Ach, toen wij panelen op ons vorige huis lieten plaatsen, vonden onze directe buren dit "buitengewoon lelijk". Moet ik er alleen bij vertellen dat de enige manier om ze überhaupt te zien, was op een specifiek stukje van 2x3 meter hooguit staan midden op de weg, elders zag je er helemaal niets van. Ik heb daar dus nog 7 jaar van gratis energie genoten, de beloofde 'terug betalingstermijn' van 7 jaar was ook al binnen 5 jaar gered, de panelen leverden meer op als in de schatting stond. Eerste handeling toen we deze woning kochten, panelen bestellen en laten installeren, die zich nu na 6 jaar ook weer netjes terug betaald hebben. Overigens kun je DIE hier enkel zien op de satellite view van Google Maps, plat dak namelijk.
Maar goed, dan nog, de foto waar jij zo van bromde, vind ik prima, waar ik aangebrand van raak is de nieuwbouw met 2-3 schaam panelen voor het energielabel, vaak op zeer onhandige plekken aangelegd, en uitbreiden tijdens de bouw naar normale hoeveelheden, word middels enorme veel te hoge kosten berekeningen ontmoedigd.
Mijn stiefzoon heeft zo een huis, een enorm dak en op een random plek 4 panelen.. Er is plaats voor minimaal 16 als je ze op een normale manier zou optuigen, ipv op een random plek een rijtje neergooien.