Beste Warmtepomp/elektra-experts,
Ik zit met een interessant probleem:
In een woonhuis met een 3x25A aansluiting moet een enkelfase warmtepomp worden aangesloten die (afgenomen vermogen) tot wel 7,3kW of 32A kan trekken.
Het betreft de Haier AU162FYCRA
/f/image/ZeCHpjeII4bNDBAT7dtnUcw7.png?f=fotoalbum_large)
Als ik het vermogen kan verdelen over de 3 fases heb ik maar 2,43kW of 10,6A per fase nodig, als ik dit niet doe, dan kan ik deze warmtepomp simpelweg niet aansluiten
De vraag luidt dus eigenlijk:
Is er een product of schakeling oid waarmee je een zwaar enkelfase apparaat kan voeden met 3-fase?
Wat ik heb gevonden:
Hoop dat iemand hier een oplossing weet, anders moet ik een andere warmtepomp zoeken, alvast bedankt!
Ik zit met een interessant probleem:
In een woonhuis met een 3x25A aansluiting moet een enkelfase warmtepomp worden aangesloten die (afgenomen vermogen) tot wel 7,3kW of 32A kan trekken.
Het betreft de Haier AU162FYCRA
/f/image/ZeCHpjeII4bNDBAT7dtnUcw7.png?f=fotoalbum_large)
Als ik het vermogen kan verdelen over de 3 fases heb ik maar 2,43kW of 10,6A per fase nodig, als ik dit niet doe, dan kan ik deze warmtepomp simpelweg niet aansluiten
De vraag luidt dus eigenlijk:
Is er een product of schakeling oid waarmee je een zwaar enkelfase apparaat kan voeden met 3-fase?
Wat ik heb gevonden:
- Industrieële UPS oplossingen kunnen 3-fase naar enkelfase, maar te duur, groot en veel verlies want stroom loopt via accu.
- Driefase gelijkrichter naar DC en vanuit daar met HV omvormer naar 230Vac 50hz, klinkt duur en onpraktisch.
- Rotary converter zoals YouTube: 1 Phase to 3 Phase Rotary Converter - 230V to 415V maar dan andersom, lijkt mij duur, onpraktisch en zeer storingsgevoelig.
Hoop dat iemand hier een oplossing weet, anders moet ik een andere warmtepomp zoeken, alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/u77HZcIjMBR6fP0nyyof4dnD.jpg?f=fotoalbum_large)