Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 383 384 Laatste
Acties:

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
tagican schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:13:
Het is inderdaad wat tricky geworden. Ik heb 'm geïnstalleerd, dus ik durf niet 100% te zeggen of het goed is, maar het zou dit moeten zijn.
  1. Settings (linkermenu)
  2. Apps (hoofdmenu)
  3. "Install App" (rechtsonder)
  4. Druk op de drie puntjes (rechtsboven in)
  5. Selecteer "Repositories" en vul in het volgende scherm in: https://github.com/hacs/addons
  6. Ga terug naar "Apps" en druk opnieuw rechtsonder op "Install App". Als het goed is, moet dan "Get HACS" als optie naar voren zijn gekomen
  7. Volg dit verder vanaf stap 3: https://www.hacs.xyz/docs...ownload/#to-download-hacs
Dit is de juiste manier (mits je HA OS draait)

Home Assistant configuratie

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Justevo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:26:
Ik ben nog heel erg nieuw met HA maar loop tegen een issue aan wat ik niet opgelost krijg en ook geen antwoord op kan vinden.

De x-axis van een van m'n cards (met Apex Chart) lijkt steeds deels te verdwijnen. Het gebeurt praktisch gelijk als ik het dashboard verlaat. Als ik dan even op de edit knop van m'n dashboard druk en gelijk op done herstelt hij zich weer. Dit is de enige card waarbij dit gebeurt. De andere cards zijn geen Apex, dit is de enige. De graph span staat op 24h.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

type: custom:apexcharts-card
graph_span: 24h
header:
title: Energy price today (snt/kWh)
show: true
span:
start: day
now:
show: true
label: Now
series:
- entity: sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_10_021
type: column
data_generator: |
return entity.attributes.raw_today.map((start, index) => {
return [new Date(start["start"]).getTime(), entity.attributes.raw_today[index]["value"]];
});
yaxis:
- decimals: 2
Misschien heeft het met de sizing te maken, probeer 'm eens in een grid te stoppen? Ik gebruik dit om een chart een grid-breedte van 2 te geven.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
type: grid
square: false
columns: 1
grid_options:
  columns: full
cards:
  - type: custom:apexcharts-card
    span:
    ... hier de rest van je apexchart ...

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
jenk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:01:
[...]

Het zal heel simpel zijn, maar ik krijg met geen mogelijkheid HACS geïnstalleerd. Volgens internet moet ik via instellingen - apparaten en diensten- integratie toevoegen HACS opzoeken en installeren, alleen die staat er niet tussen. Ook het legen van de browser cache maakt niets uit.
Volgens de HACS site moet ik HACS op een andere manier installeren: bij instellingen- apps- installeer de app , kan ik HACS ook niet vinden.
Ik verbaas me het zo moeilijk is om HACS (wat bijna iedereen denk ik gebruikt) niet te installeren is.
Wie weet wat ik fout doe?
Die stappen zijn dus pas na het installeren van de add-on app. Volg gewoon deze stappenv van de website van HACS zelf
https://hacs.xyz/docs/use/download/download/

Home Assistant configuratie

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:14
Weet iemand of het mogelijk is om een bluetooth knop de verbinden met smarthone en vervolgens te gebruiken met HA via de Companion app?

Ik kan het niet vinden via het internet dus gok van niet (tenzij ik niet goed gezocht heb). Kom wel topics tegen van mensen die hetzelfde vragen, maar nergens een bevestigend antwoord.

Ik wil dus eigen HA aansturen via een knop terwijl ik niet in de buurt van mijn HA computer ben.
Beetje vergelijkbaar met Carplay functioneel gezien (ik snap dat het technisch gezien niet met elkaar te vergelijken is).

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 15-03-2026 13:25 ]

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

iBasch schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Misschien heeft het met de sizing te maken, probeer 'm eens in een grid te stoppen? Ik gebruik dit om een chart een grid-breedte van 2 te geven.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
type: grid
square: false
columns: 1
grid_options:
  columns: full
cards:
  - type: custom:apexcharts-card
    span:
    ... hier de rest van je apexchart ...
Het is dat jullie hier over begonnen maar met mijn firefox zie ik dit ook. Maar was me niet eens opgevallen. De Apexchart is een volledig blad.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44
Septillion schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:37:
@skank je draait HA hopelijk wel van SSD?

Naar mijn idee is het niet zo snel meer een voordeel om MariaDB te draaien vs SQLite.

Maar denk dat je vooral ook moet kijken, waarom is het licht aan? Was het een automation? Want dan is er misschien nog wat aan te passen om het wat robuuster te maken.
Ja idd op een SSD
Het licht ging midden in de nacht aan omdat HA gereboot is, vermoedelijk na (want melding) corrupt SQLite...

Gezien ik de lichten via mqtt heb lopen is die sync state soms dus niet correct na reboot.
Ik overweeg om gans de unipi niet meer via mqtt te laten lopen maar via websocket (api) , maar de schrik om over te stappen zit er wel in..

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44
Bongoarnhem schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Ergens kan je soms instellen dat schakelaars(en mogelijk dus ook lampen) aangaan nadat ze stroomloos zijn geweest.
Gedrag na inschakelen oid heet dat, mogelijk dat je deze instelling kan vinden en dat je daarmee je probleem kan oplossen.
Die had ik ook gecheckt.. en staan goed.

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
tagican schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:13:
Het is inderdaad wat tricky geworden. Ik heb 'm geïnstalleerd, dus ik durf niet 100% te zeggen of het goed is, maar het zou dit moeten zijn.
  1. Settings (linkermenu)
  2. Apps (hoofdmenu)
  3. "Install App" (rechtsonder)
  4. Druk op de drie puntjes (rechtsboven in)
  5. Selecteer "Repositories" en vul in het volgende scherm in: https://github.com/hacs/addons
  6. Ga terug naar "Apps" en druk opnieuw rechtsonder op "Install App". Als het goed is, moet dan "Get HACS" als optie naar voren zijn gekomen
  7. Volg dit verder vanaf stap 3: https://www.hacs.xyz/docs...ownload/#to-download-hacs
Top, dat was hem, dank je wel voor de tip!
Pagina: 1 ... 383 384 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.