Beste Warmtepomp/elektra-experts,
Ik zit met een interessant probleem:
In een woonhuis met een 3x25A aansluiting moet een enkelfase warmtepomp worden aangesloten die (afgenomen vermogen) tot wel 7,3kW of 32A kan trekken.
Het betreft de Haier AU162FYCRA
Als ik het vermogen kan verdelen over de 3 fases heb ik maar 2,43kW of 10,6A per fase nodig, als ik dit niet doe, dan kan ik deze warmtepomp simpelweg niet aansluiten
De vraag luidt dus eigenlijk:
Is er een product of schakeling oid waarmee je een zwaar enkelfase apparaat kan voeden met 3-fase?
Wat ik heb gevonden:
Hoop dat iemand hier een oplossing weet, anders moet ik een andere warmtepomp zoeken, alvast bedankt!
Ik zit met een interessant probleem:
In een woonhuis met een 3x25A aansluiting moet een enkelfase warmtepomp worden aangesloten die (afgenomen vermogen) tot wel 7,3kW of 32A kan trekken.
Het betreft de Haier AU162FYCRA
Als ik het vermogen kan verdelen over de 3 fases heb ik maar 2,43kW of 10,6A per fase nodig, als ik dit niet doe, dan kan ik deze warmtepomp simpelweg niet aansluiten

De vraag luidt dus eigenlijk:
Is er een product of schakeling oid waarmee je een zwaar enkelfase apparaat kan voeden met 3-fase?
Wat ik heb gevonden:
- Industrieële UPS oplossingen kunnen 3-fase naar enkelfase, maar te duur, groot en veel verlies want stroom loopt via accu.
- Driefase gelijkrichter naar DC en vanuit daar met HV omvormer naar 230Vac 50hz, klinkt duur en onpraktisch.
- Rotary converter zoals YouTube: 1 Phase to 3 Phase Rotary Converter - 230V to 415V maar dan andersom, lijkt mij duur, onpraktisch en zeer storingsgevoelig.
Hoop dat iemand hier een oplossing weet, anders moet ik een andere warmtepomp zoeken, alvast bedankt!