Zo. Sinds ik (pas) halverwege vorig jaar ook actief met Home Assistant ben en het Energy Dashboard gebruik en vul met o.a. een P1 en Solar koppeling, was het mij een doorn in het oog dat ik nu historie overal verspreid had en niet eenvoudig kon overzetten.
Met behulp van deze pagina met handige python- (voor structureren van de data) en sql-scripts (t.b.v. invoegen in de database) en bijbehorende instructies, is het me gelukt om een paar jaar aan historie (sinds wij hier wonen) te importeren in de database.
Was best even een klusje, met data verzamelen van een paar verschillende bronnen, eerst proberen op een kopie database, etc. Maar nu de data van de P1 meter én de PV-installatie per dag vanaf 2022 inzichtelijk in mijn live omgeving.
Met behulp van deze pagina met handige python- (voor structureren van de data) en sql-scripts (t.b.v. invoegen in de database) en bijbehorende instructies, is het me gelukt om een paar jaar aan historie (sinds wij hier wonen) te importeren in de database.
Was best even een klusje, met data verzamelen van een paar verschillende bronnen, eerst proberen op een kopie database, etc. Maar nu de data van de P1 meter én de PV-installatie per dag vanaf 2022 inzichtelijk in mijn live omgeving.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
/f/image/0ZefpQ9koBa7HMazl6VtuG0W.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tdzYVgoCeYi9KPtQwMVxnEaS.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/fFIB4iEaeJRZJQRF2baHpvnh.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/c2Jc0Kz468SYRMDNZs4D17iH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/UsJqUQk86H069ifM2463UoV8.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/jszePchOJ9OSIXNthwfyZppT.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/cQrohvr7zw6o2MAp8dNPJuiV.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/F35KyUUgiAtUos4jZRW9mg3p.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/CJHknHFRBD35cH4ZagiRh41v.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/GYasi6UxdCSTdilzNOYkxenW.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mkcklNdp08b2HouNX6g71aXy.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/k77QkeGhYlWfOhKbhRUDF3BZ.png?f=user_large)

/f/image/pzqzomVYrzLtBiD9CL55QXPL.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/Pl6RA0rn53g69gmRDV8nepK0.jpg?f=fotoalbum_large)