Ik was bezig met een rubberen oprijplaat te kopen/maken voor onze badkamerdrempel.
Ik wilde em nog niet kopen omdat reviews het volgende uitwijzen:
- de meeste rubberen drempels zijn erg duur
- de meeste rubberen drempels stinken gigantisch naar petroleum, dus echt niet geschikt voor binnengebruik
- ze zijn vaak niet exact de hoogtemaat die je nodig hebt
- niet altijd bijsnijdbaar
Na wat speur- en reviewtijd heb ik een rubberen oprijplaat gevonden die exáct evenhoog is als mijn drempel (2,8cm), die speciaal geschikt is voor binnenshuis en dus géén geur heeft.
Helaas kostte ie wel 76 euro, maar goed. Het is deze bij Amazon gekocht:
https://www.amazon.nl/Hom...-Gummy-ramp/dp/B084GX3VYW
De drempel bij de badkamer is 2,8cm hoog en 83cm breed. Dus ik heb nog 7 centimeter zelf af moeten snijden.
De oprijplaat komt met 4 plakstrips die echt gigantisch goed plakken!!
En zo ziet het resultaat er dan uit:
Ik wilde maximaal 20cm aanlooproute, want anders zouden we natuurlijk zelf de hele tijd erover struikelen. Daarnaast wilde ik em ook niet korter dan 20cm, omdat de robot beter (minder schokken) een minder schuine helling kan oprijden dan een te schuine hellingDat ziet er ook gewoon met de deur dicht goed uit:
Pearl kan nu tenminste fatsoenlijk eroverheen rijden:
Dus nu hoef ik haar niet meer perse in de badkamer te laten beginnen, maar kan ik haar overal op de 1e verdieping neerzetten.
Eén klein nadeeltje: doordat ze nu gewoon terug de drempel op kan rijden om naar het startpunt te gaan en ze de dock niet kan vinden, wordt de stofbak niet automatisch leeggezogen bij het handmatig verplaatsen naar de begane grond wanneer ik dan op de Home knop druk.
Ze zegt dan "Returning to dock" in plaats van "Continue returning to dock", wat betekent dat ze dus op de eerste verdieping het programma beëindigd heeft toen ze de dock niet kon vinden.
Ook wordt de dweil niet gewassen, maar wat dan wel gek is, is dat wél het drogen aangezet wordt, en dat met nog een vieze dweil, waardoor je toch weer een handmatige actie moet doen omhet drogen uit te zetten. Dit noemde ik ook al eerder in de review, maar het zou echt met een FW update eens gefixed moeten worden.
Om dit te voorkomen, moet je de robot dus ná het "finished cleaning" statement direct pauzeren. Dan onderbreek je het programma, maar eindig je het niet.
Dat heeft dan weer als nadeel dat je continu moet opletten wanneer de robot klaar is, terwijl je daar gewoon niet op wilt hoeven letten.
In mijn geval is het niet zo'n ramp, want er ligt toch niet zoveel zooi op de grond dat het perse geleegd moet worden. We laten haar meestal toch direct daarna de begane grond schoonmaken.
Ik weet niet of het werkt, maar hier een zeer kort filmpje:
https://www.flickr.com/gp/deathchant/44b0440P0m