• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Eh, TF kaartjes zijn gewoon MicroSD kaartjes? (4/5 kaartjes die ik heb zijn al MicroSD kaartjes in adapters)

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:26
Waarom nemen jullie niet gewoon je gsm? alleen dashboard houder kopen.
je heb gps, beeld, navigatie, muziek combinatie's? uiteraard voor mensen die niet te veel wilt voor betalen.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 15:02
Omdat je GSM ook beperkte ruimte heeft voor video's, geen breedbeeldhoek heeft, snel warm wordt als je lang gaat filmen en je gsm is ook onbruikbaar dan.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Appleman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:16:
Omdat je GSM ook beperkte ruimte heeft voor video's, geen breedbeeldhoek heeft, snel warm wordt als je lang gaat filmen en je gsm is ook onbruikbaar dan.
Dat, en een dashcam doet ook GPS logging op de video, timestamping, loop recording, automatisch aan/uit schakelen, crash lockdown en nog een bende features die een gsm vaak niet heeft.

Ik heb er net een tweede bij gekocht, stuk goedkoper maar ook een mooi apparaat: De RX300.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:50

Arfman

Drome!

Voor Android heb je Autoguard Dashcam Pro. Werkt best aardig, je telefoon wordt wel warm :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:26
Micro sdcard kost tegenwoordig niks meer, breedbeeldhoek zal ik je gelijk geven en warmte stoort niet want je houdt hem toch niet vast terwijl je rijdt en rijd je soms met gsm tegelijkertijd (verboden)?

HTT-Thalan: je kan grotendeels van die features wel hebben met applicatie uit playstore.
Ik ben nog aan het testen welke app best bij me past maar momenteel is inderdaad Autoguard Dashcam goed zoals Arfman zei.
Appleman schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:16:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

royalt123 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:28:
Micro sdcard kost tegenwoordig niks meer, breedbeeldhoek zal ik je gelijk geven en warmte stoort niet want je houdt hem toch niet vast terwijl je rijdt en rijd je soms met gsm tegelijkertijd (verboden)?

HTT-Thalan: je kan grotendeels van die features wel hebben met applicatie uit playstore.
Ik ben nog aan het testen welke app best bij me past maar momenteel is inderdaad Autoguard Dashcam goed zoals Arfman zei.

[...]
Nu zeg je wel dat warmte niks uitmaakt omdat je de telefoon toch niet vast hebt. Maar uit ervaring kan ik je wel vertellen dat de opname ook stopt vanwege de ingebouwde warmte-bescherming.

En je zult sowieso moeten zorgen dat je niet opgebeld kan worden, anders stopt de opname ook.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 11:30

EektheMan

DPC

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

Dat, en een dashcam doet ook GPS logging op de video, timestamping, loop recording, automatisch aan/uit schakelen, crash lockdown en nog een bende features die een gsm vaak niet heeft.

Ik heb er net een tweede bij gekocht, stuk goedkoper maar ook een mooi apparaat: De RX300.
Voor Windows Phone heeft Sygic sinds korte een geode app: http://www.windowsphone.c...2d-4076-acfe-e08fa7811d0c

Zal binnenkort ook op iOS en Android uitkomen (grappig, die omgekeerde wereld). Mooie is dat je ook een snelheidsmeter bij hebt met waarschuwingen zodra je te hard rijdt.

Maar zoals boven aangehaald, is de kijkhoek wat minder. Hier eenfilmpjee van een Nokia 920 die bekend staat om zijn goede (nacht)beeld en beeldstabilisatie. In het filmpje valt direct op dat je aan de rechterkant geen beeld hebt. Voor de rest kan het er wat mij betreft er goed mee door.

Heb zelf vanwege het beperkte beeld ook maar besloten om een dashcam aan te schaffen. De DOD LS460W verwacht ik deze week *O* . Kijken of ik een poging kan wagen om de 2 beelden van cam en gsm te vergelijken.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Zoals beloofd een vergelijking tussen de Wide Angle lens (140 graden) van de DOD LS460W en een smartphone (Nokia Lumia 920). Ik heb beide pics in Paint bewerkt om het nummerbord van de Lexus onleesbaar te maken. De eerste 2 letters zijn nog zichtbaar en bij beide opnames goed te lezen.

Wat dus vooral opvalt is de beperkte kijkhoek die een smartphone geeft ten opzichte van een volwaardige dashcam. Verder is de garage niet top verlicht.

Nokia Lumia 920

LS460W dashcam screenshot

edit: DOD LS460W aan pricewatch toegevoegd en link geplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door EektheMan op 01-09-2014 14:28 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mijn ouders zijn ook op zoek naar een nieuwe dashcam, maar ik vraag me af op welke plaats het moet geplaatst worden op de voorruit. Het gaat om een BMW met licht en regensenor achter de achteruitkijkspiegel. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verder heb ik een model http://www.vandenborre.be/dashcam/road-eyes-rec-duo-hd gezien met 2 camera's. Voegt dat echt iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

ETzPliskin schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:06:
Mijn ouders zijn ook op zoek naar een nieuwe dashcam, maar ik vraag me af op welke plaats het moet geplaatst worden op de voorruit. Het gaat om een BMW met licht en regensenor achter de achteruitkijkspiegel. Heeft iemand daar ervaring mee?

Verder heb ik een model http://www.vandenborre.be/dashcam/road-eyes-rec-duo-hd gezien met 2 camera's. Voegt dat echt iets toe?
offtopic:
Kijk eens rechtsboven in die rode tweakersbalk. Daar zie je als het goed is een groen ballonnetje. *click* ;)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

ETzPliskin schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:06:

Ik heb geen BMW, maar bij mij zit er ook wat bij de achteruitkijkspiegel. Daardoor moet ik mijn dashcam iets naar rechts plaatse waardoor ik een miniem zichtverlies heb. Maar de kans dat er weer meteoren naar beneden komen zetten is erg klein, dus ik ervaar het niet als storend.

Op welke plaats? Op het dashboard gaat prima. Hoef je ook niet per se de kabels via via aan te leggen. Je hebt enkel net iets minder zicht op kleine schaafwondjes dichter bij de motorkap.
Zeker belangrijk is om de camera zo dicht mogelijk tegen het glas aan te plaatsen. Zo heb je minder weerspiegeling van je ruit. En verder zo centraal mogelijk om zo veel mogelijk op beeld te hebben. Zowel links als rechts. Het knopje om hopelijke leuke beelden vast te leggen zou ik ook binnen handbereik houden.

Die dubbele camera vat ik niet helemaal. Het enige wat ik kan bedenken is dat de camera niet bedoeld is voor België, maar meer voor landen waar car jackings vaker voor komen. Ik neem aan dat de beelden via het achterraam out of focus zijn, dus daar zie ik ook geen reden voor een binnen camera. In Belgie is het denk ik alleen maar nadelig. De beelden van binnen de auto kunnen soms ook ongunstig voor de eigenaar zijn.
Vreemd dat de camera buiten een minder grote hoek heeft dan binnen. De camera in mijn post hierboven heeft buiten een lens met kijkhoek van 140 graden. Zo uit mijn hoofd 20 graden meer dan die uit jouw post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik zou graag een dashboard camera kopen voor in de auto. Mijn eisen zijn niet zo hoog... de camera wordt aangesloten (dus een grote batterij is niet nodig) en zal na het parkeren opgeborgen worden. Mijn budget is rond de €150.

Mijn voorkeuren/vereisten:
- Oude beelden moeten verwijderd worden wanneer de SD-kaart volzit
- Bij voorkeur 1080p, nummerplaten moeten goed leesbaar zijn en het beeld moet vloeiend zijn (bij voorkeur dus 60FPS)
- Detecteren van mogelijke ongevallen (zoals heel hard remmen)
- Moet ook 's nachts werken

Ik heb al op verschillende (Belgische) websites gekeken en het valt me op dat het aanbod héél beperkt is. Elke camera dat aan mijn vereisten voldoet blijkt dan weer een heel groot nadeel te hebben.

Deze spreekt me bijvoorbeeld aan:
http://www.allcam.nl/dashcam-super-gps

Maar hier staat dan weer geen merk bij en in de reacties lees ik dat alles in het Russisch is 8)7

Ik heb hier op Tweakers gezocht naar een best buy guide, maar deze kan ik niet vinden :(

Iemand een voorstel welke dashcam voor mij geschikt zou kunnen zijn?

Door bovenstaande reacties spreekt deze me wel aan:
http://www.cameranu.nl/nl...d-ls360w-dashboard-camera

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
De dashcams in de TS voldoen beide aan wat je wilt, heb je die wel gezien?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Eigenlijk niet, omdat ik een link naar dit topic kreeg ;)

Maar diegene die ik aanhaal lijkt me dan wel goed? :)

Nog 1 vraagje dan: is deze SD-kaart voldoende (snelheid)?
http://www.amazon.de/SanD...55C0NS/ref=dp_ob_title_ce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Nemesizz

Untouchable

Bv202 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:15:

Class 10 SD kaartjes zijn snel genoeg om video's mee op te nemen, dus dat moet wel goed gaan (gebruik zelf Class 10 voor een actiecam).
De goedkopere kaartjes zijn soms Class 4 ofzo en die zijn vaak te traag voor video opnames (meer voor foto's maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb binnenkort een andere auto, daar zitten helaas geen parkeersensoren op (mijn huidige heeft dat wel). Nu wil ik geen aftermarket sensoren gaan plaatsen, maar ik wil dit middels een dashcam oplossen.

Nu vraag ik mij af of er een goede en betaalbare dashcam bestaat die goede beeldkwaliteit bied, maar waarbij ik een camera achterin kan plaatsen, zodat de voorkant van de auto wordt opgenomen, maar ook de achterkant en dat ik tegelijkertijd bij het achteruit inparkeren kan meekijken aan de achterkant. Liefst ook bedraad dus zonder batterijen achterin.

Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als het ding ook kan opnemen als iemand je aantikt als je geparkeerd staat. Mijn huidige auto heeft zowel linksachter als rechtsachter de bumper zwaar beschadigd door mensen die niet kunnen parkeren, en helaas ook niet kunnen schrijven, want een briefje onder de ruitenwisser blijft altijd uit.

Bestaat zo'n dashcam die dat allemaal kan?

Liefst in nederland te koop of de bestellen met iDeal, geen chinese meuk... Liefst ook onder de 300 euro :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 28-09-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Bv202 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:15:

Even wat info waar je niet om gevraagd hebt <+:) , maar misschien wel aardige info is voor het algemene nut van dit draadje:

Ik heb zelf een Kingston 16GB Class 10 kaartje. Werkt perfect en kost vrijwel niets meer tegenwoordig. Echter heb ik wat langere ritjes achter de rug waarvan ik later dacht dat bepaalde opnames (off road) wel eens leuk konden zijn om bv voor een review te bewaren. Helaas was het al overschreven. Er is een mogelijkheid om een knop in te drukken om een stukje film te beveiligen, maar ik wil dat kaartje er niet al te vaak uit halen om de bewaarde filmpjes te moeten verwijderen om zo schrijfruimte vrij te maken. En bij zo'n off road film wil je een selectie maken van materiaal genomen over bv 2 uur.

Originele specs geven aan dat de DOD LS460 max 32GB aan kan, maar heb nu deze Kingston van 64GB erin geplaatst. Voorlopig gaat dit goed *O*

Een 16GB kaartje kon bij Full HD opname (1080p) max 150 minuten kwijt (52 filmpjes van bijna 3 minuten). Met een 64GB kaartje al gauw richting de 10 uur. Kan ik flink wat bewaren voordat schrijfruimte een issue wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fairy schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:03:
Ik heb binnenkort een andere auto, daar zitten helaas geen parkeersensoren op (mijn huidige heeft dat wel). Nu wil ik geen aftermarket sensoren gaan plaatsen, maar ik wil dit middels een dashcam oplossen.

Nu vraag ik mij af of er een goede en betaalbare dashcam bestaat die goede beeldkwaliteit bied, maar waarbij ik een camera achterin kan plaatsen, zodat de voorkant van de auto wordt opgenomen, maar ook de achterkant en dat ik tegelijkertijd bij het achteruit inparkeren kan meekijken aan de achterkant. Liefst ook bedraad dus zonder batterijen achterin.

Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als het ding ook kan opnemen als iemand je aantikt als je geparkeerd staat. Mijn huidige auto heeft zowel linksachter als rechtsachter de bumper zwaar beschadigd door mensen die niet kunnen parkeren, en helaas ook niet kunnen schrijven, want een briefje onder de ruitenwisser blijft altijd uit.

Bestaat zo'n dashcam die dat allemaal kan?

Liefst in nederland te koop of de bestellen met iDeal, geen chinese meuk... Liefst ook onder de 300 euro :)
Iemand nog enige aanvulling op bovenstaande? Ik wil graag binnenkort een goede dashcam kopen met voor en achter zicht. Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort cams.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

JT

VETAK y0

bureno schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:27:
Heeft er al iemand ervaring met de A118 /B40? Lijkt zo te zien redelijk onopvallend weg te werken omdat er geen losse houder aan zit maar direct tegen de voorruit gehangen wordt...
http://www.foxoffer.com/a...r-p-694.html#.U-vkK2IaySM
Interessant...is de webshop betrouwbaar?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ben nog steeds op zoek. Is er echt niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik zag oa deze 2 modellen bij de winkel waar ik de mijne gehaald heb.

http://www.allcam.nl/lukas-lk-9700-duo
http://www.vicovation.com/product.asp?IDno=24&lang=en

Er zijn er behoorlijk wat met 2 camera's, maar de meeste beantwoorden niet aan jouw eisen. Maar als je ze even wilt bekijken: klik Is misschien in een taal die je niet machtig bent, maar merknamen en plaatjes doen al heel veel.

Zo te merken is er niemand die hier ervaring mee heeft. Dit forum helpt misschien: http://forums.carcamcentral.com/

Grootste probleem lijkt mij de energievoorziening. Mijn DOD houdt het max 10-30 minuten uit op zijn batterij. Ik heb niet bekeken of ik de cam in parkeerstand kan zetten daar ik over het algemeen de auto op een bewaakte plek parkeer.

Ben benieuwd naar wat je gaat vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Even een crosspost van flitsservice, blijkbaar slaapt iedereen daar..

Ik wil eigenlijk een nieuwe dashcam kopen om m'n $20 aardappel te vervangen, maar ik kan niet helemaal kiezen.

Een aantal wensen:
- kentekens kunnen lezen, ook als de afstand verder is dan "erachter staan bij het stoplicht"
- scherper/hogere resolutie (heb nu "720P" wat effectief 480p upscaled is ofzo, het is een beetje matig)
- beter nachtzicht, zie momenteel zo'n beetje niks op de beelden, eigenlijk alleen zwart met lichtstippen.
- GPS-snelheid in beeld
- Niet al te duur, heb geen €250 over voor een camera. $100 lijkt me redelijke prijs voor wat ik wil / voor wat ik zie aangeboden dat zou moeten doen wat ik wil.

Ik heb een aantal kandidaten:
- Mini 0801, al een stuk beter dan m'n huidige cam, en GPS, en niet al te duur.
- Mini 0803, beduidend betere nachtbeelden dan de 0801, en maar $15 duurder op foxoffer
- GT680W, nog $10 meer dan de Mini0803, zou qua specs beter moeten zijn, ik zie het niet terug.

En wat het vooral lastig maakt, is dat ze bij vergelijkende testen vaak videomateriaal vergelijken vanuit een stilstaande auto. Dan kan je de kentekens op de parkeerplaats inderdaad prima lezen. maar bij veel bewegende beelden op youtube dus niet. Sterker nog, ik kwam een video tegen waar kentekens bij het stoplicht stilstaand leesbaar waren, ook van langsrijdende auto's, maar op het moment dat de filmende auto zelf reed, alle platen wazig werden, zelfs die van de auto die dr voor reed. Ligt dat aan de youtube compressie, of wat?

Iemand een advies? want ik wil geen schep geld neerleggen voor een camera en dan alsnog niet tevreden zijn, dat zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

EektheMan schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:18:
Ik zag oa deze 2 modellen bij de winkel waar ik de mijne gehaald heb.

http://www.allcam.nl/lukas-lk-9700-duo
http://www.vicovation.com/product.asp?IDno=24&lang=en

Er zijn er behoorlijk wat met 2 camera's, maar de meeste beantwoorden niet aan jouw eisen. Maar als je ze even wilt bekijken: klik Is misschien in een taal die je niet machtig bent, maar merknamen en plaatjes doen al heel veel.

Zo te merken is er niemand die hier ervaring mee heeft. Dit forum helpt misschien: http://forums.carcamcentral.com/

Grootste probleem lijkt mij de energievoorziening. Mijn DOD houdt het max 10-30 minuten uit op zijn batterij. Ik heb niet bekeken of ik de cam in parkeerstand kan zetten daar ik over het algemeen de auto op een bewaakte plek parkeer.

Ben benieuwd naar wat je gaat vinden :)
Die Lukas is inderdaad interessant, bedankt. Ik had 'm zelf op dit moment op nummer 1 staan ondanks de prijs.

Vind 't erg moeilijk kiezen, want het is best een investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

AlexanderB en Fairy,

Inderdaad best een investering. En ik g het even lastiger maken })

Zoals je in de posts hierboven kunt lezen heb ik zelf een DOD LS460W. Dit is de eerste camera met een volwaardige CMOS sensor van Sony en een zeer lichtsterke lens. Doet het dus erg goed 's nachts (al moet ik toegeven dat de firmware nog niet helemaal perfect is. In bv schemering zijn nummerborden niet altijd perfect te lezen. DOD beloofd nieuwe uit te geven).

Zoals gezegd zijn ze de eerste, maar zeker niet de enige die hiermee zullen komen. Komend kwartaal moeten er meerdere fabrikanten mee uitkomen.

En deze concurrent viel mij positief op op YouTube. AlexanderB, meteen een mooi filmpje met bewegende beelden. YouTube: NECKER S2+ PLUS (60f/s) vs DOD LS460W (WDR 30f/s) -Part 2/2 Geen idee wat de specs zijn, maar heeft een mooi breed beeld en kentekens zijn goed leesbaar. Necker is Taiwanees.
Maar ik dacht dat in dit topic oa dfrenner eigen gemaakte beelden heeft staan.

[ Voor 12% gewijzigd door EektheMan op 09-10-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

EektheMan schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:56:
AlexanderB en Fairy,

Niet lastiger, ik moet er een hebben met 2 camera's.

De 2 opties die er zijn maken het heel moeilijk.
De Lukas lijkt me heel goed, 1080p voor en 720p achter is voldoende. GPS is ingebouwd.
Echter vraag ik me af of die niet veel te groot is voor achter het raam.

De andere is 1080p x2..., maar de camera achter is niet echt stealth, die zit al een lange onhandige beugel terwijl die van de lucas zo op het raam geplakt kan worden.... En geen GPS (optioneel).

En zo zijn er nog 1000 verschillen, maar een echte vergelijking kan ik bijna niet maken.

Aargh :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 09-10-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

AlexanderB en Fairy,

Zoals je in de posts hierboven kunt lezen heb ik zelf een DOD LS460W. Dit is de eerste camera met een volwaardige CMOS sensor van Sony en een zeer lichtsterke lens. Doet het dus erg goed 's nachts (al moet ik toegeven dat de firmware nog niet helemaal perfect is. In bv schemering zijn nummerborden niet altijd perfect te lezen. DOD beloofd nieuwe uit te geven).
Klinkt goed, maar die is toch wel een stevid eind buiten budget, helaas. Ik wou 't onder de €100 houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Fairy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:01:
[...]
Goed beeld is toch ook belangrijk? Een hit and run opname waarbij je het kenteken niet kan aflezen is toch jammer.
AlexanderB schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Klinkt goed, maar die is toch wel een stevid eind buiten budget, helaas. Ik wou 't onder de €100 houden..
Ah, ik zie idd dat ie aan de prijs is in NL (heb hem zelf uiteindelijk voor +/- 130 gehaald). Belachelijk veel duurder in vergelijking met het buitenland.

Anyways, mijn punt was dat deze lichtsterke CMOS sensor binnenkort verschijnt in meer dashcams. Veel dashcams produceren povere beelden 's nachts. Aangezien ik vooral in het donker rijdt was dit voor mij een heel belangrijk punt. Maar OK, elke camera heeft zo zijn zwakke en sterke punten. Iets wat je in je afweging moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb die Lukas bekeken maar die is 7.2" breed. Dat is 18,29 centimeter :o

Was een foutje, denk dat dit de grootte van de doos is.... 110mm breed en 103mm hoog volgens https://dgtlsystems.com/product/lukas-lk-9700-duo/

Allemaal leuk, maar volgens mij is dat zo groot dat het juist een risico wordt om zo'n ding in je auto te hangen.

Nu nog zien of het ding ergens in Nederland te koop is. Iemand een idee ???

Zit ook al op ebay te kijken maar dan moet je ze uit zuid korea importeren. Dat heb ik nog nooit gedaan :o

[ Voor 50% gewijzigd door Fairy op 10-10-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 20:56

Typhone

Who Dares Wins

Kan iemand mij vertellen hoe de wetgeving geregeld is wanneer je 'lomp rijdende' bestuurders openbaar op het net slingert? Is daar iets over te vinden? Aangezien het kenteken geregeld leesbaar is. Heb weer een mooie gemaakt afgelopen zaterdag en twee auto's kwamen flink in de knel door lomp rijgedrag van een ander maar ik weet niet in hoeverre ik dit kan/mag publiceren.

Wellicht niet juiste topic maar hier zit vast iemand met het juiste verstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 13-10-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik kan je geen uitsluitsel geven, maar volgens mij rijd je op de openbare weg en is het zo dat je in het openbaar mag filmen en publiceren zonder toestemming te vragen.

Nummerborden zijn wel leesbaar, maar aan de andere kant, de contactgegevens die er aan te koppelen zijn, die zijn niet openbaar inzichtelijk voor de normale burger.

----

Mededeling van mij, ik heb via e-bay toch de knoop doorgehakt en een Lukas LK-9700-d gekocht met GPS, OBDII en front en rear camera :) Uit zuid korea dus benieuwd hoe lang het duurt. Hoe het zit met importheffing heb ik geen idee van. Was zo al 340 euro kwijt, maar dan heb je wel een top apparaat. Nu hopen dat ik niet nog extra moet betalen.

En als ik schoffies op de weg tegenkom dan knal ik ze lekker online via liveleak ofzo :)

Ben wel blij dat ik een rear camera erbij krijg, want het gros van het aso gedrag zie ik in mijn achteruitkijkspiegel.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 13-10-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Pakketje zou nu al in Amsterdam bij de douane zijn. Ben benieuwd :)

Edit, volgens de DHL zou hij ook al bij de douane zijn gepasseerd. Als ik hem binnen heb zal ik misschien iets van een review schrijven als daar animo voor is :)

[ Voor 56% gewijzigd door Fairy op 14-10-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Fairy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:40:
Ben wel blij dat ik een rear camera erbij krijg, want het gros van het aso gedrag zie ik in mijn achteruitkijkspiegel.
Feli!

Ben zelf ook altijd wel benieuwd of ikzelf netjes heb gereden. Soms zie ik later pas op de beelden dat iemand mij met behoorlijk wat risico inhaald. Dan rijden ze bijna tegen mijn spiegel of de linkervoorkant van mijn bumper. Dan vraag ik me af of ik die afsnijmaneuvre verdient heb of niet. Met zo'n rear cam kun je toch enig inzicht krijgen.

Ik zag ooit in Zeist een jonge pizza koerier bellen achter het stuur. Hij keek wel naar de weg, maar kon blijkbaar niet goed of snel genoeg verwerken wat zijn ogen zagen. Hij reed dus op volle snelheid op een groep auto's in die wachtten voor een stoplicht.
Nu hadden ze mij als getuige dat hij aan het bellen was, maar mocht ik daar niet geweest zijn, dan heb je met zo'n rear cam denk ik wel bewijs te pakken.

Ben dus benieuwd of ie goed door de spiegelende voorruit van de achterliggers kan filmen.

(bij dat op het net gooien van je eigen filmpjes zou ik vermijden om informatie van jouw auto te laten tonen. De meeste cams geven je de optie om het kenteken te laten zien in de databar onderaan:

Hehe, altijd wat te zien op de weg in UA:
edit: en degene die achter het stuur zit is een man. Ik zou mijn vrouw niet gauw laten duwen.
Manpowered Lada

[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 14-10-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Typhone schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:22:
Kan iemand mij vertellen hoe de wetgeving geregeld is wanneer je 'lomp rijdende' bestuurders openbaar op het net slingert? Is daar iets over te vinden?
Jazeker is daar wat over te vinden. Het mag niet, als kentekens of personen zichtbaar zijn:
Onder de Wbp kun je publicatie van een nummerbord alleen rechtvaardigen met een beroep op de “dringende noodzaak”. Oftewel, sorry ik moet wel want dit tonen is belangrijker dan jouw privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Fairy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:06:

Edit, volgens de DHL zou hij ook al bij de douane zijn gepasseerd. Als ik hem binnen heb zal ik misschien iets van een review schrijven als daar animo voor is :)
Ben benieuwd . Volg de Lukas camera's al een tijdje. Hoop op een betere kwaliteit dan hier onder. Opgenomen met de LK-7900 ARA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fairy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:06:

Wat een ellende :(

Heb de Lukas LK-9700, maar ik kan er niets mee.

Uiteindelijk heb ik een dikke rekening gekregen van de douane, waardoor de dashcam nu bijna 500 euro gekost heeft. Als dat nog niet genoeg is, heeft mijn auto niet de juiste OBD2 en kan ik het hele ding niet gebruiken omdat hij niet ziet dat er een motor draait..

Als ik hen aansluit gaat hij na een paar seconden in de 'parking mode' en gaat het ding op standby....

Niemand die me kan helpen, verkoper en ook fabrikant reageren niet op mail en terugsturen kan ook niet meer omdat de kleine met de verpakking aan de haal is gegaan :'(

Heb nu een mega dure dashcam die ligt te verstoffen :-( :-( :-(

Er is wel een firmware van het B model zonder OBD, maar ik heb de D. Ik weet niet of ik die kán flashen en zo ja, of ik dan misschien een brick overhoud.....

Ik weet me geen raad !

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 24-10-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AlexanderB schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:47:
Even een crosspost van flitsservice, blijkbaar slaapt iedereen daar..

Ik wil eigenlijk een nieuwe dashcam kopen om m'n $20 aardappel te vervangen, maar ik kan niet helemaal kiezen.

Een aantal wensen:
- kentekens kunnen lezen, ook als de afstand verder is dan "erachter staan bij het stoplicht"
- scherper/hogere resolutie (heb nu "720P" wat effectief 480p upscaled is ofzo, het is een beetje matig)
- beter nachtzicht, zie momenteel zo'n beetje niks op de beelden, eigenlijk alleen zwart met lichtstippen.
- GPS-snelheid in beeld
- Niet al te duur, heb geen €250 over voor een camera. $100 lijkt me redelijke prijs voor wat ik wil / voor wat ik zie aangeboden dat zou moeten doen wat ik wil.

Ik heb een aantal kandidaten:
- Mini 0801, al een stuk beter dan m'n huidige cam, en GPS, en niet al te duur.
- Mini 0803, beduidend betere nachtbeelden dan de 0801, en maar $15 duurder op foxoffer
- GT680W, nog $10 meer dan de Mini0803, zou qua specs beter moeten zijn, ik zie het niet terug.

En wat het vooral lastig maakt, is dat ze bij vergelijkende testen vaak videomateriaal vergelijken vanuit een stilstaande auto. Dan kan je de kentekens op de parkeerplaats inderdaad prima lezen. maar bij veel bewegende beelden op youtube dus niet. Sterker nog, ik kwam een video tegen waar kentekens bij het stoplicht stilstaand leesbaar waren, ook van langsrijdende auto's, maar op het moment dat de filmende auto zelf reed, alle platen wazig werden, zelfs die van de auto die dr voor reed. Ligt dat aan de youtube compressie, of wat?

Iemand een advies? want ik wil geen schep geld neerleggen voor een camera en dan alsnog niet tevreden zijn, dat zou jammer zijn.
Kijk hier eens:
http://dutchdashcam.webklik.nl

Rene, levert snel, goede service en gewoon in Nederland (garantie etc.)
Tot nu toe al mijn dashcams (4) bij hem besteld, meer dan tevreden!
AlexanderB en Fairy,

Zoals gezegd zijn ze de eerste, maar zeker niet de enige die hiermee zullen komen. Komend kwartaal moeten er meerdere fabrikanten mee uitkomen.

En deze concurrent viel mij positief op op YouTube. AlexanderB, meteen een mooi filmpje met bewegende beelden. YouTube: NECKER S2+ PLUS (60f/s) vs DOD LS460W (WDR 30f/s) -Part 2/2 Geen idee wat de specs zijn, maar heeft een mooi breed beeld en kentekens zijn goed leesbaar. Necker is Taiwanees.
Maar ik dacht dat in dit topic oa dfrenner eigen gemaakte beelden heeft staan.
Mijn filmpjes zijn echter met de Dod LS300 en LS430 gemaakt.
Ik heb geen LS460, helaas ;)
AlexanderB schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:29:
Ik zal rene eens contacten, want ik zie dat de LS330 niet meer geleverd wordt. (zojuist whatsapp gestuurd, keep you posted)
Fairy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:01:
Achter blijft lastig...
Ik heb een relatief goede DOD LS300 achter hangen, maar 's avonds is het beeld niet echt leesbaar, doordat de omgeving daar niet belicht wordt door koplampen...
Pas als een andere auto aan komt gereden, zie je echt dingen goed...

Ik heb hem ingesteld dat hij altijd aanstaat maar bij beweging gaat opnemen. Dat werkt redelijk...
Fairy schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

Uiteindelijk heb ik een dikke rekening gekregen van de douane, waardoor de dashcam nu bijna 500 euro gekost heeft. Als dat nog niet genoeg is, heeft mijn auto niet de juiste OBD2 en kan ik het hele ding niet gebruiken omdat hij niet ziet dat er een motor draait..

Als ik hen aansluit gaat hij na een paar seconden in de 'parking mode' en gaat het ding op standby....

Niemand die me kan helpen, verkoper en ook fabrikant reageren niet op mail en terugsturen kan ook niet meer omdat de kleine met de verpakking aan de haal is gegaan :'(

Er is wel een firmware van het B model zonder OBD, maar ik heb de D. Ik weet niet of ik die kán flashen en zo ja, of ik dan misschien een brick overhoud.....

Ik weet me geen raad !
Oh jee, wat een drama!
Balen man, ik kan je helaas niet verder helpen met de firmware etc.

MAar waarom moet de dashcam ziejn dat er een motor draait?
Gewoon 12V aansluiting en draaien werkt niet?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

dfrenner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:16:

Oh jee, wat een drama!
Balen man, ik kan je helaas niet verder helpen met de firmware etc.

MAar waarom moet de dashcam ziejn dat er een motor draait?
Gewoon 12V aansluiting en draaien werkt niet?
Fairy heeft naast de dashcam ook een OBD module van Lukas. Module leest op hoeveel toeren de motor draait, wat de snelheid is, op welke versnelling je rijdt etc.. en zet deze op de video's. Leuke ding maar niet echt een must.

Op de website van Lukas staat welke auto's worden ondersteund. Hyuandai, Kia, Renault, GM, Ssangyong word ondersteund maar bijv geen duitse merken.
Fairy schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

Ik weet me geen raad !
Wat zit er allemaal in de doos?
Wat heb je precies gedaan?
En hoe heb je de camera aangesloten?

[ Voor 43% gewijzigd door MrJames op 24-10-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

MrJames schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:51:
[...]

Fairy heeft naast de dashcam ook een OBD module van Lukas. Module leest op hoeveel toeren de motor draait, wat de snelheid is, op welke versnelling je rijdt etc.. en zet deze op de video's. Leuke ding maar niet echt een must.

[video]

Op de website van Lukas staat welke auto's worden ondersteund. Hyuandai, Kia, Renault, GM, Ssangyong word ondersteund maar bijv geen duitse merken.

[...]

Wat zit er allemaal in de doos?
Wat heb je precies gedaan?
En hoe heb je de camera aangesloten?
In de doos zat de camera en rear camera, een kabel voor daartussen, de OBD module met kabel en een GSM module (maar niet die in de dashcam gaat, maar met een micro-usb die je in de OBD moet steken...

Verder de benodigde spullen zoals geheugenkaartjes.

Daarnaast heb ik een 12v stekker erbij, die zal los bij de levering.

Sluit ik de cam aan met OBD op de Ford, dan zegt die dat ie de OBD niet herkelt als foutmelding. In de Fiat geeft hij geen foutmelding, maar hij herkent niet dat de auto loopt, hij ziet wel het voltage van de accu. In geen van de gevallen krijgt de dashcam zijn stroom van de OBD module. Hij wil te allen tijde stroom van de sigarettenaansteker connector.

Hoe je 'm ook aansluit, na een paar seconden draaien gaat hij in de parking mode...

Heb ook al contact opgenomen met de zaak die ze op ebay verkocht, die zegt gewoon kort maar krachtig: Had je de goeie maar moeten kopen en niet de OBD versie, punt!

Echt ik baal zo erg, nooit koop ik meer wat online. Ik heb een godvermogen aan douanekosten bij moeten betalen (bijna 100 euro) waardoor dit ding me nu bijna 500 euro gekost heeft.

M'n vrouw vond het al een te duur ding, en nu werkt het ook nog niet, dus de deegroller staat in de aanslag ;w Help mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:16:
Ik zal rene eens contacten, want ik zie dat de LS330 niet meer geleverd wordt. (zojuist whatsapp gestuurd, keep you posted)
Reactie terug gehad van Rene:
De DOD360W voor 139 euro, heeft dezelfde sensor als de 460W alleen dan zonder GPS.

BEst een goede deal als je het mij vraagt.
Fairy schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:46:
In de doos zat de camera en rear camera, een kabel voor daartussen, de OBD module met kabel en een GSM module (maar niet die in de dashcam gaat, maar met een micro-usb die je in de OBD moet steken...

Verder de benodigde spullen zoals geheugenkaartjes.

Daarnaast heb ik een 12v stekker erbij, die zal los bij de levering.

Sluit ik de cam aan met OBD op de Ford, dan zegt die dat ie de OBD niet herkelt als foutmelding. In de Fiat geeft hij geen foutmelding, maar hij herkent niet dat de auto loopt, hij ziet wel het voltage van de accu. In geen van de gevallen krijgt de dashcam zijn stroom van de OBD module. Hij wil te allen tijde stroom van de sigarettenaansteker connector.

Hoe je 'm ook aansluit, na een paar seconden draaien gaat hij in de parking mode...

Heb ook al contact opgenomen met de zaak die ze op ebay verkocht, die zegt gewoon kort maar krachtig: Had je de goeie maar moeten kopen en niet de OBD versie, punt!

Echt ik baal zo erg, nooit koop ik meer wat online. Ik heb een godvermogen aan douanekosten bij moeten betalen (bijna 100 euro) waardoor dit ding me nu bijna 500 euro gekost heeft.

M'n vrouw vond het al een te duur ding, en nu werkt het ook nog niet, dus de deegroller staat in de aanslag ;w Help mij!
Ik heb helemaal geen ervaring met OBD.
Heb de vraag ook even bij Rene neergelegd, of hij er ervaring mee heeft toevallig.

I'll keep you posted.

Maar dit is exact de reden dat ik ze liever in Nederland koop, dan maar een paar euro meer, maar goede support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Fairy schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:46:
[...]

dus de deegroller staat in de aanslag ;w Help mij!
Een wijze Tweakert zei eens: "Gezondheid is belangrijker dan geld" ;)
Kun je de fabrikant niet contacteren? Zitten mss ook in de Benelux?
dfrenner schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:30:
[...]

Reactie terug gehad van Rene:
De DOD360W voor 139 euro, heeft dezelfde sensor als de 460W alleen dan zonder GPS.

BEst een goede deal als je het mij vraagt.
Ik heb een aantal beelden teruggekeken en het valt mij op dat mijn LS460W zo rond schemer wat mindere beelden maakt. Verkeersborden langs de weg zijn niet goed meer leesbaar en ook nummerborden zijn tenzij ze binnen bereik van mijn koplampen staan moeilijk tot niet te lezen. Heb kort een websearch gedaan en lees dat ook anderen daar last van hebben. Hopelijk is het op te lossen met een firmware update.

64GB MicroSDXC cards can be used in all LS, CR and RX series DOD Tech cameras. Do not use the camera’s built-in format setting as it was not designed for use with 64GB cards..

En om een klein bruggetje te maken met de LS360W en firmware updates, die LS360W kan out of the box 64GB kaartjes lezen terwijl de 460W dat niet kan. Tenminste, je moet voor de 460W speciaal van de DOD site een format progje downloaden zodat het kaartje juist geformatteerd wordt. Jammer dat dat via een omweg moet en je ernaar moet zoeken. Via een firmware update het probleem oplossen leek me beter of de software die je erbij krijgt een update geven zodat die het voor je doet. Ik denk dat het slechts een block allocation is die juist wordt gezet in het progje.
Bij een topmodel mogen ze van mij er wat meer bovenop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

EektheMan schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

Een wijze Tweakert zei eens: "Gezondheid is belangrijker dan geld" ;)
Kun je de fabrikant niet contacteren? Zitten mss ook in de Benelux?

[...]
Tja, die deegroller was ook meer een grapje, maar leuk is het niet zo'n duur apparaat en hem dan niet kunnen gebruiken.

Intussen ben ik al wel verder. Ik heb de verkoper gecontacteerd en die doet er geen reet aan. Ook de fabrikant heb ik gemaild. Die doet niet eens de moeite om te reageren!

Ik heb uiteindelijk uit pure wanhoop de firmware geflasht van het B model (ik heb het D model). Wonderwel werkt dit! Ik kan nu wel opnemen en hij baseert het parkeren gewoon op de G sensor. Ook de GPS (microusb ipv B model jackplugje) werkt als je deze direct in de OBD aansluiting van de cam steekt.

Dus wat dat betreft gaat het nu goed. Enige wat totaal niet klopt is de afstandsberekening. De snelheidsindicatie op het scherm is goed in KM/h, maar na een ritje van 20km zegt hij dat ik 80 kilometer heb afgelegd. Ik zal het ding nog een keer hard resetten, want dat heb ik na het omflashen nog niet gedaan, maar hiermee kan ik wel leven.

Ik heb nu in ieder geval een dashcam die voor en achter opneemt en gisteravond viel me op de de camera achterin ook extra gevoelig is bij heel weinig licht. Het beeld wordt dan groen van tint en ook dan kun je gewoon in bijna gehele duisternis toch wat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

JT

VETAK y0

Hoe realistisch is het eigenlijk om te verwachten dat je een kenteken op 25-50 meter afstand kan lezen via beeld van een dashcam? Dat lukt met deze niet maar het model staat me verder wel aan ivm wegwerken...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 05:05
Ik heb sinds gisteren de DOD LS460W

Eerst maar even een test gemaakt in het donker

Kentekens zijn goed leesbaar vind ik alhoewel het van de val van het licht ( de lantaarnpalen ) afhangt

Van het weekend maar eens overdag testen :)

Heb er een 64GB samsung kaartje ingezet dus een ritje van Engeland naar Nederland moet vast te leggen zijn (ik kom op zo'n 6.6GB per uur volgens mijn berekeningen)

Waar hebben jullie hem bevestigd?

Ik krijg het beste beeld vlak naast/onder de achteruitkijkspiegel maar dan hangt het snoer zo idioot naar beneden / in het gezichtveld.

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 31-10-2014 13:51 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Heb mijn snoer onder m'n dakbekleding en a-stijl bekleding door getrokken, dus daar geen last van.
De camera die ik nu heb is zelf wel nogal lomp, dus die hangt strak tegen de onderkant van de binnenspiegel aan, verder naar boven past ie niet, al had ik het wel graag zo. De volgende cam gaat wel wat kleiner zijn, zodat ie uit het zicht past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Leuke beelden ScuL. Zie day ie bij jou ook de km/h aangeeft. Bij mij zie ik dat niet vermeld staan. Vast een instelling?

Kon jouw LS460W out of the box met de 64GB kaart omgaan?

Ik heb hem ook soort van achter de spiegel hangen. Wat meer overzicht lijkt me.
Staat ie in jouw filmpje op jouw dashboard of hangt hij toch? Of heb je een sportwagen? Viewpoint lijkt zo laag?

Ik heb net maar een dag filmpje geplaatst. Mijn eerste YouTube filmpje :o en eigenlijk had ik de 1ste minuut eraf moeten knippen. Maar als je het leuk vind om naar een bal te kijken, dan is de eerste minuut vast heel interessant :Z .
De camera moet op dit stukje 'weg' flink zijn best doen om stabiele beelden te leveren. Of dat gelukt is......

Vergelijk de OIS met deze LG G2 en het valt niet tegen. http://youtu.be/_MkpvsgmNc8

[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 01-11-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
EektheMan schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 01:56:
Leuke beelden ScuL. Zie day ie bij jou ook de km/h aangeeft. Bij mij zie ik dat niet vermeld staan. Vast een instelling?
Ja ik denk laat ik dit topic eens wat opleven met wat beelden aan de andere kant van de weg :P
Kon jouw LS460W out of the box met de 64GB kaart omgaan?
Nee de kaart werd niet herkend, omdat hij exFAT geformatteerd was. Ik heb een speciaal tooltje gevonden op de website van DOD Canada waarmee ik hem naar FAT32 kon formatteren. De capaciteit ging toen van 63 naar 62GB volgens het tooltje, niet zo heel erg.
Daarna werd hij direct herkend
Ik heb hem ook soort van achter de spiegel hangen. Wat meer overzicht lijkt me.
Staat ie in jouw filmpje op jouw dashboard of hangt hij toch? Of heb je een sportwagen? Viewpoint lijkt zo laag?
Net onder de spiegel, het liefst zou ik hem erachter hangen maar dat past net niet, plus dat ik dan het display niet meer kan zien. Hij zit zo'n 10cm van het dak denk ik. En nee ik rij een Renault sedan dus in principe geen sportwagen :)

Je filmpje doet het overigens niet (je bent het stuk met v= en dan de code vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Oww....filmpje gerepareerd. Overzeese filmpjes zijn altijd leuk ;-). Aardig om te zien hoe het rijgedrag verschilt. Helaas heb ik mijn off road beelden overschreven. Ik had er toen nog een 16GB kaartje in zitten. Dat is echt te weinig. Maar de OIS hield zich erg goed staande met al die kuilen. Al is de mic iets te gevoelig. Ikzelf hoor mijn motor amper tot niet, maar de mic wel. Zeker bij off road als je zo nu en dan flink moet gassen geeft dat haast een beangstigend geluid. Net of de auto gereed is om op te stijgen.
Met het kaartje heb ik hetzelfde gedaan. Ook de canadese site(zie mijn post boven). Wel vaag dat het enkel daar staat.

Waarom wil je het beeldscherm kunnen zien? Laat je er de snelheid op zien?

Op de bovenstaande beelden heb ik de weergave nog op normaal staan, maar omdat ik vooral 's avonds rijd heb ik het omgezet naar Titanium (zo uit mijn hoofd). Vooral in flink verlichte winkelstraten zit er te veel ?aura/bloom? om de lantaarns. Maar ik heb denk ik lichtblauw getinte ramen en die zijn vast gepolariseerd en dan krijg je die bloom. Nog even iets vinden om dat tegen te gaan. Wellicht de cam nog dichter tegen het raam plaatsen. Maar ik heb geloof ik ook wat gelezen over een cheap ass filter die je ervoor kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Ben op zoek naar een 2ch dashcam voor 24/7 opname.. iemand tips?
Fairy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Tja, die deegroller was ook meer een grapje, maar leuk is het niet zo'n duur apparaat en hem dan niet kunnen gebruiken.

Intussen ben ik al wel verder. Ik heb de verkoper gecontacteerd en die doet er geen reet aan. Ook de fabrikant heb ik gemaild. Die doet niet eens de moeite om te reageren!

Ik heb uiteindelijk uit pure wanhoop de firmware geflasht van het B model (ik heb het D model). Wonderwel werkt dit! Ik kan nu wel opnemen en hij baseert het parkeren gewoon op de G sensor. Ook de GPS (microusb ipv B model jackplugje) werkt als je deze direct in de OBD aansluiting van de cam steekt.

Dus wat dat betreft gaat het nu goed. Enige wat totaal niet klopt is de afstandsberekening. De snelheidsindicatie op het scherm is goed in KM/h, maar na een ritje van 20km zegt hij dat ik 80 kilometer heb afgelegd. Ik zal het ding nog een keer hard resetten, want dat heb ik na het omflashen nog niet gedaan, maar hiermee kan ik wel leven.

Ik heb nu in ieder geval een dashcam die voor en achter opneemt en gisteravond viel me op de de camera achterin ook extra gevoelig is bij heel weinig licht. Het beeld wordt dan groen van tint en ook dan kun je gewoon in bijna gehele duisternis toch wat zien :)
Zou je een aantal beelden kunnen uploaden? Ben benieuwd naar de kwaliteit, vooral 's avonds als het donker is.

• ScuL
Vandaag weer eens nut gevonden voor de dashcam.. geen voorrang op de rotonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En maar 50 euro inlcusief 8gb geheugen:
http://www.ebay.nl/itm/Mi...o_GPS&hash=item1c435f014c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beide links die ik had gepost waren echtte dus nu heb ik me voor niks geregistreerd alleen om dit plaatje te zien wat dat dus bewijst:
Afbeeldingslocatie: https://dashcamtalk.com/forum/attachments/1-jpg.2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 14:16

Blord

Hello Kitty !

Bedankt ! Ik heb er een besteld. Mijn nieuwe auto komt binnenkort aan en ik wil een dashcam erin.

Een vraagje: hoe krijg ik de beelden op de computer. Via een geheugen kaart of hele camera eraf en aan de computer aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen idee eigenlijk maar zou beiden moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mis eigenlijk vaak nog iets waarmee dat gaat zonder een fysieke handeling.
Soort dropbox functie of via bluetooth naar je telefoon of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

sambalbaj schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:11:
Mis eigenlijk vaak nog iets waarmee dat gaat zonder een fysieke handeling.
Soort dropbox functie of via bluetooth naar je telefoon of zoiets.
Backup functie? over BT?

Mid en High-end dashcams hebben een wifi. Met de App op je mobiel voor de dashcam kun je dan configureren, video bestanden binnenhalen etc. Maar niet voor 50 euro :p

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 09:54
Ik heb ook eindelijk mijn dashcam binnen (DOD LS460W). Ik ben alleen nog erg aan het zoeken hoe ik deze moet gaan installeren. Wat is handiger, aan linker kant van de binnenspiegel of de rechterkant?
En hoe hebben jullie dat met de 12v stekker gedaan? Ik heb een V40 en de aansluitingen zitten verborgen in vakjes....niet handig.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:03

Bestla

M/M -> V/F

Gefilmd afgelopen september te Death Valley USA met DoD 330 met 64GB aan boord.

Auto : Ford Mustang convertible. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 25-12-2014 13:00 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Djeez man, gaat het ergens ook nog een keer echt hard? Het lijkt wel of ik naar een rangerende trein zit te kijken... _O-

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:03

Bestla

M/M -> V/F

Neuh, we reden zo'n 20 mph, en je weet, in de US mag je nergens echt hard, laat staan in een National Park.

[ Voor 60% gewijzigd door Bestla op 25-12-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

*uche uche, wat een stof*

Ik ben vandaag maar eens gaan kijken naar een dashcam. Ik heb sinds een paar maanden nu een eigen auto en merk toch wel dat er genoeg idioten op de weg zijn waar een dashcam toch wel handig voor is (mocht het goed fout gaan that is)

Aangezien ik eerst eens wil kijken hoe nuttig het uiteindelijk is, ben ik voor een model gegaan onder de 50 Dollar. In dit geval kom je dan uit op een G1W(H) of een A118. Ik ben voor de eerst genoemde gegaan en hoop dat ik niet een namaak krijg. Hier vandaan:

http://www.aliexpress.com...G-sensor/32230281135.html

Ik ga er vanuit dat het toch wel een maand gaat duren eer dat het binnen is maar zodra het er is zal ik hier wat materiaal posten :). Ik zal eerst eens moeten zien hoelang de batterij meegaat en waar ik dat ding het beste kan plaatsen in mijn C4 GP. De voorruit is namelijk nogal... groot dus achter de binnenspiegel zal lastig worden, ook ivm de lader.

We gaan het zien :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 17:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Notna schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:13:
*uche uche, wat een stof*

Ik ben vandaag maar eens gaan kijken naar een dashcam. Ik heb sinds een paar maanden nu een eigen auto en merk toch wel dat er genoeg idioten op de weg zijn waar een dashcam toch wel handig voor is (mocht het goed fout gaan that is)

Aangezien ik eerst eens wil kijken hoe nuttig het uiteindelijk is, ben ik voor een model gegaan onder de 50 Dollar. In dit geval kom je dan uit op een G1W(H) of een A118. Ik ben voor de eerst genoemde gegaan en hoop dat ik niet een namaak krijg. Hier vandaan:

http://www.aliexpress.com...G-sensor/32230281135.html

Ik ga er vanuit dat het toch wel een maand gaat duren eer dat het binnen is maar zodra het er is zal ik hier wat materiaal posten :). Ik zal eerst eens moeten zien hoelang de batterij meegaat en waar ik dat ding het beste kan plaatsen in mijn C4 GP. De voorruit is namelijk nogal... groot dus achter de binnenspiegel zal lastig worden, ook ivm de lader.

We gaan het zien :)
Ik heb de G1W helemaal rechtsboven geplaatst (kon geen andere plek vinden) in mn C4 GP. Links of in de middenconsole kun je wel vergeten door de lange sensorarm. Rechtsboven past ie precies en lengte van de kabel is nog maar net voldoende om het te kunnenw egwerken (je ziet de cam haast niet, de kabels ook niet). De kabels kun je gewoon achter de plastic platen wegdrukken.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

SalimRMAF schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:04:
[...]

Ik heb de G1W helemaal rechtsboven geplaatst (kon geen andere plek vinden) in mn C4 GP. Links of in de middenconsole kun je wel vergeten door de lange sensorarm. Rechtsboven past ie precies en lengte van de kabel is nog maar net voldoende om het te kunnenw egwerken (je ziet de cam haast niet, de kabels ook niet). De kabels kun je gewoon achter de plastic platen wegdrukken.
Kijk, dat is handige info! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Notna schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:10:
[...]

Kijk, dat is handige info! Thanks :)
:) Heb even foto's gemaakt. Dan zie je dat de cam van buiten zo goed als niet opvalt, en de kabels kun je lekker wegwerken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nrsILPI.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

SalimRMAF schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:43:
[...]

:) Heb even foto's gemaakt. Dan zie je dat de cam van buiten zo goed als niet opvalt, en de kabels kun je lekker wegwerken.

[afbeelding]
Je bent een held, super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:$

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 16:59

donny007

Try the Nether!

Ik heb sinds kort een 1296p Mini 0805 met GPS ($90 eBay). De camera is gemonteerd achter de binnenspiegel waardoor hij niet te zien is van de bestuurderspositie. Van buitenaf valt hij ook bijna niet op (handig tegen diefstal). De camera is aangesloten op de geschakelde 12v achter de radio, de bekabeling is weggewerkt achter de panelen/hemel.

De 0805 kan in diverse resoluties opnemen, waaronder 1296p 'Super HD' en 1080p 30/45fps, de bitrate ligt gemiddeld rond de 15-17Mbps

Voor het bekijken van de beelden met GPS logs/kaart gebruik ik 'Registrator Viewer', de desktopsoftware die bij de 0805 zit is niet geweldig. De GPS verliest ondanks de goede ontvangst vaak zijn 'lock' waardoor de snelheid niet altijd accuraat is (de speed stamp staat daarom uit). In de software is ook de (imho nutteloze) data van de G-sensoren te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NBor9C6l.png

Sample opname in de 1296p stand. Youtube comprimeert de video tot 1080p met een veel lagere bitrate, waardoor het er lang niet zo scherp en vloeiend uitziet als het origineel.

De kwaliteit is erg hoog, kentekens, verkeerslichten en borden zijn prima te lezen, ook 's nachts doet deze camera het erg goed. De geluidskwaliteit is ok-ish voor een dashcam.

Het enige nadeel van deze camera is de flexibiliteit van de mount; zoals je ziet in de video's hangt de camera niet helemaal horizontaal, dat komt omdat de camera alleen verticaal te richten is.

De bedrading is voorbereid op een tweede dashcam voor achter, die moet nog arriveren (een goedkoop 720p model).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELuuPn7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvuvpq6l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M8wWIAJm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ivjbOJ5m.jpg

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 02-06 00:42
Ik heb de zelfde dashcam, netjes weggewerkt. Hoe heb je de bedrading aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Halen jullie de cam er steeds af als je parkeert of gewoon laten hangen?
Van buiten zie je ze toch altijd wel zitten maar of die dingen nou extra diefstalgevoellig zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
sambalbaj schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:54:
Van buiten zie je ze toch altijd wel zitten maar of die dingen nou extra diefstalgevoellig zijn ...
Ligt er aan waar ik ben, als ik in hartje Amsterdam in een parkeegarage parkeer haal ik hem er wel af maar thuis laat ik hem gewoon zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bij mij hangt hij er al 2 jaar non stop in en sinds kort ook op de achterruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik haal ze nooit af. Het zijn toch geen dure camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

GrooV schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:46:
Ik heb de zelfde dashcam, netjes weggewerkt. Hoe heb je de bedrading aangesloten?
Ik heb een aftakking gemaakt in de geschakelde 12v achter de radio. De kabels lopen achter het dashboardkastje, langs de blower, naar de passagierszijde. Daar heb ik de autoadapter van de dashcam gemonteerd samen met een in-line zekering. De USB-kabel gaat vervolgens door de A-stijl en langs de hemel naar de dashcam. De kabel voor de achtercamera loopt onder de drempels door naar de hoedenplank.

Er zijn ook setjes waarmee je de spanning in het zekeringskastje af kunt tappen, maar daar begin ik liever niet aan.

De autoadapter is gemodificeerd, ik heb draadjes op de pcb gesoldeerd waar normaal de contactpunten zitten voor je sigarettenaansluiting. Dit is de aangepaste adapter van mijn vorige dashcam (zelfde concept):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x49BJbFl.jpg

In plaats van het modificeren van de 12v adapter kun je ook een dashcam 'hard wire' kit gebruiken.
Ik laat de camera altijd zitten, hij valt bijna niet op. De vorige dashcam die ik had (X3000 dual cam) viel erg op door de glimmende metalen delen en de enorme mount met zuignap, die liet ik ook altijd zitten zonder probleem.
Blord schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:31:
Ik haal ze nooit af. Het zijn toch geen dure camera's.
De camera niet nee, maar de ruitschade wel...

[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 11-02-2015 19:03 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 03:01

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mogen Dash Cams voor motoren en fietsen hier ook? Voor mijn ligfiets zoek ik een camera'tje voor in geval van ongelukken. Ik rijd niet hard, maar ben een ongebruikelijke verkeersdeelnemer en daar hebben mensen 's ochtends soms moeite mee.

Ik zoek een waterdichte die automatisch start/stopt als er wel/geen (met wat vertraging voor de kruispunten) stroom beschikbaar is, USB powered (dus 5V) en waterdicht. De SJ1000 leek interessant, maar de nieuwste versies hebben een krappere FOV. Iemand een goede tip?

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 16-02-2015 07:41 . Reden: Kruispunten ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Milmoor schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:37:
Ik zoek een waterdichte die automatisch start/stopt als er wel/geen stroom beschikbaar is, USB powered (dus 5V) en waterdicht. De SJ1000 leek interessant, maar de nieuwste versies hebben een krappere FOV. Iemand een goede tip?
Actiecamera's zijn alleen waterbestendig met alle poorten gesloten of wanneer ze in een speciale behuizing zitten, een USB-kabel aansluiten gaat dan meestal niet.

De SJCAM M10 (review) met waterdichte behuizing is een goede optie, die heeft een dashcam modus met auto start/stop en loop recording. Als het niet 100% waterdicht hoeft te zijn kun je misschien een gaatje boren in de waterdichte behuizing voor het USB plugje met wat siliconenkit erbij.

Een andere optie is de Mobius camera (met wide-angle lens) in de waterdichte behuizing, je hebt dan geen schermpje om instellingen aan te passen/beelden te bekijken maar het is wat compacter dan een M10.

Techmoan heeft meer in-depth reviews van actiecamera's en dashcams, zeker het bekijken waard.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zit er aan te denken om de spanning van de binnenverlichting achter de binnenspiegel af te tappen en dan met een heel kort draadje naar de dashcam te voeren, Meer mensen dit gedaan of ben ik de eerste? 8)

Eventueel spanningsomvormer die ik dan uit de "car charger" haal, in de verlichtingsarmatuur inbouwen.
Geen gedoe met kabels in zicht en geen lelijke autoadapter in de socket is het idee. Ik wil hem zoiezo achter de binnenspiegel hebben om het niet in mijn zichtveld te plaatsen.

[ Voor 43% gewijzigd door FlyEragon op 16-02-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

FlyEragon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:28:
Ik zit er aan te denken om de spanning van de binnenverlichting achter de binnenspiegel af te tappen en dan met een heel kort draadje naar de dashcam te voeren, Meer mensen dit gedaan of ben ik de eerste? 8)

Eventueel spanningsomvormer die ik dan uit de "car charger" haal, in de verlichtingsarmatuur inbouwen.
Geen gedoe met kabels in zicht en geen lelijke autoadapter in de socket is het idee. Ik wil hem zoiezo achter de binnenspiegel hebben om het niet in mijn zichtveld te plaatsen.
Wat voor type auto heb je? In de bedrading boven de hemel zit niet altijd een geschakelde 12v die actief is met het contact aan, meestal alleen een permanente 12v en een schakeldraad voor de binnenverlichting.

Achter de radio heb je vrijwel altijd een geschakelde 12v die meer dan voldoende stroom kan leveren, de kabel leg je dan naar de passagierszijde en vervolgens door de A-stijl en langs de hemel naar de dashcam, zo heb ik het gedaan (zie foto's in eerdere posts).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Een Meriva A, volgens mij moet het kunnen. De verlichting kan ik namelijk mechanisch inschakelen in de auto aan de bestuurders en passagierszijde. Als ik de auto op slot doe met de afstandsbediening dan gaat ongeacht de stand van de schakelaar de verlichting uit.

Hiermee concludeer ik dat er 12V aanwezig is, mits de auto op het contact staat. Binnenkort maar eens meten eerst, ik zie op een aantal review sites dit idee inmiddels ook een paar keer voorbijkomen, spreekt mij wel aan omdat het zo min mogelijk kabel ellende geeft.

A stijlen wil ik liever niet aan komen omdat daar airbags inzitten. Volgens mij is dat niet helemaal gezond als dat ding er uit klapt en de draden half over de A stijlen heen lopen. Om het netjes te doen zou je de stijlen er af moeten halen, daar begin ik liever niet aan :P

[ Voor 9% gewijzigd door FlyEragon op 16-02-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Meten is weten...

Ik ken de bedrading van een Meriva niet, maar ik kan me voorstellen dat de verlichting aangestuurd wordt vanuit een convenience module zoals bij veel VW's het geval is. Die module communiceert met de deuren/centrale vergrendeling om de verlichting te bedienen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Inderdaad gaan we doen, ging mij meer om het idee of meer mensen dit zo hadden aangepakt :)
Ik zie dat jij het achter de radio vandaan hebt gehaald, op zich ook heel netjes natuurlijk. Beetje tweaken toch.. :D Waarschijnlijk wordt het een G1W of een Rollei DVR-100 die ik via een maatje kan overnemen voor ongeveer een gelijkwaardig bedrag als de G1W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Als je voor uit het zicht en onopvallend wil gaan zijn dat niet de beste modellen die je kunt krijgen.

Voor de G1W kun je wel een kleine mount kopen, maar die Rollei DVR-100 heeft alles tegen als het om onopvallendheid gaat (groot, glossy, opvallende teksten en een lompe mount). In een willekeurige grote stad laat je zoiets liever niet in de auto zitten... :D

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30
Al iemand een Mini 0806 ( http://www.safeye.nl/nl/mini-0806.html).
Ik had al een mailtje verzonden naar minidashcam en hij gaf mij de volgende uitleg
De afgelopen tijd hebben we veel vragen ontvangen over een model met de naam “Mini 0806″ welke in omloop is. De leverancier van dit model is een Chinese handelaar welke zelf geen dashcam produceert maar deze wel in de markt zet. Hierbij heeft men de bestaande Mini 0805 gekopieerd en voorzien van enkele extra opties en in een nieuw jasje gestoken en vraagt men hiervoor relatief een hoge prijs. Kort samengevat: Deze Mini 0806 ziet er iets anders uit echter het betreft hier volgens de fabrikant van de officiële Ambarella Mini dashcams een imitatie Mini 0805 in een ander omhulsel. Dit imitatie model wordt door ons als importeur van de originele versie dan ook niet geleverd.

De Mini 0805 is de laatste officiële versie, deze is net een paar maanden geleden uitgekomen.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ik heb lekker een 0805 gekocht, ik zie het punt niet van een (onbewezen) immitatie/spinoff met minder (geen?) support. Voor de 0801/3/5 is tenminste nog een boel aan firmwares enzo te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:52
donny007 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:49:
Ik heb sinds kort een 1296p Mini 0805 met GPS. Het enige nadeel van deze camera is de flexibiliteit van de mount; zoals je ziet in de video's hangt de camera niet helemaal horizontaal, dat komt omdat de camera alleen verticaal te richten is.
Misschien is dat op te lossen met magnetische tape of iets dergelijks, dat kun je altijd nog weer verschuiven. En dan een klein metalen plaatje van dezelfde afmeting met dubbelzijdig tape op de voorruit. Ik weet niet of dat de werking van de gps verstoort trouwens.

• GrooV
Mijn mini 0801 is helemaal de weg kwijt sinds ik + & - verkeerd heb aangesloten :P Gaat nog wel aan maar niet meer automatisch, ook werkt de GPS niet meer (die zit volgens mij in het voetje) Hij ruikt ook lekker naar gesmolten transistoren.

Besloten om de Mini 0806 de bestellen via Gearbest. Met discount code kwam ik op 113 dollar uit. De hoofdreden is dat deze 2 SD slots heeft.

Op dashcam talk lees ik niks over een imitatie model.

Rectificatie van Safeye http://www.safeye.nl/nl/blogs/nieuws/mini-0806-echt-of-nep/

De Mini 0806 bestaat dus WEL!

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 19-02-2015 17:24 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

Zo te zien heeft de 0806 nog dezelfde mount als de 0805, waardoor hij moeilijk horizontaal te verstellen is. Je ziet in enkele demovideo's ook dat de camera een beetje scheef hangt. Ik had daar graag nog een extra scharnierpunt gezien.

In de categorie discrete dashcams staan de 0805 en 0806 nog aan de top (samen met de Mobius zonder scherm).

Overigens maakt mediaspelerfabrikant Cowon tegenwoordig ook dashcams. Daar zitten wel wat interessante dual-cam modellen tussen (alleen niet heel goedkoop).

De reactie van Safeye is overigens wel een beetje over de top :P

[ Voor 31% gewijzigd door donny007 op 19-02-2015 19:39 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

FlyEragon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:09:
Inderdaad gaan we doen, ging mij meer om het idee of meer mensen dit zo hadden aangepakt :)
Ik zie dat jij het achter de radio vandaan hebt gehaald, op zich ook heel netjes natuurlijk. Beetje tweaken toch.. :D Waarschijnlijk wordt het een G1W of een Rollei DVR-100 die ik via een maatje kan overnemen voor ongeveer een gelijkwaardig bedrag als de G1W.
Leuk zaterdagmiddag regendag klusje:
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/f0lc8tbmd/Dashcam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

FlyEragon schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:01:
[...]

Leuk zaterdagmiddag regendag klusje:
[afbeelding]
Euhm, hangt dat ding niet enorm in het zicht?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Enorm is nog een understatement als ik het zo zie. :+

Ben zelf ook wel in de markt voor een dashcam, vooral omdat ik een paar dagen geleden twee keer achterelkaar bijna dood ben gereden. :')

[ Voor 56% gewijzigd door S_Chief op 21-02-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Valt reuze mee, ding is kleiner dan op de foto lijkt. En later heb ik hem nog hoger opgehangen waardoor ie bijna achter de spiegel is verdwenen.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik heb de Mini 0805 ontvangen ter vervanging van de 0801. De laatste was niet zo goed in donker.
De nacht video van de 0805 is veel beter. Wel is het video beeld van de 0805 out of focus aan de linker kant.
Ik heb de Gearbest erover gemaild en ze bieden $8 refund aan mocht ik de camera houden en anders full refund wanneer het teruggestuurd wordt. Ik heb de $8 geaccepteerd want de fix is vrij makkelijk.
De behuizing erafhalen en de lens weer op punt gefocust. Het beeld is weer perfect.

De mini 0805 heeft mij $74-$8= $66 gekost. Daarnaast moest ik wel 22euro bijbetalen aan invoerrechten en taxen.

Discreet opgesteld boven de achteruitkijkspiegel.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Auto/Mini0805.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 26-02-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:33
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7LOQCYLZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4X7DLRI4.jpg

A118 fijne camera, niet duur en 170 gr. lens, bijna onzichtbaar zeker van buitenaf.

zie ook:

[ Voor 43% gewijzigd door snoekds20 op 28-02-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41

kronolith

[EDIT]

Gisteren m'n mini 0805 netjes geïnstalleerd, met behulp van een hardwire kitje. De + zit aan een geschakelde 12v van de plafondverlichting, wat ervoor zorgt dat de camera netjes automatisch aan gaat bij het starten van de auto, en ook automatisch weer uit gaat. Geen omkijken meer naar dus :)

Zo ziet het er van binnen uit;

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-hTErMxwBt3s/VPHdT5uixCI/AAAAAAAAATA/igv8N3cVmmo/w2234-h1264-no/IMAG0158_1.jpg

En zo vanaf buiten;

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8elZiBogfoc/VPHdRs1zBoI/AAAAAAAAAS0/nWk_A4rXs5w/w2236-h1296-no/IMAG0168_1.jpg

Redelijk verborgen dus :)

Heb uiteraard meteen even getest en een klein stukje geupload. Beeldkwaliteit valt me alles mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 03:01

Milmoor

Footsteps and pictures.

donny007 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:27:
[...]
De SJCAM M10 (review) met waterdichte behuizing is een goede optie, die heeft een dashcam modus met auto start/stop en loop recording. Als het niet 100% waterdicht hoeft te zijn kun je misschien een gaatje boren in de waterdichte behuizing voor het USB plugje met wat siliconenkit erbij.
Bedankt voor de tips. Ik heb net de M10 Wifi besteld. Hetzelfde als de SJ4000 Wifi op de vorm na. De review van Techmoan daarvan was goed.

Iemand die nog een fietsadapter voor een SJxxxx over heeft? In ruil voor een van de andere adapters?

[ Voor 6% gewijzigd door Milmoor op 01-03-2015 10:10 . Reden: Ruiloptie ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33
kronolith schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:27:
Gisteren m'n mini 0805 netjes geïnstalleerd, met behulp van een hardwire kitje. De + zit aan een geschakelde 12v van de plafondverlichting, wat ervoor zorgt dat de camera netjes automatisch aan gaat bij het starten van de auto, en ook automatisch weer uit gaat. Geen omkijken meer naar dus :)

[afbeelding]

En zo vanaf buiten;

[afbeelding]

Heb uiteraard meteen even getest en een klein stukje geupload. Beeldkwaliteit valt me alles mee!

[video]
Ziet er goed uit! Heb je misschien een linkje naar dat hardwire kitje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41

kronolith

[EDIT]

Crash schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je misschien een linkje naar dat hardwire kitje? :)
Absoluut, alstublieft ;)

http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item19f1948c8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

kronolith schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:27:

[afbeelding]

En zo vanaf buiten;

[afbeelding]

[video]
Ik maar wachten op die klapper.. Wat een saai filmpje :(

:P
Mooi beeld en mooi weggewerkt.

Pagina: 1 2 ... 57 Laatste