Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mede-auteur:
  • _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:34

_eXistenZ_

Iedereen kent het fenomeen dashcam wel, voornamelijk dankzij Rusland, maar er zijn steeds meer Nederlanders die ook zo'n camera aanschaffen. De reden voor aanschaf is voor iedereen verschillend, maar denk aan de schuldvraag bij een eventuele aanrijding, een bijna-botsing of een gevaarlijke manoevre van een andere weggebruiker. Of....gewoon om mooie filmpjes van een leuke route te maken.

Je hebt dashcams in vele vormen en maten tussen de 20 en 500 euro, dus ik kan me heel goed vootstellen dat je tussen de bomen het bos niet meer ziet.

Zustertopics

Het grote dashcam filmpjes topic
Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 12

Inhoudsopgave
Dashcams vergelijken

Goed, nu wil je graag een dashcam aanschaffen, maar er zijn zo veel soorten en maten, waar moet je rekening mee houden en hoe kun je ze het beste vergelijken? Houdt rekening met het volgende:
  • Formaat: De dashcam komt op de voorruit, bij de ene auto past hij perfect achter de binnenspiegel, bij de andere auto niet.
  • Kijkhoek:
    Hier verschilt een dashcam, voornamelijk van het gebruik van een mobiele telefoon bijvoorbeeld. De kijkhoek... De kijkhoek wordt weergegeven in graden en hoe meer graden, des te groter het bereik aan de zijkanten, maar boven de 140 graden neemt het fisheye effect ook toe. 140 graden is een redelijk goede standaard voor dashcams.
    Als je dit vergelijkt met telefoons (sommige gebruiken hun telefoon als dashcam) die kijkhoek zit rond de 80 graden, waardoor je dus veel mist in het verkeer.
  • Beeldkwaliteit:
    Dit is een lastige, vertrouw niet zomaar op marketing punten als 720P of 1080P. De standaard Kruidvat camera's die iedereen wel kent van Quuintezz geven bijvoorbeeld aan 720P te zijn voor 30 euro. Echter is dit in weze 460p up-gescaled naar 720p.
    Bekijk voor aanschaf altijd beelden van de camera, dit kan via Youtube, maar youtube comprimeert 1080p beelden aardig! Het beste is om iemand te vinden met een dergelijke camera en daar het beeld van te bekijken.
  • Betrouwbaarheid:
    Je hebt merken die veel verkocht worden en daar kun je aan de hand van ervaringen redelijk uit afleiden hoe het met de betrouwbaarheid gesteld is, er is echter ook redelijk wat rotzooi op de markt. Sommige merken ondersteunen hun camera;s actief door middel van het aanbieden van firmware upgrades, daarnaast hebben een aantal camera's een Nederlandse importeur en anderen niet. Dit kan helpen bij problemen.
  • GPS:
    Steeds meer varianten bieden ook een mogelijkheid met GPS, voor sommige potentiele kopers is het een vereiste, anderen zien het als leuke optie, of onzin.
    Je hebt eigenlijk drie keuzes, met GPS, zonder GPS en met GPS voorbereiding, waar je eventueel achteraf een GPS module in kunt steken.
Merken
DOD

DOD levert camera's met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Voornamelijk het beeld wat 's nachts gegenereerd wordt is goed, in verhouding tot andere merken. Overdag hebben meerdere merken goed beeld. Daarnaast werkt de WDR techniek (volgens mij een soort HDR) goed.

Resolutie1920x1080, 30fpsDOD LS330W
VideoformaatMOV
Display6,68 cm 16:9 TFT LCD
Video-uitgangMini-HDMI
SD-kaartMicro-SD, max. 64GB class 10
Loop-recording2/3/5 min. of uit
BewegingssensorJa
G-SensorJa, instelbaar
Hoek van lens140 graden
Batterij oplaadbaarJa
Automatisch start-stopJa
Automatische witbalansJa, instelbaar
'Super low-light'-techniekJa
Taal van menuEngels
GPSVoorbereid
Prijs+/- €120,00
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina

Resolutie1920x1080, 30fpsDOD LS430W
VideoformaatMOV
Display6,68 cm 16:9 TFT LCD
Video-uitgangMini-HDMI
BewegingssensorJa
G-SensorJa, instelbaar
Hoek van lens140 graden
Batterij oplaadbaarJa
Automatisch start-stopJa
Taal van menuEngels
GPSIngebouwd
Prijs+/- €145,00

Resolutie1920x1080, 30fps (SONY Exmor CMOS Sensor)DOD LS460W
VideoformaatMOV
Display6,86 cm 16:9 TFT LCD
Video-uitgangMini-HDMI
BewegingssensorJa
G-SensorJa, instelbaar
Hoek van lens140 graden
Batterij oplaadbaarJa
Automatisch start-stopJa
Taal van menuEngels
GPSIngebouwd
Prijs+/- €190,00

Vico

Blackvue

Overige populaire modellen

Resolutie2560x1080, 30fpsAusdom A261
VideoformaatMOV
Display5,08 cm TFT LCD
Video-uitgangMini-HDMI
Loop-recording1/3/5 min. of uit
BewegingssensorJa
G-SensorJa
Hoek van lens130 graden
Batterij oplaadbaarJa
Automatisch start-stopJa
'Super low-light'-techniekJa HDR
Taal van menuEngels
GPSJa, niet stamp-in video
Prijs+/- €70,00
ReviewYouTube: Review Ausdom A261
Sample videoYouTube: Ausdom A261 HDR - Day and Night vision
Aanbiederhttp://www.gearbest.com/car-dvr/pp_232448.html?lkid=10277552
KortingscodeGBAD261

Resolutie2560x1440P, 30fpsDome D201
VideoformaatMOV
Display6,86 cm TFT LCD
Video-uitgangMini-HDMI
SD-kaartMicro-SD, max. 215GB
Loop-recording5 min. of uit
BewegingssensorJa
G-SensorJa, instelbaar
Hoek van lens170 graden
Batterij oplaadbaarJa
Automatisch start-stopJa
Taal van menuEngels
GPSIngebouwd
Prijs+/- €80,00

Resolutie2560x1080, 30fpsMINI 0826
VideoformaatMOV
Display3,81 cm TFT LCD
Video-uitgangMini-HDMI
SD-kaartMicro-SD, max. 64GB
Loop-recording1/3/5 min. of uit
BewegingssensorJa
G-SensorJa, instelbaar
Hoek van lens140 graden
Batterij oplaadbaarJa
Automatisch start-stopJa
Taal van menuEngels
GPSIngebouwd
Prijs+/- €80,00
Links
F.A.Q.

Q: Waarom staat hier nog niks?
A: Vragen en antwoorden worden vanzelf toegevoegd als deze vaak voorkomen in het topic.

Changelog

• 25-07-2014: Overhaul van de TS waaronder deze changelog

Disclaimer

Bij spel- of typfouten of aanvullingen, PM ons maar :)

[Voor 120% gewijzigd door BlakHawk op 23-12-2016 11:08]

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
Gereserveerd

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op het flitsservice forum is er ook een overzicht van meerdere dashcams overigens, daar is misschien nog wat technische informatie te halen.

Ik heb zelf de DOD LS430w met gps :)
Zit rond de 130 euro.

Goede kwaliteit overdag, redelijk 's nachts. In het donker wil de belichting nog wel eens wat verschillen, er is een software update geweest al.
MicroSD kaartjes t/m 64 Gb

• BlakHawk
Ik heb zelf ook een DOD, alleen een wat oudere. Namelijk de LS300W

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom is je tweede post 'gereserveerd'? Zie t wel vaker, maar heb het nooit begrepen.

Hoi!

• Viper®
  • Niet online
Voglens mij kan je maar een 'berperkt' aantal tekst kwijt in 1 post. Voor een uitgebreide OP kan 1 post dus te weinig zijn.

• Viper®
  • Niet online
Ik had bijna de ls300W gehaald, echter de 430W had ingebouwde GPS, dat vond ik toch wel makkelijk.

Heb hem veel gebruikte de eerste 6 maanden. Toen pleurde de zuignap ineens van het raam af, sindsdien ligt die binnen. Te lui, moet ff het kaartje leeghalen en weer ophangen.

Anoniem: 145013

Dashcams, wat is nu een goed model? Deze bestond al. Daar staat al een hoop in.

• BlakHawk
Ja klopt, maar zonder echt overzichtelijke TS en meer ontstaan uit een vraag. Het isdee is hier een overzichtelijke TS van te maken.
Maar dat is niet in één dag gedaan ;)

Dus alle hulp is welkom :)

• BlakHawk
Viper® schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:42:
Ik had bijna de ls300W gehaald, echter de 430W had ingebouwde GPS, dat vond ik toch wel makkelijk.

Heb hem veel gebruikte de eerste 6 maanden. Toen pleurde de zuignap ineens van het raam af, sindsdien ligt die binnen. Te lui, moet ff het kaartje leeghalen en weer ophangen.
Ik ben nu aan het kijken of ik ook een LS430W ga aanschaffen, dan gaat de 300W naar achteren.
Overigens is de 330W ook wel een mooie cam, zelfde als de 300W alleen dan met GPS voorbereiding. Voordeel de prijs, als je nog niet zeker weet of je GPS wil.

In Nederland voor 119 euro te bestellen (uiteraard exclusief gps module...)

Als je sowieso GPS wil, kun je beter voor de LS430W gaan.

De 430W zit toch wel rond de 145 dacht ik... GPS module zit dan ingebouwd...

Maar de LS460W is ook wel een mooie!
Net gehoord dat hij vermoedelijk vanaf volgende week te leveren is voor 180 euro!!!
Dat is leuk nieuws...

Ik rijd nu al een jaar rond met de DOD LS300W en heb er geen moment spijt van, ik heb niet echt ervaring met andere merken, maar heb wel het idee dat DOD gezien de prijs/kwaliteit en weinige problemen een erg goede keuze is gebleken...

Ik heb hem oorspronkelijk gekocht voor de vakantie naar Roemenie:

De grote goede jongens, waar je geen miskoop aan kunt doen zijn?
- DOD
- Vico
- Blackvue
- ???

Iemand ervaring specifiek met andere merken?

[Voor 43% gewijzigd door BlakHawk op 18-07-2014 12:39]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:04

DropjesLover

Dit dus ->

Is er ook een mogelijkheid om de gps snelheid in het beeld te embedden?
Voor redelijk wat situaties geeft dat net wat meer inzicht in hoe hard alles ging.

Ik zit al een tijdje te overwegen om eentje aan te schaffen, ik kom toch minimaal 2x per week wel verkeershufter of andere opmerkelijke acties tegen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• BlakHawk
DropjesLover schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:02:
Is er ook een mogelijkheid om de gps snelheid in het beeld te embedden?
Voor redelijk wat situaties geeft dat net wat meer inzicht in hoe hard alles ging.

Ik zit al een tijdje te overwegen om eentje aan te schaffen, ik kom toch minimaal 2x per week wel verkeershufter of andere opmerkelijke acties tegen...
Van wat ik terugzie, gebeurt dat bij de meeste dashcams met GPS automatisch.
Bij DOD kun je het in het menu aan of uit zetten.

Het voordeel is dat dat ding wel doordraait, bij een vreemde situatie druk je op de "lock" button en het bestand wordt niet meer overschreven... Als het kaartje vol is, gaat hij automatisch alle oude files overschrijven, behalve de gelockte files...

[Voor 22% gewijzigd door BlakHawk op 18-07-2014 13:11]

• BlakHawk
Okee, zojuist de LS430W besteld voor aan de voorkant, dan gaat de LS300W naar achteren :)
De LS460W was net nog even iets te duur... Omdat mijn telefoon ook is gevallen (scherm kapot). Dus geen lekker moment ;)

• Viper®
  • Niet online
de LS430W heeft een shock sensor, bij aanrijdingen lockt hij automatisch bestanden.
Bij mijn auto echter deed hij dit ook al bij het doortrekken in hoge toeren (gti). Ik heb alle sensitivites geprobeerd, low, medium, high. Uiteindelijk maar uitgezet.

Motion sensor is ook wel een leuke optie. Als je auto geparkeerd is en hij ziet beweging start hij automatisch. Echter kan dit ervoor zorgen dat je accu leeg is op een parkeerterrein.
Ook gaat hij tijdens het rijden bij een stoplicht automatisch uit, vaak wil je dit niet.

• BlakHawk
Viper® schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:19:
de LS430W heeft een shock sensor, bij aanrijdingen lockt hij automatisch bestanden.
Bij mijn auto echter deed hij dit ook al bij het doortrekken in hoge toeren (gti). Ik heb alle sensitivites geprobeerd, low, medium, high. Uiteindelijk maar uitgezet.

Motion sensor is ook wel een leuke optie. Als je auto geparkeerd is en hij ziet beweging start hij automatisch. Echter kan dit ervoor zorgen dat je accu leeg is op een parkeerterrein.
Ook gaat hij tijdens het rijden bij een stoplicht automatisch uit, vaak wil je dit niet.
Klopt, die opties heeft mijn 300w ook al en gebruik ik nooit...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _eXistenZ_
Als eerste wil ik zeggen dat iedereen die een mooie dashcam wil de Mini 0801 serieus moet overwegen, de beeldkwaliteit is namelijk voortreffelijk, het gebruikersgemak prima, en het apparaatje lekker klein. Tevens ondersteunt dit kleinnood GPS, en met de bijgeleverde software zie je links de video en rechts een Google Map met de locatie op dat moment. Ook is de data, die in CSV-formaat is, met een beetje prutsen prima te importeren in allerhande apps om er grafieken en whatnot van te maken. We zitten immers op Tweakers.net.

Review:

Beelden:
YouTube: Mini 0801 FullHD 1080P Dashcam met GPS
YouTube: Mini 0801 Full HD 1080P dashcam met GPS nightshot Apeldoorn Netherlands
Let er op dat je 1080p bekijkt, anders is het blurry / niet leesbaar!

Als tweede wil ik graag zeggen dat als je besluit tot het bestellen van een Mini 0801, je deze het beste bij DutchDashCam kunt bestellen. De reden dat ik deze shop noem zijn tweeledig:
  • Er zijn diverse modellen en Chinese kloons in omloop van de Mini 0801, sommigen werken niet lekker met sommige SD-kaartjes, anderen hebben weer bepaalde opties die in het menu ontbreken. DutchDashcams.nl heeft het juiste model op voorraad, die het hier al een half jaar perfect doet in mijn auto.
  • Ik heb een bijzonder prettige ervaring met de bestelling van mijn dashcam bij DutchDashCam. De shop lijkt niet heel professioneel maar ik heb even gebeld met Rene (de man achter de shop), en hij kon me snel van de juiste antwoorden voorzien, en heeft mij dezelfde dag nog een dashcam met een SD-kaartje opgestuurd. Dit ging allemaal op goed vertrouwen, ik mocht "binnenkort wel betalen" want "hij had nog brood op de plank" dus dat zat wel goed. De volgende dag aangekomen bleek dat er een persoonlijke boodschap/ gelukwens in de doos zat samen met een door hem in het Nederlands geschreven handleiding (i.p.v. de standaard Engrish handleiding) en dat het apparaat top werkt. Mensen die in deze tijd die gekenmerkt wordt doorr het smijten met voorwaarden / garantietermijnen / verzekeringsdocumenten nog zó met hun klanten omgaan krijgen van mij een dikke pluim en derhalve raad ik deze shop dan ook overal aan waar ik kan _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-07-2014 14:39]

There is no replacement for displacement!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zat even naar de mini 0801 filpjes te kijken maar kentekens zijn slecht/niet leesbaar. valt wat dat betreft voor mij al af. Kan natuurlijk ook aan de compressie van Youtube liggen.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 20:03
Zelf heb ik sinds kort de G1WH (deze)

Waar ik erg tevreden over ben. Zeker voor de prijs kwaliteit verhouding.
Hiervoor heb ik een tijdje een cam van de action gehad, maar dat was helemaal niets.
Je hebt dan beeld, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

• _eXistenZ_
Napo schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:57:
Zat even naar de mini 0801 filpjes te kijken maar kentekens zijn slecht/niet leesbaar. valt wat dat betreft voor mij al af. Kan natuurlijk ook aan de compressie van Youtube liggen.
Momenteel zie ik op Youtube maar dat de filmpjes tot 720p gaan, maar de camera gaat tot 1080p. De filmpjes zijn, als ik ze thuis vanaf de dashcam bekijk, juist zéér scherp en kentekens zijn juist erg goed leesbaar. Ik zou de cam daarom dus niet laten vallen :) Wat nu op Youtube te zien is is karig inderdaad.

/edit

Deze is nog wel 1080p, kijk vanaf 41s bijv.: http://youtu.be/_xvtZemmnHA?t=41s Haarscherp :) Wel ervoor zorgen dat je 1080p kijkt!

/edit

YouTube blijft hier vervelend doen met z'n geforceerde 720p, daarom heb ik met verschillende browsers gepield tot ik wél 1080p zag en daar even een screenshot van gemaakt:

Klik voor groter

[Voor 47% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-07-2014 14:37]

• Viper®
  • Niet online
Ik heb de mijne toen ook bij Rene vandaan, maar dan via fs.

Was toevallig in de buurt en kon hem toen bij hem thuis nog ophalen, top service.

Laatst ook nog eens de nieuwste firmware ontvangen, stond nog niet op de website. Hij heeft contact met DOD op dat gebied.

• BlakHawk
_eXistenZ_ schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:51:
Als eerste wil ik zeggen dat iedereen die een mooie dashcam wil de Mini 0801 serieus moet overwegen, de beeldkwaliteit is namelijk voortreffelijk, het gebruikersgemak prima, en het apparaatje lekker klein. Tevens ondersteunt dit kleinnood GPS, en met de bijgeleverde software zie je links de video en rechts een Google Map met de locatie op dat moment. Ook is de data, die in CSV-formaat is, met een beetje prutsen prima te importeren in allerhande apps om er grafieken en whatnot van te maken. We zitten immers op Tweakers.net.

Review:
[video]

Beelden:
YouTube: Testfilmpie Mini 0801 dashcam
YouTube: Mini 0801 Full HD 1080P dashcam met GPS nightshot Apeldoorn Netherlands
Het is een leuke, maar wel een stuk goedkoper dan de DOD versie...
Dat merk je volgens mij in beeldkwaliteit...

Het voordeel is dat je onder de 100 euro een camera met GPS hebt, maar ik zou zelf zeker een paar tientjes bijleggen voor de DOD LS430W ;)
Als tweede wil ik graag zeggen dat als je besluit tot het bestellen van een Mini 0801, je deze het beste bij DutchDashCam kunt bestellen. De reden dat ik deze shop noem zijn tweeledig:
  • Er zijn diverse modellen en Chinese kloons in omloop van de Mini 0801, sommigen werken niet lekker met sommige SD-kaartjes, anderen hebben weer bepaalde opties die in het menu ontbreken. DutchDashcams.nl heeft het juiste model op voorraad, die het hier al een half jaar perfect doet in mijn auto.
  • Ik heb een bijzonder prettige ervaring met de bestelling van mijn dashcam bij DutchDashCam. De shop lijkt niet heel professioneel maar ik heb even gebeld met Rene (de man achter de shop), en hij kon me snel van de juiste antwoorden voorzien, en heeft mij dezelfde dag nog een dashcam met een SD-kaartje opgestuurd. Dit ging allemaal op goed vertrouwen, ik mocht "binnenkort wel betalen" want "hij had nog brood op de plank" dus dat zat wel goed. De volgende dag aangekomen bleek dat er een persoonlijke boodschap/ gelukwens in de doos zat samen met een door hem in het Nederlands geschreven handleiding (i.p.v. de standaard Engrish handleiding) en dat het apparaat top werkt. Mensen die in deze tijd die gekenmerkt wordt doorr het smijten met voorwaarden / garantietermijnen / verzekeringsdocumenten nog zó met hun klanten omgaan krijgen van mij een dikke pluim en derhalve raad ik deze shop dan ook overal aan waar ik kan _/-\o_
Dit kan ik alleen maar beamen...
Ik heb zojuist mijn LS430 ook hier gekocht ;)

Ik heb mijn LS300W vorig jaar ook bij Rene gekocht en hij doet het er meer een beetje bij, als hobby. Je merkt in alles dat hij een grote passie heeft voor dashcams. Hij test veel modellen en heeft hele scherpe prijzen, maar toch een beperkt aanbod.

Ik begreep van hem dat hij er geen geld op hoeft te verdienen, hij vind het leuk om ernaast te doen en het blijft voor hem alleen rendabel zo lang er niet te veel wordt teruggestuurd. Daar is hij dus veel mee bezig, testen van betrouwbaarheid.

Ik heb het contact met Rene ook als zeer prettig ervaren, aftersales (zonder terugsturen, want het werkt perfect) gewoon een dikke 12! Hij wil je met alles helpen, houdt je op de hoogte van updates, vroeg mij of het allemaal wilde lukken met de installatie, gaf tips voor het bewerken van filmpjes, wat dat betreft "one of a kind" bedrijf!
Napo schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:57:
Youtube is echt een bitch daarin, dat voorop gesteld is naar mijn mening DOD gewoon net iets beter en zeker de meerprijs waard...
Aflezen van kentekens gaat prima :)
Pittie schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:16:
Zelf heb ik sinds kort de G1WH (deze)

Waar ik erg tevreden over ben. Zeker voor de prijs kwaliteit verhouding.
Hiervoor heb ik een tijdje een cam van de action gehad, maar dat was helemaal niets.
Je hebt dan beeld, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Is dat een DOD cloon?
Lijkt exact op de 300W...

• BlakHawk
0801:

LS430W:

Maar goed, ik ben wel bevooroordeeld, heb net de 430 aangeschaft...

• BlakHawk
Nachtview:

0801:

430W:

Vooral 's nachts zie je duidelijk verschil, de DOD is in alle hoeken echt scherp. De 0801 wordt voornamelijk in de hoeken minder.
Maar kentekens lezen is geen enkel probleem en de 0801 is toch een stukje goedkoper.

Maar heb je het budget? Geef die paar tientjes extra uit aan de DOD LS430W...

Nogmaals ik ben een beetje bevooroordeeld omdat ik hem net heb gekocht :)

[Voor 62% gewijzigd door BlakHawk op 21-07-2014 14:47]

• _eXistenZ_
Helaas krijg ik nog alles in 720p te zien, wat erg lastig is als we beelden vergelijken. Het grote voordeel van zo'n 430 lijkt me in ieder geval dat de camera wel altijd recht hangt, de 0801 wil nog wel een beetje hangen naar één kant als je dat niet compenseert met bevestigen. verder lijkt me zo'n 430 ook prima qua kwaliteit, ik ben enorm tevreden over de 0801 dus met zo'n 430 (die wat mij betreft on par is met de 0801) kun je vast ook niet mis gaan :)

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 12:54
Hier nog een +1 voor Rene, mijn ls430w komt ook bij hem vandaan via FS.
Je kunt hem altijd bellen of mailen met vragen, top service.

• _eXistenZ_
Nu Rene de onbetwiste eindbaas van de carcams blijkt te zijn, is het misschien handig om dit even in de TS te vermelden? Zo krijgen mensen die twijfelen over een Carcam ook een fijne ervaring bij aanschaf als ze bij hem bestellen :)

Also, wat is FS?

• JeroenV_
FS = Flitsservice.nl
Daar is ook een apart forumgedeelte over dashcams, met ook veel beelden van mensen die met zo'n ding rondrijden

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Is een dashcam niet diefstal gevoelig?
En hebben jullie een kabel voor stroom over jullie dashboard hangen?

Dit zijn eigenlijk de twee vragen waardoor ik er nog geen heb gekocht.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-03 21:28
nielsn schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:51:

Ik heb m permanent achter de spiegel hangen en de bekabeling heb ik netjes lopen via het plafond, dan links onder een afwerkklep. Vervolgens onder het stuur door en vervolgens in de sigarettenaansluiting.

• Pittie
dfrenner schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Is dat een DOD cloon?
Lijkt exact op de 300W...
Dat weet ik niet. Ik wilde zelf eigenlijk niet meer dan 50 euro uitgeven, en deze werd via het fok forum geadviseerd als een van de betere goedkope cams!
http://forum.fok.nl/topic/2117135

Via fok overigens
De verbeteringen zijn:
-140 graden lens ipv 120 (licht fisheye effect aan de randen)
-GEEN flitsende chromen ring aan de voorkant (dus valt veel minder op)!

Pas HEEL ERG op met rebrands, zie als voorbeeld dit linkje.

LS300W a €239,95

En dat is 100% EXACT hetzelfde als de G1WH van ebay, maar met een ander logo'tje erop! 190 euro wint voor die webshop! Te belachelijk voor woorden, TRAP ER NIET IN!
In dat zelfde draadje
Nee maar het is wel de beste onder de 80 (100?) euro. Er zijn camera's die veel duurder zijn en een beetje beter. Die hebben bijvoorbeeld gps onboard, of een nog NET iets beter beeld. Maar heel veel beter kan bijna niet.
Het is overigens exact dezelfde camera als de LS300W, daar kun je veel meer over vinden. Blijkbaar heeft iemand het zo geregeld dat de LS300W zonder merknaam en labels enz als G1WH verkocht mag worden voor veeeeeeel minder.
Ik ben er zelf (in verhouding tot de cam van de Action) zeer tevreden.
Kentekens zijn goed leesbaar.

[Voor 58% gewijzigd door Pittie op 22-07-2014 10:03]

• JeroenV_
Ik laat hem vaak gewoon wel in de auto zitten, of anders in een wat mindere buurt neem ik hem mee of leg hem in de kofferbak.

Stroom is bij mij ook via het plafond/deurstijl etc naar de aansteker weggewerkt, dus je ziet geen kabel lopen.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:45
Volgens mij kan je die mini makkelijker wegwerken of niet?

De mini koop je al voor 83euro incl 32GB SD http://www.amazon.co.uk/M...80p-Dashcam/dp/B00F2GMUPU

Zonder SD is hij 66 euro

[Voor 56% gewijzigd door GrooV op 22-07-2014 15:54]

• _eXistenZ_
Die mini is wel... mini... iig, en omdat de USB-kabel in het voetje zit kun je de mini er zo afklikken en er later weer op :)

Je kunt het er op gokken dat op Amazon inderdaad de juiste versie staat ja....

[Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-07-2014 16:00]

• GrooV
Besteld :)

• _eXistenZ_
Hmm, de 430 is waarschijnlijk wel iets mooier qua beeldkwaliteit hoor! Maar de mini 0801 is ook een hele fijne iig :Y

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:03

JT

VETAK y0

Kennen jullie eigenlijk ook nog een goede dashcam met een losse camera voor de achterkant van de auto erbij met beeldkwaliteit waarop je kentekens kunt lezen?

[Voor 8% gewijzigd door JT op 22-07-2014 17:39]

• BlakHawk

Ik heb hem al een jaar in de auto hangen, nooit gejat...
Nederland, Duitsland, Belgie, Oostenrijk, Hongarije en Roemenie heeft ie gezien, zonder ooit de auto te hebben verlaten...

Ik heb daarnaast een dubbele USB 12V aansluiting gekocht en een losse USB kabel van 5 meter gekocht.
Nu heb ik met 1 12V aansluiting gewoon nog een usb aansluiting (voor telefoon) vrij.
Pittie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Dat weet ik niet. Ik wilde zelf eigenlijk niet meer dan 50 euro uitgeven, en deze werd via het fok forum geadviseerd als een van de betere goedkope cams!
http://forum.fok.nl/topic/2117135

Via fok overigens

[...]

In dat zelfde draadje

[...]

Ik ben er zelf (in verhouding tot de cam van de Action) zeer tevreden.
Kentekens zijn goed leesbaar.
Ik wil daar toch nog even op terugkomen...
DOD bracht namelijk zelf ook een unbranded LS300W uit, namelijk de GT300W... Paar tientjes goedkoper, amar met het verschil dat iedere LS300W uitgebreid getest werd, voor hij in de doos ging en de GT300W deze testprocedure niet doorliep.

Vraag maar aan Rene die ze beiden heeft geleverd, De GT300W kwam regelmatig terug en de LS300W bijna nooit!

Ik heb bewust een paar tientjes extra uitgegeven, omdat terugsturen en zo altijd zo vervelend is...

DOD is zelf de fabrikant volgens mij, je krijg ook firmware upgrades van DOD. Kijken of dat bij die unbranded versie ook gebeurt ;)
Lijkt me eerder dat die goedkope versie namaak is, aangezien de eerste versie ook 120 graden kijkhoek had. DOD heeft nooit een 120 graden kijkhoek gehad! Daarnaast lees ik dat ze het hebben over de opvolger van de G1W en vergelijken de opvolger met de 300W, alleen maakt DOD de 300W al een tijdje niet meer... Dus hoe kan een camera nou een rebrand zijn, als ze hem eerder op de markt hadden???

Volgens mij is DOD gewoon de fabrikant zelf en hebben ze het bij Fok aan het verkeerde eind ;)
JT schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:06:
Kennen jullie eigenlijk ook nog een goede dashcam met een losse camera voor de achterkant van de auto erbij met beeldkwaliteit waarop je kentekens kunt lezen?
Eigenlijk bestaan die gewoon niet...
Het is allemaal ruk beeld. Ik heb er ook naar gekeken...

Ik heb sinds vandaag (Bedankt Rene!!!) mijn LS430W binnen.
De LS300W gaat dus naar achteren ;)

Iemand nog een goed programma om twee sources beeld samen te voegen? (Windows movie maker kan dit volgens mij niet, of wel?)

[Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 23-07-2014 22:53]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ga er morgen ook even langs (Rene) om een nieuwe LS460w op te halen.
Was van plan er op termijn eentje te halen voor de nieuwe leasert, maar moet volgende week een weekje in de states rondkarren in een rental, leek me eigenlijk wel verstandig dit ding dan al te gebruiken :).

• BlakHawk
HTT-Thalan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:48:
Ik ga er morgen ook even langs (Rene) om een nieuwe LS460w op te halen.
Was van plan er op termijn eentje te halen voor de nieuwe leasert, maar moet volgende week een weekje in de states rondkarren in een rental, leek me eigenlijk wel verstandig dit ding dan al te gebruiken :).
Jaloers ;)
Nee ik vond hem net even te duur en heb direct twee 430's gekocht, voor een hele nette prijs.

Dus toch de 430 met de oudere sensor, die overigens gewoon tot één van de beste dashcams behoort, dus niets om je voor te schamen!

• BlakHawk
Nou nog een kleine compilatie van mijn kant met de LS300W.

Maar sinds gisteren, doet hij geen dienst meer op de voorruit, maar de achterruit >:) :

Dit soort beeld krijg je helaas nooit met een dual cam...

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:36:
Nou nog een kleine compilatie van mijn kant met de LS300W.

[video]
Je rijdt wel echt als een idioot, dat invoegen en rechts inhalen voor een stukje van 200 meter... _O-

• BlakHawk
FiXeR.nl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:55:
Je rijdt wel echt als een idioot, dat invoegen en rechts inhalen voor een stukje van 200 meter... _O-
Invoegen?
Ik ga inderdaad niet invoegen met 60km/u. Verder is het blokmarkering en doe ik feitelijk niets verkeerd...

Dat rechtsinhalen, was achteraf inderdaad een beetje lomp, maar meneer reed heel de tijd links en kon al lang naar rechts. Op een gegeven moment was ik het zat, alleen het stoplicht dacht daar anders over ;)

• Viper®
  • Niet online
Ach zo rij ik ook hoor, maar dan nog wat erger >:)

Het is trouwens niet maar 200 meter. Het is vooraan staan bij het stoplicht, wat betekent dat je niet eerst nog een half uur achter een traag optrekkende voorganger zit.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:51

ST10©DE

Dus.............

Het is nu niet te zien, maar er is natuurlijk een kans dat die auto die rechts werd ingehaald linksaf moet bij het stoplicht. Mocht dat zo zijn geweest is het niet heel vreemd dat die auto links blijft.

Betreffende snelweg invoegen, feitelijk doe je misschien niks fout, echter het is wel behoorlijk lomp ja.

Overigens lijkt het ook dat je met een iets hogere snelheid rijdt dan het overige verkeer, en ja dan loop je zelf tegen dit soort situaties aan.

Idioot wil ik het niet noemen, maar het krijgt ook niet de schoonheidsprijs.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• BlakHawk
P. Mekes schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:15:
Het is nu niet te zien, maar er is natuurlijk een kans dat die auto die rechts werd ingehaald linksaf moet bij het stoplicht. Mocht dat zo zijn geweest is het niet heel vreemd dat die auto links blijft.

Betreffende snelweg invoegen, feitelijk doe je misschien niks fout, echter het is wel behoorlijk lomp ja.

Overigens lijkt het ook dat je met een iets hogere snelheid rijdt dan het overige verkeer, en ja dan loop je zelf tegen dit soort situaties aan.

Idioot wil ik het niet noemen, maar het krijgt ook niet de schoonheidsprijs.
Ik hoef ook geen schoonheidsprijs ;)

Over het invoegen: Waarom is het lomp? Ik voeg op de juiste manier in, snelheid maken en aan het einde van de blokmarkering invoegen. Daar ben ik naar mijn mening echt niet lomp.

Het rechts inhalen ben ik het mee eens, dat was niet zo netjes als meneer naar links had gemoeten. Echter, dit was niet het geval, meneer ging gewoon rechtdoor...
Dus, ja ik reed iets harder, maar meneer had gewoon naar rechts gemoeten...

• _eXistenZ_
Voordat we alle rij-ervaringen gaan delen in dit wonderschone topic: is het een idee om dit topic alléén voor de dashcams dus de hardware zelf te houden, (daar horen beelden bij om de kwaliteit te laten zien) en eventueel een los topic te openen voor beelden van wat je meegemaakt hebt?

Voor degenen die in de HK kunnen is er Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 12.

Het hoeft uiteraard niet (ik ben geen modje ofzo), maar is een voorstel. Anders ben ik bang dat het topic verzandt in een tweede wegmisbruikers-topic :)

• BlakHawk
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:41:
Voordat we alle rij-ervaringen gaan delen in dit wonderschone topic: is het een idee om dit topic alléén voor de dashcams dus de hardware zelf te houden, (daar horen beelden bij om de kwaliteit te laten zien) en eventueel een los topic te openen voor beelden van wat je meegemaakt hebt?

Voor degenen die in de HK kunnen is er Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 12.

Het hoeft uiteraard niet (ik ben geen modje ofzo), maar is een voorstel. Anders ben ik bang dat het topic verzandt in een tweede wegmisbruikers-topic :)
Is inderdaad een goede!

• _eXistenZ_
Zo, layout van TS aangepast. Het gedeelte van de modellen met hun specs moet ik nog doorlopen maar daar heb ik helaas nu geen tijd meer voor, moet ervandoor :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hier even een snelle sneek peek van de nieuwe LS460w:

http://youtu.be/mONMiC51oho

moet hem nog even netjes monteren, kabel wegwerken etc. maar zoals je ziet is het ook met deze dik in orde qua beeldkwaliteit. Ik ga de komende tijd wat verschillende situaties filmen (o.a. bij nacht) en indien er interesse is zal ik e.e.a. hier posten :).

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:37
Zeer goede beeldkwaliteit. Heb je nu een kaben naar beneden lopen naar je 12Volt aansluiting? Of hoe heb je hem weggewerkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

vinom schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:20:
Zeer goede beeldkwaliteit. Heb je nu een kaben naar beneden lopen naar je 12Volt aansluiting? Of hoe heb je hem weggewerkt?
Heb hem nu even geklemd tussen het rechter zonnevizier en daar rechts van hangt hij af naar beneden idd.
Het is ook niet permanent, zodra de nieuwe leasert er is werk ik het allemaal écht netjes weg.
Er zit iets van 3 of 4 meter snoer aan, lang genoeg in ieder geval!

[Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-07-2014 19:23]

• _eXistenZ_
Zo, TS weer een schop gegeven :) Gedeelte met camera's is nu netjes, ik zal nog info toevoegen van o.a. de mini 0801.

• Isane
Zal het mogelijk zijn om de dashcam aan te sluiten op de radio? Om te zorgen dat de dashcam aan gaat wanneer ik de auto aanzet?

• _eXistenZ_
Dashcams gaan doorgaans aan zodra er stroom op de USB-kabel gezet wordt, en gaan vanzelf weer uit als de stroom er afgehaald wordt. Mijn mini 0801 iig wel, maar neem aan dat het voor alle dashcams zo werkt.

Dus kan je gewoon een 12V-draad pakken die stroom krijgt zodra je de auto start :Y

Ikzelf heb vorige week twee van deze besteld om de kabel achter m'n dashboard weg te werken.
USB werkt immers op 5V, en je auto levert 12V :)

[Voor 38% gewijzigd door _eXistenZ_ op 28-07-2014 15:39]

• Isane
_eXistenZ_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:27:
Dashcams gaan doorgaans aan zodra er stroom op de USB-kabel gezet wordt, en gaan vanzelf weer uit als de stroom er afgehaald wordt. Mijn mini 0801 iig wel, maar neem aan dat het voor alle dashcams zo werkt.

Dus kan je gewoon een 12V-draad pakken die stroom krijgt zodra je de auto start :Y waar je dan dus wel een converter naar 5V tussen moet zetten, USB is 5V
Op mijn 12v sigarettenaansteker zit altijd stroom. En ik wil voorkomen dat ik de accu leegtrek als ik de auto enkele dagen niet gebruik. Dus daarom de vraag als ik 'm kan aansluiten op bv aansluitingen van de radio.

• _eXistenZ_
Je moet gewoon een willekeurige geschakelde draad pakken, je auto heeft vast wel een aantal 12V-lijnen die alleen geschakeld worden met je contactslot :) Ik heb mijn post truowens aangepast, check het linkje dat ik net gaf :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
MarkoAlmelo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:37:
[...]

Op mijn 12v sigarettenaansteker zit altijd stroom. En ik wil voorkomen dat ik de accu leegtrek als ik de auto enkele dagen niet gebruik. Dus daarom de vraag als ik 'm kan aansluiten op bv aansluitingen van de radio.
Kijk anders even in het boekje van je auto. Ik weet dat je bij een Peugeot 206 een zekering van plaats kunt wisselen om te kiezen of er altijd voeding op de sigarettenaansteker staat, of alleen bij sleutel op contact.
Misschien dat zoiets bij jouw auto ook kan.

[Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2014 15:40]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
ik had in het andere topic over dashcams de zelfde vraag gesteld.

zit er qua beeld nog een verschil tussen de 330 en 430 ? gps heeft voor mij geen meerwaarde. een 330 kan ik voor 100 euro overnemen de 430 kost 40 euro meer.
ook mijn ford fiesta mk7 houd stroom op de sigarettenuitgang. mijn huidige dashcam staat daardoor ook constant op te nemen. van de week eens kijken of dit mogelijk is om uit te zetten.

[Voor 29% gewijzigd door RenaldoN op 28-07-2014 16:18]

• _eXistenZ_
Daar had dfrenner ook nog op gereageerd ;)

• BlakHawk
RenaldoN schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:17:

zit er qua beeld nog een verschil tussen de 330 en 430 ? gps heeft voor mij geen meerwaarde. een 330 kan ik voor 100 euro overnemen de 430 kost 40 euro meer.
ook mijn ford fiesta mk7 houd stroom op de sigarettenuitgang. mijn huidige dashcam staat daardoor ook constant op te nemen. van de week eens kijken of dit mogelijk is om uit te zetten.
gewoon voor de 330 gaan dus. Beeld is nagenoeg gelijk. En mocht je ooit toch gps willen, dan kan het met de 330. Hij is gps voorbereid, dus je kunt er een gps module inprikken...

• Isane
_eXistenZ_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:39:
Je moet gewoon een willekeurige geschakelde draad pakken, je auto heeft vast wel een aantal 12V-lijnen die alleen geschakeld worden met je contactslot :) Ik heb mijn post truowens aangepast, check het linkje dat ik net gaf :)
ThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:40:
[...]

Kijk anders even in het boekje van je auto. Ik weet dat je bij een Peugeot 206 een zekering van plaats kunt wisselen om te kiezen of er altijd voeding op de sigarettenaansteker staat, of alleen bij sleutel op contact.
Misschien dat zoiets bij jouw auto ook kan.
thnx voor de info, hier kan ik wat mee

• BlakHawk

Overigens, is de 330 gebruikt?
Want voor 119 euro heb je een hele nieuwe:
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wat-wij-verkopen

• RenaldoN
  • Nu online
dfrenner schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:57:
[...]

Overigens, is de 330 gebruikt?
Want voor 119 euro heb je een hele nieuwe:
ging idd om een gebruikte 2de kansje coolblue met 20maanden garantie.
echter staat de camera nu niet meer op marktplaats dus zal nu wel weg zijn.

• BlakHawk
RenaldoN schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:15:
[...]

ging idd om een gebruikte 2de kansje coolblue met 20maanden garantie.
echter staat de camera nu niet meer op marktplaats dus zal nu wel weg zijn.
voor 19 euro meer heb je een nieuwe ;-)

• RenaldoN
  • Nu online
dfrenner schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:53:
[...]

voor 19 euro meer heb je een nieuwe ;-)
27 euro meer komt ook nog verzendkosten bij :)
heb mij ook nog een max van 100 euro gegeven dus dat kwam mooi uit.

• BlakHawk
RenaldoN schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:10:
27 euro meer komt ook nog verzendkosten bij :)
heb mij ook nog een max van 100 euro gegeven dus dat kwam mooi uit.
Je kan hem ook ophalen als je in de buurt van Apeldoorn woont, anders wordt het lastig inderdaad...
Maar goed, het is maar een alternatief he...

• RenaldoN
  • Nu online
op dit moment in het bezit van een 330 :) leuk ding maar kan iemand mij zeggen met welke knop ik de opnamen stop ? heb alle knoppen al geprobeerd maar kan de opnamen niet stoppen zodoende kan ik ook niet in het menu komen om dingen in te stellen.

na het opnieuw instoppen van het kaartje werkt het ineens wel weer.

[Voor 12% gewijzigd door RenaldoN op 30-07-2014 18:33]

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15

Smurf

Detri

Wordt bij jou de stroom dan niet uitgeschakeld na een minuut of 5? Ik heb zelf een Mondeo mk4 (welke net als de fiesta mk7 vanaf 2008 tot heden wordt gemaakt) en die schakelt de sigarettenaansteker uitgang na een tijdje uit. Inschakelen doet hij weer zodra je de auto van het slot afhaalt.
Dacht eerst ook dat hij de stroom er altijd op liet staan, maar ik hoorde de cam af en toe aanschakelen als ik na het ontgrendelen gelijk de deur opentrok, en daardoor ben ik maar eens gaan kijken of het power ledje op de voeding uit was gegaan voordat ik de auto van het slot haalde.

Zelf morgen mijn nieuwe LS460w ophalen. Ligt nu bij het postkantoor, maar vandaag ga ik dat niet meer redden. Heb er nu een van de Chinees in hangen (GS1000 kloon), maar die werkt net niet optimaal. Nu toch maar voor "the real deal".

[Voor 11% gewijzigd door Smurf op 30-07-2014 18:01]

-insert charnames+lvl's here-

• RenaldoN
  • Nu online
Smurf schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:57:
[...]

Wordt bij jou de stroom dan niet uitgeschakeld na een minuut of 5? Ik heb zelf een Mondeo mk4 (welke net als de fiesta mk7 vanaf 2008 tot heden wordt gemaakt) en die schakelt de sigarettenaansteker uitgang na een tijdje uit. Inschakelen doet hij weer zodra je de auto van het slot afhaalt.
Dacht eerst ook dat hij de stroom er altijd op liet staan, maar ik hoorde de cam af en toe aanschakelen als ik na het ontgrendelen gelijk de deur opentrok, en daardoor ben ik maar eens gaan kijken of het power ledje op de voeding uit was gegaan voordat ik de auto van het slot haalde.

Zelf morgen mijn nieuwe LS460w ophalen. Ligt nu bij het postkantoor, maar vandaag ga ik dat niet meer redden. Heb er nu een van de Chinees in hangen (GS1000 kloon), maar die werkt net niet optimaal. Nu toch maar voor "the real deal".
nee, de fiesta mk7 laat mijn dashcam de gehele nacht opnemen. stroom gaat er echt niet af

• GrooV
Inmiddels mijn dashcam binnen (Mini 0801). Erg klein ding en werkt goed! PC software gebruikt alleen wel quicktime en dat is echt bagger op Windows 8.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Remi

Moo!

Mijn DoD LS460W is inmiddels ook binnen met dank aan Rene van Dutchdashcam. Hij hangt al in de auto maar ik moet alleen de kabel nog even wegwerken. De cam werkt naar behoren en de beelden zijn zeer helder. De player van DoD is op zich ook wel grappig om het e.e.a in kaart te brengen. :)

• Freedive
  • Laatst online: 10:16

Freedive

] Ken sent me _

GrooV schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:37:
Inmiddels mijn dashcam binnen (Mini 0801). Erg klein ding en werkt goed! PC software gebruikt alleen wel quicktime en dat is echt bagger op Windows 8.
Ik gebruik http://www.registratorviewer.com/index_en.html om beelden te bekijken van mijn 0801 werkt super!

• GrooV
Freedive schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik http://www.registratorviewer.com/index_en.html om beelden te bekijken van mijn 0801 werkt super!
Werkt idd een stuk beter!

Welke firmware gebruik jij trouwens?

• Freedive
  • Laatst online: 10:16

Freedive

] Ken sent me _

GrooV schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Welke firmware gebruik jij trouwens?
Euhm uit mijn hoofd die van maart dit jaar, maar zou ook die van december 2013 kunnen zijn :+

• BlakHawk
RenaldoN schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:19:
op dit moment in het bezit van een 330 :) leuk ding maar kan iemand mij zeggen met welke knop ik de opnamen stop ? heb alle knoppen al geprobeerd maar kan de opnamen niet stoppen zodoende kan ik ook niet in het menu komen om dingen in te stellen.

na het opnieuw instoppen van het kaartje werkt het ineens wel weer.
Waar heb je hem uiteindelijk gekocht?

Knop rechtsbovenin!
Op de bovenkant dus.

Linkerknop is dat de dashcam aan en uit gaat, rechter knop neem je op en stop je het opnemen.
RenaldoN schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:26:
nee, de fiesta mk7 laat mijn dashcam de gehele nacht opnemen. stroom gaat er echt niet af
Bij mijn Focus, gaat hij na een minuut of 10 uit.
Maar de LS300W in de achterbak, blijft wel opnemen...

• RenaldoN
  • Nu online
dfrenner schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:19:
[...]

Waar heb je hem uiteindelijk gekocht?

Knop rechtsbovenin!
Op de bovenkant dus.

Linkerknop is dat de dashcam aan en uit gaat, rechter knop neem je op en stop je het opnemen.

[...]

Bij mijn Focus, gaat hij na een minuut of 10 uit.
Maar de LS300W in de achterbak, blijft wel opnemen...
alsnog via coolblue. hadden de dashcam nog wel.
die knop werkte dus in eerste instantie niet. nadat ik mijn kaartje er opnieuw had in gedaan werkte het wel weer. in de achterbak heb ik geen 12v maar aan de voorkant blijft de stroom er wel altijd opstaan.

• GrooV
Merk wel dat met een auto ruit met voorruit verwarming het beeld in het donker/schemer wel minder is. Dat is wel jammer

• BlakHawk
GrooV schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:55:
Merk wel dat met een auto ruit met voorruit verwarming het beeld in het donker/schemer wel minder is. Dat is wel jammer
Klopt, dat heb ik ook...

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11-2022

carnager

AmsterdamVideo

Zou mooi zijn als er ook een polarisatiefilter op zou zitten.
Zeker bij wat zonnig weer zie je nu te vaak reflecties vanaf het ruit terug op de video, van de dashcam of van het dashboard/interieur van de auto. Erg storend als je de camera juist wilt gebruiken voor recreatieve opnamen.
Dat brengt me dan ook op 2 vragen / discussiepunten:

1) Zijn er dashcams met goede beeldkwaliteit die een polarisatiefilter hebben?

2) Zijn er manieren om het autoruit te ontspiegelen en wat geeft het beste resultaat, o.a. zonder het beeld van buiten te vertroebelen?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-03 01:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zijn de DOD's geliefder dan de G1W's?

Let wel op bij de G1W's dat er een capacitor-versie bestaat; die zou ik nemen in plaats van de standaard batterij versie.

Gulfstream G650

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Slimme mensen,
Is onderstaande een goede deal ?

http://www.woodeal.nl/winkel/hd-dashboard-camera/

Ik weet niet wat voor merk camera het is, maar er is geen nederlandse display taal, doet mij denken aan een goedkoop chinees merk wat nooi 130 euro zou kosten.

[Voor 62% gewijzigd door dominicr op 08-08-2014 11:44]

• GrooV
Dashcam's met infrarood ledjes zijn echt zinloos. Je kan er beter een halen met goede lichtinval/sensor. Infrarood komt echt maar net voor je motorkap uit.

Daarnaast is hij maar 720p. Ik zou nog even doorsparen

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Oke, ik vroeg mij gewoon af of het een goede deal is, heb niet perse een dashcam nodig dus ik ga geen 100 euro uitgeven voor een 'hebbedingetje'.

• BlakHawk
dominicr schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:43:
Slimme mensen,

Ik weet niet wat voor merk camera het is, maar er is geen nederlandse display taal, doet mij denken aan een goedkoop chinees merk wat nooi 130 euro zou kosten.
Kijk, wat wil je ermee?
Situaties opnemen die leuk zijn om terug te kijken, dan is het een "prima" camera.

Ga er maar wel vanuit dat dit gewoon 480p is wat softwarematig wordt geupscales naar 720p. Met andere woorden, kentekens lezen zal lastig worden ;)

Wil je echt goede kwaliteit beeld hebben, dan zit je wel minimaal aan de 119 euro.

Wil je goed beeld (iets minder dan DOD) en iets goedkoper, dan heb je bijvoorbeeld de mini 0801 voor 95 euro... Daar zit direct GPS bij en zoals ik hier zie, is dat inclusief verzenden:

Edit:

Kijk een beetje uit met die website...
4 reviews van dezelfde dag en als je over het icoontje bij de review heen gaat, verschijnt bij alle reviews dezelfde user (Woodeal) toevallig dezelfde naam als de website zelf ;)

Bij een goede cam hoef je de reviews niet te faken...

Daarnaast zie ik nergens een echt merk en typenummer van de camera, dat maakt vergelijken heel lastig!

Edit 2 :)

Hier zie je een beetje wat je kunt verwachten...

Het beeld is eerlijk gezegd gewoon slecht, maar daar staat natuurlijk maar 30 euro tegenover.

Dus wil je echt niet meer uitgeven, dan is het niet anders en heb je een dashcam, maar houdt rekening met het feit dat je over 6 maanden dan misschien wel denkt, ik wil toch die goede DOD kwaliteit en dan is deze 30 euro toch weggegooid geld...

Ik wilde zelf gewoon goed beeld (ook in de nacht) en dat heb je gewoon niet onder de 90 euro...

Ik weet toevallig dat Rene (de man achter dutchdashcam) zijn camera's uitvoerig op duurzaamheid test, omdat hij het erbij doet als "hobby". De camara's op zijn site zijn dus ook gewoon degelijk en duurzaam.

Verder ALTIJD vergelijken van beelden, liefst niet op Youtube, maar goed, bij gebrek aan beter...

[Voor 39% gewijzigd door BlakHawk op 08-08-2014 12:41]

• RenaldoN
  • Nu online
Voor 40 euro mag je mijn gembird overnemen
https://www.praxis.nl/ger...d-camera-dcam-005/5323082

Qua beeld als beginnende dashcam best goed. Nacht is een heel stuk minder.

• BlakHawk
RenaldoN schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:02:
Voor 40 euro mag je mijn gembird overnemen
https://www.praxis.nl/ger...d-camera-dcam-005/5323082

Qua beeld als beginnende dashcam best goed. Nacht is een heel stuk minder.
Hoe lang heb je ermee gedaan, voordat je betere kwaliteit wilde? ;)

(terwijl die Gembird natuurlijk wel een stuk beter is dan een 30 euro "HD" dashcam ;) )

[Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 08-08-2014 13:29]

• Pittie
dominicr schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:43:
Slimme mensen,

Deze ziet er precies zo uit als de variant van de action die daar een tijdje geleden voor 15 euro te koop was.
Ik zou deze niet aanraden. Tenzij het echt om te proberen is. Beeld kwaliteit is niet zo best. Kentekens zijn inderdaad zo goed als niet te lezen, tenzij je bij het stoplicht ongeveer op de bumper van je voorganger zit.
Tevens is het ophang systeem van deze camera niet zo best. Gaat na een tijdje los zitten, dus een rammelende camera tot gevoel. Na de 10de vastzetten brak het ophangsysteem finaal af en werd het tijd voor een nieuwe cam :+

• RenaldoN
  • Nu online
dfrenner schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:24:
[...]

Hoe lang heb je ermee gedaan, voordat je betere kwaliteit wilde? ;)

(terwijl die Gembird natuurlijk wel een stuk beter is dan een 30 euro "HD" dashcam ;) )
Sinds begin dit jaar. Dus nu 8 maanden.
Heb ondertussen een dod330 op YouTube zijn genoeg filmpjes te vinden. Zoek maar op k6000. Gembird is gewoon een hernoemde k6000 die als middenklassen gezien wordt.

[Voor 3% gewijzigd door RenaldoN op 08-08-2014 15:55]

• BlakHawk
RenaldoN schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:55:
Sinds begin dit jaar. Dus nu 8 maanden.
Heb ondertussen een dod330 op YouTube zijn genoeg filmpjes te vinden. Zoek maar op k6000. Gembird is gewoon een hernoemde k6000 die als middenklassen gezien wordt.
Wat ik bedoel is dat ik geen cam voor 30 euro zou kopen, want over 6 maanden wil je toch iets leukers en had je beter die 30 euro daar bij kunnen leggen.

Als ik jouw situatie erbij pak:
Je hebt 70 euro aan de k6000 uitgegeven en 100 euro aan de DOD330.

Als je dat van te voren had geweten, hat je ook 172,50 aan de DOD460 kunnen uitgeven (http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wat-wij-verkopen) ;)

Nu weet ik dat de 460 toen nog niet was en dat het achteraf altijd makkelijk praten is...
Maar je snapt mijn punt.

Misschien niet altijd valide bij een middenklasse dashcam, maar ik denk dat de 30 euro aan een "HD" dashcam uiteindelijk duurkoop zal zijn. Maar er zullen ook best mensen zijn die er wel tevreden mee zijn...

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:29

iichel

Gazoooo

Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de mini 0801.

Eens gezocht op eBay, deze lijkt wel erg goedkoop.

http://www.ebay.co.uk/itm...ology&hash=item23391a526d

Echter twijfel ik aan de echtheid, omdat hij zowel in de camera als in de voet een USB nodig lijkt (nadruk op lijkt) te hebben.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Het schijnt dat er een opvolger komt van de 0801;

De 0803 heeft hogere reso, maar wordt wat warm, maar de 0805 gaat ook gebruik maken van WDR (Wide Dynamic Range) waardoor de nachtopnames beter worden.

Ik denk dat ik die even afwacht. Als die ook <=100,- gaat kosten, dan gaat hem dat worden voor mij.

Zit veel in het donker in de auto en vind de nachtopnames van de 0801 nét wat te karig om het aan te durven er een te kopen. De DOD's vind ik wat te prijzig

¯\_(ツ)_/¯

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:03

JT

VETAK y0

SalimRMAF schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 00:38:
Zijn de DOD's geliefder dan de G1W's?

Let wel op bij de G1W's dat er een capacitor-versie bestaat; die zou ik nemen in plaats van de standaard batterij versie.
Wat is het verschil?

• BlakHawk
Ik ben niet zo onder de indruk van G1W en de filmpjes die ik heb gezien. Er wordt op internet veel beweerd dat dod een duurdere gw1 is.

Je ziet dat het nachtbeeld van de 300w veel beter is:

Daarnaast is dod verder gegaan en bieden de 300w helemaal niet meer aan.

Dus als je echt geen geld wil uitgeven is het een optie voor je, maar let op dat goedkoop in sommige gevallen ook wel duurkoop blijkt te zijn ;-)

• GrooV
iichel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:41:
Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de mini 0801.

Eens gezocht op eBay, deze lijkt wel erg goedkoop.

http://www.ebay.co.uk/itm...ology&hash=item23391a526d

Echter twijfel ik aan de echtheid, omdat hij zowel in de camera als in de voet een USB nodig lijkt (nadruk op lijkt) te hebben.
Koop hem dan via Amazon zoals ik heb gedaan: http://www.amazon.co.uk/M...80p-Dashcam/dp/B00F2GMUPU

Maar het klopt dat beide USB hebben, in de voet dan hoef je in de auto niet met kabels te klooien. En in de camera zodat je er via je pc ook bij kan.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:29

iichel

Gazoooo

Ah, duidelijk, dank!

Zal er eentje bestellen :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• BlakHawk
Als je in Nederland wil bestellen is Rene wel een goede optie trouwens...

95 euro inclusief verzenden...

Vraag hier maar rond, goede ervaringen met Rene.

Ik heb beide dashcams bij hem vandaan en goede service, goede levering, aftersales beste wat ik ooit heb meegemaakt. Hij helpt je graag met firmwareupdates etc. je merkt aan alles dat hij een passie voor dashcams heeft ;)

• GrooV
Firmware kan je hier downloaden: http://dc.p-mc.eu/0801/firmware

Ik draai de 20140308 GPS + 1CARD Official firmware binary

Firmware upgraden zoals staat op http://dashcamtalk.com/mini-0801/
  1. Format the MicroSD Card
  2. Copy the firmware file(s) (.bin) onto the root of the MicroSD Card
  3. You may need to rename the firmware file depending on the your camera. Some of the names that have worked include:
    • firmware-NO1-SPI-OV2710FLIP-TB15-M8452.bin
    • firmware-NO1.bin
    • firmware-NO1-SPI-TB15.bin
    • firmware-NO1-SPIF-TB15.bin
    • firmware-NO1-SPI-OV2710FLIP-TB15-MA310.bin
  4. The camera should prompt to update automatically (yes/no)
  5. After the firmware update is completed be sure to delete the files or you will be prompted to update again
Zijn we nou tweakers of niet ? }:O

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:03
Heeft er al iemand ervaring met de A118 /B40? Lijkt zo te zien redelijk onopvallend weg te werken omdat er geen losse houder aan zit maar direct tegen de voorruit gehangen wordt...
http://www.foxoffer.com/a...r-p-694.html#.U-vkK2IaySM

• GrooV
bureno schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:27:
Heeft er al iemand ervaring met de A118 /B40? Lijkt zo te zien redelijk onopvallend weg te werken omdat er geen losse houder aan zit maar direct tegen de voorruit gehangen wordt...
http://www.foxoffer.com/a...r-p-694.html#.U-vkK2IaySM
Dat is toch juist onhandiger? Kan je hem nooit eraf halen.

Vind t ook niet zo'n mooi ding en volgens mij moeten er TF kaartjes in want weer onhandig is in deze SD tijd.
Pagina: 1 2 3 ... 54 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee