Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
@Hippe Lip Moet ik nog doen, maar in mijn vorige post heb ik al gezet waar het aan ligt. Verkeerde implementatie van usb-c in Dashcams. Schijnen dus meer merken en modellen last van te hebben. Oplossing is dus een adapter ertussen doen.
Zal sowieso die 12v adapter testen nog. Weet alleen niet waar die in de auto voorin zit.
De dashcam zelf werkt gewoon als ik die adapters ertussen steek. Door de omvorming naar usb-a en weer terug naar usb-c, werkt het zonder problemen.
Zal sowieso die 12v adapter testen nog. Weet alleen niet waar die in de auto voorin zit.
De dashcam zelf werkt gewoon als ik die adapters ertussen steek. Door de omvorming naar usb-a en weer terug naar usb-c, werkt het zonder problemen.
Dat is ook met meer (goedkope) apparaten zoals zaklampen, draadloze oortjes, etc. Ze hebben gewoon een domme USB C connector die gewoon 5V verwacht en niks anders. Zonder PD protocollen weigeren veel adapters en auto's 5V te leveren, USB A is idd dan een oplossing aangezien die standaard 5V uitgeeft.Arunia schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:56:
@Hippe Lip Moet ik nog doen, maar in mijn vorige post heb ik al gezet waar het aan ligt. Verkeerde implementatie van usb-c in Dashcams. Schijnen dus meer merken en modellen last van te hebben. Oplossing is dus een adapter ertussen doen.
Zal sowieso die 12v adapter testen nog. Weet alleen niet waar die in de auto voorin zit.![]()
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Uiteindelijk is dat inderdaad waar het op neerkomt. Ga dat nog wel even naar Viofo Benelux communiceren. Het is prima op die manier omdat er een redelijke oplossing is.The Wizard schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:48:
[...]
Dat is ook met meer (goedkope) apparaten zoals zaklampen, draadloze oortjes, etc. Ze hebben gewoon een domme USB C connector die gewoon 5V verwacht en niks anders. Zonder PD protocollen weigeren veel adapters en auto's 5V te leveren, USB A is idd dan een oplossing aangezien die standaard 5V uitgeeft.
Wil toch kabeltjes bestellen nog om netter weg te werken. Dus voor mij is het uiteindelijk wel simpel.