Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:34:
Ergens gaat dat toch vast lopen en dan is het de vraag wat er met de kiezers gebeurd, ik zie ze dan over 4 jaar wel weer de volgende partij opzoeken.
Je zou denken dat na voldoende herhaling de patroonherkenning bij meer mensen een keertje zal gaan aanslaan. Maar vermoedelijk niet, marketing professionals zijn griezelig effectief en niet alleen bij auto's of waspoeder :/

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Als het OV gratis is, komen de mensen vanzelf. Het gaat ook niet om mensen "uit de auto willen krijgen" het gaat er om dat er een alternatief moet zijn (wat er nu vaak niet is). Gewoon al omdat het financieel "sense" maakt zullen mensen het wel gaan gebruiken.

Hoezo verplicht? En wat is er op tegen om verwarming, net als elektriciteit, centraal op te wekken?
Zelfs dat is geen gegeven. In Luxemburg is OV gratis. Maar het is nog steeds drukker dan hier met autoverkeer (nota bene in en rond de steden waar je het meeste OV hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Ja naar mijn mening is the mob song van Beauty and the Beast een treffende metafoor voor hoe de politiek in Nederland momenteel werkt. Er wordt van alles geroepen uit angst om angst op te wekken , en we luisteren niet naar de mensen die met echte feiten die angstgevoelens proberen te weerleggen.

Overigens ja d66 is er met wat te gestrekt been in gegaan. Het verhaal was eerst stikstof dus de veestapel moet gehalveerd worden. En ja dat kan toe leiden dat sommige boeren moeten stoppen(eerlijke verhaal) FDF, Agriactie en BBB hebben er eerst van gemaakt de helft van de boeren moet dus weg, naar helemaal geen boeren.
En ze willen je grond voor woningen.
Maar ja voordat laatste heb je geen stikstof crisis voor nodig. Daar bestaan allang procedures voor.
Ik heb dat nog op het hbo gehad, over een boer bij een Nieuwbouw plan bij Den Haag/Leidschendam. Die wilde zich niet laten uitkopen omdat op zijn grond een park in getekend was, en ja dan is die grond dus 10 keer minder waard ofzo als dat er huizen op zouden komen. En natuurlijk probeerde ze tot een akkoord te komen. Maar anders zou een onteigeningsprocedure gestart worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23
[...]

Het grootste voordeel is dat het een 'normale' partij is, dus met normale standpunten.
[...]
Zo maar wat leuke elementen uit hun verkiezingsprogramma (ja, zeer selectief)
  1. De kamerplanten komen terug in de Tweede Kamer en alle andere overheidsgebouwen.
    Voor meer frisse lucht en zuurstof. Dat bevordert gezond verstand.
  2. Er komt een Minister voor het Platteland met een departement op minimaal 100 km afstand
    van Den Haag.
  3. Alle 150 gekozen Kamerleden en het voltallige Kabinet volgen na elke verkiezingen, verplicht een week een inboeringscursus op het platteland, op minimaal 100 kilometer van hun eigen woonplaats
  4. Onderwijzers op alle scholen wordt verboden hun eigen ideologieën te verspreiden onder leerlingen. Er komt een meldpunt waar leerlingen en ouders dit kunnen melden. Een des- kundige commissie beoordeelt deze klachten.
  5. In de opleiding van alle docenten wordt een stage bij een onderdeel van de agrarische sector verplicht.
  6. Vaak worden gesprekken op televisie met mensen die van het platteland komen (Limburgers, Tukkers, Friezen, Brabanders, etc.) standaard voorzien van ondertiteling. BBB vindt dit discriminerend. BBB wil dat alle gesprekken op televisie waarin geen Standaard Nederlands wordt gesproken, worden ondertiteld. Dus ook als iemand plat Amsterdams, Haags, Rotter- dams, Goois of Utrechts spreekt. Gelijke monniken, gelijke kappen
  7. Nederland telt ruim 139.000 kilometer verharde wegen. Onderzocht moet worden of in vangrails kleine zonnepaneeltjes kunnen worden aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

Het grootste voordeel is dat het een 'normale' partij is, dus met normale standpunten. Als je echter bekijkt waarom mensen op de BBB gestemt hebben, zal ze de komende jaren heel hard moeten werken om ook gezien te worden als een normale partij. Of zoals ze dat in dat artikel zeggen : "Er zal een moment komen dat ook Van der Plas die grote wereld niet langer kan wegwuiven. Dat wordt het moment waarop zal blijken hoe houdbaar zij is.". En heel eerlijk gezegd verwacht ik dat ze dan hard door de mand gaat vallen omdat ze dan toe zal moeten geven dat er keuzes gemaakt moeten worden.
Om bij haar belangrijkste standpunten te blijven, ik zie niet in hoe ze zowel de stikstofkwestie kan uitstellen en tegelijkertijd voldoende huizen bouwen. Ergens gaat dat toch vast lopen en dan is het de vraag wat er met de kiezers gebeurd, ik zie ze dan over 4 jaar wel weer de volgende partij opzoeken.
Over dat laatste, volgens mij zit Caroline er als volgt in: je kan voldoende huizen bouwen omdat de stikstofkwestie een rekenkundig/wettelijk probleem is. De stikstofwetten kunnen worden aangepast waardoor je weer huizen kan bouwen. Er zijn meer mogelijkheden, bijv. natura 2000 status opheffen daar waar je huizen wil bouwen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15
_Christiaan_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Over dat laatste, volgens mij zit Caroline er als volgt in: je kan voldoende huizen bouwen omdat de stikstofkwestie een rekenkundig/wettelijk probleem is. De stikstofwetten kunnen worden aangepast waardoor je weer huizen kan bouwen. Er zijn meer mogelijkheden, bijv. natura 2000 status opheffen daar waar je huizen wil bouwen.
Met andere woorden, we kopen de boeren niet uit, maar in ruil daarvoor gooien we gewoon de natuurgebieden in ons land onder de bus.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:38
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:05:
[...]

1. De kamerplanten komen terug in de Tweede Kamer en alle andere overheidsgebouwen.
  2. Er komt een Minister voor het Platteland met een departement op minimaal 100 km afstand
    van Den Haag.
  3. Alle 150 gekozen Kamerleden en het voltallige Kabinet volgen na elke verkiezingen, verplicht een week een inboeringscursus op het platteland, op minimaal 100 kilometer van hun eigen woonplaats
  4. Onderwijzers op alle scholen wordt verboden hun eigen ideologieën te verspreiden onder leerlingen. Er komt een meldpunt waar leerlingen en ouders dit kunnen melden. Een des- kundige commissie beoordeelt deze klachten.
  5. In de opleiding van alle docenten wordt een stage bij een onderdeel van de agrarische sector verplicht.
  6. Vaak worden gesprekken op televisie met mensen die van het platteland komen (Limburgers, Tukkers, Friezen, Brabanders, etc.) standaard voorzien van ondertiteling. BBB vindt dit discriminerend. BBB wil dat alle gesprekken op televisie waarin geen Standaard Nederlands wordt gesproken, worden ondertiteld. Dus ook als iemand plat Amsterdams, Haags, Rotter- dams, Goois of Utrechts spreekt. Gelijke monniken, gelijke kappen
  7. Nederland telt ruim 139.000 kilometer verharde wegen. Onderzocht moet worden of in vangrails kleine zonnepaneeltjes kunnen worden aangebracht.
Hoeveel % van de kiezers hebben hun stem gebaseerd op het partij-programma van de BBB, en hoeveel door de gevormde mening na het luisteren na van der Plas op verschillende praat-programmas op tv?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben bang dat de kiezers die hun vertrouwen nu aan de BBB schenken van een koude kermis terugkeren. (Of binnen 4 jaar als de partij ontploft, of over 10 jaar wanneer de struisvogel het hoofd uit het zand steekt en de ravage overziet voordat ie zijn hoofd weer terugplaats)

De manier waarop wij polariserend de 1/5 de van de nederlandse kiezers bejegenen, is niet de manier om ze naar een meer verstandigere kant te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Stoney3K schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Met andere woorden, we kopen de boeren niet uit, maar in ruil daarvoor gooien we gewoon de natuurgebieden in ons land onder de bus.
Dat zal lastig worden maar als de stikstofruimte niet gevonden kan worden bij de boeren, dan komt er druk op andere sectoren: gebouwde omgeving, industrie, energie en transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Frame164 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Zelfs dat is geen gegeven. In Luxemburg is OV gratis. Maar het is nog steeds drukker dan hier met autoverkeer (nota bene in en rond de steden waar je het meeste OV hebt).
En N=1, maar primaire reden voor mij om auto te pakken en niet OV is dat het vaak gewoon veel sneller is. OV is prima, als je een rechtstreekse verbinding hebt. Ik woon in een dorp naast een grotere stad. Er zijn dorpen waar ik redelijk rechtstreeks met de bus kan komen, maar veel andere moet ik eerst de bus naar centraal station van de stad nemen, en dan een andere buslijn effectief terug nemen. Net even gekeken in Google, maar kan zo meerdere dorpen vinden waar ik met 15 minuten in de auto ben, en een uur met OV. Die paar euro die het me kost is dan niet hetgeen wat de reden is dat ik niet de bus neem.

En natuurlijk, ook dat kan opgelost worden, maar dan moet je dus heel veel meer buslijnen maken, die grootste deel van de tijd leeg rondrijden. En geld kan maar één keer uitgegeven worden. Waarmee ik niet wil zeggen dat een fatsoenlijk OV niet belangrijk is, wel dat het niet gaat betekenen dat mensen geen (elektrische) auto meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
[...]

In welk van de provinciale of landelijke BBB verkiezingsprogramma staat dat de BBB huizen wil bouwen in of naast Natura 2000 gebieden? Ik ben dat niet tegengekomen. Ik heb gezocht in het BBB programma van Drenthe.

Voor zover ik het heb begrepen wil BBB een halt toeroepen aan het verlagen van de hoeveelheid landbouwgrond ("Behoud landbouwgrond voor de landbouw en leg dit vast")

En verder wil BBB hoogbouw in de steden en binnenstedelijk bouwen:
Er wordt eerst zoveel mogelijk op de lege en beschikbare plekken binnen de bestaande kernen/steden gebouwd. Zo worden vruchtbare landbouwgrond en het unieke cultuurlandschap op het platteland behouden. Pas als binnen dorps bouwen niet afdoende blijkt, wordt er gebouwd om de kernen heen.

In de steden worden kantoor- en winkelpanden, die langer dan 1 jaar leeg staan, eerst omgebouwd tot woningen/appartementen, voordat landbouwgrond op het platteland wordt afgesnoept voor nieuwbouwwoningen.

Om zoveel mogelijk landbouwgrond te sparen, wordt er in de komende jaren meer verticaal dan
horizontaal gebouwd. Dus: meer hoogbouw in de steden, zodat het platteland zijn unieke karakter
en landschap kan behouden. De stadsbewoner kan dan in zijn vrije tijd komen genieten van het
mooie landschap, de frisse lucht en de natuur in zijn directe omgeving.
Kan niet vinden waar dan Natura2000 opgeofferd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14

Roozzz

Plus ultra

mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Dat zal lastig worden maar als de stikstofruimte niet gevonden kan worden bij de boeren, dan komt er druk op andere sectoren: gebouwde omgeving, industrie, energie en transport
Want die druk is er nu niet? :?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Stoney3K schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Dat lijkt me wat overdreven omdat natuurgebieden niet "onder de bus gaan" van wat huizenbouw in de buurt (ik had het immers alleen over huizen).

Los van de huizenbouw denk ik dat je een grotere kwestie bedoelt: de één wil graag dat de natuur (wat in feite geen natuur is want Nederland heeft geen oerbossen meer maar alles is aangelegd sinds een paar eeuwen) zoveel mogelijk blijft hoe het nu is ten koste van huizenbouw, welvaart en eigenlijk alle economische activiteit. De ander (waaronder Caroline) accepteert juist dat de natuur verandert om de activiteiten van de mens mogelijk te houden.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Kalentum schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:22:
[...]

In welk van de provinciale of landelijke BBB verkiezingsprogramma staat dat de BBB huizen wil bouwen in of naast Natura 2000 gebieden? Ik ben dat niet tegengekomen. Ik heb gezocht in het BBB programma van Drenthe.

Voor zover ik het heb begrepen wil BBB een halt toeroepen aan het verlagen van de hoeveelheid landbouwgrond ("Behoud landbouwgrond voor de landbouw en leg dit vast")

En verder wil BBB hoogbouw in de steden en binnenstedelijk bouwen:

[...]

Kan niet vinden waar dan Natura2000 opgeofferd gaat worden.
Dat weet ik niet, maar ik heb dan ook niet gezegd dat BBB dit van plan is. T behoort echter wel tot de mogelijkheden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
t_captain schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat stikstof meer een probleem is van het systeem dan van de individuele Dat boer.

Akkers nemen stikstof op, vee stoot stikstof uit. Leg de akkers voor voedergewassen ondom de stallen en je probleem is grotendeels opgelost. In dat opzicht is het (lokale) stikstof probleem veel kleiner dan het (globale) CO2 probleem.

Maar in ons systeem van schaalvergroting en efficiencyverbetering groeit de mais in Polen en Oekraiene en staan de koeien hier.

In dat opzicht hebben beide kampen wel een stukje gelijk aan hun zijde.
Consumenten moeten ook een beetje meehelpen en meer biologisch kopen ipv. de kilo knallers. Boeren worden afgeknepen door de inkopers van de Albert Heijn en Jumbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Roozzz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Want die druk is er nu niet? :?
Excuses, het woordje ‘meer’ was weg gevallen, dus ‘meer druk op’ die sectoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Dat weet ik, maar dat ga je alleen voor elkaar krijgen door uit de EU te stappen en daarnaast onze grondwetten aan te passen. Oftewel dat gaat haar niet lukken.
Natura 2000 opheffen gaat het probleem trouwens ook niet oplossen, ook zonder die gebieden lopen we tegen dezelfde problemen aan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

van Den Haag.
Ik zie weinig problemen met de meeste hiervan eigenlijk. Alleen dat stuk van de onderwijzers vind ik niet kunnen, maar datzelfde vind ik van hoe de huidige partijen met scholen omgaan. Van de andere punten is het grootste probleem dat het teveel richting het platteland is gericht, maar mensen meer bijbrengen van de verschillen in culturen binnen Nederland kan echt geen kwaad. Zou je die dus iets breder maken is daar best wat voor te zeggen.

*knip*, op deze manier is het een whataboutisme.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 18-03-2023 17:13 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Dat weet ik, maar dat ga je alleen voor elkaar krijgen door uit de EU te stappen en daarnaast onze grondwetten aan te passen. Oftewel dat gaat haar niet lukken.
Natura 2000 opheffen gaat het probleem trouwens ook niet oplossen, ook zonder die gebieden lopen we tegen dezelfde problemen aan.
Tegelijk laten we wel wezen, even snel nagezocht, 2007 was laatste keer dat Frankrijk aan de begrotingregels voldeed van de EU, en dat was met de hakken over de sloot. Wanneer moet Frankrijk dan uit de EU stappen? Gezien de protesten daar bij het idee van met 64ste met pensioen te gaan, geven ze niet heel veel erom.

En natuurlijk sommige zullen het een whataboutism noemen, maar het blijft wel makkelijk te zeggen dat we het moeten doen, want de EU zegt het ons, terwijl andere regels van de EU consistent genegeerd worden door andere landen.

Waarbij ik overigens niet wil dat hele land één grote brandnetel wordt door stikstofuitstoot, er moet daar wat aan gedaan worden, en dat kan praktisch eigenlijk alleen bij de boeren gedaan worden. Maar naar de EU wijzen is dan imo wel weer erg makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ik zie weinig problemen met de meeste hiervan eigenlijk. Alleen dat stuk van de onderwijzers vind ik niet kunnen, maar datzelfde vind ik van hoe de huidige partijen met scholen omgaan. Van de andere punten is het grootste probleem dat het teveel richting het platteland is gericht, maar mensen meer bijbrengen van de verschillen in culturen binnen Nederland kan echt geen kwaad. Zou je die dus iets breder maken is daar best wat voor te zeggen.
Volksvertegenwoordigers verplichten een cursus (en zo ook mbt onderwijzers, niet per definitie relevant afhankelijk van wat hij/zij zal gaan doceren.) van een week te doen gaat naar mijn mening al te ver, hoe ze binding hebben met hun achterban is hun keuze, zo ook met een verplichte afstand van een minister, samenwerking is interdepartementaal ook van belang, ver weg zitten van andere departementen is dan niet heel handig en/of effectief.

Punt 7 hoeven we denk ik geeneens woorden over vuil te maken, hell, als ze echt willen zou je eerder kunnen kijken naar de daken van stallen, dat lijkt me een stuk effectiever en ondertiteling is niet meer dan programmavulling.

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 18-03-2023 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15
Sissors schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:33:
[...]
En natuurlijk sommige zullen het een whataboutism noemen, maar het blijft wel makkelijk te zeggen dat we het moeten doen, want de EU zegt het ons, terwijl andere regels van de EU consistent genegeerd worden door andere landen.
Een heel concreet voorbeeld zijn de mensenrechten van minderheidsgroepen in Polen en Hongarije, waar de EU totaal niet tegen optreedt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Sissors schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:33:
[...]

Tegelijk laten we wel wezen, even snel nagezocht, 2007 was laatste keer dat Frankrijk aan de begrotingregels voldeed van de EU, en dat was met de hakken over de sloot. Wanneer moet Frankrijk dan uit de EU stappen? Gezien de protesten daar bij het idee van met 64ste met pensioen te gaan, geven ze niet heel veel erom.

Waarbij ik overigens niet wil dat hele land één grote brandnetel wordt door stikstofuitstoot, er moet daar wat aan gedaan worden, en dat kan praktisch eigenlijk alleen bij de boeren gedaan worden. Maar naar de EU wijzen is dan imo wel weer erg makkelijk.
Vandaar ook de verwijzing naar de grondwetten. Zelfs als we uit de EU stappen, staan er nog steeds uitspraken van de rechter waar we wat mee moeten doen. En dan heb je het over wetten die je niet zo makkelijk aan kunt passen. Vergeet ook niet dat we al wat jaren niet echt aan de regels voldoen wat stikstof betreft. We hebben een uitzondering kunnen krijgen, wat eigenlijk neerkomt op hetzelfde als wat Frankrijk met de begroting doet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Napo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Volksvertegenwoordigers verplichten een cursus (en zo ook mbt onderwijzers, niet per definitie relevant afhankelijk van wat hij/zij zal gaan doceren.) van een week te doen gaat naar mijn mening al te ver, hoe ze binding hebben met hun achterban is hun keuze, zo ook met een verplichte afstand van een minister, samenwerking is interdepartementaal ook van belang, ver weg zitten van andere departementen is dan niet heel handig en/of effectief.
Tja, en ik vind dat mensen juist een training moeten hebben gehad over wat ze moeten weten. En ik weet dat dat lastig is, maar het zou vele malen beter zijn als mensen ervaring hebben gehad met waar ze over moeten beslissen. Je ziet gewoon dat heel veel beslissingen genomen worden met de Randstad in het achterhoofd. En daar zou best wat meer focus op de rest van het land zitten.
Punt 7 hoeven we denk ik geeneens woorden over vuil te maken, hell, als ze echt willen zou je eerder kunnen kijken naar de daken van stallen, dat lijkt me een stuk effectiever en ondertiteling is niet meer dan programmavulling.
Och, binnen gemeentes zie ik ook vaak projecten die er vooral leuk uitzien, maar niet superefficient zijn. Om hier in de eigen gemeente te kijken b.v. : https://www.google.nl/map...7Wkchg!2e0!7i16384!8i8192
Hier hadden ze beter het dak van het gebouw erachter vol kunnen gooien. Maar dat er over nagedacht wordt is al een goede stap vooruit.

Ondertiteling vind ik trouwens wel degelijk een punt. Het laat nl. zien hoe sterk we gefocussed zijn op de Randstad. En dat zijn verschillen die je niet wil hebben, en juist onderdeel zijn van de afkeer van de regering en de focus op de Randstad. Het klinkt weliswaar als iets kleins, maar het is wel degelijk een verkeerd beeld dat je ermee uitstraalt.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 18-03-2023 17:13 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Tja, en ik vind dat mensen juist een training moeten hebben gehad over wat ze moeten weten. En ik weet dat dat lastig is, maar het zou vele malen beter zijn als mensen ervaring hebben gehad met waar ze over moeten beslissen. Je ziet gewoon dat heel veel beslissingen genomen worden met de Randstad in het achterhoofd. En daar zou best wat meer focus op de rest van het land zitten.
Waar trek je de grens? Moeten we kamerleden dan ook verplichten om een week op bijstandsniveau te leven? Een week afhankelijk te maken van het OV? Een week naast Chemelot/Tata? Vervolgens hebben we dus een heel programma voor volksvertegenwoordigers waarna ze pas vele weken later pas effectief kunnen zijn.

Volksvertegenwoordigers van alle partijen kunnen middels voorkeursstemmen de kamer in komen, als die roep zo groot is dan kan een vertegenwoordiger uit Drenthe die op plek 27 staat direct verkozen worden.
[...]

Och, binnen gemeentes zie ik ook vaak projecten die er vooral leuk uitzien, maar niet superefficient zijn. Om hier in de eigen gemeente te kijken b.v. : https://www.google.nl/map...7Wkchg!2e0!7i16384!8i8192
Hier hadden ze beter het dak van het gebouw erachter vol kunnen gooien. Maar dat er over nagedacht wordt is al een goede stap vooruit.
Ik ben maar al te goed met dit project, uiteindelijk zal het rendement niet negatief zijn maar een dak volleggen was efficienter geweest. Uitstraling mag wat kosten en natuurlijk in dit geval een stukje marketing vanuit een particulier bedrijf die overigens hun eigen daken al vol heeft liggen
Ondertiteling vind ik trouwens wel degelijk een punt. Het laat nl. zien hoe sterk we gefocussed zijn op de Randstad. En dat zijn verschillen die je niet wil hebben, en juist onderdeel zijn van de afkeer van de regering en de focus op de Randstad. Het klinkt weliswaar als iets kleins, maar het is wel degelijk een verkeerd beeld dat je ermee uitstraalt.
Wat is ABN en hoe drops/regionaal is een dialect tegenwoordig. Waar je oudere generaties in dorpen nog wel plat hoort praten is dat bij jeugd toch stukken minder, in ieder geval in de dorpen die ik ken, Fries en Limburg zijn daarin streken die dat nog wel meer hebben maar Brabantse dorpen neemt dat zienderogen af met de oudere generaties die wegvallen.

Gewoon standaard TT888 bij in ieder geval publieke omroepen opzetten als oplossing kan maar goed, dan zie je maar al te snel dat het als betutteling gezien gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 18-03-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Napo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Waar trek je de grens? Moeten we kamerleden dan ook verplichten om een week op bijstandsniveau te leven? Een week afhankelijk te maken van het OV? Een week naast Chemelot/Tata? Vervolgens hebben we dus een heel programma voor volksvertegenwoordigers waarna ze pas vele weken later pas effectief kunnen zijn.
Maar nu trek je het zelf weer veel verde rdoor dan daar aangegeven wordt. Het is duidelijk dat het punt er in staat om ervoor te zorgen dat de mensen die beslissingen maken ook weten hoe het er buiten de Randstad aan toe gaat. En dat lijkt me helemaal niet zo'n slecht plan. Dat het lastig is om uit te voeren snap ik ook, maar je kunt er ook niet onderuit dat er heel veel beleid toegespitst is op de Randstad.
Volksvertegenwoordigers van alle partijen kunnen middels voorkeursstemmen de kamer in komen, als die roep zo groot is dan kan een vertegenwoordiger uit Drenthe die op plek 27 staat direct verkozen worden.
Tja, en dat gaat niet gebeuren, dus je beschuldigd mij wel van whataboutisms, maar dit soort uitspraken zitten op hetzelfde nivo. Punt blijft uiteindelijk dat het geen kwaad kan als de regering wat meer naar heel Nederland zou kijken en wat minder de focus op de Randstad te leggen.
[...]
Ik ben maar al te goed met dit project, uiteindelijk zal het rendement niet negatief zijn maar een dak volleggen was efficienter geweest. Uitstraling mag wat kosten en natuurlijk in dit geval een stukje marketing vanuit een particulier bedrijf die overigens hun eigen daken al vol heeft liggen
Dat weet ik, vandaar ook dit voorbeeld :+ Maar als je ziet hoeveel geld er vanuit de gemeente in gestopt is (veelal indirect trouwens), snap je dat dit voor de uitstraling van de gemeente is, en om te laten zien dat je duurzaam bezig bent. Naar mijn idee is daar ook niets mis mee, maar het plan van de BBB is uiteindelijk van hetzelfde nivo. Niet superefficient, het zal zich best wel terugverdienen, en geeft wel een goede uitstraling.
[...]
Wat is ABN en hoe drops/regionaal is een dialect tegenwoordig. Waar je oudere generaties in dorpen nog wel plat hoort praten is dat bij jeugd toch stukken minder, in ieder geval in de dorpen die ik ken, Fries en Limburg zijn daarin streken die dat nog wel meer hebben maar Brabantse dorpen neemt dat zienderogen af met de oudere generaties die wegvallen.

Gewoon standaard TT888 bij in ieder geval publieke omroepen opzetten als oplossing kan maar goed, dan zie je maar al te snel dat het als betutteling gezien gaat worden.
Punt is dat er verschil gemaakt wordt tussen welke dialecten wel/niet ondertiteld worden. En dan is het raar dat de dialecten uit de Randstad als ABN worden gezien, maar uit de rest van het land ondertiteld worden. Wederom een goed voorbeeld waarbij je laat zien dat de focus op de Randstad ligt en alleen al vanwege die uitstraling moet je dat niet willen. Dus of de boel niet ondertitelen, of juist allemaal ondertitelen, en niet de grens rond de Randstad leggen.

Dus wederom gaat dit puur om de uitstraling die je geeft dat alles om de Randstad zou draaien. En door dat te doen haken de mensen in de rest van het land af.

Veel van de punten die je dus benoemd zijn niets meer of minder dan het aangeven vanuit de BBB dat het land uit meer bestaat dan alleen de Randstad. Of de specifieke punten die ze in hun programma hebben staan nu echt de beste manier daarvoor is geloof ik ook niet. Maar het is wel een punt dat naar mijn idee best gemaakt mag worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:57
_Christiaan_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Dat lijkt me wat overdreven omdat natuurgebieden niet "onder de bus gaan" van wat huizenbouw in de buurt (ik had het immers alleen over huizen).

Los van de huizenbouw denk ik dat je een grotere kwestie bedoelt: de één wil graag dat de natuur (wat in feite geen natuur is want Nederland heeft geen oerbossen meer maar alles is aangelegd sinds een paar eeuwen) zoveel mogelijk blijft hoe het nu is ten koste van huizenbouw, welvaart en eigenlijk alle economische activiteit. De ander (waaronder Caroline) accepteert juist dat de natuur verandert om de activiteiten van de mens mogelijk te houden.
Als je het zo stelt.
Een groep wil dat de boeren ten koste van gezondheid, natuur en economische schade veel vee blijven houden.
De andere kant wil wat meer balans terug en accepteert dat bepaalde beroepen over tijd veranderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

https://www.telegraaf.nl/...dit-voor-een-totale-onzin

Dit doet mij vrezen voor enige realiteitszin bij Mevrouw van der Plas. Dat dromerige beeld van de familieboer met een beheersbaar aantal koeien als model voor elke boer stellen kan ze niet lang droog houden. Dan is de weigering om er ook maar over in gesprek te gaan, en alles als onzin te betitelen ook niet bepaald hoopgevend.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
@redwing gaan we dan ook politici die van het platteland komen verplichten in de stad te wonen en werken voor een tijdje?
En in de techniek, het OV, het onderwijs?

Het is gewoon heel selectief zeggen dat de cultuur op het platteland superieur is aan die elders.

Net zoals dat er in het onderwijs alleen nog maar positief gesproken mag worden over boeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:01:
@redwing gaan we dan ook politici die van het platteland komen verplichten in de stad te wonen en werken voor een tijdje?
En in de techniek, het OV, het onderwijs?

Het is gewoon heel selectief zeggen dat de cultuur op het platteland superieur is aan die elders.

Net zoals dat er in het onderwijs alleen nog maar positief gesproken mag worden over boeren.
Nogmaals, het gaat niet zozeer om de specifieke inhoud, het gaat er om dat de huidige focus van het beleid veel te veel op de Randstad ligt. Eigenlijk zou het het beste zijn als je simpelweg een mix van mensen in het kabinet hebt.

Het gaat er dus helemaal niet om dat de een superieur zou zijn aan de andere, het gaat om bewustzijn dat andere delen van het land er anders uitzien en andere behoeftes hebben. En dat dat meer mee genomen zou moeten worden in het beleid.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Nogmaals, het gaat niet zozeer om de specifieke inhoud, het gaat er om dat de huidige focus van het beleid veel te veel op de Randstad ligt. Eigenlijk zou het het beste zijn als je simpelweg een mix van mensen in het kabinet hebt.
Maar is dat werkelijk zo?
Want ik zie juist enorme invloed vanuit boeren lobby decennia lang.
Enorme druk om autorijden maar goedkoop te houden wat echt niet voor de randstad is.

Als je een mix van mensen in eht kabinet wil dan stem je die er toch gewoon in?

Buiten het democratisch proces gaan om mensen heel specifiek 1 kant op te duwen vind ik erg gevaarlijk.
Het gaat er dus helemaal niet om dat de een superieur zou zijn aan de andere, het gaat om bewustzijn dat andere delen van het land er anders uitzien en andere behoeftes hebben. En dat dat meer mee genomen zou moeten worden in het beleid.
Maar dat staat er niet.
Het gaat de BBB namelijk wel om het superieur zijn van de boeren cultuur.
Misschien dat de boeren eens verplicht moeten worden te leren hoe het er in de stad aan toe gaat? Dat daar andere behoeften zijn dan bij hun?

Alle politici moeten altijd bewust zijn van de verschillende delen van ons land en de verschillende belangen. Daarom is het belangrijk dat je goede politici de kamer in stemt.

[ Voor 6% gewijzigd door Philip Ross op 17-03-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Maar nu trek je het zelf weer veel verde rdoor dan daar aangegeven wordt. Het is duidelijk dat het punt er in staat om ervoor te zorgen dat de mensen die beslissingen maken ook weten hoe het er buiten de Randstad aan toe gaat. En dat lijkt me helemaal niet zo'n slecht plan. Dat het lastig is om uit te voeren snap ik ook, maar je kunt er ook niet onderuit dat er heel veel beleid toegespitst is op de Randstad.
Daarom ook de vraag waar je de grens trekt en derhalve wat voorbeelden. Stellen dat de gemiddelde volksvertegenwoordig niet weet hoe het er buiten de Randstad aan toegaat lijkt me nogal een claim, dat ze derhalve dat moeten leren eveneens overbodig. Als men moet stemmen op een motie of een initiatiefwet schrijft is het goed dat ze in verbinding staan met hun achterban, dat hoort bij de taak van een volksvertegenwoordig, hoe gaat deze "opleiding" daar bij helpen?
[...]

Tja, en dat gaat niet gebeuren, dus je beschuldigd mij wel van whataboutisms, maar dit soort uitspraken zitten op hetzelfde nivo. Punt blijft uiteindelijk dat het geen kwaad kan als de regering wat meer naar heel Nederland zou kijken en wat minder de focus op de Randstad te leggen.
Dit is een whataboutisme? Als een partij wil dat de volksvertegenwoordigers vanuit alle delen van het land komen hebben ze die mogelijkheid om hun kieslijst daarop in te richten, de kiezers kunnen die volgorde overrulen door specifiek op een regionale volksvertegenwoordiger te stemmen. Dat is geen whataboutisme, dat is een middel om een volksvertegenwoordiger voor de specifieke stemmer te kiezen, we stemmen dan ook niet op een partij maar een specifiek kandidaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:48
[...]

Volgens mij zitten we in deze shitshow door een overdaad aan invloed vanuit de agrarische sector; Dat hadden juist jaren geleden al moeten verminderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

• Nederland telt ruim 139.000 kilometer verharde wegen. Onderzocht moet worden of in vangrails kleine zonnepaneeltjes kunnen worden aangebracht.
[/list]
Dit vind ik nog de domste van allemaal. Electra in de vangrails, wat zou daar nou mis mee kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:14:
[...]
Maar is dat werkelijk zo?
Want ik zie juist enorme invloed vanuit boeren lobby decennia lang.
Enorme druk om autorijden maar goedkoop te houden wat echt niet voor de randstad is.
De boerenlobby komt vooral vanuit de grote bedrijven. Bij alle protesten die er tot nu toe zijn geweest zie je ook dat die aangestuurd worden vanuit die grote bedrijven. Je moet hierbij dan ook heel erg opletten dat er een verschil is tussen de boeren zelf en de grote bedrijven die erachter zitten.
En autorijden goedkoop maken??? Kijk eens hoeveel belastingen er wel niet op auto's zitten. Het enige waar juist veel subsidie naar toe gaat zijn de lease-auto's (oftewel wederom het sponsoren van de bedrijven)
Als je een mix van mensen in eht kabinet wil dan stem je die er toch gewoon in?
Tja, dat is net zoiets als stellen dat als vrouwen goed genoeg zijn, ze vanzelf wel op hoge posities terecht komen :+ En toch blijkt dat er wel wat extra nodig is om dat echt voor elkaar te krijgen. Er zit nu eenmaal een verschil tussen hoe je zou willen dat het gaat en de praktijk. Soms is er echt sturing nodig die je niet via de normale gang van zaken krijgt.
En je kunt dit natuurlijk aan het stemmen zelf wijten, maar het ligt er ook heel erg aan hoe de partijen zich gedragen. Hoeveel plannen die in hun plannen staan komen in het regeerakkoord, waarbij het vooraf echt wel bekend is wat ze gaan laten vallen.
Buiten het democratisch proces gaan om mensen heel specifiek 1 kant op te duwen vind ik erg gevaarlijk.
Klopt, maar als de variatie er niet vanzelf komt zal er toch iets moeten gebeuren. Punt blijft nl. dat de kloof tussen regering en de bevolking alleen maar groter wordt. En het blijkt wel dat we dat via het normale stemmen niet beter krijgen.
[...]
Maar dat staat er niet.
Het gaat de BBB namelijk wel om het superieur zijn van de boeren cultuur.
Misschien dat de boeren eens verplicht moeten worden te leren hoe het er in de stad aan toe gaat? Dat daar andere behoeften zijn dan bij hun?
Nu draai je de boel nogal om. Vanuit de huidige regering is de focus simpelweg vooral op de Randstad/de grote bedrijven. Dat is ook gelijk de reden waarom de boeren zo lang de hand boven het hoofd is gehouden. Dan kun je niet stellen dat je het andere uiterste niet wil, je wilt juist weer terug naar een goede balans.
Alle politici moeten altijd bewust zijn van de verschillende delen van ons land en de verschillende belangen. Daarom is het belangrijk dat je goede politici de kamer in stemt.
Klopt, alleen zie je dat er keer op keer politici gekozen worden die de focus op de Randstad hebben liggen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Napo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:17:
[...]
Dit is een whataboutisme? Als een partij wil dat de volksvertegenwoordigers vanuit alle delen van het land komen hebben ze die mogelijkheid om hun kieslijst daarop in te richten, de kiezers kunnen die volgorde overrulen door specifiek op een regionale volksvertegenwoordiger te stemmen. Dat is geen whataboutisme, dat is een middel om een volksvertegenwoordiger voor de specifieke stemmer te kiezen, we stemmen dan ook niet op een partij maar een specifiek kandidaat.
Punt blijft dat de partijen dit niet doen en dat je weet dat mensen op de hoogste volksvertegenwoordigers stemmen. Dat is simpelweg een gegeven. Je kunt dat dan wel een middel noemen, maar het is een middel waarvan je vooraf al weet dat die niet werkt. Die lagere volksvertegenwoordigers krijgen geen enkele aandacht in de media en zullen dus nooit hoog eindigen. Leuk dus dat de mogelijkheid er is, maar een mogelijkheid geven zorgt er nog niet voor dat het ook realistisch is dat er iets mee gaat gebeuren. Bovenal stemt het gros van de stemmers wel degelijk op een partij. Ik moet b.v. de eerste stemwijzer nog tegen komen die me een specifieke kandidaat geeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
-Bonalds schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:17:
[...]
Volgens mij zitten we in deze shitshow door een overdaad aan invloed vanuit de agrarische sector; Dat hadden juist jaren geleden al moeten verminderen ;)
Klopt, alleen komt de meeste invloed niet vanuit de boeren zelf, maar de grote bedrijven erboven. Het probleem blijft alleen dat de boeren dat zelf niet door hebben. vandaar ook mijn betoog om juist die grote bedrijven minder invloed te geven.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:17
[...]

Ik heb een beetje het idee dat men zich buiten de randstad, vooral in de dorpjes, voor te belangrijk acht. Het is bij de gratie van subsidies en protectionisme dat men überhaupt nog mee kan komen want anders was men al lang door goedkoop voedsel uit andere landen kapotgeconcurreerd. Toch echt zaken die door Den Haag en Europa geregeld zijn en in stand worden gehouden. Het hele land is 100 km/h gaan rijden zodat men nog eventjes door kan op oude voet, de bouw is voor ze stilgelegd en men is bereid naar andere opties te kijken om hen uit de wind te houden.

Allemaal terecht, minderheden heb je te beschermen. Evenals de autonomie wat voedselvoorziening betreft, daar geen kwaad woord over. Maar het is wel een minderheid waar het om gaat, die, als het even niet precies zo gaat zoals men zelf wil, de trekker in de krip gooit.

Ik kom zelf uit de boerenbuurt, als je daar in gesprek gaat met de mensen merk je gewoon dat het onbegrip niet alleen vanuit Den Haag komt. Met wat geluk tref je iemand die het bredere plaatje ziet, maar de kans is even groter dat je iemand treft die al die moderne gekkigheid niks vindt, met rust gelaten worden wil en zo door wil gaan zoals het altijd al ging. Ging toch goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:30:
[...]

Dit vind ik nog de domste van allemaal. Electra in de vangrails, wat zou daar nou mis mee kunnen gaan?
Als ze de spanning hoog genoeg maken, dan krijg je een schok voordat je er tegenaan zit. Zal veel slapers achter het stuur voorkomen :+

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mca2
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:32:
[...]

[...]
BBB is een uit de hand gelopen boerenlobby club met zeer handige marketing. Ze maken zich hard voor de boerenzaak. Das op zich prima maar er zitten wat nare luchtjes aan die helaas momenteel goed verkopen bij de kiezer (meldpunt afwijkende meningen, 'gezellig nationalisme').

En we zullen dus gaan zien (Hoekstra en De Jong vandaag al), dat ze sturen op de (stikstof/waterkwaliteit)pijn voor de boeren te verminderen. Die pijn zal dat bij 'de rest' terecht komen.

Maar nogmaals, erg knap gedaan van die lobbyclub, om het belang van 50.000 boeren zo de agenda te laten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Cid Highwind schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Ik heb een beetje het idee dat men zich buiten de randstad, vooral in de dorpjes, voor te belangrijk acht. Het is bij de gratie van subsidies en protectionisme dat men überhaupt nog mee kan komen want anders was men al lang door goedkoop voedsel uit andere landen kapotgeconcurreerd. Toch echt zaken die door Den Haag en Europa geregeld zijn en in stand worden gehouden. Het hele land is 100 km/h gaan rijden zodat men nog eventjes door kan op oude voet, de bouw is voor ze stilgelegd en men is bereid naar andere opties te kijken om hen uit de wind te houden.

Allemaal terecht, minderheden heb je te beschermen. Evenals de autonomie wat voedselvoorziening betreft, daar geen kwaad woord over. Maar het is wel een minderheid waar het om gaat, die, als het even niet precies zo gaat zoals men zelf wil, de trekker in de krip gooit.

Ik kom zelf uit de boerenbuurt, als je daar in gesprek gaat met de mensen merk je gewoon dat het onbegrip niet alleen vanuit Den Haag komt. Met wat geluk tref je iemand die het bredere plaatje ziet, maar de kans is even groter dat je iemand treft die al die moderne gekkigheid niks vindt, met rust gelaten worden wil en zo door wil gaan zoals het altijd al ging. Ging toch goed zo?
Klopt helemaal. Ik ben dan ook zeker geen voorstander van de BBB. Ik geef alleen wel aan dat ze best wat goede punten hebben. Zeker als je dat vergelijkt met eerdere anti-partijen zoals de FvD

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Als ze de spanning hoog genoeg maken, dan krijg je een schok voordat je er tegenaan zit. Zal veel slapers achter het stuur voorkomen :+
Natuurlijk een koste besparing omdat we geen ziekenwagens meer hoeven te sturen en geen duur traumaherstel operaties hoeven te doen. Win win voor onze capitalistische overlords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:37:
[...]

Ik moet b.v. de eerste stemwijzer nog tegen komen die me een specifieke kandidaat geeft.
Ik moet de eerste stemwijzer nog vinden die een goed volledig beeld geeft.

Dat men op de dag van de verkiezingen door stemwijzers gaat is al een suboptimale situatie, enkel op basis daarvan kiezen waarop je stemt is niet voldoen om een weloverwogen besluit te nemen, zolang dat de basis is van waarschijnlijk een significant deel van de populatie gaat er inderdaad weinig veranderen. Deels daardoor is het gevolg dat je inderdaad de top X van de partij krijgt terwijl dat niet per definitie een goede basis is voor jouw belangen. Zie daar één van de redenen waarom een kandidaat uit mijn regio een stap voor heeft op de rest.

Het forceren van trainingen voor de gekozen kamerleden is eveneens geen oplossing, daarvoor is één week onvoldoende om die binding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:40:
[...]

BBB is een uit de hand gelopen boerenlobby club met zeer handige marketing. Ze maken zich hard voor de boerenzaak. Das op zich prima maar er zitten wat nare luchtjes aan die helaas momenteel goed verkopen bij de kiezer (meldpunt afwijkende meningen, 'gezellig nationalisme').

En we zullen dus gaan zien (Hoekstra en De Jong vandaag al), dat ze sturen op de (stikstof/waterkwaliteit)pijn voor de boeren te verminderen. Die pijn zal dat bij 'de rest' terecht komen.

Maar nogmaals, erg knap gedaan van die lobbyclub, om het belang van 50.000 boeren zo de agenda te laten bepalen.
Punt dat ik vooral probeer te maken is dat er een reden is waarom die lobby zo succesvol kon zijn. En dus niet dat ik er blij mee ben dat dat het geval is. Ik zie de BBB het probleem uiteindelijk alleen maar groter maken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:48
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Klopt, alleen komt de meeste invloed niet vanuit de boeren zelf, maar de grote bedrijven erboven. Het probleem blijft alleen dat de boeren dat zelf niet door hebben. vandaar ook mijn betoog om juist die grote bedrijven minder invloed te geven.
Ah, op die manier. Maar de boer heeft niks te willen, aldus zijn ketenhouder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Napo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:41:
[...]
Ik moet de eerste stemwijzer nog vinden die een goed volledig beeld geeft.

Dat men op de dag van de verkiezingen door stemwijzers gaat is al een suboptimale situatie, enkel op basis daarvan kiezen waarop je stemt is niet voldoen om een weloverwogen besluit te nemen, zolang dat de basis is van waarschijnlijk een significant deel van de populatie gaat er inderdaad weinig veranderen. Deels daardoor is het gevolg dat je inderdaad de top X van de partij krijgt terwijl dat niet per definitie een goede basis is voor jouw belangen. Zie daar één van de redenen waarom een kandidaat uit mijn regio een stap voor heeft op de rest.

Het forceren van trainingen voor de gekozen kamerleden is eveneens geen oplossing, daarvoor is één week onvoldoende om die binding te krijgen.
Ik heb het dan ook over de gedachte erachter. Dat zo'n training van een week het probleem niet gaat verhelpen snap ik ook. Maar dat er wat meer besef mag zijn dat Nederland uit veel verschillende delen bestaat zou wel fijn zijn.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Klopt helemaal. Ik ben dan ook zeker geen voorstander van de BBB. Ik geef alleen wel aan dat ze best wat goede punten hebben. Zeker als je dat vergelijkt met eerdere anti-partijen zoals de FvD
Right...
1. Scholen op het platteland blijven open en ‘thuisnabij onderwijs’ staat centraal.

2. Alle 150 gekozen Kamerleden en het voltallige Kabinet volgen na elke verkiezingen, verplicht een week een inboeringscursus op het platteland, op minimaal 100 kilometer van hun eigen woonplaats. Daar wordt hen alle facetten van wonen en werken op het platteland bijgebracht door boeren en plattelandsbewoners.

3. Voor alle studenten is een basisbeurs beschikbaar.

4. Bij nieuw beleid wordt een ‘krimpcheck’ toegepast: dus bijvoorbeeld bij het invoeren van nieuwe onderwijsregels wordt gecheckt wat deze regels voor impact hebben voor de scholen op het platteland.

5. * Foute of suggestieve informatie over welke sector of groep mensen dan ook, verdwijnt uit de schoolboeken. Schoolboeken waarin nog wordt gesproken over werkwijzen die niet meer in Nederland van toepassing zijn, zoals legbatterijen en kistkalveren, worden uit het onderwijs gehaald, dan wel aangepast. Voordat schoolboeken en lespakketten aan leerlingen worden aangeboden toetst een deskundige commissie uit diverse sectoren het lesmateriaal op feitelijke onjuistheden en propaganda.

6. * Onderwijzers op alle scholen wordt verboden hun eigen ideologieën te verspreiden onder leerlingen. Er komt een meldpunt waar leerlingen en ouders dit kunnen melden. Een deskundige commissie beoordeelt deze klachten.
1. Niet meer relevant
2. Boerendienstplicht, extreme afstand.
3. Al gedaan
4. Is al tijden de standaard.
5. BBB wordt fact checker
6. Gejat van PVV: Lerarenmeldpunt

Niks redelijks. Hier heb ik onderwijs gepakt, maar in bijna elke standpunt van ze kan ik een gat inschieten.

BBB is vooral marketing in het politiek domein.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
[...]

Ik weet trouwens niet, als inwoner van Drenthe, of er wel zo'n Randstad-focus is in de politiek. Het kan wel zo ervaren worden maar of het ook aantoonbaar is? Uiteraard wel cultuur en media (Amsterdam!) maar verder? Misschien infrastructuur? Maar hier liggen ook snelwegen :)

Het verklaart verder niet het succes van BBB want ook in provincies die deels in de Randstad liggen is de BBB het grootst, en als je kijkt naar gemeenten als Haarlemmermeer ofzo dan is BBB vaak ook nog eens de grootste of 1-na-grootste partij. Het zijn maar een paar gemeenten waar de BBB klein is gebleven. En bv de gemeente Amsterdam heeft niet kunnen voorkomen dat de BBB ook in Noord Holland alsnog de grootste is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:48:
[...]

Ik heb het dan ook over de gedachte erachter. Dat zo'n training van een week het probleem niet gaat verhelpen snap ik ook. Maar dat er wat meer besef mag zijn dat Nederland uit veel verschillende delen bestaat zou wel fijn zijn.
En het idee erachter ( begrijpen wat de impact op verschillende regio's en inwoners is ) is ook goed, de uitwerking - en dan vooral het forceren - is het probleem.

Als BBB de handschoen oppakt en iets faciliteert waar kamerleden naar toe kunnen gaan om juist dat besef te creeeren, prima. Als SGP dat doet met hun geloof, prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:11
Cid Highwind schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Ik denk eerder dat vooral in de randstad te veel met minachting naar dorpen en kleine steden gekeken wordt. Wat is uiteindelijk belangrijk? mensen hebben niet zo heel veel basisbehoeften. Maar de basisbehoeften die we hebben worden maar weinig voorzien door de randstad.

Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat veel mensen vinden dat ze het vroeger beter hadden. Om nu meteen te zeggen, werken loonde vroeger meer durf ik niet te zeggen, maar het levensonderhoudt was een stuk goedkoper. Vroeger konden gezinnen goed rondkomen op het salaris van een persoon. Dit is toch al heel lang niet meer het geval. Vooruitgang is goed, maar je moet uiteindelijk wel nadenken over wat vooruitgang is en wat dit kost.

Als je realistisch kijkt naar wat goed is voor onze aardbol, in plaats van alles per land te bekijken dan zijn Nederlandse boeren efficienter, gebruiken minder gif of andere chemische rotzooi en zijn in vergelijking veel duurzamer dan in andere landen als je de productie met elkaar vergelijkt.
Maar zoals we al met onze maakindustrie hebben gedaan, kunnen we beter zorgen dat alles naar het buitenland gaat zoals bijv. China waar de wet- en regelgeving niet zo streng is en waar ze veel minder efficient zijn en de natuur in Nederland in ieder geval niet kunnen belasten. Wat maakt de rest van de aarde uit als we hier in Nederland maar de natuur op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Kalentum schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:51:
[...]
Ik weet trouwens niet, als inwoner van Drenthe, of er wel zo'n Randstad-focus is in de politiek. Het kan wel zo ervaren worden maar of het ook aantoonbaar is? Uiteraard wel cultuur en media (Amsterdam!) maar verder? Misschien infrastructuur? Maar hier liggen ook snelwegen :)
Voor een groot gedeelte zal het inderdaad gaan om het beeld. Vandaar ook dat ik al zei dat ik b.v. de ondertitels best als een probleem zie. Als ik me daar al over verbaas zullen er genoeg mensen het als een probleem zien.
Het verklaart verder niet het succes van BBB want ook in provincies die deels in de Randstad liggen is de BBB het grootst, en als je kijkt naar gemeenten als Haarlemmermeer ofzo dan is BBB vaak ook nog eens de grootste of 1-na-grootste partij. Het zijn maar een paar gemeenten waar de BBB klein is gebleven. En bv de gemeente Amsterdam heeft niet kunnen voorkomen dat de BBB ook in Noord Holland alsnog de grootste is geworden.
Ik blijf er dan ook bij dat dit vooral om proteststemmen gaat. En al laten de cijfers zien dat de stemmers van verschillende partijen komen, is dit uiteindelijk puur een verschuiving vanuit FvD richting de BBB. En aangezien dat over de gehele linie gaat, zul je bij elke partij verschuivingen zien. Ik vind het zelf dan ook het beste om naar de echte uitslag te kijken, omdat je daaruit ziet hoe het hele landschap is opgeschoven. En dan zie je dat vooral de FvD de grote verliezer is, en BBB juist de grote winnaar.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Napo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:51:
[...]

En het idee erachter ( begrijpen wat de impact op verschillende regio's en inwoners is ) is ook goed, de uitwerking - en dan vooral het forceren - is het probleem.

Als BBB de handschoen oppakt en iets faciliteert waar kamerleden naar toe kunnen gaan om juist dat besef te creeeren, prima. Als SGP dat doet met hun geloof, prima.
Precies wat ik bedoel te zeggen (maar dan met iets teveel woorden ;) )

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Andyk125 maar we kunnen niet terug in de tijd, ook al zou het gros van de BBB-stemmers dat graag willen. Op nostalgie kun je geen land besturen. We moeten realistisch zijn, tijden zijn nu eenmaal veranderd en dus omgevingsomstandigheden daarmee ook. Daar dienen we rekening mee te houden.

Wegens nostalgie de boel tot het uiterste frustreren en vertragen help je helemaal niemand mee.

Beter exporteren we onze landbouwtechnologie en kennis, dan dat we hier stug doorgaan wegens nostalgie en onze hoogdravendheid. Beter voor landbouw wereldwijd, beter voor natuur wereldwijd, beter voor ons als geheel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Niet eens het belang van die 50.000 boeren maar het belang van een paar grote agri bedrijven en quote 500 mensen plus de Rabobank.

Die willen gewoon al hun investeringen en slechte leningen afwentelen op de samenleving. Een exit strategie in de schoot geworpen krijgen voor een trade die verkeerd uit heeft gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:58:
[...]
Als je realistisch kijkt naar wat goed is voor onze aardbol, in plaats van alles per land te bekijken dan zijn Nederlandse boeren efficienter, gebruiken minder gif of andere chemische rotzooi en zijn in vergelijking veel duurzamer dan in andere landen als je de productie met elkaar vergelijkt.
Het probleem is alleen dat als je die efficientie op 1 plek doet, je nog steeds een plek hebt die overmatig vervuild wordt. En dat is wat er hier gebeurd. Je zou dus eigenlijk dit soort bedrijven op dezelfde manier wat meer verspreiden over meerdere landen.
Maar zoals we al met onze maakindustrie hebben gedaan, kunnen we beter zorgen dat alles naar het buitenland gaat zoals bijv. China waar de wet- en regelgeving niet zo streng is en waar ze veel minder efficient zijn en de natuur in Nederland in ieder geval niet kunnen belasten. Wat maakt de rest van de aarde uit als we hier in Nederland maar de natuur op orde hebben.
De oorzaak van de huidige problemen is dat wij de boel al zo vervuild hebben, dat er nu nog maar weinig ruimte is voordat er echt grote problemen ontstaan. Als je kijkt naar wat China doet, is dat ze veel sneller door de 'vervuilings-ronde' gaan dan wij. Ik vind het dus een beetje simpel om te zeggen dat ze daar zo vervuilend bezig zijn. Vergeleken met hoe wij het deden, zijn ze als vele stappen verder.
Hoe dan ook helpt het niet om de punten zo te brengen. We hebben in Nederland duidelijk een probleem dat opgelost moet worden. En dat ga je niet oplossen door te zeggen dat we zo efficient bezig zijn en andere landen zo slecht.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
dawg schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:09:
@Andyk125 maar we kunnen niet terug in de tijd, ook al zou het gros van de BBB-stemmers dat graag willen. Op nostalgie kun je geen land besturen. We moeten realistisch zijn, tijden zijn nu eenmaal veranderd en dus omgevingsomstandigheden daarmee ook. Daar dienen we rekening mee te houden.

Wegens nostalgie de boel tot het uiterste frustreren en vertragen help je helemaal niemand mee.

Beter exporteren we onze landbouwtechnologie en kennis, dan dat we hier stug doorgaan wegens nostalgie en onze hoogdravendheid. Beter voor landbouw wereldwijd, beter voor natuur wereldwijd, beter voor ons als geheel.
Lezen is een kunst, waar hoor je mij zeggen dat we terug in de tijd moeten? En hoe kom je erbij dat het gros van de BBB stemmers dat willen? Ik zeg dat ik mij voor kan stellen dat sommige mensen dat roepen, omdat het voor hun gevoel ook zo was.

Mensen zijn echt zo selectief in lezen, volgens mij lezen bepaalde mensen gewoon graag wat ze willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Lezen is een kunst, waar hoor je mij zeggen dat we terug in de tijd moeten? En hoe kom je erbij dat het gros van de BBB stemmers dat willen? Ik zeg dat ik mij voor kan stellen dat sommige mensen dat roepen, omdat het voor hun gevoel ook zo was.

Mensen zijn echt zo selectief in lezen, volgens mij lezen bepaalde mensen gewoon graag wat ze willen.
Nee hoor. Je zegt toch dat veel mensen vinden dat het vroeger beter was? Dat noemen we nostalgie, of mis ik nu iets?

Terugverlangen naar vroeger toen het zogezegd betere tijden waren. Wellicht dat dat zo voor sommigen voelt maar daar zou je je niet door moeten laten leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
redwing schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Voor een groot gedeelte zal het inderdaad gaan om het beeld. Vandaar ook dat ik al zei dat ik b.v. de ondertitels best als een probleem zie. Als ik me daar al over verbaas zullen er genoeg mensen het als een probleem zien.

[...]

Ik blijf er dan ook bij dat dit vooral om proteststemmen gaat. En al laten de cijfers zien dat de stemmers van verschillende partijen komen, is dit uiteindelijk puur een verschuiving vanuit FvD richting de BBB. En aangezien dat over de gehele linie gaat, zul je bij elke partij verschuivingen zien. Ik vind het zelf dan ook het beste om naar de echte uitslag te kijken, omdat je daaruit ziet hoe het hele landschap is opgeschoven. En dan zie je dat vooral de FvD de grote verliezer is, en BBB juist de grote winnaar.
Ja precies, ik zie het ook niet echt als een Randstad versus de Rest ding omdat de ontevredenheid ook in de Randstad zit.

Ik dacht zelfs dat nergens een gemeente is waar VVD+CU+D66+CDA nog op een meerderheid is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
dawg schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Nee hoor. Je zegt toch dat veel mensen vinden dat het vroeger beter was? Dat noemen we nostalgie, of mis ik nu iets?

Terugverlangen naar vroeger toen het zogezegd betere tijden waren. Wellicht dat dat zo voor sommigen voelt maar daar zou je je niet door moeten laten leiden.
Waar in mijn reactie zeg ik dat exact? Ik reageer op een reactie van iemand die zegt dat bepaalde mensen zo denken, waarna ik reageer met dat ik mij kan voorstellen dat veel mensen van wie die persoon spreekt zo denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Waar in mijn reactie zeg ik dat exact? Ik reageer op een reactie van iemand die zegt dat bepaalde mensen zo denken, waarna ik reageer met dat ik mij kan voorstellen dat veel mensen van wie die persoon spreekt zo denkt.
Ik ook, echter vind ik dat mensen zich daar niet door zouden moeten laten leiden. En dat is wel de aantrekkingskracht van BBB, inspelen op nostalgische beelden van het platteland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Ok, nogal offtopic maar dan toch maar...
[...]
Ik denk eerder dat vooral in de randstad te veel met minachting naar dorpen en kleine steden gekeken wordt.
[...]
Ik denk ook wel eens wat. Maar omdat nu gelijk als feit uit te werken... Volgens mij heeft de BBB flink wat stemmen gekregen in de randstad
Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat veel mensen vinden dat ze het vroeger beter hadden. Om nu meteen te zeggen, werken loonde vroeger meer durf ik niet te zeggen, maar het levensonderhoudt was een stuk goedkoper. Vroeger konden gezinnen goed rondkomen op het salaris van een persoon. Dit is toch al heel lang niet meer het geval. Vooruitgang is goed, maar je moet uiteindelijk wel nadenken over wat vooruitgang is en wat dit kost.
Vroeger was niet alles beter, de koopkracht al helemaal niet
https://longreads.cbs.nl/...2/koopkrachtontwikkeling/
[...]
Ben ik toch wel benieuwd naar, heb je daar toevallig een mooi overzicht van? En dan nog, al doen we het hier zeer efficient, de (milieu)ruimte is hier zeer beperkt. Het is nu eenmaal een zeer klein druk landje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
@mca2 en @Andyk125

Als je op dat onderwerp wilt inzoomen zet dan de groei van productiviteit en en de groei van salaris naast elkaar. Korte versie: Economie groeit sneller dan gemiddeld salaris.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:21:
Ok, nogal offtopic maar dan toch maar...

[...]

Ik denk ook wel eens wat. Maar omdat nu gelijk als feit uit te werken... Volgens mij heeft de BBB flink wat stemmen gekregen in de randstad

[...]

[...]

Ben ik toch wel benieuwd naar, heb je daar toevallig een mooi overzicht van? En dan nog, al doen we het hier zeer efficient, de (milieu)ruimte is hier zeer beperkt. Het is nu eenmaal een zeer klein druk landje.
Dit is nu exact wat ik bedoel met selectief lezen...

Als iemand zegt ik denk dan is dit toch een mening en niet een feit?

Edit: Ik reageer op een andere reactie, maar wat heeft de minachting van de randstad op dorpen en kleine steden te maken met het resultaat wat de BBB heeft behaald? Deze vergelijking snap ik niet helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Andyk125 op 17-03-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:24:
[...]

Dit is nu exact wat ik bedoel met selectief lezen...

Als iemand zegt ik denk dan is dit toch een mening en niet een feit?
Nee, dat 'feit' poneer je in de volgende zin
[...]
Ik denk eerder dat vooral in de randstad te veel met minachting naar dorpen en kleine steden gekeken wordt. Wat is uiteindelijk belangrijk? mensen hebben niet zo heel veel basisbehoeften. Maar de basisbehoeften die we hebben worden maar weinig voorzien door de randstad.
Maar kun je ook reageren op de inhoud en de debat 'technieken' even achterwege laten?
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Nee, dat 'feit' poneer je in de volgende zin

[...]

Maar kun je ook reageren op de inhoud en de debat 'technieken' even achterwege laten?

[...]
Debattechnieken? Wist niet dat ik die had..

Welke basisbehoeften krijgen de burgens exact vanuit de randstand dan volgens jou die niet ergens anders zijn te vinden? De lichamelijke behoeftes zoals zuurstof, eten, drinken komen niet uit de randstad. Bestaanszekerheid? Dat zou er een kunnen zijn voor de mensen die er wonen, maar die kunnen ook prima ergens anders wonen. Daarvoor hoef je niet per se naar de randstad. Waardering, erkenning en respect? Zekerheid en veiligheid? Dat laatste is volgens mij in bepaalde grote steden ver te zoeken, net zoals respect.

Wat wil je mij duidelijk maken met de koopkracht? Weet je wat de betekenis is van de koopkracht? De koopkracht geeft aan hoeveel een huishouden gemiddeld kan kopen.De koopkracht is onder andere afhankelijk van het inkomen, de geheven belastingen en de waardevermindering van geld.
Het gaat over huishoudens, niet heel vreemd dat dit de laatste jaren hoger ligt dan vroeger, toen was er namelijk maar een eenverdiener en tegenwoordig heb je vaak twee mensen binnen het huishouden die werken.

Daarnaast zeg ik niet dat het vroeger allemaal beter was. Ik zeg dat ik mij voor kan stellen dat bepaalde mensen zo denken.

[ Voor 27% gewijzigd door Andyk125 op 17-03-2023 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
@Andyk125 zullen we dan de veeteelt die een negatief netto effect heeft op zuurstof & voedselvoorziening afschaffen?

Ik zie meer minachting over mensen uit de stad dan over die van het platteland hier op tweakers.

We zijn een land waarin iedereen zich specialiseert. Het platteland zorgt misschien voor voedsel, maar steden dan weer voor bijvoorbeeld de opleiding voor die agrariërs. Voor gezondheidszorg, voor nieuwe technologieën waardoor die voedselvoorziening efficiënter wordt.

Dit soort arrogantie om te doen alsof de randstad kan bestaan bij de gratie van de boeren is wat ik bedoel.

[ Voor 10% gewijzigd door Philip Ross op 17-03-2023 17:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:11:
@Andyk125 zullen we dan de veeteelt die een negatief netto effect heeft op zuurstof & voedselvoorziening afschaffen?

Ik zie meer minachting over mensen uit de stad dan over die van het platteland hier op tweakers.

We zijn een land waarin iedereen zich specialiseert. Het platteland zorgt misschien voor voedsel, maar steden dan weer voor bijvoorbeeld de opleiding voor die agrariërs. Voor gezondheidszorg, voor nieuwe technologieën waardoor die voedselvoorziening efficiënter wordt.
Minachting over mensen uit de stad. Ik lees hier reacties van mensen die minachting hebben over iedereen die op de BBB hebben gestemt en gezien de uitslag zijn dat heel veel mensen zowel binnen als buiten de steden.

Waarom wordt er altijd zo ingezoomt op reacties die bedoelt zijn voor een persoon als tegenreactie. En dan krijgt zo'n reactie direct een eigen leven en gaan mensen daar heel diep op in terwijl de hele context van die reactie vergeten wordt.
Dit soort arrogantie om te doen alsof de randstad kan bestaan bij de gratie van de boeren is wat ik bedoel.
Toch knap dat je een reactie zo ver uit zijn context kunt plaatsen dat je het bovenstaande er uit weet te halen. Ik heb het in mijn reactie helemaal niet eens over boeren gehad en ik ben ook geen boer. Misschien moet je eens wat reacties terug lees voordat je iemands reactie arrogant gaat noemen en compleet verdraait.

Weet je wel hoeveel mensen er buiten steden wonen die geen boer zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 17-03-2023 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Minachting over mensen uit de stad.
Je vraagt je hardop af wat voor levensbehoeften die mensen uit de stad in voorzien. Je suggereert daarmee dat ze dus minder toevoegen dan het platteland.
Ik lees hier reacties van mensen die minachting hebben over iedereen die op de BBB hebben gestemt en gezien de uitslag zijn dat heel veel mensen zowel binnen als buiten de steden.
Dus commentaar richting mensen die bepaald gedrag vertonen maakt jij van dat het minachting tegen het platteland is.
Toch knap dat je een reactie zo ver uit zijn context kunt plaatsen dat je het bovenstaande er uit weet te halen. Ik heb het in mijn reactie helemaal niet eens over boeren gehad en ik ben ook geen boer. Misschien moet je eens wat reacties terug lees voordat je iemands reactie arrogant gaat noemen en compleet verdraait.

Weet je wel hoeveel mensen er buiten steden wonen die geen boer zijn?
Je hebt het over eerste levensbehoeften zoals voedsel produceren. Wil je nu beweren dat je daarmee de mensen op het platteland bedoeld die geen boer zijn?
Die financieel medewerker van de lokale winkel die tover dat eten uit zijn hoge hoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30
Ik ben overigens benieuwd hoe lang de formaties gaan duren. Ik vrees voor 4 jaar waarin weer geen spijkers met koppen geslagen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
CornermanNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:15:
Ik ben overigens benieuwd hoe lang de formaties gaan duren. Ik vrees voor 4 jaar waarin weer geen spijkers met koppen geslagen gaan worden.
Ik ben heel benieuwd wat de verkenners vanuit de BBB zullen concluderen mbt toekomstige coalitievorming.

Dus wat doet recht aan de kiezers? Lijkt mij sterk dat ze echt over rechts gaan. Wat in veel provincies buiten de randstad mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
CornermanNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:15:
BBB mag in alle provincies de eerste zet doen. Ik neem aan dat ze toch hun best gaan doen er wat van te maken? In bijv Drente en Overijssel kunnen ze met VVD en CDA al een meerderheid vormen. Ben alleen zeer benieuwd of CDA wil samenwerken met de partij die kun kiezer aantrekt.

Maar een een aantal provincies zijn ze niet zo groot en lang niet iedereen wil de breekpunten van BBB respecteren. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Joost mag weten hoe je in Noord-Holland ooit tot een coalitie moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mca2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:31:
[...]

BBB mag in alle provincies de eerste zet doen. Ik neem aan dat ze toch hun best gaan doen er wat van te maken? In bijv Drente en Overijssel kunnen ze met VVD en CDA al een meerderheid vormen. Ben alleen zeer benieuwd of CDA wil samenwerken met de partij die kun kiezer aantrekt.

Maar een een aantal provincies zijn ze niet zo groot en lang niet iedereen wil de breekpunten van BBB respecteren. Ben benieuwd!
CDA sluit zich gewoon aan bij die breekpunten. VVD verwacht ik niet. Links gaat niet samen met de breekpunten, ben je aangewezen op partijen als PVV, FvD en JA21. Waarbij ik CDA+PVV een FvD+JA21 als incompatible partijen zie.

Ik ben benieuwd hoe er coalities met BBB gevormd gaan worden en hoe lang dat blijft staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PLAE schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:53:
Joost mag weten hoe je in Noord-Holland ooit tot een coalitie moet komen.
Eerdmans? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:42:
[...]
Je vraagt je hardop af wat voor levensbehoeften die mensen uit de stad in voorzien. Je suggereert daarmee dat ze dus minder toevoegen dan het platteland.

Je hebt het over eerste levensbehoeften zoals voedsel produceren. Wil je nu beweren dat je daarmee de mensen op het platteland bedoeld die geen boer zijn?
Die financieel medewerker van de lokale winkel die tover dat eten uit zijn hoge hoed?
Ik reageer op iemand die veronderstelt dat ik beweer dat iets een feit is, terwijl het volgens mij duidelijk een mening is omdat ik begin met ik denk.. Ik leg verder uit waarom het een mening is. Dat jij er bijna een of andere complot theorie van wilt maken prima, maar dat is jou eigen probleem.

Ik noem trouwens ook gewoon andere levensbehoeftes, maar je pikt datgene eruit waardoor jij je reactie wilt kunnen verantwoorden.
Dus commentaar richting mensen die bepaald gedrag vertonen maakt jij van dat het minachting tegen het platteland is.
Ik reageer op iemand die het volgende stelt: Ik heb een beetje het idee dat men zich buiten de randstad, vooral in de dorpjes, voor te belangrijk acht.

Nogmaals, mischien als je reageert op bepaalde zaken dan lees ook de reacties ervoor en plaats niets alles uit context of maak niet van die aannames, zodat het voor je eigen reactie goed uitkomt.

*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 18-03-2023 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

_JGC_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:59:
[...]

CDA sluit zich gewoon aan bij die breekpunten. VVD verwacht ik niet. Links gaat niet samen met de breekpunten, ben je aangewezen op partijen als PVV, FvD en JA21. Waarbij ik CDA+PVV een FvD+JA21 als incompatible partijen zie.

Ik ben benieuwd hoe er coalities met BBB gevormd gaan worden en hoe lang dat blijft staan.
Ik ben vooral benieuwd hoe vaak de BBB opgesplitst gaat worden. Ik verwacht heel wat statenleden zich achter hun oren gaan krabben als ze geconfronteerd worden met de realiteit.

FVD had toen de tijd (2019) ook een keuringstraject en opleidingsprogramma die vrij pittig was. Maar desondanks ging het schuren tijdens de formatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
[...]

van Den Haag.
Caroline gaat een rode Khmer regime opstarten en alle stedelingen naar het platteland sturen.

Maar serieus wat is toch die fucking fascinatie dat dit land heeft voor boeren -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:19:
[...]

Ik reageer op iemand die het volgende stelt: Ik heb een beetje het idee dat men zich buiten de randstad, vooral in de dorpjes, voor te belangrijk acht.
*knip*
Maak het nou niet persoonlijk aub.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
DevWouter schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe vaak de BBB opgesplitst gaat worden. Ik verwacht heel wat statenleden zich achter hun oren gaan krabben als ze geconfronteerd worden met de realiteit.

FVD had toen de tijd (2019) ook een keuringstraject en opleidingsprogramma die vrij pittig was. Maar desondanks ging het schuren tijdens de formatie.
Verschil is dat BBB een one issue partij is die verder met de neuzen dezelfde kant op staan, het zijn boeren die voor de sector opkomen. FvD is vooral een protestpartij zonder enig doel. Die partij is vooral van boven afgebroken omdat het Thierry in de bol was geslagen.

Ik zie de partij hooguit in 2 stukken breken, en dan letterlijk op de breekpunten. Er zal straks een deel zijn die de breekpunten minder belangrijk vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:00:
[...]

En je bewijst in je post precies zijn stelling.
*knip* we zijn een gemodereerd forum, zodra je denkt dat het persoonlijk wordt zien we graag alleen een topic report, ga niet verder reageren. Maar op deze manier ontspoort de discussie.

[ Voor 64% gewijzigd door defiant op 18-03-2023 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_JGC_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:15:
[...]
Verschil is dat BBB een one issue partij is die verder met de neuzen dezelfde kant op staan, het zijn boeren die voor de sector opkomen. FvD is vooral een protestpartij zonder enig doel. Die partij is vooral van boven afgebroken omdat het Thierry in de bol was geslagen.

Ik zie de partij hooguit in 2 stukken breken, en dan letterlijk op de breekpunten. Er zal straks een deel zijn die de breekpunten minder belangrijk vinden.
De vraag is alleen welke kant die neuzen op staan op alle punten anders dan stikstof.
Ze zijn vast ook anti asielzoeker, want die willen hun landbouwgrond stelen, maar al hun werknemers zijn weer wel Polen. Dus ook weer niet anti immigratie.
Maar verder zou ik het niet weten.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 17-03-2023 22:20 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:19:
[...]

De vraag is alleen welke kant die neuzen op staan op alle punten anders dan stikstof.
Ze zijn vast ook anti asielzoeker, want die willen hun landbouwgrond stelen, maar al hun werknemers zijn weer wel Polen. Dus ook weer niet anti immigratie.
Je weet precies wat je aan ze hebt. Pro boer, contra burger. Zo zijn ze fel tegen inkrimping van Eindhoven Airport. BBB zegt het cruciaal te vinden voor de bereikbaarheid van de regio, maar het gaat voor BBB over de aspergevluchten. Zakelijke reizigers vliegen maar beperkt vanaf deze luchthaven. De gemiddelde Brabander heeft er meer lasten dan lusten van.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
YakuzA schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Nee las dat ze wel van die mini huisjes op bieren erven wilden toelaten. Die kunnen dan verhuurt worden aan arbeidsmigranten.

Kan je nu al op een briefje geven dat dat heerlijke misstanden gaat geven die zullen grenzen aan moderne slavernij. Met lage vergoedingen en hoge huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Waah schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:17:
Kan je nu al op een briefje geven dat dat heerlijke misstanden gaat geven die zullen grenzen aan moderne slavernij. Met lage vergoedingen en hoge huren.
Waarschijnlijk wel, dat hebben we nu immers ook al, maar dan niet op het erf.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Je begint toch echt over het belang van eht platteland voor primaire levensbehoeften en dat de stad die niet voorziet.
Daar begon ik niet over.
*knip*
Ik heb er geen moeite mee. Er verandert namelijk niks dan dat de *knip* en er nog steeds een meerderheid in beide kamers VOOR verminderen van stikstofuitstoot is.

*knip* zulke claims zal je moeten onderbouwen met betrouwbare bronnen.

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 18-03-2023 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
BBB wil toch formeel ook stikstof verminderen, of nouja voelen zich gedwongen 2035 te volgen. Liggen vooral inzake 2030 dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:33:
BBB wil toch formeel ook stikstof verminderen, of nouja voelen zich gedwongen 2035 te volgen. Liggen vooral inzake 2030 dwars.
Ze zeggen van wel. Maar wel boeren laten doorgaan, vliegvelden meer laten vliegen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:33:
Hun programma zegt:
29. Alle stikstofmaatregelen gaan van tafel en er komen geen nieuwe maatregelen. Zolang de agrarische sector onder het, door de EU verplichte, stikstofplafond blijft, is er in principe geen enkele reden om via miljarden kostende stikstofmaatregelen de natuur te herstellen.
Dus formeel wilt de BBB het juist uitbreiden. Ze willen stikstof maximaliseren tot aan het EU stikstofplafond. Het feit dat men zegt dat er "in principe geen enkele reden" is natuurlijk weer onzin. Naast een boer wonen is alles behalve gezond (geuroverlast, geluidoverlast, gif, et cetera).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

_JGC_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:15:
[...]

BBB is niet eens een one issue partij, het is een reclame bureau die ook een politieke organisatie is.
De BBB wilt inspraak maar niet besturen en dat betekent dat er fundamentele problemen zitten binnen de organisatie. En dat maakt het fundamenteel verschil met alle andere partijen in de tweede kamer.

BBB heeft ook voorgesorteerd dat er ze er waarschijnlijk niet uitkomen, helaas ligt de bal bij hun als grote winnaar waardoor ze niet naar anderen kunnen wijzen om verantwoording te nemen. Het is niet alleen de wil, maar ook het gebrek aan mensen met voldoende kwaliteit. Veel van de provinciale zetels gaan naar mensen die geen uitgebreide politieke ervaring hebben.

Binnen de BBB stonden de neuzen dezelfde kant omdat ze alleen in problemen dachten. Caroline presenteert zelden oplossingen want dat was voor haar ook niet nodig. Maar die rol is nu omgedraaid: Ze is niet langer meer de underdog die een kans hoort te krijgen, ze moet nu topdog zijn die resultaten levert.

Wat ik verder ook grappig aan de situatie vindt is dat de BBB eigenlijk maar twee keuzes heeft: Een serieuze politieke partij worden of zo snel mogelijk terug in de oppositie gaan. Maar dat laatste mag niet te opzicht gebeuren want anders weet de kiezer dat men onder de BBB liegt tegen de kiezer en dat is een doodzonde in de politiek.

Nou ja... Twee keuzes? Eigenlijk één. Want als ze een serieuze politiek partij willen worden dan moeten ze ook serieus omgaan met de dossiers en dat staat haaks op de boodschap die ze willen uitdragen en daar zijn de sponsoren weer niet blij mee.

Nee, ik benijd Caroline niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
Philip Ross schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:40:
[...]

Ze zeggen van wel. Maar wel boeren laten doorgaan, vliegvelden meer laten vliegen...
- Schiphol mag niet groeien van BBB.
- Lelystad mag niet open van BBB.
- Eindhoven hebben zij zich op basis van studio040.nl en vlieghinder.nl niet expliciet uitgesproken voor of tegen groei. Wel dat ze ‘regionale vliegvelden steunen’ wat dat ook moge betekenen.

Waar doel jij dan op vraag ik mij af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
DevWouter schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 03:19:
[...]
BBB heeft ook voorgesorteerd dat er ze er waarschijnlijk niet uitkomen, helaas ligt de bal bij hun als grote winnaar waardoor ze niet naar anderen kunnen wijzen om verantwoording te nemen.
[…]
En niet geheel denkbeeldig scenario, vrees ik: ‘Het volk’ heeft gesproken en dus zullen wij geen cm toegeven op onze kernwaarden.

En dan de geslagen hond spelen, als de rest toch echt enige handreiking vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:32:
[...]

- Eindhoven hebben zij zich op basis van studio040.nl en vlieghinder.nl niet expliciet uitgesproken voor of tegen groei. Wel dat ze ‘regionale vliegvelden steunen’ wat dat ook moge betekenen.

Volgens het kieskompas in Brabant is BBB zeer oneens met de stelling dat Eindhoven Airport moet inkrimpen.

Dit staat in het verkiezingsprogramma van BBB Brabant.
REGIONALE VLIEGVELDEN

Regionale vliegvelden, zoals Eindhoven zijn belangrijk voor de werkgelegenheid en economie. Het is daarom belangrijk dat wij als BBB achter de lokale vliegvelden staan. Eindhoven Airport verbindt Brainport met Europa en de rest van de wereld en maakt de regio internationaal bereikbaar. Wij zien het belang van deze vliegvelden voor de regio’s en dat moeten wij dan ook beschermen.

Tegelijkertijd moeten de vliegvelden niet de regionale leefbaarheid onderuithalen. Dit is een lastige balans die wat ons betreft heel goed bewaakt moet worden en waarbij de leefbaarheid en gezondheid van boer en burger altijd voor economische belangen moeten komen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Joris748 op 18-03-2023 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:32:
[...]

*knip*
Een rant voegt niets toe.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
mca2 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:19:
[...]

En niet geheel denkbeeldig scenario, vrees ik: ‘Het volk’ heeft gesproken en dus zullen wij geen cm toegeven op onze kernwaarden.

En dan de geslagen hond spelen, als de rest toch echt enige handreiking vraagt.
En hun aanhang blijft dan nog steeds achter hun staan. Die zullen ongetwijfeld D66 weer overal de schuld van geven ondanks dat die gezien de uitslagen geen rol van betekenis meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Joris748 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Volgens het kieskompas in Brabant is BBB zeer oneens met de stelling dat Eindhoven Airport moet inkrimpen.

Dit staat in het verkiezingsprogramma van BBB Brabant.

[...]
Zag je dat de vraag was of ze ‘vliegvelden meer willen laten vliegen?’ Zoals hierboven werd beweerd?

Daar is dus geen ja op te vinden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Zag je dat de vraag was of ze ‘vliegvelden meer willen laten vliegen?’ Zoals hierboven werd beweerd?

Daar is dus geen ja op te vinden lijkt het.
Hier in de provincie willen ze dat wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Heb je een bron? Eelde/Rotterdam/Enschede heb ik nog niet opgezocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
Andyk125 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:28:
[...]

[mbr]*knip* we zijn een gemodereerd forum, zodra je denkt dat het persoonlijk wordt zien we graag alleen een topic report, ga niet verder reageren. Maar op deze manier ontspoort de discussie.[/mbr]
*knip*
Commentaar op de moderatie mag per DM of als het over het in het algemeen gaat, in het feedback topic.
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic

[ Voor 60% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2023 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54

drooger

Falen is ook een kunst.

PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:39:
Heb je een bron? Eelde/Rotterdam/Enschede heb ik nog niet opgezocht.
Eelde:
In dit scenario kunnen ook de vakantievluchten blijven en er weer lijndiensten ontstaan, maar is het niet nodig dat de luchthaven er zijn bestaansrecht aan ontleent.

Veel partijen kiezen min of meer voor dit scenario: VVD, CDA, JA21, PVV, SGP, BBB, BvNL, D66, Sterk Lokaal Drenthe, 50Plus en Volt. Partij voor het Noorden wil de luchthaven vooral openhouden voor de werkgelegenheid, Groninger Belang stelt dat de luchthaven een treinstation moet krijgen om echt goede overlevingskansen te hebben.
Enschede:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpBpKUzWcAIJG0o?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FpBpKUuWAAUgYv8?format=jpg&name=large

Lelystad:
SCHIPHOL - Politieke partij BBB (BoerBurgerBeweging) is voorstander van het invoeren van een extra vliegbelasting voor korte-afstandsvluchten. Wat de partij verder aanhangt is dat Schiphol niet verder mag groeien en dat er van vliegveld Lelystad beter woonwijken of landbouwgrond kunnen worden gemaakt.
Rotterdam:
Als het aan VVD, PVV, 50PLUS, CDA, JA21, Forum voor Democratie en ChristenUnie ligt blijft Rotterdam The Hague Airport open. GroenLinks, D66, PvdA, Partij voor de Dieren, SGP en SP willen de luchthaven sluiten. BBB en Volt zijn neutraal.

[ Voor 4% gewijzigd door drooger op 18-03-2023 10:29 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Dank @drooger . Ze weten inzake Twente niet zo goed wat ze willen gezien die twisted stemmingen haha.

Maar je bewering kun je intrekken. @Philip Ross . Stikstofuitstoot door boeren gaat voor BBB boven alle andere uitstoot, dus ook vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
PLAE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:57:
Maar je bewering kun je intrekken. @Philip Ross . Stikstofuitstoot door boeren gaat voor BBB boven alle andere uitstoot, dus ook vliegen.
Natuurlijk, maar ze willen als nog niet iets doen aan de uitstoot van vliegen hier.
Dat was de bewering.
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Let op:
Voor diepgang over het stikstof dossier hebben we een apart topic:
De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Let s.v.p. of diepgaande discussie over stikstof niet te veel offtopic is.