Iemand hier ervaring met het pushen van PVOutput data?
Ik gebruik nu het volgende REST commando, dat ik ergens van het internet geplukt heb:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| rest_command:
update_pvoutput:
url: "https://pvoutput.org/service/r2/addstatus.jsp"
method: post
headers:
X-Pvoutput-Apikey:<snip>
X-Pvoutput-SystemId: <snip>
Content-Type: "application/x-www-form-urlencoded"
payload: >-
d={{now().strftime("%Y%m%d")}} {#- date -#}
&t={{now().strftime("%H:%M")}} {#- time -#}
&v1=
&v2={{states('sensor.solaredge_ac_power')|float(0) |round(0)}} {#- Power generation (W) -#}
&v3=
&v4=
&v5=
&v6=
&v7={{states('sensor.solaredge_dc_power')|float(0) |round(0)}} {#- Power Pv1 (W) -#}
&v8=
&v9={{states('sensor.solaredge_dc_voltage')|float(0) |round(0)}} {#- Voltage PV1 (V) -#}
&v10=
&c1=1 {#- cumulative mode -#} |
Deze wordt iedere 5 minuten getriggered met een automation.
Nou zie ik dat PVOutput ook de mogelijkheid heeft om expliciet je verbruik, export, en import op te geven, in plaats van alleen je PV opwek. Ik gebruik de SolarEdge ModBus integratie voor het uitlezen van mijn PV, en heb een HomeWizard P1-meter voor het netto verbruik richting het net.
Op het moment gebruik ik de realtime statistieken van solaredge, dat betekent toch dat ik iedere 5 minuten een momentopname doorstuur en niet accurate tellingen van wat er in de afgelopen 5 minuten is gebeurd?
Daarnaast zou ik dus graag de andere informatie ook naar PVOutput sturen, weet iemand welke parameters in hun API dat zijn?
Edit: Ik heb een deel van het antwoord op mijn laatste vraag al
gevonden, zo te zien kan ik met v1 en v3 mijn lifetime opwek en verbruik doorsturen. Ik neem even aan dat er dan automatisch wordt berekend wat mijn import is om op 'verbruik - opwek' uit te komen
[
Voor 8% gewijzigd door
Septillion op 02-08-2024 18:12
. Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! Zie topic warning en hoe deze post is aangepast. ]