De laatste dagen ben ik aan het stoeien met het energiedashboard. Ik wil de 'vaste kosten' ook in de kosten meegenomen hebben. Hiervoor heb ik gemaakt:
Wat doe ik verkeerd? Of kan uberhaupt niet wat ik wil?
Voorbeeld van de code van de template sensoren. Code staat in template.yaml
- 4x custom sensor helpers die de dagverbruik/levering per tariefgroep bijhoudt
- 4x template sensor monetary die op basis van bovenstaande sensoren de euro's berekend. Ik heb er voor gekozen om de vaste kosten bij tariefgroep1 op te tellen
Wat doe ik verkeerd? Of kan uberhaupt niet wat ik wil?
Voorbeeld van de code van de template sensoren. Code staat in template.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| - sensor: # Kosten electra verbruik tarief 1 per dag - unique_id: kosten_electra_verbruik_tarief_1 name: "Kosten electra verbruik tarief 1" state: >- {{ ((states('sensor.custom_dag_verbruik_tarief_1')|float(default=0) * states('input_number.electra_prijs')|float) + states('input_number.vaste_kosten_electra')|float) | round(6)}} unit_of_measurement: "EUR" device_class: monetary # Kosten electra verbruik tarief 2 per dag - unique_id: kosten_electra_verbruik_tarief_2 name: "Kosten electra verbruik tarief 2" state: >- {{ (states('sensor.custom_dag_verbruik_tarief_2')|float(default=0) * states('input_number.electra_prijs')|float) | round(6)}} unit_of_measurement: "EUR" device_class: monetary |
[ Voor 44% gewijzigd door Panzer_V op 07-06-2023 10:57 ]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.