Somfy Connectivity Kit niet te bedienen in Google Home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 18:59
Hallo,

Ik heb vorige week screens laten installeren op alle ramen van de bovenverdieping, de screens hebben een Somfy sunilus IO motor. Nu heb ik een Somfy Connectivity Kit aangeschaft zodat ik ze kan aansturen vanuit google home.
De screens werken nu allemaal prima vanuit de somfy tahoma app. Maar in google home kan ik er helemaal niks mee. nu vroeg ik mij af waar dit nou door komt. Had ik een tahoma switch moeten kopen? is het een beperking van de sunilus IO? of doe ik wat verkeerd?

weet iemand wat ik kan proberen om hier achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsttu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUZTLjkdW2vj7Y6sGPyTxasCTHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgEYnEWABRqqqZraObt6iOWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYsDdQMeB4q2rGFoS24H_tP86nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JchNqq3ZNHTJgV5mto1Dvu69.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat is zie in google home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06

KingCrash

Angry Rabbit

nsttu schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 01:28:
Hallo,

Ik heb vorige week screens laten installeren op alle ramen van de bovenverdieping, de screens hebben een Somfy sunilus IO motor. Nu heb ik een Somfy Connectivity Kit aangeschaft zodat ik ze kan aansturen vanuit google home.
De screens werken nu allemaal prima vanuit de somfy tahoma app. Maar in google home kan ik er helemaal niks mee. nu vroeg ik mij af waar dit nou door komt. Had ik een tahoma switch moeten kopen? is het een beperking van de sunilus IO? of doe ik wat verkeerd?

weet iemand wat ik kan proberen om hier achter te komen?
Hi @nsttu , was je hier nog uitgekomen?
Ben ook erg benieuwd of je met de Somfy connectivity kit via google home spraakcommandos /routines het scherm kan aansturen.

Afgelopen heb ik week een Somfy IO scherm opgehangen , en ik wil deze graag smart maken.
Ik dacht eerst aan de Somfy switch (€199). Maar als ik dit ene scherm ook via google home kan bedienen met de connectivity kit, scheelt dit behoorlijk in de prijs.

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsttu
Nee het is me niet gelukt. Ik gebruik nu maar de tahoma app om ze te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vgelderen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 17:41
Goedemiddag Tweakers,

Ik het hetzelfde, toch de beperking van de Connectivity Kit.
Maar een oplossing inmiddels.

Voice commando via Google home is geactiveerd.
Dus in ons geval: Hee Google.. zonnewerking dicht / open
Dan gaat hij netjes aan de gang.

Binnen routines van Google home kan je ook spraakcommando's aan tekst toevoegen.
Tik hier in wat je normaal zegt en je kan schema's aanmaken of een onderdeel maken van een routine

Groetjes,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgelderen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 17:41
Oja, en inmiddels nog een oplossing via Homey, daarmee is het scherm ook aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
Werkt dit ook voor rolluiken? Welke type somfy motor moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessheartz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-03 19:44
rjobaan schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:02:
Werkt dit ook voor rolluiken? Welke type somfy motor moet je dan hebben?
Ondanks dat dit een iets ouder bericht is, wil ik er toch even op reageren.
Wat ik heb kunnen vinden, werkt de connectivity kit met IO en RTS motoren. IO motoren geven daarbij ook een terugmelding van de huidige stand. Of het dus rolluiken/screens/iets anders is, maakt dus niet veel uit. Het gaat om het type motor wat er in zit.

Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen met de Connectivity Kit en de bediening (met routines) via Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:24
Ik heb al wat gezocht maar ik kan nergens vinden wat het bereik is van de somfy connectivity kit of tahoma.

Ik heb straks 3 rolluiken maar die zitten wel een meter of 10 uit elkaar met 2 muren er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldert14
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo allemaal.

Nsstu

Ik heb zelf de tahoma Switch en kan in de Google home app mijn zonwering wel apart aansturen.
Ik heb in totaal 5 schermen. Waarvan 3 net hetzelfde type motor. Wss io sunilus. Deze 3 worden allemaal off line weergegeven in de google home app maar kan ik wel in de switch bedienen. Na contact met somfy, ben toevallig zonweringsmonteur, gaven hun aan dat dit probleem aan de google kant ligt. Iets met ondersteuning van bepaald type. Heb zelf geen ervaring net de connectivity kit.

Jasper79

Ja dat zou gewoon moet kunnen. Mits je geen goedkope afstandsbediening heb om bv je lichten aan en uit te doen. Je weet wel met zo een stekker tussen stuk ding. :) mijn switch staat op de bg en kan mijn screens op zolder gwn aansturen. Moet wel zeggen dat ik nog wel houten vloeren heb.

Succes allen.
Pagina: 1