland

• jasper2603
Cobraa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

Zonde wilde hem kopen, maar je kan de 3 jaar garantie er niet bij nemen.
als je via amazon.de de L20 koopt krijg je 3 jaar garantie zo te lezen

• jasper2603
GilH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:53:
Allen,
Ik sta op het punt de Q Revo aan te schaffen. Ik heb alleen een beetje FOMO. Eigenlijk is €800 het maximum dat ik wil 'riskeren' mocht het toch tegenvallen. De Q Revo lijkt me wel alles in huis te hebben voor dat geld en ik zie hier ook vele tevreden gebruikers.

Waarom zou ik nu toch nog meer willen uitgeven aan een L20, die nieuwe iRobot Roomba COMBO j9+ of de Roborock S8 Pro Ultra volgens jullie? Of zijn er nog andere die ik moet bekijken?

Mijn wens is vooral het haar van 1 langharige kat stofzuigen, regelmatig dweilen en dat met minimaal onderhoud. De app van Roborock lijkt me ook het meest matuur. Bedankt voor jullie reacties.
vind je object avoidence belangrijk en kanten dweilen dan dreame nemen, Q revo heeft beide niet, dus als je speelgoed of andere kleine dingen hebt, huisdieren met een ongelukje bijvoorbeeld, dan beter Dreame nemen lijkt me. Wij hebben een dochter van 3 jaar, dus toch maar een dreame gekocht

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-03 21:49
GilH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:53:
Allen,

Sinds een paar dagen hebben wij de Q Revo, gekocht voor 672 euro als ik het goed herinner. Wij zijn er echt heel erg over te spreken. We hebben twee kinderen (5 maanden en van 2 jaar) en een middelgrote hond. Het is onze eerste bot, maar wij zijn heel erg te spreken over de Q Revo. Ik vind dat hij best wel dicht langs de kant alles doet. Wij ruimen eerst alles op voordat we 'm aanzetten. We willen toch dat alles gedweild en gezogen wordt. Vanwege onze oudere en dove hond zetten we de bot alleen aan als we er bij zijn, voor ongelukjes zijn we dus niet zo bang.

De L20 zal vast nog beter zijn met zijn uitschuifbare "poot" en heb er ook over getwijfeld om die te halen. Maar mijn vriendin vond de camera minder. Ik vond het wat minder dat je poetsmiddel cassettes moet kopen (kunt ze wel zelf bij vullen). Laatste kun je eventueel ook als voordeel zien.

Wij willen gewoon zelf de "deep cleaning" doen en in de tussentijd de bot het bij laten houden. Daar vinden we de Q Revo tot nu toe perfect voor :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• Cobraa
jasper2603 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

als je via amazon.de de L20 koopt krijg je 3 jaar garantie zo te lezen
Die je er apart (extra) bij kunt nemen is dus niet nodig?

• monica66
De extra garantie die je kunt bijkopen geldt meestal niet voor een adres buiten Duitsland. In ieder geval niet bij Amazon.de. De drie jaar standaard garantie die ze bij de L20 ultra geven geldt wèl. Ook bij Amazon Spanje.

.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 29-10-2023 23:05 ]

• Cobraa
monica66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:56:
De extra garantie die je kunt bijkopen geldt meestal niet voor een adres buiten Duitsland. In ieder geval niet bij Amazon.de. De drie jaar standaard garantie die ze bij de L20 ultra geven geldt wèl. Ook bij Amazon Spanje.

.
Thanks heb hem besteld

• Cobraa
Vandaag de Dreame L20 ultra ontvangen. Eerste indruk is goed, makkelijke installatie en de app was snel in te stellen.

Hij maakt heel snel al een map van je vloer, wat me echt heeft verbaasd. Weet niet of dit standaard zo snel is maar ik vind het knap.

Helaas kan ik nog niks nuttigs zeggen over het stofzuigen of dweilen. De batterij was al bijna leeg waardoor de stofzuiger een kleine oppervlakte kon doen.

Zodra hij een ronde heeft gedaan, zal
Ik hier op terug komen.

• monica66
Er is ook heel veel keus, ik snap dat je door de bomen het bos niet.meer.ziet.

Tegenwoordig gaat het hier vaak om Roborock en Dreame. De duurdere versies van beide merken kunnen het gevraagde aantal m2's prima aan. Welke je kiest hangt af van wat je belangrijk vindt. Bjjvoorbeeld:

Of je er een camera op wilt hebben voor een betere obstakeldetectie, of genoeg hebt aan alleen lidar navigatie;
Of je vlak langs de randen wilt dweilen, of het prima vindt dat het een paar cm er vanaf is;
Of je de pads of dweil tijdens het gebruik gereinigd en na gebruik gedroogd wilt hebben of niet;
Of je een automatische dosering van het schoonmaakmiddel fijn vindt, of dat je het niet erg vindt om het in de watertank te mengen;

De Q Revo en de Dreame L10 ultra zijn ongeveer gelijk aan elkaar en hebben geen camera aan boord. Wel drogen en reinigen van de schoonmaakpads.

De S8 en de Dreame L10s hebben beide een camera en reinigen en drogen de schoonmaakdoek/pads. De zuigkracht van de S8 is wat hoger en je leest vaak dat hij vooral wordt aangeraden voor huishoudens met tapijt. Hij is wel prijzig in vergelijking met L10s Ultra.
Zeker nu er een opvolger van de Dreame L10s uit is, die al gespot is net boven de 1000 euro afgelopen maand: de L20 Ultra Dit.model heeft nog meer mogelijkheden en 3 jaar garantie.

Zowel de L10, de L10s als de.L20 kunnen vlak langs de plinten dweilen. De eerste 2 softwarematig door het draaien van de roterende.mop naar de muur. De L20 heeft een uitschuifbare roterende mop die hiervoor zorgt. De L10s Ultra en de L20 Ultra hebben beide een automatische zeep dosering.

De Roborock S7 ultra uitvoeringen zijn wat goedkoper dan de S8 en ook prima, máár er zijn wel heel veel uitvoeringen van. Hier kun je ze vergelijken: https://eloutput.com/nl/n...llen-vergelijkende-tabel/

Van de Roomba weet ik niet zo veel.

Er zijn een paar Roborock S7 Ultra modellen zonder stofzak: (ik dacht) de Roborock S7+ of S7 MaxV plus met camera erin. Ik lees dat het legen daarvan wel redelijk arbeidsintensief is als je dat.grondig wilt doen. Een stofzak is zo vervangen en gaat relatief lang mee. Je kunt via Ali voordelige accesssoiresetjes aanschaffen.

• Sharpster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 21:50
@monica66 wat een toffe reactie bedankt!

ik zie inderdaad de Roborock S7 Max Ultra net iets onder de 1000 euro.
en eigenlijk zijn de dweiloptie en verbeterde zuigkracht al een verbeterpunt t.o.v. Roomba die ik had.
dus alle extra opties zijn mooi meegenomen maar geen must.

ik heb een keuze kunnen maken, de Dreame L10 & de L20 ga ik de komende tijd even in de gaten houden :)
met het oog op eindejaars knallers hoop ik op een sterke prijs vermindering van de L10 of zelfs de L20 binnen het prijsbereik komt :)

• gruys7
Cobraa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:33:
Vandaag de Dreame L20 ultra ontvangen. Eerste indruk is goed, makkelijke installatie en de app was snel in te stellen.

Hij maakt heel snel al een map van je vloer, wat me echt heeft verbaasd. Weet niet of dit standaard zo snel is maar ik vind het knap.

Helaas kan ik nog niks nuttigs zeggen over het stofzuigen of dweilen. De batterij was al bijna leeg waardoor de stofzuiger een kleine oppervlakte kon doen.

Ik hier op terug komen.
Ennn... wat zijn je ervaringen? Hoe tevreden ben je over het dweil- en stofzuig resultaat. Kan het zelf stofzuigen enof dweilen echt bij 1 a 2 keer per maand laten?

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben opzoek naar een robot stofzuiger.

Eisen
- Stofzuigen
- Dweilen (met beweging; rotatie of vibratie)
- Kan over een tapijt.
- Kan op meerdere vloeren gebruikt worden.
- Dweil lift functionaliteit, je wilt immers niet je tapijt dweilen...

Ik denk als ik goed heb gezocht kom ik dan toch als snel op minimaal de; Roborock S7 MaxV Plus. Als ik voor het minimale ga.

De Roborock Q Revo, Roborock S7 Max Ultra, Roborock S7 MaxV Ultra, Roborock S8 Pro Ultra zou allemaal kunnen. Evenals de Dreame L10 Ultra, Dreame L10s Ultra, Dreame L20 Ultra.

Waarbij het dan vooral gaat over hoeveel gemak je wilt. Zelf waterbakje legen, dweil schoonmaken, etc cetera.

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 12-11-2023 20:23 ]

• Chip.
  • Niet online
Ja excuus, ik was denk ik eerder tegen mijzelf ook een beetje aan het typen om te kijken hoe en wat O-)

Maar ik heb nog eventjes zitten te kijken. Ik zie bij de L20 Ultra op Amazon ook zakken erbij staan. Alleen op de website van Dreame zie ik daar dan weer niets duidelijks bijstaan. Ik wil natuurlijk het aantal accessories, zakken / schoonmaakmiddel te minimaliseren. Of weet iemand of dat wel meevalt en kun je ook gewoon andere zakken erin stoppen?

Klopt het dat de Roborock (S7/S8 Ultra), kan er geen stofzakken hebben?

Ik lees ook dat je de Dreame L20 Ultra kan bedienen met je mobiel. Als in, je bent van huis en kan zelf de robot bedienen en besturen om op jou commando's rond te rijden. Waarbij dat ook kon bij de Roborock S7 MaxV Ultra maar niet meer bij de Roborock S8 Ultra...?

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-03 23:05
Chip. schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:22:
Ben opzoek naar een robot stofzuiger.

Eisen
- Stofzuigen
- Dweilen (met beweging; rotatie of vibratie)
- Kan over een tapijt.
- Kan op meerdere vloeren gebruikt worden.
- Dweil lift functionaliteit, je wilt immers niet je tapijt dweilen...

Ik denk als ik goed heb gezocht kom ik dan toch als snel op minimaal de; Roborock S7 MaxV Plus. Als ik voor het minimale ga.

De Roborock Q Revo, Roborock S7 Max Ultra, Roborock S7 MaxV Ultra, Roborock S8 Pro Ultra zou allemaal kunnen. Evenals de Dreame L10 Ultra, Dreame L10s Ultra, Dreame L20 Ultra.

Waarbij het dan vooral gaat over hoeveel gemak je wilt. Zelf waterbakje legen, dweil schoonmaken, etc cetera.
Hoi,

Ik heb hem gevonden ! (spreek uit ervaring, hebben hem ongeveer 4 weken in bezit/gebruik)

Het is de:

Roborock S7 Max Ultra

Wat een gemak zeg, wat in docking, stofzuigerzak in docking en meneer doet zijn werk uitstekend.

Het is onze eerste robot stofzuiger.

succes met het zoeken.

Browny

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00
FijneKnul schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:13:
[...]

Roborock S7 MaxV Plus is zonder zak, die heb ik hier staan.
Waarschijnlijk de Roborock S7 Plus ook zonder zak. Maar dat is het net iets kleinere broertje zonder de RGB-camera.
Kan de S7 maxv plus erg aanraden met cyclone (ik vond geen zak juist erg fijn), ondanks dat net mijn 2e kapot is gegaan.. Beiden wilden niet meer op de dock opladen. 2x keer geld terug. Maar nu is de 7 maxv plus nergens meer te krijgen?
Durf eigenlijk geen losse dock a 200 en s7 maxv te kopen. Stel dat ze weer stuk gaan zit ik met incompatible onderdelen…
Alle afzuigsystemen van nu lijken verder met zak… En e rgb camera werkt erg goed voor object herkenning/vermijden…

Twijfel of ik dan toch voor ultra moet gaan, of dan maar switchen naar een Dreame L20 (wel nog eens gigantisch groter…)

• monica66
De Dreame L20 lijkt ook mee te gaan doen in de Black Friday acties hier en daar. Hij is in Finland al gespot voor 999 euro!

https://www.gigantti.fi/p...imuri-di1026-musta/650297

• Jannick13
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-02-2024
Ben al even op zoek naar de Roborock S7 Max V. Nergens te vinden.. Dit is toch een vrij recent type... Weet iemand meer info.. Komt deze nog terug op de markt of wat is er met aan de hand?
Huey schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:55:
[...]

Kan de S7 maxv plus erg aanraden met cyclone (ik vond geen zak juist erg fijn), ondanks dat net mijn 2e kapot is gegaan.. Beiden wilden niet meer op de dock opladen. 2x keer geld terug. Maar nu is de 7 maxv plus nergens meer te krijgen?
Durf eigenlijk geen losse dock a 200 en s7 maxv te kopen. Stel dat ze weer stuk gaan zit ik met incompatible onderdelen…
Alle afzuigsystemen van nu lijken verder met zak… En e rgb camera werkt erg goed voor object herkenning/vermijden…

Twijfel of ik dan toch voor ultra moet gaan, of dan maar switchen naar een Dreame L20 (wel nog eens gigantisch groter…)

• Zondagskindje
  • Laatst online: 15:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Cobraa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:33:

Ik hier op terug komen.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen aangezien ik hem net besteld heb…

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• gruys7
ik wil voor de dreame l20 ultra gaan. Zie hem nu voor 999 op de franse amazon: https://www.amazon.fr/dp/...fmcg-21&linkCode=osi&th=1

Ook veel korting op belgische amazon, maar vanuit daar kan ik hem niet naar NL versturen, wie is bekend met de reden hiervan.

En het belangrijkste qua garanties en verzendkosten etc maakt het nog uit bij welke amazon je een product besteld?

• Chip.
  • Niet online
Let wel, de L20 is echt stuk groter qua basis station dan de L10s; https://i.ibb.co/f9GRBy2/20230901-182725.jpg

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50

bjp

gruys7 schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:54:
ik wil voor de dreame l20 ultra gaan. Zie hem nu voor 999 op de franse amazon: https://www.amazon.fr/dp/...fmcg-21&linkCode=osi&th=1

Ook veel korting op belgische amazon, maar vanuit daar kan ik hem niet naar NL versturen, wie is bekend met de reden hiervan.

En het belangrijkste qua garanties en verzendkosten etc maakt het nog uit bij welke amazon je een product besteld?
je kan hem altijd bij mij laten leveren (en ophalen ^_^)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 14:46
monica66 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:12:
Ik.ben heel benieuwd hoe de L20 bevalt. Ik zie op Facebook (zoek op Dreame L10s L20 ultra ..) al mensen die hem hebben en op de waterleiding hebben aangesloten. Daar kun je ook je vragen kwijt over het apparaat.

Daar lees ik ook dat de X30 pro (opvolger van de L20 en hier nog niet te koop) in de 'aanbieding' is in China:
https://nl.aliexpress.com...91afddd&afSmartRedirect=y

Wel 200 euro verzendkosten :-)
Fijn, ik zie overal de L10s in de black friday acties staan. Dus ik denk; even checken of er wat nieuwers is en ja hoor, de L20 bestaat dus al. Ik wikken en wegen en herinner me dit topic weer, kom jij weer met de X30 Pro op de proppen waar ik echt NERGENS reviews over kan terug vinden :D :+

Misschien vanavond toch een uurtje uittrekken om wat onderzoek te doen, zag ook dat de L30 verschenen was in Amerika en Rusland :Y)

Vraag me wel af wat het verschil is tov deze: Aliexpress

Hi Friend! We will share the Reddit Exclusive Codes for the promotion on 11/23. Please stay tuned~
- Voor mensen die op Dreame robots zitten te jagen.

[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-11-2023 14:08 ]

• Zondagskindje
  • Laatst online: 15:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb de L20 ultra besteld en heb gezien dat je deze op verschillende verdiepingen kunt gebruiken.
Maar na het lezen van de (vorige versie) review op iCulture, ben ik een beetje huiverig er voor.
Het is tenslotte geen speeltje van een paar tientjes.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• gruys7
LinuX-TUX schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:40:
[...]

Fijn, ik zie overal de L10s in de black friday acties staan. Dus ik denk; even checken of er wat nieuwers is en ja hoor, de L20 bestaat dus al. Ik wikken en wegen en herinner me dit topic weer, kom jij weer met de X30 Pro op de proppen waar ik echt NERGENS reviews over kan terug vinden :D :+

Misschien vanavond toch een uurtje uittrekken om wat onderzoek te doen, zag ook dat de L30 verschenen was in Amerika en Rusland :Y)

[...]
En werkt dit ook voor bestellingen naar Nederland en hoe zit dit met garantie etc?

• LinuX-TUX
gruys7 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:34:
[...]

En werkt dit ook voor bestellingen naar Nederland en hoe zit dit met garantie etc?
Die actie? Geen idee, zullen we later deze week achter komen.

Die Aliexpress linkjes van @monica66 & mij staat bij dat ze het naar NL sturen voor 160 / 200 euro incl inklarings kosten. Garantie is voor mij inderdaad al de grens om eerst een keer goed in te lezen + reviews te lezen over de verkopers + reviews door de X30 Pro gebruikers zelf.

Ja het heeft een paar interessantere punten (60 graden de pads schoonmaken, UV licht om alle bacterien te slopen) ... maar dat zijn dan volgens mij de belangrijkste 2 punten. De L20 heeft ook een uitschuifarm met de pad.

!!! Disclaimer !!!
Ik kwam gisteravond dit YouTube filmpje tegen, link is met timestamp op het moment waar het om gaat. Aliexpress robotjes kopen KAN vies tegenvallen / vervelende consequenties hebben in de vorm dat het niet werkt. Natuurlijk heeft een beetje tweaker gewoon een router met rules om bepaalde devices via een VPN tunnel te laten lopen :+

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-11-2023 09:38 ]

• Cobraa
Zondagskindje schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:17:
Ik heb de L20 ultra besteld en heb gezien dat je deze op verschillende verdiepingen kunt gebruiken.
Maar na het lezen van de (vorige versie) review op iCulture, ben ik een beetje huiverig er voor.
Het is tenslotte geen speeltje van een paar tientjes.
Je kan een "muur" plaatsen zodat hij daar niet verder gaat

• gruys7
LinuX-TUX schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:40:
[...]

[...]
Via de europese site van dreamtech kan je de dreame l20 ultra naar NL versturen volgens de site. De complete versie is evenduur als via amazon. Weet iemand of er nog voordelen zijn om bij dreamtech direct te bestellen, of kan je hier zelfs nog te maken krijgen met invoerrechten?

Daarnaast loont het om de complete versie te nemen (100 euro duurder)? Of beter later die dingen bijbestellen.

• LinuX-TUX
gruys7 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:37:
[...]

Via de europese site van dreamtech kan je de dreame l20 ultra naar NL versturen volgens de site. De complete versie is evenduur als via amazon. Weet iemand of er nog voordelen zijn om bij dreamtech direct te bestellen, of kan je hier zelfs nog te maken krijgen met invoerrechten?

Daarnaast loont het om de complete versie te nemen (100 euro duurder)? Of beter later die dingen bijbestellen.
Ik snap die Europese site niet helemaal (naast het feit dat je niet eens fatsoenlijk engels kan selecteren zonder op de amerikaanse site terecht te komen).

Waarom is de L20 Ultra duurder dan de L20 Ultra Complete ... dacht even te spieken bij de US site, maar die hebben geen keuze (+ daar is die zwart)

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06-2025

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

gruys7 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:37:
[...]

Je komt op de Duitse site uit. Daar is een verwijzing naar Amazon.de. Amazon heeft de korting voor de complete wel doorgevoerd maar voor de "gewone" niet. Daardoor is er een verschil in prijs. Via de Belgische Amazon site zijn de kortingen wel "goed" doorgevoerd en ook via de Franse Amazon site gaat het goed. Alleen kost het verzenden naar Nederland dan € 22,00.

Via de dreametech site kun je inderdaad, zonder verzendkosten, de L20 Ultra Complete kopen voor € 1099,00 geen idee waar ze vandaan verzenden. Ik zie dat het inclusief BTW is (maar dan wel de Duitse van 19%)

Als ik het zo inschat, dan kan ik voor de € 100,00 verschil in prijs tussen de complete en de "gewone" toch wel een aardig setje aan spullen inslaan via Amazon of via AliExpress.

Ik vind het jammer dat Amazon.nl de korting niet geeft. Ik ben van plan nog een dagje te wachten... misschien zelfs tot zaterdag.
LinuX-TUX schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]

Waarom is de L20 Ultra duurder dan de L20 Ultra Complete ... dacht even te spieken bij de US site, maar die hebben geen keuze (+ daar is die zwart)
Ik heb daar ook gekeken. Geen verzending naar Nederland. Alleen binnen de US.

[ Voor 18% gewijzigd door wpuntnl op 23-11-2023 15:55 . Reden: toevoeging. en een aanpassing. ]

Survival of the W-est

• gruys7
via de nl amazon de dreame l20 ultra besteld (basisset). Zitten hier voldoende accessoires bij om gelijk te beginnen (schoonmaakmiddel). Wat wordt geadviseerd om direct te bestellen (via ali express).

• GilH
Ik heb op de bestelknop geduwd! Het is de Dreame L10s Ultra geworden, voornamelijk voor het dweilen tot aan de plint, wat de Q Revo niet kan. Ik wou nog wachten op de Q Revo Pro of een prijsverlaging van de L20, maar ik verwacht niet dat die snel onder de €800 zullen komen.

Ik betaalde €689 bij Amazon.com.be en ik heb voor eerste keer Woolsocks cashback uitgeprobeerd (Zou €30-€55 cashback zijn...).

Ik heb nog geen ervaring met robotstofzuigers dus ik ben heel benieuwd!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:40
GilH schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:27:
Ik heb op de bestelknop geduwd! Het is de Dreame L10s Ultra geworden, voornamelijk voor het dweilen tot aan de plint, wat de Q Revo niet kan. Ik wou nog wachten op de Q Revo Pro of een prijsverlaging van de L20, maar ik verwacht niet dat die snel onder de €800 zullen komen.

Ik betaalde €689 bij Amazon.com.be en ik heb voor eerste keer Woolsocks cashback uitgeprobeerd (Zou €30-€55 cashback zijn...).

Ik heb nog geen ervaring met robotstofzuigers dus ik ben heel benieuwd!
Amazon BE geeft je nog eens €10 korting via een kortingscode, dat is mazzel hebben.
Ietwat offtopic: Ik heb de website van Woolsocks bekeken en zie dat om cashback te ontvangen je je bankrekening met Woolsocks moet koppelen, het zogenaamde PSD2 gebeuren. Heb jij dat ook moeten doen? Ik heb mijn bedenkingen hierbij want ze kunnen alles van je bankrekening bekijken als ik het goed heb. Dat lijkt mij geen goed idee. Je krijgt daar wel 10% van het ex BTW bedrag van de aankoop van de stofzuiger, maar als je het via Shopbuddies doet dan is dat 7,50%. Iets minder hoog, maar geen dataverkoop van mijn bankgegevens :)

• gruys7
Cobraa schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:55:
[...]

Ik moest de stofzuiger echt een paar weken aan het werk zien, wil ik een goed oordeel kunnen geven.

In het begin vond ik de robot een beetje mwah, de map werd al vrij snel niet meer herkend, waardoor de robot
de vloer/huis opnieuw moest scannen. Dit gaat wel vlot maar vond ik jammer. Je moet dan alles weer opnieuw indelen en aangeven.

Het stofzuigen en dweilen doet de robot na verwachting eigenlijk zeer goed. Hij heeft alleen moeite met de eettafel stoelen, dit herkend hij niet als obstakel, dus hij blijft proberen om daar overheen te gaan. Gelukkig gaat hij wel terug, hij is tot nu toe. hier 1x op vastgelopen. Heb hier. nu een virtuele muur geplaatst. waardoor hij niet meer tegen de stoelen aan komt. Elke dinsdag doe ik. een uitgebreide route waarbij de stoelen weg zijn, hierbij moet ik dan niet vergeten om de virtuele muur weg te halen, anders zal hij niet onder de eettafel komen.

Ik laat de robot iedere dag de modus "Cleangenius - Dagelijke modus" draaien, hierbij moet ik wel de watertank en vies water tank regelmatig vullen en legen.

Tapijt wordt goed herkend, tijdens de dagelijkse modus gaat hij terug naar de dock om de moppads eraf te halen zodat het stofzuigen van je tapijt nog beter gaat. Hier gebruikt hij ook extra zuigkracht, zodat je tapijt nog schoner wordt.

Tot nu toe zeer tevreden over de robot, ook de obstakeldetectie werkt goed. Je krijgt op de app netjes een icoon te zien met wat er is gedetecteerd plus een foto erbij.

Heb de robot op meerdere verdiepingen gebruikt, het fijne is dat hij automatisch detecteert welke map/verdieping hij staat. Om de volledige modus te kunnen gebruiken, zul je wel de base station naar boven moeten meenemen. Ik heb hier niet voor gekozen, hierdoor zul je in de app moeten aangeven dat de robot niet de mop pads moet wassen, zodat hij in door kan gaan.

De robot maakt schoon in een huis met 2 kindereren, 2 volwassen, 1 poes en 1 kat

EDIT: Huishouden toegevoegd
dank voor je review. Ik heb de basisversie l20 ultra ook besteld via amazon. Kan je er nou gelijk mee aan de slag of moet ik nog onderdelen bij bestellen, zoals het schoonnmaakmiddel? werkt het dreame schoonmaakmiddel goed of ga je voor een ander merk?

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06-2025

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

gruys7 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 00:33:
[...]

dank voor je review. Ik heb de basisversie l20 ultra ook besteld via amazon. Kan je er nou gelijk mee aan de slag of moet ik nog onderdelen bij bestellen, zoals het schoonnmaakmiddel? werkt het dreame schoonmaakmiddel goed of ga je voor een ander merk?
Ik heb op YouTube een unboxing gekeken op een of ander Koreaans kanaal. Naar mijn idee zit alles er bij. 2 stofzuigerzakken en een fles met schoonmaakmiddel.

Ik heb ook de L20 Ultra besteld. De levertijd van de complete lijkt onbekend. De “gewone” leveren ze vrijdag.

Survival of the W-est

• Cobraa
gruys7 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 00:33:
[...]

Moeilijk om te zeggen, voor mij werkt het prima. Heb een lichte PVC vloer, naar mijn inzien is de vloeistof van Dreame voldoende. Ik wil niet al teveel met andere middelen werken, dit kan verstoppingen veroorzaken in de robot zelf.

Je zou een scheutje op je vloer kunnen doen als extra. Heb via Ali een extra fles gekocht en wat onderdelen. Was hier in totaal ongeveer €50,- voor kwijt. Je kunt er gelijk mee aan de slag, er zit 1 fles vloeistof bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobraa op 27-11-2023 11:05 ]

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:32
DaSuperGrover schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:54:
Korte ervaring met L10s Ultra.

We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.

3 verschillende kaarten (Beneden, Boven, Badkamer) en dat werkt ook top. Beetje rare manier van activeren op een andere verdieping alleen. Dock staat beneden, als ik dan boven wil schoonmaken, rijdt hij het dock uit en gaat dan om zich heen kijken. Ik til hem dan gewoon op, zet hem boven neer en druk op de resume knop. Opnieuw positioneren en dan gááán. Als we boven ook dweilen, moet je óf dweilen tussendoor schoonmaken uitzetten óf na PRECIES 20m2 ( ;)) de robot naar beneden brengen, wachten tot hij de mops heeft schoongemaakt en weer naar boven brengen. Ik kwam erachter dat 2 bij elkaar kamers ongeveer 20m2 is, dus dan selecteer ik alleen die zone's.

Zone's splitsen werkt op zich ook goed, was wel een uitdaging om het toilet van de gang te scheiden ivm intensiever dweilen. Uiteindelijk op PC kunnen doen door telefoon 'over te nemen'. De blauwe ruimte hieronder is het toilet.

[Afbeelding]

Wat ook goed te zien is op deze plattegrond, dat als je instelt dat de stofzuiger het 2x moet doen, hij niet gewoon 2x hetzelfde patroon doet. Hij gaat de 2e keer dus haaks op de 1e keer _/-\o_

Ben benieuwd bij de 3e keer, diagonaal?

Vooral het start-and-forget principe is top. Stofzuigen maar en verder geen omkijken naar. Wel een keer de hoofdborstel serieus moeten schoonmaken ivm veel lange haren. Toen kwam ik erachter dat dat VEEL makkelijker gaat als je even de zijkanten van de borstel afhaalt. Het design is poka-yoke, dus je kan de wieltjes niet aan de verkeerde kant monteren (y)

[Afbeelding]

Heb via de Beta release van de Dreame Vacuum integratie inmiddels de robot in Home Assistant hangen, nog even verder mee puzzelen/spelen.

De object detectie en avoidance werkt zeer goed, hij heeft alleen vast gezeten in een schapenvacht 7(8)7

Verbeter punt zou alleen het toevoegen van een 2e side brush zijn in mijn ogen, maar dat gaat vast niet gebeuren :')

Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.

Ik blijf voorlopig nog wel even geabonneerd op dit topic, veel leesplezier hier :w
Nou terugkomend op je haar probleem de nieuwe x30 heeft iets van mesjes. Deze is alleen nog in china uit.
Dus daar zijn ze wel mee bezig:

New features compared to the X20/L20 Ultra
- New brush design with active cutting and anti tangle design
- New base station mop pad cleaning mechanism
- 8300pa suction
- Base station UV sterilisation

• monica66
https://www.amazon.de/-/e...ge=en_GB&ref_=as_li_ss_tl
Dit zag ik net op Facebook:
Setje bij Amazon te koop voor de aansluiting op de waterleiding van de Dreame L20 Ultra.

• gruys7
Gisteren de dreame l20 ultra binnengekomen. Eerste bevindingen zijn positief.

Voor de dreame gebruikers (L20 of L10 maakt niet zoveel uit)
Nu op zoek naar tips en trics, zoals instellingen in de app en handige schema’s? (Apart stofzuigen of juist combinatie met dweilen). En nahoeveel m2 instellen dat de pads worden schoongemaakt, kon dit ook nog niet vinden in de app.
En qua veiligheid, las eerder wat over een eigen wifi kanaal maken, wie kan mij dit uitleggen heb deco mash systeem.

• Cobraa
Nu al een tijdje in bezit van de Dreame L20, toch paar irritatie puntjes. Wellicht dat iemand dit anders ervaart, dan hoor ik graag jullie mening(en) hierover.

Ik heb een U bank, merk dat de stofzuiger niet onder de gehele bank komt, hij zet de bank af met een "muur", alsof hij daar niet kan komen.

Ook heb ik nu al 2x meegemaakt dat de robot in war raakt waardoor er een soort extra stuk op de map wordt gemaakt, daardoor maakt hij niet de volledige verdieping schoon.

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:10
heb sinds een week de dreame l10s ultra inmiddels is deze van deze zomer 799 naar 699 gezakt met black fryday. als dat zo door gaat is hij over ene jaar nog maar 499 ;-)

hoe dan ook het is echt een geweldig ding voor het moppen.

wel moet ik zeggen dat hij 1x vast zat onder een stoel waar hij makkeljk ondeuit kon komen en aangaf dat beide mops waren vast gelopen ( of 1 ervan weet niet meer precies ) en hij was gestopt.
toen ik hem aanzetten ging hij gewoon verder dus dat was wat vreemd;
en 1 x is de mop om een netwerk kabel heen gewikkeld geweest maar dat was mijn fout.

ik moet hem wel op hoge water zetten want anders vind ik dat het maar minimaal nat word.

hoop dat de optie van de l20 ook erbij gaat komen waarbij je als extra in de app kan aangeven eerst stofzuigen en daarna pas dweilen.

• monica66
YouTube: Dreame L20 Ultra Review - Why Did it Win This Year?

Youtube: Dreame L20 ultra winnaar van 2023 bij Vacuum wars.

Ik zag dat Dreametech nog een kerstactie doet met dit model.

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

monica66 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:30:
https://www.amazon.de/-/e...ge=en_GB&ref_=as_li_ss_tl
Dit zag ik net op Facebook:
Setje bij Amazon te koop voor de aansluiting op de waterleiding van de Dreame L20 Ultra.
Die is hier binnen en hoop ik in januari aan te sluiten (want heb mezelf de afgelopen maanden net te ver voorbijgelopen).

De bijbehorende L20 komt maandag binnen en gaat rond de kerst aangesloten worden.

Als ik tegen die tijd genoeg energie heb probeer ik een korte review hier te plaatsen.

--jeroen

• GilH
Oke... Ik was zeer skeptisch over Robotstofzuigers in het algemeen. Op basis van alle reacties hier en Vacuum Wars op Youtube begon ik er toch in te geloven. Voor mij is naast stofzuigen ook dweilen en gebruiksgemak hetgeen ik het meest belangrijk vind (Ik heb een gelijkvloers app van ~100m2 met tegelvloer + 1 kat).
Ik wil vermijden hier een review te plaatsen maar ik wil wel de punten aanhalen waarbij ik twijfelde vóór ik een Robotstofzuiger aanschafte en twijfelde tussen de Q Revo, L10s Ultra of L20.

Nu een week de L10s Ultra in bezit en... Wauw... Aangenaam verrast:

De app: M.i. zeer matuur en gebruiksvriendelijk. Ook de procedure voor eerste ingebruikname is super eenvoudig. Het verbaasde me hoe snel de robot een kaart maakte en navigeerde doorheen mijn huis. Hij gaat ook elke hoek nog controleren of hij toch geen doorgang heeft overgeslaan. Enkel spiegels detecteert hij niet waardoor er een kamer achter de spiegel lijkt te zijn voor de robot en dus zichtbaar op de kaart (dit kan ik niet verwijderen). Kuisschema's aanmaken en stofzuiger bedienen is kinderspel. Bovendien ook mooie app.

Prestaties: Verwacht niet teveel van 1 zuig/dweil beurt als het echt vuil is maar als je de robot consequent laat kuisen (Ik zou aanraden om de 1 a 2 dagen) zal je zeer tevreden thuiskomen na een drukke werkdag. Bij mij is het echt proper nu, enkel in't begin had ik wat strepen maar die zijn na enkele sessies verdwenen (ik gebruik geen product, enkel kraantjeswater).

Camera ja/nee? Ja, standaard gaat alles naar een server in China en daar moet je mee kunnen leven. Als ik de robot bezig zie, denk ik wel dat ik geen model zou willen zonder camera (of alternatief) aangezien ik echt merk dat de L10s kabels herkent, schoenen etc en die ook echt vermijdt. Hij neemt een foto en toont dit op de kaart in de app. Wat ik niet begrijp is dat hij zelf geen LED heeft om in het donker te navigeren want zo is hij wel eens in een kabel vastgereden. Ik kon hem dan wel van op het werk remote losrijden via de afstandsbediening (leuk voor 1 keer).

Dweilen tot op de rand: Ik zou hier je beslissing niet van laten afhangen als je kiest tussen de Q Revo of L10s. Als je het ervoor over hebt wacht je best op de Q Revo Pro of neem je de L20.

Eigenlijk rest er mij 1 bezorgdheid maar dat zal voor alle robots gelden: de levensduur. Als ik de robot uitgebreid zijn werk laat doen is die de hele voormiddag bezig en de batterij gaat zienderogen van 100 naar 0. Ik denk dat die batterij enorm belast wordt dus het vermogen zal na 3 jaar niet meer hetzelfde zijn en als die tussentijds moet opladen zal die dan dus een hele werkdag bezig zijn.

• Cobraa
Voor de L20 Ultra eigenaren: Komt er bij jullie ook zo'n smerige lucht uit het vies water reservoir? Die lucht die er uit komt is niet te houden.

Ben benieuwd waar die lucht vandaan komt.

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-03 15:24
Cobraa schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:43:
Voor de L20 Ultra eigenaren: Komt er bij jullie ook zo'n smerige lucht uit het vies water reservoir? Die lucht die er uit komt is niet te houden.

Dit probleem is ook bij Roborock. Ik zie het als iets positiefs maar ik doe altijd een druppel chloor erin na het legen van de tank.

• stin00
  • Niet online

Die lucht komt van bacteriën die vrij kunnen groeien van alle gore troep op je vloer :+ Maar je ruikt het reservoir terwijl deze afgesloten is? Bij Roborock zit deze erg goed gesealed met een rubberen rand, ik ruik het vieze water alleen als ik hem open maak om door de gootsteen te spoelen.

Ik doe er na het leegmaken + even spoelen vaak ook een druppel bleekmiddel in.

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:37

YouTube: Roborock Q Revo Maintenance for Performance and Odor Control

Weliswaar voor de Qrevo maar wellicht dat deze video helpt (op 4:30 voor het waterreservoir)

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:10
mijn dreame l10s ultra heeft me een 2 keer aangegeven dat de wielen vast zaten of zo terwijl hij toen ik ging kijken gewoon door aan het werken was ook een keer een error maar niks gemerkt.

verder tot nu toe onder de indruk
als hij vast zit onder een stoel waar hij zelf onder is gekropen dan lijkt het wel of hij woest word en zichzelf er met geweld onderuit stoot. ;-)

de l20 heeft een optie in de app om te zeggen om na het zuigen te gaan dwijlen en dus niet tegelijk met het zuigen
op die manier hoef je geen eerst zuigen en later dwijlen programma te maken
je maakt 1 priogramma ( als ik het goed heb ) waarbij hij eerst zal zuigen en daarna pas zal dwijlen
hoop dat die update ook voor de l10 komt

[ Voor 31% gewijzigd door Maxwp op 14-12-2023 01:55 ]

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

wiert.tweakers schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:08:
[… over de Dreame Automatic Refill and Drain Water Connection Kit for L20 Ultra/L20 Ultra Complete …]

Die is hier binnen en hoop ik in januari aan te sluiten (want heb mezelf de afgelopen maanden net te ver voorbijgelopen).
Toch even wat energie bijelkaar geraapt en de handleiding bekeken:
Afbeeldingslocatie: https://web.archive.org/web/20231214175802if_/https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86te6SwJb6CQ2ApGc-TSlndZCy9RzT-v7haCzrubaa4pfKL5kX7foy3vn7QvFgI3wblkLXVCU2UgpHcY2YWDL62dJo3K_ufddoPbfuqfuV6ovbpH0F1=w865-h649-no

Afvoer maximaal 36 cm hoog, dus daar moet ook nog wat aan gedaan worden. Dat aansluiten wordt dus meer richting eind januari dan begin januari.

--jeroen

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Oh wow: op de Duitse Amazon is de Dreame L20 Ulta Complete inclusief accessories weer te koop voor de black-friday prijs van EUR 1099:
Wayback/Archive https://www.amazon.de/dp/B0CF5XP9GN

Dat is goedkoper dan de Dreame L20 Ultra van EUR 1199 (tijdens Black Friday was die EUR 1000):

Wayback/Archive https://www.amazon.de/dp/B0CF1R9BCQ

--jeroen

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Sinds kort in het bezit van de Dreame L20.
Is het mogelijk om de route terug naar de basis aan te passen? Hij kiest nu de route onder de tafel waar hij eerste rond alle stoelen zijn weg probeert te vinden 😅

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

ken schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:53:
Sinds kort in het bezit van de Dreame L20.
Is het mogelijk om de route terug naar de basis aan te passen? Hij kiest nu de route onder de tafel waar hij eerste rond alle stoelen zijn weg probeert te vinden 😅
Als je erachter komt: laat hier weten, want er zullen er vast (net als ik) meer mensen geïnteresseerd zijn.

--jeroen

• stin00
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Hmm, niet dat ik je in twijfel trek ofzo, maar ik vind het wel een interessant feitje. Weet jij waar ik zo'n test/filmpje kan vinden?
Overigens ik heb sinds een maand de S7 Max Ultra en ik ben echt supertevreden! Ondanks de dweil vaak echt goed smerig is, werkt de schoonmaakfunctie van dat basisstation erg goed! However denk ik wel dat je die dweil toch eens in de wasmachine moet gooien, ondanks hoe goed ie het schoonmaakt en droogt.
S7 Max Ultra vs Q Revo
YouTube: Roborock S7 Max Ultra Compared to Q Revo & S7 MaxV. What is Different?
YouTube: Roborock S8 Pro Ultra vs S7 Max Ultra Vs Q Revo REVIEW! - Which Is ...
YouTube: Roborock Q Revo vs. Roborock S7 Max Ultra (Links = S7 Max Ultra)

S7 MaxV vs Dreame L10S Ultra
YouTube: Roborock S7 MaxV Ultra vs Dreametech Dreamebot L10s Ultra - Vacuum W...

Ultrasonische mop vs 2 roterende kent eigenlijk geen echte winnaar, beide zijn erg goed. De Dreame L20S kent wél een voordeel met dweilen, namelijk edge-cleaning om randen ook mee te dweilen.

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:05
Wij zijn ook in voor een robotstofzuiger met dweil functie.

Het probleem is dat wij op de harde vloer ook een tapijt hebben met aan 2 kanten franjes.
Is er al een apparaat wat daar geen/ weinig moeite mee heeft?
Of moet je daar dan zo'n no-go zone van maken?

We hebben 2 behoorlijk verharende katten.
Dus het is van belang dat er behoorlijk wat zuigkracht is om de haren van het tapijt te krijgen.

De Dreame L20Ultra of de Roborock S7/S8 lijken mij goed, maar behoorlijk aan de prijs, maar als dat echt beter is, kan het.

Zie hier veel positiefs over de Q Revo.
Zou dat wat voor ons zijn?

• post.p
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03 13:18
Wat mij opvalt is dat er niet over de Dreame L10s Pro Ultra (Heat) geschreven wordt. Voor wat ik begrijp heeft deze dezelfde functies en zuigkracht als de L20 enkel met een iets kleinere accu en met een zeepreservoir waar je je eigen schoonmaakmiddel in kwijt kan. Dit laatste is voor mij een groot voordeel.

Anu thoughts over dit model?

• Bergenfietsen
post.p schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:43:
Wat mij opvalt is dat er niet over de Dreame L10s Pro Ultra (Heat) geschreven wordt. Voor wat ik begrijp heeft deze dezelfde functies en zuigkracht als de L20 enkel met een iets kleinere accu en met een zeepreservoir waar je je eigen schoonmaakmiddel in kwijt kan. Dit laatste is voor mij een groot voordeel.

De L10s Pro Ultra heat is wat compacter dan de L20.

Grootste nadeel is echter dat de dweil mops niet verwijderd kunnen worden.
Deze worden dan weer wel schoon gemaakt met 58⁰ water.

• stin00
  • Niet online
post.p schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:43:

Een Q Revo zit over het algemeen op 650 tot 700 euro, een Dreame L10S Ultra op 750 tot 800 euro. De nieuwe Dreame L10S Pro Ultra Heat heeft inderdaad als unique selling points een verwarmde mop wash en edge-mopping. De prijs schiet dan echter wel direct omhoog naar 1000 euro. Bij het 'standaard' model Dreame L10S Ultra kan je ook de cartridges openmaken om zelf geconcentreerd schoonmaakmiddel toe te voegen.

Ik denk dat vooral de prijs wel een dingetje is.. de modellen van 1000 tot 1500 zijn volgens mij veel minder in trek. Verdomd veel geld ook voor een stofzuiger. In het koopproces kijken velen eerst naar een model zonder dock van een paar honderd euro en willen vervolgens eventueel nog iéts dieper in de buidel tasten voor een hands-off dock à la de Q Revo. Dan zit men al snel tegen een budget grens van 600 tot 700 euro aan.

Persoonlijk vind ik de dweil met warm water wassen niet heel spannend, een nice-to-have. Ik wissel af en toe de dweil en gooi dan de gebruikte bij de warme handdoeken/beddengoeden was (60 graden). De randen dweilen met een roterende dweil is wel een leuke functie, dat zal binnenkort ook wel naar de midrange modellen komen denk ik.

• Bergenfietsen
Ravhin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:47:
[...]
Waarom heb je voor een "dure" oplossing gekozen van twee apparaten en niet een alles-in-een? Ervaring, onderbuik of...?
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een upgrade van mijn oude Roomba en zit nu te kijken naar zuigen & dweilen in een. Extra ervaring is altijd welkom :)
Ik heb veel reviews gelezen. Bij een aantal staat dat een "echte" dweilrobot beter is dan een gecombineerde. Met de combinatie met de S9+ kom je ook kwa prijs ook lager uit dan b.v. de Dreame L20.
Is onze eerste dweilrobot dus geen ervaring met gecombineerde apparaten

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
Na jaren een Roborock S7 gebruikt te hebben nu de overstap gemaakt naar een Dreame L20 Ultra. Ben met name overgestapt voor het basis station zodat de stofzuiger iedere keer netjes geleegd word en uiteraard de dweilfunctie. Deze gebruikte ik op de S7 regelmatig maar iedere keer halverwege de vieze dweil wisselen en ieder keer er aan denken om een nieuwe dweil erin te zetten was een doorn in het oog
Heb ook naar de Q revo gekeken maar kon via werk de Dreame kopen voor 899 en vond dat een goede prijs

Net binnen en moet even wennen aan de afmetingen :) Die zet je niet even in een hoekje... Alles geinstaleerd en alles werkt soepel zoals ik ook van de S7 gewend was.. Morgen vroeg even een rondje laten maken door het huis als de kinderen niet thuis zijn.
Zal zeker even laten weten hoe die bevalt....

• Sebhoutje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-08-2025
Vraagje:

Wie heeft de Dreame L20 in gebruik via de refill&drainage manier?
Ik zie dat binnenkort de Roborock s8 maxv ultra refill and drainage system ook uitkomt.

Binnenkort ga ik verhuizen en ik zit te denken om een robot te kopen met een basisstation die ik op die manier kan aansluiten. Zodat het water op die manier geregeld wordt.

Alle tips/gedachten zijn welkom. Alvast bedankt voor jullie reacties!

• stin00
  • Niet online
Sebhoutje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:03:
Vraagje:

Wie heeft de Dreame L20 in gebruik via de refill&drainage manier?
Ik zie dat binnenkort de Roborock s8 maxv ultra refill and drainage system ook uitkomt.

Binnenkort ga ik verhuizen en ik zit te denken om een robot te kopen met een basisstation die ik op die manier kan aansluiten. Zodat het water op die manier geregeld wordt.

Alle tips/gedachten zijn welkom. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ben bezig om iets te fabriceren dat de robot onzichtbaar is in keuken, dit idee. Of dit. Met refill en drainage heeft een robot nóg minder onderhoud nodig, behalve soms wat sensoren poetsen, zak vervangen en wat klein onderhoud. Ik zou dan zeker een tactische plek bepalen en de robot proberen te verbergen 8)

• Sebhoutje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-08-2025
Tof om te horen en bedankt voor het delen van de foto's. Ik ga hem zelf in het washok plaatsen, dus dan kan ik de afvoer van de wasmachine gebruiken en het kraantje wat daar bij zit.

Welk model robotstofzuiger heb jij?
De nieuwe roborock die echt gemaakt is voor dat refill&drainage systeem ziet er wel echt top uit qua grote. Die kan je makkelijker kwijt dan die Dreame L20.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:02
Ook aan het zoeken naar een goede dweilrobot en twijfel tussen de Dreame L10pro ultra heat (870 euro) en de L20. (1000 euro).

De L10Pro ultra heat lijkt alle opties van de L20 te hebben op het achterlaten van de dweilen in het Dock na. De L10 heeft als voordeel het zelf kunnen bijvullen van reinigingsmiddel, het heet wassen van de dweilen en de kleinere Dock en dus lijkt de L10Pro Ultra heat de betere keuze of mis ik iets?

Wilde in eerste instantie een Roborock S7/S8 pro ultra kopen maar deze lijken wat te duur voor wat ze te bieden hebben (betere kwaliteit wellicht?)

• stin00
  • Niet online
Sebhoutje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:20:
Tof om te horen en bedankt voor het delen van de foto's. Ik ga hem zelf in het washok plaatsen, dus dan kan ik de afvoer van de wasmachine gebruiken en het kraantje wat daar bij zit.

Welk model robotstofzuiger heb jij?
De nieuwe roborock die echt gemaakt is voor dat refill&drainage systeem ziet er wel echt top uit qua grote. Die kan je makkelijker kwijt dan die Dreame L20.
Mijn huis heeft een afwijkende indeling. De begane grond is een woonkeuken (36m²), 1e verdieping is woonkamer (37m²). Ik heb daarom twee robotstofzuigers:

In de keuken staat een Roborock S7 Max Ultra.
In de woonkamer staat een Roborock S7 MaxV Plus (cyclone model).

Beide bevallen uitstekend :)
schumi1986 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:47:
Ook aan het zoeken naar een goede dweilrobot en twijfel tussen de Dreame L10pro ultra heat (870 euro) en de L20. (1000 euro).

De L10Pro ultra heat lijkt alle opties van de L20 te hebben op het achterlaten van de dweilen in het Dock na. De L10 heeft als voordeel het zelf kunnen bijvullen van reinigingsmiddel, het heet wassen van de dweilen en de kleinere Dock en dus lijkt de L10Pro Ultra heat de betere keuze of mis ik iets?

Wilde in eerste instantie een Roborock S7/S8 pro ultra kopen maar deze lijken wat te duur voor wat ze te bieden hebben (betere kwaliteit wellicht?)
De Roborock S8 Pro Ultra is altijd al een vreemde eend in de bijt geweest, totaal overpriced voor wat het biedt. Zelfs de huidige prijs van €1111 is te hoog naar mijn mening. Roborock's eigen Q Revo is voor €650 veel interessanter en Dreame biedt gelijkgeprijsde high-end modellen met meer toeters en bellen (zoals een RGB camera, edge mopping en schoonmaakmiddel toedienen).

• deurklinkje
  • Laatst online: 18-03 11:29
Vandaag is mijn s7 maxv plus overleden gelukkig binnen de garantie, van de krijg ik nu 100% refund. Omdat hij niet meer opvoorraad is.

Nu twijfel ik tussen de Roborock s8 pro ultra of de dreame l20 ultra

Iemand ervaring of tips,

Goeie Obstacle avoidance is een must!

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:00

Dennis1812

Amateur prutser

deurklinkje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:31:
Vandaag is mijn s7 maxv plus overleden gelukkig binnen de garantie, van de krijg ik nu 100% refund. Omdat hij niet meer opvoorraad is.

Iemand ervaring of tips,

Ik heb de s8 Pro Ultra. Die obstacle avoidance werkt prima. Geen klachten over. Sowieso een hele fijne stofzuiger/dweil. Dweilt ook prima.

Erg tevreden mee.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:50
deurklinkje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:31:

Iemand ervaring of tips,

Roborock Q Revo MaxV, veel goedkoper dan de S8 Pro Ultra en superieure obstakel detectie door de RGB camera. Beter dan de S8 Pro Ultra. Hier een mooi vergelijk: YouTube: Roborock Obstacle Avoidance Systems Compared & Tested! S8 Pro, QRev...

• deurklinkje
royozzz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:20:
[...]

Deze is wel te koop bij Mediamarkt Duitsland voor €999,-. Helaas alleen in wit beschikbaar...
Thnx die had ik gemist was gisteren nog wezen kijken in Duitsland 🇩🇪

Dan gaat het nu tussen de Q revo maxv en de dreame l20 ultra

Prijs verschil €50

• deurklinkje
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Nou, inderdaad... Hier nog een Roborock S50 maar ben wel in de markt voor een nieuwe, want zeker de nieuwere dweilfuncties spreken mij aan... Maar ja... Dan kom je in een oerwoud :')

Zag op Amazon met de Spring Deals de S8 Pro Ultra met een goede korting, maar na het lezen hier en het lezen van Vacuum Wars, lijkt de Q Revo ook een prima oplossing te zijn, voor ongeveer de helft van het geld...

...nog maar eens wat verder lezen...
ik ga zelf voor de Q Revo Maxv

al blijf ik steeds twijfelen tussen die Q revo Maxv of the Dreame l20 Ultra

heb geen ervaring met dreame maar mijn laatste Roborock s7 MaxV vertoonde naar 1.5 jaar al kuren

[ Voor 7% gewijzigd door deurklinkje op 25-03-2024 13:26 . Reden: meer info ]

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 31-03 09:39
deurklinkje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:24:
[...]

ik ga zelf voor de Q Revo Maxv

al blijf ik steeds twijfelen tussen die Q revo maxiv of the Dreame l20 Ultra
De MaxV is (nog niet) in NL verkrijgbaar en weet nu niet of de extra features (voice assistant en flexi-arm) mij zo nuttig lijken en die extra €300,- (nu) waard zijn

Blog

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:54

The Executer

Lekker belangrijk!

turkeyhakan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:50:
Mijn ouders willen graag een robotstofzuiger aanschaffen. Hun budget is maximaal 950 a 1000 euro.

Hebben jullie tips?
Kijk eens rond in dit topic, lees eens een paar bladzijden terug. Genoeg aankoopadvies, deze vraag komt elke halve pagina terug :). Roborock Q Revo, Roborock Q Revo Max, Dreambot L10s, Dreambot L20

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1 2 3