De 2 standaard thresholds hebben een vaste breedte, bij custom kun je ook de breedte aanpassen.Deathchant schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:13:
[...]
Ja? Kun je me vertellen wat het gedrag van de robot is bij het gele vlak?
Wat bij mij gebeurt als ik een drempel "instel" is dat hij dan juist helemaal frenzy gaat over enkel het drempelgebied, alsof ie in dat gebied blijft hangen. Dus ik dacht al dat de term "entrapping thresholds" dan idd een goeie is, maar dus helemaal niet doet wat je denkt dat het zou doen, namelijk een soort van no-go zone waar ie NIET moet schoonmaken, maar wel gewoon overheen moet rijden. Er zijn ook 2 soorten in te stellen:
- Confined passage threshold
- Stone thresholds
- Custom
Bij de eerste 2 vertoont de robot dat gedrag. Ik zal em eens op custom zetten, kijken wat ie dan doet.
EDIT: als ik een Custom drempel instel dan gaat ie er gewoon overheen net alsof je geen drempel hebt ingesteldIk vraag me af wat het doel is van deze drempelinstellingen?
Verder is het gedrag bij ons hetzelfde voor alledrie: de threshold wordt niet gereinigd, de robot rijdt er altijd schuin overheen en bij het schoonmaken van de aanliggende ruimtes rijdt hij er langs alsof het een muur is
Je kan bij de no go zones een invisible wall plaatsen. Zo heb ik het ook gedaan bij onze buitendeuren, dan hoef je geen vlak te slepen.The Legend schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:23:
Ik heb er gewoon een klein scheutje van ons reguliere dweilspul in gedaan. Ging er stiekem van uit dat de waarschuwing alleen Roborock Schoonmaakmiddel te gebruiken, toch vooral een commerciële reden heeft..
Wij hebben trouwens in de achterpui ramen tot de vloer. De halve tuin wordt dus aangemerkt als een extra kamer waar ‘ie nooit bij kan. Heb nu maar een no-go zone getekend ter plaatste van die gevel, of kun je dat op een andere manier beter markeren? Heb een Roborock Q Revo.