Ik heb (blijkbaar) sinds een tijdje een wazig probleem. Als in langer dan mijn back-ups teruggaan. Waarschijnlijk sinds 11/12 juli.
Elke dag stopt het bijwerken van mijn energy dashboard ná 04.00 uur. Als in, de laatste update is consequent het blok tussen 03.00 en 04.00 uur. Ook het logboek zelf is stuk. Een herstart van HA lost het probleem op, de missende data wordt geplot in het eerste uur na de herstart. De nacht er op gaat het vervolgens wéér stuk.
Ik zou rond/ net na 04.00 uur in de logging errors verwachten om het probleem te duiden, echter, ik kan niks relevants vinden.
Wel krijg ik op een later moment de volgende error, in de 'Home Assistant Core' log:
Logger: homeassistant.components.recorder.core
Source: components/recorder/core.py:395
integration: Recorder (documentation, issues)
First occurred: 06:47:14 (1 occurrences)
Last logged: 06:47:14
The recorder backlog queue reached the maximum size of 108206 events; usually, the system is CPU bound, I/O bound, or the database is corrupt due to a disk problem; The recorder will stop recording events to avoid running out of memory
Her en der lees ik online dat dit te maken kan hebben met het gelijktijdig draaien van back-ups (in mijn geval naar Google Drive). Het tijdstip van deze back-ups heb ik nu verplaatst naar midden op de dag, echter los het deze melding niet op.
In de Supervisor en de Host log heb ik geen meldingen die ook maar iets prijs geven over het onderliggende probleem.
Ik ben geheel bij qua versies:
Core 2024.7.4
Supervisor 2024.08.0
Operating System 12.4
Frontend 20240710.0
Qua hardware draai ik op een Home Assistant Blue / Hardkernel ODROID-N2/N2+.
Ik lijk ook niet uit resources te lopen:
Memory usage 58,8%
Processor use 7%
Iemand een idee waar dit stuk gaat?
[
Voor 15% gewijzigd door
new_guy op 07-08-2024 11:22
]