Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:47
Wij hebben nu een imou (€150) en een Xiaomi mop pro (€250). Die doen hun werk qua opzuigen goed, dweilen gebruiken we niet echt omdat we kleden en mat bij de deur hebben.

Ik vind de Q revo een mooi apparaat maar wel duur! Hoe vaak moeten jullie de borstel schoonmaken? Wij hebben twee honden die verharen en moeten dan toch wel om de 3-4 keer de borstel handmatig schoonmaken omdat de haren in de borstel vastzitten.

En tilt hij de dweil ook netjes op met een stukje tapijt/mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52

The Executer

Lekker belangrijk!

michaeltb schreef op maandag 12 februari 2024 @ 06:53:
Wij hebben nu een imou (€150) en een Xiaomi mop pro (€250). Die doen hun werk qua opzuigen goed, dweilen gebruiken we niet echt omdat we kleden en mat bij de deur hebben.

Ik vind de Q revo een mooi apparaat maar wel duur! Hoe vaak moeten jullie de borstel schoonmaken? Wij hebben twee honden die verharen en moeten dan toch wel om de 3-4 keer de borstel handmatig schoonmaken omdat de haren in de borstel vastzitten.

En tilt hij de dweil ook netjes op met een stukje tapijt/mat?
Hier hebben we hem sinds Black Friday. Nu 3 keer borstel schoongemaakt gok ik. 2 vrouwen met lang haar, 1 kat. Wel vind ik deze borstel (volledig rubber) iets minder goed functioneren dan die van de S5 Max (soort van hybride borstel met rubber en borstel), er blijft nu af en toe net zoveel liggen als met de versleten borstel van de S5 Max.

En idd, bij tapijt/mat tilt hij de dweil op.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-04 17:06
is er op dit moment zowat een gold standard geschikt voor kamers met kortpolige tapijten of is het echt gewoon kiezen voor je budget?

Volgens wat ik hier las is de q revo echt een topper. aan 699.

[ Voor 20% gewijzigd door zierbeek op 12-02-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

zierbeek schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:23:
is er op dit moment zowat een gold standard geschikt voor kamers met kortpolige tapijten of is het echt gewoon kiezen voor je budget?

Volgens wat ik hier las is de q revo echt een topper. aan 699.
Heeft er alles mee te maken hoe ver ie de dweil kan intrekken wanneer ie over het tapijt gaat. Hoe meer ie ingetrokken wordt, hoe minder vochtig het oppervlak van je tapijt wordt. Maar ja, 3mm hoger intrekken gaat het verschil dan ook niet meer maken. Plus, als de dweilen van je robot zelf ook wat hoogpoliger is, tja...
Met de Q Revo heb je wel een van de betere robotzuigers waar je in ieder geval geen buil aan kunt vangen, en dan kun je je troosten met dat er niet echt wat beters te krijgen is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jan_V schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:16:
[...]

Ik gebruik een ander middel, maar gooi er nooit meer in als een koffieschepje.
Eerst deed ik het precies met een koffieschepje, maar nu een kleine scheut. Exacte milliliters weet ik niet, maar zou zeggen 2 tablespoons.
Ik zit nu op een half theelepeltje. Nog steeds schuim, maar niet meer zoveel dat ie errors geeft.

Overigens, ik ben het zat, ik heb zojuist een drempelhulp besteld op Amazon, precies 2,8cm hoog, dus exact de hoogte van mijn drempel:
https://www.amazon.nl/gp/product/B084GX3VYW
Ik weet het, duur, maar ik ben absoluut geen klusser, en degene die me kon helpen met klussen, die kwam ineens ook aan met linkjes naar amazon. Dus die had er duidelijk ook geen zin in. Bij Hornbach/Gamma/Praxis was er werkelijk niks van dit te krijgen. Ik had geen zin meer om nog langer te zoeken. Dus deze komt donderdag binnen en dan snij ik em op maat (83cm breed), en dan is het klaar.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
Deathchant schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Ik zit nu op een half theelepeltje. Nog steeds schuim, maar niet meer zoveel dat ie errors geeft.

Overigens, ik ben het zat, ik heb zojuist een drempelhulp besteld op Amazon, precies 2,8cm hoog, dus exact de hoogte van mijn drempel:
https://www.amazon.nl/gp/product/B084GX3VYW
Ik weet het, duur, maar ik ben absoluut geen klusser, en degene die me kon helpen met klussen, die kwam ineens ook aan met linkjes naar amazon. Dus die had er duidelijk ook geen zin in. Bij Hornbach/Gamma/Praxis was er werkelijk niks van dit te krijgen. Ik had geen zin meer om nog langer te zoeken. Dus deze komt donderdag binnen en dan snij ik em op maat (83cm breed), en dan is het klaar.
Wat gek dat je zoveel schuim blijft houden.
Ter referentie, deze gebruiken wij: https://www.amazon.de/gp/...tle_o09_s00?ie=UTF8&psc=1

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jan_V schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:35:
[...]

Wat gek dat je zoveel schuim blijft houden.
Ter referentie, deze gebruiken wij: https://www.amazon.de/gp/...tle_o09_s00?ie=UTF8&psc=1
Yup, kep dezelfde (alleen dan het originele, niet-duitse etiket). Kep eerst de watertank helemaal gevuld, en daarna het theelepeltje erin gedaan. Het schuimt in ieder geval niet meer zo heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Vandaag de QRevo binnengekregen (699 op dit moment op Amazon) blijft een bak met geld maar als hij blijft werken zoals hij nu gedaan heeft bij zijn eerste rondje ben ik dik tevreden.

Stil is hij niet (we hebben natuurstenen tegel vloer dus je hoort hem duidelijk rijden) en zodra hij een mat tegenkomt hoor je dit ook duidelijk.
Ook het wassen van de moppen (is dit goed meervoud voor de vloerwisser units ?) in het basisstation is verre van geruisloos. Kortom lekker laten draaien als hij we van huis zijn.

Schoon is het wel, en de vloer was verre van schoon kortom hij kon meteen aan de bak. Ik zit inmiddels met een dikke glimlach want nog geen 2 uur later is mijn hele beneden verdieping (120m2) netjes schoongemaakt.

Vond het een lastige keuze en wilde echt niet meer dan 800 euro uitgeven, en wel een basisstation hebben zodat ik er weinig omkijken naar zou hebben.
Vooralsnog is de eerste indruk uitermate positief (al had ik hem denk ik wel iets stiller verwacht maar dat is geen deal breaker gezien hij netjes autonoom zijn werk doet als we weg zijn.)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
Heel blij met tweakers, keuken topic, badkamer topic, tv topic, en nu het robotzuiger topic.

Ik verdiep me overal in maar bij gebrek aan tijd, is de Q revo nu de robotstogzuiger met dweilfunctie voor gladde vloeren om aan te schaffen?

Betreft 1 vlakke vloer, met in de woonkamer enkel een laagpolig tapijt. Hier willen we ook best de stofzuiger voor pakken, en na ontbij met de kids pakken we de dyson wel.

Op amazon is de Q revo zwart nu 699,- met de 150,- voucher die je aan kunt klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:50

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
martinus83 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:31:
Heel blij met tweakers, keuken topic, badkamer topic, tv topic, en nu het robotzuiger topic.

Ik verdiep me overal in maar bij gebrek aan tijd, is de Q revo nu de robotstogzuiger met dweilfunctie voor gladde vloeren om aan te schaffen?

Betreft 1 vlakke vloer, met in de woonkamer enkel een laagpolig tapijt. Hier willen we ook best de stofzuiger voor pakken, en na ontbij met de kids pakken we de dyson wel.

Op amazon is de Q revo zwart nu 699,- met de 150,- voucher die je aan kunt klikken.
Deze robot voldoet hier prima aan. Mogelijk dat de laagpolig tapijt ook wel gestofzogen kan worden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58
cyclone schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:52:
Vandaag de QRevo binnengekregen (699 op dit moment op Amazon) blijft een bak met geld maar als hij blijft werken zoals hij nu gedaan heeft bij zijn eerste rondje ben ik dik tevreden.

Stil is hij niet (we hebben natuurstenen tegel vloer dus je hoort hem duidelijk rijden) en zodra hij een mat tegenkomt hoor je dit ook duidelijk.
Ook het wassen van de moppen (is dit goed meervoud voor de vloerwisser units ?) in het basisstation is verre van geruisloos. Kortom lekker laten draaien als hij we van huis zijn.

Schoon is het wel, en de vloer was verre van schoon kortom hij kon meteen aan de bak. Ik zit inmiddels met een dikke glimlach want nog geen 2 uur later is mijn hele beneden verdieping (120m2) netjes schoongemaakt.

Vond het een lastige keuze en wilde echt niet meer dan 800 euro uitgeven, en wel een basisstation hebben zodat ik er weinig omkijken naar zou hebben.
Vooralsnog is de eerste indruk uitermate positief (al had ik hem denk ik wel iets stiller verwacht maar dat is geen deal breaker gezien hij netjes autonoom zijn werk doet als we weg zijn.)
Op een gegeven vind je het vullen en leegmaken van de waterreservoirs vervelend. Ik heb zelf aantal maanden de l10s ultra in gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

karakedi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:07:
[...]

Op een gegeven vind je het vullen en leegmaken van de waterreservoirs vervelend. Ik heb zelf aantal maanden de l10s ultra in gebruik
Ooh vast maar als dat alles is hoort u mij niet klagen #firstworldproblems.

Post is meer gedaan omdat ik meer mensen zie / hoor worstelen of een dergelijke grote uitgave wel te verantwoorden valt naar jezelf.
Het antwoord in mijn geval is een hele dikke ja! en ben blij dat ik de aankoop niet nog langer voor mij uit heb geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:44:
[...]

Deze robot voldoet hier prima aan. Mogelijk dat de laagpolig tapijt ook wel gestofzogen kan worden zonder problemen.
Denk het ook.

Dreametech L10s Ultra is ook een goeie optie, maar dweil is het wel echt om te doen en dan schijnt de Qrevo toch te winnen.

Nog even dubben over de kleur. Heb net een zwarte besteld maar wordt denk toch wit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:51
cyclone schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:45:
[...]

Post is meer gedaan omdat ik meer mensen zie / hoor worstelen of een dergelijke grote uitgave wel te verantwoorden valt naar jezelf.
Het antwoord in mijn geval is een hele dikke ja! en ben blij dat ik de aankoop niet nog langer voor mij uit heb geschoven.
Ik vond het ook een grote uitgave. Aangezien we allebei een hekel hebben aan stofzuigen en dweilen werd dat ook niet altijd met regelmaat gedaan. Nu worden we elke ochtend wakker met een schone vloer. Ontzettend fijn is dat. Legen en bijvullen van de waterreservoirs vind ik helemaal niet erg. Dat is een klus van 1-2 minuten per week. Dat heb ik er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
martinus83 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Denk het ook.

Dreametech L10s Ultra is ook een goeie optie, maar dweil is het wel echt om te doen en dan schijnt de Qrevo toch te winnen.

Nog even dubben over de kleur. Heb net een zwarte besteld maar wordt denk toch wit :+
imho is zwart een betere optie voor een stofzuiger, ze worden allemaal vies, op zwart zie je snel stof liggen, maar wit wordt sneller lelijk uit ervaring. Maar de kleur is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:06:
[...]

imho is zwart een betere optie voor een stofzuiger, ze worden allemaal vies, op zwart zie je snel stof liggen, maar wit wordt sneller lelijk uit ervaring. Maar de kleur is een keuze.
Ja, valt voor beide kleuren wat te zeggen :-)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vFx32fUxmy3e79LiE7LiFQ-970-80.jpg.webp

https://www.androidcentra...-when-buying-robot-vacuum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De Q Revo rijdt hier prima over ons mid tot hoog polige tapijt heen. Stofzuigen gaat prima en hij tilt de mops dan ook op. Al heb ik wel ingesteld dat hij standaard eerst de kleden/matten/tapijten doet, zodat hij met droge mops daarheen rijdt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Is dat niet zo’n bots-robot? Mijn S7 MaxV ziet er na een jaar nog bijna nieuw uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Is dat niet zo’n bots-robot? Mijn S7 MaxV ziet er na een jaar nog bijna nieuw uit!
Geen idee, foto is van de geposte website review link :-)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

cyclone schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:45:
[...]

Ik wijd in hoofstuk 1 van mijn review juist heel erg uit over de verantwoording tot aanschaf ;)
Velen zullen zich erin herkennen, anderen weer niet. Maar als je voor 699 met 150 euro voucher een Q Revo kan aanschaffen, dan krijg je toch zeker 90% van de performance van de S7 Max Ultra en dan heb je echt een dijk van een stofzuiger in handen.

• cyclone

cyclone

Zou kunnen maar ik heb niet iedere review gelezen van de Q revo laat staan die van andere types.

Overigens had ik hem voor 699 nergens een aanbieding van die 150 euro voucher gezien kun je daar de link van delen want dat wordt het opeens wel heel erg goedkoop!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:20
cyclone schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:05:
Zou kunnen maar ik heb niet iedere review gelezen van de Q revo laat staan die van andere types.

Overigens had ik hem voor 699 nergens een aanbieding van die 150 euro voucher gezien kun je daar de link van delen want dat wordt het opeens wel heel erg goedkoop!
Zoek het apparaat op Amazon_nl; prijs staat op €849,-. Door een vinkje te zetten wordt een €150,- korting coupon toegepast.

Bij jou is die coupon waarschijnlijk automatisch al toegepast. Heb je met je ogen geknipperd nadat je op de link klikte? Voila. (y)

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 15-02-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
cyclone schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:05:

De witte is 699,- ...
en zwarte ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edrjXT5Sf07HFr_wLE8vahBGFNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuiQFjSsmnEE3VzwTby8SccC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:49

Fanta

FordPerformance™️

Weet iemand toevallig hoeveel mm de Q Revo nodig heeft om onder een kast/meubel door te kunnen? Ik heb al even gezocht maar ik kan dit nergens vinden. Ik heb de Q Revo al binnen, maar hij staat nog ingepakt in een ander huis te wachten totdat ik ga verhuizen naar mijn nieuwe woning, waar ik alvast wat meubilair wil plannen.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Fanta schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:27:
Weet iemand toevallig hoeveel mm de Q Revo nodig heeft om onder een kast/meubel door te kunnen? Ik heb al even gezocht maar ik kan dit nergens vinden. Ik heb de Q Revo al binnen, maar hij staat nog ingepakt in een ander huis te wachten totdat ik ga verhuizen naar mijn nieuwe woning, waar ik alvast wat meubilair wil plannen.
Pak hem uit de doos dan of zoek het op, is sneller dan hier een vraag stellen...

https://ca.roborock.com/products/roborock-q-revo#Specs

[ Voor 25% gewijzigd door martinus83 op 16-02-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 21:26
pak hem uit, pak een meetlint en doe je magic? 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

martinus83 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Pak hem uit de doos dan of zoek het op, is sneller dan hier een vraag stellen...

https://ca.roborock.com/products/roborock-q-revo#Specs
Lees nog even mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Webgnome schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:31:
[...]

pak hem uit, pak een meetlint en doe je magic? 8)7
Lees ook nog even mijn post.

Zoals gezegd staat de doos momenteel ingepakt in een ander huis, ik kan er nu niet bij. Anders had ik de vraag inderdaad niet hoeven stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
Wij zijn ook in voor een robotstofzuiger met dweil functie.

Het probleem is dat wij op de harde vloer ook een tapijt hebben met aan 2 kanten franjes.
Is er al een apparaat wat daar geen/ weinig moeite mee heeft?
Of moet je daar dan zo'n no-go zone van maken?

We hebben 2 behoorlijk verharende katten.
Dus het is van belang dat er behoorlijk wat zuigkracht is om de haren van het tapijt te krijgen.

De Dreame L20Ultra of de Roborock S7/S8 lijken mij goed, maar behoorlijk aan de prijs, maar als dat echt beter is, kan het.

Zie hier veel positiefs over de Q Revo.
Zou dat wat voor ons zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Moet als het goed is minimaal 11.5 cm hoog zijn. Heb thuis zelf meubels met poten die 12-12.5 cm hoog zijn en daar onder past de Q Revo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Lees nog even mijn post, staat een link in. Deze vond ik middels Google, 1e hit:

roborock.com
https://us.roborock.com › pages
·
Vertaal deze pagina
q revo dimensions van us.roborock.com
Quiet Cleaning. Washable E11 Rated Air Filter. Roborock Qrevo Dimensions. Robot Vacuum. 350*353*

96.5 mm.

Dock. 340*487*561 mm. This is a image. Stay Tuned. Sign ...
‎Roborock Q Revo · ‎Roborock Qrevo Pro · ‎Roborock Qrevo MaxV

Of dit genoeg is, is de vraag. Wrs heb je wat meer ruimte nodig.

https://www.reddit.com/r/...9z/q_revo_minimum_height/

[ Voor 13% gewijzigd door martinus83 op 16-02-2024 12:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik was bezig met een rubberen oprijplaat te kopen/maken voor onze badkamerdrempel.
Ik wilde em nog niet kopen omdat reviews het volgende uitwijzen:
- de meeste rubberen drempels zijn erg duur
- de meeste rubberen drempels stinken gigantisch naar petroleum, dus echt niet geschikt voor binnengebruik
- ze zijn vaak niet exact de hoogtemaat die je nodig hebt
- niet altijd bijsnijdbaar

Na wat speur- en reviewtijd heb ik een rubberen oprijplaat gevonden die exáct evenhoog is als mijn drempel (2,8cm), die speciaal geschikt is voor binnenshuis en dus géén geur heeft.
Helaas kostte ie wel 76 euro, maar goed. Het is deze bij Amazon gekocht:
https://www.amazon.nl/Hom...-Gummy-ramp/dp/B084GX3VYW

De drempel bij de badkamer is 2,8cm hoog en 83cm breed. Dus ik heb nog 7 centimeter zelf af moeten snijden.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53532895795_9c7fab0e2c_z.jpg

De oprijplaat komt met 4 plakstrips die echt gigantisch goed plakken!!
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53532469326_4022e786ff_z.jpg

En zo ziet het resultaat er dan uit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53532788674_5f7bd252f8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53532654573_b67e6defa4_z.jpg

Ik wilde maximaal 20cm aanlooproute, want anders zouden we natuurlijk zelf de hele tijd erover struikelen. Daarnaast wilde ik em ook niet korter dan 20cm, omdat de robot beter (minder schokken) een minder schuine helling kan oprijden dan een te schuine hellingDat ziet er ook gewoon met de deur dicht goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53532654648_88419693e6_z.jpg

Pearl kan nu tenminste fatsoenlijk eroverheen rijden:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53532469291_74727de17f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53531578097_feb8b64c23_z.jpg

Dus nu hoef ik haar niet meer perse in de badkamer te laten beginnen, maar kan ik haar overal op de 1e verdieping neerzetten.
Eén klein nadeeltje: doordat ze nu gewoon terug de drempel op kan rijden om naar het startpunt te gaan en ze de dock niet kan vinden, wordt de stofbak niet automatisch leeggezogen bij het handmatig verplaatsen naar de begane grond wanneer ik dan op de Home knop druk.
Ze zegt dan "Returning to dock" in plaats van "Continue returning to dock", wat betekent dat ze dus op de eerste verdieping het programma beëindigd heeft toen ze de dock niet kon vinden.
Ook wordt de dweil niet gewassen, maar wat dan wel gek is, is dat wél het drogen aangezet wordt, en dat met nog een vieze dweil, waardoor je toch weer een handmatige actie moet doen omhet drogen uit te zetten. Dit noemde ik ook al eerder in de review, maar het zou echt met een FW update eens gefixed moeten worden.

Om dit te voorkomen, moet je de robot dus ná het "finished cleaning" statement direct pauzeren. Dan onderbreek je het programma, maar eindig je het niet.
Dat heeft dan weer als nadeel dat je continu moet opletten wanneer de robot klaar is, terwijl je daar gewoon niet op wilt hoeven letten.
In mijn geval is het niet zo'n ramp, want er ligt toch niet zoveel zooi op de grond dat het perse geleegd moet worden. We laten haar meestal toch direct daarna de begane grond schoonmaken.

Ik weet niet of het werkt, maar hier een zeer kort filmpje:
https://www.flickr.com/gp/deathchant/44b0440P0m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb niet alle doorgelezen, excuses daarvoor, maar we zijn opzoek naar een betaalbare maar degelijke stofzuiger. Is er een bepaald model wat jullie adviseren? (Hopend rond de 250 a 300 uit te geven)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 11:27
Mad-Matt schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:58:
Ik heb niet alle doorgelezen, excuses daarvoor, maar we zijn opzoek naar een betaalbare maar degelijke stofzuiger. Is er een bepaald model wat jullie adviseren? (Hopend rond de 250 a 300 uit te geven)
Ik heb hier sinds een paar dagen de Switchbot K10+ rondrijden voor de slaapkamers.
Wij hebben tapijttegels liggen (niet de dunste van het stel) en hij heeft er totaal geen moeite mee, pakt ook netjes de randen mee en omdat ie relatief klein is komt ie ook gemakkelijk onder het bed en kastjes :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martinus83
Heel shiney, de witte uitvoering van de Qrevo. Dat zal bij afnemen wel gaan krassen. Van de 'toren' is de omklep van de stofzak glanzend.

De hoogte die je nodig hebt, mocht je het station in een kast zetten, is toch wel 100cm om de reservoirs uit te kunnen nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EviXqZNyys5vtFDmndOn83mjak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0I1xsv5taOhycCxNrwFK56mF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNnHteny1xinjCahBkEXFE9_bS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVBnRVrqr1COG4D5meWoT9OI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MIeIYFtqcbq8NHS5BJAX2hMgQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wkSi8FAfFBFE5WyA5b60jBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BH2fOKElGhp8ureCvTUfItbPHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTk8VNswFJ4ZG0Fv9IZY92UF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH-Xk1GHa2Cpy3OQBK8grrgjpgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7KT5Rw8EcbM6zSKNvDcjoHT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra32-ekfew0nNj8HVET8xxgq7DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlycdopYqyGwIq8JotsvRp2m.jpg?f=fotoalbum_large

Hoogte vlak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5pxqve2y-hlGOIYQpBPI-JAHBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqs6jDM3CVod9LiFTF1jtrtf.jpg?f=fotoalbum_large

En met de body van de grond in hoogste stand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5XXdVaEu0QbUOsGbgNVB0lktno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrRCK5qBxvlY4K5rFl4tXcGN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door martinus83 op 19-02-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post.p
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:12
Wat mij opvalt is dat er niet over de Dreame L10s Pro Ultra (Heat) geschreven wordt. Voor wat ik begrijp heeft deze dezelfde functies en zuigkracht als de L20 enkel met een iets kleinere accu en met een zeepreservoir waar je je eigen schoonmaakmiddel in kwijt kan. Dit laatste is voor mij een groot voordeel.

Anu thoughts over dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
post.p schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:43:
Wat mij opvalt is dat er niet over de Dreame L10s Pro Ultra (Heat) geschreven wordt. Voor wat ik begrijp heeft deze dezelfde functies en zuigkracht als de L20 enkel met een iets kleinere accu en met een zeepreservoir waar je je eigen schoonmaakmiddel in kwijt kan. Dit laatste is voor mij een groot voordeel.

De L10s Pro Ultra heat is wat compacter dan de L20.

Grootste nadeel is echter dat de dweil mops niet verwijderd kunnen worden.
Deze worden dan weer wel schoon gemaakt met 58⁰ water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
post.p schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:43:

Een Q Revo zit over het algemeen op 650 tot 700 euro, een Dreame L10S Ultra op 750 tot 800 euro. De nieuwe Dreame L10S Pro Ultra Heat heeft inderdaad als unique selling points een verwarmde mop wash en edge-mopping. De prijs schiet dan echter wel direct omhoog naar 1000 euro. Bij het 'standaard' model Dreame L10S Ultra kan je ook de cartridges openmaken om zelf geconcentreerd schoonmaakmiddel toe te voegen.

Ik denk dat vooral de prijs wel een dingetje is.. de modellen van 1000 tot 1500 zijn volgens mij veel minder in trek. Verdomd veel geld ook voor een stofzuiger. In het koopproces kijken velen eerst naar een model zonder dock van een paar honderd euro en willen vervolgens eventueel nog iéts dieper in de buidel tasten voor een hands-off dock à la de Q Revo. Dan zit men al snel tegen een budget grens van 600 tot 700 euro aan.

Persoonlijk vind ik de dweil met warm water wassen niet heel spannend, een nice-to-have. Ik wissel af en toe de dweil en gooi dan de gebruikte bij de warme handdoeken/beddengoeden was (60 graden). De randen dweilen met een roterende dweil is wel een leuke functie, dat zal binnenkort ook wel naar de midrange modellen komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn Q Revo is plotseling gestopt. Zij was bezig in een schoonmaaksessie en leek maar kleine stukjes vooruit te komen en gaf plots een melding dat ze vast zat.

De borstel aan de zijkant draait wel, maar als ik haar vraag om naar het basisstation terug te keren, dan wil zij wel, maar doet niets. Daarna krijg ik een melding: "LiDAR Error. Check that the LiDAR turret turns freely."

Zondag deed ze het nog prima.

Ik heb haar niet laten vallen en alles is gewoon schoon. Een reboot heeft niet geholpen.

Iemand tips, of is het gevalletje garantie?

Hmm, het lijkt vaker voor te komen, een klein beetje vuil in de turret kan al voor problemen zorgen. Ik zal eens kijken of hij wel wil draaien.

En na zelf de turret even te hebben gedraaid merkte ik geen rare dingen. Ik druk op de knop om naar huis te gaan en dat deed ze direct. Dus incident opgelost, en weer wat geleerd. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 20-02-2024 21:01 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
Equator schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:36:
Mijn Q Revo is plotseling gestopt. Zij was bezig in een schoonmaaksessie en leek maar kleine stukjes vooruit te komen en gaf plots een melding dat ze vast zat.

De borstel aan de zijkant draait wel, maar als ik haar vraag om naar het basisstation terug te keren, dan wil zij wel, maar doet niets. Daarna krijg ik een melding: "LiDAR Error. Check that the LiDAR turret turns freely."

Zondag deed ze het nog prima.

Ik heb haar niet laten vallen en alles is gewoon schoon. Een reboot heeft niet geholpen.

Iemand tips, of is het gevalletje garantie?

Hmm, het lijkt vaker voor te komen, een klein beetje vuil in de turret kan al voor problemen zorgen. Ik zal eens kijken of hij wel wil draaien.

En na zelf de turret even te hebben gedraaid merkte ik geen rare dingen. Ik druk op de knop om naar huis te gaan en dat deed ze direct. Dus incident opgelost, en weer wat geleerd. :)
Had @Deathchant laatst ook al niet een dode robot vanwege een probleem met de lidar?
Zorgelijk wanneer dat binnen de garantietermijn gebeurt, maar dramatisch als je daardoor je robot na 25 maanden al af mag schrijven. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Uiteindelijk deed ze het dus weer gewoon, dus storm in een glas water, maar ik was ook even niet blij.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Equator heb je de turret wel eens schoon gemaakt? Wij gebruiken zo nu en dan wel eens een busje met lucht om het e.e.a schoon te spuiten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Webgnome schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:55:
@Equator heb je de turret wel eens schoon gemaakt? Wij gebruiken zo nu en dan wel eens een busje met lucht om het e.e.a schoon te spuiten.
Nee, wist niet dat het nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Het is volgens mij officieel ook niet echt nodig. Wij hebben al een tijdje robot stofzuigers en doen het eigenlijk vanaf het eerste gedoe dat we met een turret hebbn gehad. Vandaar de kleine tip. Als je het doet moet je wel zorgen dat je niet in de turret spuit maar er langs (zodat de lucht langs de turrent kan en niet tegen de turret aankomt. (hopelijk ben ik duidelijk ;) )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:46
Ik heb een Roombi Irobot i7+.
Deze robotstofzuiger maakt (door de wielen?) strepen op onze PVC-vloer.

Zijn er mensen die die herkennen en een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 07:50
guapper schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Had @Deathchant laatst ook al niet een dode robot vanwege een probleem met de lidar?
Zorgelijk wanneer dat binnen de garantietermijn gebeurt, maar dramatisch als je daardoor je robot na 25 maanden al af mag schrijven. :-(
Mijn Roborock S50 had hier in de afgelopen 6 jaar ook 2x last van (LIDAR error), beide keren bleek dit veroorzaakt te worden door een kapot elektro motortje van de LIDAR. Destijds voor nog geen 10 euro op Ali 2 nieuwe motortjes gekocht, zelf vervangen was bij de S50 redelijk eenvoudig. Wellicht dat hier bij de Q Revo evt. dezelfde oorzaak/oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

guapper schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Yes. Kep dat hier beschreven.
Ik heb dus ook met een blaasbalgje én luchtpers schoongemaakt. Ik voelde ook geen enkele frictie. Ik kon de turrent gewoon bewegen, maar toch bleef de turret steeds opnieuw weer vasthangen. Kep wel 21x geprobeerd weer even opnieuw te laten bewegen, maar elke keer weer opnieuw vasthangen. (fabrieks)reset werkte ook niet, dus ik heb nu idd een nieuwe.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 21-02-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

GeorgeRDG schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Mijn Roborock S50 had hier in de afgelopen 6 jaar ook 2x last van (LIDAR error), beide keren bleek dit veroorzaakt te worden door een kapot elektro motortje van de LIDAR. Destijds voor nog geen 10 euro op Ali 2 nieuwe motortjes gekocht, zelf vervangen was bij de S50 redelijk eenvoudig. Wellicht dat hier bij de Q Revo evt. dezelfde oorzaak/oplossing voor is?
Ja klopt. Maar als je in de fabrieksgarantieperiode zit en je gaat zelf eraan sleutelen, dan verlies je die garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 07:50
Deathchant schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:00:
[...]

Ja klopt. Maar als je in de fabrieksgarantieperiode zit en je gaat zelf eraan sleutelen, dan verlies je die garantie.
Dat sowieso, binnen de garantie zou ik het altijd verhalen op de leverancier, maar gaat meer om de situatie die @guapper beschreef, dus wanneer de garantie verlopen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wij hebben sinds gister een keuze gemaakt en het is een IMOU RV-L11-A geworden, dit vanwege de aantrekkelijke prijs en reviews op o.a. Coolblue.

Het connecten was even lastig, eerst een netwerk aanmaken voor 2.4g en daarna was issues met het ding vinden. Maar daarna ging het soepel. een proefronde laten maken en heel de kamer in kaart gebracht en vervolgens een programma ingesteld voor elke nacht.
Na de schoonmaak gaat hij netjes terug naar het dok en zuigt het station de opvangbak leeg.

Ik ben heel benieuwd. Tot zover erg positief hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 11:30
Mad-Matt schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:23:
Wij hebben sinds gister een keuze gemaakt en het is een IMOU RV-L11-A geworden, dit vanwege de aantrekkelijke prijs en reviews op o.a. Coolblue.

Het connecten was even lastig, eerst een netwerk aanmaken voor 2.4g en daarna was issues met het ding vinden. Maar daarna ging het soepel. een proefronde laten maken en heel de kamer in kaart gebracht en vervolgens een programma ingesteld voor elke nacht.
Na de schoonmaak gaat hij netjes terug naar het dok en zuigt het station de opvangbak leeg.

Ik ben heel benieuwd. Tot zover erg positief hierover.
Ben erg benieuwd naar de ervaring komende tijd. Is dit je eerste robotstofzuiger?

Heb je ook drempels en tapijt in huis? Hoe is de thuis situatie, 2 personen en eventueel huisdieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

assn schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Ben erg benieuwd naar de ervaring komende tijd. Is dit je eerste robotstofzuiger?

Heb je ook drempels en tapijt in huis? Hoe is de thuis situatie, 2 personen en eventueel huisdieren?
Geen drempels, wel een vloerkleed.

2 volwassenen
1 baby (8 mndn, reden van aanschaf)
2 katten

Op het kleed gaat hij harder zuigen, erg fijne functie.
Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen over lange tijd, maar tot zover erg blij met de aankoop.
Primair is het om het haar en het kattengrit wat die beesten alle kanten opschoppen weg te halen zodat die kleine het niet in z'n mond stopt en we hebben geen puf om elke ochtend de stofzuiger door het huis te halen.

• broekieman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:03
Kan ik een zone zoals de deurmat opslaan zodat ik er een programma op los kan laten. Zoja, hoe en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:02
@broekieman Voor welk merk / type stofzuigrobot wil je dit weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekieman
Dreame L10S Pro

Kan ik hier dus een zone opslaan en deze zone met een automatisering dagelijks laten cleanen?

[ Voor 76% gewijzigd door broekieman op 23-02-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
broekieman schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:38:
Dreame L10S Pro

Kan ik hier dus een zone opslaan en deze zone met een automatisering dagelijks laten cleanen?
Wat zijn je opties bij scheduals in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Wij hebben de iRobot S9+ en de dweilrobot M6 aangeschaft.
De S9+ komt uit Duitsland, scheelt toch
€ 150,00 met Amazon.nl
De M6 via MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 20:03

Nss

The Dude Abides

Shakeeb schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:48:
Help!

Wat een keuze, en ik laat mij toch graag adviseren door jullie allemaal.

Mijn situatie is als volgt. Na bijna 5 jaren trouwe dienst is onze iRoomba e5 heen gegaan. Ondanks het dagelijks schoonmaken van de rubberen borstels, zijn er toch hondenharen in verdraaid en heeft door frictie het plastic doen smelten. Dit is overigens de tweede keer, bij de eerste keer is dit hersteld met een nieuwe cleaning unit onder garantie.
Deze hondenharen zijn tevens ook de nummer 1 reden dat wij een robot willen die dagelijks zijn werk doet. Daarnaast hebben we twee jonge kinderen. dus er ligt af en toe wat rommel op de vloer. Verdere verwachtingen / eisen, op volgorde van belangrijkheid.

Kan goed overweg met hondenharen
Robuust, goede ondersteuning, vervangbare onderdelen
Geen dweilfunctie, wat er niet op zit, kan ook niet kapot
Privacy, liever niet iets chinees en met camera's / spraakherkenning
Niet te duur <500 euro
Mijn verwachting is overigens dat zo'n robot maximaal 5 jaar meegaat, dus die hele dure vallen echt af. Hoe zien jullie de levensduur van een robotstofzuiger voor je?

We willen dus een nieuwe kopen, maar welke?
Ik ben uitgekomen op de volgende:
1. Roborock Q7 Max Wit, Dit lijkt een goede keus. Nadelen zijn de dweilfunctie / Chinees en wellicht de verkrijgbaarheid van de onderdelen?
2. Roomba® 694 voordeel is, bekende naam, goede levering onderdelen en kwaliteit?

Wat zouden jullie hierop zeggen?
Ben benieuwd of je je keuze gemaakt hebt en wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekieman
Daar kan ik de geselecteerde zone kiezen, maar die is niet te kiezen omdat de zone niet is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-04 16:15
ook ik ben (al langere tijd) zoekende naar een robotstofzuiger. automatisch legen lijkt me ideaal, dweilen een mooie plus, maar voor die combi stijgt de prijs gauw.

nu zag ik deze: https://www.amazon.nl/Ult...28766e&pd_rd_i=B0B7WF44S4

iemand bekend met dit type? vind er niets over in dit topic.

geen Lidar, vrij lage zuigkracht vergeleken met bekendere, maar interessante prijs, is dat het echter waard?

[ Voor 8% gewijzigd door Nico95 op 26-02-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Laatst online: 01-05 07:28

Ravhin

no <root>...

Bergenfietsen schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:39:
Wij hebben de iRobot S9+ en de dweilrobot M6 aangeschaft.
De S9+ komt uit Duitsland, scheelt toch
€ 150,00 met Amazon.nl
De M6 via MM
Waarom heb je voor een "dure" oplossing gekozen van twee apparaten en niet een alles-in-een? Ervaring, onderbuik of...?
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een upgrade van mijn oude Roomba en zit nu te kijken naar zuigen & dweilen in een. Extra ervaring is altijd welkom :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ravhin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:47:
[...]
Waarom heb je voor een "dure" oplossing gekozen van twee apparaten en niet een alles-in-een? Ervaring, onderbuik of...?
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een upgrade van mijn oude Roomba en zit nu te kijken naar zuigen & dweilen in een. Extra ervaring is altijd welkom :)
Ik heb veel reviews gelezen. Bij een aantal staat dat een "echte" dweilrobot beter is dan een gecombineerde. Met de combinatie met de S9+ kom je ook kwa prijs ook lager uit dan b.v. de Dreame L20.
Is onze eerste dweilrobot dus geen ervaring met gecombineerde apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadimvt
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-03 12:32
Hi allemaal, ik ben op zoek naar een robotstofzuiger met oplaadstation.
Deze mag beide stofzuigen en dweilen voor mijn part.
Het belangrijkste is echter dat deze wordt weggewerkt in een kast van ons (zonder plint).

De meeste laadstations passen in de kast van +- 60cm hoog binnenin.
Ik vrees echter dat ik geen bakjes via de bovenkant eruit zou kunnen halen.

Momenteel zie ik enkel de iRobot met zo'n functie, maar er wordt hier bijna enkel gesproken over Dreame en andere merken. Zijn de iRobots dan niet aan te raden?

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 25% gewijzigd door vadimvt op 28-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
irobot zijn al lang geen marktleiders meer en raken steeds verder achterop qua inovatie, Roborock is een beetje het parade paardje, maar Dreame, Deebot en andere merken zijn momenteel de populairdere keuzes voor hetzelfde geld of minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shakeeb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 11:12
Nss schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:06:
[...]

Ben benieuwd of je je keuze gemaakt hebt en wat het geworden is.
Hi Nss,

Dat vertel ik je graag. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om een nieuwe schoonmaakkop erin te zetten. Bij Irobot vroegen ze daar 200 euro voor, best veel geld. Maar we hebben een leverancier gevonden die er eentje kon leveren voor 50 euro. DirectRepair uit Belgie.
Ik vermoed dat dit een refurbished unit is, maar dat vind ik niet erg.

Mijn inziens is dit de meest duurzame oplossing. Hoewel de kwaliteit van de e5 misschien wat minder is en de accu het wat korter doet, is dit wel de meest groen! En dat voelt ook goed. ( ook voor de portemonnee :P)

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04 20:53
Goedemorgen, zoals velen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb al heel wat filmpjes en google search er op zitten, en heb een shortlist gemaakt:
L10 prime (450 amazon/coolblue)
L10s ultra (699 amazon)
Roborock Q revo (699 amazon)
* Deebot T20 omni (ik lees dat de app te wensen overlaat...)

Ik ben me bewust dat L10S ultra en Q revo duurder zijn dan de eerste, maar ze ontzorgen me wel meer. Echter ben ik nog niet overtuigd welke mij nou het best zou passen (lijkt zoveel op elkaar?!)

Situatie:
160 m2 woonoppervlakte, grootste gedeelte begane grond (PVC visgraat vloer). 1e etage tapijt (45 m2) 2e etage laminaat (30 m2). 2 volw 2 kleine kinderen, dus ook rondslingerend speelgoed.

Daarnaast heb ik nu gevonden wat de dimensies van de Roborock zijn, maar nog niet van de L10s. L10 is sowieso kleiner dan de Roborock. Ik wil graag geen kast van 100 cm naast mijn bank hebben:).

Kan iemand me helpen in de besluitvorming?

Toevoeging: roterende borstels zijn mi wel een must. Of iets anders dan alleen een doekje dat er laf achteraan bungelt en de vloer alleen bevochtigt ipv echt schoonmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Fvhagen op 29-02-2024 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
Hebben hier sinds november een L10s Ultra en zijn er zeer tevreden over. Docking station is groot (Base Station Product Dimensions 423 × 340 × 568mm), maar geen meter hoog :-)

Hier ook PVC visgraat beneden, maar laminaat met losse kleden boven. Wordt normaal gesproken goed gedetecteerd, een enkele keer wordt ook het kleed gedweild ;)

Ontzorgen is de grootste plus, met de camera worden ook snoertjes en dergelijk met rust gelaten! Voor de snelheid, zetten we wel de stoelen aan de kant, anders gaat de robot om alle stoel en tafelpoten heen draaien, wat het een stukje langzamer maakt.

De accu gaat normaal gesproken lang genoeg mee, alleen als ik de robot op 2x schoonmaken zet (horizontaal en verticaal op de kaart), inclusief dweilen én op de hardste stofzuigstand (niet turbo, maar 1 daaronder), dan red ik het net niet om de 2 verdiepingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Fvhagen schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:14:
Goedemorgen, zoals velen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb al heel wat filmpjes en google search er op zitten, en heb een shortlist gemaakt:
L10 prime (450 amazon/coolblue)
L10s ultra (699 amazon)
Roborock Q revo (699 amazon)
* Deebot T20 omni (ik lees dat de app te wensen overlaat...)

Ik ben me bewust dat L10S ultra en Q revo duurder zijn dan de eerste, maar ze ontzorgen me wel meer. Echter ben ik nog niet overtuigd welke mij nou het best zou passen (lijkt zoveel op elkaar?!)

Situatie:
160 m2 woonoppervlakte, grootste gedeelte begane grond (PVC visgraat vloer). 1e etage tapijt (45 m2) 2e etage laminaat (30 m2). 2 volw 2 kleine kinderen, dus ook rondslingerend speelgoed.

Daarnaast heb ik nu gevonden wat de dimensies van de Roborock zijn, maar nog niet van de L10s. L10 is sowieso kleiner dan de Roborock. Ik wil graag geen kast van 100 cm naast mijn bank hebben:).

Kan iemand me helpen in de besluitvorming?

Toevoeging: roterende borstels zijn mi wel een must. Of iets anders dan alleen een doekje dat er laf achteraan bungelt en de vloer alleen bevochtigt ipv echt schoonmaakt.
Ik heb in ieder geval een review geschreven over de Roborock S7 Max Ultra, misschien haal je daar al iets meer info uit.

Dweil
De vibrerende dweil t.o.v. de roterende dweilen maken qua schoonmaakkwaliteit niets uit, sterker nog, in verschillende reviews is naar voren gekomen dat de vibrerende dweil van de Roborock S-serie net effe iets beter presteert. Daarentegen is de reach van de roterende dweilen wel wat verder, dus wanneer je om stoelpoten heen gaat, maakt ie wel echt tot aan de stoelpoot schoon, waar de reach van de dweil op een S7/S8/S9 afhankelijk is van zijn eigen diameter en daardoor in die halve-maan-ronding zeg maar niet dichtbij genoeg het object kan komen.

De vibra-dweilen van bijvoorbeeld de S7 Max Ultra worden echt wel nat hoor, maak je daar maar geen zorgen over ;)

Let wel dat bijvoorbeeld de Q-Revo (en ik dacht ook de DreamE) de roterende dweilen kan achterlaten op het basisstation; dit kan handig zijn voor als je alleen wilt stofzuigen. Daarnaast vergt het schoonmaken van de dweil bij deze modellen waarschijnlijk minder onderhoud: de dweilen worden namelijk over een geribbelde structuur in het baisstation geroteerd door de robot, dus er zijn geen extra bewegende onderdelen in het basisstation om die klus te klaren. Bij de S7/8 Max Ultra is er een extra borstel in het basisstation aanwezig die weer aangedreven wordt door een motortje.

Daarnaast doet volgens mij alleen de DreamE het basisstation voorzien van een wateraansluiting, zodat je em kunt aansluiten op de waterleiding ,mocht je dat noodzakelijk vinden.

Afmetingen
De DreamE basisstations en ook die van de Roborock Q-revo gaan meer de hoogte in, waar die van de S7/S8 Max Ultra's meer de breedte in gaan inderdaad. Dus als de breedte een grotere rol speelt dan de hoogte, dan moet je kijken naar de DreamE of de Q-Revo. De maximale breedte van bijvoorbeeld de S7 Max Ultra die ik heb is 42cm. Dus de Q-Revo en de DreamE's zullen daar waarschijnlijk onder zitten.

Qua vloeren en aantal m2 oppervlakte die je hebt, zul je denk ik met geen van de opties die je noemt een issue hebben. Afhankelijk of je hoogpolig of laagpolig tapijt hebt zal het tapijt vochtiger aan kunnen voelen. Ik heb het vermoeden dat het een robot met roterende dweilen natter zal aanvoelen op je tapijt, omdat je dweilen zelf ook wat meer volume hebben dan een platte vibra-dweil. Daarentegen kan de dreamE en de Q-Revo de dweil net effe een paar millimeter hoger optillen, maar dat zal in de praktijk denk ik niet superveel schelen.

Ik denk dat ontzorging wel belangrijk is zeker bij zoveel m2's. Het laatste wat je wilt is dat je continu achter je robot aan moet om het bakje leeg te maken of elke keer opnieuw zelf de dweil moet schoonmaken.

Succes met de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04 20:53
DaSuperGrover schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:49:
Hebben hier sinds november een L10s Ultra en zijn er zeer tevreden over. Docking station is groot (Base Station Product Dimensions 423 × 340 × 568mm), maar geen meter hoog :-)

Hier ook PVC visgraat beneden, maar laminaat met losse kleden boven. Wordt normaal gesproken goed gedetecteerd, een enkele keer wordt ook het kleed gedweild ;)

Ontzorgen is de grootste plus, met de camera worden ook snoertjes en dergelijk met rust gelaten! Voor de snelheid, zetten we wel de stoelen aan de kant, anders gaat de robot om alle stoel en tafelpoten heen draaien, wat het een stukje langzamer maakt.

De accu gaat normaal gesproken lang genoeg mee, alleen als ik de robot op 2x schoonmaken zet (horizontaal en verticaal op de kaart), inclusief dweilen én op de hardste stofzuigstand (niet turbo, maar 1 daaronder), dan red ik het net niet om de 2 verdiepingen te doen.
Dit klinkt als muziek in de oren. Zeker ook omdat hij kleine obstakels herkent.
Deathchant schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:07:
[...]

Ik heb in ieder geval een review geschreven over de Roborock S7 Max Ultra, misschien haal je daar al iets meer info uit.

Dweil
De vibrerende dweil t.o.v. de roterende dweilen maken qua schoonmaakkwaliteit niets uit, sterker nog, in verschillende reviews is naar voren gekomen dat de vibrerende dweil van de Roborock S-serie net effe iets beter presteert. Daarentegen is de reach van de roterende dweilen wel wat verder, dus wanneer je om stoelpoten heen gaat, maakt ie wel echt tot aan de stoelpoot schoon, waar de reach van de dweil op een S7/S8/S9 afhankelijk is van zijn eigen diameter en daardoor in die halve-maan-ronding zeg maar niet dichtbij genoeg het object kan komen.

De vibra-dweilen van bijvoorbeeld de S7 Max Ultra worden echt wel nat hoor, maak je daar maar geen zorgen over ;)

Let wel dat bijvoorbeeld de Q-Revo (en ik dacht ook de DreamE) de roterende dweilen kan achterlaten op het basisstation; dit kan handig zijn voor als je alleen wilt stofzuigen. Daarnaast vergt het schoonmaken van de dweil bij deze modellen waarschijnlijk minder onderhoud: de dweilen worden namelijk over een geribbelde structuur in het baisstation geroteerd door de robot, dus er zijn geen extra bewegende onderdelen in het basisstation om die klus te klaren. Bij de S7/8 Max Ultra is er een extra borstel in het basisstation aanwezig die weer aangedreven wordt door een motortje.

Daarnaast doet volgens mij alleen de DreamE het basisstation voorzien van een wateraansluiting, zodat je em kunt aansluiten op de waterleiding ,mocht je dat noodzakelijk vinden.

Afmetingen
De DreamE basisstations en ook die van de Roborock Q-revo gaan meer de hoogte in, waar die van de S7/S8 Max Ultra's meer de breedte in gaan inderdaad. Dus als de breedte een grotere rol speelt dan de hoogte, dan moet je kijken naar de DreamE of de Q-Revo. De maximale breedte van bijvoorbeeld de S7 Max Ultra die ik heb is 42cm. Dus de Q-Revo en de DreamE's zullen daar waarschijnlijk onder zitten.

Qua vloeren en aantal m2 oppervlakte die je hebt, zul je denk ik met geen van de opties die je noemt een issue hebben. Afhankelijk of je hoogpolig of laagpolig tapijt hebt zal het tapijt vochtiger aan kunnen voelen. Ik heb het vermoeden dat het een robot met roterende dweilen natter zal aanvoelen op je tapijt, omdat je dweilen zelf ook wat meer volume hebben dan een platte vibra-dweil. Daarentegen kan de dreamE en de Q-Revo de dweil net effe een paar millimeter hoger optillen, maar dat zal in de praktijk denk ik niet superveel schelen.

Ik denk dat ontzorging wel belangrijk is zeker bij zoveel m2's. Het laatste wat je wilt is dat je continu achter je robot aan moet om het bakje leeg te maken of elke keer opnieuw zelf de dweil moet schoonmaken.

Succes met de keuze!
Bedankt voor je uitgebreide beschrijving en de link naar je review! Ik ga de L10 prime in ieder geval links laten liggen ihkv ontzorgen. Nu nog een keus maken tussen Q Revo en L10s ultra. De s7 max ultra is nog een stukje duurder dan deze 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:49
Hier ook al bijna een jaar een zeer tevreden gebruiker van de Dreame L10S. Voordelen t.o.v. de Q-Revo zijn;

* Het hebben van een camera voor een betere obstakelherkenning;
* Het hebben van een software instelling om vlak langs de kanten te kunnen dweilen. Dat doen wij eens per week;
* De (eventueel navulbare) zeepflacon die automatisch doseert. Heel makkelijk in het gebruik

De Q-Revo en de L10s hebben beiden de mogelijkheid om de dweilpads na gebruik te drogen. Dat hebben veel Roborock modellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadimvt
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-03 12:32
Xqlus1ve schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:14:
irobot zijn al lang geen marktleiders meer en raken steeds verder achterop qua inovatie, Roborock is een beetje het parade paardje, maar Dreame, Deebot en andere merken zijn momenteel de populairdere keuzes voor hetzelfde geld of minder.
Dat vreesde ik.
Ik ben door vele pagina's van dit forum gegaan om te zoeken naar een top 5 (of zelf 10).

Misschien heb ik ernaast gekeken, maar werd dit ooit gepost in dit forum?
Ik vertrouw Tweakers nl. veel meer dan standaard sites waar men top 10 lijsten publiceert.

Dan zal ik daarin zoeken naar stations dat via zijkant/voorkant kunnen onderhouden worden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
vadimvt schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:43:
[...]

Dat vreesde ik.
Ik ben door vele pagina's van dit forum gegaan om te zoeken naar een top 5 (of zelf 10).

Misschien heb ik ernaast gekeken, maar werd dit ooit gepost in dit forum?
Ik vertrouw Tweakers nl. veel meer dan standaard sites waar men top 10 lijsten publiceert.

Dan zal ik daarin zoeken naar stations dat via zijkant/voorkant kunnen onderhouden worden.

Bedankt!
De robotstofzuiger scene ontwikkelt zo hard dat zelf voor tweakers dit nouwelijks bij te houden is. Je moet het momenteel echt van de community hebben zoals dit topic of de enthousiastelingen op YT die niks anders als stofzuigers testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huuf92
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-06-2024
Hi allemaal!
Ik had na lang wikken en wegen niet lang geleden een Philips Homerun 7000 gekocht. Ons huis betreft een woning met voornamelijk plavuizen. Ik koos voor deze robot gezien de combi zuigen en dweilen.
Over vibrerende en draaiende dweil lees ik verschillende dingen.

Ik heb de robot teruggestuurd omdat hij foutmeldingen bleef geven.

Ik ben op zoek naar:
- een combi dweil en zuigen
- automatisch leegstation
- bij voorkeur iets waar je ook geconcentreerd schoonmaakmiddel in kan doen (kon bij Philips niet)
- huisdierharen goed zuigen zou fijn zijn.

Wat zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een Roborock S8 Pro Ultra.
Die tikt al je vinkjes af.
Huisdieren en kinderjaren gaan ook helemaal prima

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 12:41

Masselink

Voor de dorst

Ik heb de Roborock Q Revo gekocht. Eerste indruk is heel erg goed.

We hebben nergens kabels, een niet harende hond en PVC over de hele vloer. Ideale omstandigheden?

Koffie en meer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 13:24
Na jaren een Roborock S7 gebruikt te hebben nu de overstap gemaakt naar een Dreame L20 Ultra. Ben met name overgestapt voor het basis station zodat de stofzuiger iedere keer netjes geleegd word en uiteraard de dweilfunctie. Deze gebruikte ik op de S7 regelmatig maar iedere keer halverwege de vieze dweil wisselen en ieder keer er aan denken om een nieuwe dweil erin te zetten was een doorn in het oog
Heb ook naar de Q revo gekeken maar kon via werk de Dreame kopen voor 899 en vond dat een goede prijs

Net binnen en moet even wennen aan de afmetingen :) Die zet je niet even in een hoekje... Alles geinstaleerd en alles werkt soepel zoals ik ook van de S7 gewend was.. Morgen vroeg even een rondje laten maken door het huis als de kinderen niet thuis zijn.
Zal zeker even laten weten hoe die bevalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathan9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-03 21:56
Dag allemaal,
Na veel opzoek- en leeswerk hebben we besloten een Qrevo MaxV aan te schaffen.
Deze is reeds verkrijgbaar in de Mediamarkt Duitsland voor €950.

Aangezien dit niet zover rijden is, zou ik deze reeds kunnen afhalen
Of ik kan wachten totdat deze beschikbaar of leverbaar is in België?

Wat zouden jullie doen?

Merci,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
jonathan9 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:11:
Dag allemaal,
Na veel opzoek- en leeswerk hebben we besloten een Qrevo MaxV aan te schaffen.
Deze is reeds verkrijgbaar in de Mediamarkt Duitsland voor €950.

Aangezien dit niet zover rijden is, zou ik deze reeds kunnen afhalen
Of ik kan wachten totdat deze beschikbaar of leverbaar is in België?

Wat zouden jullie doen?

Merci,
Waarom kies je voor de Max V variant in plaats van de Q Revo? Ben gewoon benieuwd omdat ik ook in de race ben voor een nieuwe stofzuiger. Na 6 jaar met de standaard Xiaomi V1 is het tijd voor een nieuwe inclusief dweilfunctie die automatisch wisselbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb m'n S5 Max van een nieuwe borstel voorzien (origineel Roborock). Helaas gaat hij sindsdien stevig te keer: hij meent nogal vaak onterecht dat hij op 'n stukje tapijt rijdt en gooit de zuigkracht flink omhoog. Zo haalt hij boven (zonder dock) bij lange na z'n normale ronde niet voordat de accu leeg is. En van z'n beneden ronde worden we 's nachts wakker :(.

Het is de bedoeling van zo'n mooie nieuwe roller dat deze weer wat grondiger 'schraapt', dus iets meer weerstand zal hij vast voelen. Maar dit is toch niet de bedoeling..

Herkent iemand het? Zo ja, hoe loste je het op? (Of leert hij eerdaags vanzelf bij?)

Ik heb de borstel als vernieuwd in de app aangemeld en zag bij 'Carpet Boost' verder geen nadere fijnafstelling, alleen aan / uit. (Maar aan is wel gewenst, voor de deurmatten. En omdat het hoorbaar maakt als er iets in de rol vast komt te zitten (touwtje, groot blad van een plant, etc.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 06:43
@Gwaihir Ik kan je helaas alleen maar zeggen dat dit niet hoort. Ik vervang de borstel regelmatig op mijn s5max en dit probleem ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathan9
assn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:55:
[...]

Waarom kies je voor de Max V variant in plaats van de Q Revo? Ben gewoon benieuwd omdat ik ook in de race ben voor een nieuwe stofzuiger. Na 6 jaar met de standaard Xiaomi V1 is het tijd voor een nieuwe inclusief dweilfunctie die automatisch wisselbaar is.
Eenvoudig, wij hadden onze zinnen gezet op de Qrevo (prijs/kwaliteit, voor onze eerste robot).
Het enige minpunt wat mij een beetje tegenhield was de mindere kwaliteit van objectdetectie. Wij zijn jong gezin met overal rondslingerend speelgoed en kledij. Lees ik plots, tijdens mijn zoektocht/naslagwerk, dat er een nieuwe versie uitkomt, Q1/Q2 2024, met een betere (RGB) camera. Dat was voor ons al voldoende om te wachten (zelf zonder die uischuifbare dweilarmen en warm water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
jonathan9 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Eenvoudig, wij hadden onze zinnen gezet op de Qrevo (prijs/kwaliteit, voor onze eerste robot).
Het enige minpunt wat mij een beetje tegenhield was de mindere kwaliteit van objectdetectie. Wij zijn jong gezin met overal rondslingerend speelgoed en kledij. Lees ik plots, tijdens mijn zoektocht/naslagwerk, dat er een nieuwe versie uitkomt, Q1/Q2 2024, met een betere (RGB) camera. Dat was voor ons al voldoende om te wachten (zelf zonder die uischuifbare dweilarmen en warm water).
Zowel Pro als MaxV hebben ene beweegbare dweilrotor?

edit: ah, interpretatie. Je bedoeld dat de RBG camera al reden genoeg op de pro/maxv te wachten.

https://global.roborock.com/pages/roborock-q-revo-pro
https://global.roborock.com/pages/roborock-q-revo-maxv

[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 06-03-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
assn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:55:
[...]

https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
jonathan9 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Maar is de prijs/kwaliteit nog steeds dan zo goed? Met 950 euro zit je op dezelfde als S7 en al bijna op de S8 prijzen. Vraag mij af of de Revo dan nog steeds betere prijs/kwaliteit is. De Q Revo leek mij zo aantrekkelijk omdat die net op die 699 euro zit, stukje goedkoper dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Laatst online: 01-05 14:21
Gwaihir schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:06:
Heb m'n S5 Max van een nieuwe borstel voorzien (origineel Roborock). Helaas gaat hij sindsdien stevig te keer: hij meent nogal vaak onterecht dat hij op 'n stukje tapijt rijdt en gooit de zuigkracht flink omhoog. Zo haalt hij boven (zonder dock) bij lange na z'n normale ronde niet voordat de accu leeg is. En van z'n beneden ronde worden we 's nachts wakker :(.

Het is de bedoeling van zo'n mooie nieuwe roller dat deze weer wat grondiger 'schraapt', dus iets meer weerstand zal hij vast voelen. Maar dit is toch niet de bedoeling..

Herkent iemand het? Zo ja, hoe loste je het op? (Of leert hij eerdaags vanzelf bij?)

Ik heb de borstel als vernieuwd in de app aangemeld en zag bij 'Carpet Boost' verder geen nadere fijnafstelling, alleen aan / uit. (Maar aan is wel gewenst, voor de deurmatten. En omdat het hoorbaar maakt als er iets in de rol vast komt te zitten (touwtje, groot blad van een plant, etc.))
Ik zou hem eens demonteren tot de bodemplaat en grondig schoonmaken. Vaak zit er genoeg troep aan de binnenkant om dit te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathan9
assn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Maar is de prijs/kwaliteit nog steeds dan zo goed? Met 950 euro zit je op dezelfde als S7 en al bijna op de S8 prijzen. Vraag mij af of de Revo dan nog steeds betere prijs/kwaliteit is. De Q Revo leek mij zo aantrekkelijk omdat die net op die 699 euro zit, stukje goedkoper dan de rest.
Klopt, maar de vrouw vindt dweilen belangrijk en de Revo presteert daar beduidend beter op.
En de S7 Max (niet MaxV) heeft dezelfde (mindere) camera dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mjelnir schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:53:
Ik zou hem eens demonteren tot de bodemplaat en grondig schoonmaken. Vaak zit er genoeg troep aan de binnenkant om dit te veroorzaken.
Hmm.. slik..

.. maar het probleem ontstaat wel ineens, bij de borstelwissel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 09:11
Na een aantal jaar zonder robot stofzuiger, had ik vorige week in een opwelling een Samsung Jet Bot AI+ gekocht. De (>2 jaar oude) Youtube reviews die ik er over tegenkwam roemde de obstakel herkenning en met 4 kids en een hond slingert er bij ons thuis nog wel eens wat rond. Verder heb ik qua privacy / veiligheid een iets minder slecht gevoel bij Samsung dan bij de Chinese merken.

In een week heb ik kunnen zien dat de obstakel herkenning inderdaad best redelijk werkt: kabels, tassen, van alles wordt herkend en rijdt ie typisch netjes omheen. Lage stoelpoten rijdt ie nog steeds tegen aan en als je niet de 'voorzichtige' modus aanzet schraapt ie ook langs kasten en muren.
De vanaf de 2e dag heeft ie echter slechts enkele opdrachten zelfstandig af kunnen maken. Het volgende lijkt te gebeuren:
  1. Ergens staat een obstakel waardoor de stofzuiger geen volledige dekking kan halen.
  2. Probeer 5 minuten het gebied te bereiken.
  3. Begin opnieuw aan de ruimte, uiteindelijk terug naar stap 1.
  4. Als batterij leeg is, ga terug naar lader.
Bijvoorbeeld in onze keuken hoeft ie slechts 8 m² schoon te maken, daar is ie gister meer dan een uur bezig geweest. Op verschillende andere plaatsen zag ik vergelijkbaar gedrag en heb ik de opdracht maar afgebroken na de 3e keer opnieuw beginnen aan de ruimte. Ook na het opnieuw inleren van de kaart was het gedrag de volgende dag weer terug.

Inmiddels zit ie weer terug in de doos en ga ik 'm terug sturen.

Nu alleen bedenken wat we wel willen. Overwegingen tot zo ver:
  1. Omdat ons huis grotendeels van parket is voorzien wil ik geen dweil.
  2. Zelf legend.
  3. Graag met goede obstakel detectie, ik denk dat ik daarom niet zonder camera kan.
  4. Liefst geen Chinees merk.
  5. Wellicht wel een merk welke ik op termijn volledig lokaal zou kunnen draaien, momenteel zie ik dan Valetudo als best optie en dan blijven vooral Dreame en Roborock over.
Ik kwam zelf vrij snel bij de iRobot Roomba J9+ (niet Combo) uit. Deze is momenteel in de aanbieding bij iRobot zelf voor 799 euro. Over modding op recente Roomba's kan ik amper iets vinden, dus lokaal draaien zal niet zo makkelijk zijn.
Verder zou ik een Dreame of Roborock kunnen kopen en de dweil niet monteren en geen water vullen. Omdat het dan wel een Chinees merk is, vind ik dat ik dan direct met Valetudo aan de slag moet. Verder nog niet uitgezocht wat dan een goede balans is tussen functionaliteit en gemak qua rooten (https://robotinfo.dev/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Zelf tevreden over de Dreame L10s Ultra. Ook bedoeld om er Valetudo op te zetten, maar helaas kan je hem dan NIET meer op 2 verdiepingen gebruiken, dus hij draait nog de gewone firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ik heb de iRobot S9+ voor €650,00 via Amazon.de.
Scheelt behoorlijk met de prijzen van iRobot zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
DaSuperGrover schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:34:
Zelf tevreden over de Dreame L10s Ultra. Ook bedoeld om er Valetudo op te zetten, maar helaas kan je hem dan NIET meer op 2 verdiepingen gebruiken, dus hij draait nog de gewone firmware.
Op basis van de info op robotinfo.dev kwam ik ook op die uit. Ook wel aardig geprijsd op amazon.nl.
Op wat voor vloeren gebruik je hem? En hoe goed werkt de obstakel detectie?
Bergenfietsen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:45:
Ik heb de iRobot S9+ voor €650,00 via Amazon.de.
Scheelt behoorlijk met de prijzen van iRobot zelf
De S9+ heeft geen obstakel detectie toch?

De J9+ vind ik nergens anders leverbaar dan bij iRobot zelf. Overal is nu wel de Combo J9+ in de aanbieding.

[ Voor 28% gewijzigd door jbvo op 07-03-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
jbvo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:57:

De S9+ heeft geen obstakel detectie toch?

De J9+ vind ik nergens anders leverbaar dan bij iRobot zelf. Overal is nu wel de Combo J9+ in de aanbieding.
De S9+ heeft wel zeker obstakel detectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mag ik vragen waarom Chinees merk direct afvalt?
Puur principes vanwege de overheid of bang voor kwaliteit/bouwkwaliteit.

Dat eerste is onveranderbaar en dat we binnen 20 jaar allemaal Chinees praten is ook onvermijdelijk ben ik bang.
Maar als het om het 2e gaat kan ik je geruststellen. Mijn roborock doet het enorm goed en is kwalitatief echt een goede robot. Ook qua obstakel detectie erg sterk.
Dweilen ook top. Al wil je dat niet lees ik.
En de Chinezen hebben nog niet aan de deur gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
jbvo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Op basis van de info op robotinfo.dev kwam ik ook op die uit. Ook wel aardig geprijsd op amazon.nl.
Op wat voor vloeren gebruik je hem? En hoe goed werkt de obstakel detectie?
Beneden hebben we visgraat PVC, boven laminaat.

Obstakel detectie werkt erg goed. Snoeren, speaker voeten, schoenenrek met veters, alles ziet hij. Hebben huisdieren en als de robot denk dat het poep is, gaat hij er netjes omheen.

Als je de indeling van je verdieping aanpast (kerstboom, kastje verplaatsen) dan gaat dat ook goed, zonder opnieuw in te leren. Als de robot dat obstakel en aantal keer niet meer ziet op de oude plaats, wordt de kaart aangepast. En de nieuwe plek natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Dennis1812 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:38:
Mag ik vragen waarom Chinees merk direct afvalt?
Puur principes vanwege de overheid of bang voor kwaliteit/bouwkwaliteit.

Dat eerste is onveranderbaar en dat we binnen 20 jaar allemaal Chinees praten is ook onvermijdelijk ben ik bang.
Maar als het om het 2e gaat kan ik je geruststellen. Mijn roborock doet het enorm goed en is kwalitatief echt een goede robot. Ook qua obstakel detectie erg sterk.
Dweilen ook top. Al wil je dat niet lees ik.
En de Chinezen hebben nog niet aan de deur gestaan.
Een beetje van beide denk ik.
Ik koop graag lokaal, dus als er een stofzuiger in de EU ontwikkeld of zelfs geproduceerd zou worden, zou die (op dit vlak) mijn voorkeur hebben. Ik geloof niet dat het eerste onveranderbaar is ;)
Verder hebben we voor we verhuisd waren een Roborock S5 en daarna een Ecovacs 950 ozmo gehad en bij beide was het motortje van de lidar binnen 2 jaar stuk. We kregen het aankoopbedrag terug, maar voelt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Blaupunkt heeft hier ongeveer 4 jaar gedraaid en toen zijn we gaan upgraden
Duits merk. Maar waar ze laten produceren weet ik niet. Tegenwoordig is er ook model met stofbak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:49
Voor de gebruikers van de Dreame producten: Amazon heeft nu de navulvloeistof in de aanbieding. Een liter voor 15 euro;
https://www.amazon.nl/Dre...&pd_rd_i=B0C78FCZGQ&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
monica66 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:05:
Voor de gebruikers van de Dreame producten: Amazon heeft nu de navulvloeistof in de aanbieding. Een liter voor 15 euro;
https://www.amazon.nl/Dre...&pd_rd_i=B0C78FCZGQ&psc=1
Dat is niet duur! Meteen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
Webgnome schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:58:
De robot maakt om de zoveel seconde connectie met *.roborock domeinen om status door te geven. Volgens mij als je die afknijpt via bijv Pihole dan weet ik niet of het nog werkt. Dat zul je even moeten testen

update: heb het even nagekeken in pihole. Mijn S7 maakt om de zoveel minuten contact met awsde0.fds.api.xiaomi.com en mqtt
-eu-3.roborock.com. Ik ga hem niet blokkeren aangezien ik het wel fijn vind hoe het nu werkt ;)
Toevallig ben ik hiermee bezig omdat ik heel veel requests kreeg in mijn Adguard met hoge response tijden. Mijn Roborock draait in Home Assistant en heb het internet voor de Roborock volledig geblokkeerd in de firewall. Ook heb ik de requests geblokkeerd van mqtt-eu.roborock.com en alles werkt nog via Home Assistant. Uiteraard werkt de app niet, maar die gebruik ik toch niet.

Ik heb werkelijk geen idee waarom de requests überhaupt nog gedaan worden, en waarom ze nog binnen komen, want in de Firewall heb ik aangegeven dat hij helemaal geen internet heeft.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Wachten... Waarom ze binnen komen is waarschijnlijk omdat er geen checks woren gedaan of dat zaken niet werken. Er wordt gewoon geprobeerd en gefaald

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 12-03-2024 09:45 . Reden: tagging toegevoegd ]

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste