Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 376 377 Laatste
Acties:

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die werken helaas niet lokaal? Volgens de beschrijving bij de integration is het Cloud Push.

edit: ah, die home connect-apparaten kun je blijkbaar via Matter ontsluiten als je een extra hub toevoegt, de Smart Kitchen Dock 8)7 Dan heb je apparaten met wifi ingebouwd, moet je ze weer met een extra hub laten verbinden om er lokaal bij te kunnen. Lekker lomp, maar met een omweg kan het dus wel :z

@Wozmro Zo voeg je Matter toe aan je wasmachine, koelkast en vaatwasser van Bosch, Siemens en Neff, daar wordt ook iets uitgelegd over HA.

[ Voor 43% gewijzigd door Gizz op 16-02-2026 07:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Gizz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:38:
[...]

Die werken helaas niet lokaal? Volgens de beschrijving bij de integration is het Cloud Push.
Maar met hcpy is het wel mogelijk ze lokaal aan te sturen. Enige nadeel is wel dat je eerst moet registreren en alle devices moet toevoegen en dan via developers account (als ik het mij goed herinner) de benodigde informatie moet ophalen. Maar daarna is van alles lokaal aan te sturen (aangezien ze bij mij op VLAN zonder internet zitten).

Update: en favorieten die je op je oven/magentron zet komen niet automatisch door waardoor je die niet vanuit HA met de juiste naam kunt zien/aanroepen. Ik moest ze toch even internet geven om te "updaten".
Ik bedenk mij net dat het was dat ik naam alleen via de app kon wijzigen maar dan moesten ze wel met de cloud kunnen verbinden om de naam op de oven/magnetron gewijzigd te krijgen. Maar uiteindelijk gebruik allen HA voor delayed start van mijn vaatwasser op dit moment.

[ Voor 27% gewijzigd door krijn1985 op 16-02-2026 08:03 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@krijn1985 dat is dan een interessante route, ondanks dat het wat voeten in de aarde heeft. Zie dat die Smart Kitchen Dock die je anders nodig hebt ruim €160 kost en bijna overal uitverkocht is :X

edit: in Duitsland voor €29, dat scheelt.

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 16-02-2026 07:46 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• krijn1985
  • Nu online
Gizz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:45:
@krijn1985 dat is dan een interessante route, ondanks dat het wat voeten in de aarde heeft. Zie dat die Smart Kitchen Dock die je anders nodig hebt ruim €160 kost en bijna overal uitverkocht is :X

edit: in Duitsland voor €29, dat scheelt.
Nadeel is dat je wel server of iets moet hebben draaien om het via deze weg te doen. Maar ik ben er tevreden over. Ik had bij mijn vorige router het ook voor elkaar dat de app de apparaten kon zien lokaal, waarschijnlijk had ik gezorgd dat mdns goed over vlans ging, maar heb ik nu (nog) niet gefixed. Gebruikte de app ook niet, behalve dus als je een naam wilde wijzigen van een favoriet had je de app nodig. Iig ik kreeg het niet voor elkaar met mqtt commando's.

@Gizz apart dat er zo een verschil in prijs zit. Ik zou zelf niet voor zo een hub kiezen maar snap wel dat het makkelijker kan zijn.

@Wozmro Ik heb de Siemens SN73E804BE dus op deze manier lokaal aan HA hangen. En laat hem dan 's nachts op "goedkoopste" uurtje starten met de vaat.

[ Voor 5% gewijzigd door krijn1985 op 16-02-2026 08:38 ]

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:56
Gebruikt er iemand een Ikea INSPELNING om de stroomverbruik van een Quooker te monitoren? Vraag me af of dat langdurig goed gaat i.v.m. hoge stroomverbruik.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Arn0uDz geen ervaring met de Inspelning, maar verwacht dat het wel goed gaat. Een Quooker valt wel mee, is maximaal zo'n 9A~10A en vaak niet lang achter elkaar. Mijn shady Tuya zigbee DIN-relais doet het al jaren prima met mijn Quooker :P

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Over lokaal vs. cloud aansturing. Ik snap dat in bepaalde apparaten, bijv. lampen, enkel en alleen lokale aansturing te accepteren is.

Voor een vaatwasser vind ik het wat minder spannend persoonlijk. Home Connect via cloud werkt goed en stabiel, ook binnen Home Assistant. Als je het apparaat dan op een IoT-vlan zet, met enkel en alleen toegang tot het internet, kan er ook niet veel fout gaan toch? Ik heb nog geen behoefte gehad om te stoeien met 'lokale home connect'.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Arn0uDz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:42:
Gebruikt er iemand een Ikea INSPELNING om de stroomverbruik van een Quooker te monitoren? Vraag me af of dat langdurig goed gaat i.v.m. hoge stroomverbruik.
Mijn (al wat oudere) Quooker trekt +- 2000 W als ie aanslaat. De Inspelning kan volgens mij 3680W hebben en zou in theorie de Quooker prima aan moeten kunnen.
Als ik het goed heb is de max "motor load" 300W. Dus je vaatwasser of airco die continue meer dan 300W vragen zou 'ie vervelender moeten vinden dan de Quooker die af en toe even bijverwarmd door 2000W te vragen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:35
JanHenk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:55:
Over lokaal vs. cloud aansturing. Ik snap dat in bepaalde apparaten, bijv. lampen, enkel en alleen lokale aansturing te accepteren is.

Voor een vaatwasser vind ik het wat minder spannend persoonlijk. Home Connect via cloud werkt goed en stabiel, ook binnen Home Assistant. Als je het apparaat dan op een IoT-vlan zet, met enkel en alleen toegang tot het internet, kan er ook niet veel fout gaan toch? Ik heb nog geen behoefte gehad om te stoeien met 'lokale home connect'.
Hoe lang wil je dat het werkt?

HomeConnect Local zal over 5, 10, 20 jaar nog steeds werken. Werkt de HomeConnect cloud over 5 jaar ook nog? En is het dan nog steeds gratis?

En van mij hoeft Bosch / Siemens niet te weten wanneer ik een wasje draai en op welk programma dat is.

• JanHenk
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:58:
[...]

HomeConnect Local zal over 5, 10, 20 jaar nog steeds werken. Werkt de HomeConnect cloud over 5 jaar ook nog? En is het dan nog steeds gratis?
Dat is de vraag. Op dit moment is het gratis en werkt het gewoon prima.

Dat er een local only mogelijkheid is, is voor mij wel een pré. Maar dat wil niet zeggen dat ik er meteen mee aan de slag ga als de cloud-based optie stabiel is.

Welke andere local only vaatwasser ken jij? Oprecht benieuwd of ik iets over het hoofd zie? De oorspronkelijke vraagsteller zette lokaal tussen haakjes, ik denk dat je alsnog bij Home Connect uitkomt als antwoord op zijn vraag.

• krijn1985
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:58:
[...]

En van mij hoeft Bosch / Siemens niet te weten wanneer ik een wasje draai en op welk programma dat is.
Dit, ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van cloud (voor functies van mijn apparaten). Zo heb ik mijn robotstofzuigers ook uitgezocht op het feit dat ze valetudo moeten kunnen draaien. Baalde er wel een beetje van dat ik bij mijn laatste toch eerst een account moest maken om firmware-update uit te voeren voordat ik hem kon rooten. Hangt mijn TV aan geen internet vlan en heeft mijn TVbox (odido) een hele eigen VLAN.
Sla ik op sommige punten door, vast wel, maar het is soms ook een beetje het tweakers gevoel.
JanHenk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:10:
[...]
Welke andere local only vaatwasser ken jij? Oprecht benieuwd of ik iets over het hoofd zie? De oorspronkelijke vraagsteller zette lokaal tussen haakjes, ik denk dat je alsnog bij Home Connect uitkomt als antwoord op zijn vraag.
Een goeie vraag, maar waarschijnlijk zijn die er inderdaad niet. Puur vanwege het feit dat ze niet ontwikkelen voor "nerds" maar voor de "gemiddelde" consument. En waarschijnlijk is de verzamelde data ook nog mooi meegenomen.

[ Voor 23% gewijzigd door krijn1985 op 16-02-2026 09:16 ]

• JanHenk
  • Niet online
krijn1985 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:11:
[...]

Dit, ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van cloud (voor functies van mijn apparaten). Zo heb ik mijn robotstofzuigers ook uitgezocht op het feit dat ze valetudo moeten kunnen draaien. Baalde er wel een beetje van dat ik bij mijn laatste toch eerst een account moest maken om firmware-update uit te voeren voordat ik hem kon rooten. Hangt mijn TV aan geen internet vlan en heeft mijn TVbox (odido) een hele eigen VLAN.
Sla ik op sommige punten door, vast wel, maar het is soms ook een beetje het tweakers gevoel.
Ik ben het in beginsel met je eens hoor. En grotendeels volg ik hetzelfde stramien. TV hangt hier überhaupt niet aan het netwerk, geen enkele connectiviteit dus. TV box heb ik niet, Apple TV wel, maar die kan alles benaderen.

Voor sommige apparaten ga ik er gewoon wat pragmatischer mee om. Een vaatwasser is zo'n typisch voorbeeld. We willen als Tweaker van alles, maar fabrikanten bieden het niet aan. En uiteindelijk vind ik het ook belangrijk dat ie gewoon goed schoonmaakt, stil is, zuinig in gebruik is, etc. Idem voor onze robotstofzuiger. Tegen de tijd dat er een goede standaard is (wellicht matter) in local only aansturing, is die vast alweer aan vervanging toe.

Voor nu hangen die dingen gewoon in een IoT-vlan en doe ik het op die manier.

• RobertMe
JanHenk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:10:
Daar ging het toch niet perse om? Dat je alsnog online moet registreren is jammer, maar uiteindelijk is die gewoon prima local-only te gebruiken.

En wat mooi is meegenomen is dat local only officieel is. Je kunt de officiële app prima lokaal gebruiken. En in de app zit de optie om het apparaat offline te houden. Een firewall regel is dus niet eens perse nodig.
JanHenk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:18:
Voor sommige apparaten ga ik er gewoon wat pragmatischer mee om. Een vaatwasser is zo'n typisch voorbeeld. We willen als Tweaker van alles, maar fabrikanten bieden het niet aan. En uiteindelijk vind ik het ook belangrijk dat ie gewoon goed schoonmaakt, stil is, zuinig in gebruik is, etc. Idem voor onze robotstofzuiger. Tegen de tijd dat er een goede standaard is (wellicht matter) in local only aansturing, is die vast alweer aan vervanging toe.
Pragmatisch voor mij is dan eerder dingen uitzoeken op dat ze niet connected zijn of in ieder geval prima en volledig werken als ze wel connected zijn maar je ze niet connect. Niet alles moet perse slim zijn.

Die wasmachine stond hier ook al meer dan een jaar zonder ooit verbonden te zijn. Maar gezien die in de berging staat die alleen "buitenom" bereikbaar is is het in de winter wel fijn om binnen te kunnen zien of die klaar is. Maar andere jaren en bij de oude niet slimme machine werkte het ook prima, gewoon een keertje extra een frisse neus halen.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:56
Gizz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:49:
@Arn0uDz geen ervaring met de Inspelning, maar verwacht dat het wel goed gaat. Een Quooker valt wel mee, is maximaal zo'n 9A~10A en vaak niet lang achter elkaar. Mijn shady Tuya zigbee DIN-relais doet het al jaren prima met mijn Quooker :P
HowsMyApple schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:55:
[...]
Mijn (al wat oudere) Quooker trekt +- 2000 W als ie aanslaat. De Inspelning kan volgens mij 3680W hebben en zou in theorie de Quooker prima aan moeten kunnen.
Als ik het goed heb is de max "motor load" 300W. Dus je vaatwasser of airco die continue meer dan 300W vragen zou 'ie vervelender moeten vinden dan de Quooker die af en toe even bijverwarmd door 2000W te vragen.
Dan ga ik het gewoon proberen :)

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:04:
[...]
Die wasmachine stond hier ook al meer dan een jaar zonder ooit verbonden te zijn. Maar gezien die in de berging staat die alleen "buitenom" bereikbaar is is het in de winter wel fijn om binnen te kunnen zien of die klaar is. Maar andere jaren en bij de oude niet slimme machine werkte het ook prima, gewoon een keertje extra een frisse neus halen.
Ik heb om die reden een energie plug achter de wasmachine zitten. Als ik 10 minuten 0 Watt verbruik dan krijg ik een push melding van HA dat de wasmachine klaar is. Deze krijg ik alleen als ik daarvoor meer dan 0 Watt verbruikte.

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Wozmro schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:20:
Vraagje: ik koop binnenkort een vaatwas, bestaan er specifieke merken of modellen die gemakkelijk (lokaal) aan te sturen zijn met home assistant?
Gizz schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:38:
[...]

edit: ah, die home connect-apparaten kun je blijkbaar via Matter ontsluiten als je een extra hub toevoegt, de Smart Kitchen Dock 8)7 Dan heb je apparaten met wifi ingebouwd, moet je ze weer met een extra hub laten verbinden om er lokaal bij te kunnen. Lekker lomp, maar met een omweg kan het dus wel :z

@Wozmro Zo voeg je Matter toe aan je wasmachine, koelkast en vaatwasser van Bosch, Siemens en Neff, daar wordt ook iets uitgelegd over HA.
krijn1985 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:41:
[...]

Maar met hcpy is het wel mogelijk ze lokaal aan te sturen. Enige nadeel is wel dat je eerst moet registreren en alle devices moet toevoegen en dan via developers account (als ik het mij goed herinner) de benodigde informatie moet ophalen. Maar daarna is van alles lokaal aan te sturen (aangezien ze bij mij op VLAN zonder internet zitten).

Update: en favorieten die je op je oven/magentron zet komen niet automatisch door waardoor je die niet vanuit HA met de juiste naam kunt zien/aanroepen. Ik moest ze toch even internet geven om te "updaten".
Ik bedenk mij net dat het was dat ik naam alleen via de app kon wijzigen maar dan moesten ze wel met de cloud kunnen verbinden om de naam op de oven/magnetron gewijzigd te krijgen. Maar uiteindelijk gebruik allen HA voor delayed start van mijn vaatwasser op dit moment.
Ik gebruik Home Connect Local uit HACS en werkt prima

• krijn1985
  • Nu online
tozzke schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:56:
[...]

[...]

[...]

Ik gebruik Home Connect Local uit HACS en werkt prima
Dank, deze kende ik nog niet. Als ik naar de datum van de eerst release kijk was deze waarschijnlijk nog net niet uit of net uit toen ik bezig was om het lokaal te gaan aansturen. Als ik nog keer zin/tijd heb kan ik deze ook nog bekijken.

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:42
Goedemorgen,

NOOB vraagje hier. Ik was ook slachtoffer van de custom ENTSOE integratie en dankzij Tweakers weer opgelost. Waarvoor hartelijke dank!

Meteen de core geupdated, maar nu doen mijn custom cards het niet meer. Wat zou dat kunnen zijn? Heb ik over iets in de release notes heengelezen?

Custom element doesn't exist: clock-weather-card.
Custom element doesn't exist: apexcharts-card.
Custom element doesn't exist: flex-table-card.

[ Voor 19% gewijzigd door DJGizbo op 16-02-2026 11:20 . Reden: Foutmeldingen toegevoegd ]

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@DJGizbo Browser cache keer geleegd?

• DJGizbo
Yes, maar ik zie nu bij instellingen/dashboards/bronnen opeens /hacsfiles/ staan in plaats van
/local/community/.

Dat ga ik eerst even allemaal weer goed zetten, wel gek...

• DJGizbo
DJGizbo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Ik zie nu bij instellingen/dashboards/bronnen opeens /hacsfiles/ staan in plaats van
/local/community/.
Dit was de oplossing... nog niet eerder meegemaakt

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@DJGizbo Laatste keer dat ik daar naar gekeken heb is echt wel heel lang geleden... Maar ik heb ook gewoon /hacsfiles.

Heb je al volle HA restart gedaan?

En is je HACS ook up to date (2.0.5 vandaag)?

[edit]Je hebt het dus nu terug gewijzigd? Dat lijkt me dus recept dat het weer stuk gaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Septillion op 16-02-2026 11:52 ]

• RobertMe
Impossibl3 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:33:
[...]

Ik heb om die reden een energie plug achter de wasmachine zitten. Als ik 10 minuten 0 Watt verbruik dan krijg ik een push melding van HA dat de wasmachine klaar is. Deze krijg ik alleen als ik daarvoor meet dan 0 Watt verbruikte.
Maar dan duurt het dus wel 10 minuten voordat je weet dat die klaar is :Y) En je kunt dus niet inzien "hoe lang nog" om daar rekening mee te houden (als die binnen 5 min klaar is bv heeft het weinig nut om nog een ander klusje te beginnen).

Andersom heb ik nu wel vaker dat die minuten lang op "nog 1 minuut" staat. Doordat die, in het geval van wasmachine, langer moet centrifugeren dan oorspronkelijk "gepland".

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Wozmro schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:20:
Vraagje: ik koop binnenkort een vaatwas, bestaan er specifieke merken of modellen die gemakkelijk (lokaal) aan te sturen zijn met home assistant?
Let op: home connect (Bosch etc.) werkt maar geeft geen inzicht in het energieverbruik!
Die werkt inderdaad prima, uiteraard hier ook geen inzicht in het energieverbruik, maar dat ligt aan Bosch.

[ Voor 33% gewijzigd door guido66 op 16-02-2026 12:46 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• DJGizbo
Septillion schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:52:
@DJGizbo Laatste keer dat ik daar naar gekeken heb is echt wel heel lang geleden... Maar ik heb ook gewoon /hacsfiles.

Heb je al volle HA restart gedaan?

En is je HACS ook up to date (2.0.5 vandaag)?

[edit]Je hebt het dus nu terug gewijzigd? Dat lijkt me dus recept dat het weer stuk gaat :)
Ja, herstart, HACS up-to-date en dus maar gewijzigd. Als het weer misgaat weet ik waar ik moet zoeken deze keer.

Dank voor je hulp!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11
Ik heb HAOS op een pi 4 draaien, met node red addon/app waar weer contrib-Mbus op staat.

Mbus lijkt niet compatibel met Node red 21.x

Ik heb de indruk dat er een npm rebuild nodig zou zijn om het werkend te krijgen, krijg niet duidelijk hoe en of dat zonder aan te grote hacks en onderhoud gevoeligheid mogelijk is…

Heb ik niet de indruk dat contrib-Mbus heel hoog op de radar van de beheerder staat… ontbreekt nodige aan functionaliteit die wel in libmbus zit… dus verwacht niet zo 123 updates..

Is er wat te proberen via de UI?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 16-02-2026 13:55 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Ronald er lijkt nog niemand een issue aangemaakt te hebben hiervoor, dus dat lijkt me stap 1 :) En misschien verder meer een probleem voor Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica), want dit staat los van HA?

• Ronald
@Gizz Sja... ik gaf al aan weinig vertrouwen te hebben in de beheerder... Dus issues maken heb ik geen zin in.

En de configuratie van Node red is in handen van HA... dus ik denk niet dat het node red specifieke topic behulpzaam gaat zijn. Als je kaal Node red draait zou het een npm rebuilt moeten zijn...

[ Voor 32% gewijzigd door Ronald op 16-02-2026 14:59 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:03:
[...]

Maar dan duurt het dus wel 10 minuten voordat je weet dat die klaar is :Y) En je kunt dus niet inzien "hoe lang nog" om daar rekening mee te houden (als die binnen 5 min klaar is bv heeft het weinig nut om nog een ander klusje te beginnen).
Heb je de App ha_washdata al gezien? Ik kwam hem een keer tegen, ziet er interessant uit, heb hem zelf nog niet gebruikt.
Ronald schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:58:
En de configuratie van Node red is in handen van HA... dus ik denk niet dat het node red specifieke topic behulpzaam gaat zijn. Als je kaal Node red draait zou het een npm rebuilt moeten zijn...
Het is reeds gemeld binnen app-node-red: https://github.com/hassio-addons/app-node-red/issues/2181
Schijnt te liggen aan de upgrade van Node in de AddonApp zelf.

Zelf heb ik er geen last van, maar heb je geprobeerd npm rebuild te doen in de docker container van de app-node-red? Als de container niet telkens herstart, zou je dit kunnen proberen via de Advanced SSH & Web Terminal App. Na een herstart van de App (en dus container) zal dat verloren gaan, maar je zou de npm rebuild in de init_commands configuratieoptie van de addon kunnen zetten.

Edit:
https://github.com/robert...1#issuecomment-2277967612
Zie hier de commando's, mogelijk is het dus niet nodig dit in de init_commands te zetten.
Let wel op dat de containernaam anders is binnen HaOS.

Edit2:
De /data folder in de node-red-addon container is gemount op het host file systeem, dus een npm rebuild is persistent na reboots/restarts.

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 16-02-2026 15:46 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:04
[...]

Andersom heb ik nu wel vaker dat die minuten lang op "nog 1 minuut" staat. Doordat die, in het geval van wasmachine, langer moet centrifugeren dan oorspronkelijk "gepland".
Wachttijd van 1 minuut die meestal langer is komt omdat er een bimetaal moet afkoelen om de deur te openen aldus een monteur die op bezoek was.

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
[...]

Tja het is geven en nemen. Mijn droger (een Mile) staat soms wel 10 minuten op nog 1 minuut. Sta ik daar een beetje stom voor dat ding te wachten want naar beneden lopen en wat anders doen om daarna terug naar zolder te lopen is ook zo wat. |:(

De Mile is trouwens ook goed in HA te integreren. Maar niet lokaal. Althans dat heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Impossibl3 op 16-02-2026 15:31 ]

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• krijn1985
  • Nu online
Impossibl3 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:31:
[...]

De Mile is trouwens ook goed in HA te integreren. Maar niet lokaal. Althans dat heb ik nog niet gevonden.
Dit kost nog wat meer moeite dan Home connect, het lijstje wat ondersteund wordt is klein en zoals ik zie zit er een lelijk diy ding op je machine maar er zijn mogelijkheden: FreeMDU. Ik heb dit zelf niet getest of wat dan ook. De ontwikkelaar heeft ook op CCC een praatje gehouden (nog niet gekeken), maar volgens mij vertelt hij daar zelfs dat hij hem in de Home Connect App heeft gekregen.

• Ronald
@blackd De rebuild getest direct in de container; toegevoegd aan de config en geupgrade...

Node red start nu tenminste, maar er is alsnog iets kapot waar ik zo 123 de vinger niet achter krijg... ... Dus ik prak de backup voor nu even terug.

Virtueel Tweakbiertje voor jou, thanks :D

• blackd
  • Niet online
Ronald schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:43:
@blackd De rebuild getest direct in de container; toegevoegd aan de config en geupgrade...

Node red start nu tenminste, maar er is alsnog iets kapot waar ik zo 123 de vinger niet achter krijg... ... Dus ik prak de backup voor nu even terug.
Kan best zijn dat er meer stuk is vanwege de Node upgrade v22 -> v24 in de node-red-app.
Is geintroduceerd in v21.0.0 met deze pull request.
Stiekem wordt in deze pull request veel meer geupgrade dan alleen de Docker base tag.

Zie ook https://github.com/hassio-addons/app-node-red/issues/2180 en https://github.com/hassio-addons/app-node-red/issues/2182
Virtueel Tweakbiertje voor jou, thanks :D
:9B

• Ronald
@blackd Denk dat ik er beter aan doe om de zooi te porten naar AppDaemon oid.... Wordt steeds minder fan van low-code meuk...

Wet van behoud van ellende met toegevoegde afhankelijkheden...

• blackd
  • Niet online
@Ronald Zelf geen M-Bus gebruiker maar je zou nog kunnen kijken of er iets van M-Bus naar MQTT is, zoals https://community.home-as...and-home-assistant/668901

Pagina: 1 ... 376 377 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.