Hippe Lip schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 23:35:
[...]
@
Arunia Die kabel naar achteren heb je er in een kwartiertje ingefrot. En als je iets minder handig bent in een half uurtje
Dat kan het probleem dus niet zijn. Je weet dat je de hemel langs de rand gewoon aan klein stukje naar beneden kunt trekken en dan zo je kabeltje erachter leggen? Dat stelt echt nix voor.
Dat geloof ik ook direct, echter, is het een lease auto en de maatschappij geeft aan dat als ik kabels, etc wil doen, dit via de dealer moet. Tuurlijk kan ik stiekem allerlei dingen doen, maar zie dat niet zo zitten.
Das handig! Ik wou dat ik dat had! Welke auto heeft dat?
Dit is een Skoda Octavia van 2025. Schijnt er al eerder in te zitten en kwam er pasgeleden eigenlijk achter dat dit er zat, maakt het een stuk makkelijker.
Op de auto? Meer heb je toch niet nodig?
Of bedoel je op de Viofo A329? Daar zit er eentje voor de voeding en eentje voor de SSD. Daar kom je dus nix tekort.
Ik snap je probleem niet?
Sorry, bedoelde op de Viofo. Twijfelde hoeveel omdat er geen plaatjes zijn van andere kanten van het apparaat. Ook filmpjes laten dit niet zien. Gokte al dat het op de onderkant zou zitten voor de voeding.
Je kunt de hemel aan de voorkant boven de ruit wel een paar centimeter naar beneden trekken. Dan kun je je restanten kabel daarboven wegstoppen. Heb ik ook gedaan.
En dan de hemel weer nethes achter het rubber randje wegwerken.
Lichtelijk wegwerken zal ik zeker wel doen. Maar als het teveel werk is, dan laat ik het doen, of doe ik het niet. MicroSD kaart is ook niet perse erg.
Wat bedoel je met een videoupload feature?
Bij mij schrijft de camera continu naar de SSD. Dat is geen feature maar een instelling. Zo spaar ik het (kleine) kaartje, dat ik er voor de zekerheid wel in heb zitten.
Wat ik begreep, hebben ze voor de wifi een SFTP of iets functie gemaakt welke automatisch video van de SSD of SD kan uploaden via bovenstaand protocol. Maar als ik het zo lees, ging dat om de parkeerfunctie. Dat laatste is dan wel jammer. Zou als functie het helemaal top vinden wanneer hij bij thuiskomst en bereik van ons netwerk, meteen video's op onze server upload. Maar dat is van latere zorg eigenlijk. Schijnt dat de verbinding om het naar je telefoon te trekken ook best snel is.
In ieder geval wordt het deze en dan alleen de camera voor. Zou later altijd nog kunnen kijken om het up te graden naar ook eentje achter. Krijg het voor mijn verjaardag. Dan ga ik wel klooien met een SSD en of ik die normaal kwijt kan. Zag dat er platte usb c naar usb c kabeltjes zijn, dus dat is ook zeker nog een optie.
Anders inderdaad gewoon Micro SD kaartje (goede kwaliteit) en dan is het ook opgelost.