Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.730.193 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:17
Twhomp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Dat is inderdaad mijn punt: het is inderdaad lelijk. En dan koop je (ik neem aan expres) zo'n chique huis, ga je het lelijk maken.

En ja, 'gratis' stroom snap ik heus de aantrekkingskracht (hoewel als je daar woont het heus niet voor de centen doet), maar als je ziet hoe overal panelen worden neergekwakt, voorspel ik dat in de toekomst de zonnepanelen de nationale spijt wordt.
lelijk is een mening.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 09:56

FunkyTrip

Funky vidi vici!

supersoco80 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Dit heeft echt alles wat ik haat aan nieuwbouw, met vooral de stoep die nog net niet door je woonkamer/keuken loopt. 0 privacy op de begane grond (of je moet je gordijnen dichthouden en holbewoner worden) niets (maar dan ook echt niets) van een eigen smoel/karakter/huiselijkheid en een tuin die vol is als je je fiets erin zet. Betaal je nog eens dik 1 a 2 ton meer voor dan een jaren 70 woning met iets van een eigen karakter in een groene wijk op een perceel dat 3x zo groot is.

Zoiets is een huis, geen thuis.
Ik vind dit overigens geen nieuwbouw meer... bouwjaar 2003. De vroegere jaren 2000 waren volgens mij een crime in de vastgoedwereld met veel van dit soort afschuwelijke rijtjes tot gevolg. Heb het idee dat het tussen 2010-2020 een stuk speelser is geworden met daarna weer de teruggang omdat de speelsheid er uit bezuinigd is (ik zie nu overal blokkendozen met legobalkonnetjes verrijzen)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Dit heeft echt alles wat ik haat aan nieuwbouw, met vooral de stoep die nog net niet door je woonkamer/keuken loopt. 0 privacy op de begane grond (of je moet je gordijnen dichthouden en holbewoner worden) niets (maar dan ook echt niets) van een eigen smoel/karakter/huiselijkheid en een tuin die vol is als je je fiets erin zet. Betaal je nog eens dik 1 a 2 ton meer voor dan een jaren 70 woning met iets van een eigen karakter in een groene wijk op een perceel dat 3x zo groot is.

Het is eigenlijk de achterkant van het huis, die straat. Dat is bij ons ook in een jaren 70 huis. Aan de voorkant is een grasveld en een park en kunnen geen auto's komen. Hier is het een slootje.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/344/221_2160.jpg

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16
FunkyTrip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:48:
Weer een gevalletje tuinarmoede:

[Afbeelding]

De straat ook:
[Afbeelding]

En de buren ook:
[Afbeelding]

Ingang van deze barakken aan de achterzijde:
[Afbeelding]

funda
Voor als je inbouwspotjes wil hebben, maar ze niet wil inbouwen.. :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/344/226_2160.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
iketot schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:17:
[...]

Voor als je inbouwspotjes wil hebben, maar ze niet wil inbouwen.. :+

[Afbeelding]
Vind het niet persé heel lelijk, wel aardige oplossing eigenlijk.
Ik heb meer moeite met het ophangen van een camera zo binnen..

[ Voor 8% gewijzigd door tiesvts op 31-01-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

tiesvts schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Ik vind het ook wel mooi gedaan! Toch licht over de hele breedte, maar geen gekke lampen in de weg. I like it.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
tiesvts schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Ik ook niet hoor, maar dat gezegd hebbende, weet ik niet of ik het in huis zou willen.
Heb het alleen nooit op deze manier gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
iketot schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:23:
[...]

Ik ook niet hoor, maar dat gezegd hebbende, weet ik niet of ik het in huis zou willen.
Heb het alleen nooit op deze manier gezien :)
Ik bedenk me net dat mijn schoonouders het ook precies zo hebben. Alleen is de balk dan in kleur van plafond en valt die minder op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 14:50
FunkyTrip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:48:
Weer een gevalletje tuinarmoede:

[Afbeelding]

De straat ook:
[Afbeelding]

En de buren ook:
[Afbeelding]

Ingang van deze barakken aan de achterzijde:
[Afbeelding]

funda
Die hele wijk moet zomers wel een grote bakoven worden... Geen boom in de buurt

[ Voor 60% gewijzigd door kwondoo op 31-01-2023 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09 13:55
Utoka schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:29:
Dit is toch wel een heel bijzonder pand. In de loods is o.a. een jaren 60 kroeg nagebouwd. Het lijkt eigenlijk wel een klein museum. Maar ik kan er niet echt iets over vinden zo snel

https://www.funda.nl/koop...s-42089834-folgeralaan-4/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er staat nu een stuk over in de krant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcEHCR8JqyLdGOvcDq5ZfYIEHD8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zf7Nux1kSJwtRuEkL02zukJR.png?f=fotoalbum_large

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 21:30
"Dag mevrouwtje, moet het plafond glad gestuct?"
"Daar ben je volledig vrij in!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YX4pxOWtV1vKTm9OIaRMm9By1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQDObUL6qlbeFFK11FJPADPa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEs8V17XXF_R_LvWmyxiE8k_PAo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caf7A8iaHlgQPmOZScocaTj7.jpg?f=fotoalbum_tile

Het hele huis heeft vrije vormen :| Niks is recht :F

Overigens mooie woning op een leuke plek!

[ Voor 65% gewijzigd door BennieWolters op 31-01-2023 19:15 ]

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
Marzman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Het is eigenlijk de achterkant van het huis, die straat. Dat is bij ons ook in een jaren 70 huis. Aan de voorkant is een grasveld en een park en kunnen geen auto's komen. Hier is het een slootje.
[Afbeelding]
Ik weet niet of dat slootje nou zo geweldig is, er staan daar een soort grijze blokken op 15 meter van je voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kalentum schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Ik weet niet of dat slootje nou zo geweldig is, er staan daar een soort grijze blokken op 15 meter van je voordeur.
Of het zo geweldig is weet ik ook niet, maar het is beter dan de achterkant en beter dan de gemiddelde straat.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
BennieWolters schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:13:

[Afbeelding][Afbeelding]

Overigens prachtige woning!
leuk! Leuke kookplaat en wasbak ook :) gek dat ze kentekens van de auto in de garage niet blurren, dat is toch wel vrij standaard.
Vast een artistiek typje wat hier woonde.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Ik vind het ook een vreemde keus dat mensen enerzijds een 'klassieke' woning willen, maar die klassieke uitstraling meteen door het riool spoelen door er 'willekeurig' 27 zonnepanelen op te leggen. Dan had je m.i. veel beter voor een ander type woning kunnen kiezen. Of voor een andere dakvorm, waarbij die panelen niet zo opvallen.

Kies je voor een zadeldak in plaats van een schilddak, dan ziet het er al een stuk beter uit. Nog niet echt mooi, maar veel minder opvallend. En zo hoef je de stijl van de rest van de woning niet eens zo veel aan te passen.
[Afbeelding]

(Uiteraard zijn er ook veel mooiere inpassingen denkbaar, maar daarbij zal de rest van de woning vaak ook sterk veranderen.)
offtopic:
Je moet de panelen ook niet op je dak leggen, maar er in. Een zadeldak is dan wel onontbeerlijk (ons nieuwe schuurtje met klassieke uitstraling en geïntegreerde panelen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-ct0aSRWeBKKxUvOXuJGlrPFqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpLGpZxEHE9kCbhf5cwHm4mG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 00:37

Twhomp

Stayin' Alive

Dooddoener.

Sommige dingen zijn objectief lelijk te noemen. En dan zijn er toch nog andere redenen om het wel te doen. Maar ga dan niet doen alsof het niet lelijk is.

Of zullen we de hele welstandscommissie maar opdoeken, want die zitten dan toch alleen maar meningen te verkondigen. Maken we er lekker België fijn. Want dat is mooi.

Oh wacht, mooi is natuurlijk ook een mening...

Als laatste: dit hele topic gaat over roddelen over wat er te koop staat. Dus...?
Marzman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:15:
Alle gekkke creaties zal iemand gedaan hebben die het wel mooi vind lijkt me toch ;)
Exact mijn punt. Alles is ooit met een reden gebouwd/gemaakt, en dat maken we in dit topic belachelijk. Maar owee als je over zonepanelen begint :+

[ Voor 22% gewijzigd door Twhomp op 31-01-2023 12:54 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Twhomp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Als laatste: dit hele topic gaat over roddelen over wat er te koop staat. Dus...?
Alle gekkke creaties zal iemand gedaan hebben die het wel mooi vind lijkt me toch ;) (gekke creaties, dus niet goedkoop, krakkemikkig of gebrek aan onderhoud wat ook voobij komt).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
BennieWolters schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:13:

[Afbeelding][Afbeelding]

Overigens prachtige woning!
Als je de spotjes in het plafond wilt hebben gestuct, maar geen zin hebt om gaten te boren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
kwondoo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Die hele wijk moet zomers wel een grote bakoven worden... Geen boom in de buurt
Nu je het zegt, dat maakt dat deze woningen er van de slootkant uit zien alsof ze net opgeleverd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:17

vanDaal

-ismeereentje

migchiell schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:40:
Is iemand hier wel eens zijn eigen huis tegengekomen? :)
Ik volg deze reeks inmiddels al heel wat jaren, maar volgens mij niet. In ieder geval niet publiekelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:54
[...]

Dooddoener.

Sommige dingen zijn objectief lelijk te noemen. En dan zijn er toch nog andere redenen om het wel te doen. Maar ga dan niet doen alsof het niet lelijk is.
Ach, toen wij panelen op ons vorige huis lieten plaatsen, vonden onze directe buren dit "buitengewoon lelijk". Moet ik er alleen bij vertellen dat de enige manier om ze überhaupt te zien, was op een specifiek stukje van 2x3 meter hooguit staan midden op de weg, elders zag je er helemaal niets van. Ik heb daar dus nog 7 jaar van gratis energie genoten, de beloofde 'terug betalingstermijn' van 7 jaar was ook al binnen 5 jaar gered, de panelen leverden meer op als in de schatting stond. Eerste handeling toen we deze woning kochten, panelen bestellen en laten installeren, die zich nu na 6 jaar ook weer netjes terug betaald hebben. Overigens kun je DIE hier enkel zien op de satellite view van Google Maps, plat dak namelijk.
Maar goed, dan nog, de foto waar jij zo van bromde, vind ik prima, waar ik aangebrand van raak is de nieuwbouw met 2-3 schaam panelen voor het energielabel, vaak op zeer onhandige plekken aangelegd, en uitbreiden tijdens de bouw naar normale hoeveelheden, word middels enorme veel te hoge kosten berekeningen ontmoedigd.
Mijn stiefzoon heeft zo een huis, een enorm dak en op een random plek 4 panelen.. Er is plaats voor minimaal 16 als je ze op een normale manier zou optuigen, ipv op een random plek een rijtje neergooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:43
https://www.funda.nl/koop...92964-eendenkroosvliet-1/

Deze kwam ik tegen omdat ik redelijk in de buurt woon en er relatief vaak langs fiets. Mooi opvallend huis in de wijk met mooie verlichting aan de buitenkant (een tikkeltje too much naar mijn smaak, maar dat is te tweaken). Maar al met al een mooi huis, denk je... De binnenkant kent echter kraak nog smaak, het voldoet aan een paar VT wonen vinkjes zoals een taatsdeur, visgraat, zwarte plint en zwarte keuken. Maar werkelijk waar alle kamers zijn saai, grauw ingericht. Alsof het geld op was toen de inrichting gekocht moest worden. Het is volgens mij nog enigszins opgefleurd door een styliste die de verkopers heeft gezegd dat ze wat planten moesten plaatsen om het nog wat op te fleuren.

Wel nog een paar opvallende keuzes. Zo snap ik echt helemaal niks van de tweede keuken in de garage. Zijn die paar stappen naar binnen richting je 1ste keuken echt teveel als je buiten wilt gaan eten? Ook snap ik niet dat je zo'n klein postzegeltuintje kunt hebben bij een pand van 238 m2. Verder jammer dat je vanaf de slaapkamer zo de auto's over de A2 kunt zien gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Blik1984 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:36:

Maar werkelijk waar alle kamers zijn saai, grauw ingericht. Alsof het geld op was toen de inrichting gekocht moest worden. Het is volgens mij nog enigszins opgefleurd door een styliste die de verkopers heeft gezegd dat ze wat planten moesten plaatsen om het nog wat op te fleuren.
Volgens mij is die woonkamer een enorme klankkast. Niets aan de muur, geen overgordijnen, accessoires of wat dan ook. Dat is toch niet leefbaar zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:40:
Hoe prop je zoveel mogelijk kastjes in je keuken...?

[Afbeelding]

Alleen voor slanke mensen:

https://www.funda.nl/koop...de-rijkestraat-34/#foto-1
Mooi half raam EN de verklaring van de smalle keuken: https://www.funda.nl/koop...estraat-34/#plattegrond-1

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/353/241_2160.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024

Deze kwam ik tegen omdat ik redelijk in de buurt woon en er relatief vaak langs fiets. Mooi opvallend huis in de wijk met mooie verlichting aan de buitenkant (een tikkeltje too much naar mijn smaak, maar dat is te tweaken). Maar al met al een mooi huis, denk je... De binnenkant kent echter kraak nog smaak, het voldoet aan een paar VT wonen vinkjes zoals een taatsdeur, visgraat, zwarte plint en zwarte keuken. Maar werkelijk waar alle kamers zijn saai, grauw ingericht. Alsof het geld op was toen de inrichting gekocht moest worden. Het is volgens mij nog enigszins opgefleurd door een styliste die de verkopers heeft gezegd dat ze wat planten moesten plaatsen om het nog wat op te fleuren.

Wel nog een paar opvallende keuzes. Zo snap ik echt helemaal niks van de tweede keuken in de garage. Zijn die paar stappen naar binnen richting je 1ste keuken echt teveel als je buiten wilt gaan eten? Ook snap ik niet dat je zo'n klein postzegeltuintje kunt hebben bij een pand van 238 m2. Verder jammer dat je vanaf de slaapkamer zo de auto's over de A2 kunt zien gaan.
Zo'n beetje alles wat je noemt is gebaseerd op jouw eigen smaak, bedoel dat jij die VT wonen trends niet waardeert betekent dat niet dat het smaakloos is. Persooniljk vind ik dit een heel mooi strak huis, van binnen en van buiten. De opmerking over de "postzegeltuin" vind ik ook wat overdreven, ja je hebt in verhouding veel meer woonoppevlak, maar een tuin van 7 bij 8,5 is denk ik toch nog jaloersmakend voor het overgrote deel van nederland.

De tweede keuken in de garage had ik zelf ook niet voor gekozen overigens, maar dat heeft ook meer met prioriteiten te maken en is in dit geval imo idd overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Mooi huis hoor. Zou ik best willen wonen, ondanks de wat kleine tuin. In eerste instantie kijkt het inderdaad alsof er puur wat spullen zijn neergezet voor de verkoop. Maar het lijkt toch ook alsof er ook gewoond wordt.

Aan de andere kant, als je uit een appartement van 80 m² komt, dan vallen je spullen in het niets in de ruimte. Ook als je wat nieuwe spullen er bij koopt. En voor iets leuks aan de muur, daarvoor moet je ook maar net tegen iets moois aanlopen. Beter om het eerst nog even leeg te laten dan er een standaard Ikea poster of cliché filmposter op te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06
Waar zou de originele badkamer gezeten hebben vraag ik me dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:12

Mooi huis van buiten en met potentie aan de binnenkant. Het lijkt erop alsof deze mensen uit een veel kleiner huis komen en inderdaad niet de tijd/geld hadden om nieuwe inrichting te kopen en te matchen. Als je dan die foto ziet van de eettafel/keuken combinatie dan valt de eenzaamheid je bijna aan. Het voelt op de foto's leeg.
Wat jammer is want daardoor spreekt het veel minder. Ik ben zelf wel van de visgraat,bies,zwarte taatsdeur dus dat stoor niet perse maar mis wel een stukje "levendigheid". Het voelt kaal en eenzaam aan.

Voorderest denk ik dat het misschien hun idee is van een buitenkeuken in de bijkeuken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
sehnugr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Zo'n beetje alles wat je noemt is gebaseerd op jouw eigen smaak, bedoel dat jij die VT wonen trends niet waardeert betekent dat niet dat het smaakloos is. Persooniljk vind ik dit een heel mooi strak huis, van binnen en van buiten. De opmerking over de "postzegeltuin" vind ik ook wat overdreven, ja je hebt in verhouding veel meer woonoppevlak, maar een tuin van 7 bij 8,5 is denk ik toch nog jaloersmakend voor het overgrote deel van nederland.

De tweede keuken in de garage had ik zelf ook niet voor gekozen overigens, maar dat heeft ook meer met prioriteiten te maken en is in dit geval imo idd overbodig.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, mijn eigen (nieuwbouw)huis voldoet zelf ook aan een aantal van de VTwonen vinkjes en ik vind visgraat gewoon mooi in een grote ruimte. Dus het is niet zo dat ik die keuzes niet mooi vind. Ik bedoel dus vooral de leegte van de rest van de inrichting. De woonkamer/keuken is 80 m2 groot en is nauwelijks gevuld, het gebrek aan gordijnen, het gebrek aan inrichting in de andere kamers. Het lijkt er voor mij echt op dat de woning gekocht is en er aan het einde van de rit er geen geld meer over was om het echt een huis te maken.

Het huis heeft absoluut veel potentie, het is een heel mooi huis van binnen en van buiten. Jammer dat de huidige bewoners er heel weinig mee gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26

Strak gezonnetje ook.

Misschien woont er iemand in die garage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:24
Kalentum schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Strak gezonnetje ook.

Misschien woont er iemand in die garage!
Het is van 2021, ze hebben er nauwelijks gewoond. Geen tijd gehad om vol met fotolijstjes en andere zooi te komen staan. Toen we net verhuisd waren naar ons nieuwe huis was er een zee van ruimte in de keukenkastjes, die nu vol staan, en zo gaat het met de rest ook. Toen m'n oma voor het eerst kwam vroeg ze wanneer de meubels kwamen. De huiskamer is nog net zo leeg na 33 jaar. Wel interessant voor hovel dit gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Kalentum schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:19:
[...]Misschien woont er iemand in die garage!
Ik heb zelf ook een garage waarin ik overweeg een keukentje met koelkast, spoelbak en werkblad neer te zetten. Ik ben nogal van van het bbq'en en kan daar mooi het vlees prepareren en hoef ik ook niet door het huis heen te banjeren. Geldt ook voor een stokbroodje afbakken, biertje pakken enz. Als ik zie hoe ver de grote keuken van de tuin af zit, en de kruidenvoorraad in de bijkeuken zie staan zou dat hier ook het geval kunnen zijn. Ik mis nog even de bbq maar aangezien alles weggehaald is zal die wel uit beeld staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/166/499_1080.jpg

Zo'n mooi dak en dan 3 panelen |:(

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 23:50

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat mij opvalt is de kraan in de keuken. Vanaf die flesjes gefotografeerd lijkt de kraan zilverkleurig te zijn, terwijl van de andere kant de kraan mat zwart lijkt. Kan zijn dat het optisch bedrog is, misschien ingeflitst van de kant van de flesjes, maar dat viel mij bijzonder op.

Per saldo vind ik de verhouding huis - tuin inderdaad scheef. Met dergelijke prijzen wil je eigenlijk ook wat buiten leefruimte, zonder dat je meteen bij de buren op schoot zit. De verhouding klopt gewoon niet, maar dat is denk ik echt iets Nederlands, door de enorme grondprijzen. En als je dan al een soort buitenkeuken in de garage hebt, voor het buitenleven, dan is de ruimte buiten helemaal teleurstellend. Maarja dat kan ook maar zo de reden zijn dat ze het nu te koop hebben staan. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
De wel bekende schaampanelen

Ook wel gek dat maar 1/3de van het dak bedekt is met grind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09 21:23
Over een keuken in de garage, zwarte stalendeuren en schaampanelen gesproken: deze staat te koop voor € 795.000. Nogal ruim aan de prijs voor een twee-onder-een-kapper in de periferie. Weliswaar een ruime kavel aan open vaarwater maar met een in mijn ogen gruwelijk lelijke badkamer.

Ook dit huis lijkt niet echt bewoond geweest te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/067/750_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/dokkum/huis-88454097-leppa-4/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Plumo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:54:
Over een keuken in de garage, zwarte stalendeuren en schaampanelen gesproken: deze staat te koop voor € 795.000. Nogal ruim aan de prijs voor een twee-onder-een-kapper in de periferie. Weliswaar een ruime kavel aan open vaarwater maar met een in mijn ogen gruwelijk lelijke badkamer.

[Afbeelding]

Maar wel een breed genoeg perceel voor een dubbele garage/werkplaats. Het tussenhokje vervangen door en garage zo diep als die er al is. Dan heb je 6x6 meter werkpaats/garage. Dat is wel wat ik zoek. Maar Dokkum wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
[...]

Dooddoener.

Of zullen we de hele welstandscommissie maar opdoeken, want die zitten dan toch alleen maar meningen te verkondigen. Maken we er lekker België fijn. Want dat is mooi.

[...]

Exact mijn punt. Alles is ooit met een reden gebouwd/gemaakt, en dat maken we in dit topic belachelijk. Maar owee als je over zonepanelen begint :+
Welstandscomissies beoordelen niet mooi of lelijk. Die beoordelen of het ergens past of niet. Of het moet lijken op wat er al is of het heel anders mag. Dat is wat anders dan mooi of lelijk.
Het kan je smaak niet zijn, het kan in jouw ogen niet mooi zijn of daar niet horen te liggen, zitten of staan maar dat wil niet zeggen dat iedereen het lelijk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:34

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Ook snap ik niet dat je zo'n klein postzegeltuintje kunt hebben bij een pand van 238 m2
Dat lijkt bij veel nieuwere huizen zo, maximaal dat perceel volzetten met huis, en dat nog net een hoekje voor de loungeset. En dan ook geen voortuin, zoals je hier ook ziet.

Ik zou daar als liefhebber van groen erg veel moeite mee hebben - nog los van het feit dat een paar aardige bomen 's zomers voor de nodige koelte zorgen, en dat groen vogels in je tuin lokt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rubbergrover1
'Apart' dekt de lading denk ik wel. Het gebouw heeft vast ook een boeiende geschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-S7KWxskijD6BdTt4RiFoGGaNWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBYXw4jC4cndOWddpY4gtXhw.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...uis-42007779-veldlaan-41/

Ik zou er best wat mee kunnen, maar ik ben bang dat er bovenop de 8 ton vraagprijs nog heel wat extra komt om het (als monument) bij de tijd te brengen. Maar dan heb je ook wel een bijzonder object op 650 m2 grond onder de rook van Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06
Prachtig, heeft zeker potentie. Wel een rare keuze voor de eerste foto om het halve huis erop te zetten.

De helft van de keuken is trouwens een echte klassieker! Mooi hoor, sowieso mooie details her en der. Maar ook nog een beetje werk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:43:
'Apart' dekt de lading denk ik wel. Het gebouw heeft vast ook een boeiende geschiedenis.
Dat is bijzonder! Mooie voordeur, en voor dit soort binnendeuren

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/365/250_1440.jpg

heb ik ook een zwak. Hopelijk mag dat allemaal blijven zitten.

Qua deuren: die moderne gevallen met al dat glas lijken me schoonmaaktechnisch een ramp. Zeker als er kleine kinderen in huis zijn komen die* toch onder de vingerafdrukken te zitten? of krijg je bij zo'n deur automatisch de poetsvrouw/man/mens cadeau?

* de deuren dus, niet het kroost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curtain
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06 16:34

Curtain

Plannen en Organiseren

Leuke vraag! En nee, gelukkig niet. Wij hebben ons huis in juni 22 verkocht maar werd niet blij van de professionele foto’s voor de brochure van de makelaar. Erg harde kleuren, beetje vervormd door de gebruikte lenzen… het leek wel een clowns-huis :'( Terwijl in het echt de kleuren veel beter bij elkaar pasten. Dan hoeft het nog steeds je smaak niet te zijn, maar zat er wel meer logica in. Maarre: ik ben dus blij dat ik door jullie niet “veroordeeld” ben als rare snoeshaan :D :D!

Weer of geen weer: ik heb de details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
VeertienKaVier schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Dat lijkt bij veel nieuwere huizen zo, maximaal dat perceel volzetten met huis, en dat nog net een hoekje voor de loungeset. En dan ook geen voortuin, zoals je hier ook ziet.

Ik zou daar als liefhebber van groen erg veel moeite mee hebben - nog los van het feit dat een paar aardige bomen 's zomers voor de nodige koelte zorgen, en dat groen vogels in je tuin lokt.
Ik denk dat veel kopers en bouwers van een nieuwbouwwoning ook liever een iets groter kavel zouden hebben. Maar tegenwoordig is de prijs voor een meter grond in Utrecht zo hoog, dat je ongeveer de helft van de bouwprijs van een meter woonruimte kwijt bent voor een meter meer grond. Als je dan de keus hebt tussen 100 m2 meer grond of 50 m2 meer woning, dan zullen veel mensen toch eerder kiezen voor een grotere woning. Vooral ook omdat bij verkoop extra woonmeters dubbel terugverdiend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
VeertienKaVier schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:48:
[...]

Dat is bijzonder! Mooie voordeur, en voor dit soort binnendeuren

[Afbeelding]

heb ik ook een zwak. Hopelijk mag dat allemaal blijven zitten.
Misschien moet het ook allemaal blijven zitten, want het is een monument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:15

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Helemaal mee eens. Maar die gezellige mooie jaren 70 of jaren 30 woningen hebben dan weer geen A+ energielabel, en dat is helaas het enige wat nog telt voor sommige mensen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23

[Afbeelding]

Ik zou er best wat mee kunnen, maar ik ben bang dat er bovenop de 8 ton vraagprijs nog heel wat extra komt om het (als monument) bij de tijd te brengen. Maar dan heb je ook wel een bijzonder object op 650 m2 grond onder de rook van Utrecht.
Leuk object, heel apart.
Als je die telefoon er maar bijkrijgt voor die prijs...klassieker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Dit is een starterswoning voor jonge gezinnen en zo moet je er ook naar kijken, vergelijk het dan ook met jaren 70 starterswoningen, die waren ook gebouwd op kleine percelen met eenvoudige afwerking (van die houten voorgevels in allerlei kleuren , heb dat nooit begrepen).

Alleen de prijs is natuurlijk absurd, daardoor vergeet je bijna dat het een starterswoning is.

Ik zou eerder voor zoiets gaan dan voor een jaren 70 starterswoning met dito afwerking.
Of eigenlijk geen van beide.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Laatst online: 22:38

yay

Ik snap dat niet, zeker niet als je toch blijkbaar wat meer te besteden hebt. Een vriend van mij heeft eenzelfde huis, woont daar al sinds 2013, is heel erg op de centen maar heeft blijkbaar gemist dat een dak vol zonnepanelen met saldering toch meer oplevert dan het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Laatst online: 22:38

yay

Ik heb vorig jaar een huis gekocht. Tijdens het zoeken heb ik wel heel erg dit topic in de gaten gehouden of de huizen waar we gingen kijken niet langskwamen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:17
No Hands schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Welstandscomissies beoordelen niet mooi of lelijk. Die beoordelen of het ergens past of niet. Of het moet lijken op wat er al is of het heel anders mag. Dat is wat anders dan mooi of lelijk.
Het kan je smaak niet zijn, het kan in jouw ogen niet mooi zijn of daar niet horen te liggen, zitten of staan maar dat wil niet zeggen dat iedereen het lelijk vind.
Bij ons heet het tegenwoordig de Supervisie Commissie, maar het wordt bevolkt door dezelfde @#$%^& knurften. Wat jij schrijft is wat ze zouden moeten doen. De praktijk is, in ieder geval hier, echt volledig anders.

Als je hier in de straat gaat staan verkondigen dat je van de Supervisie bent kun je maar beter zorgen dat je hardloopschoenen aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Plumo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:54:

[Afbeelding]

De makelaar houdt wel van de 3d-tekening, ik tel er minimaal 3-4 per verdieping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Knap werk als je een jaren '70 woning met een drie keer zo groot perceel vindt voor 350k-450k. Als ik even rondkijk, dan beginnen de jaren '70 woningen met enigszins vergelijkbaar woonoppervlak in Den Haag bij een half miljoen. En dan heb je nauwelijks meer perceel. Je hebt wel een meer en beter ontwikkelde groene omgeving, maar dat is dan m.i. het enige voordeel. Dat wordt dan dus grofweg de afweging of je kiest voor een groenere woonomgeving of voor een woning van deze eeuw. Daarin zal ieder zijn voorkeur hebben, maar het is niet zo dat de prijzen zo irrationeel ver uit elkaar zouden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat veel kopers en bouwers van een nieuwbouwwoning ook liever een iets groter kavel zouden hebben. Maar tegenwoordig is de prijs voor een meter grond in Utrecht zo hoog, dat je ongeveer de helft van de bouwprijs van een meter woonruimte kwijt bent voor een meter meer grond. Als je dan de keus hebt tussen 100 m2 meer grond of 50 m2 meer woning, dan zullen veel mensen toch eerder kiezen voor een grotere woning. Vooral ook omdat bij verkoop extra woonmeters dubbel terugverdiend worden.
Op een gegeven moment leveren de extra vierkante woonmeters niet meer zoveel extra meer op natuurlijk. Hoogstwaarschijnlijk nog wel meer dan tuin, maar de aanleg en onderhoudskosten zijn dan ook navenant lager

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan heb je zo'n duur, groot, luxe pand met een prachtige bank en dan prop je er zo'n tafel en stoelen tegenaan...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/378/901_2160.jpg

En hang je zo'n smerig stuk rockwool aan de muur bij de trap...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/378/917_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...7049-reguliersgracht-111/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:54
Fiber schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:21:

En hang je zo'n smerig stuk rockwool aan de muur bij de trap...

[Afbeelding]
"The last of us" - vibes hier ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Te koop op de Veluwe: een LANDHUIS (hoofdletters door de makelaar). Voor slechts 998.000 eurietjes k.k. is het helemaal van u!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5Sqjv4nOEj_PeuIBgf8usuo3rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xe80Fldf47pWkOXn5kTLcHGH.jpg?f=fotoalbum_large

"De meer dan riante woonkamer (circa 56 m2) heeft een fraaie houten vloerafwerking en een centraal gesitueerde open haard":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd8EldRaxNnyvxbKp24baTFTn7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzA81XmB59OkDk39oi0pYytm.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_swcTN4EtsJtV3_F2xaNYjHkcsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89VjkxLUqBPPZJlDzR6ZZAEd.jpg?f=fotoalbum_large

Slaapkamer met een tussenliggende badkamer met douche, toilet en wastafel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK12f7lkk4bOYIbpAdIy6XtoM0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6V7lkwOQ6kYUkD6LdECYf1SJ.jpg?f=fotoalbum_large

OMG ik heb als student (jaaaaahhhh in de vroege jaren '80, hier spreekt een bejaarde *O*) cultuur zuipweekenden in scoutinggebouwenholen doorgebracht die er beter aan toe waren. Ook daar in de omgeving.

Geniet vooral mee van de heerlijk ronkende makelaarstaal: "De woning is overwegend gedateerd en vraagt om een prachtig plan om deze fantastische plek weer te laten floreren.": https://www.funda.nl/koop...-42007412-brandrijsweg-2/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Weinig te klagen als je hier mag wonen denk ik...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/381/906_2160.jpg

Zou er een tv achter die schuifdeuren zitten...?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/381/877_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...is-42007128-graafland-50/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:59:
Weinig te klagen als je hier mag wonen denk ik...:

[Afbeelding]

Zou er een tv achter die schuifdeuren zitten...?

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...is-42007128-graafland-50/
Mooi, mooi, mooi, mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
micky_ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:53:
Te koop op de Veluwe: een LANDHUIS (hoofdletters door de makelaar). Voor slechts 998.000 eurietjes k.k. is het helemaal van u!
[Afbeelding]

"De meer dan riante woonkamer (circa 56 m2) heeft een fraaie houten vloerafwerking en een centraal gesitueerde open haard":
[Afbeelding]

De keuken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

OMG ik heb als student (jaaaaahhhh in de vroege jaren '80, hier spreekt een bejaarde *O*) cultuur zuipweekenden in scoutinggebouwenholen doorgebracht die er beter aan toe waren. Ook daar in de omgeving.

Geniet vooral mee van de heerlijk ronkende makelaarstaal: "De woning is overwegend gedateerd en vraagt om een prachtig plan om deze fantastische plek weer te laten floreren.": https://www.funda.nl/koop...-42007412-brandrijsweg-2/
Je hebt wel een en ander te doen maar het heeft genoeg potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 16:06

[Afbeelding]

Als je platteland vibes wilt hebben in de randstad, moet je echt in Groenekan wezen. Elke keer dat je door Groenekan wilt rijden met je auto, hoop je op geen tegenliggers, want de straten zijn daar zo smal...
Huizen zien er altijd wel erg leuk uit en rust....ja dat is het enige wat je daar hebt!
Winkels slecht bereikbaar, idem basisschool.

Jonge mensen vind je daar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Die locatie heeft zeker potentieel.
Ik stoor me vooral aan de taal van de makelaar.

We zijn zelf ook naar de Veluwe verhuisd en hebben daarvoor tig keren bij gedateerde bungalows staan kijken. Een korte inspectie door een bevriend bouwkundige kwam dan steeds neer op: vermoedelijk is slopen en nieuwbouw goedkoper. Want je moet én de vloer én het dak én alle buitenwanden én de indeling én de kozijnen met beglazing én het verwarmingsysteem én de keuken én de badkamer allemaal grondig aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 01:19

paQ

Maar dan ga je kijken naar de grond/locatie, en niet naar een gedateerde bungalow.
Je “moet” bepaalde dingen niet aanpakken he. En als je dat voor jezelf wel wil, dan moet je alle jaren 70 bungalows overslaan om te bezichtigen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ik begrijp de afkeer van grote huizen op kleine kavels niet zo. Ja natuurlijk is het mooier om meer grond om je huis te hebben, maar aangezien de grondprijzen de laatste jaren de pan uit zijn gerezen heb je niet heel veel keus. Je bent ook beperkt in je ruimte qua kavels, omdat gemeenten ook zoveel mogelijk geld uit de burgers proberen te knijpen en hoe meer kavels ze verkopen hoe meer ze kunnen vangen. Wil je dan een kleiner huis neerzetten omdat je anders te dicht op je buurman komt? Waar zul je je vaker bevinden in dit klimaat? Binnen of buiten? En als je dan besluit helemaal niet te bouwen op een kavel vanwege het ruimtegebrek, wat blijft er dan nog wel over als je echt de ruimte nodig hebt? Je zult altijd compromissen moeten sluiten.
Als je een groot huis hebt op een grote kavel in de plaats waar je het liefst woont, prijs jezelf gelukkig, want het wordt steeds zeldzamer, al helemaal in het westen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
(jarig!)
https://www.funda.nl/koop...42079730-groningerweg-21/

Jeeez, waar te beginnen. Aan de buitenkant een karakteristieke woning maar eenmaal binnen valt meteen de fotostudio? op in de woonkamer, verderop een tafereel uit iets wat oogt op een jachthuis en dan in een andere hoek een neon roze bank 8)7

Je kijkt je ogen uit bij iedere foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
MauriceDW schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:21:

Jeeez, waar te beginnen. Aan de buitenkant een karakteristieke woning maar eenmaal binnen valt meteen de fotostudio? op in de woonkamer, verderop een tafereel uit iets wat oogt op een jachthuis en dan in een andere hoek een neon roze bank 8)7

Beetje jammer van die plavuizen overal en de gedateerde badkamer, maar verder weinig mis mee. Liefhebber van design, zo te zien. Kan ik wel waarderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
SamPatterson schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:15:
Ik begrijp de afkeer van grote huizen op kleine kavels niet zo. Ja natuurlijk is het mooier om meer grond om je huis te hebben, maar aangezien de grondprijzen de laatste jaren de pan uit zijn gerezen heb je niet heel veel keus. Je bent ook beperkt in je ruimte qua kavels, omdat gemeenten ook zoveel mogelijk geld uit de burgers proberen te knijpen en hoe meer kavels ze verkopen hoe meer ze kunnen vangen. Wil je dan een kleiner huis neerzetten omdat je anders te dicht op je buurman komt? Waar zul je je vaker bevinden in dit klimaat? Binnen of buiten? En als je dan besluit helemaal niet te bouwen op een kavel vanwege het ruimtegebrek, wat blijft er dan nog wel over als je echt de ruimte nodig hebt? Je zult altijd compromissen moeten sluiten.
Als je een groot huis hebt op een grote kavel in de plaats waar je het liefst woont, prijs jezelf gelukkig, want het wordt steeds zeldzamer, al helemaal in het westen.
Voor mij is het niet echt een afkeer maar gewoon moeilijk te begrijpen. Waarom moeten die huizen zo groot? Als het allemaal zo groot is op een dergelijk klein kaveltje wat is er dan nog over van 'vrijstaand wonen' als je niet eens met je Kliko rondom je eigen huis kan zo dicht zit je tegen de buren aan.
Iets kleiner huis, goedkoper om te bouwen, goedkoper om te verwarmen, lekker om je huis heen fietsen op eigen grond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
MauriceDW schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:21:

Dat is gewoon een smaak dingetje. Ik vind het wel een mooi huis alleen die badkamer steekt wat af tegen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
De 'afkeer' zit hem bij mij niet zozeer in de combinatie van groot huis en klein kavel. Het is vooral dat ik vind dat je op een kavel van 278 m2 veel beter bv een tussenwoning zou kunnen zetten, omdat je dan veel meer 'nuttige' tuin overhoudt. Dat kan dan prima een net zo grote woning worden, alleen kun je dan wel genieten van een tuin van 20 meter diep. In plaats van dat het na 7 meter ophoudt.

Maar dit wordt enigszins off topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Ik begrijp de afkeer van grote huizen op kleine kavels niet zo.
We gaan inderdaad off-topic, maar voor mij persoonlijk -> grotere kavel = ruimte voor groen. Je zit inderdaad de meeste tijd binnen in ons klimaat (nog wel), maar zeker als thuiswerker vind ik het uitzicht op een groene oase onbetaalbaar. En prijs me gelukkig dat ik de optie heb om ver buiten de Randstad te zitten (maar dat moet je ook willen).

Terug naar de huizen. Absoluut koopje buiten die Randstad, en dus al verpatst onder voorbehoud.

Hier woonde een liefhebber:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/464/038_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/464/040_1440.jpg

Neem wel een zak geld mee voor het opknappen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/464/031_1440.jpg

Geen verwarming, daar in het immer pittoreske Vlodrop:
https://www.funda.nl/koop...49844-stantoniusstraat-2/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rubbergrover1
https://www.funda.nl/koop...42008699-oosterbroek-1-a/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgpXO2V1MNaohLR-d1Ab_adKLMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTYQLqgfMvsMza26Zv5V6heu.jpg?f=fotoalbum_large
Een ruime en mooi in de bossen gelegen woning op ruim anderhalf hectare grond voor minder dan 8 ton.
Maar dat is niet het opvallende. Al lezende in de beschrijving komen er wel wat vraagtekens.
"Provinciaal monument"
Hé, die term kende ik nog niet. Komen blijkbaar ook niet vaak voor.
"De buitenmuren bestaan uit 0,5 meter dik beton met een gevelbekleding van gemetselde rode baksteen"
Huh? Wat? halve meter dik??
"Bouwjaar: ca. 1940"
Hmm, klik-klik, kwartje valt. Dat klinkt als Duitse degelijkheid...
En inderdaad
https://www.provincialemo.../duitse-telefooncentrale/
Het blijkt te gaan om een oude Duitse telefooncentrale/bunker die ze in camouflage gebouwd hebben met het uiterlijk van woonhuis. Je ziet binnen weinig terug van de oude oorlogs-bunker-opzet, dat hebben ze knap gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Curtain schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Leuke vraag! En nee, gelukkig niet. Wij hebben ons huis in juni 22 verkocht maar werd niet blij van de professionele foto’s voor de brochure van de makelaar. Erg harde kleuren, beetje vervormd door de gebruikte lenzen… het leek wel een clowns-huis :'( Terwijl in het echt de kleuren veel beter bij elkaar pasten. Dan hoeft het nog steeds je smaak niet te zijn, maar zat er wel meer logica in. Maarre: ik ben dus blij dat ik door jullie niet “veroordeeld” ben als rare snoeshaan :D :D!
Niet alle huizen die hier langskomen zijn vreselijk. Natuurlijk heb je de categorieen "wat voor tragisch is hier gebeurd?", "tering, wat een pauperhuis", "de flipperdeflip vtwonen-bingo", "welke tweaker heeft hier gewoond" en "makelaarstaal", maar er komen ook mooie panden langs (kerken, schoolgebouwen, etc). Ik hoop dat mijn huis mooi genoeg is om ooit hier langs te komen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04:28
Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:38:
[Afbeelding]
Een ruime en mooi in de bossen gelegen woning op ruim anderhalf hectare grond voor minder dan 8 ton.
Maar dat is niet het opvallende. Al lezende in de beschrijving komen er wel wat vraagtekens.
"Provinciaal monument"
"De buitenmuren bestaan uit 0,5 meter dik beton met een gevelbekleding van gemetselde rode baksteen"
En inderdaad
Het blijkt te gaan om een oude Duitse telefooncentrale/bunker die ze in camouflage gebouwd hebben met het uiterlijk van woonhuis. Je ziet binnen weinig terug van de oude oorlogs-bunker-opzet, dat hebben ze knap gedaan.
Vraag me dan altijd af hoe het met de isolatie zit op dat soort muren.

Maar je eigen schuilbunker er bij in de tuin ook nog eens. Kan handig zijn in deze tijden :+

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Louwke schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Vraag me dan altijd af hoe het met de isolatie zit op dat soort muren.

Maar je eigen schuilbunker er bij in de tuin ook nog eens. Kan handig zijn in deze tijden :+
In de zomer nooit warm binnen.
Maar met zo'n dikke muren en eventueel isolatielaag binnen blijft er niet veel ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[Afbeelding]
"Provinciaal monument"
En inderdaad
Tegenwoordig heb je die isolatie nodig voor het geluid van de buren. Ligt zowat in Vliegveld Eelde. “Groningen Airport “ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 09:03
De woonkamer voelt een beetje vol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is3MBuwsFJ59sWsrZSSIEnsTa5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkD0ye6vf1EYdDqjdQIF04ms.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig is de trap naar boven netjes af te sluiten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GodCdcKEFjl4rF3YTAntcW-1Tac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5lJBsjNFSk8VCWNbwDSuFy6.jpg?f=fotoalbum_large

En de slaapkamer is ook prachtig samenhangend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfCjdXn6yGBhJrYddLNaH9Iu7tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZtq3hpo5RVU6rqv7EE9iEDW.jpg?f=fotoalbum_large

Verder ook mooie afwerking in de badkamer, maar vooral het feit dat je nergens je kont kunt keren.
https://www.funda.nl/koop...42005835-hogelanden-wz-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 20:56
[Afbeelding]
"Provinciaal monument"
En inderdaad
Wel tof, maar van binnen heeft het huis ook wel de sfeer van een nieuwbouwwoning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Kaheem_Said schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Wel tof, maar van binnen heeft het huis ook wel de sfeer van een nieuwbouwwoning.
Dat vind ik in dit geval juist wel een positief punt. Ik denk dat te veel 'authentieke details' een Duits oorlogsbouwwerk er niet gezelliger op maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 16:12

KoudeAardbei

Moderator

HikariMisako schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:35:
De woonkamer voelt een beetje vol.

[Afbeelding]

Gelukkig is de trap naar boven netjes af te sluiten :)
[Afbeelding]

En de slaapkamer is ook prachtig samenhangend.
[Afbeelding]

Verder ook mooie afwerking in de badkamer, maar vooral het feit dat je nergens je kont kunt keren.
https://www.funda.nl/koop...42005835-hogelanden-wz-4/
Best slim toch met de energieprijzen? Lucht gaat niet zo makkelijk omhoog :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 11:07

Sharky

Skamn Dippy!

Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:45:
Ik denk dat te veel 'authentieke details' een Duits oorlogsbouwwerk er niet gezelliger op maakt.
Ik zou hier dus prima kunnen wonen.

Afbeeldingslocatie: https://www.warhistoryonline.com/wp-content/uploads/sites/64/2021/03/a-150-mm-gun-emplacement-at-the-longues-sur-mere-gun-battery-in-normandy-france-741x494.jpg

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
Het is niet zozeer afkeer. Maar ik vind persoonlijk wel dat de verhouding een beetje zoek is als je een huis van 238 m2 neerzet (en het volgens de foto's niet tot nauwelijks gebruikt) en er vervolgens een relatief postzegeltuintje bij hebt van 60 m2. Juist die laatste 20-30 m2 aan woonruimte voegen niet zoveel toe aan je woning, en die hadden net de tuin wat groter en leefbaarder kunnen maken. Zeker als je de ruimte binnen toch niet gebruikt.

Juist met het huidige klimaat zijn grotere groene tuinen een noodzaak om regenval maar ook warmte te kunnen absorberen, daarbij zul je dus ook meer in je tuin zitten bij warmer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 13:23
KabouterSuper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:46:
Ik hoop dat mijn huis mooi genoeg is om ooit hier langs te komen.
Je kunt ook een heel cheesy makelaar in de hand nemen, komt ie hier voorbij vanwege de slechte tekst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-08 17:52
Kaheem_Said schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Gemiste kans inderdaad. Laminaat, plakplintjes, hang-en sluitwerk direct uit een sociale huurwoning. Het is niet echt high-end allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 09-08 23:50

thunder8

Het gedonder begint weer.

Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten en ik gaf ook al aan dat het NL juist komt, vanwege de asociale grondprijzen en inderdaad de kleine kavels. Als ik ooit in de gelegenheid zou zijn iets nieuws te bouwen en vrijstaand, doe ik dat niet in mijn huidige stad Enschede. Dan ga ik een paar kilometer naar het oosten naar Duitsland en daar heb je een veel groter kavel met genoeg ruimte voor veel minder geld. Vrijstaand wonen is voor mij ook ruimte hebben en niet meteen bij de buren op schoot zitten, want dan kan je net zo goed 2-onder-1-kap bouwen of een rijtjeshuis kopen.

Maar goed, terug naar bijzondere woningen. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:40

Fanta

FordPerformance™️

Ik dacht dat ik al een hoop had gezien. Maar een keuken met ingebouwde badkamer?? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/444/502_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/wezep/huis-42009707-heidepad-69/

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:40

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Sharky schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Ik zou hier dus prima kunnen wonen.

[Afbeelding]
Nooit last van Jehovah's aan de deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Fanta schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:42:
Ik dacht dat ik al een hoop had gezien. Maar een keuken met ingebouwde badkamer?? 8)7

https://www.funda.nl/koop/wezep/huis-42009707-heidepad-69/
Ik kan me voorstellen dat er een behoefte was om personeel te kunnen laten douchen en die wil je niet boven op je slaapkamer hebben. Waar de winkel z'n A label aan te danken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
thunder8 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:39:
[...]

Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten en ik gaf ook al aan dat het NL juist komt, vanwege de asociale grondprijzen en inderdaad de kleine kavels. Als ik ooit in de gelegenheid zou zijn iets nieuws te bouwen en vrijstaand, doe ik dat niet in mijn huidige stad Enschede. Dan ga ik een paar kilometer naar het oosten naar Duitsland en daar heb je een veel groter kavel met genoeg ruimte voor veel minder geld. Vrijstaand wonen is voor mij ook ruimte hebben en niet meteen bij de buren op schoot zitten, want dan kan je net zo goed 2-onder-1-kap bouwen of een rijtjeshuis kopen.
Eigenlijk komt het volgens mij dan dus vooral op je laatste zin neer. Als je de ruimte niet hebt, of daar niet voor wilt betalen, dan kun je beter 2-onder-1-kap of een rijtjeshuis bouwen. Dan is het meer 'in verhouding'.

(Overigens kun je natuurlijk wel discussiëren over of het nu asociale grondprijzen zijn of juist heel sociale grondprijzen, omdat die prijzen er toe leiden dat niet een kleine elite er met gigantische kavels vandoor gaat en de grote groep het nakijken heeft. Maar dat is een heel andere discussie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Kurma schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Gemiste kans inderdaad. Laminaat, plakplintjes, hang-en sluitwerk direct uit een sociale huurwoning. Het is niet echt high-end allemaal..
Dat stoort me nou totaal niet. Ik erger me meer aan die inbouwspotjes in de woonkamer. Dat is niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:01:
[...]

Beetje jammer van die plavuizen overal en de gedateerde badkamer, maar verder weinig mis mee. Liefhebber van design, zo te zien. Kan ik wel waarderen.
Design? verschillende designS bedoel je denk ik want hoeveel verschillende stylen kan je in één ruimte stoppen ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
rikoos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Design? verschillende designS bedoel je denk ik want hoeveel verschillende stylen kan je in één ruimte stoppen ;-)
Is dat erg? Ik word zelf helemaal kriegel van een interieur waaraan je precies ziet in welk jaar dat uit de woonboulevard gehaald is.

Ik vind het juist leuk als er wat stijlen gemixt worden. Vooral ook de combinatie van modern en klassiek/antiek vind ik wel wat hebben. Zeker als het om spullen gaat van onder meer Eames, Flos Arco, Eero Anio, Vitra en een verdwaalde Martin Visser bank (om maar een handjevol spullen te noemen die ik zo meteen al zie), dan hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Nee maar het minimalistische in sommige stukken van de ruimte tov van het oud boeren bruin in dezelfde ruimte is wel een heel erg grote overgang in deze woning. Persoonlijk vind ik dat iets "to much" hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:12
Al verkocht onder voorbehoud, maar wilde hem toch nog even delen. Een oude showroom staat te koop, waar je na overleg met de gemeente een woonruimte mag gaan creëren. Voor de prijs toch wel een mooi project, alleen verwacht geen privacy of een tuin.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/873/412_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/873/413_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...5-prinses-julianaplein-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
marijn15 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:33:
Al verkocht onder voorbehoud, maar wilde hem toch nog even delen. Een oude showroom staat te koop, waar je na overleg met de gemeente een woonruimte mag gaan creëren. Voor de prijs toch wel een mooi project, alleen verwacht geen privacy of een tuin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...5-prinses-julianaplein-6/
Geen slechte prijs.. Soort appartement maar dan op de begane grond :P
Opzicht best wat leuks van te maken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 08:23
micky_ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik het budget had incl verbouwing was dit een instant buy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 05-09 06:56

Bever!

3

Rubbergrover1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:28:
[...]

Dat stoort me nou totaal niet. Ik erger me meer aan die inbouwspotjes in de woonkamer. Dat is niets voor mij.
Twee dagen klussen en je hebt het naar je eigen smaak lijkt, laatste waar je naar moet kijken als je een huis gaat kopen is of er laminaat in ligt 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

sigmundfreund schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Als ik het budget had incl verbouwing was dit een instant buy.
Als we het dan toch echt over een landhuis hebben, en dan onder de 1M, dan vind ik deze toch een stuk beter. Zojuist afgeprijsd van 1,25M, naar 975K.

https://www.funda.nl/koop...05815-gronausestraat-306/
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/287/878_1440.jpg

<offtopic vraagje: ligt het aan tweakers, aan funda of aan mij dat als ik de uBlock origin aan heb staan dat alle plaatjes van funda niet meer embedded te bekijken zijn op het forum>

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 01-02-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Get!em schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:47:
[...]

Als we het dan toch echt over een landhuis hebben, en dan onder de 1M, dan vind ik deze toch een stuk beter. Zojuist afgeprijsd van 1,25M, naar 975K.

<offtopic vraagje: ligt het aan tweakers, aan funda of aan mij dat als ik de uBlock origin aan heb staan dat alle plaatjes van funda niet meer embedded te bekijken zijn op het forum>
Bij mij werken alle plaatsjes zoals het hoort.

Maar dat is tenminste afprijzen, vaak zie je dat ze na lange tijd er 20k afdoen, dat helpt niet.
Ik vind het wel wat hebben netjes in duitse stijl, ik ben te oud om alles zwart binnen mooi te vinden. En er zit tenminste genoeg grond omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik weet niet waarom, maar iemand had bedacht dat je 800K kon vragen voor een uitgeleefde oversized zeecontainer van waaibomenhout op een stuk verzakkende grond vlak bij de snelweg. Het is zelfs een twee onder een kap, van 90m2.

https://www.funda.nl/koop/nootdorp/huis-42092951-gooland-16/

Ze bewegen al richting meer realistische bedragen nu met 650K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pauldaytona schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Bij mij werken alle plaatsjes zoals het hoort.

Maar dat is tenminste afprijzen, vaak zie je dat ze na lange tijd er 20k afdoen, dat helpt niet.
Ik vind het wel wat hebben netjes in duitse stijl, ik ben te oud om alles zwart binnen mooi te vinden. En er zit tenminste genoeg grond omheen.
Is het duitse stijl?
Volgens mij is de buitenkant juist een typische Twentse stijl (en dus ook de streek van Duitsland die daaraan grenst)
Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.