Sissors schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:22:
[...]
Maar is er zo ongeveer één land waar 90%+ van de bevolking zich "gehoord" voelt door de politiek? Is het mogelijk, of is het probleem dat gewoon een gedeelte van de bevolking zich altijd niet gehoord zal voelen? (IIG zolang we ietwat realistische politiek hebben). Wat moet ik me uberhaupt voorstellen van persoonlijk beleid in de politiek?
En natuurlijk kunnen we dan weer uit komen op de toeslagenaffaire, maar laten we wel wezen, de gedupeerde daarvan zijn niet degene die nu de BBB tot deze hoogtes heeft geduwd.
Het is een heel groot deel beeldvorming, dat ben ik met je eens.
Maar zeg eens, voel jij ook maar enige 'warmte' of betrokkenheid als je een Rutte, een Hoekstra, een Klaver of een Kaag ziet spreken? Of één van de bots die onder hun resideren? Het is allemaal dezelfde nietszeggende marketing prietpraat.
En ja, de toeslagenaffaire heeft daar een groot aandeel in. En dan niet eens zozeer de ontstaansgeschiedenis, maar nog meer de manier waarop er daarna mee om wordt gegaan. Verdoezelen, handen boven het hoofd houden, onder de pet houden, bagatelliseren, traineren. Dit terwijl de slachtoffers WEL een herkenbaar gezicht hebben.
De boeren zijn mijns inziens voor een groot deel van Nederland de personificatie geworden van een groep die door overheidsbeleid gemangeld wordt/dreigt te worden. Het is op dit forum geen populaire groep, maar in the end zijn het ook maar gezinnen die een bestaan proberen op te bouwen.
Ben natuurlijk zo langzamerhand een ouwe lul aan het worden

, maar iemand als Kok vroeger sprak veel meer aan, was een veel warmere persoonlijkheid. Wat er nu zit lijken meer op ChatGPT bots.
Dat is overigens niet enkel aan de politiek voorbehouden, ook bij de (met name) grotere bedrijven doet men haar uiterste best om elke mogelijke emotie of menselijkheid uit te bannen.
Als er dan iemand voorbij komt die wat meer warmte uitstraalt spreekt dat een grote groep mensen direct aan.