Precies. Ik zou graag alleen de meldingen ontvangen als ik daadwerkelijk in de tuin ben. In huis zie ik de bezoeker/postbode ofwel aankomen, of hoor ik de deurbel gewoon. Wanneer ik in de tuin zit hoor en zie ik dit niet. In alle andere situaties (wanneer ik niet thuis ben bijvoorbeeld) hoef ik ook geen meldingen, want dan kan ik toch niet open doen. @
Septillion Het is dus geen enorme ramp, maar als het slimmer kan (daar zitten we hier toch voor

) dan graag.
Wat voor mij niet werkt:
- Geolocatie: terras zit tegen de keuken aan, GPS is niet precies genoeg voor mijn doel.
- PIR: die hangen buiten, maar registeren alleen beweging of geen beweging. Los van katten weet ik dan alsnog niet of ik buiten zit of mijn partner en wie de melding moet krijgen
- Wifi: Ik heb 2 ap's die samen de tuin dekken. Wanneer ik op het terras zit blijf ik op AP Keuken hangen, pas als ik verder de tuin in ga roam ik naar schuur.
- Frigate i.c.m. Deepstack/compreface met gezichtsherkenning. Werkt in theorie goed, maar niet mijn hele tuin is gedekt met camera's, enkel de toegang. Last seen in tuin kan dus ook zijn dat ik naar binnen ben gegaan. Verder heb ik een nieuwe HA host zonder AVX, dus dit werkt helaas niet meer.
Bluetooth heb ik nog niet getest, ik heb nog een ESP32 over waar ik dit simpel mee kan testen, deze optie was nog niet op mijn pad gekomen.
[
Voor 4% gewijzigd door
gastje01 op 07-06-2023 09:50
]