Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Deathchant schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Ja? Kun je me vertellen wat het gedrag van de robot is bij het gele vlak?

Wat bij mij gebeurt als ik een drempel "instel" is dat hij dan juist helemaal frenzy gaat over enkel het drempelgebied, alsof ie in dat gebied blijft hangen. Dus ik dacht al dat de term "entrapping thresholds" dan idd een goeie is, maar dus helemaal niet doet wat je denkt dat het zou doen, namelijk een soort van no-go zone waar ie NIET moet schoonmaken, maar wel gewoon overheen moet rijden. Er zijn ook 2 soorten in te stellen:
- Confined passage threshold
- Stone thresholds
- Custom

Bij de eerste 2 vertoont de robot dat gedrag. Ik zal em eens op custom zetten, kijken wat ie dan doet.

EDIT: als ik een Custom drempel instel dan gaat ie er gewoon overheen net alsof je geen drempel hebt ingesteld :? Ik vraag me af wat het doel is van deze drempelinstellingen?
De 2 standaard thresholds hebben een vaste breedte, bij custom kun je ook de breedte aanpassen.

Verder is het gedrag bij ons hetzelfde voor alledrie: de threshold wordt niet gereinigd, de robot rijdt er altijd schuin overheen en bij het schoonmaken van de aanliggende ruimtes rijdt hij er langs alsof het een muur is
The Legend schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:23:
Ik heb er gewoon een klein scheutje van ons reguliere dweilspul in gedaan. Ging er stiekem van uit dat de waarschuwing alleen Roborock Schoonmaakmiddel te gebruiken, toch vooral een commerciële reden heeft..

Wij hebben trouwens in de achterpui ramen tot de vloer. De halve tuin wordt dus aangemerkt als een extra kamer waar ‘ie nooit bij kan. Heb nu maar een no-go zone getekend ter plaatste van die gevel, of kun je dat op een andere manier beter markeren? Heb een Roborock Q Revo.
Je kan bij de no go zones een invisible wall plaatsen. Zo heb ik het ook gedaan bij onze buitendeuren, dan hoef je geen vlak te slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 21:12

xon

Maarten2212 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:48:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Proshop.nl? Ik zie dat hij daar net uitverkocht is voor de 250 euro. Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Heb hem gisteren daar nog gekocht voor die prijs dus gewoon verkrijgbaar.

https://www.proshop.nl/Ro...botstofzuiger-S10/3154112

Ik was overigens ook heel erg aan het twijfelen maar voor deze prijs was ik graag bereid een concessie te doen ;). Ze zijn by far de goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor degene met een Q Revo heeft de laatste update (4.3.5.1778) een goede verbetering gebracht. Wanneer je hem op een andere verdieping hebt gebruikt en daarna terug tilt en op ‘Home’ drukt zodat hij terug naar het dock gaat. Gaat hij nu wel de mops wassen en daarna drogen.

Voorheen ging hij dan enkel opladen en moest je met de hand de mop wash opdracht geven. Het legen van de stofbak wordt niet vanzelf gedaan, dus die moest ik nog handmatig klikken, maar die zit niet na elke rit vol, dus zou prima bij de volgende keer de normale verdieping ook geleegd kunnen worden.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zit op een compleet ander versienummer met de mededeling dat de Q revo up to date is: 02.17.78.

Heb je een buitenlands model toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

SqnLdr schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:59:
Ik zit op een compleet ander versienummer met de mededeling dat de Q revo up to date is: 02.17.78.

Heb je een buitenlands model toevallig?
Ik gebruik de Xiaomi Home app. Mogelijk ook andere firmware dan als je de Roborock app gebruikt?

Gekocht via Amazon NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzkSjQcN91uQkXtNve9lL9eyXKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu0Zwwb3M9Q9VFF1kqTXuDfQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door BiG-GuY op 07-01-2024 20:17 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

BiG-GuY schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:47:
Voor degene met een Q Revo heeft de laatste update (4.3.5.1778) een goede verbetering gebracht. Wanneer je hem op een andere verdieping hebt gebruikt en daarna terug tilt en op ‘Home’ drukt zodat hij terug naar het dock gaat. Gaat hij nu wel de mops wassen en daarna drogen.

Voorheen ging hij dan enkel opladen en moest je met de hand de mop wash opdracht geven. Het legen van de stofbak wordt niet vanzelf gedaan, dus die moest ik nog handmatig klikken, maar die zit niet na elke rit vol, dus zou prima bij de volgende keer de normale verdieping ook geleegd kunnen worden.
Ik heb een S7 Max Ultra en ik heb eigenlijk soortgelijk iets; ik ben em nu al een dikke maand en een paar weken aan het gebruiken en goed aan het kijken wat het gedrag precies is.
Volgens mij heeft het ermee te maken of hij nog in het cleaningprogramma zit, of dat dit programma vroegtijdig afgebroken is. In dat laatste geval gaat ie niet zelf weer terug de dweil schoonmaken en/of de dustbin leegzuigen.
Wanneer ie wél nog in het cleaning programma zit, dan doet ie in ieder geval wel de dustbin leegzuigen, en daarna ook de mop drogen, maar niet de mop schoonmaken.

Voorbeeldsituatie 1: basisstation staat op de BGG en je zet em op de 1e verdieping neer. Dan moet ie eerst positionen en dan gaat ie schoonmaken. Na het schoonmaken kan ie het station niet vinden, zet ik em bij het station in de buurt neer en dan druk ik op de fysieke homeknop. Dan gaat ie naar basisstation en gaat ie de dustbin leegtrekken, en daarna de mop drogen zonder em schoon te hebben gemaakt van te voren.

Voorbeeldsituatie 2: ik doe hetzelfde als bovenstaand, alleen til ik de robot op (wheels suspended) nog vóórdat ie kan zeggen dat ie klaar is met schoonmaken op de eerste verdieping. Dan gaat ie gewoon naar de dock terug wanneer ik em weer terug op de BGG neerzet en dan doet alleen charging en dus niks leegtrekken of schoonmaken, dus moet ik idd handmatige acties doen om de dweil schoon te maken of de dustbin leeg te trekken. Die mop wassen doe ik dan niet, omdat ik em daarna de BGG laat schoonmaken, en dan gaat ie toch al automatisch de dweil wassen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
nieuws: Roborock onthult S8 Max Ultra-robotstofzuigers met zuigkracht tot 10....

Er komen in april een aantal nieuwe modellen beschikbaar:

- S8 Max Ultra
- S8 MaxV UItra
- Q Revo Pro
- Q Revo MaxV

Geen idee waarom er zoveel extra modellen bijkomen, alleen de 'MaxV' modellen kan ik nog begrijpen vanwege de RGB camera voor betere object ontwijking. Maar een 'Q Revo Pro' zit weer onder de 'Q Revo MaxV'.. wat een namen.

Deze nieuwe Q Revo's beginnen wel flink in prijs toe te nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door stin00 op 08-01-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 09:29
stin00 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:59:
nieuws: Roborock onthult S8 Max Ultra-robotstofzuigers met zuigkracht tot 10....

- S8 Max Ultra
- S8 MaxV UItra
- Q Revo Pro
- Q Revo MaxV

Geen idee waarom er zoveel extra modellen bijkomen, alleen de 'MaxV' modellen kan ik nog begrijpen vanwege de RGB camera voor betere object ontwijking. Maar een 'Q Revo Pro' zit weer onder de 'Q Revo MaxV'.. wat een namen.

Ik heb ook het idee dat ze de introducties maar doen om de nieuwe prijzen te verantwoorden. Als je onder de 'plastic stofzuigerkap' gaat kijken zijn de verschillen niet te verklaren met de prijsverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 11:31
De L10s Ultra is nu weer voor onder de 700 euro te koop

https://tweakers.net/pric...dreamebot-l10s-ultra.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-06 20:27
Ik heb momenteel een Roborock S5.
Deze in het verleden redelijk goedkoop via AliExpress kunnen kopen.
Ik zie de linkjes nu tegenwoordig vooral naar .nl sites gaan. Ook als ik op Ali zelf kijk zie ik niet echt veel goedkopere modellen.

Die droom is dus verleden tijd?

Ik ben namelijk weer een beetje aan het rondkijken naar de nieuwere modellen. Dus mijn tweede vraag is, is het upgraden het waard?

Waar ik vooral tegenaan loop is dat ie vastloopt op snoeren, opbollend kleed (en er dan dusdanig tegenaan rijden dat ie nog meer omhoog kruipt) en soms ligt er wat kleins op de grond en dan loopt ie daar op vast.

Voor de rest tevreden. Een afvalbak zou een handige toevoeging zijn maar daar hoef ik niet bijna 1000 euro voor neer te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 23:14
Wiley99 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:43:
[...]

Heb je ervaring met het merk? Ik vind er helemaal niets over terug in beide delen van dit topic. De comments op het fp artikel gaan ook niet echt in op het merk / apparaat zelf.
Ik heb deze nu ongeveer een anderhalve maand in gebruik thuis (6 personen + kat + hond).
In vergelijking met de neato D7, die nu een ander plekje gekregen heeft, doet deze het veel beter.
- reinigt veel beter tot aan de rand en in hoeken
- de zijborstel haalt zelfs het stof van onder de rand van de kast die op viltjes staat
- heeft geen probleem met stoelen die aan de tafel blijven staan
- basisstation is handig (en is ook een noodzaak met het mini reservoir van de k10+) en niet te groot.
- herkent zijn positie op de kaart goed, ook al zet je hem gewoon ergens neer
- reinigt goed

Hij vermijdt echter net als de D7 geen obstakels zoals speelgoedjes van de hond of schoenen, dus detecteert ook geen uitwerpselen of braaksel (gelukkig geen probleem met onze huisdieren).

De dweilfunctie blijkt uit reviews zo nutteloos, dat we die nog niet eens geprobeerd hebben, maar dat boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05
stin00 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:59:

- S8 Max Ultra
- S8 MaxV UItra
- Q Revo Pro
- Q Revo MaxV

Zo te zien geen verbeteringen voor de S8 zonder dock. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Effe een hele stomme vraag....Ik heb tot nu toe de S7 Max Ultra gewoon elke dag handmatig vanuit de app gestart, dus nog geen schedules etc.
Nou had ik em laatst aangezet vlak voordat ik boodschappen ging doen, en tot mijn verbazing zag ik dat ik gewoon via 4G kon bijhouden wat de robot aan het doen was, en ik kon ook gewoon commando's geven.

Ik dacht dat de robot enkel via lokale WiFi aan te sturen was. Hoe werkt dit precies? Ik wil eigenlijk niet dat de robot via het internet te benaderen is.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:12
De robot maakt om de zoveel seconde connectie met *.roborock domeinen om status door te geven. Volgens mij als je die afknijpt via bijv Pihole dan weet ik niet of het nog werkt. Dat zul je even moeten testen

update: heb het even nagekeken in pihole. Mijn S7 maakt om de zoveel minuten contact met awsde0.fds.api.xiaomi.com en mqtt
-eu-3.roborock.com. Ik ga hem niet blokkeren aangezien ik het wel fijn vind hoe het nu werkt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Webgnome op 11-01-2024 14:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Deathchant schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:44:
Effe een hele stomme vraag....Ik heb tot nu toe de S7 Max Ultra gewoon elke dag handmatig vanuit de app gestart, dus nog geen schedules etc.
Nou had ik em laatst aangezet vlak voordat ik boodschappen ging doen, en tot mijn verbazing zag ik dat ik gewoon via 4G kon bijhouden wat de robot aan het doen was, en ik kon ook gewoon commando's geven.

Ik dacht dat de robot enkel via lokale WiFi aan te sturen was. Hoe werkt dit precies? Ik wil eigenlijk niet dat de robot via het internet te benaderen is.
Daar kwam ik ook achter toen ik m'n IoT-netwerk geen toegang tot het internet had gegeven. Wanneer je dit doet, kun je de Q Revo ook niet meer bedienen via de app vanaf de lokale wifi.
Tenminste, bij mij gaf de app aan dat de stofzuiger offline zou zijn.

Nadat ik internet weer open had gezet op het IoT-netwerk werkte alles weer naar behoren.

Ik moet nog verder induiken hoe ik het netwerk verder kan afknijpen.
Hetzelfde geldt namelijk voor ons Rituals Perfume Genie, die moet ook internet verbinding hebben om 'dingen te doen'.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Webgnome schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:58:
De robot maakt om de zoveel seconde connectie met *.roborock domeinen om status door te geven. Volgens mij als je die afknijpt via bijv Pihole dan weet ik niet of het nog werkt. Dat zul je even moeten testen

update: heb het even nagekeken in pihole. Mijn S7 maakt om de zoveel minuten contact met awsde0.fds.api.xiaomi.com en mqtt
-eu-3.roborock.com. Ik ga hem niet blokkeren aangezien ik het wel fijn vind hoe het nu werkt ;)
Maar hoe werkt het dan precies? Wnaneer je op 4G zit, wat is de weg die commando's dan afleggen naar je robot toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Zit iets complexer in elkaar natuurlijk maar dit is het idee. De app kan of een pollig mechanisme hebben (Want je bent geauthenticeerd dus de server weet welke robot er bij deze credentials horen ) of een socket verbinding zodat het niet een ping/pong connectie is. Zelfde voor de robot. Die kan pollen of er nog berichten zijn en pushen als iets nieuws heeft maar kan ook een directe socket opgezet hebben om daarover te kunnen communiceren. Ik verwacht eigenljik een pull/push mechanisme. Iets als dit:
  • App logged in op server
  • Server geeft jou robot info terug zodat je die ziet in de app
  • App vraagt om status
  • Server checked en geeft die terug
  • Robot stuurt elke x seconde bericht naar server " yo ik ben er nog en ben nu met dit bezig*
  • Server slaat deze info op
Zoals met zoveel dingen in deze branch word het op deze manier opgelost omdat dat de simpelste manier is om uit te rollen en ook om te testen. Immers als je directe communicatie gaat doen (wat goed mogelijk is via android/iphone) ben je veel meer afhankelijk van de omgevingsvariabelen. Dat is oo de reden dat wanneer je internet voor een van de twee kanten afsnijd dat het dan niet meer werkt want er is geen fallback waarmee de status van beide in de gaten word gehouden. Er zal vast wel ergens een mogelijkheid te vinden zijn om zelf een servertje op te zetten die je er tussen kan zetten. Of misschien ook niet.. who knows

[ Voor 108% gewijzigd door Webgnome op 11-01-2024 15:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NextGenStorm
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-02 20:04
Man man ... ik zie door de stof de vloer niet meer 😜 . Zoveel opties zoveel keus en elke heeft wel plus en min punten .

Is er ook ergens een overzicht van de best gewaardeerde?

De merken die me aantrekken zijn rowenta / roborox zoek er 1 die ook dweilt. Basis station twijfel ik nog over . Klein appartement komt direct in zicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

The Executer

Lekker belangrijk!

We hebben met Black Friday de Q Revo aangeschaft, en sindsdien stond de S5 Max klaar om op de eerste verdieping aangesloten te worden. Deze verdieping is lang geleden al in kaart gebracht door Rocky. Echter, de plek waar ik het laadstation wilde hebben (docking stond altijd beneden) had een probleem: hij kon zich niet positioneren vanaf dat punt. Twee meter als je de kamer inliep wel, daar is hij ooit begonnen dus dat was een paar tellen en hij had zijn locatie. Ik heb hem vervolgens met de remote control functie in de app richting het dock gereden en daarna aangegeven dat hij moest gaan docken. Hij is wat uit de hoek weg gereden, heeft een rondje gedraaid, en is daarna wiggle wiggle style richting dock gegaan en heeft zichzelf netjes op het dock geplaatst. Daarna heeft hij de kaart bijgewerkt met de locatie van de dock 8) oOo .

Ik moet bekennen, ik had niet verwacht dat het op deze manier zou lukken :P .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-06 20:27
The Executer schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:52:
We hebben met Black Friday de Q Revo aangeschaft, en sindsdien stond de S5 Max klaar om op de eerste verdieping aangesloten te worden. Deze verdieping is lang geleden al in kaart gebracht door Rocky. Echter, de plek waar ik het laadstation wilde hebben (docking stond altijd beneden) had een probleem: hij kon zich niet positioneren vanaf dat punt. Twee meter als je de kamer inliep wel, daar is hij ooit begonnen dus dat was een paar tellen en hij had zijn locatie. Ik heb hem vervolgens met de remote control functie in de app richting het dock gereden en daarna aangegeven dat hij moest gaan docken. Hij is wat uit de hoek weg gereden, heeft een rondje gedraaid, en is daarna wiggle wiggle style richting dock gegaan en heeft zichzelf netjes op het dock geplaatst. Daarna heeft hij de kaart bijgewerkt met de locatie van de dock 8) oOo .

Ik moet bekennen, ik had niet verwacht dat het op deze manier zou lukken :P .
Zoals je mogelijk hierboven hebt gelezen heb ik ook de S5.

Wat is de reden dat je de Q Revo hebt aangeschaft en zie je veel voordelen t.o.v. van de S5? Voor mij zou het een upgrade betekenen i.p.v. een aanvulling zoals bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Freddy22 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Zoals je mogelijk hierboven hebt gelezen heb ik ook de S5.

Wat is de reden dat je de Q Revo hebt aangeschaft en zie je veel voordelen t.o.v. van de S5? Voor mij zou het een upgrade betekenen i.p.v. een aanvulling zoals bij jou.
Hij is hier aangeschaft als upgrade hoor :). De S5 Max werd wat minder (pomp stuk voor watertoevoer naar de dweil) en zoog minder goed (wat incontinent :P ). Daarnaast de roterende dweilen, hogere zuigkracht, dockingstation, vuil- en schoonwater tank, afzuiging van de Q Revo (en een overtuigde vrouw die betere resultaten wilde met dweilen) maakte dat we deze aangeschaft hebben.

Conclusie tot op dit moment:
- Zuigkracht is hoger, robot is stiller
- Afzuigen van de bin en schoonmaken van de dweilen is super, bijna geen werk meer aan de robot.
- Routines zijn super. Ik kan de woonkamer en keuken laten zuigen op stand X. Als stofzuigen klaar is gaat hij terug om de dweilen te wassen en alles te gaan dweilen. Je kan hierbij het dweilen op deep of deep+ zetten, en dat levert zeer goede resultaten hier. Programma duurt dan wel een uur.
- Nadeel: stofzuig resultaat valt me wat tegen. Waar de S5 Max in het begin alles brandschoon maakte (op het laatst dus helaas ook niet meer) kom ik met de Q Revo regelmatig nog troepjes tegen waarvan ik had verwacht dat dat echt wel weg had moeten zijn. Dit ligt soms midden op de vloer dus hij had het niet mogen missen zeg maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 19:12
DaSuperGrover schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:54:
Korte ervaring met L10s Ultra.

We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.

....

Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.
.
Mijn ervaringen dan met wear-parts en de L10s Ultra. Het volgende besteld een tijdje geleden:

reinigingsvloeistof origineel Dreame
Kosten: 3 voor 40 euro

reinigingsvloeistof bij alieexpress
Kosten: 3 voor 37 euro.
De verzendkosten zijn namelijk per stuk, dus bij 3 moet je die 6 euro 3 keer betalen. Maakt qua prijs dus nauwelijks wat uit. Ik zie trouwens ook geen verschil, lijkt hetzelfde part alleen dan voor de Chinese markt.

wear-parts bij alieexpress vandaan
Kosten: 31 euro
Ziet er allemaal prima uit. Ik zie geen of nauwelijks verschil met de originele spullen. Moet wel gezegd hebben dat ik ze nog niet gebruikt heb, dus daar kan ik weinig van zeggen.

Hier nog wat foto's, links is het originele part rechts de after-market variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOw1dWavab6OBw3TpiWGgo0VybM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfSlNXQn81oZBC2DVvwWhAV0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC0N-VaRPqp5XF8_YuLqFNA3pZg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOatq5CT44xE8Mp9u8lyoCmH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBtU9Cd7DaaVkKhXGSdLpihNOtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xYLiGQ5ypZMEx36zRAA4rfS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOIht8tKmEVNj6yYrDhylfVyLeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUEWKBpn0Yogag5FtKZDdERl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:20
Sinds ik afgelopen zomer een Roborock Q Revo heb gekocht lees met stijgende verbazing de vragen over alternatieve reinigingsmiddelen voor in een robotstofzuiger.

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat mensen die iets van €500-€1500 aan een robotstofzuiger uitgeven willen bezuinigen op reinigingsvloeistof. Ik geef toe dat een flesje best veel kost (voor Roborock OMO betaal je rond €20 euro) maar je doet er dan ook zeker een jaar mee. In mijn geval dweil ik twee keer per week de benedenverdieping van ca. 70m2 en de bovenverdieping van ca. 45 m2 op mode "balanced" voor zowel dweilen als zuigen. Mijn flesje OMO is nu nog halfvol. De kosten ervan zijn in vergelijking met wat de stofzuiger gekost heeft zijn voor mij niet de moeite waard om een goedkoper alternatief te zoeken.

Is het een hobby (dat zou ik nog begrijpen) of wordt er echt verwacht dat je significant meer geld gaat overhouden? Of mis ik iets wat een rol zou kunnen spelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
jacox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:55:
Sinds ik afgelopen zomer een Roborock Q Revo heb gekocht lees met stijgende verbazing de vragen over alternatieve reinigingsmiddelen voor in een robotstofzuiger.

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat mensen die iets van €500-€1500 aan een robotstofzuiger uitgeven willen bezuinigen op reinigingsvloeistof. Ik geef toe dat een flesje best veel kost (voor Roborock OMO betaal je rond €20 euro) maar je doet er dan ook zeker een jaar mee. In mijn geval dweil ik twee keer per week de benedenverdieping van ca. 70m2 en de bovenverdieping van ca. 45 m2 op mode "balanced" voor zowel dweilen als zuigen. Mijn flesje OMO is nu nog halfvol. De kosten ervan zijn in vergelijking met wat de stofzuiger gekost heeft zijn voor mij niet de moeite waard om een goedkoper alternatief te zoeken.

Is het een hobby (dat zou ik nog begrijpen) of wordt er echt verwacht dat je significant meer geld gaat overhouden? Of mis ik iets wat een rol zou kunnen spelen?
Schoonmaakmiddelen bestaan voor 99% uit marketing. Het zijn vaak onzinnige producten. Ik neem 90% onthard water en de overige 10% is wat alcohol, azijn en geconcentreerd schoonmaakmiddel voor de geur. Kost geen drol en werkt hier al 4 jaar naar volle tevredenheid (S5 Max, S7 MaxV+ en S7 Max Ultra).

Ik snap dat een flesje OMO van Roborock een handig gemaksproduct is, maar het heeft voor mij nul meerwaarde :) Dat ga ik niet bestellen en laten bezorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacox
@stin00 Het is voor jou dus een principekwestie, dat snap ik. Voor mij heeft het prutsen met de mix die je noemt geen meerwaarde voor die €20/jaar die ik er aan uitgeef….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
jacox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:05:
@stin00 Het is voor jou dus een principekwestie, dat snap ik. Voor mij heeft het prutsen met de mix die je noemt geen meerwaarde voor die €20/jaar die ik er aan uitgeef….
Zeer begrijpelijk hoor, die €20 per jaar is peanuts ten opzichte van de aanschaf van een peperdure robot. Dan is rommelen met eigen middelen al snel niet de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:42
Hoe groot is het opvangbakje van de Roborock s8? Ben aan het twijfelen tussen een Q Revo en een S8, de laatste is nu voor ongeveer 500 EUR verkrijgbaar. Als ik dan af en toe het bakje moet ledigen, lijkt me dat geen probleem, maar is het groot genoeg om het huis een paar keer te stofzuigen voordat ie vol zit?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Hoe kunnen wij dat beantwoorden?
  • Hoe groot is je huis?
  • Huisdieren?
  • Kinderen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Webgnome schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:31:
Hoe kunnen wij dat beantwoorden?
  • Hoe groot is je huis?
  • Huisdieren?
  • Kinderen?
Nou ja, gewoon op zoek naar wat ervaringen.

In mijn geval, zal hij een 80 m2 moeten doen dagelijks, harde vloeren.

Kleine kids (2) en geen huisdieren. Veelal kruimels en stof dus.

Ik probeer vooral goed te praten waarom we geen groot cleaning station nodig zouden hebben, dat ons dan ook nog eens x honderd EUR zou besparen. En de S8 zou iets beter zijn qua object detection. We ruimen hier wel 4x per dag op, maar er gaat altijd ergens wel wat speelgoed blijven liggen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacox
Darks schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Ik probeer vooral goed te praten waarom we geen groot cleaning station nodig zouden hebben, dat ons dan ook nog eens x honderd EUR zou besparen. En de S8 zou iets beter zijn qua object detection. We ruimen hier wel 4x per dag op, maar er gaat altijd ergens wel wat speelgoed blijven liggen. :)
Ik heb een Roborock Q Revo en het is voor mij een gemaks-apparaat. Of je ‘m nu met of zonder cleaning station koopt, het is best een prijzig ding. Maximaal gemak heb je met een cleaning station dus voor mij was het een nobrainer; heb zelfs niet eens overwogen om er een zonder station te kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

Darks schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:29:
Hoe groot is het opvangbakje van de Roborock s8? Ben aan het twijfelen tussen een Q Revo en een S8, de laatste is nu voor ongeveer 500 EUR verkrijgbaar. Als ik dan af en toe het bakje moet ledigen, lijkt me dat geen probleem, maar is het groot genoeg om het huis een paar keer te stofzuigen voordat ie vol zit?
Bakje zal niet al te groot zijn. Wij zijn onlangs (weer) overgestapt van zelf stofzuigen en (nauwelijks) dweilen naar de Q Revo. Dat dockingstation is onverwacht de helft van het gemak. Nooit meer zelf hoeven legen (of controleren of ‘ie niet al te vol is) is echt relaxt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Darks schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Hier 35m2 daadwerkelijke stofzuigen, twee kinderen en een kleine hond. Ik leeg het bakje 2x per week (na het dweilen, rijd automatisch naar de prullenbak met hulp van Home Assistant). Dan zit het bakje bij mij voor nog geen kwart vol, en het meeste zijn dan alsnog honden haren.

Ik snap dat een grote dock erg handig is, maar vond het te lomp in onze woonkamer en vond het ook zelf veel geld. Maar, snap volledig de keuze van vele om hem met te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
Als ik door dit topic zoek kom ik uit dat een Roborock Q Revo met een aanbieding rond de 650 euro is. Klopt dat? Dan wacht ik daarop en koop ik hem. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Deikesu schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:44:
Als ik door dit topic zoek kom ik uit dat een Roborock Q Revo met een aanbieding rond de 650 euro is. Klopt dat? Dan wacht ik daarop en koop ik hem. Ben erg benieuwd.
Dat was de prijs inderdaad onder andere tijdens de Black friday deals bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Zijn er mensen die Woldo Floorcleaner en OMO van Roborock allebij al geprobeerd hebben?

Ben voornamelijk benieuwd naar de geur na het dweilen, Woldo ruikt aangenaam. Maar met een flesje doe ik ongeveer 6 a 7 maanden. was ook benieuwd naar OMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
The Executer schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Dat was de prijs inderdaad tijdens de Black friday deals bij Amazon.
Hij was van 11 t/m 22 december ook 650 euro. Ik zou gewoon wachten tot deze prijs weer terugkomt, kan niet lang duren zou je zeggen. Roborock is op de Nederlandse Amazon constant met €50 tot €100 coupons aan het klooien nu, terwijl hij in Amazon DE steevast 699 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

stin00 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hij was van 11 t/m 22 december ook 650 euro. Ik zou gewoon wachten tot deze prijs weer terugkomt, kan niet lang duren zou je zeggen. Roborock is op de Nederlandse Amazon constant met €50 tot €100 coupons aan het klooien nu, terwijl hij in Amazon DE steevast 699 kost.
Heb mijn post even wat genuanceerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Xqlus1ve schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:26:
Zijn er mensen die Woldo Floorcleaner en OMO van Roborock allebij al geprobeerd hebben?

Ben voornamelijk benieuwd naar de geur na het dweilen, Woldo rijkt aangenaam. Maar met een flesje doe ik ongeveer 6 a 7 maanden. was ook benieuwd naar OMO.
Persoonlijk vind ik de OMO bijna geurloos. Gebruik nu twee dopjes in een vol water reservoir, wat al meer is dan ze voorschrijven…

Maar heb de Woldo nog niet geprobeerd, wel in huis.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Waarom 2x zoveel? MOET je per se iets ruiken of wordt het niet schoon genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Theetjuh schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:30:
Waarom 2x zoveel? MOET je per se iets ruiken of wordt het niet schoon genoeg?
Gebruik van tijd tot tijd ook een Bissell Crosswave op 230V om dieper te reinigen dan een robot kan. Prima ding, alleen het reinigen is altijd zo een gedoe, waardoor je hem minder gebruikt dan je in eerste instantie wilt.

Sinds ik de Q Revo gebruik is het een stuk schoner in huis, dat zie je aan de Bissell ook hoe vies het vieze water reservoir is wanneer je klaar bent. Dus ben wel erg tevreden met de robot zelf.

Maar merk wel dat het met de OMO inderdaad minder schoon wordt dan met de Dettol Allesreiniger die ik eerst gebruikte. Ook in geconcentreerde staat is de OMO niet heel sterk qua geur overigens.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:54
Sinds een tweetal maand rijdt hier een Roborock Q5 Pro rond. Tot op heden erg tevreden mee.

Alleen, vorige week was ik plots afgemeld op de app en sindsdien doet de robot af en toe vreemd. Zo blijft hij bijvoorbeeld tegen een dunne paal aanrijden. Voordien ging dat elke dag prima.
Vandaag had hij dan weer erg veel moeite met de tafel-en stoelpoten. Normaal rijdt de robot mooi tussen de poten door en maakt hij rondjes rond de gegroepeerde poten. Vandaag bleef hij tussen de poten heen-en-weer botsen. Hierbij heeft de robot 28min. nodig gehad voor twee ruimtes waarvoor hij doorgaans slechts 20min. nodig heeft.

Iemand al eens iets gelijkaardigs ervaren?
Ik heb niet zo'n zin in een reset en het verwijderen van de map. Het is toch een werkje om initieel een accurate map te maken inclusief afschermen van ramen en instellen van no-go zones en virtuele muren.

[ Voor 6% gewijzigd door Cooni op 17-01-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:27
ik heb een dreame 10s ultra en wat me opvalt als ik hem op een tegelvloer ( dan kan hety beste zien ) deze 3 x laat dweilen begint hij nat maar bij de 2e en zeker 3e keer is het geheel droog
ik hoor wel het pompje af en toe lopen maar de pads worden helemaal niet meer vochtig
is dit ene bekend probleem of is dat juist dat je begint met een natte vloer en eindige met een afgedroogde vloer?
opzich niet erg wel fijn zo dat hij mooi droog is weer maar gezien ik het pompje hoor lopen lijkt me dat er ook water moet komen.
heb de basis stattion reset al uitgevoerd maar zonder effect
heb niet echt zin erin om de robot zelf te resetten en denk ook niet dat het veel effedct zal hebben
kan het zijn dat de interne water tank gewoon leeg is maar dat hi dit niet meet?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Maxwp schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:36:
ik heb een dreame 10s ultra en wat me opvalt als ik hem op een tegelvloer ( dan kan hety beste zien ) deze 3 x laat dweilen begint hij nat maar bij de 2e en zeker 3e keer is het geheel droog
ik hoor wel het pompje af en toe lopen maar de pads worden helemaal niet meer vochtig
is dit ene bekend probleem of is dat juist dat je begint met een natte vloer en eindige met een afgedroogde vloer?
opzich niet erg wel fijn zo dat hij mooi droog is weer maar gezien ik het pompje hoor lopen lijkt me dat er ook water moet komen.
heb de basis stattion reset al uitgevoerd maar zonder effect
heb niet echt zin erin om de robot zelf te resetten en denk ook niet dat het veel effedct zal hebben
kan het zijn dat de interne water tank gewoon leeg is maar dat hi dit niet meet?>
- Heb je hetzelfde euvel ook bij laminaat/ander type vloer?
- Heb je de dweilintensiteit eens een stapje hoger gezet, en wat doet ie dan?
- Heb je de watertoevoer in zowel station als robot eens schoon gemaakt?
- Heb je de watertoevoer vanuit de robot naar de dweil toe eens schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 21:27
Maarten2212 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:45:
Ik lees al even mee in het topic en heb nu zelf een vraag. Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger in een lagere prijsrange dan de meeste hier, ~200 euro. Het is voor een appartement van ongeveer 90m2 (1 verdieping). Ik ben mij er bewust van dat de dweilfunctie tegenvalt van de onderstaande modellen. Het zuigen is het belangrijkste voor mij.

Mijn top drie op dit moment is:
Xiaomi S10+ (~250 euro): enige met twee roterende dweilen. Verder lijkt er een extra laser te zijn aan de voorkant voor beter navigeren.
Xiamo S12 (~190 euro): goedkoopste optie
Dreame D10s (~250 euro): 5000 Pa(+1000 Pa in vergelijking met de rest)

Hebben mensen nog andere suggesties of een mening welke van deze drie het beste is? Er zijn niet zoveel reviews online van deze. Alvast bedankt!
Ik kom toch op een stuk hogere prijzen uit als ik ze even google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Deathchant schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:04:
[...]

- Heb je hetzelfde euvel ook bij laminaat/ander type vloer?
- Heb je de dweilintensiteit eens een stapje hoger gezet, en wat doet ie dan?
- Heb je de watertoevoer in zowel station als robot eens schoon gemaakt?
- Heb je de watertoevoer vanuit de robot naar de dweil toe eens schoongemaakt?
-Jip overal het zelfde op tegels of parket
-ik heb altijd de dwijl op max staan
-ik kan met de knop boven op het basis station het basis station vullen en dat werkt.
en zie ook dat achter op de robot druppels water zichtbaar zijn hij water naar binnen doet.
-ik heb eens met een rietje deze doorgeblazen maar geen idee of dat voldoende is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
wacht even
krijg nu bij de dreame app een melding van een geupdate privacy
als ik deze niet accpeteeerd word gewoonweg de app afgesloten en kan ik mjin stofzuiger niet meer bedienen.....
bij de update staat dat ze gegevens in china onbepaakde tijd mogen bewaren noodzakelijk voor hun eigendoel..
dus ik denk ook dat hoeft voor mij niet en nu word de app gewoojnweg gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

Weet iemand hoe je de Q Revo makkelijk een andere verdieping per kamer laat schoonmaken? Dock staat gewoon beneden, maar je kunt volgens mij niet in de app een andere map selecteren en zeggen dat ‘ie daar moet gaan schoonmaken. Je moet ‘m dan eerst starten met een schoonmaaktaak beneden anders neemt ‘ie geen water mee. Als hij klaar is met z’n mops en gaat rijden til ik hem op en neem hem mee naar boven. Maar daar moet ‘ie dan eerst een tijdje ‘lezen’ waar hij is voordat de map ingeladen is en je kunt aangeven welke kamer hij eerst moet schoonmaken. Dat is toch wat bewerkelijk. Kan dat makkelijker?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

The Legend schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:18:
Weet iemand hoe je de Q Revo makkelijk een andere verdieping per kamer laat schoonmaken? Dock staat gewoon beneden, maar je kunt volgens mij niet in de app een andere map selecteren en zeggen dat ‘ie daar moet gaan schoonmaken. Je moet ‘m dan eerst starten met een schoonmaaktaak beneden anders neemt ‘ie geen water mee. Als hij klaar is met z’n mops en gaat rijden til ik hem op en neem hem mee naar boven. Maar daar moet ‘ie dan eerst een tijdje ‘lezen’ waar hij is voordat de map ingeladen is en je kunt aangeven welke kamer hij eerst moet schoonmaken. Dat is toch wat bewerkelijk. Kan dat makkelijker?
Tijdens het wassen van de mops wordt het water reservoir bijgevuld. Dus ik laat elke dag de beneden verdieping stofzuigen en dwijlen om 08:00. Rond 8:45 is die daarmee klaar en gaat hij de mops wassen en weer bijvullen.

Om de dag til ik hem naar boven om daarna de eerste verdieping te doen. Druk dan op de power knop en hij gaat aan de slag.

Nu wil ik meestal de hele verdieping doen, kamers die ik niet hoef te doen, laat ik de deur dicht, dan slaat hij het vanzelf over. Je kan in de app ook gewoon de andere kaarten zien en inladen, om het aan te passen.

Wanneer die klaar is, rijd die terug naar het beginpunt, dan til ik hem weer naar beneden en tik ik op de robot zelf op het huisje en gaat hij terug naar de Dock en sinds de laatste update gaat hij altijd de mops wassen, na op een andere verdieping geweest te zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Gewoon nog eentje erbij kopen, ik heb nu op 2 van de 4 verdiepingen een roborock. Wil er eigenlijk nog eentje bij, maar dat wordt wel heel extreem :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb nu een roborock met dock etc beneden.
En de "oude" (1.5j) bluebot naar boven. Daar voldoet hij prima voor.

Maar op en neer tillen kan natuurlijk ook.
1x per jaar ofzo zet ik hem even op zolder.

(Bergzolder en meestal te rommelig voor een robot)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat je mijns inziens het beste kunt doen voor het meest optimale resultaat, is de eerste verdieping als eerste doen, en als laatste pas de verdieping waar het basisstation staat, vanwege het aantal manuele handelingen die je anders nog extra moet doen. Daarbij zou ik de volgende volgorde aanhouden:
  • open de app en klik op ENTER. Dan laadt ie de ground floor waar je basisstation staat.
  • klik dan op DOCKED en kies dan voor "wash", zodat ie de dweil gaat natmaken/schoonmaken en het watertankje in de robot gaat vullen.
  • wanneer ie klaar is met de dweil schoonmaken, zet em dan op pauze.
  • breng em naar de eerste verdieping, in mijn geval de badkamer vanwege die drempel, en start vervolgens de volledige schoonmaakroutine voor de eerste verdieping (moet je uiteraard effe aanmaken).
  • dan gaat ie positionen en schoonmaken en als ie klaar is zal hij naar het beginpunt waar je em neergezet hebt teruggaan. Je krijgt dan een melding, en dan moet je em terugbrengen naar het basisstation.
  • zet em dan ergens in de buurt van het basisstation en druk op de fysieke Home knop. Dan zal ie zeggen "Continue returning to dock" en dan zal ie ook je stofbakje leegtrekken.
  • hij zal niet de dweil schoonmaken dan, maar meteen het auto-drying programma aanzetten. Gek eigenlijk, want hij weet dus dat ie gedweild heeft, maar hij vindt dan niet dat de dweil ook schoongemaakt moet worden. Maar goed. Firmware zou nog kunnen fixen, maar kep al een tijd geen fw-update meer gehad...Dus je moet nog even zelf het drogen moeten stoppen.
  • daarna kun je het programma starten om de verdieping te reinigen waar je basisstation staat (indien je toch de volgorde andersom had gedaan, dan moet je bij de vorige stap dan ook nog de dweil moeten laten schoonmaken en daarna de droogfunctie ook nog aanklikken). Hij gaat dan eerst positionen, omdat hij geëindigd was op de eerste verdieping, en dan gaat ie de dweil schoonmaken en dan gaat ie beginnen zoals eerder omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 13:36
Sinds vorige week hebben we de Roomba 966 vervangen voor een Roborock Q Revo. Wát een geweldig apparaat is dat zeg! Met onze PVC vloer dweilt hij fantastisch dus dat is een mooie meevaller. Nu heb ik hier ook Home Assistant draaien en wil ik 'Rocky' graag hiermee aansturen. Integratie is een fluitje van een cent alleen start hij altijd in de "vacuum/mop" stand terwijl ik hem alleen wil laten stofzuigen. Ik heb geen zin om iedere keer de app te moeten openen om hem handmatig op stofzuigen te zetten. Ook wanneer ik de knop op Rocky indruk gaat hij ook stofzuigen en dweilen. Heeft iemand de Home Assistant code voor mij om Rocky alleen te laten stofzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
GilbertvH schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:54:
Sinds vorige week hebben we de Roomba 966 vervangen voor een Roborock Q Revo. Wát een geweldig apparaat is dat zeg! Met onze PVC vloer dweilt hij fantastisch dus dat is een mooie meevaller. Nu heb ik hier ook Home Assistant draaien en wil ik 'Rocky' graag hiermee aansturen. Integratie is een fluitje van een cent alleen start hij altijd in de "vacuum/mop" stand terwijl ik hem alleen wil laten stofzuigen. Ik heb geen zin om iedere keer de app te moeten openen om hem handmatig op stofzuigen te zetten. Ook wanneer ik de knop op Rocky indruk gaat hij ook stofzuigen en dweilen. Heeft iemand de Home Assistant code voor mij om Rocky alleen te laten stofzuigen?
Had je toevallig een mooie aanbieding gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Deikesu schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Had je toevallig een mooie aanbieding gevonden?
Het is maar net wat je mooi vindt: €749 op Amazon. Ik had geen tijd om te wachten op een betere aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

GilbertvH schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:54:
Heb je je Roborock ingesteld via de Roborock app of via de Mi Home app? De plugins in HA zijn ook verschillend. Ik heb de laatste gedaan, omdat ik al een Xiaomi Rijstkoker heb die ik al gekoppeld had in die app en ik niet weer een app erbij wilde.

De Xiaomi implementatie in Home Assistant werkte voor mij echter niet stabiel, de plugin zorgde voor heel veel API calls waardoor ik op een gegeven moment geblokkeerd was en ook in de eigen app kon ik geen kaarten meer zien.

Toen heb ik hem verwijderd uit HA en volgende dag kon ik hem weer gebruiken in de eigen app. Dus heb maar besloten om hem niet te integreren in HA tot hij via Matter (lokaal) te koppelen is.

Uiteindelijk hoeft hij ook niet gekoppeld te zijn, omdat de originele app meer opties biedt en je ook kan instellen wanneer die automatisch moet stofzuigen/dweilen etc. Hij kan helaas geen traplopen, anders hoefde ik de stofzuiger nooit aan te raken :+ .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
BiG-GuY schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:34:
[...]

Heb je je Roborock ingesteld via de Roborock app of via de Mi Home app? De plugins in HA zijn ook verschillend. Ik heb de laatste gedaan, omdat ik al een Xiaomi Rijstkoker heb die ik al gekoppeld had in die app en ik niet weer een app erbij wilde.

De Xiaomi implementatie in Home Assistant werkte voor mij echter niet stabiel, de plugin zorgde voor heel veel API calls waardoor ik op een gegeven moment geblokkeerd was en ook in de eigen app kon ik geen kaarten meer zien.

Toen heb ik hem verwijderd uit HA en volgende dag kon ik hem weer gebruiken in de eigen app. Dus heb maar besloten om hem niet te integreren in HA tot hij via Matter (lokaal) te koppelen is.

Uiteindelijk hoeft hij ook niet gekoppeld te zijn, omdat de originele app meer opties biedt en je ook kan instellen wanneer die automatisch moet stofzuigen/dweilen etc. Hij kan helaas geen traplopen, anders hoefde ik de stofzuiger nooit aan te raken :+ .
Ik heb hem eerst ingesteld in de Roborock app en daarna via de integratie van Home Assistant. De originele app biedt veel mogelijkheden, maar zodra de mop pads geïnstalleerd zijn op Rocky wordt er automatisch gekozen voor stofzuigen én dweilen. Ik wil met één druk op de knop alleen stofzuigen op Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deathchant schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Wat je mijns inziens het beste kunt doen voor het meest optimale resultaat, is de eerste verdieping als eerste doen, en als laatste pas de verdieping waar het basisstation staat, vanwege het aantal manuele handelingen die je anders nog extra moet doen. Daarbij zou ik de volgende volgorde aanhouden:
  • open de app en klik op ENTER. Dan laadt ie de ground floor waar je basisstation staat.
  • klik dan op DOCKED en kies dan voor "wash", zodat ie de dweil gaat natmaken/schoonmaken en het watertankje in de robot gaat vullen.
  • wanneer ie klaar is met de dweil schoonmaken, zet em dan op pauze.
  • breng em naar de eerste verdieping, in mijn geval de badkamer vanwege die drempel, en start vervolgens de volledige schoonmaakroutine voor de eerste verdieping (moet je uiteraard effe aanmaken).
  • dan gaat ie positionen en schoonmaken en als ie klaar is zal hij naar het beginpunt waar je em neergezet hebt teruggaan. Je krijgt dan een melding, en dan moet je em terugbrengen naar het basisstation.
  • zet em dan ergens in de buurt van het basisstation en druk op de fysieke Home knop. Dan zal ie zeggen "Continue returning to dock" en dan zal ie ook je stofbakje leegtrekken.
  • hij zal niet de dweil schoonmaken dan, maar meteen het auto-drying programma aanzetten. Gek eigenlijk, want hij weet dus dat ie gedweild heeft, maar hij vindt dan niet dat de dweil ook schoongemaakt moet worden. Maar goed. Firmware zou nog kunnen fixen, maar kep al een tijd geen fw-update meer gehad...Dus je moet nog even zelf het drogen moeten stoppen.
  • daarna kun je het programma starten om de verdieping te reinigen waar je basisstation staat (indien je toch de volgorde andersom had gedaan, dan moet je bij de vorige stap dan ook nog de dweil moeten laten schoonmaken en daarna de droogfunctie ook nog aanklikken). Hij gaat dan eerst positionen, omdat hij geëindigd was op de eerste verdieping, en dan gaat ie de dweil schoonmaken en dan gaat ie beginnen zoals eerder omschreven.
Dit is exact zoals ik het ook doe, werkt prima. Zet alleen wel het waterverbruik wat lager omdat deze anders alsnog halverwege naar beneden moeten worden gehaald voor het vullen van water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Gumball schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Dit is exact zoals ik het ook doe, werkt prima. Zet alleen wel het waterverbruik wat lager omdat deze anders alsnog halverwege naar beneden moeten worden gehaald voor het vullen van water.
Die van mij staat op moderate (middelste intensiteit), en de tijd om de mop te washen staat op default (20 minuten). Maar die van mij heeft nog nooit aangegeven dat ie tussendoor moet bijvullen. Gaat allemaal vrij smart ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zo, het was behoorlijk wat verzamel- en schrijfwerk, maar kep dan toch een reviewtje gemaakt:
Roborock S7 Max Ultra Zwart review door Deathchant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
Ik ben compleet nieuw in de wereld van robotstofzuigers.
Ik ben wat in verwarring door vrijwel identiek lijkende producten van de merken 'Xiaomi, Dreame, Roborock'
Heb zo snel niet een eenzijdig antwoord kunnen vinden na wat googelen.
Klopt het dat ze eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde zijn misschien hier en daar een afwijkende feature en afwijkende firmware & app maar qua degelijkheid grotendeels gelijk?
Ik zag dat Xiaomi een mooie prijskaartje heeft op de X10, daar is mijn oog op gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
osmosis schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:48:
Ik ben compleet nieuw in de wereld van robotstofzuigers.
Ik ben wat in verwarring door vrijwel identiek lijkende producten van de merken 'Xiaomi, Dreame, Roborock'
Heb zo snel niet een eenzijdig antwoord kunnen vinden na wat googelen.
Klopt het dat ze eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde zijn misschien hier en daar een afwijkende feature en afwijkende firmware & app maar qua degelijkheid grotendeels gelijk?
Ik zag dat Xiaomi een mooie prijskaartje heeft op de X10, daar is mijn oog op gevallen.
Voor zover ik weet is Xiaomi de fabrikant van producten die onder de naam Dreame en Roborock op de markt komen, naast de vele andere producten die Xiaomi maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 23:34
Maxwp schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:46:
[...]

-Jip overal het zelfde op tegels of parket
-ik heb altijd de dwijl op max staan
-ik kan met de knop boven op het basis station het basis station vullen en dat werkt.
en zie ook dat achter op de robot druppels water zichtbaar zijn hij water naar binnen doet.
-ik heb eens met een rietje deze doorgeblazen maar geen idee of dat voldoende is
Heb je in de app al eens ingesteld om terug te vullen na 10m2 te kuisen?
Naargelang het traject kan het zijn dat zijn bak leeg is, ik heb de mijne rond de 12 gezet.
Om te testen of er water in de l10s komt, kan je in plaats van te blazen ook een spuitje nemen en opzuigen, zo weet je direct of er water door geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Heire schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:24:
[...]

Heb je in de app al eens ingesteld om terug te vullen na 10m2 te kuisen?
Naargelang het traject kan het zijn dat zijn bak leeg is, ik heb de mijne rond de 12 gezet.
Om te testen of er water in de l10s komt, kan je in plaats van te blazen ook een spuitje nemen en opzuigen, zo weet je direct of er water door geraakt.
ik heb ingesteld per zonde
elke zone is iets van 7m2
hij gaat er dan wel 3 x overheen dus het totale oppervlakte is meer dan 7m
maar ik neen aan dat hij een sensor heeft die meet of zijn interne water leeg is ??

ik neem aan als hij begint met dweilen omdat de pads dan nog goed nat zijn van het basis station dat hij niet gelijk begint met bij druppelen van water?
ik wild eens een nieuwe beurt laten draaien en dan vordat hij begint gelijk de pads verwijderen om te zsien of hij op gegeven momnet toch druppels achter laat.

[ Voor 19% gewijzigd door Maxwp op 28-01-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-06 15:58

cptbuttlick

Nvidia

Heren ik heb sinds gister een tplink bot
Wat voor schoonmaakmiddel stoppen jullie in de bot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 06:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

nieuws: Overname iRobot door Amazon gaat niet door

Hoop voor iRobot (bezitters) dat ze niet helemaal omvallen.... Ik heb zelf nog steeds een Roomba in gebruik op de bovenverdieping. Is een oudje zonder connectiviteit dus die blijft nog wel even werken (zolang ik de batterij maar af en toe vervang...).

[ Voor 114% gewijzigd door Beekforel op 29-01-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
GilbertvH schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Het is maar net wat je mooi vindt: €749 op Amazon. Ik had geen tijd om te wachten op een betere aanbieding
Sinds gisteren 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51
Sinds een week heb ik een Xiaomi X10 in huis en ik ben verkocht.
Schijnbaar is de Xiaomi X10 gewoon een Dreame D10 Plus.
Één ding waar ik nog tegenaan loop, de verbruiksartikelen. Filter, stofzuigzak, borstels etc, is er een goede Europese webshop die dit soort verbruiksartikelen voor robotstofzuigers verkoopt?

Heb voor nu maar alvast een set besteld via Aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vandaag 2 februari 2024 is de LIDAR turrent (de ronddraaiende sensor bovenop) kapot gegaan. Hij wilt niet meer draaien, ondanks ik wel zelf eraan kan draaien zonder dat ik frictie voel. Ik heb em helemaal schoon gemaakt en hij blijft na elke poging om weer verder te gaan opnieuw vastlopen met een LIDAR sensor error. Hij doet het dan eventjes weer en dan ineens stopt ie weer. Ik heb met een een blaasbalgje geprobeerd e.e.a. schoon te blazen, maar niks helpt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeZHr1pOkZC3XWedzP_v-L3kVfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r60sFvJVgMYRhvpMuCh4FViT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov5xLgQI3hydWi7DfJw-eX2fNNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eMrbuejl6l833Lpjjt2la6g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewW-0r9DmTJVtSyKX13qQ0tb_OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfIwFYnrFxjrhnkD54mMZKJG.jpg?f=fotoalbum_large

De robot wordt hiermee dus onbruikbaar. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Amazon en zij kunnen enkel een retour aanvragen en het aankoopbedrag terugsturen. Zij kunnen geen reparatieverzoeken bij Roborock doen, dus dat zou ik zelf moeten doen. Dit kan helaas alleen in het Engels. Aangezien ik minder betaald heb dan waar ie nu voor te koop staat (en ik dus niet voor dat bedrag een nieuwe kan krijgen, maar toch graag deze robot wil hebben) bood Amazon het volgende aan:
Er loopt nu een actie waarbij je een 300 euro voucher kunt aanvinken voor kassakorting, waarmee ik op 1199-300=899 euro zou uitkomen, wat dus 70 euro meer is dan dat ik betaald heb. Deze actie loopt echter tot 4 februari, waardoor ik niet kan wachten totdat het geld teruggestort is voordat ik em opnieuw kan bestellen. Amazon vroeg me of ik nu het geld kon missen om em toch opnieuw te bestellen, zo ja, dan zouden ze me een 75 euro cadeaubon op mijn account zetten die zou werken samen mét de 300 euro kortingsvoucher. Zij zouden dan de retour in orde maken en binnen 2 weken het geld terug sturen.

Andere optie was om zelf contact op te nemen met Roborock.

Ik heb ervoor gekozen om de robot nu opnieuw te bestellen mét die extra cadeaubon van Amazon, zodat ik niet te lang zonder robot kom te zitten en zodat ik dezelfde prijs zou betalen (zelfs 4 euro minder ;) ), en Amazon heeft het retour van mijn huidige robot in orde gemaakt.
Wel weer even balen dat ik nu weer alles terug moet inpakken e.d., maar ik vind dat Amazon het hier erg goed met me heeft opgelost. Empathische man aan de lijn (38 minuten aan de lijn gehangen) en rustig alles met me doorlopen en vaak met zijn manager moest schakelen voor de verschillende opties en goedkeuring voor een cadeaubon te regelen.
Stelt ook wel gerust als die afhandeling gewoon goed gaat.

Vraagje: moet ik rekening houden met e.e.a. wanneer ik de robot terugstuur? Deleten van gegevens/account ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:47:
<VERHAAL>

Vraagje: moet ik rekening houden met e.e.a. wanneer ik de robot terugstuur? Deleten van gegevens/account ofzo?
Amazon is zeer relaxed binnen de 2 jaar garantie, je krijgt eigenlijk altijd zonder gezeur je aankoopbedrag terug. Na 2 jaar ben je wel de sjaak, dan doen ze echt helemaal niks meer.

Je moet de S7 een factory reset geven: YouTube: How to Factory Reset a Roborock Vacuum Cleaner Robot (Q Revo) . Dan is àlle data van de robot verwijdert, behalve de cleaning history (deze kan je niet verwijderen, staat in het bios). Vervolgens kan je het apparaat ook verwijderen uit je roborock account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

stin00 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:52:
[...]

Amazon is zeer relaxed binnen de 2 jaar garantie, je krijgt eigenlijk altijd zonder gezeur je aankoopbedrag terug. Na 2 jaar ben je wel de sjaak, dan doen ze echt helemaal niks meer.

Je moet de S7 een factory reset geven: YouTube: How to Factory Reset a Roborock Vacuum Cleaner Robot (Q Revo) . Dan is àlle data van de robot verwijdert, behalve de cleaning history (deze kan je niet verwijderen, staat in het bios). Vervolgens kan je het apparaat ook verwijderen uit je roborock account.
Ah ok thanks! Kep em fysiek nog eens helemaal schoongemaakt, was niet echt vies. Factory reset heb ik uitgevoerd en de authorization in de app revoked.
Ik heb wel tegen die man van amazon gezegd dat ik dus niet weet hoeveel water er nog in het tankje zit, want het tankje is niet verwijderbaar. Was geen probleem gelukkig.

Ik heb nu bij de nieuwe gelijk Woldo (vloerreiniger) meebesteld.

Ik vind het toch wel jammer moet ik zeggen. Ik ben er euforisch over, maar dan na 2 maanden die LiDAR turret al stuk...Klinkt het gek als ik zeg dat het vertrouwen toch een beetje een deukje heeft opgelopen? Laten we hopen dat het gewoon mijn exemplaar was en een eenmalige gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Ah ok thanks! Kep em fysiek nog eens helemaal schoongemaakt, was niet echt vies. Factory reset heb ik uitgevoerd en de authorization in de app revoked.
Ik heb wel tegen die man van amazon gezegd dat ik dus niet weet hoeveel water er nog in het tankje zit, want het tankje is niet verwijderbaar. Was geen probleem gelukkig.

Ik heb nu bij de nieuwe gelijk Woldo (vloerreiniger) meebesteld.

Ik vind het toch wel jammer moet ik zeggen. Ik ben er euforisch over, maar dan na 2 maanden die LiDAR turret al stuk...Klinkt het gek als ik zeg dat het vertrouwen toch een beetje een deukje heeft opgelopen? Laten we hopen dat het gewoon mijn exemplaar was en een eenmalige gebeurtenis.
Het boeit ze niks wat de staat van je product is, deze gaat richting Amazon en wordt 99% zeker vernietigd of mogelijk opgekocht op een pallet met andere geretourneerde meuk. Ze doen immers ook geen reparatieverzoeken naar Roborock omdat.. ze niks repareren.

Een defect in 2 maanden is erg zuur, kan toevalig zijn of niet. Gaat erom dat het subjectieve vertrouwen schade oploopt waardoor je met een nieuwe altijd bang blijft dat er weer wat mis gaat. Daar kan je óf mee leven óf je moet geld retour accepteren en een ander model kopen. Of zelf weer gaan dweilen/stofzuigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

stin00 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:10:
[...]

Het boeit ze niks wat de staat van je product is, deze gaat richting Amazon en wordt 99% zeker vernietigd of mogelijk opgekocht op een pallet met andere geretourneerde meuk. Ze doen immers ook geen reparatieverzoeken naar Roborock omdat.. ze niks repareren.

Een defect in 2 maanden is erg zuur, kan toevalig zijn of niet. Gaat erom dat het subjectieve vertrouwen schade oploopt waardoor je met een nieuwe altijd bang blijft dat er weer wat mis gaat. Daar kan je óf mee leven óf je moet geld retour accepteren en een ander model kopen. Of zelf weer gaan dweilen/stofzuigen :D
Damn, nu je het zegt, valt me dat verhaal van die TV's die vernietigd werden weer in :S Weer totaal niet bij stilgestaan dat ze gewoon alles vernietigen (ik dacht dat ze dit terugsturen naar de verkoper, want ze moeten toch ook dat geld kunnen claimen denk ik dan). Volgende keer maar een request bij Roborock aanmaken, want nu voel ik me wel beetje klote dat ik bijdraag aan het grote probleem :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Damn, nu je het zegt, valt me dat verhaal van die TV's die vernietigd werden weer in :S Weer totaal niet bij stilgestaan dat ze gewoon alles vernietigen (ik dacht dat ze dit terugsturen naar de verkoper, want ze moeten toch ook dat geld kunnen claimen denk ik dan). Volgende keer maar een request bij Roborock aanmaken, want nu voel ik me wel beetje klote dat ik bijdraag aan het grote probleem :'(
Ik weet het in dit geval niet zeker hoor, mogelijk gaat het terug naar Roborock EU. Maar Amazon kennende is dat teveel moeite en te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Deathchant schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Die tijd die ze daaraan kwijt zijn is ze te duur. En Amazon verdiend teveel geld.
Ze gooien alles weg of in massaverkoop voor enkele centen.

Tja. Ben jij het probleem of is de mentaliteit van Amazon het probleem?
Daar kunnen we denk ik nog 50 paginas over vol schrijven en zullen we niet uit komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Sinds een paar weken laat ik 2 x per week mijn nieuwe Xiaomi S10+ de huiskamer dweilen. Dit werkt (voor een robo zonder dockingstation) boven mijn verwachting.

Maaaaaaaaaarr....er is één ding waar ik mij mateloos aan irriteer en dat is het patroon van de dweil. Ik heb in de lengte van mijn huis een mooie PVC vloer met brede lange planken. Het licht schijnt dus 'met de planken mee'. Je voelt hem al aankomen, bij het normale stofzuigen pakt ie prima de vloer in de lengterichting maar op het moment dat ie het dweilprogramma doorloopt doet ie dat in de breedte zigzaggend. Als het licht er vanaf de tuin opvalt zie je dus in de breedte van links naar rechts allemaal strepen lopen.

Nu zou je het op zich niet moeten zien als het water gewoon schoon is maar dat is een illusie denk ik. Ook met een klein beetje schoonmaakazijn of ander spulletje in het waterreservoir blijf je het gewoon zien.

Iemand een idee of je dit nog kan beïnvloeden? Ik heb de kaart al een keer weggegooid en opnieuw laten scannen maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

xon schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:11:
Sinds een paar weken laat ik 2 x per week mijn nieuwe Xiaomi S10+ de huiskamer dweilen. Dit werkt (voor een robo zonder dockingstation) boven mijn verwachting.

Maaaaaaaaaarr....er is één ding waar ik mij mateloos aan irriteer en dat is het patroon van de dweil. Ik heb in de lengte van mijn huis een mooie PVC vloer met brede lange planken. Het licht schijnt dus 'met de planken mee'. Je voelt hem al aankomen, bij het normale stofzuigen pakt ie prima de vloer in de lengterichting maar op het moment dat ie het dweilprogramma doorloopt doet ie dat in de breedte zigzaggend. Als het licht er vanaf de tuin opvalt zie je dus in de breedte van links naar rechts allemaal strepen lopen.

Nu zou je het op zich niet moeten zien als het water gewoon schoon is maar dat is een illusie denk ik. Ook met een klein beetje schoonmaakazijn of ander spulletje in het waterreservoir blijf je het gewoon zien.

Iemand een idee of je dit nog kan beïnvloeden? Ik heb de kaart al een keer weggegooid en opnieuw laten scannen maar dat maakt niets uit.
Bij de Roborock Q Revo kan je in de app instellen wat voor vloer je hebt en in welk patroon die ligt.
Vervolgens kan je aanzetten dat hij de vloerrichting moet aanhouden.

Geen idee of de S10+ dat ook ondersteund. Gebruik zelf de Xiaomi Home app met mijn Roborock.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakeeb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 13:57
Help!

Wat een keuze, en ik laat mij toch graag adviseren door jullie allemaal.

Mijn situatie is als volgt. Na bijna 5 jaren trouwe dienst is onze iRoomba e5 heen gegaan. Ondanks het dagelijks schoonmaken van de rubberen borstels, zijn er toch hondenharen in verdraaid en heeft door frictie het plastic doen smelten. Dit is overigens de tweede keer, bij de eerste keer is dit hersteld met een nieuwe cleaning unit onder garantie.
Deze hondenharen zijn tevens ook de nummer 1 reden dat wij een robot willen die dagelijks zijn werk doet. Daarnaast hebben we twee jonge kinderen. dus er ligt af en toe wat rommel op de vloer. Verdere verwachtingen / eisen, op volgorde van belangrijkheid.

Kan goed overweg met hondenharen
Robuust, goede ondersteuning, vervangbare onderdelen
Geen dweilfunctie, wat er niet op zit, kan ook niet kapot
Privacy, liever niet iets chinees en met camera's / spraakherkenning
Niet te duur <500 euro
Mijn verwachting is overigens dat zo'n robot maximaal 5 jaar meegaat, dus die hele dure vallen echt af. Hoe zien jullie de levensduur van een robotstofzuiger voor je?

We willen dus een nieuwe kopen, maar welke?
Ik ben uitgekomen op de volgende:
1. Roborock Q7 Max Wit, Dit lijkt een goede keus. Nadelen zijn de dweilfunctie / Chinees en wellicht de verkrijgbaarheid van de onderdelen?
2. Roomba® 694 voordeel is, bekende naam, goede levering onderdelen en kwaliteit?

Wat zouden jullie hierop zeggen?

[ Voor 0% gewijzigd door Shakeeb op 03-02-2024 15:51 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 23:34
Maxwp schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:39:
[...]

ik heb ingesteld per zonde
elke zone is iets van 7m2
hij gaat er dan wel 3 x overheen dus het totale oppervlakte is meer dan 7m
maar ik neen aan dat hij een sensor heeft die meet of zijn interne water leeg is ??

ik neem aan als hij begint met dweilen omdat de pads dan nog goed nat zijn van het basis station dat hij niet gelijk begint met bij druppelen van water?
ik wild eens een nieuwe beurt laten draaien en dan vordat hij begint gelijk de pads verwijderen om te zsien of hij op gegeven momnet toch druppels achter laat.
Er zit geen sensor in om te zien of er nog water in zit, wel jammer want zou beter werken om tijdig terug te keren. Je moet zelf inschatten om de xM2.
Maar op zich werkt het ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

BiG-GuY schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:21:
[...]

Bij de Roborock Q Revo kan je in de app instellen wat voor vloer je hebt en in welk patroon die ligt.
Vervolgens kan je aanzetten dat hij de vloerrichting moet aanhouden.

Geen idee of de S10+ dat ook ondersteund. Gebruik zelf de Xiaomi Home app met mijn Roborock.
Ik kan denk ik echt allen de xiaomi home map gebruiken en daar zit het echt niet in :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

xon schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:35:
[...]

Ik kan denk ik echt allen de xiaomi home map gebruiken en daar zit het echt niet in :-(
Ik gebruik dus ook de Xiaomi Home app, niet de Roborock app. De functies bij mijne zijn gelijk in beide apps, maar kan hem maar in een van de twee modussen draaien.
Aangezien ik ook andere Xiaomi dingen in huis heb, wilde ik de Roborock ook daarin gebruiken.

Zal dus zijn dat dit extra functies zijn van de luxere modellen. Ook niet alle Roborock hebben die functie volgens mij.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Heire schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:34:
[...]

Er zit geen sensor in om te zien of er nog water in zit, wel jammer want zou beter werken om tijdig terug te keren. Je moet zelf inschatten om de xM2.
Maar op zich werkt het ook zo
tja hij is al op bij 7m2.
maar dat is dus bij 3x vegen niet bij 1 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik vraag me af hoe vaak jullie de dweil verwisselen van de robot.

Wij hebben de Q Revo nu al sinds september 2023 in gebruik. Inmiddels heb ik het filter vervangen, wat de app aangeeft na een X-aantal uren. Net zoals de andere onderdelen.

Bij de dweilen geeft hij aan 'wanneer nodig'. Op zich zien de dweilen er nog prima uit, maar hij dweilt nu dus al bijna een half jaar, gemiddeld 1,7x per dag een oppervlakte van ~70 vierkante meter. M'n gevoel zegt dat ze wel vervangen kunnen worden, maar sporen van slijtage is nog niet echt te zien wanneer ik het vergelijk met nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb nu al tig keer gelezen dat WOLDO een goed schoonmaakmiddel is. "Speciaal voor robotzuigers". Vandaag heb ik mijn nieuwe S7 Max Ultra in gebruik genomen, samen met dit schoonmaakmiddel.
Het ruikt heerlijk fris, naar wasmiddel. Ik heb minder dan de helft van de aanbevolen dosering gebruikt en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53512646428_038fec152f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53512477071_ef57429fe3_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53511585057_ccb072679f_z.jpg

Ik begrijp niet dat jullie hier geen last van hebben. Het eindigt namelijk altijd met een error. Dus ik ben voor de 3e keer terug bij schoonmaakazijn ;)
offtopic:
Wilt iemand mijn Woldo hebben? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja dat heb ik dus ook één keer gehad met een speciale geconcentreerde PVC reiniger ondanks slechts 25% gebruiken van de aanbevolen dosering. Ik ben nu al een aantal jaar overgestapt op:

- Voor 98% vullen met kraanwater (kalkvrij door waterontharder)
- Scheutje (schoonmaak)azijn
- Paar druppels essentiële olie (bijv grapefruit, katoen, limoen)

De tank en leidingen zijn hoofdzakelijk plastic. Een scheutje azijn en een paar druppels geur olie gaat hier al enkele jaren goed. Roborock zal het wel afraden, maar ik heb nog geen problemen ervaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
Heb de Imou 11pro besteld maar kan hem weer terug sturen. Apparaat werkt niet. Blijf melding krijgen dat hij op de grond moet staan en ik de cliff sensors moet schoonmaken. Uitgebreid die sensors gepoetst maar geen verschil. Meer mensen die dit apparaat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Ik ben overgestapt van schoonmaakazijn naar OMO, maar sinds ik OMO gebruik vind ik het muf ruiken nadat de plavuizen gedweild zijn. Ik houd mij aan de aanbevolen dosering OMO, wat één dopje schoonmaakmiddel is op drie liter water. Meer schoonmaakmiddel gebruiken, ander schoonmaakmiddel gebruiken, terug naar schoonmaakazijn, andere optie?

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 22:13
Deathchant schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:04:
Ik heb nu al tig keer gelezen dat WOLDO een goed schoonmaakmiddel is. "Speciaal voor robotzuigers". Vandaag heb ik mijn nieuwe S7 Max Ultra in gebruik genomen, samen met dit schoonmaakmiddel.
Het ruikt heerlijk fris, naar wasmiddel. Ik heb minder dan de helft van de aanbevolen dosering gebruikt en dit is het resultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik begrijp niet dat jullie hier geen last van hebben. Het eindigt namelijk altijd met een error. Dus ik ben voor de 3e keer terug bij schoonmaakazijn ;)
offtopic:
Misschien overwegen om je dosering nog kleiner te maken totdat het niet meer schuimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingArnoud
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:16
Je zou een ontschuimmiddel kunnen proberen zoals Moeller HMK Z702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 14:35
Ik heb nu een fles Biohy schoonmaakmiddel voor vloeren in gebruik genomen (gekocht op Amazon), daarmee de "flacon" van mijn Dreame L10S Ultra aangevuld, maar bij mijn robot doet het basis station de dosering dus zelf. Voorlopig is er geen probleem met schuimvorming. Maar met €18,50 voor een fles van een liter is dat toch ook wel stevig aan de prijs nog. Ik kan een voorraad van 10 liter kopen om de prijs per liter nog wat te drukken, maar dat kost dan weer 60 euro in één keer en zoals het nu gaat, denk ik met 1 liter bijna een jaar toe te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Arie schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:16:
Ik ben overgestapt van schoonmaakazijn naar OMO, maar sinds ik OMO gebruik vind ik het muf ruiken nadat de plavuizen gedweild zijn. Ik houd mij aan de aanbevolen dosering OMO, wat één dopje schoonmaakmiddel is op drie liter water. Meer schoonmaakmiddel gebruiken, ander schoonmaakmiddel gebruiken, terug naar schoonmaakazijn, andere optie?
De "muffe" geur komt door de teatree olie die erin zit. Ik heb pure teatreeolie om te ontsmetten, dus ik ken de geur en die is gewoon heel sterk, ook verdund ruikt het sterk ;)
Aasas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Misschien overwegen om je dosering nog kleiner te maken totdat het niet meer schuimt?
Hoe effectief is het schoonmaakeffect dan nog denk je? Het moet streeploos worden.
ingArnoud schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:09:
Je zou een ontschuimmiddel kunnen proberen zoals Moeller HMK Z702
Dat zou kunnen ja. Maar ik ga geen "speciaal voor robotzuigers" vloerreiniger voorzien met extra ontschuimer om het fatsoenlijk te laten werken. Dan hou ik het wel bij schoonmaakazijn of dan uiteindelijk toch maar die Omo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Deathchant schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

offtopic:
Ik gebruik een ander middel, maar gooi er nooit meer in als een koffieschepje.
Eerst deed ik het precies met een koffieschepje, maar nu een kleine scheut. Exacte milliliters weet ik niet, maar zou zeggen 2 tablespoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jan_V schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:16:
[...]

Ik gebruik een ander middel, maar gooi er nooit meer in als een koffieschepje.
Eerst deed ik het precies met een koffieschepje, maar nu een kleine scheut. Exacte milliliters weet ik niet, maar zou zeggen 2 tablespoons.
Kep het net geprobeerd met 1 theelepeltje op een hele volle tank -> schuim!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik gooi eerst water in de tank en dan pas het schoonmaakmiddel. Dat scheelt ook een hoop geschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Laatst online: 05:57
MacPoedel schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:44:
Ik heb nu een fles Biohy schoonmaakmiddel voor vloeren in gebruik genomen (gekocht op Amazon), daarmee de "flacon" van mijn Dreame L10S Ultra aangevuld, maar bij mijn robot doet het basis station de dosering dus zelf. Voorlopig is er geen probleem met schuimvorming. Maar met €18,50 voor een fles van een liter is dat toch ook wel stevig aan de prijs nog. Ik kan een voorraad van 10 liter kopen om de prijs per liter nog wat te drukken, maar dat kost dan weer 60 euro in één keer en zoals het nu gaat, denk ik met 1 liter bijna een jaar toe te komen.
Op Amazon.de kost.10 liter Biohy een stuk minder volgens mij:
https://www.amazon.de/dp/...=biohy%2Caps%2C108&sr=8-7
Mengverhouding 1:200 staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Deathchant schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:16:
[...]

De "muffe" geur komt door de teatree olie die erin zit. Ik heb pure teatreeolie om te ontsmetten, dus ik ken de geur en die is gewoon heel sterk, ook verdund ruikt het sterk ;)
Toch vind ik het schoonmaakmiddel zelf zowel onverdund als verdund niet muf of vies ruiken. Het is alleen de geur die in de lucht hangt na het dweilen. En er wordt op de gemiddelde stand gedweild, dus ook niet te nat of zo. Ik snap het niet.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Sinds een maand heb ik een Roborock s8, heel tevreden van.

Sinds een dag of twee slaat hij echter zijn geprogrammeerde cleans over, ik moet hem manueel in gang zetten en dan doet hij het hele verdiep zoals de bedoeling is.

Maar de Roborock app wil ook niet meer laden. Ik kom wel in de app, maar als ik dan bv. naar de map wil doorgaan blijft het laden en komt er ‘network slow’.

Ik zie de s8 via de modem, hij is verbonden via 2.4ghz netwerk. Ik heb al de app cache verwijderd, app opnieuw geïnstalleerd, netwerk herstart, twee dagen afgewacht, niets blijkt te werken.

Iemand nog een idee? Ik gebruik de app op iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Darks schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:27:
Sinds een maand heb ik een Roborock s8, heel tevreden van.

Sinds een dag of twee slaat hij echter zijn geprogrammeerde cleans over, ik moet hem manueel in gang zetten en dan doet hij het hele verdiep zoals de bedoeling is.

Maar de Roborock app wil ook niet meer laden. Ik kom wel in de app, maar als ik dan bv. naar de map wil doorgaan blijft het laden en komt er ‘network slow’.

Ik zie de s8 via de modem, hij is verbonden via 2.4ghz netwerk. Ik heb al de app cache verwijderd, app opnieuw geïnstalleerd, netwerk herstart, twee dagen afgewacht, niets blijkt te werken.

Iemand nog een idee? Ik gebruik de app op iPhone.
Ook de robot zelf gereset?

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 08-02-2024 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
Ik wou eerst reageren, uiteraard.

Toch nog eens uitgevoerd, na de wifi resetten. En nu is hij terug online. Bedankt.

Wel vreemd euvel. Hopelijk blijft het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Darks schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:05:
[...]

Ik wou eerst reageren, uiteraard.

Toch nog eens uitgevoerd, na de wifi resetten. En nu is hij terug online. Bedankt.

Wel vreemd euvel. Hopelijk blijft het weg.
Ik heb het ooks eens gehad toen ik verschillende netwerken in mijn huis had. Sinds alles dezelfde netwerk is heb ik daar geen issues meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

De app heeft een stomme bug dat hij soms niet goed doorlaad als je naar de stofzuiger wil gaan en heeft dan de melding "Network slow". Oplossing is om op vorige te drukken en dan nogmaals de stofzuiger openen in de app, vaak kom je er dan wel door.

Volgens mij is dit een bug die al heel lang speelt, heb het wel eens in het topic hier gelezen als ik mij niet vergis.

Pagina: 1 ... 25 ... 56 Laatste