Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Source90 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

Het entertainment systeem kan het prima. Hyundai heeft hetzelfde systeem.
Mijn dealer gaf als reden dat er "problemen" zijn met de licenties. In ieder geval wat betreft Apple carplay.
Wat ik heb begrepen is dat de 10inch display geen wireless carplay enAA heeft vanwege schermresolutie.

De comfortline met 8inch display heeft wel wirless carplay en AA.

Hier een voorbeeld hoe anders de display is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHfb9S6Vk0t22Vk-wrQ08FPlD24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PBoInYGlhoOXRxF4WNg0z4By.png?f=fotoalbum_large
TrekDr0p schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Mijn auto was een voorraad van maart 2023, maar dat zwarte gedeelte bij de achterkant heb ik niet. Bij mij is dat gewoon dezelfde kleur als mijn auto.
Is dit een optie?
Is inderdaad een optie.

[ Voor 15% gewijzigd door ChiMan op 30-08-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:31
[...]

Mijn auto was een voorraad van maart 2023, maar dat zwarte gedeelte bij de achterkant heb ik niet. Bij mij is dat gewoon dezelfde kleur als mijn auto.
Is dit een optie?
Dat is de C-stijl optie.

C-stijl
Afwerking in Aurora Black Pearl of Steel Gray bij Executive lijn
(Steel Gray bij Snow White Pearl exterieur alleen i.c.m. Steel Gray wielkastranden en deurafwerking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ChiMan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat de 10inch display geen wireless carplay enAA heeft vanwege schermresolutie.

De comfortline met 8inch display heeft wel wirless carplay en AA.

Hier een voorbeeld hoe anders de display is
[Afbeelding]
Dat zou wel eens kunnen kloppen, kijkende bij Hyundai:

Hybride:
10,25-inch Multimediascherm met navigatie - Apple Carplay, bedraad - Android Auto (voorbereiding) - Digitale Radio (DAB+) - Hyundai Bluelink met smartphone-app

Benzine::
8-inch Multimediascherm - Apple Carplay, draadloos - Android Auto (voorbereiding) - Digitale Radio (DAB+)

Dan maar kijken naar een dongle?

Volgens mij nog wel een licentie dingetje. Bijvoorbeeld een Porsche Macan heeft ook een 10" touchscreen en kan wel draadloos Apple Carplay.

[ Voor 20% gewijzigd door Source90 op 30-08-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:22
[...]

Is dit een optie?

En ik was afgelopen 2 weken op vakantie.
En bij terugkomst was er 33km range verdwenen, is dit normaal ook zoveel als je 2 weken stil staat?

Mijn BMS moet vervangen worden, of iig 1 computer ervan, misschien dat het daaraan heeft gelegen.
Kleur C stijl is optie. (Oeps nummer 3.... >:) )

Range op de GOM is erg temperatuurs afhankelijk, 25 graden of 18 graden kan makkelijk dit verschil verklaren

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:01

TrekDr0p

QR niet scannen

MarcelGo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:56:
[...]

Range op de GOM is erg temperatuurs afhankelijk, 25 graden of 18 graden kan makkelijk dit verschil verklaren
Oke als ik even snel de temperatuur erbij pak is de temperatuur bij vertrek even hoog als de temperatuur bij aankomst..

We gaan er maar vanuit dat dit gewoon normaal is, straks als mijn auto weer naar de garage kan voor de vervanging van de computer zal ik dit nog wel eens daar opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
TrekDr0p schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Oke als ik even snel de temperatuur erbij pak is de temperatuur bij vertrek even hoog als de temperatuur bij aankomst..

We gaan er maar vanuit dat dit gewoon normaal is, straks als mijn auto weer naar de garage kan voor de vervanging van de computer zal ik dit nog wel eens daar opgooien.
Het gaat in eerste instantie om de temp tijdens het laden, als die hoger is dan later zie je sowieso een verschil, trouwens is de range ivm balanceren van de cellen en temperatuur ook weleens hoger dan direct na het laden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

MarcelGo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

Het gaat in eerste instantie om de temp tijdens het laden, als die hoger is dan later zie je sowieso een verschil, trouwens is de range ivm balanceren van de cellen en temperatuur ook weleens hoger dan direct na het laden _/-\o_
Ja maar ik ben gaan rijden naar Duitsland daar mijn auto geparkeerd met nog 148km range en toen ik na 2 weken weer instapte was het ineens nog maar 115km.

Ik snap met laden enzo dat er wel een verschil kan zijn, maar vond deze wel hoog voor de periode dat ik stil stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ja dat is wel een redelijk grote afwijking voor die situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:49
TrekDr0p schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Ja maar ik ben gaan rijden naar Duitsland daar mijn auto geparkeerd met nog 148km range en toen ik na 2 weken weer instapte was het ineens nog maar 115km.

Ik snap met laden enzo dat er wel een verschil kan zijn, maar vond deze wel hoog voor de periode dat ik stil stond.
Heb je ook 't SOC %? Altijd betere vergelijking dan de GOM.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

blb4 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Heb je ook 't SOC %? Altijd betere vergelijking dan de GOM.
Niet gekeken of het percentage gelijk is gebleven, maar de GOM alleen omlaag is geweest.
Zal daar eens op letten als ik de auto gewoon een dag stil heb staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-06 11:20
TrekDr0p schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Niet gekeken of het percentage gelijk is gebleven, maar de GOM alleen omlaag is geweest.
Zal daar eens op letten als ik de auto gewoon een dag stil heb staan.
Ik heb hetzelfde probleem en ik hou het nu bij. B.v:
1) op 6 augustus heb ik 197km gereden en bij thuiskomst nog 106km/28% range. Volgende dag nog 81km en 22%
2) Op 27 augustus 127km gereden, bij thuiskomst nog 98km/24%. De volgende dag nog 76km/19%.

Auto is in juli terug geweest en toen konden ze niets vinden. Gisteren de auto weer een dag kwijt geweest en weer niets gevonden. Volgens de dealer is er dus niets aan de hand. Had ook al een berichtje gestuurd in de facebook groep en niemand herkende het probleem. Ze gaan wel logs opsturen naar KIA dus binnenkort maar weer eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-01 21:06
[...]

Is dit een optie?

En ik was afgelopen 2 weken op vakantie.
En bij terugkomst was er 33km range verdwenen, is dit normaal ook zoveel als je 2 weken stil staat?

Mijn BMS moet vervangen worden, of iig 1 computer ervan, misschien dat het daaraan heeft gelegen.
Ik heb gisteren mijn CL na 2 weken stilstand weer gebruikt. Er is in die tijd 3% SOC en 14 km range "verdwenen". Lijkt mij niet heel gek.

Volgende week gaat de auto voor zijn 1e beurt, volgens leasecontract. Heb er dan zo'n 22500 km mee gereden.

Ik hoop dat ik ook de update krijg waarbij de ACC weer werkt als er iets aan de trekhaak hangt.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:06
Wellicht niet zo veel, maar ook de temperatuur heeft wat impact op het bereik.

• Zandr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-01 21:06
janne_nl schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:26:
Wellicht niet zo veel, maar ook de temperatuur heeft wat impact op het bereik.
In beide gevallen was het volgens de auto 19 graden buitentemperatuur

• janne_nl
owkee, dan is er schijnbaar een andere oorzaak

• Eboera
janne_nl schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:14:
owkee, dan is er schijnbaar een andere oorzaak
Ik heb het verlies in GOM & SOC ook alleen maar de eerste dag nadat ik gereden heb. Grofweg ben ik tussen de 3 tot 8% van de SOC kwijt de dag nadat ik gereden heb, hoeveel precies lijkt afhankelijk te zijn van de lengte van de rit (hoe langer gereden, hoe meer SOC er de volgende dag kwijt is). Maar als ik de auto een paar dagen niet gebruik dan blijft alles stabiel. Het gebeurt ook altijd 's nachts.

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:26
Mijn ervaring is dat de qi lader ook niet heel top werkt, voornamelijk omdat het lastig is om de telefoon precies goed te positioneren. Als dat niet goed gaat krijg je heel weinig oplaad vermogen en veel warmte. Heb in de zomermaanden enkele keer getest en mijn iPhone begon al meldingen te vertonen dat hij moest afkoelen voordat hij te gebruiken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-06 22:27
Eboera schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Ik heb het verlies in GOM & SOC ook alleen maar de eerste dag nadat ik gereden heb. Grofweg ben ik tussen de 3 tot 8% van de SOC kwijt de dag nadat ik gereden heb, hoeveel precies lijkt afhankelijk te zijn van de lengte van de rit (hoe langer gereden, hoe meer SOC er de volgende dag kwijt is). Maar als ik de auto een paar dagen niet gebruik dan blijft alles stabiel. Het gebeurt ook altijd 's nachts.
Zou het kunnen dat de SOC berekening wat afwijkt afhankelijk van de accu temperatuur? Als je net gereden hebt is ie warm, 's nachts koelt ie af. Daarnaast is de auto nooit helemaal 'uit'. Er is altijd communicatie actief. Bij mijn Niro EV (Juli 2023) heb ik nog geen grote terugloop van de SOC gemerkt bij stilstand.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 09:07
Vraag over de laadvloer in de kofferbak: Voor de oude niro zijn er in ieder geval wat zelfbouwprojecten te vinden om de laadvloer lager te leggen om zo een hoop ruimte te winnen. Bij de huidige Niro EV zie je ook keurige uitsparingen zitten om dit te doen, maar ik weet dat er landen zijn waar de Niro standaard met een lage vloer geleverd wordt.

Heeft iemand weleens geprobeerd om deze lagere ‘vloer’ bij een dealer in het buitenland te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
N3OREJ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:31:
Vraag over de laadvloer in de kofferbak: Voor de oude niro zijn er in ieder geval wat zelfbouwprojecten te vinden om de laadvloer lager te leggen om zo een hoop ruimte te winnen. Bij de huidige Niro EV zie je ook keurige uitsparingen zitten om dit te doen, maar ik weet dat er landen zijn waar de Niro standaard met een lage vloer geleverd wordt.

Heeft iemand weleens geprobeerd om deze lagere ‘vloer’ bij een dealer in het buitenland te bestellen?
Waarom zou je dit willen, als je de huidige laadvloer in de lage positie plaatst heb je toch zo goed als hetzelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 08:50
N3OREJ schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:44:
Vandaag mijn Niro EV opgehaald, besteld begin maart dus erg snel geleverd :)

De dealer had het er over dat er nog een software update zou komen voor wireless airplay. Nu heeft Kia zelf ook een Qi charger om in te bouwen, maar de dealer was hier niet heel enthousiast over omdat de telefoon nogal makkelijk ‘van het laadpunt schuift’. Iemand hier ervaring mee? Is er ook een mooie ‘inbouw oplossing’ met Magsafe?
Ik ben zelf erg tevreden over Quadlock. Die hebben ook magsafe, al dan niet met Qi lader.
Ben er alleen nog niet uit welke quadlock mount het moet worden. Heb mijn Niro nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-06 20:36
MajaMestreech schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:43:
[...]

Ik heb dit gewoon zelf kunnen aanpassen naar 2 jaar of 30000 km. Even zoeken, ik meen op "service" of "onderhoud" en dan even terugrekenen adhv jouw km stand.
Dank voor je tip. Maar kon het niet vinden. Dealer had het binnen een minuutje gepiept. Goede service.

Maar..je kan het inderdaad zelf doen.
Te vinden onder (beetje onlogisch): instellingen > bestuurdershulp > comfort > service interval.
Had er overheen gekeken...

Kia Niro EV '23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N3OREJ
MarcelGo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:51:
[...]

Waarom zou je dit willen, als je de huidige laadvloer in de lage positie plaatst heb je toch zo goed als hetzelfde effect?
Ok thnx….niet gezien & geprobeerd, was in de veronderstelling dat de lagere stand een iets andere maat was 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

Even een 'ali express' duit in het zakje doen. Ik heb de volgende 2 bakjes besteld (net zoals wat andere in het topic) om alles wat beter te ordenen (bij de bekerhouders en ik de armsteun):
- https://nl.aliexpress.com/item/1005004833060668.html
- https://nl.aliexpress.com/item/1005005096477057.html

22-8 besteld en 1-9 binnen.
Beide passen echt perfect, kraakt niet en maakt alles net wat fijner om te ordenen.

Wel loont het om even goed rond te zoeken, er zijn veel aanbieders en de prijzen verschillen best wel (ook het hebben van wel of geen verzendkosten verschilt soms). Zo heb ik 14eur betaald voor alles, alleen zie ik op het moment van schrijven dat er 1 bakje nu 11eur is terwijl ik er 6 voor heb betaald.

• Frieseteun
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 16:05
Is er een optie waarmee ik kan instellen dat de laadsessie (bijv.) 's ochtends om 8:00 moet starten? (de auto natuurlijk de avond ervoor wel aangekoppeld)

Ik zie in de app een optie dat ik een schema kan aanmaken, maar dan moet ik een vertrektijd instellen. maar kan dat ook zonder vertrektijd in te stellen?

Niro EV '22

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 11:00
Misschien gek maar ik zou eigenlijk mijn spiegel wel wat verder omhoog willen kunnen klappen. Tis nu eigenlijk net niet. Zijn er meer die dat ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Frieseteun schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:24:
Is er een optie waarmee ik kan instellen dat de laadsessie (bijv.) 's ochtends om 8:00 moet starten? (de auto natuurlijk de avond ervoor wel aangekoppeld)

Ik zie in de app een optie dat ik een schema kan aanmaken, maar dan moet ik een vertrektijd instellen. maar kan dat ook zonder vertrektijd in te stellen?
Note: ik heb geen ervaring hiermee maar zover ik weet werkt het alleen met instellen van een vertrektijd en dan kan je er nog tijden aan koppelen wanneer je graag zou willen laden.

Dus een workaround kan zijn dat je in om 18:00 wil vertrekken en dat je tussen 8:00 en 16:00 wilt laden (ik verwacht dat je dit wilt omdat je dan beste zon opbrengst hebt oid ;) ).

Edit:
Check pagina 1-8 (Next Departure) voor wat info over over 'Scheduled charging': https://www.kia.com/conte...ev-owners-manual-my23.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 07-09-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
Volgens mij is de enige optie om een vertrek tijd in te stellen op 8:00 + verwachte laat tijd (meer is beter), en bij scheduled charging de off tariffs only aan te vinken en instellen dat je low tariff begint om 8:00.

Wat ik eerder wil is dat de auto snapt hoe lang en sterk er geladen wordt en dat die klaar is met laden vlak vóór vertrek. Dat lijkt me vooral handig in de koude maanden zodat de batterij warm is voor vertrek. Weet iemand hoe dit kan?

Tot nu toe vul ik netjes in off tariffs only en van 23:00 tot 06:00 zou die dan mogen laden, met een geplande vertrektijd van 6:00. Maar dan begint die doodleuk te laden om 23:00 en is vaak ver voor 6 uur klaar, afhankelijk van hoe leeg de batterij was.

[ Voor 53% gewijzigd door MrRobin op 07-09-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:11
Frieseteun schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:24:

Ik heb het via Home Assistant zo ingesteld, dat bij zon productie de gewenste AC laadhoeveelheid van 50% naar 100% gaat. Als de zon minder wordt, dan gaat de gewenste AC laadhoeveelheid weer naar 50%. Op deze wijze ben ik ervan verzekerd dat de auto altijd 50% capaciteit heeft 's morgens (genoeg voor woon-werk verkeer). En in deze periode laadt de auto dan volledig op zonnestroom.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:15
MrRobin schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:52:

Wat ik eerder wil is dat de auto snapt hoe lang en sterk er geladen wordt en dat die klaar is met laden vlak vóór vertrek. Dat lijkt me vooral handig in de koude maanden zodat de batterij warm is voor vertrek. Weet iemand hoe dit kan?
Vergeet het opwarmen van de accu op AC laden, is te traag
Indien wintermodus al de accu zou opwarmen dan heb je opmerkelijke lange 'laadtijd' nodig gezien een deel van het vermogen naar die accu verwarming gaat dan in de accu
Hou dan nog eens rekening met de interieur verwarming die daar ook nog van het laadvermogen afsnoept ...

• N3OREJ
Een wat algemenere vraag over de accu: Geeft Kia zelf eigenlijk een advies tussen welke percentages je de accu moet houden voor de beste levensduur?

Verder nog iets anders: Superhandig, die automatische parkeerrem, maar hoe doe je dit in de wasstraat? Ik vermoed in N zetten en de auto aan laten staan?

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22
N3OREJ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:46:
Een wat algemenere vraag over de accu: Geeft Kia zelf eigenlijk een advies tussen welke percentages je de accu moet houden voor de beste levensduur?

Verder nog iets anders: Superhandig, die automatische parkeerrem, maar hoe doe je dit in de wasstraat? Ik vermoed in N zetten en de auto aan laten staan?
Als je de auto regelmatig gebruikt is volladen geen probleem. De Auto Hold functie moet je wel uitschakelen in de wasstraat en uiteraard op N zetten. Vergeet niet de parkeer waarschuwingen en de automatische ruitenwissers uit te zetten.

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:40

Vergeet ook niet om op Oké te drukken zodat de auto in de N stand blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb de 82 kw behaald bij fastned :) Gaat dan best rap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
DutchVik schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:23:
Hoeveel % had je nog over toen je die snelheid haalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
DutchVik schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:23:
Kan je aangeven wat je accu percentage op dat moment was? Heb je van te voren de snellader gekozen via de ingebouwde navigatie zodat eventueel batterijverwarming aan zou gaan. Hoelang was je al onderweg voordat je bij de lader aankwam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
glas86 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:05:
[...]

Kan je aangeven wat je accu percentage op dat moment was? Heb je van te voren de snellader gekozen via de ingebouwde navigatie zodat eventueel batterijverwarming aan zou gaan. Hoelang was je al onderweg voordat je bij de lader aankwam?
Ik was ongeveer 1,5 uur onderweg en had een batterij percentage van 20 % ik heb inderdaad via de navigatie de fastned aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
ja, owners manual zegt 80%

[ Voor 21% gewijzigd door MrRobin op 08-09-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
MrRobin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:45:
[...]

ja, owners manual zegt 80%
Ik neem aan dat je bedoelt dat het in de praktijk beter is om je accu niet op te laden tot 100% maar maximaal 80%?

Ik geloof dat het meer helpt om snelladers zoveel mogelijk te vermijden en te laden via langzamere AC laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
glas86 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:27:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat het in de praktijk beter is om je accu niet op te laden tot 100% maar maximaal 80%?

Ik geloof dat het meer helpt om snelladers zoveel mogelijk te vermijden en te laden via langzamere AC laders.
Klopt, dit staat er :

Als de HV-batterij slechts voor 80% opgeladen is en u zo weinig mogelijk DC-snelladen gebruikt, kunt u de prestaties van de HV-batterij optimaal houden. (in plaats van de HV-batterij op te laden tot 100% en/of te laden na elke rijcyclus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
MrRobin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:12:
[...]

Klopt, dit staat er :

Als de HV-batterij slechts voor 80% opgeladen is en u zo weinig mogelijk DC-snelladen gebruikt, kunt u de prestaties van de HV-batterij optimaal houden. (in plaats van de HV-batterij op te laden tot 100% en/of te laden na elke rijcyclus.)
Dat betekend dus dat als je consequent laad op deze manier en dus niet boven de 80% Je elke keer 20% aan range verloren laat gaan. Gebasseerd op de theorie (460KM) heb je het al snel over grofweg 90 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik houd de 20% aan de andere kant aan :+ :Y)
Met circa 90KM/20% range gaat hij aan de lader.

Volgens mij zijn accu's hedendaags zo geoptimaliseerd dat zij intern ook een marge/buffer hebben om minder goede cellen te "vervangen"/op te vangen (de "over provision" van SSD's).

[ Voor 50% gewijzigd door Source90 op 08-09-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
glas86 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:10:
[...]

Dat betekend dus dat als je consequent laad op deze manier en dus niet boven de 80% Je elke keer 20% aan range verloren laat gaan. Gebasseerd op de theorie (460KM) heb je het al snel over grofweg 90 kilometer.
Dit dacht ik ook eerst, maar toen bedacht ik me dat je prima kan zorgen dat je auto net tegen de 100% zit voor je vertrekt, en zo heb je er minder last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Ik heb nu 2x, met een paar weken er tussen, gehad dat de auto niet reageerde op de drive knop als ik wilde vertrekken. Alles werkt, behalve dat ready niet verschijnt en de auto niet in D of R te krijgen is. Na een half uur wachten (en van alles proberen) doet het het dan opeens weer. Hierdoor wel 2x afspraken gemist.

Klinkt beetje als het zombie probleem, behalve dat ik niet met de app vooraf had ingesteld. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
KarlMarX schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:30:
Ik heb nu 2x, met een paar weken er tussen, gehad dat de auto niet reageerde op de drive knop als ik wilde vertrekken. Alles werkt, behalve dat ready niet verschijnt en de auto niet in D of R te krijgen is. Na een half uur wachten (en van alles proberen) doet het het dan opeens weer. Hierdoor wel 2x afspraken gemist.

Klinkt beetje als het zombie probleem, behalve dat ik niet met de app vooraf had ingesteld. Hebben meer mensen hier last van?
Heb ik ook gehad, zie een paar pagina's terug.
Bij mij werkte het als ik de auto uit zet, minuut wacht en daarna weer aan. Niet aan knop draaien tot gebruiker gekozen is.

Lang leven alles elektronisch 🤫

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zikia7
  • Laatst online: 02-03 09:39

Ik ben al een paar keer goed door de wasstraat heen gereden met inderdaad de N stand geselecteerd. de Auto Hold functie staat bij mij altijd aan, maar mijn ervaring is dat deze alleen groen oplicht als ik op de rem druk om tot stilstand te komen. Dus die heb ik van te voren niet uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
zikia7 schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:54:
[...]

Ik ben al een paar keer goed door de wasstraat heen gereden met inderdaad de N stand geselecteerd. de Auto Hold functie staat bij mij altijd aan, maar mijn ervaring is dat deze alleen groen oplicht als ik op de rem druk om tot stilstand te komen. Dus die heb ik van te voren niet uitgezet.
Type wasstraat zal ook een rol spelen. Ik ga altijd naar een wasstraat waar je op zo'n ketting gehaakt wordt en er automatisch dan doorheen gaat. Ik voorspel mogelijk problemen als ik auto hold aan zou laten staan :-). Deze gaat dus altijd uit even los van het feit dat ik deze niet veel gebruik. In een wasstraat waar je auto blijft staan zal het weinig uitmaken. Ik zag laatst een video voorbij komen van een automatische achterklep die open ging in de wasstraat dan ben je ook mooi de pineut.

[ Voor 21% gewijzigd door glas86 op 10-09-2023 22:27 ]

• Source90
warkiller schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:18:
Ik bedoel idd carKEY, oftewel mijn iPhone als autosleutel. Dat scheelt een sleutel meeslepen😁😜
Heb het zelf ook (nog?) niet voor elkaar gekregen.

Hyundai adverteert er wel actief mee:
"Hyundai Digital Key 2 Touch.
Met de Hyundai Digital Key ontgrendel je de KONA Electric door je smartphone tegen de deurgreep van het bestuurders- of bijrijdersportier te houden. Het systeem maakt gebruik van NFC-technologie (Near Field Communication)."

Naast draadloze Carplay i.p.v. kabel zijn er nog meer snufjes (zoals automatisch inparkeren (had wederhelft wel handig gevonden) en bovenstaande Digital key) die wel op de Kona zitten. Snap dat Hyundai het moederbedrijf is en zij daar wellicht eerst nieuwe features op willen introduceren voordat het naar Kia komt, blijft wel jammer dat er vanuit Kia (zowel in showroom als online navraag gedaan) geen enkele indicatie wordt gegeven of/wanneer dit naar de Niro komt.

• KMvrtr
Viel me tijdens de testrit op dat 1pedal héél fors vertraagt (op zich logisch natuurlijk). Maar op de snelweg resulteerde dat bij mij dus in onbedoelde vertraging, waarna ik dus juist weer wat moest versnellen.
En da's natuurlijk juist niet efficient. Hoe doen jullie dat in de praktijk?

En wat is nu zuiniger in dagelijks gebruik? Altijd iPedal, of alleen in de stad en zoveel mogelijk uitdrijven met laagste generatie op snelweg?

[ Voor 3% gewijzigd door KMvrtr op 14-09-2023 17:30 ]

• MarcelGo
KMvrtr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:05:
Viel me tijdens de testrit op dat 1pedal héél fors vertraagt (op zich logisch natuurlijk). Maar op de snelweg resulteerde dat bij mij dus in onbedoelde vertraging, waarna ik dus juist weer wat moest versnellen.

En wat is nu zuiniger in dagelijks gebruik? Altijd iPedal, of alleen in de stad en zoveel mogelijk uitdrijven met laagste generatie op snelweg?
Het zit volledig in je rechtervoet >:)

iPedal in combinatie met ACC levert behalve gemak ook ongeveer het meeste op, lagere regeneratie op snelweg kan meer opleveren maar dat betekend wel erg ver vooruit anticiperen.

[ Voor 13% gewijzigd door MarcelGo op 14-09-2023 18:03 ]

• KMvrtr
MarcelGo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:01:
[...]

Het zit volledig in je rechtervoet >:)
Truer words have never been spoken! ;)

Misschien is het gewenning, maar ik kreeg het gevoel dat bij iPedal je het pedaal met slechts enkele micrometers mag liften, anders ben je al actief aan het remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Laatst online: 00:06
KMvrtr schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:05:

Simpel: op de snelweg 1 of 2 stapjes terugzetten. Ga je van de snelweg af, zet je hem weer in iPedal. Je hebt niet voor niks van die handige flippers gekregen aan het stuur :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
MajaMestreech schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:37:
[...]

Simpel: op de snelweg 1 of 2 stapjes terugzetten. Ga je van de snelweg af, zet je hem weer in iPedal. Je hebt niet voor niks van die handige flippers gekregen aan het stuur :-).
Ja, dat is wat ik ook min of meer bedacht had inmiddels.
Maar ik ben wel benieuwd wat in de praktijk nu de meest zuinige manier van rijden blijkt.
Regelmatig flipperen of toch zoveel mogelijk iPedal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
MrnXdK schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:45:
Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een dash-cam in deze auto? Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, of door wie.

Tips of een adres waar ik dit kan laten doen zijn welkom.
Paar maanden verder. Zijn er inmiddels wel mensen die een dashcam hebben aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
KMvrtr schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:26:
[...]

Ja, dat is wat ik ook min of meer bedacht had inmiddels.
Maar ik ben wel benieuwd wat in de praktijk nu de meest zuinige manier van rijden blijkt.
Regelmatig flipperen of toch zoveel mogelijk iPedal?
Ik denk dat dat niet zo heel veel uitmaakt, zo lang je maar niet aan je rem komt.

Een Niro EV stopt ook helemaal (zoals een/mijn e-Niro) als je de linker flipper vasthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
KMvrtr schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:29:
[...]

Paar maanden verder. Zijn er inmiddels wel mensen die een dashcam hebben aangesloten?
Ik heb al een jaar of 10 een Mio dashcam. Die neem ik mee van auto naar auto, gewoon aan de sigarettenaansteker. Werkt nog steeds goed.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:15
janne_nl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:03:
[...]

Ik denk dat dat niet zo heel veel uitmaakt, zo lang je maar niet aan je rem komt.

Een Niro EV stopt ook helemaal (zoals een/mijn e-Niro) als je de linker flipper vasthoudt?
Je hoeft de flipper niet meer vast te houden, daar heb je nu ipeddle voor. Enige nadeel vind ik nog steeds dat hij automatisch uit gaat als je een andere versnelling selecteert, dan denk ik bij een ronde weer, oh god hij remt niet.. oh ja weer even flipperen.

In de bergen is het ook mooi rijden, met 50 kwh/100, de berg op en met een gemiddeld verbruik van 0 onder aan de berg staan. Lang leve regeneratie, als er al niet een hoop goede redenen waren om elektrische te rijden dan is in de bergen rijden er een om aan het lijstje toe te voegen, wat een verademing.

• Henk1023
Als je cruisecontr rijdt met I-peddle aan remt ie dan niet erg hard als je cc uit zet? Ik zet cc meestal uit als ik bv. een afrit neem. Als de auto dan erg hard remt is dat niet fijn voor het verkeer achter je.

Niro EV Exec 07-2023

• MajaMestreech
  • Laatst online: 00:06
Henk1023 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:59:
Als je cruisecontr rijdt met I-peddle aan remt ie dan niet erg hard als je cc uit zet? Ik zet cc meestal uit als ik bv. een afrit neem. Als de auto dan erg hard remt is dat niet fijn voor het verkeer achter je.
Ook daarom op de snelweg iPedal uitzetten en dan rolt de auto veel soepeler door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:27
Wat ik vaak doe ik het stroompedaal deels indrukken dan wordt de ACC overruled. Vervolgens de knop op het stuur gebruiken om ACC te pauzeren, dan heb je ook geen last van de sterke vertraging van iPedal, waar wij ook altijd mee rijden.

system setup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
Markicks schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:21:
Wat ik vaak doe ik het stroompedaal deels indrukken dan wordt de ACC overruled. Vervolgens de knop op het stuur gebruiken om ACC te pauzeren, dan heb je ook geen last van de sterke vertraging van iPedal, waar wij ook altijd mee rijden.
Wat ook werkt als je met ACC is het stroompedaal indrukken en dan heel langzaam loslaten, zodoende ga je langzamer rijden dan de ingestelde snelheid. Als je daarna het stroompedaal abrupt loslaat gaat hij weer naar de ingestelde snelheid.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
Henk1023 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:34:
[...]

Ik heb al een jaar of 10 een Mio dashcam. Die neem ik mee van auto naar auto, gewoon aan de sigarettenaansteker. Werkt nog steeds goed.
Ik heb een Nordval dashcam, die heb ik onder het cluster geplaatst waar ook de achteruitkijkspiegel in zit. Hij zit geplakt op het raam en ik zie ‘m verder totaal niet, hij zit dus niet in het zicht.

• Source90
Eboera schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:34:
[...]

Ik heb een Nordval dashcam, die heb ik onder het cluster geplaatst waar ook de achteruitkijkspiegel in zit. Hij zit geplakt op het raam en ik zie ‘m verder totaal niet, hij zit dus niet in het zicht.
Heb je de kabel weggewerkt (foto wellicht) of is deze op accu met regelmatig opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
Source90 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:07:
[...]

Heb je de kabel weggewerkt (foto wellicht) of is deze op accu met regelmatig opladen?
Dashcam is aangesloten op de 12 volt in de middenconsole, de kabel kun je eenvoudig wegdrukken tussen de hemelbekleding en dan via de rubbers aan de passagiers zijde naar beneden. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieseteun
Wordt de accu altijd voorverwarmd wanneer je een laadstation als bestemming opgeeft?
Ik had dat gisteren namelijk gedaan in de verwachting dat de accu voorverwarmd zou worden. Dus niet. Maar misschien was het ook niet nodig bij ca 20 graden buitentemperatuur

Niro EV '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:10
Frieseteun schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:26:
Wordt de accu altijd voorverwarmd wanneer je een laadstation als bestemming opgeeft?
Ik had dat gisteren namelijk gedaan in de verwachting dat de accu voorverwarmd zou worden. Dus niet. Maar misschien was het ook niet nodig bij ca 20 graden buitentemperatuur
Volgens mij alleen als je vervolgens nog minimaal 20 minuten rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieseteun
DwightKSchrute schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:41:
[...]

Volgens mij alleen als je vervolgens nog minimaal 20 minuten rijdt.
Trip duurde iets van 30-40 minuten.

Niro EV '22

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PuHkxYQxRCVvIdRCoNpXTGlkOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X2JqtNS7E0ln0Hj0iVZXM3Y7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_2aqjfo7IFqtdmGbujxcmL6pIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LsAn5PjY07zWgHm18VXJhFVy.png?f=fotoalbum_large

Hierbij fotos van de deze week afgeleverde NiroEV ExecutiveLine in Cityscape Green. 8 maanden op moeten wachten maar wat een heerlijke auto zeg! Van schakel/bezine voorloopauto naar automaat /electrisch is echt zo fijn!

Overigens met onderstaande visuele opties/toevoegingen die ik zeer goed vind passen:

- Sierlijsten portieren, geborsteld aluminium look
- Spiegelkappenset, geborsteld aluminium look

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-06 13:23
Ik had het niet echt zien aankomen:

https://nieuws.kia.nl/kia...ditions-voor-kia-niro-ev/

40.000 euro voor een Niro is een erg goede deal. Gezien de levertijd lijkt zo'n grote verlaging niet noodzakelijk.

Ik vind het lastig om te zien waar je precies op inlevert...

• glas86
Juanluca schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:19:
Ik had het niet echt zien aankomen:

https://nieuws.kia.nl/kia...ditions-voor-kia-niro-ev/

40.000 euro voor een Niro is een erg goede deal. Gezien de levertijd lijkt zo'n grote verlaging niet noodzakelijk.

Ik vind het lastig om te zien waar je precies op inlevert...
Download de prijslijst op kia.nl dan kun je het prima vergelijken. Bij de EV6 zijn deze modellen eerder al geïntroduceerd, nu volgt dus de Niro EV.
Je ziet meer merken dit doen.

• WillemD61
  • Laatst online: 19:20
glas86 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:04:
[...]

Download de prijslijst op kia.nl dan kun je het prima vergelijken. Bij de EV6 zijn deze modellen eerder al geïntroduceerd, nu volgt dus de Niro EV.
Je ziet meer merken dit doen.
De prijslijst die je nu kan downloaden is nog steeds van januari, met de edition versie van toen (die ik deze week heb opgehaald :-) )
De specs volgens de omschrijving van de nieuwe edition advanced lijken nog iets completer te zijn.
Even afwachten tot de complete prijslijst er is.
Levertijd volgens dealer is op dit moment wel 12 maanden.

• MarcelGo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Bij mij wel hoor.

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik krijg constant de januari prijslijst, niet die van september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
jinglewood schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:27:
[...]

Ik krijg constant de januari prijslijst, niet die van september.
Anders even via deze? https://www.kia.com/nl/de...RQYKEAAYASABEgLW3PD_BwE#/

Of je geschiedenis opschonen

[ Voor 241% gewijzigd door MarcelGo op 22-09-2023 21:33 ]

• jinglewood
  • Niet online
Ah, werkt nu wel. Zo, dat is ff balen als je dan een ExecutiveLine hebt gekocht. Dan had je nu voor 6k goedkoper een Advanced Edition kunnen kopen. Enige verschil lijkt de speakerset en leder look te zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door jinglewood op 21-09-2023 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
jinglewood schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:39:
Ah, werkt nu wel. Zo, dat is ff balen als je dan een ExecutiveLine hebt gekocht. Dan had je nu voor 6k goedkoper een Advanced Edition kunnen kopen. Enige verschil lijkt de speakerset en leder look te zijn?
Eh, nee. Het is een totaal ander model.

Verschil met Executive:
HDA2 vs HDA1.5 (zoals de DL)
FCA2 vs FCA1.5 (zoals de DL)
Premium Leder vs "Leder"
Verstelbare voorstoelen vs alleen bestuurder

Niet aanwezig op Actiemodellen:
V2D (Vehicle 2 Device)
PCA (parkeer assistentie achter)
RSPA1.0 (op afstand bediend parallel parkeren)

Slimme automatische achterklep
Schuif/kantel zonnedak
Geheugenfunctie voorstoelen/automatisch instellen o.b.v. profiel
Harman Kardon audio
Relaxfunctie passagier
Stoelverwarming achter
Stoelventilatie voor
Aluminium pedalen
Luxe instaplijsten
Heads-up Display

Hij is meer te vergelijken met de Dynamic Line met wat snufjes van de DynamicPlusLine

Die bullet-lijst is een "vervolg" met secundaire kenmerken. De hoofdkenmerken staan op de pagina ervoor, per model.

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 22-09-2023 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:43:
[...]

Eh, nee. Het is een totaal ander model.

Verschil met Executive:
HDA2 vs HDA1.5 (zoals de DL)
FCA2 vs FCA1.5 (zoals de DL)
Premium Leder vs "Leder"
Verstelbare voorstoelen vs alleen bestuurder

Niet aanwezig op Actiemodellen:
V2D (Vehicle 2 Device)
PCA (parkeer assistentie achter)
RSPA1.0 (op afstand bediend parallel parkeren)

Slimme automatische achterklep
Schuif/kantel zonnedak
Geheugenfunctie voorstoelen/automatisch instellen o.b.v. profiel
Harman Kardon audio
Relaxfunctie passagier
Stoelverwarming achter
Stoelventilatie voor
Aluminium pedalen
Luxe instaplijsten

Hij is meer te vergelijken met de Dynamic Line met wat snufjes van de DynamicPlusLine

Die bullet-lijst is een "vervolg" met secundaire kenmerken. De hoofdkenmerken staan op de pagina ervoor, per model.
Best jammer dat ze die matrix niet gewoon doortrekken met bullets voor alle kenmerken. Er zit ook geen HUD op die advanced zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Nu is de prijslijst wel beschikbaar.

De light edition is een ietwat uitgeklede Dynamicline. Logisch.

De edition advanced is dynamicline,
plus de vorige edition versie (behalve metallic lak),
plus elementen uit dynamic plus (led-koplampen, veiligheidssystemen dodehoekassistentie, kruisend verkeerassistentie, uitstapbeveiliging)
plus elementen uit executive (elektrische bestuurdersstoel, draadloos oplaadstation voor telefoon)

Mooi pakket tegen de prijs van de vorige edition line. Nadeel is welk dat je met metallic lak erbij boven de subsidiegrens komt.

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 12:54
Ik mag sinds een week of 3 ook in deze heerlijke auto rijden.
Waar ik tegenaan loop is dat ik de rijbaan assistentie (groene stuur op t display) niet permanent uit krijg. Door de knop op t stuur ingedrukt te houden gaat het symbool van groen naar oranje, maar na herstarten van de auto gaat ie weer terug in "groen" stand. Ook in de menu instellingen heb ik de assistentie uitgezet maar ook hier geen permanent effect. Iemand een idee?

• bruneelm
Ronald Koeman schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:30:
Waar ik tegenaan loop is dat ik de rijbaan assistentie (groene stuur op t display) niet permanent uit krijg. Door de knop op t stuur ingedrukt te houden gaat het symbool van groen naar oranje, maar na herstarten van de auto gaat ie weer terug in "groen" stand. Ook in de menu instellingen heb ik de assistentie uitgezet maar ook hier geen permanent effect. Iemand een idee?
Vreemd mijn 'stuur' kan enkel groen of grijs worden.
Elke rit moet ik dit op t stuur opnieuw activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Bedoel je niet de twee lijnen met auto erin?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x1z0zRyYXn8wqArXQFB-cRsoGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KratV7XTZch8F6suT32T8g1.jpg?f=fotoalbum_large

Het automatisch sturen (stuurtje) staat bij mij nooit automatisch aan. Als je weet hoe je dit automatisch aan krijgt hoor ik het graag :+

De andere krijg je volgens mij niet standaard uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemD61
Volgens de handleiding bladzijde 7-30 wordt het systeem bij starten altijd opnieuw ingeschakeld. (zal ook een eis van NCAP zijn voor het behalen van de sterren).
Wel kan je instellen wat het volume moet zijn van de waarschuwing, of het stuur ook moet trillen en of het algehele mediavolume verlaagd moet worden bij een waarschuwing.

[ Voor 10% gewijzigd door WillemD61 op 23-09-2023 13:06 ]

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 12:54
Source90 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:10:
[...]
Bedoel je niet de twee lijnen met auto erin?
[Afbeelding]

Het automatisch sturen (stuurtje) staat bij mij nooit automatisch aan. Als je weet hoe je dit automatisch aan krijgt hoor ik het graag :+

De andere krijg je volgens mij niet standaard uit
De auto met de lijntjes bedoelde ik idd. Schijnbaar kan die dus niet permanent worden uitgezet. Weer wat geleerd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassie
  • Laatst online: 05-06 20:36
Ronald Koeman schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:39:
[...]

De auto met de lijntjes bedoelde ik idd. Schijnbaar kan die dus niet permanent worden uitgezet. Weer wat geleerd! :)
Door lang op de knop (auto met lijntjes) te drukken schakel je 'lane assist' uit (indicator wordt oranje) druk je daarna nog een keer kort op de knop dan gaat ook het stuurtje uit/weg.

En druk je vervolgens weer kort op de knop gaat het stuurtje weer aan (wordt wit en pas groen als je keurig tussen de lijntjes rijd) en bij lang drukken gaat 'lane assist' ook weer aan (groen)

Is idd irritant dat het telkens weer geactiveerd wordt als je opnieuw start. Wil dat liever zelf bepalen. Meer dan eens onverwachts teruggeduwd als ik niet heel erg disciplinair de richtingaanwijzer aan zet. Maar: het zij zo, veiligheid is nooit flexibel.

[ Voor 3% gewijzigd door Kassie op 23-09-2023 17:17 ]

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Krijg je bij de levering van de auto ook een laadkabel meegeleverd of is dat voor eigen rekening tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
jinglewood schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:20:
Krijg je bij de levering van de auto ook een laadkabel meegeleverd of is dat voor eigen rekening tegenwoordig?
Je krijgt er een laadkabel van 5 meter bij. Granny lader zit er niet meer bij

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:51
Kappade schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overigens met onderstaande visuele opties/toevoegingen die ik zeer goed vind passen:

- Sierlijsten portieren, geborsteld aluminium look
- Spiegelkappenset, geborsteld aluminium look
Hoi, ik zit erg te twijfelen om dit ook er op te zetten, maar zit nog tegen het bedrag aan te hikken.. ik zie nu in de accecoires lijst dat dit pakket in de aanbieding is ; € 348 ex montage of € 435 incl montage

Heb jij de montage zelf gedaan ? Spiegel kappen lijkt me niet zo moeilijk maar ben benieuwd hoe die striping wordt geplaatst…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Arebij schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:47:
[...]

Hoi, ik zit erg te twijfelen om dit ook er op te zetten, maar zit nog tegen het bedrag aan te hikken.. ik zie nu in de accecoires lijst dat dit pakket in de aanbieding is ; € 348 ex montage of € 435 incl montage

Heb jij de montage zelf gedaan ? Spiegel kappen lijkt me niet zo moeilijk maar ben benieuwd hoe die striping wordt geplaatst…
Ik heb de handgreep bescherming laten doen (tegen krassen nagels) met montage. Zit er nou niet geweldig mooi op, had het wellicht zelf met hetzelfde resultaat kunnen doen.
Na commentaar is één handvat opnieuw gedaan, uiteindelijk de montage niet hoeven betalen.

Is maar net wie je treft in de werkplaats, hoe mooi het "detailleren" wordt.
Achterbumper folie is daarentegen wel weer heel netjes geplakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 25-09-2023 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 22:46
Arebij schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:47:
[...]

Het betreft een lease waarbij ik het heb laten doen (doet de fabriek of dealer dit).
Ik heb geen idee of en hoe (goed) dit zelf te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 11:59
YouTube: I think the release of the Hyundai Group Wireless Carplay & AA updat...

Wireless Android Auto misschien ook als update voor de Niro EV? Er wordt specifiek gesproken over de EV6 maar stilletjes hoop ik dat de hardware ook aanwezig is op de Niro EV.

https://update.kia.com/KR/KO/updateNoticeView/fIyZr4

[ Voor 21% gewijzigd door 2xdehelft op 25-09-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Op hoeveel bar hebben jullie de banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
DutchVik schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:44:
Op hoeveel bar hebben jullie de banden?
2,8 bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Ah oke ja ik heb het ook nu op 2,8 helaas is mijn range wel echt gezakt sinds vorige week... Mogelijk door weersverandering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
DutchVik schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:51:
[...]

Ah oke ja ik heb het ook nu op 2,8 helaas is mijn range wel echt gezakt sinds vorige week... Mogelijk door weersverandering ?
De druk van de banden is ook afhankelijk van de temperatuur. De mijne stonden op 2.5/2.4, dus behoorlijk gezakt nadat ik de auto nu zo’n 6 maanden heb. Inmiddels weer opgepompt tot 2.8 om het verbruik weer te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
Iemand toevallig ervaring met deze dashcam? Hoor graag hoe de ervaring is.

https://fitcamx.com/colle...ev?variant=42633472114860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

N3OREJ schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:07:
Iemand toevallig ervaring met deze dashcam? Hoor graag hoe de ervaring is.

https://fitcamx.com/colle...ev?variant=42633472114860
misschien heb je hier ook veel kans op wat ervaringen:
Het grote Dashcam-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
Eboera schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:14:
[...]

De druk van de banden is ook afhankelijk van de temperatuur. De mijne stonden op 2.5/2.4, dus behoorlijk gezakt nadat ik de auto nu zo’n 6 maanden heb. Inmiddels weer opgepompt tot 2.8 om het verbruik weer te drukken.
Waarom kiezen mensen voor 2.8 bar terwijl het plaatje binnen in de auto 2.5/2.6 bar aangeeft. Hetgeen waar mijn auto momenteel ook op zit. Is er een reden om ze wat harder op te pompen? Zelfs met volle belastig geeft Kia dit niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
glas86 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:08:
[...]

Waarom kiezen mensen voor 2.8 bar terwijl het plaatje binnen in de auto 2.5/2.6 bar aangeeft. Hetgeen waar mijn auto momenteel ook op zit. Is er een reden om ze wat harder op te pompen? Zelfs met volle belastig geeft Kia dit niet aan.
Hier ook 2,5(5) opgepompt koud.
Warm is het volgens de TPM 2.7(5).

Ben benieuwd wat koud 2,8 bar wel niet is als de banden warm zijn.. 🤯
Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste