Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.730.355 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:58:
[...]

Bij kavels wordt wel vaker de prijs per m2 vermeld ipv de totale koopsom.
Helaas wel...
Helaas ook te vaak bouwgrond in een lijst met woningen..

Altijd bezwaar maken / melding maken. Op die manier werken de filters van funda niet goed en krijg je verkeerde objecten in je lijst... Mega irritant

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:52
Wel fijngevoelig van de makelaar om al een voorschot te nemen op dit nieuwtje
...
De villa bleef tot 1934 in het bezit van de familie Dommer, daarna werd ze bewoond door XXXXXX, uitvinder op foto-en filmgebied, die onder andere voor de Duitse overheid werkzaam was. Hij liet op de helling rechts van de oprijlaan een theekoepeltje bouwen. Na de oorlog was er in villa Westerbeek ....
Heb de naam die de makelaar noemt maar even door X'jes vervangen, het is nog geen 2025...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Dronium schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:09:
[...]

[...]

Zo te zien koop je een stuk van een steenfabriek, die op de foto nog in bedrijf lijkt.
Dus een kavel van net geen € 320.000,- in de uiterwaarden, mogelijk dus niet achter de winterdijk, want er gaat op een terp gebouwd worden. Op de foto staat op de kavel nu nog een deel van de fabriek, is die straks wel helemaal weg?
Oh en de kosten voor het bouwrijp maken zitten er niet bij! Dat zal ook nog wel een en ander kosten. Zeker gezien de te overbruggen afstanden voor de nuts-voorzieningen. Grote kans dat internet via Starlink de goedkopere optie gaat zijn t.o.v. glasvezel.
Ik denk op het getekende plaatje net rechts van het midden staan 2 huizen getekend, de ene kavel is al weg, de andere kan je kopen. Waarom niet wat verder uit elkaar? Ja dan moet je meer grond kopen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Fiber schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:14:
Prima studiootje voor een student of vrijgezel of zo, maar wat mij dan weer opvalt is hoeveel DVD's of CD's je kwijt kan in zo'n kamer... O-)

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...74-smidstraat-1-a/#foto-1
Ik mis nog wel een stereotoren en een TV om het compleet te maken. :P

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:25
pauldaytona schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:23:
[...]

Ik denk op het getekende plaatje net rechts van het midden staan 2 huizen getekend, de ene kavel is al weg, de andere kan je kopen. Waarom niet wat verder uit elkaar? Ja dan moet je meer grond kopen :-)
Ah, na de (kadasterkaart) en de lucht-/sateliet-foto de plaatjes niet meer bekeken.
Dan wordt e.e.a. wel wat duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34
Fiber schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:14:
Prima studiootje voor een student of vrijgezel of zo, maar wat mij dan weer opvalt is hoeveel DVD's of CD's je kwijt kan in zo'n kamer... O-)

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...74-smidstraat-1-a/#foto-1
Het verbaast me ook dat dit appartement beschikt over een berging die bijna net zo groot is als de helft van het appartement. Hoeveel DVD's zullen daar dan niet nog liggen. En ik mis tevens de TV ... misschien omdat het Veenendaal is mocht de TV niet op de foto's. Daarnaast vind ik het éénpersoonsbed ook een beetje jammerlijk. Dan kan je nooit eens iemand mee naar huis nemen >:)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
@fonsoy er is wel een laptop, dus die tv zal vanwege het geloof het probleem niet zijner zijn tegenwoordig steeds meer mensen die geen tv hebben, maar alles op mobiel/tablet/laptop kijken.
Daarnaast is voor het naar huis brengen een eenpersoonsbed voldoende. Pas als je er iets regelmatig van maakt is een groter bed handig/noodzakelijk voor comfort ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
MedionAkoya schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Ik mis nog wel een stereotoren en een TV om het compleet te maken. :P
Tegenover de bank kun je aan de manier waarop de schilderijtje hangen wel zien dat er normaal gesproken ook een tv op dat tv-meubel staat. Maar als je een beetje leuke apparatuur hebt, dan is het niet onverstandig om die voor de fotos even weg te halen. Voor een rustiger beeld op de foto's en om inbrekers niet op ideeën te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:31
Dronium schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:09:
[...]

[...]

Zo te zien koop je een stuk van een steenfabriek, die op de foto nog in bedrijf lijkt.
Dus een kavel van net geen € 320.000,- in de uiterwaarden, mogelijk dus niet achter de winterdijk, want er gaat op een terp gebouwd worden. Op de foto staat op de kavel nu nog een deel van de fabriek, is die straks wel helemaal weg?
Oh en de kosten voor het bouwrijp maken zitten er niet bij! Dat zal ook nog wel een en ander kosten. Zeker gezien de te overbruggen afstanden voor de nuts-voorzieningen. Grote kans dat internet via Starlink de goedkopere optie gaat zijn t.o.v. glasvezel.
Nou, er staan daar 2 steenfabrieken* beide vol in bedrijf en dat blijft ook zo. Wel een mooi gebied, maar om er te willen wonen?
Ik gok dat er per dag een vrachtwagen of (in drukkere tijden of tijdens aanvoer van klei e.d.) of 50 langs komt denderen. En terug ook.

Er ligt zo ver ik weet wel glasvezel die kant op.

*ik werk bij dat bedrijf, alleen andere vestiging, maar kom hier wel eens.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:33
Zeker een gaaf pand! Mooi om te zien dat de oude elementen gebleven zijn, maar dat er ook gewoon vol en op een leuke manier in geleefd wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:00
ozzynator schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:16:
[...] Nou, er staan daar 2 steenfabrieken* beide vol in bedrijf en dat blijft ook zo. Wel een mooi gebied, maar om er te willen wonen?
Ik gok dat er per dag een vrachtwagen of (in drukkere tijden of tijdens aanvoer van klei e.d.) of 50 langs komt denderen. En terug ook.
Er ligt zo ver ik weet wel glasvezel die kant op.
*ik werk bij dat bedrijf, alleen andere vestiging, maar kom hier wel eens.
Je bent in de war met de Kijfwaard, daar staan idd 2 steenfabrieken, langs de Rijn/Pannerdens kanaal.
Dit is de Pannerdense Waard, in geen velden of wegen steenfabrieken daar te bekennen, het kavel ligt in het gebied de Oude Rijnstrangen. Prachtige natuur, rust, donker, schone lucht en totaal afgelegen. Het verbaast mij eigenlijk dat de gemeente het toestaat om daar te bouwen, maar goed, in een ver verleden stond er al een keuterboerderijtje nabij die plek. O ja, ik ben daar geboren, dus ken de omgeving goed. In mijn jeugd moest ik daar wel eens reclamefolders in de bus gooien bij de paar boerderijen die er staan. Het pad er naar toe was onverhard, grind en om de meter kippennesten van zo'n 20 cm diep....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Franciesco schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Mijn voorstel aan Funda zou zijn om een extra zoekoptie toe te voegen aan "Buitenruimte". Want wat mij betreft vallen deze voorbeelden niet onder één van de bestaande 3 categorieën ;)

[Afbeelding]
Wat ik jammer vind is dat je op Funda niet kunt zoeken naar specifieke criteria zoals een vide of split-level. Vele jaren geleden een keer zo een site gevonden, maar die heb ik niet meer op het netvlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Roenie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:17:
[...]
Wat ik jammer vind is dat je op Funda niet kunt zoeken naar specifieke criteria zoals een vide of split-level. Vele jaren geleden een keer zo een site gevonden, maar die heb ik niet meer op het netvlies.
Die zoektermen kun je invullen bij "Zoek in omschrijving". Dan vind je ze wel. Tenminste, als de makelaar die termen ook gebruikt. Maar het moet wel een heel domme makelaar zijn als die kenmerken zoals een vide of split-level niet zou benoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 03:31
Yaksa schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:59:
[...]

Je bent in de war met de Kijfwaard, daar staan idd 2 steenfabrieken, langs de Rijn/Pannerdens kanaal.
Dit is de Pannerdense Waard.
Dan heb ik het inderdaad verkeerd gezien op de kaartjes, dacht dat het daar was.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:55:
[...]

Die zoektermen kun je invullen bij "Zoek in omschrijving". Dan vind je ze wel. Tenminste, als de makelaar die termen ook gebruikt. Maar het moet wel een heel domme makelaar zijn als die kenmerken zoals een vide of split-level niet zou benoemen.
Super :) Dat veld is mij nog nooit opgevallen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 15:37
https://www.funda.nl/koop...is-42011919-piersonhof-4/ bijna 6 ton voor een uitgeleefde kluswoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:51

_Eend_

🌻🇺🇦

De afwasmachine en droger dateren de woning wel mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
De buurt met ook miljoenenvillas maken de prijs. Dit is wel ongeveer het lelijkste huis van de buurt. En dat blijft het na opknappen. Ook op vreemde plaatsen vochtplekken. Dat je een huis zo kan laten verwaarlozen. Een ton minder om het interessant te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:56
Enerzijds veel geld voor een woning waarvan de voorgevel er bijna uitziet als die van een standaard eenvoudig rijtjeshuis.

Maar voor wie door het kluswerk heen kijkt is het ook een huis met de nodige pluspunten.
- geen verkeer voor de deur
- vrij ruim perceel met behoorlijk wat privacy
- 5 volwaardige slaapkamers waarvan de kleinste al 10m² is en de grootste 23m²

Huizen met een flinke benedenverdieping hebben met in de woonkamer en keuken volop ruimte voor een groot gezin zijn er genoeg. Al dan niet dankzij een uitbouw.
Huizen die ook op de verdieping(en) volop ruimte bieden aan een groot gezin, zijn veel schaarser. Veel grote huizen hebben op de 1e verdieping al schuine wanden. Want dat geeft een fraaier aangezicht dan een huis met recht opgetrokken gevels. Maar dat gaat wel ten koste van de praktische bruikbaarheid van de verdieping en ook van de grootte van de zolderverdieping.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ivow85 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:23:
[...]

Enerzijds veel geld voor een woning waarvan de voorgevel er bijna uitziet als die van een standaard eenvoudig rijtjeshuis.
het is ook een vrij standaard serriematig huis op foto's komt dat niet zo naar boven maar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kl49oMX_dgVK6U3ADR0_B0PI4XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yw5O2oJCCEUyPl0geG2CaPG8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
twain4me schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:57:
[...]

het is ook een vrij standaard serriematig huis op foto's komt dat niet zo naar boven maar

[Afbeelding]
Er zijn inderdaad in dit buurtje 8 van deze woningen (twee rijtjes van twee geschakelde twee onder een kap woningen). Vind ik wel iets anders dan als de halve wijk de zelfde woningen heeft.

In de zelfde buurt is vorig jaar trouwens een enigszins vergelijkbare, maar wel wat 'modernere' jaren '70 woning verkocht die voor een ton meer te koop stond https://www.funda.nl/koop...s-42637543-mackaylaan-42/ Heeft wel een veel kleinere tuin en is ook een stuk minder 'beschut', dus zou ik (in de zelfde staat) een stuk minder waard vinden.

En die woning heeft ook wat zaken die de gemiddelde koper ook al weer zou willen aanpakken, bv een keuken met een wat verouderde uitstraling. En waarschijnlijk is ook het isolatieniveau van 20 jaar geleden. Voordeel van de 'kluswoning' is dat je alles meteen goed kunt aanpakken. Ik denk dat je met 1,5-2 ton een heel eind komt. En dan de woning ook echt naar je zin hebt en voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 15:37
Rubbergrover1 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Er zijn inderdaad in dit buurtje 8 van deze woningen (twee rijtjes van twee geschakelde twee onder een kap woningen). Vind ik wel iets anders dan als de halve wijk de zelfde woningen heeft.

In de zelfde buurt is vorig jaar trouwens een enigszins vergelijkbare, maar wel wat 'modernere' jaren '70 woning verkocht die voor een ton meer te koop stond https://www.funda.nl/koop...s-42637543-mackaylaan-42/ Heeft wel een veel kleinere tuin en is ook een stuk minder 'beschut', dus zou ik (in de zelfde staat) een stuk minder waard vinden.

En die woning heeft ook wat zaken die de gemiddelde koper ook al weer zou willen aanpakken, bv een keuken met een wat verouderde uitstraling. En waarschijnlijk is ook het isolatieniveau van 20 jaar geleden. Voordeel van de 'kluswoning' is dat je alles meteen goed kunt aanpakken. Ik denk dat je met 1,5-2 ton een heel eind komt. En dan de woning ook echt naar je zin hebt en voorbereid op de toekomst.
En dan zit je er 8 ton diep in zodra je klaar bent, kan je een heel wat grotere woning voor krijgen zonder al het werk...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:00

paQ

Ah... het tinyhouse uit het vorige topic gaat in de aanbieding :)
https://www.funda.nl/koop...is-88374513-berkenhof-59/

dat is alvast 26k eraf.
nog 210.000 te gaan :')

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
torretje2012 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:32:
[...]

En dan zit je er 8 ton diep in zodra je klaar bent, kan je een heel wat grotere woning voor krijgen zonder al het werk...
Met 1,5-2 ton extra zit je eerder op 7 tot 7,5 ton. Maar los daarvan, volgens mij zijn er in die buurt voor 8 ton niet echt veel woningen van meer dan 200 m2 met een hedendaags afwerkingsniveau. Anders zou je die zeker kunnen overwegen.

Maar als je een woning van meer dan 200 m2 (met tuin) in die buurt zoekt, waarbij je voor 8 ton klaar wilt zijn, dan denk ik dat dit toch een van de betere opties is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Franciesco schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Mijn voorstel aan Funda zou zijn om een extra zoekoptie toe te voegen aan "Buitenruimte". Want wat mij betreft vallen deze voorbeelden niet onder één van de bestaande 3 categorieën ;)

[Afbeelding]
Voor mij graag een zoekoptie 'afstand tot overige bebouwing'

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
paQ schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:49:
Ah... het tinyhouse uit het vorige topic gaat in de aanbieding :)
https://www.funda.nl/koop...is-88374513-berkenhof-59/

dat is alvast 26k eraf.
nog 210.000 te gaan :')
Wat een idioot bedrag voor wonen op een veredeld volkstuincomplex

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:00

paQ

herremolog schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:32:
[...]

Wat een idioot bedrag voor wonen op een veredeld volkstuincomplex
Ja volstrekt bezopen…

Hutjemutje in een houten geïsoleerde luxe schuur op een oud vakantieparkje. 425 kk aub 8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 19:46
stefanv schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:30:
[...]

Voor mij graag een zoekoptie 'afstand tot overige bebouwing'
Ik wil dat je meer kan aanvinken en dat dat als en/of behandeld wordt. Dus aan stille weg en/of rustige ligging en/of ligging aan water.

Niet en, en, en, dan blijft er altijd 0 over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Woning uit 1979 8)7 Hahaha, als ik de kamers zie, denk ik eerder aan begin jaren 70 ipv eind jaren 70. 8)7
De gevels zien inderdaad wel uit als eind jaren 70. maar de kamers zeker niet.

En bij beschrijving staat het volgende beschreven over het dak : Zadeldak bedekt met pannen
Volgens mij zijn dit bitumen daktegels (oftewel bitumen dakbedekkng) of het zijn kunstleien = asbest.

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 27-02-2023 00:00 ]

Trein?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Huishoudelijke mededeling: neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MedionAkoya schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:29:
[...]

Woning uit 1979 8)7 Hahaha, als ik de kamers zie, denk ik eerder aan begin jaren 70 ipv eind jaren 70. 8)7
De gevels zien inderdaad wel uit als eind jaren 70. maar de kamers zeker niet.

En bij beschrijving staat het volgende beschreven over het dak : Zadeldak bedekt met pannen
Volgens mij zijn dit bitumen daktegels (oftewel bitumen dakbedekkng) of het zijn kunstleien = asbest.
Dat kan wel hoor. Het is ook niet dat iedereen meteen mee is met alle nieuwe dingen anders zou iedereen nu taatsdeuren en visgraatmotieven moeten hebben en dat is ook niet zo ;) . Begin jaren 70 zag je vooral auto's en meubels uit de jaren '60 en die tegels en behangetjes heb ik in mijn kindertijd ook wel gezien (geboren in 76)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-02-2023 09:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Vooroorlogs gebouw uit 1939 met glas in loodramen en onverslijtbaar meubilair.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fv3oGAqWbxKzPL-y4XpSYT0k-O0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lq0JB4crw1xM9tU0Ldd0UIl.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...park-leeuwenberghlaan-38/

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

MedionAkoya schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:02:

[Afbeelding]
Je moet ook redelijk onverslijtbaar zijn om er met de huidige energieprijzen te wonen ;). Volgens mij is dat best nog wel een opgave om zoiets te verduurzamen met behoud van glas in lood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik wil dat karrenwiel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
CaDje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Je moet ook redelijk onverslijtbaar zijn om er met de huidige energieprijzen te wonen ;). Volgens mij is dat best nog wel een opgave om zoiets te verduurzamen met behoud van glas in lood.
Is ook niet echt glas-in-lood waar echt veel moeite voor is gedaan. Heb wel eens mooiere uitvoeringen gezien.
Weet daarom ook niet of ik het zou behouden hoor.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

In die tijd moest je nog echt sparen voor een bankstel en een tafel en zo. En dat was dan voor het leven, bankstel kon eventueel opnieuw gestoffeerd worden.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
[...]

Voorzetramen doen wonderen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 01:08
DonJunior schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:13:
[...]

Is ook niet echt glas-in-lood waar echt veel moeite voor is gedaan. Heb wel eens mooiere uitvoeringen gezien.
Het zou zo maar een wat bijzondere connectie kunnen hebben met het huis. Wij hebben in onze 1900 boerderij tegels in de keuken met tekeningen erop. Niet echt heel mooi of bijzonder, maar onze overbuurman wist te vertellen dat deze door eerdere bewoonster zelf gemaakt zijn. Die horen dus wel bij het huis en ik heb ze dan ook laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Sean93 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:24:
[...]
Voorzetramen doen wonderen :9
Ramen zou ik mij inderdaad ook niet echt zorgen over maken. Het zeer waarschijnlijke gebrek aan spouw en de betonnen, maar waarschijnlijker houten, vloer rechtstreeks op zand lijkt me vervelender. Niet voor niets dat er overal vloerkleden en hoogpolig vloerbedekking is neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:43
Wel een mooi authentiek :) Als ik bepaalde dingen zie dan waan ik mij zo'n 40 jaar terug als klein jochie bij Opa en Oma in huis. :D Een uitdaging om die een beetje met de huidige uitstraling naar de huidige bouwstandaard te krijgen. Wat aandachtspuntjes :) Zoals de "eigen brug": Die ligt kadastraal op een ander perceel. Mogelijk onderhoud nodig. Is de gemeente of is daar de eigenaar van het aanliggende perceel verantwoordelijk voor. De voegen aan de voorgevel mogen ook wel eens nagekeken worden. Er heeft een Hedra of een andere klimplant tegenaan gezeten. Controle op de constructie van de carport zou ik ook aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door RonnieKo op 27-02-2023 10:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

[Afbeelding]
Een onbewoonbaar verklaarde woning voor meer dan een miljoen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/668/796_2160.jpg

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Het hoort wel echt bij de woning. Het is een rare combinatie van een standaard puntdakwoning met een hoop "authentieke details" die naar een veel verder verleden terug knipogen (naast het glas-in-lood ook zaken als de schoorsteenmantel, deuren etc.). Ik denk dat je deze woning dan ook alleen zou moeten willen kopen als je wel gecharmeerd bent van deze dingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Een onbewoonbaar verklaarde woning voor meer dan een miljoen. ;)

[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik het een onverklaarbaar bewoonde woning noemen gezien het ontbreken van de nodige isolatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

synoniem schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Persoonlijk zou ik het een onverklaarbaar bewoonde woning noemen gezien het ontbreken van de nodige isolatie.
Hier zal een wat meer geharde generatie hebben gewoond ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
[...]

Het is denk ik zelfs gebrandschilderd, dat is toch mooi om te behouden :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Wauw, meer dan 500 m² woonoppervlak en een parktuin van een hectare. Met het hout uit die tuin kun je wellicht je stookkosten wat naar beneden brengen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0lWGsiqPl_-BNqeFJwH6PJmUc4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kAsQhRH02hhbVmbKvhvTjOTd.jpg?f=user_large
https://www.funda.nl/koop/zoelmond/huis-42024527-haardijk-3/

Ik had zelf nooit van Zoelmond gehoord, maar dat ligt dus in de Betuwe, niet eens zo heel afgelegen. Toch leuk als je toevallig 1¾ miljoen over hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/019/929_360x240.jpg

https://www.funda.nl/koop...ct-87459610-poggebeltweg/

BOS TE KOOP - Je hebt er geen fluit aan, want je mag niet bouwen, maar heb je wel je eigen bos! :P
(ik snap hier werkelijk geen moer van, jullie?)

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:30
kaos001 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:18:
[Afbeelding]

BOS TE KOOP - Je hebt er geen fluit aan, want je mag niet bouwen, maar heb je wel je eigen bos! :P
Tja, speculatie kan of investering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ach, je mag het hout van onderhoud zelf gebruiken en er is vast niemand die er een probleem van maakt als je er een weekje per jaar gaat kamperen.

Ja, er is goedkoper te krijgen, maar sommige mensen hebben gewoon geld teveel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
[Afbeelding]

Dit is investering..alleen interessant als je toevallig 4 ton spaargeld hebt wat je niet nodig hebt en zo mooi buiten je vermogensbelasting kan houden. Verder heb je er niet heel veel aan..doet het wel goed als kroegverhaal, ik heb mijn eigen bos..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[Afbeelding]

Je mag een stacaravan neerzetten en een motorcrossbaan openen :+

https://baltesmakelaars.nl/woning/poggebeltweg-ong/ (zie afbeeldingen voor de regels)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[Afbeelding]

Leuk toch? Ik snap dat wel. Ik ken iemand die een (veel kleiner) eigen bos heeft gekocht omdat hij het heerlijk vindt om lekker buiten bezig te zijn en te genieten van de natuur en de rust. Voor die drieënhalf euro per m² kun je je niet echt een buil vallen. Moet het natuurlijk wel een beetje dicht bij je huis zijn. (Of je moet er iets van een stacaravan oid kunnen bouwen en dan schiet het zijn doel weer wat voorbij.)

Maar 10 ha is dan wel weer wat veel, vooral in euro's.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 27-02-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:59:
[...]
Het is denk ik zelfs gebrandschilderd, dat is toch mooi om te behouden :)
Dat is net als een VT wonen interieur dat in deze draad nogal eens verafschuwt wordt uiteraard enorm persoonlijk. Sommige mensen vinden dat prachtig en anderen vinden dat spuuglelijk en alles ertussenin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Rubbergrover1 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Ik ken iemand die een (veel kleiner) eigen bos heeft gekocht omdat hij het heerlijk vindt om lekker buiten bezig te zijn en te genieten van de natuur en de rust.
Maar dan kan je toch ook gewoon naar het normale bos gaan? Kost niks :P

Soundcloud

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:57
kaos001 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Maar die blikken van die gezinnetjes als je naakt rondrend met je vossenstaart uit je reet zijn altijd zo vervelend! Dat heb je hier niet! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[Afbeelding]

Nee, maar het is ook niet voor mij bedoeld denk ik. Hier in de buurt stond ook een bos te koop, daarna kwam ik een keer een prins op een paard tegen (niet in dat bos want dat is prive, ik liep aan de andere kant van een riviertje). Dus de doelgroep zal misschien prinsen op paarden zijn ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Danielson schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Maar die blikken van die gezinnetjes als je naakt rondrend met je vossenstaart uit je reet zijn altijd zo vervelend! Dat heb je hier niet! :)
En als je dan ook nog met je kettingzaag in de weer gaat, kijken ze helemaal vreemd naar je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Roenie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:17:
[...]
Dat is net als een VT wonen interieur dat in deze draad nogal eens verafschuwt wordt uiteraard enorm persoonlijk. Sommige mensen vinden dat prachtig en anderen vinden dat spuuglelijk en alles ertussenin ;)
Ik bedoel het als, als het weg is is het weg. Dit is iets wat de sfeer van zo een huis maakt. Het is uitstraling. Het is maar 1 keer origineel.
Als je een jaren 30 huis berooft van al zijn specifieke kenmerken waarom koop je dan een jaren 30 huis?
Een VT wonen interieurtje is inderdaad gewoon smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
[Afbeelding]

Hout is goud. Als je daar telkens wat kapt heb je hout voor je kachel, je kunt er recreeren, er zijn mensen die er outdoor evenementen organiseren, je kunt gekapt hout verkopen, tal van redenen om een bos te hebben.
Het enige jammere is dat je er strikt genomen niet mag overnachten. Als het groot en afgelegen genoeg is merkt niemand het als je het wel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Als je bomen gaat kappen, dan heb toch een kapvergunning nodig? :S

Wilt u een boom kappen, dan kan het zijn dat u hiervoor een omgevingsvergunning moet aanvragen. Dit is verplicht als:

knip
de boom buiten de bebouwde kom staat en een omtrek heeft van 90 cm of meer gemeten op 1,30 meter hoogte;
knip

https://www.hellendoorn.n...nbare-ruimte_bomen-kappen

En als je niets op je grond mag bouwen. Dan bouw je toch stiekem een ondergrondse bunker. :*)

[ Voor 79% gewijzigd door MedionAkoya op 27-02-2023 16:40 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
MedionAkoya schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:35:
Als je bomen gaat kappen, dan heb toch een kapvergunning nodig?

Wilt u een boom kappen, dan kan het zijn dat u hiervoor een omgevingsvergunning moet aanvragen. Dit is verplicht als:

knip
de boom buiten de bebouwde kom staat en een omtrek heeft van 90 cm of meer gemeten op 1,30 meter hoogte;
knip

Bomen kappen is in principe onderdeel van regulier bosonderhoud. Genoeg haardhout van te krijgen en je zult ook nog wel wat pallets kunnen vullen voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Blik1984 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:39:
[...]

Bomen kappen is in principe onderdeel van regulier bosonderhoud. Genoeg haardhout van te krijgen en je zult ook nog wel wat pallets kunnen vullen voor de verkoop.
Ach ja, als er ieder m2 een boom staat en die kap je dan. Dan heb je inderdaad 360.000 kk zo terug verdiend. _/-\o_

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Ik bedoel het als, als het weg is is het weg. Dit is iets wat de sfeer van zo een huis maakt. Het is uitstraling. Het is maar 1 keer origineel.
Als je een jaren 30 huis berooft van al zijn specifieke kenmerken waarom koop je dan een jaren 30 huis?
Een VT wonen interieurtje is inderdaad gewoon smaak.
Niet alleen een VT wonen interieur is smaak, maar een jaren 30 interieur uiteraard ook. Waarom je dat woord trouwens verkleint is mij niet helemaal duidelijk. Het komt wat hautain over.

Maar goed, er is ook nog de architectuur/bouw/exterieur/buurt/et cetera van een jaren 30 huis. Daarnaast vinden mensen misschien het ene detail uit die tijd wel leuk en het andere niet. Het staat een ieder vrij om, behoudens beperkingen in de wet, daar zelf voor te kiezen.

Ik vind het heerlijk om alle, in mijn ogen, wanstaltige interieurs in dit topic te bekijken. Maar ook de, wederom in mijn ogen, prachtige interieurs. Beiden voor een andere reden overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Caelorum schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Ramen zou ik mij inderdaad ook niet echt zorgen over maken. Het zeer waarschijnlijke gebrek aan spouw en de betonnen, maar waarschijnlijker houten, vloer rechtstreeks op zand lijkt me vervelender. Niet voor niets dat er overal vloerkleden en hoogpolig vloerbedekking is neergelegd.
Spouw zit er volgens mij wel in overigens. Zie foto 36/37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Marzman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:16:
[...]

In die tijd moest je nog echt sparen voor een bankstel en een tafel en zo. En dat was dan voor het leven, bankstel kon eventueel opnieuw gestoffeerd worden.
Nog zo eentje dan maar...:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/171/541/356_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/171/541/369_2160.jpg

Heerlijk ouderwetse indeling ook:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/171/541/389_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-antoniusstraat-3/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:54
MedionAkoya schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:35:
Als je bomen gaat kappen, dan heb toch een kapvergunning nodig? :S

knip
knip

En als je niets op je grond mag bouwen. Dan bouw je toch stiekem een ondergrondse bunker. :*)
laat ik me hier maar niet in mengen, als bosbouwer.... Met bos is weinig geld te verdienen ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
kaos001 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Ik snap ook niet dat mensen een gazon of een tuin willen. Want er is ook een grasveld of een park in de buurt. Kost ook niks.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sb6lpHSstY3Q1MsCc7zopvTU2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuSnGBRAV9mRq9bPYZXTcAW1.jpg?f=fotoalbum_large
Bang dat je tuinset wordt gestolen?
usp van dit appartement is een beveiligd balkon...
https://www.funda.nl/koop...ent-42023188-tjaarda-436/

[ Voor 3% gewijzigd door nokiaan958GB op 27-02-2023 22:30 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:46
Het huis is niet bijzonder, maar moest hard lachen toen ik de auto zag:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/170/663/368_2160.jpg

Link Funda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Putyah schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:35:

[Afbeelding]

Link Funda
Straatnaam is daar Ridderzwam... :D
Dit zijn zeker de buren van kabouter Plop zeker (Er is een straat genaamd Vliegenzwam). _O-

Haha, hele buurt heeft straatnamen met namen van paddenstoelen en vlinders_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 27-02-2023 23:19 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
@Roenie
@No Hands
Wat die "VT wonen interieurs" betreft: vergeet niet dat die niet altijd hetzelfde blijven. Wat nu helemaal trending is in dat programma kan over vijf jaar weer helemaal uit zijn. En zo kan ik visgraat vloeren heel mooi vinden maar als ze nu grijze tegelvloeren gaan pluggen vind ik dat nog steeds totaal ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ismijka
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-09 11:25
nokiaan958GB schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:10:
[Afbeelding]
Ik vraag me dan af hoe de buurt is daar? :? Of zou de relatie met de buren zo "goed" zijn? Verder vind ik dat er veel geld is gestoken in een galerijflat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ismijka schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Ik vraag me dan af hoe de buurt is daar? :? Of zou de relatie met de buren zo "goed" zijn? Verder vind ik dat er veel geld is gestoken in een galerijflat :X
Aangezien er een behoorlijke uitzicht-foto bij zit, verwacht ik dat het om een webcam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
[Afbeelding]
Op 3 hoog? Lijkt me eerder voor een weerstation oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ismijka schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Ze hebben idd flink de indeling gewijzigd (als ik zo kijk naar de 2 anderen die ook daar te koop staan)
https://www.funda.nl/koop...3188-tjaarda-436/#foto-39
t.o.v.
https://www.funda.nl/koop...6625-tjaarda-328/#foto-30 &
https://www.funda.nl/koop...1766-tjaarda-362/#foto-20

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 09-09 17:54
D-e-n schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:09:
@Roenie
@No Hands
Wat die "VT wonen interieurs" betreft: vergeet niet dat die niet altijd hetzelfde blijven. Wat nu helemaal trending is in dat programma kan over vijf jaar weer helemaal uit zijn. En zo kan ik visgraat vloeren heel mooi vinden maar als ze nu grijze tegelvloeren gaan pluggen vind ik dat nog steeds totaal ruk :)
En wat hier vaak 'VT Wonen' genoemd wordt, zul je in het programma of het tijdschrift nooit tegenkomen. Hooguit wat losse elementen, maar met name het kleurgebruik en de afstyling lijkt er vaak in de verste verte niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[Afbeelding]

Naast "leuk, eigen bos" zie ik als enige mogelijkheid hier om te kijken of het bos als NSW-landgoed dienst kan doen. Er staan geen opstallen op (maar dat hoeft volgens mij ook niet). Effect is dan dat je de boel belastingvrij kan laten overerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ismijka
Jolke schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Op 3 hoog? Lijkt me eerder voor een weerstation oid.
Op de eerste foto is te zien dat het niet om een appartement van drie hoor gaat:

https://www.funda.nl/koop...23188-tjaarda-436/#foto-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ismijka schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:03:
[...]

Op de eerste foto is te zien dat het niet om een appartement van drie hoor gaat:

Dan laten de inbrekers zich aan een touw zakken via het dak ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 17:20
[Afbeelding]
Allemachtig!
Als je op 13 hoog zit en dan bang bent voor inbrekers op het balkon heb je het echt moeilijk met jezelf!

Mijn grote vraag is dan waarheen ze verhuizen om zich nog veiliger voelen??

:) :)

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 17:20
Putyah schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:35:

[Afbeelding]

Link Funda
Een woning uit 2018, energielabel A en dan 0 zonnepanelen??

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CvP_tweakers schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Allemachtig!
Als je op 13 hoog zit en dan bang bent voor inbrekers op het balkon heb je het echt moeilijk met jezelf!

Mijn grote vraag is dan waarheen ze verhuizen om zich nog veiliger voelen??

:) :)
En toch is het realistisch.... ik woonde ooit op de 4e verdieping, en overklimmers, danwel via dak, danwel via buren gebeurde toch. Evenals inbraken via het (veel simpeler) slot op de deur. Ik heb het niet opgezocht, maar is de flat toevallig mix van koop en (sociale) huur?

Ik heb het zelfs 2x zelf gedaan, toen de voordeur was dichtgewaaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CvP_tweakers schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Ideaal toch? Kun je er met een paar panelen een A+ van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Get!em schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:56:
[...]

En toch is het realistisch.... ik woonde ooit op de 4e verdieping, en overklimmers, danwel via dak, danwel via buren gebeurde toch. Evenals inbraken via het (veel simpeler) slot op de deur. Ik heb het niet opgezocht, maar is de flat toevallig mix van koop en (sociale) huur?

Ik heb het zelfs 2x zelf gedaan, toen de voordeur was dichtgewaaid.
Ik heb op 2 hoog gewoond en daar twee buurmannen achter elkaar (dus het komt wel regelmatig voor, maar deze woning is dan toch wel echt hoog :p ) gehad die wel eens via het balkon naar boven klommen. Eentje zelfs in dronken toestand, die heb ik toen boos toegesproken dat hij maar bij mij moest aanbellen als hij zich buiten sloot dan liet ik hem wel op het balkon (was een gedeeld balkon).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
Ismijka schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:03:
[...]

Niet gekeken, maar sterkt mijn punt alleen maar. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 14:19
Ook leuk, eerst een burenruzie bijleggen...:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/777/902_2160.jpg

O ja, ook lekker op de douchgoot staan tijdens het douchen 8)7 :
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/167/777/906_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-88396811-groene-zoom-30/

[ Voor 29% gewijzigd door hfolkers op 28-02-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[Afbeelding]

Elk jaar 2e kerstdag een crossloop door je bos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:33
Dan is dat (g)een beste dag om:
Danielson schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:21:
[...]

O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ismijka
"Zal ik een slaapliedje voor je zingen schat? "

https://www.funda.nl/koop...van-merlenlaan-9/#foto-48

"Ja graag!"

https://www.funda.nl/koop...van-merlenlaan-9/#foto-49

Verder een mooi huis!

https://www.funda.nl/koop...2036212-van-merlenlaan-9/

[ Voor 30% gewijzigd door Ismijka op 28-02-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H. Lal
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:40
CvP_tweakers schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Die zonnepanelen waren waarschijnlijk niet nodig voor het energielabel A. De woning is aangesloten op stadswarmte; daarmee heeft de projectontwikkelaar al aan de rekenkundige eisen voldaan.

Het energielabel wordt volgens mij niet berekend op de theoretische energiebehoefte van de woning, maar alleen op de theoretische fossiele energiebehoefte van de woning. Stadswarmte telt veel minder zwaar dan gas (wat de bron van die stadswarmte ook is).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/171/562/124_2160.jpg

Lekker bijlichten met een koplamp in je bakkes als je 's avonds een boekje leest op de bank.

Goeie vraagprijs ook :X 8)7

https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 12:36
Er staat er weer eens eentje te koop in een van de minst handig ingedeelde nieuwbouwcomplexen van Amsterdam. Aardige plek, dat wel, als je € 12.000 per vierkante meter mee wil nemen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KreoO1b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DTgwFcR.jpg

https://www.funda.nl/koop...ement-88490202-ijdok-107/

Ik heb er in het zelfde pand nog meer bijzonder ingedeelde versies gezien. Bijna iedere plattegrond uniek...

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Laatst online: 14-09 17:26
[Afbeelding]

Als deze 10 ha niet voldoende voor je ambities is ligt er bij Veendam bijna 20 ha aan armetierige bomenakker op je te wachten die aangeboden wordt onder de noemer "bos".

https://www.funda.nl/koop...ect-88325621-westenbrink/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:01
Dutchman! schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:09:
Er staat er weer eens eentje te koop in een van de minst handig ingedeelde nieuwbouwcomplexen van Amsterdam. Aardige plek, dat wel, als je € 12.000 per vierkante meter mee wil nemen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb er in het zelfde pand nog meer bijzonder ingedeelde versies gezien. Bijna iedere plattegrond uniek...
Wat een doodeng ding. je zet die schuifdeuren open je stort zo naar beneden

https://www.funda.nl/koop...490202-ijdok-107/#foto-11

[ Voor 4% gewijzigd door El Capitan op 28-02-2023 15:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 16:33
El Capitan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Wat een doodeng ding. je zet die schuifdeuren open je stort zo naar beneden

https://www.funda.nl/koop...490202-ijdok-107/#foto-11
Zit glas tussen, zie stijltje ;)

7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:01
Rik! schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Zit glas tussen, zie stijltje ;)
je hebt gelijk. niet gezien!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 16:33
El Capitan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:58:
[...]

je hebt gelijk. niet gezien!
Het meeste is ook doorzichtig :P

7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljd3k
  • Laatst online: 02-09 10:48

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zie om eerlijk te zijn niet wat het probleem is van deze indeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik moet wel zeggen, best praktisch ingedeeld zo met toch 3 slaapkamers. Over de prijs zullen we het maar niet hebben, maar dat uitzicht is wel geweldig
Pagina: 1 ... 15 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.