Hmmm. Ja kijk. Ik weet dat op deze manier devices verwijderd kunnen worden die anders blijven "hangen'. Ik heb zelf ook een issue met een device (homeconnect), maar krijg 'm niet meer weg na foutief het ding te hebben ingevuld.spokje schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:16:
[...]
Ik had nu pas tijd om te kijken, maar ik kan alleen de plugwise smile gateway vinden (waar de thermostaat aan hangt):
[Afbeelding]
Hier is denk ik op zich niets mis mee toch?
Edit: Wat ik wel vreemd vind is dat het device in deze lijst staat terwijl ik het device niet geconfigureerd heb. Het enige wat ik nog steeds krijg in mijn integration overzicht is dat ie de Anna integratie 'discovered' heeft op het netwerk:
[Afbeelding]
Kan het zijn dat HA denkt (adhv de core.device_registry) dat ik het device al geregistreerd/aangemeld heb, en dat ie daarom zegt dat ik m'n Adam moet toevoegen, omdat ie de Anna al als device heeft geregistreerd?
Of komen ook alle 'discovered' niet-geconfigureerde devices ook al in de core.device_registry te staan? Ik kwam m'n Marantz receiver namelijk ook tegen in de lijst van devices uit die file, en die heb ik ook niet geregistreerd (geen behoefte aan).
Ik krijg 'm ook niet goed weg uit de registry, dus hier moet echt een expert haar of zijn licht over laten schijnen. Iets stoms wijzigen in de registry levert een redelijk instabiel systeem op
/f/image/oo2v6R5X05gSgtIe9vjGh8Z3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kkVxAJAs6TuIntUo7WiFKK0J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mdvRVAsigMmeHl8V2auzYB7A.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e4r67B3vpgaK7ywc52t1YyNO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HTtKimN7DB8bcnUXaGWtrxyL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zmn5HIgiZdYpBTBVUg5c0AFZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rd8zLW9e7LUZtyNlkvjGZKOw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FsxEfad3AiJaEWv3TYN7btpC.png?f=fotoalbum_large)

:fill(white):strip_exif()/f/image/oUUl3TdUe0xTVcfGuMa7uHxF.png?f=user_large)
/f/image/86C1TYzURe2Nz5Rfp77L8E4V.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/48XKzbyHveJsEjGE0jrktXR0.jpg?f=user_large)