Toon posts:

AEG combimagnetron spaced hem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arloe
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-03-2022
Sind een jaar in het bezit van een AEG KMK968000T combimagnetron..

Alles werkte prima, sinds vandaag..

*Piep en foutcode F606 en de shuttleknop werkt niet meer..ook een eigen leven qua aan en uit...niet terug te vinden in het boekje..

Stroom er een nachtje af gehad en smorgens deed de shuttleknop t weer.

Tot mijn verbazing is de magnetron functie volledig verdwenen en heb ik er een stoomfunctie bij..

Aeg kent deze foutcode ook niet en ze zijn er mee bezig...tot die tijd geen ovenschoteltje..

Meer mensen met dit euvel?

Alle reacties

• Pauld
  • Laatst online: 09-05-2022
Bij ons ook dat probleem met twee combiovens

• Fvhagen
  • Laatst online: 13:07
Woow puur toeval, bij ons ook sinds vandaag. 18.30 kwam ik er achter. Exact hetzelfde probleem en apparaat.

• Patrick0320
  • Laatst online: 21-05-2022
Ook hier vandaag precies hetzelfde op 2dezelfde ovens. Naar fabrieksinstellingen teruggezet maar werkt niet meer.

• hsijswerda
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-03-2022
Gisteravond zag ik in m’n ooghoeken dat de oven een update ging installeren. Nu denk de combi oven dat ie een stoomoven is.
AEG gebeld, die wisten er can en werken aan een oplossing. Geen idee hoe lang dat gaat duren.

• Arloe
Krijg het idee dat er een foute OTA update is geweest dan oid.

De klantenservice zegt dat het geen OTA updates ontvangt, dus zei al...het is verbonden en dat ding veranderd ineens in een stoomoven op t display met alle functies er op en er aan..

Ook zit er ineens een reinigings functie bij..

Ik heb de stekker er maar uit voordat ie ineens besluit om 1200graden te worden.

• Elgervdwel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09-2022
Hier hetzelfde probleem. Zag hem gisteravond rond etenstijd updaten en toen ik vannacht wat wilde opwarmen voor mijn baby, was de magnetronfunctie verdwenen en zaten er stoomopties in het menu en continu een errorcode F606. Vanochtend om 9:00 uur klantenservice gebeld, die het toen voor het eerst hoorde. Begreep dat ze rond lunchtijd al zo'n 60 meldingen hadden gehad. Ik heb overigens een servicebeurt ingepland voor over twee weken, maar begrijp dat ze dat inmiddels niet meer doen.

• Bertine
  • Laatst online: 01-07-2022
Ik heb ook exact hetzelfde probleem en mijn combi oven heeft ook een identiteitscrisis. Nu is ook mijn verbinding met WIFI verdwenen. Als ik deze opnieuw wil instellen krijg ik de foutcode F254. Dit zou inhouden dat mijn camera niet meer werkt. Nooit geweten dat ik die had, dus volgens mij klopt dat ook niet. Maar ik kan dus niet verder mijn WIFI installeren. Mocht AEG nu met een nieuwe update komen, als dat het probleem is, krijg ik deze dan wel? Ik neem aan dat ik daarvoor dan toch met WIFI verbonden moet zijn? Of zit ik er nu naast?

• JJH Westhof
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-03 11:37
Bij ons sinds 2 maart 's avonds ook 2 combimagnetrons die ineens denken dat ze stoomovens zijn geworden... Geen enkele functie werkt nog. Vanochtend om 0800 uur aan de lijn met de servicedienst. Eerste beller met de melding blijkbaar. Toen was de omvang van het probleem nog niet bekend.
Updaten op afstand kan niet meer want de wifi werkt ook niet meer. Foutcode F254 en F606.

[Voor 13% gewijzigd door JJH Westhof op 03-03-2022 22:08]

• nb90
  • Laatst online: 15-03-2022
Zojuist met de servicedienst gebeld. Schijnt inderdaad een OTA update te zijn geweest waardoor de combi oven nu denkt dat hij een stoom-oven is. Bij sommige mensen is de Wifi ook niet meer in te stellen. Ze zijn bezig met een oplossing voor een nieuwe update, maar hij was er bang voor dat als dus Wifi niet meer in te stellen is dat er monteur langs moet komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kreeg 2 dagen geleden deze update ook maar ik heb een KMK968000M.

Na de update werkte het wiel niet meer om door de menu's te navigeren, het reageerde nergens op. Even de stroom eraf halen en rebooten lijkt het gefixt te hebben. Hopen dat het niet terug komt. Ik zie geen stoom functie in het menu of de iOS app.

Acties:
  • +36Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Waarom in hemelsnaam heeft iedereen een magnetron die aan het internet hangt?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +47Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:36:
Waarom in hemelsnaam heeft iedereen een magnetron die aan het internet hangt?
Ik moet zeggen dat ik in het begin ook wat sceptisch was. Maar in de praktijk is het hartstikke handig. Terwijl de magnetron een mooie foto van het feestmaal upload naar Instagram wordt de verlichting bij de eettafel in de juiste mood gezet en wordt er door de geluidsinstallatie een goede sfeervolle muziek geselecteerd. Daarnaast wordt er, als de magnetron bijna klaar is, automatisch een push bericht naar de pubers gestuurd zodat die ook op de hoogte zijn dat het eten klaar is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-03 21:23
hsijswerda schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:33:
Nu denk de combi oven dat ie een stoomoven is.
haha hilarisch dit

Acties:
  • +8Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik ben niet gek, ik ben een stoomoven

elleP

• Kdj
  • Laatst online: 09-04-2022
Zelfde probleem hier.. reparateur staat ingepland…

Acties:
  • +8Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Maar wat nu als de oven/magnetron zich toch echt een stoomoven voelt O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
BurnsMM schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:49:
Maar wat nu als de oven/magnetron zich toch echt een stoomoven voelt O-)
Dat die zich zo voelt moet die zelf weten, maar dan moet die zich ook zo gedragen. En dat doet die dan weer net niet. Jammer dit. De ovenschotel gaat hier nu maar op de BBQ.....

Ben benieuwd of er een opstart/toetscombinatie beschikbaar is om de 'backup firmware' terug te zetten, maar ben bang dat er iemand voor langs moet gaan komen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DuMees
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Je zal die Sjaak maar zijn die het verkeerde firmware bestand heeft neergezet. Je zal die Bea maar zijn die opte om bij de factory reset de huidige firmware te blijven gebruiken....

Hier ook een AEG bezitter met persoonlijkheid stoornis (zowel de iven als de eigenaar).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• op10
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-03-2022
Mijn combi is ook gepromoveerd tot stoomoven. Het cynische is dat ik sinds juni vorig jaar een echte stoomoven in bestelling heb bij AEG. En die is nog steeds niet geleverd.

Verder vind ik het vreemd dat men in no-time in staat is een puinhoop te creëren en men nu (7/3) nog steeds niet weet hoe en wanneer dit op te lossen. De oude versie terugzetten kan toch niet zo moeilijk zijn, als er Wifi verbinding is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fvhagen
@op10 dat is het hele ding. Wifi doet het ook niet meer, net zoals alle andere (oven)functies.

• Witlof
  • Nu online
Er is nog steeds maar erg weinig nieuws....

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:49
gebeurd dit enkel bij een specifieke serie? Ik heb ook een combi magnetron van AEG met connected services, echter heeft deze geen identiteitscrisis. Ik heb overigens een type in de 8000 series

• ververs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
inderdaad geen nieuws, ook niet op de site. lekkere communicatie AEG ;-(
bij contact met de helpdesk voor een afspraak werd specifiek aangegeven dat je geen reparateur kon laten langskomen als je alleen deze 606 foutmelding hebt!?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59
AEG KMK968000T

Zelfde crisis hier. Ik ben overigens vandaag door Electrolux gebeld omdat ik een reparatie afspraak had laten inplannen.

Boodschap. Foutieve software update over de Wifi verbinding ingeladen. Deze is NIET meer terug te draaien omdat, naast het feit dat de combi denkt een stoomoven te zijn, ook de wifi verbinding niet meer werkend te krijgen is. De software heeft ook de wifi werking verpest.

Ze zijn druk doende met de juiste software op orde te krijgen (vermoedelijk deze week) om vervolgens alle klanten die problemen hebben gemeld te bellen (vermoedelijk volgende week) voor een afspraak op locatie.

Voor de mensen die het nog niet gemeld hebben: Meld je probleem bij Electrolux!

Ik heb ondertussen een claim ingediend. (Nergens op gestaafd maar goed. Ik wil gewoon mijn beklag doen)

[Voor 12% gewijzigd door Griffin2k op 08-03-2022 22:39]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6

• Elgervdwel
Zojuist een mailtje gehad dat de geplande service-afspraak voor volgende week donderdag geannuleerd wordt, omdat het een softwareprobleem betreft... :(

• Arloe
Nou, dit gaat natuurlijk weer een eeuwigheid duren denk..
Plus dat stel dat er een oplossing is, hoe gaan ze dat analoog regelen dan?.
Of er moet een obd poort oid aanwezig zijn op dat zwarte monster?

• Webtica
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-04-2022
Hier ook nog steeds geen verder nieuws. Telkens hetzelfde antwoord:

Hallo, er is helaas nog geen update over de F606 foutmelding. We zijn nog steeds in afwachting. De oplossing zal naar verwachting op korte termijn bekend worden gemaakt.

en op vraag van asap een oplossing/datum of eventuele compensatie:

We hebben helaas nog geen verdere informatie. Van zodra er meer bekend is word je gecontacteerd.

• Elgervdwel
Mijn keukenleverancier heeft vandaag ook even contact gehad met AEG en mailt me net:
Zoals vanmorgen besproken heb ik zojuist een belletje gehad dat ze eind van de week
de oplossing daar is en dat ze een afspraak bij jullie thuis gaan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elleP
  • Nu online
Als de OTA stuk is verwacht ik dat de "stoomoven" uit de kast moet, de monteur ergens een paneeltje openschroeft en een programeer-tooltje op een pin-header moet duwen. Dan met zijn laptop de firmware updaten/terugzetten en de "combimagnetron" weer in de kast plaatsen.

Ik neem voor het gemak even aan dat de originele firmware een dusdanig beveiligingsgat heeft dat deze niet meer online gebruikt kan worden en dat ze de afgelopen weken bezig geweest zijn om dat te repareren. Anders hadden ze meteen de originele firmware terug kunnen flashen en had iedereen inmiddels weer een werkende conbimagnetron gehad.

Verder hoop ik dat ze in het vervolg hun firmware 'iets' beter testen, dit soort grapjes weerhoud mij er de komende jaren iig weer van om een 'zinloos-connected' device te kopen.

elleP

• Griffin2k
Elgervdwel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:58:
Mijn keukenleverancier heeft vandaag ook even contact gehad met AEG en mailt me net:

[...]
Dat verhaal ken ik! Vorige week zou het ook al einde week opgelost zijn... Ik heb inmiddels een brief geschreven aan Electrolux / AEG en een formele klacht ingediend.

Hoe vervelend voor hen om dit op te lossen, maar wij maken veel gebruik van de oven/magnetron en dat wordt steeds lastiger in een dynamisch huishouden met kinderen, wisselende werktijden etc.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6

• Witlof
  • Nu online
De communicatie is echt bedroevend. Op de website is ook nog altijd niets terug te vinden. Ook geen update dus van het probleem. Oven is hier nog geen half jaar oud en nu dus al 2 weken onbruikbaar. Daar gaan vast nog wel wat weken aan toegevoegd worden gezien de afspraakkalender op de website.

• Elgervdwel
Zojuist een AEG-monteur met een USB-stick met firmware op bezoek gehad, maar helaas kreeg die de boel niet gefixt. Ik sta nu op urgentielijst, wat dat ook mag inhouden in de praktijk.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14
elleP schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:23:
Als de OTA stuk is verwacht ik dat de "stoomoven" uit de kast moet, de monteur ergens een paneeltje openschroeft en een programeer-tooltje op een pin-header moet duwen. Dan met zijn laptop de firmware updaten/terugzetten en de "combimagnetron" weer in de kast plaatsen.
[...]
Bij een Miele wasmachine plakken ze een magneet aan de zijkant en een infraroodzender voor een oogje aan de voorkant. Door vervolgens op bepaalde toetsen te drukken had de monteur met zijn laptop contact met de wasmachine, ook kon hij op met deze manier de firmware updaten. Het voordeel hiervan is dat de hele machine niet uit elkaar hoeft en er is geen risico op brakke connectoren.

Maar dit lijkt voor AEG niet op te gaan, gezien de opmerking van @Elgervdwel

• JAPASI
  • Laatst online: 09-01 12:27
zojuist voor de derde keer contact gehad met de servicedienst, na eerste allerlei beloftes die gedaan werden en niet nagekomen zijn had ik nu iemand die het allemaal niet wist omdat er geen contact met 'boven"was (zijn woorden) moest maar gewoon afwachten!!!!
op mijn vraag of het misschien niet fatsoenlijk zou zijn om alle gedupeerden per mail op de hoogte te houden ipv van ons maar constant te laten bellen was zijn antwoord dat hij het ook heel vervelend vond en anders had gedaan, wat een verschrikkelijke organisatie , gewoon niet het fatsoen hebben om je in ieder geval op de hoogte te houden

• Griffin2k
Ter informatie, for what it's worth:

Ik heb ondertussen formele klachten ingediend en ondertussen ook diverse kanalen aangesproken binnen AEG / Electrolux. Waaronder de contactpersoon voor de pers / journalisten. Ik ben het beu en ga er werk van maken.

Mocht iemand hier een actieve bijdrage aan willen leveren of denken te kunnen helpen? Ik hoor het graag!

• Wolly
  • Niet online
Elgervdwel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:05:
Zojuist een AEG-monteur met een USB-stick met firmware op bezoek gehad, maar helaas kreeg die de boel niet gefixt. Ik sta nu op urgentielijst, wat dat ook mag inhouden in de praktijk.
Bijzonder dat ze zo'n monteur op pad sturen met een werkwijze die dus niet werkt. Alsof ze zelf niet eerst hebben gekeken of het met een USB'tje was op te lossen.

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 10:45
Update vanuit AEG:
Geachte heer, mevrouw,

Wij nemen contact met u op omdat u onlangs een storing heeft gemeld aan uw AEG KMK968000T.

Op 2 maart hebben wij een over the air-update gelanceerd. Na deze update ontdekte Electrolux een fout in de software. Deze veroorzaakt een storing in het toestel. Een bezoek van één van onze servicetechnici is noodzakelijk om de software op locatie bij te werken.

We benadrukken graag dat het geen veiligheidsprobleem betreft en dat het product op geen enkel moment een risico vormt.

Wij willen ook graag onze excuses aanbieden voor de eventuele ongemakken die zijn ontstaan omdat u de oven niet heeft kunnen gebruiken. Een dergelijke storing hebben wij nog niet eerder meegemaakt, waardoor wij niet sneller adequaat hebben kunnen handelen. Wij hebben lessen uit deze ervaring getrokken.

Voor woensdag 23 maart wordt u gebeld door één van onze medewerkers om een servicebezoek in te plannen.

Het servicebezoek is uiteraard kosteloos.

Met vriendelijke groet,
Electrolux Contact Center

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

succes aan allen, maar dit is wel redelijk hilarisch om te zien dat niet ALLES aan het internet hoeft

• Fvhagen
Jij gaat voor de harde euro’s
Griffin2k schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:43:
Ter informatie, for what it's worth:

Ik heb ondertussen formele klachten ingediend en ondertussen ook diverse kanalen aangesproken binnen AEG / Electrolux. Waaronder de contactpersoon voor de pers / journalisten. Ik ben het beu en ga er werk van maken.

Mocht iemand hier een actieve bijdrage aan willen leveren of denken te kunnen helpen? Ik hoor het graag!

• Griffin2k
Fvhagen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:59:
Jij gaat voor de harde euro’s

[...]
Als je dit soort combimagnetrons kunt betalen dan doe je het niet voor harde euro's 😂 Ik wil een werkende combimagnetron...

Die euro's mogen ze in hun eigen ontwikkel- en testprocessen steken 😂 Een tegoedbon om die verkwanste maaltijden te compenseren. Ach dat zou AEG / Electrolux sieren 👍🏻

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Landelijke media worden ook wakker: https://www.nu.nl/tech/61...kt-stoomoven-te-zijn.html

Edit:
NOS ook: https://nos.nl/artikel/24...rons-wanen-zich-stoomoven

[Voor 25% gewijzigd door michiel_ op 18-03-2022 15:56]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Tweakers helaas niet, had redactie gewezen op dit topic, geen succes, misschien nu het nu.nl artikel gesubmit is wel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +5Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 18:04

headout

Oi oi!

Raven schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:35:
[...]

offtopic:
Tweakers helaas niet, had redactie gewezen op dit topic, geen succes, misschien nu het nu.nl artikel gesubmit is wel?
2 weken geleden:
nieuws: AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na fout...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bertine
Ik ben vanmiddag gebeld door AEG. 21 maart komt de monteur om de storing op te lossen. En als compensatie krijg je een braadslede van 299 euro. Niet dat ik dat ook zou betalen voor zo'n ding, maar toch...Dus hopelijk volgende week weer een oven ipv een wanna be stoomoven! :D

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Elgervdwel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:05:
Waar zit de usb poort?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
Haha, jij tweakert :D

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Griffin2k

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ff lachu:

https://thenextweb.com/ne...inking-theyre-steam-ovens

No microwaves were hurt in the process of writing this article
:+

sidenote: zouden we nu eindelijk eens verstandig worden en NAdenken voordat we allerlei huishoudelijke apparatuur aan de buitenwereld knopen? :X

[Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 19-03-2022 11:18]

Mooie Plaatjes   

• Bertine
Monteur is net weg, ik heb weer een oven/magnetron!

• Spiked
Bertine schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:28:
Monteur is net weg, ik heb weer een oven/magnetron!
Moet de monteur de oven uitbouwen of is het een kwestie van klepje open, stick erin, klepje dicht? (Geen idee welk klepje er open kan behalve de deur :? ) Als er geschroefd moet worden dan haal ik de oven er liever zelf even uit namelijk. :)

• Bertine
Spiked schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Moet de monteur de oven uitbouwen of is het een kwestie van klepje open, stick erin, klepje dicht? (Geen idee welk klepje er open kan behalve de deur :? ) Als er geschroefd moet worden dan haal ik de oven er liever zelf even uit namelijk. :)
De oven hoeft er niet helemaal uit. Hij haalt hem een klein stukje naar voren om het frontje waar de knoppen op zitten eraf te halen, en vanuit daar kan hij de usb stick erin doen.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
Geweldig topic dit _O-

Hopelijk wordt het voor iedereen netjes opgelost d:)b

• Elgervdwel
Bij mij is het gisteren opgelost. De monteur was er donderdag al, maar toen lukt het niet (USB-stick was niet goed). Hij vertelde wel dat bij iemand die zijn oven weer verbond met wifi meteen de foute firmware weer werd geïnstalleerd. Mocht je nog twijfelen: houd je oven offline...

• Arloe
Nou, vandaag monteur langs en t werkt weer..

Maarrrr, morgen weer bellen want de timers gaan niet verder dan 7minuten voor alle standen oven of magnetron..

Top dit.

• Wolly
  • Niet online
Arloe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:55:
Nou, vandaag monteur langs en t werkt weer..

Maarrrr, morgen weer bellen want de timers gaan niet verder dan 7minuten voor alle standen oven of magnetron..

Top dit.
Dat was zeker een trial versie van de software 7(8)7

• Witlof
  • Nu online
Hier is gisteren ook een monteur geweest om het euvel op te lossen. Het werkt weer zover ik kan zien. Nog niet getest. Wel even de timer getest en die kan verder dan 7 minuten gelukkig.

Monteur gaf trouwens ook aan dat tussen het opnieuw flashen van de firmware, het apparaat teruggezet moest worden naar fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen wat hierboven aangegeven werd, dat het apparaat dan weer de verkeerde firmware gaat downloaden. Procedure zal in het begin nog niet bij iedereen duidelijk zijn geweest.

Zijn er overigens alleen in Nederland al een 1.000 stuks. Monteur doet er zo'n 10 per dag, afhankelijk van de situatie.

[Voor 59% gewijzigd door Witlof op 31-03-2022 08:51]

• Griffin2k
En ook hier weer een werkende combimagnetron! Straks niet allemaal tegelijk die braadslede voor 225 euro op Marktplaats zetten hè! 😅

• Fvhagen
Bij mij is hij vandaag gefixed. Deze beste man had het over 500 stuks in Nederland (die aan het internet zitten en dus gefixed moeten worden)
Witlof schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:49:
Hier is gisteren ook een monteur geweest om het euvel op te lossen. Het werkt weer zover ik kan zien. Nog niet getest. Wel even de timer getest en die kan verder dan 7 minuten gelukkig.

Monteur gaf trouwens ook aan dat tussen het opnieuw flashen van de firmware, het apparaat teruggezet moest worden naar fabrieksinstellingen. Dit om te voorkomen wat hierboven aangegeven werd, dat het apparaat dan weer de verkeerde firmware gaat downloaden. Procedure zal in het begin nog niet bij iedereen duidelijk zijn geweest.

Zijn er overigens alleen in Nederland al een 1.000 stuks. Monteur doet er zo'n 10 per dag, afhankelijk van de situatie.

• Spiked
Fvhagen schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:44:
Bij mij is hij vandaag gefixed. Deze beste man had het over 500 stuks in Nederland (die aan het internet zitten en dus gefixed moeten worden)

[...]
Yes, dat werd mij ook verteld, zo'n 530 in Nederland! De foute update is in heel Europa aangeboden, maar Nederland was er het 'ergste' aan toe.

• Gitarist
  • Niet online
Ik ben geen gedupeerde in dit geval maar heb dit topic en het nieuws over het voorval wel met veel verbazing en verwondering gelezen. Dit is echt een keerzijde van "smart" functionaliteiten. Ik hoop dat het probleem voor iedereen snel opgelost is!

Dat het in de eerste instantie fout is gegaan is al verbazingwekkend, maar okee kan gebeuren denk ik dan. Wel jammer dat dit wéér een voorbeeld is van een bedrijf niet niet snel en (in eerste instantie) niet open en eerlijk communiceert over een ontstaan probleem.

Maar kan iemand mij dít uitleggen?:
Witlof schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:49:
[...]dat het apparaat dan weer de verkeerde firmware gaat downloaden. [...]
Hoe kan het zijn dat AEG deze firmware nog steeds online heeft staan?

Ik kan me voorstellen dat er een AEG stoomoven bestaat waarbij deze bewuste firmware wél positieve effecten heeft, maar dan lijkt het me toch dat AEG dáár een nieuwe versie voor maakt en ervoor zorgt dat de combimagnetrons uit de getroffen serie die bewuste firmware niet meer kunnen downloaden?

• Witlof
  • Nu online
Gitarist schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:04:
Maar kan iemand mij dít uitleggen?:

[...]

Hoe kan het zijn dat AEG deze firmware nog steeds online heeft staan?

Ik kan me voorstellen dat er een AEG stoomoven bestaat waarbij deze bewuste firmware wél positieve effecten heeft, maar dan lijkt het me toch dat AEG dáár een nieuwe versie voor maakt en ervoor zorgt dat de combimagnetrons uit de getroffen serie die bewuste firmware niet meer kunnen downloaden?
Ik dacht dat de procedure was dat er een factory reset gedaan moest worden. Als dit niet gedaan werd, dacht dat apparaat waarschijnlijk nog steeds een stoomoven te zijn en pakte daardoor (denk ik) weer de verkeerde firmware. Maar goed, dat zijn mijn aannames.

Als de procedure goed doorgelopen wordt, dan is het uiteraard geen probleem.

• Gitarist
  • Niet online
@Witlof Ja zoiets kan ik me ook voorstellen, maar ik bedoel dat ik niet begrijp dat AEG die specifieke firmware dan niet offline haalt, zodat het de apparaten niet lukt om foutieve firmware binnen te halen

• Witlof
  • Nu online
Gitarist schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:40:
@Witlof Ja zoiets kan ik me ook voorstellen, maar ik bedoel dat ik niet begrijp dat AEG die specifieke firmware dan niet offline haalt, zodat het de apparaten niet lukt om foutieve firmware binnen te halen
Er konden wel meer zaken anders/beter bij dit specifieke geval. Maar het zal zeker wel een goed leermomentje geweest zijn voor AEG waar ze hopelijk veel van geleerd hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee