Zelf begreep ik het ook niet helemaal maar ik had zoiets gelezen.13art schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:23:
[...]
Waarom zou dat bij een hybride anders werken dan welke andere auto ook? Je moet niet de 12V accu verwarren met het accupakket waar de auto op rijdt. De dashcam wordt gevoed door de 12V accu. Dat is in wezen niet anders (lijkt mij) bij jouw hybride vs bijv mijn EV.
Aan de hardwire kit zit een apparaatje waarmee je de minimale accu spanning kan instellen (ik heb hem dacht ik op 12V staan). Komt de spanning op die 12V dan schakelt de parkeermodus uit, dit om te voorkomen dat je met een lege accu komt te staan en niet mee weg kunt rijden.
Je hebt juist geen startmotor dus voor mijn gevoel ben je juist in het voordeel behalve dan de kleinere accu (35Ah)
Het lijkt dat het best goed gaat met de parkeermodus. Hiij houd het in ieder geval al een nacht en middag vol. Ik heb hem nu ook op 12V gezet. Wat ik zo lees zou 11.8V ook kunnen vanwege de AGM accu maar ik houd het toch liever aan de veilige kant.
Zelf nu ook de dashcam ingebouwd Viofo A229 Plus duo.
Het inbouwen was goed te doen in de Toyota Auris TS.
Bij het raam kon je de kabels makkelijk tussen de bekleding drukken.
de stijlen los klikken, rubbers los klikken en dan de kabels achter de gordijnairbags drukken. De zijkant bij de deur bij de zekeringskast kun je losklikken dus dat is ook makkelijk.
Kabel kun je makkelijk doorvoeren met een stuk aansluitdraad met een lustje of waar je de andere kabel aan vast maakt (tape).
De kabel naar achteren kun je uiteindelijk door het rubber doorvoeren. Hiervoor ook het stuk aansluitdraad gebruikt. Rubber vastklilkken nadat ik alles er doorheen had zat ik mee te klooien. Er zat een plastic stuk geklikt in de kofferbak klep. Deze kon je los klikken met een schroevendraaier. Daarna moest je juist het rubber daar weer overheen trekken en het geheel weer vastklikken. Bij de kofferklep zat nog een plastic afdekkap die kon je ook los klikken.
De eerste indruk is goed en het beeld van de beide camera's is goed duidelijk.
Gisteren net een vakantie naar italie geboekt dus de aankoop is net op tijd. Alleen nog even afvragen wat ik doe met de doorreis in Oostenrijk. Als ik hem er dan afklik of niet.