Ok
Ik zoek hulp, want kom er niet uit.
Ik draai HA via Proxmox op een NUC. Heeft altijd goed gedraaid tot ik op vakantie ging, volledig vastgelopen. Een HA backup terugdraaien gaf problemen, alles werkte maar half.
Uiteindelijk gekozen om Proxmox 7 er terug op te zetten en daar HA weer op en dan een backup terug te pakken. Draait al stukken beter, echter blijft er 1 heel groot probleem;
Het lijkt alsof ik externe Ip's niet kan benaderen. Ik kan dus mijn add-ons niet updaten of HACS delen of intergrations die via een cloud werken starten niet op.
Ik kan alles pingen vanuit proxmox, vanuit HA kan ik enkel mijn interne netwerk ip's pingen.
Ik vermoed dus dat het idd een netwerkprobleem is, maar geen idee wat.
Mijn DNS verwijst naar mijn modem ; 192.168.2.254, maar als ik DNS maak van 1.1.1.1 of 8.8.8.8 maakt het niks uit, ook dan werkt het niet.
Gateway is ook 192.168.2.254
Oja, 127.0.0.1 kan ik wel pingen vanuit HA. En zo ook kan ik mijn proxmox ip pingen vanuity HA, of mijn chromecast, versterker, tv, enz, oftewel mijn interne netwerk
Heb ook al traceroute geporbeert, ik krijg dan 1 hopmelding en verder allemaal kruisjes bij de hops, dus ook daar lijkt het niet verder te komen
Gelukkig werken de lampen binnen allemaal, dus vrouw is niet geheel ontstemt, maar mijn evohome is niet aan te sturen of te lezen in HA, mijn google drive backup werkt niet, enz, enz, enz.
Iemand een idee nog wat waar te zoeken? Ik vermoed iets met netwerkdoorverwijzing van proxmox naar HA. Maar ik heb wel gewoon een bridge staan.Of kan proxmox alles blokkeren dat van HA naar buiten gaat behalve naar zichzelf?
[
Voor 21% gewijzigd door
maartend op 08-10-2023 11:19
]