Misschien ff het filmpje als 1080p erop zetten? Nu is het 720p namelijk
Anoniem: 654400
Eerder werden er nogal wat tomtoms uit auto's gejat. Dat zal met een dashcam niet anders zijn lijkt me, dus die kun je niet in je auto laten zitten.
Wat doen jullie met je dashcam als je ergens heen gaat? Afkoppelen en in je jaszak meenemen? Is dat niet vervelend?
Wat doen jullie met je dashcam als je ergens heen gaat? Afkoppelen en in je jaszak meenemen? Is dat niet vervelend?
Ik laat hem gewoon hangen, tenzijj ik ergens een lange tijd parkeer of als ik de buurt niet vertrouw, dan gooi ik hem gewoon in het dashboard kastje.Anoniem: 654400 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:28:
Eerder werden er nogal wat tomtoms uit auto's gejat. Dat zal met een dashcam niet anders zijn lijkt me, dus die kun je niet in je auto laten zitten.
Dat ding kost iets meer dan 100 euro en is half ingebouwd. Vraag me af wie dat nu weer wil jatten.
Anoniem: 654400
Die tomtoms kost(t)en ook geen fortuin, maar er zijn heel wat autoraampjes in getikt, als je alleen al een zuignap-plek op je raam had zitten had je een verhoogd risico op inbraak. Dan breken ze je dashboardkastje open. Was een paar jaar terug in de publiciteit.
Ik zou niet weten waarom dat anders zou zijn voor dashcams. Toch knap vervelend als ze je raampje intikken.
Ik zou niet weten waarom dat anders zou zijn voor dashcams. Toch knap vervelend als ze je raampje intikken.
Hoewel niet echt gekocht voor de dashcam, wil ik deze toch ff delen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J7_SkOp_iqI]
Filmpje overdag:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1VbrhISkPbg]
ervaringen zijn hier te lezen: http://www.samenkopen.net/topic/85286/508003/1
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J7_SkOp_iqI]
Filmpje overdag:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1VbrhISkPbg]
Zolang de dashcam niet opvalt van buitenaf zie ik geen probleem. De Mini 0805 die ik heb valt bijna niet op van buitenaf, je moet er echt op letten wil je hem zien:Anoniem: 654400 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:28:

Er zijn ook dashcams te koop die net zo groot zijn als een TomTom (met een 3" scherm en grote zuignap steun), zo'n model is natuurlijk gevoeliger voor diefstal.
Als dashcam vind ik de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Vergeleken met de Mini 0805 is het beeld een stuk minder scherp, de framerate lijkt ook iets lager te liggen. Hier een filmpje van de Mini 0805 (met hetzelfde stukje snelweg vanaf de bocht richting Nijmegen/Den Bosch), let vooral op de borden en kentekenplaten. Het origineel in 1296p is nog iets scheper/vloeiender dan het Youtube filmpje.houthakker schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:09:
Hoewel niet echt gekocht voor de dashcam, wil ik deze toch ff delen:
[video]
Filmpje overdag:
[video]
[ Voor 35% gewijzigd door donny007 op 02-03-2015 14:17 ]
/dev/null
Zo blijkt toch maar weer het nut van zo'n dashcam. Afgelopen vrijdagavond stond er ineens een onverwachte bezoeker midden op de weg. We hebben het beide zonder kleerscheuren overleeft (niet letten om mijn gescheld).
Het is gefilmd met de Mini 0801.
[YouTube: http://youtu.be/CFhu-U0686E]
[YouTube: http://youtu.be/CFhu-U0686E]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Interessante dashcambeelden van Nederlandse bodem, dat zie je niet vaak 
Wat was dat nou voor iets dat je raakte? Het bewoog niet en het leek wel of er een soort vulling uitkwam bij de impact.
Wat was dat nou voor iets dat je raakte? Het bewoog niet en het leek wel of er een soort vulling uitkwam bij de impact.
/dev/null
Was een hert....
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als het een hert was is het goed mogelik dat het wel gewond is en gevlucht daarom is het verstandig de wegbeheerder te informeren.
En in het filmpje zie ik dat ondanks de alarmlichten het overig verkeer maar door raast terwijl de bestuurder in de berm kijkt. Hij had op zijn beurt zo maar gegrepen kunnen worden door een andere auto.
En in het filmpje zie ik dat ondanks de alarmlichten het overig verkeer maar door raast terwijl de bestuurder in de berm kijkt. Hij had op zijn beurt zo maar gegrepen kunnen worden door een andere auto.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Je bent verplicht om te stoppen na een ongeval en te kijken naar het dier (evt. hulpdiensten inschakelen). Ik kan me voorstellen dat hij met zijn adrenaline niet helemaal nadenkt over een veilige positie, Daarnaast had de achterop komende automobilist natuurlijk veel meer vaart moeten minderen, maar omdat het net na een bocht is, is de situatie niet helemaal helderObelink schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:23:
Als het een hert was is het goed mogelik dat het wel gewond is en gevlucht daarom is het verstandig de wegbeheerder te informeren.
Dat viel mij ook op, hartstikke gevaarlijk om midden op een onverlichte weg te gaan lopen/staan. Verplicht zijn wel meer dingen, heb je alleen weinig aan als je geschept wordt door een vrachtwagen.
Kan je beter een verlichte vestje in de auto zetten als je denkt dat het nodig is om een keer uit te stappen in een slecht verlichte omgeving. Dit zou zeker een nuttige toevoeging zijn trouwen aan elke auto, hoe vaak ik wel niet mensen vrolijk net langs de kant van de weg zie in het donker. Er gebeuren meer dan eens ongelukken omdat mensen niet beseffen dat ze niet/slecht zichtbaar zijn.
Kan je beter een verlichte vestje in de auto zetten als je denkt dat het nodig is om een keer uit te stappen in een slecht verlichte omgeving. Dit zou zeker een nuttige toevoeging zijn trouwen aan elke auto, hoe vaak ik wel niet mensen vrolijk net langs de kant van de weg zie in het donker. Er gebeuren meer dan eens ongelukken omdat mensen niet beseffen dat ze niet/slecht zichtbaar zijn.
Denk niet dat je 100% rationeel kan nadenken 10seconden na een aanrijding uit het niets, hij leeft nog, niks aan de hand dusFlyEragon schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:22:
Dat viel mij ook op, hartstikke gevaarlijk om midden op een onverlichte weg te gaan lopen/staan. Verplicht zijn wel meer dingen, heb je alleen weinig aan als je geschept wordt door een vrachtwagen.
Neem aan dat deze ook voor andere dashcams te gebruiken is?kronolith schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:48:
[...]
Absoluut, alstublieft![]()
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item19f1948c8a
Ja, ik neem aan van wel! Is eigenlijk niks meer dan een standaard 12v omvormertjedfrenner schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:37:
[...]
Neem aan dat deze ook voor andere dashcams te gebruiken is?
Nog even een reactie van mijn kant op de reacties op mijn filmpje:
Uitstappen daar valt mee. Het is een smalle weg, dus met moest sowieso al afremmen om mijn auto te kunnen passeren. De auto van tegengestelde richting reed door inderdaad, net als de twee achter mij en nog veel auto's daarna. Het zal de mentaliteit wel zijn.
Ik heb gebeld met de Dierenambulance en de Politie. De politie wilde niet komen. Ik moest alles maar met de verzekering regelen.... Nu kon de auto nog rijden dus ja, wat moet je er verder van zeggen. Ik ben erg begaan met dieren, dus ik had de ree echt niet zo achter gelaten. Echter na een half uurtje in de sloot (droog) gelegen te hebben sprong het dier weer op en rende er vandoor. Ik heb de Dierenambulance ook afgebeld.
M'n broer die 100 meter verderop woonde is nog even langs geweest. We hebben foto's gemaakt van de schade en zijn huiswaarts gegaan. Morgen ga ik met de auto naar de schadehersteller.
Qua schrikken viel het me nog wel mee. Omdat er een auto van de andere kant kwam kon ik niet anders dan de ree aanrijden of het was de sloot in als ik naar rechts gestuurd had. Ik was er redelijk relaxed onder alhoewel ik gelukkig nog nooit eerder een dier aangereden had.
Uitstappen daar valt mee. Het is een smalle weg, dus met moest sowieso al afremmen om mijn auto te kunnen passeren. De auto van tegengestelde richting reed door inderdaad, net als de twee achter mij en nog veel auto's daarna. Het zal de mentaliteit wel zijn.
Ik heb gebeld met de Dierenambulance en de Politie. De politie wilde niet komen. Ik moest alles maar met de verzekering regelen.... Nu kon de auto nog rijden dus ja, wat moet je er verder van zeggen. Ik ben erg begaan met dieren, dus ik had de ree echt niet zo achter gelaten. Echter na een half uurtje in de sloot (droog) gelegen te hebben sprong het dier weer op en rende er vandoor. Ik heb de Dierenambulance ook afgebeld.
M'n broer die 100 meter verderop woonde is nog even langs geweest. We hebben foto's gemaakt van de schade en zijn huiswaarts gegaan. Morgen ga ik met de auto naar de schadehersteller.
Qua schrikken viel het me nog wel mee. Omdat er een auto van de andere kant kwam kon ik niet anders dan de ree aanrijden of het was de sloot in als ik naar rechts gestuurd had. Ik was er redelijk relaxed onder alhoewel ik gelukkig nog nooit eerder een dier aangereden had.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Snelle reactie iig (toen het dier zichtbaar werd), en dit was de beste keus idd. Sneu voor het hert, maar je kan weinig meer doen..
Je koplampen wijzen vlak na de klap gelijk een stukje naar beneden, alles nog redelijk heel?
Je koplampen wijzen vlak na de klap gelijk een stukje naar beneden, alles nog redelijk heel?
[ Voor 73% gewijzigd door S_Chief op 05-03-2015 17:38 ]
Ik heb zo'n goedkope dashcam van de Action. Het is goedbeschouwd een prul. Alleen op 640x480 is het beeld enigszins acceptabel. Het gaat er ook maar om dat in het geval dàt er beeld is. Behalve de eindeloze rijen notoire wegmisbruikers komt er soms wel eens wat anders interessants voor de lens. Vanmorgen toevallig een illegale afvaldumper. Heterdaadje denk je, maar de politie komt hier niet voor hoor.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Kan je hem niet even uploaden op youtube? Het bestandje downloaden vind ik nogal omslachtig en niet veilig.
Mijn G1WH uit China is eindelijk binnen. Het lijkt mij dat het de officiele versie is, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat zeker kan checken. Alles zit erop wat ik zo gelezen heb dat er op zou moeten zitten en het beeld is rete helder.
Binnenkort maar in de auto gaan testen en wegwerken
Edit: Zojuist kunnen bevestigen dat het de real deal is. Fijn! Heb het hier vandaan overigens:
http://www.aliexpress.com...G-sensor/32230281135.html
Levering kwam via Zweden wat iets meer dan 5 weken duurde maar dat mag de pret niet drukken. Firmware update gedaan (hier te vinden) en ik ben klaar om te knallen
Edit: Zojuist kunnen bevestigen dat het de real deal is. Fijn! Heb het hier vandaan overigens:
Levering kwam via Zweden wat iets meer dan 5 weken duurde maar dat mag de pret niet drukken. Firmware update gedaan (hier te vinden) en ik ben klaar om te knallen
[ Voor 47% gewijzigd door Notna op 13-03-2015 15:15 ]
Even open maken dan kan je het zien 
Alleen dat is weer niet zo handig voor de garantie als je hem open maakt.
Maar ja terug sturen naar China kost al bijna meer dan een nieuwe kopen
Notna schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:53:
Mijn G1WH uit China is eindelijk binnen. Het lijkt mij dat het de officiele versie is, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat zeker kan checken. Alles zit erop wat ik zo gelezen heb dat er op zou moeten zitten en het beeld is rete helder.
Nooit geweten dat je DoD firmware op een G1WH kon zetten. Daar moet ik zeker eens een avondje mee gaan spelen.Notna schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:53:
...Firmware update gedaan (hier te vinden) en ik ben klaar om te knallen
Bedankt voor de link
)
Al gedaan en het is echt zo simpel en zonder schade open te maken (hint: gebruik gewoon je vinger nagel123carcam schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:35:
Even open maken dan kan je het zien
[...]
Wel had ik een probleem dat de SD kaart vaker niet dan wel werd herkent. Ik denk dat de soldeer strips op de mainboard niet heel goed zijn/last hebben van stress. Ik heb de schroefjes iets losser gemaakt en nu blijft hij het prima doen. Wel als ik een beetje druk op de USB poort zet, dan herkent hij de kaart weer niet. Maargoed; dat weet ik nu en is prima mee te werken
Graag gedaan. Dat forum is hoe dan ook best handig voor tips en tricksSmurf schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:03:
[...]
Nooit geweten dat je DoD firmware op een G1WH kon zetten. Daar moet ik zeker eens een avondje mee gaan spelen.
Bedankt voor de link
Het was niet heel boeiend, maar vandaag aangesproken door meneer de motoragent.
Ik heb tijdens mijn studie veel in busjes gereden en daardoor geleerd volledig op mijn spiegels te rijden, meneer vond dat ik niet genoeg keek. Wel grappig, want juist het moment voordat hij mij aansprak, wachtte ik met naar links gaan, omdat ik hem prima in mijn spiegel zag. Maar die agent bleef naast mij rijden...
Daarnaast mijn snelheid, die ik niet zo schikbarend vond, ik versnelde even om de linkerbaan vrij te maken, juist omdat meneer de motoragent heel de tijd achter mij zat, maar goed. Weer eens wat meegemaakt.
Daarnaast invoegen met 50 en terwijl er een vrachtwagen nadert, die gewoon lekker doorrijdt... Ik zag geen andere mogelijkheid dan even gas geven over de vluchtstrook.
Ik heb tijdens mijn studie veel in busjes gereden en daardoor geleerd volledig op mijn spiegels te rijden, meneer vond dat ik niet genoeg keek. Wel grappig, want juist het moment voordat hij mij aansprak, wachtte ik met naar links gaan, omdat ik hem prima in mijn spiegel zag. Maar die agent bleef naast mij rijden...
Daarnaast mijn snelheid, die ik niet zo schikbarend vond, ik versnelde even om de linkerbaan vrij te maken, juist omdat meneer de motoragent heel de tijd achter mij zat, maar goed. Weer eens wat meegemaakt.
Daarnaast invoegen met 50 en terwijl er een vrachtwagen nadert, die gewoon lekker doorrijdt... Ik zag geen andere mogelijkheid dan even gas geven over de vluchtstrook.
[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 09-04-2015 10:45 ]
Werken wel hoor alleen geen https en geen embeded.
Dus http://youtu.be/oUV4-4K5UcA voor:
en http://youtu.be/P7DRzFhTH-o voor:
Dus http://youtu.be/oUV4-4K5UcA voor:
en http://youtu.be/P7DRzFhTH-o voor:
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Als je meer afstand had gehouden tot je voorganger was het misschien wel gelukt? Bij dit soort slakken houd ik meestal een flinke afstand als er niemand achter mij rijd, zodat ik wel met 100 kan invoegen omdat ik een langere "startbaan" heb. Maargoed, kan altijd gebeuren dat je denkt lekker door te karren en dan zit er een prutser tussen. Het is ook wel een vrij korte invoegstrook.dfrenner schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:09:
[video]
Levensgevaarlijk trouwens invoegen vanaf de vluchtstrook en rechts inhalen, die Audi had je niet kunnen zien aankomen.
[ Voor 15% gewijzigd door FlyEragon op 09-04-2015 10:30 ]
Nou ja, ik let sowieso wel op die audi en had dan alsnog uitwijkmogelijkheid naar rechts (vluchstrook). Zo levensgevaarlijk is dat ook weer niet.FlyEragon schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:23:
[...]
Als je meer afstand had gehouden tot je voorganger was het misschien wel gelukt? Bij dit soort slakken houd ik meestal een flinke afstand als er niemand achter mij rijd, zodat ik wel met 100 kan invoegen omdat ik een langere "startbaan" heb. Maargoed, kan altijd gebeuren dat je denkt lekker door te karren en dan zit er een prutser tussen. Het is ook wel een vrij korte invoegstrook.
Levensgevaarlijk trouwens invoegen vanaf de vluchtstrook en rechts inhalen, die Audi had je niet kunnen zien aankomen.
Van te voren dacht ik, straks gaat het gas er wel op en dan zijn we die vrachtwagen ver voor. Ik vind het nog veel gevaarlijker om stil te gaan staan op een invoegstrook, ik pak dan altijd liever de vluchtstrook, zo is het mij ook geleerd tijdens de rijlessen. Ik meen dat die regels een paar jaar geleden zijn aangepast en dat het niet meer mag.
Lastig hoor, maar ik zou denk ik nooit de vluchtstrook pakken. Die Audi verwacht jou daar nooit, terwijl achteropkomend verkeer de kans heeft om te reageren op de ontstane situatie. Ik zou ervanuit gaan dat zij netjes anticiperen en een gaatje voor je laten vallen. En anders bij een vrijere baan en beter overzicht voor iedereen alsnog een stukje vluchtstrook meepakken om vaart te maken.
Of mag je misschien eerder de vluchtstrook opkomen? Zie dat de tuffer lang twijfelt om de strook te verlaten. Zou jij niet al eerder de strook kunnen verlaten en een gat voor de tuffer vrij laten?
Of mag je misschien eerder de vluchtstrook opkomen? Zie dat de tuffer lang twijfelt om de strook te verlaten. Zou jij niet al eerder de strook kunnen verlaten en een gat voor de tuffer vrij laten?
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Lekker agressief ook tegen je vriendin/vrouw/zus/zusje/buurmeisje/collega whatever. 'Kon je niet na die vrachtwagen..' 'NEE'.
De zin ging eigen lijk verder: Nee, die vranchtwagen reed het gat dicht.Appleman schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:11:
Lekker agressief ook tegen je vriendin/vrouw/zus/zusje/buurmeisje/collega whatever. 'Kon je niet na die vrachtwagen..' 'NEE'.
Vorig weekend m'n SJCAM SJ4000 binnengekregen voor op de brommert, leuk met mooi weer tochtjes rijden.
Heb 'm nog niet getest, even kijken waar ik 'm op ga monteren... Past niet op m'n stuur.
Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz
Hier ook de G1WH besteld via Alibaba. Ben eens benieuwd. Blijft die zuignap goed zitten trouwens? Geen zin om dat ding er steeds uit te halen dus die nap moet wel goed blijven hangen. Of zijn er plakkers voor de G1WH zoals bij die mini dingen?
Mijn boefje is liev!
Mini0806 ontvangen van JooVuu.
Eerste indrukken: Goede beeldkwaliteit (nog niet bij nacht gereden dus dit is puur gebaseerd op overdag, zowel bij zonnig als bij betrokken weersomstandigheden) de geluidskwaliteit is matig maar van ondergeschikt belang. Voor de afmetingen geziene kwaliteit goede bang-for-the-buck.
Een paar puntjes: De eerste tig keer van de camera in z'n dock schuiven gaat enorm moeizaam. Let ook op de camera helemaal tot het einde erin te schuiven anders is GPS ontvangst niet aanwezig OF reset zichzelf soms, en het laden gaat moeizamer.
Bepaalde stoplichten en verlichte signaleringsborden flikkeren in de opname, de instelling 50Hz/60Hz/Auto helpt hier niet bij. Alleen getest bij opname in de hoogste (cinema 21:9) resolutie, wellicht is deze compensatie dan niet aktief?..
Ook heeft de camera in cradle daadwerkelijk een 5V 2(.1)A microUSB voeding nodig (meegeleverd), op 5V 1A krijgt hij te weinig sap en trekt hij langzaam de ingebouwde accu leeg.
En lastly, maar dat ligt niet zozeer aan het produkt, waren de suffies bij JooVuu vergeten mijn CPL filter mee te sturen, dus heb daarover een ticket geopend bij ze waarop ze, 24 uur later, nog niet gereageerd hebben (maargoed, het is weekend, dus kan het ze ook (nog) niet kwalijk nemen)
Onder de streep, rekening houdende met bovenstaande puntjes, toch een over het algemeen genomen positieve indruk en m.i. een van de betere opties in de huidige markt in deze prijscategorie.
Eerste indrukken: Goede beeldkwaliteit (nog niet bij nacht gereden dus dit is puur gebaseerd op overdag, zowel bij zonnig als bij betrokken weersomstandigheden) de geluidskwaliteit is matig maar van ondergeschikt belang. Voor de afmetingen geziene kwaliteit goede bang-for-the-buck.
Een paar puntjes: De eerste tig keer van de camera in z'n dock schuiven gaat enorm moeizaam. Let ook op de camera helemaal tot het einde erin te schuiven anders is GPS ontvangst niet aanwezig OF reset zichzelf soms, en het laden gaat moeizamer.
Bepaalde stoplichten en verlichte signaleringsborden flikkeren in de opname, de instelling 50Hz/60Hz/Auto helpt hier niet bij. Alleen getest bij opname in de hoogste (cinema 21:9) resolutie, wellicht is deze compensatie dan niet aktief?..
Ook heeft de camera in cradle daadwerkelijk een 5V 2(.1)A microUSB voeding nodig (meegeleverd), op 5V 1A krijgt hij te weinig sap en trekt hij langzaam de ingebouwde accu leeg.
En lastly, maar dat ligt niet zozeer aan het produkt, waren de suffies bij JooVuu vergeten mijn CPL filter mee te sturen, dus heb daarover een ticket geopend bij ze waarop ze, 24 uur later, nog niet gereageerd hebben (maargoed, het is weekend, dus kan het ze ook (nog) niet kwalijk nemen)
Onder de streep, rekening houdende met bovenstaande puntjes, toch een over het algemeen genomen positieve indruk en m.i. een van de betere opties in de huidige markt in deze prijscategorie.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Mijn m10 wifi werkt prima, maar ze hebben de mini-usb connector precies bij het scharnier van de behuizing gezet. Daar kan ik dus geen gat maken om hem onderweg te laden. Heeft iemand al een 90 graden kabeltje gevonden die past terwijl de camera in zijn behuizing zit? Mijn losse topic heeft niets opgeleverd: 90 graden flatcable extra plat micro-USB
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Anoniem: 217290
en toch ben je fout in deze situatie.. je had moeten stoppen en het invoegen moeten afbreken.dfrenner schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:06:
[...]
De zin ging eigen lijk verder: Nee, die vranchtwagen reed het gat dicht.
daarnaast had oom agent het duidelijk niet over je spiegels maar over het naast je kijken. Je rijdt kennelijk alleen maar op je spiegels waardoor je geen zicht hebt op je dode hoek.
het is een zuignap met klem systeem. Ik heb er met aardig wat kracht aan getrokken maar het ging er niet af. Ik zou wel de zuignap eraf halen als je auto dagen lang in de volle zon staat. Kans is dan groot dat de zuignap (sneller) uitdroogtJB schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:33:
Hier ook de G1WH besteld via Alibaba. Ben eens benieuwd. Blijft die zuignap goed zitten trouwens? Geen zin om dat ding er steeds uit te halen dus die nap moet wel goed blijven hangen. Of zijn er plakkers voor de G1WH zoals bij die mini dingen?
Dit klopt niet. Als het op de invoegstrook niet mogelijk is om in te voegen dan mag daar de vluchtstrook voor gebruikt worden. Zo wordt het op dit moment ook bij rijlessen uitgelegd. Dat de Audi naar rechts wil maakt het hier wat riskanter, maar normaalgesproken mag dit gewoon.Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:37:
[...]
en toch ben je fout in deze situatie.. je had moeten stoppen en het invoegen moeten afbreken.
Anoniem: 217290
dan heb je niet opgelet met je rijlessen...
je dient voor het invoegen in te schatten of er voldoende ruimte is om in te voegen. indien die ruimte er niet is dien je te wachten tot er wel ruimte is.
alleen als er tijdens het invoegen een situatie ontstaat waardoor invoegen niet meer mogelijk is (andere auto komt naar rechts en neemt de plek in) mag je uit veiligheids overweging een stuk vluchtstrook gebruiken. Dat is iets heel anders als van ow ik kan niet invoegen ik rij wel door over de vluchtstrook.. Zou even helemaal gek worden in dit land.
maar wat in deze dashcam gebeurde was gewoon associaal door duwen en de situatie compleet verkeerd inschatten en vervolgens de vluchtstrook gebruiken om andere maar in te halen. Nee dat is toch echt voor 99,9% van de agenten direct een prent!
je dient voor het invoegen in te schatten of er voldoende ruimte is om in te voegen. indien die ruimte er niet is dien je te wachten tot er wel ruimte is.
alleen als er tijdens het invoegen een situatie ontstaat waardoor invoegen niet meer mogelijk is (andere auto komt naar rechts en neemt de plek in) mag je uit veiligheids overweging een stuk vluchtstrook gebruiken. Dat is iets heel anders als van ow ik kan niet invoegen ik rij wel door over de vluchtstrook.. Zou even helemaal gek worden in dit land.
maar wat in deze dashcam gebeurde was gewoon associaal door duwen en de situatie compleet verkeerd inschatten en vervolgens de vluchtstrook gebruiken om andere maar in te halen. Nee dat is toch echt voor 99,9% van de agenten direct een prent!
Is je helm geen optie?siriouz schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:17:
Vorig weekend m'n SJCAM SJ4000 binnengekregen voor op de brommert, leuk met mooi weer tochtjes rijden.Heb 'm nog niet getest, even kijken waar ik 'm op ga monteren... Past niet op m'n stuur.
En dan gebeurt er dus dit:Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:37:
[...]
en toch ben je fout in deze situatie.. je had moeten stoppen en het invoegen moeten afbreken.
daarnaast had oom agent het duidelijk niet over je spiegels maar over het naast je kijken. Je rijdt kennelijk alleen maar op je spiegels waardoor je geen zicht hebt op je dode hoek.
Dus Dfrenner, begin alsjeblieft weer over je schouder te kijken.
En daar bedoel je dan mee dat ie naar beneden stuitert? Ik zie het bij die TomTom dingen ook vaker, onder het rijden pleurt dat ding van de ruit, dat moet ik niet hebbenNotna schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:11:
[...]
het is een zuignap met klem systeem. Ik heb er met aardig wat kracht aan getrokken maar het ging er niet af. Ik zou wel de zuignap eraf halen als je auto dagen lang in de volle zon staat. Kans is dan groot dat de zuignap (sneller) uitdroogt
Mijn boefje is liev!
Hij is er tot nu toe nog niet vanaf gedonderd. Ik heb het dan ook over de langer termijn (i.e 1 of 2 jaar)JB schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:18:
[...]
En daar bedoel je dan mee dat ie naar beneden stuitert? Ik zie het bij die TomTom dingen ook vaker, onder het rijden pleurt dat ding van de ruit, dat moet ik niet hebben
Als je auto stilstaat in de volle zon zou ik het er iig vanaf halen, kijkende naar evaringen van andere mensen. Het is eerder om er voor te zorgen dat hij op de langere termijn óók blijft zitten
Ik heb vandaag de DOD LS460W (de opvolger van de in de startpost genoemde LS430W) gekocht bij de Coolblue in Rotterdam, voor €179,- 
De beeldkwaliteit is naar mijn mening vrij goed (mijn vorige dashcam was een iconBIT DVR FHD LX, vrij onscherp beeld). Maar ik ben niet helemaal tevreden. Wat me namelijk opvalt, is dat het beeld aan de rechterkant nogal wazig is
Ik weet niet of dit zo hoort of dat het door de voorruit komt?
Een paar beeldjes...
Een willekeurig stukje rijden met een stukje tunnel aan het einde:
Prestaties bij tegenlicht:
Stilstand. Ik ging een foto maken v/d dashcam van buitenaf. Duidelijk zichtbaar het wazige deel aan de rechterkant:
Wat verder ook best tegenvalt, is dat de houder van de dashcam vrij lang is. Daardoor hangt de cam tot ver onder mijn binnenspiegel:
Hij blokkeert mijn zicht niet, maar omdat hij zo laag hangt, is hij van buitenaf ook best goed zichtbaar. Ik weet niet of dit makkelijker tot inbraak kan leiden... ik verwijder de cam namelijk niet na het rijden
Buiten ziet het er zo uit:
Het zal vast per auto verschillend zijn of hij wel/niet achter de binnenspiegel past, bij deze dus niet
Maar wat ik erger vind, is dat het beeld deels wazig is. Want €179,- is best veel geld voor een dashcam... dan verwacht ik eigenlijk een volledig scherp beeld en niet een onscherp deel rechts
Is dat eigenlijk nog te maken?
De beeldkwaliteit is naar mijn mening vrij goed (mijn vorige dashcam was een iconBIT DVR FHD LX, vrij onscherp beeld). Maar ik ben niet helemaal tevreden. Wat me namelijk opvalt, is dat het beeld aan de rechterkant nogal wazig is
Een paar beeldjes...
Een willekeurig stukje rijden met een stukje tunnel aan het einde:
Prestaties bij tegenlicht:
Stilstand. Ik ging een foto maken v/d dashcam van buitenaf. Duidelijk zichtbaar het wazige deel aan de rechterkant:
Wat verder ook best tegenvalt, is dat de houder van de dashcam vrij lang is. Daardoor hangt de cam tot ver onder mijn binnenspiegel:
Hij blokkeert mijn zicht niet, maar omdat hij zo laag hangt, is hij van buitenaf ook best goed zichtbaar. Ik weet niet of dit makkelijker tot inbraak kan leiden... ik verwijder de cam namelijk niet na het rijden
Het zal vast per auto verschillend zijn of hij wel/niet achter de binnenspiegel past, bij deze dus niet
[ Voor 13% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 18:17 ]
Heeft ie die wazige vlek ook als je de cam in een andere auto hangt of gewoon buiten de auto houdt?Josefien schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:51:
Ik heb vandaag de DOD LS460W (de opvolger van de in de startpost genoemde LS430W) gekocht bij de Coolblue in Rotterdam, voor €179,-
De beeldkwaliteit is naar mijn mening vrij goed (mijn vorige dashcam was een iconBIT DVR FHD LX, vrij onscherp beeld). Maar ik ben niet helemaal tevreden. Wat me namelijk opvalt, is dat het beeld aan de rechterkant nogal wazig isIk weet niet of dit zo hoort of dat het door de voorruit komt?
![]()
Een paar beeldjes...
edit:
Ohw en je mistlampen staan aan
Ohw en je mistlampen staan aan
Mja ik wil 'm eigenlijk gewoon vast erin hebben zitten, maar ik 123 geen vaste montagesteun vinden voor de G1WH. Jeb hebt wel die binnenspiegel mount maar dat is ook weer zo'n Halfords oplossingNotna schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:20:
[...]
Hij is er tot nu toe nog niet vanaf gedonderd. Ik heb het dan ook over de langer termijn (i.e 1 of 2 jaar)
Als je auto stilstaat in de volle zon zou ik het er iig vanaf halen, kijkende naar evaringen van andere mensen. Het is eerder om er voor te zorgen dat hij op de langere termijn óók blijft zitten

Geen zin om 'm steeds eruit te halen.
[ Voor 121% gewijzigd door JB op 28-04-2015 13:25 ]
Mijn boefje is liev!
Het zal best dat ik fout ben, maar liever dit, dan stil gaan staan op een invoegstrook. Dat vind ik nog veel gevaarlijker dan doorrijden op een vluchtstrook.Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:37:
En aangezien ik verantwoordelijk ben voor 2 kinderen en een vrouw, kies ik bewust voor deze oplossing en een mogelijke bekeuring in plaats van een auto in mijn achterkant. Of mensen die opeens langsrijden en schikken van een stilstaande auto waar ze dat niet verwachten.
Dit had ik nooit kunnen overzien, de vrachtwagen was nog een kilometer ver weg en kwam door het langzame autootje snel dichterbij... Die vrachtwagen zat al te seinen, maar reed desondanks toch het gat voor mij dicht... Ik had geen overzicht op het verkeer daarachter.
Tja dan het over de schouders kijken...
Ik heb jharenlang busjes gereden en dan leer je wel op je spiegels rijden. Ik kijk bijna nooit over mijn schouders, enkel in de bebouwdekom waar ik fietsers verwacht, rotondes bijvoorbeeld. Maar op een snelweg? Ga toch weg... Ik weet was ik inhaal, ik weet precies wat er om me heen rijdt en op het moment dat de ingehaalde auto in mijn spiegel verschijnt, ga je naar rechts. Daarnaast verschijnt alles in je dode hoek ooit in je spiegels... Ja je zit dan dicht bij, maar zolang je tijdens de zijwaartse beweging in je spiegel blijft kijken, kun je niets raken... Je ziet toch ook dat ik voor het stoplicht inhoudt? Meneer de motoragent zat in mijn dode hoek, amar ik hield hem in mijn spiegel in de gaten...
Het gaat al jaren prima op deze manier, ik zie geen reden er verandering in te brengen.
Zo heb ik het ook geleerd 12 jaar geleden, echter is er onlangs wat aangepast en mag het opeens niet meer...Pyramiden schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:51:
Dit klopt niet. Als het op de invoegstrook niet mogelijk is om in te voegen dan mag daar de vluchtstrook voor gebruikt worden. Zo wordt het op dit moment ook bij rijlessen uitgelegd. Dat de Audi naar rechts wil maakt het hier wat riskanter, maar normaalgesproken mag dit gewoon.
Jammer voor ze, geef mij die boete maar, ik blijf het gewoon zo doen, omdat het veiliger is.
Overigens zag ik die Audi prima en kon ik altijd weer uitwijken naar de vluchtstrook... Geen probleem.
Er was zat ruimte op de snelweg, nu overdrijf je toch wel heel erg!Anoniem: 217290 schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:00:
dan heb je niet opgelet met je rijlessen...
Alleen doordat men met 50 voor mij reed, kwam de vrachtwagen heel snel dichterbij.
Met 50 invoegen is juist iets dat je helemaal niet leert en de vrachtwagen komt dan gewoon met 40km/uur dichterbij...
Als die Volvo beter had gekeken vooraf, wist hij dat er een motorrijder reed...Erasmo schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:08:
En dan gebeurt er dus dit:
Hoe denk je dat je dat met bestelbusjes doet? Of vrachtwagens?
Dan kijk je over je schouder naar de cabine... Zie je nog niets.
Ik zeg echt niet dat ik supergoed ben en alles zie, maar deze acties die jij post zopuden mij niet zo snel overkomen, omdat ik de moterrijder al eerder had gezien en zou weten dat hij daar rijdt (gevaarlijke aanname op een forum, maar goed).
Ik rijd zo al 600.000km schadevrij en zelden een voertuig dat ik door niet over mijn schouder kijken over het hoofd heb gezien...
Hetzelfde geldt voor de Golf, je weet toch al eerder dat je wil gaan inhalen? Dan kijk je vooraf al in je spiegels... Sowieso kijk ik continu in mijn spiegels, zodat je weet wie waar globaal rijdt.
In busjes kun je niet anders...
Waar zie je de mistlampen aanstaan?JB schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:06:
[...]
Heeft ie die wazige vlek ook als je de cam in een andere auto hangt of gewoon buiten de auto houdt?
edit:
Ohw en je mistlampen staan aan![]()
En het wazige is inmiddels opgelost... nieuw beeldje
De oorzaak bleek iets heel stoms: ik was de beschermsticker die voor de lens zat, vergeten te verwijderen

*Josefien schaamt zich een beetje*
Goed, de cam werkt nu dus prima en ook prima beeld
[ Voor 12% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 18:18 ]
Goed dat de wazigheid opgelost is. Bij mij was de mini 0805 out of focus. Ik moest de hele carcam demonteren om bij de lens te komen. Deze was gelukkig niet vastgelijmd. De camera had een mini-HDMI uitgang en deze had ik aangesloten op mijn monitor. Scherpstellen ging wel makkelijk. Draaien aan de lens totdat het beeld weer scherp was. Het ging wel om minuscule draaiingen en er was maar een punt waar het heel beeld scherp was. Nu is de camera weer goed.
Voordeel van de mini 0805 is dat het heel klein en onopvallend is. Soms vergeet ik wel dat ik een camera aan boord heeft. Het doet gewoon stilletjes zijn werk.
Voordeel van de mini 0805 is dat het heel klein en onopvallend is. Soms vergeet ik wel dat ik een camera aan boord heeft. Het doet gewoon stilletjes zijn werk.
[ Voor 15% gewijzigd door Blord op 28-04-2015 17:38 ]
Over "out of focus" gesproken... ik vraag me af of de DOD LS460W die ik heb ook last kan krijgen van het probleem dat het materieel v/d lens gaat uitzetten bij heel warm weer en daardoor de focus verschuift? Als je Google'd op "ls460w focus" dan zijn er wel klachten daarover, maar voornamelijk bij de eerste producties van vorig jaar 
Ik wil de dashcam namelijk ook gaan gebruiken als ik komende zomer naar Italië ga om de Stelviopas te rijden. Het zou jammer zijn als hij dan door het warme weer wazig gaat worden
Ik wil de dashcam namelijk ook gaan gebruiken als ik komende zomer naar Italië ga om de Stelviopas te rijden. Het zou jammer zijn als hij dan door het warme weer wazig gaat worden
Ik heb precies hetzelfde gehad met het stickertjeJosefien schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zal vast per auto verschillend zijn of hij wel/niet achter de binnenspiegel past, bij deze dus nietMaar wat ik erger vind, is dat het beeld deels wazig is. Want €179,- is best veel geld voor een dashcam... dan verwacht ik eigenlijk een volledig scherp beeld en niet een onscherp deel rechts
Is dat eigenlijk nog te maken?
Ik heb ook een tijdje de 'lange' arm gebruikt om de ls460 aan te hangen. Maar sinds een week of 2 heb ik de andere bijgeleverde arm geinstalleerd. Nadeel is wel dat het met zo'n 3M plaksticker gaat en je het dus achteraf niet meer kan verplaatsen. Ik heb een halfbakken search op internet gedaan en ben geen klachten tegengekomen van mensen die het moeilijk vonden om de sticker te verwijderen. Nieuwe stickers kopen, kan blijkbaar ook.
Anyways, door die kortere arm verdwijnt ie veel meer achter de spiegel. Heb de ls460 zo ingesteld dat ie na 5 minuten oid van 'live' beelden overspringt op het zwarte snelheidsweergave scherm. Ik kan het scherm zelf niet helemaal zien, maar mijn passagier wel (om te bewijzen dat ik echt niet zo heel hard rijd
Wat temperatuur betreft heb ik nog niet met heel warme temps gereden. Deze week is het zo rond de 26 graden hier en geen probleem. Vorig jaar was de hoogste temp waarin ik gereden heb in de lage 30ers. Ook geen probleem geconstateerd.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Hmmm, ik merk de laatste tijd dat mijn LS430W steeds vaker onscherp is...
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
Misschien zit de folie er nog opdfrenner schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:27:
Iemand ervaring mee?
Mijn boefje is liev!
Hahaha, helaas niet... Heb hem al een jaartje en in het begin was het gewoon goed.
Hier wat origineel video materiaal:
https://www.wetransfer.co...f36520150429082705/7d926e
Hier wat origineel video materiaal:
https://www.wetransfer.co...f36520150429082705/7d926e
[ Voor 52% gewijzigd door BlakHawk op 29-04-2015 10:41 ]
Ik heb nu een paar maanden een Mini 0806.
Hij bevalt me erg goed alleen na een uur gaat de camera raar doen. Ik heb inmiddels een refund aangevraagd bij Gearbest en ben akkoord gegaan met de 50% refund en het product mogen houden.
Waarschijnlijk wordt de camera te warm waardoor hij vast gaat lopen, binnenkort zal ik mijn camera gaan verhangen om te kijken of dat het probleem oplost. (zit nu strak tegen de spiegel bevestiging)
Als hij daadwerkelijk kapot is ga ik denk ik voor een BlackVue, wat meer geld maar hopelijk geen gezeur
Hij bevalt me erg goed alleen na een uur gaat de camera raar doen. Ik heb inmiddels een refund aangevraagd bij Gearbest en ben akkoord gegaan met de 50% refund en het product mogen houden.
Waarschijnlijk wordt de camera te warm waardoor hij vast gaat lopen, binnenkort zal ik mijn camera gaan verhangen om te kijken of dat het probleem oplost. (zit nu strak tegen de spiegel bevestiging)
Als hij daadwerkelijk kapot is ga ik denk ik voor een BlackVue, wat meer geld maar hopelijk geen gezeur
[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 29-04-2015 12:51 ]
Formatteer de SD kaart ook af en toe (helpt enorm voor de stabiliteit) en zorg dat de voeding goed is..
Formatteren zal ik doen, de voeding is de meegeleverde voeding, daar heb ik (nog) niks aan veranderd.AlexanderB schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:57:
Formatteer de SD kaart ook af en toe (helpt enorm voor de stabiliteit) en zorg dat de voeding goed is..
Net een step up ring adapter (34 naar 37mm) binnen gekregen via eBay voor mijn G1WH. Zit als gegoten en kost geen drol. Pola filter is nog onderweg, hopelijk voor de vakantie. Kan ik meteen het eea uittesten
Ideaal als het werkt! Hier is de camera nog onderweg maar ik verwacht ook de nodige spiegeling via mijn dashboard, dus goed om te wetenNotna schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:53:
Net een step up ring adapter (34 naar 37mm) binnen gekregen via eBay voor mijn G1WH. Zit als gegoten en kost geen drol. Pola filter is nog onderweg, hopelijk voor de vakantie. Kan ik meteen het eea uittesten
Mijn boefje is liev!
Ik heb niet veel ervaring met andere Dashcams dan de DOD LS460w maar ik vind het een geweldige camera. Heb er sinds kort ook een CPL filter op zitten ivm dashboard reflectie, maar het ding is vlot (direct filmen bij contact), scherp beeld, goed geluid en heel veel features.
*Josefien voelt zich minder schaamtelijk*EektheMan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:32:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gehad met het stickertje. Op de foto lijkt he niet te missen, maar in real life was dat niet zo gemakkelijk te zien...echt niet...

Ik zag dat stickertje overigens aanvankelijk wèl, maar wilde het pas verwijderen nadat de cam op z'n plek zat, om kans op beschadiging tussendoor te voorkomen. Alleen... toen ik 'm opgehangen had, was ik die sticker vergeten...

De korte arm is waarschijnlijk ook beter in mijn gevalEektheMan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:32:Ik heb ook een tijdje de 'lange' arm gebruikt om de ls460 aan te hangen. Maar sinds een week of 2 heb ik de andere bijgeleverde arm geinstalleerd. Nadeel is wel dat het met zo'n 3M plaksticker gaat en je het dus achteraf niet meer kan verplaatsen. Ik heb een halfbakken search op internet gedaan en ben geen klachten tegengekomen van mensen die het moeilijk vonden om de sticker te verwijderen. Nieuwe stickers kopen, kan blijkbaar ook.
Hangt hij ook permanent in de auto of alleen tijdens het rijden? Ik laat 'm namelijk permanent erin hangen en als de auto in de volle zon staat, wordt het echt warm waarschijnlijk.EektheMan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:32:Wat temperatuur betreft heb ik nog niet met heel warme temps gereden. Deze week is het zo rond de 26 graden hier en geen probleem. Vorig jaar was de hoogste temp waarin ik gereden heb in de lage 30ers. Ook geen probleem geconstateerd.
Zou dat het warmte-probleem kunnen zijn als bij de eerste productie LS460W's? Dat hij "out of focus" raakt doordat het materiaal bij de lens uitzet?dfrenner schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:27:
Iemand ervaring mee?
Weet jij of iemand anders wellicht of deze arm ook past op de G1WHEektheMan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:32:
[...]
Ik heb ook een tijdje de 'lange' arm gebruikt om de ls460 aan te hangen. Maar sinds een week of 2 heb ik de andere bijgeleverde arm geinstalleerd. Nadeel is wel dat het met zo'n 3M plaksticker gaat en je het dus achteraf niet meer kan verplaatsen. Ik heb een halfbakken search op internet gedaan en ben geen klachten tegengekomen van mensen die het moeilijk vonden om de sticker te verwijderen. Nieuwe stickers kopen, kan blijkbaar ook.
Anyways, door die kortere arm verdwijnt ie veel meer achter de spiegel. Heb de ls460 zo ingesteld dat ie na 5 minuten oid van 'live' beelden overspringt op het zwarte snelheidsweergave scherm. Ik kan het scherm zelf niet helemaal zien, maar mijn passagier wel (om te bewijzen dat ik echt niet zo heel hard rijd)
Mijn boefje is liev!
Als je refereert naar mijn beelden, dan is dat niet echt slim
DOD geeft hele goede beeldkwaliteit, maar er is of iets mis met mijn focus, of iets anders. Zo was het echt niet...
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-04-2015 22:22 ]
Toevallig laatst naar gezocht voor een collega. Er moet nog een heel topic zijn over brackets vanuit een Amerikaanse fabrikant, maar die kan ik niet zo snel vinden.JB schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:30:
[...]
Weet jij of iemand anders wellicht of deze arm ook past op de G1WHIk wil ook graag een vaste arm installeren ipv de zuignap. Nu kan ik voor de G1WH wel een spiegel mount vinden maar dat vind ik niet fijn.
Anyways, hier staat je antwoord:
https://forum.dashcamtalk...-a118c.10247/#post-129136
dan nog een rits ebay sellers en een naam van een seller op dat forum.Yes, the GT300W and LS300W mounts will work with your G1WH. The G1WH is basically a clone of those cameras.
Ik moet zeggen dat de bracket voor de LS300 en de LS460 OP HET OOG hetzelfde lijken te zijn. Via eBay/chinese sellers kun je daar vast achter komen.
Thnx voor de info! Middels dat forum zelfs een link gevonden op Ebay waar de G1WH ook genoemd wordt.
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Dus meteen besteld
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Dus meteen besteld
edit:
Apart dat ze nu ook verschijnen als ik met keyword G1WH en mount zoek

Apart dat ze nu ook verschijnen als ik met keyword G1WH en mount zoek

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 30-04-2015 11:45 ]
Mijn boefje is liev!
Top! Ben benieuwdNotna schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:45:
Pola filter binnen, ziet er niet slecht uit!
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmiddag meteen testen als ik mijn zoon naar zwemles breng. Ik zal proberen een voor en na vergelijking te maken.
Mijn boefje is liev!
(nieuwsgierig) Is er een speciale reden waarom je eerst een verloopring en dan een grote(r) pola filter gebruikt? Er zijn immers ook filters van 34 mm?Notna schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:45:
Alleen een pola filter kan niet op de lens gezet worden. De verloop ring past exact op de lens waar je de CPL op kan vastschroeven. Zonder de verloop ring gaat het niet passen. En als het al past, is het raakvlak tussen ring en lens een stuk kleiner. Daarnaast geeft het iets meer ruimte tussen de lens en de CPL zelf waardoor je geen vreemde vertekende beelden krijgt.grun93 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:23:
[...]
(nieuwsgierig) Is er een speciale reden waarom je eerst een verloopring en dan een grote(r) pola filter gebruikt? Er zijn immers ook filters van 34 mm?
Dit zit muurvast iig
Toevallig vandaag nog Rene aan de lijn gehad over de DOD dashcams en het polaroid filter. Ik ga zelf waarschijnlijk de Hoya HD filter bestellen: http://dutchdashcam.webklik.nl/page/accessoires
Al een filmpje kunnen vastleggen met de filter? Ben ook benieuwd hoe het in het donker gaat. Hopelijk kan ie gewoon blijven zittenNotna schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:06:
[...]
Alleen een pola filter kan niet op de lens gezet worden. De verloop ring past exact op de lens waar je de CPL op kan vastschroeven. Zonder de verloop ring gaat het niet passen. En als het al past, is het raakvlak tussen ring en lens een stuk kleiner. Daarnaast geeft het iets meer ruimte tussen de lens en de CPL zelf waardoor je geen vreemde vertekende beelden krijgt.
Dit zit muurvast iig
Mijn boefje is liev!
Ja, maar die ga ik morgen pas uploaden. Avind shots heb ik nog niet kunnen doen helaas.JB schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:22:
[...]
Al een filmpje kunnen vastleggen met de filter? Ben ook benieuwd hoe het in het donker gaat. Hopelijk kan ie gewoon blijven zitten
Ik heb wat terug gejeken, maar ik merk wel dat een CPL last heeft van het feit dat de hoek waarin zon binnenkomt constant veranderd. Als ik de filter goed zet als ik wegrij, hoeft dat nog niet zo te zijn tijdens de rit zelf. Maar het is hoe dan ook al beter dan het was..
Ik ga stiekem gewoon hieronder nog een post doen, lekker puh
Zoals belooft: wat uploads: (ik geef alvast mijn excuses voor het slappe ge-ouwehoer en het enorm valse gezang
. Mijn zoontje van net geen 6 zit er in en die wilt graag dat we muziek aan hebben en dat we meezingen, lol)
1. G1WH vid zonder CPL filter, zonnige dag
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9_vgPyYw74o]
2. G1WH vid met CPL, zonnige dag
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pF-wdSi9BoI]
3. G1WH vid met CPL, schemerlicht
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=amv9eibkIlc]
Opzich haalt de CPL aardig wat spiegeling weg, hoewel het niet compleet is. Dat heeft meer te maken met de constant veranderende stand van de zon dan met de filter zelf. In schemerlicht zie je wel dat de vid aardig donker aan het worden is, maar het is imo niet zo erg dat de filter are af zou moeten. Echt in het donker heb ik nog niet kunnen testen maar aangezien de koplampen dan aardig wat licht geven denk ik niet dat het heel erg een issue zal zijn. Ik ben er in ieder geval tevreden mee
Zoals belooft: wat uploads: (ik geef alvast mijn excuses voor het slappe ge-ouwehoer en het enorm valse gezang
1. G1WH vid zonder CPL filter, zonnige dag
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9_vgPyYw74o]
2. G1WH vid met CPL, zonnige dag
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pF-wdSi9BoI]
3. G1WH vid met CPL, schemerlicht
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=amv9eibkIlc]
Opzich haalt de CPL aardig wat spiegeling weg, hoewel het niet compleet is. Dat heeft meer te maken met de constant veranderende stand van de zon dan met de filter zelf. In schemerlicht zie je wel dat de vid aardig donker aan het worden is, maar het is imo niet zo erg dat de filter are af zou moeten. Echt in het donker heb ik nog niet kunnen testen maar aangezien de koplampen dan aardig wat licht geven denk ik niet dat het heel erg een issue zal zijn. Ik ben er in ieder geval tevreden mee
offtopic:
YT zit enorm te zeuren over copyright voor de liedjes die je op de achtergrond hoort. Als je dus geen geluid hoort, dan komt het daardoor. Wat een gezeur
Als een vid blocked is; laat het dan even weten. Dan ga ik gewoon de audio eruit slopen 
YT zit enorm te zeuren over copyright voor de liedjes die je op de achtergrond hoort. Als je dus geen geluid hoort, dan komt het daardoor. Wat een gezeur

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 01-05-2015 09:14 ]
Komt deze bij Rene vandaan?Notna schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmiddag meteen testen als ik mijn zoon naar zwemles breng. Ik zal proberen een voor en na vergelijking te maken.
Wat kost het complete setje?
De dashcam zelf komt van Aliexpress, de step up ring en filter van eBay.dfrenner schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:54:
[...]
Komt deze bij Rene vandaan?
Wat kost het complete setje?
Totaal 47 euro zo uit mijn hoofd (36 euro voor de dash)
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 04-05-2015 11:15 ]
Heb je een linkje naar de ring en filter?Notna schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:15:
De dashcam zelf komt van Aliexpress, de step up ring en filter van eBay.
Totaal 47 euro zo uit mijn hoofd (36 euro voor de dash)
http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1497.l2649
En
http://www.ebay.nl/itm/15..._trksid=p3984.m1497.l2649
Totaal 18 euro, foutje van mijn kant
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 04-05-2015 18:10 ]
Ik ben op zoek naar een dashcam voor ongeveer 50/60 Euro, maar ik heb er moeite mee. Ik heb me inmiddels redelijk ingelezen over de functies van de dashcams, maar er zijn zoveel modellen en types dat ik niet weet welke ik moet kiezen. Bestellen uit China is geen probleem voor mij, maar maakt het aanbod nog groter
[ Voor 15% gewijzigd door vinom op 08-05-2015 11:31 ]
Ik heb sinds gisteren de G1WH binnen. Qua budget precies de camera die je zoekt imho
Notna heeft deze al eerder in gebruik genomen en heb van hem ook de juiste URL ontvangen van aliexpress (veel namaak met andere chip te koop).
http://nl.aliexpress.com/...5.html?recommendVersion=1
Beeldkwaliteit is eerder in dit topic al te vinden mbv filmpjes van Notna.
Notna heeft deze al eerder in gebruik genomen en heb van hem ook de juiste URL ontvangen van aliexpress (veel namaak met andere chip te koop).
http://nl.aliexpress.com/...5.html?recommendVersion=1
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beeldkwaliteit is eerder in dit topic al te vinden mbv filmpjes van Notna.
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 08-05-2015 11:41 ]
Mijn boefje is liev!
Die ziet er inderdaad goed uit. Heb je niet extra hoeven te betalen omdat ie vanuit China kwam? Aangezien de waarde boven 22 Euro is, heb je kans dat de douane hem pakt en dat je moet bijbetalen.
Nee dat vermelden ze mooi op de stickervinom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:45:
Die ziet er inderdaad goed uit. Heb je niet extra hoeven te betalen omdat ie vanuit China kwam? Aangezien de waarde boven 22 Euro is, heb je kans dat de douane hem pakt en dat je moet bijbetalen.
Mijn boefje is liev!
Thanks, heb hem besteld. Alleen niet bij Ali, want die hebben geen Paypal en ik kon ook niet met iDeal betalen en bij Banggood wel. Ik vertrouw erop dat hun ook het echte spul leveren en aan de comments te zien is dat ook het geval. Heb al drie keer eerder bij Banggood besteld en altijd goed.
This one: http://www.banggood.com/F...tek-NT96650-p-916394.html
This one: http://www.banggood.com/F...tek-NT96650-p-916394.html
[ Voor 8% gewijzigd door vinom op 08-05-2015 12:38 ]
In de DOD LS460W zit blijkbaar een mogelijkheid om je naam in te voeren tot max. 8 tekens. Het wordt dan weergegeven in de tekstregel onderin, naast de snelheid.
Wat leuk!
Wat leuk!
[ Voor 20% gewijzigd door Josefien op 08-03-2017 01:42 ]
Bij de G1WH kan je jouw kenteken invoeren om te laten zien ( die je stiekem kan misbruiken voor je naam als je dat wiltJosefien schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 02:12:
In de DOD LS460W zit blijkbaar een mogelijkheid om je naam in te voeren tot max. 8 tekens. Het wordt dan weergegeven in de tekstregel onderin, naast de snelheid.
[afbeelding]
Wat leuk!
In de Mini0806 kun je een 'driver number' invullen om in je opnamen te tonen.
Lijkt me iets voor professioneel gebruik, door (taxi-)chauffeurs of medewerkers van het OV, of transporteurs.
Persoonlijk zie ik het nut niet zo om er een nummer (of kenteken of naam?) in te zetten. #beeldvervuiling
Lijkt me iets voor professioneel gebruik, door (taxi-)chauffeurs of medewerkers van het OV, of transporteurs.
Persoonlijk zie ik het nut niet zo om er een nummer (of kenteken of naam?) in te zetten. #beeldvervuiling
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Heb je dit al eens gebruikt om je film mee af te spelen.Josefien schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 02:12:
[afbeelding]
Wat leuk!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Hmmm... volgens mij is de plek waar ik mijn naam heb ingevoerd eigenlijk ook bedoeld voor een kentekenNotna schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:03:
[...]
Bij de G1WH kan je jouw kenteken invoeren om te laten zien ( die je stiekem kan misbruiken voor je naam als je dat wilt) Het nut ontgaat mij maar ach
Even geïnstalleerd... het is dezelfde als welke op de meegeleverde CD-ROM stond
Ik vraag me trouwens af waar het programma de coördinaten en snelheid vandaan haalt? Die wordt vaker geüpdatet dan de tekstregel in het filmpje, dus ergens zitten nog extra gegevens. Terwijl er naast de AVI-bestanden geen andere bestanden meer op de SD-kaart staan...
Zit er in de AVI-bestanden een "verborgen" gedeelte waar de GPS-gegevens instaan?
Bij mijn mini 0805 worden de GPS data apart opgeslagen in een text file op een andere directory dan de filmpjes. Misschien is dat bij jou ook zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Blord op 09-05-2015 19:05 ]
Mijn LS460 maakt er MOV bestanden van.Josefien schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:58:
[...]
Hmmm... volgens mij is de plek waar ik mijn naam heb ingevoerd eigenlijk ook bedoeld voor een kenteken![]()
[...]
Even geïnstalleerd... het is dezelfde als welke op de meegeleverde CD-ROM stond
Ik vraag me trouwens af waar het programma de coördinaten en snelheid vandaan haalt? Die wordt vaker geüpdatet dan de tekstregel in het filmpje, dus ergens zitten nog extra gegevens. Terwijl er naast de AVI-bestanden geen andere bestanden meer op de SD-kaart staan...
Zit er in de AVI-bestanden een "verborgen" gedeelte waar de GPS-gegevens instaan?
https://forum.flitsservic...bestand-lezen-t87926.html
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Het zijn inderdaad MOV bestanden... ik heb er blijkbaar niet goed op gelet en veronderstelde dat het AVI's waren
Hmmm... de GPS-data zit dus ingebouwd in het filmpje... lijkt mij dat het dan dus verloren gaat als het filmpje opnieuw zou worden geëncodeerd...
Hmmm... de GPS-data zit dus ingebouwd in het filmpje... lijkt mij dat het dan dus verloren gaat als het filmpje opnieuw zou worden geëncodeerd...
Herkennen mensen met de G1WH ook dat deze een beetje trilt onder het rijden door de speling van het schuifblokje? Zelf ervaar ik dit namelijk en als ik de mount op de ruit heb zitten en de kogel vastdraai gaat deze nergens heen maar het zit puur in het schuifmechanisme (dus het blokje waar je de cam op schuift).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=THaVUe6Mzt4]
Nu past de mount van de GT300W en LS300W ook, dus ben even benieuwd of deze cams ook deze speling hebben met de mount. Iemand die deze camera('s) heeft
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=THaVUe6Mzt4]
Nu past de mount van de GT300W en LS300W ook, dus ben even benieuwd of deze cams ook deze speling hebben met de mount. Iemand die deze camera('s) heeft
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 12-05-2015 08:56 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb gisteren ook een G1WH besteld, via jouw link trouwens.Notna schreef op woensdag 08 april 2015 @ 06:58:
Wel had ik een probleem dat de SD kaart vaker niet dan wel werd herkent. Ik denk dat de soldeer strips op de mainboard niet heel goed zijn/last hebben van stress. Ik heb de schroefjes iets losser gemaakt en nu blijft hij het prima doen. Wel als ik een beetje druk op de USB poort zet, dan herkent hij de kaart weer niet.
Een snellere kaart zou na een tijdje ermee ophouden? Klinkt toch als een beetje BS. Tenzij de cam zelf bij hoge snelheden allerlei schrijffouten gaat maken. Ik zou gewoon voor de snelste kaart gaan. Handig ook als je zo nu en dan de files wilt overzetten
Ja, ik vind het ook vreemd, maar hij zegt het toch echt in deze test op 10:43 minuten.FlyEragon schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:14:
Een snellere kaart zou na een tijdje ermee ophouden? Klinkt toch als een beetje BS.
Dat is het oude type...grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:23:
[...]
Ja, ik vind het ook vreemd, maar hij zegt het toch echt in deze test op 10:43 minuten.
Mijn boefje is liev!
Is de G1WH ook op zn zijkant te gebruiken?
Ik zou hem eigenlijk willen inbouwen zoals op deze foto

Ik begrijp niet wat je precies wilmichaelhu schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:00:
Is de G1WH ook op zn zijkant te gebruiken?
[afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Tbh heb ik alleen class 10 kaarten gebruikt. Ik hrb het probleem kunnen terugbrengen door de kaart dikker te maken aan 1 kant dmv 2 stickers. De kaart zit hierdoor wat strakker in het slot en dat heeft het verholpen *knock on wood*.grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:03:
[...]
Ik heb gisteren ook een G1WH besteld, via jouw link trouwens.Over kaart gesproken, de ene leverancier zegt dat je juist een class 10 card nodig bent, en techmoan (iemand die ik hoog heb zitten qua kennis) zegt in zijn youtube test van de G1W camera juist dat je absoluut geen class 10 card moet gebruiken omdat die er na enige tijd mee ophoudt. Een class 4 of 6 zou beter zijn. Wat is jouw ervaring c.q. advies?
Goeie tip, thx!Notna schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:33:
Tbh heb ik alleen class 10 kaarten gebruikt. Ik hrb het probleem kunnen terugbrengen door de kaart dikker te maken aan 1 kant dmv 2 stickers.