Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.726.087 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:32
Wel ten oosten van de A1 (op 1km). Dus met onze veel voorkomende westenwind heb je een prachtig uitzicht met een lelijk bijgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:51
Prachtig huis, maar slechte fundering en meer gebreken die veel geld gaan kosten. Vrienden van vrienden hebben hier serieus voor gekeken, maar om die reden afgehaakt.
Mooi pand wel, maar zo kort aan de straat en die is nog best druk voor Limburgse begrippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:43
Gigantisch huis en dan maar 4 slaapkamers en 1 badkamer?
Bob Sikkels zou teleurgesteld zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
RobNemoo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Prachtig huis, maar slechte fundering en meer gebreken die veel geld gaan kosten. Vrienden van vrienden hebben hier serieus voor gekeken, maar om die reden afgehaakt.
Mooi pand wel, maar zo kort aan de straat en die is nog best druk voor Limburgse begrippen.
Die ken ik wel. Veel in Oirsbeek geweest in mijn jeugd (camping).
De Boompjesweg was een favoriete bestemming 's avonds 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
tlpeter schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Die ken ik wel. Veel in Oirsbeek geweest in mijn jeugd (camping).
De Boompjesweg was een favoriete bestemming 's avonds 8)
Hangjeugd! Nog heilige grond ook. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:14
Ja, laten we wat leuks doen met kleuren! (maar verder wel een goede woning)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XjBWfkSD5TfySc83WwHWo3jJP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58d95qS2vnZMka8PQL8QOzeb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWOVh8X3DYrqy3QIg0AbwHpSoGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWMRJjoMgE89COUslSB53kQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWmFiCPTznaMN2xOdwCwHGf6-_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mf4wND6PqXmdZ27ufn6bCvyb.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar Funda

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

RobinNL schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Link naar Funda
Is dat nou een salontafel of een decoratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:14
souljah1h schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:53:
[...]

Is dat nou een salontafel of een decoratie?
Dat vraag ik me ook af. Je moet er toch niet aan denken om zo'n tafeltje te hebben als je visite op bezoek hebt? 8)7

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Polycom schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:53:
[...]

BINGO! Op mijn VT-Wonen bingokaart! GRIJS-ZWART-WIT-STRAK.

Verder lekker fijnstof happen voor 9 ton want 50 meter naast de A1. ;w
Maar wel in Ugchelen, dus niet zeuren s.v.p.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pauldaytona schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Mooi is het niet, en waarom dit 2,4 mil moet kosten is me ook niet duidelijk, is zo'n plekje zo duur daar? In de bouw zal het niet zitten.
Jammer van die schamele tuin. Voor 2,4 miljoen mag je daar ook wel wat effort in steken. Maar ik verbaas me ook over die prijs. Het is Friesland, geen Loosdrechtse Plassen, en dat hoor je ook in de prijs terug te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Een carréwoning in Oeësjbik!
Ik ben in die omgeving opgegroeid. Het was een droom om ooit eens terug te gaan en dan liefst in een carréboerderijtje te gaan wonen.
Helaas nu elders teveel gesettled. Maar OK, de Veluwe is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26

paQ

[...]

Dat strookt niet met
De hoeve verkeert in zeer goede staat. De gehele constructie, het houtwerk en het dak zijn in goede conditie.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Link naar Funda
Het is niet ieders smaak natuurlijk (de mijne ook niet echt), maar ik moet zeggen dat ik het wel gaaf vindt dat ze consistent rood en oranje hebben toegepast. Het toilet is voor mij wel een beetje teveel kleurenkots 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FabianGTI schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:55:
[...]
Complimenten voor de zoon jah, die moeder vond ik maar een vreselijk mens die haar eigen kinderen voor het karretje spande, maar nu gaan we toch wel erg offtopic. ;)

En over de stijl, gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders wordt het ook zo saai.
Ik vind die VT wonen stijl maar een saaie, zielloze, troosteloze bende. ;)
Er is nog één gradatie erger, de stijl van Roos (Kopen zonder kijken). :+
Iedereen heeft inderdaad een andere smaak. En in dit topic wordt regelmatig de ene stijl verschrikkelijk genoemd en de andere geweldig. En vice versa ;) Alleen in dit topic is het bon ton om deze stijl af te kraken.

Moeder (en zoon) had(den) van tevoren wel duidelijke afspraken mogen maken. Maar goed, ze heeft vast andere kwaliteiten. Daarnaast had zij meer de rol van financier en hij die van arbeider. Daarnaast heb ik geleerd dat verbouwingen altijd tegenvallen: in tijd en geld. En de foto's in deze draad zien er vaak prachtig uit. Als je de woning in werkelijkheid ziet valt het toch vaak tegen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
RobinNL schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Je moet er toch niet aan denken om zo'n tafeltje te hebben als je visite op bezoek hebt? 8)7
mooi topic..

Mensen doen allemaal het zelfde: "Waar is de BINGO KAART? "

Mensen doen iets anders omdat ze het mooi vinden: "Ik moet er niet aan denken [..] " B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 18:08
Roenie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:04:
[...]
Moeder (en zoon) had(den) van tevoren wel duidelijke afspraken mogen maken. Maar goed, ze heeft vast andere kwaliteiten. Daarnaast had zij meer de rol van financier en hij die van arbeider. Daarnaast heb ik geleerd dat verbouwingen altijd tegenvallen: in tijd en geld. En de foto's in deze draad zien er vaak prachtig uit. Als je de woning in werkelijkheid ziet valt het toch vaak tegen.
Moeder had het idee hoe het moest worden, en ook al was het niet bijzonder, het is nu eenmaal wel wat tegenwoordig verkoopt, want dat ging goed. Het valt mee dat ze niet meer over budget gingen.
Verder naast wat sloop en schilderwerk heb ik ze niets zelf zien doen. Dat deden betaalde werknemers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
paQ schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Dat strookt niet met

[...]
Nee inderdaad. De makelaar van die vrienden van vrienden was niet helemaal eerlijk geweest vertelden ze. Dus dit is of een andere makelaar die het ook probeert te verdoezelen, of dezelfde met een nieuwe poging.
De makelaar had hen verteld dat alles was aangepakt, maar bij het overleggen van de facturen door voor bleken het enkel nog maar offertes te zijn.

Disclaimer wel, ik heb dit maar 3e hands gehoord dus. Wellicht toch een bezoekje waard als je het wat vindt. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 23:25

Twhomp

Stayin' Alive

twain4me schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:13:
[...]

mooi topic..

Mensen doen allemaal het zelfde, waar is de BINGO KAART?

Mensen doen iets anders omdat ze het mooi vinden.. "Ik moet er niet aan denken [..] " B)
Echt, dat was ook mijn gedachte.

Een woning zonder kleur? Saaai
Een woning met kleur? Hoooofdpijn

GoT zijn een stelletje zeikers, het is nooit goed :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:07
paQ schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Dat strookt niet met

[...]
Wat de makelaar bedoeld is, de fundering is kas verrot maar wat daarop gebouwd is, ziet er nog best patent uit. Alleen dat kreeg hij niet op papier....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

RobNemoo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:28:
[...]

Nee inderdaad. De makelaar van die vrienden van vrienden was niet helemaal eerlijk geweest vertelden ze. Dus dit is of een andere makelaar die het ook probeert te verdoezelen, of dezelfde met een nieuwe poging.
De makelaar had hen verteld dat alles was aangepakt, maar bij het overleggen van de facturen door voor bleken het enkel nog maar offertes te zijn.

Disclaimer wel, ik heb dit maar 3e hands gehoord dus. Wellicht toch een bezoekje waard als je het wat vindt. :)
oh nee hoor, dat is me veel te groot / omslachtig.
Wel gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

tcw82 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:04:
[...]

Wat de makelaar bedoeld is, de fundering is kas verrot maar wat daarop gebouwd is, ziet er nog best patent uit. Alleen dat kreeg hij niet op papier....
ja je gaat het haast denken he :P

"neeeee... ik heb alleen over de constructie en dak gesproken, niet over fundering."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 19:54

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Link naar Funda
Ik ben denk ik snel klaar met de grote boodschap. Wat een drukke bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:30

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

[...]

Ik wilde het net zeggen, er is veel verkeer voor zo'n smalle straat (ja, ik rijd er ook vaker langs).

Dan is Nagelbeek een stuk rustiger (hoewel, wat gaan ze met de groeve doen), maar dat vind ik geen fraaie gevel. Wel hertjes!

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/669/380_1440.jpg
https://www.funda.nl/koop...is-42153433-nagelbeek-62/

[ Voor 5% gewijzigd door VeertienKaVier op 09-06-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

MDKorpel schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:54:
[...]

Het is niet ieders smaak natuurlijk (de mijne ook niet echt), maar ik moet zeggen dat ik het wel gaaf vindt dat ze consistent rood en oranje hebben toegepast. Het toilet is voor mij wel een beetje teveel kleurenkots 8)7
Die plee zou ik gewoon zo laten. Gewoon, voor de reactie als iemand voor het eerst op bezoek komt.

(maar heb zelf ook rode muren in huis, compleet onverkoopbaar, maar dat hoeft ook niet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:35
VeertienKaVier schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:48:
Dan is Nagelbeek een stuk rustiger (hoewel, wat gaan ze met de groeve doen), maar dat vind ik geen fraaie gevel. Wel hertjes!

[Afbeelding]
Wel relaxed klussen in de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/669/378_1080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
VeertienKaVier schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:48:
[...]

Ik wilde het net zeggen, er is veel verkeer voor zo'n smalle straat (ja, ik rijd er ook vaker langs).

[Afbeelding]
De groeve ligt aan de andere kant dan deze boerderij en ik kan me niet voorstellen dat ze Nagelbeek als uitvalsweg zouden gaan inrichten voor whatever ze daar gaan doen. Dan eerder de andere kant via Vloedgraaf. Maar inderdaad, wel even goed om in te verdiepen voordat je deze koopt.

Wel grappig dat je er zo achter komt wie er in de buurt woont/komt. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door RobNemoo op 09-06-2023 21:52 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Nog een hele nostalgische in Schinnen: een kapelanie met uitzicht op de kerk

Veel fraais maar ook heel, heel, heel HEEL veel werk.
Die 575K gaan ze denk ik niet halen, ook al valt de prijs per m2 mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxIQqvQZrex3u_CnSqAFTTnvrA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZAaEguqUu1C1Cau5nYnOuAf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saF6SqgrDJUHoHpXEv-gk2U2Ck0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXHh8F4Ns51Pa8GvjYqNmwFX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJBPyVV8M7oE6tXs7op3euvHBeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZQhhzugb2uBzOHSrXCnTKho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggV5JtK23-CNJjxwZPrmLSm1Efc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byiWUfdkg5n1E1EcPEeR3IKu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J23Zj9IZ1LCu5HCRLnFM47KKemw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vABgyJwx9H7XKxqI27Kvl3ba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU0ZwQDxxYA2uBhZsF6tAY5pHnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dO7qjLy7OhXNj40uuEH4sHCf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPMubjdcRvdGAr55JZj1CPP52IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5xw9Dpwfhk4XZUhq7PIP4Dt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 20:40
micky_ schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39:
Nog een hele nostalgische in Schinnen: een kapelanie met uitzicht op de kerk

Veel fraais maar ook heel, heel, heel HEEL veel werk.
Die 575K gaan ze denk ik niet halen, ook al valt de prijs per m2 mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooiste vind ik nog de straatnaam, maar de vraagprijs is extreem hoog. Dat het een "Rijksmonument" is, gaat zeker niet meehelpen. Ik gok dat je minimaal 2.5 ton moet meenemen om het naar deze eeuw te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:06
UTMachine schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Mooiste vind ik nog de straatnaam, maar de vraagprijs is extreem hoog. Dat het een "Rijksmonument" is, gaat zeker niet meehelpen. Ik gok dat je minimaal 2.5 ton moet meenemen om het naar deze eeuw te brengen.
Ik denk dat 250k wel wat aan de hoge kant is, maar de vraagprijs is in elk geval wel veel te hoog.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
[...]

Helemaal mee eens.
De monumentenstatus zit sowieso behoorlijk in de weg voor een grote renovatie.

Met een B&B (suggestie van de makelaar) verdien je de daarvoor benodigde investeringen niet terug (bv. veel meer badkamertjes).
Voor hotel/restaurant/vergaderlocatie is het weer net wat klein, en die monumentenstatus dus.

Dan maar gewoon wonen?
Een renovatie tot een gewoon goed niveau (maar niet exclusief) schat ik ook op 2,5 ton. Mits grote tegenslagen uitblijven.
Dan heb je 200 m2 woonruimte en een mooie grote tuin. Wat doet dat daar? 3500 euro per m2? Misschien zelfs minder. Dan kom je uit op 7 ton als maximale schatting van de waarde na renovatie. Blijft 4,5 ton om het huis te kopen. Met een, euhm, flink risico.

Als je de zolder echt bewoonbaar maakt, gaat het woonoppervlak naar bijna 300 m2. Maar wie wil 300 m2 i.p.v. 200 m2? In Schinnen, of all places.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 18:08
Omdat we toch in schinnen zijn, eens gekeken wat er zo nog meer staat. Ik kwam dit huis tegen, best aardig, de uitspraken over isolatie zijn met wat korrels zout te genieten, maar me straatview kom ik het buurhuis tegen.
Dat plaatst de tekst van de makelaar dat er een tuinhuis geplaatst is om de privacy in de tuin te verhogen in een ander kader.

https://www.funda.nl/koop...is-42110199-grubbenweg-9/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/093/335_2160.jpg

Rood lijntje om ongedierte vangdoos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ3e-X2P5XIU-G2EgNn84sWsB2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UR7PGo2ZMZaFqqyAbfznxL5I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

JaQ

SpelFaut schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:42:
Over wonen aan het water gesproken:

https://www.funda.nl/koop.../huis-42109770-feandyk-4/

Je kan op streetview nog zien welk pand ze gesloopt hebben om dit hok neer te zetten.

2010:
[Afbeelding]

2023:
[Afbeelding]

Verder vraag ik me af hoeveel overuren deze rookmelder heeft mogen schrijven:
[Afbeelding]

En verder vermoed ik dat er iemand gewoond heeft die zichzelf niet kon verdragen. Ik kan namelijk in het hele pand geen enkele spiegel vinden. :)

Verder vind ik het best smaakvol, nieuwbouw met zoveel hout zichtbaar.
Dit is echt absurt te veel voor die plek. Het is net buiten een a1 locatie voor watersport (heeg/gaastmeer/oudega) en prachtig privé. 2.4 is minstens 1.4 te veel.

Ik ben eigenaar (samen met mijn vrouw) van een vakantiehuis in Gaastmeer (Liuwedaem) ongeveer 2km verder. Daar zijn de prijzen ook absurt gestegen. Maar niet zo absurt….

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:27
SpelFaut schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:42:
Over wonen aan het water gesproken:

https://www.funda.nl/koop.../huis-42109770-feandyk-4/

Je kan op streetview nog zien welk pand ze gesloopt hebben om dit hok neer te zetten.

2010:
[Afbeelding]

2023:
[Afbeelding]

Verder vraag ik me af hoeveel overuren deze rookmelder heeft mogen schrijven:
[Afbeelding]

En verder vermoed ik dat er iemand gewoond heeft die zichzelf niet kon verdragen. Ik kan namelijk in het hele pand geen enkele spiegel vinden. :)

Verder vind ik het best smaakvol, nieuwbouw met zoveel hout zichtbaar.
In de advertentie staat : "Het eigen regenwatersysteem zorgt voor heerlijk schoon en kalkvrij drinkwater, waardoor de aansluiting op het waternet dicht kan blijven."

Hopelijk hebben die mensen nu nog wel wat te drinken, al 3 weken amper een druppel regen gevallen.. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
iketot schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:43:
[...]

In de advertentie staat : "Het eigen regenwatersysteem zorgt voor heerlijk schoon en kalkvrij drinkwater, waardoor de aansluiting op het waternet dicht kan blijven."

Hopelijk hebben die mensen nu nog wel wat te drinken, al 3 weken amper een druppel regen gevallen.. 😅
Daarnaast doe je het voor jezelf, want drinkwater kost praktisch niets (en als je je aansluiting houdt, moet je altijd vaste lasten betalen - dat is het duurste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:58
micky_ schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:34:
[...]

Helemaal mee eens.
De monumentenstatus zit sowieso behoorlijk in de weg voor een grote renovatie.

Met een B&B (suggestie van de makelaar) verdien je de daarvoor benodigde investeringen niet terug (bv. veel meer badkamertjes).
Voor hotel/restaurant/vergaderlocatie is het weer net wat klein, en die monumentenstatus dus.

Dan maar gewoon wonen?
Een renovatie tot een gewoon goed niveau (maar niet exclusief) schat ik ook op 2,5 ton. Mits grote tegenslagen uitblijven.
Dan heb je 200 m2 woonruimte en een mooie grote tuin. Wat doet dat daar? 3500 euro per m2? Misschien zelfs minder. Dan kom je uit op 7 ton als maximale schatting van de waarde na renovatie. Blijft 4,5 ton om het huis te kopen. Met een, euhm, flink risico.

Als je de zolder echt bewoonbaar maakt, gaat het woonoppervlak naar bijna 300 m2. Maar wie wil 300 m2 i.p.v. 200 m2? In Schinnen, of all places.
We gaan zelf groot verbouwen. 45m2 erbij over 2 etages nieuw dak en vloerverwarming. Voor 250K als je alles laat doen heb je tegenwoordig niet zoveel meer hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:02
Charlie_Root schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat 250k wel wat aan de hoge kant is, maar de vraagprijs is in elk geval wel veel te hoog.
Ik denk dat dat best nog wel eens tegen kan vallen om dit aan de hoge kant in te schatten. Het is een ontzettend groot pand. Beschrijving en specificaties zijn enigszins discrepant, maar indien we uit gaan van de beschrijving als voor nu waar, dan wordt hier vermeldt:
De woning heeft een woonoppervlakte van 403 m2
Waarvan als je het mij vraagt, iedere kamer aan vervanging onderhevig is. Zeker indien je het een beetje mooi wilt laten doen, een pand als dit in ere wilt herstellen, en er van binnen geen dertien in een dozijn VT wonen stijl van wilt maken.

Daarnaast gaat dit natuurlijk energielabel G zijn. Isolatie is gezien de monumentale status aan meer beperkingen onderhevig. Ook hiermee kom je vaak al uit bij meer specialistische, dus doorgaans niet goedkopere bedrijven. En ook na aanschaf van de woning, na renovatie, zal dit met dit woonoppervlakte redelijk oplopen in de kosten. Want van G maak je er misschien een label C of D van. Maar echt zuinig gaat het nooit worden. En een dak voor panelen, gaat niet snel gebeuren.

Ik betwijfel dan ook of die 575K hiervoor geboden zal gaan worden. Ik denk dat er flink gezakt zal moeten gaan worden in deze prijs. En zelfs dan vermoed ik dat het aantal kandidaten hiervoor beperkt zal blijven, overwegend ingegeven door de monumentale status.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 15:35
Interessant contrast tussen buiten d:)b

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/164/962/095_720x480.jpg

en binnen :X

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/164/962/129_1440.jpg

https://www.funda.nl/recr...nt-42964868-badhuisweg-1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 15:35
Ah bummer. Had alleen het huidige topic doorzocht. :X

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iketot
Dit zal wel een nachtmerrie zijn geweest om te maken haha :D

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/164/962/140_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:35
Wat een verschrikking... het zal je stijl maar zijn :? Maar buiten dat lijken de plafonds overal echt belachelijk laag of ligt dat aan de slechte foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:02
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/793/343_1080x720.jpg

Ex-woningbouw (bijna dan toch) niet veel bijzonders afgezien van een onhandige layout.
Ze zijn alleen 'even' vergeten te melden dat het hoogtijd is om de voor en achtergevel te vervangen. Kosten zo'n 40 - 50.000 Euro. De rijtjes die ze niet verkopen hebben die vervanging al achter de rug.

Voor de zoekers:
De Dintel 11, 5463 NR Veghel, Leest
https://www.funda.nl/koop/veghel/huis-42136291-de-dintel-11/

[ Voor 5% gewijzigd door Dronium op 12-06-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:37

_Eend_

🌻🇺🇦

Die staat al sinds oktober 2022 te koop :X Piet91 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"

Wel knap hoe zo'n ruim appartement je toch nog een claustrofobisch gevoel kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:30
Dronium schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:11:
[Afbeelding]

Ex-woningbouw (bijna dan toch) niet veel bijzonders afgezien van een onhandige layout.
Ze zijn alleen 'even' vergeten te melden dat het hoogtijd is om de voor en achtergevel te vervangen. Kosten zo'n 40 - 50.000 Euro. De rijtjes die ze niet verkopen hebben die vervanging al achter de rug.

Voor de zoekers:
Volgens mij is het voor de zoekers makkelijker als je de volledige Funda link in je post zet ipv die "weg te werken" achter woorden

Er mag wel meer gebeuren dan de gevels :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handy112
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:17
Plus nog een VVE van €117,52 per maand? Dat zie je niet veel bij rijtjeshuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Volgens mij is het voor de zoekers makkelijker als je de volledige Funda link in je post zet ipv die "weg te werken" achter woorden

Er mag wel meer gebeuren dan de gevels :P
Klopt! Maar dat is te verwachten bij woningbouwwoningen die in de verkoop gaan. En ook heel duidelijk te zien op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:18
De handige klusser doet zelf die voor en achtergevel. Ziet eruit als een relatief standaard jaren 70 gevel, dus dat is makkelijk eraf halen en vervangen voor een nieuwe houten gevel met keralit. Beetje fatsoenlijke isolatie erin en dan kan je verder.
Ik zou me overigens meer zorgen maken over het dak. Ze hebben er zonnepanelen opgelegd, maar er wordt nergens vermeld hoe oud dat dak is, dus die zonnepanelen kunnen ook behoorlijk in de weg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:56

Sharky

Skamn Dippy!

Dronium schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:11:
[Afbeelding]

Voor de zoekers:
https://www.funda.nl/koop/veghel/huis-42136291-de-dintel-11/
Bij ons verkopen ze ook ex-huur (althans, daar ga ik vanuit want zo zien die huizen eruit) en die huizen zien er niet uit. Er is overduidelijk bespaard op onderhoud en inrichting, maar het zijn ook gewoon extreem lelijke huizen. Dat is op zich allemaal prima, ware het niet dat die huizen een dikke 3 ton moeten opbrengen 8)7

Bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-42134939-sneeuwuil-42/

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dronium
Caelorum schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:08:
De handige klusser doet zelf die voor en achtergevel. Ziet eruit als een relatief standaard jaren 70 gevel, dus dat is makkelijk eraf halen en vervangen voor een nieuwe houten gevel met keralit. Beetje fatsoenlijke isolatie erin en dan kan je verder.
Ik zou me overigens meer zorgen maken over het dak. Ze hebben er zonnepanelen opgelegd, maar er wordt nergens vermeld hoe oud dat dak is, dus die zonnepanelen kunnen ook behoorlijk in de weg liggen.
Het onderhoud van het dak zit in de VVE, geregeld door de Woningbouw die dat ook voor hun eigen, identieke, huizen moet regelen. Daar is een gedegen meerjaren onderhoudsplan voor.
Sharky schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Bij ons verkopen ze ook ex-huur (althans, daar ga ik vanuit want zo zien die huizen eruit) en die huizen zien er niet uit. Er is overduidelijk bespaard op onderhoud en inrichting, maar het zijn ook gewoon extreem lelijke huizen. Dat is op zich allemaal prima, ware het niet dat die huizen een dikke 3 ton moeten opbrengen 8)7

Afgezien van de gevel valt het wel mee. De woning is dan ook 25 jaar jonger, en het energielabel weer een stapje beter, zelfs zonder zonnepanelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dronium op 12-06-2023 12:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iketot
[...]

Kan aan mij liggen, maar op wat gedateerd spul erin is er niet veel mis met dit huis volgens mij.. Juist heel fijn, slaapkamer beneden, 2 badkamers, mooie tuin, garage..

Ja heel groot is het niet, maar wellicht is een uit of opbouw (boven de garage) mogelijk..

3 ton vind ik persoonlijk niet zo heel veel, maar goed, ik kom uit de randstad en dan is 3 ton al gauw niet zo veel heel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
[...]

Ik vind dit nog best aardig eigenlijk.

heb eens mogen kijken in een huis dat ook vanuit de sociale huur te koop kwam en dat was een volkomen uitgeleefd rokershok met bruin rode muren in de Helper Kerkstraat in Groningen (appartement van 70m2voor €165.000) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Kraak noch smaak maar extreem lelijk heb ik een iets ander beeld bij.

Dat het architectonisch geen beelbepaler is klopt, maar dat hoeft ook niet voor iedere woning. DIt is een prima woning op een prima perceel. In zijn geheel niets bijzonders (niet in positieve zin noch in negatieve zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

iketot schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Kan aan mij liggen, maar op wat gedateerd spul erin is er niet veel mis met dit huis volgens mij.. Juist heel fijn, slaapkamer beneden, 2 badkamers, mooie tuin, garage..

Ja heel groot is het niet, maar wellicht is een uit of opbouw (boven de garage) mogelijk..

3 ton vind ik persoonlijk niet zo heel veel, maar goed, ik kom uit de randstad en dan is 3 ton al gauw niet zo veel heel.. :+
El Capitan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:49:
[...]

heb eens mogen kijken in een huis dat ook vanuit de sociale huur te koop kwam en dat was een volkomen uitgeleefd rokershok met bruin rode muren in de Helper Kerkstraat in Groningen (appartement van 70m2voor €165.000) 8)7
Van binnen is het niet eens zo heel slecht, in deze straat zijn ze in slechtere staat aangeboden. Ik vind ze vooral van buiten erg lelijk en de prijs niet in verhouding met wat je krijgt. Sowieso in Emmen kun je voor dat bedrag mooiere huizen kopen op een betere plek.

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Appartement van ruim 2 miljoen en dan laat je je gasten of kinderen zo slapen...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/164/962/112_2160.jpg

O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

Fiber schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Appartement van ruim 2 miljoen en dan laat je je gasten of kinderen zo slapen...:

[Afbeelding]

O-)
Dat is voor de live in maid/nanny/sexslaaf

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:17
[...]

[Afbeelding]

O-)
Dacht eerst kajuit van een schip. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

[Afbeelding]

O-)
Het is er een beetje duur voor, maar dit lijkt me perfect om in het hoogseizoen voor veel geld te verhuren.

Eerlijk gezegd had ik voor die prijs het hele gebouw verwacht. Maar dat zal tegenwoordig wel niet meer kunnen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
Dat is in die buurt tegenwoordig een koopje te noemen, zelfs in uitgeleefde toestand ;)

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:56
Sharky schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Van binnen is het niet eens zo heel slecht, in deze straat zijn ze in slechtere staat aangeboden. Ik vind ze vooral van buiten erg lelijk en de prijs niet in verhouding met wat je krijgt.
Dat is vooral de jaren '90 bouwstijl en de daarbij behorende snel vuil wordende gevelstenen etc. Heeft weinig te maken met koop of huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Rubbergrover1 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Dat is vooral de jaren '90 bouwstijl en de daarbij behorende snel vuil wordende gevelstenen etc. Heeft weinig te maken met koop of huur.
De gevel van de woning die te koop staat past beter in het straatbeeld dan die van de buren 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:30

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Glenfiddich schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Dat is in die buurt tegenwoordig een koopje te noemen, zelfs in uitgeleefde toestand ;)
klopt helemaal, 10 jaar geleden was het best duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:29
[...]

dat is een prima prijs voor een appartement in een buitenwijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Herinnert u zich deze nog? https://www.funda.nl/koop...146759-rijksstraatweg-75/ Vorig jaar in House for Sale geweest, en inmiddels maar liefst 50k in prijs gedaald. Ook voor de upperclass-flippers zijn het zware tijden, kennelijk...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/217/738_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/217/751_2160.jpg

Vroeger heette dit pand overigens villa Berkeloord, en de verbouwing is niet helemaal volgens de regels begonnen...
https://lokaalgelderland....-frauduleuze-rotterdammer
https://www.destentor.nl/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:59
RobertoBravo schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:43:
Iemand nog een Duits treinstation kopen?

voor 90 K is ie van jou
Deze zag ik afgelopen week bij Ik Vertrek:
https://www.npostart.nl/AT_2159260

Is een uitzending van 2021, maar ik had hem niet eerder gezien en ik zie ook rond de uitzenddatum van destijds niks erover in het vorige topic.

Stel wat het gekocht heeft, had ca. 7 ton eigen geld na aankoop, en uiteindelijk nog zo'n 2 ton bij geleend, omdat het toch niet helemaal uitkon...

Hier ook nog een stukje over de huidige stand van zaken:
https://www.avrotros.nl/i...hun-station-in-duitsland/

Dit was duidelijk een stel wat een behoorlijk budget had, en ondanks dat ze tekort kwamen, nu ook niet per se in de problemen kwamen. Ik vind het wel stoer dat ze dit gedaan hebben, en wat ze tot nu toe gedaan hebben, ziet er wel knap uit!

De mensen in het plaatsje leken ook heel positief dat het monumentale station na 20 jaar leegstand helemaal opgeknapt wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Wild Chocolate schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:47:
[...]

Deze zag ik afgelopen week bij Ik Vertrek:
https://www.npostart.nl/AT_2159260

Is een uitzending van 2021, maar ik had hem niet eerder gezien en ik zie ook rond de uitzenddatum van destijds niks erover in het vorige topic.

Stel wat het gekocht heeft, had ca. 7 ton eigen geld na aankoop, en uiteindelijk nog zo'n 2 ton bij geleend, omdat het toch niet helemaal uitkon...

Hier ook nog een stukje over de huidige stand van zaken:
https://www.avrotros.nl/i...hun-station-in-duitsland/

Dit was duidelijk een stel wat een behoorlijk budget had, en ondanks dat ze tekort kwamen, nu ook niet per se in de problemen kwamen. Ik vind het wel stoer dat ze dit gedaan hebben, en wat ze tot nu toe gedaan hebben, ziet er wel knap uit!

De mensen in het plaatsje leken ook heel positief dat het monumentale station na 20 jaar leegstand helemaal opgeknapt wordt.
Ik heb de uitzending anderhalf jaar geleden ook gezien. Ik kan me nog herinneren dat er heel veel gedaan moest worden en -zoals verwacht- de lage vraagprijs in geen verhouding stond met de overige kosten. Maar dat ze inderdaad wel heel realistisch waren over die kosten en niet met een roze bril erin waren gestapt alsof het wel mee zou vallen.

En de hartelijkheid van het Duitse dorp en de manier waarop de kopers daar wilden 'inburgeren' waren ook een aangename verrassing. Volgens mij voor kopers en voor het dorp een geslaagde onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
torretje2012 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:47:
[...]

dat is een prima prijs voor een appartement in een buitenwijk?
niet als je de staat er van zag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:49
Altijd al in een schilderij van Monet willen wonen?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2022/07/06/876236/1024x576a.jpg
De Franse schilder CLAUDE MONET zag er al de schoonheid van in.
In 1871 schilderde hij Het BLAUWE HUIS aan de Hogendijk in Zaandam.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/182/517_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/182/592_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...is-42145163-hogendijk-78/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
martyw schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:48:
Altijd al in een schilderij van Monet willen wonen?
Als je dan echt geld hebt moet je eigenlijk het pand er naast ook kopen en slopen, weer een tuin maken, en de gevel authentiek aan het schilderij aanpassen :9

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Of op zijn minst de schutting naast de buren dezelfde tint blauw schilderen als het huis dat te koop staat. Dan lijkt het nog een beetje op het schilderij.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Laatst online: 17-05 13:01
[...]

2.5 ton? doe dat maar x2 :9 met zo'n huis heb je altijd tegenslagen en verborgen gebreken. Bouwkundige inspectie is een must voor de koper. Verduurzamen wordt een uitdaging aan de buitenkant mag je niets doen met een Rijksmonument, het huis heeft geen spouw dus succes, dat wordt aan de binnenkant isoleren.

Bouwmateriaal is nog steeds duur. Manuren ook, dus je zal een hoop zelf moeten doen wil je uberhaupt die 2.5 ton halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Petje72 op 12-06-2023 22:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er staat weer een kerk te koop!
Gezien de maatvoering zijn er veel mogelijkheden.
De plek lijkt me ook niet verkeerd.

Minpunt is het relatief kleine perceel en de ontbrekende informatie over het uitzicht aan de achterzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwhAAKAtedE3GPANypv-uNe8V54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxGZELKG9MjNnrSEPJVko6VQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv-FD9MT24YQo_HTr1srZx6eLjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4GF1awLiiKGgVn1vZaevkPt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikf6Aff_S5CVHGNz2eRXiyrG-ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ArBmaEwB92iAMqrm75kfFFx.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...138329-aengwirderweg-318/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:40
nokiaan958GB schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:00:
Er staat weer een kerk te koop!
Gezien de maatvoering zijn er veel mogelijkheden.
De plek lijkt me ook niet verkeerd.

Minpunt is het relatief kleine perceel en de ontbrekende informatie over het uitzicht aan de achterzijde.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...138329-aengwirderweg-318/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxRcznSOJlkzsKJaasIkxE7SriQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fr3oO3ZXxEaqw2bnIRRRI9t0.png?f=fotoalbum_large

Uitzicht achterkant lijkt niks mis mee - een en al weiland daar :9

2011 Volvo V60 T3 // 2014 Fiat 500c TwinAir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Niet online
Dat is die typische Finnlog bouw. Niks mis mee. Geeft binnen wel een "sigarendooseffect". Dat kun je prima oplossen door het hout te whitewashen of anderszins te schilderen. Plafonds kun je eventueel afwerken met gipsplaat.
Maarja, als je van kneiterstrak gestucte spierwitte wanden houdt, dan zit je hier bepaald niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
micky_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Dat is die typische Finnlog bouw. Niks mis mee. Geeft binnen wel een "sigarendooseffect". Dat kun je prima oplossen door het hout te whitewashen of anderszins te schilderen. Plafonds kun je eventueel afwerken met gipsplaat.
Maarja, als je van kneiterstrak gestucte spierwitte wanden houdt, dan zit je hier bepaald niet goed.
Die 'blokhut'-uitstraling is op zich weinig mis mee inderdaad. Maar als het huis zelf al zo hout is, dan zou ik zelf liever voor de meubels e.d. wat anders kiezen dan óók hout. Dat maakt het in mijn ogen wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:40:
[...]

2.5 ton? doe dat maar x2 :9 met zo'n huis heb je altijd tegenslagen en verborgen gebreken. Bouwkundige inspectie is een must voor de koper. Verduurzamen wordt een uitdaging aan de buitenkant mag je niets doen met een Rijksmonument, het huis heeft geen spouw dus succes, dat wordt aan de binnenkant isoleren.

Bouwmateriaal is nog steeds duur. Manuren ook, dus je zal een hoop zelf moeten doen wil je uberhaupt die 2.5 ton halen.
Dus eigenlijk is een realitisch vraagprijs een symbolische 1 euro :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jarwien NL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:40
Zo voel je toch niet alleen als je singel bent :)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/767/425_2160.jpg

Voor de rest wel een uniek beeld zo
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/175/767/397_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...136610-lage-wipstraat-80/

[ Voor 8% gewijzigd door Jarwien NL op 13-06-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
pipo76 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:44:
Herinnert u zich deze nog? https://www.funda.nl/koop...146759-rijksstraatweg-75/ Vorig jaar in House for Sale geweest, en inmiddels maar liefst 50k in prijs gedaald. Ook voor de upperclass-flippers zijn het zware tijden, kennelijk...

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vroeger heette dit pand overigens villa Berkeloord, en de verbouwing is niet helemaal volgens de regels begonnen...
https://lokaalgelderland....-frauduleuze-rotterdammer
https://www.destentor.nl/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ligt het aan mij of voelen alle kamers wel erg vol aan (behalve de workout kamer), bij zo'n huis verwacht ik altijd hele ruimtelijke kamers ofzo.

Wel jammer ook dat je de double-end boksbal op zijn kop hangt
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/176/217/780_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Jarwien NL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:53:
Zo voel je toch niet alleen als je singel bent :)
[Afbeelding]

Voor de rest wel een uniek beeld zo
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...136610-lage-wipstraat-80/
Leuk dat je zo in een molen kunt wonen, maar het interieur is totaal niet mijn smaak.
En de eerste vraag die bij me opkomt is hoeveel onderhoud je wel niet zult hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Leuk dat je zo in een molen kunt wonen, maar het interieur is totaal niet mijn smaak.
En de eerste vraag die bij me opkomt is hoeveel onderhoud je wel niet zult hebben...
Mijn eerste gedachte was, waarom is het zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 13:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Je koopt toch een woning om de woning, niet om de inhoud?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
UTMachine schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Dus eigenlijk is een realitisch vraagprijs een symbolische 1 euro :+
offtopic:
Hangt er uiteraard vanaf wat je de woning na verbouwing waard vindt. En wat je werkelijk zou willen verbouwen. Ik denk dat het niet echt logisch is als je een monument van begin 20ste eeuw bouwkundig naar het hedendaagse nieuwbouwniveau zou willen brengen. Als je dat toch wilt, dan zul je inderdaad een heel grote portemonnee moeten hebben. Maar je zou dan ook flink veel moeten betalen als je een willekeurige naoorlogse woning met label C of slechter zou willen upgraden. Als je dan iets van 200 m² en 1450 grond wilt hebben, dan zul je ook een flinke zak geld nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

die molen lijkt wel een poffertjeskraam

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 13-06-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bezulba schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Je koopt toch een woning om de woning, niet om de inhoud?
Interieur bedoel ik hier uiteraard als de binnenkant van de molen. Dus vloeren, wanden, sanitair, deuren, keuken etc. De dingen die bij de woning zelf horen, dus. Dat wijkt allemaal te veel af van waar ik mij prettig bij zou voelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paQ

paQ

In Maastricht staat deze graftombe te koop
https://www.funda.nl/koop...s-88571784-gaspeldoorn-2/
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/970/525_2160.jpg

Met ontzettend veel m2 (587+53), maar die lijken vooral ondergronds te zitten
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/970/642_2160.jpg

In 2019 ooit eens te koop gestaan voor (maar?) 619k
WOZ 750

bijzonder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 14:55
paQ schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:34:
[Afbeelding]

Met ontzettend veel m2 (587), maar die lijken vooral ondergronds te zitten
[Afbeelding]

WOZ 750

bijzonder...
Wat hebben mensen met veel geld toch vaak een wanstaltige smaak :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ManzokuSan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:39:
[...]

naja, het is iig wel een stijl. Het is ook niet mijn stijl, maar het is wel allemaal degelijk zo op het eerste oog.
Snap daarom de vraagprijs van 619 destijds ook niet helemaal. En is het niet verkocht? Of willen ze weer weg?

Het heeft label B, ruimte ten over! de ligging lijkt eveneens goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ManzokuSan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:39:
[...]

ik vind het wel meevallen, maar kon aan de stijl (zo ook de keuken en badkamer) meteen raden in welk tijdperk het gebouwd was
Bouwjaar
1997
precies ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Leipo op 14-06-2023 10:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het is eigenlijk best wel een vet huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

sehnugr schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:20:

Wel jammer ook dat je de double-end boksbal op zijn kop hangt
[Afbeelding]
En het raam in de vloer. Die foto is gewoon ondersteboven geplaatst ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
@paQ, @Leipo

Haha dan is mijn eigen smaak misschien wanstaltig :9
Ik krijg gewoon echt de kriebels van die leren banken/stoelen en glazen tafelbladen. Alles voelt voor mij heel koud en kitscherig aan. Ik houd meer van gebruik van warmere materialen/kleuren.
Veel te "artsy" voor mij allemaal. Maar zo zie je maar weer; to each their own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

ManzokuSan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:35:
@paQ, @Leipo

Haha dan is mijn eigen smaak misschien wanstaltig :9
Ik krijg gewoon echt de kriebels van die leren banken/stoelen en glazen tafelbladen. Alles voelt voor mij heel koud en kitscherig aan. Ik houd meer van gebruik van warmere materialen/kleuren.
Veel te "artsy" voor mij allemaal. Maar zo zie je maar weer; to each their own
over smaak valt niet te twisten he... anderen richten hun molen in als een oud Hollands poppenhuis
Wansmaak is ook smaak :P

Bij de villa in Maaastricht kijk ik niet naar meubels. irrelevant

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 14-06-2023 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManzokuSan
paQ schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:36:
[...]

over smaak valt niet te twisten he... anderen richten hun molen in als een oud Hollands poppenhuis
Wansmaak is ook smaak :P

Bij de villa in Maaastricht kijk ik niet naar meubels. irrelevant
Dat verklaart wel al een hoop. Ik had het vooral over de inrichting, het huis heeft zeker veel potentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

paQ schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:42:
[...]

de ligging lijkt eveneens goed.
De makelaar overdrijft wel een beetje: "Vanaf Maastricht Aachen Airport kunt u uw internationale reis vervolgen." Ja, dat is echt hét knooppunt als je iets van de wereld wilt zien, met vooral vracht en die paar budgetvluchten in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:19
[Afbeelding]

[Afbeelding]

WOZ 750

bijzonder...
Krijg hier meteen een kantoorgevoel bij. Wel een gaaf object. Je kan hier perfect een heleboel werkkamers in maken (wat slaapkamers splitsen en het zwembad verkameren) en een bedrijfsnaam op de gevel plakken. Lijkt me wel geschikt voor bijvoorbeeld een notaris, advocaat of een adviesbureau.

Om te wonen is het niks. Veel te klinisch. Moet ook aan de buitenkant veel gebeuren om het een huiselijke sfeer te geven.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:53
VeertienKaVier schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:36:
[...]

De makelaar overdrijft wel een beetje: "Vanaf Maastricht Aachen Airport kunt u uw internationale reis vervolgen." Ja, dat is echt hét knooppunt als je iets van de wereld wilt zien, met vooral vracht en die paar budgetvluchten in de zomer.
Groot denken: Met je privé vliegtuig zit je goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

WOZ 750

bijzonder...
De beveiliging van de woning zal inmiddels wel aangepast zijn...
https://www.rtlnieuws.nl/...t-miljonair-bont-en-blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dv2
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online

dv2

Geweldige woning! Wat zouden jullie doen met de indeling en inrichting?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/173/668/584_2160.jpg
Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.